migwel, dan ben ik benieuwd of Win7 je TV wel ziet als je Windows Media Player 12 gebruikt. Omdat je aangeeft dat de TV wel in netwerkbeheer wordt gezien. Want alles klopt verder. Ik heb wat filmpjes bekeken op YouTube en als je PC Share Manager installeert zou het de TV moeten zien.
Als het netwerk jouw TV ziet, Windows Media Player 12 jouw TV ziet maar alleen PC Share Manager niet, kan het niet anders dat het aan PC Share Manager ligt. Welke versie gebruik je? Ik heb versie 4.2.
Er zijn verschillende versies in omloop van PC Share Manager en wat ik er van begrepen heb is dat niet elke versie voor elke Tv geschikt is. .
Edit: ik heb net op internet gelezen dat PC Share Manager niet met wireless werkt om de Tv te herkennen. Als PC Share Manager de TV heeft gevonden dan kan daarna wel weer wireless gebruikt worden. Nu schrijf jij dat je alles bedraad hebt aangesloten dus kan dat het niet zijn. Waar ook over wordt gesproken is om verschillende poorten op jouw router te proberen. Heb jij bijvoorbeeld je TV in poort 1 van de router en de PC in poort 2, probeer dan de andere poorten eens. Wel elke keer opnieuw opstarten. En, wat je ook nog eens zou kunnen proberen is de TV rechtstreeks aansluiten op de PC. (volgens de gebruiksaanwijzing van Samsung) En, nog een mogelijkheid, ik weet niet of je een switch hebt maar je zou de router kunnen aansluiten op een switch en dan de TV en de PC op de switch aansluiten.
O, en haal die Blurayspeler even weg, misschien stoort dat ook PC Share Manager omdat die wireless is aangesloten.
Nog even voor de zekerheid.
Als jij naar win start >> 'apparaten en printers' gaat, staat jouw TV er dan ook bij?
Als jij naar win start >> computer >> netwerk >> klik op netwerk gaat, zie jij dan bij 'andere apparaten' 3 keer jouw TV staan? En bij Multimediaapparaten 1 keer jouw TV?
Als jij naar Windows Media Player gaat, dan naar streamen. Staat dan 'apparaten automatisch toestaan mijn media af te spelen... ' aangevinkt?
Staat in hetzelfde menu streamen als je klikt op: meer streamingsopties jouw TV daar ook in het lijstje?
Want als dat allemaal klopt en ook het verwisselen van de poorten op de router niet lukt .... geef ik het op.
[
Voor 69% gewijzigd door
GerCor op 24-10-2010 01:55
]