Familie Foto's tellen niet. Gewoon wat scenery art van games aan de muur hangen.Anoniem: 1165950 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 11:14:
[...]
Daar zijn er genoeg van alleen niet op de foto te zien. Hele wand zit vol met fotolijsten.
Keurig netjes kabel management 2.1 damnAnoniem: 1165950 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:26:
Dit is mijn pc setup. Werkt best goed twee monitoren.
[Afbeelding]
Ik zal er niks boven hangen lekker clean zo
Anoniem: 1165950
Je weet niet wat er hangt, wijsneusPsyonara schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:06:
[...]
Familie Foto's tellen niet. Gewoon wat scenery art van games aan de muur hangen.
De knetter! Netjes hoor. Hoe heb je het kabelmanagement gedaan? Heb je ook een foto van onder het bureau?Anoniem: 1165950 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:26:
[Afbeelding]
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Ik vind van wel. Werkt prima. Makkelijk verschillende contents tegelijkertijd zien. Het is maar hoe je het zelf indeelt.
Hoe heb je je kabelmanagement gedaan?Anoniem: 1165950 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:24:
Ik vind van wel. Werkt prima. Makkelijk verschillende contents tegelijkertijd zien. Het is maar hoe je het zelf indeelt.
Zit in de muur en het bureau van Ikea heeft ook een plank waarop de kabels op komen te liggen zodat de kabels volledig niet te zien zijn.
Less is more! Echter, kijk je nu niet tegen de spleet van het midden van de 2 monitoren aan? Werkt dat fijn?Anoniem: 1165950 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:26:
[Afbeelding]
Prima juist je kijkt namelijk maar naar een monitor tegelijkertijd. Gamen doe je ook maar op een monitor en de ander gebruik je voor het browsen wanneer je even niks te doen hebt of juist zin hebt om wat anders te doen.Relative schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:05:
[...]
Less is more! Echter, kijk je nu niet tegen de spleet van het midden van de 2 monitoren aan? Werkt dat fijn?
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 1165950 op 13-01-2019 15:16 ]
@Anoniem: 1165950 Welke monitoren heb je daar hangen? Ziet er goed uit namelijk!
@Anoniem: 1165950 Welke muur/monitor beugel gebruik je?
Deze twee monitoren
pricewatch: LG 32UD89-W Wit
pricewatch: LG 32UD89-W Wit
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 1165950 op 13-01-2019 16:16 ]
Willem, dit ziet er superstrak uit! Mooi man.Anoniem: 1165950 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:26:
[Afbeelding]
Ik zou het juist zo laten, lekker minimalistisch en geen andere elementen zoals printjes aan de muur
Dit is mijn game setup nog niet helemaal klaar maar komt nog ben er druk mee bezig 

[ Voor 61% gewijzigd door Dennis010 op 20-01-2019 16:58 ]
Toch maar wat extra planten toegevoegd!

@Valandin Ziet er gezellig uit!
Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl
Niet een hele heldere foto maar de zolder begint er nu toch echt op te lijken.
Nog even wat puntjes op de i en dan zal ik eens wat goede fotos maken

HP Probook
LG 34UM88C
BenQ 2455 HM
Edifier R1280DB
Focusrite Scarlet
Focusride studio Mic
Akai MPK Mini
Focusrite studio headphones
Corsair KB&M
AOC 3279VWF
PS4 Pro
Philips 3.1 set
Sony Gold headset
Mini-koelkast

HP Probook
LG 34UM88C
BenQ 2455 HM
Edifier R1280DB
Focusrite Scarlet
Focusride studio Mic
Akai MPK Mini
Corsair KB&M
AOC 3279VWF
PS4 Pro
Philips 3.1 set
Sony Gold headset
Mini-koelkast
"Welcome to the jungle, we've got fun and games"Valandin schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:12:
Toch maar wat extra planten toegevoegd!
[Afbeelding]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dempt dat schuimrubber enigszins het geluid, of is het voor de sier? Ik zou verwachten dat het nauwelijks uitmaakt tenzij je de hele wand bedekt.NiQo schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:05:
[Afbeelding]
HP Probook
LG 34UM88C
BenQ 2455 HM
Edifier R1280DB
Focusrite Scarlet
Focusride studio Mic
Akai MPK Mini
Corsair KB&M
AOC 3279VWF
PS4 Pro
Philips 3.1 set
Sony Gold headset
Mini-koelkast
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Nee is idd meer goedkope decoratie voor de zolderg0tanks schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:13:
[...]
Dempt dat schuimrubber enigszins het geluid, of is het voor de sier? Ik zou verwachten dat het nauwelijks uitmaakt tenzij je de hele wand bedekt.
Doet me denken aan toen ik nog thuis woonde en ook de zolder nog erbij had als game room...NiQo schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:05:
[Afbeelding]
HP Probook
LG 34UM88C
BenQ 2455 HM
Edifier R1280DB
Focusrite Scarlet
Focusride studio Mic
Akai MPK Mini
Corsair KB&M
AOC 3279VWF
PS4 Pro
Philips 3.1 set
Sony Gold headset
Mini-koelkast
Gaaf
Exactly, less is more.seez schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:46:
[...]
Willem, dit ziet er superstrak uit! Mooi man.
Ik zou het juist zo laten, lekker minimalistisch en geen andere elementen zoals printjes aan de muur
Goedkope decoratie? Dus het zijn geen schermen?NiQo schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:20:
[...]
Nee is idd meer goedkope decoratie voor de zolder
[ Voor 28% gewijzigd door Vincent Dave op 31-01-2019 22:05 ]
Gratis tip, ik heb net 3 panelen opgehangen omdat ik wat last had van galm/echo in mijn kamer. Echter die foam paneeltjes helpen helemaal niks als je het grote plaatje niet eerst aan pakt. Mijn panelen zijn dus van steenwol, die hebben een veel hogere dichtheid en absorberen dus veel beter het geluid. Met name het laag, pak um beet van 50hz tot 2000hz. Voor het mid/hoog kan je her en der wel wat van die foam dingen ophangen, maar dat is meer om het plaatje af te maken.g0tanks schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:13:
[...]
Dempt dat schuimrubber enigszins het geluid, of is het voor de sier? Ik zou verwachten dat het nauwelijks uitmaakt tenzij je de hele wand bedekt.
Ik zal binnenkort even een foto plaatsen van mijn panelen, ik moet ze nog even netjes ophangen (nadeel ivm foam maar ok) en ik ontvang binnenkort nog wat foam paneeltjes die ik her en der plaats voor het mid/hoog.
Wordt vervolgt!
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling
Nou, vooruit, ik doe ook mee. Afgelopen weekend een nieuw bureau opgehaald (bijna 4 meter breed en 3 meter lengte). Dit past precies in de kamer. Lekker kabelgoten eronder enzo, maar alsnog kan ik er wel een puinhoop van maken, haha.
Dit is een extra slaapkamer op de beganegrond die we overhebben, dat maakt het wel extra prettig. De foto's zijn van lage kwaliteit en het licht staat niet helemaal lekker. Ik begon met een mislukte panorama, maar die is groter dan 5120KB en dat mag niet van Tweakers. Dus bij deze 3 losse foto's
.

Op deze foto's zie je een pricewatch: Oculus Rift Bundle (Rift + Touch) en een pricewatch: HP EliteDesk 800 G1 SFF J0F16EA als servertje.

Deze foto laat wat meer RGB (Philips Hue) zien met daarbij mijn main-pc.
Lijst is niet helemaal meer up2date, zit ondertussen alweer meer in, maargoed. Voor het idee. Heb ook nog een lekkere ouderwetse Z-5500 staan
dat ding (wel met Onkyo speakers maar whatever).

Hier verder nog een Billy kast met dingetjes zoals films die ik vet vindt, een Ricoh printer dat een hoerending is en voor de rest opbergruimte. Onder het bureau zit nog een pricewatch: MSI GS60 6QE-241NL (Ghost Pro) verstopt in een trolley
.
Cablemanagement wil me nooit lukken, dus mocht er iemand autistisch genoeg wezen en een gratis bak koffie willen, kom vooral langs. Als je het heel goed doet mag je er een Grolsch bij

Dit is een extra slaapkamer op de beganegrond die we overhebben, dat maakt het wel extra prettig. De foto's zijn van lage kwaliteit en het licht staat niet helemaal lekker. Ik begon met een mislukte panorama, maar die is groter dan 5120KB en dat mag niet van Tweakers. Dus bij deze 3 losse foto's

Op deze foto's zie je een pricewatch: Oculus Rift Bundle (Rift + Touch) en een pricewatch: HP EliteDesk 800 G1 SFF J0F16EA als servertje.

Deze foto laat wat meer RGB (Philips Hue) zien met daarbij mijn main-pc.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-8700K Tray | € 398,30 | € 398,30 |
1 | Asus ROG Maximus X Hero | € 244,01 | € 244,01 |
1 | Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING | € 0,- | € 0,- |
1 | NZXT H700i Wit/Zwart | € 179,65 | € 179,65 |
1 | HP Omen X 35 Zwart | € 789,- | € 789,- |
2 | NZXT Kraken X62 (met AM4 support) | € 146,20 | € 292,40 |
1 | NZXT Aer RGB120 Starter Pack | € 62,- | € 62,- |
1 | NZXT Aer RGB120 Triple Pack | € 56,26 | € 56,26 |
1 | G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR | € 151,50 | € 151,50 |
1 | Seasonic Focus Plus 750 Platinum | € 129,- | € 129,- |
1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 68,50 | € 68,50 |
1 | Samsung 960 EVO 500GB | € 108,05 | € 108,05 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.478,67 |
Lijst is niet helemaal meer up2date, zit ondertussen alweer meer in, maargoed. Voor het idee. Heb ook nog een lekkere ouderwetse Z-5500 staan

Hier verder nog een Billy kast met dingetjes zoals films die ik vet vindt, een Ricoh printer dat een hoerending is en voor de rest opbergruimte. Onder het bureau zit nog een pricewatch: MSI GS60 6QE-241NL (Ghost Pro) verstopt in een trolley
Cablemanagement wil me nooit lukken, dus mocht er iemand autistisch genoeg wezen en een gratis bak koffie willen, kom vooral langs. Als je het heel goed doet mag je er een Grolsch bij
Gameroomhouse Fixed that for youExorcist schreef op zondag 3 februari 2019 @ 21:53:
Crosspost na een kleine reorganisatie
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door Kecin op 05-02-2019 10:39 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
''I have nothing to play''Exorcist schreef op zondag 3 februari 2019 @ 21:53:
*verdomd veel games*
Don't let perfect be the enemy of good.
Mijn vriendin en ik hebben ons huurappartementje eindelijk kunnen inwisselen voor een 'grote mensenhuis' met natuurlijk als belangrijk voordeel; ik heb nu ruimte voor mijn eigen kamertje! We wonen hier nu al ruim een halfjaar, maar ik ben er nu pas aan toegekomen om een paar foto's te schieten.
:strip_exif()/f/image/MCOSwiJpdgAaM9nvECfIGGQb.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/J0noluqBJ29SJlqnxiU2b2Zk.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/YqVJBUY11ytTXF1vl9snczjW.jpg?f=fotoalbum_medium)
Het bureau heb ik zelf gemaakt met Douglas planken en twee ladekastjes van de Ikea. De planken rusten op drie balken die aan de muur zijn bevestigd. Aangezien de 3 beeldschermen toch wel erg veel gewicht waren op het zwakste punt (midden van de overspanning) heb ik er een tafelpoot onder gezet. Die staat ver naar achteren om niet in de weg te zitten en valt met de witte kleur minder op tegen de witte muur.
Ik ben lekker aan het boren geweest om zoveel mogelijk kabels weg te werken en heb een Qi-lader geïntegreerd voor het draadloos opladen van mijn muis en telefoon.
Achteraf had ik liever wel een andere houtsoort of juist 1 grote plaat gebruikt. Ik heb dit alleen vooralsnog niet kunnen vinden vanwege de afmeting; ca. 300 bij 80 cm. Iemand enig idee waar deze formaten wel fatsoenlijk zijn te verkrijgen?
Onderstaand de specs van mijn PC met dik gedrukt de wijzigingen sinds vorige update. In de toekomst wil ik mijn processor een update geven en voor opslag van 1 medium gebruik maken, want een aparte HDD en SSD vind ik toch wel irritant..
PC
Processor: Intel Core i5 4670K @ 3,4 GHz
Videokaart: Palit GTX 1080 8 GB
Moederbord: Gigabyte Z87X-D3H
Werkgeheugen: Crucial Ballistix 8 GB (2x4 @ 1600 MHz)
SSD: Samsung 850 EVO 500 GB
HDD: Seagate Barracuda 2 TB
DVD speler/brander: Samsung SH-224DB
Geluidskaart: Creative Sound Blaster X-FI Titanium
Voeding: Corsair Gaming Series 700 Watt model 2013
Behuizing: Corsair 650D
Besturingssysteem: Windows 10 Pro 64 bits
Randapparatuur
Monitoren: Asus VE278N (3x27’’ @ 5760x1080)
Monitorarm: Newstar FPMA-D700D3
Externe HDD: Western Digital My Book Essential 2TB
Toetsenbord: Corsair K70 LUX RGB
Muis: Corsair Dark Core RGB SE
Muismat: Corsair MM800 RGB
Audio: Logitech Z906
Hoofdtelefoon: Sony XB950BT
Qi-lader: Ikea Rällen
:strip_exif()/f/image/19fHArmqIvlLaSAQQnsPdc6d.jpg?f=fotoalbum_medium)
Mijn bijna antieke Logitech G25 met Fanatec RennSport Wheel Stand V2. Dit oude beestje gaat al bijna 10 jaar mee! Niet kapot te krijgen dit ding, wel even afkloppen..
:strip_exif()/f/image/76BrgfCjxYh9kNl9i50IpMTv.jpg?f=fotoalbum_medium)
Mijn gamecollectie met hoofdtelefoon en externe HDD voor backups.
:strip_exif()/f/image/SztNeDSTGoRqy5IEnxL19qej.jpg?f=fotoalbum_medium)
De rears van mijn 5.1 geluidssetje. De kabels gaan via een kabelgootje naar de plint en lopen hier achterlangs helemaal rondom naar de subwoofer.
:strip_exif()/f/image/0Ntwe3u7uJtv74X20X9OLG7D.jpg?f=fotoalbum_medium)
Een kijkje achter (onder?
) de schermen. Ik heb één grote stekkerdoos onder het bureau vastgemaakt waar alle apparatuur op is aangesloten. Alle kabels zijn vastgebonden met dubbelzijdig klittenband, zodat ik makkelijk eventuele kabels kan toevoegen/verwijderen.
:strip_exif()/f/image/VL7Sv5mVbEeGZS3T1VH8kusd.jpg?f=fotoalbum_medium)
En als laatste met de kermisverlichting aan! Moeilijk om vast te leggen op de foto, maar je krijgt een idee
:strip_exif()/f/image/MCOSwiJpdgAaM9nvECfIGGQb.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/J0noluqBJ29SJlqnxiU2b2Zk.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/YqVJBUY11ytTXF1vl9snczjW.jpg?f=fotoalbum_medium)
Het bureau heb ik zelf gemaakt met Douglas planken en twee ladekastjes van de Ikea. De planken rusten op drie balken die aan de muur zijn bevestigd. Aangezien de 3 beeldschermen toch wel erg veel gewicht waren op het zwakste punt (midden van de overspanning) heb ik er een tafelpoot onder gezet. Die staat ver naar achteren om niet in de weg te zitten en valt met de witte kleur minder op tegen de witte muur.
Ik ben lekker aan het boren geweest om zoveel mogelijk kabels weg te werken en heb een Qi-lader geïntegreerd voor het draadloos opladen van mijn muis en telefoon.
Achteraf had ik liever wel een andere houtsoort of juist 1 grote plaat gebruikt. Ik heb dit alleen vooralsnog niet kunnen vinden vanwege de afmeting; ca. 300 bij 80 cm. Iemand enig idee waar deze formaten wel fatsoenlijk zijn te verkrijgen?
Onderstaand de specs van mijn PC met dik gedrukt de wijzigingen sinds vorige update. In de toekomst wil ik mijn processor een update geven en voor opslag van 1 medium gebruik maken, want een aparte HDD en SSD vind ik toch wel irritant..
PC
Randapparatuur
:strip_exif()/f/image/19fHArmqIvlLaSAQQnsPdc6d.jpg?f=fotoalbum_medium)
Mijn bijna antieke Logitech G25 met Fanatec RennSport Wheel Stand V2. Dit oude beestje gaat al bijna 10 jaar mee! Niet kapot te krijgen dit ding, wel even afkloppen..
:strip_exif()/f/image/76BrgfCjxYh9kNl9i50IpMTv.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/SztNeDSTGoRqy5IEnxL19qej.jpg?f=fotoalbum_medium)
De rears van mijn 5.1 geluidssetje. De kabels gaan via een kabelgootje naar de plint en lopen hier achterlangs helemaal rondom naar de subwoofer.
:strip_exif()/f/image/0Ntwe3u7uJtv74X20X9OLG7D.jpg?f=fotoalbum_medium)
Een kijkje achter (onder?
:strip_exif()/f/image/VL7Sv5mVbEeGZS3T1VH8kusd.jpg?f=fotoalbum_medium)
En als laatste met de kermisverlichting aan! Moeilijk om vast te leggen op de foto, maar je krijgt een idee
[ Voor 24% gewijzigd door Tjapie1 op 15-03-2021 21:46 ]
Nu ik op mezelf woon/samenwoon heb ik eindelijk ruimte voor een wat groter tv-meubel dan op m’n slaapkamer toen ik nog bij m’n ouders woonde. 
Gisteren alle kabels maar eens losgehaald en alles opnieuw aangesloten, oude consoles van zolder gehaald, aangesloten en gezorgd voor wat kabelmanagement. Man... wat een zooi met zoveel kabels...
Gelukkig heb ik in al die jaren bijna nooit wat weggedaan qua consoles en heb ik alles bewaard, de Gamecube leeft ook nog steeds (sinds 2002/2003!)

Wat er te zien is:
- Samsung UE49NU7170
- PS4 Pro 2TB (zelf geupgraded)
- Xbox One S 1TB (zelf geupgraded)
- PS4 Slim (van m’n vriendin)
- Wii
- Gamecube
- PS2 Slim
- TV Ontvanger
- Sony HT-SF200
Wat niet in het zicht staat:
- Nintendo Switch
- Games en controllers
- Thrustmaster T300RS incl. Wheelstand Pro
Gisteren alle kabels maar eens losgehaald en alles opnieuw aangesloten, oude consoles van zolder gehaald, aangesloten en gezorgd voor wat kabelmanagement. Man... wat een zooi met zoveel kabels...
Gelukkig heb ik in al die jaren bijna nooit wat weggedaan qua consoles en heb ik alles bewaard, de Gamecube leeft ook nog steeds (sinds 2002/2003!)

Wat er te zien is:
- Samsung UE49NU7170
- Wii
- Gamecube
- PS2 Slim
- TV Ontvanger
- Sony HT-SF200
- Nintendo Switch
- Games en controllers
KRAI.7 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:04:
Nu ik op mezelf woon/samenwoon heb ik eindelijk ruimte voor een wat groter tv-meubel dan op m’n slaapkamer toen ik nog bij m’n ouders woonde.
Gisteren alle kabels maar eens losgehaald en alles opnieuw aangesloten, oude consoles van zolder gehaald, aangesloten en gezorgd voor wat kabelmanagement. Man... wat een zooi met zoveel kabels...![]()
[Afbeelding]
Wat er te zien is:
- Samsung UE49NU7170
- Wii
- Gamecube
- PS2 Slim
- TV Ontvanger![]()
- Sony HT-SF200
- Nintendo Switch
- Games en controllers
offtopic:
Tuurlijk doet 'de kleinzoon' van mijn snes het nog......die snes doet het ook nog prima, evenals de nes.......weet alleen niet of mijn 2600 nog leeft
Tuurlijk doet 'de kleinzoon' van mijn snes het nog......die snes doet het ook nog prima, evenals de nes.......weet alleen niet of mijn 2600 nog leeft
En, als ik vragen mag, hoezo hebben jullie beiden een ps4 nodig dan? je kan toch account je overzetten, of spelen jullie vaak te gelijk en dan 1tje met remote play ofzo?
Vind het wel interessante materie, ik was zelfs de enige gamer toen ik nog bij mijn ouders woonde.....maar (zag dat een keer in een amerikaanse film, en mijn oude buurman had het ook) sommige mensen hebben dan gewoon 2 tv's naast elkaar......zou bijn ons ook wel fijn zijn.....mama gamed niet, maar zoon en dochter zeker wel.
Denk dat ik dat er thuis niet doorheen krijg, maar heb wel een eigen gameroompje en mijn zoon (en tzt dochter ook wel) krijgt tv en/of monitor op zijn kamer.......dan ben je ook wel safe.
10 second ninja DONE
Haha, was gewoon meer blij dat ‘ie het nog deed, 16/17 jaar is toch behoorlijk oud vind ik persoonlijk...
Toen m’n vriendin en ik nog bij onze ouders woonden had ik al een PS4 en zij kocht er tijdens een aanbieding ook eentje.
Nu we samenwonen heb ik weleens gezegd dat ze haar PS4 weg kan doen en alle saves op mijn PS4 kan zetten maar dat wilde ze niet... ze vind het zonde om hem weg te doen...
Naja oké prima, das dan haar keuze, mij maakt het niet uit maar er kan er maar eentje tegelijk op de tv. Remote play werken we beiden nooit mee.
Toen m’n vriendin en ik nog bij onze ouders woonden had ik al een PS4 en zij kocht er tijdens een aanbieding ook eentje.
Nu we samenwonen heb ik weleens gezegd dat ze haar PS4 weg kan doen en alle saves op mijn PS4 kan zetten maar dat wilde ze niet... ze vind het zonde om hem weg te doen...
Naja oké prima, das dan haar keuze, mij maakt het niet uit maar er kan er maar eentje tegelijk op de tv. Remote play werken we beiden nooit mee.
Wat voor bureaustoel is dit en hoe bevalt ie?Tjapie1 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:06:
Mijn vriendin en ik hebben ons huurappartementje eindelijk kunnen inwisselen voor een 'grote mensenhuis' met natuurlijk als belangrijk voordeel; ik heb nu ruimte voor mijn eigen kamertje! We wonen hier nu al ruim een halfjaar, maar ik ben er nu pas aan toegekomen om een paar foto's te schieten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
PC
Randapparatuur
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Een kijkje achter (onder?) de schermen. Ik heb één grote stekkerdoos onder het bureau vastgemaakt waar alle apparatuur op is aangesloten. Alle kabels zijn vastgebonden met dubbelzijdig klittenband, zodat ik makkelijk eventuele kabels kan toevoegen/verwijderen.
[Afbeelding]
Het is deze bureaustoel van de OfficeCentre. Ik ben er heel tevreden mee en geeft voor mij een goede ondersteuning. Ik hoop dat de bekleding ook een tijd mee gaat, die gaf het bij mijn vorige stoelen snel op, maar heb hem nu te kort (4 maanden) om dat te beoordelen.NiQo schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:47:
Wat voor bureaustoel is dit en hoe bevalt ie?
4K Links (SP Games) 1080p 240hz rechts (Shooters)

There's no school like the old school and i'm the headmaster
Als het een console vanaf de X360/PS3 is kan je ook een eenvoudige hdmi monitor neerzetten. Doe je er een headset bij en hatsikideeSagat schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:20:
[...]
Denk dat ik dat er thuis niet doorheen krijg, maar heb wel een eigen gameroompje en mijn zoon (en tzt dochter ook wel) krijgt tv en/of monitor op zijn kamer.......dan ben je ook wel safe.
Kan je de monitor eventueel ook nog met een monitor arm vastmaken naast de bank oid.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Je zou iets kunnen doen met picture in picture standen als je tv dat ondersteunt. Zo kan je het oude splitscreen terug krijgenKRAI.7 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:51:
Haha, was gewoon meer blij dat ‘ie het nog deed, 16/17 jaar is toch behoorlijk oud vind ik persoonlijk...
Knip, dit is geen topic voor het stellen van vragen over je eigen bureau. We showen hier gamerooms. Voor het stellen van jouw vraag zou je een kijkje kunnen nemen in: Wonen & Verbouwen
Succes met je bureau!
Succes met je bureau!
[ Voor 92% gewijzigd door BM op 12-03-2019 08:56 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling
Ik ben geen hardcore gamer maar speel wel eens een spelletje (civ 6 & shadowverse voornamelijk) en ik kon zo geen ander relevant topic vinden dus bij deze mijn "game room". Het is een langdurig project om mijn bureauregio te krijgen zoals ik het voor ogen heb (met voortschrijdend inzicht). Uiteindelijke doel is om de PC, versterker en eventuele andere electronische apparatuur in een bureau in te bouwen.
Diverse oude situaties:

Nieuwe situatie:
PC modus:

TV modus:

Wat je 'ziet':
PC en randapparatuur.
Audio apparatuur:
Wat je niet ziet:
NAS:
En verder heb ik nog:
pricewatch: Sennheiser HD 25-1 II (Zwart)
pricewatch: Denon DA-300USB DAC
Verschillende andere diy toetsenborden:

En meer rommel
Diverse oude situaties:

Nieuwe situatie:
PC modus:

TV modus:

Wat je 'ziet':
PC en randapparatuur.
1 | AMD Ryzen 7 1700X Boxed zonder koeler | € 192,05 | € 192,05 |
1 | Gigabyte AB350N-Gaming WiFi | € 124,95 | € 124,95 |
1 | Gigabyte GeForce GTX 1070 Mini ITX 8G | € 481,50 | € 481,50 |
1 | Osmi Case white | -- | -- |
1 | ZyXEL GS1200-5HP | € 78,65 | € 78,65 |
1 | Iiyama G-Master GE2488HS-B1 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | LG 43UD79-B Zwart | € 549,- | € 549,- |
1 | Noctua NH-L9x65 SE-AM4 | € 43,85 | € 43,85 |
1 | Noctua NF-A14 industrialPPC-2000 PWM, 140mm | € 24,35 | € 24,35 |
1 | Vortex Race 3 Cherry MX Clear (Qwerty US) | € 0,- | € 0,- |
1 | Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 103,90 | € 103,90 |
1 | Corsair SF450 | € 79,99 | € 79,99 |
1 | Samsung 960 EVO 500GB | € 108,05 | € 108,05 |
1 | Ergotron Glide Wall Mount, LD-X | € 135,10 | € 135,10 |
1 | Vision VFM-DP | € 44,77 | € 44,77 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.966,16 |
Audio apparatuur:
1 | Focusrite Scarlett 2i4 (2nd Gen) | € 158,- | € 158,- |
1 | Monacor SP-250p / Philips AD 0160 T? - Zelfbouw 2-weg speaker | -- | -- |
1 | Audioengine N22 | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 809,39 |
Wat je niet ziet:
NAS:
1 | Intel Core i5 2500 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Gigabyte GA-Z77MX-D3H | € 0,- | € 0,- |
1 | Seagate Desktop HDD, 3TB | € 0,- | € 0,- |
1 | WD Red WD30EFRX, 3TB | € 95,25 | € 95,25 |
1 | Fractal Design Define R5 Wit Window | € 119,13 | € 119,13 |
1 | Kingston HyperX Fury blu HX316C10F/8 | € 42,99 | € 42,99 |
1 | Kingston HyperX Fury white HX316C10FW/8 | € 43,95 | € 43,95 |
1 | Fractal Design Tesla R2 Wit 650W | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 301,32 |
En verder heb ik nog:

En meer rommel
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
@Dwarlorf Ik ben noob op het gebied van audio, maar is dat een beetje goed qua speakers? Ze zijn niet echt subtiel ofzo, waardoor ik er vanuit ga dat het wel goed moet wezen
.
Gaaf om eens een keer een 43" monitor te zien zonder dat het een tv is (of nja, als primair een monitor). Heb zelf een aantal jaren een 55" UHD gebruikt van LG. Hele tijd geen spijt gehad. Nu pas nu ik een beetje game en een 35" ultra-wide heb voor games met hogere hz en G-sync dat ik het verschil merk. Maar qua desktopwerk, development e.d. vond ik de ruimte van 4k op een groot formaat heerlijk!
Gaaf om eens een keer een 43" monitor te zien zonder dat het een tv is (of nja, als primair een monitor). Heb zelf een aantal jaren een 55" UHD gebruikt van LG. Hele tijd geen spijt gehad. Nu pas nu ik een beetje game en een 35" ultra-wide heb voor games met hogere hz en G-sync dat ik het verschil merk. Maar qua desktopwerk, development e.d. vond ik de ruimte van 4k op een groot formaat heerlijk!
@Kecin Grappig dat je het vraagt. Ik zou mezelf niet als audiofiel willen typeren meer als muzieklliefhebber. Eigenlijk is de voornaamste functie van mijn pc muziek luisteren, alleen bij film(pjes) gaat de muziek uit.
Echter ben ik de laatste jaren wel wat meer bezig met het 'juiste' geluid. Deze luidsprekers hebben een prima basweergave maar ik denk dat het midden en hoog wel beter kan maar ze klinken zeker niet slecht. Ik overweeg om vloerstaande luidsprekers te kopen maar alleen als dat significant beter klinkt. Ik ben met een shortlist bezig en moet nog beginnen met een aantal luistersessies. Ik heb alleen nog maar de Q acoustics Concept 20 geluisterd en dat klonk anders/helderder op de midden en hoge tonen maar ik kon de basweergave niet echt testen. Dat is wel enigzins belangrijk vanwege mijn muzieksmaak want ik wil geen subwoofer.
Voor civ6 is het scherm echt ideaal en shadowverse kan ik in een deel van het venster openen zodat ik tegelijkertijd lekker kan internetten. Ik heb verder geen kabel dus kijk online, voornamelijk VI na, live Champions League en soms NPO. Ik wil in ieder geval niet meer terug naar kleiner maar groter wordt me te onpraktisch. Een snellere videokaart dan mijn huidige 1070 zou ik wel willen maar ik ben bang dat mijn case dat niet aan kan ivm warmteontwikkeling (en het moet een mini zijn). Als ik aan het gamen ben staat ie al flink te blazen. Vandaar ook de industrial Noctua als topfan.
Voor civ6 is het scherm echt ideaal en shadowverse kan ik in een deel van het venster openen zodat ik tegelijkertijd lekker kan internetten. Ik heb verder geen kabel dus kijk online, voornamelijk VI na, live Champions League en soms NPO. Ik wil in ieder geval niet meer terug naar kleiner maar groter wordt me te onpraktisch. Een snellere videokaart dan mijn huidige 1070 zou ik wel willen maar ik ben bang dat mijn case dat niet aan kan ivm warmteontwikkeling (en het moet een mini zijn). Als ik aan het gamen ben staat ie al flink te blazen. Vandaar ook de industrial Noctua als topfan.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Alles in binnen nu nog ons alles installeren.
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Eindelijk de mancave klaar.

Rechter pc (labs);
Links (main pc)

Rechter pc (labs);
Links (main pc)
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 1700 | € 181,- | € 181,- |
1 | Moederborden | MSI X370 XPower Gaming Titanium | € 260,- | € 260,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Thermaltake The Tower 900 | € 215,- | € 215,- |
1 | Monitoren | Acer Nitro VG270U Zwart | € 279,- | € 279,- |
1 | Monitoren | Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart | € 608,- | € 608,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z F4-3200C14D-16GTZSW | € 154,84 | € 154,84 |
1 | Voedingen | Seasonic Focus Plus 750 Gold | € 103,84 | € 103,84 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.801,68 |
[ Voor 97% gewijzigd door NLKornolio op 03-07-2019 22:27 ]
Na een aantal jaar werd het tijd om mijn Sandy Bridge 2600k game/workstation te upgraden. Een aantal maanden geleden heb ik het volgende systeem in elkaar gebouwd. Daarnaast ook een eiken werkblad in elkaar gezet, deze staat in de Rubio Monocoat. (Smoke)
- ML140 fans van H115i vervangen voor LL140 fans.
- Monitorbeugel is van onze Chinese vrienden
Todo: Kabels / ledstrip wegwerken en nog een nieuwe bureaustoel.
- ML140 fans van H115i vervangen voor LL140 fans.
- Monitorbeugel is van onze Chinese vrienden
Todo: Kabels / ledstrip wegwerken en nog een nieuwe bureaustoel.

Werkt die Printer in Win 10?
Asking for a friend
Asking for a friend
[ Voor 31% gewijzigd door Psyonara op 08-06-2019 22:11 ]
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Chique setup zo, maar staat die sub nooit in de weg?Zuluman schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:45:
Kleine update van mijn game/office room waaronder een 32" HP Omen monitor en wat lades toegevoegd.
[Afbeelding]
Nee. Nooit last van. Ik heb deze plek gekozen omdat het zo het beste klinkt.S_Chief schreef op zondag 30 juni 2019 @ 01:58:
[...]
Chique setup zo, maar staat die sub nooit in de weg?
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Waar gebruik je de plank links voor? Is dat bij pc assembleren etc, of heb je vaak mini lanparties oid? Vind dat wel intrigerendZuluman schreef op zondag 30 juni 2019 @ 08:51:
[...]
Nee. Nooit last van. Ik heb deze plek gekozen omdat het zo het beste klinkt.
10 second ninja DONE
Ik game hier niet alleen maar het is ook mijn (thuis)werkplek. Zowel als voor mijn werkgever als mijn eigen bedrijf.Sagat schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:53:
[...]
Waar gebruik je de plank links voor? Is dat bij pc assembleren etc, of heb je vaak mini lanparties oid? Vind dat wel intrigerend
De plank links is multifunctioneel. Tekeningen uitleggen, tekenen/schetsen, pc assemblage, opstelling chromebook en/of laptop, solderen,etc,etc,etc.
Je kan nooit genoeg bureaublad hebben. Deze ruimte heb ik op kantoor echt niet. en zeer zeker geen 32" QHD scherm.
Nu we toch bezig zijn heb ik ook nog wat vragen.Zuluman schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:14:
[...]
Ik game hier niet alleen maar het is ook mijn (thuis)werkplek. Zowel als voor mijn werkgever als mijn eigen bedrijf.
De plank links is multifunctioneel. Tekeningen uitleggen, tekenen/schetsen, pc assemblage, opstelling chromebook en/of laptop, solderen,etc,etc,etc.
Je kan nooit genoeg bureaublad hebben. Deze ruimte heb ik op kantoor echt niet. en zeer zeker geen 32" QHD scherm.
Wat zit er rechts tegen de kast? Een Playstation oid?
Zit er achter die 2 foto's nou een kleine monitor? En wat voor apparaat zit daar onder?
En is dat 'koper' een luidspreker set?
Ja dat is een playstation 3 rechts. Achter die foto's staat mijn werklaptop. (foto's horen daar niet, was ze vergeten terug te zetten na schoonmaak) En onder de laptop staat een platenspeler. En dat koper zijn speakers. Ik heb/had een JBL creature II set waarvan de speakers kapot waren. Ik heb toen van een buurman wat oude satelliet speakers van zijn oude JVC surroundset gekregen en die heb ik daarmee vervangen. Ik moet wel de bediening overzetten en da paste precies. EN het klinkt beter dan de originele creature II set. Vriend van mijn zit in de muziek en was een keer op bezoek. We waren wat muziek aan t afspelen en hij was impressed met het geluid. Hoog, laag en midden zijn echt heel mooi vol als je precies voor de monitor zit.Dwarlorf schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:21:
[...]
Nu we toch bezig zijn heb ik ook nog wat vragen.Want ik zie wat dingen die mij intrigeren.
Wat zit er rechts tegen de kast? Een Playstation oid?
Zit er achter de foto's nou een kleine monitor? En wat voor apparaat zit daar onder?
En is dat 'koper' een luidspreker set?
En achter de ladekast zit een 3x hdmi switch waar de laptop, retro pi en en de ps3 zijn aangesloten. de hdmi switch heeft een optical out die aangesloten zit op een hifiberry dac+dsp. Die weer zit analoog zit aangesloten op een omnitronic 3 kanaalsmixer met 2 6.3 mm jack koptelefoon aansluitingen. De PC en platenspeler zitten daar op aangesloten. De PC zit trouwens met displayport aangesloten.
Ik heb nog 1 hdmi aansluiting over op de monitor die in het bureau zit om mijn chromebook of een ander apparaat aan te sluiten. en ja er gaan 2x hdmi en 1x dp door de muur. samen me de voeding en de kabels voor de RGB ldstrip :-)
In diezelfde kast zit een netwerkswitch zodat de pc, ps3, laptop en pi bedraad zijn aangesloten. En er zit een verdeelstekker met 10 aansluitpunten
Jezus wat een gaaf bureau. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?NLKornolio schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 00:00:
Edit: En waar is die 'labs' PC voor? Geen idee wat dat betekend.
[ Voor 14% gewijzigd door aevitas1 op 06-07-2019 05:21 ]
@aevitas1 had gewild dat ik geduld had om de desk te kunnen maken. Heb hem custom laten maken door een poolse jongen https://www.etsy.com/nl/shop/KameleonCraft , aan het begin beetje huiverig geweest of het wel goede kwaliteit was. Uiteindelijk meer dan mijn verwachtingen overtroffen super professioneel in elkaar gezet.
Labs pc draai ik mijn virtuele machines op waar ik alles op leer voor mijn werk.
Labs pc draai ik mijn virtuele machines op waar ik alles op leer voor mijn werk.
Keuzestress is ook een keuze ... crisis! NiceExorcist schreef op zondag 3 februari 2019 @ 21:53:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Bedankt! Wel aan de prijs maar dan heb je ook wat, goede business voor die jongen.NLKornolio schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 09:08:
@aevitas1 had gewild dat ik geduld had om de desk te kunnen maken. Heb hem custom laten maken door een poolse jongen https://www.etsy.com/nl/shop/KameleonCraft , aan het begin beetje huiverig geweest of het wel goede kwaliteit was. Uiteindelijk meer dan mijn verwachtingen overtroffen super professioneel in elkaar gezet.
@aevitas1 je moet er wat voor over hebben inderdaad. Meeste mensen gebruiken het als eettafel alleen zit ik daar een stuk minder als mijn bureau. Prijzen in nederland zijn 2x zo hoog. Was iemand van 28 jaar oud en hij had al meer als 50 desks gemaakt. Persoonlijk thuisbezorgd, bij mij dan toevallig.
[ Voor 8% gewijzigd door NLKornolio op 06-07-2019 22:29 ]
BauhausTjapie1 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:06:
Bedankt nog voor de tip! Uiteindelijk is het een tijdje geleden gelukt bij de Hornbach, grote plaat MDF op maat laten zagen en geverfd. Zal binnenkort even foto's schieten!
Gameroom/werkplek, hoekje in de kamer waar ik inmiddels al mijn zooi heen heb verhuisd. 
Eerst had ik de receiver met platenspeler en B&W's bij de 55 inch Samsung LED tv staan, alleen aangezien ik amper tot geen tv meer kijk, 95% van de tijd hier aan het werk of gamen ben, en iedere pc luidsprekersetje mij niet kan bekoren, dit maar gedaan.

– Ilyama ProLite XUB2792QSU-B1 monitor
– Bowers & Wilkins 685 speakers
– Denon DRA-700AE stereo receiver
– Denon DP-300F platenspeler met een Nagaoka MP-110 element
De game pc:

– Gigabyte Z390 M Gaming moederbord
– Intel 9700K
– Corsair Vengeance 16GB 3000 C16 geheugen (2x8GB kit)
– Corsair MP510 960GB NVME SSD met een Aqua kryoM.2 koeler
– Sapphire R9 270X Vapor-X 2GB
– Toshiba 1TB 2,5″ HDD
– Fractal Design Define C Mini
– EVGA Supernova G3 650W passieve voeding
– Corsair ML120 duo pack
– Corsair ML140 duo pack
– Phanteks RGB led combo set
Videokaart is de volgende op de wishlist.
Eerst had ik de receiver met platenspeler en B&W's bij de 55 inch Samsung LED tv staan, alleen aangezien ik amper tot geen tv meer kijk, 95% van de tijd hier aan het werk of gamen ben, en iedere pc luidsprekersetje mij niet kan bekoren, dit maar gedaan.

– Ilyama ProLite XUB2792QSU-B1 monitor
– Bowers & Wilkins 685 speakers
– Denon DRA-700AE stereo receiver
– Denon DP-300F platenspeler met een Nagaoka MP-110 element
De game pc:

– Gigabyte Z390 M Gaming moederbord
– Intel 9700K
– Corsair Vengeance 16GB 3000 C16 geheugen (2x8GB kit)
– Corsair MP510 960GB NVME SSD met een Aqua kryoM.2 koeler
– Sapphire R9 270X Vapor-X 2GB
– Toshiba 1TB 2,5″ HDD
– Fractal Design Define C Mini
– EVGA Supernova G3 650W passieve voeding
– Corsair ML120 duo pack
– Corsair ML140 duo pack
– Phanteks RGB led combo set
Videokaart is de volgende op de wishlist.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Belofte maakt schuld!Tjapie1 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:27:
Bedankt nog voor de tip! Uiteindelijk is het een tijdje geleden gelukt bij de Hornbach, grote plaat MDF op maat laten zagen en geverfd. Zal binnenkort even foto's schieten!

Ik was toch niet helemaal tevreden met de losse houten planken die ik voor mijn vorige bureau had gebruikt. Daarom een grote plaat MDF gehaald zodat mijn bureau uit één groot oppervlakte bestaat en een kleurtje gegeven. Gelijk een paar andere dingen gewijzigd waar je pas achter komt als je de gaten al hebt geboord; de frontspeakers wat verder uit elkaar gezet en de draadloze oplader wat dichter bij mijn toetsenbord geplaatst. Voordeel is ook dat ik geen losse tafelpoot meer onder het bureau nodig heb, aangezien het blad nu diep genoeg is om het gewicht van de beeldschermen op te vangen.

Uiteraard ook de planken voor spellen meegenomen...

...en de planken voor de rearspeakers!
Thumbnail is klikbaar voor groot

Nog steeds dezelfde spullen alleen wat bijgewerkt met:
- Zelfbouw monitor verhoging (met IKEA Capita pootjes
)
- Zelfbouw monitor stands en speakerstands
- Debezeled monitors: dit zijn nog steeds de 2x HPW2408h's en de ene Samsung T240 in het midden
- Nieuwe speakers na een tien jaar+ oud systeempje: M-Audio AV32.1, zo'n geluidskwaliteit heb ik nog nooit gehoord
- Noppenschuim van de Gamma als decoratief-en audiomateriaal.
- not pictured: maar ik heb nog een Sim Rig staan met een G29 erop.
Ohja en natuurlijk RGB

Nog steeds dezelfde spullen alleen wat bijgewerkt met:
- Zelfbouw monitor verhoging (met IKEA Capita pootjes
- Zelfbouw monitor stands en speakerstands
- Debezeled monitors: dit zijn nog steeds de 2x HPW2408h's en de ene Samsung T240 in het midden
- Nieuwe speakers na een tien jaar+ oud systeempje: M-Audio AV32.1, zo'n geluidskwaliteit heb ik nog nooit gehoord
- Noppenschuim van de Gamma als decoratief-en audiomateriaal.
- not pictured: maar ik heb nog een Sim Rig staan met een G29 erop.
Ohja en natuurlijk RGB
[ Voor 5% gewijzigd door CDA441 op 05-10-2019 22:27 ]
Ik heb de boel weer geupdate. Ik heb mijn oude bureau vervangen voor een nieuwe die in hoogte instelbaar is en een muismat erbij gekocht van Aliexpress.Dwarlorf schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 18:08:
Ik ben geen hardcore gamer maar speel wel eens een spelletje (civ 6 & shadowverse voornamelijk) en ik kon zo geen ander relevant topic vinden dus bij deze mijn "game room". Het is een langdurig project om mijn bureauregio te krijgen zoals ik het voor ogen heb (met voortschrijdend inzicht). Uiteindelijke doel is om de PC, versterker en eventuele andere electronische apparatuur in een bureau in te bouwen.
Diverse oude situaties:
[Afbeelding: oude situatie 2]
[Afbeelding: oude situatie1]
Nieuwe situatie:
PC modus:
[Afbeelding: pc modus]
TV modus:
[Afbeelding: tv-modus]
Wat je 'ziet':
PC en randapparatuur.
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Ryzen 7 1700X Boxed zonder koeler € 192,05 € 192,05 1 Gigabyte AB350N-Gaming WiFi € 124,95 € 124,95 1 Gigabyte GeForce GTX 1070 Mini ITX 8G € 481,50 € 481,50 1 Osmi Case white -- -- 1 ZyXEL GS1200-5HP € 78,65 € 78,65 1 Iiyama G-Master GE2488HS-B1 Zwart € 0,- € 0,- 1 LG 43UD79-B Zwart € 549,- € 549,- 1 Noctua NH-L9x65 SE-AM4 € 43,85 € 43,85 1 Noctua NF-A14 industrialPPC-2000 PWM, 140mm € 24,35 € 24,35 1 Vortex Race 3 Cherry MX Clear (Qwerty US) € 0,- € 0,- 1 Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse € 0,- € 0,- 1 Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 € 103,90 € 103,90 1 Corsair SF450 € 79,99 € 79,99 1 Samsung 960 EVO 500GB € 108,05 € 108,05 1 Ergotron Glide Wall Mount, LD-X € 135,10 € 135,10 1 Vision VFM-DP € 44,77 € 44,77 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.966,16
Audio apparatuur:
# Product Prijs Subtotaal 1 Focusrite Scarlett 2i4 (2nd Gen) € 158,- € 158,- 1 Monacor SP-250p / Philips AD 0160 T? - Zelfbouw 2-weg speaker -- -- 1 Audioengine N22 € 0,- € 0,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 809,39
Wat je niet ziet:
NAS:
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Core i5 2500 Boxed € 0,- € 0,- 1 Gigabyte GA-Z77MX-D3H € 0,- € 0,- 1 Seagate Desktop HDD, 3TB € 0,- € 0,- 1 WD Red WD30EFRX, 3TB € 95,25 € 95,25 1 Fractal Design Define R5 Wit Window € 119,13 € 119,13 1 Kingston HyperX Fury blu HX316C10F/8 € 42,99 € 42,99 1 Kingston HyperX Fury white HX316C10FW/8 € 43,95 € 43,95 1 Fractal Design Tesla R2 Wit 650W € 0,- € 0,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 301,32
En verder heb ik nog:
[Afbeelding: plankverzameling]
En meer rommel

Maar niet getreurd, mijn oude bureau heeft een nieuwe plek en functie gekregen. Ik kwam kastruimte en klusruimte te kort en dus het is een 'klusbureau' geworden. M'n oude i5 2500 op de grond is Freenas af en weer een heuse PC geworden.

Ik heb een bureau van iemand overgenomen, maar snap niet waar deze onderdelen voor zijn:

HELP!
Edit: ben er inmiddels achter.

HELP!
Edit: ben er inmiddels achter.
[ Voor 8% gewijzigd door SannrHerr op 15-11-2019 11:32 ]
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Voor het bureau.SannrHerr schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:32:
Ik heb een bureau van iemand overgenomen, maar snap niet waar deze onderdelen voor zijn:
[Afbeelding]
HELP!
Hahahaha, nondeju!
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
En waar was het voor?
Dubbele moeren voor de bouten die de dwarsbalk met de poten verbindt.
Zo, tijd om mijn gameroom / kantoor eens onder handen te nemen.
Een tijd geleden dit huis gekocht na mijn scheiding, waarbij achter de garage een ruimte zit die voorheen als kapsalon werd benut.
In eerste instantie niet de intentie om deze kamer aan te pakken, maar gezien ik er meer en meer zit, toch maar eens een overhaul.
Er zit een pvc laminaatvloer in, maar dankzij een aanvoer/afvoer voor een wasbak in het midden van de kamer, toch maar een ander vloertje er in !

Geen zin om te verven, behang it is, met klushulp !

Voor 1 muur wou ik iets anders, iets aparts... iets wat ooit erg was is en ik altijd zeer mooi gevonden heb...
KURK
Het viel reuze mee dit te plaatsen, een blik bison lijm, kwastje, beetje high worden en voila :

( ook maar meteen een wereldkaart van kurk gekocht als wanddecoratie.

Maar er blijft natuurlijk 1 grote kale muur over, hier wou ik ook iets aparts.. je ziet het vaker in kantoren tegenwoordig, mos ! dus marktplaats afgespeurd en een kerel in Venlo gevonden die zelf mos schilderijen maakt... ook niet te duur imo ( wetende wat ze daar zo nu en dan voor vragen )

Het eindresultaat :

En natuurlijk 't beestje :

- Core i9-9900K
- Gigabyte Z390 Aorus Master
- MSI GTX 1080 TI FE
- Asus ROG Ryuo 120 waterkoeling
- G.skill Trident Z f4-3200
- Gigabyte Aorus rgb m2 512gb
- meerdere ssd's
- Thermaltake level 10 kast !
Een tijd geleden dit huis gekocht na mijn scheiding, waarbij achter de garage een ruimte zit die voorheen als kapsalon werd benut.
In eerste instantie niet de intentie om deze kamer aan te pakken, maar gezien ik er meer en meer zit, toch maar eens een overhaul.
Er zit een pvc laminaatvloer in, maar dankzij een aanvoer/afvoer voor een wasbak in het midden van de kamer, toch maar een ander vloertje er in !

Geen zin om te verven, behang it is, met klushulp !

Voor 1 muur wou ik iets anders, iets aparts... iets wat ooit erg was is en ik altijd zeer mooi gevonden heb...
KURK
Het viel reuze mee dit te plaatsen, een blik bison lijm, kwastje, beetje high worden en voila :

( ook maar meteen een wereldkaart van kurk gekocht als wanddecoratie.

Maar er blijft natuurlijk 1 grote kale muur over, hier wou ik ook iets aparts.. je ziet het vaker in kantoren tegenwoordig, mos ! dus marktplaats afgespeurd en een kerel in Venlo gevonden die zelf mos schilderijen maakt... ook niet te duur imo ( wetende wat ze daar zo nu en dan voor vragen )

Het eindresultaat :

En natuurlijk 't beestje :

- Core i9-9900K
- Gigabyte Z390 Aorus Master
- MSI GTX 1080 TI FE
- Asus ROG Ryuo 120 waterkoeling
- G.skill Trident Z f4-3200
- Gigabyte Aorus rgb m2 512gb
- meerdere ssd's
- Thermaltake level 10 kast !
[ Voor 6% gewijzigd door Patientzero op 18-11-2019 09:46 ]
Vet bureau !NLKornolio schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 00:00:
zelf gemaakt ?
Pfft i wish ben een IT goed met techniek maar niet zo,n knutselaar. Heb het in Polen laten maken stukken goedkoper als hier https://www.etsy.com/shop...earch_query=epoxy%20table hij heeft mij echt verbaasd hoe proffesioneel het gebouwd is. Schroeven in staal echt met schroef plug etc ken er geen slecht ding over verzinnen.
[ Voor 15% gewijzigd door NLKornolio op 18-11-2019 21:58 ]
hehe mijn poor mans game ruimte, ben zwaar autistisch. hoef nooit meer te werken dus veel vrije tijd
weinig doekoe
Op de computer speel ik oude spellen zoals red alert maar luister vooral veel muziek, op de ps4 game ik meeste.
witte 4 persoons eettafel in gebruik als buro 0
eetkamer stoel 0
hp ku-0316 toetsenbord 0
microsoft sculpt comfort toetsenbord 4 kringloop
logitech m305 en trust wireless muis 5 mp
m-audio fast track usb dac 10 mp
Ifi nano iDSD usb-dac voor flac,dsd,dxd audio 75 mp
sennheiser hd 515 20 mp
sennheiser hd 518 20 mp
hp pro 3010 e5400 2.7ghz, 4g ram, 80g hdd 0
mirai 17 inch 0
Packard bell easynote t4300 2.10 ghz, 4g, 300gig 0
E machines e525 900 celeron, 4gig , 160gig 0
woonkamer 50inch lg plasma 0
denon avr-1311 50 mp
playstation 4 150 mp
bns soundcolumn 2 45 mp
4 ps4 spellen 20 mp
-----------------------
totaal 400 euro
zoek nog burostoel, moet monitoren plank nog maken, en grotere monitor kopen geen haast daar
ik het marktplaas spelletje wel leuk vind.
groet
eeltje
[ Voor 7% gewijzigd door eeltje op 21-11-2019 22:00 ]
De schermen werken zowel via de game pc als via de werklaptop.of en mix modus. Via de laptop was wat lastig aangezien er maar 1 hdmi en 1 vga op zit. Opgelost door een usb naar hdmi adapter erop te zetten. 3e scherm voorlopig via vga. Dat is wel een stuk minder scherp als via hdmi. Binnenkort koop ik een 2e usb naar hdmi adapter. Kijken of het gaat werken aangezien er links 2 usb 3.0 poorten zitten en rechts 1 en ik niet weet of het op 1 controller zit aangesloten.
Tevens heb ik mijn usb 2.0 switch geupgrade naar een ROLINE USB 3.1 Switch voor 4 PC's , en 4 usb aansluitingen. als ik Quake Champions speel merk ik geen enkele vertraging. maar dat had ik met de 2.0 Switch ook niet.
Ik gebruik het toetsenbord voor de pc, laptop, raspberry pi 3 en chromebook. en ik heb nog een los bluetooth toetsenbord voor als ik meerdere pc's tegelijk wil/moet gebruiken icm de verschillende schermen. En ik heb ook nog de logitech G502 vervangen voor een draadloze lightspeed variant.

[ Voor 5% gewijzigd door Zuluman op 22-11-2019 19:12 ]

Bovenste scherm vandaag gemonteerd
Natuurlijk ook vastgeschroefd aan de monitorstand zodat die niet om kan vallen
https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/
Ik had vorig jaar besloten om over te stappen naar alleen console gaming, maar dat beviel me toch niet echt. Dus laatst een nieuwe game PC gekocht:

Nu ik m'n PC op m'n bureau heb staan, had ik plek voor een extra kallax kastje, dus ook meteen wat aan de inrichting gedaan:

Update:
Nieuwe monitor, een Samsung C49RG90:

Nu ik m'n PC op m'n bureau heb staan, had ik plek voor een extra kallax kastje, dus ook meteen wat aan de inrichting gedaan:

Update:
Nieuwe monitor, een Samsung C49RG90:

[ Voor 15% gewijzigd door Chester op 08-02-2020 20:37 ]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Nette PC! Ik heb even geleden die H500i gekocht maar hoe meer ik die opvolger zie langkomen, hoe meer ik neig om hem om te ruilen. Ook mijn complimenten voor de inrichting. Leuk met al die figures. Is dat een bepaald merk oid?Chester schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:00:
Ik had vorig jaar besloten om over te stappen naar alleen console gaming, maar dat beviel me toch niet echt. Dus laatst een nieuwe game PC gekocht:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is nou echt gaaf: ik kijk niet naar de specs zullen ongetwijfeld top zijn, maar die kamerdesign is beyond beautiful.Chester schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:00:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tnx. Meeste van die figures komen van Sideshow Collectibles.san.okk schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:36:
[...]
Nette PC! Ik heb even geleden die H500i gekocht maar hoe meer ik die opvolger zie langkomen, hoe meer ik neig om hem om te ruilen. Ook mijn complimenten voor de inrichting. Leuk met al die figures. Is dat een bepaald merk oid?
Ik had zelf even zitten twijfelen tussen de 510i en de Elite, uiteindelijk toch voor de Elite gegaan omdat ik een glazen voorkant wel erg vet vind. Al was het wel irritant assembleren; alles moest uit elkaar voordat ik de extra fans kon daisy chainen.
Tnx. Ik heb nog een paar upgrades in de planning staan, maar die post ik tzt welaljooge schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:53:
[...]
Dit is nou echt gaaf: ik kijk niet naar de specs zullen ongetwijfeld top zijn, maar die kamerdesign is beyond beautiful.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Nu ik eindelijk een OLED televisie heb die ook nog eens gemaakt is om te gamen. Besloten om een HDMI kabel te trekken naar mijn game PC. Had nog ergens een blad liggen van een tafel en in combinatie met een controller, draadloze toetsenbord en muis is mijn woonkamer nu een echte gameroom.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Ik herken het model niet. Vertel meer!Snippertje schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 22:00:
Nu ik eindelijk een OLED televisie heb die ook nog eens gemaakt is om te gamen.
Jezus, de setups zijn weer om te kwijlen jongens!
Hele toffe kamers, poh netjes hoor!
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Het is een LG B9. Heeft 120hz op 1440p. Echt genieten
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Foto is klikbaar voor grotere versie.

Over het algemeen nog redelijk 'simpel' gelaten, maar ik ben wel blij met dit hoekje

Over het algemeen nog redelijk 'simpel' gelaten, maar ik ben wel blij met dit hoekje
[ Voor 9% gewijzigd door VikeeVeekie op 04-02-2020 20:48 ]
Ik heb geen groot appartement dus ik game gewoon in de woonkamer:

En de andere kant
Linker "schilderij" heb ik afgekeken van een van mm favoriete games btw

En omdat een 21.5" scherm soms toch wat klein is, doe ik gewoon de beamert aan

En de andere kant

[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 05-02-2020 11:27 . Reden: link naar extern plaatje ]
ora et labora
Je eerste foto is kaduukmrc4nl schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 22:16:
Ik heb geen groot appartement dus ik game gewoon in de woonkamer:
[Afbeelding]
En de andere kant
[Afbeelding]
[Afbeelding]
I hide at work because good employees are hard to find.
ai dat is jammer, dat heeft dan denk ik te maken met Foto's uit Tweakers fotoalbum corrupt?
ikzelf zie de corruptie niet, maar ik zal m extern hosten. dat zal zeker hepen
Edit, als je op het plaatje klikt komt ie van mn webhost af.
[ Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 05-02-2020 11:30 ]
ora et labora
Naar aanleiding van de hoogdag op 20 Maart dit jaar, heb ik beneden maar een game-setup gemaakt, zodat ik me kan vermaken met Eternal terwijl de vrouw TV kijkt in de kamer ernaast.

Je kan het elektrisch verstelbare Y-frame hier in actie zien:
Er staan wel nog een paar puntjes open:
- Kabels nog beter wegwerken, ik ben aan het overwegen om een kleine sleuf te maken net boven het toetsenbord, zodat de kabel van het toetsenbord mooi weggewerkt kan worden.
- LED strip onderaan
- Logitech G560 luidsprekers
- Zwart bureaublad proberen
- Ofwel de bestaande grijze monitor arm zwart powder-coaten, ofwel een nieuwe zwarte kopen
Hier zijn enkele linkjes met meer informatie:
Y-desk: https://www.worktrainer.com/Y-base-desk
Monitor: https://www.asus.com/Monitors/ROG-SWIFT-PG348Q/
Monitor arm: https://www.vogels.com/nl...beugel-met-gasveer-zilver
SFF PC case: http://www.louqe.com
PC Specs: https://pcpartpicker.com/user/Sldr/saved/#view=7BHQZL

Je kan het elektrisch verstelbare Y-frame hier in actie zien:
Er staan wel nog een paar puntjes open:
- Kabels nog beter wegwerken, ik ben aan het overwegen om een kleine sleuf te maken net boven het toetsenbord, zodat de kabel van het toetsenbord mooi weggewerkt kan worden.
- LED strip onderaan
- Logitech G560 luidsprekers
- Zwart bureaublad proberen
- Ofwel de bestaande grijze monitor arm zwart powder-coaten, ofwel een nieuwe zwarte kopen
Hier zijn enkele linkjes met meer informatie:
Y-desk: https://www.worktrainer.com/Y-base-desk
Monitor: https://www.asus.com/Monitors/ROG-SWIFT-PG348Q/
Monitor arm: https://www.vogels.com/nl...beugel-met-gasveer-zilver
SFF PC case: http://www.louqe.com
PC Specs: https://pcpartpicker.com/user/Sldr/saved/#view=7BHQZL
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Kleine update, G560 toegevoegd 😀

iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Mijn setup heeft niet zo'n mooie verlichting als bij sommige hier, maar het is wel erg praktisch voor VR gaming (en volledig doe-het-zelf
)

Center stick setup (gebruik ik veruit het meeste)

Side stick setup, met seat 60º gekanteld (Viper setup
)
En voor zo af en toe:

Racing setup

Center stick setup (gebruik ik veruit het meeste)

Side stick setup, met seat 60º gekanteld (Viper setup
En voor zo af en toe:

Racing setup
^
Bij zo'n mooie setup valt je monitor/tv wel een beetje in het niet.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Hehehe I know, maar ik gebruik de pc dan ook dedicated voor VR. Het is dat ik een monitor nodig heb om e.e.a. in te stellen en op te starten, anders deed ik 'm meteen weg. Neemt alleen maar ruimte in beslagHelp!!!! schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:02:
^
Kun je een foto laten zien van de Stick/Stuur mechaniek?
Psyonara schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:45:
Kun je een foto laten zien van de Stick/Stuur mechaniek?

Frame van steigerbuis koppelingen. Heel eenvoudig zelf te maken, zeer robuust/solide, makkelijk in alle richtingen verstelbaar en een stuk goedkoper dan de gemiddelde play seat (was mij echter vooral te doen om de verstelbaarheid).

Plaatje hierboven was van het eerste basis ontwerp (inmiddels wel wat geoptimaliseerd)
Edit:
Ik zie trouwens dat ik de plant wel eens water mag geven!
[ Voor 5% gewijzigd door Bloedvat op 16-02-2020 12:46 ]
Let op:
Post hier jouw gameroom en probeer het praten over elkaars gameroom minimaal te houden.
Maak echte thumbnails van foto's
Bovenin kun je op afbeeldingen klikken om alleen posts met plaatjes te zien.
Post hier jouw gameroom en probeer het praten over elkaars gameroom minimaal te houden.
Maak echte thumbnails van foto's
Bovenin kun je op afbeeldingen klikken om alleen posts met plaatjes te zien.