Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad
Begrijp ik nu van jullie dat als ik deze externet HD met een film erop aansluit op de C8700 de tv de HD eerst wil formateren??
Ik hoor dat graag even voor ik alles kwijt ben......
Wil je met je TV op de HD gaan opnemen dan Ja!
De HD wordt dan geformatteerd en de data dus vernietigd, let dus op!
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
Dus niet gebruiken om op te nemen, krijg ik wel netjes een melding dan over dat formateren of doet hij dat zonder vragen en ben ik dan alles kwijt?
Dat afspelen lukt wel omdat hij de media player automatsch zal starten (na een keer op ok te hebben gedrukt)golfgti5 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:22:
Ik wil alleen een gedownloade film afspelen, kijken of dat lukt......
Dus niet gebruiken om op te nemen, krijg ik wel netjes een melding dan over dat formateren of doet hij dat zonder vragen en ben ik dan alles kwijt?
Alleen als je de recorder functie wil gaan gebruiken zal hij aangeven dat de schijf geformateerd moet worden en of je dat wil...
Volgens mij is het gewoon een nieuw toestel...
DrCody,dr.cody schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:14:toon volledige bericht
Goed nieuws en slecht nieuws.
Mijn nieuwe Samsung UE46C8700 was dinsdag keurig bij mij thuis afgeleverd door UPS aangezien dit goedkoper was dan zelf heen en weer rijden.
Natuurlijk een soort uitpak party gedaan voor de nieuwe TV om hem te installeren en zo. Hij zag er prachtig uit in de opstelling. Maar toen ging hij aan....![]()
[afbeelding]
Wat een domper...![]()
Carglass iemand?
Moet ik hem nu door UPS weer op laten halen om door hun een "technische onderzoek" te laten doen door de "oorzaak". Wat dacht je van een perforatie (slecht te zien vanaf de buitenkant maar hij zit er wel degelijk) in de doos precies op het punt waar het scherm de ster heeft zitten? It's not rocket science...
De winkel EW in Roermond opgebeld en die wouden hem niet omruilen omdat hij goed de winkel zou zijn uit gegaan. Samsung opgebeld met hun WK reparatieservice. Die konden hem dan innemen ter reparatie (dus geen vervanging) maar omdat het een "c" paneel is kan het 8 weken duren voordat het gerepareerd zou zijn.
Zij zeiden dat ik het beste weer terug naar de winkel moest gaan om daar de TV om te ruilen.
Iemand nog een goede juridische tip?
hoe is dit verhaal voor jou afgelopen?
Anoniem: 357779

in de review staan een paar instellingen, maar niet compleet
Nou. Het is allemaal lang en moeizaam geweest. Ik werd er zo moedeloos van dat ik ff dit forum vermeden heb om mijn humeur nog een beetje te redden.golfgti5 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:18:
[...]
DrCody,
hoe is dit verhaal voor jou afgelopen?
Maar ik ben er weer!
Na mijn scherm-barst-debacle is mijn TV weer opgehaald door UPS. Die heeft het onderzocht en kwam toen met het rapport dat het door hun vervoer stuk is gegaan. Schuld bekentenis en al, zwart op wit.
Die hebben met de bekentenis gelijk een claim formulier meegestuurd. Gelijk ingevuld en gefaxt. Dit heeft zich allemaal 3 weken geleden afgespeeld. Ik kreeg 2 weken geleden een belletje van Tummers dat ze op waren gebeld door UPS om het een en ander te vragen over de claim.
Het geld zal naar hun overgemaakt worden en dan kan ik een nieuwe TV oppikken.
Als alles mee zit heb ik volgende week weer een TV....
To be continued...
Ben op zoek naar een 16 of 32 GB USB stick om te kunnen timeshiften en opnemen. Heb nu al wel een 4GB Kingston DataTraveler 2.0 en dat gaat prima maar na een uur is het uit met de pret. Geheugen vol. Vanmiddag een 32 GB gekocht bij NOIT maar die doet het dus niet.Gauw weer ingeleverd. Merkwaardig dat eigenlijk niemand weet welke USB het dan wel doet. Ik had van EP waar ik de TV gekocht heb een lijst gekregen van Samsung en daar staat de 32 GB Traveller op. Hij zou het dus volgens Samsung moeten doen. Gisteren een ScanDisk bij MM gekocht, doet het ook niet, dus ook retour. Die verkoper van NOIT gaat het voor mij uitzoeken. Voorlopig top natuurlijk. Totdat ik ook daar weer hoor dat ze het niet weten.
Ik wil liever geen HDD omdat ik de TV met de Samsung Wallmount wil ophangen. Moet ik nog wel even de hele muur verbouwen. En een HDD aan de TV plakken lijkt mij niet zo verstandig. De TV wordt nogal warm.
De App. van Internet@TV vallen me vies tegen. Het zijn er veel te weinig en de enige die iets doet is NU.nl. Die blijft maar updaten, ook als je helemaal niet naar NU.nl wilt kijken. Maar de spelletjes zijn van het niveau kleuter.
Wat wel weer leuk is zijn de App voor de IPhone G3. Werkt direct maar TT doet het niet en teksten invoeren ook niet. Maar toch een leuke extra AB. Daar dus wachten op een update.
en...
Verder heb ik in de vakantie natuurlijk filmopnames gemaakt met een JVC Everio. En als ik die aansluit en ik druk op de menuknop op de Samsung AB dan krijg ik zowaar een JVC menu in beeld. Leuk, moet wel Anynet compatible zijn.
Maar omdat ik zo enorm blij ben met mijn TV ben ik benieuwd naar de instellingen van de forumleden.
Ik vind dat ik op dit moment de best denkbare instellingen heb en die wil ik dan ook gelijk maar even posten:
STANDAARD MODE
Backlight 20
Contrast 50
Helderheid 55
Scherpte 68
Kleur 61
Tint – Neutraal (G50/R50)
Geavanceerde instellingen:
Zwarttinten Donkerste
Dynamisch Contrast UIT
Gamma -1
Expertpatroon UIT
10p Wit Balance UIT
Huidkleur 0
Randverbetering UIT
xvYCC UIT
LED Motion Plus Normaal
WIT BALANS:
Van boven naar beneden
26 24 21 13 26 33
KLEUR RUIMTE - Aangepast
Rood: 65 8 0
Groen 22 18 11
Blaauw 0 18 50
Geel 55 38 8
Cyan 10 34 52
Mag 56 23 52
BEELD OPTIES
Kleurtint: Normaal
Grootte: Auto-Breed
Scherm modus 4:3
Digitale ruisfilter: UIT
MPEG ruisfilter: UIT
Filmmodus: UIT
Motion Plus Standaard
Smart LED: Standaard
Mijn TV zit op een netwerk (intern) dus ik zie al mijn computers en de Iomega netwerk HD 1TB die ergens op zolder staat. Vreemd trouwens dat Win7 mijn TV wel 3 keer laat zien waarvan 2 keer als een servertje en 1 keer als een soort mobiele telefoon. Niet echt belangrijk.
Timeshiftmodus wordt wazig omschreven in de handleiding en als je opneemt komt er een heel vervelend balkje in beeld dat zichzelf maar blijft verplaatsen.
Zit er nog aan te denken een Samsung Receiver van zo'n 300 euro er bij bij te kopen want het geluid van de TV is niet echt geweldig en mijn BOSE acc. staan nu werkeloos te wachten tot ze weer aangesloten worden. Dat is pas geluid. Maar de receiver staat nog niet bij MM.
BluRay begin ik nog niet aan en 3D kan me ook nog niet in beweging krijgen om dat aan te schaffen.
Ik heb de foto's bekeken op een USB stick maar dat spat niet echt van het scherm. De foto's zijn donkerder en niet beeldvullend zoals op mijn computer. Tot nu toe alleen maar MPEG2 films kunnen zien via DLNA. Die had ik al eerder opgenomen met mijn Humax 5050. Die staat nu bij mijn zoon op zijn kamer. Opgenomen orginele CD laat de TV wel zien maar speelt ze niet af. Wel de illegale MP3 die mijn zoon ergens op zijn computer heeft staan. TV mist nogal wat codecs. Is het niet het beeld dan toch weer het geluid. Via een USB lukt het me wel VIDEO TS af te spelen maar die lol duurt maar even want dan verdwijnt het geluid na een minuut of 5.
Kortom, werk aan de winkel voor Samsung. Kom maar op met de firmware fixes.
O ja, dat PC Sharemanager. Wat moet je er eigenlijk mee?. Ik heb het geïnstalleerd maar het nut ontgaat mij volledig en gebruik het dan ook niet.
Ik kijk trouwens Ziggo met de CI+. Zappen gaat traag maar ach .......het werkt vlekkeloos.
Wat ik grafisch wel mooi heel vind is de info(knop). Zo had de Guide er ook wel uit mogen zien. Ik heb alleen geen idee wat dat metertje rechts onderin het scherm moet voorstellen.
En wat ook leuk is. Je kunt, als je naar de radiozenders luistert en later een TV programma wilt zien dat gewoon opgeven. De TV schakelt dan van radio naar TV.
Mijn plan was echter om 2 anysee tuners te gebruiken met Windows Media center. Dat vind ik het beste wat er is. Maar dat werd een drama. 2 Tuners om te kunnen kijken naar een zender en de andere opnemen maar dat ging helemaal mis bij HD zenders. Liep helemaal vast. Ook maar weer teruggebracht.
Tot slot. Als je mijn instellingen overneemt, schakel dan daarna over naar Discovery HD, Nat.Geo HD of History HD. Slaat helemaal nergens meer op, zo loei en loeischerp.
[ Voor 47% gewijzigd door GerCor op 29-11-2010 08:42 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Anoniem: 368389
GerCor schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:40:toon volledige bericht
Ik ben nieuw hier en ben al een week of 5 in het bezit van de UE46C8700. Prachtige TV met redelijk veel mogelijkheden.
Ben op zoek naar een 16 of 32 GB USB stick om te kunnen timeshiften en opnemen. Heb nu al wel een 4GB Kingston DataTraveler 2.0 en dat gaat prima maar na een uur is het uit met de pret. Geheugen vol. Vanmiddag een 32 GB gekocht bij NOIT maar die doet het dus niet.Gauw weer ingeleverd. Merkwaardig dat eigenlijk niemand weet welke USB het dan wel doet. Ik had van EP waar ik de TV gekocht heb een lijst gekregen van Samsung en daar staat de 32 GB Traveller op. Hij zou het dus volgens Samsung moeten doen. Gisteren een ScanDisk bij MM gekocht, doet het ook niet, dus ook retour. Die verkoper van NOIT gaat het voor mij uitzoeken. Voorlopig top natuurlijk. Totdat ik ook daar weer hoor dat ze het niet weten.
Ik wil liever geen HDD omdat ik de TV met de Samsung Wallmount wil ophangen. Moet ik nog wel even de hele muur verbouwen. En een HDD aan de TV plakken lijkt mij niet zo verstandig. De TV wordt nogal warm.
De App. van Internet@TV vallen me vies tegen. Het zijn er veel te weinig en de enige die iets doet is NU.nl. Die blijft maar updaten, ook als je helemaal niet naar NU.nl wilt kijken. Maar de spelletjes zijn van het niveau kleuter.
Wat wel weer leuk is zijn de App voor de IPhone G3. Werkt direct maar TT doet het niet en teksten invoeren ook niet. Maar toch een leuke extra AB. Daar dus wachten op een update.
en...
Verder heb ik in de vakantie natuurlijk filmopnames gemaakt met een JVC Everio. En als ik die aansluit en ik druk op de menuknop op de Samsung AB dan krijg ik zowaar een JVC menu in beeld. Leuk, moet wel Anynet compatible zijn.
Maar omdat ik zo enorm blij ben met mijn TV ben ik benieuwd naar de instellingen van de forumleden.
Ik vind dat ik op dit moment de best denkbare instellingen heb en die wil ik dan ook gelijk maar even posten:
FILM MODE
Backlight 20
Contrast 50
Helderheid 55
Scherpte 68
Kleur 61
Tint – Neutraal (G50/R50)
Geavanceerde instellingen:
Zwarttinten Donkerste
Dynamisch Contrast UIT
Gamma -1
Expertpatroon UIT
10p Wit Balance UIT
Huidkleur 0
Randverbetering UIT
xvYCC UIT
LED Motion Plus Normaal
WIT BALANS:
Van boven naar beneden
26 24 21 13 26 33
KLEUR RUIMTE - Aangepast
Rood: 65 8 0
Groen 22 18 11
Blaauw 0 18 50
Geel 55 38 8
Cyan 10 34 52
Mag 56 23 52
BEELD OPTIES
Kleurtint: Normaal
Grootte: Auto-breed
Scherm modus 4:3
Digitale ruisfilter: UIT
MPEG ruisfilter: UIT
Filmmodus: UIT
Motion Plus Standaard
Smart LED: Standaard
Mijn TV zit op een netwerk (intern) dus ik zie al mijn computers en de Iomega netwerk HD 1TB die ergens op zolder staat. Vreemd trouwens dat Win7 mijn TV wel 3 keer laat zien waarvan 2 keer als een servertje en 1 keer als een soort mobiele telefoon. Niet echt belangrijk.
Timeshiftmodus wordt wazig omschreven in de handleiding en als je opneemt komt er een heel vervelend balkje in beeld dat zichzelf maar blijft verplaatsen.
Zit er nog aan te denken een Samsung Receiver van zo'n 300 euro er bij bij te kopen want het geluid van de TV is niet echt geweldig en mijn BOSE acc. staan nu werkeloos te wachten tot ze weer aangesloten worden. Dat is pas geluid. Maar de receiver staat nog niet bij MM.
BluRay begin ik nog niet aan en 3D kan me ook nog niet in beweging krijgen om dat aan te schaffen.
Ik heb de foto's bekeken op een USB stick maar dat spat niet echt van het scherm. De foto's zijn donkerder en niet beeldvullend zoals op mijn computer. Tot nu toe alleen maar MPEG2 films kunnen zien via DLNA. Die had ik al eerder opgenomen met mijn Humax 5050. Die staat nu bij mijn zoon op zijn kamer. Opgenomen orginele CD laat de TV wel zien maar speelt ze niet af. Wel de illegale MP3 die mijn zoon ergens op zijn computer heeft staan. TV mist nogal wat codecs. Is het niet het beeld dan toch weer het geluid. Via een USB lukt het me wel VIDEO TS af te spelen maar die lol duurt maar even want dan verdwijnt het geluid na een minuut of 5.
Kortom, werk aan de winkel voor Samsung. Kom maar op met de firmware fixes.
O ja, dat PC Sharemanager. Wat moet je er eigenlijk mee?. Ik heb het geïnstalleerd maar het nut ontgaat mij volledig en gebruik het dan ook niet.
Ik kijk trouwens Ziggo met de CI+. Zappen gaat traag maar ach .......het werkt vlekkeloos.
Wat ik grafisch wel mooi heel vind is de info(knop). Zo had de Guide er ook wel uit mogen zien. Ik heb alleen geen idee wat dat metertje rechts onderin het scherm moet voorstellen.
En wat ook leuk is. Je kunt, als je naar de radiozenders luistert en later een TV programma wilt zien dat gewoon opgeven. De TV schakelt dan van radio naar TV.
Mijn plan was echter om 2 anysee tuners te gebruiken met Windows Media center. Dat vind ik het beste wat er is. Maar dat werd een drama. 2 Tuners om te kunnen kijken naar een zender en de andere opnemen maar dat ging helemaal mis bij HD zenders. Liep helemaal vast. Ook maar weer teruggebracht.
Tot slot. Als je mijn instellingen overneemt, schakel dan daarna over naar Discovery HD, Nat.Geo HD of History HD. Slaat helemaal nergens meer op, zo loei en loeischerp.
Daar keek ik ook even raar van op 4:3 formaat op een 16:9 scherm?? Verder leuke review.Anoniem: 368389 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 06:56:
Is scherm modus 4:3 wel goed in je instellingen moet de niet 16:9 zijn.
[...]
succes met je nieuwe toestel.
@GerCor
Leuke review!!
Dat metertje rechts onderin geeft je energie verbruik weer.
Voor welke reciever ga jij?
Ik ga voor de HW-C500, kost slechts 229,- euro bij Correct en ziet er nog aardig uit ook, kost niet de hele wereld en het geluid zal er allicht door verbeteren, ik hoop alleen dat de tv hem automatisch herkend en dan gelijk het geluid doorstuurd.
@allen,
ik heb een probleempje met mij Samsung 7140 decoder.
ik heb mijn paar maanden oude Humax5050 weg gedaan omdat ik dacht dat de Samsung 7140 via Anynet+ automatisch door de HDMI poort word herkend, helaas is dat bij mij niet zo........ik moet net als bij de Humax via sourche de HDMI poort selecteren om naar de decoder te kunnen gaan.....
Vreemde is wel dat als je de decoder uitdoet je de klok blijft zien en hij voor 5 minuten in een soort lichte standby stand word gezet, zolang de klok in beeld staat en ik op een knopje van de afstandsbediening van de 7140 druk werkt anynet+ plus wel en schakelt de tv over naar het bewuste HDMI kanaal.
Echter na 5 minuten lichte standby schakelt de decoder geheel uit, iets wat de opstarttijd ook niet ten goede komt......
Het boekje geeft het nergens aan, maar weet iemand hoe ik de klok permanent in beeld kan krijgen, dan is voor mij het probleem opgelost.....
En ik ga ook voor de HW-C500. Maar ik moet mijn muur eerst nog verbouwen. Het liefst sluit ik helemaal niks aan en als ik dan toch de receiver ga aansluiten dan hang ik de receiver tegen het plafond. Ik heb jaren de BOSE aangesloten gehad en als je zo'n top TV hebt dan moet er ook topgeluid zijn. De BOSE luidsprekers staan nu op een standaard maar ik heb gezien dat zelfs MM plafondbeugels verkoopt.
@golfgti
Je schrijft dat je problemen hebt met de Samsung decoder. Ik heb zelf ook de Humax 5050 en als je daar het klokje in beeld wilt hebben als het toestel uit staat is dat toch een ECO instelling? Misschien is dat bij de Samsung ook wel het geval.
[ Voor 21% gewijzigd door GerCor op 20-08-2010 10:33 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Zag laatst de c8700 in de mediamarkt en dat zag er toch verbluffend mooi uit!
Echter ben ik de laatste weken flink aan het googlen geweest en kom ik uit op de ue40b8000, die overal erg goed wordt ontvangen.
Wat ik begrijp is dat de 8b een oudere 8 serie is, maar ik wil geen honderden euros extra betalen voor een 3d functie die ik niet gebruik. Ik zou het heel graag willen gebruiken maar op dit moment staat 3d tv in de kinderschoenen en naar mijn inziens weggegooid geld.
Heb lopen zoeken naar alle verschillen maar wordt er niet echt duidelijker op en aangezien en ruim 700 euro prijsverschil in zit..
Dus mijn vraag is nu is de b8000 de voorganger van de c8700 ?
[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 20-08-2010 10:39 ]
Ik heb sinds vandaag een AC RYAN media centre.
Prachtig beeld op 1080P maar dramatische sync.
Het geluid loopt zo uit sync met het getoonde beeld, wel met alle films.
ik heb deze geprobeerd op een andere samsung maar daar gaat het wel goed.
Iemand die mij wil helpen? Dit is dramatisch.
Alvast bedankt
kijk even op dit acryan forum, daar word je fantastisch geholpen;
http://www.acryan.com/forums/viewforum.php?f=54
Thnx, maar weet je wat het probleem is met de Xtreamer gebeurt dit ook.
Ik ben dus even opzoek naar mensen die ervaring hebben met een mediacentre.
Of iedereen problemen heeft met het geluid dat niet goed loopt (sync met beeld)
Ik gebruik een HTPC, ook hier loopt mijn geluid en beeld niet sync maar met een goede receiver is dit makkelijk aan te passen. Als je geen receiver gebruikt zou je de instellingen van de mediaplayer moeten bekijken of je daar de audio weer kunt syncen.-nickx- schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:02:
@golfgti5
Thnx, maar weet je wat het probleem is met de Xtreamer gebeurt dit ook.
Ik ben dus even opzoek naar mensen die ervaring hebben met een mediacentre.
Of iedereen problemen heeft met het geluid dat niet goed loopt (sync met beeld)
Ik heb even gebeld met correct. Ze hebben er nog 1 staan maar, zo zegt de verkoper heel eerlijk, het is het winkelmodel dus inclusief krassen/beschadiging voor die prijs.
Dus ...

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 21-08-2010 15:12 ]
http://www.correct.nl/artikel.php?MODE=Zoek&ARTNR=417856
is de c8700 al aan enige reviews onderworpen? heb dit halve topic doorgelezen en enkele uren google nagezocht maar ik kan bar weinig vinden over de c8700.
Ik vond het beeld in de MM en Saturn van de c8700 echt veruit het beste en scherpste ivm de andere tv's die uitgestald stonden ( ook plasma's ) maar voordat ik 2500 euro ga spenderen zou ik graag nog enige test zien en vergelijkingen met andere tv's van dezelfde klasse.
Het gaat mij om de beeld kwaliteit en niet zozeer 3d.
Voor zover ik hier lees zijn de meeste mensen goed tevreden met hun nieuwe aankoop.
Iemand nog een aantal reviews in de aanbieding voor de 46c8700 ?
En met welke tv's van bv LG of sony kan ik deze gaan vergelijken? zie echt door de bomen het bos niet meer met al die tv's tegenwoordig.
thnx!
En toen ik zag dat er een usb apparaat haaks achterin het toestel stak en je de TV dus niet strak tegen de muur kunt hangen ben ik afgehaakt.
En Sony ..... is absoluut mijn merk niet. Ik was altijd Philips aanhanger maar dat wordt ook steeds minder voor meer geld.
En inderdaad, deze Samsung is het voor mij qua beeld helemaal. Nooit eerder zoiets gezien. Er staat hier wel ergens een verwijzing naar een Amerikaan of Engelsman, McKenzie of zoiets en die geeft ook een overzicht van de beste beeldinstellingen. Die heb ik overgenomen maar als dat het beeld moet zijn qua beste instellingen, had ik de TV nooit gekocht.
[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 21-08-2010 19:04 ]
Ik moet zeggen de service van samsung is top!!! Wel ff balen dat ie weg moest maar dezelfde week gerepareerd en al weer voor retour aangeboden.... Tijdens het wk had samsung mensen rijden die die zelfde dag nog langs kwamen om je te helpen als dat ter plekke mogelijk was...GerCor schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:00:
Ik heb ook gekeken naar de LG. Zeker omdat het allemaal wireless kan. Maar toen ik bij Expert vroeg naar de LG vertelde de verkoper dat ze geen LG verkopen omdat het a. een goedkoop merk is en b. de service van LG bar en bar slecht. Zowel binnen als buiten de garantieperiode.
En toen ik zag dat er een usb apparaat haaks achterin het toestel stak en je de TV dus niet strak tegen de muur kunt hangen ben ik afgehaakt.
En Sony ..... is absoluut mijn merk niet. Ik was altijd Philips aanhanger maar dat wordt ook steeds minder voor meer geld.
En inderdaad, deze Samsung is het voor mij qua beeld helemaal. Nooit eerder zoiets gezien. Er staat hier wel ergens een verwijzing naar een Amerikaan of Engelsman, McKenzie of zoiets en die geeft ook een overzicht van de beste beeldinstellingen. Die heb ik overgenomen maar als dat het beeld moet zijn qua beste instellingen, had ik de TV nooit gekocht.
Ik erken je probleem, had het zelfde, ook uren over het net surfen, winkel in, winkel uit.biggydeen2 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:48:toon volledige bericht
Mensen,
is de c8700 al aan enige reviews onderworpen? heb dit halve topic doorgelezen en enkele uren google nagezocht maar ik kan bar weinig vinden over de c8700.
Ik vond het beeld in de MM en Saturn van de c8700 echt veruit het beste en scherpste ivm de andere tv's die uitgestald stonden ( ook plasma's ) maar voordat ik 2500 euro ga spenderen zou ik graag nog enige test zien en vergelijkingen met andere tv's van dezelfde klasse.
Het gaat mij om de beeld kwaliteit en niet zozeer 3d.
Voor zover ik hier lees zijn de meeste mensen goed tevreden met hun nieuwe aankoop.
Iemand nog een aantal reviews in de aanbieding voor de 46c8700 ?
En met welke tv's van bv LG of sony kan ik deze gaan vergelijken? zie echt door de bomen het bos niet meer met al die tv's tegenwoordig.
thnx!
Mijn bevindingen na 8 weken zijn echt geweldig over de UE46C8700.
Ik vind het beeld qua 3D zelfs beter dan het normale 2D, Als je normaal 2D kijkt en dan HD nou dat is adembenemend mooi, zeker NGC HD en Discovery HD.
Naar mijn idee en wat ik zelf gezien heb zijn er maar 2 die beter zijn dan deze.
De 9705 serie van Philips en de Panasonic TX-P50VT20 zijn naar mijn idee beter.
Voor de Philips ben je een paar honderd euro meer kwijt, geloof dat hij een dikke € 2900 kost, tel daarbij op dat je nog 200 tot 300 euro kwijt bent omdat hij 3D-ready is, dus extra kastje kopen.
Ik was € 1700 netto kwijt voor de UE46C8700 (MM Roermond) Samsung korting er reeds afgetrokken.
De prestatie van de Panasonic was op 3D gebied net iets beter dan de Samsung, maar heeft als nadeel dat dit een plasma is, plasma is verbetert maar het is nog niet te vergelijken met de levensduur van de LED-LCD, al beweren de geleerden van wel, maar heb toch al zaken gelezen van het steeds verhogen van de voltage om de zelfde beeld kwaliteit te blijven waarborgen, en verhogen van voltage wil dus zeggen dat hij steeds meer stroom gaat verbruiken.
Daarbij kon ik bij de zelfde winkel deze kopen voor € 2240.
Als opgeteld en gedeeld door factoren denk ik dat ik de beste keuze gemaakt heb.
Het is een super tv, en als je een beetje verstand hebt van rand app. dan is alles simpel aan te sluiten.
Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad
Thnx, dit helpt mij enigsinds, hoewel je geeft aan dat je hem voor 1700 netto hebt meegenomen ? was dit tijdens een wk actie oid ( is dat wat je bedoeld met samsung korting? )?Dreke008 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:36:toon volledige bericht
[...]
Ik erken je probleem, had het zelfde, ook uren over het net surfen, winkel in, winkel uit.
Mijn bevindingen na 8 weken zijn echt geweldig over de UE46C8700.
Ik vind het beeld qua 3D zelfs beter dan het normale 2D, Als je normaal 2D kijkt en dan HD nou dat is adembenemend mooi, zeker NGC HD en Discovery HD.
Naar mijn idee en wat ik zelf gezien heb zijn er maar 2 die beter zijn dan deze.
De 9705 serie van Philips en de Panasonic TX-P50VT20 zijn naar mijn idee beter.
Voor de Philips ben je een paar honderd euro meer kwijt, geloof dat hij een dikke € 2900 kost, tel daarbij op dat je nog 200 tot 300 euro kwijt bent omdat hij 3D-ready is, dus extra kastje kopen.
Ik was € 1700 netto kwijt voor de UE46C8700 (MM Roermond) Samsung korting er reeds afgetrokken.
De prestatie van de Panasonic was op 3D gebied net iets beter dan de Samsung, maar heeft als nadeel dat dit een plasma is, plasma is verbetert maar het is nog niet te vergelijken met de levensduur van de LED-LCD, al beweren de geleerden van wel, maar heb toch al zaken gelezen van het steeds verhogen van de voltage om de zelfde beeld kwaliteit te blijven waarborgen, en verhogen van voltage wil dus zeggen dat hij steeds meer stroom gaat verbruiken.
Daarbij kon ik bij de zelfde winkel deze kopen voor € 2240.
Als opgeteld en gedeeld door factoren denk ik dat ik de beste keuze gemaakt heb.
Het is een super tv, en als je een beetje verstand hebt van rand app. dan is alles simpel aan te sluiten.
Aangezien hij overal voor 2500 euro staat op dit moment...
Ben ook van plan om er een surround set aan te hangen met media speler ( waarschijnlijk de popcorn hour )
Heb geen zin in al dat gezeur met conversies e.d. gewoon op de media speler knallen en afspelen maar.
Als je nog een tip hebt qua prijzen oid hoor ik het graag, ik woon in groningen maar als ik een paar honderd goedkoper uit ben in roermond rij ik gelijk die kant op
Vind het wel wat bizar dat er voor deze tv geen reviews te vinden zijn, hij is toch al een tijdje op de markt.
Ik wou hem ook graag vergelijken met de 8000 b serie qua beeld maar die heeft niemand meer staan helaas.
Anoniem: 372118
weet niet hoe verder.
Ik heb ook last van de ledverlichting die zie je bij een wit of licht opervlak doorschijnen ik zie dan lichte verticale grijse balken lopen niet over de hele tv . maar je kan zien dat het de ledverlichting is ,ik vind dit wil een min punt van samsung. ik vind de hulp van Samsung niet zo best.
verder vind ik het een mooi beeld. echt mooi zwart.
Anoniem: 372126
Ik heb een prangende vraag over satelliet-ontvangst: momenteel nog een oude philips-doos met smartcard Cyfra+ (zusje van CanalDigital). Welke CI-kaart kan ik het beste hiervoor aanschaffen? moet ik nog iets extra's aanschaffen om het gecodeerd signaal geaccpeteerd te krijgen door de tv? Internet afgestruind maar kan hier niets over vinden; ook de handleiding van Samsung zelf geeft geen uitsluitsel; ook de vraag gesteld aan Samsung zelf maar (nog) geen reactie mogen ontvangen.
22-08 EDIT: gekocht / besteld bij MM R'mond; €75,- onder de prijs van EW R'mond. Op dit model geen cashback-actie meer. Levertijd: ong. 10 werkdagen

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 372126 op 22-08-2010 16:05 ]
Lol er zijn genoeg reviews over c8700 te vinden. Denk dat je even je zoektermen moet aanpassen in google want wanneer ik C8700 samsung review intype dan is de 1e hit al raak zie hier Ook in dit topic komen een aantal review sites voorbij. Hoe heb je gezocht?biggydeen2 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 00:59:toon volledige bericht
[...]
Thnx, dit helpt mij enigsinds, hoewel je geeft aan dat je hem voor 1700 netto hebt meegenomen ? was dit tijdens een wk actie oid ( is dat wat je bedoeld met samsung korting? )?
Ben ook van plan om er een surround set aan te hangen met media speler ( waarschijnlijk de popcorn hour )
Heb geen zin in al dat gezeur met conversies e.d. gewoon op de media speler knallen en afspelen maar.
Als je nog een tip hebt qua prijzen oid hoor ik het graag, ik woon in groningen maar als ik een paar honderd goedkoper uit ben in roermond rij ik gelijk die kant op![]()
Vind het wel wat bizar dat er voor deze tv geen reviews te vinden zijn, hij is toch al een tijdje op de markt.
Ik wou hem ook graag vergelijken met de 8000 b serie qua beeld maar die heeft niemand meer staan helaas.
Deze review is zowat de enige die je kan vinden via google en staat op 100 verschillende sites gepost.keepitfrosty schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 14:53:
[...]
Lol er zijn genoeg reviews over c8700 te vinden. Denk dat je even je zoektermen moet aanpassen in google want wanneer ik C8700 samsung review intype dan is de 1e hit al raak zie hier Ook in dit topic komen een aantal review sites voorbij. Hoe heb je gezocht?
Daarnaast is dit geen expert review maar gewoon van iemand die toevallig een familielid heeft die de tv heeft gekocht, hoewel het een beeld geeft hoe de tv presteerd wil ik een review van een expert die meerdere tv's heeft getest en met elkaar vergeleken heeft. Oftewel een site zoals cnet bijvoorbeeld.
En iemand die een review maakt over deze tv die hij zelf gekocht heeft is natuurlijk niet echt objectief aangezien de tv dan al gekocht is, if you know what i mean.
Indien er genoeg "expert" reviews zijn kun je dan een aantal posten? ik kan er namelijk geen vinden, thnx!
Je kan de CI kaart van CanalDigitaal zelf gebruiken, of voor ongeveer 35 euro meer de betere Aston Cam 1.07. De laatste heeft een betere zapsnelheid en is upgradable . Beide in mijn 46c8700 in gebruik gehad; beide werken verder prima. Verder niets nodig naast natuurlijk de smartcard die je krijgt bij je Abbo, en het HD pakket wat 5 euro extra per maand kost.Anoniem: 372126 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:02:
Ik heb een prangende vraag over satelliet-ontvangst: momenteel nog een oude philips-doos met smartcard Cyfra+ (zusje van CanalDigital). Welke CI-kaart kan ik het beste hiervoor aanschaffen? moet ik nog iets extra's aanschaffen om het gecodeerd signaal geaccpeteerd te krijgen door de tv? Internet afgestruind maar kan hier niets over vinden; ook de handleiding van Samsung zelf geeft geen uitsluitsel; ook de vraag gesteld aan Samsung zelf maar (nog) geen reactie mogen ontvangen.
Waarschijnlijk heb je niet gezocht op c8000 (dit is namelijk het type nr van USA). Dan zou je meer hits moeten krijgen.hier en hierbiggydeen2 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 21:19:
[...]
Deze review is zowat de enige die je kan vinden via google en staat op 100 verschillende sites gepost.
Daarnaast is dit geen expert review maar gewoon van iemand die toevallig een familielid heeft die de tv heeft gekocht, hoewel het een beeld geeft hoe de tv presteerd wil ik een review van een expert die meerdere tv's heeft getest en met elkaar vergeleken heeft. Oftewel een site zoals cnet bijvoorbeeld.
En iemand die een review maakt over deze tv die hij zelf gekocht heeft is natuurlijk niet echt objectief aangezien de tv dan al gekocht is, if you know what i mean.
Indien er genoeg "expert" reviews zijn kun je dan een aantal posten? ik kan er namelijk geen vinden, thnx!
Anoniem: 181923
Nu een maand geleden is dat je de Samsung hebt aangeschaft ben ik eigenlijk erg benieuwd naar je ervaringen. Wat zijn de plus- en negatieve punten die je opgevallen zijn?XTREEMRaGE schreef op zondag 11 juli 2010 @ 15:12:
Ik heb de knoop door gehakt, ik twijfelde tussen de LG Infinia 55LE8500 en de Samsung UE55C6700. Ik heb voor de laatste gekozen, ik zag deze 2 naast elkaar en de Samsung sprong eruit (qua beeld) imo. Maar nu de muur beugel, velen hebben de Samsung beugel, maar sommige hebben de imitatie. Heeft iemand foto's van z'n TV icm deze imitatie beugel? Ben wel benieuwd!
Zijn er nog andere 55" Samsung bezitters hier? Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit beeld hiervan.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 23-08-2010 11:10 ]
Anoniem: 276889
Ik heb het reeds een paar keer vermeld hier, maar oke nog 1 maal omdat je het zo aardig vraagt.biggydeen2 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 00:59:toon volledige bericht
[...]
Thnx, dit helpt mij enigsinds, hoewel je geeft aan dat je hem voor 1700 netto hebt meegenomen ? was dit tijdens een wk actie oid ( is dat wat je bedoeld met samsung korting? )?
Als je nog een tip hebt qua prijzen oid hoor ik het graag, ik woon in groningen maar als ik een paar honderd goedkoper uit ben in roermond rij ik gelijk die kant op![]()
Hoe ik het gedaan heb is als volgt.
Ben in Roermond geweest bij EW, daar gekeken voor een Samsung UE46C8700.
Vervolgens ben ik 1 deur verder gegaan naar MM, toen daar vertelt dat ze bij EW mij de TV aanboden voor €2000. De verkoper deed er meteen €100 af, hij zei nee niks bij de concurrent kopen.
Op de bon schreef hij i.v.m. concurrentie, ik had geluk dat de WK actie nog geldig was van € 200.
Dus €1900 - €200 = €1700
Ik heb meteen een Irdeto CI+ erbij genomen omdat ik geen extra kastje wilde, de TV is toch gecertificeerd door Ziggo.
Vervolgens heb ik een IOMEGA 1 TB HD schijf erbij gekocht, 2 partities gemaakt, 1 maal 200 MB en 1 maal 800 MB, Partitie 2 door TV laten formatteren, partitie 1 door mijn pc.
Vervolgens heb ik een Eminent 7080 mediaspeler gekocht die ik trouwens iedereen kan aanraden, beeld en geluid is overweldigend, via HDMI kabel verbonden met TV, en geluid via Optische aansluiting aan mijn DTS systeem.
Ik heb alles netjes in het netwerk onder gebracht.
TV en Eminent zijn bekabeld verbonden aan mijn router, laptop draadloos.
Ik zie de HD die intern in Eminent zit gewoon in mijn netwerk.
Op de TV zie ik via DNLA mijn laptop en via daar kan ik ook alles streamen.
Ik download via Grabit en dit zo ingesteld dat als Grabit alles gedownload en eventueel gerepareerd heeft dit netjes uitpakt op de HD van de Eminent.
Alles bij mekaar opgeteld ben ik een heel tevreden man, vrouw ook heel blij met alles.
zegel schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 21:19:
[...]
Je kan de CI kaart van CanalDigitaal zelf gebruiken, of voor ongeveer 35 euro meer de betere Aston Cam 1.07. De laatste heeft een betere zapsnelheid en is upgradable . Beide in mijn 46c8700 in gebruik gehad; beide werken verder prima. Verder niets nodig naast natuurlijk de smartcard die je krijgt bij je Abbo, en het HD pakket wat 5 euro extra per maand kost.
ZEGEL,, kun je misschien je DM/PB/PM aanzetten? want ik heb een vraagje; welke stellieten ontvang jij allemaal, en kun je ITV-1HD ontvangen?
Gulfstream G650
Ik zou dit topic anders even doorspitten zijn meerdere mensen die hier hun ervaringen hebben gepost over de 55 inch.Anoniem: 181923 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:20:
[...]
Nu een maand geleden is dat je de Samsung hebt aangeschaft ben ik eigenlijk erg benieuwd naar je ervaringen. Wat zijn de plus- en negatieve punten die je opgevallen zijn?
Zijn er nog andere 55" Samsung bezitters hier? Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit beeld hiervan.
Ik heb wel een vraag over de opnamefunctionaliteit. Hoewel op de website van Samsung staat dat je met een USB stick video's kunt opnemen geeft de TV bij mij aan dat het apparaat niet geschikt is voor opnamen (Sandisk 16GB Cruzer U3 USB 2.0 Flash Drive, geformateerd door de TV) . Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Kan het aan de snelheid van de USB stick liggen of dien ik een (nog snellere) externe harde schijf aan de sluiten?
@Gurdy: bij Plattetv.nl hebben ze een erg mooie totaalprijs gemaakt. Weet niet in hoeverre ze iets aan de prijs kunnen doens als je alleen de blu-ray speler koopt, maar een telefoontje kan nooit kwaad.
[ Voor 11% gewijzigd door vandee1 op 23-08-2010 16:34 ]
Yep, inderdaad, een Sandisk cruzer is te traag. Het beste is inderdaad een externe harde schijf, die zou snel genoeg zijn!vandee1 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:29:
Sinds 2 weken ben ik de eigenaar van de Samsung UE40C8700. Bevalt erg goed: erg scherp beeld, makkelijk te installeren en bedienen en zelfs geluid valt mee. Wel is het schakelen tussen zenders, met gebruik van CI+ cam module wel traag). Over de 3D functionaliteit kan ik nog niet veel zeggen aangezien ik nog op de 3D brillen wacht vanuit de Samsung actie.
Ik heb wel een vraag over de opnamefunctionaliteit. Hoewel op de website van Samsung staat dat je met een USB stick video's kunt opnemen geeft de TV bij mij aan dat het apparaat niet geschikt is voor opnamen (Sandisk 16GB Cruzer U3 USB 2.0 Flash Drive, geformateerd door de TV) . Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Kan het aan de snelheid van de USB stick liggen of dien ik een (nog snellere) externe harde schijf aan de sluiten?
@Gurdy: bij Plattetv.nl hebben ze een erg mooie totaalprijs gemaakt. Weet niet in hoeverre ze iets aan de prijs kunnen doens als je alleen de blu-ray speler koopt, maar een telefoontje kan nooit kwaad.
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
http://www.kieskeurig.nl/.../bd-c6900/prijzen/898094/Anoniem: 372126 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:47:
iemand enig idee waar je de goedkoopste BD6900 BD-3D speler kunt kopen? actie t/m 30 september: + 4 brillen!
Ik heb ook al verschillende gestest. Niks werk behalve de Kingston datatraveller 2.0 van 4GB. De 32 GB versie doet het niet. Een verkoper van een computerwinkel bij mij in het dorp heeft mij toegezegd uit te laten zoeken waaraan de USB stick moet voldoen en of hij die ook voor mij kan bestellen. Zodra ik het weet laat ik het weten.vandee1 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:48:
Wil liever geen kastje (hoe klein ook) achter aan de tv hangen. Zijn er USB sticks die wel snelgenoeg zijn? Zo ja, wat is de minimaal benodigde snelheid?
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Thnx, daar was ik zelf nog niet achter gekomen, dit zoek ik iddkeepitfrosty schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 08:00:
[...]
Waarschijnlijk heb je niet gezocht op c8000 (dit is namelijk het type nr van USA). Dan zou je meer hits moeten krijgen.hier en hier
Ik heb een lijst van Samsung waar ze allemaal op staan. De Kingston 32 GB staat daar ook tussen en die werkt, zoals ik net schreef, niet. Dus ....... wat heb je aan zo'n lijst? Want EP leverde mij een USB stick die het volgens Samsung zou moeten doen. Ook niet.vandee1 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 18:29:
Heb de vraag ondertussen ook bij Samsung uitstaan, maar tot op heden geen reactie. Zodra ik iets hoor zal ik het ook laten weten.
Ik denk dat we het zelf moeten uitproberen.
Ik heb vanmorgenvroeg de standaard onder de TV afgeschroefd en de UE46C8700 aan de muur gehangen met de Samsung Wallmount. Prachtig.....
[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 23-08-2010 19:30 ]
Ik heb de 8gb variant, maar geen problemen hiermee hoor.
Opnemen gaat gewoon.
Volgens de lijst van Samsung zou de 16 GB Extreme Cruzer Contour het inderdaad moeten doen. Er staat nog eentje van SanDisk op, de 4 GB Cruzer Patternvandee1 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 07:46:
@GerCor: welke Sandisk USB stick heb je geprobeerd? Zelf heb ik de 16 GB USB Drive Cruzer Flashstation SanDisk getest, maar mogelijk dat de 16 GB USB Drive Extreme Cruzer Contour SanDisk wel werkt. Maar goed, als jij die ook geprobeerd hebt valt die alweer af.
Edit:
Ik heb net even op de site van SanDisk gekeken en volgens mij was het de: SanDisk Ultra® Backup 32 GB USB-flashstation
http://www.sandisk.nl/Products/ProductInfo.aspx?ID=2780
Edit 2:
Net even bij NOIT computers geweest. De verkoper zou een geschikte Kingston voor mij opzoeken..... niks gevonden. Hij raadt mij aan een update van Samsung af te wachten.
Ik zal even het lijstje van Samsung hieronder vermelden. Laat ik de 4GB en alles daaronder voor wat het is. Want met 4 GB kun je net een uur opnemen.
Kingston - Datatraveller 32GB (doet het bij mij dus niet)
LG - XTICK M6 Mini Minnor 8GB
PNY - City (Lovely Attache) 8GB
SanDisk - Extreme Cruzer Contour 16GB
SELF - I&C SELFDISK Multi SLC 8GB
SKY Digital - SKY-DRVx2 Rack Port SLC 8GB
SKY Digital - SKY-DRVx2 Dual Swing MLC 8GB
Sony - Micro Vault USM 16GL 16GB
SYSWILL - Self Built(SLC) 8GB
Transcend - Jetflash V60 8GB
Verbatim - USB Drive 16GB
Memoretter - SPIN64 -->MW-SPIN64 64G 64GB
HP - P-FD8GB HPV100W-FS 8GB
PATRIOT - Xporter XT Boost 8GB
Corsair - Survivor 8GB
OCZ - Rally2 16 GB
[ Voor 85% gewijzigd door GerCor op 24-08-2010 16:21 ]
Dus een kwestie van bij de conculega bodemprijs bedingen en daarmee naar MM; zelfs 14 dagen na aankoop prijsverschil in klinkende munt terug indien artikel bij conculega in een straal van <= 15km goedkoper is.
Ik weet niet of je inmiddels al een beslissing hebt gemaakt maar ik zag dat je nog geen reacties had gehad dus bij deze mijn twee centen:biggydeen2 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:19:
Hey mensen, ik ben ook van plan om een nieuwe samsung tv aan te schaffen.
Zag laatst de c8700 in de mediamarkt en dat zag er toch verbluffend mooi uit!
Echter ben ik de laatste weken flink aan het googlen geweest en kom ik uit op de ue40b8000, die overal erg goed wordt ontvangen.
Wat ik begrijp is dat de 8b een oudere 8 serie is, maar ik wil geen honderden euros extra betalen voor een 3d functie die ik niet gebruik. Ik zou het heel graag willen gebruiken maar op dit moment staat 3d tv in de kinderschoenen en naar mijn inziens weggegooid geld.
Heb lopen zoeken naar alle verschillen maar wordt er niet echt duidelijker op en aangezien en ruim 700 euro prijsverschil in zit..
Dus mijn vraag is nu is de b8000 de voorganger van de c8700 ?
De C8700 kan je wel een beetje zien als de oplvolger van de B8000 inderdaad. Qua 2D beeld vind ik ze allebei eigenlijk even mooi. Ik heb zelf de 55" C8700, mijn vader de 46" B8000. Contrast, kleuren, scherpte, motionplus, ze ontlopen elkaar nauwelijks.
Bedenk wel dat je met de C8700 afgezien van de 3D effecten iets meer mogelijkheden hebt met het afspelen en opnemen van digitale content. Zo kan de B8000 geen tv uitzendingen opnemen op usb schijf en ondersteunt hij geen DTS spoor bij het afspelen van filmpjes vanaf usb schijf. De C8700 is qua design en afwerking (naar mijn mening) nog een stuk strakker. Als je dit allemaal niet belangrijk vindt zou ik de B8000 zeker aanbevelen, prachtscherm verder.
Helaas zijn de C7700 en C8700 beduidend duurder dus moeten die afvallen.
Wat ik mij nu afvraag is hoe het komt dat ik de C750 betere zwartweergave vond hebben dan de 6740 in de MM. Zelfs na het corrigeren van de contrast. De LCD moet toch altijd inferieur zijn t.o.v. LED?
Zijn er nog behalve zijn uiterlijk andere verschillen tussen de C6710 en de C6740 (hardwarematig dus)?
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 25-08-2010 16:59 ]
De 55 inch variant van de C750 bestaat niet ;-)Anoniem: 181923 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 08:49:
- 46C750 (LCD 200hz 3D)
en om maar niet de 55" varianten hiervan te noemen..
Ja en van de C6710 ook niet ;-) Ik bedoelde hier dat ik ook aan een 55" scherm zit te denkenwimpie007 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 09:36:
[...]
De 55 inch variant van de C750 bestaat niet ;-)
spiderbalm
Samsung UE55C7700 - oneplus 6 - BD C6900 - T-Valduec 3008 - HDD Medion 320 - @smit CI + ziggo
Check even onderstaand:
â– LNB in-/uitschakelen (Uit / Aan): hiermee schakelt u
stroomtoevoer voor de LNB in en uit.
spiderbalm schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:03:
Ik speel MKV bestanden op een aparte harde schijf af via de mediaplayer van samsung echter de ondertitels moeten geladen worden, dit lukt niet met de ingebouwde mediaplayer. Weet iemand hier een oplossing voor ?
spiderbalm
Anoniem: 357779
Ondertitels downloaden van www.ondertitel.comAnoniem: 368389 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:16:
Dat probleem heb ik ook ....ik zoek ook nog steeds naar een oplossing.
[...]
Vervolgens bestandje renamen zodat ze beide de zelfde naam hebben. Gewoon kopieren/plakken.
2010 Samsung 3D TV Demonstration
Wat er op de disc staat vind je hier: http://i34.tinypic.com/r8ro6d.jpg
NZB: http://www.binsearch.info/?adv_age=&q=Sam3DDemo
Er zit wel een password op die je bij het uitpakken moet invoeren en die is: AQUA
Veel plezier ermee!!!!
PS: ben hem nu net zelf aan het downloaden en info heb ik van FTD...
[ Voor 19% gewijzigd door m_ark op 25-08-2010 21:44 ]
Als hij nieuw te koop is voor E 1000,- Zou ik voor een gebruikte ongeveer E 500,- betalen... Maar dat is mijn mening...wimpie007 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:16:
Hoeveel zou een LE46A656 nog waard zijn?
Al is 500 niet zoveel maar je hebt idd al een goede Samsung 46 inch voor 700
Anoniem: 124743
Zit alleen te kutten om allshare aan de praat te krijgen. Internet doet het op de tv via de router. Heb PC share geìnstalleerd op mijn pc en mappen toegevoegd om te delen. Op de pc in het configuratiescherm zijn naast mijn pc ook 4 keer de tv te zien. Maar als ik op de tv naar allshare ga zegt hij geen apparaat gevonden en kan ik dus mijn gedeelde mappen niet vinden.
Wat doe ik verkeerd?
De handleiding van Samsung is op dit punt (en andere punten trouwens lekker vaag!!)
OKE CORRECTIE
Ik moest bij PC Share nog even bij beleid apparaat instellen de tv en de pc aan elkaar toekennen.
Maar het volgende probleem dient zich aan. Ik kan nu wel de videomappen en fotomappen browsen, maar bij allee bestanden geeft de tv aan de het bestandformaat niet erkend wordt. En ik heb in de map foto's gewoon jpg staan en in de map video's een hoop 3d trailers van die ene behemot site.
Ik snap niet?
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 124743 op 26-08-2010 23:07 ]
Al jouw vragen zijn in deze 79 pagina's al beantwoord.Dus snuffel maar even rond en dan kom je er vanzelf wel achter en anders staat het wel in de gebruiksaanwijzing.
Of de ondertitels extracten met MKVToolnix MKVextract linkAnoniem: 357779 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 18:42:
[...]
Ondertitels downloaden van www.ondertitel.com
Vervolgens bestandje renamen zodat ze beide de zelfde naam hebben. Gewoon kopieren/plakken.
Ik gebruik dit altijd voor MKV's. Even de ondertitels eruit halen en dezelfde naam geven en spelen maar. Weet je ook meteen zeker dat ze synchroon lopen.
I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.
ik gebruik dan mkvextract gui, ik laad de film en klik de ondertitel aan. Ik gebruik als output de file waar de film inzit en gebruik dezelfde naam, kan ik dan wel de extentie als srt neerzetten?
Als ik dan via mediaplayer browse naar mijn harde schijf dan ziet hij natuurlijk alleen maar de film, zonder de ondertitels, pakt hij de ondertitels dan automatisch mee?
Samsung UE55C7700 - oneplus 6 - BD C6900 - T-Valduec 3008 - HDD Medion 320 - @smit CI + ziggo
UE55C8700. Nog even geschikte CAM halen (heb een winkel in de buurt gevonden waar ik CAM kan testen (AstonCrypt en Conax), aansluiten en gaan met die banaan. is het al morgen?
Jep klopt. Gewoon dezelfde naam als de mkv maar dan een .srt bestand. Deze pakt de media player dan automatisch (mits in dezelfde map aanwezig dus).spiderbalm schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:10:
Oke,
ik gebruik dan mkvextract gui, ik laad de film en klik de ondertitel aan. Ik gebruik als output de file waar de film inzit en gebruik dezelfde naam, kan ik dan wel de extentie als srt neerzetten?
Als ik dan via mediaplayer browse naar mijn harde schijf dan ziet hij natuurlijk alleen maar de film, zonder de ondertitels, pakt hij de ondertitels dan automatisch mee?
I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.
Anoniem: 124743
Toch staat dat hele streamen nog in de kinderschoenen merk ik
- Grootste probleem: Via DNLA kan je gewoon GEEN .mkv's afspelen dus HD streamen werkt niet
- Als je streamt (vaak divx/avi) loopt het beeld niet sync met het geluid dus dat kijkt heel knudde..even pauze en weer doorgaan wil nog wel eens helpen maar is gewoon crap.
- Je kan niet spoelen voor of terug of resumen mocht er "wat gebeuren" (netwerk uitval of wat dan ook)
Overigens werkt het .mkv streamen wel gewoon via samsung tool maar "accepteert" samsung nog geen andere streaming software.
Ik heb momenteel een alert staan op de update pagina (url) van de 8700 als er ook maar een letter veranderd krijg ik een seintje en ben ik er bij..
Hier in Duitsland brengt hij op ebay meestal over de 600 euro op, de laatste is gegaan voor 671 zo'n 2 weken terug. Een zelfde prijs zou in NL ook mogelijk moeten zijn.wimpie007 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:16:
Hoeveel zou een LE46A656 nog waard zijn?
[ Voor 8% gewijzigd door HaseMike op 29-08-2010 14:39 ]
Ik heb aangesloten mijn mediabox van UPC via een hdmi kabel
Ik heb een harde schijf aangesloten en geformatteerd tv geeft aan alles o.k
Wil ik wat opnemen met (pvr)personal video recorder krijg ik de melding
...niet beschikbaar...op alle zenders.
Dit moet toch gewoon kunnen?
Tja iemand
Ik heb het zelf nog niet getest maar ik neem aan dat de pvr functies van de tv alleen werken met de ingebouwde dvb-c module.Anoniem: 368389 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 16:09:
Ik ben even de weg kwijt.
Ik heb aangesloten mijn mediabox van UPC via een hdmi kabel
Ik heb een harde schijf aangesloten en geformatteerd tv geeft aan alles o.k
Wil ik wat opnemen met (pvr)personal video recorder krijg ik de melding
...niet beschikbaar...op alle zenders.![]()
Dit moet toch gewoon kunnen?
Tja iemand
Dat idee had ik al ...maar ja als het toch kan op een of andere manier.keepitfrosty schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:11:
[...]
Ik heb het zelf nog niet getest maar ik neem aan dat de pvr functies van de tv alleen werken met de ingebouwde dvb-c module.
Ik denk het nietAnoniem: 368389 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:27:
[...]
Dat idee had ik al ...maar ja als het toch kan op een of andere manier.
Ik blijf toch erg veel last hebben van de ontzettende vertraging bij m'n media streambox.
Ik heb inmiddels al verschillende boxen geprobeerd maar niets helpt, er zit soms een vertraging in
van meer dan 3 / 4 seconden.
Gisteren maar eens de PS3 aangesloten en ook hier zit toch een behoorlijke lag in, op game-modus gaat het iets beter maar is niet wat ik gewend ben van m'n andere lcd's door de jaren heen.
Wat kan ik hier mee doen? Iemand tips voor mij is het een eigenschap of moet ik contact opnemen met de Samsung Desk.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Dus niet...
Dus ik de Xtreamer aangesloten op mijn Samsung LED monitor dit ook full HD aangeeft (1080p 60Hz) en ja hoor hier draait ie perfect...
Mijn conclusie is dan ook dat: ofwel de combinatie niet juist is (signaal timings te strak?) ofwel handelt de TV de boel niet goed af.
Ik zal dalijk eens een andere speler gebruiken (Apple TV met een BCM970015 decoderchip) en een HTPC.
Vogel, dat is precies wat ik 1 topic boven jou beschrijf. Verschillende getest en geen fijn resultaat. Ik heb nu maar een macmini aangekocht in de hoop dat deze hardware technisch dus maar goed is.vogel1001 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 17:40:
Polleke 37 ik heb dit probleem ook met mijn ue55c8700. De Xtreamer pro geeft op 2.3.2, 2.3.3 en 2.4.0 op 720p, 1080i 1080p zowel 50 als 60 Hz hetzelfde resultaat: de samsung maakt er een stotterend beeld van met een seconde audio vertraging ongeaht kabelquality (HDMI 1.3b, HDMI 1.4). Het grappige is dat ik de samsung ue55c8700 net heb gekocht en verkneukeld mijn HD films wilde gaan kijken.... Met de Xtreamer pro.
Dus niet...![]()
Dus ik de Xtreamer aangesloten op mijn Samsung LED monitor dit ook full HD aangeeft (1080p 60Hz) en ja hoor hier draait ie perfect...
Mijn conclusie is dan ook dat: ofwel de combinatie niet juist is (signaal timings te strak?) ofwel handelt de TV de boel niet goed af.
Ik zal dalijk eens een andere speler gebruiken (Apple TV met een BCM970015 decoderchip) en een HTPC.
Als dit normaal is voor een samsung TV dan zal ik hier toch mijn beklag over gaan doen voor 3000 euro verwacht je toch iets meer of althans manieren om het op te kunnen lossen.
Medefanaten, hierbij een korte review over de nieuw aangeschafte Samsung-TV.
Snelle levering (binnen 5 werkdagen); naast wat problemen met een creditnota toch er voor kunnen zorgen dat MM de eerdere mondeling gemaakte afspraak na kwam. TV opgehaald, paste wel in de auto (van te voren opgemeten). Eerst nog even naar de winkel om satelliet-abonnement smartcard te testen met een Aston 1.07. Kaart werkte, dus dat was een goede start.
Eerst nog even de oude Tv van de wand, oude standaard zoeken en ophangbeugels monteren op het nieuwe toestel. Oeps, schroeven te lang; dan maar even op maat zagen wat echt een makkie is (mits scherpe zaag ha ha). Oké, eerst de bekabeling op orde maken. Eerder kapotgebeten HDMI eruit, oude scart + 220v van satelliet eruit, coax-kabel verlengen, ethernet cat 5e erin, HDMI 1.4 kabel voor Sony BDS-370 erbij, 220v effe aanpassen (vaste stekker aan toestel), alle adapter-kabeltjes alvast monteren en dan..... fingers crossed.
Tja, waar moet je beginnen nadat alles is aangesloten en de tv perfect aan de wand hangt?
Om een lang verhaal enigszins in te korten: TV oké, geluid TV oké, geen geluid via optical, BR-speler oké, satelliet........niet.
Dan eerst daar maar eens mee aan de slag; lezen, internetten, en dan toch eerst maar terug naar fabrieksinstellingen want ik had niet de beschikking over keuzemenu satelliet etc.
Hoera, reset werkt dus satelliet kijken....nee helaas, wat ik ook instelde aan transponderwaarden, 22 Mhz ja/nee etc, het signaal bleef op max 5. Kon wel een paar zenders krijgen maar beeld was niets waard.
Oké, het was al weer nacht, dus eerst maar even slapen. Heel de nacht liggen draaien; wat kan het nou toch zijn? De een verklaard je voor gek,de ander zegt: ja, dat heb ik nou ook altijd wanneer iets niet werkt.
Zondag eerst maar eens de firmware upgraden; via internet gaat niet. Dan maar via USB; na lang tobben bleek dat USB-stick corrupt was. Andere stick, uitpakken, inlezen en klaar. Oke, nogmaals satelliet-signaal; eerst maar eens de oude tv + receiver + smartcard aansluiten om zeker te weten dat er wel signaal is; werkt vlekkeloos. Hmm, hoe kan dat nou? Om gek van te worden. Hoewel ik had gelezen dat Samsang TV niet goed om kan gaan met satellietsignaal toch de hoop niet opgegeven. Terug naar de basis; zou de verloop van Samsung wel goed zijn? Binnenste ader kon wel wat langer; gaat vrij diep in het verloop. Flits.....signaalversterker eruit......alles opnieuw aansluiten en....signaalsterkte >50; scan geeft meer dan 1000 zenders. Hè He, eindelijk. En wat een beeld! Scherp en schakeltijd satellietkanalen < 2 seconden. Alle functies werken, ook PVR. Kanaallijst geëxporteerd, nu nog een tool vinden om het .SCM-bestand te editen.
Zou DLNA werken? Nou, uiteindelijk wel door onder het menu streamen de optie Apparaten automatisch toestaan mijn media af te spelen aan te vinken; kijk ook even bij de keuze Meer streaming-opties.. Vakantiefilmjes (.mov) en MP3 gaat prima, ook het geluid.
Ook Samsang Gatgets, YouTube, Nu.nl, Goole Map; you name it, i'll show it.
En dan testen waarvoor zoonlief de TV zo cool-vet vindt: 3D. Eerst eens kijken of 2D->3D werkt; ja, dat werkt en geeft zeker geen onaardig beeld; vooral de HD-zenders geven prima 3D-kwaliteit. All eerder wat 3D-trailers gedownload en deze via aangesloten USB-stick laten afspelen: WHOW, DÀS VET ZEG.
Snel nog even de voorkeursinstellingen van forumgebruiker ingesteld en het beeld is voor ons zeker dicht bij het optimale.
O ja, het geluid via de HomeCinemaSet: lukt alleen wanneer geluid niet ingesteld wordt op externe luidspreker, HDMI met apparaat is losgekoppeld én receiver uit staat. Schiet mij maar lek, maar ik weet nog niet procies waarom dat zo wel werkt; kom ik nog wel achter.
Gisterenavond nog even de BR-film oorlogswinter gekeken: wat is dat beeld scherp zeg! En wat is die sneeuw wit!
Nou, je leest het wel: superlatieven te kort!
Nog niets kunnen ontdekken van de eerder genoemde problemen zoals clouthing, sound-delay of welke andere technische onvolkomenheden dan ook.
Nu lekker genieten van al dat mooie, leuke speelgoed!
Nog twee puntjes om mij in te verdiepen: het servicemenu, hoe kwam je daar ook alweer in?
En het bewerken van de kannaallijst; welke tool die ook nog eens werkt onder windows7(tm) 64 bit.
Nou, dat was mijn review; ik hoop dat ik je er mee over de streep heb getrokken (mocht je nog twijfelen)
Samsung heeft het aardig voor elkaar en de tip die ik je wil geven: elk aparaat heeft wel iets, zo ook elke auto.
Probeer maar eens een auto te vinden welke echt alles aan boord heeft (of niet) wat jij makkelijk / handig / noodzakelijk vindt; zeker weten dat je minimaal 1 compromies met jezelf of met je partner moet sluiten

Anoniem: 143289
Mezzmo.
Kan nu via mn Pc alles afspelen. HD content, via DLNA. Mkv met ondertiteling, alles speelt vlekkeloos af!
Echt een aanrader!
Ik geniet elke dag van mijn 46C8700.
doe ik nog een gooi:
Wie weet hoe je programma info direct in beeld kan krijgen tijdens het zappen?
bij mijn losse samsung ontvanger zie je in beeld wat er op dat moment uitzend.
met mijn Tv incl Ziggo CI zie ik dat niet. (7700).
Bears and Bulls
[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 01-09-2010 09:41 ]
om nou elke keer op guide te moeten klikken vind mijn Gf niet cool.
Bears and Bulls
Ik heb hier ook naar gezocht en ook niets gevonden (UE46C8700). Volgens mij is het geen bestaande optie. Mailtje naar Samsung, misschien iets voor een firmware update. ;-)mindcre8r schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:16:
Wie weet hoe je programma info direct in beeld kan krijgen tijdens het zappen?
Het eerder genoemde "paar seconden zwart beeld" probleem mag daar wat mij betreft aan toe gevoegd worden. Ik zie het regelmatig als ik vanaf de HTPC kijk via een HDMI connectie. Moeilijk om er een vinger achter te krijgen waar dit aan ligt. Misschien eens een andere HDMI kabel proberen. Bij TV kijken of vanaf de BC-C6900 (ook via HDMI) heb ik dit nog nooit gezien.
[ Voor 34% gewijzigd door d3vlin op 01-09-2010 11:25 ]
Leaping Lab Rats!
Hou je ons op de hoogte van de reactie van Samsung.d3vlin schreef op woensdag 01 september 2010 @ 11:21:
[...]
Ik heb hier ook naar gezocht en ook niets gevonden (UE46C8700). Volgens mij is het geen bestaande optie. Mailtje naar Samsung, misschien iets voor een firmware update. ;-)
Het eerder genoemde "paar seconden zwart beeld" probleem mag daar wat mij betreft aan toe gevoegd worden. Ik zie het regelmatig als ik vanaf de HTPC kijk via een HDMI connectie. Moeilijk om er een vinger achter te krijgen waar dit aan ligt. Misschien eens een andere HDMI kabel proberen. Bij TV kijken of vanaf de BC-C6900 (ook via HDMI) heb ik dit nog nooit gezien.
Ik persoonlijk vind het ook prettig als je toch standaard iets meer info gelijk krijgt.
Ik ben andersom begonnen, maar ook zonder succes. Content afspelen is geen enkel probleem echter Time-shiften is toch wel een grote uitdaging. Eerst een 2,5'" HDD van Iomega, niet geschikt, toen van Dane-Elektra, niet geschikt, toen van Adata, niet geschikt. Ik heb de Adata gehouden om Media af te spelen via de USB-poort van mijn DVD-speler. Mijn 8700 hangt ook en vond het achteraf toch geen gezicht om er een HD aan te hangen, dus met een USB Stick aan de gang geweest. Volgens de FAQ van Samsung zou de Sandisk Cruzer hier geschikt voor zijn. Ik heb een 8GB en 16GB uitvoering, maar niet geschikt om te Timeshiften. Niet dat ik deze functie vaak zal gebruiken, maar heb ondertussen zoiets van die functie zit erop, dus moet ie werken. Heeft iemand een USB stick aan de praat om te timeshiften en zo ja, wat is dan het merk en type?GerCor schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:00:
Zo dan, ik ben helemaal klaar met die USB stickjes die het niet doen. Toch maar naar MyCom gereden en daar een Samsung Externe Harde Schijf 2G ECO 320GB 2.5" gehaald. Op 5 eurocent na, 55 euro en ik ben van alle ellende af. Timeshift op automatisch en nu maar wachten op mooie films die ik kan opnemen.
Bvd
UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one
Ik heb de HDD op automatisch timeshiften gezet. Een paar dagen geleden zat ik een film te kijken toen mijn dochtertje uit bed kwam en een heel verhaal wilde vertellen. Ondertussen 5 minuten van de film gemist, dus met timeshiften even terug 'spoelen' en de film gaat verder.
Topfunctie, dat timeshiften.
Ik wilde in eerste instantie ook niet aan een HDD maar toen ik zag hoe klein ze tegenwoordig zijn. En ik had eerder een Kingston datatraveler van 32 GB voor bijna 70 euro en een Sandisk 32 GB voor 117 euro. Bij EP had ik er zelfs één, ik weet het merk niet eens meer, 32 GB voor 127 euro. Alledrie deden ze het niet en dan ben je het een keer zat.
Nee, dan de Samsung HDD 320 GB voor 54,95 euro.
Zoals ik er nu over denk ga ik de HDD alleen gebruiken om op te nemen van TV en te timeshiften. Films, foto's en muziek staan op mijn Iomega 1TB netwerk HDD ergens op zolder en die stream ik wel.
Toch 3 zaken die wat mij betreft mogen veranderen:
1. Het rode balkje met opname dat zenuwachtig op en neer gaat mag weg.
2. hetzelfde geldt voor MUTE
3. het ecometertje bij info irriteert mij, mag ook weg. Volstrekt zinloze informatie.
[ Voor 59% gewijzigd door GerCor op 02-09-2010 00:42 ]
Bears and Bulls
Anoniem: 238692
http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=support
1. Title
2010 model Firmware for self-upgrade
2. Applicable Model
UE**C6, 7, 8 Series
3. Carrier or Corporate Customer
Open Market
4. Description
T-VALDEUC-2001.2
. Add alternative FRC Ics (Zoran)
. SPDIF is not working if sub-dtv sound is selected in PC-DTV PIP mode.
. Watching ''picture'' on media play error with new s/w of I-phone/I-pad.
. OSD Wrapping issue on wireless pop-up window
Iemand het al geinstalleerd en wat zijn de verschillen??Anoniem: 238692 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:52:toon volledige bericht
nieuwe software upgrade beschikbaar op de Samsung site.
http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=support
1. Title
2010 model Firmware for self-upgrade
2. Applicable Model
UE**C6, 7, 8 Series
3. Carrier or Corporate Customer
Open Market
4. Description
T-VALDEUC-2001.2
. SPDIF is not working if sub-dtv sound is selected in PC-DTV PIP mode.
. Watching ''picture'' on media play error with new s/w of I-phone/I-pad.
. OSD Wrapping issue on wireless pop-up window
Plaats dat ze nu eens een update geven waarmee je auto-dimming kan afzetten.....
Anoniem: 238692
Zou het kunnen zijn dat de laatste update betrekking heeft op onderstaande?
SupraFRC ® 301- gebaseerde 3D object en Frame Rate Conversion - trillingen de technologie voor verbeterde beeldkwaliteit Ondersteuning 120Hz , 240Hz en 3D- tv's, met inbegrip van actieve shutter glasses gepolariseerde bril -en 3D- tv's
eigen SupraFRC Zoran ®-technologie is gepatenteerd ontwerp om scherpere beelden te produceren en de trillingen te verminderen door gebruik van de allernieuwste technologieën op basis van geavanceerde algoritmen Innovatief. Met STI multi-schaal geometrische verwerking, de oplossing robuust Processen beelden terwijl oplossingen met minimale rekenkracht energie vergeleken met traditionele gebruikt door concurrenten . Zoran 's oplossing omzeilt de video kwaliteit beperkingen van de traditionele blok- zoekalgoritmen en daadwerkelijk in staat stelt artefact -vrije true- 240Hz FRC voor 3D flat-panel televisies. In plaats van te vertrouwen op een enkele beweging berekening per pixel , staat voor een optimale verwerking Dat ongekende geometrische correctie Zorg voor vervaging , halo -effecten, Deze algoritmen ghosting en schaduwen artefacten. Onmiddellijk zie Televisiekijkers verbeterde beeldkwaliteit op sets met behulp van deze technologie.
Anoniem: 125341
Het gaat dus om een c7700
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 125341 op 02-09-2010 23:37 . Reden: type tv erbij gezet ]