Acties:
  • 0 Henk 'm!
keepitfrosty, dus jij denk dat Microsoft MSN ontwikkelt heeft voor ................................... Nederland?

Maar je hoeft daar verder niet op te antwoorden, mag natuurlijk wel, want deze topic gaat immers over de Samsung TV. Maar een MSN app zou welkom zijn, dat dan weer wel. _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door GerCor op 01-12-2010 00:55 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerCor schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:54:
keepitfrosty, dus jij denk dat Microsoft MSN ontwikkelt heeft voor ................................... Nederland?

Maar je hoeft daar verder niet op te antwoorden, mag natuurlijk wel, want deze topic gaat immers over de Samsung TV. Maar een MSN app zou welkom zijn, dat dan weer wel. _/-\o_
Eeuhm nee heb ik dat ergens gezegd dan?? Maar dit gaat inderdaad off topic.....

ontopic: MSN app voor de tv zou zeker welkom zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door keepitfrosty op 01-12-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

aadvanboven schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 08:47:
Internet@TV :

UPDATE : Mail gestuurd naar Samsung met verzoek om meer informatie over de status van de apps.
Heb je een mailtje teruggekregen?

Ik ben benieuwd naar het aanbod van apps.. zijn dat alleen die Nederlandse die je kunt krijgen of ook die van de Appstore van Samsung?
Ik vind dat er op die site wel een hoop op staan... vooral Youtube, Picasa en Google Maps lijken me handig

Weet iemand dat?

Edit, ah ik zie dat er ook een Nederlandse Appstore is... daar staan aardig wat Apps op.. mij zul je niet horen klagen met dit aanbod.
of zie ik iets over het hoofd ofzo?

[ Voor 16% gewijzigd door YoG op 01-12-2010 19:35 ]

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoG schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:29:
[...]

Heb je een mailtje teruggekregen?

Ik ben benieuwd naar het aanbod van apps.. zijn dat alleen die Nederlandse die je kunt krijgen of ook die van de Appstore van Samsung?
Ik vind dat er op die site wel een hoop op staan... vooral Youtube, Picasa en Google Maps lijken me handig

Weet iemand dat?

Edit, ah ik zie dat er ook een Nederlandse Appstore is... daar staan aardig wat Apps op.. mij zul je niet horen klagen met dit aanbod.
of zie ik iets over het hoofd ofzo?
Youtube, google maps en picasa staan toch standaard op de tv al? Tenminste heb ze er hier op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

keepitfrosty schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:26:
[...]
Youtube, google maps en picasa staan toch standaard op de tv al? Tenminste heb ze er hier op staan.
Dat zou mooi zijn...!
Want als ik zoek naar Internet@TV bij Google of op de site van Samsung zelf, krijg ik altijd dit standaard lijstje te zien.. dat werkt een beetje verwarrend omdat bij de Appstore het aanbod veel groter is
De Nederlandse applicaties van Samsung Internet@TV op een rij:
• Nu.nl: het laatste nieuws van Nu.nl op de TV
• NOS: bekijk het laatste NOS journaal wanneer het je uitkomt
• Buienradar: bekijk de buienradar voor je regio, Nederland of Europa
• Fileindex: het meest actuele overzicht van de files op de weg
• 9292: plan op je TV je reis met het openbaar vervoer
• ABN AMRO: recente beursberichten, overzicht van de belangrijkste koersen en indices, toegang tot je schaduwportefeuille en tickertape met koersinformatie
• Quoteweb: overzicht van de financiële markten in Europa en de Verenigde Staten
• Hyves: de eerste volledige Hyves-applicatie voor de TV
• Funda: ontdek je droomhuis in het actuele aanbod van huizen in Nederland
• Just Eat: bestel via je TV een menu bij een restaurant dat bij jou in de buurt bezorgt
• Panorama: bekijk panorama.nl met de spectaculairste filmpjes en foto’s van de dag
• TV Gids: de meest actuele en handigste TV-gids
• Cinenews.nl: alle film- en bioscoopinformatie op een rij
• MovieMAX: met de Video on Demand-service kun je de nieuwste films bestellen en direct bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoG schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:19:
[...]

Dat zou mooi zijn...!
Want als ik zoek naar Internet@TV bij Google of op de site van Samsung zelf, krijg ik altijd dit standaard lijstje te zien.. dat werkt een beetje verwarrend omdat bij de Appstore het aanbod veel groter is

[...]
Ja ok maar dat zijn alleen de nederlandstalige apps. Zijn ook niet nl apps die je kan downloaden. Een aantal zijn alleen voor US gebruikers dacht ik, netflix of blockbuster of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samsung zet zelf de apps er op, je kunt geen apps bestellen. Misschien dat het ooit komt. Funda en Just eat zitten er niet op, wel Twitter en Facebook. Yahoo! is gewoon waardeloos, alleen maar meer US troep waar je niks aan hebt. Beeldkrant werkt ook helemaal niet. Ik gebruik alleen Twitter, Nu.nl en Youtube en heel af en toe Google maps. De rest slaat werkelijk nergens op, puur opvulling. En mijn vriendin gebruikt af en toe Hyves en Facebook. MovieMax zit er net op maar dat lijkt mij DVD kwaliteit en ik heb een HD TV. Ga ik toch geen DVD kwaliteit kijken voor geld.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Wat is dan de meerwaarde van deze site ?
http://www.samsung.com/us/appstore

Ik zie dat je daar wel apps kunt kopen... gaat dat allemaal via je TV? Of moet ik ze eerst downloaden en kopieren op een USB stick ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor Nederland niks.
Ik zie dat je daar wel apps kunt kopen... gaat dat allemaal via je TV? Of moet ik ze eerst downloaden en kopieren op een USB stick ofzo?
Geen idee, in Nederland werkt dat niet. Misschien in de toekomst. Blijkbaar moet je je Tv registreren en een account aanmaken. Nu zet Samsung een app er op en haalt het er ook net zo snel weer af. Als je op je afstandsbediening op Internet@TV klikt kan het zo maar zo zijn dat er een app bij komt en Samsung zet die ergens neer op je scherm maar het kan ook zijn dat de app ineens weer verdwenen is.

Laatst haden we de app MovieMax. Dus ... ik dat bekijken en de volgende dag zet ik TV aan, kijk bij Internet@TV en je krijgt een melding dat de Tv gaat updaten en weg was MovieMax weer. Paar dagen later..... daar is MovieMax weer.

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 02-12-2010 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerCor schreef op woensdag 01 december 2010 @ 23:08:
Samsung zet zelf de apps er op, je kunt geen apps bestellen. Misschien dat het ooit komt. Funda en Just eat zitten er niet op, wel Twitter en Facebook. Yahoo! is gewoon waardeloos, alleen maar meer US troep waar je niks aan hebt. Beeldkrant werkt ook helemaal niet. Ik gebruik alleen Twitter, Nu.nl en Youtube en heel af en toe Google maps. De rest slaat werkelijk nergens op, puur opvulling. En mijn vriendin gebruikt af en toe Hyves en Facebook. MovieMax zit er net op maar dat lijkt mij DVD kwaliteit en ik heb een HD TV. Ga ik toch geen DVD kwaliteit kijken voor geld.
Inderdaad, eigenlijk is die hele internet@tv zwaar overrated. Meeste apps zijn waardeloos. Merendeel zijn simpele spelletjes die voor geen meter bedienen met de afstandbediening. Trage apps. Geen optie om tv beeld naast een applicatie aan te hebben. En elke tv fabrikant komt met zijn eigen app store en internet@tv variant waardoor het voor veel app makers denk ik niet heel interessant is om iets te maken en deze vervolgens voor elke fabrikant om te gaan zetten (teveel tijd en weinig winst). Of bijvoorbeeld alleen voor samsung een applicatie te maken waardoor je weer weinig gebruikers bereikt (ook weer weinig winst).

Het is een leuk onderdeel van een verkooppraatje maar daar is ook alles mee gezegd. Je bent sneller met het ophalen van de informatie via je telefoon, laptop of ipad dan via deze ingebouwde functie van de tv en je kan daarnaast gewoon tv blijven kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Bedankt voor de info allebei!
Ik zie nu pas dat de Nederlandse appstore alleen geschikt is voor de mobiele telefoons van Samsung.. maar ik heb een stil vermoeden dat dat later wel zal worden uitgebreid... fingers crossed

Ander vraagje, hoe zit het met de voedingskabel van de 8700? Is dat een losse IEC kabel of zit het vast geïntegreerd in de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoG schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:27:

Ander vraagje, hoe zit het met de voedingskabel van de 8700? Is dat een losse IEC kabel of zit het vast geïntegreerd in de TV?
Volgens mij is het antwoord hierop al eens voorbij gekomen in dit topic. Even zoeken op stroomkabel.

[ Voor 4% gewijzigd door keepitfrosty op 02-12-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

keepitfrosty schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:53:
Volgens mij is het antwoord hierop al eens voorbij gekomen in dit topic. Even zoeken op stroomkabel.
Dreke008 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 23:08:
[...]
Daar waar de kabel achter verdwijnt dat kapje kun je losschroeven, stroomkabel zit met een kleine connector verbonden.
Ah kijk...
En is die connector eentje van IEC? Dus zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://img-europe.electrocomponents.com/largeimages/R6727054-01.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door YoG op 02-12-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Nee, want die connector van het plaatje is dikker dan de hele tv. De connector van de stroomkabel ik heel klein en plat, vergelijkbaar met de connectors die gebruikt worden in een pc. Ik schat zo'n1,5 cm bij 3 mm.

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 23:59
keepitfrosty schreef op donderdag 02 december 2010 @ 08:40:
[...]

Inderdaad, eigenlijk is die hele internet@tv zwaar overrated. Meeste apps zijn waardeloos. Merendeel zijn simpele spelletjes die voor geen meter bedienen met de afstandbediening. Trage apps. Geen optie om tv beeld naast een applicatie aan te hebben. En elke tv fabrikant komt met zijn eigen app store en internet@tv variant waardoor het voor veel app makers denk ik niet heel interessant is om iets te maken en deze vervolgens voor elke fabrikant om te gaan zetten (teveel tijd en weinig winst). Of bijvoorbeeld alleen voor samsung een applicatie te maken waardoor je weer weinig gebruikers bereikt (ook weer weinig winst).

Het is een leuk onderdeel van een verkooppraatje maar daar is ook alles mee gezegd. Je bent sneller met het ophalen van de informatie via je telefoon, laptop of ipad dan via deze ingebouwde functie van de tv en je kan daarnaast gewoon tv blijven kijken :)
Grootste voordeel van het internet@tv is naar mijn idee dat er een netwerk aansluiting op je TV zit waardoor er via tcp/ip meer mogelijkheden komen.
Voor mij bv dat de TV ook via mijn iPhone te bedienen is.

Voor de tweakers:
Als je op http://samygo.sourceforge.net/ kijkt dan zijn daar bv hacks beschikbaar waardoor je op de "C" series mogelijk wordt op naar je tv een telnet sessie op te zetten etc.
Wat daardoor vooral leuk is dat je op je TV naar windows shares kan connecten en media kan afspelen op dezelfde manier als dat het op je externe USB HD staat.
Zie hier voor meer info: http://sourceforge.net/ap...le=SamyGO_Extensions_Pack

Natuurlijk alles op eigen risico.

[ Voor 0% gewijzigd door RedHead op 02-12-2010 16:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
RedHead schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:04:
[...]

Grootste voordeel van het internet@tv is naar mijn idee dat er een netwerk aansluiting op je TV zit waardoor er via tcp/ip meer mogelijkheden komen.

Voor de tweakers:
Als je op http://samygo.sourceforge.net/ kijkt dan zijn daar bv hacks beschikbaar waardoor je op de "C" series mogelijk wordt op naar je tv een telnet sessie op te zetten etc.
Wat daardoor vooral leuk is dat je op je TV naar windows shares kan connecten en media kan afspelen op dezelfde manier als dat het op je externe USB HD staat.

Thnx voor het erop attenderen, even een week niet gekeken en opeens kom je erachter dat het er al 3 dagen opstaat :Y)

Heb ik weer wat te doen na St Klaas :D

@hieronder:
Ze hebben eindelijk de pagina aangemaakt met howto voor C serie tv's inclusief samba mounting :Y)

Directe link: http://sourceforge.net/ap...t_access_on_a_C_series_TV

[ Voor 10% gewijzigd door LinuX-TUX op 02-12-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RedHead schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:04:
[...]

Voor de tweakers:

True hackers zullen er inderdaad het meeste uit gaan halen. Dat zijn inderdaad de leukere opties en heb je ook wat aan. Maar ben wel een beetje huivering om te gaan lopen tweaken met een dergelijk prijzig apparaat en tot nu toe nog geen hacks tegenkomen waar ik warm voor loop.

[ Voor 15% gewijzigd door keepitfrosty op 02-12-2010 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

keepitfrosty schreef op donderdag 02 december 2010 @ 18:06:
[...]

True hackers zullen er inderdaad het meeste uit gaan halen. Dat zijn inderdaad de leukere opties en heb je ook wat aan. Maar ben wel een beetje huivering om te gaan lopen tweaken met een dergelijk prijzig apparaat
Can you brick your tv with this extensions

answer is simple:

no, but it can kill your cat, burn your house and make horny things with your girlfriend! in worst case your tv shut down and power on again.
http://sourceforge.net/ap...le=SamyGO_Extensions_Pack
Silverback schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:45:
Nee, want die connector van het plaatje is dikker dan de hele tv. De connector van de stroomkabel ik heel klein en plat, vergelijkbaar met de connectors die gebruikt worden in een pc. Ik schat zo'n1,5 cm bij 3 mm.
Is het een speciale door Samsung zelf ontwikkeld dan? Of is het en zgn. Figure of Eight?
figureofeight

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De telnet access zal je tv misschien niet bricken maar eventuele firmware hacks
Before you attempt any changes on your TV, please consider that:
- all information provided in this forum and WIKI is for informational purposes only and comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY
- even the smallest mistake is likely to turn your shiny device into a useless but expensive BRICK
- modifying the Firmware on your device will definitely VOID YOUR WARRANTY
- you accept that you do everything at YOUR OWN RISK
None of the admins, moderators nor the authors of articles take responsibility for possible damages on your devices!

Please also check out the SamyGo WIKI, before posting a question that may have already been addressed.
Also don't forget to use the search function, so that we can keep our community of interested TV hackers busy with new stuff

Good Luck and Enjoy ...

Regards
Erdem & dynamic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Wat is nou het verschil tussen de C8000 en de C8700?
Ik ben op zoek naar calibratie-instellingen (en al een hoop gevonden).. ik neem aan dat de 'engine' van de C8000 identiek is aan die van de C8700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
YoG schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:02:
[...]

[...]

http://sourceforge.net/ap...le=SamyGO_Extensions_Pack
[...]

Is het een speciale door Samsung zelf ontwikkeld dan? Of is het en zgn. Figure of Eight?
[afbeelding]
Ik weet niet of deze door Samsung is ontwikkeld. Je komt dit soort connectors wel vaker tegen op moederborden van pc's. De connector is kleiner en platter dan jouw plaatje.

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoG schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:05:
Wat is nou het verschil tussen de C8000 en de C8700?
Ik ben op zoek naar calibratie-instellingen (en al een hoop gevonden).. ik neem aan dat de 'engine' van de C8000 identiek is aan die van de C8700?
C8000 is de US versie van de C8700. Identiek aan elkaar alleen missen de amerikanen de PVR functie voor zover ik weet. Samsung en vele andere fabrikanten gebruiken vaak verschillende type nr's voor verschillende delen van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, volgens mij ook. In Duitsland is het de 8790 en in Denemarken de 8705 om maar een paar te noemen.

Ik heb trouwens in deze topic nog niemand gezien die de 9000 serie heeft. Opvallend? Misschien gewoon veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

Hoi,

We zijn in het bezit van de C8700. Erg mooie en strakke TV.
Aangezien we in een buitengebied wonen gebruiken we al jaren sataliettv van Canaal Digitaal.
Omdat de C8700 CI+ ondersteund, en CD gecertificeerd is, zit er nu een CI+ module in, met de juiste (Nieuwste versie) smartcard.

SD zenders was geen probleem. Geïnstalleerd onder CCD TTTV (o.i.d.) met voorkeur SD zenders, aanbieder CD, op de Astra 19.2 sateliet. Werkte perfect.

Hedenmorgen hebben we telefonisch het CD pakket uitgebreid met HD televisie. Alle zenders opnieuw geïnstallerd, op dezelfde manier als hierboven, alleen dan met HD voorkeur.
Bij elke HD zender die we proberen, krijgen we "Service niet beschikbaar" te zien. De SD zenders (TMF bijvoorbeeld) werkt wel goed.

Wat gaat hier verkeerd? Is het signaal te zwak? Bij de oude decoder werkte het wel perfect (HD Decoder)
Wat mij opviel is dat het installeren van de kanalen wel erg snel ging (Was eigenlijk binnen 5 seconden klaar)

Details:
CI module van Canaal Digitaal (Type weet ik zo 123 niet)
TV heeft de nieuwste software software versie (3003)

Ik heb een poging gedaan om te zoeken hier op GOT, maar kon helaas niks vinden....

Alvast bedankt!

-edit-
Ik zie nu dat er meer problemen zijn geweest met de 3003 FW icm Canal Digitaal... Alleen heb ik nergens een oplossing kunnen vinden...

[ Voor 5% gewijzigd door Reneger op 04-12-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Reneger schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 11:53:
Hoi,

We zijn in het bezit van de C8700. Erg mooie en strakke TV.
Aangezien we in een buitengebied wonen gebruiken we al jaren sataliettv van Canaal Digitaal.
Omdat de C8700 CI+ ondersteund, en CD gecertificeerd is, zit er nu een CI+ module in, met de juiste (Nieuwste versie) smartcard.

SD zenders was geen probleem. Geïnstalleerd onder CCD TTTV (o.i.d.) met voorkeur SD zenders, aanbieder CD, op de Astra 19.2 sateliet. Werkte perfect.

Hedenmorgen hebben we telefonisch het CD pakket uitgebreid met HD televisie. Alle zenders opnieuw geïnstallerd, op dezelfde manier als hierboven, alleen dan met HD voorkeur.
Bij elke HD zender die we proberen, krijgen we "Service niet beschikbaar" te zien. De SD zenders (TMF bijvoorbeeld) werkt wel goed.

Wat gaat hier verkeerd? Is het signaal te zwak? Bij de oude decoder werkte het wel perfect (HD Decoder)
Wat mij opviel is dat het installeren van de kanalen wel erg snel ging (Was eigenlijk binnen 5 seconden klaar)

Details:
CI module van Canaal Digitaal (Type weet ik zo 123 niet)
TV heeft de nieuwste software software versie (3003)

Ik heb een poging gedaan om te zoeken hier op GOT, maar kon helaas niks vinden....

Alvast bedankt!

-edit-
Ik zie nu dat er meer problemen zijn geweest met de 3003 FW icm Canal Digitaal... Alleen heb ik nergens een oplossing kunnen vinden...
Uhm
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:54:
[...]

via de helpdesk van samsung de tip gekregen om het toestel te resetten naar de fabrieksinstellingen.
13 seconde de exit knop ingedrukt houden.

direct de HD zenderlijst ingelezen en het werkt!
Al geprobeerd ? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

Ga ik proberen... Moet ik wéér alle beeldinstellingen toepassen... :-P.
Thanx.

-edit-

It did the trick! Thanx! Is mn pa ook weer happy :P

[ Voor 29% gewijzigd door Reneger op 04-12-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Reneger schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 13:09:
Ga ik proberen... Moet ik wéér alle beeldinstellingen toepassen... :-P.
Thanx.

-edit-

It did the trick! Thanx! Is mn pa ook weer happy :P
Cheers, ben jaloers, tis dat ik St klaas gedichten moet schrijven nu :(

Wil ook wat research gaan plegen om te kijken hoever het staat met XBMC Arm versie & wat de samsung TV voor rekenkracht aan boord heeft om OpenGL ES te doen :F

Zou het leven zo veel mooier kunnen maken :Y)

Root access + XBMC op een samsung TV zelf :9~

/me LinuX-TUX droomt nog even verder voor hij met de harde realiteit om de oren wordt geslagen dat de kans vrijwel nihil is dat het kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LinuX-TUX schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 13:39:
[...]

Cheers, ben jaloers, tis dat ik St klaas gedichten moet schrijven nu :(

Wil ook wat research gaan plegen om te kijken hoever het staat met XBMC Arm versie & wat de samsung TV voor rekenkracht aan boord heeft om OpenGL ES te doen :F

Zou het leven zo veel mooier kunnen maken :Y)

Root access + XBMC op een samsung TV zelf :9~

/me LinuX-TUX droomt nog even verder voor hij met de harde realiteit om de oren wordt geslagen dat de kans vrijwel nihil is dat het kan
Dat zou wel heel erg vers zijn, XBMC op de TV zelf laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben al een tijdje in het bezit van een 40C7700. Gisteren 3D brillen voor een mooi prijsje gekocht. Ik kijk veel films via mijn AC Ryan en dit gaat dan ook prima met de SBS films die ik al heb. Maar ik wil eigenlijk graag via mijn pc en met behulp van PowerDVD 10 full 3D rips afspelen. Dit krijg ik alleen niet voor mekaar. Ik kan wel images afspelen (die ik dan mount via DeamonTools) maar dan krijg ik bij de 3D optie de volgende melding: This feature requires a blu-ray 3D player (hiervan dacht ik dus dat PowerDVD een virtuele blu-ray speler zou zijn) connected to a 3D display (mijn 40c7700 dus). Your blu-ray player does not support blu-ray 3D. En het gekke is ook dat ik zonder dat ik een blu ray ingeladen heb 3D kan instellen, maar zodra ik een 3D blu ray geladen heb kan ik alleen op het tablad audio instellingen aanpassen. Kan iemand mij uitleggen waar het 'm nou in zit dat het niet werkt? Misschien tot HDMI 1.4 nodig op de videokaart? Ik heb 3D werkend gezien op de HCC!beurs laatst over HDMI 1.3, maar dat was wel met een Nvidia zender + brillen. Lijkt mij dat dit toch ook via de tv moet kunnen....

Hopelijk kan iemand bij helpen, groetjes Rick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Vraag heb ik hier ook gepost maar misschien dat ik hier ook wel een antwoord kan krijgen:
Sinds een paar weken hebben kennissen van ons besloten terug te keren naar Nederland na een verblijf van 5 jaar in het buitenland. Nu hebben ze in die tijd ook een TV toestel daar gekocht (UE40C8700XSXXN van Samsung) deze staat op de lijst van Ziggo enkel kan ik daar niets vinden of het alleen voor toestellen telt die echt verkocht zijn op de Nederlandse markt (Misschien een aanpassing in de TV of iets dergelijks?).

De TV is qua typenummers 100% gelijk aan de versie die op dit moment onder andere bij de BCC in de winkel staat dus dat is het probleem niet maar heb geen idee of de door Ziggo goed gekeurde NL toestellen een aanpassingen hebben gehad. Kan iemand hier antwoord opgeven en dus beantwoorden of de PC van mn kennissen probleemloos op het Ziggo netwerk kan?
-Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 14:27:
Hallo,

Ik ben al een tijdje in het bezit van een 40C7700. Gisteren 3D brillen voor een mooi prijsje gekocht. Ik kijk veel films via mijn AC Ryan en dit gaat dan ook prima met de SBS films die ik al heb. Maar ik wil eigenlijk graag via mijn pc en met behulp van PowerDVD 10 full 3D rips afspelen. Dit krijg ik alleen niet voor mekaar. Ik kan wel images afspelen (die ik dan mount via DeamonTools) maar dan krijg ik bij de 3D optie de volgende melding: This feature requires a blu-ray 3D player (hiervan dacht ik dus dat PowerDVD een virtuele blu-ray speler zou zijn) connected to a 3D display (mijn 40c7700 dus). Your blu-ray player does not support blu-ray 3D. En het gekke is ook dat ik zonder dat ik een blu ray ingeladen heb 3D kan instellen, maar zodra ik een 3D blu ray geladen heb kan ik alleen op het tablad audio instellingen aanpassen. Kan iemand mij uitleggen waar het 'm nou in zit dat het niet werkt? Misschien tot HDMI 1.4 nodig op de videokaart? Ik heb 3D werkend gezien op de HCC!beurs laatst over HDMI 1.3, maar dat was wel met een Nvidia zender + brillen. Lijkt mij dat dit toch ook via de tv moet kunnen....

Hopelijk kan iemand bij helpen, groetjes Rick!
Deze melding kreeg ik ook. Kreeg het ook niet voor elkaar. Wil nog wel Total Media Theatre 3 proberen met 3D plugin hiermee schijnt het ook te kunnen. Het zou gewoon via hdmi 1.3 moeten werken. Ben alleen bang dat ik mijn HTPC processor wel moet upgraden voor full HD 3D BR iso's. Advies is volgens mij een quadcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaydC
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:15
gu22i schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:39:
[...]

Hoi ik heb dit al eerder gemeld, maar ik heb dit ook gehad. een probleem dat bij samsung bekend is.
ze verwijderen van het moederbord een weerstand en het werkt weer.
Doen ze dit aan huis? Ik kan de tv namelijk echt niet missen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de nieuwe firmware via usb stick geinstaleerd op mijn 8700.
daarna sluit de tv af en start weer opnieuw op.

tot mijn verbazing moet ik hem geheel opnieuw instellen,omdat hij terug gaat in fabrieksinstelling.

ik vraag mij af of de nieuwe firmware 3003 er dan nog wel op staat.

wie kan me hier iets over vertellen ?

heeft er iemand problemen met de afstandbediening (verlichting werkt niet) ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan je wel iets vertellen, begin maar met lezen op pagina 94 van deze topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zegel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-08 21:56
. Gisteren 3D brillen voor een mooi prijsje gekocht.
Mag ik vragen waar? Ik ben ook op zoek, maar de lage prijzen, zoals voorheen voor de kit lijken voorbij te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:43
Maar ik wil eigenlijk graag via mijn pc en met behulp van PowerDVD 10 full 3D rips afspelen. Dit krijg ik alleen niet voor mekaar.
- PowerDVD versie 10 Mark II
- PC via HDMI (1.3 of 1.4 maakt naar mijn ervaring niet uit) aansluiten op HDMI1
- HDMI1 hernoemen naar PC (zie handleiding) er komen dan meer 3D mogelijkheden beschikbaar dan enkel sidebyside en over/under. Je moet voor correcte 3D weergave volgens mij de optie 'checkerboard' hebben.
- In PowerDVD kiezen voor 'Enable BD 3D playback', screen size instellen, en '3D-Ready HDTV' kiezen.

Werkt hier prima! (UE46C8700)

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik probeer via het programma mkv merge.. een mkv film met een srt samen te voegen.
wanneer ik deze op mijn pc afspeel heb ik ondertiteling..maar wanneer ik deze mkv afspeel via de mediaplayer in me 8700 heb ik geen ondertiteling.

onder tools vindt ik niets om dit in te stellen en ook wanneer ik op de toets subt. druk op de ab gebeurt er niets.

wie o wie weet hier raad mee? :)

fijne sinterklaas gehad allemaal? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d3vlin schreef op zondag 05 december 2010 @ 19:10:
[...]

- PowerDVD versie 10 Mark II
- PC via HDMI (1.3 of 1.4 maakt naar mijn ervaring niet uit) aansluiten op HDMI1
- HDMI1 hernoemen naar PC (zie handleiding) er komen dan meer 3D mogelijkheden beschikbaar dan enkel sidebyside en over/under. Je moet voor correcte 3D weergave volgens mij de optie 'checkerboard' hebben.
- In PowerDVD kiezen voor 'Enable BD 3D playback', screen size instellen, en '3D-Ready HDTV' kiezen.

Werkt hier prima! (UE46C8700)
Wat voor processor heb je in je htpc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
keepitfrosty schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:52:
[...]

Wat voor processor heb je in je htpc?
i3 530 / 9400GT, maar die draait linux (xbmc) :). Ik speel PowerDVD vanaf mijn laptop (G51JX-IX044V) en dan doet de GPU het werk (hardware accelerated, GTS 360M).

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe krijg ik de verlichting uit(samsung) op de 8700 ?

onder menu >algemeen schakel ik m uit,zodra ik een andere zender op zet,dan gaat ie weer branden.

is hier een ander methode voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spiderbalm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:11:
ik probeer via het programma mkv merge.. een mkv film met een srt samen te voegen.
wanneer ik deze op mijn pc afspeel heb ik ondertiteling..maar wanneer ik deze mkv afspeel via de mediaplayer in me 8700 heb ik geen ondertiteling.

onder tools vindt ik niets om dit in te stellen en ook wanneer ik op de toets subt. druk op de ab gebeurt er niets.

wie o wie weet hier raad mee? :)

fijne sinterklaas gehad allemaal? :)
Ook dit staat al een keer of tig vermeld. Met mkv extract de ondertitels eruit halen en exact gelijk aan het filmbestand noemen. Het srt-bestand staat nu onder het filmbestand en spelen maar via de mediaplayer. Het ondertitel-bestand wordt automatisch opgepakt. 8)

Samsung UE55C7700 - oneplus 6 - BD C6900 - T-Valduec 3008 - HDD Medion 320 - @smit CI + ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d3vlin schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:10:
[...]

i3 530 / 9400GT, maar die draait linux (xbmc) :). Ik speel PowerDVD vanaf mijn laptop (G51JX-IX044V) en dan doet de GPU het werk (hardware accelerated, GTS 360M).
Nice config!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand al de app MovieMax geprobeerd? Ik wel, werkt prima. Goede toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerCor schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:02:
Iemand al de app MovieMax geprobeerd? Ik wel, werkt prima. Goede toevoeging.
Nee niet geprobeerd. Trek toch alles van het web af dus zal het nooit gaan gebruiken. Wel leuk voor de mensen die het downloaden nog niet hebben ontdekt of nog veel naar videotheken gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door keepitfrosty op 06-12-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bestaan die nog, videotheken? Zelf hebben we heel wat films gedownload. Neemt alleen flink wat schijfruimte in beslag en veel films doen het - nog - niet op de Tv. Ik weet ook niet of we het veel gaan gebruiken, het is een handige toevoeging. Geen HD gezien. Handig is wel dat je de films kunt pauzeren en de spoelfunctie werkt er tenminste ook. Liever had ik een app van Ziggo gehad zodat het van je account kan worden afgeschreven. Nu moet je eerst betalen en wie weet trekt Samsung de app er zo weer van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dank voor je reactie.. heb nu mkv extract maar heb echt geen idee hoe ik dt film en subs kan scheiden.
ook op youtube vindt ik hier geen tutorial over.

jullie zouden me vriendin echt heel blij maken wanneer ik dit opgelost krijg.

kan ik niet een losse srt bestand downen en dezelfde naam geven?

dankjewel,
spiderbalm schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:21:
[...]

Ook dit staat al een keer of tig vermeld. Met mkv extract de ondertitels eruit halen en exact gelijk aan het filmbestand noemen. Het srt-bestand staat nu onder het filmbestand en spelen maar via de mediaplayer. Het ondertitel-bestand wordt automatisch opgepakt. 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:25:
ok dank voor je reactie.. heb nu mkv extract maar heb echt geen idee hoe ik dt film en subs kan scheiden.

dankjewel,

[...]
Geen idee waar je op gezocht heb, maar zoeken op Extract Subtitles from MKV File with MKVExtract geeft genoeg resultaten in google wat ik zo even snel heb bekeken. Deze bijvoorbeeld?

[ Voor 9% gewijzigd door keepitfrosty op 06-12-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:25:

dankjewel,

[...]
Losse SRT downloaden wil natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankje keetitfrosy :) en deze dan exact de zelfde naam geven als het film bestand dus?
keepitfrosty schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:57:
[...]

Losse SRT downloaden wil natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:38:
dankje keetitfrosy :) en deze dan exact de zelfde naam geven als het film bestand dus?

[...]
Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

super :) wat zal mn meidje blij zijn vanavond!!
kan ik dit zelfde truukje ook doen met een mp4 bestand e.a?

en wanneer ik het srt dezelfde naam geef als het video bestand.. moet het srt bestand wel eindigen op .srt?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat het nog over de Samsung TV of beter een andere topic openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerCor schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:22:
Gaat het nog over de Samsung TV of beter een andere topic openen.
Ja gaat inderdaad wat off topic nu. @3D-Freak je kan het bestand het beste denk ik gewoon laten eindigen op .srt. Als het dan nog niet lukt PM me maar kijk ik wel of ik je dan verder op weg kan helpen. Dit om niet teveel af te dwalen van de main topic van deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:50:
Ik kan je wel iets vertellen, begin maar met lezen op pagina 94 van deze topic.
ik ben gaan zoeken ,maar het is me nietgeheel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jansum, ik heb je 2 dagen geleden al een PB gedaan. Heb je die al gelezen? Anders gaan we in deze topic alle vragen 5 keer behandelen en dat lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Ik begrijp dus dat het mogelijk is om een USB stick of schijf aan de 8700 te hangen en daarmee op te nemen (...ook HD trouwens?) Dan zou ik in principe mijn huidige DVD/HDD-recorder kunnen trashen.... ?

Ik heb nog een paar gebruikte IDE-schijven in de kast liggen... als ik ik die nou eens aansluit via een USB -> IDE adapter.. zou dat ook gaan werken?
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

..zou een leuk alternatief zijn voor de huidige recorders.. ik zie dat je al een 1 terabyte interne HDD hebt voor 46 euro en zo'n usb->ide-sata adapter kost je iets van 15 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Zo, klein updateje, net even de SamyGO hack geprobeerd.

Klein beetje faal, maar heb inmiddels al een heuze backup. Ik kwam t/m SamyGO All Extensions en bij het inloggen via SSH klapte ik eruit. Lijkt erop dat een binary niet voor ARM bedoelt was, of iets anders. Terugkomend bij de TV waren alle settings weg (alleen van kanalen, vreemd genoeg) even tunen en alles was weer vanouds. (andere settings daarbuiten waren behouden, CEC HDMI etc)

Jammer genoeg kwam net daarna de vrouw des huizes binnen gelopen dus kon ik niet meer verder, want tja, zo'n kijkbuis heeft normaliter een functie & het is beter dat ze NIET weet wat ik er mee doe ;)

Tips voor anderen die zo gek zijn om te proberen: NIET de rm -f profile toevoegen in het script, nadere inlezing op diverse samygo fora's leerde me dat dat alleen nodig is zodra je eerdere hacks hebt geprobeerd/gedaan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoG schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:08:
Ik begrijp dus dat het mogelijk is om een USB stick of schijf aan de 8700 te hangen en daarmee op te nemen (...ook HD trouwens?) Dan zou ik in principe mijn huidige DVD/HDD-recorder kunnen trashen.... ?
Als je nou eens begint met de gebruiksaanwijzing te lezen dan zie je wat allemaal mogelijk is.

Ik begrijp dat je enthousiast bent over de TV maar dat zijn wij al een jaar en hebben alles wat deze wel en niet kan eigenlijk allemaal al besproken in deze topic.

- pagina 16 gebruiksaanwijzing -

Deze Tv heeft 2 USB poorten dus is het dan eigenlijk een vraag of je daar een USB stick op kunt aansluiten? Deze Tv heeft een PVR functie, dus is het dan eigenlijk een vraag of je kunt opnemen?

;w

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 06-12-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

GerCor schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:56:
[...]
Deze Tv heeft 2 USB poorten dus is het dan eigenlijk een vraag of je daar een USB stick op kunt aansluiten?
Ik ben iets genuanceerder dan je doet vermoeden... door de toevoeging van een USB poort lijkt het vanzelfsprekend dat bepaalde features moeten werken. Maar een keyboard of webcam gaat bijvoorbeeld niet lukken. Een USB stick (met flash geheugen) is een heel ander apparaat dan een interne HDD en met toevoeging van USB-IDE-adapter wordt het een nóg ingewikkelder verhaal.

Ik neem aan dat een TV niet zo 'slim' is als een gemiddelde PC. Daarom is het wel fijn om te weten welke mogelijkheden er nou precies zijn.
Deze Tv heeft een PVR functie, dus is het dan eigenlijk een vraag of je kunt opnemen?
Waar zie je mij die vraag stellen dan?
Wat ik mij wél af vraag is of de ingebouwde PVR (waarvan ik vermoed dat die niet zo uitgebreid is qua features als mijn HDD-recorder) mijn oude recorder totaal kan vervangen. In de handleiding vind je hier natuurlijk niets over.
Ik heb de tv overigens nog niet.. maar ik benieuwd naar de ervaringen van gebruikers (in plaats van pure specs). Misschien hebben andere twijfelende kopers er ook nog iets aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prima, maar dat neemt niet weg dat alles hier al besproken is. Ik weet niet wat jouw HDD recorder meer kan dan wat volgens jou in de handleiding niet te vinden is. Noem eens 2 dingen die jouw HDD recorder wel kan wat de TV volgens de handleiding niet zegt te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

GerCor schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:31:
Prima, maar dat neemt niet weg dat alles hier al besproken is. Ik weet niet wat jouw HDD recorder meer kan dan wat volgens jou in de handleiding niet te vinden is.
Een 'gemiddelde' HDD-recorder is compleet toegewijd voor zn job... een PVR ingebouwd in een TV, dat klinkt in mijn oren net zo basic als een combi-TV/DVD speler: niet zo uitgebreid, maar voor de meeste gebruikers genoeg functionaliteit. Maar een beetje tweaker wil natuurlijk meer.

Ik ben redelijk bedreven in het gebruik van de zoekfunctie op dit forum, maar sommige onderwerpen zijn dermate specifiek dat ze amper zijn terug te vinden (lastige/uitgebreide keywords)
Noem eens 2 dingen die jouw HDD recorder wel kan wat de TV volgens de handleiding niet zegt te kunnen?
Ja die vraag stelde ik min of meer aan jou, 2 posts geleden. Ingewikkeld, dus komen er hier een paar weder-vraagjes van mij:
  1. Had/Heb jij een HDD-recorder? Zoja, staat die nu weg te stoffen sinds je deze TV hebt?
  2. Is de capaciteit van een gemiddelde USB-stick (8/16 GB ?) groot genoeg om comfortabel te kunnen opnemen? Ook met HD-uitzendingen?
  3. Ik las elders dat de Timeshift-functie niet zo prettig werkt, is dat misschien reden genoeg om mijn HDDrecorder te blijven gebruiken?
  4. Ik heb de handleiding af en toe een paar keer doorgespit maar ik heb niet zo snel kunnen vinden dat je programmas kunt plannen om op te nemen op een USB-device.. zit deze feature er niet in??
Zou een USB-adapter uberhaupt werken op een TV? Ik neem aan dat wel meer mensen ongebruikte/oude schijfjes in de kast hebben liggen. Als die adapter zou werken dan zouden die ouwe HD's weer nut krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leg dan even uit wat jij onder meer verstaat als je niet eens weet wat de Tv kan.

Maar goed, er is nu toch niks leuks op Tv dus zal jouw vragen dan maar even beantwoorden

1.
Ik heb ook nog een Humax i5050. Gebruik ik niet voor deze Tv om op te nemen. Gebruik ik voor een andere Tv en FTP dan vervolgens van de Humax naar een netwerkwerk HDD zodat ik die opnames weer naar de Samsung kan streamen.

2.
Een HD uitzending van 1 uur neemt ongeveer 4 GB in beslag. Om een beetje Tv-uitzendingen op te kunnen nemen sluit je daarom geen USB stick aan maar een USB HDD.

3.
Timeshiften werkt perfect. Je kunt Timeshiften op automatisch zetten maar dan gaat het bij Discovery HD na 5 minuten mis. Op alle andere zenders geen probleem. Ik heb Timeshiften daarom op handmatig gezet. Timeshiften kan maar 90 minuten duren. Maar dat heeft verder niks met het kunnen opnemen, ja ook HD, te maken. De uitleg van de werking van Timeshiften in de handleiding is waardeloos. Vrijwel geen uitleg.

4.
Kijk, om te kunnen opnemen heb je of een USB stick nodig, maar dat zal vrijwel niemand doen want bijna geen enkele USB stick is geschikt, of een USB HDD. Zonder stick of HDD kun je eenvouding niet opnemen.
Ikzelf heb een USB HDD van Samsung van 320 GB.

Het plannen van een opname gebeurt in de (EPG) Guide/Gids van de TV. De Tv heeft 2 gidsen. Een redelijk mooie van Samsung zelf en een spuuglelijke, de Guide Plus. In die laatste kun je zelf de begin- en eindtijden opgeven van een geplande opname. En je kunt tijdens het kijken gewoon op de opnameknop van je AB drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Het begint al wat duidelijker te worden.
Ik begrijp dus dat de TV behoorlijk kieskeurig is met USB-compatibiliteit... zo'n adapter waar ik over schreef zal dus denk ik niet gaan werken

In de handleiding kan ik niets lezen over twin-tuners. Dus ik kan niet wegzappen naar een andere zender tijdens het opnemen?
Met een beetje recente HDDrecorder kan dat namelijk wel

Ik snap deze zin niet helemaal
Leg dan even uit wat jij onder meer verstaat als je niet eens weet wat de Tv kan.
Bedankt voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, deze Tv heeft maar 1 tuner dus is het logisch dat jij niks kan vinden in de handleiding over twin-tuners, en wegzappen is er inderdaad niet bij. Dat kan wel met de Humax en met de Samsung 9000 serie. Die hebben wel 2 tuners.

Maar hoe dan ook YoG, ik heb nog niet eerder zo'n fantastische TV gezien als deze Samsung en inderdaad, twee tuners zou het helemaal compleet maken. Ik denk zelf dat Samsung BEWUST een aantal zaken niet tot in detail uitlegt in de handleiding omdat het zomaar eens zo zou kunnen zijn dat zaken met firmware upgrades worden aangepast.

Maar al deze vragen van jou en de antwoorden daarop zijn al eerder aan de orde gekomen in deze topic. Aan de andere kant, als je deze 115 pagina's allemaal zou moeten lezen ben je halve dag kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voetertje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:41
Ik heb vrijdag een 46C8700 gekocht en heb het volgende probleem: Als ik met de AB via het menu de kanalen hernummer dan loopt de tv na het wijzigen van ongeveer 10 kanalen vast. Geen enkele knop op de AB werkt meer (nog wel beeld) en na een minuut of 2 wachten schakelt de tv automatisch uit en weer aan. Vervolgens werkt alles weer.
Ik gebruik de satelliettuner. Aston Cam en Canaldigitaal kaart.
Is er iemand die hier ook last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
YoG schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:34:
Het begint al wat duidelijker te worden.
Ik begrijp dus dat de TV behoorlijk kieskeurig is met USB-compatibiliteit... zo'n adapter waar ik over schreef zal dus denk ik niet gaan werken

In de handleiding kan ik niets lezen over twin-tuners. Dus ik kan niet wegzappen naar een andere zender tijdens het opnemen?
Met een beetje recente HDDrecorder kan dat namelijk wel

Ik snap deze zin niet helemaal

[...]

Bedankt voor de moeite
Klopt dat de TV erg kieskeurig is. Ik heb zelf de 8700 en heb 4 kleine Harddisks van de Mediamarkt uitgeprobeerd en 1 ide schijf (met USB adapter). Allemaal met hetzelfde resultaat wel afspelen, niet opnemen (overigens en wellicht had ik hiermee moeten beginnen zat er geen Samsung HD bij). Op zich heb ik niet echt behoefte aan opnemen, maar wel aan timeshiften. Hier heb ik ook diverse sticks voor getest en ook dit ging niet werken. De USB sticks zijn wel geschikt om media af te spelen of een firmware-upgrade te doen, maar zodra ik wil opnemen krijg ik de boodschap: niet beschikbaar, terwijl de USB stick wel prima in de tv geformateerd en getest is. Ik wacht dus ook tot ik een bericht zie van iemand die een bepaald merk/type stick van 16/32GB wel aan de praat heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gu22i
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-12-2023
blooming.
Begin me behoorlijk te irriteren aan de blooming van de zijleds van mijn 7700. is hier niet een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Silverback schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:15:
[...]

Klopt dat de TV erg kieskeurig is. Ik heb zelf de 8700 en heb 4 kleine Harddisks van de Mediamarkt uitgeprobeerd en 1 ide schijf (met USB adapter). Allemaal met hetzelfde resultaat wel afspelen, niet opnemen (overigens en wellicht had ik hiermee moeten beginnen zat er geen Samsung HD bij). Op zich heb ik niet echt behoefte aan opnemen, maar wel aan timeshiften. Hier heb ik ook diverse sticks voor getest en ook dit ging niet werken. De USB sticks zijn wel geschikt om media af te spelen of een firmware-upgrade te doen, maar zodra ik wil opnemen krijg ik de boodschap: niet beschikbaar, terwijl de USB stick wel prima in de tv geformateerd en getest is. Ik wacht dus ook tot ik een bericht zie van iemand die een bepaald merk/type stick van 16/32GB wel aan de praat heeft gekregen.
Bedankt!
Ik denk dat opnemen specifiek afhankelijk is van de io-chipset op het USB-apparaat.
Ik heb een kleine opsomming gemaakt van de apparaten die de mede-tweakers hebben geprobeerd.
Misschien kunnen we dit nog verder uitbreiden of corrigeren.. dat zou een hoop frustratie en heen en weer gereis naar de winkel kunnen schelen.

Niet geschikt voor opname en timeshifting (maar wel leesbaar):

HDD's
  • Western Digital Essential (500 GB)
  • Western Digital (2.5", 320GB, want: "onbetrouwbare meldingen.")
Flash USB-sticks
  • Iomega (type??)
  • Dane-Elec (type??)
  • Adata (type??)
  • Kingston (8 GB, want: te traag)
Overig:
  • USB-adapter (merk/type??) met IDE-schijf (merk/type??)
Wel geschikt voor opname

HDD's
  • Samsung G2 (320 GB/54,95 euro)
Flash USB-sticks
  • Sandisk Cruzer (8, 16, 32 GB, maar niet geschikt voor Timeshiften?)
  • Kingston Datatraveler (4 en 32 GB, maar niet geschikt voor Timeshiften?)
  • Onbekend merk/type (32 GB, bij winkel EP voor 127 euro, maar niet geschikt voor Timeshiften?)
Wiki

[ Voor 7% gewijzigd door YoG op 07-12-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de USB stick geschikt is voor timeshiften dan is het dat ook voor opnames. De Datatraveler 4GB doet beide namelijk wel. De 32 GB versie niet. Maar voor het geld dat een 32 GB kost koop je voor minder een 320 GB Samsung HDD. Wie kan tellen is dan snel klaar met een USB stick, dat ga je niet doen. Dus, voor timeshiften alleen volstaat de Kingston datatraveler 4 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Met externe HDD heb je het probleem van herrie.. het zal niet veel zijn, maar het ruisen/zoemen van de schijf (of nog erger, ingebouwde fan) kan soms irritant worden.. met een stick heb je zoiets niet.
Een HDD heeft in theorie een veel hogere toegangstijd dan een stick, dus die laatste lijkt mij dan weer beter geschikt voor timeshiften
Als de USB stick geschikt is voor timeshiften dan is het dat ook voor opnames. De Datatraveler 4GB doet beide namelijk wel. De 32 GB versie niet.
Als ik het goed begrijp werkt de 4GB versie wel volledig en 32 GB niet?

Ik vraag mij af of dit zou werken: Mijn computer met de TV verbinden via USB kabel... dan kan dat hele DLNA gebeuren achterwege blijven (schijnt niet zo prettig te werken).
Hij zou mijn PC dan als externe HDD moeten herkennen, en waarschijnlijk compatible omdat er intern een Samsung schijf in zit... SATA, dus lekker snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoG, jouw computer sluit je aan met HDMI of DVI (plus optische kabel). En de tijd dat externe HDD allemaal een FAN hebben die geluid maakt ligt volgens mij al jaren achter ons. Je hoort helemaal niks want er zit geen fan in.

http://www.samsung.com/nl...x.idx?pagetype=prd_detail

En ja, ik heb een 4 GB Datatraveler en die werkt prima. De 32 GB heb ik ook geprobeerd, werkt niet.

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 07-12-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoG schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:33:
Met externe HDD heb je het probleem van herrie.. het zal niet veel zijn, maar het ruisen/zoemen van de schijf (of nog erger, ingebouwde fan) kan soms irritant worden.. met een stick heb je zoiets niet.
Een HDD heeft in theorie een veel hogere toegangstijd dan een stick, dus die laatste lijkt mij dan weer beter geschikt voor timeshiften

[...]

Als ik het goed begrijp werkt de 4GB versie wel volledig en 32 GB niet?
Dude weet niet voor externe HD's jij koopt, maar hedendaags hoor je deze schijven echt niet meer. Helemaal niet als je een 2.5 inch USB schijfje haalt.
YoG schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:33:
Ik vraag mij af of dit zou werken: Mijn computer met de TV verbinden via USB kabel... dan kan dat hele DLNA gebeuren achterwege blijven (schijnt niet zo prettig te werken).
Hij zou mijn PC dan als externe HDD moeten herkennen, en waarschijnlijk compatible omdat er intern een Samsung schijf in zit... SATA, dus lekker snel
Ga daar maar niet van uit.

[ Voor 18% gewijzigd door keepitfrosty op 07-12-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

GerCor schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:22:
YoG, jouw computer sluit je aan met HDMI of DVI (plus optische kabel).
Ja maar dan gaat de bediening nog steeds via de computer.. ik wil op mn luie reet voor de tv beschikking hebben over de media-bestanden op mn pc. DLNA gaat wat stroefjes, lees ik hier en daar.
Bovendien kan ik dan de interne HDD in mn pc ook gebruiken om op te nemen (in theorie dan)
En de tijd dat externe HDD allemaal een FAN hebben die geluid maakt ligt volgens mij al jaren achter ons. Je hoort helemaal niks want er zit geen fan in.
Ik heb 2 redelijk recente externe schijven, een Maxtor Basics en WD (iets met 'Book' ofzo). Bij beide is de HDD zeker te horen. Meer dan de interne HDD in mijn recorder..
Zal wel met resonantie te maken hebben.. een interne HDD zit meestal stevig vastgeschroefd in een groot chassis, een externe zit meestal in een kleine plastic behuizing
keepitfrosty schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:29:
[...]
Dude weet niet voor externe HD's jij koopt, maar hedendaags hoor je deze schijven echt niet meer. Helemaal niet als je een 2.5 inch USB schijfje haalt.
Tsja niet iedereen heeft een spiksplinternieuwe HDD.. mijn Maxtor van 1,5 jaar oud maakt aardig wat lawaai
Ga daar maar niet van uit.
Al geprobeerd?

Nu ook een Wiki aanwezig omtrent dit onderwerp

[ Voor 4% gewijzigd door YoG op 07-12-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inmiddels heb ik ondertiteling :) dus harstikke dank voor het adviseren..

en uh.. GerCor niet zo mopperen :) mensen hier zijn ontzettend blij met julle adviezen. en het gaat nog steeds over de samsung 8700 toch :)
keepitfrosty schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:14:
[...]

Ja gaat inderdaad wat off topic nu. @3D-Freak je kan het bestand het beste denk ik gewoon laten eindigen op .srt. Als het dan nog niet lukt PM me maar kijk ik wel of ik je dan verder op weg kan helpen. Dit om niet teveel af te dwalen van de main topic van deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk gedaan maar die 4GB is dus wel geschikt voor timeshiften en opnames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Aangepast
Overigens is een Wiki voor iedereen te bewerken... dus als je een foutje oid tegenkomt, of iets toe te voegen hebt...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoG schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:54:

Al geprobeerd?

Nu ook een Wiki aanwezig omtrent dit onderwerp
Nee maar lijkt me vrij logisch toch? Anders stond er wel in de handleiding "sluit uw pc of laptop aan op de usb" voor streamen en timeshiften. Laat staan dat de tv firmware een pc kan herkennen die via de usb is aangesloten. Dit is namelijk niet te vergelijken met een syteem als een USB HDD (USB Massa opslag apparaat). Daarnaast verwacht je pc USB poort waarschijnlijk input net zoals je TV usb poort dat ook verwacht.

[ Voor 10% gewijzigd door keepitfrosty op 07-12-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Tsja ik sluit liever niets uit tot ik het zou kunnen uitproberen.
Op mn digicam van 6 jaar oud kan ik een externe USB-HDD (de zgn. image-tanks), USB-sticks en pc's aansluiten, zonder het installeren van firmware of drivers. En, behalve voor de pc-aansluiting, wordt dat niet vermeld in de handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoG schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:46:
Tsja ik sluit liever niets uit tot ik het zou kunnen uitproberen.
Op mn digicam van 6 jaar oud kan ik een externe USB-HDD (de zgn. image-tanks), USB-sticks en pc's aansluiten, zonder het installeren van firmware of drivers. En, behalve voor de pc-aansluiting, wordt dat niet vermeld in de handleiding
Ok succes dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag nieuw moederbord in de c55 8700 gekregen hdmi problemen opgelost. _/-\o_

Maar nu, ik denk ik hang hem eindelijk op.
Met de orginele wall mount. Ik heb wel de busjes gebruikt voor wat meer afstand toch net iets makkelijker met kabels.

Echter schrik ik toch wel dat deze bouten zo scheef gaan staan als de tv hangt is dit normaal??

Komt dit door de afstand busjes anders haal ik hem er morgen weer af. Hij blijft toch wel hangen mag ik hopen. Ik heb het gevoel dat de draad in de tv gewoon mee buigt.

iemand ervaring graag reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gu22i
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 18:41:
Vandaag nieuw moederbord in de c55 8700 gekregen hdmi problemen opgelost. _/-\o_

Maar nu, ik denk ik hang hem eindelijk op.
Met de orginele wall mount. Ik heb wel de busjes gebruikt voor wat meer afstand toch net iets makkelijker met kabels.

Echter schrik ik toch wel dat deze bouten zo scheef gaan staan als de tv hangt is dit normaal??

Komt dit door de afstand busjes anders haal ik hem er morgen weer af. Hij blijft toch wel hangen mag ik hopen. Ik heb het gevoel dat de draad in de tv gewoon mee buigt.

iemand ervaring graag reactie.
Maak eens een foto hoe je ze gemonteerd heb, ik denk verkeerd om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gu22i schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 18:54:
[...]

Maak eens een foto hoe je ze gemonteerd heb, ik denk verkeerd om
Verkeerd om :?
Ik heb het zo gedaan.
YouTube: Samsung ultraslim wallmount installation

Nou het opvulbusje met de kant van de grootste ring naar de tv zoals op de tekening.

Op kieskeurig klaagt iemand ook hier over. Die heeft hem er zelfs afgehaald. ik kan morgen de opvulbussjes nog verwijderen. Niemand herkent deze klacht.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb mijn Tv ook opgehangen met de orginele wallmount. Zonder de opvulbusjes trouwens, er is ruimte zat voor kabels, zelfs voor een HDD,achter de Tv. De opvulbusjes gebruik je alleen als je een scartkabel wilt gebruiken. En eh ..... als jij de schroeven stevig in de muur hebt zitten gaat er echt niks gebeuren. Moet je de TV natuurlijk niet 45 graden gaan tillen maar gewoon de lengte van de steunbeugel aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De muursteunen zit oervast. Kan ik een tank aanhangen :)

Het gaat er dus om dat de steunen op de tv met de kabel, deze gaan schuin gaan staan door het gewicht/afstand.

Door de opvulbusjes wordt dit alleen maar erger volgens mij. ik zal deze morgen verwijderen.
Er afvallen zal hij idd niet doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik word ziek van die steun.

Net met de vrouw tv er af gehaald en busjes er tussen uit. stuk beter.

Echter heb ik mijn gaten voor te boren op de max breedte gedaan 20cm(ik dacht hoe goter de tv hoe verder de gaten uit mekaar.)

Tv net opghangen schoot nu ook pas door de 2de ring zodat de kabel klikt. (ik vraag of ik die er nog uit krijg aangezien ik hem bij de 2de er door heb moeten duwen met een schroevendraaier)

Nu zit het zo strak dat ik de uitzet beugel niet kan gebruiken. Dan komt de bovenkant tv tegen de muur.

ook staat de tv onder wat open van de muur :?

wat een feest. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, wat een ellende. Maar je deelt de ellende met je vrouw dus halve smart. *;

Ik las ook op dit prikbord van iemand anders die een 55 inch heeft en daar kwam de bovenkant ook tegen de muur. De muurbeugel is bedoeld als een ophangsysteem zoals bij een schilderij. Je moet helemaal niks duwen.

Toch maar weer los proberen te wrikken is mijn advies. Zelf heb ik maar een klein Tv-tje, de 46 inch en helemaal geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 00:35:
Nou ik word ziek van die steun.

Net met de vrouw tv er af gehaald en busjes er tussen uit. stuk beter.

Echter heb ik mijn gaten voor te boren op de max breedte gedaan 20cm(ik dacht hoe goter de tv hoe verder de gaten uit mekaar.)

Tv net opghangen schoot nu ook pas door de 2de ring zodat de kabel klikt. (ik vraag of ik die er nog uit krijg aangezien ik hem bij de 2de er door heb moeten duwen met een schroevendraaier)

Nu zit het zo strak dat ik de uitzet beugel niet kan gebruiken. Dan komt de bovenkant tv tegen de muur.

ook staat de tv onder wat open van de muur :?

wat een feest. :+
Ik ken het probleem. TV zit bij mij ook erg strak tegen de muur maar kan de tv nog wel wat naar voren bewegen zodat ik met mijn hoofd tegen de muur aan gedrukt nog de aansluitingen kan zien en er kabels in kan plaatsen. De steunbeugel helemaal uitklappen wordt voor mij ook tricky. Ik vind het eerst wel prima zo gezien ik toch alle kabels erop heb aangesloten en er niet meer bij hoef te komen. Mocht er later nieuwe apparaten bijkomen hoef ik dat alleen aan te sluiten op de receiver dus ook dan hoef ik gelukkig niet meer achter het scherm te komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar het is en blijft het idee dat je Tv kunt ophangen en er dus ook weer van af kunt halen zoals een schilderij. Die muurbeugel is alleen handig als je het allemaal alleen moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op woensdag 08 december 2010 @ 08:35:
Maar het is en blijft het idee dat je Tv kunt ophangen en er dus ook weer van af kunt halen zoals een schilderij. Die muurbeugel is alleen handig als je het allemaal alleen moet doen.
Als hij er over een jaar of 3 afmoet (muur verven, knip ik de staalkabel wel kapot 8)7 )

Ik blijf er nu af. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gu22i
blooming.
Begin me behoorlijk te irriteren aan de blooming van de zijleds van mijn 7700. is hier niet een oplossing voor?
IK heb hem pas gepost, maar geen reactie dus nu weer :( :( :(

[ Voor 21% gewijzigd door gu22i op 08-12-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gu22i schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:48:
blooming.
Ja een c8700 met precision dimming ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gu22i schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:48:
blooming.
Naast de wat dure oplossing van Keepitfrosty kan je wellicht wat doen aan je instellingen. Zelf heb ik ook bewust gekozen voor een 8700 omdat deze inderdaad daar minder last van heeft. Maar ook deze tv heeft daar wel wat last van, vooral bij "zonnebank" 8) instellingen.

Ik weet niet wat je instellingen zijn (en dat is natuurlijk geheel persoonlijke smaak en afhankelijk van omgevingslicht) maar sommige mensen hebben de tv zo ingesteld dat het beeld op het netvlies wordt gebrand i.p.v. dat je ogen op het beeld laat vallen. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Je zel wat consessies moeten doen denk ik in je instellingen (led, contrast, helderheid) of een 700W lamp in je kamer ophangen om zo meer omgevingslicht te krijgen waardoor het minder opvalt _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gu22i
dan had ik beter die kunnen kopen. jammer

[ Voor 71% gewijzigd door gu22i op 08-12-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 18:40:
[...]

Naast de wat dure oplossing van Keepitfrosty kan je wellicht wat doen aan je instellingen. Zelf heb ik ook bewust gekozen voor een 8700 omdat deze inderdaad daar minder last van heeft. Maar ook deze tv heeft daar wel wat last van, vooral bij "zonnebank" 8) instellingen.

Ik weet niet wat je instellingen zijn (en dat is natuurlijk geheel persoonlijke smaak en afhankelijk van omgevingslicht) maar sommige mensen hebben de tv zo ingesteld dat het beeld op het netvlies wordt gebrand i.p.v. dat je ogen op het beeld laat vallen. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Je zel wat consessies moeten doen denk ik in je instellingen (led, contrast, helderheid) of een 700W lamp in je kamer ophangen om zo meer omgevingslicht te krijgen waardoor het minder opvalt _O-
Klopt, ik was ook beetje aan het ouwehoeren :D . Ook de c8700 heeft het wel wat maar met de juiste instelling in een matig verlichte kamer is het goed weg te krijgen. Je zal ongetwijfeld nog wat kunnen tweaken op de c7700. Vooral de zonnebank instelling zoals hierboven mooi verwoord geeft dit effect goed weer in een donkere kamer.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37
keepitfrosty schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:25:
[...]

Klopt, ik was ook beetje aan het ouwehoeren :D . Ook de c8700 heeft het wel wat maar met de juiste instelling in een matig verlichte kamer is het goed weg te krijgen. Je zal ongetwijfeld nog wat kunnen tweaken op de c7700. Vooral de zonnebank instelling zoals hierboven mooi verwoord geeft dit effect goed weer in een donkere kamer.,
Toch ziek dat je bij een tv van 3299 je nog perse een lamp aan moet doen zodat je de clouding niet ziet......
Kap eens met het maken van plattere en plattere TV's ik wil gewoon een mooi beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
wimpie007 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 10:01:
[...]

Toch ziek dat je bij een tv van 3299 je nog perse een lamp aan moet doen zodat je de clouding niet ziet......
Kap eens met het maken van plattere en plattere TV's ik wil gewoon een mooi beeld!
Dan neem je toch een dikke plasmabak... case closed. :Y)

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimpie007 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 10:01:
[...]

Tjah dan moet je geen edge lit led tv nemen i guess. Beeld is nog steeds super van deze televisie, maar wil je in het pikke donker een film kijken en het beste beeld hebben dan denk ik toch dat je richting plasma moet gaan. Alleen zien bij die tv's vaak het beeld overdag er weer niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was even in mijn instellingen aan het snuffelen en zag dat ik een signaal sterkte heb van 74. Ik heb ziggo met een neotion cam. Ik ben eigenlijk benieuwd wat jullie zo al voor signaal sterktes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoezo? De sterkte verschilt per zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:54:
Hoezo? De sterkte verschilt per zender.
ok dat wist ik niet. Ik dacht dat dat voor alle zenders hetzelfde was. Maakt verder niet uit. Ik was gewoon benieuwd of daar nog wat in te verbeteren is.
Pagina: 1 ... 29 ... 45 Laatste