Stan schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:31:
Nogmaals, ik raad de 3001 sterk af!
Ik kan niet meer terug naar goeie firmwares (lekker dan) zoals 2006, en ook de nieuwe 2 november 3000.6 kan ik niet uppen, waarschijnlijk omdat dit versienummer lager is dan 3001.1 :
Bij de 3001 zijn sowieso de volgende hoofdzaken aan de hand:
- Zwarte balken bug is terug (1080p HDMI vanaf PC is nooit full screen maar te groot of met zwarte balken (ligt aan Hz))!
- Input lag (vertraging/moddermuis) is terug op HDMI ingang(en)!
- Trillend beeld op 50 Hz vanaf PC/HDMI! (NIEUW)
- EPG tijdsverschil (UK/Ireland) is nog aanwezig.
Die input lag hadden wij ook weer met pinbal op de X360. Gewoon opnieuw game mode aan gezet en het zag er weer een stuk beter uit kwa response
Full screen issues nog niet geprobeerd via laptop.
Trillend beeld op 50 Hz IS heel normaal. Zelfs op een laptop zelf waar een native 60Hz scherm in zit, terug configureren op 50 / 40 Hz geeft hetzelfde effect. Misschien wel weer clear motion aanzetten

?
EPG tijdsverschil is nog never nooit opgelost geweest bij mij. Althans, het enige waar ik altijd last van heb is het volgende:
- Ga door je guide menu heen en weer, gewoon kijken welk programma interessant is
- Kies eindelijk de serie / film die je wil zien
- Naderhand (+/- uurtje) is serie / film afgelopen, gaat vervolgens weer gebruik maken van de guide en deze lijkt dan ietswat outdated. Andere series / films die te selecteren zijn, zijn al afgelopen, terwijl de tijdsbalk aangeeft dat deze nog dik een uur bezig horen te zijn etc etc. (na 10 keer meegemaakt te hebben een keer extra op gaan letten mbt tijden). Heb helaas nog niet dit probleem vastgesteld bij de satelliet, zal ik de volgende keer op letten, dan zou het een EPG icm Digitenne decoding kunnen zijn.
Over het zomaar aanpassen van versie nummers zou ik toch wat terughoudend zijn. Je weet niet wat je aanpast en waar het voor gebruikt kan worden intern. Desalniettemin zijn er C serie eigenaren die al gedowngrade hebben.
Maar daar kunnen wij geen gebruik van maken voor zover ik weet, als onze TV's CI+ certified zijn, word er expliciet gezegt op de pagina van de tutorial dat het voor de CI TV's bedoelt is.
Nu ben ik geen held hierin en heb het nog niet uit zitten doktoren, maar ik dacht dat het verschil tussen CI en CI+ alleen de software erachter was. Tevens staat op de CI(+ ) WiKi dat nagenoeg alle samsung LCD LED tv's tegenwoordig CI+ motherboards hebben ... dus.
Bronnen:
Succesvolle C serie downgrade
Tutorial (welke dus eigenlijk niet voor ons van toepassing is)
En bedenk, bij twijfel niet aan beginnen/doen

Ik sta niet garant voor wat je zelf aan je eigen TV doet/prutst.