Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gu22i schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:35:
[...]

als je de film afspeelt druk op tools daar kan je ondertitels instellen,
bij mkv's (met een aparte srt) kan je het inderdaad instellen.
bij dvd's ontbreekt bij tools deze mogelijkheid om ondertitels in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een twitter account maar kan nergens een zoek functie vinden om naar andere twitters tegaan?
heeft iemand een advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:36:
ik heb nu een twitter account maar kan nergens een zoek functie vinden om naar andere twitters tegaan?
heeft iemand een advies
www.twitter.com en zoeken op search people... denk niet dat dit forum bedoeld is voor deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry maar ik bedoel via internet tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus nogmaals voor de duidelijkheid
ik heb nu een twitter account op internet@tv maar kan nergens een zoek functie vinden om naar andere twitters tegaan?
heeft iemand een advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ...... na wat heen en weer geschuif ..... is de app Movie Max weer verwijderd. Gaat lekker.

@keesk4. Ik heb wel een advies. Niet verder zoeken, die mogelijkheid zit er niet op.

[ Voor 31% gewijzigd door GerCor op 20-11-2010 12:31 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe update geinstalleerd op onze TV.
Das nou jammer; was niet voor deze tv maar voor de Imac.
Nu 90' gedraaid beeld, 4d en vaak meldingen over illegale Linux-versie.
Staelietzenders van Astra 1,2,3 en 4 en hotbird terwijl ik maar 1 LNB heb.
Goed begin van het weekend >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat een ellende. Wie heeft ook het volgende probleem? Ik heb opnames gemaakt met de Tv op mijn HDD. Als ik nu een opname afspeel stopt de opname na een minuut of meerdere minuten en start de volgende opname. Is dat een bug of een instelling waar ik me niet bewust van ben?

Hmm..... misschien wat te ruw omgegaan met de HDD. Vandaag weer 2 opnames gemaakt en daar gaat het goed. De opnames die ik al had blijven het echter wel houden. Deleten dan maar.... :-(

[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 21-11-2010 00:06 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 13:02:
Nieuwe update geinstalleerd op onze TV.
Das nou jammer; was niet voor deze tv maar voor de Imac.
Nu 90' gedraaid beeld, 4d en vaak meldingen over illegale Linux-versie.
Staelietzenders van Astra 1,2,3 en 4 en hotbird terwijl ik maar 1 LNB heb.
Goed begin van het weekend >:)
??? Software voor een imac installeren op een samsung tv??? 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door keepitfrosty op 20-11-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08-2024
keepitfrosty schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 08:54:
[...]

Hmm ok vreemd. Ik heb voor einde van de middag een opname ingepland met de samsung guide. Maar toen ik vanochtend de tv uit heb gezet ging mijn standby lampje weer aan en stroom ging weer van de USB HD af. Ben benieuwd als ik straks thuiskom of de tv het programma heeft opgenomen. Ik heb er niet zoveel vertrouwen in eerlijk gezegd.
En? Gelukt? Ik heb het gisteren ook even getest maar dat werkte wel.

fuzzy logic, niets is waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuzzy schreef op zondag 21 november 2010 @ 07:23:
[...]

En? Gelukt? Ik heb het gisteren ook even getest maar dat werkte wel.
Die keer is de opname mislukt alleen heb ik de tv waarschijnlijk net te vroeg aangezet om te kijken of het goed ging. Daarna nog een keer een opname gepland en dat ging wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Zijn er onder ons ook die zowel digitaal via de kabel als mede via de schotel tv kijken?
Ik ben zeer benieuwd of kijken via de schotel erg veel in beeldkwaliteit scheelt waardoor overstappen een overweging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij kijken digitaal van Tele2 (HDMI) en sateliet via de ingebouwde S2 (incl. HD) tuner.
We wilden juist af van de losse decoder; CI-kaart erin, smartcard erin, afstellen, instellen en kijken maar.
Prima beeld, snelle zap-snelheid (< 1,5 sec.) en signaalsterkte ook prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallville
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-03-2024
Ik heb twee dagen geleden de Samsung 40c8700 gekocht bij de BCC. Lekker gepingelt en er maar €1550 voor betaald. Hier ben ik dus wel erg blij mee.

Ik zit alleen met het volgende probleem:
Ik heb de pc via hdmi aangesloten op deze tv, alles lukt en alles werkt. Helaas heb ik wel erg fel beeld bij het surfen op internet, het doet bijna pijn aan de ogen. Vooral bij wit beeld.

Mijn vraag is dus, wat zijn dan de beste instellingen hiervoor? Omdat mijn pc is aangesloten zijn de instelmogelijkheden voor het beeld wel beperkter dan dat je gewoon tv kijkt. Ik kan bijvoorbeeld niet de kleur instellen.

Ik heb wel het een en ander met de backlight settings geprobeerd maar dan is het kijken van bijvoorbeeld een serie of film niet echt prettig, het word dan weer te donker. De handleiding heb ik er niet bij, ik heb nu de etalagemodel mee. Dinsdag word de tv in doos geleverd en dan kan deze weer terug.

Ik hoor het graag als iemand hier een oplossing voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smallville schreef op zondag 21 november 2010 @ 20:25:
Ik heb twee dagen geleden de Samsung 40c8700 gekocht bij de BCC. Lekker gepingelt en er maar €1550 voor betaald. Hier ben ik dus wel erg blij mee.

Ik zit alleen met het volgende probleem:
Ik heb de pc via hdmi aangesloten op deze tv, alles lukt en alles werkt. Helaas heb ik wel erg fel beeld bij het surfen op internet, het doet bijna pijn aan de ogen. Vooral bij wit beeld.

Mijn vraag is dus, wat zijn dan de beste instellingen hiervoor? Omdat mijn pc is aangesloten zijn de instelmogelijkheden voor het beeld wel beperkter dan dat je gewoon tv kijkt. Ik kan bijvoorbeeld niet de kleur instellen.

Ik heb wel het een en ander met de backlight settings geprobeerd maar dan is het kijken van bijvoorbeeld een serie of film niet echt prettig, het word dan weer te donker. De handleiding heb ik er niet bij, ik heb nu de etalagemodel mee. Dinsdag word de tv in doos geleverd en dan kan deze weer terug.

Ik hoor het graag als iemand hier een oplossing voor heeft.
Hoezo kan je niks met kleuren doen? Ik kan gewoon de kleur instellingen aanpassen wanneer ik mijn HTPC op de tv heb aangesloten. Heb je de pc wel aangesloten via HDMI?

Maar check anders de verschillende instellingen die al een aantal keren in deze post voorbij gekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@smallville. Handleidiing kun je hier downloaden.

http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallville
De pc is via hdmi aangesloten maar bij kleur instellingen kan ik dus hier niks aanpassen.

Thanks voor de link voor de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op welke HDMI poort heb je de PC aangesloten? Heb je alle poorten al uitgetest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:05:
@tazmainian

Dat lees je misschien goed maar inhoudelijk is het niet helemaal waar. Je kunt met beide streamen, en daarom heb je PC Share Manager niet meer nodig. Kijk even bij Printers en Apparaten (win7) of jouw Tv daar is opgenomen. Staat jouw Tv er niet bij, dan met je die eerst opnemen. Vervolgens Tv DELEN. Dan ga je naar Windows Media Player en kun je streamen naar je Tv.
Ik zie mijn tv wel in mijn netwerkoverzicht staan maar zie hem niet bij printers en apparaten. Ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb win 7 32 bit. Hij blijft zoeken. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je wel PC Share Manager geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smallville schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:52:
De pc is via hdmi aangesloten maar bij kleur instellingen kan ik dus hier niks aanpassen.

Heb je misschien de instelling van de tv nog op dynamisch staan? Ik meen dat dan inderdaad een aantal opties uitgeschakeld staan. Kies je voor standaard mode of movie mode dan komen de opties wel vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
smallville schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:52:

Staat ie soms per ongeluk in Shop mode?
Zo ja dus even de installatie opnieuw uitvoeren en Home mode kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallville
Ik heb de pc aangesloten op hdmi port 4, de rest niet getest. Ik heb dus allle instellingen geprobeerd, maar telkens kan ik de opties niet wijzigen. De opties sharpness, colour, tint, auto adjust en screen blijven grijs en kan er dus niks veranderen. Heb dingen als pc share manager niet op de pc. Ik heb dat nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:57:
Als manager gebruik ik Mezzmo helemaal tevreden ben ik er niet mee maar ik zie dat er ook gebruik gemaakt wordt van PC Share Manager. Nu lukt het mij maar niet om deze manager te installeren. krijg steeds de fout melding ( Er is een fout opgetreden bij het toepassen van transforms) iemand een idee. Ik heb 2.3; 2.32 en 4.2 geprobeerd allemaal dezelfde melding. Schijnt iets met Java te maken te hebben maar de oplossing die zij geven helpt niet. Als besturingssyteem gebruik ik W7 64Bit.

edit.
Ik lees net bij samsung dat vanaf VISTA geen PC Share manager meer nodig is. Klopt dat.
Waarschijnlijk heb ik al gebruik gemaakt van de standaard methode van samsung. Maar ik vind het
vervelend dat ik mijn bestanden op een door samsung vereiste plaats gezet moet worden. En laat dat nu
net de gevaarlijkste plaats op je PC zijn de C:\ schijf
Dat is dan ook de reden dat ik nu MEZZMO gebruik daar kun je je eigen locaties bepalen. Het draadloos
streamen gaat alleen niet vlekkeloos.

gr. Taz
Met Mezzmo kun je mkv afspelen. Met standaard shares (en andere sw) niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag reklamefolder in de bus: Samsung LED 102 cm 3d ziggo certified 200 Mhz, tv canera optioneel.
kan niet zien welk model verder maar wel de prijs: 1.499,- + 3d bril + gratis luxekado twv 299,-!
Nu bij Maxwell. Rennuuhhhhhh! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@smallville

blz 17 gebruiksaanwijzing:

In de PC-modus kunt u alleen wijzigingen aanbrengen in Backlight, Contrast en Helderheid.

blz 18 gebruiksaanwijzing

In de PC-modus kunt u alleen wijzigingen aanbrengen in Dynamisch contrast, Gamma, Witbalans en
LED Motion Plus.

Heb jij een DVI-HDMI aansluiting of HDMI-HDMI?

En de opmerking over PC Share Manager was niet voor jou bedoeld.

[ Voor 51% gewijzigd door GerCor op 22-11-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plasma Discounter heeft de 46c8700 staan voor 1799,- en de 55 inch voor 2599,-.
Natuurlijk is de 46 niet voorradig! maar de 55" wel. Goede prijs lijkt mij zo!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallville
GerCor schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:21:
@smallville

blz 17 gebruiksaanwijzing:

In de PC-modus kunt u alleen wijzigingen aanbrengen in Backlight, Contrast en Helderheid.

blz 18 gebruiksaanwijzing

In de PC-modus kunt u alleen wijzigingen aanbrengen in Dynamisch contrast, Gamma, Witbalans en
LED Motion Plus.

Heb jij een DVI-HDMI aansluiting of HDMI-HDMI?

En de opmerking over PC Share Manager was niet voor jou bedoeld.
Ik heb een hdmi-hdmi aansluiting.Dit word niet een pc modus genoemd door mijn tv. Gewoon hdmi 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smallville schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 04:24:
[...]

Ik heb een hdmi-hdmi aansluiting.Dit word niet een pc modus genoemd door mijn tv. Gewoon hdmi 4.
En de tv ook niet in de SHOP modus staan zoals Wimpie007 al aangaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
knip. Ik moet bij de buren zijn. Excuses.

[ Voor 95% gewijzigd door LuPo op 23-11-2010 09:41 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@smallville

En als je naar Menu >> Beeld gaat. staat jouw MODUS dan op Dynamisch, Standaard, Natural of Film?

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 23-11-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:54:
Plasma Discounter heeft de 46c8700 staan voor 1799,- en de 55 inch voor 2599,-.
Natuurlijk is de 46 niet voorradig! maar de 55" wel. Goede prijs lijkt mij zo!!!!
Is dit dezelfde tv als bij (bijvoorbeeld) Media Markt. M.a.w. is dit geen import?

Ziggo gecertificeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallville
@GerCor

Tv staat niet in de shopmode maar gewoon op standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smallville schreef op woensdag 24 november 2010 @ 01:33:
@GerCor

Tv staat niet in de shopmode maar gewoon op standaard.
Hoi Smallville,

Aangezien je het etalage model mee naar huis hebt weet ik vrijwel zeker dat hij in shop mode staat. Je kijkt alleen niet op de juiste plek zie ik aan je antwoord aan GerCor.

Je zal de tv helemaal moeten resetten en bij de allereerste instellingen (taalkeuze etc. uitkomen bij de keuze shop/thuis) kies dan voor thuis.

Overigens gefiliciteerd je hebt iets beter door gepingeld. Ik kwam tot 1600. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:16:
[...]

Is dit dezelfde tv als bij (bijvoorbeeld) Media Markt. M.a.w. is dit geen import?

Ziggo gecertificeerd?
Denk eerder een typfout. 46" goedkoper dan 40". Is geen import Plasmadiscounter is gewoon officieel geauthoriseerde dealer van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spiderbalm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
GerCor schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:05:
@tazmainian

Dat lees je misschien goed maar inhoudelijk is het niet helemaal waar. Je kunt met beide streamen, en daarom heb je PC Share Manager niet meer nodig. Kijk even bij Printers en Apparaten (win7) of jouw Tv daar is opgenomen. Staat jouw Tv er niet bij, dan met je die eerst opnemen. Vervolgens Tv DELEN. Dan ga je naar Windows Media Player en kun je streamen naar je Tv.
@GerCor
Hoe werkt dat dan precies. Ik zie de tv wel een aantal keren staan in mijn netwerk. Dan probeer ik via eigenschappen te delen, maar deze informatie geeft hij niet. Dan komt ineens een popup om stuurprogramma dtv dmr. Deze drivers zijn nergens te vinden. Daarnaast, hoe stream je dan via windows mediapayer van jouw pc naar de tv? Gaat dit via het netwerk? Of heb je dan je pc aangesloten op de tv en gebruike je hem als monitor?
:? gr.
spiderbalm

Samsung UE55C7700 - oneplus 6 - BD C6900 - T-Valduec 3008 - HDD Medion 320 - @smit CI + ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:01
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:36:
heeft iemand een advies
Ik kan me onmogelijk aanmelden bij Twitter en Facebook. Heb jij enige tips om uberhaupt in het twitter/facebook menu te komen op de Tv?

Ik heb al acounts op de computer uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallville
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 07:53:
[...]

Hoi Smallville,

Aangezien je het etalage model mee naar huis hebt weet ik vrijwel zeker dat hij in shop mode staat. Je kijkt alleen niet op de juiste plek zie ik aan je antwoord aan GerCor.

Je zal de tv helemaal moeten resetten en bij de allereerste instellingen (taalkeuze etc. uitkomen bij de keuze shop/thuis) kies dan voor thuis.

Overigens gefiliciteerd je hebt iets beter door gepingeld. Ik kwam tot 1600. _/-\o_
Ik ga straks als ik het red naar de bcc toe, mijn bestelling is binnen. Ik zal dus bij de nieuwe tv deze op thuis mode zetten. Hoop dat het effect heeft. Beeld is inmiddels wel iets prettiger nu.

De prijs was zo laag omdat de scheer en foppen een btw actie had afgelopen week, bij de bcc kreeg ik daar bovenop nog eens 50 euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een probleem sinds enkele weken herkent de de tv 55c8700 geen hdmi meer.(bv ps 3)

Als ik de stroom er compleet afhaal herkent hij hem weer wel ???

Net toch maar samsung gebeld.

Ook lijkt het wel sinds ik de 3003 software heb geinstallerd dat er een wazige gloed over de tv hangt.

Iemand meer deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallville
Ik heb de nieuwe tv binnen, vooralsnog lijkt het beeld wel een stukken beter, zal straks even uitgebreider gaan kijken. Bij het aanzetten had ik allemaal strepen in beeld, ik zat dus flink te balen, na een keer of twee aan en uit was alles normaal. Nog even een vraag aan de mensen die de 8700 hebben. Er hoort toch een 3d bril bij te zitten? Dit word wel op Samsung site vermeld, of krijg je deze via Samsung na aanmelding?

@Pierre.69

Bij het aanzetten van de tv, kreeg ik niet de optie shop of thuis mode. Alleen het installeren van de zenders had ik als keuze.

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeWSJuNK schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:22:
[...]

Ik kan me onmogelijk aanmelden bij Twitter en Facebook. Heb jij enige tips om uberhaupt in het twitter/facebook menu te komen op de Tv?

Ik heb al acounts op de computer uiteraard.
Je moet eerst een account voor je TV maken, en dan aanmelden en dan Twitter e.d. activeren met je bestaande accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spiderbalm schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:57:
[...]

@GerCor
Hoe werkt dat dan precies. Ik zie de tv wel een aantal keren staan in mijn netwerk. Dan probeer ik via eigenschappen te delen, maar deze informatie geeft hij niet. Dan komt ineens een popup om stuurprogramma dtv dmr. Deze drivers zijn nergens te vinden. Daarnaast, hoe stream je dan via windows mediapayer van jouw pc naar de tv? Gaat dit via het netwerk? Of heb je dan je pc aangesloten op de tv en gebruike je hem als monitor?
:? gr.
spiderbalm
Kijk hier maar even voor pc share manager...

YouTube: How to Set Up PC Share Manager

En hier voor windows media player 12

YouTube: Stream Media to Samsung Led Lcd TV With Windows 7

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 24-11-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Smallville: tv geheel naar fabrieksinstellingen brengen door enter-toets van AB minimaal 15 seconden ingedrukt te houden en de vraag of je terug wilt naar de fabrieksinstellingen, beantwoorden met Ja.
Alle vragen beantwoorden; uiteindelijk kom je bij de vraag thuis of winkel (demo).
Succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:36:
@Smallville: tv geheel naar fabrieksinstellingen brengen door enter-toets van AB minimaal 15 seconden ingedrukt te houden en de vraag of je terug wilt naar de fabrieksinstellingen, beantwoorden met Ja.
Alle vragen beantwoorden; uiteindelijk kom je bij de vraag thuis of winkel (demo).
Succes. :)
Dat moet de EXIT knop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
GerCor schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:17:
[...]

Je moet eerst een account voor je TV maken, en dan aanmelden en dan Twitter e.d. activeren met je bestaande accounts.
Dank, dat had ik al gedaan maar kom niet verder. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het je eerder wel gelukt, of nog nooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb een samsung 7700 die helaas ook zeer traag zapt tussen de hd zenders kan ik die zap tijd hier ook versnellen in het menu (info menu mute en power) zo ja in welk submenu moet ik zijn ik kan er verder niets in vinden wie kan mij hierin helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidus-X
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Beste mensen,

Eindelijk 3D Tv gekocht... het is een Samsung 55 inch 7700 geworden ( €2400 voor betaald..)

Ik heb een paar vragen hierover (ik hoop dat iemand mij kan helpen).

1. Bij 3D functie zie ik : 3D-gezichtpunt 0 staan : wat kan ik hiermee? wat doet het? zelfde verhaal bij diepte en 3D-Optimaal? Wat kan ik het beste kiezen?

2. Wat zijn de beste kleurinstelling? heb veel gelezen hier op t forum, maar ik kwam er niet uit. Ik gebruik nu

Dynamisch
- Blacklight :19
- Contrast : 90
- Helderheid : 55
- Scherpte : 48
- Kleur : 58
- Tint : G50/R50

3. Is er nog een verschil in de kwaliteit van de 3D brillen? behalve oplaadbare of niet oplaadbare?

Alvast bedankt

• smallville
Thanks Gurdy en Gercor, ik ga ermee bezig.

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Tidus-X schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:46:
Beste mensen,

Eindelijk 3D Tv gekocht... het is een Samsung 55 inch 7700 geworden ( €2400 voor betaald..)

Ik heb een paar vragen hierover (ik hoop dat iemand mij kan helpen).

1. Bij 3D functie zie ik : 3D-gezichtpunt 0 staan : wat kan ik hiermee? wat doet het? zelfde verhaal bij diepte en 3D-Optimaal? Wat kan ik het beste kiezen?

2. Wat zijn de beste kleurinstelling? heb veel gelezen hier op t forum, maar ik kwam er niet uit. Ik gebruik nu

Dynamisch
- Blacklight :19
- Contrast : 90
- Helderheid : 55
- Scherpte : 48
- Kleur : 58
- Tint : G50/R50

3. Is er nog een verschil in de kwaliteit van de 3D brillen? behalve oplaadbare of niet oplaadbare?

Alvast bedankt
Ik gebruik dit, en ben heel tevreden.
FILM MODE

Backlight 20
Contrast 60
Helderheid 60
Scherpte 85
Kleur 61
Tint – Neutraal (G50/R50)

Geavanceerde instellingen:
Zwarttinten Donkerste
Dynamisch Contrast UIT
Gamma -1
Expertpatroon UIT
10p Wit Balance UIT
Huidkleur 0
Randverbetering AAN
xvYCC UIT
LED Motion Plus Normaal

WIT BALANS:

Van boven naar beneden
26 24 21 13 26 33

KLEUR RUIMTE - Aangepast

Rood: 65 8 0
Groen 22 18 11
Blaauw 0 18 50
Geel 55 38 8
Cyan 10 34 52
Mag 56 23 52

BEELD OPTIES

Kleurtint: Normaal
Grootte: Auto-breed
Scherm modus 16:9
Digitale ruisfilter: Auto
MPEG ruisfilter: Auto
Filmmodus: Auto1
Motion Plus: Standaard
Smart LED: Standaard

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

• spiderbalm
Oke GerCor bedankt, maar kan dit alleen met windows 7 of ook met vista. Je moet media dus wel kunnen synchroniseren en de vraag is hoe stel je dit in.
gr.
Spiderbalm

Samsung UE55C7700 - oneplus 6 - BD C6900 - T-Valduec 3008 - HDD Medion 320 - @smit CI + ziggo

De functie streamen zit volgens mij ook al in Vista. Samsung zelf zegt: voor het streamen van media naar de Tv is vanaf Vista Samsung PC Share manager niet meer nodig, dat kan ook met Windows Media Player..

Ik heb je 2 links gegeven en er staan nog veel meer filmpjes op YouTube hoe je het moet doen. Verder begrijp ik niet wat je met het synchroniseren van media bedoelt, je streamt immers.

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 25-11-2010 09:49 ]

Verwijderd

hallo
ik heb en samsung 32c67 als ik dan de foto,s op pc wil bekijken ziet hij maar een pc
terwijl ik er drie heb aan staan
2 met vista en een met xp ze zijn alle drie draadloos en een met vista ziet de tv de andere twee niet heeft iemand raad

• NeWSJuNK
GerCor schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:17:
[...]

hallo Gercor, wat is de site-id voor bv twitter of facebook? :/
NeWSJuNK schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:05:
[...]

hallo Gercor, wat is de site-id voor bv twitter of facebook? :/
Dat zijn JOUW inloggegevens voor Twitter of Facebook. Heeft niks met jouw TV account te maken.

Dus, je gaat je eerst aanmelden bij je TV met jouw TV account. Dan zegt de TV ....NeWSJuNK (als dat jouw accountnaam voor de TV) is aangemeld. Dan ga je naar de Twitter app. en meld je je daar aan met jouw Twitter account. Als je niet eerst aanmeldt bij je Tv kun je ook niet aanmelden bij Twitter via de Tv.

Dus eerst aanmelden TV dan inloggen bij Twitter. En als je eenmaal bij Twitter bent ingelogd hoef je dat niet meer te doen als je de volgende dag bijvoorbeeld weer bij Twitter wilt kijken via jouw TV, maar je moet je wel steeds eerst aanmelden bij de Tv.

Ik heb voor mezelf een Tv account gemaakt en mijn vriendin heeft ook een Tv account gemaakt. Als ik me aanmeld bij de Tv dan ben ik ook automatisch ingelogd bij mijn Twitteraccount. Kiest mijn vriendin haar TV account dan is zij automatisch aangemeld bij haar Twitter, Faceboek, YouTube, en Picasa Web.

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 25-11-2010 12:50 ]

• spiderbalm
GerCor schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:22:
De functie streamen zit volgens mij ook al in Vista. Samsung zelf zegt: voor het streamen van media naar de Tv is vanaf Vista Samsung PC Share manager niet meer nodig, dat kan ook met Windows Media Player..

Ik heb je 2 links gegeven en er staan nog veel meer filmpjes op YouTube hoe je het moet doen. Verder begrijp ik niet wat je met het synchroniseren van media bedoelt, je streamt immers.
Helaas, ik heb alles geprobeerd, maar in de mediaplayer 11 kun je niet streamen naar de tv. De share manager werkt inderdaad wel, maar dat werkt vanuit de player van de tv en die kan niet alles afspelen. Ik zou dus windows 7 op m'n pc moeten zetten en dan kun je via je mediaplayer 12, exclusief voor windows 7, allerlei soorten betanden afspelen via dlna. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartaphilus
  • Laatst online: 06-09 14:53
Ik wacht nog steeds geduldig op de UE65C8700. Jammer dat zowel de winkels als Samsung.nl mij nog steeds niet kunnen vertellen wanneer deze tv in de schappen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knorhaan schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 08:34:
Ik wacht nog steeds geduldig op de UE65C8700. Jammer dat zowel de winkels als Samsung.nl mij nog steeds niet kunnen vertellen wanneer deze tv in de schappen ligt.
Good for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
lol

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Movie Max app is ook weer terug, maar dat hadden jullie zelf ook wel gemerkt neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik ben ondertussen de draad weer kwijt mbt resoluties: ik heb nu een PS3 aangesloten op mijn samsung c8700 via een high-speed HDMI 1.4 3D kabel. Alles in 2D is keurig in 1080p60, maar bij 3D blu-ray schakelt hij terug naar 1080p24, en in spellen zelf naar 720p60 (maar dat lijkt de PS3 te doen).

Kan ik nu met deze set geen 3D 1080p60 verwachten? Ik kan het nergens instellen. Heb nu meerdere kabels geprobeerd, maar dit lijkt hoogst haalbare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superduper schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 17:06:
Ik ben ondertussen de draad weer kwijt mbt resoluties: ik heb nu een PS3 aangesloten op mijn samsung c8700 via een high-speed HDMI 1.4 3D kabel. Alles in 2D is keurig in 1080p60, maar bij 3D blu-ray schakelt hij terug naar 1080p24, en in spellen zelf naar 720p60 (maar dat lijkt de PS3 te doen).

Kan ik nu met deze set geen 3D 1080p60 verwachten? Ik kan het nergens instellen. Heb nu meerdere kabels geprobeerd, maar dit lijkt hoogst haalbare.
1080p24 is juist beter voor films dan wordt de film afgespeeld op het origineel aantal frames per second (cinema standaard) waarin de film is opgenomen. Dit is ook normaal voor BR films. Is dus niks mis met je set of kabels. Als je tv het ondersteund en dat doet deze tv en je BR speler dan wil je eigenlijk juist dat die op 1080p24 komt te staan voor BR films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan in mijn beeld instelling niet voor Auto-breed kiezen.
heeft iemand een idee hoe dit kan? zie bij andere gebruikersinstellingen hun voor deze instelling kiezen.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 21:51:
ik kan in mijn beeld instelling niet voor Auto-breed kiezen.
heeft iemand een idee hoe dit kan? zie bij andere gebruikersinstellingen hun voor deze instelling kiezen.

bvd
Bij hdmi bronnen kan je het best volledig scherm kiezen omdat je dan 1 op 1 pixel mapping krijgt. Hierdoor wordt er niks aan het beeld toegevoegd. Geeft het beste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@3D Freak. Wanneer kun jij niet voor Auto-breed kiezen? Is dat tijdens gewoon Tv kijken of als je naar iets wat op de Tv is aangesloten aan het kijken bent?

Als ik de Tv op een HD zender heb staan kan ik namelijk wel Volledig Scherm selecteren maar op een niet HD zender kan ik Volledig scherm niet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Vandaag bijna de 55C8700 i.c.m. met de HT-C9930 gekocht bij de MM, maar uiteindelijk niet gedaan omdat ze niks van de prijs van de tv konden afhalen. Hij kost nog steeds 3299, als ik op internet kijk kosten ze overal hetzelfde. Het lijkt wel of hier prijsafspraken over zijn. Maar ik heb de tv ook voor 2700 in deze topic voorbij zien komen. Waar hebben jullie deze dan vandaan? Of halen jullie die in Duitsland, aangezien ze daar wel voor normale prijzen weggaan. Ik kom regelmatig daar in de buurt. Voor zo'n groot prijsverschil kan ik beter bij een MM in Duitsland kijken.

Ik was eerst van plan om een HT-C6930W als home cinema set te halen, maar toen liet de verkoper mij dus de HT-C9930 zien. Wat me opviel is dat deze maar 3.1 is, maar volgens de verkoper is de geluidskwaliteit veel beter ook al heeft die minder boxen. Ik kan zelf weinig vinden over deze set en vraag me af of dit wel waar is, maar hij is in ieder geval wel een stukken mooier.

Wat ik me ook afvraag bij zo'n home cinema set. Of het wel makkelijk in gebruik is met bijvoorbeeld HDTV van UPC. Ik zit dan waarschijnlijk met minimaal 3 afstandsbedieningen en moet ze 1 voor 1 aan en uit zetten.

/edit
Er is zie ik ook een HT-C9950W, die wel 7.1 is, maar die is wel heel slecht verkrijgbaar zo ik het zie.

[ Voor 4% gewijzigd door xileS op 28-11-2010 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij MM Roermond valt zeker wel over de prijs te praten; hangt wel af met welke verkoper je in gesprek gaat. Geef duidelijk aan dat je bij de buurman (EW) dezelfde set kunt kopen voor bedrag x; wedden dat er in 1 keer veel mogelijk is? Ze schermen met de laagste prijsgarantie; zo ook tov webwinkels! (AL zullen ze daar niet zo gauw op in gaan).
EW wil je vaak ook een offerte geven; daarmee even 200 meter naar rechts en de onderhandeling kan starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]xileS schreef op zondag 28 november 2010 @ 02:29:
Vandaag bijna de 55C8700 i.c.m. met de HT-C9930 gekocht bij de MM, maar uiteindelijk niet gedaan omdat ze niks van de prijs van de tv konden afhalen. Hij kost nog steeds 3299, als ik op internet kijk kosten ze overal hetzelfde. Het lijkt wel of hier prijsafspraken over zijn. Maar ik heb de tv ook voor 2700 in deze topic voorbij zien komen. Waar hebben jullie deze dan vandaan? Of halen jullie die in Duitsland, aangezien ze daar wel voor normale prijzen weggaan. Ik kom regelmatig daar in de buurt. Voor zo'n groot prijsverschil kan ik beter bij een MM in Duitsland kijken.

Persoonlijk zou ik nooit de moeite nemen om bij MM te kopen maar goed. Of je korting krijgt is ook afhankelijk van het tijdstip en drukte in de winkel. Beste is vlak na opening, geef de verkoper een bakje koffie even gezellig babbelen en dan vraag je of hij 15% korting kan geven op de set die je wil heben. Je zal verbaasd zijn over de resultaten. In dit forum is bij BCC goede resultaten gehaald en persoonlijk kan ik je nog adviseren om ElectroWorld in Roermond die Gurdy ook al noemt. Daar heb ik een aanvraag per mail gedaan en kreeg gelijk telefonisch een zeer goed bod voor 40C8700 en BDC6900.

Kopen in Duitsland kan ook maar let wel op dat je aan eventuele actie voorwaarde voldoet als je daar gebruik van wil maken. Bij het claimen krijg je een lijst van deelnemende resellers waar je uit moet kiezen en daar staan de oosterburen niet bij. Ook ondersteuning Canadigitaal kan probleempje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@xileS. Ik vind het toch vreemd als je bereid bent zo'n 5.000 euro uit te geven je je niet beter laat voorlichten. Want het verschil voor mij tussen een 3.1 systeem is naast natuurlijk het geluid, waar laat je al die kabels van een 7.1 systeem?

Verder, een Plasma Discounters of Platte TV geven niet eens een prijsopgave van de UE55C8700 op de site en dat doet mij vermoeden dat ze niet aan de 3.299 prijs meedoen. Daar zouden ze wel eens goedkoper kunnen zijn.

De door jou genoemde geluidsystemen zijn Anynet dus met de afstandsbediening van de Tv te bedienen maar als je 5.000 euro wilt uitgeven, doe dan ook de afstandsbediening van de 9000 serie er bij, die kun je programmeren zodat alles in 1 keer aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xileS schreef op zondag 28 november 2010 @ 02:29:

Ik was eerst van plan om een HT-C6930W als home cinema set te halen, maar toen liet de verkoper mij dus de HT-C9930 zien. Wat me opviel is dat deze maar 3.1 is, maar volgens de verkoper is de geluidskwaliteit veel beter ook al heeft die minder boxen. Ik kan zelf weinig vinden over deze set en vraag me af of dit wel waar is, maar hij is in ieder geval wel een stukken mooier.

Wat ik me ook afvraag bij zo'n home cinema set. Of het wel makkelijk in gebruik is met bijvoorbeeld HDTV van UPC. Ik zit dan waarschijnlijk met minimaal 3 afstandsbedieningen en moet ze 1 voor 1 aan en uit zetten.

/edit
Er is zie ik ook een HT-C9950W, die wel 7.1 is, maar die is wel heel slecht verkrijgbaar zo ik het zie.
Waarom neem je niet als je toch bereid bent om een dergelijk bedrag uit te geven gewoon goede losse receiver met losse (zuil) speakers? Vaak veel beter geluid bij goede receiver, veel meer aansluit mogelijkheden dus makkelijk uit te breiden. Persoonlijk vind ik All in one HT setjes veel te beperkt. Wel leuk qua design, maar dat is dan ook alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De genoemde sets kun je niet beperkt noemen.

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 28-11-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerCor schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:12:
De genoemde sets kun je niet beperkt noemen.
Daarom zeg ik ook "persoonlijk". maar 2 hdmi inputs, 1 optical input, geen multiroom setup. Geen Faroudja upscaling chip is in mijn ogen beperkt. Tevens als je later bijvoorbeeld je speakers wilt vervangen / uitbreiden wil dat vaak niet. Losse receivers hebben meestal ook veel betere processors aan boord voor afhandelen van geluid en beeld. Daarom beperkt. Het is ook net wat je ermee wilt gaan doen natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door keepitfrosty op 28-11-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de argumenten van keepit@ kan ik mij wel vinden.
Voor de bovengenoemde keuzes heb ik ook gezeten, ben heel tevreden over de DENON1311xp als receiver met actieve subwoofer.
Veel aansluitingen , voorzien van tuner , heel veel instellingen mogelijk, ook eventueel 7.1 als je wilt uitbreiden.
Uitstraling van de boxen is niet erg design , dat dan weer wel.
Het geheel word voor een schapelijke prijs geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 10:23:
Persoonlijk zou ik nooit de moeite nemen om bij MM te kopen maar goed. Of je korting krijgt is ook afhankelijk van het tijdstip en drukte in de winkel. Beste is vlak na opening, geef de verkoper een bakje koffie even gezellig babbelen en dan vraag je of hij 15% korting kan geven op de set die je wil heben. Je zal verbaasd zijn over de resultaten. In dit forum is bij BCC goede resultaten gehaald en persoonlijk kan ik je nog adviseren om ElectroWorld in Roermond die Gurdy ook al noemt. Daar heb ik een aanvraag per mail gedaan en kreeg gelijk telefonisch een zeer goed bod voor 40C8700 en BDC6900.

Kopen in Duitsland kan ook maar let wel op dat je aan eventuele actie voorwaarde voldoet als je daar gebruik van wil maken. Bij het claimen krijg je een lijst van deelnemende resellers waar je uit moet kiezen en daar staan de oosterburen niet bij. Ook ondersteuning Canadigitaal kan probleempje zijn.
Het was omdat ik er toevallig in de buurt was (Villa Arena). En zo kon ik gelijk de tv in het echt bekijken. Ik had niet veel van de prijs verwacht, maar als ik een redelijke prijs kreeg had ik het wel meegenomen. De man van de home cinema set, gaf wel aardige korting, alleen de man die over de tv ging kon helemaal niks van de prijs afhalen. Als ik het goed begreep, zou geen 1 winkel hem voor goedkoper weg mogen doen, zelfs webwinkels niet. Ik dacht dat de winkels zelf hierover mochten beslissen?

Waarom zou de ondersteuning van Canaldigitaal een probleem zijn, zijn de tv's daar niet precies hetzelfde dan?
En bedankt voor de tip over EW. Ik heb net een aanvraag de deur uit gedaan, ben benieuwd.
GerCor schreef op zondag 28 november 2010 @ 10:31:
@xileS. Ik vind het toch vreemd als je bereid bent zo'n 5.000 euro uit te geven je je niet beter laat voorlichten. Want het verschil voor mij tussen een 3.1 systeem is naast natuurlijk het geluid, waar laat je al die kabels van een 7.1 systeem?

Verder, een Plasma Discounters of Platte TV geven niet eens een prijsopgave van de UE55C8700 op de site en dat doet mij vermoeden dat ze niet aan de 3.299 prijs meedoen. Daar zouden ze wel eens goedkoper kunnen zijn.

De door jou genoemde geluidsystemen zijn Anynet dus met de afstandsbediening van de Tv te bedienen maar als je 5.000 euro wilt uitgeven, doe dan ook de afstandsbediening van de 9000 serie er bij, die kun je programmeren zodat alles in 1 keer aangaat.
De keuze voor deze set, is eigenlijk ook wel vanwege het uiterlijk. Het past namelijk heel goed bij de interieur van onze nieuwe huis en de kwaliteit is denk ik zeker niet slecht.
Over de kabels, onze bouwvakker heeft wel voor elke hoek in onze woonkamer kabels doorgetrokken voor speakers. Geen idee wat voor kabels. Ik heb weinig tot geen verstand van audio apparatuur. Dus het is wel een beetje zonde voor de doorgetrokken kabels, maar die kunnen wel weggewerkt worden xD.

Plasma Discounters heeft die Home Cinema Set helaas niet op hun site staan. En Plattetv had gisteren idd geen prijsopgave staan bij die tv, maar nu opeens weer wel. En dus ook voor 3299. Ik zou nog wel een paar mailtjes kunnen sturen voor een betere aanbieding.

Ik zit hier in Adam wel nog steeds vast aan UPC, waar CAM niet mogelijk is en zit ik dus met zo'n HD mediabox. Kan die ook met die nieuwe afstandbediening bestuurd worden dan? Anders zal ik hier zeker naar kijken.
keepitfrosty schreef op zondag 28 november 2010 @ 10:48:
[...]

Waarom neem je niet als je toch bereid bent om een dergelijk bedrag uit te geven gewoon goede losse receiver met losse (zuil) speakers? Vaak veel beter geluid bij goede receiver, veel meer aansluit mogelijkheden dus makkelijk uit te breiden. Persoonlijk vind ik All in one HT setjes veel te beperkt. Wel leuk qua design, maar dat is dan ook alles.
Omdat ik weinig verstand heb van audio apparatuur en het leek me wel gebruiksvriendelijker om alles van Samsung te kopen aangezien me ouders er ook mee overweg moeten kunnen :P. En design speelt dit keer dus ook een grote rol bij de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xileS schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:27:
[...]

[...]

Omdat ik weinig verstand heb van audio apparatuur en het leek me wel gebruiksvriendelijker om alles van Samsung te kopen aangezien me ouders er ook mee overweg moeten kunnen :P. En design speelt dit keer dus ook een grote rol bij de keuze.
Lol als ik zoveel geld uitgeef dan zorg ik wel dat ik me eerst verdiep in wat ik koop en dat ik er wat verstand van krijg. Maar goed ieder zijn eigen natuurlijk. Veel succes in ieder geval met het maken van een keuze en vinden van een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik zit hier in Adam wel nog steeds vast aan UPC, waar CAM niet mogelijk is en zit ik dus met zo'n HD mediabox. Kan die ook met die nieuwe afstandbediening bestuurd worden dan? Anders zal ik hier zeker naar kijken.
Dat denk ik niet, maar je zou het aan een goeie verkoper kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aggregate
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 09:43
3D en crosstalk

xbox 360 + COD black ops + 55c8700

Dit spel is in 3d af te spelen. De xbox geeft een redelijk 720 p SBS 3d beeld.
Iemand anders al geprobeerd?

In de donkere scenes is behoorlijk wat crosstalk te zien. Na een tijdje spelen wordt dit wel minder.

Is dit door instellingen nog te verbeteren?

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keepitfrosty schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 22:31:
[...]

Bij hdmi bronnen kan je het best volledig scherm kiezen omdat je dan 1 op 1 pixel mapping krijgt. Hierdoor wordt er niks aan het beeld toegevoegd. Geeft het beste resultaat.
ok dankje, heb nu deze instelling toegepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 23:48:
@3D Freak. Wanneer kun jij niet voor Auto-breed kiezen? Is dat tijdens gewoon Tv kijken of als je naar iets wat op de Tv is aangesloten aan het kijken bent?

Als ik de Tv op een HD zender heb staan kan ik namelijk wel Volledig Scherm selecteren maar op een niet HD zender kan ik Volledig scherm niet kiezen.
ik kan tijdens het kijken van HD zenders niet voor auto-breed kiezen, maar volgens keepitfrosty kan ik beter voor volledig scherm kiezen. wat vindt jij? in je eerdere beeldinstellingen lijst kies je voor auto-breed.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
[...]

Het was omdat ik er toevallig in de buurt was (Villa Arena). En zo kon ik gelijk de tv in het echt bekijken. Ik had niet veel van de prijs verwacht, maar als ik een redelijke prijs kreeg had ik het wel meegenomen. De man van de home cinema set, gaf wel aardige korting, alleen de man die over de tv ging kon helemaal niks van de prijs afhalen. Als ik het goed begreep, zou geen 1 winkel hem voor goedkoper weg mogen doen, zelfs webwinkels niet. Ik dacht dat de winkels zelf hierover mochten beslissen?
Nope, het is waarschijnlijk ( zoals samsung wel vaker heeft ) een contractmodel, oftewel, je mag hem alleen verkopen als je een contract ondertekend waarbij je je akkoord gaat dat je hem niet onder de 'adviesprijs' of whatever gaat verkopen. dit omdat de MM een inkoopvoordeel zou kunnen hebben tenopzichte van de lokale expert, stukje retail bescherming eigenlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 22:53:
[...]

ik kan tijdens het kijken van HD zenders niet voor auto-breed kiezen, maar volgens keepitfrosty kan ik beter voor volledig scherm kiezen. wat vindt jij? in je eerdere beeldinstellingen lijst kies je voor auto-breed.

:)
Dan blijft het nog steeds vreemd. Ik kan altijd voor auto-breed (bovenste keuze in het menu) kiezen maar juist niet altijd voor volledig scherm. (onderste keuze in het menu).

Edit:

Ik heb de HD zenders op: Grootte >> Volledig Scherm gezet. Kan ik aanpassen. Schermmodus is niet selecteerbaar.
Zet ik de HD zenders op Grootte >> Auto-Breed, Schermmodus wel selecteerbaar.

Zet ik de Tv op bijvoorbeeld RTL4 (geen HD) en heb de HD zenders op Volledig Scherm staan. Dan staat het scherm bij RTL4 op: Grootte >> Auto-Breed en is de schermmodus wel instelbaar.

Ik ga mijn beeldinstellingen op pagina 77 dus even aanpassen.
Edt 2.

OPMERKELIJK, ik heb zoals gezegd de Tv op Volledig beeld gezet en kijk nu even naar WNL op Ned 1. Daar zie je duidelijk dat de camera's niet goed door de regie worden aangestuurd. Het beeld verspringt bij verschillende camera's. Bij de ene camera is het beeld vol, bij een andere camera is de linkerkant voorzien van een zwart balkje verticaal en bij weer een andere camera heb ik aan beide zijden flinke zwarte balken. De tekstbalk onderin beeld blijkt de breedte te bepalen en is altijd volledig in beeld.

Edit 3 Ik zie dat het zich ook voordoet bij het NOS Journaal.

Conclusie: Ik ga weer terug naar Auto-Breed.

[ Voor 52% gewijzigd door GerCor op 29-11-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aggregate schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:36:
3D en crosstalk

xbox 360 + COD black ops + 55c8700

Dit spel is in 3d af te spelen. De xbox geeft een redelijk 720 p SBS 3d beeld.
Iemand anders al geprobeerd?

In de donkere scenes is behoorlijk wat crosstalk te zien. Na een tijdje spelen wordt dit wel minder.

Is dit door instellingen nog te verbeteren?

groet
Ja ik heb ook black ops gespeeld in 3D. Maar heb alleen het multiplayer gedeelte gedaan. Heb daar nog niet zo crosstalk issues gezien. Maar ook te kort gespeeld om een goed oordeel te geven. Maar het scherm heeft even opwarmtijd nodig om het beste 3D effect te geven. Als je daarna toch nog last hebt van crosstalk is er denk ik weinig meer aan te doen (nadeel van 1e generatie LCD 3D schermen denk ik of LCD in het algemeen). Eventueel checken of je de laatste firmware hebt. Zitten wat verbeteringen in voor 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hi mensen

wat betreft de UE46c8700: is zijn dit nog altijd de meest actuele instellingen?
[LCD TV] Samsung C7700, C8700 en C9000 Series

hoe betrouwbaar is dat avs forum qua instellingen overnemen?

thanx
m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:52:
hi mensen

wat betreft de UE46c8700: is zijn dit nog altijd de meest actuele instellingen?
[LCD TV] Samsung C7700, C8700 en C9000 Series

hoe betrouwbaar is dat avs forum qua instellingen overnemen?

thanx
m.
Op het AVS forum zitten redelijk wat users die hun tv hebben laten kalibreren met pro software en hardware. Maar blijft natuurlijk persoonlijk of dat voor jou ook de beste instellingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok
kan trouwens op dat avr forum geen instelling vinden voor de UA46C8700...? of kijk ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:49:
ok
kan trouwens op dat avr forum geen instelling vinden voor de UA46C8700...? of kijk ik niet goed?
US type aanduiding is anders. Je zou het moeten kunnen vinden door te zoeken op C8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keepitfrosty schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:14:
[...]

US type aanduiding is anders. Je zou het moeten kunnen vinden door te zoeken op C8000
Is eenUS tv wel een goede referentie om instellingen over te nemen? NTSC is echt anders dan PAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:36:
[...]

Is eenUS tv wel een goede referentie om instellingen over te nemen? NTSC is echt anders dan PAL.
Ik zie niet in waarom niet. PAL/NTSC & SECAM horen nou niet echt effect te hebben op de configuratie van de TV kleur instellingen. Tenzij je de TV configureerd op basis van een NTSC bron, maar dan ga je dus zelf afwijken. Immers, waarom zou je calibreren van een analoge bron met een FullHD TV?

Dus andersom:
Als je als bron PAL / NTSC hebt, dan gaat er pas verschil in zitten. Dus als je ouderwets scart/tulp aansluitingen gaat gebruiken, dan komt het kleur effect (NTSC) VS resolutie (PAL) naar boven.

Maar bij intern decoder gebruik / media play / HDMI gebruik mag je aannemen dat zowel de europese modellen als de US modellen redelijk in dezelfde lijn liggen. Lang leve digitale TV :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
[...]

En bedankt voor de tip over EW. Ik heb net een aanvraag de deur uit gedaan, ben benieuwd.
Vandaag ben ik terug gebeld en ik heb toch een zeer mooie aanbod ontvangen (ongeveer 16% korting), maar moet hiervoor wel helemaal naar Roermond rijden. Wordt misschien binnenkort een dagje winkelen in Roermond xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tekst verwijdert.. inmiddels opgelost :)

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aggregate
keepitfrosty schreef op maandag 29 november 2010 @ 07:46:
[...]

Ja ik heb ook black ops gespeeld in 3D. Maar heb alleen het multiplayer gedeelte gedaan. Heb daar nog niet zo crosstalk issues gezien. Maar ook te kort gespeeld om een goed oordeel te geven. Maar het scherm heeft even opwarmtijd nodig om het beste 3D effect te geven. Als je daarna toch nog last hebt van crosstalk is er denk ik weinig meer aan te doen (nadeel van 1e generatie LCD 3D schermen denk ik of LCD in het algemeen). Eventueel checken of je de laatste firmware hebt. Zitten wat verbeteringen in voor 3D.
update gedaan van de valdeuc 1001 -> 3003 De 3d performance is zeer goed nu bijna geen crosstalk meer te zien. Thanx voor het advies.
Skype camera doet het nu ook beter. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door aggregate op 30-11-2010 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eindelijk iemand die Skype heeft en in combinatie met de Tv gebruikt. Lijkt mij ook geinig maar ken verder niemand die Skype gebruikt. Daarnaast is de camera alleen bij Skype zelf te bestellen en vraag ik me af hoe het gaat als het ding kapot gaat of bij aflevering al defect blijkt te zijn.

[ Voor 49% gewijzigd door GerCor op 30-11-2010 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaydC
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:15
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:38:
Ik heb al een maand of 4 een c8700 55.

Echter sinds gisteren herkent hij geen hdmi meer.

Iemand een idee. als ik de stroom eraf haal herkent hij de ps3 weer.(vanochtend dus gedaan voor de kids)

Nu kom ik thuis zet de tv weer aan herkent hij weer niks?

Tips? of gewoon kapot
Hetzelfde probleem hier! Geen oplossing nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gu22i
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-12-2023
LaydC schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:24:
[...]

Hetzelfde probleem hier! Geen oplossing nog..
Hoi ik heb dit al eerder gemeld, maar ik heb dit ook gehad. een probleem dat bij samsung bekend is.
ze verwijderen van het moederbord een weerstand en het werkt weer.

[ Voor 3% gewijzigd door gu22i op 30-11-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aggregate
GerCor schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 07:59:
Eindelijk iemand die Skype heeft en in combinatie met de Tv gebruikt. Lijkt mij ook geinig maar ken verder niemand die Skype gebruikt. Daarnaast is de camera alleen bij Skype zelf te bestellen en vraag ik me af hoe het gaat als het ding kapot gaat of bij aflevering al defect blijkt te zijn.
De Camera was ineens bij SKYPE in de aanbieding voor 99 €. (nu weer 149 € ) het geheel ziet er mooi uit en plakt magnetisch achter het scherm.

De kwaliteit van het beeld is zeer goed, werkt alleen met windows skype client 4.2. (apple gebruikers hebben dus geen beeld)
Ik gebruik m vaak en het leuke is dat op een 55 inch scherm het er echt goed uitziet. De camera heeft 4 microfoontjes en werkt prima met groepsgesprekken.

De scherpstelling is echt waardeloos ;( , een klein plastic wieltje en is moeilijk goed af te stellen. De scherptediepte van het lensje is niet echt groot.

Ik heb nog geen service nodig gehad dus ik weet niet hoe dat werkt, er zit gewoon garantie op

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt voor de uitleg, maar zoals gezegd, ik ken niemand met Skype en eigenlijk vind ik Skype ook een doodgeboren kindje want vrijwel iedereen heeft MSN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
GerCor schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:12:
Bedankt voor de uitleg, maar zoals gezegd, ik ken niemand met Skype en eigenlijk vind ik Skype ook een doodgeboren kindje want vrijwel iedereen heeft MSN.
*sarcasm* Daarom gebruiken ook zo veel internationals MSN om telefoongesprekken te doen :Y) *sarcasm*

Valt wel mee hoor, skype is weldegelijk een grote speler. Maarja, voor huis tuin en keuken communicatie heeft MSN toch wel de overhand ja. Op de zaak en ook andere bedrijven waar ik ben geweest, is Skype een gewenst communicatie middel.

VoIP vs Chat. Want MSN is niet echt denderend in voice communicatie, sorry.

Vriendin incl, haar familie zit in Italie, dus ze heeft een skype abo van nog geen 5 euro per (me niet erop vast pinnen hoor) kwartaal :$ ? En daarmee belt ze naar de vaste telefoon in Italie (nagenoeg onbeperkt, want die minuten maakt ze toch niet op)

Vraag me dan af wat er gebeurd als ze de TV zou gebruiken om naar een vast tel. nummer te bellen :+

Vandaag de TwonkyMediaServer 6.0.28 mogen ontvangen van xon. Het betreft hier de Qnap beta versie voor ARM architectuur. (wat ook in de WD MyBook World Edition II voorkomt) en heb hem er zonet opgeknalt na wat moeilijk uitpak werk. Alle media bestanden zijn inmiddels geindexeerd, maar ik zit niet thuis, dus vanavond doe ik een update over of MKV's inmiddels normaal naar de Samsung TV streamen ... of niet :+

[ Voor 23% gewijzigd door LinuX-TUX op 30-11-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LinuX-TUX schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:20:
[...]

*sarcasm* Daarom gebruiken ook zo veel internationals MSN om telefoongesprekken te doen :Y) *sarcasm*

Valt wel mee hoor, skype is weldegelijk een grote speler. Maarja, voor huis tuin en keuken communicatie heeft MSN toch wel de overhand ja. Op de zaak en ook andere bedrijven waar ik ben geweest, is Skype een gewenst communicatie middel.

VoIP vs Chat. Want MSN is niet echt denderend in voice communicatie, sorry.

Vriendin incl, haar familie zit in Italie, dus ze heeft een skype abo van nog geen 5 euro per (me niet erop vast pinnen hoor) kwartaal :$ ? En daarmee belt ze naar de vaste telefoon in Italie (nagenoeg onbeperkt, want die minuten maakt ze toch niet op)

Vraag me dan af wat er gebeurd als ze de TV zou gebruiken om naar een vast tel. nummer te bellen :+

Vandaag de TwonkyMediaServer 6.0.28 mogen ontvangen van xon. Het betreft hier de Qnap beta versie voor ARM architectuur. (wat ook in de WD MyBook World Edition II voorkomt) en heb hem er zonet opgeknalt na wat moeilijk uitpak werk. Alle media bestanden zijn inmiddels geindexeerd, maar ik zit niet thuis, dus vanavond doe ik een update over of MKV's inmiddels normaal naar de Samsung TV streamen ... of niet :+
True, Skype is zeker een grote speler, helemaal in de US. Ik denk nog wel groter dan MSN. Ik ken niemand in de states die MSN heeft maar wel allemaal Skype of Apple Ichat. Het is alleen hier in NL volgens mij dat grotendeels iedereen loopt te msn-en. Zelfde als met hyves. Hele wereld gebruikt facebook en hier zit iedereen nog op hyves hahah. Gelukkig begint dat steeds meer te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Zoals eerder vermeld, ik had de Qnap TwonkyServer 6.0.28 Beta van xon gekregen om te testen op mijn NAS (WD MyBook Ed. II)

En het werkt als een zonnetje :Y)

MKV's streamen gaat perfect, zowel 720p als 1080p. Alleen bij BluRay streams wat haperingen, maar dat is het netwerk. (Eth. over Power adapters)

Nu alleen nog kijken of ik er eigenhandig srt publishing in kan flansen bij Twonky en dan maar hopen dat de Samsung TV dat op pikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb eindelijk het probleem van het schokken tijdens 3d content weten op te lossen. Mijn receiver stond niet goed ingesteld op het af handelen van 24p content. Waardoor de tv elke keer op 50 herz bleef staan. Tv schakeld nu goed naar 24 herz en de avatar 3d demo van panasonic is nu kraakhelder. Dus mochten meer mensen dit ervaren zorg dat 24p content ook door de tv als 24p wordt weergegeven.
Pagina: 1 ... 28 ... 45 Laatste