Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Dat is best raar eigenlijk, de Milestone is toch al enige tijd geleden rooted, of was dat alleen de Droid? Er was inderdaad zoiets kroms kan ik mij herinneren.
Enfin we dwalen af, ik denk dat het anders zal verlopen met de GS. Dit omdat deze overal hetzelfde op de markt zal komen. Tenminste Samsung heeft dat volgens mij nog niet eerder gedaan. Dus het zou raar zijn als ze hier nu van afweken. Tengevolge hiervan is er een grotere groep die zich hier tegelijk op zal gaan storten. Hetgeen ervoor zal zorgen dat er op korte termijn root acces zal zijn. <-- hoop ik ;)

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 06:06
Ganymedus schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:24:
[...]

Ach misschien is verdacht een verkeerde woordkeuze. Vind het zelf gewoon een handige insteek welke ik niet veelvuldig heb gezien tot op heden. Hoop gewoon niet dat Apple inderdaad weer een patent uit de kast trekt.
Geniale woordspeling in deze! :D

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:21:
Moet je wel het geluk hebben dat je custom roms kan installeren... De Milestone kan het nog steeds niet (goed)
Ik vermoed dat dat ook voor een gedeelte komt omdat de aandacht verdeelt moet worden tussen 2 toestellen, waarbij de Milestone als laatste aan de beurt kwam. Waarschijnlijk hebben ze die een beetje onderschat..

Maar we zullen zien, ik hoop dat de GS wél snel wordt geroot (en dat hij een beetje goed betaalbaar is)..

@hieronder: Yeah snappum, daarom zeg ik ook dat ik hoop.. Het is een compleet nieuw toestel net als de milestone dus het is een kwestie van afwachten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mij persoonlijk maakt het niet uit, maar ik doelde erop dat je niet simpelweg uit kan gaan van custom roms =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch snap ik het niet, announce-technisch gezien.. HTC heeft de Incredible vandaag aangekondigd (formeel net zoals Samsung dat met de GS heeft gedaan) en komt notabene een week later gewoon uit...

Waarom moeten sommige fabrikanten (bv. Samsung en SE) dan zo moeilijk lopen doen met aankondigen om vervolgens pas enkele maanden later iets concreets te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk al bekend hoeveel ROM/RAM de Galaxy S gaat hebben? Ik kom deze info nog nergens tegen, lijkt me toch vrij belangrijk om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:39:
Toch snap ik het niet, announce-technisch gezien.. HTC heeft de Incredible vandaag aangekondigd (formeel net zoals Samsung dat met de GS heeft gedaan) en komt notabene een week later gewoon uit...

Waarom moeten sommige fabrikanten (bv. Samsung en SE) dan zo moeilijk lopen doen met aankondigen om vervolgens pas enkele maanden later iets concreets te hebben?
Is wel te verklaren. Zijn twee verschillende business inzichten.

- De ene pleit om de aandacht te pakken met een aankondiging en terwijl deze warm is meteen uit te brengen (wellicht zelfs een impuls aankoop te bewerkstelligen).

- De ander probeert juist in een vroeg stadium mensen te overtuigen / zieltjes te winnen en mensen van hun besluit om binnen afzienbare tijd een ander product te kopen (zoals in dit geval bv de X10) af te laten zien. Dan kunnen ze in de tussentijd hun product afmaken, de boel warm houden met teasers.

Dussss... hoewel de ene vorm wellicht minder frustratie met zich meebrengt, zorgt de ander ervoor dat je niet iets koopt waarvan je wellicht een maand later spijt van zou hebben omdat je niet wist dat dit toestel eraan zat te komen...

Het is maar hoe je het bekijkt, elk nadeel heb z'n voordeel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Verschilt per fabrikant en product.
Zoals gezegd: het kan bedoelt zijn om mensen te laten wachten met hun volgende aankoop (b.v. Apple doet dit met onofficiele teasers).
Kan ook zijn dat de fabrikant op een bepaald punt van het ontwikkel stadia zit, waar ze het product aan de markt introduceren. Sommige kiezen ervoor op het moment dat de levering klaar is (vrij laat), andere wanneer de echte productie begint (men moet dan even wachten).

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net zoals Propane ook een i8910, en de reden dat ik over een aantal maanden voor de GS kies is omdat er nog steeds geen tot weinig phones Divx out of the box ondersteunen. Tot nu toe volgens mij alleen maar Samsung toestellen bijvoorbeeld: i8910, Jet, Omnia II en de Giorgio Armani. De laatste 2 vallen voor mij af vanwege WinMo. En na de i8910 wil ik MEER => 4" Super Amoled scherm _/-\o_ :9~ Bovendien wil eens kijken hoe een Android phone bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 21:06:
Ik heb net zoals Propane ook een i8910, en de reden dat ik over een aantal maanden voor de GS kies is omdat er nog steeds geen tot weinig phones Divx out of the box ondersteunen. Tot nu toe volgens mij alleen maar Samsung toestellen bijvoorbeeld: i8910, Jet, Omnia II en de Giorgio Armani. De laatste 2 vallen voor mij af vanwege WinMo. En na de i8910 wil ik MEER => 4" Super Amoled scherm _/-\o_ :9~ Bovendien wil eens kijken hoe een Android phone bevalt.
Ik geef je grote kans dat android je heel goed gaat bevallen.. Ik hoef eigenlijk zo snel niet wat anders (we hebben ook een iPhone en heb altijd Winmo gehad). Het enige wat ik een beetje jammer vind aan mijn hero is dat hij soms wat traag is qua interface en ik het scherm wat te klein vind.. Dat gaat met een toestel als de GS helemaal perfect worden :9~

Weer een dagelijks nieuw filmpje waarin hij o.a. vergeleken wordt met andere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

16gb intern geheugen dus volgens CNET, dat is in ieder geval ook al mooi! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 18:50:
16gb intern geheugen dus volgens CNET, dat is in ieder geval ook al mooi! :9~
Denk het niet.. Samsung heeft ook met de omnia 2 modellen in omloop waarbij je (net als de i****e) kan kiezen tussen een model met meer of minder geheugen.. Waarschijnlijk (mark my words) zal in Europa de 8GB variant verschijnen.. Ook leuk, aangezien er ook nog een (M)SD-Card in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android16
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:21
Op dit moment ben ik in het bezit van een iPhone, zit er aan te denken om over te stappen op deze telefoon indien deze uit gekomen is. Mooi toestel, vette specs!
Wel maak ik me een beetje zorgen over de bouw kwaliteit van het toestel, op elke review die ik zie ziet het toestel er niet uit, overal duimels en vettigheid, het gebruikte plastic baart me een beetje zorgen. Is iemand dit ook opgevallen of valt het allemaal wel mee? Tevens hoop ik dat er een soort remix rom komt met HTC Sense en Layar en wat overige applicaties die specifiek voor de Galaxy S zijn ontwikkeld, de gave samsung dingen gecombineerd met HTC Sense zegmaar ;)
Ik denk dat er wel een ROM gaat komen met HTC Sense voor op de Galaxy S? De toestellen zijn beide Android 2.1 based, zou denk ik ook qua hardware geen probleem moeten opleveren?

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand trouwens ervaring met navigatie op een (Samsung)Android toestel? Zijn de beschikbare applicaties betrouwbaar en vergelijkbaar met TomTom/ Nokia Ovi Maps of Route 66?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 23:13:
Heeft iemand trouwens ervaring met navigatie op een (Samsung)Android toestel? Zijn de beschikbare applicaties betrouwbaar en vergelijkbaar met TomTom/ Nokia Ovi Maps of Route 66?
Er is een geheel topic gewijd aan navigatie op de android.
Er zal inhoudelijk niet veel verschil zijn of je de app draait op een samsung of htc.

topic

[ Voor 8% gewijzigd door Ganymedus op 17-04-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Ganymedus schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 23:23:
[...]

Er is een geheel topic gewijd aan navigatie op de android.
Er zal inhoudelijk niet veel verschil zijn of je de app draait op een samsung of htc.

topic
Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die achterkant doet toch echt wel cheapass aan hoor... heel erg nasty bij zo'n high-end product =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Ach boeiend, als ie maar snel gaat! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android16
CLB schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 23:32:
Die achterkant doet toch echt wel cheapass aan hoor... heel erg nasty bij zo'n high-end product =)
CLB heeft gelijk, dat is ook waar ik bang voor ben, een cheap plastic achterkantje (of een volledige cheap behuizing van plastic) die veel viezigheid en stof aantrekt.
Ik hoop dat ze hierop iets verzinnen, HQ plastic met speciale coating of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB is over het algemeen niet zo weg van dit toestel, maar in de gsmarena preview zeggen ze ook dat je van de achterkant houdt of je haat em.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Waarom zou plastic nou meteen veel stof en viezigheid aantrekken. Daar heb ik met mijn samsung spica (ja, plastic achterkant) helemaal geen last van.
Is plastic viezigheid gevoeliger dan metaal? Kan genoeg voorbeelden bedenken waar dit juist andersom is.

Dat je het niet mooi vind, oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotharan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 11:59
Was dit hier al bekend?

Het lijkt er namelijk op dat de Galaxy S eind mei of begin juni in de UK beschikbaar is.
http://www.expansys.com/d.aspx?i=198072

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
job schreef op maandag 19 april 2010 @ 18:06:
Waarom zou plastic nou meteen veel stof en viezigheid aantrekken. Daar heb ik met mijn samsung spica (ja, plastic achterkant) helemaal geen last van.
Is plastic viezigheid gevoeliger dan metaal? Kan genoeg voorbeelden bedenken waar dit juist andersom is.

Dat je het niet mooi vind, oke.
De spica heeft een matte achterkant, de S een glanzende. Dat trekt sowieso meer vingers aan. Maar waarschijnlijk zal er wel een teflon achtige coating op zitten ala hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android16
Gotharan schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:18:
Was dit hier al bekend?

Het lijkt er namelijk op dat de Galaxy S eind mei of begin juni in de UK beschikbaar is.
- No Xenon flash (LED only)<>
Hier staat dat deze telefoon wel een LED flash krijgt, ben benieuwd, zal toch wel leuk zijn. Ook handig als zaklampje ;)
Bedankt voor de tip Gotharan :)

Ik hoop dat het plastic wel een speciale anti viezigheid laagje krijgt ja, glanzend plastic lijkt toch sneller vies te worden dan mat plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch vreemd, sites zoals gsmarena die de GS hands on hebben gehad claimen toch echt allemaal dat er geen flash bij de camera zit...

Android is keeping out of the megapixel race and the Samsung I9000 Galaxy S is no exception – it packs a 5MP camera, which seems to be the norm for higher end Androids. This one’s pretty bare though – no flash, not even a shutter key.

Al zul je mij natuurlijk niet horen klagen als er toch een flash op komt maar ik betwijfel het. Ik ben al blij als ie snel uitkomt en een behoorlijk ram en rom geheugen heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 23:00:
Toch vreemd, sites zoals gsmarena die de GS hands on hebben gehad claimen toch echt allemaal dat er geen flash bij de camera zit...

Android is keeping out of the megapixel race and the Samsung I9000 Galaxy S is no exception – it packs a 5MP camera, which seems to be the norm for higher end Androids. This one’s pretty bare though – no flash, not even a shutter key.

Al zul je mij natuurlijk niet horen klagen als er toch een flash op komt maar ik betwijfel het. Ik ben al blij als ie snel uitkomt en een behoorlijk ram en rom geheugen heeft. :)
Je ziet toch ook nergens een ledje waarmee je kan flitsen? Lijkt me vrij logisch dat er inderdaad dan geen flash op zit. Vind ik niet zo belangrijk overigens, als de camera maar goed is bij weinig licht. Zo'n iniemienie klein flitsertje heb je toch niets aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android16
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 23:00:

Dat is eigenlijk ook weer typisch, ik heb een preview gezien met een marketing man van Samsung, die gaf aan dat de telefoon wel een dedicated shutter key heeft. Hmm misschien hebben GSMArena en overige wel prototypes gehad of iets, die qua hardware nog niet helemaal af waren. Vind een flash lichtje wel handig als zaklamp en voor party pics hah ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij was dit artikel hier nog niet gepost :

http://androidandme.com/2...for-the-samsung-galaxy-s/

Wel interessant dat zij ook aangeven dat er inderdaad 8gb of 16gb opslag beschikbaar komt bij de GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 08:42:
Volgens mij was dit artikel hier nog niet gepost :

http://androidandme.com/2...for-the-samsung-galaxy-s/

Wel interessant dat zij ook aangeven dat er inderdaad 8gb of 16gb opslag beschikbaar komt bij de GS.
Die 8/16 GB is toch al sinds de introductie bekend? Ik snap niet waarom iedereen er zo verbaasd over doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het spijt me,.. vind de telefoon toch echt een heel erg lijkende copy van de iPhone.,.. en nee ik ben geen fan van apple.. in tegenstelling zelfs, maar als je em zo van afstand ziet, de vorm van de hoeken, zilver accenten op de rand.. en dan het menu! dat is bijna identiek....de manier van snelkoppelingen,, de zijwaardse scroll, tot noch toe was het altijd omhoog-naar benede bij android (correct me if i'm wrong)

toch jammer, zo krijg je een betere versie van een iphone met android als ondergrond,... geef mij dan maar een Sense ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
jammer dat er nog geen concrete release info is.

ik kan nu verlengen (contract verloopt 4 mei), maar ik mag niet nu verlengen en dan over een paar maanden een toestel uitzoeken (tmobile).
kreeg wel het aanbod bij Hi om nu een Desire (of een ander toestel) mee te nemen en die over een paar maanden (of wanneer de GS beschikbaar komt) te komen inruilen, maar dan moet ik 'm wel in de verpakking laten zitten, dat schiet natuurlijk niet op.

want het kan natuurlijk nog veel langer duren voor de GS hier beschikbaar komt.

denk dat ik dan toch maar een Desire of X10 ga halen en dan als de GS uit is bepaal of ik 'm nog wil, dan verkoop ik m'n toestel gewoon

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:35:
het spijt me,.. vind de telefoon toch echt een heel erg lijkende copy van de iPhone.,.. en nee ik ben geen fan van apple.. in tegenstelling zelfs, maar als je em zo van afstand ziet, de vorm van de hoeken, zilver accenten op de rand.. en dan het menu! dat is bijna identiek....de manier van snelkoppelingen,, de zijwaardse scroll, tot noch toe was het altijd omhoog-naar benede bij android (correct me if i'm wrong)
Tja, qua design kun je redelijk weinig doen als je een groot scherm moet hebben maar de telefoon mag zelf niet al te groot uitvallen. Ik vind eerlijk gezegd 90% van alle populaire touchscreens op elkaar lijken, ik kan ze in ieder geval niet uit elkaar halen als ik iemand met zo'n ding aan z'n oor zie lopen ;).

Wat betreft het menu.... Symbian had al tijden voor Apple icoontjes in een grid gerangschikt. Waarschijnlijk andere systemen alweer tijden daarvoor. Apple heeft dat concept genomen en aangepast, nu pakt Samsung dat weer over en voegt hun eigen dingen toe. Dat is toch een vrij normale gang van zaken, iets werkt goed en wordt overgenomen door anderen.
JarlSX schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:39:
jammer dat er nog geen concrete release info is.

Ik kan nu verlengen (contract verloopt 4 mei), maar ik mag niet nu verlengen en dan over een paar maanden een toestel uitzoeken (T-Mobile).
Ik kreeg wel het aanbod bij Hi om nu een Desire (of een ander toestel) mee te nemen en die over een paar maanden (of wanneer de GS beschikbaar komt) te komen in te ruilen, maar dan moet ik 'm wel in de verpakking laten zitten, dat schiet natuurlijk niet op.

Want het kan natuurlijk nog veel langer duren voor de GS hier beschikbaar komt.

Denk dat ik dan toch maar een Desire of X10 ga halen en dan als de GS uit is bepaal of ik 'm nog wil, dan verkoop ik m'n toestel gewoon.
Je kunt toch ook gewoon je abonnement laten doorlopen en zodra het toestel uit is gaan verlengen? Zou ik in ieder geval doen. Tenzij je nu per se iets nieuws wilt hebben natuurlijk.

[ Voor 28% gewijzigd door Propane op 20-04-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
probleem is dat het abbonement nu te laag is, wil van relax 150 (oude vorm) naar relax 30, met web'n'walk
dus tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
JarlSX schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:37:
probleem is dat het abbonement nu te laag is, wil van relax 150 (oude vorm) naar relax 30, met web'n'walk
dus tja
Het hoort hier niet echt thuis natuurlijk.... maar je kunt altijd je abo verhogen. 1 telefoontje en dat is geregeld. Daar hoef je geen nieuw abonnement voor af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Persoonlijk vind ik het menu horizontaal scrollen een stuk handiger dan verticaal. Bij horizontaal is het altijd oh ja die app staat op de 3e pagina dus slide slide slide app voor je neus. Met verticaal wet je dat hij ongeveer onderaan staat op 70% van de pagina bijvoorbeeld dan scroll je daar ongeveer heen maar je zit nooit precies op de juiste hoogte altijd een keer extra kijken of je al wel op de juiste rij apps zit. hmmpfff onhandig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:00:
Persoonlijk vind ik het menu horizontaal scrollen een stuk handiger dan verticaal. Bij horizontaal is het altijd oh ja die app staat op de 3e pagina dus slide slide slide app voor je neus. Met verticaal wet je dat hij ongeveer onderaan staat op 70% van de pagina bijvoorbeeld dan scroll je daar ongeveer heen maar je zit nooit precies op de juiste hoogte altijd een keer extra kijken of je al wel op de juiste rij apps zit. hmmpfff onhandig!
Maarja, als je wilt pas je dat aan doormiddel van een andere homescreen applicatie.. En bij mijn hero is dat kiesbaar, je kan een matrix view nemen of een list view (beide verticaal trouwens).

Daarnaast heb je bij de Samsung 9(!!) homescreens op alles wat je wilt op de juiste plek te zetten.. Alles is mogelijk (itt. iP***e)

@Hieronder, 9 homescreens is max, je kan ook minder ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:25:
[...]

Maarja, als je wilt pas je dat aan doormiddel van een andere homescreen applicatie.. En bij mijn hero is dat kiesbaar, je kan een matrix view nemen of een list view (beide verticaal trouwens).

Daarnaast heb je bij de Samsung 9(!!) homescreens op alles wat je wilt op de juiste plek te zetten.. Alles is mogelijk (itt. iP***e)
Hmmmja met 9 homescreens lijkt het nut van een menu weer een beetje overbodig. Maar welke gek gaat er nou 9 menus gebruiken, mij lijken 4 misschien 5 homescreens me wel genoeg en apps open ik wel vanuit het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
ok, abbo is geen probleem idd, ga dus wachten op de GS

hopen dat het niet voor niks is, heb 2 weken geleden gemaild met Samsung, ze gaven aan dat ze niet wisten wanneer en OF de GS naar de benelux zal komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Ik hoop (en verwacht) dat hij hier wel uitkomt.
Misschien dat de helpdesk van NL dit nog niet weet en/of het nog niet besloten is wanneer deze uitkomt, maar ik zou het een slechte zet van Samsung vinden als ze deze übertelefoon hier niet uitbrengen.

Hopelijk duurt het niet te lang. Ik kan niet wachten totdat het eind mei is ;)
Volgens deze site zijn ook internationale versies beschikbaar, waaronder de NL variant.
Hier staat alleen geen datum ingevuld. Dus het lijkt erop dat deze wel komt.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwheely
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-08 00:27
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:35:

toch jammer, zo krijg je een betere versie van een iphone met android als ondergrond,... geef mij dan maar een Sense ofzo..
Dan kan je beter wachten op de nieuwe iPhone. ;) Daar draait binnenkort ook Android op.
Zie hier: Android running on iPhone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Ik moet zeggen dat ik wel wat huiverig begin te worden over de mogelijke prijs.
De Samsun S8500 Wave is bijvoorbeeld al 450€, wat duurder is dan de Desire?
Bron: GSMArena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
hoeveel zou een dergelijke telefoon, met deze top specs, dan moeten kosten volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HP12
  • Laatst online: 28-12-2021
JarlSX schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:20:
hoeveel zou een dergelijke telefoon, met deze top specs, dan moeten kosten volgens jou?
Ik denk dat de deze telefoon moet concurreren met de HTC Desire.
Indien het verschil meer dan Eur 50,- is, dan kies ik voor de Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HP12 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:23:
[...]

Ik denk dat de deze telefoon moet concurreren met de HTC Desire.
Indien het verschil meer dan Eur 50,- is, dan kies ik voor de Desire.
Nou dan wens ik je veel plezier met je desire ;) De desire staat nu voor 404 in de pricewatch.. Ik denk zelf dat de Galaxy S rond de 550 gaat kosten... Is overigens een gok..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
ik onderschrijf de vermoedens van us1111.
De prijs van het toestel zal hoger liggen dan dat van de desire. Misschien niet gelijk de volle 550, maar wel in die richting. Bijv. 500 ofzo. Dit omdat ze weten dat ze een techniek bieden die anderen op dit moment nog niet kunnen bieden. Eentje welke m.i. heel veel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ganymedus schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:39:
ik onderschrijf de vermoedens van us1111.
De prijs van het toestel zal hoger liggen dan dat van de desire. Misschien niet gelijk de volle 550, maar wel in die richting. Bijv. 500 ofzo. Dit omdat ze weten dat ze een techniek bieden die anderen op dit moment nog niet kunnen bieden. Eentje welke m.i. heel veel waard is.
Jah 550 is wellicht een beetje hoog.. Maar.. Mijn oude Omnia was destijd 520,- en was lang niet zo "vernieuwend" dan de GS. De GalaxyS heeft tot nu toe verreweg de snelste CPU/GPU en een 4" Super Amoled scherm..

Maar inderdaad als het toestel veel duurder wordt dan 500 euro zullen veel mensen afknappen.. Ben wel erg benieuwd.. Jammer dat we nog minimaal 5 weken moeten wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:48:
[...]

Jah 550 is wellicht een beetje hoog.. Maar.. Mijn oude Omnia was destijd 520,- en was lang niet zo "vernieuwend" dan de GS. De GalaxyS heeft tot nu toe verreweg de snelste CPU/GPU en een 4" Super Amoled scherm..

Maar inderdaad als het toestel veel duurder wordt dan 500 euro zullen veel mensen afknappen.. Ben wel erg benieuwd.. Jammer dat we nog minimaal 5 weken moeten wachten :(
nou nou nou nou overdrijven is ook een vak... Eerst maar eens zien en dan geloven. Ik heb tot nu toe nog niks concreets gezien dat deze processor veel sneller moet zijn dan de snapdragon. Dat hij weet ik veel hoeveel triangles per seconde kan doen is leuk. Maar mij zegt het nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Ik denk dat de processor niet de sellingpoint zal zijn. Het scherm daarin tegen wel. Het is immers het eerste scherm wat je fatsoenlijk kunt aflezen in de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:31:
[...]

nou nou nou nou overdrijven is ook een vak... Eerst maar eens zien en dan geloven. Ik heb tot nu toe nog niks concreets gezien dat deze processor veel sneller moet zijn dan de snapdragon. Dat hij weet ik veel hoeveel triangles per seconde kan doen is leuk. Maar mij zegt het nog niks.
Nee hoor.. Je kan het vanaf de spec's nagaan.. PK's zeggen je dan vast ook niets, maar dat zijn gewoon meetwaardes. Daarnaast is de Samsung core CPU inderdaad net zo snel als de snapdragon (qua DMIP'sen), echter is de S5PC110 gebakken op 45nm en de QSD8650 op 65nm. Dit zal per Mhz gaan schelen in het energie verbruik. Overigens gaat de S5PC110 ook gebruikt worden in de iPhone4.

QSD8650: 2100 DMIPS @ 1GHz, using 500mW
S5PC110: 2000 DMIPS @ 1GHZ, using 300mW
iPhone 3GSs CPU: 1200 DMIPS @ 600 MHz using ~350mW.

Het feit dat de S5PC110 minder energie gebruikt, betekent dat de level performance gemiddeld gezien hoger ligt. Hij zal minder snel langzamer gaan lopen om stroom te besparen.

Daarnaast wordt ook onder Android het gebruik van de GPU steeds meer voor GUI effecten gebruikt, waardoor deze relatief belangrijker wordt.

Motorola Droid: TI OMAP3430 with PowerVR SGX530 = 7 million(?) triangles/sec
Nexus One: Qualcomm QSD8×50 with Adreno 200 = 22 million triangles/sec
iPhone 3G S: 600 MHz Cortex-A8 with PowerVR SGX535 = 28 million triangles/sec
Samsung Galaxy S: S5PC110 with PowerVR SGX540 = 90 million triangles/sec

Oftewel, ik denk dat de Samsung CPU wel degelijk qua gebruik sneller zal lopen dan de snelste snapdragon tot nu toe..

Overigens zijn al de genoemde CPU's a8 gebaseerd. De A9 zal ongeveel 8000DMIPS gaan kunnen verwerken met 250Mw gebruik!!

Maar je hebt wel gelijk dat we dit in de praktijk moeten gaan zien, echter de youtube video's beloven al veel goeds en qua specificaties op papier zit het ook goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 23:26:
Overigens gaat de S5PC110 ook gebruikt worden in de iPhone4.
Dit was toch enkel een gerucht? Tenminste ik heb hier nog niet iets officieels over gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
was al FCC approved, nu ook GFC, dus hij zou wel eens heel binnenkort uit kunnen komen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
wellicht leuk om te lezen: mobile review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar bevestigen ze iig de hoeveelheid RAM:

RAM: 512 МB
ROM: 8/16Gb

Ik vermoed dat we in Europa eerst de 8GB versie krijgen (en niet de 8Gb :X)... Was bij de omnia ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JarlSX schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:17:
was al FCC approved, nu ook GFC, dus hij zou wel eens heel binnenkort uit kunnen komen _/-\o_
Voor de Hero was hij GFC approved op 22 Juni 2009 en kwam hij iend Juli in de winkels.. Daar kan dus ongeveer een maand tussen zitten.. Klopt wel met de eind Mei die eerder genoemd is.. Hoe sneller hoe beter wat mij betreft.

Sorry: Dit moest eigenlijk een edit zijn van de vorige post :o

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer wat nieuwe fimpjes:

Deel1:

Deel2:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
damn wat is dat ding snel zeg, alles vliegt gewoon

512mb ram, very nice, maar neem aan dat met 8gb rom, 8gb intern geheugen (opslag) wordt bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Laatst online: 14-11-2023
erg mooi ding, alleen het is zo jammer dat die samsung schil er op zit. Bij m'n spica is hij nog grotendeels te omzeilen, maar bij dat ding zit het erg diep (knoppen in popups, kleurschema's bij menu's, tabbladen knopjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Double schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 19:29:
erg mooi ding, alleen het is zo jammer dat die samsung schil er op zit. Bij m'n spica is hij nog grotendeels te omzeilen, maar bij dat ding zit het erg diep (knoppen in popups, kleurschema's bij menu's, tabbladen knopjes).
Da's niet zo.. De Samsung schil is puur een homescreen, als je wat anders wilt, is puur een kwestie van installeren en je hebt een compleet andere schil. Daarnaast krijg je binnen de kortste keren roms met van alles en nog wat (Sense, UX, joename-it)... De basis is voor alle android toestellen gelijk, wat je daarna wilt, kan je echt zelf beslissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

pfff ik wil niet negatief zijn maar die filmpjes heb ik nou al wel gezien hoor, begint een beetje standaart te worden. Ook die domme achtergrond met die garen vind ik een beetje geitewollesokken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 01:47:
[...]

Da's niet zo.. De Samsung schil is puur een homescreen, als je wat anders wilt, is puur een kwestie van installeren en je hebt een compleet andere schil. Daarnaast krijg je binnen de kortste keren roms met van alles en nog wat (Sense, UX, joename-it)... De basis is voor alle android toestellen gelijk, wat je daarna wilt, kan je echt zelf beslissen...
Ik hoop het. Want ik zie toch ook een aangepaste/andere dialer bijvoorbeeld. Ik heb mijn hoop inmiddels op dit toestel gezet aangezien ik gewoon standaard Android wil en geen SenseUI troep van HTC. Sense is niet volledig uit te schakelen en gaat verder dan het homescreen. Op de Incredible (US versie Desire) is zelfs het oorspronkelijke standaard homescreen verwijderd.
Komt de versplintering van Android allemaal niet ten goede imo.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
k7of9 schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:08:
Op de Incredible (US versie Desire) is zelfs het oorspronkelijke standaard homescreen verwijderd.
Op de Nederlandse Desire ook hoor ;) Maar is met een custom Launcher wel weer aan te passen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Brad Pitt schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:22:
[...]

Op de Nederlandse Desire ook hoor ;) Maar is met een custom Launcher wel weer aan te passen.
Tja ik vind het een beetje bizar om een custom launcher te installeren om het OS weer non-custom te krijgen :|
Zelfs op WinMo is Sense volledig uit te schakelen. Maar op Android (bij uitstek het platform waarbij keuze zo'n voordeel hoort te zijn), wordt dit zo opgedrongen. Geef de gebruiker toch de keuze...
Begrijp me niet verkeerd, ik vind Android te gek, maar er zijn zowat amper pure Android telefoons verkrijgbaar zonder een of andere resourcevretende en imo overbodige schil eroverheen.
[/rant] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ben het helemaal met je eens hoor... Sowieso vind ik de Galaxy manier van de app drawer vreselijk (kan het nu ook zo "doen" met een custom Launcher maar echt meteen uitgezet) en de kans is inderdaad bijzonder groot dat dat niet zo eventjes met een clickje weer uit te zetten is.

Zolang een Android toestel dan ook niet volledig geroot is zal ik hem nooit aanschaffen. Tot die tijd dan ook geen Desire/X10/Galaxy S voor mij. Je "moet" dan de manier hanteren waarop die fabrikant het goed acht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om eerlijk te zijn snap ik jullie probleem niet.. Ik heb een Hero met Sense.. Nu beval Sense me uitermate goed, maar als ik daar niets mee te maken wil hebben, zet ik het uit. Ik kan dan een van de 100 ander launchers installeren of de default Android launcher. De originele kalender, inbox en klok staan er ook gewoon nog op dus als ik wil zie ik Sense niet meer terug. En inderdaad, als je root bent, kan je het ook nog eens expliciet verwijderen ook, maar da's niet nodig.

In de basis blijven het gewoon android toestellen met de android spullen erop. De leverancier heeft er wat aan toegevoegd, maar bij verreweg de meeste toestellen is er niets onherroepelijk vervangen (behalve inderdaad bij de Desire, maar dat is een kwestie van 1 apk'tje installeren).

Je moet wel rekenen dat dit soort toestellen wordt gebouwd om het merk een eigen imago te geven bij de normale gebruikers (dus niet ons tweakers). Ze kunnen out of the box niet rekening houden met iedere willekeurige smaak die er bestaat. Maar Android kan dan van zichzelf dus wel en die mogelijkheid kan je dus als gevorderde gebruiker dan toch gewoon gebruiken?

Wat doe je als het homescreen op een symbian toestel je niet bevalt?: Helemaal niets... Nu is er dus keuze en is het nog steeds niet goed? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:45:
Nu is er dus keuze en is het nog steeds niet goed? :?
Dus ik haal een Galaxy S zodra die uit is. Boot het OS. Doe een paar keer click click click en die hele Samsung meuk is verdwenen ja? Mooi man! :) (ik snap je uiteraard verder wel hè...)

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 26-04-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
laten dat nou net de 3 toestellen zijn waar ik tussen aan het twijfelen ben :)

maar lijkt mij dat alle 3 wel geroot zullen worden en voor alle 3 zullen er wel custom roms uitkomen...

verder ben ik standaard android gewend, aangezien mijn Magic geen Sense heeft
dus zal mij benieuwen, misschien vind ik timescape/mediascape of touchwiz wel heel prettig werken

alleen begint m'n geduld op te raken, dat ze nou 's officieel een datum gaan noemen voor de GS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, het lijkt erop dat Samsung gaat samenwerken met Yahoo! en dus ook bij Androidtelefoons een hoop applicaties van Google gaat vervangen voor Yahoo applicaties. Voor mij toch wel weer een minpunt, al zal dat ongetwijfeld snel op te lossen zijn.

Samsung and Yahoo have teamed up and extended a "Strategic global partnership for mobile" that will effect Android phones as well as phones running Samsung's bada OS. What does this mean for you? Well if you're planning on buying an Android-powered Samsung phone you might be in the same shoes as Motorola Backflip users on AT&T. Samsung phones may replace standard-on-Android Google services with Yahoo services for search, email, contacts, calendar, news, and weather. Yowza. So for those of you thinking of purchasing a Samsung Galaxy S, would this affect your decision?

Bron : www.androidcentral.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:45:
Om eerlijk te zijn snap ik jullie probleem niet.. Ik heb een Hero met Sense.. Nu beval Sense me uitermate goed, maar als ik daar niets mee te maken wil hebben, zet ik het uit.
Het probleem is dat het dus niet volledig uit te schakelen is. De integratie van Sense gaat dieper dan het homescreen. Ik wil gewoon de oorspronkelijke _Android_ apps. Geen custom en gethemede bende van een ontwerper die net de gradient tool in Photoshop gevonden heeft. Bij Sense is dat in veel gevallen niet mogelijk, en zijn de oorspronkelijke apps niet aanwezig. En dat is niet alleen bij de Desire.

Daarnaast is het gewoon niet noodzakelijk voor de fabrikant om Android applicaties te verwijderen ipv deze gewoon als keuze te laten. Zeker gezien dat bij Android meegeleverde apps zijn die ik niet op een andere manier kan verkrijgen.

Tevens wil ik niet afhankelijk zijn van het slakkentempo van de fabrikant met betrekking tot updates. Hoeveel updates heeft de Hero inmiddels al gehad?
Wat doe je als het homescreen op een symbian toestel je niet bevalt?: Helemaal niets... Nu is er dus keuze en is het nog steeds niet goed? :?
Van Symbian heb ik die verwachting ook niet, dus dan is dat simpelweg geen optie. Android is altijd gepresenteerd als een platform van keuzes en openheid. En zoals ik al uitleg, die keuze is er dus niet.

Maar goed, dit is verder vrij offtopic hier :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k7of9 schreef op maandag 26 april 2010 @ 19:10:
[...]

Het probleem is dat het dus niet volledig uit te schakelen is. De integratie van Sense gaat dieper dan het homescreen.
Jawel Sense is volledig uit te schakelen en nee het is niet volledig geïntegreerd dus... Zoals ik al stelde kan je gewoon Sense niet gebruiken en klaar ben je! Ik heb zelf een Hero waarop ik dit tijden zo heb gedaan. Sense is een homescreen en wat losse applicaties.. Ander homescreen aanzetten en applicaties negeren en je hebt wat je wilt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Laten we het er maar op houden dat ik denk dat we beiden een andere definitie hebben van volledig uitschakelen. Als jij bedoelt dat ik op een Hero met Sense uitgeschakeld exact hetzelfde heb als standaard Android zoals deze is op mijn Magic...misschien moet je dan eens een Magic goed bekijken.

[ Voor 46% gewijzigd door k7of9 op 26-04-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
@Rev86: dat is zwaar knudde, zouden ze dat bij de GS ook al gaan doen?

want dan denk ik dat ik afhaak, ik moet die yahoo crap niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JarlSX schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:17:
@Rev86: dat is zwaar knudde, zouden ze dat bij de GS ook al gaan doen?

want dan denk ik dat ik afhaak, ik moet die yahoo crap niet
Het lijkt er in ieder geval wel op, al hoop ik van niet. Gelukkig valt er wel wat te doen met custom rom's maar toch, zou fijn zijn als ie out of the box al gewoon zou doen wat ik wil...

Hoop trouwens wel echt dat de levertijd van de GS snel wordt bevestigd, heb afgelopen week wat gespeeld met de HTC Desire en het begon toch wel te jeuken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
hoe snel worden telefoons over het algemeen geroot?

en dan gaat er nog tijd overheen voor er custom roms komen
weet niet of ik nog zo lang kan wachten, dat jeuken ken ik, vorige week ook met de Desire en de X10 in m'n handen gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung Galaxy S confirmed to have S5PC110 processor, but how fast is it?
http://androidandme.com/2...essor-but-how-fast-is-it/

En misschien handig voor in de TS:

http://androidandme.com/2010/03/news/5-reasons-to-wait-for-the-samsung-galaxy-s/

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet ook wachten.. twijfel over GS desire en x10..

I just dont know! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 22:23
Heb je de bron gelezen? Ik vind een bronvermelding wel wat belangrijker dan een lap tekst zonder bron gepost door een mede-tweaker ;) Het geeft echter wel aan dat jou lap tekst waar is, dus nu heb je een bronvermelding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

" The Galaxy S allows media sharing over WiFi (DLNA)"

Betekent dit dat ik media via WiFi kan sturen naar mijn PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koen87 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 00:34:
[...]

Heb je de bron gelezen? Ik vind een bronvermelding wel wat belangrijker dan een lap tekst zonder bron gepost door een mede-tweaker ;) Het geeft echter wel aan dat jou lap tekst waar is, dus nu heb je een bronvermelding :)
Mede tweaker ben ikzelf, en ik kan je vertellen dat het best veel werk was om dat allemaal bij elkaar te zoeken. Ik was ff geïnteresseerd en dacht dat andere tweakers dit interessante info vonden. Als je het niet vertrouwd, kan je het zelf allemaal nazoeken (bron: Google). Overigens heeft het andere stukje als bron een persvermelding die als bron weer een andere persvermelding heeft.. Had je dat al gezien?
koekoek2003nl schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 00:52:
" The Galaxy S allows media sharing over WiFi (DLNA)"

Betekent dit dat ik media via WiFi kan sturen naar mijn PS3?
Yup, en naar XBMC en naar je DNLA TV, da's goed! Veel van de huidige TV's kunnen zelf al DLNA streamen en de nieuwe Plasma's van Samsung kan je zelfs via je telefoon bedienen.. Deze staat bijvoorbeeld hoog op mijn lijstje en werkt perfect samen met de GS als het goed is :

http://www.hdtvnieuws.nl/...g-ps63c7000-3d-plasma-tv/

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een interessant artikel van androidandme.com :

De vraag is natuurlijk wat de daadwerkelijke prestaties van de GPU zullen zijn. Ben toch wel heel benieuwd hiernaar en hoe diep de integratie van Yahoo! gaat zijn bij de GS. Ga nu toch weer twijfelen om niet meer te wachten en de Desire te bestellen, laat ik in ieder geval nog maar even afwachten op ( hopelijk ) meer nieuws hierover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:44:
Een interessant artikel van androidandme.com :

De vraag is natuurlijk wat de daadwerkelijke prestaties van de GPU zullen zijn. Ben toch wel heel benieuwd hiernaar en hoe diep de integratie van Yahoo! gaat zijn bij de GS. Ga nu toch weer twijfelen om niet meer te wachten en de Desire te bestellen, laat ik in ieder geval nog maar even afwachten op ( hopelijk ) meer nieuws hierover...
Is hetzelfde artikel als 4 posts terug volgens mij?"...

De algemene snelheid van het systeem hangt van enorm veel zaken af:

- Power consumptie (hoe snel moet de processor weer terugclocken om qua batterijduur acceptabel te blijven)
- Floating point operaties (vooral in spellen met 3D graphics en berekenen van 3d en lightning e.d.)
- DMIPS/Mhz, hoeveel instructies per seconde
- GPU Pixel Fill rate (je moet de triangles wel kunnen renderen, dit in verhouding tot de resolutie)
- GPU triangle rate
- Memory speed
- Etc, etc.

Maar eerlijk is eerlijk, de punten díe bekend zijn op de GS CPU/GPU vallen allemaal positief uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Ja dat van Yahoo is bagger, wellicht heb je de optie om, zonder een custom rom te installen, de yahoo items uit te zetten/te deleten en google apps erop te zetten. Iedereen happy. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
IK denk dat het niet voor de EU zo zal zijn omdat Yahoo in Azie en Amerika veel groter is dan in Europa. Hopelijk ziet Samsung dat ook in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
niemand hier met goede contacten binnen Samsung die zoiets kan uitzoeken?

en gelijk de release date voor nederland?

want ik sta echt op het punt om een X10 of Desire te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Release is pas begin juni in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:02:
Release is pas begin juni in NL.
Mag ik vragen hoe je dat weet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
lijkt mij niet echt een nuttige aanvulling, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ganymedus schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:40:
[...]

Waarom niet, negatieve punten zijn ook overwegingen om een bepaald product aan te schaffen. We zijn hier met tweakers niet bezig om alleen producten de hemel in te prijzen. Geen fanboy gedrag gewoon lekker objectief blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
koekoek2003nl schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:57:
[...]

Waarom niet, negatieve punten zijn ook overwegingen om een bepaald product aan te schaffen. We zijn hier met tweakers niet bezig om alleen producten de hemel in te prijzen. Geen fanboy gedrag gewoon lekker objectief blijven.
Pardon? Mijn afweging is niet gebaseerd op 'fanboy gedrag'. Overigens zal het merendeel niet voorbij de eerste 5 punten lezen. Welke overigens ook gewoon terug te vinden zijn in de TS. Persoonlijk verwacht ik dat de mensen op dit forum zelf goed genoeg in staat zijn om een afweging te maken of ze wel of niet moeten wachten op dit toestel. Daarnaast heb ik deze TS als service gemaakt, niet omdat ik zelf zit te wachten op dit toestel. Gaarne je insinuaties voortaan voor jezelf houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ganymedus schreef op woensdag 28 april 2010 @ 17:05:
[...]

Pardon? Mijn afweging is niet gebaseerd op 'fanboy gedrag'. Overigens zal het merendeel niet voorbij de eerste 5 punten lezen. Welke overigens ook gewoon terug te vinden zijn in de TS. Persoonlijk verwacht ik dat de mensen op dit forum zelf goed genoeg in staat zijn om een afweging te maken of ze wel of niet moeten wachten op dit toestel. Daarnaast heb ik deze TS als service gemaakt, niet omdat ik zelf zit te wachten op dit toestel. Gaarne je insinuaties voortaan voor jezelf houden.
Mee eens, er wordt al genoeg van dit soort "apple"-discussies gevoerd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ganymedus schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:40:
[...]

Don't worry, ik zei ook misschien =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ganymedus schreef op woensdag 28 april 2010 @ 17:05:
[...]

Huh oh sorry dat was een andere link, had een verkeerde pagina open staan.
Maar dan snap ik jou reactie al helemaal niet. Je mag best vermelden wat en hoe dit toestel zich onderscheid van anderen, daar basseren mensen juist hun mening op. Dat mensen zelf in staat zijn om een afweging te maken om voor een toestel te kiezen begrijp ik best maar wat ik niet begrijp is dat vernieuwende technieken die bijna revolutionair zijn niet nader genoemd worden. 20% zuiniger en 80% minder reflectie is toch niet niks dacht ik zo.

Natuurlijk stelt iedereen zeer op prijs dat jij dit topic hebt gestart, maar als je er zelf helemaal geen baat bij hebt of je zit helemaal niet op dit toestel te wachten waarom maak je hem dan? Zou je dat niet beter over kunnen laten aan iemand die er wel om staat te springen? Lijkt me ook een stuk handiger ivm het updaten van de TS.(of je moet het al gewoon leuk vinden om een ts te maken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
koekoek2003nl schreef op donderdag 29 april 2010 @ 02:56:
[...]
Natuurlijk stelt iedereen zeer op prijs dat jij dit topic hebt gestart, maar als je er zelf helemaal geen baat bij hebt of je zit helemaal niet op dit toestel te wachten waarom maak je hem dan? Zou je dat niet beter over kunnen laten aan iemand die er wel om staat te springen? Lijkt me ook een stuk handiger ivm het updaten van de TS.(of je moet het al gewoon leuk vinden om een ts te maken...)
Ik vind dat als iemand dit topic start die juist staat te springen om dit toestel, dat er "fanboy-gedrag" plaats gaat vinden, puur om het reden omdat je dan misschien dingen niet meer objectief kan benaderen of het van waarde is voor de TS.
Daarnaast sta ikzelf ook niet te springen op dit toestel, heb Nexus One ;), maar ik volg dit topic wel aandachtig.

Waar ik nu benieuwd naar ben zijn benchmarks van de CPU en GPU en geen loze fabeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koen87 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 07:51:
[...]

Ik vind dat als iemand dit topic start die juist staat te springen om dit toestel, dat er "fanboy-gedrag" plaats gaat vinden, puur om het reden omdat je dan misschien dingen niet meer objectief kan benaderen of het van waarde is voor de TS.
Daarnaast sta ikzelf ook niet te springen op dit toestel, heb Nexus One ;), maar ik volg dit topic wel aandachtig.

Waar ik nu benieuwd naar ben zijn benchmarks van de CPU en GPU en geen loze fabeltjes.
Welke loze fabeltjes hebben we het nu precies over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:05:
[...]

Welke loze fabeltjes hebben we het nu precies over?
De loze fabeltjes over de prestaties van de processor. De prestaties die genoemd worden zijn soms alleen in optimale omstandigheden te behalen, waarbij bijvoorbeeld nagenoeg alleen de buffer gebruikt wordt. Leuk dat de proc misschien goed presteert als de zon en de maan op één lijn staan, maar hij wil gewoon weten hoe snel dat ding is in de praktijk. Benches zeggen gewoon een stuk meer.

Ikzelf ben er overigens wel van overtuigd dat het snor zit, diverse hands-on reviews beschrijven dat het ding redelijk rap is en dat is voor mij, met nu nog een poeptrage iPhone 2G, voldoende.

Ik citeer een hands-on van Engadget:
Everything is bright and crisp, text legible, and the colors are jaw-droppingly beautiful. Touchscreen performance? This is another standout on this Android 2.1 device and coupled with Samsung's 1GHz Application Processor, not only is it responsive but the UI is smooth and fast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:16:
[...]

De loze fabeltjes over de prestaties van de processor. De prestaties die genoemd worden zijn soms alleen in optimale omstandigheden te behalen, waarbij bijvoorbeeld nagenoeg alleen de buffer gebruikt wordt. Leuk dat de proc misschien goed presteert als de zon en de maan op één lijn staan, maar hij wil gewoon weten hoe snel dat ding is in de praktijk. Benches zeggen gewoon een stuk meer.

Ikzelf ben er overigens wel van overtuigd dat het snor zit, diverse hands-on reviews beschrijven dat het ding redelijk rap is en dat is voor mij, met nu nog een poeptrage iPhone 2G, voldoende.

Ik citeer een hands-on van Engadget:

[...]
Hmmm.. De snelheid van CPU resp. GPU wordt aangegeven in DMIPS en Triangles/Second.. Hoe moeten ze dit in jou ogen anders aangeven? Als je een sportieve auto ziet met in de advertentie 200Pk, geloof je dan ook niet dat hij snel is? Of meet jij ook altijd alle pakken suiker in de supermakt na of er wel echt 1000g in een pak zit (laatste is natuurlijk wat gechargeerd..)

Ik snap dat je real life benchmarks wilt zien, maar ik vind het nogal kortzichtig om zomaar alle specs aan de kant te gooien en dit als fabeltjes te beschouwen. Het is de bedoeling dat deze cijfers een goede indicatie geven hoe een toestel zal gaan presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:26:
[...]

Hmmm.. De snelheid van CPU resp. GPU wordt aangegeven in DMIPS en Triangles/Second.. Hoe moeten ze dit in jou ogen anders aangeven? Als je een sportieve auto ziet met in de advertentie 200Pk, geloof je dan ook niet dat hij snel is? Of meet jij ook altijd alle pakken suiker in de supermakt na of er wel echt 1000g in een pak zit (laatste is natuurlijk wat gechargeerd..)

Ik snap dat je real life benchmarks wilt zien, maar ik vind het nogal kortzichtig om zomaar alle specs aan de kant te gooien en dit als fabeltjes te beschouwen. Het is de bedoeling dat deze cijfers een goede indicatie geven hoe een toestel zal gaan presteren.
Ik beschouw ze ook niet als fabeltejs, ik geloof het allemaal wel, zoals ik al aanduidde met:
"Ikzelf ben er overigens wel van overtuigd dat het snor zit" ;)

Maar kan wel begrijpen dat het wat optimistisch overkomt voor sommige mensen. En durf jij je hand in het vuur te steken dat die 90m triangles worden gehaald?

Ook Engadget blijft kritisch:
Of course, polygon counts aren't everything when it comes to graphical power these days, and 300 million triangles won't help you if your handset gets laggy after you install every single Bejeweled clone in the Android Market, but forgive us if we're a little excited about the rapidly brewing mobile GPU war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:26:
[...]

Haha, je vergelijking met 200 Pk is wel verrassend.
Een auto met 200 Pk en een gewicht van 1000 kg is idd snel, heeft dat ding 1600 kg, dan vertouw ik er niets van.
Daarnaast zijn er ook instuctiesets en weet ik wat meer die er toe doen, wat iets snel maakt.
Oke, ze hebben dezelfde architectuur, maar Samsung ontwikkeld niet voor niets een eigen CPU.

Dus vandaar, Benchmarks. Ik geloof al tijden niet meer in Ghz'en en Triangles/Second en DIMPS.

Ik verwacht wel dat het snor zit, daar niet van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernst67
  • Laatst online: 06-09 21:12
Jongens, allemaal leuk, maar even terug on-topic please.

Weet iemand nu al iets over de releasedatum in NL? Ik zit namelijk wel degelijk te springen om dit toestel en als het allemaal te lang gaat duren ga ik toch voor de Desire denk ik....

Er wordt over begin juni gesproken. Zo lang wil ik wel wachten maar... hoe zeker is die datum?
Iemand?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.