Heeft die netwerk HDD van Iomega dan geen Twonky aan boord ofzo? Of anders NFS. NFS werkt hier allemaal prima, met als bijkomstigheid dat srt's ook gewoon over het netwerk meekomen en jumpen + snelspoelen prima gaan over het netwerk. Maargoed, dat is via die SamyGO hack. Middels Twonky ging het streamen laatst ook perfect voor MKV's, maar dan komen er geen subs mee.GerCor schreef op zondag 19 december 2010 @ 13:24:
Misschien wel maar er zijn duizenden andere manieren om eigen films e.d. af te spelen. NAS, XBox 360, PS3, computer met Windows Media Center o.i.d. en talloze mediaplayers.
Liever had ik ook gezien dat de Tv het wel kon. En zo loop je steeds tegen 'dingen' aan. Ik heb een netwerk HDD van Iomega en nadat ik de bibliotheek had aangepast in Windows Media Center die dan gelijk ook de bibliotheek, blijkbaar, aanpast voor Windows Media Player 12 op mijn pc waren ineens de folders op de HDD niet meer beschikbaar omdat de folders op de HDD niet geïndexeerd zijn. Via de Win 7 computer in het netwerk kan de Tv mijn content op de HDD wel benaderen en afspelen/zien maar de Tv rechtstreeks naar de netwerk HDD ziet niks meer.
En PC Share Manger laten verwjzen naar de Iomega HDD lukt ook niet. Die kan alleen overweg met Mijn Muziek, Mijn Documenten, Mijn Videos en Mijn Afbeeldingen.
Ik heb alles via het interne netwerk aangesloten op de Tv, niks fysiek in een HDMI poort o.i.d.
Dus .... bij andere apparaten in de Tv staat de Iomega genoemd maar ziet de Tv geen content.
Kies ik mijn Win7 computer(s) in andere apparaten waar de bibliotheek verwijst naar de Iomega, dan ziet de Tv de content wel.
Trouwens, volgens mij had ik dat al vermeld. In MediaPlayer van de Tv heb je supersaaie achtergronden. Dat kun je met PC Share Manager aanpassen door je eigen foto als achtergrond te kiezen. Dat is dan wel weer leuk.
Ja, Twonky Media.
Maar zoals geschreven; bibliotheek aangepast in Windows Media Center en toen waren ineens... vanuit het niets..... de mappen op de Iomega HDD niet meer geïndexeerd. Zegt mij verder niks. Ik kan de HDD geschikt maken door te updaten alleen is dat voor Win7 Ultimate en ik heb Home Edition. Ga het deze week gewoon even proberen en lukt het niet dan koop ik misschien een sitecom. Ik hou er nooit zo van dat ik van alles moet installeren via allemaal omwegen. Ik leef in een tijdperk dat wanneer er een update is, het systeem dat meldt en ik dat eenvoudig kan doen. Zoals nu met een USB stick de Tv upgraden met nieuwe firmware 3005.1 vind ik al banaal als de Tv dat zelf ook kan, zoals dat met de 3003 wel het geval was. Zijn we een upgrade verder en moet je weer de USB stick gebruiken.
Maar zoals geschreven; bibliotheek aangepast in Windows Media Center en toen waren ineens... vanuit het niets..... de mappen op de Iomega HDD niet meer geïndexeerd. Zegt mij verder niks. Ik kan de HDD geschikt maken door te updaten alleen is dat voor Win7 Ultimate en ik heb Home Edition. Ga het deze week gewoon even proberen en lukt het niet dan koop ik misschien een sitecom. Ik hou er nooit zo van dat ik van alles moet installeren via allemaal omwegen. Ik leef in een tijdperk dat wanneer er een update is, het systeem dat meldt en ik dat eenvoudig kan doen. Zoals nu met een USB stick de Tv upgraden met nieuwe firmware 3005.1 vind ik al banaal als de Tv dat zelf ook kan, zoals dat met de 3003 wel het geval was. Zijn we een upgrade verder en moet je weer de USB stick gebruiken.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Verwijderd
Inderdaad je bent gedwongen om de map structuur van de mediaplayer te volgen.GerCor schreef op zondag 19 december 2010 @ 19:12:
Ja, Twonky Media.
Om je eigen map structuur te kunnen maken moet je een andere server gebruiken.
Zelf gebruik ik Mezzmo. Hiermee kun je zelf bepalen waar je je bestanden neerzet.
Zelfs willekeurig op verschillende lokaties tegelijk.
Ik wil deze ARC functie gebruiken met mijn Onkyo SR508 en Samsung plasma TV. Netjes de HDMI-OUT op de HDMI-IN2 aangesloten, echter geeft de TV ´geen signaal´. OP HDMI 3 en 4 van de TV wel gewoon beeld. Sluit ik bijvoorbeeld mijn BD-speler rechtstreeks op HDMI2 van de TV aan heb ik wel beeld.GerCor schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:44:
pag 8 handleiding
Samsungs-tv’s ondersteunen HDMI 1.4 (met 3D en Audio Return Channel). De ARC- functie (Audio Return
Channel) wordt alleen ondersteund door HDMI IN 2(ARC).
HDMI-kabel met hoge snelheid, standaard HDMI-kabel met Ethernet, snelle HDMI-kabel met Ethernet.
Wanneer de tv als ingangsbron fungeert, kunt u de ARC-functie gebruiken om geluid via een ontvanger weer
te geven. Het geluid van de tv wordt via een HDMI-kabel verzonden naar een ontvanger. U hebt geen aparte
optische kabel nodig.
We adviseren u een gecertificeerde HDMI-kabel aan te schaffen. Anders wordt er mogelijk niets weergegeven
op het scherm of treedt er een verbindingsfout op.
Kan dit inderdaad een kabelprobleem zijn? Ik gebruik een standaard ´gold´ HDMI 1.4 kabel van ca. 15 euro.
geeft de tv geen signaal op hdmi 2 of krijg je geen signaal naar je onkyo.(arc) niet helemaal duidelijkgraziemille schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:50:
[...]
Ik wil deze ARC functie gebruiken met mijn Onkyo SR508 en Samsung plasma TV. Netjes de HDMI-OUT op de HDMI-IN2 aangesloten, echter geeft de TV ´geen signaal´. OP HDMI 3 en 4 van de TV wel gewoon beeld. Sluit ik bijvoorbeeld mijn BD-speler rechtstreeks op HDMI2 van de TV aan heb ik wel beeld.
Kan dit inderdaad een kabelprobleem zijn? Ik gebruik een standaard ´gold´ HDMI 1.4 kabel van ca. 15 euro.
Dit ook allemaal gelezen graziemille?
■Audio Return Ch (ARC)
Off:
Selecteer “Off” als u de functie audio return channel (ARC) niet wilt gebruiken.
Auto:
Het audiosignaal van uw TV-tuner kan digitaal worden verzonden naar de HDMI OUT van de AVreceiver.
Audio returnkanaal (ARC) functie schakelt een tv met HDMI 1.4 in om de audiostroom naar de HDMI OUT van de AV-receiver te zenden. Om deze functie te gebruiken, moet u de TV/CD ingangsselector selecteren en moet uw tv de ARC-functie ondersteunen.
Opmerking
• De “Audio Return Ch” instelling kan alleen worden uitgevoerd als de “HDMI Control” instelling hierboven op “On” staat.
• Deze instelling wordt automatisch op “Auto” gezet indien de “HDMI Control” hierboven voor het eerst op “On” wordt gezet.
----
Ik zou de Onkyo dus aansluiten op HDMI2 van de TV en dan de receiver ARC functie op UIT zetten. Kijken of je dan wel signaal hebt. Maar misschien staat de ARC functie al UIT en zul je die dus moeten inschakelen.
■Audio Return Ch (ARC)
Off:
Selecteer “Off” als u de functie audio return channel (ARC) niet wilt gebruiken.
Auto:
Het audiosignaal van uw TV-tuner kan digitaal worden verzonden naar de HDMI OUT van de AVreceiver.
Audio returnkanaal (ARC) functie schakelt een tv met HDMI 1.4 in om de audiostroom naar de HDMI OUT van de AV-receiver te zenden. Om deze functie te gebruiken, moet u de TV/CD ingangsselector selecteren en moet uw tv de ARC-functie ondersteunen.
Opmerking
• De “Audio Return Ch” instelling kan alleen worden uitgevoerd als de “HDMI Control” instelling hierboven op “On” staat.
• Deze instelling wordt automatisch op “Auto” gezet indien de “HDMI Control” hierboven voor het eerst op “On” wordt gezet.
----
Ik zou de Onkyo dus aansluiten op HDMI2 van de TV en dan de receiver ARC functie op UIT zetten. Kijken of je dan wel signaal hebt. Maar misschien staat de ARC functie al UIT en zul je die dus moeten inschakelen.
[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 19-12-2010 22:43 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Mijn computer is het probleem niet. Het gaat er over dat Samsung de mappen op de Iomega netwerk HDD niet meer ziet. Samsung ziet ze wel via de computer. Het lijkt mij dat je Mezzmo niet op een netwerk HDD installeert.Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 19:28:
[...]
Inderdaad je bent gedwongen om de map structuur van de mediaplayer te volgen.
Om je eigen map structuur te kunnen maken moet je een andere server gebruiken.
Zelf gebruik ik Mezzmo. Hiermee kun je zelf bepalen waar je je bestanden neerzet.
Zelfs willekeurig op verschillende lokaties tegelijk.
dus je hebt geen arc. ik ben dus niet de enigste. bij samsung zeiden ze dat ik een andere onkio moest proberen , en bij onkio zeiden ze hetzelfde. dus waar ligt het probleem.GerCor schreef op zondag 19 december 2010 @ 22:40:
Dit ook allemaal gelezen graziemille?
■Audio Return Ch (ARC)
Off:
Auto:
Opmerking
----
Wel netjes je HDMI kabel op de out van de Receiver geprikt? Zie anders mijn vorige reactie naar onkyo topic en neem mijn andere reacties daar door, heb precies dezelfde onkyo, werkt hier allemaal perfect.graziemille schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:50:
[...]
Ik wil deze ARC functie gebruiken met mijn Onkyo SR508 en Samsung plasma TV. Netjes de HDMI-OUT op de HDMI-IN2 aangesloten, echter geeft de TV ´geen signaal´. OP HDMI 3 en 4 van de TV wel gewoon beeld. Sluit ik bijvoorbeeld mijn BD-speler rechtstreeks op HDMI2 van de TV aan heb ik wel beeld.
Verwijderd
Helaas , mijn denon 1311xp beschikt niet over de arc functie op zich niet echt een probleem omdat ik de settup box aangesloten heb op de receiver.
Maar wil nu een film kijken op tv via movie max (internet tv) en ben nu genoodzaakt om toch een optische kabel van de tv naar de reciever aan te brengen.
Overigens wel vreemd dat internet tv via de bdc 6900 (welk wel is aangesloten op de reciever ) dan weer geen movie max app heeft, en de tv wel.
Vreemd dat samsung verschillende app heeft voor de tv en de bd speler zou hier in de toekomst verandering in komen ??
gr hugo
Maar wil nu een film kijken op tv via movie max (internet tv) en ben nu genoodzaakt om toch een optische kabel van de tv naar de reciever aan te brengen.
Overigens wel vreemd dat internet tv via de bdc 6900 (welk wel is aangesloten op de reciever ) dan weer geen movie max app heeft, en de tv wel.
Vreemd dat samsung verschillende app heeft voor de tv en de bd speler zou hier in de toekomst verandering in komen ??
gr hugo
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2010 14:37 ]
Weet iemand hier wat voor een paneel er in de 46C8700 zit, een 8 of 10 bit?
8 als we deze site mogen geloven http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1277374551Ice_Lord schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:21:
Weet iemand hier wat voor een paneel er in de 46C8700 zit, een 8 of 10 bit?
Verwijderd
Mezzmo draait op de achtergrond als je je PC hebt bijstaan.GerCor schreef op zondag 19 december 2010 @ 22:47:
[...]
Mijn computer is het probleem niet. Het gaat er over dat Samsung de mappen op de Iomega netwerk HDD niet meer ziet. Samsung ziet ze wel via de computer. Het lijkt mij dat je Mezzmo niet op een netwerk HDD installeert.
Je kunt bestanden aanwijzen willekeurig waar ze staan.
En als je de bronlijst op je TV bekijkt zie je een tweede DLNA kanaal verschijnen genaamd Mezzmo
Euh .... wat is 'bijstaan'?Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:40:
[...]
Mezzmo draait op de achtergrond als je je PC hebt bijstaan.
Je kunt bestanden aanwijzen willekeurig waar ze staan.
En als je de bronlijst op je TV bekijkt zie je een tweede DLNA kanaal verschijnen genaamd Mezzmo
Ik heb geen computer nodig om de Tv de HDD te laten zien. Alle computers uit, Tv ziet HDD. (DLNA: Iomega).
Is het mogelijk dat iemand even een foto maakt van de stroomstekker die je in de tv steekt. Ik heb bij mij een pvc leiding door de muur lopen van 19 mm, en wil weten of ik die daar doorheen krijg.
Is het een platte stekker?
Is het een platte stekker?
De stekker zit in de TV. Dus, dat wordt losschroeven of een verlengsnoer..... opgelost. Je moet dingen niet moeilijker maken dan ze zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 22-12-2010 00:24 ]
Naar een foto zoals Bram aangeeft ben ik ook op zoek, liefst met een meetlatje erbij om te zien hoe groot het in werkelijkheid is.GerCor schreef op woensdag 22 december 2010 @ 00:10:
De stekker zit in de TV. Dus, dat wordt losschroeven of een verlengsnoer..... opgelost. Je moet dingen niet moeilijker maken dan ze zijn.
Een verlengsnoer zoals GerCor suggereert past niet altijd achter de TV als je hem heel strak wilt ophangen. Wie-o-wie kan ons helpen ?
System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450
Dezelfde vraag stelde Bram ook al op 12 augustus op dit prikbord en hem is toen ook al uitgelegd dat het netsnoer VAST zit in de Tv, het is geen losse kabel.
Dat betekent dus dat de 8700 niet kan worden gebruikt icm een weggewerkte kabelgoot in de muur? Je kunt immers geen stekker door een pvc buis drukken, tenzij je de stekker er eerst afhaalt en vervolgens de kabel erdoor heen trekt en de stekker weer vastzet.
De eerste zin spreekt de tweede tegen. Overal is een oplossing voor. Je zou zelfs aan het einde van de kabelgoot die bij de Tv uitkomt een wandcontactdoos kunnen maken, daar de stekker van de Tv indoen, en de wandcontactdoos verbinden met het lichtnet. Maar inderdaad, je kunt de kabel ook doormidden knippen, het is maar wat jij wilt met JOUW Tv. Je koopt de Tv toch voor jezelf? De Tv kostte mij 2.500 euro en ik wil het aan de muur hebben. Laat ik me toch niet tegenhouden door een netsnoertje.
Dus Bram, pak het netsnoer van de Tv, pak een schaar en doe je ogen dicht en knippen maar......
Dus Bram, pak het netsnoer van de Tv, pak een schaar en doe je ogen dicht en knippen maar......
[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 22-12-2010 11:30 ]
Funda app is toegevoegd .... werkt voor geen meter.Je kunt niks intypen.
Werkt ..... alleen niet samen met de IPhone app TVremote.
Service niet beschikbaar ..... zucht.
Werkt ..... alleen niet samen met de IPhone app TVremote.
Service niet beschikbaar ..... zucht.
[ Voor 63% gewijzigd door GerCor op 23-12-2010 22:35 ]
Hahahahaha, oh je had die gezichten van me collega's moeten zien. Stille afdeling en opeens gaat er een dwaas keihard lachen en ik kon niet meer stoppen. Oh wat flauw!GerCor schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:13:
Enne kan niet wachten tot ik me in de discussie mag mengen, bezit de 55c8700 maar omdat ik volgende week ga verhuizen doe ik er ff niets aan. Geen tijd.
Er zit nog standaard firmware op.
Ik heb nog niets voorbij zien komen over Softcam mogenlijkheden (behalve dat het illegaal is). Hoef ik me Dreambox 7025 niet meer te gebruiken en dat in HD kwaliteit.
[ Voor 0% gewijzigd door N97 op 22-12-2010 15:01 . Reden: spelfaud ]
Zit er bovenop, is helaas niet zo gemakkelijk als je geen default repositories kan gebruikenN97 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 14:59:
[...]
Ik heb nog niets voorbij zien komen over Softcam mogenlijkheden (behalve dat het illegaal is). Hoef ik me Dreambox 7025 niet meer te gebruiken en dat in HD kwaliteit.

• Wordt wat crosscompile werk ben ik bang
• Wordt tevens wat device uitspitwerk om hem erkent (door TV zelf) toe te voegen
Denk dat ik eerder een onofficiele WiFi USB Dongle werkend erop krijg dan dat dit werkt
Hebben de heren van het SammyGo geen informatie hierover?LinuX-TUX schreef op woensdag 22 december 2010 @ 15:47:
Zit er bovenop, is helaas niet zo gemakkelijk als je geen default repositories kan gebruiken
Trouwens hoe bevalt SammyGo?
Veel succes verder!
SamyGO doet het naar behoren. Zitten paar schoonheidsfoutjes in her en der, maar iemand die een beetje handig is met linux lost dat zo eigenhandig op.
Verders is het een genot om shares over het hele huis automagisch gemount te hebben op de TV, of het nou via CIFS (Samba) of NFS is, maakt niet uit. Bijkomstigheid had ik al eerder in het topic geschreven, je speelt media af alsof het lokaal is, dus met SRT subs, met time jump / ffw / frw ipv afhankelijk te zijn of je media streamer dat wel kan.
Moet USB modules nog proberen voor WiF USB dongle, heb een 5Ghz AP thuis en de default dongle van Samsung is 2.4Ghz. Dus, moet je wel hacken om WiFi N op 5Ghz te doen op die TV.
Verders is het een genot om shares over het hele huis automagisch gemount te hebben op de TV, of het nou via CIFS (Samba) of NFS is, maakt niet uit. Bijkomstigheid had ik al eerder in het topic geschreven, je speelt media af alsof het lokaal is, dus met SRT subs, met time jump / ffw / frw ipv afhankelijk te zijn of je media streamer dat wel kan.
Moet USB modules nog proberen voor WiF USB dongle, heb een 5Ghz AP thuis en de default dongle van Samsung is 2.4Ghz. Dus, moet je wel hacken om WiFi N op 5Ghz te doen op die TV.
Samba??
Dat klinkt me bekend in me oren. Ik heb zo'n oude Popcornhour A110 in me kamer staan. Dus dat betekend dat het mogelijk is om in de woonkamer (55C8700) de bestanden op me pch te bekijken?
Dat klinkt me bekend in me oren. Ik heb zo'n oude Popcornhour A110 in me kamer staan. Dus dat betekend dat het mogelijk is om in de woonkamer (55C8700) de bestanden op me pch te bekijken?
Verwijderd
Met bijstaan bedoel ik dat windows moet draaien. Dus je PC staat aan.GerCor schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:46:
[...]
Euh .... wat is 'bijstaan'?
Ik heb geen computer nodig om de Tv de HDD te laten zien. Alle computers uit, Tv ziet HDD. (DLNA: Iomega).
Mezzmo is een programma dat onder windows draait.
Ben nog niet in bezit van een mediaspeler maar die is besteld.
Het is een QNAP NMP-100P geworden.
Laat nog wel horen hoe het bevalt.
En wat voegt dat toe aan wat Windows Media Center ook kan? Ik heb mijn audio, video en fotobestanden juist op de netwerk HDD gezet zodat de Tv ze kan benaderen zonder computer.Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:17:
[...]
Met bijstaan bedoel ik dat windows moet draaien. Dus je PC staat aan.
Mezzmo is een programma dat onder windows draait.
Off-topic vraagje; zijn er onder de 7700/8700 bezitters ook bezitters van een iMac?
Ik heb achter mijn tv een Samsung G2 Usb HDD 640Gb hangen, deze "vul" ik via Windows Verkenner met film's, een beetje HD/Bluray film is al snel 10/15Gb, maar via Verkenner even slepen naar de HDD en klaar.
Nu ben ik voornemens een iMac aan te schaffen maar ik hoorde op de voetbal dat je geen bestanden >4Gb kan verplaatsen met een iMac.
Mijn vraag aan jullie Mac bezitters, klopt dit en is dit op 1 of andere manier simpel op te vangen?
Ik ben hier geen kei in, zie veel op internet maar kom er niet uit, las ergens dat je de Samsung G2 Usb HDD door de iMac moet laten formateren en indelen maar volgens mij kan de TV hem dan niet meer zien.....
Ik heb achter mijn tv een Samsung G2 Usb HDD 640Gb hangen, deze "vul" ik via Windows Verkenner met film's, een beetje HD/Bluray film is al snel 10/15Gb, maar via Verkenner even slepen naar de HDD en klaar.
Nu ben ik voornemens een iMac aan te schaffen maar ik hoorde op de voetbal dat je geen bestanden >4Gb kan verplaatsen met een iMac.
Mijn vraag aan jullie Mac bezitters, klopt dit en is dit op 1 of andere manier simpel op te vangen?
Ik ben hier geen kei in, zie veel op internet maar kom er niet uit, las ergens dat je de Samsung G2 Usb HDD door de iMac moet laten formateren en indelen maar volgens mij kan de TV hem dan niet meer zien.....
xileS schreef op woensdag 22 december 2010 @ 18:39:
Samba??
Samba / Windows netwerk shares.
Geen flauw idee of je Popcornhour A110 Popcornhour heeft samba shares, maar als hij ook HDMI out heeft met full HD, dan ontgaat mij het nut om de TV te laten mounten erop. Hij speelt immers zelf al media
Tevens zag ik dat de A210 ook nog NFS shares heeft. Deze is pre boven smb/win shares. (minder overhead en stukkie sneller)
[ Voor 10% gewijzigd door LinuX-TUX op 23-12-2010 09:49 ]
Ik heb geen iMac, maar volgens mij is dit afhankelijk van het gebruikte filesysteem en hoe de Harddisk geformateerd is. De TV ondersteunt bij mijn weten Fat32 en NTFS. Fat32 heeft een fysieke beperking dat bestanden niet groter mogen zijn dan 4GB, dus als je Samsung Fat32 is zal je nooit bestanden groter dan 4GB hier naartoe kunnen kopieeren of je nu Windows, Mac of Linux hebt. NTFS heeft deze beperkingen niet.golfgti5 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 09:14:
Off-topic vraagje; zijn er onder de 7700/8700 bezitters ook bezitters van een iMac?
UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one
Heb je vragen over iMac? Voor het antwoord bel je met een deskundige Apple specialist.golfgti5 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 09:14:
0800 0200 570
Ik heb een imac en bestanden groter dan 4gb zijn geen probleem. Als je HDD fat32 is waar je het heen wilt slepen dan gaat het niet werken nee. Maar dit is geen issue van de mac.golfgti5 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 09:14:
[ Voor 10% gewijzigd door keepitfrosty op 23-12-2010 16:29 ]
@keepitfrosty
thanks!!
Mijn Samsung G2 HDD is (windows)NTFS geformateerd, kan ik daar dus gewoon de films naar toe slepen, aanpluggen aan de tv en kijken maar, of is er een tooltje nodig om dergelijke bestanden op de HDD te krijgen?
thanks!!
Mijn Samsung G2 HDD is (windows)NTFS geformateerd, kan ik daar dus gewoon de films naar toe slepen, aanpluggen aan de tv en kijken maar, of is er een tooltje nodig om dergelijke bestanden op de HDD te krijgen?
Waarschijnlijk moet je een ntfs mounter tooltje hebben voor schrijf functies naar ntfs maar weet dit niet zeker. Even googlen moet je er wel uit komen.golfgti5 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:59:
@keepitfrosty
thanks!!
Hoi,
Hier een clouding issue. Bij normaal tv kijken is er niet veel aan de hand. Tenzij ik tussen tv zenders switch. Dan zie ik een lichte clouding in de linker bovenhoek. Daar valt op zich mee te leven.
MAAR.. wanneer ik 3D wil kijken dan wordt het een heel ander verhaal. Het paneel is een paar maanden geleden al een keer helemaal vervangen, echter zonder resultaat.
Mede neem ik aan dat de backlight dan naar 20 springt krijg ik het volgende beeld (zie fotos) Alle foto's zijn genomen met de standaard tv instelligen!

Vandaar is een monteur langs geweest van Samsung. Deze stelt dat aangezien het bij daglicht bijna niet zichtbaar is (ondanks het feit dat het 's avonds met verlichting zoals op de foto wel zichtbaar is!) hier niets aan te doen valt en binnen de specificaties valt. Ik heb de instellingen minimaal geprobeerd te zetten (backlight 8, smartled laag) maar het blijft hinderlijk zichtbaar.
Detail: In de mediaplayer mode is de smartled (wat schijnbaar een clouding probleem bron is) niet in te stellen (optie is er niet). De grootste clouding problemen treden dan ook vooral in de mediaplayer op!
Wie o wie heeft er een oplossing voor dit verveldende probleem. Dit is onacceptabel voor zo'n duur toestel vind ik. Zeker ook gezien het de hele 3D kijk ervaring omzeep helpt (dit geeft tenslotte het beste resultaat in een donkere omgeving).
Hier een clouding issue. Bij normaal tv kijken is er niet veel aan de hand. Tenzij ik tussen tv zenders switch. Dan zie ik een lichte clouding in de linker bovenhoek. Daar valt op zich mee te leven.
MAAR.. wanneer ik 3D wil kijken dan wordt het een heel ander verhaal. Het paneel is een paar maanden geleden al een keer helemaal vervangen, echter zonder resultaat.
Mede neem ik aan dat de backlight dan naar 20 springt krijg ik het volgende beeld (zie fotos) Alle foto's zijn genomen met de standaard tv instelligen!

Vandaar is een monteur langs geweest van Samsung. Deze stelt dat aangezien het bij daglicht bijna niet zichtbaar is (ondanks het feit dat het 's avonds met verlichting zoals op de foto wel zichtbaar is!) hier niets aan te doen valt en binnen de specificaties valt. Ik heb de instellingen minimaal geprobeerd te zetten (backlight 8, smartled laag) maar het blijft hinderlijk zichtbaar.
Detail: In de mediaplayer mode is de smartled (wat schijnbaar een clouding probleem bron is) niet in te stellen (optie is er niet). De grootste clouding problemen treden dan ook vooral in de mediaplayer op!
Wie o wie heeft er een oplossing voor dit verveldende probleem. Dit is onacceptabel voor zo'n duur toestel vind ik. Zeker ook gezien het de hele 3D kijk ervaring omzeep helpt (dit geeft tenslotte het beste resultaat in een donkere omgeving).
Welke versie firmware heb je er op staan, want dit is inderdaad een rampenbeeld.
ziet er bekend uit, niets aan te doen.GerCor schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:34:
Welke versie firmware heb je er op staan, want dit is inderdaad een rampenbeeld.
ik wil mijn 7700 55inch dan ook weg doen en een panasonic plasma nemen. geen ghosting
Ik had, bij de firmware 2004 .... in ieder geval voor de 3003, ook last van clouding. Nu niet, dus of er niks aan te doen is, betwijfel ik.
Hehe maar wel een beeld wat na verloop van tijd van zwart naar grijs gaatgu22i schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 00:45:
[...]
ziet er bekend uit, niets aan te doen.
ik wil mijn 7700 55inch dan ook weg doen en een panasonic plasma nemen. geen ghosting![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
en geen clouding
De laatste 3005.1GerCor schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:34:
Dan ligt het dus, als je een c8700 hebt, wel aan jouw Tv en niet aan de firmware. Ik zou zo niet Tv willen kijken. Ik zou me blauw ergeren.
Sorry, maar dan zou ik hem linea recta retourneren. Dit slaat echt nergens op. Is het een 8000 serie?
Zelf net als GerCor in het verleden met andere firmwares kleine issues gehad van 'vlekken' backlight, vermoed dat daar de edge precission dimming aansturing niet helemaal in orde was, maar bij jou lijkt het linksboven gewoon volcontinue aan te staan. Als het dan ook nog een 8000 serie is, dan klopt er iets niet.
Gister nog in het pikkedonker TV zitten kijken, kan hem her en der betrappen dat ik een vlek heb, maar dat is echt supertijdelijk en als je op de film let, niet eens storend/merkbaar. Nadeel van het feit dat je ervan weet is dat je er extreem op gaat letten. Duurt bij mij altijd een week voordat ik weer 'normaal' TV kan kijken, betrap mezelf altijd weer op het zoeken
BTW, je zegt dat een paar maanden geleden je hele paneel is vervangen, is dat werkelijk ALLES wat op het voetje stond of gewoon het scherm open geschroeft en een nieuwe beeld plaat erin gehangen. Met dat 2e zou het duidelijk een geval van te vast aanschroeven zijn OF een paar ledjes die gewoon volcontinue aanstaan namelijk.
En de reden waarom dat paneel is vervangen, was dat EXACT hetzelfde in die bovenhoek?
[ Voor 17% gewijzigd door LinuX-TUX op 24-12-2010 11:42 ]
Wordt het effect nu niet door de foto verergerd? Want ik zie nergens in het beeld een plek wat zwart is. Alles is bij jou grijs blauw. Als dit exact hetzelfde beeld is wat jij ziet dan is er serieus iets mis met je paneel of de dimming functies.mvoosten schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:53:
Hoi,
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk, keepitfrosty, dat dat komt omdat de foto in het donker is gemaakt. Dan wordt zwart al snel grijs. Als je kijkt naar de eerste foto dan zijn de balken onder - en bovenin het beeld al verschillend met foto 2. Komt ook door de kijkhoek.
@LinuX-TUX. Als je de foto's bekijkt is dat voor mij toch duidelijk een 8700
[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 24-12-2010 12:00 ]
Geen ID, dacht dat de 7000 serie ook zo'n voet had en een 6000 weer een vierkante net als de 9000. (waarvan ik nog steeds niet snap hoe ze die aan de muur kunnen hangen, aangezien alle aansturingshardware IN de voet zit bij de 9000 ...)GerCor schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 11:57:
Ik denk, keepitfrosty, dat dat komt omdat de foto in het donker is gemaakt. Dan wordt zwart al snel grijs. Als je kijkt naar de eerste foto dan zijn de balken onder - en bovenin het beeld al verschillend met foto 2. Komt ook door de kijkhoek.
Afijn, klopt, als je vanaf boven kijkt ga je snel bleeding zien van leds, zij en onderkant minder voor m'n gevoel.
En met zo weinig licht had de foto net zo goed een 7000 (foto 4) kunnen wezen.
[ Voor 26% gewijzigd door LinuX-TUX op 24-12-2010 13:42 ]
YouTube: How to Wall Mount Samsung 9000 Series 3D LED TV
En als je naar foto 2 kijkt en dan rechts onderin de reflectie bekijkt zie je dat het 'geborsteld staal' is.
En als je naar foto 2 kijkt en dan rechts onderin de reflectie bekijkt zie je dat het 'geborsteld staal' is.
[ Voor 52% gewijzigd door GerCor op 24-12-2010 13:33 ]
Ja precies dat bedoel ik dus ook. Daarom is de foto niet echt representatief denk ik voor het daadwerkelijke beeld wat hij ervaart. Zal dus stukken minder zijn (hoop ik voor hem).GerCor schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 11:57:
De voet is aan de achterkant te bevestigen zodat deze aan de muur kan.LinuX-TUX schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:25:
[...]
Geen ID, dacht dat de 7000 serie ook zo'n voet had en een 6000 weer een vierkante net als de 9000. (waarvan ik nog steeds niet snap hoe ze die aan de muur kunnen hangen, aangezien alle aansturingshardware IN de voet zit bij de 9000 ...)
Afijn, klopt, als je vanaf boven kijkt ga je snel bleeding zien van leds, zij en onderkant minder voor m'n gevoel.
... had al zo'n vermoeden, maar dat ze het zo hadden gedaan is toch wel vernuftig, sjees.
En met zo weinig licht had de foto net zo goed een 7000 (foto 4) kunnen wezen.
Verwijderd
@ mvoosten:
Deze hoeveelheid bleeding is echt niet normaal. Bleeding is een bekend neveneffect van edgeLED tv's en als je van zonnebank instellingen houdt is zo'n tv af te raden omdat het 's avonds vervelend tv kijken is. Jij geeft aan dat je backlight 8 hebt en dat is toch overdreven te noemen.
Even het volgende. Ik heb zelf ca 4 weken geleden een 40C8700 gekocht en bij het uitpakken zag ik gelijk dat er iets niet goed was. tv krom! Achterzijde was dermate slecht gemonteerd dat er aan de zijkant (achter) een knik waarneembaar was en het hele scherm krom trok. Als ik een waterpas tegen de linker voorkant van tv hield zat er ca 1cm ruimte in het midden. Natuurlijk gelijk weer ingepakt in terug naar de winkel. 1 op 1 omruilen was voor mij de enige optie. Omdat er geen voorraad was mocht ik hem weer terug nemen en voorlopig een weekje gebruiken. Jou foto's tonen exact aan wat ik ook zag de eerste week. Niets overdreven ik geloof je gelijk en het wordt ook niet verergerd door de foto of iets dergelijks. Ik had op dat moment geen aandacht daarvoor omdat ik in mijn geval ervan uit ging dat het werd veroorzaakt door de kromme behuizing.
Toen ik na 1 week de tv had omgeruild en een recht examplaar had was voor mij duidelijk dat de extreme bleeding veroorzaakt werd door de krom behuizing. Immers het is een edge LED en als die niet goed staan uitgelijnd is het resultaat minder.
Dat de monteur zegt dat dit binnen de specificaties valt dan is het enige wat jij kan doen is vragen om die specificaties op papier! Kan hij dat niet aanleveren dan moet hij zijn mond houden!
Geloof me die heeft hij niet en zeker niet specs waarin staat dat je links 90% meer bleeding hebt dan rechts!
Ik ben overtuigd dat het een mechanisch probleem is met jou tv.
Ook dat het overdag bijna niet zichtbaar is!! geeft aan dat de monteur niet echt een professional is maar meer in de categorie BEUNHAAS valt.
Ik weet niet hoelang je hem al hebt de tv maar je had hem weer in de winkel moeten zetten met de opmering dat hij niet de kwaliteit heeft van de showroom modellen en dat de verkoper heeft nagelaten jou van dit uitzonderlijke gebrek op de hoogte te stellen.
Bij online aankoop had je hem sowieso mogen retourneren binnen 5 dagen.
Gewoon weer bellen en monteur opnieuw laten komen, laat maar aantonen dat het binnen de specs valt. Specs zijn cijfertje/waardes die gemeten kunnen worden. De mening van een monteur doet niet ter zaken.
Denk erom je hebt met een aankoop als deze meer rechten dan je zou denken. Hoewel bijna iedereen Eurosceptisch is er zijn wel Europese consumenten rechten waar je gebruik van kan maken.
Er zijn hier vele gebruikers van dezelfde tv die schrikken van de kwalliteit van jou tv. Het is dus niet normaal!
ik heb geen bleeding en gebruik de volgende instellingen:
modus std.
Backlight 9
contr. 70
Helder 46
scherpte 61
kleur 53
@iedereen volgens mij was dat ongelooflijk irritante lichtgevende logo toch het meest duidelijke kenmerk om de tv te herkennen.
Deze hoeveelheid bleeding is echt niet normaal. Bleeding is een bekend neveneffect van edgeLED tv's en als je van zonnebank instellingen houdt is zo'n tv af te raden omdat het 's avonds vervelend tv kijken is. Jij geeft aan dat je backlight 8 hebt en dat is toch overdreven te noemen.
Even het volgende. Ik heb zelf ca 4 weken geleden een 40C8700 gekocht en bij het uitpakken zag ik gelijk dat er iets niet goed was. tv krom! Achterzijde was dermate slecht gemonteerd dat er aan de zijkant (achter) een knik waarneembaar was en het hele scherm krom trok. Als ik een waterpas tegen de linker voorkant van tv hield zat er ca 1cm ruimte in het midden. Natuurlijk gelijk weer ingepakt in terug naar de winkel. 1 op 1 omruilen was voor mij de enige optie. Omdat er geen voorraad was mocht ik hem weer terug nemen en voorlopig een weekje gebruiken. Jou foto's tonen exact aan wat ik ook zag de eerste week. Niets overdreven ik geloof je gelijk en het wordt ook niet verergerd door de foto of iets dergelijks. Ik had op dat moment geen aandacht daarvoor omdat ik in mijn geval ervan uit ging dat het werd veroorzaakt door de kromme behuizing.
Toen ik na 1 week de tv had omgeruild en een recht examplaar had was voor mij duidelijk dat de extreme bleeding veroorzaakt werd door de krom behuizing. Immers het is een edge LED en als die niet goed staan uitgelijnd is het resultaat minder.
Dat de monteur zegt dat dit binnen de specificaties valt dan is het enige wat jij kan doen is vragen om die specificaties op papier! Kan hij dat niet aanleveren dan moet hij zijn mond houden!
Geloof me die heeft hij niet en zeker niet specs waarin staat dat je links 90% meer bleeding hebt dan rechts!
Ik ben overtuigd dat het een mechanisch probleem is met jou tv.
Ook dat het overdag bijna niet zichtbaar is!! geeft aan dat de monteur niet echt een professional is maar meer in de categorie BEUNHAAS valt.
Ik weet niet hoelang je hem al hebt de tv maar je had hem weer in de winkel moeten zetten met de opmering dat hij niet de kwaliteit heeft van de showroom modellen en dat de verkoper heeft nagelaten jou van dit uitzonderlijke gebrek op de hoogte te stellen.
Bij online aankoop had je hem sowieso mogen retourneren binnen 5 dagen.
Gewoon weer bellen en monteur opnieuw laten komen, laat maar aantonen dat het binnen de specs valt. Specs zijn cijfertje/waardes die gemeten kunnen worden. De mening van een monteur doet niet ter zaken.
Denk erom je hebt met een aankoop als deze meer rechten dan je zou denken. Hoewel bijna iedereen Eurosceptisch is er zijn wel Europese consumenten rechten waar je gebruik van kan maken.
Er zijn hier vele gebruikers van dezelfde tv die schrikken van de kwalliteit van jou tv. Het is dus niet normaal!
ik heb geen bleeding en gebruik de volgende instellingen:
modus std.
Backlight 9
contr. 70
Helder 46
scherpte 61
kleur 53
@iedereen volgens mij was dat ongelooflijk irritante lichtgevende logo toch het meest duidelijke kenmerk om de tv te herkennen.
Hoi,
Ik heb een klein probleem,
Ik heb samsung 7700 55" : en daar heb ik een usb hdd aan gehangen met .mkv bestanden.
Ik heb er nu een stuk of 30, en sinds een paar dagen loopt mijn tv soms vast bij het afspelen van .mkv's.
Wat ik raar vind is dat ik hiervoor een HDX 100 had en daar had ik ook last van, de HDX liep ook vaak vast.
Weet iemand hoe dat komt en wat ik er aan kan doen?
grtz
Ik heb een klein probleem,
Ik heb samsung 7700 55" : en daar heb ik een usb hdd aan gehangen met .mkv bestanden.
Ik heb er nu een stuk of 30, en sinds een paar dagen loopt mijn tv soms vast bij het afspelen van .mkv's.
Wat ik raar vind is dat ik hiervoor een HDX 100 had en daar had ik ook last van, de HDX liep ook vaak vast.
Weet iemand hoe dat komt en wat ik er aan kan doen?
grtz
Ik vind het helemaal niet irritant. Ik heb het aanstaan tijdens Tv kijken en als ik de Tv uitzet gaat de verlichting ook uit. Ik vind het mooi.@iedereen volgens mij was dat ongelooflijk irritante lichtgevende logo toch het meest duidelijke kenmerk om de tv te herkennen.
Verwijderd
Tja ieder zijn smaak en voorkeur. Gelukkig maar want wat zou het een zooitje worden als we allemaal hetzelfde mooi zouden vinden.GerCor schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 18:46:
[...]
Ik vind het helemaal niet irritant. Ik heb het aanstaan tijdens Tv kijken en als ik de Tv uitzet gaat de verlichting ook uit. Ik vind het mooi.
Bij mij is het precies andersom. gaat ie aan als ik standby schakel. Zo zie ik dat ie nog standby staat als ik naar bed of de deur uit gaat (verlicht zowat de hele kamer als het donker is). Fijne reminder om nog de schakelaar over te halen zodat alles echt uit gaat. Zo maak je van iets irritants iets nuttigs

Verwijderd
Goedendag forumleden
ik heb onlangs ook een ue46c7700 tv gekocht. Mijn eerste indruk is prima. Ik heb om het opnemen op HDD uit te proberen een "oude" HDD van 80G aan het apparaat gekoppeld. Deze schijf heb ik opgedeeld in twee partities en daarna aan de tv gekoppeld. De tv formateerd 1 partitie opnieuw zodat deze voor opname gebruikt kan worden. De andere partitie gebruik ik als dataopslag voor de interne media player. De opname werkt prima, ook de timer opname waneer de tv in st.by staat werkt prima. Waneer ik opneem terwijl de tv aanstaat, kan ik gewoon een andere ingansbron selecteren, de opname loopt gewoon door. Ik heb dan ook een externe sat tuner op HDMI1 aangelsloten zodat ik naar een ander tv programma kan kijken tijdens opname. Tijdens het afspelen van een 1080P bestand mbv de mediaplayer is deze wel 1 keer vastgelopen toen ik aan het "snelspoelen" was. Ik weet niet of dit aan de "oude""HDD" ligt of wellicht ergens anders aan. Ik wil nu graag een grotere externe HDD aan de tv koppelen zodat ik al mijn media er op kwijt kan. IK zit te denken aan de Samsung hx-du020eb. Dit is een 2T HDD, deze ik opdelen in 2 keer 1T voor tv en media player. Het voordeel van deze HDD is dat hij vanzelf in slaapstand gaat na 5 min. wanneer er geen dataverkeer meer is. In deze slaapstand heeft de HDD een zeer lage power consumptie. Ik weet echte niet of de tv werkt met deze schijf. Ik heb Samsung gebeld, maar daar ben ik niets wijzer van geworden, ze wisten daar niet eens dat de tv in st. by kan opnemen, productkennis 0,0?? Kan iemand mij helpen?
Wie heeft ervaring met deze tv i.c.m. een NAS? Ook daaraan zit ik te denken. Deze schakelen vlgs mij ook meestal in st.by waneer deze langere tijd niet benaderd word. Alvast bedankt voor jullie reaktie op dit leerzame forum,
met vriendelijke kerstgroet Fritsken
ik heb onlangs ook een ue46c7700 tv gekocht. Mijn eerste indruk is prima. Ik heb om het opnemen op HDD uit te proberen een "oude" HDD van 80G aan het apparaat gekoppeld. Deze schijf heb ik opgedeeld in twee partities en daarna aan de tv gekoppeld. De tv formateerd 1 partitie opnieuw zodat deze voor opname gebruikt kan worden. De andere partitie gebruik ik als dataopslag voor de interne media player. De opname werkt prima, ook de timer opname waneer de tv in st.by staat werkt prima. Waneer ik opneem terwijl de tv aanstaat, kan ik gewoon een andere ingansbron selecteren, de opname loopt gewoon door. Ik heb dan ook een externe sat tuner op HDMI1 aangelsloten zodat ik naar een ander tv programma kan kijken tijdens opname. Tijdens het afspelen van een 1080P bestand mbv de mediaplayer is deze wel 1 keer vastgelopen toen ik aan het "snelspoelen" was. Ik weet niet of dit aan de "oude""HDD" ligt of wellicht ergens anders aan. Ik wil nu graag een grotere externe HDD aan de tv koppelen zodat ik al mijn media er op kwijt kan. IK zit te denken aan de Samsung hx-du020eb. Dit is een 2T HDD, deze ik opdelen in 2 keer 1T voor tv en media player. Het voordeel van deze HDD is dat hij vanzelf in slaapstand gaat na 5 min. wanneer er geen dataverkeer meer is. In deze slaapstand heeft de HDD een zeer lage power consumptie. Ik weet echte niet of de tv werkt met deze schijf. Ik heb Samsung gebeld, maar daar ben ik niets wijzer van geworden, ze wisten daar niet eens dat de tv in st. by kan opnemen, productkennis 0,0?? Kan iemand mij helpen?
Wie heeft ervaring met deze tv i.c.m. een NAS? Ook daaraan zit ik te denken. Deze schakelen vlgs mij ook meestal in st.by waneer deze langere tijd niet benaderd word. Alvast bedankt voor jullie reaktie op dit leerzame forum,
met vriendelijke kerstgroet Fritsken
Even een update. Ik heb mijn Iomega HDD geupdate. De TV ziet alles weer, helemaal top, maar nog beter. Had ik eerst altijd een muzieknoot als ik muziek afspeelde ... nu ziet de TV zelfs de albumhoes in MediaPlay.
Wat minder leuk is, maar dat wordt nog even puzzelen. Windows Media Player ziet ook de HDD maar Windows Media Center niet. Ook kom ik de HDD niet tegen in netwerk in Win7..
Even verder puzzelen maar dat de Tv alles weer ziet is me heel wat waard.
Edit: gaat helemaal goed. Moest nog per computer software installeren. En nog steeds de albumhoezen in beeld.
Ben er dus steeds meer van overtuigd dat de deze UE46C8700 eigenlijk alles kan ... zolang je maar de juiste randapparatuur/software gebruikt.
Wat minder leuk is, maar dat wordt nog even puzzelen. Windows Media Player ziet ook de HDD maar Windows Media Center niet. Ook kom ik de HDD niet tegen in netwerk in Win7..
Even verder puzzelen maar dat de Tv alles weer ziet is me heel wat waard.
Edit: gaat helemaal goed. Moest nog per computer software installeren. En nog steeds de albumhoezen in beeld.
Ben er dus steeds meer van overtuigd dat de deze UE46C8700 eigenlijk alles kan ... zolang je maar de juiste randapparatuur/software gebruikt.

[ Voor 21% gewijzigd door GerCor op 25-12-2010 12:56 ]
Verwijderd
Hallo forumgenoten ,
graag had ik een vraagje gesteld aan de ervaringsdeskundigen die het reilen en zeilen van de 55C7700 en de 55C8700 kennen.
Het is namelijk zo dat ik op het punt sta om de led 3D aan te schaffen maar twijfel nog een beetje tussen de beide vernoemde modellen.
Er is in deze een prijsverschil van enkele honderden euro's , en ik vroeg me af of dat verschil de moeite loont.
Maw , als ik een 55C koop , zou ik dan beter gelijk voor de 8700 gaan of is de 7700 al behoorlijk genoeg ?
Voorts twijfel ik nog wel of ik beter niet nog even zou wachten op nieuwe ontwikkelingen en technologie die wellicht gepaard zullen gaan met het dalen van de prijs van deze toestellen.
Graag jullie mening.
Bedankt en beste kerstwensen.
graag had ik een vraagje gesteld aan de ervaringsdeskundigen die het reilen en zeilen van de 55C7700 en de 55C8700 kennen.
Het is namelijk zo dat ik op het punt sta om de led 3D aan te schaffen maar twijfel nog een beetje tussen de beide vernoemde modellen.
Er is in deze een prijsverschil van enkele honderden euro's , en ik vroeg me af of dat verschil de moeite loont.
Maw , als ik een 55C koop , zou ik dan beter gelijk voor de 8700 gaan of is de 7700 al behoorlijk genoeg ?
Voorts twijfel ik nog wel of ik beter niet nog even zou wachten op nieuwe ontwikkelingen en technologie die wellicht gepaard zullen gaan met het dalen van de prijs van deze toestellen.
Graag jullie mening.
8700 zonder twijfel. Precision dimming op deze tv maakt de zwartwaarden beter dan de c7700. Is zeker het meerbedrag waard imoVerwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:07:
Hallo forumgenoten ,
Graag jullie mening.
[ Voor 4% gewijzigd door keepitfrosty op 25-12-2010 11:20 ]
ik heb mijn 7700 te koop met 1.5 jaar garantie. 2250 euro ga liever voor plasmakeepitfrosty schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:19:
[...]
8700 zonder twijfel. Precision dimming op deze tv maakt de zwartwaarden beter dan de c7700. Is zeker het meerbedrag waard imo
Ik heb een half jaar geleden al een keuze gemaakt maar als ik nu een keuze zou moeten maken zou ik het geduld waarschijnlijk op kunnen brengen om te wachten op de 2011 modellen. Het liefst had ik een 9000 serie gekocht maar die prijzen zijn echt BELACHELIJK.Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:07:
Hallo forumgenoten ,
Graag jullie mening.
Waarom de 9000 serie? Minder beeld dan de c8700 maar voor meer geld.GerCor schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:59:
[...]
Ik heb een half jaar geleden al een keuze gemaakt maar als ik nu een keuze zou moeten maken zou ik het geduld waarschijnlijk op kunnen brengen om te wachten op de 2011 modellen. Het liefst had ik een 9000 serie gekocht maar die prijzen zijn echt BELACHELIJK.
Dubbele tuner. Opnemen ene zender en kijken andere zender.
Heren,
ik heb iets waar ik niet uitkomt, ik heb een 32Mb internet snelheid (volgens mij best snel, word per 1 Januari 50M) maar als ik trailers uit de movie app of het journaal van gisteren wil kijken gaat dat voor geen meter, om de 10 seconden stopt het beeld om te laden......en dat terwijl ik gisteren een Netgear 3700 aangeschaft had omdat ik dacht dat dit probleem aan mijn vorige router lag.
Router staat trouwens maar 3 meter van de tv af, wifi voor de iPhone en de xbox (welke een stuk verder in de keuken staat) werken wel perfect, iemand tip's?
ik heb iets waar ik niet uitkomt, ik heb een 32Mb internet snelheid (volgens mij best snel, word per 1 Januari 50M) maar als ik trailers uit de movie app of het journaal van gisteren wil kijken gaat dat voor geen meter, om de 10 seconden stopt het beeld om te laden......en dat terwijl ik gisteren een Netgear 3700 aangeschaft had omdat ik dacht dat dit probleem aan mijn vorige router lag.
Router staat trouwens maar 3 meter van de tv af, wifi voor de iPhone en de xbox (welke een stuk verder in de keuken staat) werken wel perfect, iemand tip's?
Foto is in het donker genomen zonder flits. Vandaar dat de sluitertijd wat hoger is dan normaal en inderdaad zwart niet helemaal zwart is. Kijk naar de verhoudingen van de lichte vlek ten opzichte van de balken boven en onder voor een goede indicatie.keepitfrosty schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:46:
[...]
Ja precies dat bedoel ik dus ook. Daarom is de foto niet echt representatief denk ik voor het daadwerkelijke beeld wat hij ervaart. Zal dus stukken minder zijn (hoop ik voor hem).
Paneel binnenin is alleen vervangen.. rest zit er nog in. Inderdaar voor zelfde euvel vlek.
Bedraad aansluiten? Draadloos kan door zoveel factoren een slecht signaal opleveren. Gewoon bedraad aansluiten als je de mogelijkheid hebt.golfgti5 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 15:12:
Heren,
Volgens mij heb ik ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb gisteren een LE32C630 gekocht. ben al 2 dagen aan het proberen om streaming fatsoenlijk te krijgen. Ik heb onderstaande problemenGerCor schreef op zondag 19 december 2010 @ 13:24:
Misschien wel maar er zijn duizenden andere manieren om eigen films e.d. af te spelen. NAS, XBox 360, PS3, computer met Windows Media Center o.i.d. en talloze mediaplayers.
Liever had ik ook gezien dat de Tv het wel kon. En zo loop je steeds tegen 'dingen' aan. Ik heb een netwerk HDD van Iomega en nadat ik de bibliotheek had aangepast in Windows Media Center die dan gelijk ook de bibliotheek, blijkbaar, aanpast voor Windows Media Player 12 op mijn pc waren ineens de folders op de HDD niet meer beschikbaar omdat de folders op de HDD niet geïndexeerd zijn. Via de Win 7 computer in het netwerk kan de Tv mijn content op de HDD wel benaderen en afspelen/zien maar de Tv rechtstreeks naar de netwerk HDD ziet niks meer.
En PC Share Manger laten verwjzen naar de Iomega HDD lukt ook niet. Die kan alleen overweg met Mijn Muziek, Mijn Documenten, Mijn Videos en Mijn Afbeeldingen.
Ik heb alles via het interne netwerk aangesloten op de Tv, niks fysiek in een HDMI poort o.i.d.
Dus .... bij andere apparaten in de Tv staat de Iomega genoemd maar ziet de Tv geen content.
Kies ik mijn Win7 computer(s) in andere apparaten waar de bibliotheek verwijst naar de Iomega, dan ziet de Tv de content wel.
Trouwens, volgens mij had ik dat al vermeld. In MediaPlayer van de Tv heb je supersaaie achtergronden. Dat kun je met PC Share Manager aanpassen door je eigen foto als achtergrond te kiezen. Dat is dan wel weer leuk.
-Files (bijv MKV en vob) van de xtreamer worden wel gezien maar ik krijg de melding onbekend bestandstype oid
-dezelfde bstanden worden wel vanaf de pc (met pc share manager) afgespeeld
-van mijn NAS (LACIE) ziet hij alleen de mappen videos, music en photos terwijl deze mappen niet eens bstaan op mijn NAS. Doe ik iets verkeerd
-ondertitels van MKV doen het niet
-ik mis een "menu" achtige toets zodat ik het dvd menu kan zien (misschien is hij er wel ???) en dan bijv via setup taal en dergelijke kan instellen.
-De lg heeft geen dvb-c HD tuner. Betekent dat dat ik geen zender in HD (ziggo gebied) kan bekijken
-op de site van samygo staat mijn type niet dus ik neem aan dat hijdan ook niet via telnet etc te benaderen is
hoe denken jullie hierover
Ik overweeg de tv morgen terug te brengen en een LG 32LE750 te kopen. Maar ik lees dat deze geen dts codec ondersteunt is dat een probleem. Krijg ik dan geen geluid bij streams met dts ?
Verwijderd
Eerst had ik ook veel problemen met (mkv) streaming. Na de installatie van Mezzmo werkte alles perfect. Ik kan nu alles zonder problemen vanaf mijn netwerk afspelen.
Maar dat moet je toch op een pc installeren. Ik wil rechtstreeks streamen zonder de pc perse aan te hoeven zetten. of zie ik het verkeerdVerwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 00:10:
Eerst had ik ook veel problemen met (mkv) streaming. Na de installatie van Mezzmo werkte alles perfect. Ik kan nu alles zonder problemen vanaf mijn netwerk afspelen.
Heb even mezzmo geprobeerd. De LACie disk kan nu via de share op de pc benaderd worden door de tv. De extreamer geeft helaas nog dezelfde melding "bestandstype wordt niet ondersteund"ook al heb ik geshared via mezzmo. Het bestand is overigens precies hetzelfde.
Maar ik wil eigenlijk rechtstreeks sharen en niet via de pc.
Maar ik wil eigenlijk rechtstreeks sharen en niet via de pc.
Je moet even in de TV instellingen kijken welke snelheid jouw Tv heeftgolfgti5 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 15:12:
Heren,
Internet@TV >> Instellingen >> Eigenschappen >> Controleer snelheid Internetverbinding.
GerCor,
er staat 2.19Mbps na de test, is dat goed, of te langzaam?
grt Ron
grt Ron
Je zou ook kunnen testen via de site speedtest.ziggo.nl maar dan wel met een pc op je lan bijvoorbeeld. Er vanuit gaande dat je interne netwerk goed is.golfgti5 schreef op zondag 26 december 2010 @ 08:58:
GerCor,
grt Ron
Verwijderd
Als je de test doet lees je dat een waarde van lager dan 1,5 een probleem kan zijn voor het goed werken van Internet@TV. Mocht je willen vergelijken met anderen. Ik heb de test een aantal keren gedaan binnen 5 minuten en de waardes varieerden van 2,17 tot 3,79. Heb nog nooit een probleem gehad met Movie app en/of Youtube.golfgti5 schreef op zondag 26 december 2010 @ 08:58:
GerCor,
grt Ron
Ik heb de Ziggo speedtest ook net gedaan. Mijn download en uploadsnelheden zijn beide 0.6 Mbit. De Tv geeft een snelheid aan van 2,43 Mbit. M.a.w.wat moet je er mee? Als mijn zoon de Xbox Live heeft aanstaan of als mijn vriendin aan het downloaden is merk je dat. Als mijn vriendin een film aan het downloaden is dan kan mijn zoon wel ophouden met Xbox Live ..... dat gaat niet samen. Ik heb overal Gbits verbindingen. Mijn broer heeft ook net een router gekocht. Zat hij aanvankelijk op zo'n 1.34 Mbit zit hij nu, nadat hij op de router een andere poort had gekozen op 1 Mbit meer. Dus, zo'n 2.34 Mbit.
Ik weet alleen zeker dat voor HD ontvangst, mijn vriendin heeft een paar dagen geleden een mailtje gekregen van MovieMax dat ze HD films gaan aanbieden, een snelheid van 8 Mbit nodig is. Ligt dat straks aan mijn verbinding dat ik dat straks niet zal kunnen ontvangen of ligt dat aan de servers van MovieMax?
Jij schrijft dat je een 35 Mbit verbinding hebt maar waarom test jouw Tv dan iets meer dan 2?
Ik heb nooit problemen met MovieMax gehad, ook niet met YouTube. Maar ik ben wel benieuwd dat als jij jouw router bedraad aansluit op de Tv het iets uitmaakt voor jouw snelheid. Als jij met een wifi verbinding op dezelfde snelheid - ongeveer - zit als ik met bedraad ..... ja..... waar ligt het dan aan? Ik heb werkelijk geen idee.
Ik weet alleen zeker dat voor HD ontvangst, mijn vriendin heeft een paar dagen geleden een mailtje gekregen van MovieMax dat ze HD films gaan aanbieden, een snelheid van 8 Mbit nodig is. Ligt dat straks aan mijn verbinding dat ik dat straks niet zal kunnen ontvangen of ligt dat aan de servers van MovieMax?
Jij schrijft dat je een 35 Mbit verbinding hebt maar waarom test jouw Tv dan iets meer dan 2?
Ik heb nooit problemen met MovieMax gehad, ook niet met YouTube. Maar ik ben wel benieuwd dat als jij jouw router bedraad aansluit op de Tv het iets uitmaakt voor jouw snelheid. Als jij met een wifi verbinding op dezelfde snelheid - ongeveer - zit als ik met bedraad ..... ja..... waar ligt het dan aan? Ik heb werkelijk geen idee.
[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 26-12-2010 12:30 ]
Verwijderd
ik had ook last van lage snelheid. Abo van 20Mbit; speedtest down: max 5(!) mbit en up max 0,1(!).
Nu heb ik mijn modem direct naast de KPN-aansluiting hangen, daardoor afstand tussen beiden slechts 15 cm. vanuit modem cat5e getrokken naar dlink router in de woonkamer. speedttesten gedaan en kwam nog niet op 6 Mbit down. Met behulp van WiFi-scanner (free tool) gezien dat in mijn straat velen op hetzelfde kanaal zaten. Met de scanner gekeken wat voor mij heft beste kanaal was; 13 was the lucky number. Speedtest laat nu acceptabele waardes zien: 12.800 kbps down en 900 kbps up. TV aangesloten op 100Mbit poort van router; test samsung geeft een waarde van: 3 Mbps.
Nu heb ik mijn modem direct naast de KPN-aansluiting hangen, daardoor afstand tussen beiden slechts 15 cm. vanuit modem cat5e getrokken naar dlink router in de woonkamer. speedttesten gedaan en kwam nog niet op 6 Mbit down. Met behulp van WiFi-scanner (free tool) gezien dat in mijn straat velen op hetzelfde kanaal zaten. Met de scanner gekeken wat voor mij heft beste kanaal was; 13 was the lucky number. Speedtest laat nu acceptabele waardes zien: 12.800 kbps down en 900 kbps up. TV aangesloten op 100Mbit poort van router; test samsung geeft een waarde van: 3 Mbps.
niet met ziggo!GerCor schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 14:09:
Dubbele tuner. Opnemen ene zender en kijken andere zender.
In dat geval ook niet met KPN. Maar stel dat je 2 cams erin stopt met 2 kaarten, dan kan het weer wel
KPN heb ik ook meerdere decoder kaarten thuis. 1 in de slaapkamer en 1 in de woonkamer. Dus moet mogelijk zijn
Kan je bij ziggo niet een extra kaart nemen? Lijkt me ook onhandig, moet je TV op wieltjes hebben om in de slaapkamer te kunnen kijken
[ Voor 8% gewijzigd door LinuX-TUX op 26-12-2010 15:22 ]
Erg vreemd. Ben de tv bij een kennis van me aan het instellen. Als ik de 3D functie op de 7700 aanzet, gebeurt er NIETS. De brillen reageren ook niet. Ook niet als ik kies voor 2D->3D. Ik heb 3 verschillende brillen geprobeert. Het lijkt net of de bril het aan-uit-aan-uit signaal niet oppakt. Enig idee? Hij heeft het in het begin gedaan! Zou het kunnen dat de laatste firmware de engine 'vernaggeld' heeft?
[ Voor 57% gewijzigd door mebrein op 26-12-2010 16:45 ]
Ik heb 3 Ziggokaarten. Als je meer wilt dan extra abonnement afsluiten
@Bever!
Niet met Ziggo? Why Not?
@Bever!
Niet met Ziggo? Why Not?
[ Voor 21% gewijzigd door GerCor op 26-12-2010 16:46 ]
Led of plasma versie? Iig werk de nieuwste firmware op de ledversie gewoon prima met 3d.Merijn71 schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:37:
Erg vreemd. Ben de tv bij een kennis van me aan het instellen. Als ik de 3D functie op de 7700 aanzet, gebeurt er NIETS. De brillen reageren ook niet. Ook niet als ik kies voor 2D->3D. Ik heb 3 verschillende brillen geprobeert. Het lijkt net of de bril het aan-uit-aan-uit signaal niet oppakt. Enig idee? Hij heeft het in het begin gedaan! Zou het kunnen dat de laatste firmware de engine 'vernaggeld' heeft?
Verwijderd
Wanneer zou samsung eindelijk eens met een fatsoenlijke update komen voor de mediaplayer?
Het is al iets verbeterd, maar het niet beschikbaar zijn van ondertitels op DVD's en het niet kunnen spoelen is een groot gemis.
Overigens met de netwerksnelheid heb ik nagenoeg geen problemen. ca. 4,5 mbit/ses genoeg om de meeste HD films van het netwerk te streamen. Bij films boven de 20GB komen er haperingen en moet er regelmatig geladen worden.
Daarnaast internet@tv. is nog veel te weinig fatsoenlijks beschikbaar! geen uitzending gemist, rtl gemist, sbs gemist, veronica gemist enz. Terwijl dat op de Philips allang beschikbaar is. Ik weet dat het een rechten (en dus geld) kwestie is maar kan Samsung misschien iets beter zijn best doen???
Het is al iets verbeterd, maar het niet beschikbaar zijn van ondertitels op DVD's en het niet kunnen spoelen is een groot gemis.
Overigens met de netwerksnelheid heb ik nagenoeg geen problemen. ca. 4,5 mbit/ses genoeg om de meeste HD films van het netwerk te streamen. Bij films boven de 20GB komen er haperingen en moet er regelmatig geladen worden.
Daarnaast internet@tv. is nog veel te weinig fatsoenlijks beschikbaar! geen uitzending gemist, rtl gemist, sbs gemist, veronica gemist enz. Terwijl dat op de Philips allang beschikbaar is. Ik weet dat het een rechten (en dus geld) kwestie is maar kan Samsung misschien iets beter zijn best doen???
Sja ik denk dat het meer gezien wordt als een " nive to have" functie en het nooit de functionaliteiten zal krijgen van een echte mediabox. Ik heb het nu sinds een aantal weken eindelijk voor elkaar om mkv's goed af te spelen maar door een update van twonky server op mijn NAS en niet omdat samsung wat heeft aangepast aan het meer begrijpen van afwijkende mkv formaten.Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 07:37:
Wanneer zou samsung eindelijk eens met een fatsoenlijke update komen voor de mediaplayer?
Het voor en achteruitspoelen is inderdaad irritant ...toch..je kan wel IETS door stapjes voor en achteruit te skippen bij divx en dvd materiaal in iedergeval.
@bvsoelen
Overigens met de netwerksnelheid heb ik nagenoeg geen problemen. ca. 4,5 mbit/ses genoeg om de meeste HD films van het netwerk te streamen
Hoe en waarmee meet jij die snelheid?
En verder: je kunt toch een computer aansluiten op de Tv, kun je alles wat je in de Samsung Tv mist gewoon ook zien op de Tv.
Wat ik irritant vind is dat ik sinds 2 dagen steeds opnieuw moet inloggen op dit forum. Ook als ik aangeef altijd ingelogd te willen zijn.
Overigens met de netwerksnelheid heb ik nagenoeg geen problemen. ca. 4,5 mbit/ses genoeg om de meeste HD films van het netwerk te streamen
Hoe en waarmee meet jij die snelheid?
En verder: je kunt toch een computer aansluiten op de Tv, kun je alles wat je in de Samsung Tv mist gewoon ook zien op de Tv.
Wat ik irritant vind is dat ik sinds 2 dagen steeds opnieuw moet inloggen op dit forum. Ook als ik aangeef altijd ingelogd te willen zijn.
[ Voor 144% gewijzigd door GerCor op 27-12-2010 15:24 ]
Verwijderd
Je kunt ook via je elektriciteitsnet je internetverbinding laten lopen. Snelheid is altijd hoger dan wifi. Soms gelijk aan direct bedraad vanaf de modem of soms lager. Ik had eerst wifi en soms stilstaand beeld met de internet apps. Sinds ik via het elektriciteitsnet mijn internetverbinding laat lopen geen last meer van. Ook niet bij MovieMax films.Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:09:
ik had ook last van lage snelheid. Abo van 20Mbit; speedtest down: max 5(!) mbit en up max 0,1(!).
Verwijderd
welke adapters heb jij dan? die van 300 mbps?Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:26:
[...]
Je kunt ook via je elektriciteitsnet je internetverbinding laten lopen. Snelheid is altijd hoger dan wifi. Soms gelijk aan direct bedraad vanaf de modem of soms lager. Ik had eerst wifi en soms stilstaand beeld met de internet apps. Sinds ik via het elektriciteitsnet mijn internetverbinding laat lopen geen last meer van. Ook niet bij MovieMax films.
Yep, heb ik hier ookVerwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:26:
[...]
Je kunt ook via je elektriciteitsnet je internetverbinding laten lopen.
Nope, hier wijkt het af. Hier 200Mbit netgears, effectief maar tussen de 20 (ja, andere groep) tot 80-120, zelfde groep aan de TV. WiFi N met de laptop nog verder van de TV & Meterkast vandaan doet het 150Mbit (van de 300) Vriendin haalt vreemd genoeg met windows 7 wel 300MbitSnelheid is altijd hoger dan wifi. Soms gelijk aan direct bedraad vanaf de modem of soms lager.

Afijn, heel betrekkelijk allemaal. Elke techniek heeft zo zijn goede kanten
[ Voor 3% gewijzigd door LinuX-TUX op 27-12-2010 19:26 ]
Verwijderd
nee, 200 mbps.Type develo lan-200-avmini. Snelheid tussen router en tv is nu 179 mbps.Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:23:
[...]
welke adapters heb jij dan? die van 300 mbps?
Heb er eentje aan de router zitten en eentje bij de TV. Heb er nog eentje gekocht voor mijn pc. Kan zowel voor linux als windows als mac. Ik dacht dat ik ongeveer 50 euro kwijt was.
Als je de 9000 hebt kan je door ci+ restricties maar een ding tegelijk doen.GerCor schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:43:
Ik heb 3 Ziggokaarten. Als je meer wilt dan extra abonnement afsluiten
@Bever!
Niet met Ziggo? Why Not?
dus niet opnemen en iets anders kijken
Verwijderd
Waar kan ik de software downloaden (PC share manager) kan nergens iets vinden ! iemand een idee ?
Jup, gevonden. Zelfs een factory reset mocht niet baten. Het lijkt erop dat de 3d emitter gaar is. Heel af en toe pakt de bril het signaal op. Heb voorzichtig op de rand van de tv getikt. (linksonderin) Dat mocht helaas niet helpen. Apart dat zo'n emitter in zijn eerste levensminuten er de brui aangeeft. Meestal doen ze het of ze doen het niet. En niet iets ertussenin. Snel omruilen maarrrrr.
Hier:Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:07:
Waar kan ik de software downloaden (PC share manager) kan nergens iets vinden ! iemand een idee ?
http://ars.samsung.com/cu...jsp?AT_ID=145743&PROD_ID=
UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one
Ook met gescheiden tuners? Zijn 2 fysieke aan boord he. Kan ook bv 1 keer ziggo kijken en 1 keer canal digital. We snappen wel dat je niet met 1 slot 2 tegelijk kan decryptenBever! schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:18:
[...]
Als je de 9000 hebt kan je door ci+ restricties maar een ding tegelijk doen.
dus niet opnemen en iets anders kijken
En het lijkt erop dat hij maar 1 slot heeft

[ Voor 23% gewijzigd door LinuX-TUX op 28-12-2010 09:22 ]
Heeft maar 1 slot maar dat heeft de Humax ook. Nou heb ik er verder geen verstand van maar met het aantal sloten heeft het wat mij betreft niet zo veel te maken ..... toch? Dus zal het de module zijn.
De MKV file ondertiteling doet het inmiddels maar dan moet ik er wel een losse SRT file bijzetten.Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 07:37:
Maar eienlijk zou de codec in de tv dit zelf moeten ondersteunen. Groot gemis is ook dat ik bij vod bestanden geen menu kan kiezen om bijvoorbeeld taal e.d. in te stellen
Xbox360 3D Game Mode AAN aangesloten op de UE46C8700. COD Black Ops. Hoe zeggen die jochies dat ook alweer? Dikke Vette Shit....
Ik zeg: Prachtig, Fantastisch, Kippevel.
[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 28-12-2010 14:18 ]
Ckers leuk om te spelen in 3D. Wel jammer van de 720p terugschakeling maar wel begrijpelijk natuurlijkGerCor schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:14:
Xbox360 3D Game Mode AAN aangesloten op de UE46C8700. COD Black Ops. Hoe zeggen die jochies dat ook alweer? Dikke Vette Shit....
Als je Linux gebruikt kun je automatisch een srt bestand genereren van een mkv m.b.v. dit script:satanixx schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:23:
[...]
De MKV file ondertiteling doet het inmiddels maar dan moet ik er wel een losse SRT file bijzetten.
#!/usr/bin/ruby if ARGV.size > 2 STDERR.puts "Usage: #{File.basename } <mkv file> [subtitle index]" exit end mkv, idx = ARGV info = `mkvmerge -i '#{mkv}'` tracks = info.scan(/Track ID (\d+): subtitles/).flatten if tracks.size == 1 or idx =~ /^\d+/ subtitle_track = idx || tracks.first puts `mkvextract tracks '#{mkv}' '#{subtitle_track}:#{mkv.sub(/\.mkv$/, '')}.srt'` else puts info end
Het script heeft ruby en mkvtoolnix nodig:
apt-get install ruby mkvtoolnix
Verwijderd
ik wil graag een netwerk hdd van 2T via USB aan mijn Samsung tv ue46c7700 hangen. 1T wil ik gebruiken om op te nemen en 1t voor mijn eigen films, foto's e.d. Kan ik hiervoor elke netwerk hdd gebruiken?
Gr. Fritsken
Gr. Fritsken
Pagina 16 handleiding: 'In het geval van USB-HDD, meer dan 5400 rpm'.Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 23:32:
ik wil graag een netwerk hdd van 2T via USB aan mijn Samsung tv ue46c7700 hangen. 1T wil ik gebruiken om op te nemen en 1t voor mijn eigen films, foto's e.d. Kan ik hiervoor elke netwerk hdd gebruiken?
Gr. Fritsken
Verwijderd
Ik ben in afwachting van mijn 7700 tv en ben ondertussen maar alvast begonnen met het installeren van mijn Western Digital live hub mediaplayer. Ik kom er nu achter dat de YouTube filmpjes via deze player in lage resolutie worden doorgegeven, schijnt iets met rechten met YouTube te zijn. Belachelijk natuurlijk, kun je eindelijk bijv. de trailers in HD op je TV gaan bekijken kun je het doen op max. 480. Hoe dan ook, om teleurstelling te voorkomen, speelt de 7700 de HD van YouTube wel gewoon af? Kun je op de tv de resolutie van het filmpje zelf instellen zoals je dat op een pc kunt doen?
Ik heb bovenstaande instellingen toegepast op UE55C7700 met Firmware 3003keepitfrosty schreef op maandag 01 november 2010 @ 07:56:
Hier btw nog wat settings van een gebruiker van het AVS forum. Deze nog niet getest. Van de week maar even proberen. Wellicht de sharpness bijstellen naar wens gezien ik zelf met sharpness op 0 altijd alles wat dof eruit vindt zien.
After almost 2 months of use, the RGB balance of my UN65C8000 seems to have changed measurably, most notably with respect to blue. Here are settings based on my latest calibration done with CalMAN 4, a ColorMunki, and AVSHD 1.3 disc on a PS3. Target is 2.2 gamma and Rec 709 gamut. As always, your mileage will likely vary.
Mode: Movie
Backlight: 9
Contrast: 97
Brightness: 47
Sharpness: 0
Color: 47
Tint: 50/50
Black Tone: Off
Dynamic Contrast: Off
Gamma: +1
Color Space: Custom
Red: Red: 45 Green: 15 Blue: 0
Green: Red: 36 Green: 46 Blue: 15
Blue: Red: 0 Green: 16 Blue: 47
Yellow: Red: 52 Green: 48 Blue: 9
Cyan: Red: 29 Green: 50 Blue: 53
Magenta: Red: 39 Green: 22 Blue: 46
White Balance:
R-Offset: 23
G-Offset: 23
B-Offset: 26
R-Gain: 33
G-Gain: 25
B-Gain: 15
10p White Balance: On
Interval 1: Red: 1, Green: 3, Blue: 1
Interval 2: Red: 0, Green: 1, Blue: 2
Interval 3: Red: -2, Green: 0, Blue: -1
Interval 4: Red: -4, Green: -3, Blue: -3
Interval 5: Red: -3, Green: -2, Blue: -2
Interval 6: Red: -1, Green: 0, Blue: -1
Interval 7: Red: -1, Green: -1, Blue: -2
Interval 8: Red: -1, Green: -2, Blue: -1
Interval 9: Red: -1, Green: -1, Blue: 0
Interval 10: Red: 0, Green: 0, Blue: 0
Flesh Tone: 0
Color Tone: Warm2
HDMI Black Level: Low
Smart LED: Standard
En het resultaat is geweldig wat een verbetering. Zolang je aan het instellen bent denk je dat het nergens naartoe gaat maar zodra je eenmaal klaar bent en je vergelijkt het met de standaard instelling door even terug te switchen naar standaard en weer terug naar movie: top!
EDIT: ik kan me voorstellen dat het beter kan omdat ik een ander model heb, indien zo dan hoor ik het graag!