Ik kreeg net het verlossende telefoontje uit Roermond.
"Ladie and gentlemen... we got'um!"
welku?dr.cody schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:18:
Ik kreeg net het verlossende telefoontje uit Roermond.![]()
[ Voor 14% gewijzigd door keepitfrosty op 25-06-2010 13:20 ]
De 46 inch hè? Wordt je lange wachten toch nog beloond!dr.cody schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:18:
Ik kreeg net het verlossende telefoontje uit Roermond.![]()
Yup! 46" pure movie watchin' bliss!LaydC schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:16:
[...]
De 46 inch hè? Wordt je lange wachten toch nog beloond!
[ Voor 3% gewijzigd door dr.cody op 25-06-2010 16:19 ]
Leaping Lab Rats!
is bij jou het geluid van de C6900 ook veelzachter als het tv geluid??Karel2001 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 18:55:
ff korte update. Heb vandaag de 55c8700 + c6900 aangesloten.
Ik heb in de TV de USB Wireless N stick van Linksys gebruikt (WUSB600N)en die werkt prima!
Hmm geen idee, bij mij gaat het geluid van de C6900 naar de receiver, echter bij TV luister ik gewoon via de speakers van de TV.golfgti5 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:29:
[...]
is bij jou het geluid van de C6900 ook veelzachter als het tv geluid??
[ Voor 6% gewijzigd door Karel2001 op 25-06-2010 21:06 ]
Verwijderd
Wat vond jij er slechter op geworden, ik heb het zojuist ook gedaan, maar zie niet zo snel wat de verschillen zijn !golfgti5 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 21:15:
Ok, mijn tv had ik naar 1013.2 ge-update maar vond het er niet beter op geworden,daarna de tv weer terug gezet naar de orginele firmware, ben benieuwd naar jou bevindingen
Ik had het idee dat ik meer flikkeringen zag, dus net of het beeld af en toe wel eens oplichtte....Diego27 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 00:12:
[...]
Wat vond jij er slechter op geworden, ik heb het zojuist ook gedaan, maar zie niet zo snel wat de verschillen zijn !
Ik heb mijn 46c8700 ook opgehaald...LaydC schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:16:
[...]
De 46 inch hè? Wordt je lange wachten toch nog beloond!
Dat hangt er maar net vanaf hoe je het instelt. Je kunt de near- en far planes verleggen met de '3D viewpoint' optie (Menu > Picture > 3D). Met -5 ligt de near plane ongeveer in het vlak van het scherm en heb je het kijkdoos effect. Met +5 ligt de far plane ongeveer in het vlak van het scherm en lijkt de scene meer voor de TV te liggen.keepitfrosty schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:10:
Alle filmpjes vertonen wel een mate van crosstalk. Erg jammer en hopelijk wordt het gefixt via firmware (waarschijnlijk niet helaas), kan natuurlijk ook het nadeel zijn van lcd maar LG (correctie de LX9500 heeft er ook last van) en Sony zouden deze problemen niet hebben. Het 3d effect is wel goed aanwezig. Het kijkdoos effect dan. Objecten springen er in deze trailers nog niet echt uit. Maar het kader van het scherm zal er ook voor zorgen dat het natuurlijk een stuk minder is als in de bios gezien het scherm oppervlak veel groter is. Pretpark niveau zal nooit gehaald worden denk ik gezien die een andere techniek gebruiken soms (Captain EO in Disneyland California bijvoorbeeld) dan de bios. Daar komen de objecten echt vlak voor je neus te hangen.
Leaping Lab Rats!
Verwijderd
Stomme vraag...EW = Elektro world, maar wat is MPE??? 2500 voor de 55" inch is wel heel goedkoop namelijk!Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:29:
Ik ben van plan de 55c8700 te kopen
De goedkoopste opties zijn
Via EW ~ 2700
en MPE ~ 2500
Iemand nog een scherpere prijs ?
Ik zal eens met de settings spelen voor het uitpop effect. En kijken of de crosstalk minder wordt. Hopelijk wel al blijft dit schijnbaar een probleen dat het scherm niet snel genoeg kan schakelen tussen de beeldjes waardoor er toch beeldjes van het linkeroog doorkomen op het rechteroog. Maar who knows is dit toch tot een minimum te beperken.d3vlin schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 10:36:
[...]
Dat hangt er maar net vanaf hoe je het instelt. Je kunt de near- en far planes verleggen met de '3D viewpoint' optie (Menu > Picture > 3D). Met -5 ligt de near plane ongeveer in het vlak van het scherm en heb je het kijkdoos effect. Met +5 ligt de far plane ongeveer in het vlak van het scherm en lijkt de scene meer voor de TV te liggen.
Het effect is ook afhankelijk van wat er getoond wordt. Als objecten los blijven van de randen van het scherm hebben onze hersenen minder moeite met de illusie (het beroemde zwaard uit het scherm principe) dan wanneer ze afgesneden worden door de randen.
Overigens heb ik weinig last van crosstalk. Dit treedt alleen lichtjes op bij extremere 3D Viewpoint settings (-5 of +5 ipv 0) doordat de separatie dan ook simpelweg groter wordt.
E.e.a. kun je goed testen in bijvoorbeeld de Cloudy trailer op 1:06.
Verwijderd
MPE sales. google maar ff.Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 10:58:
[...]
Stomme vraag...EW = Elektro world, maar wat is MPE??? 2500 voor de 55" inch is wel heel goedkoop namelijk!![]()
[ Voor 9% gewijzigd door golfgti5 op 26-06-2010 17:06 ]
Verwijderd
ik heb er gewoon een wifistik van sitecom ingestoken en werkt primaVerwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:46:
Weet iemand waar ik een goedkope WLAN adapter kan kopen om de C8700 van draadloos wifi te voorzien ??
Alvast bedankt. Ik kon niet langer wachten op de LX9500 van LG, heb dus de 55 Inch C8700 gehaald....en tot nu toe zeker geen spijt gehad. Had vorig jaar mijn B7000 ingeleverd omdat ik de flashlighting niet acceptabel vond. Gelukkig zie ik dat niet (tot bijna niet) terug op deze tv !
Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻
Ik heb zelfs met de fabrieksettings op dynamisch geen problemen met de xbox 360 weergave. Ook nog getest met de settings zoals ik eerder had aangegeven en ook dan ziet alles er goed uit. Wel minder fel dan met dynamisch, maar kleuren verder ok en alles leesbaar.sbm schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:27:
Geheel tegen mijn verwachting in - het zou immers nog 2 tot 3 weken duren - werd ook ik gistermorgen gebeld door EW Roermond om mijn 46C8700 + brillen af te komen halen.
Gisteravond er al een beetje mee gespeeld en vanmorgen heb ik de eerder geplaatste configuratie instellingen gebruikt van HDTVtest: het resultaat oogt wat te rood, waarbij rood eigenlijk meer oranje-achtig is. Gezien het WK geinig, maar toch niet optimaal. Ik ben dan ook zeer geinteresseerd in de instellingen van anderen...
Verder ook de Xbox360 aangesloten, maar dat ziet er niet uit... het beeld is veel te donker en de teksten in de MediaBrowser plug-in zijn vrijwel onleesbaar. Dus ook dat zal nog wat tweaken vergen. Iemand anders al ervaring mee?
Verder eigenlijk heel erg tevreden met de beeldkwaliteit van het weergeven van digitale tv en HD.
Ik ga nog even verder spelen... ik ben zeer geinteresseerd in de instellingen van anderen!!!
Verwijderd
Verwijderd
Zoek in dit forum en deze topic maar naar MPE, dan kom je al een aantal reviews tegen!
Verwijderd
Ik heb in de winkel de 2 staan te vergelijken de pana heeft zeker prachtig beeld. Plasma is over het algemeen wat natuurlijker als lcd maar met de juiste instelling kun je uit de samsung een prachtig beeld toveren.
Beetje late reactie maar idd kan je je bestelling hier gewoon ophalen (adres in Schiedam). De constructie is identiek aan die van Samsung zelf. Door zn prijs is de beugel wel vaak uitverkocht en ze worden maar per 10 uitgeleverd bij deze webshop (leverancier verdeeld de voorraad)!Diego27 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 23:58:
Kan je bij deze dealer de beugel van samsung (imitatie) ophalen, of moet je die via internet bestellen, anders bel ik morgen even is namelijk wel erg interessant voor die prijs:
http://www.radioburgwal.n...ShowProductDetail&ID=1325
Is de constructie identiek als het origineel en ik ben toch een beetje huiverig om zo'n dure tv de 55c8700 aan een simpel draadje op te hangen of valt dat wel mee?
Ben benieuwd of er iemand ervaring mee heefft.
2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu
Mijn xbox360 werkt perfect... Dus ik hoop dat het aan je instellingen zit...keepitfrosty schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 18:28:
[...]
Ik heb zelfs met de fabrieksettings op dynamisch geen problemen met de xbox 360 weergave. Ook nog getest met de settings zoals ik eerder had aangegeven en ook dan ziet alles er goed uit. Wel minder fel dan met dynamisch, maar kleuren verder ok en alles leesbaar.
Ja ik.... Het beeld van de Pana kwam erg rustig over... Ook in de 3d modus... Maar het disign en het eventueele inbranden.... Daarom maar voor de samsung gegaan... En zeker geen spijt van...Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 22:21:
>maar wat is MPE
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Iemand hier die op de 55c8700 naar Tv kijkt via CanalDigitaal, hoe is de kwalitiet van de HD en SD uitzendingen, kijk 80% TV 20% DVD.
Iemand hier die de 55c8700 en de 50V20 van Panasonic kunnen vergelijken ?
Verwijderd
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
verkijk je niet op garantie, als het een grijs import model uit oost-europa is, wens ik je veel succes met het claimen van je garantie hier in nederland. zou, wanneer je hem binnen heb, goed kijken of je daadwerkelijk een nederlands model hebt ontvangen.kfaessen schreef op zondag 27 juni 2010 @ 12:28:
De garantie afhandeling is via samsung ook goed geregeld dus ik zie weinig problemen ermee. Als ik de tv daadwerkelijk binnen heb dan laat het weten. Ook als het fout gaat. Een normale winkel kan ook zo 200-300 euro korting geven en dan maken ze nog vette winst, deze winkel heeft dus een lagere winstmarge.
Ik geef de "winkel" het voordeel van de twijfel. De zaak is opgericht in april en het lijkt erop dat er 64 mensen voor mij hebben besteld (aan het bestelnummer te zien).
Inbranden speelt al tijden niet meer bij plasma schermen.m_ark schreef op zondag 27 juni 2010 @ 11:46:
[...]
Ja ik.... Het beeld van de Pana kwam erg rustig over... Ook in de 3d modus... Maar het disign en het eventueele inbranden.... Daarom maar voor de samsung gegaan... En zeker geen spijt van...
Zijn die apps al uit dan?Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 21:18:
wie heeft er nu.nl en funda op zijn c8700 .
krijg het niet voor elkaar.de rest doet het perfect maar die twee staan er niet bij.
.
Ik bedoelde eigenlijk het verslechteren van de zwarttinten na ongeveer 1000 branduren. De vorige versie werden de zwarttinten steeds grijzer. Panasonic heeft nog niet duidelijke uitingen gedaan of dit nu weg is...keepitfrosty schreef op zondag 27 juni 2010 @ 14:49:
[...]
Inbranden speelt al tijden niet meer bij plasma schermen.
Verwijderd
Ik vindt eerder dat je met die living colours de aandacht afleidt van de TV.. Het is ook nog eens een 'onrustige' wand door het gebruik van kale stenen. Dat gaat helemaal gebeuren bij 3D, waar een rand zelfs zo min mogelijk aanwezig moet zijn.Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:14:
Nou hier nog even een foto van de 55C8700 aan het werk! Heerlijk gamen op zo'n grote plaat! Met de 2 philips living colors led lampen haal ik de muur meer naar voren zodat het scherm er echt uitspringt.
[afbeelding]
fuzzy logic, niets is waar
Zou normaal gesproken alleen image retentie nog zijn. Beeld blijft wel even staan maar gaat na verloop van tijd gewoon weer weg. Het echte inbranden van logo's die permanent in het scherm blijven staan zou amper tot niet meer voor moeten komen. Zijn ze bij jou alle 5 ingebrand dat het er niet meer uitgaat? Dat zou wel zonde zijn ja. Maar het grijswaarden probleem is inderdaad onduidelijk bij panasonic. wat ze er nu mee hebben gedaan en hoeveel branduren het nu is.m_ark schreef op zondag 27 juni 2010 @ 20:02:
[...]
Ik bedoelde eigenlijk het verslechteren van de zwarttinten na ongeveer 1000 branduren. De vorige versie werden de zwarttinten steeds grijzer. Panasonic heeft nog niet duidelijke uitingen gedaan of dit nu weg is...
En wat betreft dat inbranden. Wij hebben 5 plasma schermen (vorig model smasung) en die hebben wel degelijk last van inbranden...
[ Voor 5% gewijzigd door keepitfrosty op 28-06-2010 08:29 ]
tjabeloekie schreef op zondag 27 juni 2010 @ 20:23:
- Belangrijkste vraag is misschien wel: Wanneer komt de c9000 nou daardwerkelijk op de markt? Preciese data kan misschien niet gegeven worden maar is er een mogelijkheid dat jullie een datum schatten?
Ik wil namelijk zeer snel een nieuwe tv aanschaffen en ik heb geen zin de8700 '55' te kopen als zeer binnekort de 9000 versie gaat verschijnen.
Ik dacht dat de maand juli de release ergens zou zijn voor NL, maar zeker weten doe ik het ook niet. Waarom de c8700 niet kopen? Beeldkwaliteit zal ongetwijfeld beter zijn dan de C9000 vanwege het ontbreken van de precision dimming op de C9000. Of je moet specifiek voor de paar extra features willen gaan (2e tuner, duurdere afstandbediening en ingebouwde wifi). En het nog dunnere scherm. Maar de features wegen niet op tegen de prijs imo
- Daarnaast heb ik vanmiddag de 3d bril getest op de 7700 en op een sony (weet het type niet meer, 40 inch geloof ik). De 3d bril van samsung is aan de bovenkant niet dicht waardoor de tl buizen bij de mediamarkt erg hun werk doen. Nu heb ik in mijn eigen woning geen tl verlichting maar mijn vraag was of dit met andere verlichting ook het geval gaat zijn of dat de bril eigenlijk wel prima is? De bril van sony was helemaal afgesloten. en daar had je dus ook geen last van het licht.
Samsung heeft verschillende brillen. Volgens mij zijn de oplaadbare ook dicht. Lampen en omgevingslicht geven altijd trillingen met shutterbrillen. Dus als je een lamp bij je tv hebt staan zal je door het schakelen van de bril het zien flikkeren. Maakt niet uit of sony of samsung is.
- Een aantal mensen vertelden vanmiddag dat een panasonic tv misschien wel beter was ivm het beeld. LCD en LED verschil vonden zij ook wel het overwegen waard. Wat is jullie mening hierover?
Ik heb ook getwijfeld om een philips ambilight te kopen en dus geen 3d aan te schaffen maar ik denk dat ik dat maar niet ga doen.
Kortom: Waarom moet ik voor de samsung kiezen en niet voor sony, panasonic of philips( wel of geen 3d aanwezig)?
LED = LCD. Alleen de lamp is anders. Panasonic (plasma) geeft een wat natuurlijker beeld qua kleuren. LED LCD geeft een wat meer uitspringend beeld (pop effect). Het is net waar je voorkeur naar uitgaat. Panasonic heeft wel wat voordelen met de 3D functie. Deze is rustiger en minder last van crosstalk. Wel of geen 3D moet je voor jezelf bepalen of je het wilt of niet. Er is nog amper content, maar gaat zeker komen. Dit is allemaal nog 1e generatie 3D tv en 2e generatie zal ongetwijfeld beter zijn. Scheelt wel in euries natuurlijk als je een scherm koopt zonder 3D. Ik ga niet zeggen dat 3D een must is, maar het voegt wel een leuke ervaring toe aan het film kijken.
- Als laatste wil ik vragen, mocht de samsung 9000 serie voorlopig nog niet verschijnen, wat een schappelijke prijs is voor de 8700 55 inch en waar ik dan het beste kan zijn ( Bij de MM afdingen of elders of wat raden jullie aan?)
Als ik me niet vergis heb ik al 2795 euro zien staan hier ergens.
2795 is inderdaad een prijs wat hier voorbij is gekomen. Maar goedkoper is er volgens mij ook al.
Bedankt voor de uitgebreide reactie.
Geen idee of het de populairste is, maar is zeker niet de beste 3D tv die er op dit moment is. LG en Sony weet ik zo niet hoe die het doen met 3D maar eerste reacties op de sony tv's zijn behoorlijk positief. Plasma schermen hebben volgens mij op dit moment een streepje voor met het weergeven van 3D. LG kan je inderdaad een mediabox op aansluiten die je content draadloos naar de tv doorstuurt. Of je daar ook draadloos full hd 3D mee kan doorsturen weet ik zo niet.tjabeloekie schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:24:
[...]
Bedankt voor de uitgebreide reactie.
Mij rest in feite nog 1 vraag:
Is de samsung c8700 55 inch nu de meest verkochte, populairste,beste 3d tv of kan ik beter voor een andere gaan(sony panasonic, lg)?
Hoorde dat bijvoorbeeld bij LG ook alles draadloos kan klopt dit?
Nogmaals bedankt!
PS: Als ik die samsung ga kopen moet ik natuurlijk snel zijn ivm wk actie toch?!
Daar kom ik weer dan met zon rare vraag.keepitfrosty schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:34:
[...]
Geen idee of het de populairste is, maar is zeker niet de beste 3D tv die er op dit moment is. LG en Sony weet ik zo niet hoe die het doen met 3D maar eerste reacties op de sony tv's zijn behoorlijk positief. Plasma schermen hebben volgens mij op dit moment een streepje voor met het weergeven van 3D. LG kan je inderdaad een mediabox op aansluiten die je content draadloos naar de tv doorstuurt. Of je daar ook draadloos full hd 3D mee kan doorsturen weet ik zo niet.
Als je de gratis bril en 200 euro cashback wilt hebben moet je inderdaad niet te lang meer wachten.
Omdat ik het scherm niet specifiek voor 3D heb aangeschaft. Ik wou graag een LED scherm met goede 2D PQ. Daar komt dit scherm wel erg hoog in de lijst. De extra features die dit scherm heeft. PVR, internet apps, design gaven bij mij ook de doorslag. 3D is een mooie extra feature. Maar nee ik heb dit scherm niet specifiek voor 3D gekocht. Als ik daar echt heel veel om gaf dan had ik nog wel gewacht tot volgend jaar en dan de 2e generatie 3D tv's. Dan kan je beter geen 1e generatie 3D tv halen.tjabeloekie schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:48:
[...]
Daar kom ik weer dan met zon rare vraag.
Als je zelf zegt dat het niet de beste is, waarom heb jij hem dan aangeschaft (let wel: Ik wil hem ook graag kopen daar niet van). Welke is dan de beste/meest verkochte? Kun je dat ergens zien/is er een site waar je ze makkelijk naast elkaar kunt vergelijken zonder al teveel van pagina te veranderen?
Ik hoop dat dit het laatste is dat ik moet vragen.
[ Voor 14% gewijzigd door keepitfrosty op 28-06-2010 11:13 ]
Thnx voor de prima uitleg en de hulp. Ik zal wel ff laten weten wat het geworden is.keepitfrosty schreef op maandag 28 juni 2010 @ 11:10:
[...]
Omdat ik het scherm niet specifiek voor 3D heb aangeschaft. Ik wou graag een LED scherm met goede 2D PQ. Daar komt dit scherm wel erg hoog in de lijst. De extra features die dit scherm heeft. PVR, internet apps, design gaven bij mij ook de doorslag. 3D is een mooie extra feature. Maar nee ik heb dit scherm niet specifiek voor 3D gekocht. Als ik daar echt heel veel om gaf dan had ik nog wel gewacht tot volgend jaar en dan de 2e generatie 3D tv's. Dan kan je beter geen 1e generatie 3D tv halen.
Een site waar je het kan vergelijken weet ik zo niet. Maar de meeste review sites die de pana vt20 en de c8700 hebben vergeleken geven de voorkeur net iets meer aan de pana vt20. Misschien kan je dan beter wachten tot LG en Sony en Philips zijn line-up compleet in de winkel heeft liggen en dan een keus maken.
Verwijderd
Het is inderdaad schotel aansluiten zender zoeken en kijken naar FTA zenders. Met CAM heb ik niet getest, er zit maar één slot voor een CAM module in de TV en die is bij mij bezet door de Smit cam voor de kabel. Tussen de FTA zenders op Astra1 een paar erg mooie HD zenders zoals Anixe, Servus, Arte, ARD en ZDF allen duits.TVL schreef op maandag 28 juni 2010 @ 13:34:
Is er iemand die gebruik maakt van de sateliet tuner van de C8700? Kan je gewoon een satteliet aan je tv hangen en dan alle free to air zenders bekijken? Hoe zit het met de gecodeerde zenders, is er ook een CAM module voor je smartcard?
Ik ben zeer tevreden Canal Digitaal kijker op mijn 47c8700; ik heb deze nu bijna 5 maanden.Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 22:21:
>
Iemand hier die op de 55c8700 naar Tv kijkt via CanalDigitaal, hoe is de kwalitiet van de HD en SD uitzendingen, kijk 80% TV 20% DVD.
Je kan inderdaad gewoon een satelliet aan je TV hangen; evt naast bijvoorbeeld kabel, en alle vrije zender bekijken. In de CAM slot steek je een CD Cam of in mijn geval een Aston Cam; daarin je CD kaart en zoeken maar.TVL schreef op maandag 28 juni 2010 @ 13:34:
Is er iemand die gebruik maakt van de sateliet tuner van de C8700? Kan je gewoon een satteliet aan je tv hangen en dan alle free to air zenders bekijken? Hoe zit het met de gecodeerde zenders, is er ook een CAM module voor je smartcard?
Heb je de tv al 5 maanden in huis? Heb je import uit de US ofzo gehaald?zegel schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:11:
[...]
Ik ben zeer tevreden Canal Digitaal kijker op mijn 47c8700; ik heb deze nu bijna 5 maanden.
Verwijderd
Ik had elders een andere verwachte prijs voor de c9000 gezien. Deze prijs vind ik ietwat aan de hoge kant voor deze tv.Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:39:
heeft er iemand al nu.nl op zijn fijne c8700???
berichtje voor :tjabeloekie:
kijk ff op correct.nl daar staat al een tijdje de c9000 tussen ,46inch en groter.
46inch nog steeds op 4999 euro.Ben van dijk moet als het goed is al een c9000 hebben staan maar dat weet ik niet zeker,kan je ff bellen om te checken
ik heb ook zitten wachten op de c9000 maar mijn vriendin heeft me een c8700 met c6900 blurayspeler als vaderdag kado gegeven.vondt ik nie erg natuurlijk.maar de c9000 heeft voor mij niet veel meerwaarde alleen die touchremote misschien.
suc6 met je keuze
Als die nog niet bij de NL website gepubliceerd is dan wacht ik nog wel even. Geen idee of het verstandig is firmware te gaan gebruiken van een andere regio dan Europa.Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 23:14:
heeft iemand de nieuwste firmware al geprobeerd? ( 1014.3 ) staat op de australische site. wil hem graag proberen want heb gelezen dat er verbetering is waar te nemen in contrast.
http://www.samsung.com/au...pe=prd_detail&tab=support
Sorry, moet natuurlijk 5 weken zijnkeepitfrosty schreef op maandag 28 juni 2010 @ 23:05:
[...]
Heb je de tv al 5 maanden in huis? Heb je import uit de US ofzo gehaald?
Voor de C8700 staat hij al gewoon op de normale (NL) siteaadvanboven schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:48:
Werkt bij jullie de Firmware Update via het netwerk ? Hij doet een aanvraag bij de server maar er staat nooit een update beschikbaar. (zit nu op versie 1012 terwijl 1014 er al is.)
Alles via USB ?
Weet iemand of er ook ergens een changelog beschikbaar is? Kan deze zo snel niet vinden op de Samsung site. Toch wel handig om te weten waarom je iets flasht.LinuX-TUX schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:01:
[...]
Voor de C8700 staat hij al gewoon op de normale (NL) site
Vanavond maar even proberen
Weet niet of er consequenties zijn voor jullie als je een Aussie firmware flashed ... betreden op eigen risico voor jullie dus
Leaping Lab Rats!
Dan moet het dus de goede zijn, gisteren stond hij er nog niet op.LinuX-TUX schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:01:
[...]
Voor de C8700 staat hij al gewoon op de normale (NL) site
Vanavond maar even proberen
Weet niet of er consequenties zijn voor jullie als je een Aussie firmware flashed ... betreden op eigen risico voor jullie dus
Ik heb de nieuwe er net opgezet. Tot nu toe nog niks anders tegengekomen. Maar ook nog niet echt wat dingen getest. Vanavond even kijken of de AMP optie gefixt is, want dat judder effect begint soms toch wel irritant te worden. Ik zet het meestal uit en alleen Blur op 10 maar zelfs bij judder op 2 zie je vaak lichte schokken bij vloeiende camera pans om de 3 a 4 seconden (ook niet 24p content).golfgti5 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:06:
[...]
Dan moet het dus de goede zijn, gisteren stond hij er nog niet op.
Laat het even weten of je verbeteringen tegen komt.
grt Ron
Geen idee hoe jij het crosstalk hebt kunnen verhelpen, want zelfs met de basic settings zie ik het overduidelijk aanwezig (niet altijd maar meerdere keren komt het voor in elke trailer die ik bekijk). En dan heb ik nog helemaal niks met de viewpoint settings gedaan. Staat gewoon op 0. En ben ook nog geen reviewer tegengekomen die zegt dat die het weg heeft kunnen krijgen. Ben erg benieuwd wat je verdere settings zijn dand3vlin schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 10:36:
[...]
Dat hangt er maar net vanaf hoe je het instelt. Je kunt de near- en far planes verleggen met de '3D viewpoint' optie (Menu > Picture > 3D). Met -5 ligt de near plane ongeveer in het vlak van het scherm en heb je het kijkdoos effect. Met +5 ligt de far plane ongeveer in het vlak van het scherm en lijkt de scene meer voor de TV te liggen.
Het effect is ook afhankelijk van wat er getoond wordt. Als objecten los blijven van de randen van het scherm hebben onze hersenen minder moeite met de illusie (het beroemde zwaard uit het scherm principe) dan wanneer ze afgesneden worden door de randen.
Overigens heb ik weinig last van crosstalk. Dit treedt alleen lichtjes op bij extremere 3D Viewpoint settings (-5 of +5 ipv 0) doordat de separatie dan ook simpelweg groter wordt.
E.e.a. kun je goed testen in bijvoorbeeld de Cloudy trailer op 1:06.
[ Voor 8% gewijzigd door keepitfrosty op 29-06-2010 16:10 ]
Congrats!dr.cody schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:04:
Whoohoo!
Hij is dan eindelijk bij mij op de stoep afgeleverd!![]()
Vanavond maar even een uitpak partijtje hebben voor mijn nieuwe UE46C8700.
En niet vergeten om het formuliertje in te vullen voor de cashback actie natuurlijk.
Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻
Verwijderd
Ja dat heb ik ook, ik denk dan ook maar dat het geen 1080 is, anders zou ik het ook niet weten.Snakefoodjah schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 18:18:
iemand enig idee waarom hij bij sommige demo filmpjes (van 3D demo sites) steeds zegt dat de resolutie niet wordt ondersteund.
oa bij trailer van shrek enzo..
meeste zijn gedownload via biohemmet... ofzoiets
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 19:53 ]
[ Voor 7% gewijzigd door d3vlin op 29-06-2010 20:21 ]
Leaping Lab Rats!
Waarom als ik op je link druk krijg ik alleen maar letters te zien???keepitfrosty schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:45:
Nu eindelijk een filmpje gevonden wat me toch weer overtuigd heeft van het 3D.
Grand Canyon Aventure River at Risk - dl link hier
Deze was mooi schermvullend. Amper crosstalk en judder problemen. En mooi real life 3D effect (geen animatie filmpje). Mooi stukje in de boot in de rivier als het water op het scherm spat. Dit is tot nu toe de mooiste die ik heb gezien van de 3D stukjes van het web.
heb je blijkbaar geen mediaplayer geinstalleerd staan of kent ie het formaat niet..m_ark schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:27:
[...]
Waarom als ik op je link druk krijg ik alleen maar letters te zien???
THX maar het is mij inderdaad al gelukt met rechtermuisknop, doel opslaan..xon schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:38:
[...]
heb je blijkbaar geen mediaplayer geinstalleerd staan of kent ie het formaat niet..
Je zou nog even rechtermuisknop kunnen proberen en dan opslaan als op je bureaublad bewaren of zo
Verwijderd
Inderdaad een hele mooie 3D demo! Bedankt voor de link.keepitfrosty schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:45:
Nu eindelijk een filmpje gevonden wat me toch weer overtuigd heeft van het 3D.
Grand Canyon Aventure River at Risk - dl link hier
Deze was mooi schermvullend. Amper crosstalk en judder problemen. En mooi real life 3D effect (geen animatie filmpje). Mooi stukje in de boot in de rivier als het water op het scherm spat. Dit is tot nu toe de mooiste die ik heb gezien van de 3D stukjes van het web.
Ik heb ruim 3 weken moeten wachten... Maar als het goed is heeft jouw ew de order gedaan bij Samsung, de datum van de order is de factuurdatum dus dat komt wel goed denk ik...xon schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 08:08:
Gister opnieuw teleurgesteld door mijn EW wat betreft de levering van de door mij ruim 2 weken geleden bestelde 46C8700.
EW gaf aan dat
<knip>
bericht verkregen van Samsung dat door middel van verdeling en beschikbare aantallen diverse ondernemers teleurgesteld zijn conform de toegezegde levering van de UE46C8700.
<knip>
en
<knip>
De UE40C8700 is uit voorraad leverbaar, de 46” wordt weer verwacht 1e week Juli
<knip>
Wel grappig omdat dit buiten de actietermijn is van de cashback. Ik mag aannemen dat de factuurdatum de datum is van aanschaf/bestelling (en mijn vooruitbetaling).
fuzzy logic, niets is waar
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Heb problemen met ontvangst van de satelliet. Via de externe decoder geen probleem en signaalsterkte wordt met 93% aangegeven.ev66 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:03:
[...]
Het is inderdaad schotel aansluiten zender zoeken en kijken naar FTA zenders. Met CAM heb ik niet getest, er zit maar één slot voor een CAM module in de TV en die is bij mij bezet door de Smit cam voor de kabel. Tussen de FTA zenders op Astra1 een paar erg mooie HD zenders zoals Anixe, Servus, Arte, ARD en ZDF allen duits.
Gulfstream G650
Soap? As in "het komt veel te echt over en de kleurtinten zijn zo gruwelijk correct dat het een amateur filmpje lijkt die niet nabewerkt is en dus niet onnatuurlijk perfect lijkt" ?Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:10:
Hallo,
Heb de 8700 nu 1 week. alles ok
Soms wel schokken, dat is juist, maar vooral heel storend is het soap effect of camcorder beeld dat je bij iedere film op TV zenders nu hebt. Wat kan men eraan doen ?
Iedere film wordt tot soap gedegradeerd. Dit is niet om vol te houden. Volgens hotline (amateurs) is er niks aan te doen.
Ik dacht "true movie-24P" zou dit niet hebben...elke film lijkt wel "the bolt and the beautiful..."![]()
enige tip ?
bedankt
Marc
Leaping Lab Rats!
Dat komt door de AMP optie en LED motion plus. Wanneer deze op vloeiend of helder etc staan dan krijg je het soap opera effect. Advies is om bij 24p content dit uit te zetten (AMP toont hierbij namelijk serieus defecten door te schokken in veel scenes) en bij normale films etc op aangepast en dan de blur en judder (trilvermindering dacht ik) niet te hoog te zetten (maar dat blijft persoonlijk natuurlijk). Des te hoger de waarden des te meer soap opera effect je krijgt. Er is zeker wel wat aan te doen.Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:10:
Hallo,
Heb de 8700 nu 1 week. alles ok
Soms wel schokken, dat is juist, maar vooral heel storend is het soap effect of camcorder beeld dat je bij iedere film op TV zenders nu hebt. Wat kan men eraan doen ?
Iedere film wordt tot soap gedegradeerd. Dit is niet om vol te houden. Volgens hotline (amateurs) is er niks aan te doen.
Ik dacht "true movie-24P" zou dit niet hebben...elke film lijkt wel "the bolt and the beautiful..."![]()
enige tip ?
bedankt
Marc
[ Voor 4% gewijzigd door keepitfrosty op 30-06-2010 17:26 ]
Soap opera effect is dat de camera bewegingen vaak te soepel en overdreven lijken net als bij een handycam (of de cheapy soap seriesLinuX-TUX schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:25:
[...]
Soap? As in "het komt veel te echt over en de kleurtinten zijn zo gruwelijk correct dat het een amateur filmpje lijkt die niet nabewerkt is en dus niet onnatuurlijk perfect lijkt" ?
Ik zou je kleur instellingen eens switchen van Dynamic / Natural naar movie in dat geval. Weet ongeveer wat je probeert te zeggen, had het ook bij de "Boondock Saints" de eerste keer (DVD source) dat het te echt / niet nabewerkt leek.
Desalniettemin, ieder zijn eigen smaak denk ik zo. Ik vond het eigenlijk wel verbluffend toen ik dat zag.
Ik heb je een pm gestuurd.Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:10:
Ik heb de UE46C8700 ook binnen sinds gisteren! Het was het ritje wel waard richting Roermond! SCHITTEREND!
vraagje, is er een mogelijkheid om aan de films monsters vs aliens 3D te komen zonder aanschaf van een bluray speler van samsung? (Ik gebruik de Playstation3 als bluray speler, en deze kan ook 3D weergeven volgens Sony)
alvast bedankt voor de info!
[ Voor 5% gewijzigd door ronzelver op 01-07-2010 11:05 ]
GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra
Verwijderd
*is al gelukt*ronzelver schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:49:
[...]
Ik heb je een pm gestuurd.
Update: e-mail adres van jouw website werkt niet?!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2010 11:16 ]
Verwijderd
OMG!!! neeeeee dit doet gewoon pijn om te zien pfffdr.cody schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:14:
Goed nieuws en slecht nieuws.
Mijn nieuwe Samsung UE46C8700 was dinsdag keurig bij mij thuis afgeleverd door UPS aangezien dit goedkoper was dan zelf heen en weer rijden.
Natuurlijk een soort uitpak party gedaan voor de nieuwe TV om hem te installeren en zo. Hij zag er prachtig uit in de opstelling. Maar toen ging hij aan....![]()
[afbeelding]
Wat een domper...![]()
Carglass iemand?
Moet ik hem nu door UPS weer op laten halen om door hun een "technische onderzoek" te laten doen door de "oorzaak". Wat dacht je van een perforatie (slecht te zien vanaf de buitenkant maar hij zit er wel degelijk) in de doos precies op het punt waar het scherm de ster heeft zitten? It's not rocket science...
De winkel EW in Roermond opgebeld en die wouden hem niet omruilen omdat hij goed de winkel zou zijn uit gegaan. Samsung opgebeld met hun WK reparatieservice. Die konden hem dan innemen ter reparatie (dus geen vervanging) maar omdat het een "c" paneel is kan het 8 weken duren voordat het gerepareerd zou zijn.
Zij zeiden dat ik het beste weer terug naar de winkel moest gaan om daar de TV om te ruilen.
Iemand nog een goede juridische tip?
Damn, dat is wel erg zuur inderdaad. Hopelijk wordt het snel voor je in orde gemaakt en kan je alsnog van het scherm genieten. Succes!
Verwijderd
Ja dat gaat natuurlijk niet op op het moment de tv niet meer werkt. Het lastige is dat je in een heel naar welles/nietus spelletje beland.Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 14:33:
Als ze niet omruilen, zou ik het gewoon retouren, je hebt zowiezo recht om het binnen 14 dagen zonder reden terug te sturen en dan eentje ergens anders bestellen....kost je misschien minder dan 8 weken.
Het is zo dat EW zelf geen vervoerder heeft om dit soort dingen buiten hun standaard regio af te leveren.xon schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 14:44:
[...]
Ja dat gaat natuurlijk niet op op het moment de tv niet meer werkt. Het lastige is dat je in een heel naar welles/nietus spelletje beland.
Waren er enige indicaties dat de doos open was geweest en de tv inderdaad door EW getest is? En zie je beschadigingen op het scherm dat ie een tik heeft gehad?
Volgens mij een regelrechte DOA en sta je vol in je recht.
Buiten dit om...heb met je te doen..kan me alleen maar voorstellen hoe je je moet voelen. Om het nog erger te maken..voorlopig zitten ze weer aardig achter aan de lijst ben ik bang met nieuwe reeks 46c8700 dus je moet dan wel weer wachten.
Ik ben weer verplaats met levering tot eind week 27..was bericht vanuit samsung
Dat lijkt mij niet aangezien dr cody zelf de UPS heeft ingeschakeld. Hij zal zelf een claim bij UPS moeten indienen om de schade vergoed te krijgen of je moet de winkel aansprakelijk stellen dat de tv voor verzending al kapot was. Je kan beter de winkel UPS latern inschakelen, dan ben je zelf namelijk niet verantwoordelijk voor de claim bij de transporteur.Diego27 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:49:
Ik zou even bellen naar de rechtsbijstandsverzekering als je die hebt die kan je wel helpen.
Sowsieso is dit een zaak tussen EW en UPS, als die het niet oplossen zou ik naar de rechter stappen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq