Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spiderbalm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
ChrizzNL schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:09:
Hallo allemaal,

Ik krijg die nieuwe firm niet op mijn ue55c8700, heb hem op een usb stick gezet maar als ik de stick erin steek en doe update dan zegt hij dat ie niks vind, iemand een tip?

mvg Chris
Deze is al vele malen voorbij gekomen. Na download direct starten op de pc. De uitgepakte versie op een stick en dan in de tv. Dan herkent hij hem wel.

Samsung UE55C7700 - oneplus 6 - BD C6900 - T-Valduec 3008 - HDD Medion 320 - @smit CI + ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
spiderbalm schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:09:
[...]

Oke, maar volgens mij moet je dan nog wel een optische kabel van je tv naar de receiver aansluiten toch.
Klopt, is bij mij ook zo, na aanschaf optische kabel werkte alles perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrizzNL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-06-2011
spiderbalm schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:12:
[...]

Deze is al vele malen voorbij gekomen. Na download direct starten op de pc. De uitgepakte versie op een stick en dan in de tv. Dan herkent hij hem wel.
Top, bedankt werkt nu wel.

Samsung UE55C8700 - T-Valduec 3003 - Ziggo HD decoder - Targa 500Gb USB/NAS - PS3 - Yamaha RX-V1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChrizzNL schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:09:
Hallo allemaal,

Ik krijg die nieuwe firm niet op mijn ue55c8700, heb hem op een usb stick gezet maar als ik de stick erin steek en doe update dan zegt hij dat ie niks vind, iemand een tip?

mvg Chris
Laat maar, is al gelukt zie ik.

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 09-11-2010 14:34 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spiderbalm
En daar is al weer nieuwe firmware de 3003, aan de lopende band. :)

Samsung UE55C7700 - oneplus 6 - BD C6900 - T-Valduec 3008 - HDD Medion 320 - @smit CI + ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben het al aan het downloaden.

...... aan het installeren....

.... en wat is er allemaal verandert? ....... op het eerste gezicht ...... helemaal niks.

[ Voor 78% gewijzigd door GerCor op 09-11-2010 15:24 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
GerCor, weer een totale reset van de instellingen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee hoor ...... je bent aan half uur aan het downloaden en weer 131 MB ..... maar je ziet helemaal niks veranderen. Geen totale reset, verwacht ik pas bij 4000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrizzNL
Haha zet ik net die andere erop, is er weer een nieuwe, nouja ik weet nu hoe het werkt.

Samsung UE55C8700 - T-Valduec 3003 - Ziggo HD decoder - Targa 500Gb USB/NAS - PS3 - Yamaha RX-V1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
GerCor schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:30:
Nee hoor ...... je bent aan half uur aan het downloaden en weer 131 MB ..... maar je ziet helemaal niks veranderen. Geen totale reset, verwacht ik pas bij 4000.
Enigste wat mij opvalt is dat ik mijn TV weer zie op mijn laptop.

Gisteren nog problemen mee, van alles gedaan om DTV-DMR te vinden, niet gelukt.

Nu staat de TV gewoon weer in mijn netwerk.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MIsschien toch een probleem? Ik heb van de week wat opnames gemaakt met de HUMAX i5050 op RTL-4. Dan FTP ik dat altijd naar mijn netwerk HDD. Wil mijn dochtertje kijken, zie dat de TV de beelden naar 4:3 drukt. Opgenomen HD kanalen prima.

Opgelost ..... als ik het afspeel even naar Tools en dan de modus aanpassen. Top. (heb ik van een Duits forum).

Het aardige van deze firmware is dat ik eerder wel de beelden van een Audio/Media van Windows Media bestand (films: IceAge) kon zien maar geen geluid had. Maar nu heb ik beeld en geluid.

Dus daar is het e.e.a. aangepast luidt mijn conclusie.

1. Title
2010 Model Firmware for self-upgrade
2. Applicable Model
LE**C6, 7, 8 Series
3. Carrier or Corporate Customer
Open Market
4. Description

T-VALDEUC 3003.0

Fix the judder issue on 3D smooth mode for PDP.
Apply new ePOP for Nordic T2.
PVR stopped when widget of TF1 channel start.
Apply additional requirement for Canal Digital.

[ Voor 66% gewijzigd door GerCor op 09-11-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerCor schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:16:
MIsschien toch een probleem? Ik heb van de week wat opnames gemaakt met de HUMAX i5050 op RTL-4. Dan FTP ik dat altijd naar mijn netwerk HDD. Wil mijn dochtertje kijken, zie dat de TV de beelden naar 4:3 drukt. Opgenomen HD kanalen prima.

Opgelost ..... als ik het afspeel even naar Tools en dan de modus aanpassen. Top. (heb ik van een Duits forum).

Het aardige van deze firmware is dat ik eerder wel de beelden van een Audio/Media van Windows Media bestand (films: IceAge) kon zien maar geen geluid had. Maar nu heb ik beeld en geluid.

Dus daar is het e.e.a. aangepast luidt mijn conclusie.

1. Title
2010 Model Firmware for self-upgrade
2. Applicable Model
LE**C6, 7, 8 Series
3. Carrier or Corporate Customer
Open Market
4. Description

T-VALDEUC 3003.0

Fix the judder issue on 3D smooth mode for PDP.
Apply new ePOP for Nordic T2.
PVR stopped when widget of TF1 channel start.
Apply additional requirement for Canal Digital.
Hmm Judder issue gefixt voor 3D? Zou het dan eindelijk? Vanavond maar even testen dan. Al heeft iemand een idee wat 3d smooth mode is? Is dat een instelling?

Edit: Damn PDP is natuurlijk Plasma Display Panel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag gebeld geworden door samunsg. en bieden aan het mainboard te vervangen.. voor mijn gevoel is reparatie niet de juiste oplossing voor iets wat fabrieksaf niet goed werkt.

ben echt heel ontevreden over hoe dit allemaal loopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas alles weer opnieuw instellen met die nieuwe firmware.
Wel balen want ik had hem netzo lekker ingesteld, moet ik nu weer opnieuw uitzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je binnen de 14 dagen na aankoop zit, dan breng je je toestel toch gewoon terug naar de winkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:58:
Wel balen want ik had hem netzo lekker ingesteld, moet ik nu weer opnieuw uitzoeken!
Ja, moet je je instellingen hier gewoon posten. Kunnen wij zien hoe je dat hebt ingesteld en kun JIJ het zo weer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:58:
Van welke firmware kwam je af? Bij mij van 3002 naar 3003 zijn de instellingen bewaard gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:40
Hier last van clouding aan linker kant en ook nogal erg in de hoeken(weet niet of dit ook clouding heet?) de hoeken in een donkere kamer zijn gewoon erg verlicht en het ergste is nog wel dat er gewoon 2 grijze wolken aan de linkerkant in het beeld zitten. Ik irriteer me hier dus nogal erg aan onder het kijken van donkere films of het spelen van games op ps3, xbox 360 ofz.

Ik vandaag micro electro gebeld en krijg gewoon een nieuwe, was niet op voorraad dus even besteld en is morgen binnen en kan ik hem komen omruilen. Hopelijk dat dit dan wel goed is. Verder erg tevreden over de tv heb hem nu net 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@killer8. Geen idee over welke Tv je hebt en welke versie firmware je er op hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gu22i
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-12-2023
Vaez schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:33:
Hier last van clouding aan linker kant en ook nogal erg in de hoeken(weet niet of dit ook clouding heet?) de hoeken in een donkere kamer zijn gewoon erg verlicht en het ergste is nog wel dat er gewoon 2 grijze wolken aan de linkerkant in het beeld zitten. Ik irriteer me hier dus nogal erg aan onder het kijken van donkere films of het spelen van games op ps3, xbox 360 ofz.

Ik vandaag micro electro gebeld en krijg gewoon een nieuwe, was niet op voorraad dus even besteld en is morgen binnen en kan ik hem komen omruilen. Hopelijk dat dit dan wel goed is. Verder erg tevreden over de tv heb hem nu net 2 weken.
Helaas hebben ze dat allemaal,ook de mijne c7700
Het liefst zou ik hem inruilen voor de 9000 serie, deze hebben daar geen last van. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Met de 3002 firmware heb ik met de C7700 heel weinig last van clouding en flashlighting.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gu22i schreef op woensdag 10 november 2010 @ 21:32:
[...]

Helaas hebben ze dat allemaal,ook de mijne c7700
Het liefst zou ik hem inruilen voor de 9000 serie, deze hebben daar geen last van. :(
Hoezo heeft de 9000 serie het niet? Is ook gewoon edge lit (zelfde als de 7700) zonder precision dimming. C8700 better choice voor PQ

[ Voor 3% gewijzigd door keepitfrosty op 10-11-2010 22:31 ]

@Dima_2005. Als jij zou willen updaten van 3002 naar 3003, lukt het jou dan eindelijk met de online update? Ik heb dat zelf niet geprobeerd maar in Duitsland schijnt het wel te werken:

http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-15541-4.html

In het midden van de pagina staat een afbeelding.

Verwijderd

Guide+ werkt niet meer bij de 3003 firmware. Nog meer mensen last van ? Als je Guide+ als guide instelt reageert de afstandbediening niet meer en gaat de tv uit en weer aan.
Ik gebruik het zelf nooit maar ik ga het even voor je testen.

..... geïnstalleerd en bij mij werkt het prima. ;w

Het aardige van deze spuuglelijke Guide is dat als je naar een andere zender gaat met de AB (in de gids, niets selecteren) het kleine beeldje links bovenin de zender direct laat zien.

[ Voor 74% gewijzigd door GerCor op 11-11-2010 10:20 ]

Verwijderd

Bedankt voor het testen GerCor.
Het lukt bij mij niet. Samsung gebeld en had het idee dat ze niet eens wisten wat Guide+ was......
Kan ik terug naar een vorige firmware versie ? of kan ik factory defaults ergens instellen. Bij 3002 firmware werkte alles wel naar behoren. Guide+ gebruik ik om programma's te programmeren met een voorloop tijd en een uitlooptijd wat met de standaard Gids niet kan.

Kan Guide+ ook niet deleten of opnieuw installeren. Heb wel de update via de tv gedaan wellicht is daar de installatie niet goed gegaan ??? vorige firmware update's via USB gedaan.....

Enter toets ingedrukt houden voor fabriekinstellingen werkt niet ? moet de tv aan of uit staan ??
Upgrade op 3003 wordt op USB niet meer herkend.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 11:28 ]

Nee, je kunt niet terug in firmware. Kun je de gids Guide Plus niet deleten en dan opnieuw instellen/installeren?

Als je entertoets op je AB 13 seconde inhoudt, dan gaat de Tv terug naar fabrieksinstellingen. Misschien kun je dan opnieuw de Guide Plus instellen?

En opnieuw installeren 3003 via usb? Of pakt de upgrade dat niet meer?

[ Voor 51% gewijzigd door GerCor op 11-11-2010 11:27 ]

Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:31:
Het lukt bij mij niet. Samsung gebeld en had het idee dat ze niet eens wisten wat Guide+ was......
Kan ik terug naar een vorige firmware versie ? of kan ik factory defaults ergens instellen. Bij 3002 firmware werkte alles wel naar behoren. Guide+ gebruik ik om programma's te programmeren met een voorloop tijd en een uitlooptijd wat met de standaard Gids niet kan.

Kan Guide+ ook niet deleten of opnieuw installeren. Heb wel de update via de tv gedaan wellicht is daar de installatie niet goed gegaan ??? vorige firmware update's via USB gedaan.....

Enter toets ingedrukt houden voor fabriekinstellingen werkt niet ? moet de tv aan of uit staan ??
TV moet aanstaan. 13 seconde kan ook 15 zijn. Gewoon ingedrukt houden tot de Tv reageert.

• golfgti5
keepitfrosty schreef op woensdag 10 november 2010 @ 07:57:
[...]

Hmm Judder issue gefixt voor 3D? Zou het dan eindelijk? Vanavond maar even testen dan. Al heeft iemand een idee wat 3d smooth mode is? Is dat een instelling?

Edit: Damn PDP is natuurlijk Plasma Display Panel :(
en, is de Judde gefixed?

• Vaez
GerCor schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:55:
@killer8. Geen idee over welke Tv je hebt en welke versie firmware je er op hebt staan.
Ojaa dat is ook wel handig om te vermelden, Gaat om de samsung UE40C7700 met nieuwste firmware, maar was ook op ouder firmwares het geval

• Vaez
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:31:

Het is trouwens de exit en niet de enter button die je ingedrukt moet houden 13 sec
Heel apart, 3001.1 was het al behoorlijk verbeterd. 3002 had ik weer dezelfde issues als voorheen en 3003 lijkt het weer beter te zijn.

Avatar 3D trailer van panasonic zie je nog wel steeds lichte judder problemen vooral tijdens de vlieg scene.

Cloudy with a chance of meatballs 3D clip ziet er verder prima uit maar ook hier is het nog wel waarneembaar.

A Christmas Carol, scrooge crazy ride (volgens mij heet die zo) daar was het met 3002 echt niet om aan te zien maar met 3003 gaat het prima. Met 3001.1 niet kunnen testen omdat ik het bestand toen nog niet had.

Deze keer gelijk getest zonder de tv echt warm te laten draaien. Ze lijken dus wel weer wat tweaks te hebben doorgevoerd op 3D content of weer wat gefixt te hebben.

Dus voor nu lijken de judder problemen bij 3D inderdaad stukken minder te zijn.

Alles getest met half SBS .mkv bestanden afgespeeld op een HTPC. Zijn er ook mensen die de judder problemen spotten wanneer ze bijvoorbeeld BR discs afspelen op een 3D BR speler bijvoorbeeld? Sommige mensen zullen het helemaal niet opvallen. Mijn vriendin kijkt bijvoorbeeld naar dezelfde content en lijkt het schokken helemaal niet te zien pas wanneer ik haar er echt op wijs :) Al kon ze het wel duidelijk zien met de 3002 firmware in alle 3 de demo filmpjes.
Vaez schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:18:
[...]

Ojaa dat is ook wel handig om te vermelden, Gaat om de samsung UE40C7700 met nieuwste firmware, maar was ook op ouder firmwares het geval
Kan misschien iets met het paneel zijn, maar ben bang dat het gewoon het nadeel is van edge lit schermen. De c8700 serie heeft nog precision dimming waardoor het effect wat jij beschrijft een stuk minder is (vooral met de laatste firmware). Maar edge lit schermen in een volledig donkere kamer zullen altijd wel wat licht doorlaten in donkere scenes met bijvoorbeeld een witte tekst. Je kan de backlight misschien wat verlagen voor in de avond.

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:50
Beste medetweakers,

Ik heb een klein probleempje, ik heb gisteravond de 3003 firmware geinstalleerd en wil graag gebruik maken van de fastscan optie voor Canal Digitaal.
Zenders zoeken werkt goed, hij laat de hele Canal Digitaal lijst in (HD lijst), daarna de lnb's instellingen veranderd, alleen krijg ik geen beeld, uit m'n hoofd geeft de tv aan: "Service niet beschikbaar", als ik in de menu instellingen verander naar "Satelliet" krijg ik mijn "oude" lijst terug en heb gelijk beeld.
Ik werk overigens met een Aston 1.07 (software 2.18) en een SmartWi card.
Zou de fastscan functie alleen in combinatie met een originele canal digitaal cammodule werken?
In mijn Topfield 7710 werkt de fastscan functie wel met de Aston zowel Powercam module.

BP on the move!!!

Ik ben wel blij met de 3003. Bijna al mijn Video TS films doen het nu van de netwerk HDD. Nu nog kijken hoe ik de Nederlandse ondertiteling er in kan voegen.

Maar misschien een tip.

Als iedereen nu eens vermeldt, net zoals ik, welke Tv men heeft, dan hoeven we dat niet steeds te vragen en je vergeet het ook niet te vermelden. Dus even je profiel aanpassen en bij handtekening/signature je Tv vermelden.

Moet NIET, maar kan. Wel makkelijk.

Verwijderd

nou mijn tv wordt binnenkort gerepareerd.. hopelijk is het probleem dan opgelost.
heb nu een vraagje aan jullie, is een half sbs (mkv) film van dezelfde kwaliteit als een 3d blu ray film (disk)?

en welke 3d film bestanden kan ik afspelen met de 8700

ik heb hier " a christmas carol" liggen (nog in verpakking) maar mijn broer heeft m bijna binnen als half sbs.
mocht het zo zijn dat half sbs van de zelfde kwaliteit is wacht ik nog een paar uren en stuur ik de ingepakte versie terug..

wie kan deze vragen voor me beantwoorden :)
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:01:
nou mijn tv wordt binnenkort gerepareerd.. hopelijk is het probleem dan opgelost.
heb nu een vraagje aan jullie, is een half sbs (mkv) film van dezelfde kwaliteit als een 3d blu ray film (disk)?

en welke 3d film bestanden kan ik afspelen met de 8700

ik heb hier " a christmas carol" liggen (nog in verpakking) maar mijn broer heeft m bijna binnen als half sbs.
mocht het zo zijn dat half sbs van de zelfde kwaliteit is wacht ik nog een paar uren en stuur ik de ingepakte versie terug..

wie kan deze vragen voor me beantwoorden :)
Half SBS is wel wat minder dan een 3D BR Disc. Bij 3D BR Discs krijg je 2x de full HD resolutie te zien. Bij half SBS is dat gehalveerd. Tevens hebben de .mkvs wel wat meer compressie erop zitten dan een BR Disc. Vandaar dat .mkv bestanden ook kleiner zijn dan de film bestanden op een BR Disc.

Beeld is nog steeds erg goed, maar wel wat minder dan het origineel op BR Disc.

Je kan de half SBS bestanden prima afspelen op de C8700. Er zijn ook full SBS bestanden maar die kan de tv niet aan voor zover ik weet.

[ Voor 6% gewijzigd door keepitfrosty op 11-11-2010 15:09 ]

• Vaez
keepitfrosty schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:53:
[...]

Kan misschien iets met het paneel zijn, maar ben bang dat het gewoon het nadeel is van edge lit schermen. De c8700 serie heeft nog precision dimming waardoor het effect wat jij beschrijft een stuk minder is (vooral met de laatste firmware). Maar edge lit schermen in een volledig donkere kamer zullen altijd wel wat licht doorlaten in donkere scenes met bijvoorbeeld een witte tekst. Je kan de backlight misschien wat verlagen voor in de avond.
Heb nu dus een nieuw paneel. En de hoeken zijn nog altijd er maar dat was ook niet het probleem en niet erg. Maar de rare grijze vlekken/wolken zijn gelukkig weg. Het was dus een probleem met het panel.

Verwijderd

Hallo mensen ik kan mijn c8700 firmware nu wel update online via de tv zelf,zag het ergens op een duits forum staan,en ja hoor het werkt new firmware 3003 downloading.Dus niemeer op stick zetten het werkt.

• Dreke008
GerCor schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:55:
Ik ben wel blij met de 3003. Bijna al mijn Video TS films doen het nu van de netwerk HDD. Nu nog kijken hoe ik de Nederlandse ondertiteling er in kan voegen.

Maar misschien een tip.

Als iedereen nu eens vermeldt, net zoals ik, welke Tv men heeft, dan hoeven we dat niet steeds te vragen en je vergeet het ook niet te vermelden. Dus even je profiel aanpassen en bij handtekening/signature je Tv vermelden.

Ik heb het gedaan, is wel een goede tip, hoef je niet te vragen wat hij thuis heeft staan.

Ik zal vanavond eens mijn instellingen plaatsen, misschien dat het er meerdere doen, kunnen we vergelijken en proberen.
Moet wel zeggen dat ik na de laatste reset het niet meer krijg dan hoe ik het had, ben dus nu niet tevreden, voorheen was ik dit wel.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

• gu22i
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-12-2023
keepitfrosty schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:25:
[...]

Hoezo heeft de 9000 serie het niet? Is ook gewoon edge lit (zelfde als de 7700) zonder precision dimming. C8700 better choice voor PQ
natuurlijk die bedoel ik
vandaag samsung gebeld en die zeggen dat je daar maar mee moet leven.
niets aan te doen dus.
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 18:48:
Hallo mensen ik kan mijn c8700 firmware nu wel update online via de tv zelf,zag het ergens op een duits forum staan,en ja hoor het werkt new firmware 3003 downloading.Dus niemeer op stick zetten het werkt.
Mooi, en nu maar hopen dat het zo blijft. Elke keer de TV van de muur trekken, blijft link. _/-\o_

@Dreke008. Mijn instellingen staan op blz 77 van deze topic. En, nogmaals, ik kan me niet voorstellen dat iemand betere instellingen heeft dan ik, maar ik ben wel benieuwd naar de instellingen van anderen.

[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 11-11-2010 20:42 ]

• Dreke008
GerCor schreef op donderdag 11 november 2010 @ 20:34:
[...]

Mooi, en nu maar hopen dat het zo blijft. Elke keer de TV van de muur trekken, blijft link. _/-\o_

@Dreke008. Mijn instellingen staan op blz 77 van deze topic. En, nogmaals, ik kan me niet voorstellen dat iemand betere instellingen heeft dan ik, maar ik ben wel benieuwd naar de instellingen van anderen.
Even snel een reactie, zoals gezegd straks als vrouwtje naar bed gaat zal ik mijn gegevens posten.

Vrouwtje vond het totaal geen goede instelling, ze heeft het weer terug gezet op Standaard (zoals wij het hadden).

Even snel een reactie, zoals gezegd straks als vrouwtje naar bed gaat zal ik mijn gegevens posten.

Vrouwtje vond het totaal geen goede instelling, ze heeft het weer terug gezet op Standaard (zoals wij het hadden).
Dan heb je de ketting te lang *O*

Maar met standaard van de Tv bedoel je de niks zelf aangepast maar zoals de Tv die levert?

• zegel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-08 21:56
Bas Post schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:37:

Zou de fastscan functie alleen in combinatie met een originele canal digitaal cammodule werken?
In mijn Topfield 7710 werkt de fastscan functie wel met de Aston zowel Powercam module.
Ik kan bevestigen dat bij mij ( 8700) het prima werkt met de originele CD module, al is de zapsnelheid nog tergend traag.
Mn Aston heb ik verkocht omdat deze tot twee keer toe in de Samsung is gereset naar de pre-HD software. Met deze Aston was de zapsnelheid een stuk hoger.

• Dreke008
GerCor schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:33:
[...]

Dan heb je de ketting te lang *O*

Maar met standaard van de Tv bedoel je de niks zelf aangepast maar zoals de Tv die levert?
Nee, zoals ik het had aangepast.
Maar nu even over de ketting, ze ging naar de wc en ik weer snel jou Film instelling ingesteld, geen woord de hele avond.
Heeft dus geen zin om mijn instellingen te posten want die kunnen niet tippen aan die van jou.

Dus mensen, kijk op pagina 77 naar de post van GerCor.

Wat me wel opvalt is dat mijn lampjes van de afstandbediening na de laatste update het weer doen, ik dacht eerst, ach de batterijen zullen wel ver op zijn, had ze niet verwisseld omdat hij het nog perfect deed.

[ Voor 16% gewijzigd door Dreke008 op 12-11-2010 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik bedoelde. Of er nou een totale reset plaatsvindt of dat 'mijn vrouwtje' de instellingen van de Tv aanpast, van beide word ik niet blij.

Je zou jouw instellingen hier kunnen posten als 'backup' zoals ik dat heb gedaan. Dan kun je je instellingen altijd terugvinden. Maar je zou ook jouw instellingen kunnen opslaan onder 'standaard' en die van 'jouw vrouwtje onder 'naturel'. Als zij die van jou niet mooi vindt kiest ze gewoon naturel maar heb jij jouw instellingen tenminste nog.

Niemand hoeft mijn instellingen over te nemen, moet iedereen zelf weten. Ik vind het leuk om instellingen van anderen te vergelijken met die van mij maar ik kan het me niet voostellen dat iemand anders betere instellingen heeft. Maar wie weet is dat wel het geval.

En als 'jouw vrouwtje' de standaard instellingen van de Tv zoals de Tv geleverd wordt het mooiste vindt, ja dan hoef je het niet te posten want dan kan ik gewoon op beeld resetten drukken.

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 12-11-2010 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eindelijk ..... de Yahoo! widget is er. Ik ben het nu aan het iinstalleren. Ziet er top uit. Maar het werkt nog niet top. Krijg de aut tickertape niet geactiveerd.

[ Voor 27% gewijzigd door GerCor op 12-11-2010 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerCor schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 07:52:
Wat ik bedoelde. Of er nou een totale reset plaatsvindt of dat 'mijn vrouwtje' de instellingen van de Tv aanpast, van beide word ik niet blij.

Je zou jouw instellingen hier kunnen posten als 'backup' zoals ik dat heb gedaan. Dan kun je je instellingen altijd terugvinden. Maar je zou ook jouw instellingen kunnen opslaan onder 'standaard' en die van 'jouw vrouwtje onder 'naturel'. Als zij die van jou niet mooi vindt kiest ze gewoon naturel maar heb jij jouw instellingen tenminste nog.

Niemand hoeft mijn instellingen over te nemen, moet iedereen zelf weten. Ik vind het leuk om instellingen van anderen te vergelijken met die van mij maar ik kan het me niet voostellen dat iemand anders betere instellingen heeft. Maar wie weet is dat wel het geval.

En als 'jouw vrouwtje' de standaard instellingen van de Tv zoals de Tv geleverd wordt het mooiste vindt, ja dan hoef je het niet te posten want dan kan ik gewoon op beeld resetten drukken.
Ik heb mijn settings op pagina 95 (nou ja overgenomen van iemand met calibratie spul in huis dan) geplaatst voor movie mode. Maar ik blijf nog steeds switchen tussen die instelling en gewoon Torch modus :) Net waar mijn voorkeur die avond naar uitgaat (ik vind voor animatie tekenfilms de overdreven kleuren van dynamisch erg aangenaam). Ik zal jou instellingen ook eens een slinger geven gezien je blijft aangeven dat niemand betere instellingen kan hebben dan die van jou. Ben dan wel benieuwd. Wat heb je gebruikt voor calibratie van je settings?

[ Voor 11% gewijzigd door keepitfrosty op 12-11-2010 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Dit zijn mijn persoonlijke, instellingen;

Standaard

backlight 14
contrast 76
helderheid 45
scherpte 50
kleur 35

Geavanceerde instellingen

Zwarttinten - Donkerder
Dynamisch contrast - middel
LED motion plus - uit

Beeldoptie's

Kleurtint - Warm2
Grootte - Auto Breed
Scherm - 16:9
Digitale ruisfilter - uit
MPEG ruisfilter - uit
Film modus - Auto1
Motion Plus - uit
Smart LED - uit

Ik vind dit het lekkerste kijken, heb hem het liefst op Naturel staan maar de auto-dimming functie maakt mij helemaal gek.
Nogmaals, dit is wat ik persoonlijk mooi vind..........ieder zijn meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voetertje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:41
zegel schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:11:
[...]

Ik kan bevestigen dat bij mij ( 8700) het prima werkt met de originele CD module, al is de zapsnelheid nog tergend traag.
Mn Aston heb ik verkocht omdat deze tot twee keer toe in de Samsung is gereset naar de pre-HD software. Met deze Aston was de zapsnelheid een stuk hoger.
Zijn er meer Aston bezitters die problemen hebben en gaat het bij gebruikers van de CD module altijd goed (los van de trage zapsnelheid)?
Ik sta zelf op het punt om een 46C8700 aan te schaffen en deze op de sat aan te sluiten maar moet ook nog een CI module aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@keepitfrosty

Uh, ik heb het grootste gedeelte overgenomen van iemand op 'Kieskeurig' en dat weer aangepast aan mijn eigen smaak. De instellingen van pag. 95 heb ik ook geprobeerd maar bij 'warm 2' haakte ik al af...... veel te GEEL.

Maar, probeer mijn instellingen eens en dan hoor ik graag jouw oordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrizzNL
Hallo GerCor,

Ik heb je instellingen ook even ingevoerd en ik vind het persoonlijk wat te donker, nu heb ik maar even gekeken want me zoontje zit tv te kijken maar ik ga vanavond nog ff testen, is dit trouwens gewoon voor tv kijken of alleen voor films kijken?

ps gegevens ingevoerd bij signature, inderdaad wel makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerCor schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 08:58:
@keepitfrosty

Uh, ik heb het grootste gedeelte overgenomen van iemand op 'Kieskeurig' en dat weer aangepast aan mijn eigen smaak. De instellingen van pag. 95 heb ik ook geprobeerd maar bij 'warm 2' haakte ik al af...... veel te GEEL.

Ga het vanavond wel even testen. Vanavond toch weer een serie / film avondje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb in mijn instellingen 'Zwarttinten' op 'Donkerste' gezet, eigenlijk omdat de zwarte balken die je soms hebt dan ook echt zwart zijn. Maar daar zou je mee kunnen 'spelen'. Warm1 en Warm2 vallen bij mij gewoon af, nogmaals, te geel.

Ik gebruik de instellingen voor alles, en maak geen onderscheid tussen gewoon Tv kijken of films kijken.

Maar even iets anders. Is het iemand al gelukt de aut tickertape van de Yahoo! widget te gebruiken. Staat nu niet selecteerbaar bij instellingen Internet@Tv. Nu de widget is geïnstalleerd zou een druk op Internet@TV de Yahoo! widget moeten oproepen en de YaHoo! tickertape onder in beeld moeten laten zien. Doet de Tv natuurlijk niet want je komt in het hoofdmenu van Internet @TV terecht. Nadat ik de Yahoo! widget had geïnstalleerd en de tickertape niet aan de praat kan krijgen, de Tv uitgeschakeld en opnieuw ingeschakeld. Kreeg even een CI+ error maar de Tv ging verder gewoon aan. Nog een keer uitgezet en weer aan, toen geen CI+ error. De klok van Yahoo! loopt trouwens 1 uur achter ook al kies je Amsterdam en het is allemaal VS troep waar wij niks aan hebben, op buienradar na.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 12-11-2010 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrizzNL
Oke gaan we daar nog even meespelen de zwarttinten.

Gister nog Avatar 3d half sbs gekeken wat knalt dat van het scherm af zeg echt geweldig, me zwager zat gewoon te likken baarden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
GerCor schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 07:52:

FILM MODE

Backlight 20
Contrast 60 (50)
Helderheid 60 (55)
Scherpte 85 (68)
Kleur 61
Tint – Neutraal G50/R50

Geavanceerde instellingen:
Zwarttinten Donkerste
Dynamisch Contrast UIT
Gamma -1
Expertpatroon UIT
10p Wit Balance AAN (UIT)
Huidkleur 0
Randverbetering AAN (UIT)
xvYCC UIT
LED Motion Plus Normaal

WIT BALANS:

Van boven naar beneden
26 24 21 13 26 33

KLEUR RUIMTE - Aangepast

Rood: 65 8 0
Groen 22 18 11
Blaauw 0 18 50
Geel 55 38 8
Cyan 10 34 52
Mag 56 23 52

BEELD OPTIES

Kleurtint: Normaal
Grootte: Auto-breed
Scherm modus 16:9 (4:3)
Digitale ruisfilter: UIT
MPEG ruisfilter: UIT
Filmmodus: Auto1 (UIT)
Motion Plus Vloeiend (Standaard)
Smart LED: Standaard

Dit zijn mijn instellingen nu, tussen de haakjes zijn de jouwe, dus diverse aanpassingen gedaan, nu ben ik tevreden, hij was net wat aan de donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreke008 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:10:
[...]

FILM MODE

Backlight 20
Contrast 60 (50)
Helderheid 60 (55)
Scherpte 85 (68)
Kleur 61
Tint – Neutraal G50/R50

Geavanceerde instellingen:
Zwarttinten Donkerste
Dynamisch Contrast UIT
Gamma -1
Expertpatroon UIT
10p Wit Balance AAN (UIT)
Huidkleur 0
Randverbetering AAN (UIT)
xvYCC UIT
LED Motion Plus Normaal

WIT BALANS:

Van boven naar beneden
26 24 21 13 26 33

KLEUR RUIMTE - Aangepast

Rood: 65 8 0
Groen 22 18 11
Blaauw 0 18 50
Geel 55 38 8
Cyan 10 34 52
Mag 56 23 52

BEELD OPTIES

Kleurtint: Normaal
Grootte: Auto-breed
Scherm modus 16:9 (4:3)
Digitale ruisfilter: UIT
MPEG ruisfilter: UIT
Filmmodus: Auto1 (UIT)
Motion Plus Vloeiend (Standaard)
Smart LED: Standaard

Dit zijn mijn instellingen nu, tussen de haakjes zijn de jouwe, dus diverse aanpassingen gedaan, nu ben ik tevreden, hij was net wat aan de donkere kant.
Ik zie dat je 10p Wit balans aan hebt staan. Kan je daar je settings ook van posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
keepitfrosty schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:14:
[...]

Ik zie dat je 10p Wit balans aan hebt staan. Kan je daar je settings ook van posten?
Niks aan veranderd, ik denk nu ik jou opmerking lees dat ik eruit kan halen dat ik hem dan net zo goed uit kan zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dreke008, zet je Tv eens op RTL7 .... ik weet niet welke instelling het is maar je wordt toch helemaal knettergek van de tickertape. Een soort mislukte 3D. Maar voor de rest heel aardig en ik laat het even staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
GerCor schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:31:
@Dreke008, zet je Tv eens op RTL7 .... ik weet niet welke instelling het is maar je wordt toch helemaal knettergek van de tickertape. Een soort mislukte 3D. Maar voor de rest heel aardig en ik laat het even staan.
Ik weet wat je bedoeld, maar helaas de rollende balk onderen is 1 strak lijntje met haar zuivere tekst, zonder het Tickertype effect waar jij op duld, geen idee waarom jij dit wel hebt.????
Ik denk dat het dan die Randverbetering of dat vloeiend gedeelte is, kan me niks anders voorstellen, maar ikke gelukkig geen last van.

[ Voor 11% gewijzigd door Dreke008 op 12-11-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreke008 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:16:
[...]

Niks aan veranderd, ik denk nu ik jou opmerking lees dat ik eruit kan halen dat ik hem dan net zo goed uit kan zetten ?
Ja het zou dan niet uit moeten maken als je niks aan de settings daarvan hebt veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrizzNL
Heb net ook even gekeken naar rtl7 en heb daar ook geen last van, gewoon vloeiende scrollende zuivere tekst, boven genoemde instelling van Dreke008 ga ik zo even instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
keepitfrosty schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:55:
[...]

Ja het zou dan niet uit moeten maken als je niks aan de settings daarvan hebt veranderd.
Ik laat hem maar gewoon staan, ben nu heel tevreden.
Ik heb wel voor de zekerheid mijn post in een Word document gezet, voor het geval dat ze bij Samsung weer alles resetten.
Ik wist bij god niet meer hoe ik het had, werd er gek van, kreeg het maar niet zoals ik het had.
Nu zoals iedereen kan lezen heb ik voor 90% de instellingen genomen van GerCor, iets aangepast en nu super blij.
Wat een beeld, mooie kleuren, die haal je niet als je alleen maar kleur veranderd, die specifieke instelling van GerCor zijn perfect.

Alleen nog 2 vragen.
Ik poste een paar post geleden iets over het lampjes gebeuren van de afstandbediening, is dit nog iemand opgevallen dat hij het nu weer doet, er zijn geen batterijen verwisseld.

Wat hebben jullie ingesteld bij 3D, ik heb gezicht op 2 staan en diepte op 5, maar weet niet of dit in combinatie van alle andere instellingen het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
ChrizzNL schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:57:
Heb net ook even gekeken naar rtl7 en heb daar ook geen last van, gewoon vloeiende scrollende zuivere tekst, boven genoemde instelling van Dreke008 ga ik zo even instellen.
Succes, en ook hulde aan GerCor, ik heb er alleen voor mijn gevoel de slagroom op gedaan hahahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
golfgti5 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 08:46:
Dit zijn mijn persoonlijke, instellingen;

Standaard

backlight 14
contrast 76
helderheid 45
scherpte 50
kleur 35

Geavanceerde instellingen

Zwarttinten - Donkerder
Dynamisch contrast - middel
LED motion plus - uit

Beeldoptie's

Kleurtint - Warm2
Grootte - Auto Breed
Scherm - 16:9
Digitale ruisfilter - uit
MPEG ruisfilter - uit
Film modus - Auto1
Motion Plus - uit
Smart LED - uit

Ik vind dit het lekkerste kijken, heb hem het liefst op Naturel staan maar de auto-dimming functie maakt mij helemaal gek.
Nogmaals, dit is wat ik persoonlijk mooi vind..........ieder zijn meuk.
Had ze eens ingesteld voor de lol, is wat je schreef ieder zijn meuk.
Mijn mening, te flets, te weinig kleur en zwart is niet zwart, en beeld is niet zo haarscherp zoals ik gewent ben.
sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dreke008

Pfff, noem het toeval maar bij mij is de tickertape met jouw instellingen nu ook goed, zag het effect bij mijn eigen instellingen ook even opduiken. Ligt waarschijnlijk aan de uitzending. Ik hou jouw instellingen onder 'film' staan en ga vanavond even kijken of het toch niet te licht is afgesteld.

Alleen: Scherm - 16:9

Dat ga ik dus echt niet doen. Kijk je dan naar MTV, TMF en CNN ..... dat lijkt natuurlijk nergens op.

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 12-11-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
GerCor schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:13:
@Dreke008

Pfff, noem het toeval maar bij mij is de tickertape met jouw instellingen nu ook goed, zag het effect bij mijn eigen instellingen ook even opduiken. Ligt waarschijnlijk aan de uitzending. Ik hou jouw instellingen onder 'film' staan en ga vanavond even kijken of het toch niet te licht is afgesteld.
Ik had die instellingen gisterenavond aangepast, dus dat zal wel goed komen.
Maar is ook wat je zelf mooi vindt en waar je smaak naartoe neigt, dat hele felle daar hou ik ook niet van, en wat mij opviel is dat een film via mijn eminent net iets beter op het scherm spat dan met jou instellingen, films zijn over het algemeen al wat donkerder, en met de onaangepaste was het net TE donker.

Blij voor je dat je nu geen last meer hebt van Tickertype. Toppie.

Had je nog gelezen van de afstandbediening en 3D, ben wel nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
ChrizzNL schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:39:
Oke gaan we daar nog even meespelen de zwarttinten.

Gister nog Avatar 3d half sbs gekeken wat knalt dat van het scherm af zeg echt geweldig, me zwager zat gewoon te likken baarden haha.
Ook meerdere malen gehad.
Mijn schoonbroer is een Philips fan, heeft de PFL42 9704.
Ik extra Avatar opgezet hahahahah.
Men wat een beeld, en toen die binnen kwam was het, ooohhh een Samsung, die was na 2 minuten helemaal stil hahahahahahha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
GerCor schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:13:
@Dreke008

Alleen: Scherm - 16:9

Dat ga ik dus echt niet doen. Kijk je dan naar MTV, TMF en CNN ..... dat lijkt natuurlijk nergens op.
Laat me die nu net niet kijken, maar weet wat je bedoeld, tijdens het zappen kom ik wel eens op die zenders, je hebt gelijk, als je daarna kijkt dan moet je hem op 4:3 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat van die lampjes van de afstandsbediening. Ik had dat laatst ook en dat betekende in mijn geval dat de batterijen bijna leeg zijn. Waarschijnlijk zijn jouw batterijen iets bewogen als je de AB weglegt. Ik haalde ze er wel eens even uit en dan de weer in, dan deed de verlichting het weer ......... een tijdje. Nieuwe batterijen doen wonderen.

Ik heb geen 3D films, geen blu-ray speler, kijk voor de gein wel eens met de 3D bril naar het demokanaal 15 of gewone HD zenders en dan op 2D naar 3D, maar ik heb er voorlopig nog niks mee. Dat hele 3D zegt mij niks, vind het verwarrend omdat je niet weet waar je kijken moet. Wat ik wel geinig vind van de 3D is dat zelfs het Samsung menu 3D is en dat zie je pas als de bril opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom hebben die nieuwe TV's zoveel moeite met o.a. de tickertape of lange pans waardoor er schokken in het beeld ontstaan?

bij mijn 7700 is de tickertape doorgaans goed maar af en toe gaat hij toch nog de mist in.

Bij mijn 5 jaar oude Sharp LCD heb ik daar nog nooit last van gehad.(ook niet met full hd materiaal)

Dus waarom gaat het met je oude LCD TV allemaal vlekkenloos en met de anno 2010 200 MHz TV standaard niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Dreke008 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:12:
[...]

Had ze eens ingesteld voor de lol, is wat je schreef ieder zijn meuk.
Mijn mening, te flets, te weinig kleur en zwart is niet zwart, en beeld is niet zo haarscherp zoals ik gewent ben.
sorry.
Uiteraard geen probleem, daarom zitten we op dit forum, om elkaar verder te helpen toch.

Wat betrefd jou instellingen, die vind ik wel mooi, enige kleine minpuntje is dat ik nu even op Ere-divisie live voetbal zit te kijken het wit van de thuisspelende club (krijg de naam niet uit mijn strot) niet wit lijkt maar wat meer naar blauwig/wit neigt, beetje kunstmatig, kan ik daaraan nog iets sleutelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
golfgti5 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:30:
[...]

Uiteraard geen probleem, daarom zitten we op dit forum, om elkaar verder te helpen toch.

Wat betrefd jou instellingen, die vind ik wel mooi, enige kleine minpuntje is dat ik nu even op Ere-divisie live voetbal zit te kijken het wit van de thuisspelende club (krijg de naam niet uit mijn strot) niet wit lijkt maar wat meer naar blauwig/wit neigt, beetje kunstmatig, kan ik daaraan nog iets sleutelen?
Natuurlijk, ik zou alleen niet aan kleur alleen zitten, speel wat met die specifieke kleurinstellingen.

Mocht je de oplossing hebben voor het in jou ogen kunstmatige zou ik het top vinden als je de veranderingen even bekent maakt, wie weet delen wij jou mening daarna ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:27:
Waarom hebben die nieuwe TV's zoveel moeite met o.a. de tickertape of lange pans waardoor er schokken in het beeld ontstaan?

bij mijn 7700 is de tickertape doorgaans goed maar af en toe gaat hij toch nog de mist in.

Bij mijn 5 jaar oude Sharp LCD heb ik daar nog nooit last van gehad.(ook niet met full hd materiaal)

Dus waarom gaat het met je oude LCD TV allemaal vlekkenloos en met de anno 2010 200 MHz TV standaard niet?
Judder op 0 zetten en Blur op 9 of 10 geeft bij mij geen problemen met lange pans of AMP helemaal uit. Zet je judder aan dan gaat de TV extra handelingen doen om het beeld soepeler te krijgen en daar gaat het nog weleens mis. Dan komt het schokken. Oudere LCD tv's hadden deze opties vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrizzNL
Dreke008 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:18:
[...]

Had je nog gelezen van de afstandbediening en 3D, ben wel nieuwsgierig.
Van de afstandbediening kan ik niks zeggen heeft altijd goed gewerkt met de verlichting, 3D verhaal zal ik vanmiddag of vanavond even kijken wat de instellingen zijn.

Instelling gedaan zoals je hebt beschreven en top beeld alleen als je bv naar nos journal kijkt is het beeld top maar als ze dan een filmmateriaal laten zien vanop locatie dan ziet er er niet uit. slecht beeld wordt dus nog slechter laat maar zeggen, is zowel bij instellingen van GerCor als jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
ChrizzNL schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:53:
[...]

Van de afstandbediening kan ik niks zeggen heeft altijd goed gewerkt met de verlichting, 3D verhaal zal ik vanmiddag of vanavond even kijken wat de instellingen zijn.

Instelling gedaan zoals je hebt beschreven en top beeld alleen als je bv naar nos journal kijkt is het beeld top maar als ze dan een filmmateriaal laten zien vanop locatie dan ziet er er niet uit. slecht beeld wordt dus nog slechter laat maar zeggen, is zowel bij instellingen van GerCor als jouw.
Viel mij ook op, maar gelukkig zijn het maar fracties, mij gaat het om de HD uitzendingen en Films via Eminent, en die zijn super met de instellingen.

Voor GEEN HD materiaal kun je ook een aparte instelling nemen, stel je die in bij standaard, kijk je troep zet je hem op standaard, kijk je HD kwaliteit zet je hem op Film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChrizzNL schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:53:
[...]

Je zou dit kunnen aanpassen dan in de door hun geposte settings:

Digitale ruisfilter - uit -> aanzetten
MPEG ruisfilter - uit -> aanzetten

Let er wel op dat er vaak weer extra ruis bijkomt wanneer je HD materiaal bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrizzNL
Dreke008 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:02:
[...]

Viel mij ook op, maar gelukkig zijn het maar fracties, mij gaat het om de HD uitzendingen en Films via Eminent, en die zijn super met de instellingen.

Voor GEEN HD materiaal kun je ook een aparte instelling nemen, stel je die in bij standaard, kijk je troep zet je hem op standaard, kijk je HD kwaliteit zet je hem op Film.
Oke, ik kijk ook heel veel films en series en uiteraard alleen in HD formaat, laat het voorlopig zo even staan met kleine verandering van boven genoemde post meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
keepitfrosty schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:02:
[...]

Je zou dit kunnen aanpassen dan in de door hun geposte settings:

Digitale ruisfilter - uit -> aanzetten
MPEG ruisfilter - uit -> aanzetten

Let er wel op dat er vaak weer extra ruis bijkomt wanneer je HD materiaal bekijkt.
Heb je dit dan al getest ?
Ik begrijp alleen even niet het gedeelte van HD, daar zit toch normaal geen ruis in, tenminste in de kwaliteit die ik via mijn Eminent gewent bent te kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dreke008 je schreef: 'Voor GEEN HD materiaal kun je ook een aparte instelling nemen, stel je die in bij standaard, kijk je troep zet je hem op standaard, kijk je HD kwaliteit zet je hem op Film.'

Maar dat geldt niet voor beeldopties, die kun je niet apart instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreke008 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:10:
[...]

Heb je dit dan al getest ?
Ik begrijp alleen even niet het gedeelte van HD, daar zit toch normaal geen ruis in, tenminste in de kwaliteit die ik via mijn Eminent gewent bent te kijken ?
Niet getest omdat ik toch amper nog SD materiaal bekijk. Maar wat bij SD materiaal nog weleens wil voorkomen is de ruis die je daarbij krijgt. Dat kan je met deze instellingen wat verminderen. Alleen ga je dan HD materiaal bekijken waar amper ruis inzit dan willen deze filters nog weleens extra ruis toevoegen omdat ze toch proberen de zaken wat op te poetsen terwijl er niks op te poetsen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrizzNL
2 filters even aangezet en scheelt wel degelijk bij mij, top

Zag trouwens even snel bij mij 3d instellingen staan gezicht 0 en diepte 5 volgens mij standaard instelling, zal me daar ook eens inverdiepen, heb nu wel aardig wat 3D films liggen en gekeken uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
GerCor schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:14:
@Dreke008 je schreef: 'Voor GEEN HD materiaal kun je ook een aparte instelling nemen, stel je die in bij standaard, kijk je troep zet je hem op standaard, kijk je HD kwaliteit zet je hem op Film.'

Maar dat geldt niet voor beeldopties, die kun je niet apart instellen.
Bedoelde eigenlijk te zeggen dat je instellingen maakt die bevallen voor geen HD materiaal, en instellingen voor HD materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
keepitfrosty schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:20:
[...]

Niet getest omdat ik toch amper nog SD materiaal bekijk. Maar wat bij SD materiaal nog weleens wil voorkomen is de ruis die je daarbij krijgt. Dat kan je met deze instellingen wat verminderen. Alleen ga je dan HD materiaal bekijken waar amper ruis inzit dan willen deze filters nog weleens extra ruis toevoegen omdat ze toch proberen de zaken wat op te poetsen terwijl er niks op te poetsen valt.
Ben ik blij dat ik die standaard uit heb staan hahahahah
Was vroeger al zo, neem antenne versterkers toen, signaal werd wel beter, maar troep werd ook versterkt.
Gelukkig is dit minder geworden nu met het digitale signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
ChrizzNL schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:25:
2 filters even aangezet en scheelt wel degelijk bij mij, top

Zag trouwens even snel bij mij 3d instellingen staan gezicht 0 en diepte 5 volgens mij standaard instelling, zal me daar ook eens inverdiepen, heb nu wel aardig wat 3D films liggen en gekeken uiteraard.
Wat is je bevinding bij HD materiaal nu je ze aangezet hebt.??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrizzNL
HD materiaal moet ik nog testen, kinderen zitten nu even herhaling sinterklaas journal te kijken, even geduld dus, dan post ik het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spiderbalm
GerCor schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:55:

Maar misschien een tip.

ehh....., waar staat in in het profiel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrizzNL
Je gaat naar mijn profiel dan bij profiel gegevens naar myreact dan wijzig profiel en dan bij Gegevens die in je bericht zichtbaar zijn
Signature
invullen wat je wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn verlichting op de AB doet het alleen wanneer ik 1 x op On/Of druk (rechts boven). Na 5 seconden gaat de verlichting uit; druk ik daarna weer op een toets dan doet de verlichting het weer.
Het hangt dus af van de status on/off; m.i. dus niet van lege batterijen.
Als deze bijna leeg zijn, zie je een hele grote batterij links boven in de hoek van de tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de nieuwe firmware 3003 ben ik de widget bowling kwijt...kan hem niet meer vinden
hoe kan ik die terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@gurdy: nooit gezien, bij mij ging de verlichting heel snel knipperen en reageerde de AB nergens meer op.

@hotel: Samsung zet widgets er op en haalt ze er af.

Edit, tot nu vind ik de Yahoo! widget een flop. Tickertape is niet op te roepen en alles is Amerikaanse zooi. Verwacht ook een update.

[ Voor 30% gewijzigd door GerCor op 13-11-2010 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 08:46:
@gurdy: nooit gezien, bij mij ging de verlichting heel snel knipperen en reageerde de AB nergens meer op.

@hotel: Samsung zet widgets er op en haalt ze er af.

Edit, tot nu vind ik de Yahoo! widget een flop. Tickertape is niet op te roepen en alles is Amerikaanse zooi. Verwacht ook een update.
Vanmorgen de update erop, geen instellingen/satelietinstellingen kwijt:)
Instellingen overgenomen van GerCor en een beetje van mijzelf; nu maar hopen dat de overige gezinsleden van de knopjes afblijven.....
Edit: update gedaan via internet, niet via USB :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 08:58:
@keepitfrosty

waar vindt ik jou instellingen lijst GerCor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pagina 77, ergens in het midden.

Alleen beeldopties een beetje aangepast

Veranderingen t.o.v. pag. 77

Digitale ruisfilter: auto
MPEG ruisfilter: auto
Filmmodus: auto1
Motion Plus Vloeiend

[ Voor 71% gewijzigd door GerCor op 13-11-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dreke008

Vraagje.

Ik zie dat jij een eminent hebt. Als jij daarmee Video Ts streamt dan heb je neem ik aan, ondertiteling? Waarom laat de Samsung TV UE46C8700 die ondertiteling dan niet zien als je het direct streamt van een HDD? Kun je, of iemand anders, dat uitleggen? Ik heb zelf ook 2 eminents aar gebruik die niet voor de Samsung. Bij eminent kun je wel ondertiteling selecteren.

[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 13-11-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerCor schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 11:05:
Pagina 77, ergens in het midden.

Alleen beeldopties een beetje aangepast

Veranderingen t.o.v. pag. 77

Digitale ruisfilter: auto
MPEG ruisfilter: auto
Filmmodus: auto1
Motion Plus Vloeiend
Ik heb je instellingen gisteren even getest. Op zich zijn de instellingen wel ok. Niet gek. Alleen heb wel het idee dat bij donkere scenes details verloren gaan omdat alles donkerder is qua zwartwaarden. Wit waarden ook wat off. Maar op zich geen gekke instellingen.

Motion plus laat ik verder op custom en dan judder op 0 en blur op 10 anders krijg je van die irrie korte schokken bij 24p content bij lange camera pans.

[ Voor 11% gewijzigd door keepitfrosty op 13-11-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreke008 heeft alles t.o.v. mijn instellingen wat lichter gezet, zie pag. 103. Ik moet zeggen dat ik niet FILM heb gekozen maar Standaard. Misschien dat dat nog iets uitmaakt voor het lichter zijn en witwaarden.

Ik ben er helemaal blij mee en of ik details mis? Ik zie het niet, dus mis het niet.

De beeldopties kun je niet voor FILM, Standaard, Naturel en Dynamisch apart instellen. Dus, dat heb ik overgenomen. Ik zie het verschil niet met alles op uit.

Judder en Blur zeggen mij niks, kom die namen ook niet tegen in het menu. Gebruik je soms een engelstalig menu?

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 13-11-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

EINDELIJK!!

Eindelijk kan ik .mkv's kijken die gestreamd worden vanaf Twonky Server. Twonky staat op veel NAS stations geinstalleerd standaard maar versie 5 kon niet met de Samsung overweg terwijl elke andere TV geen probleem was.

Ipv Samsung eigenlijk niet zo eigenwijs had moeten zijn met het accepteren van een bepaald formaat heeft Twonky op HEEEL veel gemopper en gezeur van Samsung gebruikers een aanpassing gedaan en met versie 6.028 werkt het SUPER!

Niet alleen op mijn 8700 maar ook op mijn C550 waar mkv's ook niet werkte.

pfjooee eindelijk al die HD content afspelen zonder geklooi met een usb stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik volg dit forum al een tijd en heb vorige week dan ook de 46c8700 gekocht. Wat een mooie tv, heb meteen de instellingen van gercor aangepast en de beelden spatten van het scherm. Tot nu toe weinig aan op te merken, behalve dat ik het zappen niet echt snel vind gaan (neotion + ziggo). Ik had firmware 1013.2 en heb hem gister geupdate naar 3003. Bij de vorige firmware was 3d gewoon goed en nu niet meer. Kan ik nog terug naar een eerdere firmware en zo ja waar kan ik die vandaan halen. Op de site van samsung zie je alleen de meest recente. Ik hoor graag van jullie.
gr Janco
Pagina: 1 ... 26 ... 45 Laatste