Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met de channel editor die op internet te verkrijgen is, kan je makkelijk de satelliet zenders op de juiste volgorde zetten.

Trourens, niet alle transponders van Astra 3 23,5 Oost zitten in de Samsung TV dus die moeten handmatig even toegevoegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:50
Ben sinds afgelopen vrijdag de gelukkige eigenaar geworden van de 46C8700!
Heb mijn Topfield TF7710HDPVR afgekoppeld en de sat rechtstreeks aangesloten op de Samsung.
In eerste instantie werkt mijn PowerCam Pro en SmartWi kaartje niet helemaal lekker, vaak tijdens zappen kwam de melding "gecodeerd signaal" Heb via het kanaal JSC +1 de PowerCam geüpdate naar software versie 3.2, ook de Samsung firmware geüpdate naar de .2004 versie.
De melding komt nu minder vaak, maar is nog steeds aanwezig.
Ook de kanalenlijst heb ik via de USB naar een usbstick geëxporteerd en bewerkt met de "Samsung Channel List Editor 0.72" bewerkt en weer geïmporteerd in de Samsung. Dit werkt erg goed!

Ik zit alleen nog met een paar vraagjes.
Ik heb niet alle zenders tot mijn beschikking, nu heb ik gelezen dat je handmatig transponders toe moet voegen, maar welke? Ik heb op KingOfSat gekeken, maar weet niet welke ik moet toevoegen.
Is er iemand die een Aston 1.07 module gebruikt? Zo ja, wat zijn je bevindingen?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oplossing om kanalen te verplaatsen is opgelost. Het is niet nodig om alternatieve software te gebruiken zoals SammyGo. Samsung heeft een eigen tool hiervoor.

Ik probeer er een screenshot bij te plaatsen maar dat lukt mij niet. Maar dan hier de gegevens
Samsung Channel list editor v0.72 copyright@2009Samsung Electronics

Schijnt speciaal te zijn voor de 7000 en 8000 serie en werkt erg eenvoudig.
Alle kanaallijsten zijn hiermee te bewerken.

Ik heb hem niet bij samsung kunnen vinden maar op een rus. site het bestand heet
chlpced-0.72-release.zip en de site is http://files.mail.ru/YOXPPY

natuurlijk kun je de bestandsnaam ook in google invoeren.
Veel plezier ermee.

Mocht er nog iemand zijn die antwoord heeft op mijn vraag hoe video's te streamen dan hou ik mij aanbevolen. Ik heb al wel een dnla server (mezzmo 2.1.7.0) gevonden en zie mijn samsung daar al in maar weet niet hoe ik de beelden op de TV moet krijgen.
Alvast bedankt

Edit
Sorry BAS _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ zie net dat jij ook al de kanalen editor hebt vernoemd. maar ik laat de link wel even staan voor de liefhebbers.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Bas Post schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:14:
Ben sinds afgelopen vrijdag de gelukkige eigenaar geworden van de 46C8700!
Heb mijn Topfield TF7710HDPVR afgekoppeld en de sat rechtstreeks aangesloten op de Samsung.
In eerste instantie werkt mijn PowerCam Pro en SmartWi kaartje niet helemaal lekker, vaak tijdens zappen kwam de melding "gecodeerd signaal" Heb via het kanaal JSC +1 de PowerCam geüpdate naar software versie 3.2, ook de Samsung firmware geüpdate naar de .2004 versie.
De melding komt nu minder vaak, maar is nog steeds aanwezig.
Ook de kanalenlijst heb ik via de USB naar een usbstick geëxporteerd en bewerkt met de "Samsung Channel List Editor 0.72" bewerkt en weer geïmporteerd in de Samsung. Dit werkt erg goed!

Ik zit alleen nog met een paar vraagjes.
Ik heb niet alle zenders tot mijn beschikking, nu heb ik gelezen dat je handmatig transponders toe moet voegen, maar welke? Ik heb op KingOfSat gekeken, maar weet niet welke ik moet toevoegen.
Is er iemand die een Aston 1.07 module gebruikt? Zo ja, wat zijn je bevindingen?
Ay, was lang weekendje weg. Maar je hebt hem al gescored. Als je bij "gecodeerd signaal" even blijft wachten gaat het niet weg? Ik heb met KPN altijd de eerste 10 / 15 seconde bij het aanzetten van de TV dat hij dat even blijft geven, daarna is 80% van de kanalen in orde en na een minuut 100%. Heel vreemd, lijkt wel alsof hij alles even bufferd ofzo. Nu is het wel zo dat wij thuis uit uit hanteren en niet standby, weet niet of hij hier dan sneller is daarmee of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voetertje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 16:41
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:58:
met de channel editor die op internet te verkrijgen is, kan je makkelijk de satelliet zenders op de juiste volgorde zetten.

Trouwens, niet alle transponders van Astra 3 23,5 Oost zitten in de Samsung TV dus die moeten handmatig even toegevoegd worden.
Hoe kom je aan die transponders? (heb wel gevonden waar je ze moet toevoegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voetertje schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:18:
[...]

Kijk op deze site http://www.totaaltv.nl/?action=frequenties_index niets invullen alleen op zoek klikken en alles wordt weergegeven. Daarna kwestie vam knippen en plakken.
Je kunt dat doen voor zowel TV als radio.
Als je dan toch sateliet kijkt zijn alle programmabladen bull shit. Dan zou een abbo bij dit blad op zijn plaats zijn. Dan krijg je om de zoveel tijd een hard copy van alle satelieten met de bijbehorende zenders en gegevens.
Meestal staat er op de cover dat er een frequentie bijlage ingesloten zit en dan kun je natuurlijk ook bij de lokale boekenwinkel een exemplaar scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
Goedemorgen,

Ben gisteravond nog even aan het pielen geweest met mijn Ledje, heb een Aston 1.07 module erin geprikt die ik uitgeleend had aan mijn buurman en voila, geen meldingen meer, hij zapt beduidend sneller dan de Powercam Pro! Heb ook 2 transponders op Astra 3 handmatig ingescand. Heb nu alles voor elkaar!
Nu het beeld afstellen, heb de settings overgenomen die in dit topic vermeld staat, maar ben nog niet echt te spreken over het resultaat, is wel een stuk beter dan modus: "standaard"
Ik vindt de HD uitzendingen niet echt scherp overkomen, M'n topfield geeft toch een beter en scherper plaatje!
Ik had mijn topfield ingesteld op 720P, maar zie dat de samsung bij HD uitzendingen 1080i aangeeft, kan je de samsung ook niet instellen op 720P?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:46:
De oplossing om kanalen te verplaatsen is opgelost. Het is niet nodig om alternatieve software te gebruiken zoals SammyGo. Samsung heeft een eigen tool hiervoor.

Ik probeer er een screenshot bij te plaatsen maar dat lukt mij niet. Maar dan hier de gegevens
Samsung Channel list editor v0.72 copyright@2009Samsung Electronics

Schijnt speciaal te zijn voor de 7000 en 8000 serie en werkt erg eenvoudig.
Alle kanaallijsten zijn hiermee te bewerken.

Edit
Sorry BAS _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ zie net dat jij ook al de kanalen editor hebt vernoemd. maar ik laat de link wel even staan voor de liefhebbers.
Ik heb het programmaatje gedownload, maar snap nog niet hoe je de kanalenlijst exporteerd van je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:47:
Hallo GerCor,

Helaas niet gelukt, krijg hem ook niet toegevoegd. Als ik klik op een aparaat toevoegen en hem 15 minuten laat zoeken vind ik hem niet. Dus ook daar ligt het niet aan....

[...]
Even een afwijkende vraag. Heb je al deze testen als eens geprobeert met je Anti-virus of Firewall uit. Ik heb zelf de C8700 en de BD C6900. Ik kreeg ze wel meteen aan het internet, maar de apparaten en pc zagen elkaar niet wat ik ook deed. Totdat ik McAfee eens uitzette en toen zag elke apparaat elkaar. Op een of ander manier stond er ingesteld dat dit een public network was. Toen ik het veranderde in een trusted network werkte alles weer. De C8700 en BD C6900 hangen beiden draadloos in het netwerk, maar heb er buiten de netwerkinstellingen niets aan hoeven doen om deze te koppelen aan PC Share Manager.

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ik heb gisteravond nog even naar mijn andere 2 computers gekeken. In beide computers, terwijl ik er niets mee gedaan heb qua toevoegen of installeren, staat de Tv gewoon bij WMP 12.

Ik zag vorige week een filmpje bij YouTube over de remote van de 9000 serie. Ook geschikt voor de 8000 serie. Je kunt het ding zo programmeren dat alle aangesloten apparaten in 1 keer opstarten. Hetzelfde idee als de Logitech dus. De AB kost nu net iets meer dan 200 euro. Maar ik heb de Iphone app. Kan natuurlijk veel minder maar is gratis. Krijg alleen TT niet aan de praat maar dat gebruik ik nauwelijks. Na de update kan ik wel teksten intypen bij Twitter e.d. Een stuk handiger dan de Samsung AB.

En verder ben ik benieuwd of iemand de Webcam voor Skype heeft aangesloten. Vind het wel een leuke toevoeging maar je kunt het alleen, volgens mij, via Skype zelf bestellen. Zo'n 160 euro.

[ Voor 66% gewijzigd door GerCor op 27-10-2010 10:35 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bas post en Voetertje

Ik heb in mijn vorige post geschreven dat je de zenders die je mist handmatig moet toevoegen.

even een snelle search op internet naar de zenderlijst en je weet precies welke transponders je nodig hebt.
Zijn 4 of 5 stuks meen ik. een beetje moeite ervoor doen dus.

Ikzelf heb de Aston 1.07 met originele CanalDigitaal kaart en dat werkt perfect.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:24:
@bas post

een beetje moeite ervoor doen dus.
Had al zelf gegoogled en transponders toegevoegd, dus heb wel de moeite genomen hoor ;-)

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Gercor en andere,

kan je ook via een externe HDD dvd file's laten afspelen op de C8700, dus .vts en .vob file's e.d. ??
Ik zag een film staan maar als ik die download zijn het de bekende dvd file's.....

grt Ron

[ Voor 4% gewijzigd door golfgti5 op 27-10-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je stelt de vraag eigenlijk verkeerd.

De TV kan in principe alles laten zien.

Het gaat er om, welk apparaat gebruik je. De een gebruikt WMP12, een ander PC Share Manager, weer een ander een NAS, een Netwerk HDD of een Mediaplayer (streamer). Mischien wel een XBox 360 of streamt via een XBox 360 vanaf Windows Media Center.

Ik heb een netwerk HDD en heb daar Vts bestanden op staan. Dat gaat echt niet lukken maar bijvoorbeeld een AVCHD doet het gewoon wel.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Iemand, misschien jij(??) tipte dat je een Samsung G2 achter de tv kon hangen, ik heb vandaag een Samsung G2 640Gb aangeschaft, daar komt de film dus op te staan......werkt dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oja, dat heb ik niet geprobeerd OMDAT ...... iemand anders schreef, ook in deze topic, dat hij een HDD had laten formatteren in de TV, toen in de computer liet formatteren en toen was het afgelopen en herkende de Tv de HDD niet meer. En aangezien ik de G2 uitsluitend gebruik om van de TV te kunnen opnemen en te timeshiften en ik een HUMAX heb en een Iomega netwerk HDD waar al mijn films en foto's en muziek op staan zie ik geen aanleiding om films op de G2 te zetten.

Dus

- HUMAX >> ftp-en naar de Iomega netwerk HDD.
- G2 voor opnemen TV en timeshiften.

Maar ik denk dat het niet lukt met Vts. Kwestie van uitproberen lijkt mij. Ik denk dat je niet verder komt dan MPEG2 en AVCHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
----

[ Voor 100% gewijzigd door golfgti5 op 28-10-2010 10:13 . Reden: Oplossing zelf gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al een keer een AVCHD bestand geprobeerd af te spelen dan?

Volgens mij gaat dat dus niet, en die vob/vts bestanden wel.

Gisteren even in de Video_ts folder de bestanden gekozen en die spelen gewoon af

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:54:

Gisteren even in de Video_ts folder de bestanden gekozen en die spelen gewoon af
AVCHD zie ik gewoon staan op mijn Win7 computer, op mijn netwerk HDD, en kan ik ook afspelen en kan ik streamen via WMP 12. Moet alleen nog software vinden om die stukjes flim aan elkaar te kunnen zetten.

VTS, de ene film doet het wel maar dan drukt de TV het beeld naar 4:3 en is alles ineens heel lang, of ik krijg de melding: AudioCodec niet ondersteund.

Volgens mij neemt de TV zelf op in MPEG4 en de HUMAX MPEG2.

[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 28-10-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Ik heb het geprobeerd, hij speelt bij mij ook gewoon de video file's af vanaf de externe HDD, de meeste .vob's slaat hij over omdat deze niet herkend worden, nadat jij een file heeft gevonden die hij wel kan afspelen pakt hij gewoon de film op.......

Iemand ervaring met xvid/divx, worden deze ook herkend vanaf de HDD en is de kwaliteit nog een beetje om aan te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de kwaliteit van xvid/dvix is toch eigenlijk nooit om aan te zien!
Zeker niet op een beetje formaat scherm, dan zijn je pixels zo groot als postzegels.

gewoon zorgen dat je de originele DVD danwel BD hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:54:

Wat is AVCHD eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opnames gemaakt met een HD CAMcorder.

[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 29-10-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:53
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:38:
de kwaliteit van xvid/dvix is toch eigenlijk nooit om aan te zien!
Zeker niet op een beetje formaat scherm, dan zijn je pixels zo groot als postzegels.

gewoon zorgen dat je de originele DVD danwel BD hebt.
De codec zelf zegt in feite vrij weinig over de afspeelkwaliteit. Het gaat om de bitrate en de mate waarin de codec deze goed weet te benutten. Zo is bij gelijke bitrate XVID doorgaans beter dan MPEG2, maar H264 weer beter/mooier dan XVID. Daarnaast speelt de resolutie een rol. DVD is wat dat betreft achterhaald omdat deze met PAL resoluties werken: 720x576 (op zijn best anamorphic widescreen: 1024x576). Als je dat op je 1920x1080 HDTV af gaat spelen moet er dus een flinke upscale plaats vinden. Hier zit met name het kwaliteitsverlies. Echter, als je een 1920x1080 XVID encoded filmpje hebt met een beetje bitrate kan dat er prima uit zien hoor! :)

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d3vlin schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:03:
[...]

De codec zelf zegt in feite vrij weinig over de afspeelkwaliteit. Het gaat om de bitrate en de mate waarin de codec deze goed weet te benutten. Zo is bij gelijke bitrate XVID doorgaans beter dan MPEG2, maar H264 weer beter/mooier dan XVID. Daarnaast speelt de resolutie een rol. DVD is wat dat betreft achterhaald omdat deze met PAL resoluties werken: 720x576 (op zijn best anamorphic widescreen: 1024x576). Als je dat op je 1920x1080 HDTV af gaat spelen moet er dus een flinke upscale plaats vinden. Hier zit met name het kwaliteitsverlies. Echter, als je een 1920x1080 XVID encoded filmpje hebt met een beetje bitrate kan dat er prima uit zien hoor! :)
Inderdaad. Komt gewoon omdat er teveel noob encoders rips etc op het web gooien die bijvoorbeeld een single pass encode doen met crappy software. Dan krijg je vaak dat xvid er niet uitziet. Maar iemand die goede encoding software gebruikt en weet wat die doet, dan is een goed xvid bestand amper te onderscheiden van de originele DVD of BR versie.

[ Voor 17% gewijzigd door keepitfrosty op 30-10-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Maar als je een dvd film op je harde schijf zet zijn het alle VOB en VTS enzovoorts file's, is daar een programma voor omdat om te zetten en te koppelen zodat je ze vanaf een externe HDD kan afspelen op de Samsung C8700?

Stel je hebt 15 bestanden dan geeft hij bijvoorbeeld eerst 8 x aan dat hij het bestandsformaat niet kent en bij het 9e bestand gaat hij de film afspelen, opzich lukt dat dus wel maar is het behoorlijk irritant, dan liever een ander formaat en het direkt kunnen afspelen.......wie heeft er tip's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Laatst online: 21:19
Er is weer een nieuwe firmware uit.

T-VALDEUC-3001.1

1. Title
2010 model Firmware for self-upgrade
2. Applicable Model
UE**C6, 7, 8 Series
3. Carrier or Corporate Customer
Open Market
4. Description
T-VALDEUC-3001.1
Yahoo Wiget/Premium VOD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
idd, een grote nieuwe firmware (serie 3000 na 2000!):
T-VALDEUC 3001.1

Changelog heeft het over Yahoo Widget en Premium Video On Demand (VOD).

Al je instellingen gaan verloren, het is (omdat dit 3000 is) weer alsof je tv als nieuw is als je hem aanzet, terwijl bij vorige updates slechts enige instellingen moesten worden gedaan!

Info na firmwareupdate 3001.1:
T-VALDEUC-3001.1
2010-10-20
Factory data ver: 336
EERC ver: 132
Internet@TV 2.340 - 5.1.00274

Ik raad deze update AF! niet alleen zijn alle instellingen weg, ook is het probleem met de zwarte balken aan de zijkant EN de trage muis/beeld (de lag) weer teurg! Zwaar balen!

[ Voor 38% gewijzigd door Stan op 30-10-2010 18:52 . Reden: Problemen terug! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
ppppffff alle instellingen weg.
Kan ik weer puzzelen hoe ik alles ingesteld had.

Iemand mooie instellingen voor mij ?????

Zal hem maar opschrijven voor de volgende keer.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Dreke008 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:55:

Hoe bedoel je dat?
Heeft dat te maken met de update naar 3001.1 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Dreke008 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:55:

De volgende settings zijn die van HDTVtest en zijn gecalibreerd etc.:

Picture Mode: MOVIE
Backlight: 4 (to achieve ~115 cd/m2 peak luminance – set this according to your viewing environment)
Contrast: 94
Brightness: 44
Sharpness: 0 for HD content, 20-30 for SD
Colour: 48
Tint: Neutral (50/50)

Advanced:
Black Tone: Off
Dynamic Contrast: Off
Shadow Detail: 0
Gamma: +1
Colour Space: Custom (see settings below)
Flesh Tone: 0
Edge Enhancer: Off

CMS Settings (R / G / B):
Red: 50 0 0
Green: 25 55 0
Blue: 0 14 71
Yellow: 52 52 0
Cyan: 24 52 54
Magenta: 43 9 55

White Balance:
Offset (R,G,B): 28, 25, 24
Gain (R,G,B): 19, 26, 24

10p White Balance: ON
Interval 1 (R,G,B): 2 0 0
2: 0 0 -1
3: 0 0 -1
4: -1 0 -1
5: 0 0 0
6: 1 0 0
7: 0 0 -1
8: 0 1 -2
9: 0 2 -2
10: 0 2 -3

Picture Options screen:
Colour Tone: Warm2
Aspect Ratio: Screen Fit for 1080i/1080p, according to source otherwise
Digital Noise Filter: Off
MPEG Noise Filter: Off
HDMI Black Level: depends on source, “Low” for video devices
Film Mode: Auto 1 or Auto 2 depending on content
Motion Plus: Custom, Blur Reduction: 10, Judder Reduction: 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

golfgti5 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:59:
[...]

Hoe bedoel je dat?
Ik ben ook nog steeds erg nieuwsgierig naar jullie settings...

Natuurlijk smaken verschillen maar is leuk om eens wat anders te proberen en iemand anders zijn smaak uit te proberen.

Dus mocht je de moeite hebben genomen om ze ergens op te slaan...Copy / paste zou ik zeggen!!

* edit..op dat moment wordt er VLAK voor mij een setting gepost haha...toch..mocht je setting hebben die je wil delen..deeeel

[ Voor 11% gewijzigd door xon op 30-10-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Zie mijn eerdere post: Ik raad NOGMAALS AF, de update toe te passen wanneer je de vorige hebt. De problemen mbt zwarte zijbalken EN de lag/vertraging in HDMI-input is terug! Positieve wijzigingen zijn nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook niet de Yahoo! widget? Want ik wil die tickertape nou wel eens een keer aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
GerCor,

gaat bij jou de Samsung G2 HDD ook nooit uit?
Ik bedoel, bij mij blijft altijd het blauwe lampje branden, schakelt de HDD niet uit bij jou na verloop van tijd als je hem niet aanspreekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn TV staat aan en het blauwe lampje staat aan. Mij boeit het niet. Ik denk dat als de HDD zichzelf zou uitschakelen de TV de HDD ook niet meer ziet. En als ik op het rode knopje opnemen druk moet het natuurlijk niet zo zijn dat de HDD eerst een signaal tot opstarten moet hebben.

Ik zou de Tv wel even voor je willen uitzetten om te kijken of het blauwe lampje dan wel uitgaat maar mijn vriendin en dochtertje zitten nu Shrek te kijken ..... en eh ..... dan tel ik ff niet mee. Ik heb de USB stick al klaar om te updaten maar ...... ook dat gaat nu dus even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Ger je hebt helemaal gelijk, zo had ik het nog niet gezien.

Wat anders, ik ben er nog steeds niet achter hoe dat moet, maar als ik eendvd rip en ik heb allemaal vob/vts/video file's, waarmee kan ik ze dan zo converteren zodat ze omgezet worden naar een "container" die de tv wel kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, update geinstalleerd en nu doet de CI+ het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

voor de "ik heb een samsung tv en probeer via wifi een .mkv bestand af te spelen" mensun op dit forum...helaas na de update is dit nog steeds niet mogelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TAG_ScorpioN schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 09:30:
[...]

Ik heb het programmaatje gedownload, maar snap nog niet hoe je de kanalenlijst exporteerd van je tv.
In het TV menu naar kanalenlijst en dan tools dan krijg je exporteren en importeren naar USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na de update alleen nog maar Nederland 1. CI+ Error: Toestel certificaat Ongeldig - Verlopen - 17

Iemand een idee?

Netwerk ID: 7900
frequentie 369000

Klopt dat?

Tv zegt dat het 176 zenders heeft gevonden maar laat dus alleen Ned 1 zien.

Zie trouwens helemaal geen YaHoo! widget en dat Video On Demand ..... zeg het maar, geen idee.

[ Voor 52% gewijzigd door GerCor op 30-10-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexb
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 07:56
Bij mij werkte de ci+ ook niet meer: verlopen ...
module eruit en er weer in gestopt ... weer beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tralatrala ...... en de TV doet het weer. Pfffffff. (CAM 2 keer er uit en er in)

_/-\o_

...... ik zie helemaal geen veranderingen.

[ Voor 150% gewijzigd door GerCor op 31-10-2010 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
golfgti5 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:59:
[...]

Hoe bedoel je dat?
Ja, dat had met de nieuwe update te maken.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Stan schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:29:
[...]

De volgende settings zijn die van HDTVtest en zijn gecalibreerd etc.:

Picture Mode: MOVIE
Backlight: 4 (to achieve ~115 cd/m2 peak luminance – set this according to your viewing environment)
Contrast: 94
Brightness: 44
Sharpness: 0 for HD content, 20-30 for SD
Colour: 48
Tint: Neutral (50/50)

Advanced:
Shadow Detail: 0
Colour Space: Custom (see settings below)
Edge Enhancer: Off

CMS Settings (R / G / B):
Red: 50 0 0
Green: 25 55 0
Blue: 0 14 71
Yellow: 52 52 0
Cyan: 24 52 54
Magenta: 43 9 55

White Balance:
Offset (R,G,B): 28, 25, 24
Gain (R,G,B): 19, 26, 24

10p White Balance: ON
Interval 1 (R,G,B): 2 0 0
2: 0 0 -1
3: 0 0 -1
4: -1 0 -1
5: 0 0 0
6: 1 0 0
7: 0 0 -1
8: 0 1 -2
9: 0 2 -2
10: 0 2 -3

Picture Options screen:
Colour Tone: Warm2
Aspect Ratio: Screen Fit for 1080i/1080p, according to source otherwise
Digital Noise Filter: Off
MPEG Noise Filter: Off
HDMI Black Level: depends on source, “Low” for video devices
Film Mode: Auto 1 or Auto 2 depending on content
Motion Plus: Custom, Blur Reduction: 10, Judder Reduction: 0
Bedankt voor je reactie, maar deze instellingen had ik reeds een keer ingesteld, maar het beviel mij niet zo.
Maar toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En had je die van mij al geprobeerd? Staat in deze topic op blz 77, ergens in het midden.

Zoals gisteravond, alle instellingen kwijt maar omdat ik het hier gepost had .... kon ik het zo weer terugvinden. Ik kan het natuurlijk ook printen maar dat ben ik zo weer kwijt. Want waar leg je het neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat je de instellingen niet als een config-bestandje kunt opslaan op USB; na reset even inlezen en klaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had met mijn instellingen nogal wat last van wat volgens mij 'clouding' wordt genoemd. Bij een zwart scherm zag ik veel grijze vlekken. Maar na deze upgrade is het weg. Je moet inderdaad bijna alle instellingen opnieuw doen. Ook je wachtwoorden bij Internet@Tv zijn weg. Het enige waar ik niets heb hoeven doen aan instellingen zijn de aansluitingen. PC Share manager start gewoon op en al mijn computers en de netwerk HDD zijn er gewoon weer. IPhone moest ik wel opnieuw aanmelden en toestemming geven maar dat was nadat ik de TV teruggebracht had naar fabrieksinstellingen (13 seconden op EXIT drukken)

[ Voor 34% gewijzigd door GerCor op 31-10-2010 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
GerCor,

dus de clouding is nu aanmerkelijk minder bij jou?
Ik wacht nog even op meerdere bevestigingen hiervan, zelf vind ik momenteel dat ik er totaal geen last van heb (of ik kijk niet goed::)) en vraag mij dus af of het daadwerkelijk de moeite waard is om te upgraden gezien het instelwerk wat je dan na je update van 3001.1 hebt.

BTW Ger, heb je na de upgrade je tv terug gebracht naar de fabrieksinstellingen???

[ Voor 11% gewijzigd door golfgti5 op 31-10-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, niet dat je dan een lagere versie firmware er op kunt zetten. Maar mijn Cam deed het niet meer en toen vond ik deze methode om terug te gaan naar fabrieksinstellingen. Ik dacht, zal ik wel uitkomen bij versie 1000 o.i.d. en dan gooi ik de 2004 versie er op maar dat luktte dus ook niet.

Maar op de clouding na - er is geen clouding meer - zie ik nog steeds geen enkel verschil met de vorige firmware. Ik had gehoopt op de YaHoo! widget maar de ticker tape automatisch afspelen staat nog steeds op niet selecteerbaar en eventueel dat video on demand (maar dat heeft misschien ook te maken met de externe video on demand decoder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:22:
[...]

In het TV menu naar kanalenlijst en dan tools dan krijg je exporteren en importeren naar USB
Het lukt mij niet deze optie te vinden, ik ga in het menu naar de lijst waar de channel list en de channel manager staan, overal doorheen gescrolld maar kan het niet vinden.

update: oh wacht, is dit alleen voor satellietontvangers? Ik heb een ci+ cam met ziggo....

[ Voor 10% gewijzigd door TAG_ScorpioN op 31-10-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TAG_ScorpioN schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 10:52:
[...]

Het lukt mij niet deze optie te vinden, ik ga in het menu naar de lijst waar de channel list en de channel manager staan, overal doorheen gescrolld maar kan het niet vinden.
Sorry had het uit mijn hoofd gedaan.
ga naar het menu
kies antenne scrol naar beneden naar överdracht kanalenlijst
geef de pin in standaard 0000
kies dan respectievelijk voor wat je wilt importeren of exporteren via USB

sterkte TAZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voetertje schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:18:
[...]

Ik zie geen mogelijkheid om transponders toe te voegen. Keurig de handleiding gevolgd.
installatie satelietsysteem en dan LNB instellingen en dan transponder. In het menu onder aan het scherm staat dat hier een transponder uit de lijst kunt kiezen. maar in de gebruiksaanwijzing staat dat je hier ook een transponder kunt toevoegen. maar dat lukt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

pff die instellingen zoals hierboven vind ik echt geen gezicht..ik besef dat het er allemaal neutraal uitziet en de kleuren ook echt de bedoelde kleuren zijn maar neennn :-)

Geef mij dan maar me te scherpte diepe kleuren instellingen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik weet niet zeker of het in dit topic thuis hoort, maar de C750 3D TV (LE40C750) is nu al vanaf 887 euro verkrijgbaar. Toch wel interessant, alhoewel ik toch heb besloten om tot volgend jaar te wachten met een 3D TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
xon schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 18:29:
pff die instellingen zoals hierboven vind ik echt geen gezicht..ik besef dat het er allemaal neutraal uitziet en de kleuren ook echt de bedoelde kleuren zijn maar neennn :-)

Geef mij dan maar me te scherpte diepe kleuren instellingen :-)
Mijn idee ook!, welke "te scherpe diepe kleuren" instellingen heb jij als ik vragen mag?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net de nieuwe firmware erop gezet en AMP lijkt eindelijk compleet gefixt te zijn (volgens mij met de vorige ook al maar die had ik overgeslagen) Krijg nu totaal geen korte schokken meer te zien bij lange camera pans. Goede zaak. Vanavond even testen of het irritante schokken bij 3D content ook gefixt is. Want dat is op dit moment bij mij toch wel een kwalijk issue. Tevens lijkt inderdaad het clouding bij donkere scenes een stuk minder te zijn. Geen idee wat er verder veranderd is, maar ze hebben in ieder geval een aantal grote punten aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier btw nog wat settings van een gebruiker van het AVS forum. Deze nog niet getest. Van de week maar even proberen. Wellicht de sharpness bijstellen naar wens gezien ik zelf met sharpness op 0 altijd alles wat dof eruit vindt zien.

After almost 2 months of use, the RGB balance of my UN65C8000 seems to have changed measurably, most notably with respect to blue. Here are settings based on my latest calibration done with CalMAN 4, a ColorMunki, and AVSHD 1.3 disc on a PS3. Target is 2.2 gamma and Rec 709 gamut. As always, your mileage will likely vary.

Mode: Movie
Backlight: 9
Contrast: 97
Brightness: 47
Sharpness: 0
Color: 47
Tint: 50/50
Color Space: Custom
Red: Red: 45 Green: 15 Blue: 0
Green: Red: 36 Green: 46 Blue: 15
Blue: Red: 0 Green: 16 Blue: 47
Yellow: Red: 52 Green: 48 Blue: 9
Cyan: Red: 29 Green: 50 Blue: 53
Magenta: Red: 39 Green: 22 Blue: 46
White Balance:
R-Offset: 23
G-Offset: 23
B-Offset: 26
R-Gain: 33
G-Gain: 25
B-Gain: 15
10p White Balance: On
Interval 1: Red: 1, Green: 3, Blue: 1
Interval 2: Red: 0, Green: 1, Blue: 2
Interval 3: Red: -2, Green: 0, Blue: -1
Interval 4: Red: -4, Green: -3, Blue: -3
Interval 5: Red: -3, Green: -2, Blue: -2
Interval 6: Red: -1, Green: 0, Blue: -1
Interval 7: Red: -1, Green: -1, Blue: -2
Interval 8: Red: -1, Green: -2, Blue: -1
Interval 9: Red: -1, Green: -1, Blue: 0
Interval 10: Red: 0, Green: 0, Blue: 0
Color Tone: Warm2
HDMI Black Level: Low
Smart LED: Standard

[ Voor 3% gewijzigd door keepitfrosty op 01-11-2010 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Bas Post schreef op maandag 01 november 2010 @ 07:19:
[...]

Mijn idee ook!, welke "te scherpe diepe kleuren" instellingen heb jij als ik vragen mag?
Ik heb ze nog niet opgeschreven dus kan ze niet zo 123 posten. Wat wel goed is geweest dat als je de boel aan het instellen bent je er achter komt waar welke instelling voor is ondanks ik af en toe wat aan het instellen ben dat ik bij mezelf denk..ik zie ECHT geen verschil :-)

Sja voor mezelf merk ik dat ik het gewoon mooi vind als er volle kleuren zijn en die bij wijze van spreke zo de winkel in kan in " demo stand" . Ik ben gaan instellen vanuit de " normale" modus en heb de zwartwaardes wat dieper gezet..scherpte...kleuren..brightness...en de handigheidjes van samsung (lees: engines) staan meestal op de medium stand.

Wat betreft de update...ik vraag me af of het .mkv verhaal ooooit gaat werken via wlan. Het schijnt dat er in een .mkv een stukje code zit (door een groot politiek spel etc) waarmee samsung niet overweg kan als het wordt aangeleverd door een 3th party streamer. In mijn geval dus mijn Qnap NAS waar Twonky server op staat te snorren.

Op dit moment is twonky bezig om te kijken of zij dat ding kunnen nekken in een speciaal profiel voor samsung tv's maar eigenlijk omgekeerde wereld lijkt mij. Ik heb dus een hele berg HD content staat op mijn NAS waar ik gewoon geen kont mee kan doen of bij armoe maar omzet naar dvd/divx om het toch te kunnen kijken. (of ik moet het streamen met de samsung tool maar ja dan moet dus weer computer aanstaan en daar heb ik geen NAS voor gekocht)

Verder werkt het spoelen binnen streaming media ook gewoon slecht.

Maar wat ik zei..ik heb niet het idee dat samsung erg ze best doet om deze problemen te verhelpen en de focus op andere zaken ligt die voornamelijk commercieel bij leuke nettv dingetjes en zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar je mee te maken hebt is dat vrijwel alle uitzendingen op TV vragen over de beeldinstellingen oproept. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de uitzending van Waar is de Mol met Ali B. in Marokko dan is het beeld werkelijk waar onvoorstelbaar goed (niveau Discovery HD, History HD en NG HD). Je kon de individuele zandkorrels in de woestijn tellen. Maar kijk ik met dezelfde beeldinstellingen naar Nieuwsuur en zie Twan Huys in de studio en dan ziet hij er uit als een levend lijk. Ziet er niet uit. Het is net of de man is opgemaakt met plamuur.

En nou kan ik voor de lol de instellingen van een UN65C8000 wel overnemen maar ik heb geen UN65C8000 maar een UE46C8700.

De TV is erg gevoelig wat weergave betreft. Ik heb de Tv eigenlijk de hele dag op RTL7 staan. Dat wordt in SD uitgezonden maar kijk ik naar de beelden vanuit de studio dan is het tegen flets aan maar schakelen ze dan over naar Amsterdam, de Beurs, dan is het beeld veel beter en komt in de buurt van HD. Allemaal in dezelfde uitzending en in SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
keepitfrosty schreef op maandag 01 november 2010 @ 07:45:
Net de nieuwe firmware erop gezet en AMP lijkt eindelijk compleet gefixt te zijn (volgens mij met de vorige ook al maar die had ik overgeslagen) Krijg nu totaal geen korte schokken meer te zien bij lange camera pans. Goede zaak. Vanavond even testen of het irritante schokken bij 3D content ook gefixt is. Want dat is op dit moment bij mij toch wel een kwalijk issue. Tevens lijkt inderdaad het clouding bij donkere scenes een stuk minder te zijn. Geen idee wat er verder veranderd is, maar ze hebben in ieder geval een aantal grote punten aangepakt.
@keepitfrosty,

ik had hier laatst een vraag overgesteld (schokken) maar geen reaktie's op gehad, maar waarschijnlijk is dat dus de AMP wat ik versta onder het schokken bij 3D, zoals ik het nu van jou begrijp.
Wil je mij vanavond even laten weten of het bij 3D gefixt is, dan update ik ook.
had jij trouwens last van clouding en is dat nu daadwerkelijk verbeterd zoals GerCor aangeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@golftgti5. Even corrigeren. Toen ik de Tv kocht had ik een beetje last van de LED-verlichting. Boven- en onderin beeld had ik wat strepen uitstralend van dun naar breder. Na verschillende firmware upgrades werden die strepen steeds erger tot zelfs clouding. Duidelijke grijze vlekken in het scherm bij volledig zwart scherm. Het is nu niet slechts beter maar de clouding is helemaal weg en ik zie ook geen strepen meer zoals ik had toen ik de Tv kocht.

Dus, ondanks de waarschuwing deze upgrade niet te doen heb ik het wel gedaan. Was inderdaad even schrikken toen mijn CI+ het niet meer deed en ik ALLE instellingen kwijt was, van netwerk-ID tot wachtwoorden voor Apps, maar dat is allemaal weer gepiept en ik ben 100% tevreden.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 01-11-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
golfgti5 schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:51:
[...]

@keepitfrosty,

ik had hier laatst een vraag overgesteld (schokken) maar geen reaktie's op gehad, maar waarschijnlijk is dat dus de AMP wat ik versta onder het schokken bij 3D, zoals ik het nu van jou begrijp.
Wil je mij vanavond even laten weten of het bij 3D gefixt is, dan update ik ook.
had jij trouwens last van clouding en is dat nu daadwerkelijk verbeterd zoals GerCor aangeeft?
Zal vanavond even wat 3D content er doorheen gooien waarbij ik het schokken goed terug kan zien (je ziet het bijvoorbeeld bij mij erg goed met de nieuwe AVATAR 3D demo scenes van de Panasonic V2 3d demo disc. En dan de vlieg scenes) Ik gebruik wel een mediacenter pc en 3D .mkv-tjes als testmateriaal dus ben er ook nog niet helemaal uit of dit aan mijn setup ligt (of de videobestanden).

Ik had niet echt last van clouding maar ik merk wel dat nu wanneer mijn kamer donkerder is. En ik bijvoorbeeld een zwart scherm heb met een vakje van de settings van de tv in het midden er minder verlichting bij de randen vandaan komt. Alles lijkt nu wat beter een egale kleur zwart te zijn. Dat is ook de enige keren dat ik echt clouding kon opmerken, wanneer het scherm echt volledige naar zwart gaat en bijvoorbeeld een kleine witte tekst in het midden. En dan ook met alle lampen uit in de kamer. Bij normale donkere scenes en een beetje omgevingslicht valt bij mij de clouding eigenlijk niet op.

Ik las al wel van iemand op het AVS forum die problemen had bij het inschakelen van 3D op de nieuwe firmware waardoor zijn tv uitvalt?? Die persoon was dus niet echt blij met de nieuwe firmware. Maar nogmaals ik check dit vanavond even.

[ Voor 7% gewijzigd door keepitfrosty op 01-11-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
GerCor schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 10:39:
Ja, niet dat je dan een lagere versie firmware er op kunt zetten. Maar mijn Cam deed het niet meer en toen vond ik deze methode om terug te gaan naar fabrieksinstellingen. Ik dacht, zal ik wel uitkomen bij versie 1000 o.i.d. en dan gooi ik de 2004 versie er op maar dat luktte dus ook niet.

Maar op de clouding na - er is geen clouding meer - zie ik nog steeds geen enkel verschil met de vorige firmware. Ik had gehoopt op de YaHoo! widget maar de ticker tape automatisch afspelen staat nog steeds op niet selecteerbaar en eventueel dat video on demand (maar dat heeft misschien ook te maken met de externe video on demand decoder).
Lagere versie firmware bedoel je dan downgraden van versie?!?

Zie zelf niet in waarom iemand dat zou willen, tenzij de 3k firmware echt SLECHT is. Zelf dub ik nog even met de upgrade, moet eerst nog de bug waarnemen van de zwarte balken voordat ik beslis. (had er nog nooit van gehoord/last van gehad, maar liever vermijden dan ermee vast zitten :Y) )

Voor de prutsende leden onder ons:
Het lijkt de goede kant op te gaan met het SamyGo project. http://sourceforge.net/ap...x.php?title=Compatibility

Wil eerst een keer zelf de firmwares decoden, er schijnen al een paar te zijn die dit kunnen, maar de informatie over hoe ze het decrypten is echt overal verspreid en nooit in een compleet verhaaltje lijkt het wel -O-

Hamvraag over het 'waarom zou je'
Omdat het kan, gij zijt hier op tweakers ja :Y)
En omdat het nog meer potentieel aan de TV KAN geven
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LinuX-TUX schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:59:
[...]

Lagere versie firmware bedoel je dan downgraden van versie?!?
Zoals ik al schreef; mijn CI+ deed het niet meer met de 3K versie. Dan kijk je of je terug kunt en dat probeerde ik met terug naar fabrieksinstellingen. Geen idee waar je dan uitkomt qua versie software. Er zal toch minstens een versie op moeten staan die je wellicht kunt upgraden?

Maar ik heb alles weer 'draaien' en ben zeer tevreden met de 3K versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
GerCor schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:55:
[...]

Zoals ik al schreef; mijn CI+ deed het niet meer met de 3K versie. Dan kijk je of je terug kunt en dat probeerde ik met terug naar fabrieksinstellingen. Geen idee waar je dan uitkomt qua versie software. Er zal toch minstens een versie op moeten staan die je wellicht kunt upgraden?

Maar ik heb alles weer 'draaien' en ben zeer tevreden met de 3K versie.
Bij software info kan je sowieso je huidige versie zien. Geloof dat terug naar fab. instellingen alleen te maken heeft met customizable settings en niet firmware versies (maar ... je weet nooit met die dual bios / flashes tegenwoordig)

Denk zelf dat ik hem er vanavond ook maar opknal, nooit zwarte balk probleem gehad en kan het ook niet 123 op het web terug vinden over wat ik dan zou moeten verwachten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies, knal het er op en dan zie je vanzelf wel of je de pisang bent. Je zult toch een keer verder moeten van 3001.1 en dan krijg je ook het hele instellingenverhaal. Als de waarschuwing was geweest dat de SMIT cam het niet meer zou doen had ik het niet gedaan maar die zwarte balken, mij zegt het ook niks. En ik vind het altijd wel spannend als het fout gaat. 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door GerCor op 01-11-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Wat bedoelen ze met de zwarte balken bug, bij tv kijken of bluray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
GerCor schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:03:
[...]En ik vind het altijd wel spannend als het fout gaat. 8)7
/me LinuX-TUX ook ... maakt dat ons de SM verslaafden onder de firmware flashende tweakers :X ... of juist de adrenaline junkies :Y)
golfgti5 schreef op maandag 01 november 2010 @ 19:27:
Wat bedoelen ze met de zwarte balken bug, bij tv kijken of bluray?
Geen flauw ID, daarom juist :Y) Slaat op dit advies:
Stan schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:50:
idd, een grote nieuwe firmware (serie 3000 na 2000!):
T-VALDEUC 3001.1

Changelog heeft het over Yahoo Widget en Premium Video On Demand (VOD).

Al je instellingen gaan verloren, het is (omdat dit 3000 is) weer alsof je tv als nieuw is als je hem aanzet, terwijl bij vorige updates slechts enige instellingen moesten worden gedaan!

Info na firmwareupdate 3001.1:
T-VALDEUC-3001.1
2010-10-20
Factory data ver: 336
EERC ver: 132
Internet@TV 2.340 - 5.1.00274

Ik raad deze update AF! niet alleen zijn alle instellingen weg, ook is het probleem met de zwarte balken aan de zijkant EN de trage muis/beeld (de lag) weer teurg! Zwaar balen!

Zo, net geflashed, eerste wat me opviel:
• Air
• Satellite
• Cable
• CD TVV Telesat ???

Voor de rest ging het hertunen van Digitenne en de Satelliet vlekkeloos (veel sneller als voorheen)

[ Voor 5% gewijzigd door LinuX-TUX op 01-11-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:53
Van http://blog.moneybag.de/s...50-ein-erfahrungsbericht/ over 3001.1:
BUG: Wenn man den Menüpunkt 3D Optimierung anwählt und diese Option verstellt, geht das TV aus. Das gilt auch für andere Samsung TVs, welche diese Updates installiert haben.
Kan iemand dat bevestigen voor de UExxC8700?

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net 3d content getest met de laatste firmware en ik moet zeggen een enorm verschil is bij mij merkbaar. Alle 3d filmpjes die bij mij stotterden in veel scenes spelen nu gewoon soepel (paar hele lichte haperingen af en toe nog). Cloudy with a chance of meatball trailer wanneer de monden open vallen van de poppetjes ging het bij elke keer licht haperen maar gaat nu helemaal goed. TV valt bij mij niet uit wanneer ik 3D aanzet. Wel wanneer ik kies voor 3D optimalisatie dan vliegt 3D eruit maar tv blijft verder aan. Lijkt nog wel een bug in te zitten dus.

Maar verder clouding een stuk minder in het donker (viel bij mij zowieso al mee, maar ze hebben het wel verbeterd lijkt het) en 3D een enorm stuk aangenamer met de test bestanden die ik hier heb liggen. Lijkt ook alsof het beeld een stuk rustiger is voor het oog, maar kan ook liggen aan het feit dat ik de tv al een uurtje had laten warmdraaien voordat ik 3D ging kijken.

Grand Canyon adventure
Haunted Mansion
Cloudy with a chance of meatball 3d trailer
Ice Age 3D trailer
Aquarium Scene Sony
How to train your dragon
Avatar 3D trailer (panasonic demo disc V2)

Als ze de 3d optimalisatie bug eruit halen is dit een behoorlijke fix. AMP fixed, 3D fixed, Clouding Fixed nice!

Edit: AMP geeft toch nog schokken bij sommige content op standaard. Is dus nog steeds niet volledig gefixt.

[ Voor 16% gewijzigd door keepitfrosty op 02-11-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d3vlin schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:52:
Van http://blog.moneybag.de/s...50-ein-erfahrungsbericht/ over 3001.1:

[...]

Kan iemand dat bevestigen voor de UExxC8700?
Kan ik dus bevestigen, alleen viel bij mij de tv niet uit. Instellingen menu valt weg. Beeld wordt even zwart en komt dan weer terug. 3D staat dan ineens uit. Kan het dan weer inschakelen en verder kijken. Zit dus nog wel een bug in deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Ik las dit net op het AVS forum;

Firmware 3001.1

--------------------------------------------------------------------------------

Ok all, here's an update on firmware v3001.1 for EU model C7000 & C8000 models.

I thought the upgrade had stuffed my TV but it seems this is only partially true. Since the upgrade the 3D optimisation option is completely bricked. If I try to select it I get no on screen menu and my tv turns itself off. What it also does, I have discovered, is completely mess up the colours and brightness settings. Even with the backlight on full (20) the picture is still very dark and the HD quality picture is appalling.

I didn't realise this is what had happened until I phoned samsung today and they asked me to reset the tv. After I did this the colours were much more vibrant and my eyes nearly melted from the brightness. I then tried the 3D optimisation again and again it reset the tv and made the picture really dark when it came back on.

So I reset it again and it was fine.

So I'll be on the blower to samsung again tomorrow, I suspect there will be a new firmware release pretty soon.

At least I have the good picture back, even if the 3D isn't working properly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@LinuX-TUX: CD TVV Telesat ???

CanalDigitaal, Tv Vlaanderen.....

Zeg het maar .... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37
keepitfrosty schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:08:

Als ze de 3d optimalisatie bug eruit halen is dit een behoorlijke fix. AMP fixed, 3D fixed, Clouding Fixed nice!
Waarom geloof ik nou niet dat je clouding/backlight bleeding kan fixen met firmware?
Hebben ze de backlight sterkte in de firmware niet gewoon lager gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimpie007 schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:05:
[...]

Waarom geloof ik nou niet dat je clouding/backlight bleeding kan fixen met firmware?
Hebben ze de backlight sterkte in de firmware niet gewoon lager gezet?
dat idee heb ik in ieder geval niet. Scherm nog steeds net zo fel. Tevens heeft deze tv precision dimming en daar lijkt me toch software voor gebruikt te worden om het aan te sturen. Wie weet hebben ze daar verbeteringen in aangebracht. Dit was ook mijn eerste indruk van de nieuwe firmware. Ik zal er eens op letten bij aftitelingschermen of de tekst niet gewoon wat donkerder is geworden. Zal vanavond nog wat verder testen. Tot nu toe ziet er goed uit al is de bug wel weer een dikke flater natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
GerCor schreef op maandag 01 november 2010 @ 22:17:
@LinuX-TUX: CD TVV Telesat ???

CanalDigitaal, Tv Vlaanderen.....

Zeg het maar .... |:(
Is dat het :$

Ik weet het namelijk niet, daarom ook de "?" :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
In Frankrijk is na 2 dagen al 3001.6 uitgebracht..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!
golfgti5 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:52:
In Frankrijk is na 2 dagen al 3001.6 uitgebracht..........
Dat is vast omdat Samsung bang is dat ze daar gaan staken. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Op de nederlandse c8700 site staat nu upgrade file 2 November......echter de te downloaden file is nog steeds 3001.1;

http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
golfgti5 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:00:
Op de nederlandse c8700 site staat nu upgrade file 2 November......echter de te downloaden file is nog steeds 3001.1;

http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=support
Ik zie T-VALDEUC-3000.6 staan :Y)

Ja, ook na het downloaden staat 3000.6 op de desktop

Voor de zekerheid nog even een difje gedraait:
code:
1
2
3
4
5
6
gideon@GiDeFLuX:~/Desktop$ diff T-VALDEUC_3000.6.exe Samsung-C8700/T-VALDEUC_-3001.exe 
Binary files T-VALDEUC_3000.6.exe and Samsung-C8700/T-VALDEUC_-3001.exe differ
gideon@GiDeFLuX:~/Desktop$ ls -al T-VALDEUC_3000.6.exe Samsung-C8700/T-VALDEUC_-3001.exe 
-rw-r--r-- 1 gideon gideon 137075857 2010-11-01 13:33 Samsung-C8700/T-VALDEUC_-3001.exe
-rw-r--r-- 1 gideon gideon 103759093 2010-11-02 13:08 T-VALDEUC_3000.6.exe
gideon@GiDeFLuX:~/Desktop$
30 MB kleiner, vraag je je toch af wat ze nu weer gestript hebben ...
Net alle twee nog even uitgepakt en naast elkaar gezet. Ze schelen echt 32 MB, dus het was geen compressie ratio die even wat beter was. Tevens verschillen alle bestandjes met een simpele diff, maar daar word ik persoonlijk geen steek wijzer van. Hoop dat het SamyGO project binnenkort een simpele Samsung decrypt te download aanbieden voor C serie TV's :Y)
code:
1
2
3
4
gideon@GiDeFLuX:~/Desktop/Samsung-C8700$ du -sh ./T-VALDEUC-3000.6 ./T-VALDEUC-3001
99M ./T-VALDEUC-3000.6
131M    ./T-VALDEUC-3001
gideon@GiDeFLuX:~/Desktop/Samsung-C8700$

[ Voor 65% gewijzigd door LinuX-TUX op 02-11-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Ik volg je niet, als ik de NL link aan klikt komt er bij mij 3001.1 op de desktop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Inderdaad, even refresh gedaan en nu kan ik 3000.6.exe downloaden..............ben benieuwd wat daar anders aan is.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!
golfgti5 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:01:
Inderdaad, even refresh gedaan en nu kan ik 3000.6.exe downloaden..............ben benieuwd wat daar anders aan is.........
Waarschijnlijk de 3d bug gefixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Maar zoals LinuX-TUX terecht zegt, de file is 30mb kleiner, is er dus iets tussen uit gelaten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3000.6 lijkt mij lager dan 3001.1, dus kun je die wel installeren? Of wordt er gekeken naar de datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag
ik wil graag een draadloze internet verbinding op mijn samsung UE40C8700
merk router is Sitecom type WL-312 draadloos en heb een ziggo plus abbo.
Ik krijg geen internet verbinding op mijn tv .
Samsung stuurt mij grof door naar Sitecom en Sitecom stuurt mij weer door naar Ziggo (wat betreft service kunnen/moeten ze echt eens een logitech product aanschaffen en de klantenservice bellen daar wordt je tenminste geholpen)
Is er iemand die tips heeft hoe ik deze drie (eenheid) draadloos kan laten werken?
bij test op mijn samsung tv slaag ik al voor de 2 bovenste netwerktesten maar strand op de gateway test!

Zal het ooit draadloos goed kunnen werke? want ziggo werkt met een ip adres wat wisseld.

Sorry dat ik negatief overkom maar de service van deze drie bedrijven zijn in mijn optiek bedroevend!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
LinuX-TUX schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:06:
[...]

Ik zie T-VALDEUC-3000.6 staan :Y)

Ja, ook na het downloaden staat 3000.6 op de desktop

Voor de zekerheid nog even een difje gedraait:
code:
1
2
3
4
5
6
gideon@GiDeFLuX:~/Desktop$ diff T-VALDEUC_3000.6.exe Samsung-C8700/T-VALDEUC_-3001.exe 
Binary files T-VALDEUC_3000.6.exe and Samsung-C8700/T-VALDEUC_-3001.exe differ
gideon@GiDeFLuX:~/Desktop$ ls -al T-VALDEUC_3000.6.exe Samsung-C8700/T-VALDEUC_-3001.exe 
-rw-r--r-- 1 gideon gideon 137075857 2010-11-01 13:33 Samsung-C8700/T-VALDEUC_-3001.exe
-rw-r--r-- 1 gideon gideon 103759093 2010-11-02 13:08 T-VALDEUC_3000.6.exe
gideon@GiDeFLuX:~/Desktop$
30 MB kleiner, vraag je je toch af wat ze nu weer gestript hebben ...
Net alle twee nog even uitgepakt en naast elkaar gezet. Ze schelen echt 32 MB, dus het was geen compressie ratio die even wat beter was. Tevens verschillen alle bestandjes met een simpele diff, maar daar word ik persoonlijk geen steek wijzer van. Hoop dat het SamyGO project binnenkort een simpele Samsung decrypt te download aanbieden voor C serie TV's :Y)
code:
1
2
3
4
gideon@GiDeFLuX:~/Desktop/Samsung-C8700$ du -sh ./T-VALDEUC-3000.6 ./T-VALDEUC-3001
99M ./T-VALDEUC-3000.6
131M    ./T-VALDEUC-3001
gideon@GiDeFLuX:~/Desktop/Samsung-C8700$
Ik weet niet of het jullie lukt, maar bij mij installeert hij hem niet. (T-VALDEUC-3000.6)
Ook online werkt niet, code 400 fout, iets met een parameter geeft die aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Hallo,

korte snelle vraag, als ik een film omzet naar MPEG-4 word gevraagd om het aantal frames, standaard geeft het programma 29.97fps aan, maar is dat juist of moet ik het wat verlagen cq verhogen om stotterend beeld te voorkomen?

hoor het graag van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreke008 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:50:
[...]

Ik weet niet of het jullie lukt, maar bij mij installeert hij hem niet. (T-VALDEUC-3000.6)
Ook online werkt niet, code 400 fout, iets met een parameter geeft die aan.
Inderdaad, leuk om te zien dat dat in ieder geval werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
GerCor schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 17:27:
[...]

Inderdaad, leuk om te zien dat dat in ieder geval werkt.
Snap niet geheel je reactie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreke008 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 17:34:
[...]

Snap niet geheel je reactie ?
Dat de TV daarwerkelijk op een server kijkt of er software beschikbaar is. Dat is leuk om te weten. Want voor hetzelfde geldt: de TV zoekt helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de 88 succesvolle updates van de afgelopen twee maanden lukt het ook bij mij niet om naar 3000.6 te updaten.

Tevens geprobeerd om van verschillende sites de file te downloaden maar helaas geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:39:
Na de 88 succesvolle updates van de afgelopen twee maanden lukt het ook bij mij niet om naar 3000.6 te updaten.

Tevens geprobeerd om van verschillende sites de file te downloaden maar helaas geen verschil
Je had wel 3001.1 geinstalleerd? Ben bang dat ze een screwup hebben gemaakt op de websites. Vond het ook al frappant van 3001.1 naar 3000.6 te gaan met bijkomstigheid van 30MB minder (wat niet aan de compressie lag overigens)

Ga hem zo kopieren op stick en laat het even weten :Y)
Voor het al op de TV te proberen weet ik zeker dat de 3000.6 ouder is dan de 3001.1, niet alleen is het een oudere versie nummering (d0h) maar de firmware is gewoon een dag (1tje maar) ouder. (19 oktober vs 20 oktober)

[ Voor 15% gewijzigd door LinuX-TUX op 02-11-2010 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
ik had de 3001.1 versie gedownload, maar nog niet geinstalleerd. Nu heb ik per ongeluk die versie weggegooid, dus heb ik de 3000.6 versie gedownload, wat is nu verstandig om te doen? De 3000.6 versie installeren of toch even wachten wat er bij samsung gaat gebeuren, of toch zien om de 3001.1 versie ergens opnieuw te downloaden?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Bas Post schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:19:
ik had de 3001.1 versie gedownload, maar nog niet geinstalleerd. Nu heb ik per ongeluk die versie weggegooid, dus heb ik de 3000.6 versie gedownload, wat is nu verstandig om te doen? De 3000.6 versie installeren of toch even wachten wat er bij samsung gaat gebeuren, of toch zien om de 3001.1 versie ergens opnieuw te downloaden?
Ik heb echt geen flauw ID. Vind de 3001.1 versie goed. Verbeterde opties met MKV'tjes afspelen lijkt het, kan nu eindelijk srt font grote instellen + sync opties. En de rest zag er ook redelijk goed uit. Kan ik niet zeggen over 3000.6, omdat ik hem niet kon proberen.

Krijg ze overigens nog steeds niet gedecrypt, hoop wel dat dat snel gaat gebeuren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Kijk hier even als je firmware 3001.1 nog wilt hebben;

http://www.avsforum.com/a...hp?t=1231072&goto=newpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb even gekeken bij engels- en duitstalig fora en wat ik uit dat Duits kon opmaken is dat 3000.6 niet alle instellingen verwjdert. Bij 3001.1 heeft iedereen het over dat 3D. Alleen die duitser heeft geen 3D.

Blijkbaar heeft heel Europa 3001.1 er al op staan, behalve Bas Post. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Nogmaals, ik raad de 3001 sterk af! :(

Ik kan niet meer terug naar goeie firmwares (lekker dan) zoals 2006, en ook de nieuwe 2 november 3000.6 kan ik niet uppen, waarschijnlijk omdat dit versienummer lager is dan 3001.1 : |:(

Bij de 3001 zijn sowieso de volgende hoofdzaken aan de hand:
  • Zwarte balken bug is terug (1080p HDMI vanaf PC is nooit full screen maar te groot of met zwarte balken (ligt aan Hz))!
  • Input lag (vertraging/moddermuis) is terug op HDMI ingang(en)!
  • Trillend beeld op 50 Hz vanaf PC/HDMI! (NIEUW)
  • EPG tijdsverschil (UK/Ireland) is nog aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Maar kan je niet de extentie veranderen, bijvoorbeeld 3000.6 >>>> 3001.2 ?
Pagina: 1 ... 24 ... 45 Laatste