Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gu22i
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:44:
[...]

ok dat wist ik niet. Ik dacht dat dat voor alle zenders hetzelfde was. Maakt verder niet uit. Ik was gewoon benieuwd of daar nog wat in te verbeteren is.
Ik kreeg zelfs teveel signaal binnen na een check van ziggo, wat niet ten goede was voor het analoge beeld in mijn slaapkamer en volgens hun ook niet goed voor de tv(volgens de monteur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even ander vraagje, heb een UE46C8700: is het op de een of andere manier mogelijk het geluid draadloos te pushen naar je versterker? een kant van de kamer heb ik mijn tv, andere kant de audio hoek.

ik ben allergisch voor kabels zeg maar.

bij dvd/films is het al goed op te lossen: draadloos streamen met de laptop naar tv, de laptop zit qua audio immers gewoon vast aan de versterker met heel kort kabeltje, dus geluid uit de grote speakers...

creatievelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LG AN-WL100E - Mediabox, is helaas alleen geschikt voor LG producten.

[ Voor 255% gewijzigd door GerCor op 11-12-2010 12:46 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 07:43:
even ander vraagje, heb een UE46C8700: is het op de een of andere manier mogelijk het geluid draadloos te pushen naar je versterker? een kant van de kamer heb ik mijn tv, andere kant de audio hoek.

ik ben allergisch voor kabels zeg maar.

bij dvd/films is het al goed op te lossen: draadloos streamen met de laptop naar tv, de laptop zit qua audio immers gewoon vast aan de versterker met heel kort kabeltje, dus geluid uit de grote speakers...

creatievelingen?
Eeeuh toch niet zo moeilijk om in google te zoeken op draadloos audio systeem? Zit vast wel wat bruikbaars bij de 64.900.000 hits die ik daarop krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de 55c8700,en wil een andere home cinema set aan schaffen.
nu hebben ze mij de samsung HT c6930 aanbevolen 7.1

deze is namelijk blu-ray 3d .

heeft iemand ervaring met deze h.c.s. ?
of een ander idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tik het modelnummer maar eens in, rechtsbovenin dit scherm, bij zoeken, dan weet je het.

Zelf zou ik er een paar honderd euro bij doen en voor de HT-C9950W gaan.

http://www.samsung.com/nl...ype=prd_detail&returnurl=

[ Voor 56% gewijzigd door GerCor op 10-12-2010 18:49 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb zelf sinds vandaag de HT-C9930. Ik kijk nu net op Inet, maar waarom zijn de prijzen van de 7.1 variant een stuk lager ;s? Volgens mij is die ook nog niet echt goed leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
YoG schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 12:24:
[...]

Niet geschikt voor opname en timeshifting (maar wel leesbaar):

HDD's
  • Western Digital Essential (500 GB)
  • Western Digital (2.5", 320GB, want: "onbetrouwbare meldingen.")
Flash USB-sticks
  • Iomega (type??)
  • Dane-Elec (type??)
  • Adata (type??)
  • Kingston (8 GB, want: te traag)
Overig:
  • USB-adapter (merk/type??) met IDE-schijf (merk/type??)
Wel geschikt voor opname

HDD's
  • Samsung G2 (320 GB/54,95 euro)
Flash USB-sticks
  • Sandisk Cruzer (8, 16, 32 GB, maar niet geschikt voor Timeshiften?)
  • Kingston Datatraveler (4 en 32 GB, maar niet geschikt voor Timeshiften?)
  • Onbekend merk/type (32 GB, bij winkel EP voor 127 euro, maar niet geschikt voor Timeshiften?)
Wiki
Ik kan trouwens bevestigen dat de Sandisk Cruzer 8GB en 16GB niet geschikt zijn om te Timeshiften (die heb ik nl zelf en werkt dus niet)!

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels (einedelijk ) 2x starterspakket ontvangen , ivm de aankoop van de bdc6900 speler
Ook 2x demo schijf 3d triple erbij (galapos,into the deep en mummies 3d) heb er nu dus een over.
Vind overdag 3d kijken tegenvallen, ziet snel beelden dubbel, in tegenstelling tot svonds met alle lichten uit komt het allemaal veel beter tot zijn recht.
Gisteravond polar expres gekeken hier ziten echt verbazende 3d effecten in , bijvoorbeeld het ticket wat wegwaaid , lijkt dan echt door de kamer te zweven.

emel_77 Indien je in het bezit bent van een bereikbare kruipruimte kan je de bekabeling onder de vloer doen.
Heb dit zelf met een 7.5m high speed hdmi kabel gedaan , ook de luidspeaker aansluitingen , overigens wel alles in mantelbuizen, weet maar nooit of er muizen of i.d. aan de bekabeling gaan knagen.

Jansum heb na het lezen van wat recensies over de htc 6900w gekozen voor een losse reciever van denon(met ingebouwde tuner) met boxen, geschikt voor weergave van 3D en de bdc6900 speler erbij aangeschaft.
Ht van samsung beschikt dacht ik niet over een actieve subwoofer , instellingen van de denon dht 1311xp zijn zeer uitgebreid het betreft hier overigens wel een 5.1 systeem , maar kan ook als 7.1 systeem gebruikt worden moet je zelf 2 extra boxen aanschaffen .
Het geluid bevalt mij zeer goed ook de legio aansluitingen , afmeting van de reciever is wel aan de behoorlijke kant , ook het gewicht ervan en het gewicht van de subwoofer en boxen is behoorlijk..
Denk dat dit de kwaliteit ten goede komt , kan me niet voorstellen dat wat nu in de denon zit allemaal in zon klein ding van samsung geperst word en dan de samsung nog bijn 2x zoveel vermogen geeft.

gr hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Silverback schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 12:45:
[...]

Ik kan trouwens bevestigen dat de Sandisk Cruzer 8GB en 16GB niet geschikt zijn om te Timeshiften (die heb ik nl zelf en werkt dus niet)!
Maar je kunt er ook niet mee opnemen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

GerCor schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 18:04:
[...]

Maar je kunt er ook niet mee opnemen neem ik aan?
Kiske schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:08:
Cruzer contour werkt.
Ik heb de 8gb variant, maar geen problemen hiermee hoor.
Opnemen gaat gewoon.
...schijnt toch te werken

Ik houd het denk ik toch maar bij een interne/externe harde schijf.. kost je een paar tientjes meer maar scheelt aanzienlijk in ruimte.
Vandaag de IDE/SATA->USB adapter binnen gekregen... dat werkt allemaal prima op mn pc.
Er is dus al een interne HD van 1 terabyte voor 46 euro

Nu nog een tv... :/ bij de Bobshop zijn ze erg traag met mn bestelling

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoG, als je er een usb-stick in doet, dan gaat de Tv kijken of je er mee kunt opnemen. Dan zegt de Tv: ongeschikt. Dus, het lijkt mij sterk dat je wel kunt opnemen en niet timeschiften

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Tsja eh, volgens Silverback kunt je er niet mee timeshiften.. maar ene Kiske schreef een tijdje geleden dat je er (in ieder geval) wel mee kunt opnemen

Silverback, heb jij de Cruzer Blade, toevallig?

Afbeeldingslocatie: http://www.oemfiyatlistesi.net/urun-katalog/ab960san02-16-gb-usb-2-0-cruzer-blade-sdcz50-016g-p95-sandisk.jpg

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiske
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-08 12:22
Inderdaad, ik kan er mee opnemen en timeshiften.
Moet wel zeggen dat ik af en toe wat artefacten heb, maar het gaat best goed met zo'n stickje hoor.
Ik heb er overigens nu een harddisk aanhangen omdat je dan wat meer kunt opnemen. Zo'n stick is best wel snel vol. Met een harddisk hoef je nergens naar te kijken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus ... timeshiften EN opnemen. Zoals ik al dacht. Of je kunt beide of het werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
YoG schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 18:44:
Tsja eh, volgens Silverback kunt je er niet mee timeshiften.. maar ene Kiske schreef een tijdje geleden dat je er (in ieder geval) wel mee kunt opnemen

Silverback, heb jij de Cruzer Blade, toevallig?

[afbeelding]
Nee, ik heb de oudere versie
[afbeelding]

Deze dus. Ik kan wel formateren en de prestatietest uitvoeren, maar als ik wil opnemen krijg ik "niet beschikbaar"

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even wat anders. Ik was gisteren even wat met Windows Media Player 12 aan het streamen naar de UE46C8700 en ik had een orginele CD van Nick & Simon geselecteerd. Normaal krijg je dan de muzieknoot te zien maar bij slechts 1 nummer kreeg ik i.p.v. de muzieknoot een animatie te zien, een plaatje dus. Een tekening van een poppetje met een gitaar. Later streamde ik een nummer van Anouk en kreeg een plaatje van een vrouw/meisje met een microfoon te zien i.p.v. de welbekende muzieknoot. Nu vroeg ik mezelf af: Kijkt de Samsung TV naar 'genre' van de muziek en plaatst dan zelf een animatie of doet Windows dat?

Tijdens het afspelen toont de Tv ook niet altijd de tijd die een nummer duurt. Bij het ene nummer zie je hoe lang een nummer duurt en telt dan ook met een tijdbalk af tot einde nummer maar bij andere liedjes, van dezelfde CD staat alles op '0' en blijft ook op 0 staan terwijl het nummer wel wordt afgespeeld. Ook wordt Afspeellijst geschreven als Afspeellst. de letters IJ ontbreken.

Merkwaardig is dat PC Share Manager 4.2 nog steeds niet orginele CD's aankan. Het wordt wel getoond maar afspelen ....... ho maar.

In een volgende firmware dus graag de albumhoes tonen, Samsung!! Moet kunnen. toch?

En verder is het mij opgevallen, voor diegene die Windows Media Center (Win7) gebruiken, dat WMC nu ook AVCHD opnames 'pakt'. Dat was eerder niet zo.

En tot slot: De IPhone app TV Remote (versie 1.33) voor Samsung Internet@TV is ook geupdate. Je kunt, maar dat kon bij de vorige update ook al, eennvoudig teksten invoeren bij Internet@TV, want dat is met de AB van de TV natuurlijk een klein drama, zoals een Twitter, nu ook Teletekst bedienen. Moet je wel 2 keer op TTX/MIX drukken.

En zo zie je maar weer dat externe bedrijven druk bezig zijn met een soort standaard te maken zodat alles weer 'bij elkaar komt' en met elkaar kan samenwerken.

O, voor ik het vergeet. Ik zat gisteravond even een Duits forum te lezen en daar zitten de Plasma bezitters die ook op versie 3003 zaten, sinds een paar dagen al op versie 3004.1 en zelfs 3005. Een firmware upgrade staat dus wellicht voor de deur.

[ Voor 23% gewijzigd door GerCor op 12-12-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Silverback schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 23:53:
[...]

Nee, ik heb de oudere versie
[afbeelding]

Deze dus. Ik kan wel formateren en de prestatietest uitvoeren, maar als ik wil opnemen krijg ik "niet beschikbaar"
Als je wanneer wilt opnemen? Van de Tv of een extrerne bron? En kun je nou wel of niet timeshiften met de stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
GerCor schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:48:
[...]

Als je wanneer wilt opnemen? Van de Tv of een extrerne bron? En kun je nou wel of niet timeshiften met de stick?
Het enige wat ik ooit geprobeerd heb, is Timeshiften van de TV met verschillende sticks en HD's, maar krijg steeds dezelfde boodschap "niet beschikbaar"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt de stick/HDD om te kunnen timeshiften en opnemen toch wel in de 'bovenste' van de 2 usb-poorten? Want de onderste is er inderdaad 'niet geschikt' voor. Die is alleen voor MediaPlay.

Blijkbaar klopt dit niet....

[ Voor 70% gewijzigd door GerCor op 12-12-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerCor schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:09:
Je hebt de stick/HDD om te kunnen timeshiften en opnemen toch wel in de 'bovenste' van de 2 usb-poorten? Want de onderste is er inderdaad 'niet geschikt' voor. Die is alleen voor MediaPlay.
Ik heb mijn HDD in de onderste USB poort en kan er gewoon mee timeshiften en opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even testen ....

Heel apart. De onderste poort is voor de USB-HDD. de bovenste geeft de handleiding niet aan. Maar als ik de HDD in de bovenste doe, neemt de HDD gewoon op en kan ook timeshiften. Ik heb een HDD aangesloten, onderste, en een stick, bovenste poort. Druk ik op opnemen, dan neemt de HDD op. Draai ik nou alles om, en druk dan weer op opnemen, dan neemt weer de HDD op. In beide poorten neemt de HDD op en doet de stick niks. Ik had toch minstens verwacht dat de Tv zou vragen waarmee ik wil opnemen. Blijkbaar heeft een HDD voorrang.

Het kan eigenlijk nog gekker. Toen ik de stick in de TV had, in de bovenste poort, verscheen er een zilverkleurig pictogram van een USB stick met een rode tekst REC er op. In de onderste poort kreeg ik een zilverkleurig pictogram zonder de rode tekst REC. Nu heb ik de stick opnieuw geformateerd - gereed voor opnames en timeshiften - en is het pictogram hetzelfde als de HDD, een zwartkleurig USB pictogram. 7(8)7

[ Voor 255% gewijzigd door GerCor op 12-12-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
GerCor schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:09:

Blijkbaar klopt dit niet....
Ik heb alleen de bovenste poort beschikbaar, want in de onderste zit mijn WiFi-dongle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog even een CI plus kaartje vraagje (en de UE46c8700).

ik sluit mijn tv altijd "hard" af (geen stand-by). als ik de stroom erop zet, duurt het altijd een 5 tal seconden voordat ik echt beeld heb. Er verschijnt eerst de melding 107-4 error: controleer smartcard. Daarna "gecodeerd signaal"(ook nog zo'n 3 seconden), daarna krijg ik "pas" beeld.

is er een manier om die errors eruit te halen of zijn dit standaard "checks"

thanx
m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat 'gecodeerd signaal' is geen error. Ik heb het HD pakket van ZIggo en soms, als ik naar een zender uit dat HD pakket schakel krijg ik in een flits te zien: 'previeuw verlopen' maar dan komt de zender al snel in beeld. En ik zet mijn TV altijd op standby. Ik heb mijn Tv aan de muur hangen en alle kabels weggewerkt. Misschien kun je ook even vermelden welk merk CI+ je gebruikt en of je Faststart aan hebt staan..

@Silverback
Nooit de behoefte gehad een werkende HDD aan je Tv te koppelen? Want de Samsung die ik heb kost een kleine 55 euro.

Kun je me ook vertellen wat jouw snelheid is bij Internet@TV? Mijn broer heeft de HT-C5200 aangesloten op een 10/100 Mbit router, ook met Internet@TV maar krijgt de MovieMax niet. Krijg jij die wel bij de BD-C6900? Zijn snelheid is 1,34 Mbit. Volgens mij is voor VOD 1,5 minimaal, zelf heb ik met de Tv 2.62 Mbit.

[ Voor 39% gewijzigd door GerCor op 13-12-2010 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst mijn 55C8700 laten reperaren (nieuw moederbord door fail van oude), maar nu na de update van 3003 firmware lijkt mijn 3d niet scherp op de een of ander manier. Lijkt beetje wazig en hele tijd crosstalk. Ik moet de 3d schermdiepte op 5 zetten om enigzins stabiel beeld te krijgen. waar zou het aan kunnen liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou na vervanging mainboard de tv terugzetten naar fabrieks-instelling ( 15 seconden de exit-knop ingedrukt houden) en dan de laatste firmware erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allen,

Ik ben sinds kort in het bezit van een UE40C8700 en bevalt tot usver goed. Ik loop nog wel tegen volgende probleem op:

USB stick (8GB) FAT32 wordt herkend en ook de bestanden worden gelezen;
Een Lacie externe harde schijf 1 TB NTFS wordt wel herkend maar ik krijg een foutmelding op de bestanden zelf.

Handleiding geeft aan dat ook NTFS moet kunnen.

Iemand suggesties?

Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
GerCor schreef op maandag 13 december 2010 @ 08:11:

@Silverback
Nooit de behoefte gehad een werkende HDD aan je Tv te koppelen? Want de Samsung die ik heb kost een kleine 55 euro.

Kun je me ook vertellen wat jouw snelheid is bij Internet@TV? Mijn broer heeft de HT-C5200 aangesloten op een 10/100 Mbit router, ook met Internet@TV maar krijgt de MovieMax niet. Krijg jij die wel bij de BD-C6900? Zijn snelheid is 1,34 Mbit. Volgens mij is voor VOD 1,5 minimaal, zelf heb ik met de Tv 2.62 Mbit.
Ik heb er diverse getest (geen Samsung helaas) en allemaal met hetzelfde resultaat, wel afspelen, niet opnemen. De laatste HD (Adata) heb ik bij een andere winkel vandaan en deze mocht ik niet meer terugbrengen. Ik kan nu wel een Samsung halen, maar dat maakt mijn Adata weer overbodig. Bovendien heb ik niet zo'n behoefte aan een PVR, maar meer aan Timeshiften en dat leek me makkelijker door gewoon een Stickie erin en werken, maar helaas. Ik kreeg van een collega die een 7700 heeft de opmerking dat dit alleen gaat werken met een CI+ kaart in de TV. Die heb ik niet Ik heb een aparte mediabox van UPC. Heeft mijn collega gelijk?

Mijn internetverbinding is dubbel. Ik kocht eerst de TV en een Wifi-stick voor draadloos internet. Twee weken later kocht ik de BD-C6900 en die had dit al ingebouwd. Dmv van DHCP met een Sitecom-router had ik een hele instabiele internetomgeving. Daarom heb ik alle instellingen handmatig ingevoerd en nu gaat het goed met een internetsnelheid van tussen de 2.59 en 3.35 Mbit en ik heb Moviemax op de TV verbinding met internet, niet met de BD-C6900 naar het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:40:
Allen,

Ik ben sinds kort in het bezit van een UE40C8700 en bevalt tot usver goed. Ik loop nog wel tegen volgende probleem op:

USB stick (8GB) FAT32 wordt herkend en ook de bestanden worden gelezen;
Een Lacie externe harde schijf 1 TB NTFS wordt wel herkend maar ik krijg een foutmelding op de bestanden zelf.

Handleiding geeft aan dat ook NTFS moet kunnen.

Iemand suggesties?

Dank alvast.
De externe HD door de TV laten formateren en dan opnieuw beginnen? Klopt overigens wel dat NTFS moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silverback schreef op maandag 13 december 2010 @ 17:26:
[...]

De externe HD door de TV laten formateren en dan opnieuw beginnen? Klopt overigens wel dat NTFS moet werken.
Dank voor je bericht.

Suggesties hoe te formateren vanaf TV? Bij de PVR functie heb ik iets dergelijks volgens mij wel gezien maar wil vanaf PC naar harddisk en dan naar TV.

Dank alvast

***update***
Heb inmiddels diskmgmt.msc gedraaid en het lijkt erop dat er GPT Protective partition is aangemaakt. Gek genoeg kan ik em zonder problemen op een Vista computer lezen maar op een XP lukt dit niet. Er wordt ook geen 'file system' (FAT of NTFS) getoond. Ik ga hier maar eens mee aan de slag.

***update***

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Silverback schreef op maandag 13 december 2010 @ 17:25:
[...]

Ik heb er diverse getest (geen Samsung helaas) en allemaal met hetzelfde resultaat, wel afspelen, niet opnemen. De laatste HD (Adata) heb ik bij een andere winkel vandaan en deze mocht ik niet meer terugbrengen. Ik kan nu wel een Samsung halen, maar dat maakt mijn Adata weer overbodig. Bovendien heb ik niet zo'n behoefte aan een PVR, maar meer aan Timeshiften en dat leek me makkelijker door gewoon een Stickie erin en werken, maar helaas. Ik kreeg van een collega die een 7700 heeft de opmerking dat dit alleen gaat werken met een CI+ kaart in de TV. Die heb ik niet Ik heb een aparte mediabox van UPC. Heeft mijn collega gelijk?

Mijn internetverbinding is dubbel. Ik kocht eerst de TV en een Wifi-stick voor draadloos internet. Twee weken later kocht ik de BD-C6900 en die had dit al ingebouwd. Dmv van DHCP met een Sitecom-router had ik een hele instabiele internetomgeving. Daarom heb ik alle instellingen handmatig ingevoerd en nu gaat het goed met een internetsnelheid van tussen de 2.59 en 3.35 Mbit en ik heb Moviemax op de TV verbinding met internet, niet met de BD-C6900 naar het internet.
Timeshiften en opnemen werkt voor zover ik weet alleen met de ingebouwde tuner. Externe tuners worden volgens mij niet aangestuurd voor de PVR en Timeshift functies van de tv. Dus ik denk niet dat het gaat werken met je UPC mediabox. Je collega heeft deels gelijk. Je kan opnemen en timeshiften met de ingebouwde tuner. Hier hoeft niet perse een CI+ smartcard voor in je tv te zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door keepitfrosty op 13-12-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op maandag 13 december 2010 @ 08:11:
Dat 'gecodeerd signaal' is geen error. Ik heb het HD pakket van ZIggo en soms, als ik naar een zender uit dat HD pakket schakel krijg ik in een flits te zien: 'previeuw verlopen' maar dan komt de zender al snel in beeld. En ik zet mijn TV altijd op standby. Ik heb mijn Tv aan de muur hangen en alle kabels weggewerkt. Misschien kun je ook even vermelden welk merk CI+ je gebruikt en of je Faststart aan hebt staan..

@Silverback

Ik heb internet via het elektriciteitsnet. Zeer stabiel. Moviemax via Internet@TV van de televisie gaat zonder problemen. Heb een internetverbinding van 4 MB en vaak zit de snelheid er wel flink onder maar toch gaat het met MovieMax prima. Is weliswaar nog geen HD of blueray kwaliteit maar dat komt vast nog wel. Bij de BD-C6900 komt trouwens ook MovieMax voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat denk ik niet, ik heb gelezen dat voor HD een snelheid van 8Mbit nodig is. Ik denk dus dat de app. kijkt naar de snelheid van de verbinding en bij verbindingen onder de 1,5 Mbit MovieMax gewoon niet toont.

Nog even terugkomend op mijn bericht van gisteren met mijn datatraveler en de S2 HDD. Was mijn USB-stick eerst zilverkleurig (bij apparaten) na formatteren werd ie zwartkleurig. Wilde vanavond even de opnamefunctie verder uittesten en wat schetst mijn verbazing? De Tv neemt zowel op de USB-stick als ook de USB HDD hetzelfde op. Heb ik de opname dus 2 keer. USB-stick weer uit de TV, in de computer, formatteren en weer in de Tv zodat de stick weer alleen geschikt is voor MediaPlay en ja hoor ....... weer zilverkleurig.

Heel apart maar wel leuk om te zien.

En Silverback, ik heb alleen digitale zenders en ik weet dus niet of je zonder CI+ kan opnemen en timeshiften. Ik dacht dat alleen kon bij digitale kanalen maar volgens keepitfrosty hoeft dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 10:40
Zojuist m'n 46" C7700 geïnstalleerd! Wow, wat een plaatje! :)
Zowel het toestel zelf als het beeld! Ik heb er een Ziggo CAM module ingestoken en dat werkt als een trein!
Nou ja, als een trein. Ik had wel paar pogingen nodig om het voor elkaar te krijgen, maar dat lag waarschijnlijk meer aan mijn, uhm, laten we het enthousiasme noemen ;)
Zowel de HD als de reguliere digitale kanalen zien er goed uit. Nog geen tijd gehad om de standaardinstellingen na te lopen en aan te passen. Gelukkig heb ik toen ik vorig jaar m'n woning kocht en heb verbouwd gelijk dubbele CAT-6 aanlsutingen en bekabeling naar iedere ruimte gelegd, dus ik ga eens wat HD content streamen! En dat Internet@TV een proberen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FallenAngel666, welkom bij de club....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 10:40
Dank u!
Wanneer kan ik de ledenpas en de complementaire fles champagne tegemoet zien? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
keepitfrosty schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:15:
[...]

Timeshiften en opnemen werkt voor zover ik weet alleen met de ingebouwde tuner. Externe tuners worden volgens mij niet aangestuurd voor de PVR en Timeshift functies van de tv. Dus ik denk niet dat het gaat werken met je UPC mediabox. Je collega heeft deels gelijk. Je kan opnemen en timeshiften met de ingebouwde tuner. Hier hoeft niet perse een CI+ smartcard voor in je tv te zitten.
Kijk met deze info kan ik wat. Ik ben er niet blij mee, maar het verklaart een boel, thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:58:
Dat denk ik niet, ik heb gelezen dat voor HD een snelheid van 8Mbit nodig is. Ik denk dus dat de app. kijkt naar de snelheid van de verbinding en bij verbindingen onder de 1,5 Mbit MovieMax gewoon niet toont.

Nog even terugkomend op mijn bericht van gisteren met mijn datatraveler en de S2 HDD. Was mijn USB-stick eerst zilverkleurig (bij apparaten) na formatteren werd ie zwartkleurig. Wilde vanavond even de opnamefunctie verder uittesten en wat schetst mijn verbazing? De Tv neemt zowel op de USB-stick als ook de USB HDD hetzelfde op. Heb ik de opname dus 2 keer. USB-stick weer uit de TV, in de computer, formatteren en weer in de Tv zodat de stick weer alleen geschikt is voor MediaPlay en ja hoor ....... weer zilverkleurig.

Heel apart maar wel leuk om te zien.

En Silverback, ik heb alleen digitale zenders en ik weet dus niet of je zonder CI+ kan opnemen en timeshiften. Ik dacht dat alleen kon bij digitale kanalen maar volgens keepitfrosty hoeft dat dus niet.
Je kunt de verbindingssnelheid testen bij Internet@TV en dan zul je zien dat ook bij een snelheid van minder dan 1,5 MB MovieMax gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
GerCor schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:58:

Ik heb ook alleen digitale zenders en HD-tv, alleen heb je daar bij UPC een aparte setopbox voor. Deze is aangesloten via HDMI en kan me nu dus wel voorstellen dat via sateliet of rechstreekse kabel het wel werkt. De Samsung tv guide werkt bijvoorbeeld ook niet, maar die zou ik toch niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Silverback
Wat het mooiste zou zijn, maar dat werkt niet, is dat je inderdaad een UPC settopbox aansluit en daar dan van kunt opnemen. Ik had mijn JVC Everio Camcorder aangesloten en wat zou het toch mooi zijn als je je eigen opnames (AVCHD) kunt opnemen. Maar als je dan op de opnameknop drukt verschijnt 'niet beschikbaar'. Toen ik de Guide van de Samsung Tv voor eerst zag, ik was de Humax i5050 gewend, vond ik de GUI van de Guide niet echt mooi. Ik zag trouwens dat de GUI van de nieuwe Humax 5200 qua kleurstelling aardig op de Samsung lijkt. Maar ik ben er ondertussen aan gewend, gebruik de uitgebreide mogelijkheden van de Humax eigenlijk toch nooit, en het is zo makkelijk ..... even op de knop Guide drukken op de AB..Wat ik veel gebruik is 'Timerweergave'.

@trvlr001
Ik weet dat je op die manier de snelheid meet. Ik heb 2.62 Mbit en MovieMax, mijn broer heeft met zijn Samsung HT-C5200 1,34 Mbit en geen MovieMax. Alle andere apps staan er wel op. Hem boeit het verder niet maar het gaat mij er even om of de Tv de snelheid meet en dan apps wel of niet toevoegt.

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 14-12-2010 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Weer een klein updateje, SSH toegang tot mijn UE46C8700 verkregen met een klein doel voor ogen om media via NFS te spelen ipv moeilijk over een TwonkyStream, blijkt dat dat ding alle a blijkt dat SamyGO media extensions je netwerk wel even probed voor alle mogelijke NFS shares in de omgeving. Mount ze gelijk per direct wanneer dat kan :Y)

A fijn, hier een happy Samsung tweaker die streams kan spelen vanaf een NAS MET srt ondertiteling.

Vraag me af wat de toekomst brengt, samsung is 100% ux based onder water. Hoop dat er een paar gasten het lef hebben om te kijken wat de OpenGL ES ondersteuning is op dat ding, xbmc zou toch wel voortreffelijk zijn op de samsung :9~

Of of, opnemen zonder DRM
Of of een softcam (al hoewel dat niet echt legaal is lijkt me...)

0wh, firmware versie 3003 hier

[ Voor 8% gewijzigd door LinuX-TUX op 14-12-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Silverback schreef op maandag 13 december 2010 @ 17:25:
[...]

[...]

Ik gebruik een WD elements 1TB, werkt goed met opnemen en timeshiften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiske
Het probleem van Silverback was dat hij niet de interne tuner gebruikt (dus geen ci+)
Dan kun je niet opnemen en timeshiften.
Als hij deze wel had gebruikt hadden zijn harddisks het waarschijnlijk wel gewoon gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
Timeshiften heb ik voor nu opgegeven (UPC is bezig met een CI+ kaart ipv een setopbox). Overigens had ik destijds wel de keuze voor een setopbox met ingebouwde PVR met de mogelijkheid voor opnemen en timeshiften, maar hier niet voor gekozen omdat de TV dit ook kon :'( .

Even nog een 3D vraagje. Films speel ik meestal af via een externe HD via de USB ingang op de BD-C6900. DIt werkt perfect (MKV-files+SRT-files), echter met 3D films werkt dit niet, film is prima alleen bij de ondertitels wordt wat je op het rechterdeel van het scherm verwacht, links afgebeeld en andersom, dus niet te lezen.
Ik heb een tooltje gevonden om SRT om te zetten in .IDX/.SUB of .SUP, maar dat werkt niet op de Samsung (werkt wel op Xtreamer / Asus O!play / PlayonHD / Dune HDMax / WDTV live player / Envivo / Fantec / PS3 met PS3 mediaserver Avisynth set als default engine, geen DTS/AC3 alleen Stereo / Philips Bluray op 720P / Philips 3D 21:9 TV op 720P / Eminent op 720P / Mediaportal (met SAF 4.00)).

Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden (via een Windows-programma streamen naar TV is voor mij ook een optie, als ik maar weet welk programma dit goed doet)
Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiske
en de hardisk rechtstreeks aan je tv hangen? Ik heb in ieder geval geen last van verkeerde ondertitels.
Streamen kun je met de samsung share manager. Dit werkt bij mij ook, alleen snel doorspoelen kun je dan wel vergeten. Dat gaat dan weer wel goed met de externe harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiske schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:22:
en de hardisk rechtstreeks aan je tv hangen? Ik heb in ieder geval geen last van verkeerde ondertitels.
Streamen kun je met de samsung share manager. Dit werkt bij mij ook, alleen snel doorspoelen kun je dan wel vergeten. Dat gaat dan weer wel goed met de externe harde schijf.
Ik stream ook via share manager direkt naar de tv, werkt allemaal perfekt ondertiteling ook (.srt). Idd doorspoelen gaat niet snel, stappen van ong 3 minuten als je de knop (-rechts) ingedrukt houdt. Ik heb ook 3d films op mijn hdd staan en die op de usb van de tv aangesloten en dit werkt ook goed. Alleen jammer dat de tv geen .vob bestanden afspeeld. Dit doe ik dan weer via mijn tvix6500 mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:31:
[...]

Ik stream ook via share manager direkt naar de tv, werkt allemaal perfekt ondertiteling ook (.srt). Idd doorspoelen gaat niet snel, stappen van ong 3 minuten als je de knop (-rechts) ingedrukt houdt. Ik heb ook 3d films op mijn hdd staan en die op de usb van de tv aangesloten en dit werkt ook goed. Alleen jammer dat de tv geen .vob bestanden afspeeld. Dit doe ik dan weer via mijn tvix6500 mediaplayer.
Even een vraagje voor de zekerheid. Streamen en afspelen van normale content werkt prima (incl.SRT), maar ik heb het nu over 3D-content half SBS, waarvan de ondertitels niet goed werken. Werkt dit dus wel goed bij jullie?

Overigens HD in de TV heb ik nog niet getest, omdat de BD-speler makkelijk toegankelijk is en de TV niet (strak tegen de muur), maar ga dit wel even testen om te kijken of dit beter gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Silverback op 14-12-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiske
Yep, ik heb het ook over 3D half SBS
Trouwens nog een voordeel van rs afspelen vanaf harddisk: indien er twee talen beschikbaar zijn dan kun je die kiezen. Dus als er een engels en een nederlands audiospoor is bijgesloten dan kun je ze beide kiezen. Dit gaat niet lukken als je via de share manager gaat afspelen. Dan pakt hij alleen maar de eerste (= meestal engels)

[ Voor 82% gewijzigd door Kiske op 14-12-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gu22i
Kiske schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:17:
Yep, ik heb het ook over 3D half SBS
Trouwens nog een voordeel van rs afspelen vanaf harddisk: indien er twee talen beschikbaar zijn dan kun je die kiezen. Dus als er een engels en een nederlands audiospoor is bijgesloten dan kun je ze beide kiezen. Dit gaat niet lukken als je via de share manager gaat afspelen. Dan pakt hij alleen maar de eerste (= meestal engels)
afspelen gaat alleen rechtstreeks via usb op de tv om goede ondertitels te krijgen. en niet via de bdplayer
heb zelf ook alles geprobeerd. heb sitecom media player, deze speelt alles ook 3d sbs, maar ondertitels zijn niet goed.

[ Voor 3% gewijzigd door gu22i op 14-12-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
gu22i schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 18:15:
[...]

afspelen gaat alleen rechtstreeks via usb op de tv om goede ondertitels te krijgen. en niet via de bdplayer
heb zelf ook alles geprobeerd. heb sitecom media player, deze speelt alles ook 3d sbs, maar ondertitels zijn niet goed.
Ik heb het zojuist getest en het klopt inderdaad. Rechtstreeks via de TV prima ondertitels en helaas niet via de BD-speler. Thx voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gu22i
even wat anders.
ik heb met mijn samsung (7700 55 inch led) geen return audio signaal via hdmi.
op mijn onkyo 708 meer mensen met dit probleem?

[ Voor 8% gewijzigd door gu22i op 14-12-2010 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik heb een Samsung 55" 7700 LED TV en Marantz receiver. Gisteren had ik nog gewoon beeld via de receiver. Vandaag blijkt Samsung de signaal van mijn apparatten niet te kunnen zien. Zowel met de receiver als zonder tussenkomst van de receiver ontvangt de tv geen signaal. :(

Ik weet zeker dat het niet aan de kabels ligt en mijn SAT TV ontvanger en BR speler staan aan en geven wel een signaal aan. De receiver ontvangt geluid en ik kan de programma of film horen maar de TV ziet niets.
De TV ziet wel dat er een HDMI stekker is ingestoken trouwens.

Weet iemand hoe kan het opgelost worden?

Alvast dank voor jullie hulp.

Marcin

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een minuut of 5 van het lichtnet halen? En anders lijkt het me dat de Tv gewoon kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 23:42:
Hi,

Ik heb een Samsung 55" 7700 LED TV en Marantz receiver. Gisteren had ik nog gewoon beeld via de receiver. Vandaag blijkt Samsung de signaal van mijn apparatten niet te kunnen zien. Zowel met de receiver als zonder tussenkomst van de receiver ontvangt de tv geen signaal. :(

Ik weet zeker dat het niet aan de kabels ligt en mijn SAT TV ontvanger en BR speler staan aan en geven wel een signaal aan. De receiver ontvangt geluid en ik kan de programma of film horen maar de TV ziet niets.
De TV ziet wel dat er een HDMI stekker is ingestoken trouwens.

Weet iemand hoe kan het opgelost worden?

Alvast dank voor jullie hulp.

Marcin
Kan proberen wat GerCor zegt, maar als je je TV menu benaderd, zie je dan wel wat? Gewoon om uit te sluiten dat je beeld kapot is. Bij mij is een brakke HDMI kabel al eens voorgekomen, exact hoe jij het beschrijft. Wel detecteren dat er wat aan hangt, maar geen beeld.

Gelukkig had ik hier zo'n iBood actie, dus 2 HDMI kabels, de ander deed het wel naar behoren (maar was te laat om mij op mijn garantie te beroepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gu22i schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 22:02:
even wat anders.
ik heb met mijn samsung (7700 55 inch led) geen return audio signaal via hdmi.
op mijn onkyo 708 meer mensen met dit probleem?
Heeft de televisie deze optie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LinuX-TUX, volgens mij ziet mlewandowski het Tv menu wel maar beeldsignaal niet. Dus; wel geluid, wel menu, geen (bewegend)beeld. Lijkt mij zoiets als de koplamp van je auto het niet doet, tikje/klopje geven en ja hoor ....licht.

Ik heb het ook regelmatig met mijn internettelefooncentrale. Even de 'stroom' er af en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gu22i
keepitfrosty schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:11:
[...]

Heeft de televisie deze optie dan?
jazeker volgens de beschrijving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gu22i
nieuwe firmware T-VALDEUC-3005.1
Power On error when CAM is inserted
(especially, Samsung CAM, T-REX CAM, Orecrypt CAM, Boxer CAM)
. Audio is cut off when playing recorded TV with specific stream in Poland
. Add ''Nordic'' region in PnP step with T2 Tuner
. Add Yahoo widget(Internet @TV)
. ''Digital text'' menu is not showed when selecting ''Estonia'' as country. (Estonia)
. Latch up sometimes when entering ''3D Optimisation'' with 3D ''on''
. [PDP TV] Judder with 3D ''smooth'' mode (24Hz => 60Hz)
. Recorded TV is stopped if TF1 widget is played on TF1 channel.
. When watching and turning off/on several times, network setting is failed.
(Mac address error)

[ Voor 90% gewijzigd door gu22i op 15-12-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie je wel dat er een nieuwe update aan zat te komen, de Duitsers hebben het al een paar dagen al is dat voor de plasma Tv's. Ik zie hier trouwens weinig waar wij in Nederland iets aan hebben. Als ik de Tv wil updaten krijg ik een netwerkerror.

Dan maar via USB ..... de 131 MB downloaden en installeren.

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 15-12-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerCor schreef op woensdag 15 december 2010 @ 12:59:
Zie je wel dat er een nieuwe update aan zat te komen, de Duitsers hebben het al een paar dagen al is dat voor de plasma Tv's. Ik zie hier trouwens weinig waar wij in Nederland iets aan hebben. Als ik de Tv wil updaten krijg ik een netwerkerror.

Dan maar via USB ..... de 131 MB downloaden en installeren.
gefeliciteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gu22i
je kan alleen via usb updaten via netwerk lukt bij mij in ieder geval nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gu22i schreef op woensdag 15 december 2010 @ 12:40:
[...]

jazeker volgens de beschrijving
Ohja is ook zo. Wel aangesloten op HDMI in 2? Dat is de enige poort die ARC ondersteund. Tevens hdmi 1.4 kabeltje en ondersteund je receiver het ook?

[ Voor 11% gewijzigd door keepitfrosty op 15-12-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@gu22i

Een aantal is dat al wel gelukt met de 3003. Maar als ik nu naar Internet@Tv ga en dan naar Samsung Apps. linksonderin het scherm dan krijg ik ook een melding dat er een netwerkstoring is. Ook bij softwareupgrade online een foutmelding met het advies de Tv opnieuw op te starten en eventueel contact op te nemen met de helpdesk. Nou, dat laatste ga ik niet doen, ga er van uit dat het van tijdelijke aard is. 3005.1 staat er in elk geval op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien je automatische netwerkinstellingen gebruikt: stel deze handmatig in. Kijk even na op je computer wat dit moet zijn.
IP adres: een ongebruikt IP adres binnen jou netwerk xxx.xxx.xxx.002 tot 253 (router zit meestal op 001 of 254)
subnetmask: 255.x.x.x idem zoals bij jouw computer
Gateway: IP adres van jouw router
DNS server: IP adres van jouw router en niet dit van jou internet aanbieder!
Nog steeds problemen, kijk in de router log files na of er internetverkeer geblokkeerd wordt van en naar je flatscreen en pas eventueel de regel aan voor het MAC adres van je flatscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jan Gruuthuse

Ik weet niet of je op mijn posting reageert maar aan mijn verbinding ligt het niet, het ligt aan de server van Samsung. YouTube en Nu.nl werkt gewoon. Twitter niet. En ik las net weer even het Duitse forum en daar ook de storingsmelding. 'Das Softwareupdate per Netzwerk spuckt Fehlercode 800: Ressourchenkonflikt aus'.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 15-12-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GerCor
was voor jou, maar ik zie dat het nu weer werkt. Was me niet duidelijk dat je netwerkstoring extern was.
Had dit vroeger voor: met bepaalde thuisnetwerk instellingen konden Samsung flatscreens niet op het net. Soms zijn er ook issues met DNS en router, niet specifiek met Samsung toestellen. En op deze manier lukt het meestal wel. Blijkbaar volgt niet iedereen fabrikant netwerkstandaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Hier ook via usb geupdate hoor, idem dito zoals GerCor. Gewoon iets fout op de server van Samsung, de rest gaat gewoon prima :Y) ( tot aan NFS :p )

• Silverback
Ik heb weer iets raars betreffende de firmware-update en heb dit al bij meerdere updates gehad. Ik kopieer volgens de instructies het bestand op USB. Ik run het bestand vanaf USB en bij schijfletter vul ik de USB schijf in( eigenlijk doe ik hier niets, want dat doet ie vanzelf). Ik zie dat nu alles uitgepakt wordt in de directory T-VALDEUC. Vervolgens stop ik de stick in de TV en die vraagt mij of ik wil updaten. Als ik dit bevestig scant ie mijn stick en zegt vervolgens dat er geen updates gevonden zijn. Ik moet dan handmatig de image-directory die in T-VALDEUC staat naar de root toe kopieeren. Als ik dan de stick weer in de TV stop, dan wordt er wel een update gevonden en werkt alles prima qua update. Ben ik de enige met dit issue of vergeet ik ergens nog iets te doen?
Bvd

Ik download de firmware altijd naar mijn computer en laat het dan uitpakken op de USB stick. USB in de TV en de TV vraagt dan of ik MediaPlay of Software Upgrade wil doen. Kies ik voor het laatste dan vindt de TV de upgrade en geef ik opdracht te installeren. Altijd zo gegaan.

Silverback schreef op donderdag 16 december 2010 @ 01:18:
Ik heb weer iets raars betreffende de firmware-update en heb dit al bij meerdere updates gehad. Ik kopieer volgens de instructies het bestand op USB. Ik run het bestand vanaf USB en bij schijfletter vul ik de USB schijf in( eigenlijk doe ik hier niets, want dat doet ie vanzelf). Ik zie dat nu alles uitgepakt wordt in de directory T-VALDEUC. Vervolgens stop ik de stick in de TV en die vraagt mij of ik wil updaten. Als ik dit bevestig scant ie mijn stick en zegt vervolgens dat er geen updates gevonden zijn. Ik moet dan handmatig de image-directory die in T-VALDEUC staat naar de root toe kopieeren. Als ik dan de stick weer in de TV stop, dan wordt er wel een update gevonden en werkt alles prima qua update. Ben ik de enige met dit issue of vergeet ik ergens nog iets te doen?
Bvd
Waarom het .exe bestand naar je usb stick kopieren? Deze kan je gewoon op je c schijf opslaan en dan starten, daarna je root map opgeven van de usb stick om op uit te pakken.
Als het goed is, zou de Tv moeten aangeven dat er nieuwe software beschikbaar is voor diegene die 3005.1 er nog niet op hebben staan. De server van Samsung werkt weer normaal.

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 16-12-2010 08:25 ]

Verwijderd

Ik heb tv uit de 7700 serie en heb laatste firmware versie 3005 geinstalleerd.
als ik nu internet tv aanzet komt er een yahoo service update die blijft staan.
ook na 20 minuten.
TV al helemaal spanningsloos gehad en enkele malen opnieuw geprobeerd.
zelfde resultaat.
Hebben hier meer mensen last van en wat kan ik hier aan doen ?
Ja, maak je geen zorgen, Samsung is weer bezig vrees ik, Gaat wel weer voorbij....... hoop ik.

Nog even voor diegene die in Windows Media Player 12 nergens het servertje kunnen vinden waar de naam van de TV moet staan. Sleep een muziekbestand van de bibliotheek van links naar rechts (zoals aangegeven) en selecteer uit de 3 tabbladen rechts bovenin het scherm het tabblad Afspelen. Daar moet toch echt de Tv staan onder het servertje-icoon.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 16-12-2010 12:46 ]

• Silverback
keepitfrosty schreef op donderdag 16 december 2010 @ 08:07:
[...]

Waarom het .exe bestand naar je usb stick kopieren? Deze kan je gewoon op je c schijf opslaan en dan starten, daarna je root map opgeven van de usb stick om op uit te pakken.
Dat is een kwestie van niet nadenken en doen wat er in de instructie staat :) :) :)

Stap 2. Connect the USB Memory Drive to the USB port of your PC. Copy the file onto the USB Memory Drive.

Verwijderd

Net samsung gebeld, updateserver zou er uit liggen.
Duurt nog wel 2 dagen vertelde men mij.

Verwijderd

Voor je audio return channel moet je hem in de tv in de juiste ingang doen.
Vervolgens doet hij het pas als je dit instelt in het menu van je Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gu22i
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 22:44:
zo heb ik het dus gedaan. maar niets geen geluid er wordt steeds gesproken in de gebruiksaanwijzing over het arc van de tuner. maar volgens mij moet al het reurn geluid van de tv via hdmi naar mijn onkyo te voeren zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadvanboven
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 22:44:
Wat is dan de juiste HDMI ingang op een C8700 voor ARC ? Ik heb hetzelfde probleem met een Denon 1611 receiver. Nu dus maar weer de optische kabel aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
aadvanboven schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 09:38:
[...]

Wat is dan de juiste HDMI ingang op een C8700 voor ARC ? Ik heb hetzelfde probleem met een Denon 1611 receiver. Nu dus maar weer de optische kabel aangesloten.
Uit mijn hoofd, 2.

Zie hier: LinuX-TUX in "Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aadvanboven schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 09:38:
[...]

HDMI ingang 2 volgens de handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pag 8 handleiding

Samsungs-tv’s ondersteunen HDMI 1.4 (met 3D en Audio Return Channel). De ARC- functie (Audio Return
Channel) wordt alleen ondersteund door HDMI IN 2(ARC).
Als 3D auto. weergave is ingesteld op Aan, worden bepaalde functies, zoals Internet@TV, uitgeschakeld.
Als dit een probleem is, stelt u 3D auto. weergave of 3D-modus in op Uit.
Met de ARC-functie kunt u via de HDMI IN 2(ARC)-poort digitaal muziek uitvoeren. Deze functie werkt echter alleen als tv is aangesloten op een audioreceiver die de ARC-functie ondersteunt.

De ARC Single-modus wordt alleen ingeschakeld wanneer de tv wordt aangesloten via een standaard HDMI-kabel,

HDMI-kabel met hoge snelheid, standaard HDMI-kabel met Ethernet, snelle HDMI-kabel met Ethernet.
Wanneer de tv als ingangsbron fungeert, kunt u de ARC-functie gebruiken om geluid via een ontvanger weer
te geven. Het geluid van de tv wordt via een HDMI-kabel verzonden naar een ontvanger. U hebt geen aparte
optische kabel nodig.

We adviseren u een gecertificeerde HDMI-kabel aan te schaffen. Anders wordt er mogelijk niets weergegeven
op het scherm of treedt er een verbindingsfout op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivries
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-11-2021
Ik heb een 40C8700 en ik heb gisteren geprobeerd mijn reeds wat oudere versterker erop aan te sluiten. Ik heb geen optische aansluiting dus gewoon aangesloten via 2 tulpenpluggen. Nu hoor ik continu een zeer irritant brommend geluid. Ik heb al wat met de instellingen van de tv zitten rotzooien zoals ext. luidspreker, maar het lost dat brommende geluid niet op. |:( |:(

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
ivries schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:04:
Ik heb een 40C8700 en ik heb gisteren geprobeerd mijn reeds wat oudere versterker erop aan te sluiten. Ik heb geen optische aansluiting dus gewoon aangesloten via 2 tulpenpluggen. Nu hoor ik continu een zeer irritant brommend geluid. Ik heb al wat met de instellingen van de tv zitten rotzooien zoals ext. luidspreker, maar het lost dat brommende geluid niet op. |:( |:(

Heeft iemand een idee?
Klinkt als een aardings probleem, al geprobeerd te aarden met elkaar? TV is uit mijn hoofd ongeaard. Deed je vroeger met LP-spelertjes ook :Y)

Maar om gare draadjes uit te sluiten, al andere tulp / cinch geprobeerd?

Niet een mooie TL balk boven je TV hangen van 50 Hz ofzo he :+?
@hieronder ... verkeerde gequote? Ik heb geen problemen met ARC :Y)
@Daaronder, alstu :X

[ Voor 15% gewijzigd door LinuX-TUX op 17-12-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gu22i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadvanboven
  • Niet online
Thx... ik heb de receiver inderdaad op HDMI-1 aangesloten... (nooit dat ARC zien staan).
Dan gaan we maar de kabels ompluggen en de Logitech Harmony herprogrammeren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jouw eigen naam zegt het eigenlijk al, de HDMI- kabel moet 'van' poort 1 naar 'boven' naar poort 2. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 07:58
Ik wil graag mijn UE46C8700 graag voor de 1e keer gaan updaten.
Nu heb ik op verschillende usb sticks de laatste update.exe gezet en deze in mijn tv gestopt.
Vervolgens zegt hij: Scannen naar USB. En vervolgens: Geen bestand voor bijwerken beschikbaar.
De laaste firmware is van mei 2010...

Als ik de usb erin steek ziet hij de usb sticks wel.

Wie kan mij helpen?

PS: heeft iemand al vermeld dat Ajax- feyenoord dit weekend in 3d wordt uitgezonden via Astra-satelliet???

[ Voor 7% gewijzigd door m_ark op 17-12-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m_ark schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 17:44:
Ik wil graag mijn UE46C8700 graag voor de 1e keer gaan updaten.
Nu heb ik op verschillende usb sticks de laatste update.exe gezet en deze in mijn tv gestopt.
Vervolgens zegt hij: Scannen naar USB. En vervolgens: Geen bestand voor bijwerken beschikbaar.
De laaste firmware is van mei 2010...

Wie kan mij helpen?

PS: heeft iemand al vermeld dat Ajax- feyenoord dit weekend in 3d wordt uitgezonden via Astra-satelliet???
Antwoord is al meerdere keren gegeven hier. Zelfs op de vorige pagina nog staat het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 07:58
keepitfrosty schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 17:46:
[...]

Antwoord is al meerdere keren gegeven hier. Zelfs op de vorige pagina nog staat het antwoord.
Oeps..... Volgende keer iets beter kijken... Maar wel weer geholpen THX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]

Ga er niet te veel op rekenen! inmiddels is er al een tweede ASTRA 3D demo kanaal. Dus ga er maar vanuit dat het inderdaad alleen door Panasonic dealers ontvangen kan worden zoals ook vermeld door de aanbieders.
Het is immers een Panasonic aktie waarbij ook wordt aangegeven dat je de wedstrijd in de winkels kan bekijken op Panasonic TV's.

Maar het is wel te hopen dat we het thuis ook kunnen bekijken.

Wel ben ik al erg content met de Brava 3D zender.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:41:
Ik heb laatst mijn 55C8700 laten reperaren (nieuw moederbord door fail van oude), maar nu na de update van 3003 firmware lijkt mijn 3d niet scherp op de een of ander manier. Lijkt beetje wazig en hele tijd crosstalk. Ik moet de 3d schermdiepte op 5 zetten om enigzins stabiel beeld te krijgen. waar zou het aan kunnen liggen ?
Heb al van alles geprobeerd, inclusief wat gurdy aanbevool....maar niks lijkt te helpen. Ik heb het nu al met 3 verschillende 3D brillen gechecked. Als je een oog dicht houd zie je met het andere oog precies dat alles out of sync ligt (echt veel crosstalk). Ik speel regelmatig 3D games en merk duidelijk dat na de reperatie dat ik gewoon dat niet meer kan doen door de crosstalk dat continu en hevig aanwezig is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
15/12/2010: Nieuwe firmware beschikbaar (T-VALDEUC 3005.1) met een hele lijst aan verbeteringen:

T-VALDEUC-3005.1

. Power On error when CAM is inserted
(especially, Samsung CAM, T-REX CAM, Orecrypt CAM, Boxer CAM)
. Audio is cut off when playing recorded TV with specific stream in Poland
. Add ''Nordic'' region in PnP step with T2 Tuner
. Add Yahoo widget(Internet @TV)
. ''Digital text'' menu is not showed when selecting ''Estonia'' as country. (Estonia)
. Latch up sometimes when entering ''3D Optimisation'' with 3D ''on''
. [PDP TV] Judder with 3D ''smooth'' mode (24Hz => 60Hz)
. Recorded TV is stopped if TF1 widget is played on TF1 channel.
. When watching and turning off/on several times, network setting is failed.
(Mac address error)

Info na firmwareupdate 3005.1:
T-VALDEUC-3005.1
2010-11-24
Factory data ver: 340
EERC ver: 134
Internet@TV 2.350 - 5.1.00274

[ Voor 6% gewijzigd door Stan op 18-12-2010 20:30 . Reden: Info na update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stan, we wisten 3 dagen geleden al dat er een update is. Ik heb het er dan ook al 3 dagen op staan.
Het enige verschil dat ik heb kunnen ontdekken is dat het pop-up scherm van PC Share Manager er iets strakker uitziet.

[ Voor 39% gewijzigd door GerCor op 18-12-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

AJAX in 3D is voor iedereen beschikbaar hoor!

Het is gewoon de normale Demo channel van Astra. :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allen,

Het volgende, ik heb een HDD met daarop wat *.vob files. Afspelen gaat op zich wel maar het reguliere menu met daarin bv setup of subtitles krijg ik wel te zien maar kan ik niet bedienen via de mediaplayer. Zijn er mogelijkheden om toch het menu in te geraken?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SalimRMAF schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 19:17:
AJAX in 3D is voor iedereen beschikbaar hoor!

Het is gewoon de normale Demo channel van Astra. :)
Helaas... Afgelast! Ik zei toch dat we er niet te veel op moesten rekenen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 22:27:
Allen,

Het volgende, ik heb een HDD met daarop wat *.vob files. Afspelen gaat op zich wel maar het reguliere menu met daarin bv setup of subtitles krijg ik wel te zien maar kan ik niet bedienen via de mediaplayer. Zijn er mogelijkheden om toch het menu in te geraken?

Dank!
Nee. De meest goedkope mediaplayer wel maar deze dure TV niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm...da's matig.
GerCor schreef op zondag 19 december 2010 @ 12:22:
[...]

Nee. De meest goedkope mediaplayer wel maar deze dure TV niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien wel maar er zijn duizenden andere manieren om eigen films e.d. af te spelen. NAS, XBox 360, PS3, computer met Windows Media Center o.i.d. en talloze mediaplayers.
Liever had ik ook gezien dat de Tv het wel kon. En zo loop je steeds tegen 'dingen' aan. Ik heb een netwerk HDD van Iomega en nadat ik de bibliotheek had aangepast in Windows Media Center die dan gelijk ook de bibliotheek, blijkbaar, aanpast voor Windows Media Player 12 op mijn pc waren ineens de folders op de HDD niet meer beschikbaar omdat de folders op de HDD niet geïndexeerd zijn. Via de Win 7 computer in het netwerk kan de Tv mijn content op de HDD wel benaderen en afspelen/zien maar de Tv rechtstreeks naar de netwerk HDD ziet niks meer.
En PC Share Manger laten verwjzen naar de Iomega HDD lukt ook niet. Die kan alleen overweg met Mijn Muziek, Mijn Documenten, Mijn Videos en Mijn Afbeeldingen.

Ik heb alles via het interne netwerk aangesloten op de Tv, niks fysiek in een HDMI poort o.i.d.

Dus .... bij andere apparaten in de Tv staat de Iomega genoemd maar ziet de Tv geen content.
Kies ik mijn Win7 computer(s) in andere apparaten waar de bibliotheek verwijst naar de Iomega, dan ziet de Tv de content wel.

Trouwens, volgens mij had ik dat al vermeld. In MediaPlayer van de Tv heb je supersaaie achtergronden. Dat kun je met PC Share Manager aanpassen door je eigen foto als achtergrond te kiezen. Dat is dan wel weer leuk.

[ Voor 41% gewijzigd door GerCor op 19-12-2010 14:23 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 45 Laatste