superduper schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 22:19
Heeft iemand al uitgevonden hoe je de volgorde van de kanalen in een favorieten lijst kunt wijzigen? de handleiding verwijst naar een niet bestaande optie in het menu..
edit: ongelooflijk: dit schijnt dus NIET te kunnen op de TV. Ze blijven in de volgorde zoals de kabelaar aanbied. In mijn geval dus SBS6 HD op 66 (ziggo)
Er is een extern programmaatje wat dit zou kunnen, maar dan moet je de kanalen lijst exporteren naar USB stick. Helaas is met mijn nieuwe firmware die op de TV zat deze optie via een toetsencombi niet meer beschikbaar.
Ik vind dit echt niet normaal: een TV van 2000+ euro en je hebt geen controle over de kanalenvolgorde. Hele bak minputen voor samsung

Ik ben hier ingedoken en met behulp van diverse sites een
oplossing gevonden die werkt voor de c serie in Nederland (getest op een c8700)
Probleem is dat binnen het menu de kanalen niet verplaatst kunnen worden en de nummers van de kanalen niet kunnen worden gewijzigd. Overigens belachelijk dat dit niet kan, sinds dat er tv's bestaan is de standaard dat je de kanalen naar eigen wens in kunt stellen.
Zoals superduper al zegt zijn er diverse programmaatjes beschikbaar. Het volgende programma werkte goed, en ziet er grafisch prima uit. Het heet
Channellist PC editor Het programma is in het Engels, enige nadeel: de download komt van een russische site. Gebruik dus op eigen risico! (ik heb geen problemen ondervonden) Na openen van de site even 10 seconden wachten en de zip file downloaden.
Het volgende punt is dat je de kanalenlijst uit de TV op een USB stick moet zetten, deze op een PC mbv bovenstaand programmaatje editen en daarna via USB weer terug zetten op de TV. Echter als je de TV instelt op digitale ontvangst voor Nederland wordt om een voor mij onduidelijke reden de optie "Overdracht Kanalenlijst" uit het installatiemenu verwijderd. De truuk is in het "Kanaal"menu onder het submenu land bij digitaal te kiezen voor "Ander" ipv "Nederland" De export naar USB optie komt hiermee weer beschikbaar.
Wel moeten eerst de digitale zenders opnieuw gezocht worden. Omdat het land op Ander staat moet je de zoekinstellingen zelf invoeren, dit doe je als volgt:
In Kanaal menu kiezen voor:
*Antenne: kabel
*Automatisch opslaan:
-Kabel
-Digitaal
Volgende
*Zoekmodus: Snel
-Netwerk: handmatig
-Netwerk ID: de 4 cijferige code die je hebt gekregen van je kabelaar (bv 09003)
-frequentie: eveneens verkregen van je kabelaar (bv 369000)
-modulatie: 64 QAM
-symboolfrequentie 6875
Zoeken......
De zenders worden gezocht en zijn nu via de menu optie "Overdracht kanalenlijst" te exporteren naar USB (fat32!)
Na editen weer importeren van USB.
Landcode digitaal moet op "ander" blijven staan, m.i. niet nadelig
Succes!!
EDIT: met landinstelling op "ander" zoals hierboven beschreven, is in het menu kanaal->kanaalbeheer->tools het zendernummer nu ook te wijzigen zonder tussenkomst van een extern programma!
[
Voor 3% gewijzigd door
ev66 op 13-06-2010 23:26
]