Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 22:14
Rutger Mulder schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 20:51:
[...]

Dat lijkt mij niet aangezien dr cody zelf de UPS heeft ingeschakeld. Hij zal zelf een claim bij UPS moeten indienen om de schade vergoed te krijgen of je moet de winkel aansprakelijk stellen dat de tv voor verzending al kapot was. Je kan beter de winkel UPS latern inschakelen, dan ben je zelf namelijk niet verantwoordelijk voor de claim bij de transporteur.
Dit kan wel eens een lang traject worden ben ik bang. Het zal wel even duren voordat UPS een vergoeding zal uitkeren en ik zou als samsung dit niet gratis repareren, het is niet hun schuld dat er z'n ster in die tv zit. Dit wordt zwarte pieten bij wie de schuld ligt.
Oftewel laat je rechtsbijstandverzekering dit uitzoeken die heb je niet voor niks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
't schijnt dat de 46C8700 weer langzaam aan leverbaar is, heb er vandaag vier binnen gekregen en ik heb uit onderling contact van Samsung begrepen dat 't weer wat beter gaat bij Samsung

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook sinds gisteren.
Super TV. Mooi design.
Had hem zaterdag besteld bij Expert. Dus snelle levering!

Nu nog een PS3.

@dr.cody
Niet best man. Hopelijk was het transport van UPS verzekerd?
Ik zou is even met de managers van UPS of EW een praatje maken.
De rechtsbijstand tip is natuurlijk ook "the way to go".

Suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit accepteerbaar? het is wat moeilijk om op foto te krijgen maar in het echt valt heel erg op vooral tijdens voetbal.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/qycme0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/34nlen7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiske
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-08 12:22
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:28:
Is dit accepteerbaar? het is wat moeilijk om op foto te krijgen maar in het echt valt heel erg op vooral tijdens voetbal.

Ja, heb ik ook. Stoor me er inderdaad ook aan als ik er op ga letten. Probeer het nu maar een beetje te negeren. Onderkant is het ergste volgens mij, maar ook aan de bovenkant heb je er last van. Zijn volgens mij de lichtbundeltjes van de ledlampjes die uitgestraald worden over het gehele scherm. Aangezien er ruimte tussen de ledjes is zie je als het ware die bundeltjes schijnen ipv een egaal vlak van licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiske schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 07:51:
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:28:

Ja, heb ik ook. Stoor me er inderdaad ook aan als ik er op ga letten. Probeer het nu maar een beetje te negeren. Onderkant is het ergste volgens mij, maar ook aan de bovenkant heb je er last van. Zijn volgens mij de lichtbundeltjes van de ledlampjes die uitgestraald worden over het gehele scherm. Aangezien er ruimte tussen de ledjes is zie je als het ware die bundeltjes schijnen ipv een egaal vlak van licht.
Bedankt voor de uitleg, zal inderdaad heel goed kunnen. Ik zie het bij het scherm hier boven ook ( ook al is die kapot ). Als je kijkt bij de zijkant zie je horizontale lichtgrijse lijnen. Had er gister nog wat over opgezocht, schijnt banding te heten ;(

Hier nog even een linkje: http://www.guide2lcdtv.co...ists-new-lcd-televisions/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds 2 weken de gelukkige eigenaar van de 55C8700.

Ik moet zeggen nadat ik de instellingen heb toegepast van hdtvtest.co.uk mijn tv zeer mooie plaatjes weergeeft. Ook geen last meer van het soap effect.

Ik heb echter wel een vraag:
Hebben jullie ook het idee dat de beelden minder voor de tv hangen dan gedacht?
Het kan natuurlijk zo zijn dat de trailers die ik heb gezien dit niet in zich hadden.

Ik ben namelijk ook bij Sony 3D demo geweest en daar had ik het wel. Vooral met de vissen en met de honkbal demo. De vissen zwommen er echt voor en de bal kwam echt op mij af dat ik bukte.

Ik heb ook al gekeken naar de diepte instellingen.

Ik was eerst van plan de LX900 van Sony te kopen( waarrop ik de demo heb gezien) maar door de lange levertijd van Sony en de ervaring met mijn Samsung 46B7000 toch voor Samsung gekozen.

Ik ben benieuwd naar jullie voor het scherm ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 09:49:
Ik ben sinds 2 weken de gelukkige eigenaar van de 55C8700.

Ik moet zeggen nadat ik de instellingen heb toegepast van hdtvtest.co.uk mijn tv zeer mooie plaatjes weergeeft. Ook geen last meer van het soap effect.

Ik heb echter wel een vraag:
Hebben jullie ook het idee dat de beelden minder voor de tv hangen dan gedacht?
Het kan natuurlijk zo zijn dat de trailers die ik heb gezien dit niet in zich hadden.

Ik ben namelijk ook bij Sony 3D demo geweest en daar had ik het wel. Vooral met de vissen en met de honkbal demo. De vissen zwommen er echt voor en de bal kwam echt op mij af dat ik bukte.

Ik heb ook al gekeken naar de diepte instellingen.

Ik was eerst van plan de LX900 van Sony te kopen( waarrop ik de demo heb gezien) maar door de lange levertijd van Sony en de ervaring met mijn Samsung 46B7000 toch voor Samsung gekozen.

Ik ben benieuwd naar jullie voor het scherm ervaringen?
Dit is heel erg content afhankelijk. MvA demo disc die samsung levert is gewoon niet erg goed qua 3D pop effect in elkaar gezet. Hou er ook rekening mee dat er genoeg 3D content is dat gewoon een conversie heeft gehad van 2D naar 3D (clash of the titans bijvoorbeeld). Ik moet zeggen dat wanneer ik de trailer van cloudy with a chance of meatballs bekijk hier de hamburgers die uit de lucht vallen wel degelijk naar voren komen. Denk dat de demo's van sony en panasonic veel beter in elkaar steken waardoor het effect groter is. Maar speel je deze af op de samsung dan zal het effect denk ik nagenoeg hetzelfde "moeten" zijn. Al blijft het niet te vergelijken met de pretpark 3D techniek waar de 3D images soms echt recht voor je neus hangen zodat het net lijkt alsof je het kan vastpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:28:

[afbeelding]

[afbeelding]
Welke instellingen gebruik je op de tv? Gebruik je nog de fabrieksettings of heb je de tv al gecalibreerd? Calibratie is zeker aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
keepitfrosty schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:29:
[...]

Welke instellingen gebruik je op de tv? Gebruik je nog de fabrieksettings of heb je de tv al gecalibreerd? Calibratie is zeker aan te raden.
Hoe kan je dat het beste doen, kan je daar een link van plaatsen of kan t ook via een Blu-Ray ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:43
Reactie van David Mackenzie on 25 June 2010 1:22 am .
Gewoon instellingen doen via de menu's van de TV.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diego27 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 13:41:
[...]

Hoe kan je dat het beste doen, kan je daar een link van plaatsen of kan t ook via een Blu-Ray ?
Via een BR calibratie disk kan, maar wat D3vlin hierboven aangeeft is wel een betere optie omdat hierbij gebruik wordt gemaakt van pro. calibratie. De extra fijne afstellingen die dan gedaan wordt zal je niet met het blote oog of blue filter icm de calibratie disc kunnen bereiken. Let hierbij wel op dat je met gebruik van die settings wel wat teruggaat in het eruitspringende effect waar LED zo bekend om staat. Dit omdat de reviewers vaak voor de meest correcte kleurweergave gaan. Ik heb movie mode nu ingesteld via de settings van de reviewer en kan schakelen naar dynamisch wanneer ik wat meer overdreven kleuren wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keepitfrosty schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:29:
[...]

Deze plaatjes heb ik genomen met default movie. Normaal gebruik ik de instellingen van Home Theater Magazine voor digitale televisie en een aangepaste normal mode voor films ( pop ). Ik moet zeggen het is een stuk minder te zien wanneer er HD content wordt afgespeeld, echter tijdens voetbal vallen ze heel erg op ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbm
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09-2024

sbm

keepitfrosty schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 14:46:
[...]

Via een BR calibratie disk kan, maar wat D3vlin hierboven aangeeft is wel een betere optie omdat hierbij gebruik wordt gemaakt van pro. calibratie. De extra fijne afstellingen die dan gedaan wordt zal je niet met het blote oog of blue filter icm de calibratie disc kunnen bereiken. Let hierbij wel op dat je met gebruik van die settings wel wat teruggaat in het eruitspringende effect waar LED zo bekend om staat. Dit omdat de reviewers vaak voor de meest correcte kleurweergave gaan. Ik heb movie mode nu ingesteld via de settings van de reviewer en kan schakelen naar dynamisch wanneer ik wat meer overdreven kleuren wil hebben.
Ik heb vorige week die settings van hdtvtest toegepast, maar bij mij zien de kleuren er dan niet goed uit.

Ondanks dat ik zeer tevreden ben met de kwaliteit van de tv, vind ik het wel rond uit slecht dat je - zonder enige vorm van 'hulp' - aan je lot wordt overgelaten met al die verschillende settings die mogelijk zijn met deze tv.

Ik weet ook wel dat er allerlei calibratie-tools bestaan, maar voor een tv van zoveel centjes zou je op zijn minst mogen verwachten dat er ook middelen ter beschikking worden gesteld om de juiste beeldervaring in te kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dr.cody schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:14:
Goed nieuws en slecht nieuws.

Mijn nieuwe Samsung UE46C8700 was dinsdag keurig bij mij thuis afgeleverd door UPS aangezien dit goedkoper was dan zelf heen en weer rijden.

Natuurlijk een soort uitpak party gedaan voor de nieuwe TV om hem te installeren en zo. Hij zag er prachtig uit in de opstelling. Maar toen ging hij aan.... :|

[afbeelding]

Wat een domper... |:(

Carglass iemand?

Moet ik hem nu door UPS weer op laten halen om door hun een "technische onderzoek" te laten doen door de "oorzaak". Wat dacht je van een perforatie (slecht te zien vanaf de buitenkant maar hij zit er wel degelijk) in de doos precies op het punt waar het scherm de ster heeft zitten? It's not rocket science... :N

De winkel EW in Roermond opgebeld en die wouden hem niet omruilen omdat hij goed de winkel zou zijn uit gegaan. Samsung opgebeld met hun WK reparatieservice. Die konden hem dan innemen ter reparatie (dus geen vervanging) maar omdat het een "c" paneel is kan het 8 weken duren voordat het gerepareerd zou zijn.
Zij zeiden dat ik het beste weer terug naar de winkel moest gaan om daar de TV om te ruilen.

Iemand nog een goede juridische tip?
Koop op afstand lijkt van toepassing (de overeenkomst is op afstand gesloten, dat is bepalend, of je zelf laat verzenden door UPC of afhaalt doet er niet toe zolang de overeenkomst op afstand is gesloten): product voldoet niet dus mag je deze retourneren (kosten van retourneren zijn voor eigen rekening). Verkoper moet dan de aankoopsom terugbetalen. De bewijslast dat het product door jouw schuld defect is ligt bij de verkoper. Als de doos gesealed was kan de verkoper dus ook niet met 100% zekerheid garanderen dat de tv goed functioneerde toen deze zijn winkel heeft verlaten.

Zelfs als Koop op afstand niet van toepassing zou zijn wordt bij een gebrek binnen zes maanden vermoed dat dit gebrek er altijd al was en moet de verkoper het tegendeel bewijzen. Je hebt dan recht op vervanging of herstel. Probleem is echter in deze variant nog wel dat het verhaal van de vervoerder er dan wel door heen speelt nu je zelf de vervoerder in de arm hebt genomen. Echter nogmaals, Wet koop op afstand lijkt van toepassing zodat dit (deze alinea) verder nu niet aan de orde is.

TIP 1: meldt dit gebeuren zsm (maar zeker binnen 7 werkdagen na ontvangst) ook per e-mail aan de verkoper, bevestig dus het telefoongesprek, geef aan dat je je beroept op de Wet Koop op Afstand en dat je je geld terug wilt en stuur die e-mail cc aan jezelf (als extra check dat ie is verzonden door jouw mailprovider). Eventueel kun je aanbieden dat je ook genoegen neemt met een ander toestel van hetzelfde type. Geef eveneens een (korte) reactietermijn aan waarbinnen je een reactie verwacht. Verwacht je grote problemen met de verkoper stuur het geheel dan (naast die mail) ook maar aangetekend (met handtekening retour), dan zit je altijd goed.

TIP 2: of ga zsm met de tv naar die winkel op de drukste dag van de week (zaterdag 13.00) en eis een andere tv of je geld terug. Lukt dit niet dan alsnog binnen 7 werkdagen tip 1.

PS: dit klinkt trouwens sowieso als iets dat vermoedelijk niet tijdens transport is gebeurd tenzij de doos exact op die plek ook een beschadiging of indeuking laat zien. Ik sluit niet uit dat de fabrieksgarantie ook kan worden ingeroepen maar dit ligt niet voor de hand gezien je recht hebt op teruggave van geld. En ik begrijp dus dat Samsung de zaak wel wil oplossen maar dat dat tijd kost en geen geld. Dus dat is nog een laatste optie.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sbm schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 20:14:
[...]

Ik heb vorige week die settings van hdtvtest toegepast, maar bij mij zien de kleuren er dan niet goed uit.

Ondanks dat ik zeer tevreden ben met de kwaliteit van de tv, vind ik het wel rond uit slecht dat je - zonder enige vorm van 'hulp' - aan je lot wordt overgelaten met al die verschillende settings die mogelijk zijn met deze tv.

Ik weet ook wel dat er allerlei calibratie-tools bestaan, maar voor een tv van zoveel centjes zou je op zijn minst mogen verwachten dat er ook middelen ter beschikking worden gesteld om de juiste beeldervaring in te kunnen stellen.
Nogmaals het blijft persoonlijk. De een vind het pop effect van de LED tv mooi (maar is niet helemaal natuurlijk) de ander gaat voor meer echte kleuren. Ik switch er gewoon tussen met de content die ik bekijk omdat ik beide wel wat vind hebben. Maar de instellingen zoals de reviewer heeft gedaan geeft wel de meest correcte kleuren alleen springt het er niet zo uit.

Tevens is het zo dat bij elke tv je aan je lot wordt overgelaten. Zijn weinig tv's die bij de fabriekssettings al goed zijn afgesteld. Calibratie is altijd een must. LG en Panasonic hebben volgens mij wel een THX mode waardoor de waarden al behoorlijk goed ingesteld kunnen worden met default waarden. Maar ook dit blijft persoonlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door keepitfrosty op 03-07-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een oplossing om de sateliet beter te ontvangen?
Via externe decoder geen probleem: 95% signaalkwaliteit Via ingebouwde sat tuner slechts 23% ontvangst kwaliteit. Bij slecht weer onmiddellijk problemen. Ik ontvang Astra 19.2E heel goed met een 100 tal zenders, maar zoals gezegd veel te lage kwaliteit, zodat bij slechter weer direct problemen optreden.
iemand een idee hoe dat komt ?
Wat moet je eigenlijk instellen bij hoger en lagerere oscillator frequenties ? Gewoon standaard houden ?
moetje diseqc gebruiken ? Wat moet daar ingesteld worden.

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.cody
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-07 23:19

dr.cody

Heb je der vaker last van?

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 21:27:
[...]

Koop op afstand lijkt van toepassing (de overeenkomst is op afstand gesloten, dat is bepalend, of je zelf laat verzenden door UPC of afhaalt doet er niet toe zolang de overeenkomst op afstand is gesloten): product voldoet niet dus mag je deze retourneren (kosten van retourneren zijn voor eigen rekening). Verkoper moet dan de aankoopsom terugbetalen. De bewijslast dat het product door jouw schuld defect is ligt bij de verkoper. Als de doos gesealed was kan de verkoper dus ook niet met 100% zekerheid garanderen dat de tv goed functioneerde toen deze zijn winkel heeft verlaten.

Zelfs als Koop op afstand niet van toepassing zou zijn wordt bij een gebrek binnen zes maanden vermoed dat dit gebrek er altijd al was en moet de verkoper het tegendeel bewijzen. Je hebt dan recht op vervanging of herstel. Probleem is echter in deze variant nog wel dat het verhaal van de vervoerder er dan wel door heen speelt nu je zelf de vervoerder in de arm hebt genomen. Echter nogmaals, Wet koop op afstand lijkt van toepassing zodat dit (deze alinea) verder nu niet aan de orde is.

TIP 1: meldt dit gebeuren zsm (maar zeker binnen 7 werkdagen na ontvangst) ook per e-mail aan de verkoper, bevestig dus het telefoongesprek, geef aan dat je je beroept op de Wet Koop op Afstand en dat je je geld terug wilt en stuur die e-mail cc aan jezelf (als extra check dat ie is verzonden door jouw mailprovider). Eventueel kun je aanbieden dat je ook genoegen neemt met een ander toestel van hetzelfde type. Geef eveneens een (korte) reactietermijn aan waarbinnen je een reactie verwacht. Verwacht je grote problemen met de verkoper stuur het geheel dan (naast die mail) ook maar aangetekend (met handtekening retour), dan zit je altijd goed.

TIP 2: of ga zsm met de tv naar die winkel op de drukste dag van de week (zaterdag 13.00) en eis een andere tv of je geld terug. Lukt dit niet dan alsnog binnen 7 werkdagen tip 1.

PS: dit klinkt trouwens sowieso als iets dat vermoedelijk niet tijdens transport is gebeurd tenzij de doos exact op die plek ook een beschadiging of indeuking laat zien. Ik sluit niet uit dat de fabrieksgarantie ook kan worden ingeroepen maar dit ligt niet voor de hand gezien je recht hebt op teruggave van geld. En ik begrijp dus dat Samsung de zaak wel wil oplossen maar dat dat tijd kost en geen geld. Dus dat is nog een laatste optie.
Die doos heeft daadwerkelijk wel op de zelfde plek een deuk/gat zitten dus lijkt mij dat het tijdens transport is gebeurd. Of iemand die nalatig was in het magazijn bij de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de 55 inch c8700 maar heb een vraagje heb nu voor de tweede keer het probleem dat als ik een ander apperaat aanzet die via hdmi is aangesloten dat hij die in 1 keer niet ziet terwijl het normaal geen probleem is het enige wat helpt is de stekker eruit
weet iemand hier een oplossing voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Klopt, ik heb dat vaker gelezen, bijvoorbeeld hier maar ook een aantal pagina's terug in dit forum;

http://www.avsforum.com/a...ad.php?t=1231072&page=107

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dr.cody schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 10:46:
[...]

Die doos heeft daadwerkelijk wel op de zelfde plek een deuk/gat zitten dus lijkt mij dat het tijdens transport is gebeurd. Of iemand die nalatig was in het magazijn bij de winkel.
Ok, wat ga je doen nu? Naar Roermond rijden zal te ver zijn zeker?
Die EW Roermond heeft trouwens geen webshop, hoe ben je aan die zaak gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey iedereen ik heb eindelijk na een maand wachten men 3D bril samsung 2200 voor volwassenen en heb de 3d testfragmenten van de digibox van telenet bezien echt af man conserten en boksen en tennis kijken net als of je er zelf bij bent

maar ik denk da je met dit soort van 3d tv zo groot moog gaan in scherm als je wil je zult nooit objekten naar je toe zien vliegen aangezien dit in de diepte werkt en niet zo als we van de sinema gewoonzijn uit de tv komende is maar dieper in de tv gaand.
maar met dit gezecht is het echt gaaf en vind het duidelijk genoeg op men 46c8700 na al die revieuws te lezen begong ik bang te krijgen da ik een tekleine versie had gekocht maar vind hem goed van grote het beeld is supper ook in 3D qualitijd is zeer mooi ik heb totaal geen spijt van deze aanschaf maar ik raad wel iedereen aan voor minstens 46" te gaan en niet de 40" groter is voor mij niet nodig aangezien ik op zoon 2.5 tot max 3 meter van men tv zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 10:35
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 12:24:
hey iedereen ik heb eindelijk na een maand wachten men 3D bril samsung 2200 voor volwassenen en heb de 3d testfragmenten van de digibox van telenet bezien echt af man conserten en boksen en tennis kijken net als of je er zelf bij bent

maar ik denk da je met dit soort van 3d tv zo groot moog gaan in scherm als je wil je zult nooit objekten naar je toe zien vliegen aangezien dit in de diepte werkt en niet zo als we van de sinema gewoonzijn uit de tv komende is maar dieper in de tv gaand.
maar met dit gezecht is het echt gaaf en vind het duidelijk genoeg op men 46c8700 na al die revieuws te lezen begong ik bang te krijgen da ik een tekleine versie had gekocht maar vind hem goed van grote het beeld is supper ook in 3D qualitijd is zeer mooi ik heb totaal geen spijt van deze aanschaf maar ik raad wel iedereen aan voor minstens 46" te gaan en niet de 40" groter is voor mij niet nodig aangezien ik op zoon 2.5 tot max 3 meter van men tv zit
Nooit gehoord van punten, komma's enzovoort?

Is heel moeilijk te lezen ze zo :? .

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
Heeft er iemand soms enig idee welke 3D films er nog zouden uitkomen de komende maanden?
Tot nu toe is er eigenlijk alleen Cloudy with a chance of meatballs en dan de demo disc van samsung zelf...

Heeft er soms iemand nog goeie link waar 3D demo's opstaan? (zowel video als foto's)
Biohemmet heb ik geprobeerd ma zegt bij veel trailers dat de resolutie niet wordt ondersteund.

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snakefoodjah schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 15:07:
Heeft er iemand soms enig idee welke 3D films er nog zouden uitkomen de komende maanden?
Tot nu toe is er eigenlijk alleen Cloudy with a chance of meatballs en dan de demo disc van samsung zelf...

Heeft er soms iemand nog goeie link waar 3D demo's opstaan? (zowel video als foto's)
Biohemmet heb ik geprobeerd ma zegt bij veel trailers dat de resolutie niet wordt ondersteund.
http://www.film-releases.com/film-release-schedule-3D.php bluray meestal enkele maanden daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Het valt me nu pas op dat bij een voetbalwedstrijd er een soort was blur/waas rand om de spelers heen zit, bij overzicht shots niet bij beelden dichter bij. Weet iemand of dit een instelling is of gewoon een fout van de TV (55c8700)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
en mij valt het op dat Canvas (SporzaHD) de tennis blijkbaar ni in full hd uitzendt.
BBC hd geeft veel scherper beeld dan sporza hd blijkbaar :s

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal.
Heb mijn tv (ue46c8700) via animo130 (xms settupbox) met hdmi kabel aangesloten en analoog rechtstreeks in mijn tv .
Als ik nu tv aanzet en settupbox aanzet start de tv analoog signaal op en moet ik eerst via source op de ab van tv hdmi kanaal selecteren ?
Kan dit ook anders moet ik analoog signaal ook via de settupbox laten lopen , en moet er dan ook coax vanaf settupbox naar tv , of gaat dit via hdmi kabel dieer al tuseen box en tv zit?
Heb op de ab van settup box al code samsung ingevoerd zodat ik via deze ab ook het geluid harder en zachter kan zetten en teletkst functie kan bedienen.
Overigens perfect beeld met glasvezel (hdmi pakket) van xms net .
Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Snakefoodjah schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 23:45:
en mij valt het op dat Canvas (SporzaHD) de tennis blijkbaar ni in full hd uitzendt.
BBC hd geeft veel scherper beeld dan sporza hd blijkbaar :s
:O Sporza: 720P , BBC: 1080i.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo iedereen,

wie heeft er al NU.nl en FUNDA.nl op zijn fijne c8700.

ik krijg het nog steeds niet voor elkaar,of moeten die twee nog beschikbaar komen???????? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.cody
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-07 23:19

dr.cody

Heb je der vaker last van?

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 11:40:
[...]

Ok, wat ga je doen nu? Naar Roermond rijden zal te ver zijn zeker?
Die EW Roermond heeft trouwens geen webshop, hoe ben je aan die zaak gekomen?
Via dit forum en dit draadje. UPS heeft de TV alweer opgehaald voor onderzoek. Daarna zie ik wel verder. voor de rest heb ik alle partijen op de hoogte gesteld over het probleem.

En mijn rechtsbijstandverzekering is ook al op de hoogte. We zullen zien wat er gebeurt.

Wat me het meeste teleurstelde is hoe de winkel reageerde. Ze wilden geeneens contact met samsung opnemen om een oplossing voor me te zoeken. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
SalimRMAF schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:07:
[...]

:O Sporza: 720P , BBC: 1080i.
ah k da wist ik niet.
Toch wel enorm groot verschil.
Op sporza is het net bijna 1 grote zwarte doek, terwijl je op BBC eht wel alle gaatjes mooi zag ::)

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:21:
hallo iedereen,

wie heeft er al NU.nl en FUNDA.nl op zijn fijne c8700.

ik krijg het nog steeds niet voor elkaar,of moeten die twee nog beschikbaar komen???????? :?
Lijkt me dat die er nog niet zijn. Als ze niet in de lijst staan zijn ze niet beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Karel2001 schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 17:55:
Het valt me nu pas op dat bij een voetbalwedstrijd er een soort was blur/waas rand om de spelers heen zit, bij overzicht shots niet bij beelden dichter bij. Weet iemand of dit een instelling is of gewoon een fout van de TV (55c8700)
Wat kijk je? Analoog? SD digitaal? HD digitaal? Kan me voorstellen dat het bij Analoog en SD digitaal het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

zijn er nou eigenlijk nog mensen die wachten op hun 46C8700 en misschien ook nog bij ElectroWorld waar dan ook in Nederland?

Of ben ik alleen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn mac aangesloten krijg op mijn 8700?
Ik heb de tv met een kabel op de router zitten, mijn mac is draadloos, maar hij ziet hem niet.
Krijg alleen " controleer de kabel". Ik kom er niet uit!
Help wordt zeer op prijs gesteld.
TIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
Karel2001 schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 17:55:
dat komt door de 200hz / motionplus techniek, ik heb er niet veel last van bij de B series was het veel opvallender. Als je de motionplus uit zet zou je het niet meer moeten zien maar ja, dan wordt het beeld wel een stuk minder soepel vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 16:59:
[...]

Deze plaatjes heb ik genomen met default movie. Normaal gebruik ik de instellingen van Home Theater Magazine voor digitale televisie en een aangepaste normal mode voor films ( pop ). Ik moet zeggen het is een stuk minder te zien wanneer er HD content wordt afgespeeld, echter tijdens voetbal vallen ze heel erg op ;(
Valt mij inderdaad ook vooraal op bij het voetbal kijken, misschien ben ik een mierenneuker want m'n vriendin ziet het nog steeds niet ;)

Ik vroeg me af of je het probleem nog hebt kunnen verminderen met die instellingen van McKenzie. Ik kan het ook zelf proberen maar ik ben liever lui dan }:O (k=m).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:25:
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn mac aangesloten krijg op mijn 8700?
Ik heb de tv met een kabel op de router zitten, mijn mac is draadloos, maar hij ziet hem niet.
Krijg alleen " controleer de kabel". Ik kom er niet uit!
Help wordt zeer op prijs gesteld.
TIA
Dit kan echt aan heel veel dingen liggen.
Heb je wel verbinding tussen tv en router? M.a.w. de kabel is ok? Heeft je Macbook verbinding met de router? Kun je eventueel ook checken in de setup van je router (webbased configurator).

Als dat allemaal het geval is dan kijken naar je deel- en firewall instellingen op je macbook. Misschien staat je macbook op stealthmode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry ging net ff wat fout met een berichtje...

Zit serieus na te denken over de 55" C8700 of de 46". Vanmiddag ff wat gemeten thuis en me toch rotgeschorkken van de grootte van de 55" versie. Vraag me af of het niet veel te groot is.

Ik zit 3 tot 3,5 meter van het scherm af. Is een 55"" dan wel te doen en zie ik niet veel te veel pixels. Ik zal voornamelijk HD materiaal en zenders kijken, dat wel.

Kun je bij een zaak als de mediamarkt je tv ruilen als je hem te groot vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:55:

Zit serieus na te denken over de 55" C8700 of de 46". Vanmiddag ff wat gemeten thuis en me toch rotgeschorkken van de grootte van de 55" versie. Vraag me af of het niet veel te groot is.

Ik zit 3 tot 3,5 meter van het scherm af. Is een 55"" dan wel te doen en zie ik niet veel te veel pixels. Ik zal voornamelijk HD materiaal en zenders kijken, dat wel.

Gewoon doen! ik zit er 3.2 meter vanaf en mijn vrouw wilde nooit een grote TV nu vertelde ze mij nadat hij opgehangen was: "och eigenlijk kon hij nog iets groter" Nu jij weer! (55C8700)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Even een vraag: ik heb de Samsung 55C8700 en een PS3 via HDMI aangesloten werkt perfect en beeld is zowel in 2D als 3D adembenemend. Probleem eens in de zoveel tijd gaat het scherm voor een seconde op zwart waarna het gewoon weer terugkomt en verder gaat met het spel of de DVD'Blu Ray film. meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 01:58:
Hallo,

Even een vraag: ik heb de Samsung 55C8700 en een PS3 via HDMI aangesloten werkt perfect en beeld is zowel in 2D als 3D adembenemend. Probleem eens in de zoveel tijd gaat het scherm voor een seconde op zwart waarna het gewoon weer terugkomt en verder gaat met het spel of de DVD'Blu Ray film. meer mensen dit probleem?
Ja klopt ik heb dit zelf 1 a 2x meegemaakt. Alsof er iets misgaat met de handshake van de hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

55 inch gewoon doen. Op die afstand ga je met hd content zeker geen pixels tellen. Beeld is gewoon scherp en aangenaam om naar te kijken. Ik zat toen de tv er net hing ook even van damn dat is wel erg groot. Maar nu paar weken in bezit en ben er aan gewend en zeker geen spijt van de afmeting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 01:54:
[...]

Gewoon doen! ik zit er 3.2 meter vanaf en mijn vrouw wilde nooit een grote TV nu vertelde ze mij nadat hij opgehangen was: "och eigenlijk kon hij nog iets groter" Nu jij weer! (55C8700)
Exact zelfde situatie hier, zou nooit meer terug willen naar het postzegelformaat "46 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De update voor de samsung 3d tv heeft bij mij de hdmi handshake problemen opgelost (firmware 1014.3).
Vreemd genoeg kon ik echter via de tv de update niet downloaden dus eerst via internet op usb en daarna de update. Alles werkt nu super !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 17:56:
[...]

Dit kan echt aan heel veel dingen liggen.
Heb je wel verbinding tussen tv en router? M.a.w. de kabel is ok? Heeft je Macbook verbinding met de router? Kun je eventueel ook checken in de setup van je router (webbased configurator).

Als dat allemaal het geval is dan kijken naar je deel- en firewall instellingen op je macbook. Misschien staat je macbook op stealthmode.
Wat probeer je eigenlijk te doen? Wil je via DLNA (AllShare) content sharen of wil je beeld van je MacBook op je TV afspelen?

Voor het eerste werkt naar mijn idee serviio goed (profile op "Samsung C-series" instellen, en ik heb 'transcoding' uit gezet) op mijn MacPro. http://www.serviio.org/

Als je het beeld van je MacBook op de TV wilt hebben zul je de mini-DisplayPort naar HDMI converter nodig gaan hebben voor het beste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:08

Ik zat er zelf ook over te twijfelen... Een 46 of een 55... Ik ben zelf blij dat ik voor een 46 ben gegaan. Ookal kan ik de 55 makkelijk kwijt. Zit er zelf 3.5/4 meter vanaf. Ik vind zelf dat een 55 toch iets te veel van het goede... Helemaal omdat hij boven een 1.30 meter brede haard hangt en de 55 inch 1.30 meter breed is, kwam het formaat van de 46 inch (1.10 meter breed) veel mooier uit...

Maar nog elke dag zit ik met open mond te kijken naar de zeer strakke beelden die deze tv laat zien... Helemaal bij de games van de xbox 360!!! _/-\o_
Succes met je keuze...

[ Voor 12% gewijzigd door m_ark op 07-07-2010 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tv kan ook te groot zijn tov de kijkafstand waardoor je het hele beeld niet meer kunt bevatten met je ogen. Ik denk dat bij 3 a 3,5 meter afstand de 46 inch prima voldoet en eventueel 42 ook nog wel, wellicht 50 maar 55 lijkt me aardig groot Maar het is ook een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeuren. Pak een stel kranten of een doos en knip daar het formaat 55 inch uit en kijk hoe dat er uit ziet. Geeft een beetje een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 00:09:
[...]

Een tv kan ook te groot zijn tov de kijkafstand waardoor je het hele beeld niet meer kunt bevatten met je ogen. Ik denk dat bij 3 a 3,5 meter afstand de 46 inch prima voldoet en eventueel 42 ook nog wel, wellicht 50 maar 55 lijkt me aardig groot Maar het is ook een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeuren. Pak een stel kranten of een doos en knip daar het formaat 55 inch uit en kijk hoe dat er uit ziet. Geeft een beetje een idee.
Ha ha, zo had ik het ook gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike86
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-08-2023
Hoi allemaal!
Ik heb een probleem met mijn C8700
Wanneer ik mijn tv aanzet en mijn hdmi receiver geeft het vaak het signaal niet door.
Ik krijg geen beeld door terwijl alles aan staat en op de goede source staat.. vreemd...
Zijn hier mensen bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m.beisser schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 17:47:
Hoi allemaal!
Ik heb een probleem met mijn C8700
Wanneer ik mijn tv aanzet en mijn hdmi receiver geeft het vaak het signaal niet door.
Ik krijg geen beeld door terwijl alles aan staat en op de goede source staat.. vreemd...
Zijn hier mensen bekend mee?
Welke firmware draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike86
  • Laatst online: 21-08-2023
Ik draai 13. kan het daar aanliggen? heb al meerdere malen geupgrade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Zien jullie ook wel eens een lichte flikkering in beeld?
Het is niet echt storend en konstant maar valt mij wel op, het lijkt een beetje op een lichtsensor die het beeld soms even bij stelt......
Is dat een instelling, staat er iets te "hoog" of moet ik iets wat lager zetten?
Heb een C8700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
Ik zie dat er op internet de eerste volledige 3d films komen te staan...

Cloudy with a chance on meatballs 3D 1080p

Download size: 81 GB 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
Da's de complete Blu-ray, dus geen mkv encode of iets dergelijks. Op het biohemmet forum (gratis registreren) heeft iemand een stereo mkv encode gemaakt van de Monsters vs Aliens 3D Blu-ray en er ook een tutorial voor geschreven hoe je dit zelf kunt doen met de originele Blu-Ray. Een proces van ca. 50 stappen..

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
golfgti5 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:21:
Het is niet echt storend en konstant maar valt mij wel op, het lijkt een beetje op een lichtsensor die het beeld soms even bij stelt......
Is dat een instelling, staat er iets te "hoog" of moet ik iets wat lager zetten?
Heb een C8700.
Hoe constant is constant voor jou? Iedere minuut? Ik heb het in het verleden wel meegemaakt, 2 firmwares terug, maar nu niet meer.

Toevallig iets ingesteld van eco mode / omgevings licht?

Heb nu de nieuwste een weekje draaien, zonder issues :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
golfgti5 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:21:
Heb een C8700.
Waarschijnlijk de auto dimming van de tv. Dit is helaas niet uit te zetten zoals bij samsung bijna altijd het geval is. Zelf nog niet echt gezien, misschien 1 a 2 keer. Maar erg jammer inderdaad dat dit niet uit te schakelen is voor een tv van deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d3vlin schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:13:
Da's de complete Blu-ray, dus geen mkv encode of iets dergelijks. Op het biohemmet forum (gratis registreren) heeft iemand een stereo mkv encode gemaakt van de Monsters vs Aliens 3D Blu-ray en er ook een tutorial voor geschreven hoe je dit zelf kunt doen met de originele Blu-Ray. Een proces van ca. 50 stappen..
Damn bijna niet te doen ja haha. Lees het volgende

WARNING - These files will be extremely big - 1 Minute of movie will result in 10Gig of file (5Gig/file)

Wordt nog een leuk encoding proces, eerst maar eens kijken of ik via powerdvd de reguliere BR rip kan draaien. En anders hopen dat de scene dit soort releases op zich neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m.beisser schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 19:05:
[...]

Ik draai 13. kan het daar aanliggen? heb al meerdere malen geupgrade...
Geen idee eigenlijk maar meende hier te lezen dat iemand die ook handshake issues had het probleem heeft opgelost met nieuwe firmware. Anders misschien andere HDMI kabel proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_ark
d3vlin schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:13:
Kan iemand mij ook vertellen hoe ik na registratie bij die upload folder kan komen? Of moet ik dan wel voor die ftp server gaan betalen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keepitfrosty schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 08:04:
[...]

Geen idee eigenlijk maar meende hier te lezen dat iemand die ook handshake issues had het probleem heeft opgelost met nieuwe firmware. Anders misschien andere HDMI kabel proberen?
Hoi, Nou ik heb de laatste firmware erop gezet ( inderdaad via usb de tv ziet hem niet ) maar nog steeds af en toe één seconde zwart beeld. Voor mijn volgende aankoop van iets wat ook maar één HDMI poort heeft zal ik zeker beter op internet onderzoek doen. Het is te stom voor woorden dat wij dure TV's kopen en dat door een stomme beveiliging dit kan gebeuren. Ik heb ook gemaild naar hdmi.org maar daar krijg je gewoon geen antwoord of reactie van. Beveiligen ok, maar nooit de wel betalende gebruiker daar de dupe van laten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:44:
[...]

Hoi, Nou ik heb de laatste firmware erop gezet ( inderdaad via usb de tv ziet hem niet ) maar nog steeds af en toe één seconde zwart beeld. Voor mijn volgende aankoop van iets wat ook maar één HDMI poort heeft zal ik zeker beter op internet onderzoek doen. Het is te stom voor woorden dat wij dure TV's kopen en dat door een stomme beveiliging dit kan gebeuren. Ik heb ook gemaild naar hdmi.org maar daar krijg je gewoon geen antwoord of reactie van. Beveiligen ok, maar nooit de wel betalende gebruiker daar de dupe van laten worden.
Al contact met samsung opgenomen hierover? Ben benieuwd wat zij hiervan zeggen. Ik heb zelf dit probleem nog maar 2x meegemaakt met mijn htpc. En behoorlijk wat verschillende content bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

mensun..

Zaterdag wordt eindelijk mijn 46C8700 gebracht en wil ik morgen de beugel alvast gaan ophangen zonder de TV in huis te hebben (kan niet wachten omdat ik toch zondag voetbal wil kijken).

De beugel die ik gekocht heb is de bekende kloon van de beugel van samsung linkje

Nu weet ik ongeveer wel waar ik de tv wil hebben hangen maar vraag me af of ik nog ergens rekening mee moet houden vanwege de aansluitingen naar de TV.

Aantal weken geleden al een gat in de muur gefreest en de kabels er al doorheen gejetst en het idee was om het midden van de tv over het gat heen te hangen. Als ik kijk naar deze foto (kon even geen andere vinden) http://www.robinchung.com...ages/c8700/connectors.jpg zit ik even met de vraag of ik in de knoop kom met de aansluitingen omdat de beugel de tv zo idioot strak tegen de muur laat hangen.

Ik sluit aan:

- 2 X HDMI
- Component kabel (wii)
- USB
- 220

Vragen

- Zitten de aansluitingen genoeg in de uitsparing om hem plat tegen de muur laten hangen om moet ik rekening houden met de positie van het gat?

- Wat voor een 220 connector wordt er gebruikt? of zit deze gegoten en moet ik knippen?

- Hoeveel cm vanaf de bovenkant zitten de schroefgaten waar ik de noppen in schroef waar het staaldraad tussen gespannen staat (VESA) ? Dit is weer belangrijk zodat ik weet of " het gat" ongeveer in het midden van de tv zit.

Hoop dat iemand me even op weg kan helpen met deze vragen zodat ik zondag kan zien hoe nederland kampioen + de hele buurt die ik vol trots heb uitgenodigd om te komen kijken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook met die beugel opgehangen...gaat echt goed, heb ook de orginele beugel gehad, en merk geen verschil. je kan alle kabels wel makkelijk aansluiten, je moet wel opletten dat je de rubbere kanten van de constructie (met koordje) tegen de rug van de tv moet zetten en niet andersom !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaydC
  • Laatst online: 12-09 19:15
Gisteren heb ik de 3D bril van de WK actie mogen ontvangen, echter staat de 195 euro nog steeds niet op mijn rekening. Ik lees dat jullie allemaal eerst het geld hebben ontvangen en daarna de bril? Vreemd dat ik eerst de bril krijg :/ Geld overmaken gaat toch sneller? Heb een mailtje gestuurd naar de helpdesk gisteren, nog niets terug ontvangen.

[ Voor 5% gewijzigd door LaydC op 08-07-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
hey,

heb een probleem.
Ik heb een samsung C8700 en een samsung 6930 3D home cinema set.

Mijn ps3 en Telenet settop box zijn via hdmi (1.3) aangesloten op de 3D BLUray speler.
De bluray is aangesloten via hdmi (1.4) op ingang hdmi2(arc) van mijn tv.

Ik heb een logitech harmony One afstandsbediening zodat ik alle apparaten in 1 keer kan laten opstarten.
Als ik echter alles goed instel dan komt mijn blu-ray speler altijd op D. in te staan en heb ik geen klank????

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Moet ik de toestellen anders aansluiten misschien?
Of moeten alle toestellen een hdmi1.4 kabel hebben ipv hdmi1.3???

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey.

het kan mss een dom antwoord zijn maar het zou mss wel kunne da je je digibox niet aan je blr player moogt aansluiten als je geluid wil hebben het is mss mogelijk da die zijn geluid niet kan overbregen.

Probeer gewoon je ps3 en digibox in de tv zelf te steken noirmaal heb je dan wel geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank jullie voor je snelle reactie.
Wat ik wil is mijn Mac's verbinden met de 8700 waarbij ik content (d/l films) direct kan bekijken. Dus niet eerst hoef te branden.
Nu geeft de tv de melding "signaalkabel controleren", maar volgens mij is daar niets mis mee. Eén kan in de tv, andere kant in de router.
Het moet toch mogelijk zijn content direct van de mac naar de tv te steamen?
Je begrijpt het al, hier zit een absolute leek, die dringend in begrijpbare bewoordingen advies kan gebruiken.
bijvoorbaat dank
arnoud_h schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:02:
[...]

Wat probeer je eigenlijk te doen? Wil je via DLNA (AllShare) content sharen of wil je beeld van je MacBook op je TV afspelen?

Voor het eerste werkt naar mijn idee serviio goed (profile op "Samsung C-series" instellen, en ik heb 'transcoding' uit gezet) op mijn MacPro. http://www.serviio.org/

Als je het beeld van je MacBook op de TV wilt hebben zul je de mini-DisplayPort naar HDMI converter nodig gaan hebben voor het beste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
Ik heb een vraagje wat betreft de wallmount van Samsung de wmn1000b.

Ik heb hem gekocht en geinstalleerd op de tv maar heb t idee dat er zoveel gewicht aan hangt, het is de 55c8700 dat hij weleens na een tijd naar beneden zou kunnen komen. Het lijkt zon fragiele constructie of valt dat wel mee?
Ook lijkt hij het scherm een beetje te buigen doordat de twee delen beste ver uit ekaar zitten en er dus een hoop spanning op komt te staan voor mijn gevoel

Zijn er meer mensen die deze constructie/beugel hebben en wat hun ervaringen daarmee zijn.
Het is de originele.
Mocht hij trouwens op één of andere manier naar beneden komen valt dit dan onder de garantie van Samsung aangezien het hun constructie is.

[ Voor 26% gewijzigd door Diego27 op 09-07-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diego27 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:05:
Ik heb een vraagje wat betreft de wallmount van Samsung de wmn1000b.

Ik heb hem gekocht en geinstalleerd op de tv maar heb t idee dat er zoveel gewicht aan hangt, het is de 55c8700 dat hij weleens na een tijd naar beneden zou kunnen komen. Het lijkt zon fragiele constructie of valt dat wel mee?
Ook lijkt hij het scherm een beetje te buigen doordat de twee delen beste ver uit ekaar zitten en er dus een hoop spanning op komt te staan voor mijn gevoel

Zijn er meer mensen die deze constructie/beugel hebben en wat hun ervaringen daarmee zijn.
Het is de originele.
Mocht hij trouwens op één of andere manier naar beneden komen valt dit dan onder de garantie van Samsung aangezien het hun constructie is.
Ik heb ook de originele wallmount en merk de dingen die je aangeeft eigenlijk helemaal niet. Misschien dat bij het boren de afstand niet goed is gedaan en er daardoor teveel spanning op komt te staan? Verder is de constructie erg stevig en zal zeker niet vallen wanneer het correct geinstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:27:
hey.

het kan mss een dom antwoord zijn maar het zou mss wel kunne da je je digibox niet aan je blr player moogt aansluiten als je geluid wil hebben het is mss mogelijk da die zijn geluid niet kan overbregen.

Probeer gewoon je ps3 en digibox in de tv zelf te steken noirmaal heb je dan wel geluid.
hey,

het geluid werkt wel als ik op de home cinema set kies voor hdmi1( telenet) of hdmi2( ps3).
Echter verspringt het na paar seconden altijd naar ingang D. in ipv gewoon op hdmi 1 of 2 te blijven staan

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

keepitfrosty schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:37:
[...]

Ik heb ook de originele wallmount en merk de dingen die je aangeeft eigenlijk helemaal niet. Misschien dat bij het boren de afstand niet goed is gedaan en er daardoor teveel spanning op komt te staan? Verder is de constructie erg stevig en zal zeker niet vallen wanneer het correct geinstalleerd is.
Nou ik sta nu op het punt om de kloon op te hangen maar als je dat staaldraadje ziet..oef..hij moet 50 kilo kunnen hebben maar ben bij dat de tv maar 30 weegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trouwens vandaag de .iso van de Blu-Ray disc van Cloudy with a chance of meatballs geprobeerd af te spelen via powerdvd v10 op mijn htpc maar geen succes jammergenoeg :( Windows herkent de c8700 denk ik niet correct als 3d display of de 3d advisor tool van powerdvd herkent de display niet goed. Kan de .iso prima afspelen maar wanneer ik kies voor afspelen van de film in 3D in het menu van de disc dan komt de melding dat het alleen afgespeeld kan worden met een 3D display en 3D BR speler. Versie van powerdvd moet ondersteuning bieden voor 3D BR discs. Iemand dat ook al geprobeerd en succes gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
xon schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:05:
[...]

Nou ik sta nu op het punt om de kloon op te hangen maar als je dat staaldraadje ziet..oef..hij moet 50 kilo kunnen hebben maar ben bij dat de tv maar 30 weegt
Ja ik heb t dus ook over het touwtje, de constructie op de muur zit goed dat is t hem niet.
Die zitten per element 20 centimeter van elkaar.
Ik heb het meer over het feit dat als je de twee rondjes met ijzer draad hebt gemonteerd en je trekt aan dat draadje, dat dan de balletjes een beetje naar binnen buigen door het gewicht van de televisie.

Ik heb trouwens de originele en daar staat op dat het maximale gewicht 200 kg mag zijn !

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2647/4174415063_2441721ea6.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Diego27 op 09-07-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
Nou hij hangt toch hoor !!

Mijn vriendin vind het een stuk beter, hij lijkt nu kleiner door de donkere muur erachter dan toen hij op een poot stond, terwijl het beeld natuurlijk wel even groot is ;)

Even een foto

Ps. Op de foto lijkt hij een beetje scheef te hangen dat is zeker niet het geval.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/09/1278688440-530.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Diego27 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 20:04:
Nou hij hangt toch hoor !!

Mijn vriendin vind het een stuk beter, hij lijkt nu kleiner door de donkere muur erachter dan toen hij op een poot stond, terwijl het beeld natuurlijk wel even groot is ;)

Even een foto

Ps. Op de foto lijkt hij een beetje scheef te hangen dat is zeker niet het geval.

[afbeelding]
nu NOOIT stoffen of bewegen en je adem inhouden :-)

wel kabels nog even wegwerken he Diego >:)

Morgen hier de grote installatiedag..geen hulp dus dat wordt zwoegen met die hitte :)

[ Voor 7% gewijzigd door xon op 09-07-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
xon schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 22:08:
[...]

nu NOOIT stoffen of bewegen en je adem inhouden :-)

wel kabels nog even wegwerken he Diego >:)

Morgen hier de grote installatiedag..geen hulp dus dat wordt zwoegen met die hitte :)
Hoe bedoel je nooit stoffen, en je adem inhouden ?
Ik ga zekers nog een kabelgootje halen, maar dat komt nog eens even een mooie zoeken of hebben jullie een goed idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diego27 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 22:54:
[...]

Ik ga zekers nog een kabelgootje halen, maar dat komt nog eens even een mooie zoeken of hebben jullie een goed idee ?
anders pleurt die naar beneden :D maar geintje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snakefoodjah schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:48:
[...]

hey,

het geluid werkt wel als ik op de home cinema set kies voor hdmi1( telenet) of hdmi2( ps3).
Echter verspringt het na paar seconden altijd naar ingang D. in ipv gewoon op hdmi 1 of 2 te blijven staan
dan zou ik tog maar eens een mail naar samsung zelf sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diego27 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 22:54:
[...]

ik heb zelf deze. Erg dun en mooi afgewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

keepitfrosty schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:47:
[...]

ik heb zelf deze. Erg dun en mooi afgewerkt
Bedenk wel van tevoren wat je allemaal nog in de toekomst naar je TV wil gooien. Ik ben 2 maanden geleden verhuist en heb toen meteen me hele huis laten openzagen en een dikke pvc buis laten invrezen..na ja dat heb ik zelf laagje voor laagje moeten opbouwen weer.

Vanavond foto's als ik hem straks krijg en hem weet op te hangen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

grom...het lukt me niet om MKV bestanden af te spelen (HD). Hij wilde het eerst niet doen met Twonky server (wat geinstalleerd staat op mijn nas) en nu ik die geupdate heb geeft de TV aan dat het formaat niet wordt ondersteund...

MKV zou die toch moeten pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xon schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 13:05:
[...]

Bedenk wel van tevoren wat je allemaal nog in de toekomst naar je TV wil gooien. Ik ben 2 maanden geleden verhuist en heb toen meteen me hele huis laten openzagen en een dikke pvc buis laten invrezen..na ja dat heb ik zelf laagje voor laagje moeten opbouwen weer.

Vanavond foto's als ik hem straks krijg en hem weet op te hangen :-)
Klopt maar met een goede AVR receiver gaat er maar 1 kabel naar de tv plus eventueel ethernet en coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een verglijkbare probleem als vorige reageerder:

Mijn Onkyo TX-SR606 verbonden met tv en decoder/ps3.....Ik krijg gewoon geen signaal binnen als ik alles andoe....zelf geprobeerd de HDMI kabel los te halen en weer erop....enige wat helpt, is de main power kabel van alle componennte eruit te halen weer erin te doen, receiver als eerste aan en dan de tv ....

Terwijl ik de laatste firmware heb, zal maandag samsung ook bellen met deze klacht...moet gewon goed werken voor zo een dure tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexb
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 07:56
xon schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 20:07:
grom...het lukt me niet om MKV bestanden af te spelen (HD). Hij wilde het eerst niet doen met Twonky server (wat geinstalleerd staat op mijn nas) en nu ik die geupdate heb geeft de TV aan dat het formaat niet wordt ondersteund...

MKV zou die toch moeten pakken?
Klopt, als je een MKV op een usb hd zet werkt het wel. Ik heb hetzelfde probleem via ushare. Geen idee voor een oplossing nog :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

alexb schreef op zondag 11 juli 2010 @ 08:29:
[...]

Klopt, als je een MKV op een usb hd zet werkt het wel. Ik heb hetzelfde probleem via ushare. Geen idee voor een oplossing nog :(
ja het is echt HEEL irritant omdat ik expes dus geen losse mediaplayer heb gekozen en gekeken of de tv het aankan. Ik heb nog niet veel andere mediaservers geprobeerd maar het ziet er toch slecht uit. Inderdaad vanaf USB werkt het prima maar zodra het DNLA protecol wordt gebruikt ben je gewoon het bokje en werkt het niet. Ik gebruik de orginele wireless lan stick overigens.

dit wel even een flinke domper zeg..

(gebruik overigens twonky media server op een Qnap NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Hallo,

als ik via een proggie op mijn windows pc films stream naar de C8700 word er weinig herkend of het werkt niet lekker.......
mijn vraag aan jullie; kan ik dan beter iets van een media player/streamer ofzo iets kopen?

moet ik hem dan in de meterkast plaatsen, bij de tv, of bij de computer?

graag jullie visie en eventuele tips om een aankoop makkelijker te maken.

Ik heb deze op internet gezien; http://www.kieskeurig.nl/...00x/specificaties/889117/
en deze http://www.kieskeurig.nl/...nhd/specificaties/338144/
en in het MM krantje een Emtec S120H......
Ik sluit hem via Wifi aan, kan niet met een UTP kabel bij de tv komen mocht hij daar moeten staan.

alvast bedankt.

[ Voor 14% gewijzigd door golfgti5 op 11-07-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:07

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Ik heb de knoop door gehakt, ik twijfelde tussen de LG Infinia 55LE8500 en de Samsung UE55C6700. Ik heb voor de laatste gekozen, ik zag deze 2 naast elkaar en de Samsung sprong eruit (qua beeld) imo. Maar nu de muur beugel, velen hebben de Samsung beugel, maar sommige hebben de imitatie. Heeft iemand foto's van z'n TV icm deze imitatie beugel? Ben wel benieuwd!

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
golfgti5 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 14:46:
Hallo,

als ik via een proggie op mijn windows pc films stream naar de C8700 word er weinig herkend of het werkt niet lekker.......
mijn vraag aan jullie; kan ik dan beter iets van een media player/streamer ofzo iets kopen?

moet ik hem dan in de meterkast plaatsen, bij de tv, of bij de computer?

graag jullie visie en eventuele tips om een aankoop makkelijker te maken.

Ik heb deze op internet gezien; http://www.kieskeurig.nl/...00x/specificaties/889117/
en deze http://www.kieskeurig.nl/...nhd/specificaties/338144/
en in het MM krantje een Emtec S120H......
Ik sluit hem via Wifi aan, kan niet met een UTP kabel bij de tv komen mocht hij daar moeten staan.

alvast bedankt.
Ga zeker voor een mediaplayer, of beter nog bouw een HTPC. Qua afspeelmogelijkheden kan de tv nooit tegen op. Kan je geen advies geven voor welke mediaplayer gezien ik geen 1 heb maar een htpc. Kameraad van mij heeft de WD TV Live player en schijnt erg goed te werken volgens hem.

Maar als je wat meer wilt uitgeven zou ik zeker voor een HTPC gaan. Speelt alles af en je kan altijd upgraden.
Samen met Mediaportal of XBMC heb je een super systeem dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
Kan je wel een tip geven voor een HTPC, deze gebruik ik (met Ubuntu Lucid Lynx x64 als operating system) als XBMC machine voor mijn UE46C8700. Content zelf komt overigens van een NAS. Mocht je eens xbmc willen proberen zonder het gelijk te installeren, kun je ook XBMC Live proberen. Een veelgebruikt "out of the box" alternatief is overigens een Asrock ION 330HT-BD bakje.

#ProductPrijsSubtotaal
1ICIDU USB adapter bluetooth€ 9,95€ 9,95
1Silverstone Grandia GD04B€ 87,50€ 87,50
1Logitech Z-5500 Digital€ 253,-€ 253,-
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)€ 37,-€ 37,-
1Samsung UE46C8700€ 2.499,-€ 2.499,-
1Intel Core i3 530€ 105,-€ 105,-
1Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 77,90€ 77,90
1Antec Earthwatts EA-380D Green€ 37,03€ 37,03
1Intel Postville X25-V SSDSA2M040G2XX 40GB€ 104,99€ 104,99
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 29,-€ 29,-
1Point of View Geforce 9400 GT Passive€ 47,72€ 47,72
1Asus P7H55D-M PRO€ 90,95€ 90,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.400,98

(Slightly off-topic; vooralsnog zit er een passieve 9400GT in (VDPAU hardware acceleratie), op den duur zou deze er uit moeten kunnen als de hardware acceleratie van de onboard GPU van de i3 beter ondersteund wordt (VA-API).)

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

`Zo...na anderhalve dag de 46C8700 van binnen/buiten hebben gekeerd even een kort lijstje met bevindingen met punten die (voor mij) belangrijk zijn. Wie weet hebben nieuwe kopers er nog wat aan en/of kan ik wat vraagstukken de groep ingooien.

Verpakking

De doos van het toestel is groot maar erg dun. Ondanks de TV in het piepschuim zit kan ik me ergens nog wel iets voorstellen dat er iets " onderweg" kan gebeuren zoals bij dr.cody. Verder scheelt het gewicht van de TV iets van 15 kilo vergeleken met mijn " niet led" 32" LCD tv

Ophangen

Ik vind dat LCD tv's aan de muur moeten hangen ;) en dat moest ook deze keer gebeuren. Omdat ik natuurlijk Nederlander blijf ben ik niet voor het dure Samsung ophangsysteem gegaan maar voor de kloon van HQ. Ik schrok een beetje dat de HQ kloon 50 kilo aankon terwijl die van Samsung 200 kilo kon hebben. Ondanks dat de TV dit never weegt geeft het toch wat meer zekerheid.

Gaatjes boren..bijgeleverde plugjes erin..ENORM grote meegeleverde M5 schoeven erin.....en.....het plugje draai ik volledig naar de eeuwige jachtvelden. Plugje eruit..gat groter geworden..eigen pluggen erin..en schroeven zaten nu wel vast. Inmiddels door het eruit halen van de (crap) plugjes waren de gaten wat groter geworden dus met geknepen billen de boel vastgedraaid. Toen nog een kwartier lang aan de twee zilveren schijven gehangen om zeker te zijn mijn dat mijn dikke 2000 euro straks niet naar beneden zou vallen.

Tot zover ....hangt ie nog steeds aan een staaldraadje van 4mm tussen twee zilveren schijven..... :X :X

(zie foto's hieronder)

Overigens door het aansluiten van Wii spelcomputer moest ik een hele rits Component Jacks aansluiten aan de achterkant. Deze jacks (en de wifi stick) zorgen ervoor dat ie nettt niet helemaal tegen de muur hangt.

Functies/gebruik

WAT een mooi toestel. Aangesloten op mijn (ook hagelnieuwe) Samsung PVR kabel ontvanger en meteen wat HD kanalen opgezet. WOW ERG mooi...Anynet werkt ook erg mooi en ik kan fijnloos met de afstandsbediening van de TV alle functies bedienen van mijn ontvanger.

Bij het instellen van het beeld merkte ik dat ik automatisch voor de Dynamische instelling koos omdat het er toch vrij gelikt uitziet. Al snel merk je dat het toch wat tegenvalt als je naar een gemiddelde zoekt.

De instellingen zoals die hier en op andere fora gepost zijn geprobeerd en dat is toch mwaaa mwaaa..voornamelijk gericht op een zo neutral mogelijk beeld. Niet mijn grootste voorkeur....deze week op zoek naar een goede instelling.

Draadloos / internet

Ik HAAT kabels dus een orginele wifistick gekocht maar WAT een teleurstelling. Mijn router staat haast naast de TV en overal in huis vol bereik. Toch kom ik bij het rechstreeks aansluiten aan de zijkant van de TV niet verder dan 400kbs met een 20 mb verbinding!! Een klein USB verlengkabeltje deed wonderen!

Conclusie...de TV stoort keihard op de ontvangst van de WIFI stick. Mijn eerste idee is dat het hier gaat om de allshare mogelijkheid die volgens mij standaard aanstaat en ook op 2.4mhz zit. Ik moet dit nog verder uitzoeken.

Mocht je Wifistick aansluiten check dan ALTIJD wat je snelheid is in het eigenschappen menu van de internetapplicatie.

Mediaplayer

Wat een teleurstelling (zie eerdere post) toen ik merkte dat ik draadloos geen MKV files kan afspelen. Combinatie NAS/Twonky 1.5.6 en de Samsung werkt goed als het gaat om DIVX en ander niet HD materiaal maar het gaat mis met Mkv files. Het werkt prima vanaf de USB stick maar onmogelijk draadloos.

Ik zie veel topics op internet met deze klacht en volgens mij is er nog niet echt een oplossing.

Heeft iemand het via een andere server/manier al voor elkaar gekregen om MKV's draadloos af te spelen? :?

Verder moet ik iedere keer als ik de TV aanzet opnieuw bevestigen dat ik geen zenders wil zoeken (ik gebruik kabel ontvanger) ERG irritant..

Hierbij nog wat foto's van mijn opstelling (Vanochtend in het half donker met mijn telefoon genomen):

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/7922/snc00189t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/6987/snc00188.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d3vlin schreef op zondag 11 juli 2010 @ 19:35:
Kan je wel een tip geven voor een HTPC, deze gebruik ik (met Ubuntu Lucid Lynx x64 als operating system) als XBMC machine voor mijn UE46C8700. Content zelf komt overigens van een NAS. Mocht je eens xbmc willen proberen zonder het gelijk te installeren, kun je ook XBMC Live proberen. Een veelgebruikt "out of the box" alternatief is overigens een Asrock ION 330HT-BD bakje.

#ProductPrijsSubtotaal
1ICIDU USB adapter bluetooth€ 9,95€ 9,95
1Silverstone Grandia GD04B€ 87,50€ 87,50
1Logitech Z-5500 Digital€ 253,-€ 253,-
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)€ 37,-€ 37,-
1Samsung UE46C8700€ 2.499,-€ 2.499,-
1Intel Core i3 530€ 105,-€ 105,-
1Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 77,90€ 77,90
1Antec Earthwatts EA-380D Green€ 37,03€ 37,03
1Intel Postville X25-V SSDSA2M040G2XX 40GB€ 104,99€ 104,99
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 29,-€ 29,-
1Point of View Geforce 9400 GT Passive€ 47,72€ 47,72
1Asus P7H55D-M PRO€ 90,95€ 90,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.400,98

(Slightly off-topic; vooralsnog zit er een passieve 9400GT in (VDPAU hardware acceleratie), op den duur zou deze er uit moeten kunnen als de hardware acceleratie van de onboard GPU van de i3 beter ondersteund wordt (VA-API).)
Nice config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Bedankt voor je review! Ik wacht vol smart met het ophalen van de TV.
Hij staat er wel maar tijdens de verbouwing mag hij er nog even netjes blijven staan.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
xon schreef op maandag 12 juli 2010 @ 08:40:
Ik HAAT kabels dus een orginele wifistick gekocht maar WAT een teleurstelling. Mijn router staat haast naast de TV en overal in huis vol bereik. Toch kom ik bij het rechstreeks aansluiten aan de zijkant van de TV niet verder dan 400kbs met een 20 mb verbinding!! Een klein USB verlengkabeltje deed wonderen!

Conclusie...de TV stoort keihard op de ontvangst van de WIFI stick. Mijn eerste idee is dat het hier gaat om de allshare mogelijkheid die volgens mij standaard aanstaat en ook op 2.4mhz zit. Ik moet dit nog verder uitzoeken.

Mocht je Wifistick aansluiten check dan ALTIJD wat je snelheid is in het eigenschappen menu van de internetapplicatie.

Mediaplayer

Wat een teleurstelling (zie eerdere post) toen ik merkte dat ik draadloos geen MKV files kan afspelen. Combinatie NAS/Twonky 1.5.6 en de Samsung werkt goed als het gaat om DIVX en ander niet HD materiaal maar het gaat mis met Mkv files. Het werkt prima vanaf de USB stick maar onmogelijk draadloos.

Ik zie veel topics op internet met deze klacht en volgens mij is er nog niet echt een oplossing.

Heeft iemand het via een andere server/manier al voor elkaar gekregen om MKV's draadloos af te spelen? :?
Ik heb een 46C7700 en geen problemen met het ontvangst van de wireless dongle. Ik heb mijn router (een Apple AirPort dualchannel model) op 5GHz only staan, en daar maakt de dongle netjes verbinding mee. Ruim snel genoeg om de full HD BR-rips die ik er wireless naar toe stuur af te spelen.

Streamen van MKV's naar de TV werkt in ieder geval op twee manieren:

- met de Samsung PC Share software (Windows only)
- met de Serviio DLNA server (Multiplatform)

Er zullen misschien nog andere oplossingen zijn, maar deze werken beide bij mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

arnoud_h schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:09:
[...]

Ik heb een 46C7700 en geen problemen met het ontvangst van de wireless dongle. Ik heb mijn router (een Apple AirPort dualchannel model) op 5GHz only staan, en daar maakt de dongle netjes verbinding mee. Ruim snel genoeg om de full HD BR-rips die ik er wireless naar toe stuur af te spelen.

Streamen van MKV's naar de TV werkt in ieder geval op twee manieren:

- met de Samsung PC Share software (Windows only)
- met de Serviio DLNA server (Multiplatform)

Er zullen misschien nog andere oplossingen zijn, maar deze werken beide bij mij goed.
owkee..check! Ik zal vanavond beide stukjes software proberen. Als dit werkt zou het betekenen dat Twonkyserver op mijn NAS voor problemen zorgt. Helaas zit deze ingebakken in de firmware van de Qnap en zal ik andere manier moeten vinden om te hosten..

maar eerst vanavond maar eens vanaf win7 testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt iemand het PVR gedeelte ? ik wil graag als ik een opname programmeer 10 minuten uitlooptijd in kunnen stellen. Iemand een idee hoe dit standaard te kunnen doen ? Tevens de mogelijkheid om bijv. series op te kunnen nemen (iedere week zelfde tijd zelfde zender of bijv sleutelwoord opname)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiske
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-08 12:22
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:12:
Gebruikt iemand het PVR gedeelte ? ik wil graag als ik een opname programmeer 10 minuten uitlooptijd in kunnen stellen. Iemand een idee hoe dit standaard te kunnen doen ? Tevens de mogelijkheid om bijv. series op te kunnen nemen (iedere week zelfde tijd zelfde zender of bijv sleutelwoord opname)
Je wilt zeker opnemen via de Samsung Guide?
Ik heb het ook niet kunnen vinden, maar als je als Guide van Gemstar (= Guide+) instelt, dan krijg je de mogelijkheden wel die je wil.

Verder heb ik wel problemen met opnemen als de tv uit staat. Op usb stick heb ik geen problemen, alleen met een usb powered harde schijf wel. Ben ik al aan het opnemen en zet de tv vervolgens uit dan gaat hij gewoon door, maar programeer ik de uitzending en zet de tv vervolgens af dan neemt mijn harde schijf niets op. Op de schijf staat (via de usb van de tv) wel gewoon spanning op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Kiske schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:41:
[...]

Je wilt zeker opnemen via de Samsung Guide?
Ik heb het ook niet kunnen vinden, maar als je als Guide van Gemstar (= Guide+) instelt, dan krijg je de mogelijkheden wel die je wil.

Verder heb ik wel problemen met opnemen als de tv uit staat. Op usb stick heb ik geen problemen, alleen met een usb powered harde schijf wel. Ben ik al aan het opnemen en zet de tv vervolgens uit dan gaat hij gewoon door, maar programeer ik de uitzending en zet de tv vervolgens af dan neemt mijn harde schijf niets op. Op de schijf staat (via de usb van de tv) wel gewoon spanning op.
Ik vind het een " nice to have" functie de PVR maar een stap terug dan van wat ik gewend was bij een losse PVR ontvanger. Ik bedoel dan voornamelijk het opnemen van meerdere programma's en of het kijken ervan tegelijkertijd. Dit is gewoon erg beperkt door de enkelvoudige tuner in de 8700.

Heb overigens de Samsung smt-c7140 die ook geen kont meer kost en je een volwaardige PVR hebt staan.

TROUWENS...zijn er nog meer mensen die HQ beugel hebben gebruikt? De schroefjes die erbij zaten (M5) waren te lang om achter in de TV te draaien en heb ik moeten afzagen. Ben benieuwd hoe jullie dat hebben gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door xon op 12-07-2010 14:03 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 45 Laatste