Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Is het trouwens iemand anders ook opgevallen dat je motorola toetsenbord engels blijft (suggesties tijdens het typen blijven Engels (gezocht maar kon ik niet naar NL zetten), ondanks dat je na de update android 2.1 op Nederlands zet? Zal wel komen omdat de keyboard software van motorola niet wordt geupdate? Aanschaffen van betterkeyboard blijft dus nog nodig, althans zo lijkt het? Of moet ik wachten op de officiele NL 2.1 update van Motorola oid?

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 17:28
Gizzy,

Ik denk dat je moet wachten tot het officiële NL 2.1 update

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Lisadr schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:38:
Gizzy,
Ik denk dat je moet wachten tot het officiële NL 2.1 update
Zo'n vermoeden had ik al, nou dan maar even wachten. Voor andere geïnteresseerd officieel updaten naar een Nederlandse Android omgeving zonder NL Motorola software toetsenbord is dus wel mogelijk.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:19
Lisadr schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:32:
Yes, eindelijk dus naar 2.1 :) binnen enkele weken

2.0.1 vond ik zelf geen vooruitgang. Zelfs een achteruitgang op sommige gebieden. Vaker crashes en stroomverbruik van Android OS was veel hoger dan 2.0.
De vooruitgang die ik erin zag was dat scrollen door het menu minder laggy was dan met de 2.0. Dat was echt naar. 2.0.1 heeft dat gefixed, verder weinig vernieuwends ;)
Ben benieuwd wat er in 2.1 zoal beter zal gaan, want IRL is toch net wat anders dan wat er wordt gezegd.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Kan het even zo gauw niet terugvinden, maar ik weet zeker dat het hier al eens is langsgekomen..

Als ik op mijn computer een event maak in Google Calendar synct 'ie netjes naar mijn Milestone.
Als ik op mijn Milestone een event maak, synct 'ie ook netjes naar GCal, maar dan krijg ik 'm als invite?

Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Heb de HTC Legend gezien met 2.1 en daar zat echt veel verschil in! Veel eyecandy, maar ook functionele verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar draait HTC's Sense op Lisa =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
CLB schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:55:
Daar draait HTC's Sense op Lisa =)
Haha dat verklaart een hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Indead, hier een filmpje van de HTC Legend, waarbij ik HTC Sense aanzet en uitzet en 't laat zien:

Voor de rest offtopic, my bad :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 21:52
Is het iemand gelukt of over the air 2.1 binnen te halen? Ik heb de HK 2.0.1 rom draaien en zag vandaag opeens dat er een update van 39MB beschikbaar is (wat zou kloppen met http://www.motorola.com/c...6b00aRCRD&vgnextrefresh=1).

WiFi aan gezet en de update begonnen, maar het lijkt niets te downloaden, blijft hangen of "downloading update". Je kan het downloaden van de update (wat op de achtergrond gebeurd) niet annuleren, verder is wel het hele OS gewoon bruikbaar. Na meer dan een uur maar de phone een reboot gegeven om de download poging af te breken. Maar als ik nu weer naar 'System updates' ga krijg ik de melding: "An update is currently being downloaded. You will be notified when the download is complete". Maar dat in onderhand al 3 uur zo en nergens een indicatie dat er daadwerkelijk iets gedownload word.

Heb ook gelezen over handmatige update naar 2.1 via ROM image en USB, maar had begrepen dat je dan je instellingen kwijt raakt. Klopt dat? Zit er niet echt op te wachten om alles weer opnieuw in te stellen.

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rv.dP
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-06 16:34
Menthix, maak je geen zorgen. Dit had ik ook bij de update naar 2.0.1

Dat je geen voortgang ziet is een gevalletje slecht (niet?) geïmplementeerde statusindicatie. Achter de schermen gebeurt er wel degelijk wat - tenminste wel in mijn geval waarbij mijn tel na verloop van tijd vrolijk meldde dat 'ie gereed was om de gedownloade update te installeren!

Succes. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Iemand een tip voor een goed portrait software toetsenbord met nederlands woordenboek? Werkt allemaal wel met dat Engelse waarschijnlijk, maar uit ervaring met eerdere toetsenborden kan ik zeggen dat het niet ideaal is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
Het is me gelukt. Om het samen te vatten:
* Ik draaide hiervoor de HK 2.0.1 ROM (sbf bestandd via RDSLite)
* Vanmiddag zag ik in system update dat er een update beschikbaar is van 39MB, wat volgens http://www.motorola.com/c...6b00aRCRD&vgnextrefresh=1 de OTA update naar 2.1 moet zijn.
* OTA update wou niet lukken, zie mijn post hier boven.
* Uiteindelijk RDSLite 4.6 en Motorola Software Update geïnstalleerd, en de Milestone verbonden via USB.
* In eerste instantie zag Motorola Software Update mijn mobiel niet, maar toen ik daarnaast RDSLite opstartte ging Motorola Software Update opeens verder (kan toeval zijn, verder niets met RDSLite gedaan, gelijk weer afgesloten).
* Motorola Software Update ging vrij smooth. Vooral een kwestie van geduld hebben, en als de Motorola software met de melding komt dat er een fout is opgetreden en hij wil echt niet verder: USB kabel eruit, telefoon uit, accu eruit, en daarna de boel weer aan en kabel er in, ging daarna bij mij vanzelf verder.

Ik zie nu het volgende in Settings > About...
Model Number: Milestone
Firmware Update: 2.1-update1
Firmware configuration version: GAS_EMEA_USASHLS00RTINT_P012
Baseband version: 3GSMEPU91A_U_91.07.4EI
Baseband Configuration Version: UCASHLSMR2EMEAB1B850C.0R
Kernel version: 2.6.29-omap1 a21146@ca25rhe74 #1
Build number: SHOLS_U2_02.31.0

Dat was dus een update vanaf 2.0.1 HK naar 2.1 op een UK import toestel (eXpansys), via Motorola's officiële Software Update. Zo op het eerste gezicht ben ik geen van mijn instellingen kwijt zoals je bij de manual methode met RDS Lite wel zou zijn.
Het enige beroerde is dat ik nog steeds de melding "An update is currently being downloaded. You will be notified when the download is complete" krijg als ik voor een OTA update check.

EDIT:
Hmm... Bijna een uur verder nu. Ik zet m net in de dock (zo een officiele) en krijg een FC op de docking app. Maar interresanter: De "Update package" icon is opeens weer terug en zit inmiddels vast op 13%. Terwijl ik onderhand toch echt al 2.1 draai 8)7. OTA en USB update lopen nogal langs elkaar heen |:(. To be continued is guess.

[ Voor 8% gewijzigd door Menthix op 30-03-2010 21:48 ]

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Misschien een idee om in de eerste post wat must-have apps te plaatsen, als zijnde tips ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn meer dan 32.000 apps / games te vinden in de Market, wat voor jou een must-have is, is voor mij crap!
En we hebben: Android Software & Discussie reeks en GoT Community Android Awards - Nominatietopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
Update op mijn eigen post. Heb beide problemen inmiddels opgelost.

De force close van Multimedia station iedere keer als je docked: Ga naar Settings > Applications > Manage applications. Zet Filter op All. Ga naar Multimedia station en clear de cache en defaults.

De OTA update die nog steeds vast staat terwijl via MSU al ge-update is naar 2.1: Met wat gepiel gaat de OTA update download vanzelf weer een keer verder, het meeste effect lijkt te zijn als je een applicatie installeert in de market en daarna reboot. In mijn geval kwam de download daarna opeens weer te voorschijn en ging verder met de download. Als de OTA download klaar is deze gewoon uitvoeren (ook al draai je al 2.1). Als je al 2.1 hebt zal het update proces vrij snel weer rebooten en terug komen iets van een "Software update failed" melding. Als ik de het toestel op system updates laat zoeken krijg ik netjes "Your system is currently up to date".

2.1 draait verder hier nu heel smooth. Lijkt een stuk sneller. Standaard 5 home panels, valt in de settings te veranderen naar 3, 5, 7, of 9. Camera applicatie is behoorlijk veranderd, wat mij betreft een vooruitgang.

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 15:12
@Menthix

Heb je wel een factory reset gedaan vóórdat je de update hebt uitgevoerd?
Heb je dat niet gedaan, dan zou dat verklaren waarom je Milestone vreemd doet.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNStein
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-12-2023

FrankNStein

It's Alive!!!

Zinu schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:42:
Iemand een tip voor een goed portrait software toetsenbord met nederlands woordenboek? Werkt allemaal wel met dat Engelse waarschijnlijk, maar uit ervaring met eerdere toetsenborden kan ik zeggen dat het niet ideaal is...
Better Keyboard - Kost $1.99 in de Market, maar ondersteund ook Nederlandse spellingscorrectie. (Aparte download, maar dat gaat vanzelf als je via Settings, Dutch wil instellen als taal). Is iets beter dan het standaard Android toetsenbord, maar heeft vooral meer mogelijkheden.

Dan is er ook nog het ietswat minder legale HTC_IME keyboard die ze uit de roms voor de Desire gesloopt hebben en ergens op XDA rondzweefd. Qua textinvoer een absolute aanrader, maar heeft (had) nog wat kleine eigenaardigheden, waardoor je soms toch het HW keyboard moet gebruiken voor sommige tekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
MGSNK schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 07:49:
@Menthix

Heb je wel een factory reset gedaan vóórdat je de update hebt uitgevoerd?
Heb je dat niet gedaan, dan zou dat verklaren waarom je Milestone vreemd doet.
Nee geen reset gedaan, maar waarom zou eigenlijk, ik doe in principe de update volgens het boekje zoals Motorola wil dat je het doet, die vragen ook niet om een reset. Anyway, de problemen die ik tegengekomen was zijn verholpen, verder draait alles tot nu toe prima.

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En de vier ledjes onder aan het display blijven nog steeds aan tijdens YouTube / speelfilm afspelen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
CLB schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:30:
En de vier ledjes onder aan het display blijven nog steeds aan tijdens YouTube / speelfilm afspelen toch?
Net even gekeken. Op Youtube gaan die ledjes na ongeveer 1:10 uit.

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm zou wel weer mooi zijn, op 2.0 was dat ook zo... Anders kijk je speelfilms van 2 uur met ledjes aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-08-2022

Peeh

Green and White

CLB schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:09:
Hmm zou wel weer mooi zijn, op 2.0 was dat ook zo... Anders kijk je speelfilms van 2 uur met ledjes aan :+
Jij kan tenminste een film bekijken. Ik heb een IT Milestone met de 2.01 stockROM, en het is mij nog niet gelukt een filmbestand af te kunnen spelen. .MP4's geven allemaal zwart beeld en een force close op de mediaplayer. Ongeacht welke ik gebruik. De default, maar ik heb er ook al een heel aantal vanuit de market geprobeerd, wat trials en wat freeware players. Maar geen sigaar.

De normal iPhone-ready mp4's moeten het toch sowieso doen? Ze doen het wel op mijn laptop en op mijn oude Xperia (WM6.5 custom ROM).

Een heel grote ramp is het overigens niet, ik kijk nooit films op de telefoon, maar het moet toch kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes moet werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-08-2022

Peeh

Green and White

Is er trouwens iemand die enig idee heeft wat er aan de hand is? De filmbestanden die ik getest hebt betreffen iPhone-ready filmbestanden die van usenet komen. Zowel feature films als 20 minuten durende episodes van bijvoorbeeld South Park of the Simpsons.

Ook een zelf geconverteerde MP4 van een aflevering Simpsons doet het niet. Tot ik echt in onwaarschijnlijk lage resoluties ga converteren, dan werkt het wel. Maar dan is het wazig en niet groter dan een postzegel op mijn scherm en fullscreen is dan geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Android is vrij vervelend met de H264 codec. Alleen een hele kleine baseline aan features word ondersteunt dus encoden voor android hoeft niet hetzelfde te zijn als voor de iDinges.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de TS is een link opgenomen naar een encodetopic voor Android, misschien handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
CLB schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:26:
In de TS is een link opgenomen naar een encodetopic voor Android, misschien handig...
Hoe heb je het genoemd? TS is zo vol dat ik het niet kon vinden. Kon ook niks vinden met "Encode"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Lisadr schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:42:
[...]

Hoe heb je het genoemd? TS is zo vol dat ik het niet kon vinden. Kon ook niks vinden met "Encode"
Kopje heet "Films converteren voor je Android device".

EDIT: Mijn Milestone presteerde het vanochtend om binnen een tijdsbestek van enkele minuten vier of vijf keer spontaan te rebooten. En dit terwijl ik gisteren een complete reset heb uitgevoerd :X

Rest mij nog het proberen van een nieuwe SIM-kaart en tot slot maar het omruilen van mijn device |:(

[ Voor 35% gewijzigd door Ken. op 01-04-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lisadr schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:42:
Hoe heb je het genoemd? TS is zo verschrikkelijk mooi, goed, strak en vol dat ik het niet kon vinden..

[ Voor 0% gewijzigd door CLB op 01-04-2010 12:54 . Reden: ff m'n 1 april moment =) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:03
Ik heb net de Milestone binnen gekregen, het is een NL versie (hoewel op de doos niets in het NL staat - wat duidelijk een indicatie is dat het niet de bedoeling was om hem in Nederland uit te brengen - , staat er bij de streepjescodes zelf wel "NL"). Mijn eerste indruk is dat het toetsenbord héél vreemd voelt, ook is het bij de installatiewizard niet mogelijk om hem in landscape te gebruiken (hij wisselt steeds tussen portrait en landscape).

De Firmware versie is 2.1-update1, Build-nummer is SHOLS_U2_02.31.0. Bij deze is dus ook bevestigd dat hij Android 2.1 heeft (hoewel dit vanuit Motorola al bevestigd was, is dit dus al vanaf de eerste batch het geval). Ik weet niet of dit al bekend was (ik volg dit topic verder niet), maar hij ondersteunt ook live wallpapers (degene met gras is wel stoer, lekker subtiel).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 18:02
Definieer vreemd voelen eens?
En hoe is het bij overig gebruik? Blijft hij dan ook wisselen tussen protrait en landscape?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:03
Nee bij overig gebruik niet, alleen bij de installatiewizard - althans, het is me nog niet opgevallen :) Android 2.1 ziet er wel erg leuk uit zo, toch wel weer wat anders dan de Legend doordat daar het HTC Sense eroverheen zit (daar heb ik me dus vnl. op gericht om dat te bekijken, met deze Milestone ben ik gewoon Android even kort ingedoken).

Vreemd voelen: het klikt niet, ik heb niet een idee dat ik een knop indruk...! N97 Mini en HTC Touch Pro2 bijvoorbeeld typen fijner (de GW620 van LG ook, wat mij betreft).

[ Voor 4% gewijzigd door Arjan90 op 01-04-2010 13:17 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ligt uiteraard aan het design en is ook uitvoerig besproken (in de reviews)

Edit: Whooh ik zie die 1 april Lemmings gewoon netjes verschijnen op mn Milestone! Is geen flash toch?

[ Voor 41% gewijzigd door CLB op 01-04-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 21:21
CLB schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:26:
Edit: Whooh ik zie die 1 april Lemmings gewoon netjes verschijnen op mn Milestone! Is geen flash toch?
Nee puur JS.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machete360
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:33
Sp!tF!re schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:16:

Vreemd voelen: het klikt niet, ik heb niet een idee dat ik een knop indruk...! N97 Mini en HTC Touch Pro2 bijvoorbeeld typen fijner (de GW620 van LG ook, wat mij betreft).
Vaag, als ik gewoon typ op mn Milestone voel ik wel degelijk dat ik een knop indruk, en hij klikt zelfs, misschien komt et omdat ik hem inmiddels al 3 maand in bezit heb? (weet namelijk niet of ik dat in het begin ook had )

Toetsenbordje van de Milestone vind ik echt zeer relaxed, vooral t.o.v onscreen keyboards.
Het is wel even wennen in het begin, maar ik typ nu bijna net zo snel als dat ik op mn pc doe :o

[ Voor 7% gewijzigd door Machete360 op 01-04-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Lukt het al meer mensen om de OTA update te krijgen? Ik zie nog steeds dat er geen verbinding met de server gemaakt kan worden. Heb nu geen USB kabel bij me dus kan niet testen met de Motorola Updater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
lol wat doen die lemmings in mn beeld??? (op mn pc)

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 01-04-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
Lemmings???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
offtopic:
Ja geen idee, maar had hier op GoT af en toe wat lemmings die aan een parachute naar beneden kwamen en als je er op klikte ze uit elkaar spatte. Nu zijn ze er niet meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:00
DjWannaB2002 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:59:
offtopic:
Ja geen idee, maar had hier op GoT af en toe wat lemmings die aan een parachute naar beneden kwamen en als je er op klikte ze uit elkaar spatte. Nu zijn ze er niet meer :?
Ik heb ze ook :+ Zal wel iets met 1 april te maken hebben ofzo :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds vandaag herkent mijn Milestone simkaarten niet meer.
Heb mijn Milestone (UK versie) sinds december, deed het perfect, ook na update naar 2.0.1.

Vandaag viel het toestel vanzelf uit, ik deed het weer aan en toen gaf Android aan geen simkaart te vinden. Opnieuw starten, installatie van Android 2.1 en een hard reset leverden allemaal niks op.

De simkaart (Telfort) is 3 jaar oud, doet het gewoon goed in andere toestellen, en andere simkaarten worden ook niet herkend door de Milestone.

Na googlen voor soortgelijke problemen heb ik tot nu toe niks kunnen vinden.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch een te oude simkaart, ook al doet die 't in andere toestellen.. Even een nieuwe aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Laatst online: 31-08 14:53
Probeer het eens zonder SD kaartje. Ik had een brak exemplaar bij m'n milestone ;)

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 10:28
CLB schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 05:47:
Toch een te oude simkaart, ook al doet die 't in andere toestellen.. Even een nieuwe aanvragen?
Hij schrijft toch dat andere simkaarten ook niet worden herkend? Daar schiet je ook niet zo veel mee op dan

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Weet iemand of Ibiza op de kaarten van motonav zit? Dan gebruik ik mn trial wel als ik straks een weekje daar ben :)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
localjoost.nl schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:55:
Weet iemand of Ibiza op de kaarten van motonav zit? Dan gebruik ik mn trial wel als ik straks een weekje daar ben :)
Doe een demo route door Ibiza en je weet gelijk of die er wel of niet op zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Joolee schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:21:
Lukt het al meer mensen om de OTA update te krijgen? Ik zie nog steeds dat er geen verbinding met de server gemaakt kan worden. Heb nu geen USB kabel bij me dus kan niet testen met de Motorola Updater.
Ik zie met de Motorola Updater ook nog geen update ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slaapje schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:00:
Hij schrijft toch dat andere simkaarten ook niet worden herkend? Daar schiet je ook niet zo veel mee op dan
Mijn welgemeende excuses dat ik om 05.47 's ochtends over een zinnetje heb heengelezen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad mijn T-mobile simkaart (2 maanden oud) wordt ook niet herkend. Zonder SD kaart krijg ik weer hetzelfde.

Toch maar even Belsimpel bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Lisadr schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:22:
[...]

Doe een demo route door Ibiza en je weet gelijk of die er wel of niet op zit ;)
Ja, en dan zit ik straks in Ibiza en is m'n trial afgelopen 8)7

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
localjoost.nl schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:00:
[...]

Ja, en dan zit ik straks in Ibiza en is m'n trial afgelopen 8)7
Trail is voor 60 dagen. Ik heb er 76 dagen mee gedaan, weet niet waarom.

Ibiza zit er inderdaad op. Dus je kan lekker met je milestone op vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
60? ok dan had het gekund ;) dacht eigenlijk 30 dagen. Maar relaxed dat het er op zit. Scheelt weer navigatie huren of 3g misbruik :)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik heb hem vandaag binnengekregen. Vind het best een nadeel dat er geen apenstaartje op het hardware fysieke toetsenbord zit... nu moet ik telkens dichtklappen, software keyboard openen, apenstaartje doen en weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhm dan heb je zeker een Israelisch toetsenbord? Bij mij zit die namelijk links naast de spatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

godver de godver, heb er straks een paar minuten naar zitten zoeken :P Toch maar eens langs Hans Anders denk ik! Bedankt!

[ Voor 89% gewijzigd door Zinu op 02-04-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prettig p@sen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik meende trouwens in een filmpje (review) gezien te hebben dat je voice search kon doen als je het Zoek knopje ingedrukt hield... dat werkt hier niet. Bij jullie importtoestellen wel?

Ik heb wel Voice Dial...

EDIT: Zoals hier te zien: http://www.youtube.com/watch?v=7fVmwLlL0Fc

[ Voor 14% gewijzigd door Zinu op 02-04-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had je ook even moeten zoeken in een van de vorige delen...
Italiaanse modellen van de Milestone missen Voice Search, Engelse modellen hebben 't weer wel =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

En dat is niet te installeren? Heb overigens gewoon de Nederlandse Milestone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan ontbreekt het bij de Nederlandse dus ook =) Maar zoek even in deel 3 op 'Voice Search' :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Lekker dan... gelukkig komt het hiermee terug :)

Je hebt dat Advanced Task Killer wel echt nodig... bij opstarten staat onderhand alles aan en heb je nog 39MB over. Als je 't dan allemaal killt nog 79MB, nogal een verschil. En wat je nodig hebt start je zelf toch wel op?

[ Voor 53% gewijzigd door Zinu op 02-04-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da BJ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-07-2024

Da BJ

huh?

Lisadr schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:11:
[...]

Trail is voor 60 dagen. Ik heb er 76 dagen mee gedaan, weet niet waarom.

Ibiza zit er inderdaad op. Dus je kan lekker met je milestone op vakantie :)
Mijn motonav staat nu al 3 weken op: nog 43 dagen trail available. Ik was van plan 'm te kopen, maar als de trail eeuwig geldig blijft dan doe ik het lekker zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:00
Zinu schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:22:
Lekker dan... gelukkig komt het hiermee terug :)

Je hebt dat Advanced Task Killer wel echt nodig... bij opstarten staat onderhand alles aan en heb je nog 39MB over. Als je 't dan allemaal killt nog 79MB, nogal een verschil. En wat je nodig hebt start je zelf toch wel op?
Nee dat zie je verkeerd. Daar zit een hele intelligente gedachte achter. Dat wil CLB je vast wel uitleggen...

;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die discussie is ook al uitgebreid gevoerd!
Gebruik de zoekfunctie is zou ik zeggen! En nu stop ik ook, anders wordt 't helemaal slowchatting..

EDIT @ Rossi46: 1 april is al voorbij -O-

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 02-04-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Als jullie naar instellingen gaan en dan naar netwerk, mobiele netwerken, zoek netwerk, krijgen jullie dan ook een foutmelding? Ik kan geen netwerk handmatig selecteren omdat ik telkens de melding krijg dat er een fout is tijdens het zoeken....
Draai trouwens 2.1 zou me niet verbazen als het aan de rom van The Solutor ligt omdat die een andere baseband gebruikt ivm energieverbruik. Dus als een aantal mensen dit svp eens kunnen uitproberen. Gerne!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Yep, same here. Wat dan werkt is om met APNdroid je 3G even uit te zetten.
Althans.. toen deed 'ie het bij mij.

Ik krijg alleen om de zoveel tijd een server error bij mijn T-Mobile webNwalk verbinding :X
Is dit bekend als Milestone dingetje (speciale APN setting ofzo), of heb ik een brakke verbinding bij T-Mobile?

Gisteren overigens een nieuwe SIM-kaart gehaald om te kijken of de spontane reboots over zouden gaan.
En tot nu toe geen enkele reboot gehad sinds gisteravond :) (fingers crossed..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkt hier wel op een normale 2.0.1 en vind KPN, Vodafone en T-Mobile...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Hmmm dat met APNDroid lijkt inderdaad te werken. Strange.
Als je dan nu zelf een netwerk kiest, blijft hij dan ook op dat netwerk? Of switcht hij alsnog vanzelf over naar een ander netwerk als je bijvoorbeeld bij de grens in de buurt komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmancini28
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 10:24
Joolee schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:36:
[...]

Ik zie met de Motorola Updater ook nog geen update ;(
Ik kreeg met mijn uk milestone vanochtend heel netjes een melding van de motorola media link dat er een update was voor mijn telefoon. Ik blij want dacht dat ik nu eindelijk de 2.1 versie zou krijgen maar toen ik klikte op deze melding gaf ie daarna aan dat er geen nieuwe updates waren :? Ik kreeg wel 1 milliseconde een scherm te zien met daarop een voortgangsbalk ofzo, maar deze verdween vrijwel direct waarna ik dus te zien kreeg dat er geen updates waren.
Mensen die hetzelfde hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieudebeu
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-08 11:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Het gaat heel af en toe wel een beetje traag maar is prima te doen hoor. Moet dan natuurlijk wel zeggen dat ik nooit 2.0.1 gedraaid heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb nog werkelijk niks gelezen van mensen die van 2.0.1 naar 2.1 geswitched zijn en klagen..
Nu zal iedereen die al op 2.1 zit (via RDS) erop gaan letten en zal 't wel weer 'ja dit en dat is wel trager nu' komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:23
Yay, vandaag bij CoolBlue opgehaald :)

Briljant toestel. Alleen weet iemand hoe je de T9 kan veranderen naar Nederlands? Het is wat irritant om steeds Engelse suggesties te krijgen voor smsjes. Ik heb gewoon de Nederlandse versie van het toestel met zelfs Nederlandse interface.

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Veneficus schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 23:49:
Yay, vandaag bij CoolBlue opgehaald :)

Briljant toestel. Alleen weet iemand hoe je de T9 kan veranderen naar Nederlands? Het is wat irritant om steeds Engelse suggesties te krijgen voor smsjes. Ik heb gewoon de Nederlandse versie van het toestel met zelfs Nederlandse interface.
Dat vroeg ik me ook al af. Ik ga dinsdag ff Motorola erover bellen.

En hoe zat dat nou met die Google Maps versies? Ik las ergens dat je bij bepaalde versies wel en bij anderen geen navigatie hebt. Ik heb de nieuwste van de market en ik kan het op het eerste oog niet vinden, alleen routebeschrijvingen... hoe zit dat?

[ Voor 21% gewijzigd door Zinu op 04-04-2010 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Daarmee kan het ook nog niet, in ieder geval niet in Nederland. Daarvoor zijn er speciale 'gekraakte' versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarbij versie 3.4 (uiteraard niet alle, maar de gekraakte) de laatste was dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Oke, gevonden... Is er ook iets bekend waarom dat nog niet kan met de Nederlandse versie? Ik heb dus 4.0 draaien maar gelukkig heb ik via een programma wat CLB bekend is de juiste versie gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:23
Zinu schreef op zondag 04 april 2010 @ 00:12:
[...]

Dat vroeg ik me ook al af. Ik ga dinsdag ff Motorola erover bellen.

En hoe zat dat nou met die Google Maps versies? Ik las ergens dat je bij bepaalde versies wel en bij anderen geen navigatie hebt. Ik heb de nieuwste van de market en ik kan het op het eerste oog niet vinden, alleen routebeschrijvingen... hoe zit dat?
Zou je hier willen posten als je wat meer te weten komt over de T9? Zo heeft ie helemaal geen zin...

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Heeft 'better keyboard' ook niet een T9 functie in het Nederlands?

Sinds er bij mij 2.1 op staat lijkt mn toestel echter energie te vreten...
Hoor mensen zeggen dat ze het zo'n 3 dagen vol houden, nou bij mij echt niet. Dat hield ik ongeveer vol met 2.01 maar niet met 2.1.
Als de accu vol is als ik naar bed ga, dan zit hij ergens op 70% als ik beneden kom. Heb geen idee wat de energie vreter is. Er staan geen programma's op die veel energie zouden moeten vreten. Enige programma wat online moet is het weer (a 12 uur) en de e-mail. Voor de rest niks draaien wat online moet gaan.

Grootste verbruiker is het scherm (65%) maar die zou toch niet opeens aan moeten gaan 's nachts.

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 04-04-2010 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 21:21
Bij mijn geeft telefoon ongebruikt de meeste energieverbruik, vaak well 50 procent. Maar ik ervaar hetzelfde.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Maar hoe zit dat dan met die navigatie van google maps? Ik heb zo'n speciale versie, maar ik zie nergens ietsover navigeren. En wat ik erover vind op youtube kan ik ook niet vinden in mijn versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

DjWannaB2002 schreef op zondag 04 april 2010 @ 10:07:
Heeft 'better keyboard' ook niet een T9 functie in het Nederlands?

Sinds er bij mij 2.1 op staat lijkt mn toestel echter energie te vreten...
Hoor mensen zeggen dat ze het zo'n 3 dagen vol houden, nou bij mij echt niet. Dat hield ik ongeveer vol met 2.01 maar niet met 2.1.
Als de accu vol is als ik naar bed ga, dan zit hij ergens op 70% als ik beneden kom. Heb geen idee wat de energie vreter is. Er staan geen programma's op die veel energie zouden moeten vreten. Enige programma wat online moet is het weer (a 12 uur) en de e-mail. Voor de rest niks draaien wat online moet gaan.

Grootste verbruiker is het scherm (65%) maar die zou toch niet opeens aan moeten gaan 's nachts.
DRIE DAGEN?! Ik haal nieteens het einde van de dag sinds een paar dagen..
Alleen sync staat aan verder. Geen GPS of WIFI, schermhelderheid op de laagste stand. Geen andere apps die automatisch data binnen halen. Geen gebel. Beetje mailen, surfen en een kort spelletje hier en daar.

EDIT: En (uiteraard) Advanced Task Killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:44
Bij mij houdt het toestel het juist wel langer uit sinds de 2.1 update! Met 2.0.1 moest ik om de 1,5 dag opladen, nu om de ongeveer 3,5 dagen! Sync staat aan, WiFi staat aan (wel met sleep functie), stuur regelmatig een smsje, belletje en zoek regelmatig wat op op het internet...

Vreemd dat hij dat bij jullie niet kan... Misschien is er een verschil in firmwares die daarvoor zorgt?

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Welke staat er bij jou op dan?

Kwam er net trouwens achter, dat in de browser, open in a new window, niet werkt bij mij. Er
gebeurd gewoon niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Firmwareversie: 2.1-update1
Firmwareconfiguratieversie: GAS_EMEA_USASHLS00RTEU_P042
Build-nummer: SHOLS_U2_02.31.0

Ik heb net ook even gekeken naar "Open in a new window", maar ook hier werkt dat gewoon. Misschien de telefoon opnieuw opstarten? Of de browser killen en weer opstarten?

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ken. schreef op zondag 04 april 2010 @ 13:58:
[...]

DRIE DAGEN?! Ik haal nieteens het einde van de dag sinds een paar dagen..
Alleen sync staat aan verder. Geen GPS of WIFI, schermhelderheid op de laagste stand. Geen andere apps die automatisch data binnen halen. Geen gebel. Beetje mailen, surfen en een kort spelletje hier en daar.

EDIT: En (uiteraard) Advanced Task Killer.
Hoeveel Google Accounts sync je dan? Ik had er twee en toen hielt ie het ook krap een dag vol. Nu heb ik er één en redt ie het bijna twee dagen.
En draait Advanced Task Killer continu? Kan me voorstellen dat dat juist stroom kost in plaats van oplevert. Inactieve processen gebruiken nauwelijks energie.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
w0ndersp00n schreef op zondag 04 april 2010 @ 16:54:
Firmwareversie: 2.1-update1
Firmwareconfiguratieversie: GAS_EMEA_USASHLS00RTEU_P042
Build-nummer: SHOLS_U2_02.31.0

Ik heb net ook even gekeken naar "Open in a new window", maar ook hier werkt dat gewoon. Misschien de telefoon opnieuw opstarten? Of de browser killen en weer opstarten?
En dat is de officiele europese sbf? Of andere backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Ik heb de europe versie hier vandaan: http://and-developers.com/motorola_milestone:sbf
Dus dat is de officiele Europese SBF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Room42 schreef op zondag 04 april 2010 @ 17:10:
[...]

Hoeveel Google Accounts sync je dan? Ik had er twee en toen hielt ie het ook krap een dag vol. Nu heb ik er één en redt ie het bijna twee dagen.
En draait Advanced Task Killer continu? Kan me voorstellen dat dat juist stroom kost in plaats van oplevert. Inactieve processen gebruiken nauwelijks energie.
Slechts één accountje. Task Killer staat op zijn eigen exclude list inderdaad.
Stom dat ik die optie nog niet heb geprobeerd inderdaad. Maar of dat gelijk zóveel zal schelen?
WaveSecure draait ook al die tijd mee. Dat zal ook wel niet zo lekker zijn voor de 'juice'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik mms werkend krijg op mn milestone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Zowel OTA als iva een usb stick met motorola update, zie ik dat er geen 2.1 beschikbaar is. Zitten jullie via officiële kanalen op 2.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:23

MaDLiVe

.-Observer-.

@Lisadr, ik heb hier precies hetzelfde, nog steeds geen update te vinden, terwijl ik tijdens de 2.01 update als 1 van de eerste de update binnenkreeg via motorola update. Nog even wachten dus.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Voor de mensen die zich ergeren aan de te eenvoudige dialer van de Milestone, probeer eens Nubdial. Ook eenvoudig maar je kan gewoon een naam intypen als je iemand wil bellen ipv eerst door contactpersonen te moeten scrollen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:23:
Voor de mensen die zich ergeren aan de te eenvoudige dialer van de Milestone, probeer eens Nubdial. Ook eenvoudig maar je kan gewoon een naam intypen als je iemand wil bellen ipv eerst door contactpersonen te moeten scrollen oid.
Om niet teveel af te wijken: NubDial is inderdaad nicer dan stock-dialer.

Afbeeldingslocatie: http://img38.imageshack.us/img38/5043/nubdial.png

XDA topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
l3art schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:23:
Dat kan bij mij standaard al?

Edit: idd niet in de dialer, je moet dan nog 1 keer op contacts klikken en dan kan het wel...

[ Voor 11% gewijzigd door Nikeau op 04-04-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lisadr schreef op zondag 04 april 2010 @ 19:53:
Zowel OTA als iva een usb stick met motorola update,
zie ik dat er geen 2.1 beschikbaar is. Zitten jullie via officiële kanalen op 2.1?
Wel officieel 2.1 ja, maar deze wordt nog wel handmatig geupdated naar de Milestone, via RDS..
Als je echt niet kan wachten moet je even in [Motorola Milestone] Rooten & Custom ROM's kijken, voor de uitleg!

Hier nog geen update via de telefoon zelf en ook niet via de Motorola update software voor de PC, achja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Op die manier ben je wel alles weer "kwijt" toch? Heb eerlijk gezegd geen zin alles weer te moeten instellen, dus wacht maar even af :)

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.