Sagat schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:12:
[...]
Semi ot wellicht maar, waarom 3 beeldschermen?
Is dat dan voor werk of ook voor gaming en welke games dan? For the record ik bedoel dit niet afkeurend ik ben oprecht geintresseerd.
Ik vind persoonlijk 3 schermen alleen fijn bij een dedicated racing setup oid.
Als ik aan het werk ben heb ik overigens wel 3x scherm (2x 24"monitor @ work en momenteel 24/19 thuis) en daarnaast ook mijn laptop scherm, maar effectief gebruik ik alleen de monitoren.
Met gamen gebruik ik eigenlijk altijd maar 1 scherm (als voornamelijk console peasant ook niet heel veel keuze daarin

) , al hoewel ik weet dat je bij sommige rts-en volgens mij de mini map ook op een 2e scherm kon doen, dat zou wel handig zijn. Ben nieuwsgierig of er meer toepassigen zijn waar ik niet aan denk.
Oh en laatste vraag, wil je ze dan naast elkaar, of 2 naast elkaar en de 3e erboven ofzo?
Je bent niet de eerste die dit aan mij vraagt, sterker nog sommige noemen het "overkill" wanneer ik aangeef dat ik naar 3 schermen wil.
Laat ik eerst uitleggen hoe mijn werkplek op kantoor eruit ziet:
Op mijn werk heb ik aan mijn laptop 2 schermen aangesloten en dus werk ik op 3 schermen.
Het is echter wel één rommeltje omdat aan de linkerkant heb ik een Asus Widescreen (1080P), in het midden mijn laptop scherm van 25" (1080p) en Rechts staat een Dell U2505H (1440p)
Het ziet er niet uit, maar wel erg efficient voor mijn dagelijkse werk.
Ik ontwerp/programmeer software of rapportages, ik schrijf verslagen en heb ons ticketsysteem openstaan.
(ben namelijk ICT consultant, Projectmanager en Ontwikkelaar met kleine ingrepen)
Meeste games gebruiken maar 1 scherm:
Natuurlijk speel je 99% van de games maar op 1 scherm, zo speel ik Battlefield, GTA, Fifa lekker op 1 scherm. Mijn tweede scherm gebruik ik dan voornamelijk voor het open houden van Discord, WebTV of mijn internet browser. Eigenlijk zou je hieruit kunnen concluderen dat ik genoeg heb aan 2 monitoren.
Racen en simulaties
Echter speel ik ook regelmatig Euro Truck Simulator 2 (Simulatie game om vrachtwagen te besturen) en daarin lijkt het mij tof om links en rechts mijn spiegels te zien, ipv dat het aardig geperst wordt op 1 scherm.
Ook speel ik F1 2017 met stuur en dat lijkt mij gewoon veel leuker op 3 schermen.
om de volgende vraag uit de weg te helpen, NEE ik ben geen top coureur en dat zal ik ook nooit worden.
met een controller ben ik 100 keer beter, maar de ervaring is minder.
Afgelopen jaren ben ik van fanatieke eSport gamer geswitch naar meer een gamer op beleving.
Dit komt mede doordat ik nu 28 jaar oud ben en niet meer met de top kan meedoen en dat ik steeds minder tijd heb om iedere dag te kunnen gamen.
Dus nu begrijp je misschien waarom ik eerst een Wheelstand ga aanschaffen en daarna over ga schakelen naar 3 schermen. De schermen zullen naast elkaar geplaatst worden.
Ik kan mij alleen een stop voorstellen met 1 scherm aan de bovenkant en 2 daaronder voor mijn werk.
Daar heb ik zelfs ook aan zitten twijfelen, maar dan moet ik de baas lief aankijken, ga daar natuurlijk niet zelf voor betalen haha