Een nuke halen is meer een kwestie van slim spelen, dan dat je echt goed moet zijn.
En natuurlijk een beetje geluk hebben hoort er ook bij.
Mijn 'nuke' build (als je het zo wilt noemen) is als volgt (ik wissel wel eens van wapens):
FAMAS (Holographic) / M16 Holographic / RPD Foregrip
Raffica FMJ
Semtex + 2x Stun
Scavenger Pro (vaak kom ik ammo te kort als ik Bling Pro of SoH Pro gebruik)
Stopping Power Pro (meestal 1 burst -> kill met FAMAS of M16A4)
Sitrep Pro (handig als je defensief speelt)
Killstreak om nuke te halen is vrij voor de hand liggend:
Harrier -> Chopper Gunner -> Nuke.
Game modes:
- Domination (Als je wat geluk hebt, pusht je team aardig op die vlaggen en zit de vijand er maar met eentje, dan blijven ze continu daar respawnen en dan is het een kwestie van spray & pray met de Chopper Gunner)
- Demolition (aangezien je hier aanvalt en defend moet je wel afwisselend spelen), en je killstreaks tussen beiden gewoon blijven doortellen)
Ik denk dat ik ondertussen op elke map (behalve Rust) wel minimaal één nuke heb gescoord.
Makkelijkste nuke maps (IMO) zijn:
- Terminal (als je Domination speelt en de vijand alleen A heeft, Chopper Gunner hangt meestal schuin boven A voor een ruime tijd, wat je dus in no-time een nuke geeft gezien ze maar blijven respawnen daar)
- Wasteland (als je een goede sniper bent kun je hier snel aan je Harrier komen en zo verder gaan, wordt wel wat lastiger als je tegen een team vol met snipers speelt)
- Rundown (redelijk open map, goede verstop plekjes voor als je Chopper Gunner hebt)
--------------------------------------------------------------------------------
Nu, eigenlijk doen builds er niet zo toe, het voornaamste is dat je met je gezond verstand speelt en vooral op je hoede bent.
Het halen van je Chopper Gunner is meestal nog een fluitje van een cent, in vergelijking met een goede verstop plaats te zoeken. Ik heb het al een paar keer voorgehad dat ik m'n nuke net miste en ik gekilled werd toen ik ergens op de grond lag met m'n Chopper Gunner, de betere spelers weten meestal ook de betere plekjes, waardoor je dus ook je eigen omgeving in de gaten moet houden.
Gewoonlijk verloopt een spelletje Domination (wanneer ik voor een nuke ga) als volgt:
- Begin van het spel
Beetje offensief spelen, je hebt nu nog ruim de tijd om de 7 kills voor je Harrier te halen, hou er alleen wel rekening mee dat je op tijd wegkomt met je killstreak en even ergens de tijd kunt nemen om hem te droppen, ik heb het vaak voor dat ik net in m'n rug wordt beschoten wanneer ik m'n Harrier haal en dekking ga zoeken.
- Harriers in het spel
Nu je Harrier in de lucht hangt, moet je wat geluk hebben dat hij niet gelijk wordt neergehaald, als je hem goed hebt gegooid pak je wel 1 of 2 kills met de initiële airstrike.
Gebeurd dit niet, en wordt hij gelijk neergehaald dan ga je defensief spelen, blijf op een afstandje chokepoints in de gaten houden en hou die radar goed in de gaten, anticipeer waar de vijand zal zijn, zodat je snel aan je 11 kills komt.
- Chopper Gunner verkregen
Nu begint de adrenaline stilletjes aan wat toe te nemen, zorg dat je een VEILIGE plek vindt om hem te activeren, en niet lukraak ergens gaat zitten en hem activeert.
(Als je net 3 man hebt gekilled op dezelfde plek en daar blijft zitten met je Chopper Gunner, dan komen ze gegarandeerd terug om je snel even te killen wanneer je daar weerloos ligt, en dat zou zonde zijn)
Vanaf dat je in je Chopper Gunner zit, is het een kwestie van spray 'n pray, concentreer je op de vlaggen van de vijand, daar spawnt immers de tegenstander en zijn ze vrij weerloos, tegen dat ze hun Stinger of Javelin gepakt hebben heb jij ze ondertussen al 2x neergemaaid.
Na heel wat af te knallen (en als het wat meezat met je Harriers) dan hoor je het zeer bevredigend "bliep bliep bliep" geluidje, en de oh zo aangename stem : "Tactical Nuke, ready for deployment".
Dan kun je kiezen, of je wacht tot het spel bijna beëindigd is (altijd geinig, zeker als je verliest) of je gooit hem gelijk. (dit doe je sowieso de eerste keer, want je geduld is dan toch wel aardig op de proef gesteld)
Mocht je Chopper Gunner nu vroegtijdig zijn neergehaald... ?
Dan moet je toch wel een beetje skill hebben (en concentratie) om die laatste 7 of 8 kills zelf te maken.
Heb het al voorgehad dat m'n Chopper Gunner werd neergehaald en ik was de tel kwijt, met heel veel geluk toch die nuke gehaald. (Blijft zenuwslopend wanneer je de tel kwijt bent en niet weet hoeveel je er nog moet neerknallen, dan ben je gewoon aan het bidden na elke kill dat DAT de 'nuke kill' was)
Zo, een hele lap tekst, grotendeels van deze dingen zijn uit eigen ervaring en dus subjectief, ik zeg niet dat je op deze manier een garantie hebt op een nuke, want het vergt toch wel wat inzet (zeker als je het probeert ZONDER killstreaks), hopelijk heeft iemand er wat aan.