Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samen met de tv kreeg ik van die zwarte rubbere ringen meegeleverd, die heb ik samen met de schroevjes gebruikt en stevig aangedraait, paste precies...!!!

maarja zo afzagen is ook goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:21:
Samen met de tv kreeg ik van die zwarte rubbere ringen meegeleverd, die heb ik samen met de schroevjes gebruikt en stevig aangedraait, paste precies...!!!

maarja zo afzagen is ook goed !
Ahhh inderdaad die zware ringen in dat zakje :-) had inderdaad ook gekund....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
xon schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:02:
[...]

Ik vind het een " nice to have" functie de PVR maar een stap terug dan van wat ik gewend was bij een losse PVR ontvanger. Ik bedoel dan voornamelijk het opnemen van meerdere programma's en of het kijken ervan tegelijkertijd. Dit is gewoon erg beperkt door de enkelvoudige tuner in de 8700.

Heb overigens de Samsung smt-c7140 die ook geen kont meer kost en je een volwaardige PVR hebt staan.

TROUWENS...zijn er nog meer mensen die HQ beugel hebben gebruikt? De schroefjes die erbij zaten (M5) waren te lang om achter in de TV te draaien en heb ik moeten afzagen. Ben benieuwd hoe jullie dat hebben gedaan.
xon gefeliciteerd met je aankoop!!!

Vraagje, kan je de 7140 pvr ook programeren via de afstandsbediening van de tv of heb je daar weer de ab van de decoder nodig??

Grt. Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexb
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 07:56
xon schreef op maandag 12 juli 2010 @ 08:40:
<KNIP>
Verder moet ik iedere keer als ik de TV aanzet opnieuw bevestigen dat ik geen zenders wil zoeken (ik gebruik kabel ontvanger) ERG irritant..
</KNIP>
Gewoon een keer doen! Dan vind ie niets, nou prima, ben je er vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

golfgti5 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:03:
[...]

xon gefeliciteerd met je aankoop!!!

Vraagje, kan je de 7140 pvr ook programeren via de afstandsbediening van de tv of heb je daar weer de ab van de decoder nodig??

Grt. Ron
Nee hoor alles werkt met de afstandsbediening van de TV. De ontvanger geeft aan de TV zijn menumogelijkheden door..standaard heb je al knoppen voor kanaal menu en opnemen etc. Als je nou echt in het menu wil rommelen van de samsung kan je op de tv ook nog voor een alternatief menu kiezen van de ontvanger met wat verdergaande opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Dus opnemen van een programma via Guide+ lukt dus ook met de ab van de tv??

Hoor het graag van je, heb net een humax 5050 maar als die 7140 pvr met 1 ab te bedienen is, is mijn intresse gewekt

grt. Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MKV container met H264 video en DTS geluid + externe .srt ondertitels vanaf usb stick, gaat dat lukken met de nieuwe Samsung series? Samsung is sowieso geloof ik de enige die DTS ondersteund is het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Kleine update (voor de gene die in de toekomst met het probleem kampen):

Op advies PC Share software van Samsung gebruikt en op die manier geprobeerd om een MKV over het netwerk te streamen. Dit lukte niet met de nieuwste versie van TwonkyServer (volgens mij de meest gebruikte mediaserver wereldwijd) die op mijn NAS draait (ingebakken).

En ja...PC Share werkt primaaaa en streamt soepel een mkv (HD) file naar mijn 8700.

Kortom...ruzie tussen Twonky en Samsung

Overigens in de settings van de TV de wireless Samsung verbinding (even naam vergeten) uitgezet en in 1 klap geen storing meer via de WIFI stick en supersnelle verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 04:34:
MKV container met H264 video en DTS geluid + externe .srt ondertitels vanaf usb stick, gaat dat lukken met de nieuwe Samsung series? Samsung is sowieso geloof ik de enige die DTS ondersteund is het niet?
Dit werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djensen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 19:32
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 04:34:
DTS afspelen via netwerk (samsung share manager) lukt mij dan weer niet (usb nog niet getest), ik moet de audio stream eerst converteren naar DD5.1 dan heb ik wel geluid. Heeft iemand MKV + DTS wel werkend via netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Djensen schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:15:
[...]
DTS afspelen via netwerk (samsung share manager) lukt mij dan weer niet (usb nog niet getest), ik moet de audio stream eerst converteren naar DD5.1 dan heb ik wel geluid. Heeft iemand MKV + DTS wel werkend via netwerk?
Bij mij werkt DTS audio wel. Ik moet het wel tijdens het afspelen via de "Tools" knop op de AB bij "Geluidsinstellingen" de optische out van PCM naar DTS omschakelen.

Ik moet wel toegeven dat ik al een tijdje serviio gebruik op mijn Mac en dat ik dit niet recent met PC Share Manager heb getest, misschien dat dat nog verschil maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
xon schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 08:30:
Kleine update (voor de gene die in de toekomst met het probleem kampen):

Op advies PC Share software van Samsung gebruikt en op die manier geprobeerd om een MKV over het netwerk te streamen. Dit lukte niet met de nieuwste versie van TwonkyServer (volgens mij de meest gebruikte mediaserver wereldwijd) die op mijn NAS draait (ingebakken).

En ja...PC Share werkt primaaaa en streamt soepel een mkv (HD) file naar mijn 8700.

Kortom...ruzie tussen Twonky en Samsung

Overigens in de settings van de TV de wireless Samsung verbinding (even naam vergeten) uitgezet en in 1 klap geen storing meer via de WIFI stick en supersnelle verbinding.
Wablief? Vanavond maar even proberen. Weirde shit.

Ga me toch maar eens verdiepen in dat DLNA, dacht dat het gewoon een vorm van indexeren & providen was, maar kennelijk kan op dat niveau nog alles fout gaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 10:20
sandergar schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:37:
[...]

De Vision 3D HTPC is een HTPC met een Core processor, een losse Nvidia GPU, USB3, HDMI 1.4, dual-link DVI, 7.1 audio en Blu-Ray !!!

[afbeelding]
Even een vraagje: om 3D content te kunnen afspelen is HDMI 1.3/1.4 nodig. Ik gebruik momenteel een Acer Aspire 6920G als mediacenter, waarvan ik enkel weet dat deze een HDMI uitgang heeft. Welke versie(s) ondersteund worden, alsmede hoe ondersteuning voor 1.4 toegevoegd kan worden is mij nu onduidelijk; zou dit mogelijk met firmware(/BIOS) gaan, of dient enkel het OS dit te ondersteunen? Of zou het kopen van een HDMI 1.4 kabel volstaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

LinuX-TUX schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:08:
[...]
Wablief? Vanavond maar even proberen. Weirde shit.

Ga me toch maar eens verdiepen in dat DLNA, dacht dat het gewoon een vorm van indexeren & providen was, maar kennelijk kan op dat niveau nog alles fout gaan 8)7
Interessante is dat er in de handleiding wordt geadviseerd om de stick aan de rechterachterkant van de TV te bevestigen om storingen aan/van de tuner te voorkomen. Of bedoelde je de server? ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door xon op 13-07-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
letsa schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:29:
[...]

Even een vraagje: om 3D content te kunnen afspelen is HDMI 1.3/1.4 nodig. Ik gebruik momenteel een Acer Aspire 6920G als mediacenter, waarvan ik enkel weet dat deze een HDMI uitgang heeft. Welke versie(s) ondersteund worden, alsmede hoe ondersteuning voor 1.4 toegevoegd kan worden is mij nu onduidelijk; zou dit mogelijk met firmware(/BIOS) gaan, of dient enkel het OS dit te ondersteunen? Of zou het kopen van een HDMI 1.4 kabel volstaan? :P
Lijkt me niet dat HDMI 1.4 support met een firmware update toegevoegd kan worden. Zal wellicht hetzelfde zijn als bij een ps3. Full HD 3D BR Disc afspelen kan wel maar wordt wel gedownscaled zodat het over hdmi 1.3 past qua bandbreedte. Voor zover ik weet is het ook stukje hardware HDMI 1.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
Ik ben niet echt te spreken over de calibratie die wordt aangeraden en hier ook is gepost van hdtvtest. Men zegt dat je er een paar dagen aan moet wennen maar ik bleef het beeld als veels te groen en geel ervaren.

Nu maak ik sinds het WK voetbal gebruik van de hoofdinstelling "Natural" omdat ik de kleuren van de grasmat en de spelers mooier vond maar helemaal tevreden ben ik nog niet.

Wat zijn jullie ervaringen en welke instellingen gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TAG_ScorpioN schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:47:
Ik ben niet echt te spreken over de calibratie die wordt aangeraden en hier ook is gepost van hdtvtest. Men zegt dat je er een paar dagen aan moet wennen maar ik bleef het beeld als veels te groen en geel ervaren.

Nu maak ik sinds het WK voetbal gebruik van de hoofdinstelling "Natural" omdat ik de kleuren van de grasmat en de spelers mooier vond maar helemaal tevreden ben ik nog niet.

Misschien dat je color tone van Warm 2 naar Cool kunt proberen. Ik moet zeggen dat ik het de laatste tijd ook minder ben gaan gebruiken en weer meer voor het pop effect ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
xon schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:43:
[...]

Interessante is dat er in de handleiding wordt geadviseerd om de stick aan de rechterachterkant van de TV te bevestigen om storingen aan/van de tuner te voorkomen. Of bedoelde je de server? ;-)
Streaming over het net. Heb een WD MyBook WEII in de meterkast staan, paar Ethernet over Power adapters en gassen maar. En MKV'tjes list hij wel, maar afspelen resulteerde altijd in 'unknown format' meldingen.

Helaas is het net te langzaam om als recorder te kunnen gebruiken (door de Ethernet over Power adapters)

Heb voor opnemen wel een usb schijfje hangen naast de CI decoder slot, nooit problemen mee gehad eigenlijk. Digitenne heeft meer last van de koelkast die open / dicht / aanslaat + scooters dan de usb schijf :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:43
Het weergeven van FullHD 3D (i.e. twee keer 1920x1080 side-by-side) vanaf een mediacenter (HTPC) is niet alleen gebonden aan de HDMI kabel.

De TV ondersteunt FullHD 3D content, ik vermoed daarom dat deze ook daadwerkelijk een 3840x1080 framebuffer heeft. Om dat aan te sturen moet je een HDMI 1.4 kabel hebben (ondersteunt doorvoer tot 4096×2160 pixels), maar ook een GPU die 3840x1080 als single framebuffer weer kan geven. Die ben ik nog niet tegengekomen. Ik vermoed dat bijvoorbeeld de Samsung BD-C6900 3D Blu-ray speler dit (via een HDMI 1.4 kabel) wel aan de TV weet te voeden.

De huidige GPU's ondersteunen een maximale framebuffer van maximaal 2560x1600 pixels (wat overeenkomt met de hoeveelheid pixels die over HDMI 1.3 gaan). De maximale resolutie je kunt kiezen voor je TV is daarom 'slechts' 1920x1080 pixels.

Het zou wat dat betreft mooi zijn als je via een 2xHDMI aansluiting een Eyefinity/nView horizontal span desktop zou kunnen voeden aan de TV van feitelijk twee 1920x1080 framebuffers.

Als je 'slechts' 1920x1080 aan kunt sturen vanaf je HTPC kun je nog steeds 3D kijken, alleen wordt 3840x1080 content dan door de software (XBMC/MPC/etc.) gedownscaled naar een resolutie binnen 1920x1080 (dus 960x1080 per oog ipv 1920x1080). Dit komt neer op 1920x540 (zwarte balken boven en onder, waarbij het beeld te breed lijkt) of 1920x1080 na aspect ratio correctie (schermvullend en het beeld ziet er dan weer correct uit, met een 2:1 horizontale pixel ratio). Je kunt dit in XBMC makkelijk doen met de z toets (aspect ratio correctie).
Content die al in 1920x1080 stereo encoded is speelt natuurlijk gewoon meteen netjes af.

Probeer maar eens met de trailers van:
- Despicable Me (3840x1080)
- Grand Canyon Adventure River at Risk (1920x1080)

[ Voor 40% gewijzigd door d3vlin op 13-07-2010 15:33 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TAG_ScorpioN schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:47:

Gebruik nu deze instellingen:

Backlight: 15
Contrast: 75
Brightness: 46
Sharpness: 50
Color: 46
Blacktone: Dark
Dynamic Contrast: Low
Color tone: Normal

RGB gain en offset gewoon op default gelaten. Ziet er natuurlijk uit met een beetje pop effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xon schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:00:
[...]

owkee..check! Ik zal vanavond beide stukjes software proberen. Als dit werkt zou het betekenen dat Twonkyserver op mijn NAS voor problemen zorgt. Helaas zit deze ingebakken in de firmware van de Qnap en zal ik andere manier moeten vinden om te hosten..

maar eerst vanavond maar eens vanaf win7 testen
arnoud_h schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:09:
[...]

Ik heb een 46C7700 en geen problemen met het ontvangst van de wireless dongle. Ik heb mijn router (een Apple AirPort dualchannel model) op 5GHz only staan, en daar maakt de dongle netjes verbinding mee. Ruim snel genoeg om de full HD BR-rips die ik er wireless naar toe stuur af te spelen.

Streamen van MKV's naar de TV werkt in ieder geval op twee manieren:

- met de Samsung PC Share software (Windows only)
- met de Serviio DLNA server (Multiplatform)

Er zullen misschien nog andere oplossingen zijn, maar deze werken beide bij mij goed.
kun je hier de instellingen voor Serviio DLNA software plaatsen, mij lukt het niet
volgens mij moet je een .xml file aanpassen
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
d3vlin schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:20:
De TV ondersteunt FullHD 3D content, ik vermoed daarom dat deze ook daadwerkelijk een 3840x1080 framebuffer heeft. Om dat aan te sturen moet je een HDMI 1.4 kabel hebben (ondersteunt doorvoer tot 4096×2160 pixels), maar ook een GPU die 3840x1080 als single framebuffer weer kan geven. Die ben ik nog niet tegengekomen.
Volgens NVidia's Release 256 Release Notes ondersteunen de GeForce 9M, 8M, 100M, 200M and Quadro NVS and Quadro FX Notebook GPUs een resolutie van 3840 x 1080 32 60 in Horizontal Spanning mode. In 'standard mode' gaan deze tot 2048 x 1536 32 60, ik neem aan dat hier de crux zit?

Daarnaast vraag ik me af of deze eisen alleen voor side-by-side output gelden: zou ondersteuning voor 1920 x 1080 @ 120Hz feitelijk niet genoeg moeten zijn, als de GPU de beelden per oog kan aanleveren op de intervals waarop de bril 'knippert'? Echter ondersteunen de kaarten bij die resolutie maximaal 60Hz, geen 120Hz.

[ Voor 7% gewijzigd door letsa op 14-07-2010 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 22:37:
[...]

kun je hier de instellingen voor Serviio DLNA software plaatsen, mij lukt het niet
volgens mij moet je een .xml file aanpassen
Ik heb geen XML bestanden aangepast. Het enige wat ik heb gedaan is in de Serviio Console App de complete "transcoding" optie uitgeschakeld en in het eerste tabje de setting gezet op "WiseLink Pro C-series".

Wat werkt er trouwens niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

arnoud_h schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:40:
[...]

Ik heb geen XML bestanden aangepast. Het enige wat ik heb gedaan is in de Serviio Console App de complete "transcoding" optie uitgeschakeld en in het eerste tabje de setting gezet op "WiseLink Pro C-series".

Wat werkt er trouwens niet?
Ik kreeg in windows 7 ook een foutmelding over java terwijl die wel netjes geinstalleerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 00:06:
Heb een kleine test gedaan op basis van DLNA en via ethernet.

Gebruik zelf een Qnap TS239 pro Nas met Twonky media.

Twonky aangezet en de twee test file MKV die ik eerder ook gebruikte voor test met USB op nas gezet.
TV registreerde direct mijn twonky media player en zag ook direct de 2 files en de vele MP3 files die ik normaal afspeel met de squeezebox.

Die 2mkv files speelt die vlekeloos af. alleen geluid spoor als die erbij zit ziet die niet maar dat was ook bij de USB stik test zo.
[...]
Ik zat eens wat oudere draadjes uit dit topic langs te gaan en vond het bovenstaande...het is op dit moment onmogelijk om vanaf een NAS (lees: Twonkymedia) een MKV te streamen. Vraag me dus hard af hoe het mogelijk is dat het hierboven wel gelukt is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
xon schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:53:
[...]

Ik kreeg in windows 7 ook een foutmelding over java terwijl die wel netjes geinstalleerd was.
Ah, ik zal het eens op een PC proberen, op de Mac werkt het vlekkeloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
golfgti5 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:17:
Dus opnemen van een programma via Guide+ lukt dus ook met de ab van de tv??

Hoor het graag van je, heb net een humax 5050 maar als die 7140 pvr met 1 ab te bedienen is, is mijn intresse gewekt

grt. Ron
xon,

werkt Guide+ ook via de afstandsbediening van de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
letsa schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:49:
[...]
Volgens NVidia's Release 256 Release Notes ondersteunen de GeForce 9M, 8M, 100M, 200M and Quadro NVS and Quadro FX Notebook GPUs een resolutie van 3840 x 1080 32 60 in Horizontal Spanning mode. In 'standard mode' gaan deze tot 2048 x 1536 32 60, ik neem aan dat hier de crux zit?
Horizontal spanning mode is dus m.b.v. twee framebuffers (en dus 2 aansluitingen) welke je normaalgesproken naar 2 monitoren/beamers/tv's stuurt welke vervolgens 1 desktop vormen. Omdat de TV slechts 1 aansluiting tegelijk accepteert is er dus een enkele framebuffer nodig (van 3840x1080 pixels).
Daarnaast vraag ik me af of deze eisen alleen voor side-by-side output gelden: zou ondersteuning voor 1920 x 1080 @ 120Hz feitelijk niet genoeg moeten zijn, als de GPU de beelden per oog kan aanleveren op de intervals waarop de bril 'knippert'? Echter ondersteunen de kaarten bij die resolutie maximaal 60Hz, geen 120Hz.
Niet om 3840x1080 side-by-side Stereo3D content af te spelen. Het aantal Herz voor de shutterglasses wordt trouwens wel door de TV wel gecorrigeerd (30Hz per oog -> 60Hz per oog is een simpele verdubbeling van elk frame). De TV ontvangt in FullHD 3D overigens 3840x1080 side-by-side @ 60Hz wat hij dus opknipt naar 2x 1920x1080 @60Hz per oog, dus 120Hz totaal.

[ Voor 4% gewijzigd door d3vlin op 14-07-2010 13:23 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

golfgti5 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:36:
[...]

xon,

werkt Guide+ ook via de afstandsbediening van de tv?
ehh gebruik ik niet..even lui..waar vind ik het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Haha, dat vraag ik juist aan jou , ik heb die pvr nog niet..
Het gaat erom of je vanuit je epg een opname (timer) kan instellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Voor de gebruikers of komende gebruikers van EEN Samsung TV en twonkymedia (in veel NAS stations)

Het is op dit moment NIET mogelijk om HD / MVK bestanden af te spelen via deze twonky server. Kom er net achter dat het officieel bekend is en er andere reden zijn dan technische om het niet te kunnen laten werken. (licentie etc)

Voor mij was het een grote reden om de combinatie Qnap (NAS) en de TV aan te schaffen wat gewoon naatje is nu.

Je kan je mkv files natuurlijk wel afspelen via een andere server in een windows omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lempke73
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-12-2024
Hoe kan ik ondertitles aanzetten bij het afspelen van films via de Media.P optie? Als een HD film probeer af te spelen vanaf een externe hdd kan ik dit nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
xon schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:53:
[...]
Op een redelijk schone Win7 installatie moest ik nog wel Java 6.0 installeren voordat het werkte.

Ook las ik op het serviio forum dat je moet zorgen dat als je 64-bit Win7 draait, ook 64-bit Java geinstalleerd hebt, anders gaat het ook niet goed.
Lempke73 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:19:
Hoe kan ik ondertitles aanzetten bij het afspelen van films via de Media.P optie? Als een HD film probeer af te spelen vanaf een externe hdd kan ik dit nergens vinden.
Als je in dezelfde map als het videobestand ook de .SRT file zet (met dezelfde filename) moet het in ieder geval werken.

[ Voor 30% gewijzigd door arnoud_h op 14-07-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiske
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-08 12:22
Hebben jullie ook dat de c8700 wel eens uitgaat en dan direct weer aan.
Ik heb dit iedere dag 1x wat later op de avond.
Of zou het te maken hebben met de extreme warmte van de laatste tijd, dat de tv te heet wordt en zich dan reset o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Kiske schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:55:
Of zou het te maken hebben met de extreme warmte van de laatste tijd, dat de tv te heet wordt en zich dan reset o.i.d?
nog nooit meegemaakt. Toch, hij wordt inderdaad wel erg heet maar DAT kan weer komen dat ie echt strak tegen de muur hangt bij mij en ze warmte niet echt kwijt kan.

Het is ook wel interessant natuurlijk..wij willen een zo plat mogelijke tv hebben maar ruimte om goed te luchten wordt hierdoor steeds kleiner en kleiner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lempke73
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-12-2024
arnoud_h schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:22:
[...]
Als je in dezelfde map als het videobestand ook de .SRT file zet (met dezelfde filename) moet het in ieder geval werken.
Zijn er dan geen problemen met het synchroon lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
Lempke73 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 15:47:
[...]

Zijn er dan geen problemen met het synchroon lopen?
Niet als de timing van de subtitles in de .srt matcht met het videobestand. Mocht deze niet overeenkomen kun je deze zelf fixen met bijvoorbeeld SubResync (of gewoon de juiste subs zoeken bij het bestand).

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wederom een mooie 3d demo hier van samsung van verschillende opnames. Waaronder MvA en mooie aquarium scene. Erg mooi en bijna geen crosstalk en full screen in bijna alle scenes. Leuk om op je tv te testen. Wellicht moet je de extensie wel even renamen om het af te kunnen spelen. Ik heb het gerenamed naar .m2ts om het via mijn htpc te kunnen doen.

En voor een 3d fragment van het wk 2010 kan je deze gratis meenemen.

Ik moet zeggen dat potje voetbal kijken in 3D er nog best goed uitziet :)

[ Voor 7% gewijzigd door keepitfrosty op 14-07-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 22:14
keepitfrosty schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 18:27:
Wederom een mooie 3d demo hier van samsung van verschillende opnames. Waaronder MvA en mooie aquarium scene. Erg mooi en bijna geen crosstalk en full screen in bijna alle scenes. Leuk om op je tv te testen. Wellicht moet je de extensie wel even renamen om het af te kunnen spelen. Ik heb het gerenamed naar .m2ts om het via mijn htpc te kunnen doen.

En voor een 3d fragment van het wk 2010 kan je deze gratis meenemen.

Ik moet zeggen dat potje voetbal kijken in 3D er nog best goed uitziet :)
Kijk die neem ik even mee ben benieuwd, nog meer mooie demos mensen in 3D ? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Heeft iemand het optreden van Dita von Teese in 3D? :-)

http://www.engadget.com/2...h-jean-paul-gaultier-in-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:08
Erg mooi die samsung 3d trailers THX. Dat voetbal filmpje is ook erg leuk maar blijft na een minuut of 2 hangen...
Weet iemand waar ik die andere samsung 3d promotie filmpjes kan downloaden??? Die filmpjes die ze in de winkel hebben???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m_ark schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:46:
Erg mooi die samsung 3d trailers THX. Dat voetbal filmpje is ook erg leuk maar blijft na een minuut of 2 hangen...
Weet iemand waar ik die andere samsung 3d promotie filmpjes kan downloaden??? Die filmpjes die ze in de winkel hebben???
Zit volgens mij ook een encode foutje in. Bij mij gaat die wel door maar geluid stopt er ineens mee. Maar ach voor een korte impressie best te doen. Maar die van samsung vond ik ook erg nice. Zit tenminste ook redelijk wat eruit springende momenten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke HDMI kabels gebruiken jullie?

Ik wil hem goed aansluiten maar er zijn er zoveel. Deze winkel verkoopt HDMI 1.4a kabel met 3d-ethernet-4k2k van 1,5m voor 12,50. Het is eigen merk. Heeft iemand ervaring met deze winkel/ kabel.
Ik wil deze namelijk 2x gebruikten, 1 om mijn 46c8700 aan te sluiten op de HT-c6930w en 2, de ht-c6930w dan weer op het kastje van onsbrabantnet.
Ik kan een upt kabel aansluiten op de tv of dvd-speler (moest er een trekken voor het kastje van OBN dus waarom geen 2, bedraad is altijd stabieler dan wireless), maar kan je dan ook via deze HDMI kabel internetten op de dvd speler of andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 22:14
Zijn er nog mensen geintresseerd in de 3D Starterskit die je bij de televisie geleverd krijgt.

Ik heb de mijne over en wil er toch graag een oplaadbare voor in de plaats halen.
Ze zijn ongebruikt, alleen heb ik de 3d Monsters vs. aliens disk gekregen.
Als je geintersseerd bent post hieronder dan een berichtje of stuur me maar een pm !
Ik weet niet of het hier mag, anders hoor ik t wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 7700 in actie :D

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/2wn0pl0.jpgp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik ben het overzicht ff kwijt, maar misschien handig om in het OT de firmware updates toe te voegen?

fuzzy logic, niets is waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 23:59
Diego27 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 21:01:
Zijn er nog mensen geintresseerd in de 3D Starterskit die je bij de televisie geleverd krijgt.

Ik heb de mijne over en wil er toch graag een oplaadbare voor in de plaats halen.
Ze zijn ongebruikt, alleen heb ik de 3d Monsters vs. aliens disk gekregen.
Als je geintersseerd bent post hieronder dan een berichtje of stuur me maar een pm !
Ik weet niet of het hier mag, anders hoor ik t wel.
PM (direct messages) staat uit. Ik heb wel interesse, stuur ff een direct message.
Eigenlijk horen dit soort zaken via V&A te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*edit*

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiske
Kiske schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:55:
Heb het nu een paar dagen in de gaten gehouden en precies om 12 uur 's nachts gaat de tv uit en weer aan.
Nadat de tv weer aan gaat krijg ik een ci foutmelding en blijft het beeld een paar seconden "gecodeerde zender" aangeven. Daarna werkt alles weer naar behoren. Ik heb er overigens een module met kaart inzitten.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zegel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-08 21:56
Kiske schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 09:17:
[...]

Heb het nu een paar dagen in de gaten gehouden en precies om 12 uur 's nachts gaat de tv uit en weer aan.
Nadat de tv weer aan gaat krijg ik een ci foutmelding en blijft het beeld een paar seconden "gecodeerde zender" aangeven. Daarna werkt alles weer naar behoren. Ik heb er overigens een module met kaart inzitten.
Iemand een idee?
Ik heb het ook al een aantal keren gehad ( 46C8700); maar gisteren was het wel heel extreem. Ook zo rond 12uur viel hij een keer uit; maar over de laatste tien minuten van een bijzonder spannende film heb ik een half uur gedaan. ( tussen 12:30 en 1 uur s'nachts ) Ik denk dat het een thermische beveiliging is, maar ik heb " maar" 3 uur lang gekeken.

Ik keek via een Mediaplaier ( HDMI). Ik heb er ook een gevuld Ci slot; maar of dat de oorzaak is?

Ik neem in ieder geval contact op met Samsung maandag want dit is geen doen. En ik kijk met angst naar aanstaande donderdag, wanneer mijn zoontje een game party met 5 andere kids heeft georganiseerd ter inwijding van de TV :( . Ik laat het antwoord weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiske
Hmm, wel toevallig ja.
Ik had gisteren om 20.30 de tv aangezet, dus ook ruim 3 uurtjes.
Ben benieuwd wat ze je maandag vertellen, ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een mooie 3d trailer over dinosauriers http://www.biohemmet.se/ccount/click.php?id=127

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiske
zegel schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 13:21:
[...]

Ik heb het ook al een aantal keren gehad ( 46C8700); maar gisteren was het wel heel extreem. Ook zo rond 12uur viel hij een keer uit; maar over de laatste tien minuten van een bijzonder spannende film heb ik een half uur gedaan. ( tussen 12:30 en 1 uur s'nachts ) Ik denk dat het een thermische beveiliging is, maar ik heb " maar" 3 uur lang gekeken.

Ik keek via een Mediaplaier ( HDMI). Ik heb er ook een gevuld Ci slot; maar of dat de oorzaak is?

Ik neem in ieder geval contact op met Samsung maandag want dit is geen doen. En ik kijk met angst naar aanstaande donderdag, wanneer mijn zoontje een game party met 5 andere kids heeft georganiseerd ter inwijding van de TV :( . Ik laat het antwoord weten
Nu om 0.41 uur nog nergens last van. Tv staat sinds 18.00 uur aan, dus al veel langer als die 3 uurtjes.
Wel had ik vanavond de automatische update van firmware uitgezet en de guide+ veranderd in de gids van Samsung zelf. Op het eerste gezicht lijkt het 1e me het meest logisch, dat het daar aan kan liggen ???
Maar ben benieuwd of dit de oplossing is ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zegel
Kiske schreef op zondag 18 juli 2010 @ 00:45:
[...]

Nu om 0.41 uur nog nergens last van. Tv staat sinds 18.00 uur aan, dus al veel langer als die 3 uurtjes.
Wel had ik vanavond de automatische update van firmware uitgezet en de guide+ veranderd in de gids van Samsung zelf. Op het eerste gezicht lijkt het 1e me het meest logisch, dat het daar aan kan liggen ???
Bij mij alleen de "standaard" uit en weer aan om 0.00u. Ik heb ook guide plus aan, en de auto update aan. Ik zal vanavond de guide plus en update eens uitzetten. ( hoop niet dat dat het Guide plus is omdat ik het instelbaar start en finish moment van de opname essentieel vindt, en dat niet bij de Samsung gids zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dr.cody schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:46:
[...]

Het is zo dat EW zelf geen vervoerder heeft om dit soort dingen buiten hun standaard regio af te leveren.

Dus heb ik zelf UPS ingeschakeld om dat ding dus op te halen en bij mij af te leveren.

De doos was echt dicht. Geen dubbele tape of dat soort dingen.

Je kon de ster pas zien als hij aan stond. De toplaag zelf heeft voor een "vetvlek" die precies in het midden van de barst zit na verder geen schade. Die doos heeft gewoon een optater gehad van iets.
Plastic en zo waren allemaal keurig netjes en alles was kompleet dus dit kan niet anders dan in transport zijn gebeurd. Maar ja, is dat dan de transport van Samsung naar EW of van EW naar mij toe? Dat zullen we nooit weten.
@dr. Cody: hoe is dit afgelopen? Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed nieuws btw voor de mensen met nog een 1.3 receiver. Ook samsung heeft nu een BR speler met 2 hdmi aansluitingen. Toch full hd 3d en HD audio over 1.3 kabels :)

[ Voor 19% gewijzigd door keepitfrosty op 18-07-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aggregate
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 09:43
Zelf heb ik de 55C8700 en die bevalt prima :) Heeft iemand van jullie al de skype camera aangeschaft en werkt het ook een beetje? Ruim 150 € is best veel voor een camera. Online kan ik er geen testen van vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft nog iemand last van de HDMI handshake probleem ? Ik word er gek van met mijn Onkyo receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 09:41:
Heeft nog iemand last van de HDMI handshake probleem ? Ik word er gek van met mijn Onkyo receiver
Nog niet weer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 09:41:
Meld me aan, al HEEL vaak met de x360. Dacht eerst dat het de BD setting was en alles, maar dat was het niet :(

Gooi de x360 aan, blijf nog even hangen bij de TV uitzending, ga naar sources, zie hdmi 3 aan staan / selecteerbaar, ga er naar toe, blijft maar scrambled/weak signal geven. Gooi TV & x360 uit en aan ga naar hdmi 3 pakt ie hem wel in 1 keer.

Heb al 1001 combo's gedaan om hem zo gek te krijgen gewoon WEL in 1 keer die HDMI goed te pakken, niets werkt lijkt het wel. Had zelfs een keer gewoon de linker bovenhoek van x360 zichtbaar (dvd resolutie zeg maar, 720x576 ipv full hd)

Overigens ook HDMI porten zitten switchen, vroeg of laat kwam het altijd terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de probleem juist dat hij geen signaal melding geeft, moet alles uitschakelen en de HDMI fysiek er uit halen en erin doen, dan de receiver eerst aan dan pas de TV dan werkt ie !

Ik ben over mijn 14 dagen periode heen, maar zal nu voor de tweede keer samsung bellen en vragen om iemand erheen te sturen en anders de TV gewoon terug nemen...jammer dat het zo moet maar is vervelend dat elk keer je een procedure moet volgen om je tv te laten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet mijn 55c8700 nog ophangen.

Echter hoever hangt de tv door op de kabel? (orginele mount samsung)

Dus hoe hoog moet ik boren als de tv 15 cm boven de kast moet komen te hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LinuX-TUX schreef op maandag 19 juli 2010 @ 14:02:
[...]

Meld me aan, al HEEL vaak met de x360. Dacht eerst dat het de BD setting was en alles, maar dat was het niet :(

Gooi de x360 aan, blijf nog even hangen bij de TV uitzending, ga naar sources, zie hdmi 3 aan staan / selecteerbaar, ga er naar toe, blijft maar scrambled signal geven. Gooi TV & x360 uit en aan ga naar hdmi 3 pakt ie hem wel in 1 keer.

Heb al 1001 combo's gedaan om hem zo gek te krijgen gewoon WEL in 1 keer die HDMI goed te pakken, niets werkt lijkt het wel. Had zelfs een keer gewoon de linker bovenhoek van x360 zichtbaar (dvd resolutie zeg maar, 720x576 ipv full hd)

Overigens ook HDMI porten zitten switchen, vroeg of laat kwam het altijd terug :(
Hmm misschien toch iets met de Onkyo? Ik heb zelf mijn xbox 360 op een Harman Kardon receiver aangesloten en die via HDMI naar de tv. Tot nu toe dit nog niet meegemaakt. Zelfde als met mijn HTPC ook aangesloten op de HK en ook daar dit probleem nog niet meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
keepitfrosty schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 09:05:
[...]

Hmm misschien toch iets met de Onkyo? Ik heb zelf mijn xbox 360 op een Harman Kardon receiver aangesloten en die via HDMI naar de tv. Tot nu toe dit nog niet meegemaakt. Zelfde als met mijn HTPC ook aangesloten op de HK en ook daar dit probleem nog niet meegemaakt.
Ik heb geen Onkyo :$ - X360 <> Samsung

Denon receiver met tulp :Y) (Die hard 2.0)

Welke HDMI port gebruik je? BD ook off?

Firmware die ik gebruik:
2010-06-28 / T-VALDEUC-1014.3

[ Voor 11% gewijzigd door LinuX-TUX op 20-07-2010 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje omtrent de 8700 i.c.m. een Popcorn 200:

Heb in de woonkamer een 55c8700 en in slaapkamer 40c8700 achter beide tv's een netwerkkabel laten aanleggen.

De popcorn wordt aangesloten op hifi set in woonkamer en gaat via hdmi naar de 55 inch.
Is het nu ook op een of andere manier mogelijk om ook een film te bekijken in slaapkamerm (via netwerkkabel) welke op de popcorn staat?

Iemand een idee?
Ben namelijk niet zo technisch..... |:(

Alvast dank!
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
keepitfrosty schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:21:
[...]
PS3 met 3d ondersteuning is leuk maar kan geen full hd 3d content doen vanwege de limiet van hdmi 1.3. Dus ps3 haal je niet max uit de 3d ervaring.
keepitfrosty schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:27:
[...]
Lijkt me niet dat HDMI 1.4 support met een firmware update toegevoegd kan worden. Zal wellicht hetzelfde zijn als bij een ps3. Full HD 3D BR Disc afspelen kan wel maar wordt wel gedownscaled zodat het over hdmi 1.3 past qua bandbreedte. Voor zover ik weet is het ook stukje hardware HDMI 1.4.
Op Wikipedia wordt vermeld:
The system has Bluetooth 2.0, gigabit Ethernet, USB 2.0 and HDMI 1.3a (now upgraded via firmware to spec 1.4), built in on all currently shipping models.
De bron ontgaat me echter.

Interessante quote van Mick Hocking, Sony Computer Entertainment’s (SCE) senior director
Now, in June this year we did the 3D Firmware update. Every PlayStation 3 that’s connected online now has a new version of this Firmware.

At the last count we’ve got 35.8 million PlayStation 3s out there – that means there’s an instant market of around 36 million 3D-ready PlayStation 3 consoles. The upgrade basically makes every PlayStation 3 HDMI 1.4 compatible – that’s the standard that governs 3D displays
Ligt de nuance in dit bericht in het woord basically, waarbij HDMI 1.4 niet volledig zal worden geïmplementeerd? Of heeft men toch de HDMI1.4 specificatie via firmware update toegevoegd op de PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zegel
Kiske schreef op zondag 18 juli 2010 @ 00:45:
[...]

Inmiddels na experimenteren erachter dat Guide Plus de oorzaak van de problemen is. Ik heb deze uitgezet en weer de Samsung Guide en sindsdien geen problemen meer ( ook geen aan/uit).

Mijn conclusie: -1- als je guide plus aan hebt staan gaat de TV iedere avond in ieder geval om 0.00u een keertje spontaan uit en weer aan ( soms wat vaker) -2- en als je een opname hebt, maar naar een externe bron ( HDMI) kijkt, schakelt de TV ook uit en is daarna niet voor langer als 2 minuten aan te krijgen. ( en er wordt ook nog eens niets opgenomen).

Samsung weet van niets en zou er bij me op terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiske
Toch de guide+
Jammer, want bij de samsung guide kun je inderdaad niets instellen mbt uitlopen van programma's e.d.
Ben benieuwd of ze nog met een oplossing komen, maar ik verwacht er niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LinuX-TUX schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 09:09:
[...]
Ik heb geen Onkyo :$ - X360 <> Samsung

Denon receiver met tulp :Y) (Die hard 2.0)

Welke HDMI port gebruik je? BD ook off?

Firmware die ik gebruik:
2010-06-28 / T-VALDEUC-1014.3
Ah excuses je had ge-replied op iemand met een onkyo :) Ik gebruik btw HDMI port 2. BD optie moet je me even helpen wat dat betekent. Voor zover ik weet heb ik daaraan niks veranderd alleen de benaming van de hdmi poort op Blu-Ray gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
letsa schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 09:49:
[...]

[...]

[...]

Interessante quote van Mick Hocking, Sony Computer Entertainment’s (SCE) senior director
[...]
Ligt de nuance in dit bericht in het woord basically, waarbij HDMI 1.4 niet volledig zal worden geïmplementeerd? Of heeft men toch de HDMI1.4 specificatie via firmware update toegevoegd op de PS3?
Ik lees hierover ook wat tegenstrijdige berichten. Op internet (weet zo niet meer welke bron) gelezen dat ps3 geen full HD 3D kon doorsturen vanwege het hdmi 1.3 limiet. Maar lees nu weer een bericht dat full HD 3D games prima mogelijk is op een PS3 maar dat sony dat niet wilt vanwege de framerate drops. Is mij nu ook even een raadsel of de PS3 dus straks wel BR discs met 3D op de volle resolutie kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 10:35
ik zit nog altijd met verschrikkelijk veel lag als ik op Playstation3 Singstar speel.
Heb een samsung 3d tv c8700 en 3d homecinema set htc 6930 w.

Volgens singstar zelf tot 150 ms lag en niks aan te doen...
enorm lastig en denk dat er ook weinig aan te doen is, ligt gewoon aan de tv of audio set want op men vorige samsung tv en sony homecinema set had ik dit probleem niet...

Toevallig iemand die dit ook had en het probleem heeft opgelost???

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snakefoodjah schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 20:01:
ik zit nog altijd met verschrikkelijk veel lag als ik op Playstation3 Singstar speel.
Heb een samsung 3d tv c8700 en 3d homecinema set htc 6930 w.

Volgens singstar zelf tot 150 ms lag en niks aan te doen...
enorm lastig en denk dat er ook weinig aan te doen is, ligt gewoon aan de tv of audio set want op men vorige samsung tv en sony homecinema set had ik dit probleem niet...

Toevallig iemand die dit ook had en het probleem heeft opgelost???
Ook met gamemode aan? Ik weet dat deze tv wel wat last heeft van wat input lag, maar de 150ms moet toch wel wat terug te schroeven zijn met gamemode aan lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik heb net firmware 1014.3 erop gezet...

Wat heb ik gemerkt?
* Bug weggewerkt van "no signal" bij een Telenet HD Digicorder
* 3D laged duidelijk minder bij USB, maar er is nog steeds lag bij 3D van Telenet (vermoed dat het daar wat minder goed werkt)
* Internet@TV start sneller op

Dus zeker aangeraden!

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 10:35
Dima_2005 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:08:
Ik heb net firmware 1014.3 erop gezet...

Wat heb ik gemerkt?
* Bug weggewerkt van "no signal" bij een Telenet HD Digicorder
* 3D laged duidelijk minder bij USB, maar er is nog steeds lag bij 3D van Telenet (vermoed dat het daar wat minder goed werkt)
* Internet@TV start sneller op

Dus zeker aangeraden!
mm ik krijg het er dus niet op.
ik pak het bestand uit,zet het op usb stick maar hij zegt dat hij niks vind.

Bij mn huidige firmware zegt tv die van 22/06... en laatste is toch van 28/06?

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:36:
Ik moet mijn 55c8700 nog ophangen.

Echter hoever hangt de tv door op de kabel? (orginele mount samsung)

Dus hoe hoog moet ik boren als de tv 15 cm boven de kast moet komen te hangen
Ben ik ook zéér benieuwd naar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snakefoodjah schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 18:05:
[...]

mm ik krijg het er dus niet op.
ik pak het bestand uit,zet het op usb stick maar hij zegt dat hij niks vind.

Bij mn huidige firmware zegt tv die van 22/06... en laatste is toch van 28/06?
Wel in de root van je usb stick geplaatst het uitgepakte deel? en niet in een submap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
letsa schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 09:49:
[...]

[...]

[...]

[...]
Hmm erg vreemd, maar volgens dit bericht kan de ps3 straks als 1 van de weinige BR spelers met HDMI 1.3 toch full hd 3d beeld weergeven. Ben benieuwd.

[ Voor 3% gewijzigd door keepitfrosty op 21-07-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaydC
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:15
Ik heb nog steeds geen geld terug van Samsung, terwijl er al een week verstreken is over de maximale tijd van 4 weken. Leuk is dat! Heb al 3 mailtjes de deur uit gedaan, op de eerste werd gereageerd dat het geld zo snel mogelijk overgemaakt zou worden.. maar het is nu anderhalve week later en nog steeds niets. Op de twee laatste mailtjes is al vijf dagen niet gereageerd, bellen heeft geen zin want dan wordt je doorverwezen naar het mailadres. De bril heb ik al wel ruim twee weken binnen, wat is dat voor zooitje bij Samsung? Ik hoop dat ik snel een reactie terug krijg. Ik moet me aan de voorwaarden houden, maar zij? Ho maar...
De tv is gelukkig nog wel perfect, geen problemen mee. Iemand een idee wat ik kan doen als ze niet meer reageren? Wat zijn jullie ervaringen?

[ Voor 7% gewijzigd door LaydC op 22-07-2010 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm erg vreemd, maar volgens dit bericht kan de ps3 straks als 1 van de weinige BR spelers met HDMI 1.3 toch full hd 3d beeld weergeven. Ben benieuwd.
keepitfrosty wijzigde dit bericht 21-07-2010 21:59 (3%)

Ook de Philips BDP7500B2 werkt met Full Hd 3D beelden via de HDMI 1.3 deze Blu-Ray speler werkt perfect samen met mijn Le46c8700 super strak beeld en geluid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:10:
keepitfrosty wijzigde dit bericht 21-07-2010 21:59 (3%)

Ook de Philips BDP7500B2 werkt met Full Hd 3D beelden via de HDMI 1.3 deze Blu-Ray speler werkt perfect samen met mijn Le46c8700 super strak beeld en geluid. :)
Nice, lees inderdaad nu dat er een aantal 1.3 chips zijn die voorzien kunnen worden van nieuwe firmware om ze 1.4a functies te geven (waarond full hd 3d beeld). Jammergenoeg komt er voor mijn HK receiver geen firmware update uit zodat die ook 1.4a kan doorgeven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX

Nieuwe Firmware Alert!

1015.1 is uit voor mijn 8700 :Y)

en alle andere C6 7 & 8 series (dus geen 9k serie!)
bouwdatum: 2010-07-22 Upgrade File(USB type)

1. Title
2010 model Firmware
2. Applicable Model
UE**C6, 7, 8 Series
3. Carrier or Corporate Customer
Open Market
4. Description
T-VALDEUC-1015.1
Bron

Einde Firmware Alert!

En wederom geen changelogs te vinden :(

[ Voor 110% gewijzigd door LinuX-TUX op 22-07-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zag het staan ja ga die nu even proberen. Wel erg irritant dat ze geen changelog bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe firmware erop gezet, zie nog geen verandering bij normaal tv kijken. Vanavond maar eens wat hd spul testen om te kijken of ze de brakke AMP functie nou eindelijk een keer gefixt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik heb hem er net opgezet...

Moet zeggen dat het goed werkt, maar nu is Internet@TV terug traag, of toch tenminste de "Service Update", die duurt eeuwig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Dima_2005 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:21:
Ik heb hem er net opgezet...

Moet zeggen dat het goed werkt, maar nu is Internet@TV terug traag, of toch tenminste de "Service Update", die duurt eeuwig!
via TV beschikbaar de update of alleen via usb stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

xon schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:41:
[...]

via TV beschikbaar de update of alleen via usb stick?
niet via tv geprobeerd...direct op usb gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldhhz
  • Laatst online: 16-08-2022
Hoi,

Ik was zonet bij MM Arena en daar hadden ze de 52"C9000 staan. Ik vond het beeld te wittig in vergelijking met de schermen er om heen. Misschien heeft het met de instelling te maken. Ik heb niet echt uitgebreid bekeken (kijkhoek ed). De prijs ven euro 5,999.00 vind ik te duur voor zo'n platte tv die 2 tuners heeft met die speciale afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe is de verhouding in 3D ervaring van de C7700, en de C8700,

ik ben alles even tegen elkaar aan het afstemmen, om voor de volle 100% een TV te kopen die ik echt goed vind, aangezien het om forse bedragen gaat (VT20 2600, C8700 2400/3300, LX/HX900 onbekend maar zal niet veel minder zijn)

ik heb de C8700 nog niet kunnen bewonderen maar de VT20, en de C7700 wel, en daarbij vond ik dat de VT20 mooiere weergave had, maar ik vind het design van de Samsungs toch ook wel erg gaaf, net als de sony's, echter telt (als ik in verhoudingen ga praten) het beeld toch voor 2x mee en het design 1x dus als het beeld niet veel minder is (lees geen tot bijna geen crosstalk) dan kan het best zijn dat ik dan het laat vallen op design,

echter is een ander punt, de VT20 is standaard 50'' voor een kleine meerprijs van de C8700 46'' dit scheelt toch weer 10cm diagonaal,

wat voor 3D beleving vrij veel is, daarbij komt dat ik weet dat de VT20 voor +- 2300 wel haalbaar is, hoe zit het met kortings ervaring op de C8700??

mijn ervaring met de C7700 (MvA blu-ray film) is dat het aardig wat crosstalk produceert, iig veel meer dan de VT20, dus op dit moment ga ik voor de VT20,

alleen mijn vraag dus heeft de C8700 het zelfde of nagenoeg het zelfde beeld als z'n broertje, of is deze beduidend beter, en zeer zeker een concurrent voor de VT20?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:57

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 21:20:

ik ben alles even tegen elkaar aan het afstemmen, om voor de volle 100% een TV te kopen die ik echt goed vind, aangezien het om forse bedragen gaat (VT20 2600, C8700 2400/3300, LX/HX900 onbekend maar zal niet veel minder zijn)

ik heb de C8700 nog niet kunnen bewonderen maar de VT20, en de C7700 wel, en daarbij vond ik dat de VT20 mooiere weergave had, maar ik vind het design van de Samsungs toch ook wel erg gaaf, net als de sony's, echter telt (als ik in verhoudingen ga praten) het beeld toch voor 2x mee en het design 1x dus als het beeld niet veel minder is (lees geen tot bijna geen crosstalk) dan kan het best zijn dat ik dan het laat vallen op design,

echter is een ander punt, de VT20 is standaard 50'' voor een kleine meerprijs van de C8700 46'' dit scheelt toch weer 10cm diagonaal,

wat voor 3D beleving vrij veel is, daarbij komt dat ik weet dat de VT20 voor +- 2300 wel haalbaar is, hoe zit het met kortings ervaring op de C8700??

mijn ervaring met de C7700 (MvA blu-ray film) is dat het aardig wat crosstalk produceert, iig veel meer dan de VT20, dus op dit moment ga ik voor de VT20,

alleen mijn vraag dus heeft de C8700 het zelfde of nagenoeg het zelfde beeld als z'n broertje, of is deze beduidend beter, en zeer zeker een concurrent voor de VT20?

alvast bedankt
Zoals je zelf al hebt geconstateerd is juist bij 3d de responstijd van de pixels van een tv nog meer van belang dan bij gewoon 2d kijken. Zelfs de beste lcd's hebben nog steeds een veel te lange responstijd om geen last van crosstalk te hebben, de C8700 zal daarin niets beter zijn. Als ik nu een 3d tv zou kopen (wat ik voorlopig nog niet van plan was) zou ik dan ook nooit een lcd tv kopen maar altijd voor plasma gaan. De vt20 is momenteel dan waarschijnlijk de beste keuze omdat deze nóg betere phospors heeft dan de andere (Panasonic) plasma's die nog sneller reageren en dus nog minder last van crosstalk hebben (voor zover überhaupt zichtbaar bij plasma 3d tv's). Daarbij hebben de Samsung 3d lcd's ook nog eens het probleem dat het beeld donkerder wordt naarmate je niet goed horizontaal voor de tv zit met je bril, iets waar Panasonic ook geen last van heeft. Tenslotte krijg je bij Panasonic al standaard brillen meegeleverd en moet je ze bij Samsung er nog bij komen. Al met al heb je met de Panasonic voor minder geld een beter en completer toestel. Werkelijk het enige argument dat ik in het voordeel van een Samsung 3d lcd kan bedenken is het design, maar om het daarom nu alleen te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke,

dat is 100% duidelijk :)
heel erg bedankt voor deze bevestiging van mijn constatering, en antwoord op mijn vraag(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08-2024
je moet aan de andere kant ook realistisch blijven: kijk gewoon naar de tv's en beoordeel welk beeld je mooier vindt. Responstijd is een goede spec om te beoordelen, maar knappe jongen ben je als je het verschil kan waarnemen tussen de VT & UE.

En crosstalk is wel iets wat je gaat zien, maar in de praktijk kijk je maar zelden 3D, ik heb het scherm nu > 1 mnd en heb 1 BD gekeken en wat promofilmpjes. Als er meer 3D films uitkomen ga ik die ook kijken, maar dat zal er 1 p/mnd zijn? Crosstalk zie je dan af en toe, beetje irri, maar niet onoverkomenlijk.

Verder heb ik Samsung gekocht omdat die VT20 groot en lelijk zijn, maar nu komen ze met 42" en dat is leuk.
Oh by the way ik had ook de BD-speler gekocht en heb er 3 gratis brillen bij gekregen. Ik heb de Panasonic brillen ook op mijn neus gehad, en die zaten minder lekker :)

En wat betreft die licht opbrengst: de Samsung heeft verschillende instellingen en is eenvoudig voorgeprogrammeerd brighter te zetten; m.i. kan LCD/LED lichter zijn dan Plasma, maar waar ik dat gelezen heb weet ik zo niet meer, maar ik kan mij herinneren dat uiteindelijk plasma zal verdwijnen juist door die grotere licht opbrengst van LED icm 3D.

Cheers

[ Voor 21% gewijzigd door Fuzzy op 23-07-2010 08:52 ]

fuzzy logic, niets is waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Kleine update,

Gister avond de nieuwe firmware erop gegooid, merk wederom geen verschil. Begin het nu wel erg irritant te vinden al die updates zonder log over wat er "verbeterd" zou moeten zijn.

Met andere woorden, tijd om te kijken of die firmware bestanden te mounten zijn en erin te gaan spitten :Y)
nu maar hopen dat die squashfs's tegenwoordig niet gecrypt zijn

Zijn er al mensen die de SamyGO telnet enabler hebben geprobeerd op de TV?
Warning: AUB niet denken van "hee, zal eens kijken wat SamyGO inhoud en even voor /me LinuX-TUX proberen", het is niet een huis tuin & keukentooltje zonder risico!

Ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://sourceforge.net/apps/mediawiki/samygo/nfs/project/s/sa/samygo/d/de/Samy_horse.jpg

offtopic:
What the hack, ben hier op tweakers, hoord jullie eigenlijk niet te weerhouden + weten jullie allemaal toch al

Laat maar, C serie zijn ze nog mee bezig en bang dat het niet zo snel gaat lukken :( ... dan maar de firmware proberen uit te pakken :Y)

[ Voor 41% gewijzigd door LinuX-TUX op 23-07-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik last bleef hebben van de HDMI handshake issue tussen mijn Onkyo TX-SR606 en C8700, heb ik zo een samsung monteur laten komen. Hij keek er 1 minuut ernaar, en herkende het van eerdere....zei gelijk dat hij een nieuw board erin moet zetten (incl. HDMI uitgangen) OMDAT.......volgens hem is de tv van samsung gewoon super, alleen zijn alle andere apparaten (ja dat zei hij) niet zo goed zodat de HDMI herkenning niet goed werkt. Want als je een samsung speler gebruikt dan werkt het 100 %, dus het kan niet aan de tv liggen (volgens hem). Ik probeerde nog hem te wijzen dat dit niet oz de bedoeling kan zijn dat een samsung tv alleen met een samsung speler goed moet werken, maar ook met andere apparaten. Volgens de monteur is het toch de schuld van andere partijen en samsung is zo vriendelijk dat het de probleem toch voor je gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:28

alvast bedankt
Aangezien je al een plasma tv overweegt met de VT20, waarom kijk je dan niet naar de C7700 plasma tv van samsung? Deze wordt door Cnet net zo goed bevonden voor 3d als de VT20, is een heel stuk goedkoper, is ook gewoon 50 inch en geeft wel het mooie design waar jij naar opzoek bent. Model is al een tijdje uit maar ze komen pas mondjes maat binnen bij veel winkels, dus geen idee of je hem ergens kan bezichtigen.
Wil je meer weten over de lcd en plasma modellen, check dan de reviews van Cnet onderaan het artikel.

VT25 = VT20
PN50C7000 is ongeveer onze PS50C7700 plasma
UN55C8000 lijkt veel op onze UE46C8700 lcd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alvast bedankt
Let wel op dat MvA Disc een "slechte" 3D ervaring geeft, waar veel crosstalk in voorkomt. De disc Cloudy with a chance of meatballs is veel beter in elkaar gestoken en geeft amper tot geen crosstalk op een C8700 tv. Ligt dus ook erg aan de content wat je bekijkt en niet altijd aan de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fuzzy,

Het zal wel zo zijn, maar je ziet qua 3D content toch duidelijk verschil tussen de LED 7700 en de VT20, en jij kijkt misschien alleen blu-rays, maar mijn doel is toch ook vooral gamen, en aangezien binnekort aardig wat 3D games aankomen die mij zeer zeker aanspreken (GT5, KZ3) en de daarop volgende sony exclusive's kun je donder op zeggen dat die 3D bevatten, dus ja dat is wel zeer belangrijk, en crosstalk (veel/redelijk wat) is dus niet tollereerbaar voor mij, aangezien ik me daar aan ga ergeren.
verder geloof ik niet zo zeer dat plasma binnen nu en 5-10 jaar verdwijnen gaat, niet zolang de concurrentie LED en LCD blijven, deze 2 technieken hebben ook zo hun voordelen, maar Plasma is in veel punten, voor veel mensen toch superieur aan deze 2 technieken.

@Rutger Mulder

Dat klopt, maar zover als ik heb kunnen zien, is die amper leverbaar, en heb ik hem nog nergens zelf kunnen bewonderen, dit is wel iets wat ik graag wil doen,

daarbij komt, hij zal misschien qua 3D wel gelijkwaardig zijn, omdat het ook een plasma is, maar ik vraag me zeer af hoe het met gewone content is in vergelijking tot de VT20, overal lees je namelijk dat de VT20 dicht in de buurt van de huidige(laatste) Pioneer TV's komt, en in sommige aspecten zelfs overtreft,

mijn doel is ook om deze tv minimaal 5-6 jaar te behouden, en heb ik liever een iets wat duurdere tv, die wel top of the bill is, dan een iets goedkopere die gewoon goed is, als je begrijpt wat ik bedoel :)

EDIT:

@ keepitfrosty,

Oke,

maar als je dezelfde film op 2 verschillende TV's ziet, dan kun je het wel qua prestaties met die film zien,

je zult altijd houden dat de 1 wat beter is dan de ander (de films bedoel ik dan), in mijn geval was het ook dezelfde disc, en kon het dus ook niet evt. een productie fout zijn :p

maar ik zal binnekort nog eens wat winkels langs gaan, heb er nu 3 gehad, en dan zal ik kijken naar een c8700, en kijken wat ik ervan vind :)

btw, was het iemand ook opgevallen, dat de sneeuw (in het begin van MvA) op de c7700 behoorlijk druk was? dit soort dingetjes bedoel ik dus ook, op de VT20 had je daar helemaal geen last van, kan idd zijn dat dit aan de MvA film ligt.

alleen deze puntjes vallen me wel op, en vandaar m'n twijfel

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:28
Ik snap wat je bedoeld, maar is de panasonic die 1000 euro meer waard (tov samsung plasma) voor een marginaal beter beeld? Dat moet je jezelf afvragen.

Je krijgt er van panasonic wel een brilletje bij, dus bedrag is uiteindelijk iets lager. Alleen zit die bril niet echt lekker en werkt die op batterijen. Panasonic heeft wel nieuwe 3d brillen aangekondigd (zie frontpage vandaag) die hopelijk beter zitten en oplaadbaar zijn, maar die krijg je niet bij de VT20. Ook kan de panasonic last hebben van rising blacks, dus de vraag blijft hoe goed het beeld blijft als je lang met de tv wilt doen. Niemand weet dat nu, het kan dus tegen (of mee) vallen.
Verder biedt samsung op de lcd en plasma modellen 2d naar 3d conversie. Veel mensen zijn hier toch bijzonder positief over. Veel 3d content zal er de komende jaren nog niet zijn dus die extra feature is erg welkom. Maar je moet zelf kijken of je er wat in ziet, sommige mensen vinden het weer helemaal niks.

Maar laat je niet gek maken, het zijn allemaal mooie tv's waar je zeker lang mee kan doen. Veel verschillen in picture quality zie je alleen als je de tv's naast elkaar zet en gaat vergelijken. Thuis zal er toch maar één tv staan en dan mis je niks.

[ Voor 4% gewijzigd door Rutger Mulder op 23-07-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik ben redelijk positief over de conversie, NatGeoHD en DiscoveryHD is toch net iets leuker om zo te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rutger Mulder schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:57:
Ik snap wat je bedoeld, maar is de panasonic die 1000 euro meer waard (tov samsung plasma) voor een marginaal beter beeld? Dat moet je jezelf afvragen.

Je krijgt er van panasonic wel een brilletje bij, dus bedrag is uiteindelijk iets lager. Alleen zit die bril niet echt lekker en werkt die op batterijen. Panasonic heeft wel nieuwe 3d brillen aangekondigd (zie frontpage vandaag) die hopelijk beter zitten en oplaadbaar zijn, maar die krijg je niet bij de VT20. Ook kan de panasonic last hebben van rising blacks, dus de vraag blijft hoe goed het beeld blijft als je lang met de tv wilt doen. Niemand weet dat nu, het kan dus tegen (of mee) vallen.
Verder biedt samsung op de lcd en plasma modellen 2d naar 3d conversie. Veel mensen zijn hier toch bijzonder positief over. Veel 3d content zal er de komende jaren nog niet zijn dus die extra feature is erg welkom. Maar je moet zelf kijken of je er wat in ziet, sommige mensen vinden het weer helemaal niks.

Maar laat je niet gek maken, het zijn allemaal mooie tv's waar je zeker lang mee kan doen. Veel verschillen in picture quality zie je alleen als je de tv's naast elkaar zet en gaat vergelijken. Thuis zal er toch maar één tv staan en dan mis je niks.
Het rising blacks probleem was voor mij ook de doorslag om geen panasonic te nemen. Je koopt een tv met top of the bill prestaties qua kleur en 1500 uur later heb je een basic modelletje over. Ook heb ik geen bevestiging kunnen vinden dat het probleem met de huidige pana schermen is opgelost of drastisch verminderd is dat het scherm nu veel langer meegaat. Pana zegt van wel, maar je komt er natuurlijk pas achter na 1500 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pana levert 2 brillen erbij, maar goed dat is bij een duur toestel er wel bij te regelen neem ik aan,

echter, wat houd dat rising blacks in dan?
Pagina: 1 ... 17 ... 45 Laatste