Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerCor schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 11:49:
Dreke008 heeft alles t.o.v. mijn instellingen wat lichter gezet, zie pag. 103. Ik moet zeggen dat ik niet FILM heb gekozen maar Standaard. Misschien dat dat nog iets uitmaakt voor het lichter zijn en witwaarden.

Ik ben er helemaal blij mee en of ik details mis? Ik zie het niet, dus mis het niet.

De beeldopties kun je niet voor FILM, Standaard, Naturel en Dynamisch apart instellen. Dus, dat heb ik overgenomen. Ik zie het verschil niet met alles op uit.

Judder en Blur zeggen mij niks, kom die namen ook niet tegen in het menu. Gebruik je soms een engelstalig menu?
Ok haha bedoel dus dat sommige vlakken in donkere scenes volledig zwart worden terwijl er nog wel bepaalde details zichtbaar moeten zijn, maar als je het niet mist ;) Dan geen probleem natuurlijk voor jou :D

Judder en blur is in nl menu trilvermindering en wazigheidsvermindering bij aangepaste Motion Plus instellingen. Zal de lichtere instellingen eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:47:
Hallo ik volg dit forum al een tijd en heb vorige week dan ook de 46c8700 gekocht. Wat een mooie tv, heb meteen de instellingen van gercor aangepast en de beelden spatten van het scherm. Tot nu toe weinig aan op te merken, behalve dat ik het zappen niet echt snel vind gaan (neotion + ziggo). Ik had firmware 1013.2 en heb hem gister geupdate naar 3003. Bij de vorige firmware was 3d gewoon goed en nu niet meer. Kan ik nog terug naar een eerdere firmware en zo ja waar kan ik die vandaan halen. Op de site van samsung zie je alleen de meest recente. Ik hoor graag van jullie.
gr Janco
Kan niet meer tenzij je bij upgrade nog ziet staan dat er alternatieve software beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keepitfrosty schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:03:
[...]

Ok haha bedoel dus dat sommige vlakken in donkere scenes volledig zwart worden terwijl er nog wel bepaalde details zichtbaar moeten zijn, maar als je het niet mist ;) Dan geen probleem natuurlijk voor jou :D

Judder en blur is in nl menu trilvermindering en wazigheidsvermindering bij aangepaste Motion Plus instellingen. Zal de lichtere instellingen eens proberen.
Oké, dus bij Motion Plus: >> Aangepast. >> Trilvermindering 0, wazigheidsvermindering 10

Is aangepast. _/-\o_

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerCor schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:44:
[...]

Oké, dus bij Motion Plus: >> Aangepast. >> Trilvermindering 0, wazigheidsvermindering 10

Is aangepast. _/-\o_
Moet er wel bij vermelden dat ik die aangepaste setup alleen gebruik bij hd series en hd films. Voor digitale tv en sport werkt Motion Plus op standaard of vloeiend wel correct.

Ik lees btw op het AVS forum dat samsung met de laatste firmware Auto Motion Plus heeft gefixt voor de modus Helder. Deze zou dus geen schokken meer moeten opleveren. Vanavond even proberen op die stand. Alle andere AMP settings behalve aangepast met tril op 0 geven nog steeds issues.

[ Voor 25% gewijzigd door keepitfrosty op 13-11-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ik moet er bij vermelden dat mijn instellingen, heb ik net naar gekeken, ook niet perfect zijn bij 3D. Dus, eigenlijk geschikt voor normale TV uitzendingen. Dan zijn de lichtere instellingen van ChrizzNL eerder beter maar ook niet je van het.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voetertje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:41
zegel schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:11:
[...]

Ik kan bevestigen dat bij mij ( 8700) het prima werkt met de originele CD module, al is de zapsnelheid nog tergend traag.
Mn Aston heb ik verkocht omdat deze tot twee keer toe in de Samsung is gereset naar de pre-HD software. Met deze Aston was de zapsnelheid een stuk hoger.
Zijn er meer Aston bezitters die problemen hebben en gaat het bij gebruikers van de CD module altijd goed (los van de trage zapsnelheid)?
Ik sta zelf op het punt om een 46C8700 aan te schaffen en deze op de sat aan te sluiten maar moet ook nog
een CI module aanschaffen.
Iemand een reactie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een maand of 4 een c8700 55.

Echter sinds gisteren herkent hij geen hdmi meer.

Iemand een idee. als ik de stroom eraf haal herkent hij de ps3 weer.(vanochtend dus gedaan voor de kids)

Nu kom ik thuis zet de tv weer aan herkent hij weer niks?

Tips? of gewoon kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
GerCor schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 11:16:
@Dreke008

Vraagje.

Ik zie dat jij een eminent hebt. Als jij daarmee Video Ts streamt dan heb je neem ik aan, ondertiteling? Waarom laat de Samsung TV UE46C8700 die ondertiteling dan niet zien als je het direct streamt van een HDD? Kun je, of iemand anders, dat uitleggen? Ik heb zelf ook 2 eminents aar gebruik die niet voor de Samsung. Bij eminent kun je wel ondertiteling selecteren.
Ik zou het echt niet weten, de films die ik download die laat ik uitpakken rechtstreeks op de eminent, en wat jij al zei, dan heb je wel ondertiteling, echt geweldig die Eminent, zou ik iedereen aanraden.
Waar ik wel mee aan het stoeien ben is om 3D films via PowerDVD af te kunnen spelen via mijn Laptop, verbonden met een HDMI kabel aan de TV.
Ik krijg PowerDVD (laatste versie) maar niet aan de praat, steeds foutmeldingen.
Ik wil dan 3D films kijken, en niet zoals nu via de Samsung HDD die op usb is aangesloten op mijn tv, want dan kijk je SBS, en ik weet dat het via de laptop full 3D kan, maar helaas hier nog niet.

Dus sorry dat ik het antwoord niet weet voor jou probleem.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:38:

Iemand een idee. als ik de stroom eraf haal herkent hij de ps3 weer.(vanochtend dus gedaan voor de kids)

Tips? of gewoon kapot
Hier geen problemen met HDMI, hoop dat die niet kapot is.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrizzNL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-06-2011
Heb het probleem wel eens als ik de decoder eerder aanzet dan de tv dan gaat het beeld als een idioot knipperen, ff decoder uit/aan en gaat weer goed, echter vanochtend stond decoder al aan maar nix geen beeld, decoder weer uit/aan en deed het weer.
Met PS3 geen problemen op HDMI nog gehad.
Had er vroeger ook wel eens last van toen al mijn HDMI via een HDMI verdeelbox naar de tv werd gestuurd, als het niet in de juiste volgorde ging deed de tv het niet of knipperen.

Samsung UE55C8700 - T-Valduec 3003 - Ziggo HD decoder - Targa 500Gb USB/NAS - PS3 - Yamaha RX-V1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrizzNL
GerCor schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:25:
En ik moet er bij vermelden dat mijn instellingen, heb ik net naar gekeken, ook niet perfect zijn bij 3D. Dus, eigenlijk geschikt voor normale TV uitzendingen. Dan zijn de lichtere instellingen van ChrizzNL eerder beter maar ook niet je van het.
Heb gister avond samen met het vrouwtje naar the voice of holland gekeken en beeld was met deze instelling top, vonden wij dan.
Verder nog geen HD of 3D geprobeert, weinig tijd, je kent het wel (of niet) sinterklaas moest opgewacht worden haha

Schaatsen ziet er trouwens ook super uit

Samsung UE55C8700 - T-Valduec 3003 - Ziggo HD decoder - Targa 500Gb USB/NAS - PS3 - Yamaha RX-V1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Zal nogmaals mijn aangepaste instellingen bekent maken.

FILM MODE

Backlight 20
Contrast 60
Helderheid 60
Scherpte 85
Kleur 61
Tint – Neutraal (G50/R50)

Geavanceerde instellingen:
Zwarttinten Donkerste
Dynamisch Contrast UIT
Gamma -1
Expertpatroon UIT
10p Wit Balance UIT
Huidkleur 0
Randverbetering AAN
xvYCC UIT
LED Motion Plus Normaal

WIT BALANS:

Van boven naar beneden
26 24 21 13 26 33

KLEUR RUIMTE - Aangepast

Rood: 65 8 0
Groen 22 18 11
Blaauw 0 18 50
Geel 55 38 8
Cyan 10 34 52
Mag 56 23 52

BEELD OPTIES

Kleurtint: Normaal
Grootte: Auto-breed
Scherm modus 16:9
Digitale ruisfilter: Auto
MPEG ruisfilter: Auto
Filmmodus: Auto1
Motion Plus: Aangepast
Trilvermindering 0
wazigheidsvermindering 10
Smart LED: Standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrizzNL
Scherpte 85

was je vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Nee hoor, staat er gewoon, kijk maar hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat hak en boor werk weer iets verder.
Heb inmiddels een receiver aangeschaft en en de blue ray speler van samsung, dit alles onder de tv geplaatst maar werd erg vol daar. Zodoende een hdmi (highspeed met ethernet) kabel van 7.5 meter door de kruipruimte naar de andere hoek van de kamer aangebracht gelijk extra data kabels er naar toe voor de sttupbox en blueray, bestaande data kabel is nu in gebruik voor internet tv. Alle bekabeling overigens netjes in mantelbuizen , ook die van de luidsprekers.
Kon helaas de bekabeling onder de tv niet meer in de wand aanleggen , word eerdaags een rvs U profiel geplaats waarin in de frontspeaker is opgenomen en de kabels achter de tv komen.
Nu herkend de tv inmiddels de laptop van mijn vrouw (dnla) mijn desktop niet is een oude geval van dell 2003.
Aangezien ik graag het e.ea. aan fotos ,films ed op de tv wil bekijken zit ik te denken aan een mediaplayer.
(laptop valt af staat de boekhuoding ed op en mag ik niet mee aan de gang , terecht weet er ook niet zoveel van)
Vraag is welke mediaplayer past het best in bovengenoemde settup , en hoe(waar) aan te sluiten .
Denon receiver heeft 4 hdmi aansluitingen (is geschikt voor 3D doorgave) denk dat de media speler via de reciever moet ivm geluid weergave via de receiver.
Waar op letten bij aanschaf media speler , moet de speler geschiks zijn om 3d op te slaan of kunnen alle spelers dit, grote van de harddisk of losse harddisk, Gigabit-netwerkverbinding,afstandbediening .
Liggen nu vier ab , en wat nog wennen is dat ik nu schuin naar achter of opzij moet richten om van tv kanaal te wisselen .Nu het toch bijn sint/kerst is ook maar een aparte AB aanschaffen zit te denken aan de Logitech Harmony® 900 met rf signaal, zou deze dan ook de media speler aan kunnen stuuren?
Wat ook lastig is na het kijken van een blue ray is als je terug schakel op de reciever naar tv , tv pakt dan weer AV in plaats van hdmi ingang en moet dan weer de goede bron selecteren. Is dit via instellingen te regelen dat ie altijd de hdmi pakt , av bron uitschakelen ofzo??Of kan dit wel via de harmony geregeld worden?
Lees trouw mee elke dag , misschien zijn er vast al wel antwoorden maar heb ik deze gemist exc hiervoor.
Zijn inmiddels wel al div dingen gelukt dankzij dit topic(updaten , div instellingen , waaronder het regelen van het samsung logo,inetrnet tv etc)
Moet wel zeggen word onderhand wel een kleine hobby begon met ff een nieuwe tv , maar voor je alles voor elkaar hebt komt er nog een tvtje bij (aan kosten)
Vind het wel steeds leuker om te doen allemaal

gr hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat de remote controle betreft kun je volgens mij uitstekend terecht bij Samsung zelf. kijk maar even....

YouTube: How to Create Macros on Samsung 9000 Series 3D LED TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gu22i
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-12-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:38:

Tips? of gewoon kapot
heb ik met de 7700 ook gehad, samsung heeft een printplaat vervangen, was bekend probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voetertje schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:42:
[...]

Zijn er meer Aston bezitters die problemen hebben en gaat het bij gebruikers van de CD module altijd goed (los van de trage zapsnelheid)?
Ik sta zelf op het punt om een 46C8700 aan te schaffen en deze op de sat aan te sluiten maar moet ook nog
een CI module aanschaffen.
Iemand een reactie??
Aston 1.07 geeft absoluut geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik kijk CanalDigitaal via Astra 19.2 en 23.5 met de PS50C7700.
Voor de software upgrade (V2) had ik de zenders in HD (Ned3 niet, de TV kon die niet vinden).
Na de sofware upgrade (naar V3003) kan de TV plotseling geen enlkele nederlandse HD zender meer vinden.
Niet als ik de CD scan optie kies, maar ook niet als ik naar alle zenders laat zoeken.
Sommige zenders op de Astra 23.5 kan ik wel zien (dus de schotel staat goed?), maar de Nederlandse HD kanalen kan ik niet zien ...
Iemand een idee?

Gr. Dagobert66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:01
Misschien is het hier al langs geweest maar mijn C8700 heeft de laatste tijd last van schokkend en trillend beeld. Dit vooral bij slepende cameraposities. Wat je dus vaak ziet bij zenders als Discovery(HD) Natgeographic etc. Heeft iemand dit ook en wat is er misschien aan te doen? Ik heb Ziggo Cam+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeWSJuNK schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:35:
Misschien is het hier al langs geweest maar mijn C8700 heeft de laatste tijd last van schokkend en trillend beeld. Dit vooral bij slepende cameraposities. Wat je dus vaak ziet bij zenders als Discovery(HD) Natgeographic etc. Heeft iemand dit ook en wat is er misschien aan te doen? Ik heb Ziggo Cam+
Topic al doorgelezen of gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor je beeldinstellingen zijn prima naar mijn mening.. dankje hiervoor.
Ik wacht nog steeds op reparatie van mijn mainboard welke schijnbaar besteld is.
Dus moet nog even geduld hebben voor ik optimaal van me 3d gebeuren kan genieten.

Ondertussen heb ik "A christmass carol" op blu ray 3d binnen.. wanneer ik deze afspeel heb ik buiten de balken boven en beneden in beeld nu ook links en rechts smalle zwarte balkjes.
Dit is alleen wanneer ik de film in 3D bekijk, en vindt het niet prettig kijken.
Het lijkt nu net alsof het beeld op me tv geprojecteerd is :(
De zoom en beeldformaat funties kan ik niet bedienen tijdens het afkijken van de film en in principe zou de samsung 3d speler en samsung 3d tv met BD wise automatisch de juiste instellingen moeten uitvoeren.

* hebben jullie dit zelfde ook bij bv "A christmass carol" ?

* met welke beeldinstelling kijken jullie hd voetbal wedstrijden?

* onder beeldopties kun je je grootte instellen, wanneer ik kies voor (volledigscherm) zegt ie erbij dat deze instelling gebruikt dient te worden voor orginele HD-signalen welke niet weergegeven kan worden op een normale tv.
Ik heb al mn zenders HD.. zou deze instelling dan voor mij juist zijn?
Of moet ik gewoon voor 16:9 kiezen?

bvs & groeten medemensen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2010 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3D Freak, ik weet niet of je dit bedoelt maar als je tijdens het afspelen nu eens op tools drukt en dan bij beeldformaat de modus aanpast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
xon schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:12:
EINDELIJK!!

Eindelijk kan ik .mkv's kijken die gestreamd worden vanaf Twonky Server. Twonky staat op veel NAS stations geinstalleerd standaard maar versie 5 kon niet met de Samsung overweg terwijl elke andere TV geen probleem was.

Ipv Samsung eigenlijk niet zo eigenwijs had moeten zijn met het accepteren van een bepaald formaat heeft Twonky op HEEEL veel gemopper en gezeur van Samsung gebruikers een aanpassing gedaan en met versie 6.028 werkt het SUPER!

Niet alleen op mijn 8700 maar ook op mijn C550 waar mkv's ook niet werkte.

pfjooee eindelijk al die HD content afspelen zonder geklooi met een usb stick
Waar heb jij 6.0.28 voor een NAS vandaan :$?

Kom tot 6.0.23 voor NAS en 6.0.28 voor PC's/Servers (i386)
Zonet met 6.0.23 voor geprobeerd, maar dan klapt hij eruit zonder enige melding. Heb nu voor m'n WD MyBook WE maar de NSLU versie gedownload, misschien dat het helpt, anders komt stap 2, logging omhoog schroeven :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door LinuX-TUX op 14-11-2010 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Vraagje voor de 8700 gebruikers die Sport1 hebben, bij mij "haperd" het beeld steeds bij voetbal, de instelling op vloeiend zetten help niet, het beeld loopt niet vloeiend, hebben andere sport1 gebruikers hier ook last van??
Of tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gu22i schreef op zondag 14 november 2010 @ 00:56:
[...]

heb ik met de 7700 ook gehad, samsung heeft een printplaat vervangen, was bekend probleem
Nou tof, ik zal samsung maar mailen. Is dit een bekend probleem?

Vanmorgen deed hij gewoon net weer niet pfffff fijn zon tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan dit nog iets met de firmware temaken te hebben?

Het rare is dat het gekomen is na het spelen van black ops.

De ps3 zat op de versterker met hdmi maar alles liep vast toen maar de ps3 rechtstreeks in de tv.

Sindsdien dus de problemen.

[ Voor 156% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeWSJuNK schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:35:
Probeer het eens met deze instellingen bij Menu >>> beeldopties

Digitale ruisfilter: UIT
MPEG ruisfilter: UIT
Filmmodus: UIT
Motion Plus Standaard

Ik had om te proberen eerst onderstaande instellingen maar word daar niet vrolijk van.

Digitale ruisfilter: auto
MPEG ruisfilter: auto
Filmmodus: auto1
Motion Plus: Aangepast >> Trilvermindering 0 ,wazigheidsvermindering 10

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 14-11-2010 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:29:
3D Freak, ik weet niet of je dit bedoelt maar als je tijdens het afspelen nu eens op tools drukt en dan bij beeldformaat de modus aanpast?
tijdens het 3d afspelen kan ik helemaal niks doen kwa beeldformaat instellingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En als je een 2D opname van een HDD bekijkt? Kan het dan wel? Kun je dan wel in TOOLS de modus aanpassen?

Ook weer iets nieuws ontdekt, weet niet of dat aan versie 3003 ligt. Ik kan nu eindelijk mijn foto's die op de computer staan, rechtstreeks bekijken op de Tv, iets wat ik, toen ik de Tv kocht, niet kon. Toen moest ik daar of WMP 12 of PC Share Manager voor gebruiken. En kan ik eindelijk een eigen foto als achtergrond -als ik op MediaPlay druk- voor gebruiken i.p.v. die saaie plaatjes van Samsung. _/-\o_

Orginele CD's afspelen wil nog niet, daar heb ik genoemde software nog steeds voor nodig.

[ Voor 76% gewijzigd door GerCor op 15-11-2010 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Auto Motion Plus op Helder een aantal keren getest en geeft geen schokken tot zover bij lange camera pans bij 24p content en wat 720p series. AMP lijkt dus op deze instellinge gefixt te zijn. Hopelijk fixen ze de andere standaard instellingen ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

LinuX-TUX schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:09:
[...]

Waar heb jij 6.0.28 voor een NAS vandaan :$?

Kom tot 6.0.23 voor NAS en 6.0.28 voor PC's/Servers (i386)
Zonet met 6.0.23 voor geprobeerd, maar dan klapt hij eruit zonder enige melding. Heb nu voor m'n WD MyBook WE maar de NSLU versie gedownload, misschien dat het helpt, anders komt stap 2, logging omhoog schroeven :Y)
Ik heb een Beta van Qnap gekregen om te testen en met succes. Hij zal binnen nu en een week in de firmware update komen (moet je wel Nettt een Qnap NAS hebben natuurlijk :-) )

Wat heb je geprobeerd te streamen dat het mis ging? Ik heb inmiddels 4 films full hd zitten bekijken en zonder probleem. Ik heb wel gezorgd voor een verdomd goede wireless verbinding. Ik zou me kunnen voorstellen dat het misgaat als de wifi verbinding niet optimaal is en dus ook dataoverdracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
xon schreef op maandag 15 november 2010 @ 08:17:
[...]

Ik heb een Beta van Qnap gekregen om te testen en met succes. Hij zal binnen nu en een week in de firmware update komen (moet je wel Nettt een Qnap NAS hebben natuurlijk :-) )

Wat heb je geprobeerd te streamen dat het mis ging? Ik heb inmiddels 4 films full hd zitten bekijken en zonder probleem. Ik heb wel gezorgd voor een verdomd goede wireless verbinding. Ik zou me kunnen voorstellen dat het misgaat als de wifi verbinding niet optimaal is en dus ook dataoverdracht
Oi oi oi, mag ik hem ook hebben :9~ . Of heb je net de exotische NIET ARM Qnap die op de markt ligt?

Gewoon geprobeerd te streamen. Op de webinterface van twonky gekeken, herkent de tv als samsung. Bij het starten van de film gaat de tv laden en dan stopt hij, zonder enige melding (unsupported format bv).

Jammer maar helaas -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal,

Ik gebruik voor mijn films W7 Mediacenter i.c.m. MediaBrowser en Total media Theatre.

Als ik een 3d MKV SBS afspeel met subs en de TV op 3d SBS zet dan worden de subs ook meegenomen zodat het niet leesbaar is.

Als ik het via de PC Share Manager stream en vvia de ingebouwde MediaPlayer afspeel gaat het wel goed.

Zijn er meer van jullie die ervaringen hebben met 3d MKV bestanden met subs i.c.m. Mediacenter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:50
xon schreef op maandag 15 november 2010 @ 08:17:
[...]

Hoe werkt het met .srt subtitles? Deze werken bij mij niet met TwonkyServer 6.0.28 op mijn iMac.
Werken deze bij jouw wel?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

Bas Post schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:55:
[...]

Hoe werkt het met .srt subtitles? Deze werken bij mij niet met TwonkyServer 6.0.28 op mijn iMac.
Werken deze bij jouw wel?
Ten eerste..mensen met een QNAP Nas..PM me even dan krijg je van mij de beta, ik heb ze voor alle systemen binnen Qnap..het is wel een closed beta!!

Verder wat betreft ondertiteling..sja ik denk dat we daarin pech hebben. Twonky heeft de mogelijkheid om de ondertitels erbij te zetten en ook verschillende menustructuren aan te geven etc. Ik heb het idee dat de samsung player alles negeert en gewoon ze eigen indeling pakt en alleen gebruikt maakt van de daadwerkelijke DNLA stream. Je blijft natuurlijk ook altijd in die schil zitten van Samsung en je ziet niet de interface van twonky.

Of ik moet iets over het hoofd zien? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
xon schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:20:
[...]

Ten eerste..mensen met een QNAP Nas..PM me even dan krijg je van mij de beta, ik heb ze voor alle systemen binnen Qnap..het is wel een closed beta!!

Verder wat betreft ondertiteling..sja ik denk dat we daarin pech hebben. Twonky heeft de mogelijkheid om de ondertitels erbij te zetten en ook verschillende menustructuren aan te geven etc. Ik heb het idee dat de samsung player alles negeert en gewoon ze eigen indeling pakt en alleen gebruikt maakt van de daadwerkelijke DNLA stream. Je blijft natuurlijk ook altijd in die schil zitten van Samsung en je ziet niet de interface van twonky.

Of ik moet iets over het hoofd zien? :-)
Of ik ben een ontiegelijke n00b en zie wat over het hoofd (kan best, heb nog nooit PM/DM geprobeerd)

Of je hebt je DM/PM niet aanstaan :+ :Y)

Maar ik zou hem wel dolgraag willen hebben ja :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft de juiste afstandsbediening code van de TV's die we hier bespreken voor de huidige ONKYO afstandsbedieningen?

Alle ~20 combinaties uit de Onkyo gebruiksaanwijzing werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bas Post schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:37:
Beste medetweakers,

Ik heb een klein probleempje, ik heb gisteravond de 3003 firmware geinstalleerd en wil graag gebruik maken van de fastscan optie voor Canal Digitaal.
Zenders zoeken werkt goed, hij laat de hele Canal Digitaal lijst in (HD lijst), daarna de lnb's instellingen veranderd, alleen krijg ik geen beeld, uit m'n hoofd geeft de tv aan: "Service niet beschikbaar", als ik in de menu instellingen verander naar "Satelliet" krijg ik mijn "oude" lijst terug en heb gelijk beeld.
Ik werk overigens met een Aston 1.07 (software 2.18) en een SmartWi card.
Zou de fastscan functie alleen in combinatie met een originele canal digitaal cammodule werken?
In mijn Topfield 7710 werkt de fastscan functie wel met de Aston zowel Powercam module.
Ik heb precies hetzelfde "probleem". Iemand al een oplossing?
Firmware 3003 erop ik heb de originel CD-Cam erin zitten omdat mijn ASTON 1.07 inderdaad ook gereset is naar pre-HD. maar geen beeld.

Heb bij antennebron CD-TVV geselecteerd, mijn LNB instellingen zijn correct, zenderlijst ingelezen maar krijg geen beeld op de gecodeerde zenders "service niet beschikbaar" de FTA zenders doet hij wel.
ook na stanndby en weer aanzetten geen beeld...
"satelliet" als antennebron werkt wel correct.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds een paar uur last van .... zet ik de Tv op Ned1, heb ik digitale Tv. Druk ik dan weer op Ned 1 dan verschijnt Ned 1 analoog. Druk ik weer op Ned 1 heb ik weer digitaal.

Iemand daar ook last van? Heb ik een instelling verkeerd staan? Nooit eerder last van gehad. 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 15-11-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:39:
[...]

Ik heb precies hetzelfde "probleem". Iemand al een oplossing?
Firmware 3003 erop ik heb de originel CD-Cam erin zitten omdat mijn ASTON 1.07 inderdaad ook gereset is naar pre-HD. maar geen beeld.

Heb bij antennebron CD-TVV geselecteerd, mijn LNB instellingen zijn correct, zenderlijst ingelezen maar krijg geen beeld op de gecodeerde zenders "service niet beschikbaar" de FTA zenders doet hij wel.
ook na stanndby en weer aanzetten geen beeld...
"satelliet" als antennebron werkt wel correct.
Ik heb hetzelfde probleem. Alleen worden bij mij ook de nederlandse HD beelden niet gevonden met "satelliet" als bron ..
Voor de upgrade was alles OK...
Overigens heb ik alles orgineel CanalDigitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
GerCor schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:35:
Sinds een paar uur last van .... zet ik de Tv op Ned1, heb ik digitale Tv. Druk ik dan weer op Ned 1 dan verschijnt Ned 1 analoog. Druk ik weer op Ned 1 heb ik weer digitaal.

Iemand daar ook last van? Heb ik een instelling verkeerd staan? Nooit eerder last van gehad. 8)7
GerCor

heb je beide, dus analoog en digitaal, geinstalleerd?
ik heb alleen digitaal geinstalleerd en daar dus geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep beide, maar dat had ik eerder ook. Ik heb er sinds een paar uur last van. Schrok me de pleuris, ineens shitbeeld. Alle beeldinstellingen kwijt, dacht ik, totdat ik zag dat de Tv op analoog stond.

Ik zal wel even kijken of ik die analoge zenders kan uitzetten.

.... dat wil niet, dus maar even opnieuw geinstalleerd, nu alleen de digitale zenders. :9

[ Voor 28% gewijzigd door GerCor op 15-11-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Hier in het westland is er geen analoog meer, ik heb dus de tv opnieuw geinstalleerd met enkel de optie Digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spiderbalm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
Bij ons in wormerland heb ik sinds gisteren problemen met hd tv en het 3d demo kanaal van ziggo.
Als je naar het demokanaal gaat van bijvoorbeeld ned 1 naar demo, dan zie je naar een tijdje een blokkerig beeld van ned 1 op het demo kanaal. Dit doet hij ook met eurosport hd en met history channel. Overigens had mijn vriouw vrijdag het probleem van schakelen naar een ander kanaal, maar dan bleef hij op het kanaal waar hij op stond. Een tweede keer geprobeerd en toen lukte dat wel. Iemand ook deze ervaring? Zag niets op de storingsite van ziggo.

Samsung UE55C7700 - oneplus 6 - BD C6900 - T-Valduec 3008 - HDD Medion 320 - @smit CI + ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@spiderbalm.

Ik woon niet in wormerland en heb misschien daarom er geen last van maar ik heb een vraag aan jou.
Ik zie dat je een Galaxy S hebt. Heb jij die telefoon ook aangesloten op jouw Tv en krijg je dan ook je mail, sms en telefoonberichten via het Tv scherm te zien? En is dat dan bedraad of draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spiderbalm
@Gercor
Inderdaad draadloos in het netwerk via all share kun je draadloos films streamen maar ook foto's bekijken. Heb er een programmaatje op dat je de telefoon als afstandbediening kunt gebruiken. Volgens mij kun je gewoon emails, berichten en contacten op je tv laten zien, heb dat alleen nog niet uitgeprobeerd. :)

Samsung UE55C7700 - oneplus 6 - BD C6900 - T-Valduec 3008 - HDD Medion 320 - @smit CI + ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat streamen e.d. heb ik gezien op YouTube. Maar het leukste, je telefoonberichten op Tv kan ik nou net niet vinden. Ik heb ook begrepen dat je daar een app in Samsung Mobile huppelepup voor moet downloaden op je telefoon en dat het bedraad zou zijn. Ik heb zelf een IPhone 3Gs, en daar ook de samsung remote en nog wat dingetjes voor de Tv op gezet maar die SMS en bel functie in de Tv lijkt mij ook heel geinig. Ik ben benieuwd hoe dat werkt. Wat ik bijvoorbeeld ook leuk vind is dat als de Tv aanstaat en je zet de computer aan waar PC Share Manager op geïnstalleerd staat je even een POP up van PC Share Manager krijgt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:45:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Alleen worden bij mij ook de nederlandse HD beelden niet gevonden met "satelliet" als bron ..
Voor de upgrade was alles OK...
Overigens heb ik alles orgineel CanalDigitaal.
Op de antennebron satelliet geen probleem, alleen op de antennebron CD-TVV geen beeld op de gecodeerde zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:50
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:55:
[...]

Op de antennebron satelliet geen probleem, alleen op de antennebron CD-TVV geen beeld op de gecodeerde zenders.
Exact wat ik bedoelde! Iemand een idee?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft de juiste afstandsbediening code van de TV's die we hier bespreken voor de huidige ONKYO afstandsbedieningen (TS-SR876)?

Alle ~20 combinaties uit de Onkyo gebruiksaanwijzing werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekac
  • Laatst online: 23-11-2022
Hallo allemaal,
Ik ben hier helemaal nieuw en ook nog niet bekend met de mogelijkheden van 3D TV's. Ik heb wel een 3D televisie gekocht (Samsung LE40C750). Omdat het een model is uit de UK werkt de CI+ module niet (de nederlandse versie is wel ziggo certified). Is het op een of andere manier mogelijk om de firmware van de tv te flashen ofzo en er zo voor te zorgen dat je ook andere landen kan kiezen, los van Ierland en Engeland? Of is er misschien een andere oplossing die er voor kan zorgen dat mijn CI+ module werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dekac schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:51:
Hallo allemaal,
Ik ben hier helemaal nieuw en ook nog niet bekend met de mogelijkheden van 3D TV's. Ik heb wel een 3D televisie gekocht (Samsung LE40C750). Omdat het een model is uit de UK werkt de CI+ module niet (de nederlandse versie is wel ziggo certified). Is het op een of andere manier mogelijk om de firmware van de tv te flashen ofzo en er zo voor te zorgen dat je ook andere landen kan kiezen, los van Ierland en Engeland? Of is er misschien een andere oplossing die er voor kan zorgen dat mijn CI+ module werkt?
Hoi en welkom. Heb eerlijk gezegd geen idee of het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dekac, probeer het hier eens. Deze topic gaat niet over de 750 modellen.

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=225

Ga er maar van uit dat jouw CI+ het gewoon doet maar niet in die TV.

[ Voor 21% gewijzigd door GerCor op 16-11-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekac
  • Laatst online: 23-11-2022
@keepitfrosty, thnx
@GreCor, ik zag inderdaad dat deze topic niet over 750 modellen gaat maar als het kan bij andere modellen kan het waarschijnlijk ook bij de c750, vandaar mijn vraag. Dit was het grootste nederlandse topic dat ik kon vinden over samsung televisies dus ik hoopte hier de meeste kenners te vinden :)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dekac, hoe dan ook. Ziggo zegt dat alleen CI+ in combinatie met een door Ziggo gecertificeerd Tv toestel werkt. Je moet dus bij Ziggo zijn en dan kan het best zo zijn dat Ziggo jou kan vertellen hoe de Tv aan te passen zodat jij jouw UK model kunt gebruiken. Misschien is het iets softwarematigs, misschien als jij je mainboard laat vervangen door een Nederlands mainboard. Maar simpelweg een firmware upgrade lijkt mij onwaarschijnlijk want dan heeft het kopen van een door Ziggo gecertificeerd Tv toestel weinig inhoud.

Ik verwijs jou naar die site omdat daar ook iemand van Ziggo zelf op dat forum zit, en die kan jou dat misschien duidelijk maken.

Suc6. ;w

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 17-11-2010 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:27:
Ja, dat streamen e.d. heb ik gezien op YouTube. Maar het leukste, je telefoonberichten op Tv kan ik nou net niet vinden. Ik heb ook begrepen dat je daar een app in Samsung Mobile huppelepup voor moet downloaden op je telefoon en dat het bedraad zou zijn. Ik heb zelf een IPhone 3Gs, en daar ook de samsung remote en nog wat dingetjes voor de Tv op gezet maar die SMS en bel functie in de Tv lijkt mij ook heel geinig. Ik ben benieuwd hoe dat werkt. Wat ik bijvoorbeeld ook leuk vind is dat als de Tv aanstaat en je zet de computer aan waar PC Share Manager op geïnstalleerd staat je even een POP up van PC Share Manager krijgt te zien.
Ik heb ook een galaxy s en een 46c8700, alles in een netwerk en kan ook draadloos filmpjes en fotos van mijn telefoon naar de tv sturen via allshare. De afstandbediening app werkt ook perfect. Datgene wat gercor bedoeld qua berichten ontvangen op je tv en screenshare is mij ook nog niet gelukt. Pc share manager werkt ook nog niet zo als het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie ook Samsung Galaxy S (i9000) [Deel 3], het antwoord van DeliciousBrown®, is het 4e berichtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen heb ik "A christmass carol" op blu ray 3d binnen.. wanneer ik deze afspeel heb ik buiten de balken boven en beneden in beeld nu ook links en rechts smalle zwarte balkjes.
Dit is alleen wanneer ik de film in 3D bekijk, en vindt het niet prettig kijken.
Het lijkt nu net alsof het beeld op me tv geprojecteerd is
De zoom en beeldformaat funties kan ik niet bedienen tijdens het afkijken van de film en in principe zou de samsung 3d speler en samsung 3d tv met BD wise automatisch de juiste instellingen moeten uitvoeren.

* hebben jullie dit zelfde ook bij bv "A christmass carol" ?

* met welke beeldinstelling kijken jullie hd voetbal wedstrijden?

* onder beeldopties kun je je grootte instellen, wanneer ik kies voor (volledigscherm) zegt ie erbij dat deze instelling gebruikt dient te worden voor orginele HD-signalen welke niet weergegeven kan worden op een normale tv.
Ik heb al mn zenders HD.. zou deze instelling dan voor mij juist zijn?
Of moet ik gewoon voor 16:9 kiezen?

bvd & groeten medemensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rago
  • Laatst online: 22-04 16:39
Heeft iemand een lijst van op Samsung 3D TV speelbare 1080P HD 3D films??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rago schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:48:
Heeft iemand een lijst van op Samsung 3D TV speelbare 1080P HD 3D films??
Alle half sbs versies die op de bekende nieuwsgroepen voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]xon schreef op maandag 15 november 2010 @ 08:17:
[...]

Kan je ook geen PM sturen, maar zou hem ook graag willen hebben.
Heb een TS-410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik heb een ue46c8700. Ik ben zeer tevreden over de 2D weergave, maar 3D kon mij niet echt bekoren. Alles op de voorgrond was scherp en op de achtergrond zag je dingen dubbel (is dit nu crosstalk of ghosting?). Samsung gebelt en vandaag is er een monteur langsgeweest die er een nieuw moederbord in heeft gezet. Het is iets beter, maar bijv. bij de film Monsters vs Aliens zie je in het begin de kerk staan in de achtergrond en er staat doorschijnend nog een kwart kerk naast. Alles op de voorgrond is scherp, maar in de achtergrond dus niet.
Is dit normaal? Is dit te verbeteren door de instellingen te verbeteren?
Ik heb wat half SBS 3D demo materiaal gedownload en op een externe HD gezet. Deze HD is aangesloten op de BD-C6900. Weergave ziet er prima uit alleen de ondertitels lijken nergens naar, alsof de tekst van de linkerhelft van de tv rechts weergegeven wordt en andersom. Hoe komt dit en is dit goed te krijgen?
Bvd

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

Verwijderd

Silverback schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:28:
Ik heb een ue46c8700. Ik ben zeer tevreden over de 2D weergave, maar 3D kon mij niet echt bekoren. Alles op de voorgrond was scherp en op de achtergrond zag je dingen dubbel (is dit nu crosstalk of ghosting?). Samsung gebelt en vandaag is er een monteur langsgeweest die er een nieuw moederbord in heeft gezet. Het is iets beter, maar bijv. bij de film Monsters vs Aliens zie je in het begin de kerk staan in de achtergrond en er staat doorschijnend nog een kwart kerk naast. Alles op de voorgrond is scherp, maar in de achtergrond dus niet.
Ik heb wat half SBS 3D demo materiaal gedownload en op een externe HD gezet. Deze HD is aangesloten op de BD-C6900. Weergave ziet er prima uit alleen de ondertitels lijken nergens naar, alsof de tekst van de linkerhelft van de tv rechts weergegeven wordt en andersom. Hoe komt dit en is dit goed te krijgen?
Bvd
ik heb precies hetzelfde als jij nu opnoemt.. morgen krijg ik een nieuw moederbord... als dit niks oplost is het mss een idee om samen te spannen en een oplossing te eissen?

groet,

• spiderbalm
Ik zelf heb avatar 3d half sbs gedownload en de ondertitels van de gewone hd versie gebruikt om bij de 3d versie af te spelen. Dit zou volgens insiders moeten kunnen echter worden de ondertitels in tweeen gesplitst. De tekst die je links op het beeld zou verwachten verschijnt rechts en de volgende helft links. Geen kijken dus, dit lijkt een beetje op het probleem dat jij tegenkomt silverback. Als dit aan het moederbord zu liggen ben ik benieuwd. Ik blijf overigens het internet afstruinen voor de oplossing van ondertitels. Ik zal de vraag eens stellen op de site van biohemmet.se, deze heeft heel veel 3d content en kan hier misschien een antwoord op geven. Daarnaast mijn probleem van de hd zenders opgelost. Bleek toch te komen door het verlies van kwaliteit door de hoeveelheid van kabels. Kwam erachter dat mijn versterker van het kabelsignaal niet aan stond maar uit. Dit loste het probleem op. :)

Silverback schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:28:
Bvd
Monsters vs Aliens is ook niet echt het beste demo materiaal. Hier zit redelijk wat crosstalk in (waarschijnlijk snelle 2d naar 3d convert geweest). Tevens heeft deze tv wel wat crosstalk issues van zichzelf (komt bijna in elke review van deze televisie wel terug). Denk niet dat je hier heel veel aan kunt doen. Moet zeggen dat bijvoorbeeld Cloudy with a chance of Meatballs behoorlijk crosstalk vrij is. Het ligt dus ook grotendeels aan het bronmateriaal.

3D beeld lijkt wel wat rustiger te worden wanneer de tv een tijdje aan heeft gestaan maar of crosstalk minder wordt?

Ondertitels heb ik nog niks mee gedaan.

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:53
MvA is zeker geen 2D naar 3D upscale. Deze is gewoon voor 3D gerenderd. Was ook vanaf het begin al een 3D film in de bioscoop. Wat er wel aan de hand is is dat deze gemaakt is voor grote schermen (bioscoop). De optimale interaxiale/focus afstand is afhankelijk van de afstand tot het scherm en de grootte van het scherm (kijkhoek). Dit probleem is vaak nog veel grote bij de bekende IMAX 3D blurays (bijvoorbeeld Space Station). De separatie is dan simpelweg te groot. De optie '3D optimalisatie' in het 3D menu heeft overigens hoofdzakelijk als doel dit enigszins te compenseren. (+1, -1)
Ik ervaar met MvA in 3D weinig problemen op de bekende samsung apparaten. Ziet er gewoon prima uit.
Het is wel zo dat de crosstalk na een koude start wat aanwezig is. Dit is een bekend probleem met LED/LCD, de pixels van de tv zouden dan nog even 'op moeten warmen' om op hun volledige snelheid te komen.

[ Voor 7% gewijzigd door d3vlin op 18-11-2010 13:00 ]

Leaping Lab Rats!

d3vlin schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:27:
MvA is zeker geen 2D naar 3D upscale. Deze is gewoon voor 3D gerenderd. Was ook vanaf het begin al een 3D film in de bioscoop. Wat er wel aan de hand is is dat deze gemaakt is voor grote schermen (bioscoop). De optimale interoculaire/focus afstand is afhankelijk van de afstand tot het scherm en de grootte van het scherm (kijkhoek). Dit probleem is vaak nog veel grote bij de bekende IMAX 3D blurays (bijvoorbeeld Space Station). De separatie is dan simpelweg te groot. De optie '3D optimalisatie' in het 3D menu heeft overigens hoofdzakelijk als doel dit enigszins te compenseren. (+1, -1)
Ik ervaar met MvA in 3D weinig problemen op de bekende samsung apparaten. Ziet er gewoon prima uit.
Het is wel zo dat de crosstalk na een koude start wat aanwezig is. Dit is een bekend probleem met LED/LCD, de pixels van de tv zouden dan nog even 'op moeten warmen' om op hun volledige snelheid te komen.
Ah ok thanx voor de opheldering. Had juist op het AVS forum gelezen dat MvA een van de minste 3D demo's was met veel crosstalk erin. Terwijl Cloudy dit gewoon een stuk minder tot niet heeft. Ik neem aan dat Cloudy ook gewoon voor bioscoop schermen is gemaakt? Is het beeld ratio van die twee niet gewoon hetzelfde? Of is dat niet relevant? Ik lees dat dat niet uitmaakt :) Elke film moet daar dan toch last van hebben gezien alles voor de bios wordt gemaakt?

MvA was in de bios al 3d dat klopt maar hoeft nog niet te zeggen dat het dan geen 2d naar 3d convert is natuurlijk. Kan best zijn dat de film gewoon in 2d is gerenderd (single lens) en ze achteraf de 3d opties hebben toegevoegd (zoals clash of the titans bijvoorbeeld)

[ Voor 10% gewijzigd door keepitfrosty op 18-11-2010 10:44 ]

• Silverback
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 00:24:
[...]

ik heb precies hetzelfde als jij nu opnoemt.. morgen krijg ik een nieuw moederbord... als dit niks oplost is het mss een idee om samen te spannen en een oplossing te eissen?

groet,
De monteur heeft dus alleen het moederbord vervangen en het is iets beter, maar nog niet zo goed als dat ik zou willen. Er schijnen volgens de monteur 3 chips op het moederbord die 3D verzorgen en het gebeurt wel eens dat op een moederbord 1 of 2 chips te weinig zitten en daarom is de standaardoplossing moederbord vervangen. De monteur heeft zelf niets getest en zei als het probleem blijft ik dan weer moet bellen en dan gaat de TV mee voor onderzoek. Ik moet zeggen en die hints zie ik nu dat de TV nog niet echt warm is (aanzetten en afspelen), Ik zal nog eens testen als de TV warm is.

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

• Silverback
spiderbalm schreef op donderdag 18 november 2010 @ 08:17:
Ik zelf heb avatar 3d half sbs gedownload en de ondertitels van de gewone hd versie gebruikt om bij de 3d versie af te spelen. Dit zou volgens insiders moeten kunnen echter worden de ondertitels in tweeen gesplitst. De tekst die je links op het beeld zou verwachten verschijnt rechts en de volgende helft links. Geen kijken dus, dit lijkt een beetje op het probleem dat jij tegenkomt silverback. Als dit aan het moederbord zu liggen ben ik benieuwd.
Dit is hetzelfde probleem, maar wordt niet opgelost met een nieuw moederbord.

Verwijderd

Kom op, wat eigen inzet is wel gewenst....

[ Voor 90% gewijzigd door FeaR op 18-11-2010 15:19 ]

• d3vlin
keepitfrosty schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:14:
[...]

Ah ok thanx voor de opheldering. Had juist op het AVS forum gelezen dat MvA een van de minste 3D demo's was met veel crosstalk erin. Terwijl Cloudy dit gewoon een stuk minder tot niet heeft. Ik neem aan dat Cloudy ook gewoon voor bioscoop schermen is gemaakt? Is het beeld ratio van die twee niet gewoon hetzelfde? Of is dat niet relevant? Ik lees dat dat niet uitmaakt :) Elke film moet daar dan toch last van hebben gezien alles voor de bios wordt gemaakt?

MvA was in de bios al 3d dat klopt maar hoeft nog niet te zeggen dat het dan geen 2d naar 3d convert is natuurlijk. Kan best zijn dat de film gewoon in 2d is gerenderd (single lens) en ze achteraf de 3d opties hebben toegevoegd (zoals clash of the titans bijvoorbeeld)
Hier een aardig documentje over de werking van stereoscopie. Lees vooral 'Interoculair en interaxiaal'.

Monsters vs. Aliens is wel degelijk meteen in 3D gerenderd. Als je daar meer over wil weten, moet je issue 116 van 3D World maar eens inzien, daar staat een compleet interview met Dreamworks over MvA in stereo3D in.

[ Voor 59% gewijzigd door d3vlin op 18-11-2010 13:04 ]

Leaping Lab Rats!

d3vlin schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:00:
[...]

Hier een aardig documentje over de werking van stereoscopie. Lees vooral 'Interoculair en interaxiaal'.

Monsters vs. Aliens is wel degelijk meteen in 3D gerenderd. Als je daar meer over wil weten, moet je issue 116 van 3D World maar eens inzien, daar staat een compleet interview met Dreamworks over MvA in stereo3D in.
Interessant stuk om te lezen inderdaad thanx.

Linkje van issue 116 doet het niet btw

[ Voor 6% gewijzigd door keepitfrosty op 18-11-2010 13:24 ]

Zo, we kunnen een filmpje huren op Internet@TV. Nieuwe app Movie Max.

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:51:
wil graag youtupe account maken op mijn tv om bij youtube filmpjes in mijn favorieten op teslaan
maar kan niet vinden hoe dat moet
Kijk even op pagina 91 van deze topic, 1 na laatste bericht. Daar leg ik het uit.

• d3vlin
keepitfrosty schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:14:
[...]

Interessant stuk om te lezen inderdaad thanx.

Linkje van issue 116 doet het niet btw
Oh, ik zie dat ze inderdaad net de website aan het vernieuwen zijn bij 3D World... nouja, issue 116, 2009. ;)

Leaping Lab Rats!

Verwijderd

het moederbord is vervangen en nog steeds last van dubbele beelden :(
zelfs de monteur schrok van de dubbele beelden en vondt het niet kunnen.
heb nogmaals de winkel gebeld en hun gaan nu Samsung contacteren en kijken voor een oplossing.

balen zeg..

Verwijderd

Allereerst wil ik iedereen bedanken die de moeite heeft genomen om zijn/haar ervaringen te delen op dit forum en die van de Philips 9705, hoewel die hier niet zullen lezen.
Heb besloten toch voor de 40C8700 te gaan.

Ik wil hem direct op de schotel aansluiten en heb wel gelezen over de dual LNB maar zijn er ook mensen die ervaring hebben met 3 losse LNB's. lijkt me geen probleem maar je weet maar nooit..
Kan ook niet uit de handleiding goed opmaken of het een beetje te doen is een of meerdere favorietenlijsten te maken.

€ 1.799 is nog wel erg duur naar mijn idee, maar ja, 't is crisis en de economie moet een zetje krijgen.

Verwijderd

GerCor schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:29:
Zo, we kunnen een filmpje huren op Internet@TV. Nieuwe app Movie Max.
Voor hoelang? Movie Max groep, Videoland Nederland en ERG zijn failliet per eergisteren. Zou jammer zijn want verder stelt het nog niet veel voor geloof ik dat internet op tv.
Heb even gezocht maar zo geen antwoord op kunnen vinden. Ik heb net een externe HD van samsung gekocht voor de opname functie en timeshift functie. Maar wanneer ik een opname programmeer die nog moet gaan beginnen en de tv vervolgens uitzet dan neemt de tv niks op?

Ik zet de tv vervolgens aan en volume staat ook ineens op 56!! Knal zowat mijn speakers eruit. Erg vreemd. Gaat dit bij andere gebruikers wel goed? En gebruiken jullie dan een usb powered schijf of een met externe voeding?

Wat nu wel weer apart is, is dat ik de tv net op standby heb gezet en standby lampje gaat aan. Zet de tv even weer aan om te checken of de opname er nog in staat en er komt een popup van guide+ in het scherm over de opname. Nu op OK gedrukt en als ik de tv nu uit doe dan gaat het standby lampje niet aan en USB schijf blijft stroom op staan. Moet deze popup eerst komen ofzo om het te laten werken? En ik krijg die popup nu niet meer te zien als ik de opname programmeer. Zet ik de tv nu weer uit gaat mijn standby lampje ook weer aan en usb schijf gaat uit..............zucht........

[ Voor 38% gewijzigd door keepitfrosty op 18-11-2010 17:33 ]

• Dreke008
keepitfrosty schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:53:
Heb even gezocht maar zo geen antwoord op kunnen vinden. Ik heb net een externe HD van samsung gekocht voor de opname functie en timeshift functie. Maar wanneer ik een opname programmeer die nog moet gaan beginnen en de tv vervolgens uitzet dan neemt de tv niks op?

Ik zet de tv vervolgens aan en volume staat ook ineens op 56!! Knal zowat mijn speakers eruit. Erg vreemd. Gaat dit bij andere gebruikers wel goed? En gebruiken jullie dan een usb powered schijf of een met externe voeding?

Wat nu wel weer apart is, is dat ik de tv net op standby heb gezet en standby lampje gaat aan. Zet de tv even weer aan om te checken of de opname er nog in staat en er komt een popup van guide+ in het scherm over de opname. Nu op OK gedrukt en als ik de tv nu uit doe dan gaat het standby lampje niet aan en USB schijf blijft stroom op staan. Moet deze popup eerst komen ofzo om het te laten werken? En ik krijg die popup nu niet meer te zien als ik de opname programmeer. Zet ik de tv nu weer uit gaat mijn standby lampje ook weer aan en usb schijf gaat uit..............zucht........
IK heb zelf een HD met aparte voeding, dit was mij ook aangeraden.
Hij neemt perfect op vanaf de 1e keer, ook het geluid probleem zoals jij het beschreef geen last van hier, zou dus niet weten waar dat aan zou kunnen liggen.
Het is normaal dat je een popup krijgt van een opname.
Dit gebeurd voor en tijdens de opname.

Dreke008 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:36:
[...]

IK heb zelf een HD met aparte voeding, dit was mij ook aangeraden.
Hij neemt perfect op vanaf de 1e keer, ook het geluid probleem zoals jij het beschreef geen last van hier, zou dus niet weten waar dat aan zou kunnen liggen.
Het is normaal dat je een popup krijgt van een opname.
Dit gebeurd voor en tijdens de opname.
Hmm zou het dan echt daar aan liggen? Opname functie zelf werkt wel correct ook als de opname bezig is en dan de tv naar standby. Alleen een opname bijv een uur in de toekomst en dan standby gaat niet goed.

Gebruik je trouwens guide+ of samsung guide?

[ Voor 3% gewijzigd door keepitfrosty op 18-11-2010 17:51 ]

@Pierre.69. Internet@TV stelt inderdaad niet veel voor. Wat ik gebruik is YouTube. Volledig scherm ... heel leuk. Verder Nu.nl en Twitter. De Duitsers hebben twee dagen geleden ook een app van Ace-trax Movies (VOD)... gekregen. Dat zijn films op DVD kwaliteit. Ik had liever gezien dat Ziggo zelf met een VOD app zou komen.

@keepitfrosty Je grbuikt Guide Plus voor het programmeren? Ik gebruik de Samsung gids en dat gaat helemaal prima. Wat mij opgevallen is, maar dat zijn details wellicht. Als ik nu een opname programmeer die over een uur of zo moet gaan plaatsvinden en ik zet de Tv direct uit dan gaat tijdens de opname de verlichting van de naam Samnsung branden. Plan ik een opname die binnen de 5 minuten ligt, je krijgt een melding als je een opname wilt maken en de Tv staat aan, en doe de Tv dan uit - dus minder dan 5 min. voordat de opname begint, dan gaat de verlichting van Samsung niet aan maar gaat de verlichting van de Standby stand gedurende de opname uit.

Ik heb, zoals je ziet, een Samsung USB HDD, dus geen aparte voeding. Volgens mij werkt het ook niet met een HDD met aparte voeding.

Die informatie klopt dus niet, werkt ook met aparte voeding gezien de reactie van Dreke008.

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 18-11-2010 18:04 ]

GerCor schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:53:
@Pierre.69. Internet@TV stelt inderdaad niet veel voor. Wat ik gebruik is YouTube. Volledig scherm ... heel leuk. Verder Nu.nl en Twitter. De Duitsers hebben twee dagen geleden ook een app van Ace-trax Movies (VOD)... gekregen. Dat zijn films op DVD kwaliteit.

@keepitfrosty Je grbuikt Guide Plus voor het programmeren? Ik gebruik de Samsung gids en dat gaat helemaal prima. Wat mij opgevallen is, maar dat zijn details wellicht. Als ik nu een opname programmeer die over een uur of zo moet gaan plaatsvinden en ik zet de Tv direct uit dan gaat tijdens de opname de verlichting van de naam Samnsung branden. Maak ik een opname die binnen de 5 minuten ligt, je krijgt een melding als je een opname wilt maken en de Tv staat aan, en doe de Tv dan uit - dus minder dan 5 min. voordat de opnamen begint, dan gaat de verlichting van Samsung niet aan maar gaat de verlichting van de Standby stand gedurende de opname uit.

Ik heb, zoals je ziet, een Samsung USB HDD, dus geen aparte voeding. Volgens mij werkt het ook niet met een HDD met aparte voeding.

Die informatie klopt dus niet, werkt ook met aparte voeding gezien de reactie van Dreke008.
Ik gebruik inderdaad de guide+ omdat je daar de tijd kon opgeven voor zoveel minuten eerder beginnen en 10 minuten later eindigen. Zit deze optie ook bij de samsung guide? Las namelijk dat die optie alleen bij guide+ zat. Maar met de samsung guide gaat het wel goed met tv in standby

[ Voor 6% gewijzigd door keepitfrosty op 18-11-2010 18:03 ]

@keepitfrosty. Ben ik nog niet tegengekomen.

GerCor schreef op donderdag 18 november 2010 @ 18:07:
@keepitfrosty. Ben ik nog niet tegengekomen.
Hmm dat is dan weer minder, niet vaak gehad dan dat programma te laat begint of te vroeg stopt?
Nee, begint vaak te vroeg maar dan kun je vooruit spoelen, en ja, als het programma afgelopen is ga ik niet kijken hoe lang de opname doorloopt.

GerCor schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:16:
Nee, begint vaak te vroeg maar dan kun je vooruit spoelen, en ja, als het programma afgelopen is ga ik niet kijken hoe lang de opname doorloopt.
Dat vind ik ook niet erg bedoel dat de opname te vroeg stopt terwijl de uitzending nog bezig is.
Daarom schreef ik ook ...... nee = Niet meegemaakt. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 18-11-2010 19:40 ]

Verwijderd

Als manager gebruik ik Mezzmo helemaal tevreden ben ik er niet mee maar ik zie dat er ook gebruik gemaakt wordt van PC Share Manager. Nu lukt het mij maar niet om deze manager te installeren. krijg steeds de fout melding ( Er is een fout opgetreden bij het toepassen van transforms) iemand een idee. Ik heb 2.3; 2.32 en 4.2 geprobeerd allemaal dezelfde melding. Schijnt iets met Java te maken te hebben maar de oplossing die zij geven helpt niet. Als besturingssyteem gebruik ik W7 64Bit.

edit.
Ik lees net bij samsung dat vanaf VISTA geen PC Share manager meer nodig is. Klopt dat.
Waarschijnlijk heb ik al gebruik gemaakt van de standaard methode van samsung. Maar ik vind het
vervelend dat ik mijn bestanden op een door samsung vereiste plaats gezet moet worden. En laat dat nu
net de gevaarlijkste plaats op je PC zijn de C:\ schijf
Dat is dan ook de reden dat ik nu MEZZMO gebruik daar kun je je eigen locaties bepalen. Het draadloos
streamen gaat alleen niet vlekkeloos.

gr. Taz

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 20:52 ]

GerCor schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:40:
Daarom schreef ik ook ...... nee = Niet meegemaakt. _/-\o_
Ow de zin na de nee leek het alsof je mij niet begreep hehe. Ging wat langselkaar heen denk ik.

Verwijderd

Bas Post schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:48:
[...]

Exact wat ik bedoelde! Iemand een idee?
via de helpdesk van samsung de tip gekregen om het toestel te resetten naar de fabrieksinstellingen.
13 seconde de exit knop ingedrukt houden.

direct de HD zenderlijst ingelezen en het werkt!

Verwijderd

iemand een tip hoe ik de ondertitels van een dvd weer kan geven in de mediaplayer van de tv c8700?
van mkv's weet ik het (even apart een srt bestand erbij maken) maar hoe moet het bij vob bestanden van dvd's? selecteren van subs is niet mogelijk helaas! tippie voor de volgende software upgrade??
@tazmainian

Dat lees je misschien goed maar inhoudelijk is het niet helemaal waar. Je kunt met beide streamen, en daarom heb je PC Share Manager niet meer nodig. Kijk even bij Printers en Apparaten (win7) of jouw Tv daar is opgenomen. Staat jouw Tv er niet bij, dan met je die eerst opnemen. Vervolgens Tv DELEN. Dan ga je naar Windows Media Player en kun je streamen naar je Tv.

Verwijderd

GerCor schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:05:
@tazmainian

Dat lees je misschien goed maar inhoudelijk is het niet helemaal waar. Je kunt met beide streamen, en daarom heb je PC Share Manager niet meer nodig. Kijk even bij Printers en Apparaten (win7) of jouw Tv daar is opgenomen. Staat jouw Tv er niet bij, dan met je die eerst opnemen. Vervolgens Tv DELEN. Dan ga je naar Windows Media Player en kun je streamen naar je Tv.
Dank voor je snelle reactie.
Bij mijn aparaten staat mijn TV als ik geen manager heb geinstalleerd kan ik inderdaad via de Gewone weg streamen. Maar dan ben ik gebonden aan de eisen van samsung. Ik wil zelf graag het beheer houden over mijn bestanden. Daarom wil ik via een aparte server streamen. Maar om een keuze te kunnen maken welke server mij het beste bevalt wil ik er meerdere proberen. Qua vrijheid bevalt Mezzmo prima maar af en toe haperd het streamen. Natuurlijk een beetje afhankelijk van hoeveelheid data dat verzonden wordt.
Ik gebruik een N router (linksys 300) op de 5 Ghz band.
Het probleem dat ik heb met de samsung manager is dat ik hem niet geinstalleerd krijg.

SYMPTOMEN
Bij het installeren verschijnt een berichtvenster met de volgende foutmelding: Er is een fout opgetreden bij het toepassen van transforms. Controleer of de opgegeven transformpaden geldig zijn.
Na een beetje googelen schijnt het een door Java 2 Runtime Environment, Standard Edition (JRE) te komen het is daar bekend en wordt volgens hun onderzocht.

Maar ik begrijp dat jullie hem wel geinstalleerd krijgen????

gr. TAZ
Yep, maar ik heb 32 bits. Ik begrijp even niet wat je bedoelt met: 'de eisen van Samsung'. Je kunt toch gewoon in WMP verwijzen naar waar jij je bestanden hebt staan.

Het nadeel van PSM is dat je geen orginele muziek CD's kunt afspelen. De Tv ziet ze wel maar ondersteund ze niet. En WMP wel. Geen idee waarom.

[ Voor 30% gewijzigd door GerCor op 18-11-2010 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
keepitfrosty schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:48:
[...]

Hmm zou het dan echt daar aan liggen? Opname functie zelf werkt wel correct ook als de opname bezig is en dan de tv naar standby. Alleen een opname bijv een uur in de toekomst en dan standby gaat niet goed.

Gebruik je trouwens guide+ of samsung guide?
Ik gebruik Guide+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm ok vreemd. Ik heb voor einde van de middag een opname ingepland met de samsung guide. Maar toen ik vanochtend de tv uit heb gezet ging mijn standby lampje weer aan en stroom ging weer van de USB HD af. Ben benieuwd als ik straks thuiskom of de tv het programma heeft opgenomen. Ik heb er niet zoveel vertrouwen in eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gu22i
spiderbalm schreef op donderdag 18 november 2010 @ 08:17:
Ik zelf heb avatar 3d half sbs gedownload en de ondertitels van de gewone hd versie gebruikt om bij de 3d versie af te spelen. Dit zou volgens insiders moeten kunnen echter worden de ondertitels in tweeen gesplitst. De tekst die je links op het beeld zou verwachten verschijnt rechts en de volgende helft links. Geen kijken dus, dit lijkt een beetje op het probleem dat jij tegenkomt silverback. Als dit aan het moederbord zu liggen ben ik benieuwd. Ik blijf overigens het internet afstruinen voor de oplossing van ondertitels. Ik zal de vraag eens stellen op de site van biohemmet.se, deze heeft heel veel 3d content en kan hier misschien een antwoord op geven. Daarnaast mijn probleem van de hd zenders opgelost. Bleek toch te komen door het verlies van kwaliteit door de hoeveelheid van kabels. Kwam erachter dat mijn versterker van het kabelsignaal niet aan stond maar uit. Dit loste het probleem op. :)
Na veel media players en de interne mediaplayer uitgeprobeerd te hebben, ben ik er nu uit.
Streamen is heel moeilijk,geeft veel bestand wordt niet ondersteund behalve via usb een harddisk naar je tv en de mediaplayer van de tv gebruikt dan zijn de ondertitels wel goed. Dus rechtstreekts alles via je tv en niet via omwegen van andere mediaplayers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gu22i
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:55:
iemand een tip hoe ik de ondertitels van een dvd weer kan geven in de mediaplayer van de tv c8700?
van mkv's weet ik het (even apart een srt bestand erbij maken) maar hoe moet het bij vob bestanden van dvd's? selecteren van subs is niet mogelijk helaas! tippie voor de volgende software upgrade??
als je de film afspeelt druk op tools daar kan je ondertitels instellen,
Pagina: 1 ... 27 ... 45 Laatste