Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Is er al iets bekend over een 'speciale' versie van Google Maps 4.1 (volgens mij, de nieuwste in ieder geval) met navigatie voor ons?

[ Voor 63% gewijzigd door Zinu op 05-04-2010 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:19
Ken. schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:11:
[...]

Slechts één accountje. Task Killer staat op zijn eigen exclude list inderdaad.
Stom dat ik die optie nog niet heb geprobeerd inderdaad. Maar of dat gelijk zóveel zal schelen?
WaveSecure draait ook al die tijd mee. Dat zal ook wel niet zo lekker zijn voor de 'juice'.
Ik vind het maar vreemd. Als je bij battery usage kijkt, wat staat er dan? Bij mij staat er soms dat android system 60% van het batterij verbruik heeft, de fix is dan om even te rebooten.
Hier draait wavesecure ook gewoon de hele tijd, die doet niet zoveel qua batterij verbruik volgens mij. Als ik mn telefoon weinig gebruik (syncen, klein beetje surfen) dan \zit hij aan t eind van de dag op 50 a 60%, als ik hem intensief gebruik (2 uur muziek, 2 uur surfen en het emailen) dan haalt de foon het net, tot ik naar bed ga.
Zinu schreef op maandag 05 april 2010 @ 00:32:
Is er al iets bekend over een 'speciale' versie van Google Maps 4.1 (volgens mij, de nieuwste in ieder geval) met navigatie voor ons?
http://www.androidworld.n...gle-navigation-activeren/ deed de truc voor mij :)

[ Voor 15% gewijzigd door jvvj op 05-04-2010 09:19 ]

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

localjoost.nl schreef op maandag 05 april 2010 @ 09:18:
[...]
Ik vind het maar vreemd. Als je bij battery usage kijkt, wat staat er dan? Bij mij staat er soms dat android system 60% van het batterij verbruik heeft, de fix is dan om even te rebooten.
Hier draait wavesecure ook gewoon de hele tijd, die doet niet zoveel qua batterij verbruik volgens mij. Als ik mn telefoon weinig gebruik (syncen, klein beetje surfen) dan \zit hij aan t eind van de dag op 50 a 60%, als ik hem intensief gebruik (2 uur muziek, 2 uur surfen en het emailen) dan haalt de foon het net, tot ik naar bed ga.

[...]
LoL.. Ik dacht eerst: "Hey.. nog iemand met WaveSecure joh!" :P
Maar ik snap er ook helemaal niks van man. Vandaag een dagje geprobeerd zonder WaveSecure en Advanced Task Killer, maar dat maakt echt geen hol uit. Een uur geleden kreeg ik al mooi de melding dat ik mijn adapter weer fijn mocht aansluiten. Heb 'm gewoon om 11:30u van de lader gehaald :X

Gebruik vandaag bestond uit een FaceBook message posten, call log bekijken, sync aan, metal dectector en kompas één minuutje en één slag met HomeRun Battle 3D. Ongelooflijk.. Kan niet goed zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Apart hoor, ik heb way meer gedaan, en net voor het inpluggen 50% over. Heb je de batterij al eens helemaal leeg getrokken? Dan phone laden terwijl hij uit staat? Geen idee of dat ook echt wat uithaalt. Draaide je nu al 2.1 of niet?

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

De batterij gaat sowieso helemaal leeg aangezien ik niet altijd op tijd bij mijn oplader ben. Bedenk me net dat ik 3G/HSDPA aan heb staan. Of hebben jullie dat ook gewoon? Morgen anders eens gewoon een dagje met 2G proberen I guess. Daar betaal ik natuurlijk geen Web&Walk Plus voor alleen.

EDIT: 2.01 nog helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door Ken. op 05-04-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:00
Gebruik je ook een programma zoals "White Killer" om ook de laatste overbodige processen uit te schakelen? Dat kan ook nog wat schelen :Y

Ik heb zelf ook nog 2.0.1 en ik heb niet echt te klagen over de accu. Dus er gaat toch iets fout bij jouw Milestone.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 09:39
ik heb sinds ik Task killer NIET meer gebruik juist meer batterij omdat als die apps niet steeds onderbroken worden en opnieuw moeten beginnen met updaten e.d. denk ik. Maargoed kan ook geheel subjectief zijn ik heb geen cijfers ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watchout
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 22:51
Veneficus schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 23:49:
Yay, vandaag bij CoolBlue opgehaald :)

Briljant toestel. Alleen weet iemand hoe je de T9 kan veranderen naar Nederlands? Het is wat irritant om steeds Engelse suggesties te krijgen voor smsjes. Ik heb gewoon de Nederlandse versie van het toestel met zelfs Nederlandse interface.
Zinu schreef op zondag 04 april 2010 @ 00:12:
[...]

Dat vroeg ik me ook al af. Ik ga dinsdag ff Motorola erover bellen.

[...]
Ik ben benieuwd wat Motorola je kan vertellen over deze 'bug'. Als ik m'n taal bijv. op Duits zet, dan krijg ik wel gewoon Duitse suggesties. Echter geeft de Nederlandse "locale" Engelse suggesties..

Ik heb ook de originele Nederlandse versie met officiele Nederlandse Android 2.1 er op..

Houd ons op de hoogte! :)

edit: ik had het over de T-9 suggesties van het toetsenbord

[ Voor 34% gewijzigd door watchout op 05-04-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EDIT: Net stond er iets heel anders boven dit bericht...
Tevens moet je de taal van het toestel en van het toetsenbord apart kunnen inschakelen...
Kijk anders is naar een third party toetsenbord zoals Better Keyboard, waarbij dat zeker weten kan!

Dat is geen bug hoor, Google Navigatie is officieel nog niet in NL (Europa) te krijgen dus =)

[ Voor 64% gewijzigd door CLB op 05-04-2010 23:21 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

localjoost.nl schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:47:
Apart hoor, ik heb way meer gedaan, en net voor het inpluggen 50% over. Heb je de batterij al eens helemaal leeg getrokken? Dan phone laden terwijl hij uit staat? Geen idee of dat ook echt wat uithaalt. Draaide je nu al 2.1 of niet?
Dat moet je dus nooit doen he? Een batterij helemaal ontladen is juist funest voor de batterij capaciteit. Alleen bij de alleroudste NiCd batterijen moest je dat doen voor het zogenaamde geheugen effect ;)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watchout
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 22:51
CLB schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:16:
Ik had inderdaad de hele post ge-quote, later zag ik dat het onderste deel van de quote niet relevant was :)
Tevens moet je de taal van het toestel en van het toetsenbord apart kunnen inschakelen...
Ik zou niet weten waar. In ieder geval is er in de Motorola Keyboard settings er niet zo'n dergelijke optie. Daarbij: Als ik de interfacetaal op Duits zet, krijg ik wel de suggesties in die taal..
Kijk anders is naar een third party toetsenbord zoals Better Keyboard, waarbij dat zeker weten kan!
Je hebt gelijk. Ik heb de app zojuist geinstalleerd en nu werkt het inderdaad met Nederlandse suggesties.. Toch stom dat het met een speciale app moet van 3 dollar.. Maar goed.. Werkt tenminste nu wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

CLB schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:16:

Dat is geen bug hoor, Google Navigatie is officieel nog niet in NL (Europa) te krijgen dus =)
Ik heb al vanalles geprobeerd in de instellingen, maar het werkt niet. Ik hoef ook geen alternatief, het moet gewoon werken! Morgen even bellen, ben toch op tijd thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Ken. schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:01:
De batterij gaat sowieso helemaal leeg aangezien ik niet altijd op tijd bij mijn oplader ben. Bedenk me net dat ik 3G/HSDPA aan heb staan. Of hebben jullie dat ook gewoon? Morgen anders eens gewoon een dagje met 2G proberen I guess. Daar betaal ik natuurlijk geen Web&Walk Plus voor alleen.

EDIT: 2.01 nog helaas.
3G verbruikt zeker aardig wat prik. Ik haalde altijd rond de 40 uur met een lading door 3G uit te zetten terwijl ik slaap (dat kan met bv. juicedefender), wat 2.1 er van maakt weet ik niet omdat ik al afscheid heb genomen van deze telefoon.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zinu schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:42:
Ik heb al vanalles geprobeerd in de instellingen, maar het werkt niet.
Ik hoef ook geen alternatief, het moet gewoon werken! Morgen even bellen, ben toch op tijd thuis.
Zal wel geen Nederlandse support zijn voor het woordenboek, simpel zat dunkt me, ligt dus aan Android :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Lijkt me sterk eigenlijk. Ze hebben de moeite genomen dat hele OS in NL te vertalen, maar een woordenboek kon er niet bij? Misschien heeft Motorola iets uitgehaald. Daar komen we morgen achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-08-2022

Peeh

Green and White

Wiebbe schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:20:
[...]

Dat moet je dus nooit doen he? Een batterij helemaal ontladen is juist funest voor de batterij capaciteit. Alleen bij de alleroudste NiCd batterijen moest je dat doen voor het zogenaamde geheugen effect ;)
Dat maakt bij de moderne Li-ion batterijen niet zo gek veel uit. Op het moment dat je apparaat (in dit geval de Milestone) aangeeft dat de accu leeg is, zit er nog genoeg prik in om de accu in leven te houden. De accu's zijn beveiligd tegen volledig ontladen of overladen, omdat dat inderdaad schadelijk is. Moderne accu's zijn zo geprogrammeerd dat ze bij een bepaalde restcapaciteit aangeven leeg te zijn terwijl dat feitelijk niet zo is.

Volgens mij wordt het anders als je een accu, nadat deze al aan heeft gegeven leeg te zijn, nog een lange periode (weken/maanden) niet oplaadt. Dan komt de restcapaciteit beneden de veilige marge en gaat de accu er dus echt op achteruit. Dus bij langdurig niet gebruiken, geheel of in ieder geval grootendeels geladen bewaren.

[ Voor 17% gewijzigd door Peeh op 06-04-2010 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Wiebbe schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:20:
[...]

In theorie heb ik dit wel vaker gehoord, vaak zo gedaan. <lifelog> toen ik een tijdje geleden terug kwam uit frankrijk, waar ik mijn milestone niet mee had, ging de batterij erg kort mee, na meerdere oplaad sessies ook (voor het leeglopen). Toen ik de milestone niet op tijd kon opladen viel hij zelf uit, daarna compleet geladen en de batterij ging weer over op normaal verbruik.</lifelog> Hoe dat dan kan? Geen idee, maar bleek wel te helpen.
ApexAlpha schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:55:
ik heb sinds ik Task killer NIET meer gebruik juist meer batterij omdat als die apps niet steeds onderbroken worden en opnieuw moeten beginnen met updaten e.d. denk ik. Maargoed kan ook geheel subjectief zijn ik heb geen cijfers ervoor.
Serieus? En je hebt geen last van een buggy wordende telefoon? Elke keer dat ik het probeerde werdt mn foon erg traag. Dat was dan wel nog in de 2.0 tijd... Misschien maar eens proberen :)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Engelse Milestone hier, via RDS als één van de eersten geloof ik, geupdate naar 2.1update1 (SHOLS_U2_02.31.0).

Ik maak veel gebruik van m'n Milestone. Bellen, internet, e-mailen, agenda en zo af en toe even een spelletje.
Wifi staat altijd aan als ik thuis ben. (uit zodra ik ergens geen wifi heb), bluetooth onderweg, 3G/HSPDA op 't werk & onderweg als er nog even iets opgezocht moet worden, scherm helderheid hangt een beetje van de plek af waar ik ben (lees: hoeveel last van licht heb ik).

Niet het meest zuinige gebruik voor de accu lijkt mij. Maar ik houd het wel een dag vol met bovenstaand gebruik. Zet ik wifi uit, 2G alleen aan en schermhelderheid op de laagste stand, dan houd hij 't gemakkelijk een stuk langer uit.

Nu gebruik ik de milestone best intensief, maar kan er eigenlijk niet over klagen ;)
Wel maak ik (ook veel) gebruik van Advanced Task killer.

En sinds gisteren de launcher / startpagina van de Nexus One. Ben benieuwd in hoeverre dit invloed heeft. Aangezien dit nog niet helemaal vlekkeloos verloopt en de milestone door deze launcher nogal eens even blijft hangen.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harry schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 08:30:
En sinds gisteren de launcher / startpagina van de Nexus One. Ben benieuwd in hoeverre dit invloed heeft. Aangezien dit nog niet helemaal vlekkeloos verloopt en de milestone door deze launcher nogal eens even blijft hangen.
En waar heb je deze vandaan dan, wil hem ook wel eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon even Googlen op Launcher.apk, draai 'm ook al maanden (en anders upload ik 'm zo wel even)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:02
Ik ben ook wel benieuwd naar die nexus Launcher (draai nu nog steeds Home++)
CLB schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 09:50:
Gewoon even Googlen op Launcher.apk, draai 'm ook al maanden (en anders upload ik 'm zo wel even)
Heb ik gedaan, maar dan vind ik versies, waarvan ik twijfels heb of het wel de juiste is. Uploaden mag van mij dus ook wel. Ik beschouw deze dinsdagochtend als een maandagochtend. Ik ben vandaag liever lui dan moe. :9

edit:

@ hieronder: thanks!

[ Voor 12% gewijzigd door Zewatanejo op 06-04-2010 10:30 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:23

MaDLiVe

.-Observer-.

Nexus goodies for Droid/Milestone

Hier kun je alle nexus goodies vinden, incl de launcher.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
Net een officieele update van google maps binnen gehaalt via de market, nu met navigatie (beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 20:09
localjoost.nl schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 08:22:

[...]

Serieus? En je hebt geen last van een buggy wordende telefoon? Elke keer dat ik het probeerde werdt mn foon erg traag. Dat was dan wel nog in de 2.0 tijd... Misschien maar eens proberen :)
Ik had het ook dat toen ik task killer ging gebruiken, mij telefoon veel langer mee gaat. Het kan best zijn dat dit een indirect effect is, ik zag namelijk dat sommige spelletjes en apps geladen werden zonder dat ik ze gebruikt had. Deze heb ik er dus afgegooid en door regelmatig task killer te runnen werkt alles stukken beter.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:02
staffordniko schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:25:
Net een officieele update van google maps binnen gehaalt via de market, nu met navigatie (beta)
Heb ik ook binnengehaald, maar ik zie de navigatie nergens???

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg net de melding dat er een update beschikbaar is voor mijn telefoon.. Telefoon aangesloten (USB) ->de updater start automatisch -> Krijg de melding dat er geen update beschikbaar is.. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:52:
Kreeg net de melding dat er een update beschikbaar is voor mijn telefoon.. Telefoon aangesloten (USB) ->de updater start automatisch -> Krijg de melding dat er geen update beschikbaar is.. :s
Op je PC of op je telefoon? Ik heb op pc wel eens melding gekregen van een update, ging het om de motorola software updater die een update had -O-

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:08
Zewatanejo schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:41:
[...]

Heb ik ook binnengehaald, maar ik zie de navigatie nergens???
Same here, zie helemaal niets..

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Kan iemand met een (geresette) 2.01 Milestone voor mij kunnen checken / vertellen of zijn Milestone zijn screen timeout op never kan zetten? De mijne had deze optie wel, maar deze is er nu niet meer :P Kan nu alleen kiezen uit 15s, 30s, 1m, 2m,10m en 30m.

[ Voor 4% gewijzigd door Ken. op 06-04-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ken. schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:27:
Kan iemand met een (geresette) 2.01 Milestone voor mij kunnen checken / vertellen of zijn Milestone zijn screen timeout op never kan zetten? De mijne had deze optie wel, maar deze is er nu niet meer :P Kan nu alleen kiezen uit 15s, 30s, 1m, 2m,10m en 30m.
Grappig, want ik heb met de Duitse Milestone (2.0.1) geen 30 minuten maar wel 'Never timeout'. Welke versie Android heb je?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Room42 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:46:
[...]

Grappig, want ik heb met de Duitse Milestone (2.0.1) geen 30 minuten maar wel 'Never timeout'. Welke versie Android heb je?
2.0.1 Italiaanse Milestone via Studentmobiel.
SHOLS_U2_01.14.0

Begin 'm steeds vager te vinden op deze manier.
Denk dat ik studentmobiel maar eens ga polsen of ik 'm kan inruilen voor een normaler exemplaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ken. schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:12:
[...]

2.0.1 Italiaanse Milestone via Studentmobiel.
SHOLS_U2_01.14.0

Begin 'm steeds vager te vinden op deze manier.
Denk dat ik studentmobiel maar eens ga polsen of ik 'm kan inruilen voor een normaler exemplaar :P
Hier zelfde versie via SM, maar gewoon een optie om op Never te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

localjoost.nl schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:24:
[...]

Op je PC of op je telefoon? Ik heb op pc wel eens melding gekregen van een update, ging het om de motorola software updater die een update had -O-
De melding kwam op de pc, maar niet die van de software updater. Er stond dat er een update beschikbaar was voor mijn telefoon (IMEI nummer er bij).

ps ik heb de UK versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Hmm, zal straks thuis ook even kijken (zelfde model, waarschijnlijk zelfde moto software op mn pc ;))

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmancini28
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 10:24
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:34:
[...]

De melding kwam op de pc, maar niet die van de software updater. Er stond dat er een update beschikbaar was voor mijn telefoon (IMEI nummer er bij).

ps ik heb de UK versie.
Dit heb ik dus ook gehad. Een paar pagina's terug gepost, maar nooit een reactie op gehad. Blijkbaar komt het toch vaker voor, maar zie nou niet direct een oplossing. Misschien toch maar manual updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is gewoon een kwestie van geduld hebben =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:39:
Is gewoon een kwestie van geduld hebben =)
Dat denk ik ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Kreeg thuis geen update zoals jij musicsoul.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

2.1 is beschikbaar voor mijn motorola Italy versie :) Vanmiddag nog niet, maar nu pakt hij hem :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
UK nog niet, maar we houden de moed er in :-D

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 20:51:
2.1 is beschikbaar voor mijn motorola Italy versie :) Vanmiddag nog niet, maar nu pakt hij hem :)
Via het pc programma of OTA? Hier ook UK en nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 21:33:
[...]
Via het pc programma of OTA? Hier ook UK en nog niks.
Motorola update pc software. Lijkt allemaal prima te werken, aardig wat live wallpapers! Loopt erg smooth en snel. Enige probleem is dat de docking applicatie, wanneer de phone in de officiele dock staat, de hele tijd force closed. Geen idee hoe ik dat moet oplossen. Geen zin in een hardreset.

Zie dat de telefoon eindelijk zijn car mode heeft meegekregen. Werkt ook prima wanneer ik de telefoon in de auto car dock prop. Alleen jammer dat je alleen voor googlemaps of motonav als navigatie kunt kiezen. Ik gebruik namelijk Copilot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand trouwens al een changelog gevonden van 2.0.1 naar 2.1...
Hoor dat er toch redelijk wat problemen zijn en dergelijke dus of ik gelijk perse naar 2.1 moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

MaDLiVe schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 20:51:
Thanks for the heads-up! OTA geeft de hele tijd 'unable to connect' meldingen (minimaal 20x geprobeerd :P) en met de software update vindt 'ie inderdaad 'een update'. Als ik 'm dan wil installeren krijg ik de melding dat ik eerst mijn Milestone maar eens aan mijn lader moet hangen totdat de accu helemaal vol is. Over een half uurtje dan nog maar eens proberen :)

EDIT: Gelukt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt het aan mn Milestone of aan Android dat ik nergens plaatjes kan uploaden en overal 'uploads disabled' zie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Mijn milestone heeft laatst besloten niet meer te syncen, of ehh, mijn e-mail in ieder geval niet meer. Heeft iemand dit ook wel eens gehad? Wat was toen de fix?

Edit: onderin de gmail app staat ook "no connection", ligt niet aan mijn internet verbinding, want kan wel gewoon surfen.

edit 2: op http://www.google.com/sup...n/answer.py?answer=113869 staat een mogelijke fix, helaas heb ik geen gmail storage in manage applications menu & ook geen notificatie over een fout wachtwoord.

edit 3: do'h, er zit een filter op de manage applications (en staat ook @ google link, overheen gelezen, my bad :)) werkt weer naar behoren.
En bevalt het ook?

[ Voor 45% gewijzigd door jvvj op 07-04-2010 08:42 ]

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Surfen gaat stukken soepeler met 2.1. Dit bericht typ ik op de milestone en waar dit typen voorheen heel laggy ging, gaat dit nu een stuk soepeler.
Daarnaast is het inzoomen in text veel beter, waardoor je minder handmatig hoeft te scrollen en zoomen.
Overigens kan ik het scherm van mijn milestone ook niet op 'never time-out' zetten. Zowel voor als na de update niet. Italiaanse versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hier ook Update via USB via officiele weg.

Eerste dingen die opvallen:
- Alles staat er nog op: Apps, Email, Instellingen
- Lockscreen: De 9 bolletjes coded is vervangen door het standaard slide lockscreen.

-Extra apps in de pocket:

-All video's
-Camcorder
-Camera
-Facebook
-Help Centre
-Moto Car home (home screen voor in de auto)
-Voice Dialler
-Voice Search

Browser:
-Sneller
-Typen beter
-Favorites is nu 3d slide scrollen (lastiger dan die lijst, maar goed, je kunt het weer uitzetten)
-Multitouch zoom is soepeler

Maps heeft nog steeds geen directions & navigation enabled, behalve via de widget, maar die levert vaak niks op. Het zit er dus wel in, alleen kan hij vaak geen route vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
En uit welk land komt je milestone? (Best wel handige info ;-))

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Uiteraard:
Van Studentmobiel de Italiaanse Milestone.

Nu met 2.1 ook op Nederlands te zetten overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

De 3d app drawer / launcher van de Nexus is niet aanwezig.

Via een betaalde app op de market (zie droid-life.com) kun je deze nog wel installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

localjoost.nl schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:44:
En uit welk land komt je milestone? (Best wel handige info ;-))
Get!em in "Motorola Milestone - Deel 4" :)

EDIT: Spuit 11 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Ken. op 07-04-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Laatst online: 15-09 17:28
Via software update krijg ik "Telefoon is niet aangesloten"! Vreemd, zo ben ik wel van 2.0 naar 2.0.1 gegaan.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Get!em schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:02:
De 3d app drawer / launcher van de Nexus is niet aanwezig.

Via een betaalde app op de market (zie droid-life.com) kun je deze nog wel installeren.
Daar hoef je niet voor te betalen hoor, is gewoon te vinden op het wereldwijde web :)
Lisadr schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:08:
Via software update krijg ik "Telefoon is niet aangesloten"! Vreemd, zo ben ik wel van 2.0 naar 2.0.1 gegaan.
Kan gebeuren, straks nog een keer proberen.. Welke windowsversie gebruik je?
Tevens kun je momenteel alleen maar via de PC software update met een Italiaans model, geen UK dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Gebruik Windows 7. Heb geprobeerd op de software updater te verwijderen, maar dat lukt niet! Het probleem is denk ik ontstaan toen 3 weken terug er een update kwam van de software updater. Mijn taal veranderde (zonder mijn keuze!) naar Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Las ook dat mensen met Win7 problemen hadden...
Vorige keer naar 2.0.1 geupdatet op dezelfde PC of niet en deze drivers al geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou kan de UK update toch ook niet meer ver weg zijn. Ze houden het wel spannend zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 11:50
Deze update is wel goed gegaan i.t.t. de update naar 2.0.1. waar een hard reset nodig was. Ik heb de Italiaanse versie van de Milestone en gebruik windows 7.

Merk dat de menuutjes inderdaad sneller gaan maar net zo vlot. Bij CPU benchmark houd ik dezelfde score, dus het is niet echt veel sneller. Mail applicatie werkt wel veel beter, krijg nu tegelijk mijn mail op m'n hotmail en m'n milestone terwijl er eerst soms wel een uurtje of twee tussen zat. Live achtergronden zijn wel leuk, alleen bij het schuiven tussen de desktops gaat de achtergrond echt duidelijk in een stap in plaats van een langzaame overgang. Icoontjes gaan wel gewoon smooth. Wel jammer dat advanced task killer de live wallpapers afsluit. De camera interface is zoals bekend stukken beter _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door crepsly op 07-04-2010 13:12 ]

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
CLB schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:33:
Las ook dat mensen met Win7 problemen hadden...
Vorige keer naar 2.0.1 geupdatet op dezelfde PC of niet en deze drivers al geinstalleerd?
Ik heb de driver gerepaired en het werkt :) Er is geen software beschikbaar, maar het werkt weer.

Zoals altijd... CLB je bent geweldig :) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crepsly schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:11:
Wel jammer dat advanced task killer de live wallpapers afsluit.
Kwestie van in de ignorelijst zetten, dunkt me :)
Lisadr schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:43:
Zoals altijd... CLB je bent geweldig :) O+
:D ;)
CLB schreef op woensdag 07 april 2010 @ 01:28:
Ligt het aan mn Milestone of aan Android
dat ik nergens plaatjes kan uploaden en overal 'uploads disabled' zie...

[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 07-04-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 07 april 2010 @ 01:28:
Ligt het aan mn Milestone of aan Android dat ik nergens plaatjes kan uploaden en overal 'uploads disabled' zie...
Dat is Android, Google maar 's. Ik snap dit soort design keuzes niet :(

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm dat is wel heel nasty zeg... Ik ga is verder Googlen op oplossingen / work-a-rounds ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richair
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-08 19:03
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:39:
Daarnaast is het inzoomen in text veel beter, waardoor je minder handmatig hoeft te scrollen en zoomen.
Is het nu zo dat als je op een stuk tekst inzoomt, die tekst dan automatisch "reflowt" naar de volgende regel? Of moet je nog naar rechts scrollen?

Automatische reflow zit in de HTC/Sense android browser en lijkt me wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

richair schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:02:
[...]

Is het nu zo dat als je op een stuk tekst inzoomt, die tekst dan automatisch "reflowt" naar de volgende regel? Of moet je nog naar rechts scrollen?

Automatische reflow zit in de HTC/Sense android browser en lijkt me wel handig.
yep hij past de tekst automatisch aan. Je hoeft niet meer horizontaal te scrollen. Heel de browse ervaring is vele malen beter geworden door dit.
check deze video @1.00 en 13.00min laat hij de browser zien.
http://www.youtube.com/watch?v=SFRrWzItkM0

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 21:42

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Vanochtend mijn geimporteerde Italiaanse Motorola Milestone ook maar eens bijgewerkt. Eerst de Motorola software die op CD staat geinstalleerd en vervolgens voor bijwerken van de telefoon gekozen. Binnen een kwartier was het eigenlijk al klaar en draai nu Android 2.1. En heb gelijk maar de Nederlandse taal ingesteld.

Wat betreft batterijverbruik. Ik internet denk ik een half uur per dag en daarnaast wat spelen, maar niet echt met grof geweld. Ik haalde amper een dag. Geprobeerd om GPS aan/uit te zetten scheelde maar een klein beetje. Nu kwam ik er achter ik dat als je de verbinding op 2G instelt hij je batterij spaart. En dat heb ik geweten, scheelt bij mij een stuk. GPS staat nog aan (wordt niet continu gebruikt) en ik zit nu nog steeds op 80% energieniveau ipv op 50%. Of het is toevallig dat de nieuwe Android-versie zuiniger is/batterijstatus beter wordt uitgelezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Tjeerd op 08-04-2010 14:40 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 15:39
Als ik via deze (http://direct.motorola.com/hellomoto/support/update/) website de software updater wil downloaden kan ik die alleen vinden via Italy. Ik heb een italiaanse Milestone. Moet ik de italiaanse software updater gebruiken? Ik wil nl. wel de nederlandse taal instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

WiertOmta schreef op donderdag 08 april 2010 @ 15:48:
Als ik via deze (http://direct.motorola.com/hellomoto/support/update/) website de software updater wil downloaden kan ik die alleen vinden via Italy. Ik heb een italiaanse Milestone. Moet ik de italiaanse software updater gebruiken? Ik wil nl. wel de nederlandse taal instellen.
Ik heb de originele CD die bij de (italiaanse) telefoon zat gebruikt om de standaardsoftware te installeren (Motorola Link oid). Vervolgens eigenlijk voor alles "Engels" gekozen, voor zover je dat kunt kiezen. Na afloop van installatie/bijwerken van telefoonsoftware heb ik de telefoon vervolgens op Nederlands gezet.

[ Voor 3% gewijzigd door Tjeerd op 08-04-2010 15:52 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nederlandse taal heeft met de Androidversie op je Milestone te maken, staat daar 2.1 op, heb je NL als keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Hebben jullie dat nou ook dat dat batterijicoontje op de taakbalk het niveau niet echt goed aangeeft? Hij geeft nu ongeveer 75% aan lijkt het op, maar BatteryLife en de settings zeggen beide 50%, en half leeg is het icoontje zeker niet... Ik erger me er niet echt aan maar het is wel zwak dat je niet van dat icoontje uit kunt gaan.

En is het op de een of andere manier dat jullie weten mogelijk om een soort update filter in de Market te krijgen? Dus dat je alleen de items ziet waar een update voor beschikbaar is? Niet elk programma geeft daar zelf een melding van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zinu schreef op donderdag 08 april 2010 @ 15:53:

En is het op de een of andere manier dat jullie weten mogelijk om een soort update filter in de Market te krijgen? Dus dat je alleen de items ziet waar een update voor beschikbaar is? Niet elk programma geeft daar zelf een melding van.
Voor updates:

Ga in de market naar het tabblad "Downloads". Daar staan alle geinstalleerde progs met een update bovenaan (mits je ze via de market hebt geinstalleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 22:34
Daar gebruik ik aTrackDog voor.

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/atrackdog.png
[edit] piccie erbij

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 08-04-2010 16:08 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hebben jullie dat nou ook dat dat batterijicoontje op de taakbalk het niveau niet echt goed aangeeft? Hij geeft nu ongeveer 75% aan lijkt het op, maar BatteryLife en de settings zeggen beide 50%, en half leeg is het icoontje zeker niet... Ik erger me er niet echt aan maar het is wel zwak dat je niet van dat icoontje uit kunt gaan.
Klopt zeker.. icoontje bovenaan is zeer onjuist.
Bij 100-70% geeft hij 100% groen aan.
Bij 70-50% geeft hij 90% groen aan.
Bij 50% geeft hij 75% groen aan.
Bij 15% geeft hij 50% groen aan.
Bij 10% geeft hij opeens oranje, 10% aan.
Bij 5% geeft hij rood, en dan is het ook binnen een paar minuten afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Super.. thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm ga ik ook is bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik heb zojuist even gevraagd hoe het zat met een Nederlands toetsenbord tijdens het typen. Hier is de chatlog:
Cedric: Hi, my name is Cedric. How may I help you?
Me: Hi
Cedric: What can we do for you ?
Me: I have a Milestone since last week, and I have Dutch language on it with Android 2.1. However, I don't have dutch dictionary while typing. I've looked everywhere for setting it but I can't find it.
Me: Is there any way I can get a Dutch dictionary?
Cedric: If you bare with me a second i will just try to find the information
Me: okay
Cedric: The only thing that we can advise you will be to try to find an application on the Android Market
Cedric: Except that you will not have any dictionary on the phone
Me: Is there one that has a seperate dictionary for the keyboard?
Me: Or will I need to get a 3rd party app?
Cedric: You will need to get a 3rd party app
Me: There won't be additional dictionaries coming from Motorola?
Cedric: we do not have any information at the moment . Maybe in the future updates but we cannot guarantee at 100%
En bedankt voor de tip van aTrackDog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat aTrackDog is maar vaag... 'installed version 1.1.1, latest version 1.1.1' met een uitroepteken erachter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goeie email client ter vervanging van de standaard client van android? Hij moet wel gratis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:10:
Weet iemand een goeie email client ter vervanging van de standaard client van android? Hij moet wel gratis zijn.
K-9 is best wel okay vind ik. Weet natuurlijk niet wat jij specifiek zoekt maar die vind ik erg fijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zal hier heus wel iemand zijn die het weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
CLB schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:08:
Dat aTrackDog is maar vaag... 'installed version 1.1.1, latest version 1.1.1' met een uitroepteken erachter..
Er zitten inderdaad wat dat betreft soms wel wat foutjes in ja. Of dat ie nieuwere versies niet kan vinden op de Market maar daar wel een melding van geeft (dat is verklaarbaar als je weet waarom maar wel verwarrend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

CLB schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:08:
En daarbij: wat is de meerwaarde t.o.v. Market -> downloads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ken. schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:02:
En daarbij: wat is de meerwaarde t.o.v. Market -> downloads?
aTrackDog kijkt ook op de developers sites zodat je daar eventueel een nieuwe apk vandaan kunt plukken. Deze versies krijg je niet via de Market binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:13:
[...]

K-9 is best wel okay vind ik. Weet natuurlijk niet wat jij specifiek zoekt maar die vind ik erg fijn ;)
Ok thanks ik zal hem eens uitproberen.
@CLB ik dacht dat ik in software en discussie topic zat. Foutje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je vertellen.. zondag rond half 4 helemaal vol..geladen.. en vandaag pas rond 3 uur leeg! sinds ik dat APNDroid erop heb gezet kan ik nu m`n continu 3g verbinding uitzetten! nou dat scheelt echt enorm! en op dinsdag gaf ie al 10% aan.. en na Rebooten weer 40% precies genoeg voor nog ff 2 dagen :D
Tjeerd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:39:
Vanochtend mijn geimporteerde Italiaanse Motorola Milestone ook maar eens bijgewerkt. Eerst de Motorola software die op CD staat geinstalleerd en vervolgens voor bijwerken van de telefoon gekozen. Binnen een kwartier was het eigenlijk al klaar en draai nu Android 2.1. En heb gelijk maar de Nederlandse taal ingesteld.

Wat betreft batterijverbruik. Ik internet denk ik een half uur per dag en daarnaast wat spelen, maar niet echt met grof geweld. Ik haalde amper een dag. Geprobeerd om GPS aan/uit te zetten scheelde maar een klein beetje. Nu kwam ik er achter ik dat als je de verbinding op 2G instelt hij je batterij spaart. En dat heb ik geweten, scheelt bij mij een stuk. GPS staat nog aan (wordt niet continu gebruikt) en ik zit nu nog steeds op 80% energieniveau ipv op 50%. Of het is toevallig dat de nieuwe Android-versie zuiniger is/batterijstatus beter wordt uitgelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzynl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:07
Vraagje: Ik ben vandaag de usb kabel van mijn telefoon kwijt geraakt met als gevolg dat ik niet meer kan opladen. De oplader zelf heb ik nog gewoon, weet iemand wat voor soort micro usb kabel de milestone heeft? Of kan ik gewoon elke willekeurige micro usb kabel kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Fuzzynl schreef op donderdag 08 april 2010 @ 21:28:
Of kan ik gewoon elke willekeurige micro usb kabel kopen?
Yes. Da's het handige van die hele USB-standaard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:34:
kan je vertellen.. zondag rond half 4 helemaal vol..geladen.. en vandaag pas rond 3 uur leeg! sinds ik dat APNDroid erop heb gezet kan ik nu m`n continu 3g verbinding uitzetten! nou dat scheelt echt enorm! en op dinsdag gaf ie al 10% aan.. en na Rebooten weer 40% precies genoeg voor nog ff 2 dagen :D
[...]
Holy CRAP man :D
Ik haal zelfs met alleen 2G aan ipv 3G ook het einde van de dag niet.
Heb 'm net weer aan de lader gehangen bij de 10% waarschuwing :X
Alles zo ongeveer geprobeerd nu.. denk dat ik 'm maar eens ga ruilen en hopen dat het een hardware iets was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
En hopen dat ze je niet dezelfde terugsturen onder het mom van: hier is toch niets mis mee? hij gaat gewoon aan hoor. :X

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Ken. schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:33:
[...]

Holy CRAP man :D
Ik haal zelfs met alleen 2G aan ipv 3G ook het einde van de dag niet.
Heb 'm net weer aan de lader gehangen bij de 10% waarschuwing :X
Alles zo ongeveer geprobeerd nu.. denk dat ik 'm maar eens ga ruilen en hopen dat het een hardware iets was.
Schermhelderheid heb ik standaard op z'n allerlaagst staan (dus niet automatisch aanpassen). GPS staat aan. En alleen 2G-netwerk gebruiken staat aan. Op die manier haal ik nu met gematigd internetten/spelen (uur per dag?) de anderhalve dag al. Dit is met Android 2.1.

Het is moeilijk te meten of het ene toestel nou brakker is qua batterij dan de andere en/of misschien dat de definitie van "redelijk internetten" gewoon breed is. Maar ik denk dat als je twee dagen haalt met deze telefoon op die manier, dat het normaal is.

Volgens mij als je 3G/GPS/Automatische helderheid en oudere versie van Android hebt haal je gemiddeld een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal 2 dagen met 3g aan, s'nachts gaat 3g uit. Mocht het zo zijn dat ik even niet kan laden, gaat 3g ook uit als hij nog maar op 10% zit.

Internet gebruik is redelijk, vooral veel mail (2 gmail accounts). Geen taskkiller, ik snap ook niet helemaal waarom die nodig is. Alleen Gtalk blijft draaien, games, maps, facebook, twidroid, browser etc sluiten allemaal netjes af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Redelijk internetgebruik is bij mij niet eens van toepassing. Ik bekijk maximaal 5 pagina's op een dag waarvan mijn batterij het einde van de dag niet haalt.
localjoost.nl schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 07:56:
En hopen dat ze je niet dezelfde terugsturen onder het mom van: hier is toch niets mis mee? hij gaat gewoon aan hoor. :X
Dat zou wel heel lame zijn, maar is inderdaad een mogelijkheid.
Voor de zekerheid WaveSecure maar niet uninstallen dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:49:
Ik haal 2 dagen met 3g aan, s'nachts gaat 3g uit. Mocht het zo zijn dat ik even niet kan laden, gaat 3g ook uit als hij nog maar op 10% zit.

Internet gebruik is redelijk, vooral veel mail (2 gmail accounts). Geen taskkiller, ik snap ook niet helemaal waarom die nodig is. Alleen Gtalk blijft draaien, games, maps, facebook, twidroid, browser etc sluiten allemaal netjes af.
al die apps blijven stiekem toch draaien. Bijv als je vanuit je browser een radio stream opent, dan gaat de browser naar achtergrond en opent je musicplayer. Die browser blijft dan aanstaan totdat je em weer opent en dan zelf sluit.
Zo zijn er ook veel apps die openen bij startup van je phone. Ze proberen dan te updaten of andere zaken te doen.
Met een taskkiller kun je die een allemaal stoppen. Bij starten van mn telefoon blijft er nog maar 25MB geheugen over. Met advanced taskkiller even alles uitzetten en dan heb ik eer 70-90MB over.
Telefoon wordt er weer een stuk soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Get!em schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:11:
[...]

al die apps blijven stiekem toch draaien. ...
Nee. Als android developer kan ik je melden dat Android applicaties (activities) bevriest als deze afgesloten worden met de back knop. Als je een andere activity opent of op home drukt blijft de applicatie draaien tot er geheugen vrijgemaakt moet worden, dan gaat android weer applicaties killen.

Afbeeldingslocatie: http://developer.android.com/images/activity_lifecycle.png

Zoals je ziet weet een goede applicatie of deze op de voorgrond is en zal hier dus rekening mee houden. Naast de applicaties word er ook veel in services afgehandeld welke niet gekilled worden.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzynl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:07
Volgens mij is er een nieuwe update voor de Italiaanse Milestone. Net die van mij aangesloten en geprobeerd te updaten. Hij ging de nieuwe update downloaden alleen stopte hij bij het installeren omdat mijn batterij niet 100% vol is :( Straks nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is al enkele dagen bekend, is Android 2.1 =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Brad Pitt schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:06:
[...]

aTrackDog kijkt ook op de developers sites zodat je daar eventueel een nieuwe apk vandaan kunt plukken. Deze versies krijg je niet via de Market binnen ;)
Waar is deze optie dan? Niet kunnen vinden namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat doet die automatisch en als hij de dev-site vind zie je oa 'update from developers site'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Ok, niet kunnen vinden bij een van de 14 apps die updates zouden hebben. Jammer dat hij geen APKtjes voor mijn paid apps kan vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 06:41
weet iemand al of je het standaard Engelse woordenboek kan veranderen in Nederlands? Echt heel irritant dat ie sommige nederlandse woorden naar het engels vertaald..! :(

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niksie1981
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05 11:13
VonDutch schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:56:
weet iemand al of je het standaard Engelse woordenboek kan veranderen in Nederlands? Echt heel irritant dat ie sommige nederlandse woorden naar het engels vertaald..! :(
Voor het virtuele keyboard is wel een leuk alternatief, voor het fysieke toetsenbord heb ik toch het woordenboek uit staan.....
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.