Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:05
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 17:48:
pana levert 2 brillen erbij, maar goed dat is bij een duur toestel er wel bij te regelen neem ik aan,

echter, wat houd dat rising blacks in dan?
Wanneer een plasma zwart moet weergeven staat de cel in een soort standby/ready staat een geeft hij altijd nog een beetje licht, 100% zwart is dus ook niet mogelijk, het is meer een heel donker grijs. Doordat de plasma cellen verouderen moet men de spanning die nodig is om ze in die standby stand te houden steeds een beetje verhogen, dit gebeurt automatisch. Maar door het telkens verhogen van die spanning voor die standby staat gaan de zwartwaarden wel achteruit. Bij de 2009 tv's van panasonic was dit erg waarneembaar, want toen werd er in grote stappen de spanning aangepast. Dus ineens werd het zwart veel grijzer. Nu in 2010 gebruikt panasonic veel kleine stapjes in het verhogen van de spanning en is het niet waarneembaar dat je tv plotseling slechter zwart weergeeft, maar de zwartwaarden worden weldegelijk minder gedurende de levensduur van de tv. Hoeveel minder en hoe lang ze de spanning aanpassen is nog onbekend. De panasonic heeft veel betere zwartwaarden dan de andere merken, dus ze hebben nog best wat speelruimte. Misschien blijven de tv's zelfs na jaren de beste (van 2010), maar het blijft niet zoals de nieuwe tv waar je voor betaald. Bij andere merken veranderen de zwartwaarden niet en weet je wel wat je in huis haalt voor de komende jaren.

Als je even zoekt op panasonic en risinig blacks in google kom je genoeg informatie tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, zeer nuttige info,

had wel eens vaker ''rising blacks'' voorbij zien komen, maar eigenlijk nooit benul van gehad wat het werkelijk inhield, ik zal ff googlen

zojuist ff wat gegoogled op avf/engadget en dergelijken,

tot nog toe weinig bekent over hoe het is met de 2010 line-up, echter zeer waarschijnlijk wel net zo erg als de 2009. alleen wordt het idd iets vaker, en minder hoog per keer,

dit houd echter niet in dat je over een aantal jaar slecht beeld hebt, waarschijnlijk blijft het beeld minimaal zo mooi als de concurrentie van 2010,

tja, blijft wel moeilijk...
maar ik denk toch dat ik dan voor de VT20 ga,

de PS50C7000 valt sowieso voor mij af, vind het design niet echt je van het, de 2D beelden schijnen toch wel aardig wat lager te liggen dan van de concurrentie in zowel LED als Plasma, en daar komen nog 2 brillen bij,

de C8700 lijkt dan op dit moment de enige concurrent voor mij, tenzij Sony een beetje vaart achter hun HX900 en LX900 serie's zet, deze designs vind ik toch echt de koploper voor 2010, maar zijn nog niet te koop zo ver ik weet,

btw. bij de c8700 zit ook geen bril dacht ik? of alleen bij de c7700 niet?

iig veel dank voor de info!

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08-2024
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 18:32:
Oke, zeer nuttige info,

Kijk ik had haast omdat het WK eraan kwam, en als je dan toch een koopt, waarom dan geen 3D?
Als je dan geen haast hebt, waarom wacht je dan niet ook even op de LG schermen met 3D?

fuzzy logic, niets is waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat ik persoonlijk geen fan van LG ben,

al redelijk wat producten van gehad, of kennissen van mij, en met bijna alles trammelant gehad,

daarbij, toen ik bij ons in de expert kwam, waar redelijk goed personeel loopt, en vroeg wat is er mis met de LG's, kreeg ik het antwoord, daar lopen we liever met een grote boog omheen,

misschien geld dit niet voor de nieuwe infinia lijn, dat zal best kunnen, maar dan blijft bij mij het nare gevoel van een LG zitten..

persoonlijk heb ik maar 3 merken waar ik echt voor ga, en dat zijn Sony, Panasonic en Sasmung, en bij uitzondering Philips, maar die hebben slechts 3d-ready toestellen, en heb liever gewoon een compleet toestel,

maar een vraagje, wat zijn precies de verschillen tussen de c7700 en c8700, op de dikte na, en de kleur zie ik als enige verschil de local dimming, of heb ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:05
Verschillen tussen de led tv's volgens Samsung US, vergelijkbaar met onze modellen:
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/us/p2images/consumer/TV_LED_series_all.jpg
Dus local dimming (contrast), iets dunner en andere bezel kleur.
De 8700 is een edge-lit tv, dus local dimming werkt minder goed dan bij een tv met leds recht achter het scherm. Ik heb verder weinig ervaring met de tv, dus geen idee hoe goed dit werkt en of er (veel) shadow detail verloren gaat. De zwartwaarden zijn in elk geval wel iets beter.

Samsung levert geen brillen bij de tv om de prijzen laag te houden. Je krijgt nu wel een starters pakket (2 brillen) kado als je een samsung 3d blu-ray speler koopt. Ik las vandaag in het plasma topic wel dat al twee mensen een brilletje bij hun 7700 plasma (nieuwste lading/serie) kregen, dus wie weet dat samsung straks wel brillen bij de led gaat doen?

De VT20 is verder ook een erg goede keuze als je daar voor gaat. Alleen mis je dan 2d naar 3d conversie en ik denk dat de samsung apps wat uitgebreider/beter zijn. Maar het is maar de vraag of je dat veel zou gebruiken. Gewoon kopen waar jij het beste gevoel bij hebt, want jij moet er straks naar kijken!

[ Voor 3% gewijzigd door Rutger Mulder op 23-07-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

golfgti5 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:21:
Zien jullie ook wel eens een lichte flikkering in beeld?
Het is niet echt storend en konstant maar valt mij wel op, het lijkt een beetje op een lichtsensor die het beeld soms even bij stelt......
Is dat een instelling, staat er iets te "hoog" of moet ik iets wat lager zetten?
Heb een C8700.
Dit is echt verschrikkelijk, vooral bij series te zien lichtsterkte wordt regelmatig bijgesteld en goed zichtbaar . verschrikkelijk !
Kan het ook niet afzetten...
Volgens samsung evtl. via service menu, maar daar kunnen wij niet in ? of weet iemand hoe ?
Begin na 3 weken meer en meer ontgoocheld te geraken van de 8700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TAG_ScorpioN schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:47:
Ik ben niet echt te spreken over de calibratie die wordt aangeraden en hier ook is gepost van hdtvtest. Men zegt dat je er een paar dagen aan moet wennen maar ik bleef het beeld als veels te groen en geel ervaren.

Nu maak ik sinds het WK voetbal gebruik van de hoofdinstelling "Natural" omdat ik de kleuren van de grasmat en de spelers mooier vond maar helemaal tevreden ben ik nog niet.

Wat zijn jullie ervaringen en welke instellingen gebruiken jullie?
Krijg het ook niet goed
films te "geel" en soms ook last van te groen of rood. echt trist zolangzaam er bestaat geen standaard instelling om tevreden te zijn. heel erg....had beter een sony gekocht denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaydC schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:52:
Ik heb nog steeds geen geld terug van Samsung, terwijl er al een week verstreken is over de maximale tijd van 4 weken. Leuk is dat! Heb al 3 mailtjes de deur uit gedaan, op de eerste werd gereageerd dat het geld zo snel mogelijk overgemaakt zou worden.. maar het is nu anderhalve week later en nog steeds niets. Op de twee laatste mailtjes is al vijf dagen niet gereageerd, bellen heeft geen zin want dan wordt je doorverwezen naar het mailadres. De bril heb ik al wel ruim twee weken binnen, wat is dat voor zooitje bij Samsung? Ik hoop dat ik snel een reactie terug krijg. Ik moet me aan de voorwaarden houden, maar zij? Ho maar...
De tv is gelukkig nog wel perfect, geen problemen mee. Iemand een idee wat ik kan doen als ze niet meer reageren? Wat zijn jullie ervaringen?
hehe ik wacht al bijna 4 weken..ookal gemaild zonder eractie.
denk echt dat ze ons gaan laten hangen...mooie gasten en hotline kun je ook vergeten. Denk dat wij hier allemaal meer van hunn tv's kennen dan gasten (en vrouwen) op hotline bij Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjenl schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:46:
[...]
Zie je nu bij de 8700 ook nog zo duidelijk dat het beeld gedimd wordt bij donkere beelden? Ik heb zelf een B7020, een edge led model van vorig jaar dus en één van de grootste minpunten aan die tv vond ik de auto backlight dimming bij donkere scenes, die ook lichte delen van het beeld veel te donker maakte. Ik heb dat dan ook uitgezet (in het service menu) met als gevolg dat de blacklevels wel een stuk slechter zijn geworden. Maar dat vond ik altijd nog beter dan ondertiteling die bijna zwart wordt... Ik vroeg me af hoe dat dan bij de 8700 eruit ziet, aangezien die dan wel een soort van local dimming heeft, maar naar wat ik begrepen heb is dat eigenlijk zo grof qua verdeling dat het eigenlijk niet te vergelijken is met 'echte' local dimming. Zie je dan dus nog steeds bij de 8700 dat het hele beeld (teveel) gedimd wordt?
ook de 8700 werkt hier verschrikkelijk slecht.
Bij donkere scenes wordt het langzaam nog donkerder totdat je niets meer ziet :(
Bij lichte scnes past hij af en toe het licht plots aan dat gewoon storend is. iemand een oplossing ???
Toegang tot echte service menu mogelijk ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaar mode hoger zetten of zelfs hoogste stand? minder schommelingen met de achtergrond verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik heb het ook gezien in de winkel... (in een compleet donkere ruimte speciaal voor die tv)
Een C8700, in begin was het goed, maar dan hebben ze een ander diskje gezet... Met kleuren die overal in het scherm wisselen (een paar keer in een seconde), steeds op een andere plek...

Ik kwam die ruimte gewoonweg duizelig uit, het licht flikkerde veel te hard. Dus bij sommige scenes (weliswaar onrealistische scenes) is het heel storend, die local dimming!

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 01:06:
[...]

ook de 8700 werkt hier verschrikkelijk slecht.
Bij donkere scenes wordt het langzaam nog donkerder totdat je niets meer ziet :(
Bij lichte scnes past hij af en toe het licht plots aan dat gewoon storend is. iemand een oplossing ???
Toegang tot echte service menu mogelijk ??
Hmm misschien een samsung monteur laten komen? De auto-dimming is inderdaad wel wat aanwezig maar niet zo extreem zoals jij het beschrijft. Lijkt me eerder iets aan de hand te zijn met je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dima_2005 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 08:59:
Ik heb het ook gezien in de winkel... (in een compleet donkere ruimte speciaal voor die tv)
Een C8700, in begin was het goed, maar dan hebben ze een ander diskje gezet... Met kleuren die overal in het scherm wisselen (een paar keer in een seconde), steeds op een andere plek...

Ik kwam die ruimte gewoonweg duizelig uit, het licht flikkerde veel te hard. Dus bij sommige scenes (weliswaar onrealistische scenes) is het heel storend, die local dimming!
Denk dat je het hier over auto-dimming hebt. Maar ik heb er tot nu toe eigenlijk nog nooit last van gehad. Ik kijk ook niet in een compleet donkere kamer tv. Zelfs op torch mode (dynamisch) kijk ik nog steeds met plezier naar deze tv. Al moet ik zeggen dat SD digitale tv content wel wat tegenvalt maar goed ik stel ook geen eisen aan het kijken van reguliere tv.

[ Voor 20% gewijzigd door keepitfrosty op 24-07-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

keepitfrosty schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 09:58:
[...]

Denk dat je het hier over auto-dimming hebt.
Bij de C8700 heb je ook local dimming/precision dimming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dima_2005 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 10:00:
[...]

Bij de C8700 heb je ook local dimming/precision dimming...
Ja i know, maar wat hier beschreven wordt lijkt mij de auto dimming functie die in veel samsung tv's zit en niet uitgeschakeld kan worden vanuit de basic settings menu van de tv.

Zie ook een reactie van de hdtvtest artikel:

Update for subtitle/auto dimming-problem:
Maintenance replaced power unit of the TV and now the problem is almost gone. Occurs only when watching low quality recorded programs from DVR, bitrate issue?.
I’m using NORMAL-mode instead of STANDARD or MOVIE for normal TV broadcast to get all digital or automatic adjustments off which also helps.

[ Voor 61% gewijzigd door keepitfrosty op 24-07-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb nu al drie keer gehad dat mijn C8700 ineens geen inputs meer ziet op de externe poorten (USB, en HDMIs). Ik heb een USB disk, blueray player en computer op de USB, HDMI3, HDMI-DVI staan. Gisteren nog prima via de PC gekeken, vandaag werd niets meer herkend: looking for signal. Ook niet na de TV de poorten te laten scannen.

Een oplossing is om alle kabels los te halen TV aan en uit, opnieuw de kabels verbinden en dan werkt het weer.

Omdat ik de kabels strak heb weggewerkt is dit geen leuke klus.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe het anders is op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Software update al geprobeert? kan soms nog wel eens helpen met dit soort ''software matige probleempjes'' en anders samsung vragen voor uitleg, en met een oplossing komen..

ze kunnen toch niet zomaar een TV afleveren met dit soort kwaaltjes, en helemaal niet een TV die over de 2K heeft moeten kosten.,.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik had dit ook voor... (voor de 1013.3 update)

Ik moest wel geeen kabels lostrekken, moest gewoon tv uitdoen, 15sec wachten en dan terug aandoen... (C7700)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Lekkere fiasco van die monsters vs aliens in de starterskit, denk hem even leuk aan te zetten voor de kids is hij niet NL gesproken en zelfs niet NL ondertiteld...zwaar balen.

Zijn er al andere 3D kinderfilms die wel nl gesproken zijn?

Wat andets, volgens de beschrijving moet er ergens een ledje een paar seconden aan gaan als je de bril aan of uit zet, ik heb 3 brillen maar kan het lampje nergens ontdekken, iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloudy with a chance of meatballs,

die is volgens mij zowel nederlands gesproken, als ondertiteld, moet je even kijken bij winkels als FreeRecordShop, verder kun je ff op bol.com of FRS.nl te kijken, volgens mij zijn er al wel wat meer animatie films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
golfgti5 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:04:
Lekkere fiasco van die monsters vs aliens in de starterskit, denk hem even leuk aan te zetten voor de kids is hij niet NL gesproken en zelfs niet NL ondertiteld...zwaar balen.

Wat andets, volgens de beschrijving moet er ergens een ledje een paar seconden aan gaan als je de bril aan of uit zet, ik heb 3 brillen maar kan het lampje nergens ontdekken, iemand een idee??
Zitten onder het aan/uit knopje (dat rode lampje) =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Ik ook met mijn dikke vingers :))

trouwens, de BD6900 kapt er bij mij mee na 30 minuten monsters vs aliens kijken, hebben meer mensen hier problemen mee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbm
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09-2024

sbm

superduper schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 21:16:
Ik heb nu al drie keer gehad dat mijn C8700 ineens geen inputs meer ziet op de externe poorten (USB, en HDMIs). Ik heb een USB disk, blueray player en computer op de USB, HDMI3, HDMI-DVI staan. Gisteren nog prima via de PC gekeken, vandaag werd niets meer herkend: looking for signal. Ook niet na de TV de poorten te laten scannen.

Een oplossing is om alle kabels los te halen TV aan en uit, opnieuw de kabels verbinden en dan werkt het weer.

Omdat ik de kabels strak heb weggewerkt is dit geen leuke klus.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe het anders is op te lossen?
Ik heb dit alleen als ik bijvoorbeeld de Xbox eerder aanzet dan de TV, dan krijg ik soms 'no signal'. Als ik eerst de TV aanzet en daarna pas de Xbox, dan tot op heden geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Voor de mensen die de PVR functie gebruiken, is het namelijk mogelijk om vooraf een opname in te plannen? Dus bijv als ik niet thuis ben en ik wil iets laten opnemen, doet de tv dat dan of ben ik dan echt genoodzaakt om een pvr te nemen zoals de cisco van ziggo.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 23:59
Rainesh schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:54:
Voor de mensen die de PVR functie gebruiken, is het namelijk mogelijk om vooraf een opname in te plannen? Dus bijv als ik niet thuis ben en ik wil iets laten opnemen, doet de tv dat dan of ben ik dan echt genoodzaakt om een pvr te nemen zoals de cisco van ziggo.
Gaat prima, gewoon in je EPG selecteren dat je het wil opnemen. TV op standby en het programma wordt opgenomen.

Wanneer je TV aan staat heb jet het geval dat je maar 1 tuner hebt, dus je kan niet iets bekijken en iets anders opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:14
golfgti5 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:04:

Ik heb afgelopen weekend Cloudy with a chance of meatballs gekocht en is NL gesproken en/of ondertiteld.
Kreeg na eerste 5 minuten film een hang moment maar speelde na een minuutje weer door zonder actie te nemen.
Rest van film prima gekeken met kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:14
golfgti5 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:35:
Ik ook met mijn dikke vingers :))

trouwens, de BD6900 kapt er bij mij mee na 30 minuten monsters vs aliens kijken, hebben meer mensen hier problemen mee???
No problems, al aantal keer film gekeken op de 6900 en altijd vloeiend en zonder onderbrekingen.
Alleen Cloudy with a chance of meatballs hing ff na 5 minuten, speelde na een minuut weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

Ik gebruik een Samsung PVR "kabeldoos" en dit werkt mooi samen met de TV met AnyNet+ . Alle functies van mijn PVR kan ik bedienen met de afstandsbediening van de TV.

Toch zijn er een aantal dingen HOOGST irritant

- Voor een verbinding moet eerst de ontvanger aanstaan en DAN pas de TV. Op het moment je ze tegelijk aanzet heeft eerst de ontvanger tijd nodig om op te starten en is de TV al up and ready. Je moet de ontvanger dan weer helemaal koppelen in het menu!

- Als je naar de mediaspeler gaat van de TV (via wifi verbinding naar externe mediaserver) dan verbreekt ie de verbinding met Anynet+. ERG irritant!

Iemand vergelijkbare ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe upgrade file voor de c8700 serie.

Upgrade File(USB type) (ver.T-VALDEUC-1016.0)

Eindelijk info bouwdatum: 2010-07-26 Upgrade File(USB type)

1. Title
2010 model Firmware for self-upgrade
2. Applicable Model
UE**C6, 7, 8 Series
3. Carrier or Corporate Customer
Open Market
4. Description
T-VALDEUC-1016.0
. To add requirement of Ziggo certification(Netherlands)
. PVR working at TF1 widget(channel bound service on) channel (France)
. Some HEAAC 5.1ch sound discontinuous in headphone mode
wat op de nieuwe file staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Straks ff de update uitvoeren voor de TV en BD.

Vandaag heb ik trouwens de 195 Euro ontvangen. Het start pakket bij de BD en de bril bij de TV had ik een week geleden al ontvangen. Uiteindelijk alles binnen 4 weken ontvangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Karel2001 op 26-07-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:53
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:12:
Nieuwe upgrade file voor de c8700 serie.

Upgrade File(USB type) (ver.T-VALDEUC-1016.0)

Eindelijk info bouwdatum: 2010-07-26 Upgrade File(USB type)

1. Title
2010 model Firmware for self-upgrade
2. Applicable Model
UE**C6, 7, 8 Series
3. Carrier or Corporate Customer
Open Market
4. Description
T-VALDEUC-1016.0
. To add requirement of Ziggo certification(Netherlands)
. PVR working at TF1 widget(channel bound service on) channel (France)
. Some HEAAC 5.1ch sound discontinuous in headphone mode
wat op de nieuwe file staat!
Hier een directe link naar het bestand.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marckoster
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-12-2022
Het lukt mij niet om de Guideplus gids aan de praat te krijgen via analoge kabel van UPC het hostchannel blijft leeg en lukt mij niet met de hand in te stellen, op mijn Sony HDD recorder heb ik wel Guideplusinformatie maar daar kan je wel het hostchannel zelf op Eurosport in stellen. Heeft iemand dit al aan de praat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Heel raar, bij werkt de update niet.
Had zoals eerder gewoon alles uitgepakt op een usb-stick, maar tv zegt dat er geen file is om een upgrade uit te voeren.
Eerder ging het al 3 maal in 1 keer goed.

Iemand ook deze ervaring ???

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Ik heb toch nog een vraagje voor de BD C6900 gebruikers onder ons.
Ik heb regelmatig last van drop down's in het geluid en soms valt de hele HDMI verbinding weg..........
Ik snap er niks van, herkennen jullie dit euvel soms?
Heb de nieuwste firmware erop staan........balen, mega duur apparaat wat niet goed af lijkt te spelen, het lijkt een verbindings kwestie met de HDMI......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BTW op usenet zijn ook al wat .mkv side by side rips te vinden van 3D films waaronder Ice Age en Grand Canyon Adventure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand de demo in 3d van motorstorm op de ps3 al voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keepitfrosty schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:02:
BTW op usenet zijn ook al wat .mkv side by side rips te vinden van 3D films waaronder Ice Age en Grand Canyon Adventure.
Mijn TV pakt die full sbs niet :'( "resolution not supported". Die Grand Canyon half sbs speelt wel goed af. Iemand hem wel werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
Dreke008 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:39:
Heel raar, bij werkt de update niet.
Had zoals eerder gewoon alles uitgepakt op een usb-stick, maar tv zegt dat er geen file is om een upgrade uit te voeren.
Eerder ging het al 3 maal in 1 keer goed.

Iemand ook deze ervaring ???
Geen problemen hier. Deze ging net zo vlot als de vorige 3.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexb
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 07:56
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:15:
heeft iemand de demo in 3d van motorstorm op de ps3 al voor elkaar
Ja, geen probleem ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:08
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:31:
[...]

Mijn TV pakt die full sbs niet :'( "resolution not supported". Die Grand Canyon half sbs speelt wel goed af. Iemand hem wel werkend gekregen?
Je hebt het denk ik over Ice age 3 full side by side... Kan de samsung volgens mij niet aan... :(

Je moet de half sbs hebben voor de samsung...

[ Voor 6% gewijzigd door m_ark op 27-07-2010 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 46C8700 besteld maar begin nu toch te twijfelen over de grootte. Als ik de topic hier nalees zijn er velen die een 55 inch (besteld) hebben.
Ik zit op 4m40 kijkafstand, kijk 90% tv, 10% film en game nooit.
Wat is jullie kijkafstand, evaring?
En hoe zit het dan met de beeldkwaliteit? Ik kan me voorstellen dat een 46inch beter digitale beelden weergeeft dan een 55inch omdat het beeld minder 'uitgezoomd' wordt.
Thanks.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
m_ark schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:29:
[...]
Je hebt het denk ik over Ice age 3 full side by side... Kan de samsung volgens mij niet aan... :(
Je moet de half sbs hebben voor de samsung...
Volgens Google zijn de conversies voor zowel Ice Age 3 3D (http://bit.ly/b4Gjf0) als Grand Canyon Adventure 3D (http://bit.ly/doTa7c) gedaan naar 3840x1080 MKV. Ik heb deze bestanden zelf niet overigens, dus geen idee wat er van klopt.

Als je dit afspeelt vanaf een (HT)PC zal dit sowieso naar een 1920x1080 framebuffer gaan. De software (XBMC/Mediaplayer/etc.) zal dus moeten scalen om de hele content naar de TV te krijgen. Zie ook mijn eerdere post hierover.

Ik ben nu langzamerhand eigenlijk wel benieuwd wat de resolutie van bijvoorbeeld de Monsters vs. Alien BD3D native is en wat de maximale output resolutie is van bijvoorbeeld de Samsung BD-C6900 3D Blu-ray speler; 3840x1080 of 1920x1080 side-by-side? De Samsung site zegt 1920x1080, maar is dit per oog (en dus feitelijk 3840x1080) of voor de twee ogen samen? Gezien de noodzaak voor HDMI 1.4 zou ik zeggen 1920x1080 per oog.

[ Voor 16% gewijzigd door d3vlin op 28-07-2010 00:02 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d3vlin schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:54:
[...]

Volgens Google zijn de conversies voor zowel Ice Age 3 3D (http://bit.ly/b4Gjf0) als Grand Canyon Adventure 3D (http://bit.ly/doTa7c) gedaan naar 3840x1080 MKV. Ik heb deze bestanden zelf niet overigens, dus geen idee wat er van klopt.

Als je dit afspeelt vanaf een (HT)PC zal dit sowieso naar een 1920x1080 framebuffer gaan. De software (XBMC/Mediaplayer/etc.) zal dus moeten scalen om de hele content naar de TV te krijgen. Zie ook mijn eerdere post hierover.

Ik ben nu langzamerhand eigenlijk wel benieuwd wat de resolutie van bijvoorbeeld de Monsters vs. Alien BD3D native is en wat de maximale output resolutie is van bijvoorbeeld de Samsung BD-C6900 3D Blu-ray speler; 3840x1080 of 1920x1080 side-by-side? De Samsung site zegt 1920x1080, maar is dit per oog (en dus feitelijk 3840x1080) of voor de twee ogen samen? Gezien de noodzaak voor HDMI 1.4 zou ik zeggen 1920x1080 per oog.
Van Grand Canyon adventure is ook een half sbs gemaakt. Van Ice Age en MvA weet ik zo niet. Denk het wel gezien het volgens mij een en dezelfde persoon / groep is die deze rips het internet op slingert. Grand Canyon valt trouwens behoorlijk tegen in het begin en weinig 3D effect. Misschien dat het later wat beter wordt maar de eerste 10 minuten waren gaaaaaaaaaaaaaaaap. Ook in sommige scenes wat last van judder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:42:
Ik heb een 46C8700 besteld maar begin nu toch te twijfelen over de grootte. Als ik de topic hier nalees zijn er velen die een 55 inch (besteld) hebben.
Ik zit op 4m40 kijkafstand, kijk 90% tv, 10% film en game nooit.
Wat is jullie kijkafstand, evaring?
En hoe zit het dan met de beeldkwaliteit? Ik kan me voorstellen dat een 46inch beter digitale beelden weergeeft dan een 55inch omdat het beeld minder 'uitgezoomd' wordt.
Thanks.
Mijn kijkafstand is 2,5 tot 3 meter ongeveer en totaal geen spijt van de keuze voor een 55 inch. Digitale tv ziet er verder ook "redelijk" uit en denk niet dat je daar enorm veel verschil mee zult zien ivm de 46inch. Helemaal op de afstand waar jij op kijkt. Tevens komen er toch meer en meer zenders nu beschikbaar in HD kwaliteit. Kijkafstand formule is zo overrated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben meer mensen ook last van die app van nu.nl dat die om de haverklap moet updaten? Elke keer als ik het gebruik op een dag moet daarna de app bijgewerkt worden. Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keepitfrosty schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:15:
Hebben meer mensen ook last van die app van nu.nl dat die om de haverklap moet updaten? Elke keer als ik het gebruik op een dag moet daarna de app bijgewerkt worden. Erg irritant.
Ja dat heb ik ook last van.
Misschien dat het met een software upgrade kan worden opgelost even afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer c8700 bezitters die last hebben van een slechte kijkhoek?
Als je minimaal schuin zit worden de kleuren flets en licht roze.
Is dit normaal of licht het aan de afstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 21:28:
Zijn er meer c8700 bezitters die last hebben van een slechte kijkhoek?
Als je minimaal schuin zit worden de kleuren flets en licht roze.
Is dit normaal of licht het aan de afstelling?
Dit is een bekend probleem van de c8700 en in het algemeen bij veel dunne led tv's. Maar de c8700 is hier niet zo goed in inderdaad. Is bijna in elke review op het web wel een keer genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Hallo,

heeft iemand een rechtstreeks mail adres van Samsung waar je wel antwoord op je vragen krijgt?
ik heb meerdere keren het kontakt formulier op de site ingevuld maar na een aantal weken nog nergens respons op gehad......ik blijf problemen houden met mijn BD C6900........hij blijft steeds de connectie met de HDMI2 verliezen, snap er niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de volgende vraag naar Samsung helpdesk gestuurd:

Ik heb op mijn nieuwe Samsung 55C8700 3D LED TV een nieuwe Harddisk (WD van 1TB) geformateerd. Alles werk dan op mijn TV. Als ik deze harddisk vervolgens op mijn laptop aansluit om foto's e.d. over te zetten naar deze harddisk wordt deze harddisk niet meer ondersteund onder windows. Ik krijg de volgende melding: 'Het volume bevat geen herkenbaar bestandssysteem'. 'De schijf in station G: moet worden geformateerd voordat u deze kunt gebruiken'.
Als ik dat doe wordt de harddisk niet herkend door de TV. De TV wil deze harddisk dan gaan formateren en maakt de harddisk dan weer compleet leeg.

Heeft U een oplossing ???

De TV beschikt over de laatste software update (T-VALDEUC_1016.0.exe) van 27-7-2010.
Ik gebruik op mijn laptop Windows 7 prof.
Andere laptop heeft Windows XP 2005 maar hetzelfde probleem.

Dit was het antwoord vandaag:

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung LED TV UE55C8700XSXXN.

In de handleiding staat op bladzijde 40 het volgende:
De opgenomen videobeelden zijn beveiligd met DRM (Digital Rights Management) en kunnen niet worden afgespeeld op een pc of andere tv’s.
Ze kunnen ook niet worden afgespeeld wanneer het moederbord van de tv is gewijzigd.

Dat is dan ook de reden waarom uw computer deze harde schijf niet kan lezen.

Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons ContactCenter op het nummer 0900 – SAMSUNG (0900-7267864). Vergeet u dan niet uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller van dienst kunnen zijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Contact Center Medewerker
Samsung Electronics Benelux B.V.

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Weet iemand een oplossing voor dit probleem ???? _/-\o_

Ik wil graag foto's, films & muziek van mijn laptop overzetten en afspelen op mijn nieuwe TV middels de nieuwe Harddisk.
Tevens wil ik graag de timeshift functie & opnemen van TV gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Welk mailadres heb je gebruikt????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:11:

Ik wil graag foto's, films & muziek van mijn laptop overzetten en afspelen op mijn nieuwe TV middels de nieuwe Harddisk.
Waarschijnlijk kan je niet beide opties met 1 HD gebruiken. Op zich niet zo gek gezien de beveiliging van de opnames. Dus 1 HD voor timeshiften en opnames en je films en fotos etc via een usb stick of streamen naar je tv. Of koop een mediaplayertje van 90 eu en sluit die aan. Vaak veel meer afspeelmogelijkheden dan die van de ingebouwde in de tv.

[ Voor 55% gewijzigd door keepitfrosty op 29-07-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn nieuwe Samsung 55C8700 3D LED TV een nieuwe Harddisk (WD van 1TB) geformateerd. Alles werk dan op mijn TV. Als ik deze harddisk vervolgens op mijn laptop aansluit om foto's e.d. over te zetten naar deze harddisk wordt deze harddisk niet meer ondersteund onder windows. Ik krijg de volgende melding: 'Het volume bevat geen herkenbaar bestandssysteem'. 'De schijf in station G: moet worden geformateerd voordat u deze kunt gebruiken'.
Als ik dat doe wordt de harddisk niet herkend door de TV. De TV wil deze harddisk dan gaan formateren en maakt de harddisk dan weer compleet leeg.

De TV beschikt over de laatste software update (T-VALDEUC_1016.0.exe) van 27-7-2010.

De opgenomen videobeelden zijn beveiligd met DRM (Digital Rights Management) en kunnen niet worden afgespeeld op een pc of andere tv’s.
Ze kunnen ook niet worden afgespeeld wanneer het moederbord van de tv is gewijzigd.

Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons ContactCenter op het nummer 0900 – SAMSUNG (0900-7267864). Vergeet u dan niet uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller van dienst kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Dit is een van de voordelen van CI+, je bent niet langer baas over je PVR? de controle ligt in handen van de content verdeler (kabel boer: Ziggo, Caiway, Kabel Noord, DELTA., ...)
plaats laptop content op USB stick en kijk of je dit kunt afspelen anders ga je de DLNA toer op: content sharen vanaf je laptop (ConnectShare Movie & AllShare) of een DLNA server, speler ...

Opnames op een CI+ toestel kunnen van de ene dag op de andere dag niet meer bekeken worden indien de content aanbieder dit wenst, kan je ook slechts toestaan content slechts 1x maal te bekijken of zelfs de opname weigeren (denk dat dit zelfs kan geweigerd worden in timeshift, pauze toets)

wens je meer functionaliteit wil,opnames maken van kabel TV en deze op je computer bewaren / bewerken , ga je waarschijnlijk richting dreambox met kabeltuner en CI+ oplossing, als deze er al is? Vermoedelijk ga je dan ook op dit ogenblik de ilegale toer op? (brein, acta, ...)
meer info over: Common Interface Plus <= klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Las trouwens dat de eerste all in one conversie tooltjes er ook al zijn om 3D BR discs om te zetten naar .mkv. Dus niet meer de 50 stappen guide gebruiken maar via een progje de hele conversie laten doen. Gaat de goede kant op en 3D begint langzaam op gang te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
@HAS72: dat had je van te voren ook kunnen weten: er is op dit forum ook al aandacht aan besteed.

Het eenvoudigst is het gebruik van een externe HD die je dus benaderd via Mediaplay, echter...

die streamfunctie is niet ideaal, niet FFWD'en, weinig codecs, etc. etc. Het beste is dus een aparte streamer te nemen (Xtreamer bv 99,-) ..zoals Keepitfrosty ook al noemde

Wat je kunt doen (beb ik nu) is een Humax ihdr 5050C, kun je mee opnemen en overal afspelen. Mooier is misschien die Samsung Settopbox omdat je dan via Allshare maar één AB nodig hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Fuzzy op 30-07-2010 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22

**SNIP**

Oi Oi Oi Oi, dat klopt. Toen je je harddisk aansloot, vroeg de TV toen lief aan jou of je hem wilde formatteren? Gevolgd door een 'snelheidsmeting' om te checken of timeshift mogelijk was?

Ik had het de vorige keer ook met m'n harddisk, maar (kijk m'n icoon) onder linux is het niet zo'n probleem. Zal vanavond even voor je kijken of hij niet een ander filesystem erop knalt (waar ik een donkerbruin vermoeden van heb, aangezien de hele core/embedded systeem van samsung ook linux is)

Even naar de andere reacties, lees wat hij schrijft. Windows herkend de schijf niet meer, hij komt niet eens tot de gecrypte bestanden in z'n browser.

[ Voor 24% gewijzigd door LinuX-TUX op 30-07-2010 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met vriendelijke groet,

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Hoi,

wat ik heb gedaan is de HD in 2 partities indelen zodat je op dezelfde usb aansluiting op de TV een HD partitie hebt om op te nemen en een HD partitie hebt om je eigen film en foto materiaal te laten zien. werkt echt perfect!

1 partitie formatteren met PC de 2e partitie formatteren met de TV!

Het probleem blijft natuurlijk dat je op de PC niet de files van de TV partitie kunt benaderen maar er is zo wel mee te leven volgens mij.

Groet Henny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

In een forum van Qnap (NAS server) wordt er vollllop gemopperd over het niet werken van de (in de firmware van de nas) geinstalleerde Twonky Server samen met het draadloze DNLA gedeelte van Samsung.

Het werkt met een aantal formaten maar niet de meest interessante en dat is .mkv (HD).

De gedachten was dat het eerst aan Twonky zou liggen maar het lijkt er steeds meer op dat Samsung moeite heeft met het formaat van de .mkv via DNLA aangezien het op een USB stick wel lijkt te werken. Het streamen van een windows client (zoals die door samsung zelf wordt geleverd) lijkt wel gewoon te werken maar ja de meeste NAS werken met een linux os'je.

Vroeg me af of jullie misschien nog creatieve oplossingen hebben gevonden voor dit probleem behalve toch weer een windows bak aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
xon schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:08:
In een forum van Qnap (NAS server) wordt er vollllop gemopperd over het niet werken van de (in de firmware van de nas) geinstalleerde Twonky Server samen met het draadloze DNLA gedeelte van Samsung.

Het werkt met een aantal formaten maar niet de meest interessante en dat is .mkv (HD).

De gedachten was dat het eerst aan Twonky zou liggen maar het lijkt er steeds meer op dat Samsung moeite heeft met het formaat van de .mkv via DNLA aangezien het op een USB stick wel lijkt te werken. Het streamen van een windows client (zoals die door samsung zelf wordt geleverd) lijkt wel gewoon te werken maar ja de meeste NAS werken met een linux os'je.

Vroeg me af of jullie misschien nog creatieve oplossingen hebben gevonden voor dit probleem behalve toch weer een windows bak aanzetten.
Heb hetzelfde probleem en ben nog zoekende. Twonky serveert gewoon geen MKV, daarmee is het over. Dan hebben we nog minidlna en ushare, maar door jou post ben ik nog een ronde gaan googlen en vond het volgende:

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=6717

Misschien een keer een mkv naar wmv renamen en kijken wat twonky ermee doet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Zijn er mensen die de AC Ryan Playon!HD Mini gebruiken en is dat ook een goed alternatief om te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

golfgti5 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:16:
Zijn er mensen die de AC Ryan Playon!HD Mini gebruiken en is dat ook een goed alternatief om te streamen?
Heb zelf de AC Ryan met 1.5TB harddisk, maar ook een keer een MKV mee gestreamd. Werkt perfect!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Patrix007,

kan je mij als leek uitleggen waarom ik misschien beter een acryan met harddisk kan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:08:
[...]

Hoi,

wat ik heb gedaan is de HD in 2 partities indelen zodat je op dezelfde usb aansluiting op de TV een HD partitie hebt om op te nemen en een HD partitie hebt om je eigen film en foto materiaal te laten zien. werkt echt perfect!

1 partitie formatteren met PC de 2e partitie formatteren met de TV!

Het probleem blijft natuurlijk dat je op de PC niet de files van de TV partitie kunt benaderen maar er is zo wel mee te leven volgens mij.

Groet Henny
Een vraagje,
Ik heb het ook zo gedaan zoals jij het zei.

Nu wil ik graag de harde schijf zien op mijn Laptop.

TV is via netwerkkabel verbonden aan mijn router, deze is draadloos verbonden met Laptop.
Ik zie nu niet de schijf die verbonden is aan de TV.
Verder heb ik een mediaplayer op de zelfde wijze verbonden, daar zie ik de harde schijf wel van in mijn netwerk.

Wat doe ik fout ????

Bedankt alvast voor je hulp.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreke008 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 19:32:
[...]

Een vraagje,
Ik heb het ook zo gedaan zoals jij het zei.

Nu wil ik graag de harde schijf zien op mijn Laptop.

TV is via netwerkkabel verbonden aan mijn router, deze is draadloos verbonden met Laptop.
Ik zie nu niet de schijf die verbonden is aan de TV.
Verder heb ik een mediaplayer op de zelfde wijze verbonden, daar zie ik de harde schijf wel van in mijn netwerk.

Wat doe ik fout ????

Bedankt alvast voor je hulp.
Hoi,

Je doet niets fout! je zult er mee moeten leren leven dat er geen mogelijkheid is om de partitie die door de TV is geformatteerd en waar de TV opnamen op staan, nooit maar dan ook nooit door een ander apparaat of computer of TV of netwerk benaderd kunnen worden.

De opnames zijn verbonden met jou TV zelf op eenzelfde TV bij de buurman zal de HD en dus de films niet herkend worden. Als je daarmee kunt leven heb je het met die 2 partities toch heel goed voor elkaar. De partitie die door de PC is geformatteerd is uiteraard wel te herkennen door de PC, het netwerk en de TV. Hier kun je dan ook via de PC alle films van internet opzetten en daarna op de TV bekijken.

Hopelijk is je vraag nu beantwoord.

Groet Henny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Oké, dat begrijp ik.

Mijn vraag was dat ik de harde schijf nu niet in het netwerk zie.
Mijn netwerk geeft de tv wel weer, ook mijn Eminent, ook zie ik de HD wat in de eminent zit.

Probleem is dus dat ik de HD niet zie wat gekoppeld is aan de TV. (op Laptop)

Heb wel getest als ik mijn HD van de TV via USB koppel aan mijn Eminent dat ik daar wel de schijf zie.
Kan dan via die weg bestanden omzetten en vervolgens weer aan de TV koppelen.
Als hij via USB gekoppeld is aan mijn Eminent dan zie ik ook deze 2e HD niet op mijn laptop, wel de ingebouwde.

Hoop dat je me nog kunt volgen.
Heb het dus wel voor mekaar gekregen wat ik wilde, alleen de weg is wel omslachtig, heen en weer kopiëren van bestanden van HD naar HD door ze te verbinden met mekaar, terwijl het logischerwijs toch makkelijker moet kunnen, als ik de HD van de TV in mijn netwerk zou zien.

Om het duidelijk te maken, TV is zichtbaar op mijn Laptop, maar HD niet, en dat zou mooi zijn als dat direct kon.

Heb het dus over een film die ik via de nieuwsgroepen gedownload heb en op de HD wil zetten van mijn TV.
Partitie 1 geformatteerd door PC, 2e partitie geformatteerd door TV.
Eminent kan namelijk geen 3D films mooi overbrengen door zijn HDMI 1.3.
De TV kan dit uiteraard wel, vandaar dat ik dit rechtstreeks op de HD wil zetten van de TV.

[ Voor 14% gewijzigd door Dreke008 op 30-07-2010 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
Ik heb nu ongeveer een week of 6 mijn 46 inch 8700. Nu kwam ik vanavond erachter dat ik 3 dode pixels heb onder elkaar, links midden van het scherm. Als ik op de bank zit is het niet te zien. Maar op 2 meter afstand nog wel. Van dichtbij is het gewoon een zwarte stip.

Wat zou hieraan gedaan kunnen worden en zal Samsung hier wat aan doen?

EDIT: na wat googlen kwam ik erachter dat Samsung een zero dead pixel policy heeft met andere woorden:

Samsung zero dead pixel guarantee on LCD monitors at Community forum; Samsung Guarantees Zero Defective Pixels in LCD Monitors Samsung Electronics announced Thursday that from Jan. 1, customers who discover defective pixels on an LCD monitor produced by the company less than six months after its purchase may have the panel replaced free of charge. An LCD monitor is made up

Het gaat hier om lcd's omdat dit natuurlijk een headliner is van een paar jaar geleden. Maar ik neem aan dat dit ook geld voor de led schermen...

Ook op kieskeurig zag ik dat iemand een rode pixel had, en Samsung hem een nieuw scherm heeft aangeboden...

Heb al een mailtje gestuurd naar Samsung.

[ Voor 73% gewijzigd door m_ark op 31-07-2010 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m_ark schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:38:
Ik heb nu ongeveer een week of 6 mijn 46 inch 8700. Nu kwam ik vanavond erachter dat ik 3 dode pixels heb onder elkaar, links midden van het scherm. Als ik op de bank zit is het niet te zien. Maar op 2 meter afstand nog wel. Van dichtbij is het gewoon een zwarte stip.

EDIT: na wat googlen kwam ik erachter dat Samsung een zero dead pixel policy heeft met andere woorden:

Samsung zero dead pixel guarantee on LCD monitors at Community forum; Samsung Guarantees Zero Defective Pixels in LCD Monitors Samsung Electronics announced Thursday that from Jan. 1, customers who discover defective pixels on an LCD monitor produced by the company less than six months after its purchase may have the panel replaced free of charge. An LCD monitor is made up

Het gaat hier om lcd's omdat dit natuurlijk een headliner is van een paar jaar geleden. Maar ik neem aan dat dit ook geld voor de led schermen...

Ook op kieskeurig zag ik dat iemand een rode pixel had, en Samsung hem een nieuw scherm heeft aangeboden...

Een LED scherm is een LCD scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
m_ark schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:38:

Hoe kan ik dit testen, of zie je dat gewoon tijdens het kijken. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
Ik zag opeens een zwarte stip (3 dode leds op een rij) op mijn scherm. Je moet het dus gewoon zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

golfgti5 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:44:
Patrix007,

kan je mij als leek uitleggen waarom ik misschien beter een acryan met harddisk kan aanschaffen?
Is niet perse nodig. Was voor mij toen goedkoper!

Maar de mini van 80,- werkt ook super bij een kennis van me.
Hang daar een externe schijf aan van 1,5 TB van ongeveer en 90,- en je bent goedkoper uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 22:14
Dreke008 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:07:
[...]

Hoe kan ik dit testen, of zie je dat gewoon tijdens het kijken. ?
Als je je computer aansluit op je tv en dan dit programma (dead pixel tester) installeert dan kan je alle kleuren van de pixel projecteren op je scherm, en zo zien of je dooie pixel of sub pixels hebt.

Link

Ik heb één dode subpixel blauw (rechts van het midden van het scherm) ik weet waar die zit, normaal ga ik me daar erg aan irriteren, zeker als je het weet, maar ik heb hem nog niet gezien als ik gewoon tv kijk of een film.
Ik zit ongeveer 3,5 meter van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Diego27 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:07:
[...]

Als je je computer aansluit op je tv en dan dit programma (dead pixel tester) installeert dan kan je alle kleuren van de pixel projecteren op je scherm, en zo zien of je dooie pixel of sub pixels hebt.

Link

Ik heb één dode subpixel blauw (rechts van het midden van het scherm) ik weet waar die zit, normaal ga ik me daar erg aan irriteren, zeker als je het weet, maar ik heb hem nog niet gezien als ik gewoon tv kijk of een film.
Ik zit ongeveer 3,5 meter van het scherm.
Bedankt, ga het gelijk testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Het lukt mij niet om ice age 3(D) te streamen vanaf mijn pc naar de 8700 met Samsung PC share manager, andere file's ziet hij wel maar niet deze .mkv file, iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?
Hij ziet de file wel staan maar zegt dan dat hij dit bestand niet ondersteund.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo heb vandaag mn 3d bril binnen gekregen via de post
van de aktie met mn c7700
heeft 3 weken geduurd,valt mij mee ,nu nog wachten op de twee andere van de aktie van de bluray bd c6900
heb gelijk een sample van de samsung demo gekeken die was wel gaaf en een stukje van het wk voetbal in 3d ,alles via mn eminent 7080
maar is er nu nog meer te vinden in "zeg maar samsung 3d"
heb wel bugs 3d gekeken met een kartonnen bril dat was ook wel super met deze tv
maar dat lukt me niet met deze samsung bril

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ook hier een vraagje. Ik heb al een tijd de UE55C8700. Nu heb ik hem met een UTP kabel verbonden op het internet via mijn router.
Kan ik nu ook bestanden streamen vanaf mijn PC op de TV? Of kan dit alleen draadloos en niet bedraad?
Als dit wel kan, hoe doe ik dat dan precies?

Alvast bedankt voor gene die dit weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

golfgti5 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:22:
Het lukt mij niet om ice age 3(D) te streamen vanaf mijn pc naar de 8700 met Samsung PC share manager, andere file's ziet hij wel maar niet deze .mkv file, iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?
Hij ziet de file wel staan maar zegt dan dat hij dit bestand niet ondersteund.....
met Wild Media Server lukt het wel, je kan hem vrij 15 dagen proberen
ben zelf nog op zoek naar een key of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreke008 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:30:
Oké, dat begrijp ik.

Mijn vraag was dat ik de harde schijf nu niet in het netwerk zie.
Mijn netwerk geeft de tv wel weer, ook mijn Eminent, ook zie ik de HD wat in de eminent zit.

Probleem is dus dat ik de HD niet zie wat gekoppeld is aan de TV. (op Laptop)

Heb wel getest als ik mijn HD van de TV via USB koppel aan mijn Eminent dat ik daar wel de schijf zie.
Kan dan via die weg bestanden omzetten en vervolgens weer aan de TV koppelen.
Als hij via USB gekoppeld is aan mijn Eminent dan zie ik ook deze 2e HD niet op mijn laptop, wel de ingebouwde.

Hoop dat je me nog kunt volgen.
Heb het dus wel voor mekaar gekregen wat ik wilde, alleen de weg is wel omslachtig, heen en weer kopiëren van bestanden van HD naar HD door ze te verbinden met mekaar, terwijl het logischerwijs toch makkelijker moet kunnen, als ik de HD van de TV in mijn netwerk zou zien.

Om het duidelijk te maken, TV is zichtbaar op mijn Laptop, maar HD niet, en dat zou mooi zijn als dat direct kon.

Heb het dus over een film die ik via de nieuwsgroepen gedownload heb en op de HD wil zetten van mijn TV.
Partitie 1 geformatteerd door PC, 2e partitie geformatteerd door TV.
Eminent kan namelijk geen 3D films mooi overbrengen door zijn HDMI 1.3.
De TV kan dit uiteraard wel, vandaar dat ik dit rechtstreeks op de HD wil zetten van de TV.
Hoi, Ik snap je helemaal, maar helaas dat is mij ook nog niet gelukt. Mijn netwerk ziet inderdaad de TV als multimedia apparaat maar daar blijft het ook bij, geen HD in beeld beide partities niet. Ik laat de usb kabel altijd in de TV zitten en koppel los aan de HD. Daarna HD aan PC en ik zet de films er op. Mijn Hd heeft geen extra voeding die krijgt hij via de usb van de TV of PC.

Mocht het iemand ooit lukken dan houd ik mij ook aanbevolen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 00:41:
[...]

met Wild Media Server lukt het wel, je kan hem vrij 15 dagen proberen
ben zelf nog op zoek naar een key of zoiets.
Maak je dan gebruik van de Transcoder en doet 3D het dan nog? Heb net zelf Ice Age 3D op USB schijf gepropt en aan de TV gehangen om de melding "Unsupported Resolution" te mogen aanschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LinuX-TUX schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:17:
[...]
Maak je dan gebruik van de Transcoder en doet 3D het dan nog? Heb net zelf Ice Age 3D op USB schijf gepropt en aan de TV gehangen om de melding "Unsupported Resolution" te mogen aanschouwen.
Heb je wel de half resolutie SBS genomen dan? Of de full versie opgehaald? Half SBS versie zou het gewoon moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
LinuX-TUX schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:17:
[...]
Is dit probleem nou over als je een streamer, bijv. ACRyan, aanschaft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
golfgti5 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:51:
[...]

Denk het wel, gezien mijn HTPC hier ook geen last van heeft. Ik kan de full side by side wel afspelen op mijn tv al moet ik dan wel wat zoomen om het beeldvullend te krijgen, maar dat is geen probleem van de tv. User Devlin had hier volgens mij ook een uitgebreide post over geschreven over de verschillende resoluties etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:38:
[...]

Dit is echt verschrikkelijk, vooral bij series te zien lichtsterkte wordt regelmatig bijgesteld en goed zichtbaar . verschrikkelijk !
Kan het ook niet afzetten...
Volgens samsung evtl. via service menu, maar daar kunnen wij niet in ? of weet iemand hoe ?
Begin na 3 weken meer en meer ontgoocheld te geraken van de 8700
@BE742379,

ben je er al achter hoe je in het service menu kan komen en of je het daadwerkelijk kan uitzetten?
ik word er gek van, met name bij rustige beelden zoals vraaggesprekken dan valt het echt op, bij snellere beelden zoals vanmiddag de Formule 1 is het niet te zien.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Originally Posted by f1ashgordon
Hi,

Following on from the difficult to understand HDtvtest post (for me anyway), here's how I defeated the auto-dimming; hopefully this is clear and easy to follow.

Put the tv in standby mode, then press on the remote: INFO then MENU then MUTE and then POWER to put the TV on again. The TV will now start up and the service menu will apear on the left.

Scroll down to Advanced then press the numerals 0000 on the remote.
You will see a box with CE DIMMING in the second or third column along (there are lots of boxes), scroll (you cannot jump to it) to it then click ENTER (on the remote).
Then click on Standard or Movie then go left or right to select on or off.

Then power off the tv. When you start it up again, the picture settings will revert to default, so you'll need to record your settings before attempting this.

And there you have it, no auto-dimming. Beware messing around in the service menu though; unless you know what you're doing just jump in and out following the instructions above.

Hope that helps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Thanks, maar begrijp ik goed dat het enkel in de Standard and Movie mode kan??
Ik kijk in de Naturel mode, hopelijk weet iemand dat.

Is er iemand wel eens in het service menu geweest en is het uitzetten van de auto dimming goed te doen zoals hierboven aangegeven?
Ik vraag mij af of ik er aan durf te beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
keepitfrosty schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:00:
[...]

Heb je wel de half resolutie SBS genomen dan? Of de full versie opgehaald? Half SBS versie zou het gewoon moeten doen.
SBS = Side By Side neem ik aan?

Halve resolutie? Nee, bedoel, waarom zou je dat doen als je een HDTV hebt, dan ga je van 1920 terug naar 960 breed, niet wat origineel op de BD stond denk ik zo.:

SBS van de bron is idd 2x de breedte van full HD:
Video Resolution3840 x 1040
Aspect ratio3.6923
Formatavc1

golfgti5 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:51:
[...]

Heb ik niet, kan ik niet echt beantwoorden :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
LinuX-TUX schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 17:49:
[...]

Halve resolutie? Nee, bedoel, waarom zou je dat doen als je een HDTV hebt, dan ga je van 1920 terug naar 960 breed, niet wat origineel op de BD stond denk ik zo.:

Aspect ratio3.6923
Formatavc1

[...]
Op de forum's staat dat je de half SBS nodig hebt;

-FULL SIDE BY SIDE WERKT NIET OP MIJN SAMSUNG IK DENK DAT WIJ HALF SIDE BIJ SIDE MOETEN HEBBN

-vergeet het maar met je samsung 3d tv , daar heb je half side by side voor nodig.

-jammer deze werk niet op mijne samsug hoop dat halfzize komt

Kortom, ze posten niet voor niks de Half SBS versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LinuX-TUX schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 17:49:
[...]

Aspect ratio3.6923
Formatavc1

[...]
Je hebt inderdaad de halve resolutie nodig voor de interne mediaplayer van de samsung. Een BR speler doet wel full resolutie. Maar de interne mediaplayer waarschijnlijk niet. Ice Age 3D half SBS is ook beschikbaar. Nogmaals de interne mediaplayer is een halfgebakken product van samsung en leuk als feature maar speelt veel te weinig af.

[ Voor 7% gewijzigd door keepitfrosty op 01-08-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

golfgti5 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 17:37:
Thanks, maar begrijp ik goed dat het enkel in de Standard and Movie mode kan??
Ik kijk in de Naturel mode, hopelijk weet iemand dat.

Is er iemand wel eens in het service menu geweest en is het uitzetten van de auto dimming goed te doen zoals hierboven aangegeven?
Ik vraag mij af of ik er aan durf te beginnen...
Lees hier maar verder.
http://www.avsforum.com/a...ead.php?t=1128726&page=75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Thanks Hotel,

op mijn 8700 werkt het helaas niet, ik kom wel in het service menu zoals aangegeven, echter de optie's waarover gepraat word zie ik helaas niet in mijn scherm, alles geprobeerd maar kan nergens de auto dimming van de 8700 vinden helaas......
als het iemand wel lukt hou ik mij gaarne aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:16
Sinds vrijdag ben ik in het bezit van een 40c7700.
Vooralsnog stuit ik tegen 2 probleempjes aan die waar ik niet weet waar ik het moeten zoeken.
Als ik een netwerk kabel aansluit kan ik geen toegang krijgen tot het netwerk. Zowel op auto als handmatige instellingen niet. Bij het testen van de verbinding zegt hij dat de gateway niet juist is, terwijl hij dat toch moet zijn. De tv zit rechtstreeks op het KPN modem[speedtouch780]. Prik ik de kabel in de PC heb ik wel een verbinding.
Nu weet ik niet waar ik de fout moet zoeken.
Via Wlan maakt de tv wel een verbinding met het modem al heb ik de indruk dat de verbinding niet bijster snel is.
2e probleem is als ik apps zoals facebook en youtube aankies de tv zegt dat er een update is en dat ik de tv dien te herstarten om de update te installeren. Nu heb ik meerdere malen de tv herstart maar de apps worden niet ge-update. Ik heb al geprobeerd de apps te verwijderen en opnieuw te installeren maar dit biedt geen oplossing. Zijn er meerdere mensen die hier last van hebben?
De firmware is dacht ik 1011.
Grtzz trintiy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
trinity999 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:04:
Sinds vrijdag ben ik in het bezit van een 40c7700.
Vooralsnog stuit ik tegen 2 probleempjes aan die waar ik niet weet waar ik het moeten zoeken.
Als ik een netwerk kabel aansluit kan ik geen toegang krijgen tot het netwerk. Zowel op auto als handmatige instellingen niet. Bij het testen van de verbinding zegt hij dat de gateway niet juist is, terwijl hij dat toch moet zijn. De tv zit rechtstreeks op het KPN modem[speedtouch780]. Prik ik de kabel in de PC heb ik wel een verbinding.
Nu weet ik niet waar ik de fout moet zoeken.
Via Wlan maakt de tv wel een verbinding met het modem al heb ik de indruk dat de verbinding niet bijster snel is.
2e probleem is als ik apps zoals facebook en youtube aankies de tv zegt dat er een update is en dat ik de tv dien te herstarten om de update te installeren. Nu heb ik meerdere malen de tv herstart maar de apps worden niet ge-update. Ik heb al geprobeerd de apps te verwijderen en opnieuw te installeren maar dit biedt geen oplossing. Zijn er meerdere mensen die hier last van hebben?
De firmware is dacht ik 1011.
Grtzz trintiy
Wel in grijs verleden een paar keer 'mislukte' update cycles gehad idd met die TV apps, maar dat is een keer verdwenen (wel goed gegaan)

Zou me niets verbazen als dat icm firmware updates is gegaan.

Zou zeggen, probeer eens een firmware update via USB (1016.0 is de huidige versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagie over Full Sbs en Half Sbs.
Ik heb een Samsung Ue55c8700 besteld samen met een Samsung BD-C6900 3d player.
Is het wel moglelijk om via de BD-C6900 over het netwerk Full Sbs files af te spelen of zit hier de zelfde brake media speler in als in de 8700 ??.
Iemand ervaring mee of getest.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:54:
Ik heb een vraagie over Full Sbs en Half Sbs.
Ik heb een Samsung Ue55c8700 besteld samen met een Samsung BD-C6900 3d player.
Is het wel moglelijk om via de BD-C6900 over het netwerk Full Sbs files af te spelen of zit hier de zelfde brake media speler in als in de 8700 ??.
Iemand ervaring mee of getest.
Zal geen verschil geven naar mijn weten. Gewoon de half SBS versie downloaden en je zit goed. Of een mediaplayertje / htpc gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keepitfrosty schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:49:
[...]

Zal geen verschil geven naar mijn weten. Gewoon de half SBS versie downloaden en je zit goed. Of een mediaplayertje / htpc gebruiken.
Ik heb ook een Dune V3.0 en een Popcorn C-200 maar die ondersteunen nog geen 3D.
Ik zit in het beta team op de Popcorn site, en ik weet dat er een Firmware update komt voor de Popcorn C-200 Maar dat gaat nog wel even duren omdat dat nog niet getest wordt op het moment in de beta versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
Hebben jullie trouwens wel een last gehad van de achtergrond van teletekst die niet zwart maar een soort grijs/groen wordt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Dat is standaard, was op mijn vorige Pana ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
golfgti5 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:52:
Dat is standaard, was op mijn vorige Pana ook al.
Raar... Aangezien hij soms wel zwart is en dan plots op grijs/groen springt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Dat probleem heb ik hier ook, tekst is wel leesbaar, maar ik vind dat het gewoon zwart hoort te zijn.

Hopelijk komt daar een update voor.

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Is het iemand gelukt om via onderstaande instructie's in het service menu de optie Auto-Dimming uit te zetten?
Ik kom wel in het service menu, maar zie nergens de optie Advanced staan.

Graag jullie hulp hierbij;

Put the tv in standby mode, then press on the remote: INFO then MENU then MUTE and then POWER to put the TV on again. The TV will now start up and the service menu will apear on the left.

Scroll down to Advanced then press the numerals 0000 on the remote.
You will see a box with CE DIMMING in the second or third column along (there are lots of boxes), scroll (you cannot jump to it) to it then click ENTER (on the remote).
Then click on Standard or Movie then go left or right to select on or off.

Then power off the tv. When you start it up again, the picture settings will revert to default, so you'll need to record your settings before attempting this.

And there you have it, no auto-dimming. Beware messing around in the service menu though; unless you know what you're doing just jump in and out following the instructions above.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de 55c8700 gaan kopen. Het viel me op dat deze bij de Saturn goedkoper is (1 euro!) dan bij webshops. De webshops verkopen de tv allemaal voor 3299. Riekt naar prijsafspraken? Weet iemand hier meer over?
Pagina: 1 ... 18 ... 45 Laatste