Poeh, als hij echt 250 euro moet kosten dan haal ik hem wel uit de states.
Omdat? Hij zal daar echt niet veel goedkoper zijn, plus je zit met verzendkosten en douanerisico. Wat mij alleen onduidelijk was is of de spellen nu wel of niet regiovrij zijn. Als we hier namelijk weer met prijzen van spellen en releasedata worden afgezet zou importeren wel interessant kunnen zijn als je ook al je spellen uit de states haalt.
Ps4/switch gamer
Ik vind de prijs wel heel erg duur, van de rekenkracht die het apparaat bied zal die prijs wel niet zo hoog zijn, dat komt denk ik door het 3D scherm, jammer genoeg betaal ik niet graag voor een 3D schermpje veel geld als het voor de rest helemaal niets meer voorstelt.
Nintendo is altijd al duur geweest als je kijkt naar prijs/performance maar ze bieden wel enorme degelijke bouwkwaliteit en een goed werkend apparaat.
Nintendo is altijd al duur geweest als je kijkt naar prijs/performance maar ze bieden wel enorme degelijke bouwkwaliteit en een goed werkend apparaat.
Ik bedoel meenemen tijdens een USA tripje 
Nintendo spul kost daar meestal minder in dollars dan hier in euro's.
Nintendo spul kost daar meestal minder in dollars dan hier in euro's.
Haha ja dan wel
Heb mijn huidige DS ook uit de nintendo store in New York.
Ps4/switch gamer
Voor wie een mooi overzicht wil van wat er nu eigenlijk al geweten is over de 3DS heeft Gametrailers.com een filmpje gemaakt waarin alles op een rijtje gezet wordt. Best wel goede info voor in de TS ook
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Anoniem: 334595
Ik heb net een eerste review gevonden over de 3DS http://3ds-kopen.nl/review.html klopt die eigenlijk?
Je kan die hele site toch echt niet serieus nemen? Lijkt wel door een 12-jarige gemaakt.Anoniem: 334595 schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:16:
Ik heb net een eerste review gevonden over de 3DS http://3ds-kopen.nl/review.html klopt die eigenlijk?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Anoniem: 338511
Anoniem: 334595 schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:16:
Verleden tijd ?Zoals je waarschijnlijk wel weet is de Nintendo 3DS een vrij nieuwe spelcomputer van Nintendo die sinds maart 2011 op de markt gebracht is.
Ben je al overtuigd?
Games
Wel, waarschijnlijk nog niet
Zoals de PSP zekerjammer genoeg laat Nintendo echter ook wat steekjes vallen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de kleine kijkhoek en het feit dat de grafische prestaties nog steeds erg laag liggen vergelen met die van andere aanbieders.
Dit jaar komt hij als het goed is!
.
Ben benieuwd wanneer Nintendo de Europese details onthuld.
[ Voor 6% gewijzigd door Cubic X op 02-01-2011 12:16 ]
Anoniem: 294754
Ik ben benieuwd. Ik was eerst ook helemaal pro-DS, heb toen voor Dissidia een PSP gekocht en ik zou mijn DS niet eens meer kunnen vinden. 3DS klinkt veelbelovend, maar dat deed de DS ook en het lag toch niet helemaal voor mij. Ik zal hem wel kopen, en zal wel spelen, maar of ik hem deze keer leuker vind dan de concurrent van Sony? Geen idee.
Ik denk wel dat hij pas in early 2012, of als het lukt kerst 2011 komt. Als ze pas meer details vrijgeven op de E3, kan je daarna zeker qua hardware altijd wel een tijdje wachten.
Ik denk wel dat hij pas in early 2012, of als het lukt kerst 2011 komt. Als ze pas meer details vrijgeven op de E3, kan je daarna zeker qua hardware altijd wel een tijdje wachten.
Eerste foto's + een filmpje zijn uitgelekt:
(Chinese website)
http://forum.tgbus.com/vi...089&extra=page%3D1&page=1
(Chinese website)
http://forum.tgbus.com/vi...089&extra=page%3D1&page=1
Net iets kleiner dan de ds lite, netjes
19 januariCubic X schreef op zondag 02 januari 2011 @ 12:16:
Dit jaar komt hij als het goed is!![]()
.
Je hebt gelijk en nog wel in ons kikkerlandje!

Ben erg benieuwd naar de datum en prijs
LOL, die 3DS pics van gister blijken te zijn van een uit de fabriek gejatte 3DS. Ik zeg: publiciteitsstunt.
@Theebag, je hebt geen DM aanstaan dus ik hoop dat je dit topic nog volgt
.
Met de shitload aan informatie die er vandaag 19 januari (hoe kan ik me zo hard vergissen
) gaat komen is het hoog tijd dat dit topic eens een echte TS krijgt ipv een copy/paste van een persbericht. Wil jij die taak op jou nemen of laat je dat liever aan iemand anders over? Anders wil ik me daar vanavond wel mee bezighouden. In dat laatste geval: Kan je me dan mederechten geven op de topicstart?
Met de shitload aan informatie die er vandaag 19 januari (hoe kan ik me zo hard vergissen

[ Voor 17% gewijzigd door boe2 op 05-01-2011 10:30 ]
w00t daar ga k dus echt wel heen. is er nog iets van een website van ?Cubic X schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:14:
[...]
Je hebt gelijk en nog wel in ons kikkerlandje!
[afbeelding]
Ben erg benieuwd naar de datum en prijs.
hmm ik lees net dat het event alleen voor de pers is
[ Voor 12% gewijzigd door Tripwire999 op 06-01-2011 20:08 ]
same here
maar denk dat je een invite moet krijgen van big N om erbij te mogen zijn
De 3DS heeft een batterijduur van 3-5 uur, daarna moet hij 3.5 uur opladen...erg slecht, soort PSP-1000 verhaal
.

Zo kort? auw
2de generatie betere batterij duur?!
2de generatie betere batterij duur?!
Mja, Ninty onderschat dat soort dingen nog wel eens expres. Ze zeggen van de DSi ook dat 'ie 3-5 uur meegaat op maximale schermhelderheid uit mijn hoofd. Afwachten maar.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Lekker boeiend. Speel jij wel eens langer dan 3 uur achter elkaar op een handheld? Misschien als je thuis bent maar dan kan je hem gewoon in het stopcontact doen. Maar ik denk op lagere helderheid met internet uit dat het wel mee zal vallen.Cubic X schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 10:06:
De 3DS heeft een batterijduur van 3-5 uur, daarna moet hij 3.5 uur opladen...erg slecht, soort PSP-1000 verhaal.
Ps4/switch gamer
Ik speelde pokemon vroeger weleens 4 uur achter elkaar ofzo, ik vind 3-5 uur belachelijk weinig, zeker voor een prijs van 250 euro. Jammer, maar voorlopig wacht ik dus nog ff af met de 3DS.
Het is een handheld, bedoeld om lang en zonder stroom op te kunnen spelen. 3 uur achter elkaar misschien niet, maar om nu elke keer na elke sessie het ding op te laden? Afijn, het is niet lang maar desondanks komt de handheld wel in mijn huisNinTeNdO_FrEaK schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:14:
[...]
Lekker boeiend. Speel jij wel eens langer dan 3 uur achter elkaar op een handheld? Misschien als je thuis bent maar dan kan je hem gewoon in het stopcontact doen. Maar ik denk op lagere helderheid met internet uit dat het wel mee zal vallen.
De prijs staat nog niet vast, het zou mij persoonlijk niks verbazen als de 3DS een adviesprijs van rond de 300 euro krijgt (289,99 of zo).Il 2 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 18:11:
Ik speelde pokemon vroeger weleens 4 uur achter elkaar ofzo, ik vind 3-5 uur belachelijk weinig, zeker voor een prijs van 250 euro. Jammer, maar voorlopig wacht ik dus nog ff af met de 3DS.
Naja, je krijgt er dit keer wel een dock bij, dus opladen is dan wel weer simpel
Snap uberhaupt niet wat het voordeel is van een dock tov een Adapter, die er dacht ik ook bij geleverd wordt. Het staat mooier, maar voor de rest?matthijst schreef op zondag 09 januari 2011 @ 11:18:
Naja, je krijgt er dit keer wel een dock bij, dus opladen is dan wel weer simpel
Inderdaad. Met zo'n dock kan je natuurlijk veel lastiger doorspelen tijdens het opladen. Doe mij maar een simpele lader, of nog beter, beide
Don't dream your life, live your dreams!
Scheelt weer een kwart seconde bij aan de lader leggen...
Benieuwd of ze nog wat demo units neer gaan zetten voor de release.
Iemand enig idee hoe dat met vorige DS-en ging?
Zou hem wel ff willen zien voordat ik m aanschaf.
Heb nog een oude DS liggen die ik nooit gebruik, dus dat 3D gebeuren moet wel een beetje mooi zijn, wil ik t de moeite waard vinden.
Iemand enig idee hoe dat met vorige DS-en ging?
Zou hem wel ff willen zien voordat ik m aanschaf.
Heb nog een oude DS liggen die ik nooit gebruik, dus dat 3D gebeuren moet wel een beetje mooi zijn, wil ik t de moeite waard vinden.
dubbele post
[ Voor 91% gewijzigd door Gatygun op 10-01-2011 17:05 ]
Er is overigens ook vermeld dat de 3DS alles aan heeft staan, schakel wifi uit ( wat je toch niet nodig heb buiten de deur over het algemeen ) gooi scherm verlichting 1-2 standjes lager en je krijg al weer wat extra speling net als bij een laptop.Cubic X schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:11:
[...]
Het is een handheld, bedoeld om lang en zonder stroom op te kunnen spelen. 3 uur achter elkaar misschien niet, maar om nu elke keer na elke sessie het ding op te laden? Afijn, het is niet lang maar desondanks komt de handheld wel in mijn huis.
[...]
De prijs staat nog niet vast, het zou mij persoonlijk niks verbazen als de 3DS een adviesprijs van rond de 300 euro krijgt (289,99 of zo).
tevens nog een vraagje:
Iemand een idee waar je zo'n ding kan pre-orderen in nederland? 3DS bedoel ik dan
[ Voor 6% gewijzigd door Gatygun op 10-01-2011 17:05 ]
hier trouwens een mooi filmpje hoe het effect eruit gaat zien
(DOA)
(vanaf 1:00)
YouTube: N3DS Dead or Alive Dimensions PV 2011-01-09#!
Vind het een beetje tegenvallen.. het spel zelf is toch grotendeels '''normaal'' maar wat kleine effecten zoals de quicktimes specials ontploffingen enz komen je scherm uit lopen.
in dit spel is het dus meer een gimmick dan een toegevoegde waarde.
En hier nog meer filmpjes
http://kotaku.com/5729308...ll-lookin-good-on-the-3ds
.
Verder is hier te lezen dat de 3DS een stappenteller zou krijgen...
http://www.gamert.nl/nieu...ijduur_is_kort_handh.html
Met het idee om punten te geven per stap, om zo de speler te laten bewegen.
Denk ook met het oog op Pokemon, dat nu met een externe stappenteller is geleverd.
Bij dit bericht twijfel ik zelf nog over de echtheid, omdat er geen bron , dus zie ik dit meer als een gerucht.
(DOA)
Vind het een beetje tegenvallen.. het spel zelf is toch grotendeels '''normaal'' maar wat kleine effecten zoals de quicktimes specials ontploffingen enz komen je scherm uit lopen.
En hier nog meer filmpjes
http://kotaku.com/5729308...ll-lookin-good-on-the-3ds
.
Verder is hier te lezen dat de 3DS een stappenteller zou krijgen...
http://www.gamert.nl/nieu...ijduur_is_kort_handh.html
Met het idee om punten te geven per stap, om zo de speler te laten bewegen.
Denk ook met het oog op Pokemon, dat nu met een externe stappenteller is geleverd.
Bij dit bericht twijfel ik zelf nog over de echtheid, omdat er geen bron , dus zie ik dit meer als een gerucht.
[ Voor 101% gewijzigd door AlphaWierie op 10-01-2011 18:29 ]
effect schijnt erg te verschillen.
Doa schijnt niet veel te zijn met 3D. Maar streetfighter / zelda / pilotwings / resident evil weer erg mooi.
wel erg mooi grafisch dat spul:

fur + ogen zien er erg mooi uit
Doa schijnt niet veel te zijn met 3D. Maar streetfighter / zelda / pilotwings / resident evil weer erg mooi.
wel erg mooi grafisch dat spul:

fur + ogen zien er erg mooi uit
Errr, je kunt een 3D-scherm toch niet beoordelen in een 2D filmpje?AlphaWierie schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:07:
hier trouwens een mooi filmpje hoe het effect eruit gaat zien
(DOA)
Bovendien kunnen de effecten in het filmpje helemaal niet op de 3DS, dat kan zo'n scherm helemaal niet.
Bij de 3DS krijg je een effect wat vergelijkbaar is met een kijkdoos. Lagen gaan alleen verder in het scherm, niet er uit.
[ Voor 23% gewijzigd door Grozno op 10-01-2011 21:21 ]
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Natuurlijk kan het er wel uitsteken, alleen niet ver door de grote van het scherm.Grozno schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:15:
[...]
Errr, je kunt een 3D-scherm toch niet beoordelen in een 2D filmpje?
Bovendien kunnen de effecten in het filmpje helemaal niet op de 3DS, dat kan zo'n scherm helemaal niet.
Bij de 3DS krijg je een effect wat vergelijkbaar is met een kijkdoos. Lagen gaan alleen verder in het scherm, niet er uit.
Het is maar net hoe je het toepast, bij een game zoals zelda zal je het niet snel toegepast worden, ze gaan hier eerder voor diepte inderdaad.
Maar bij de tech demo van metal gear solid, vliegen de bijtjes toch echt voor het schermpje. en blaadjes.
[ Voor 5% gewijzigd door Gatygun op 10-01-2011 22:19 ]
Ik weet dat niet zo zeker, na verschillende impressies te hebben gelezen (power unlimited, IGN gamespot) beschrijven ze toch allemaal dat het lijkt alsof er dingen uit het scherm komen.Grozno schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:15:
[...]
Errr, je kunt een 3D-scherm toch niet beoordelen in een 2D filmpje?
Zo stond ook beschreven dat bij MGS, toen snake werd aangevallen door een slang, je echt de neiging had om weg te duiken.
Zo was bij pilotwings beschreven dat het leek alsof de ringen en ballonnen zo uit het scherm kwamen dat je ze wou aanraken.
ik verwacht zelf ook niet dat dingen Meters uit het beeld komen
Er komen namelijk ook volwaardige 3D films op, waarbij verzekerd was dat het het zelfde zou zijn als een bioscoop ervaring.
[ Voor 31% gewijzigd door AlphaWierie op 10-01-2011 23:52 ]
filmpje van een kereltje die wat spul opgenomen had, echter was hij wel de sjaak 
YouTube: Resident Evil Mercenaries 3DS Trailer From Nintendo World 2011 [Full HD]
YouTube: Resident Evil Mercenaries 3DS Trailer From Nintendo World 2011 [Full HD]
Ook is de bioscoop kunnen objecten niet echt uit het scherm komen, zodra ze namelijk de rand van het scherm bereiken is het effect weg. Iets wat naar je toe komt en dan ineens achter de rand van het scherm verdwijnt...

Advocatus ineptias | Free Speech Online
piraterenAnoniem: 338511 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 07:08:
En...de 3DS is waarschijnlijjk regiolocked. DAt wordt pirateren!

Ik meen me te herinneren dat Nintendo juist aangaf in een heel ver verleden (lees: Game Boy tijdperk) dat een regiolock juist een restrictie zou zijn op het apparaat, ze wilden namelijk dat mensen het apparaatje overal zouden kunnen gebruiken, dus ook op vakantie in het buitenland en eventueel met een daar lokaal gekochte game.
Regiolock =

Daarnaast helpt het monitoren van imports Nintendo zelf. Over Elite Beat Agents:dcell schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:05:
[...]
piraterenmaar het zou me er wel van weerhouden om er 1 aan te schaffen als er echt een regionlock op komt. Ik zou echt niet weten waarom dat nodig is. PAL-NTSC tijden zijn voorbij en handhelds hadden daar sowieso nooit last van gehad.
Ik meen me te herinneren dat Nintendo juist aangaf in een heel ver verleden (lees: Game Boy tijdperk) dat een regiolock juist een restrictie zou zijn op het apparaat, ze wilden namelijk dat mensen het apparaatje overal zouden kunnen gebruiken, dus ook op vakantie in het buitenland en eventueel met een daar lokaal gekochte game.
Regiolock =
Due to the surprisingly high import rate of Osu! Tatakae! Ouendan, Nintendo and iNiS began discussing the possibility of officially exporting the game to other regions. However, as Keiichi Yano, vice president of iNiS and director of the game explained in an interview with 1UP.com, selling the game at retail in Western markets would have been unfeasible due to the game's innate reliance on Japanese popular music and cultural references.[2] It was due to this fact that when Yano and iNiS began work on the North American version, the gakuran-wearing cheerleaders of Ouendan were removed and work began on a replacement.
Ik kom net terug van de E-plaza Ridderkerk om de 3DS te reserveren, en daar heb ik een aantal details gehoord/gezien:
Verwachtte releasedatum:
25 maart
Verkrijgbare kleuren:
Aqua Blauw - Cosmo Black - Rood
Oftewel, lichtblauw - zwart - rood
Games tijdens de release:
Ongeveer 8 games worden er vrijgegeven tijdens de launch, ik heb die lijst bij e-plaza niet heel goed gezien, maar er zaten volgensmij 2 Nintendo spellen bij. Zeker weet ik dat er Nintendogs + cats stond.
Voor de rest waren er vooral ''hardcore-games''
PRIJS:
€250,- (voor 95% zeker)
Verwachtte releasedatum:
25 maart
Verkrijgbare kleuren:
Ongeveer 8 games worden er vrijgegeven tijdens de launch, ik heb die lijst bij e-plaza niet heel goed gezien, maar er zaten volgensmij 2 Nintendo spellen bij. Zeker weet ik dat er Nintendogs + cats stond.
PRIJS:
€250,- (voor 95% zeker)
Dus e-plaza is beter op de hoogte dan al de rest aangezien Nintendo op 19 januari alle details onthult, sterk!
Eplaza is sowieso een trieste zaak.Boeboe schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 19:49:
Dus e-plaza is beter op de hoogte dan al de rest aangezien Nintendo op 19 januari alle details onthult, sterk!
Weet iemand of er streams zijn voor morgen?
We zullen het morgen zienBoeboe schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 19:49:
De 3DS pagina van Bart Smit staat er al zie ik... nog geen 3DS prijs, maar wel een aantal games (40 - 50 euro). Prijs van de games valt mee, nu de 3DS nog.
Gelijktijdig met de Nederlandse, vanaf 15:00 uur.Anoniem: 338511 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:06:
Hoelaat is de Amerikaanse persconferentie eigenlijk ? (in Nederlandse tijd)
De persco is begonnen, nogmaals, te vinden op http://live.nintendo3ds.nintendo-europe.com/index.html
Weinig schot in de zaak. Ik lees de hoogtepunten achteraf wel.
Ignorance Is Bliss
Ik kan hier ook niet naar kijken, wat een marketinggelul. Dit is echt meer bedoeld voor investeerders lijkt mij.
Schiet inderdaad niet op. Nu wel CEO van Ubisoft die iets over de game line up vertelt.
Het is erg vervelend dat er, op de host na, niemand is die fatsoenlijk Engels spreekt. De sprekers spreken met een zwaar dialect of ze moeten na elke zin wachten zodat een tolk het kan vertalen - dit zorgt ervoor dat alles erg lang duurt. De sprekers zijn allemaal van grote bedrijven, die moeten toch wel mensen in dienst hebben die vloeiend Engels spreken?
Het lijkt wel of George Clooney daar praat
Klopt met release datumWii0fan schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 19:06:
Ik kom net terug van de E-plaza Ridderkerk om de 3DS te reserveren, en daar heb ik een aantal details gehoord/gezien:
Verwachtte releasedatum:
25 maart
Verkrijgbare kleuren:
PRIJS:
€250,- (voor 95% zeker)
[ Voor 90% gewijzigd door Rockvee2 op 19-01-2011 16:12 ]
Jonathan Ross (de Engelse presentator) noemde hem ook the cheap man George Clooney 
ontopic: launch date is dus 25 maart en in februari begint een sample-campaign door Europa
ontopic: launch date is dus 25 maart en in februari begint een sample-campaign door Europa
[ Voor 0% gewijzigd door daniëlpunt op 19-01-2011 16:19 . Reden: spelfout ]
Geen prijs.....bereid je maar voor op prijzen boven de €299.99, ik heb 319,99 al voorbij zien komen.... Wij worden weer hard genaaid ten opzichte van de $.
De eerste ervaringen van o.a. Engadget en Gamespot zijn toch wel verontrustend:
Laatste tijd veel negatief nieuws over de 3DS
.
De eerste ervaringen van o.a. Engadget en Gamespot zijn toch wel verontrustend:
Als dat echt zo is zou de 3DS best eens kunnen floppen, zonder 3D is het gewoon de zoveelste redesign van de huidige DS'en.Our own Nilay Patel has had a headache since this morning's playing session, as has columnist-at-large Michael Gartenberg. We'd suggest Nintendo require each game to pop up a calibration screen with some saved settings that disable the slider -- otherwise we can see a lot of players just disabling 3D entirely.
Laatste tijd veel negatief nieuws over de 3DS

[ Voor 87% gewijzigd door Cubic X op 19-01-2011 21:16 . Reden: Hands-on van Engadget ]
De hierboven genoemde site van Bart Smit meldt nu een prijs van €229. Als dat klopt zou het erg mooi zijn!
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
De 3DS is niet te vergelijken met de DS of de DSi. Die laatste was inderdaad een minor update t.o.v. de DS maar de 3DS is hardwarematig van een compleet ander caliber. Dus ook zonder 3D functie is dit wel meer dan een redesign van de huidige DS, dit is meer vergelijkbaar met de overgang van GBA naar DS.Cubic X schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:32:
Als dat echt zo is zou de 3DS best eens kunnen floppen, zonder 3D is het gewoon de zoveelste redesign van de huidige DS'en.
Laatste tijd veel negatief nieuws over de 3DS.
Hmm, heb ik hem net gepre-ordered bij de Game Mania (daar stond adviesprijs 249,-) lees ik hier die prijs van de Bart Smit voor 229,-
Nouja, misschien dat één van de 2 nog aangepast wordt.
En ja, de 3DS is echt wel iets anders dan een redesign.
Ander bovenste scherm, andere inputs (gyro/accelerometer + extra analoge stick) en veel betere chips.
Dat er backwards compatibility naar de DS is is natuurlijk wel zo, maar je kan het echt wel zien als een DS 2.
Nouja, misschien dat één van de 2 nog aangepast wordt.
En ja, de 3DS is echt wel iets anders dan een redesign.
Ander bovenste scherm, andere inputs (gyro/accelerometer + extra analoge stick) en veel betere chips.
Dat er backwards compatibility naar de DS is is natuurlijk wel zo, maar je kan het echt wel zien als een DS 2.
Als je uiteindelijk op 'info' klikt staat er ook 249 euroGrannd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:32:
Hmm, heb ik hem net gepre-ordered bij de Game Mania (daar stond adviesprijs 249,-) lees ik hier die prijs van de Bart Smit voor 229,-
Anoniem: 87302
Als dat zo is, dan koop ik hem tegelijk met de R4 3DS. Zou ongelooflijk dom van Nintendo zijn.[message=,noline]JohnKimble schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 07:08[/message]:
En...de 3DS is waarschijnlijjk regiolocked.
De piraat heeft weeral een zwak excuus gevonden om niet te moeten betalen voor games waar devs maandenlang aan gewerkt hebben. Geen probleem, die mannen hebben geen boterham op hun bord nodig, ze leven wel op luchtAnoniem: 87302 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 00:47:
[...]
Als dat zo is, dan koop ik hem tegelijk met de R4 3DS. Zou ongelooflijk dom van Nintendo zijn.

SukkelAnoniem: 87302 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 00:47:
[...]
Als dat zo is, dan koop ik hem tegelijk met de R4 3DS. Zou ongelooflijk dom van Nintendo zijn.

Wat maakt het uit of je hem koopt? Anderzijds kan je immers door Nintendo ook geen buitenlandse exclusives op je DS spelen dus wat betreft loopt Nintendo niks mis.Boeboe schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 00:56:
[...]
De piraat heeft weeral een zwak excuus gevonden om niet te moeten betalen voor games waar devs maandenlang aan gewerkt hebben. Geen probleem, die mannen hebben geen boterham op hun bord nodig, ze leven wel op lucht
oh en Boeboe, ik neem aan dat jij op de een of andere manier ook geld overmaakt aan die Japanse animatiestudios waar je steeds de nieuwste eps van kijkt? Of kunnen die wel op lucht leven?
Boeboe schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:58:
Heb ze alle 8 bekeken, wetende dat ik door de makers getrolled werd. Maar ja...je zou maar eens iets missen. Zolang ze maar niet verwachten dat ik daarvan de dvd-box koop.
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 338511 op 20-01-2011 06:59 ]
Het is hoogst onwaarschijnlijk dat er tegelijkertijd met de 3DS ook meteen R4-achtige kaartjes op de markt zullen zijn, dit is dus echt een non-discussie.
Mee eens...al wordt er al wel druk aan gewerkt aan de hand van die gestolen 3DS'en. Zou wel een bak zijn trouwens...iedereen koopt 3DS'en in de winkels maar de games blijven liggen.Grannd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 08:38:
Het is hoogst onwaarschijnlijk dat er tegelijkertijd met de 3DS ook meteen R4-achtige kaartjes op de markt zullen zijn, dit is dus echt een non-discussie.
Moet zeggen dat Steel Diver mij wel interesseert. Ben er erg benieuwd naar.
Je bent door massas van mijn posts gaan graven en dit is wat je vind? Commentaar op een serie die bewust zo slecht gemaakt is dat ik ze nooit zou kopen? Ik geloof sterk dat wanneer je supporter bent van een nicheproduct, je je als fan moet laten gelden door hun producten ook daadwerkelijk te kopen. Binnen de fansub cultuur is het ook de gewoonte om respect te tonen voor de uitgevers door verspreiding van een serie te stoppen zodra er licenties voor de Westerse markt aangekocht zijn.Anoniem: 338511 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 06:52:
[...]
Wat maakt het uit of je hem koopt? Anderzijds kan je immers door Nintendo ook geen buitenlandse exclusives op je DS spelen dus wat betreft loopt Nintendo niks mis.
oh en Boeboe, ik neem aan dat jij op de een of andere manier ook geld overmaakt aan die Japanse animatiestudios waar je steeds de nieuwste eps van kijkt? Of kunnen die wel op lucht leven?
[...]
Zo op de man spelen, bah. Hoe moeilijk is het nu om te begrijpen dat de ontwikkelaars van het spel ook moeten betaald worden, ongeacht de koers die nintendo vaart? 99% van de games die de moeite zijn zullen hier ook wel uitkomen, en dat ander procent....ja dat is de reden dat ik een US model plan te kopen.
[ Voor 10% gewijzigd door boe2 op 20-01-2011 09:40 ]
Op dit soort gedrag ga ik niet eens in. Jouw reactie en postgeschiedenis zegt genoeg.Boeboe schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 09:34:
[...]
Je bent door massas van mijn posts gaan graven en dit is wat je vind? Commentaar op een serie die bewust zo slecht gemaakt is dat ik ze nooit zou kopen? Ik geloof sterk dat wanneer je supporter bent van een nicheproduct, je je als fan moet laten gelden door hun producten ook daadwerkelijk te kopen. Binnen de fansub cultuur is het ook de gewoonte om respect te tonen voor de uitgevers door verspreiding van een serie te stoppen zodra er licenties voor de Westerse markt aangekocht zijn.
Zo op de man spelen, bah. Hoe moeilijk is het nu om te begrijpen dat de ontwikkelaars van het spel ook moeten betaald worden, ongeacht de koers die nintendo vaart? 99% van de games die de moeite zijn zullen hier ook wel uitkomen, en dat ander procent....ja dat is de reden dat ik een US model plan te kopen.
Ontopic: Is het eigenlijk mogelijk om foto's ed die je maakt met de 3DS te exporteren naar de PC?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 338511 op 20-01-2011 10:03 ]
Ik wacht nog af hoe het gaat uitpakken met die regiolock voordat ik overga tot een eventuele aanschaf. Het apparaatje heeft potentieel en lijkt niet op de zoveelste iteratie van een Nintendo-handheld (lees : zelfde functies maar betere graphics). 3D toevoeging vind ik toch een meerwaarde hebben afgaande van wat erover is geschreven
Uiteraard wil ik ook nog eens een keer de 3DS uitproberen, hoe de 3d-ervaring is etc. voordat ik echt een conclusie kan trekken maar vooral de regiolock vind ik maar niks. Indien er toch keihard wordt gelocked dan moet ik toch echt 3x nadenken alvorens ik hem koop ...
Uiteraard wil ik ook nog eens een keer de 3DS uitproberen, hoe de 3d-ervaring is etc. voordat ik echt een conclusie kan trekken maar vooral de regiolock vind ik maar niks. Indien er toch keihard wordt gelocked dan moet ik toch echt 3x nadenken alvorens ik hem koop ...
Wat is nu dat grote probleem van zo'n regiolock? Je kan geen games importeren uit Japan of de VS, verder zie ik geen enkel probleem aan zo'n regiolock. Of mis ik nog meer dingen? Want die topgames komen toch wel hier uit verder.
De topgames voor de grote massa zullen hier inderdaad heus wel uitkomen (eventueel met vertraging door lokalisatie), maar er is ook een segment spellen dat maar een klein deel van de markt aanspreekt en niet wordt uitgebracht in Europa, of anders pas 6-12 maanden later.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan RPG's, maar ook Osu! Tatakae! Ouendan voor de DS dat alleen in een extreem 'verwesterde' variant (Elite Beat Agents) deze kant op is gekomen.
Ik vind de 3DS een uiterst interessante handheld, maar als ik er al een koop, zal het een Amerikaanse editie worden. Ik wacht echter eerst even af. Misschien is de beveiliging van de firmware zo gekraakt en hebben we binnen enkele maanden custom firmware die wel regiovrij is.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan RPG's, maar ook Osu! Tatakae! Ouendan voor de DS dat alleen in een extreem 'verwesterde' variant (Elite Beat Agents) deze kant op is gekomen.
Ik vind de 3DS een uiterst interessante handheld, maar als ik er al een koop, zal het een Amerikaanse editie worden. Ik wacht echter eerst even af. Misschien is de beveiliging van de firmware zo gekraakt en hebben we binnen enkele maanden custom firmware die wel regiovrij is.
PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister
Volgens mij is het gister al duidelijk geworden dat de regiolock per titel vastligt. Zo zal PES bijv. de 1e regiolock-titel zijn.
o.a. importgames, de daarbijbehorende kosten (lees: soms is het goedkoper om een game te importeren) en de soms late release van een EURO versie. Daarnaast zou ik het zuur vinden dat als ik ergens op vakantie ben en een leuke game zie, ik die niet kan spelen door de regiolock. Het is tenslotte een handheld en in principe bedoeld om overal te kunnen spelen dus vind ik dat overal games kopen er ook bij hoort.JanW schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:29:
Wat is nu dat grote probleem van zo'n regiolock? Je kan geen games importeren uit Japan of de VS, verder zie ik geen enkel probleem aan zo'n regiolock. Of mis ik nog meer dingen? Want die topgames komen toch wel hier uit verder.
[ Voor 3% gewijzigd door dcell op 20-01-2011 11:08 ]
Luigi's Mansion in 3D lijkt mij wel wat...
Hebben jullie (mede-tweakers) nog spellen die je graag zou zien verschijnen op de 3DS ?
offtopic:
en die had ik trouwens al lang verwacht op de Wii - wat is er nu logischer dan de "spoken stofzuiger" besturen met een WiiMote controller. Wakker worden, Nintendo?
en die had ik trouwens al lang verwacht op de Wii - wat is er nu logischer dan de "spoken stofzuiger" besturen met een WiiMote controller. Wakker worden, Nintendo?
Hebben jullie (mede-tweakers) nog spellen die je graag zou zien verschijnen op de 3DS ?
Idd, echt binnen de New Play control-serie vallen die nu schijnbaar dood is.NetAmp schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:38:
Luigi's Mansion in 3D lijkt mij wel wat...
offtopic:
Zelf zou ik wel eens een shooter aangekondigd willen zien worden voor de 3DS. Denk dat dat met 3D-tech er achter erg interessant kan worden.
Ik las echter het volgende op Eurogamer vandaag:Anoniem: 338511 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:04:
Volgens mij is het gister al duidelijk geworden dat de regiolock per titel vastligt. Zo zal PES bijv. de 1e regiolock-titel zijn.
"Eurogamer: Is it the case that all 3DS games will be region-locked?
PR: All games will be region-locked."
Ik hoop dat het zich beperkt tot enkele titels, maar ik vrees dat een groot deel locked zal zijn. Het wordt tenminste steeds maar hopen dat die ene titel regiovrij is, en daar heb ik niet echt zin in.
PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister
50 euro betalen voor een of ander spel met nederkandse(!) teksten of de usa import eerder hebben voor 30 euro. Nee, dan maar de R4 3DS.[message=,noline]JanW schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:29[/message]:
De 3DS lijkt me leuk, maar zoals al wordt gezegd is 50 euro echt te veel voor een handheld game. Voor 50 euro kan je, met een beetje geluk, op Steam meerdere topgames kopen. Je kan voor 50 ook een nieuw, pas uitgekomen spel met een hogere kwaliteit voor je console kopen...
30 euro max anders heeft weer 50% van de DS eigenaren een R4.
denk wel meer iedereen met ds(i) weet nu van de r4 kaart af dus zal dit ook overgenomen worden bij de 3ds.Thomasthomas schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 01:27:
De 3DS lijkt me leuk, maar zoals al wordt gezegd is 50 euro echt te veel voor een handheld game. Voor 50 euro kan je, met een beetje geluk, op Steam meerdere topgames kopen. Je kan voor 50 ook een nieuw, pas uitgekomen spel met een hogere kwaliteit voor je console kopen...
How are you doing?
"3DS Copy Protection So Complex We Can’t Explain It" zegt Nintendo.[message=,noline]stftweaker schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 01:37[/message]:
[...]
denk wel meer iedereen met ds(i) weet nu van de r4 kaart af dus zal dit ook overgenomen worden bij de 3ds.
Ik geef ze drie maanden.
Ik wil een 3DS pre-orderen maar twijfel nog tussen de kleur...
Heb nu een witte DS Lite maar wil sowieso geen wit meer.
Zwart vind ik niet echt mooi (heb alles al zwart) en Aqua Blue is opzich wel mooi (buitenkant enzo) maar binnenin zeg maar een scherm blauw, een scherm zwart is niet mooi.
Wil het liefste volledig blauw....
EDIT: inmiddels de Aqua/Blue besteld bij Amazon.de
Reden: heb toch allles al zwart, wil wat meer variatie
En waarom nou weer besteld in Duitsland?
Nou, gratis verzending plus dat ik er bij Amazon zeker van kan zijn dat ie ook daadwerkelijk word verzonden op/voor de releasedate (door verzending wel één dag na release in huis, zaterdag dus).
Ik heb meerdere malen bij Nederlandse webshops (bol.com. consoleshop, dixons, dynabyte) meegemaakt dat een pre-order niks betekent (ook al is ie als eerste besteld), en aangezien de 3DS netzoals de Wii straks eeuwig uitverkocht raakt de eerste maanden, is de kans dat je hem niet op releasedate hebt, je enkele maanden meer mag gaan wachten...
Heb nu een witte DS Lite maar wil sowieso geen wit meer.
Zwart vind ik niet echt mooi (heb alles al zwart) en Aqua Blue is opzich wel mooi (buitenkant enzo) maar binnenin zeg maar een scherm blauw, een scherm zwart is niet mooi.
Wil het liefste volledig blauw....
EDIT: inmiddels de Aqua/Blue besteld bij Amazon.de
Reden: heb toch allles al zwart, wil wat meer variatie
En waarom nou weer besteld in Duitsland?
Nou, gratis verzending plus dat ik er bij Amazon zeker van kan zijn dat ie ook daadwerkelijk word verzonden op/voor de releasedate (door verzending wel één dag na release in huis, zaterdag dus).
Ik heb meerdere malen bij Nederlandse webshops (bol.com. consoleshop, dixons, dynabyte) meegemaakt dat een pre-order niks betekent (ook al is ie als eerste besteld), en aangezien de 3DS netzoals de Wii straks eeuwig uitverkocht raakt de eerste maanden, is de kans dat je hem niet op releasedate hebt, je enkele maanden meer mag gaan wachten...
[ Voor 51% gewijzigd door Deezers op 21-01-2011 14:43 ]
Hier kan je goed het verschil in de 3DS kleuren zien:
YouTube: Gizmo - Nintendo 3DS Hands On + Game Line Up
YouTube: Gizmo - Nintendo 3DS Hands On + Game Line Up
Ik weet het nog niet wil opzich wel de 3ds hebben maar Nintendo kennende komen ze met 10 a 12 maanden met de 2de generatie!! met x aantal nieuwe Functies die de eerste generatie niet had.
Maar zou nu bij god niet weten wat ze nog meer kunnen toevoegen?! hooguit langere accu duur?
Maar zou nu bij god niet weten wat ze nog meer kunnen toevoegen?! hooguit langere accu duur?
Ik verwacht niet dat dit gaat gebeuren eigenlijk. Misschien na twee jaar een Lite model, alhoewel de 3DS zelf al heel klein is.Psyonara schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 19:48:
Ik weet het nog niet wil opzich wel de 3ds hebben maar Nintendo kennende komen ze met 10 a 12 maanden met de 2de generatie!! met x aantal nieuwe Functies die de eerste generatie niet had.
Misschien dat ze opeens wel met een nieuw model uitkomen zodra er weer flashcads zijn.
Anoniem: 117133
Ik weet dat normaal gesproken het aanbod van spellen niet zo goed is bij een launch van een nieuwe spelcomputer. Maar dit slaat wel echt alles.... hier koop je toch niet op dag één een 3DS voor? Ik had, zeker na alle mooie game-aankondigingen, wel wat beters verwacht.
Nu is het maar wachten tot het einde van het jaar in de hoop dat er wat interessants verschijnt om alsnog een 3DS aan te schaffen.
Nu is het maar wachten tot het einde van het jaar in de hoop dat er wat interessants verschijnt om alsnog een 3DS aan te schaffen.
Je denkt serieus dat er aan onderhand zeg port 23 van bijvoorbeeld mario 64 door een compleet devteam nu maanden is gewerkt voor de 3DS? Hooguit een paar weekjes met een klein team, zoveel hoeft er niet aangepast te worden. Daar dan 50 euro voor vragen is je reinste diefstalBoeboe schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 00:56:
[...]
De piraat heeft weeral een zwak excuus gevonden om niet te moeten betalen voor games waar devs maandenlang aan gewerkt hebben. Geen probleem, die mannen hebben geen boterham op hun bord nodig, ze leven wel op lucht
* pagani was ook van plan de 3DS te halen, maar na het zien van deze prijzen toch minder enthousiast
[ Voor 8% gewijzigd door pagani op 22-01-2011 18:47 ]
Het is ook gedeeltelijk marketing wat hier aan mee werkt. Durft echt wel te wedden dat ze al een opvolger in de planning hebben. Nintendodanielkraak schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:05:
[...]
Ik verwacht niet dat dit gaat gebeuren eigenlijk. Misschien na twee jaar een Lite model, alhoewel de 3DS zelf al heel klein is.
Misschien dat ze opeens wel met een nieuw model uitkomen zodra er weer flashcads zijn.
DS eerste generatie 2004 in de EU 2005, de Lite in 2006 World wide, DSI in 2008 Japan, 2009 EU, US. 8 maand later de XL. Vind dat toch wel vlot gaan.
dus eerder 2 jaar max.
Maar het zijn dus game regiolocks, ik zal wel al mijn US ds titels kunnen spelen op de EUR 3ds? Of moet ik op vakantie 2 handhelds in mijn tas meenemen...Kooj1980 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:43:
[...]
Ik las echter het volgende op Eurogamer vandaag:
"Eurogamer: Is it the case that all 3DS games will be region-locked?
PR: All games will be region-locked."
Ik hoop dat het zich beperkt tot enkele titels, maar ik vrees dat een groot deel locked zal zijn. Het wordt tenminste steeds maar hopen dat die ene titel regiovrij is, en daar heb ik niet echt zin in.
[ Voor 0% gewijzigd door Webby_143 op 22-01-2011 21:04 . Reden: typo ]
:: Game Over ::
Ja het is inderdaad wel een gewoonte van Nintendo en eerlijk gezegd heb ik er niet zo'n probleem mee, want de verbeteringen waren altijd wel goed. Bijvoorbeeld van GBA naar GBA SP of van DS naar DS Lite. Waarom ze dat dan niet meteen doen? Tja, ik denk inderdaad marketing en misschien dat de chips op dat moment nog niet op een klein genoeg productieprocedé gebakken kunnen worden.Psyonara schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 20:02:
[...]
Het is ook gedeeltelijk marketing wat hier aan mee werkt. Durft echt wel te wedden dat ze al een opvolger in de planning hebben. Nintendo
DS eerste generatie 2004 in de EU 2005, de Lite in 2006 World wide, DSI in 2008 Japan, 2009 EU, US. 8 maand later de XL. Vind dat toch wel vlot gaan.
dus eerder 2 jaar max.
Edit: ik ga denk ik toch niet bij de launch een 3DS kopen. Ik vind de prijs echt veel te hoog en de launchgames zijn nou ook niet echt bijzonder.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe lang de 3DS ongehackt gaat blijven, want de Nintendo kennende om hun Wii en DS zijn ze niet zo goed in hun spullen beveiligen. Hopelijk hebben ze ervan geleerd. Alhoewel alles natuurlijk te hacken is.
[ Voor 19% gewijzigd door danielkraak op 22-01-2011 21:16 ]
Nee, je kunt je USA game niet op je EUR 3DS spelen. Ik zou wachten met het kopen van een tweede 3DS op de R4DS, zodat jezelf kunt bepalen welke spellen je op je EIGEN 3DS speelt en niet Nintendo.[message=,noline]Webby_143 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 21:04[/message]:
[...]
Maar het zijn dus game regiolocks, ik zal wel al mijn US ds titels kunnen spelen op de EUR 3ds? Of moet ik op vakantie 2 handhelds in mijn tas meenemen...
Let op:
~[html]Let op: Aanbieden/vragen van Nintendo Club codes is niet toegestaan. Vragen om andere codes ook niet
Wil je in de spelerstabel opgenomen worden? Stuur dan een DM naar <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/69716">Boeboe</a> of <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/240474">superericje</a>!~[/html]
~[html]Let op: Aanbieden/vragen van Nintendo Club codes is niet toegestaan. Vragen om andere codes ook niet
Wil je in de spelerstabel opgenomen worden? Stuur dan een DM naar <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/69716">Boeboe</a> of <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/240474">superericje</a>!~[/html]