Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat dat nogal moeilijk te controleren is? Ze kunnen niet van miljoenen mensen zien welke games ze al eens eerder gekocht hebben. Dus moeten die mensen of het spel niet op de nieuwe handheld spelen óf het spel opnieuw kopen. Nintendo biedt je de mogelijkheid, je moet helemaal niks.

Maar goed als je liever illegale kopiën wil spelen, ga gerust je gang. En wat een ramp, vier euro voor echt jeugdsentiment (voor mij iig).

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2011 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Joh, dat snap ik ook wel. En 4 Euro vind ik veel voor iets dat ik al heb liggen. Ik spendeer rond de 200 Euro per maand aan retrogames alleen al, dan reken ik de 360, PS3 en Wii dus niet mee en wat ik daarvoor koop per maand.

En illegaal is het niet als ik alle carts heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe ben je aan de rom dump gekomen? Heb je die gedownload of heb je die van je cart gehaald?

In het eerste geval is het illegaal, in het tweede geval is het een grijs gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 00:30:
Hoe ben je aan de rom dump gekomen? Heb je die gedownload of heb je die van je cart gehaald?

In het eerste geval is het illegaal, in het tweede geval is het een grijs gebied.
Downloaden is in nederland legaal en helemaal als je het origineel in bezt hebt, dat zou mooi zijn zeg, als dat niet eens mocht! Dat doet Apple dan nog beter. Als je Steve Jobs $25 per jaar geeft, dan meld je aan hem welke muziek je in je leven illegaal gedownload hebt en geeft hij je alles in betere kwaliteit terug en ben je legaal(!) eigenaar van die muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:11

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 23:18:
Oh gaaf! Hebbe hebbe hebbe. :)

Pre-orderen in Nederland en je hebt 'm vaak nog voor de release binnen.
Bij veel winkels in Nederland krijg je de LE voor de prijs van de normale versie als je Zelda pre-ordered. Die LE stelt volgens mij niet zo vreselijk veel voor (apart doosje met mini poster) maar toch leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 00:30:

Gedownload. En nee, dat is niet illegaal als ik het origineel in bezit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Downloaden van ROM's (aka, stelen) is illegaal.
Ik kan ook zeggen "Ik ga een paars jurkje uit de Vero Moda stelen, want ik heb er al een in het roze.", maar alsnog is het niet illegaal?
Ik weet dat de eigenaar ervan, en de winkel, er anders over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 08:18:
Ik kan ook zeggen "Ik ga een paars jurkje uit de Vero Moda stelen, want ik heb er al een in het roze.", maar alsnog is het niet illegaal?
Her en der nog wat nagelezen, maar inderdaad, het in bezit hebben van roms is hoe dan ook niet legaal, in ieder geval in Nintendo's geval. Dan rest alleen het niet hebben van een schuldgevoel als ik het origineel al bezit ;)

Maar, nogmaals, ik vind 4 Euro voor Super Mario Land te veel. Voor oude GB spellen zou ik een systeem van 0,99ct hanteren, NES games 1,50, SNES 2 Euro en N64 2,50.

[ Voor 36% gewijzigd door Exorcist op 12-06-2011 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 08:18:
Krijgen we weer van dit soort scheve vergelijkingen....

copyrighy infringement != diefstal. En al helemaal niet als je het origineel bezit. Bij software koop je vaak trouwens "de rechten" voor gebruik, en niet de game zelf.

Verder gaat je vergelijking sowieso behoorlijk mank omdat als ik een rom speel (van een cart die ik heb!!) er helemaal geen cart uit het warehouse van Nintendo verdwijnt. Als je je jurkje uit de vero moda jat verdwijnt ie toch echt uit het winkelrek. Dat je iemand gaat affikken terwijl hij de carts al heeft snap ik niet, het is geen romkid. En dan nog is het twijfelachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb een keer een stuk of 10 cartridges van de DS mee op vakantie genomen. Geen pretje. Makkelijker om ze gewoon op een flashkaart te zetten. Zolang je maar geen nieuwe games die je zelf wilt download, vind ik het best. Games kopen is belangrijk om uberhaupt nog goede games te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Ach, altijd leuk om "tegenstanders" te horen roepen over dit soort praktijken, terwijl ik vaak 100x meer games heb totaliteit. Alleen voor de 360 al 76 stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, als je nu super mario land op marktplaats koopt (3 - 8 euro) dan heb je het spel in bezit en kun je het spelen zolang je het wil. Als je het zat bent, dan verkoop je het weer voor dezelfde prijs, want tweedehandsspellen ouder dan x jaar zijn waardevast.

In dat licht is de prijs van 6 euro belachelijk. Al die gambeboy spellen hadden 1 euro moeten kosten, gba/snes 2 euro en ds/n64 3 euro. Dan zou Nintendo er veel meer aan verdienen, maar ze durven het niet aan.

Maar ze moeten hetzelf weten, zodra de R4 er is, haak ik af, ook in het licht van de regiobeperkende bullshit. Lig je lekker op het strand in Azie, kom je je droomvrouw tegen die naast je gaat liggen, pakt ze haar 3DS uit haar tas ziet ze dat jij ook een 3DS hebt, wil ze SF4 met je spelen, en dan gaat dat niet. En dan gaat ze er met die Jap verderop vandoor die wel een Asian SF4 heeft :(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar verdienen ze zelfs minder aan, het porten naar digitale omgevingen, en het nog perfect werkend krijgen, kost ook wat, en het is niet zo, dat je een 3DS Debug apparaat (PARTNER-CTR Debugger) aan elke sukkel kan verkopen voor 3000 Euro, en dan vervolgens consumenten 50 cent laat betalen.
Een iOS ontwikkelaar betaalt jaarlijks 99 Euro, waardoor goedkopere content mogelijk is, en een Android ontwikkelaar kan ook via reclame geld verdienen.

Het is dus niet alleen goedkoper maken, omdat mensen te gierig zijn, maar meer omdat het voor de ontwikkelaar te duur is om iets te goedkoop aan te bieden.
Dan vind ik die ene 4 Euro voor Super Mario Land nog erg goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:17
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 10:39:
In dat licht is de prijs van 6 euro belachelijk. Al die gambeboy spellen hadden 1 euro moeten kosten, gba/snes 2 euro en ds/n64 3 euro. Dan zou Nintendo er veel meer aan verdienen, maar ze durven het niet aan.
Tja die Ferrari's vragen ze ook veel te veel geld voor, zodra ik de kans krijg jat ik ze. Wat is dit voor kansloos geneuzel. Zodra je een droom rouw tegen komt en zij ziet dat je zelfs op het strand nog aan het gamen bent met je 3ds dan laat ze je lekker links liggen voor de sport en playboy types die hun 3de thuis hebben laten liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

De discussie iets eerder hier, m.b.t. het wel of niet illegaal zijn van roms, zullen we die gewoon achterwege laten? Bedankt. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frusciflea
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06-2021
Ik ben toch eindelijk ook een trotse bezitter van een 3DS. Ik heb dan wel een iPod Touch 4 en een Samsung Galaxy S waar ik zat games kan downloaden (om even in de discussie te wanen van de downloadprijzen), maar ik vind de waarde van die games maar nihil. Ik denk omdat het toch voornamelijk download-only games zijn en alleen maar touch controls. Toen ik pas m'n DSi en o.a. Henry Hatsworth speelde merkte ik hoe fijn het is gewoon fysieke knoppen te hebben. Daarnaast hebben de games naar mijn gevoel meer waarde dan de berg iOS-games enzo. Misschien ook omdat het altijd toch een select aantal games dat uit zal komen per week.

De hele discussie of Super Mario Land te duur is voor 4 euro vind ik zelf een beetje onzin. Vroeger heb ik die game al grijs gespeeld en nu had ik hem voor de 3DS gekocht en het blijft een te gek spel. De 4 euro is een zeer prima prijs! En helemaal te gek is het als je het met de Game Boy-border in 3D speelt... Pixel perfect gameplay! Het is toch net dat extra beetje wat 't 'm doet :)

Daarnaast zit ik niet zo met de lage resolutie van de 3DS, bij een game als PES is goed te zien dat d graphics erg strak kunnen overkomen (tijdens tussenstukjes, replays enzo, wel soms met flinke framedrops, maar andere keren ook weer vloeiend). Mario Kart 3DS heeft me uiteindelijk echt overgehaald om nu al een 3DS in huis te halen... Toen ik dat op de E3 conference zag was ik direct verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:26

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 10:39:
..ook in het licht van de regiobeperkende bullshit.
FYI, de regiobeperking is optioneel. De uitgever staat open deze wel of niet te implementeren.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04:48
[verwijderd]

[ Voor 84% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:45
Mar.tin schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:29:
Nog 3 dagen heren, en dan komt de nieuwe zelda, Wie heeft m gepre-ordered?!
a.s Vrijdag ga ik Zelda samen met de Nintendo 3DS aanschaffen :) (Zelda komt a.s vrijdag toch uit?)

Is het ook mogelijk om demo's te spelen? Ik zag een aantal pagina's terug iets over een demo van Pilotwings. Het zal wel zo zijn dat de ander via streetpass hem kan sturen? dus niet handmatig downloaden in de store?

[ Voor 37% gewijzigd door rudyman85 op 13-06-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04:48
[verwijderd]

[ Voor 92% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat je het aan de heren vroeg, maar ik heb Zelda hopelijk Donderdag binnen, aangezien dat de release date is in Japan.
Die staat al een maand bij Play-Asia op de pre-order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De meesten zullen hem woensdag wel al binnenhebben hoor :p
Voor mij niet in ieder geval, geen zin om 50 euro uit te geven aan weeral een remake.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:22:
Ik weet dat je het aan de heren vroeg, maar ik heb Zelda hopelijk Donderdag binnen, aangezien dat de release date is in Japan.
Die staat al een maand bij Play-Asia op de pre-order.
Haha, scheer je weg, onheer :+

Mijn pre-order is ook al een poos geleden geplaatst. Volgens de Gamemania site nog 2 dagen en 7 uur dus donderdag kan ik 'm als het goed is ophalen al hoop ik dat ze zoals wel vaker besluiten de game eerder te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ineens is mijn order van status veranderd, van "Paid with PayPal" naar "Preparing order", dus heb ik het toch op Donderdag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 10:00
Ik probeer nu al 2,5 dagen mijn 3DS te updaten maar het lukt me maar niet. Hij zegt op een gegeven moment wel "Bezig de update te installeren" en de progress bar wordt daarbij dan ook wel voor een paar pixels gevuld, maar op een gegeven moment stopt ie met een melding van dat het niet lukt en herstart ie. Vreemd genoeg kan ie wel gewoon verbinding maken met het internet en is er schijnbaar ook niets aan de hand met m'n SD-kaart (met een andere kaart werkt het namelijk ook niet). Iemand die dit probleem ook heeft gehad en tips heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

SD kaart maakt niet uit, hij hangt wel aan power ? (direct via de plug, niet via de inductie lader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft er niks mee te maken, ik heb beide 3DS'sen naast de router geüpdate, dus ver uit de buurt van de 3DS oplader.
Het klopt wel dat het updaten erg traag gaat, maar mijn Europese 3DS was wel 3 minuten eerder klaar, dan mijn Japanse 3DS.
Wel is het zo, dat ze allebei hetzelfde patroon hadden (begint, stopt, gaat verder, stopt, groeispeurt, stopt, nog een groeispeurt, stopt, gaat verder, klaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 10:00
DukeBox schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:17:
SD kaart maakt niet uit, hij hangt wel aan power ? (direct via de plug, niet via de inductie lader)
Ja, maar dat lijkt niet uit te maken. Ik heb hem trouwens inmiddels op een meter van mijn router geplaatst, maar ook dat lijkt niet uit te maken.

Het vreemde is dat ie de eerste update zonder problemen kon downloaden en installeren. Wat ik me wel begin af te vragen: zou dit ook iets te maken kunnen hebben met het feit dat de Nintendo-site (en mogelijk de achterliggende aanmeld-servers) niet meer volledig actief zijn? Daar kan ik me dan nog iets bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien updaten geen Club-Nintendo account verreist, neem ik aan van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Mar.tin schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:29:
Nog 3 dagen heren, en dan komt de nieuwe zelda, Wie heeft m gepre-ordered?!
Ik, kan niet wachten :) Origineel al vaak gespeeld (ook de Cube-disc bij Wink Waker), maar toch heb ik weer gewoon erg veel zin om die wereld in te duiken...

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 euro is een schandalige prijs voor een game van meer dan 20 jaar terug, helemaal als je bedenkt dat de game usergebonden is. Je kan de game, in tegenstelling tot de cartridge niet doorverkopen als je uitgespeeld bent wat de daadwerkelijke waarde van de aankoop vermindert. Als je ziet dat je de cardridge voor onder de 5 euro kan kopen maakt dat de aanschafprijs van de download vrij wrang. Helemaal als je bedenkt dat de download minder mogelijkheden heeft (geen kleurpaletten, iets wat de op de Super Gameboy (uit midden jaren '90 !) en de GBC/A beiden wel konden.

Nu zullen er wel lui zijn die beweren dat Nintendo de klassiekers wil behouden zoals ze waren maar in het verleden hadden ze er dus ook geen problemen mee om de optie tot andere grafische weergaves te bieden. Het komt gewoon weer aan op de instelling van Nintendo met dat het Nintendo zo min mogelijk mag kosten, iets wat je nu ook weer terugziet in Wii en WiiU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik vind 3 of 4 euro redelijk voor een GB game. Voor een GBC game 5/6 Advance 8/10 etc. Die paar euro voor een spel dat toen de volle mep kostte vind ik redelijk. Daarnaast zijn ze 2e hands ook meestal niet veel goedkoper te krijgen, en ik speel GB games nu toch liever op de 3DS dan dat brakke onverlichte! monochromen scherm.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 08:42:
4 euro is een schandalige prijs voor een game van meer dan 20 jaar terug, helemaal als je bedenkt dat de game usergebonden is. Je kan de game, in tegenstelling tot de cartridge niet doorverkopen als je uitgespeeld bent wat de daadwerkelijke waarde van de aankoop vermindert. Als je ziet dat je de cardridge voor onder de 5 euro kan kopen maakt dat de aanschafprijs van de download vrij wrang. Helemaal als je bedenkt dat de download minder mogelijkheden heeft (geen kleurpaletten, iets wat de op de Super Gameboy (uit midden jaren '90 !) en de GBC/A beiden wel konden.

Nu zullen er wel lui zijn die beweren dat Nintendo de klassiekers wil behouden zoals ze waren maar in het verleden hadden ze er dus ook geen problemen mee om de optie tot andere grafische weergaves te bieden. Het komt gewoon weer aan op de instelling van Nintendo met dat het Nintendo zo min mogelijk mag kosten, iets wat je nu ook weer terugziet in Wii en WiiU
"copy protection on the 3DS is so complex, we can't explain it"

Ik geef ze nog 2 maanden, dan kan ik met de R3DS legaal al mijn emulators spelen en is het proleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:51
Zelda 3DS is vannacht verzonden door TheHut (voor 25GBP / 28 euro gekocht).
Hopelijk voor 30 juni binnen :)
Vorige pakketje was er binnen een week, dus heb goede hoop :)

En ja mensen ik had hem ook gewoon in Nederland kunnen halen en dan misschien al wel vandaag kunnen spelen, maar 40+ euro betalen voor PRECIES dezelfde game gaat me een beetje ver voor die paar dagen eerder.... Ten slotte moest ik ook al wachten tot de release, dus die paar dagen extra maakt dan niet meer zoveel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas0mniia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-10 10:26
Heeft iemand Zelda 3DS al ontvangen of in de winkels zien liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Net sms gehad om hem op te halen..
@ hieronder, FRS, SMS van bevriende medewerker.

[ Voor 42% gewijzigd door DukeBox op 15-06-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas0mniia
Nice, bij welke winkel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 18:57
Free record schijnt m al te hebben.
Zelf gereserveerd bij Nedgame, nog niks gehoord...

@hierboven, waar heb jij die sms van...

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Play-Asia heb ik dit nu nog:
Afbeeldingslocatie: http://www.yamihoshi.nl/files/images/prezel.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-10 22:34
En van waar de voorkeur om een Japanse versie te bestellen? :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets met websites, bezoekers aantallen extrapoleren en over x jaar review games die je krijgt te kunnen spelen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik een Japanse en Europese 3DS heb, maar de Europese 3DS is voor zakelijk gebruik, en ik wil ook onderweg (in de bus, in de trein, onderweg naar Gamescom, etc.) ook kunnen gamen, daar is mijn Japanse 3DS weer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Klinkt erg ingewikkeld allemaal maar als dat voor jou de oplossing is, doen! :P

Japans is sowieso cool. Ik vond het al heer stoer toen ik eindelijk de kana tekens in een spel kon lezen ipv ze als vreemde tekens te zien. Echter begreep ik slechts 1% van de dingen die ik las, niet zo effectief dus. Dat wordt meer Japans leren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 18:57
Nedgame, Game Mania, Bart Smit, Intertoys... allemaal vrijdag pas :(
Maar Free Record had 'm d:)b

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de Robin Williams en Zelda fans, Nintendo heeft net een nieuwe mail verzonden:
http://www.yamihoshi.nl/tech/?p=3008 (Door mij vertaald).
De bijgevoegde reclame spot: YouTube: ‪The Legend of Zelda: Ocarina of Time Commercial (Dutch)‬‏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Mijn order bij vgp is nog processing. Maar in Canada is de official date zondag 19 juni. Hoop dat ze hem morgen of overmorgen versturen zodat ik hem dinsdag in huis heb.

Wel grappige reclame trouwens.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:19
Dennis Lammers schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:31:
Zelda 3DS is vannacht verzonden door TheHut (voor 25GBP / 28 euro gekocht).
Hopelijk voor 30 juni binnen :)
Vorige pakketje was er binnen een week, dus heb goede hoop :)

En ja mensen ik had hem ook gewoon in Nederland kunnen halen en dan misschien al wel vandaag kunnen spelen, maar 40+ euro betalen voor PRECIES dezelfde game gaat me een beetje ver voor die paar dagen eerder.... Ten slotte moest ik ook al wachten tot de release, dus die paar dagen extra maakt dan niet meer zoveel uit :)
Hij is nu bijna 30 pond bij The Hut.com.
Dus lijkt me duurder geworden in de tussentijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

http://www.eurogamer.net/...ocarina-of-time-3d-review veelbelovend.

E: Ik kan echt niet wachten. Ik hoop van harte dat de GameMania morgen al een smsje stuurt dat m'n Zelda klaarligt. (zoals bij RDR en m'n 3DS gebeurde.)

[ Voor 42% gewijzigd door Thomas op 15-06-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Thomasthomas schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:31:
http://www.eurogamer.net/...ocarina-of-time-3d-review veelbelovend.

E: Ik kan echt niet wachten. Ik hoop van harte dat de GameMania morgen al een smsje stuurt dat m'n Zelda klaarligt. (zoals bij RDR en m'n 3DS gebeurde.)
Zeker veelbelovend! Net uit het werk even bij de FRS geweest, en daar lag Zelda al in de schappen :) Meteen meegenomen natuurlijk. Daar heb ik de 3DS toch voor gekocht.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

ReCreator schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:36:
[...]

Zeker veelbelovend! Net uit het werk even bij de FRS geweest, en daar lag Zelda al in de schappen :) Meteen meegenomen natuurlijk. Daar heb ik de 3DS toch voor gekocht.
Ik ga morgen ook gewoon even langs de FRS denk ik. Geen zin, en geen geduld, om te wachten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pado
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-08-2020
Ik zag Zelda ook al in FRS, maar daar kreeg je natuurlijk weer niet de limited edition poster/cover... dus maar even wachten tot morgen... kreeg bij Game-Mania te horen dat ze het morgen middag het wel mogen verkopen -___-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen maar even de MM in lopen om te kijken of OOT er al is en anders volgende week maar kijken, vermaak mij nog goed met Links Awakening, zit nog wel voor een tiental uren gameplay in dus heb nog geen haast met OOT maar ben wel super benieuwd hoe het er in 3D eruit ziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik wacht wel tot morgenmiddag dan, bij de GM :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelda deze week voor €33 bij de Saturn. Ben benieuwd of de MM meegaat met deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net weer een update gedaan op mijn 3ds , wat voegt die update nieuw toe?

PS , ik had de 7de al de update met browser en shop gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Laatst online: 13-09 11:57
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 05:34:
Ik heb net weer een update gedaan op mijn 3ds , wat voegt die update nieuw toe?

PS , ik had de 7de al de update met browser en shop gedaan.
Niks bijzonders, het fixt een probleem met Ridge Racer die ontstond na de schop update :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar toch heb ik niemand met Ridge Racer horen klagen over dit probleem.
Sterker nog, ze hadden dit probleem niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik zat te dubben of ik Zelda toch maar ging halen (heb zelf geen 3DS :P, maar mocht die van mijn vrouw (binnenshuis weliswaar) dan gebruiken).
Ze kwam thuis, maar bij de FRS hadden ze niet de special editie. Dus gisterenavond gepreordered bij GM.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Wat is het verschil tussen de normale en de special edition? Paar extra dingen erbij zoals poster of ook een ander doosje en cartridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik weet, krijg je een Amerikaans doosje bij een pre-order.
Zo niet, dan krijg je de Europese/Australische/Japanse doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Dus niet zo een mooie gouden hoes met gouden cartridge zoals vroeger op de NES en bij OoT op de N64? :D

@hieronder
Wel dus? Cool, misschien dan maar mijn order annuleren om ook zo een goude versie te bemachtigen :D

[ Voor 36% gewijzigd door Sir_Hendro op 16-06-2011 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 08:51:
Wat is het verschil tussen de normale en de special edition? Paar extra dingen erbij zoals poster of ook een ander doosje en cartridge?
Bij de goude editie heb je een goudkleurig hoesje en een groot Zelda poster erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat dus. Het is niet heel boeiend, maar voor dat zelfde bedrag wel leuk om te hebben. En aangezien Zelda 64 OoT nog steeds een speciaal plekje in mijn hart heeft (bla bla bla) is het toch leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Krijg je ook toevallig die Ocarina erbij? :9~

Afbeeldingslocatie: http://cache.gawkerassets.com/assets/images/9/2011/06/zeldaswag2_01.jpg

O+ O+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Die 33 euro bij Saturn, is dat ook in Groningen?

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Sir_Hendro schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:11:
Krijg je ook toevallig die Ocarina erbij? :9~

[afbeelding]

O+ O+ O+
Ik ga binnenkort via internet een Zelda type Ocarina aanschaffen. Is niet eens zo heel duur. (Tussen de 65 en 110 dollar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pado
Net Zelda opgehaald bij Game-Mania ~~. Je krijgt gewoon Zelda in het normale verpakking + een aparte doosje met de gouden cover (met rupees achter op xd) en het poster opgevouwen er in.

Het poster ziet er helaas wel lelijk uit, omdat het helemaal opgevouwen er in zat -__-;;...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heb ook net Zelda bij de GameMania gekocht. Gewoon 2 doosjes.

E: Erg leuk zo te zien. Mooi 3D, goede controls. Heb de orginele versie niet gespeeld, maar deze speelt zeer goed.

[ Voor 49% gewijzigd door Thomas op 16-06-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb nog geen sms gekregen van de GM. Maar ben toch pas morgen weer in de buurt van de zwartjan in Rotterdam. Ben echt benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Play-Asia heeft nog het spel nog niet verstuurd, maar ik vind het niet erg, want morgen zijn we bij Nintendo België zelf, om de game op locatie uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:47:
Play-Asia heeft nog het spel nog niet verstuurd, maar ik vind het niet erg, want morgen zijn we bij Nintendo België zelf, om de game op locatie uit te proberen.
Lekker op tijd, konden ze dat niet eerder regelen? Heeft toch geen toegevoegde waarde zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Arunia schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:38:
Ik heb nog geen sms gekregen van de GM. Maar ben toch pas morgen weer in de buurt van de zwartjan in Rotterdam. Ben echt benieuwd.
Ik ben gewoon langs gegaan. Was toch in Utrecht Centraal dus ik vroeg het even bij de GM, en ze hadden hem al binnen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 18:09

Chaos-Zero

Sega fan!

Hoe duur is hij bij de GM?

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

45 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pado
39,98 in Alkmaar :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>>akii
Nee, aangezien ze deze week pas de game hadden ontvangen, wat ik al erg vreemd vond.
We mochten alleen Donderdag of Vrijdag kiezen, we kozen voor Vrijdag, want we moesten toch al in Breda zijn op Vrijdag, en dat is dan ook onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:47:
Naar Belgie gaan om een game te proberen die nu al in de winkels ligt :') !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die afspraak was al maanden geleden gepland.
En bovendien is Antwerpen ook een stuk dichterbij dan Nieuwegein.

Edit:
Star Fox 64 3D komt op 9 September 2011 naar Europa:
http://www.yamihoshi.nl/tech/?p=3024

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-10 13:38
schijt bartsmit ook, wordt ik gebeld dat ik mijn gereserveerde zelda mag komen ophalen, blijkt wel dat ik de gewone heb en niet die met het limited edition doosje :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ice_Lord schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:48:
schijt bartsmit ook, wordt ik gebeld dat ik mijn gereserveerde zelda mag komen ophalen, blijkt wel dat ik de gewone heb en niet die met het limited edition doosje :s.
Da's kut. Maar het gaat toch om het spel. Ik vind het limited hoesje niet eens heel mooi ofzo, zou alleen goed staan bij een klassieke zelda collectie. Het spel is verder echt top. De besturing, hoe je met de gyroscoop rond kan kijken (ik dacht dat dat niet goed zou werken, maar het doet het beter dan ik dacht), graphics... Must have voor de 3DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
spel is zeker top ben em nu ook aan het spelen, maar zoals jij het ook al aangeeft staat z'n speciaal doosje wel mooi bij mijn collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Gisteravond nog even 'snel' Phantom Hourglass uitgespeeld, nu een half uurtje OoT zitten spelen, wat een fantastische game zeg. Ik heb nooit de originele gespeeld, alleen filmpjes van gezien maar de 3D versie vind ik best impressive. Speelt heerlijk, draait soepel en het 3D komt heel goed tot z'n recht. Hier ga ik heel wat uurtjes zoet mee zijn.

De LE stelt zoals ik verwacht had niets voor maar toch leuk om te hebben. Jammer dat zoals iemand al zei de poster zo lelijk opgevouwen in het doosje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomasthomas schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:21:
[...]

Da's kut. Maar het gaat toch om het spel. Ik vind het limited hoesje niet eens heel mooi ofzo, zou alleen goed staan bij een klassieke zelda collectie. Het spel is verder echt top. De besturing, hoe je met de gyroscoop rond kan kijken (ik dacht dat dat niet goed zou werken, maar het doet het beter dan ik dacht), graphics... Must have voor de 3DS.
Ook het mooie is dat je de gyroscoop kan uitschakelen in het spel :) Vooral handig als je in een openbare ruimte bent :p (Trein bv.)

Spel zelf: geweldig. De N64 versie was al leuk, maar deze gaat daar nog eens rustig overheen.

Alleen jammer dat Club Nintendo plat ligt door de hackers :( Kan 'm niet registreren.

Ik heb 'm trouwens voor 40 euro in centrum Den Haag (MediaMarkt) gehaald. Zonder LE.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:21:
[...]
Spel zelf: geweldig. De N64 versie was al leuk, maar deze gaat daar nog eens rustig overheen.
Het is hetzelfde frikkin' spel. Dat je de aankoop wil rechtvaardigen ok, maar je moet ook niet overdrijven :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik heb me vorige week nog flink zitten vermaken met OoT op de N64. Lekker genieten van de magische wereld. Tevens is Zelda met een rumble pack ook een nieuwe ervaring. Vroeger speelde ik zonder maar nu heb ik zo een leuk ding. Ik ben nu echter gestopt omdat ik het genot wil voortzetten op de 3DS. Helaas kan ik pas zaterdag mijn zwarte 3DS met Zelda kopen want ik wil hem niet in Duitsland kopen met alles in Duits. Morgen avond lekker naar NL en dan zaterdag de spullen kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 18:09

Chaos-Zero

Sega fan!

Ja hoe zit het eigenlijk met de rumble. Dat zit er natuurlijk niet in, maar wordt je nog op een andere manier gehint naar schatten?

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Boeboe schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:39:
[...]

Het is hetzelfde frikkin' spel. Dat je de aankoop wil rechtvaardigen ok, maar je moet ook niet overdrijven :p
Hogere polycount, scherpere textures, 3D, toevoeging van Gyro besturing, verbeterde interface, dat noem ik rustig 'over het origineel heengaan', niets overdreven aan ;) Ja, het verhaal is frikkin' hetzelfde maar het is veel meer dan gewoon een port waar geen moeite in is gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneoK schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 02:57:
[...]

Hogere polycount, scherpere textures, 3D, toevoeging van Gyro besturing, verbeterde interface, dat noem ik rustig 'over het origineel heengaan', niets overdreven aan ;) Ja, het verhaal is frikkin' hetzelfde maar het is veel meer dan gewoon een port waar geen moeite in is gestoken.
-Gyro besturing is onpraktisch icm met 3D beelden
-Enige 'extra's' zijn Master Quest en Boss Rush mode. Zozo....
-Waar andere games een rearranged soundtrack krijgen doet deze game het nog met de beroerde Midi'tjes uit het N64-tijdperk.

Typisch weer een geval van Nintendo en zuinig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 12:43
gyrobesturing nu alleen nog gebruikt om rond te kijken maar dat gaat prima hoor met 3d aan, mocht het toch niet goed gaan kun je 3d altijd uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 00:26:
Ik heb me vorige week nog flink zitten vermaken met OoT op de N64. Lekker genieten van de magische wereld. Tevens is Zelda met een rumble pack ook een nieuwe ervaring. Vroeger speelde ik zonder maar nu heb ik zo een leuk ding. Ik ben nu echter gestopt omdat ik het genot wil voortzetten op de 3DS. Helaas kan ik pas zaterdag mijn zwarte 3DS met Zelda kopen want ik wil hem niet in Duitsland kopen met alles in Duits. Morgen avond lekker naar NL en dan zaterdag de spullen kopen :)
In Europa kan je overal dezelfde versie van het spel kopen ;) Ook de 3DS ondersteund gewoon Nederlands als je die in Duitsland koopt. (Want andersom is ook het geval) De game zelf is in het Engels, Duits, Frans, Italiaans en Spaans. (Afhankelijk van de systeeminstelling)
Boeboe schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:39:
[...]

Het is niet overdreven. Als ze een directe port van het spel hadden gemaakt had je misschien gelijk gehad. Maar de 3DS heeft echt wel toegevoegde waarde.

En wat had je gewild? Dat ze een klassieker gingen verpesten door er te veel aan te veranderen. Ik kan me geen OoT zonder de originele muziek voorstellen. Het zou voor mij een gigantische tegenvaller zijn, en ik zou de game dan misschien niet eens kopen.

Natuurlijk willen we allemaal een nieuwe game, maar ik vermoed dat we daar nog wel iets langer op moeten wachten. Maar ook die zal wel weer komen ;)

Zoals de reviews al zeggen:
http://3ds.nintendolife.c...da_ocarina_of_time_3d_3ds
http://www.n-europe.com/review.php?rid=581

10/10 :)

En betreft gyroscopisch rondkijken in 3D, de handleiding is daar simpel in: beweeg je lichaam in de richting waarin je wil kijken. Hierdoor behoud je je kijkhoek.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2011 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas0mniia
Bovendien kan je ook rondkijken met de slide pad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, dat kan nog ook :) Maar ik zei al dat je de Gyroscoop onder Options kan uitzetten. Dan moet je idd de Slide Pad gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 08:07:
[...]

In Europa kan je overal dezelfde versie van het spel kopen ;) Ook de 3DS ondersteund gewoon Nederlands als je die in Duitsland koopt. (Want andersom is ook het geval) De game zelf is in het Engels, Duits, Frans, Italiaans en Spaans. (Afhankelijk van de systeeminstelling)
Enkele spellen die ik in Duitsland gekocht had waren niet multi language en zat je dus met lelijke Duitse schermteksten en als het helemaal erg is ook nog eens Duitse stemmen :r

Daarnaast krijg je ook Doosjes met Duitse teksten. Dan heb ik liever Nederlandse doosjes en gegarandeerd Engelse tekst beschikbaar in de games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
[sarcasm mode] Ik begin toch langzaam spijt te krijgen van dit spel, hij is wel zo verschrikkelijk slecht dat ik gister gewoon de eerste 3 kerkers gewoon moest uitspelen :D [/sarcasm mode]

Maar nu serieus, echt de game is echt geweldig! Het is gewoon net zo verslavend als op de Nintendo 64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Gaan we nog een race houden wie het eerst alle Gold Skulttulla's heeft verzameld? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ice_Lord schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:21:
[sarcasm mode] Ik begin toch langzaam spijt te krijgen van dit spel, hij is wel zo verschrikkelijk slecht dat ik gister gewoon de eerste 3 kerkers gewoon moest uitspelen :D \[/sarcasm mode]

Maar nu serieus, echt de game is echt geweldig! Het is gewoon net zo verslavend als op de Nintendo 64
Dat is natuurlijk niet zo'n prestatie aangezien de puzzels en kerkers precies hetzelfde zijn als zo'n 13 jaar terug.

In beter nieuws. Er is manier gevonden om een buffer overflow te laten plaatsvinden in SSF4.....dat gaat de goede kant op :).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-09 20:10

Freshnezz

Why so serious?

Hehehe dat is hem nou juist. Als je een jaartje of 14 bent is het natuurlijk een super wereld die voor je open gaat en heb je zeeën van tijd om je op Hyrule te storten. Nu is dat (helaas) wel anders.

Ik ben echt aan het twijfelen om de 3DS en Zelda te halen, maar ben wel bang dat ik het na een tijdje links laat liggen. Maar ja aan de andere kant is het niet zomaar een port en is er wel degelijk veel veranderd wat het weer leuk maakt om te spelen.. en het is 3D natuurlijk hehe.. Dilemma 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
Nou ik ben inmiddels 25 en blijf de game geweldig vinden, ik maak gewoon tijd vrij voor deze game. En in de avond in bed kun je makkelijk ook even spelen, alleen wel handig dan om de gyro uit te zetten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Freshnezz schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:04:
[...]

Hehehe dat is hem nou juist. Als je een jaartje of 14 bent is het natuurlijk een super wereld die voor je open gaat en heb je zeeën van tijd om je op Hyrule te storten. Nu is dat (helaas) wel anders.

Ik ben echt aan het twijfelen om de 3DS en Zelda te halen, maar ben wel bang dat ik het na een tijdje links laat liggen. Maar ja aan de andere kant is het niet zomaar een port en is er wel degelijk veel veranderd wat het weer leuk maakt om te spelen.. en het is 3D natuurlijk hehe.. Dilemma 8)7
Ach bij mij het zelfde verhaal maar ik heb de knoop gewoon doorgehakt. Morgen ga ik me opnieuw inleven in OoT en ik zit nu al de uurtjes af te tellen tot ik morgen vroeg als eerste idioot de winkel in storm om een 3DS met Zelda te kopen lol. Het is best mogelijk dat ik er over een aantal weken eventjes op ben uitgekeken maar er komt dan vast wel weer een ander leuk spel. Sowieso ga ik Zelda en daarna Master Quest helemaal op 100% uitspelen voordat ik hem in de hoek leg. Dat heb ik ook voorheen met Castlevania Dawn of Sorrow op de DS gedaan. Dat was ook een heerlijk spel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

Must...resist....buying....3ds.....

Argh, ik heb gewoon zin om die opgepoetste OoT opnieuw te spelen. Terwijl ik me nog zo voorgenomen om te wachten op een prijsverlaging/3dsLite.

PSN: Geengrenzuh

Pagina: 1 ... 14 ... 121 Laatste

Let op:
~[html]Let op: Aanbieden/vragen van Nintendo Club codes is niet toegestaan. Vragen om andere codes ook niet

Wil je in de spelerstabel opgenomen worden? Stuur dan een DM naar <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/69716">Boeboe</a> of <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/240474">superericje</a>!~[/html]