Het leven is te kort om geduld te hebben!
Het is bedoening, niet bedoeling
Ik quote mezelf maar even. Inmiddels is het er namelijk van gekomen om een center- en surroundspeakers te vinden. Vooral de centerspeaker was lastig omdat ik niet de nieuwe serie van Klipsch wilde kopen. Uiteindelijk op marktplaats een RC-10 op de kop kunnen tikken voor €85. De RC-10 is de (identieke) voorloper van de RC-42 en heeft twee 4" woofers.LuPo schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:07:
[...]
Het voordeel van de zuilen is dat ze twee 5,25" drivers hebben. Daarnaast heb ik de zuilen ook middels bi-amping aangesloten. Ik kan niet klagen over de hoeveelheid laag. Eigenlijk wil ik binnenkort nog wel twee RB-51's als surrounds kopen. En natuurlijk een center maar die zijn bijna niet te vinden (de oude niet iig).
Mooie set heb je.
Aangezien dit topic niet mag doodbloeden hierbij even een paar foto's. De surround-speakers moeten nog naar achteren maar ik wacht nog op luidsprekerkabel.

Nu nog een subwoofer kopen. Waarschijnlijk wordt dat de Klipsch RW-10D.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Volgens mij heb je daar een vet gaaf behang hangen ofzo! Kun je een overzichtsfoto posten en wat meer informatie geven?Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:42:
Hier mijn gameroom:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zicht vanaf me bank.

Hoek 1

Hoek 2

Bureau met DV7-4195ED, iPad 1, Desire HD en Nexus S
Binnenkort eens wat betere foto's maken bij wat meer licht!
Vaste pc is weg.. Laptop, Nexus S nieuw op de foto's!
[ Voor 5% gewijzigd door maikel_rox op 28-03-2011 21:50 ]
Verwijderd

Of is dat eerste inmiddels een achterhaalt " broodje aap" verhaal?
Doe mij die wallpaper?Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 22:13:
Hier mijn foto's, ik heb een paar kleine update's.
Main pc:
[afbeelding]

Broodje aap, of inmiddels achterhaald. Ik heb in ieder geval totaal geen problemen gehad en ik gebruik 't al sinds de vroege beta's.Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 09:27:
Vraagje; Ik zie bijna iedereen met Win7 werken terwijl bekend is dat Win7 en de meeste games nog teveel problemen met elkaar hebben en dus XP nog het meest gebruikte OS is.(wo ik)![]()
[ Voor 49% gewijzigd door PeterSelie op 29-03-2011 09:31 ]
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Oh, is dat bekend? Bij wie dan? Die paar mensen die denken dat ze ook maar iets van pc's weten?Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 09:27:
Vraagje; Ik zie bijna iedereen met Win7 werken terwijl bekend is dat Win7 en de meeste games nog teveel problemen met elkaar hebben en dus XP nog het meest gebruikte OS is.(wo ik)![]()
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Wat en vooroordeel zeg.Tsurany schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:10:
[...]
Oh, is dat bekend? Bij wie dan? Die paar mensen die denken dat ze ook maar iets van pc's weten?
Ik heb zelf ook genoeg problemen ondervonden met het draaien van software op windows 7 en ben nu echt geen leek op het gebied van computers.
Broodje aap dus
Hey, het is geen VistaVerwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 09:27:
Ik heb nog nooit problemen gehad met Win7, draai het vanaf build 7000.
heb zelf wel eens wat verouderde games gespeeld, maar met compatibiliteitsmodus kun je vaak al heel wat werkend krijgen. Voor de rest werkt alles eigelijk gewoon perfect, gebruik win7 ook al sinds de betaVerwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:28:
[...]
Wat en vooroordeel zeg.![]()
Ik heb zelf ook genoeg problemen ondervonden met het draaien van software op windows 7 en ben nu echt geen leek op het gebied van computers.
Verwijderd

wat is er te zien:
acer 22" monitor
2.1 speaker set
logitech keybaord
silvercrest muis
logitech joystick
trust teken tablet
iPhone/iPod dockstation
afstands bediening voor het licht enzo
webcam
lichtkrant
Alleen jammer dat je die kabeltjes bij je beenruimte niet even netjes weggewerkt hebt.
Denk dat je ze simpel omhoog kunt drukken...
Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...
Inmiddels heb je gameroom al drie x gepost. 1x in een nieuw topic, en 2 x als dubbelpost hier.
Misschien eerst even de preview modus gebruiken voordat je op verzenden klikt.
Verwijderd
zit pas net op tweakers dus was ff wennen ja
preview modus is een goede ja
sorry daarvoor

Intel Core i5 2500 @3.4GHz
8GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz (2x 4GB)
HD5850 (Mogelijkheid en plannen om er nog eentje bij te steken)
OCZ Vertex 2, 120GB
Asrock Extreme4

Drive it like you stole it.
Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...
de plank is er idd onderuit dus is geen probleem zo te zienmr.DJ95 schreef op zondag 03 april 2011 @ 19:19:
resoneert die sub niet ontzettend?
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Resoneert niet, eerst had ik hem onder mijn bureau staan, maar aangezien ik lange benen heb en hij toch redelijk diep is, heb ik deze oplossing bedacht, hij staat op de grond ja, als ik de plank ertussen zou laten, dan pastte hij er niet tussen
Laptop die er ligt is trouwens een HP ProBook 6540b.
[ Voor 12% gewijzigd door Spaiker op 03-04-2011 19:23 ]
Is die monitor niet toevallig een benq G2200HDLSpaiker schreef op zondag 03 april 2011 @ 19:15:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Intel Core i5 2500 @3.4GHz
8GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz (2x 4GB)
HD5850 (Mogelijkheid en plannen om er nog eentje bij te steken)
OCZ Vertex 2, 120GB
Asrock Extreme4
[afbeelding]
[afbeelding]
http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen
Zeer goede monitor voor de prijs, als ik de plek had zou ik er nog een bijkopen.
Verwijderd

Nu een paar dingen aangepast, hoekbankje geplaatst en een klein bankje bij het raam. Verder een lekkere stoel om ook bij het raam wat te kunnen lezen of lekker naar buiten te kijken.
Ik heb een nieuwe stoel in bestelling staan, ik moet nog even kijken waar ik die ga neerzetten.
Verder erg tevreden
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Mits je een vriendin/vrouw hebt die dat zou accepteren, dat kan nog een hele klus worden
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
maaruh, zat net ff op je site te kijken bij Regular games> PC, als ik naar de laatste pagina ga dan mis ik plotseling de navigatiepijltjes die onderaan staan... Doet 'ie ook bij de Nintendo NES (1 plaatje).
Seriously? Nope, not a bit...
NICE!!!
Over zinloos gesproken, naar huis schrijven over je eigen kamerToCuS schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:30:
Jezus man, das teminste om naar huis te schrijven..
NICE!!!
als je uitwonend bentTsurany schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:34:
[...]
Over zinloos gesproken, naar huis schrijven over je eigen kamer
zit weer tijdelijk bij me ouders op zolder
Verwijderd
Voor wat betreft de site, ik heb zelf geen problemen?
Mooi uitzicht
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Learn something new every day.

Aan de linkerkant staat het volgende:
Linksonder Mediaserver draait XMBC
- Zotac IONITX-A-E 1.6GHz
- 2Gb RAM
- 32Gb OCZ ONYX SSD
- 2x 2TB Samsung Spinpoint F3
Main PC
Specs:
- Intel Q9550 @ 3.2GHz
- Corsair XMS3 4Gb
- NVIDIA GeForce GTX 275
- 80GB Intel Postville SSD + 1Tb Samsung HD
- 15” NEC AccuSync in portrait
- 27” Iiyama E2710HDSD
- Logitech G110 Keyboard
- Logitech G13 Gamepad
- Logitech Z10 speakers
- R.A.T. 7 Gamemouse

- Audio: Logitech Z-680
- Main monitor: HP Meastro 240 LED 24" 1920 * 1080
- Rechter monitor: BenQ FP222W a 22" 1680 * 1050
- Keyboard: Logitech Illuminated Keyboard
- Muis: Logitech MX518
- HTC HD2 @ Android 2.2.3
- Ochtendjas van de vriendin
- C2D E6600 @ Stock 2.4 GHz
- 4 GB DDR2
- ATi Radeon HD4890 1GB
- 2x Seagate 320GB SATA300 16MB
- 1x Seagate 160GB SATA300 16MB
- Quake I (hell yeah!)
- CoD: Modern Warfare 2
- CoD: Black Ops
- The Elder Scrolls IV: Oblivion
[ Voor 10% gewijzigd door DrSnuggles op 05-04-2011 20:02 ]
Bal0n ook mooi gezellig!
M'n complimenten mensen..
[ Voor 23% gewijzigd door ToCuS op 06-04-2011 16:13 ]
Hier de foto's:

Mijn bureau met scherm, speakers, muis en toetsenbord.

Bureaukast, computer (CoolerMaster Elite 430) en een WiFi USB stick (het is een nieuwbouw huis, dus mijn moeder heeft liever niet dat ik gaten ga boren, vandaar draadloos).

Mijn bed (2Persoons, lekker dwars liggen
Let niet op het kussen, niet bepaald mannelijk, maar er was niks anders in huis. En trouwens, het doet zijn werk.

Zo'n beetje alles.

En natuurlijk 2 plantjes. Altijd leuk!
Specs van PC:
Behuizing: CoolerMaster Elite 430
CPU: AMD Athlon II X4 640(3ghz)
Graka: PNY GTX460 768mb
RAM: 4GB DDR2 Kingston HyperX (snelste DDR2) 2x2Gb
PSU: 500W OCZ StealthXSteam
Mobo: MSI K9A2 CF-F (ondersteund CrossFire en verschillende AM3 CPU's)
HD: Samsung Spinpoint F3 500Gb
Drives: Asus DVD Drive
CPU Koeler: Scythe Samurai ZZ
Scherm: Acer X243HQ (24Inch FullHD)
Speakers: Logitech 640 (5.1 Speakerset, op het moment draait het als 2.1 set)
Zoals je ziet is alles lekker rustig en opgeruimd. Daar hou ik van, gewoon rust in de kamer en geen troep.
Nou, dat was het!
Bedankt voor het kijken
[ Voor 255% gewijzigd door Pesu op 06-04-2011 21:48 ]
Weet je wat mannelijk is? Als het je geen fuck kan schelen hoe het er uit ziet maar je enkel op comfort let, dat is hardcore mannelijkheid!Pesu schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:50:
Let niet op het kussen, niet bepaald mannelijk, maar er was niks anders in huis. En trouwens, het doet zijn werk.
En leuk dat het nog zo opgeruimd is, blijft dat ook zo? Mijn kamer is ook altijd netjes opgeruimd eens in de twee weken, daarna vervalt het altijd weer.
Vind dat kussensloop wel tof, beetje psychedelic. Althans, vanaf de fotoPesu schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:50:
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Nu al? Dat had je juist al moeten regelen bij het bouwen van het huisPesu schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:50:
(het is een nieuwbouw huis, dus mijn moeder heeft liever niet dat ik nu al gaten ga boren, vandaar draadloos).
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Hoe komt MrBubbles eigenlijk aan die life-size figurines?

Vooral die Big Daddy is erg strak
PSN ID: Enzyme-NL
Natuurlijk komt er langzamerhand wel wat troep/nutteloze dingen naar boven drijven, maar dat ruim ik altijd ZSM op. Ik kan niet relaxen met een hele zooi om me heen.Tsurany schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:46:
[...]
En leuk dat het nog zo opgeruimd is, blijft dat ook zo? Mijn kamer is ook altijd netjes opgeruimd eens in de twee weken, daarna vervalt het altijd weer.
HahaFeaR1986 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:50:
[...]
Vind dat kussensloop wel tof, beetje psychedelic. Althans, vanaf de foto
[ Voor 26% gewijzigd door Pesu op 06-04-2011 21:39 ]
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Ik dacht precies hetzelfde, al lijkt me een stormtrooper ook wel vetEnzymeNL schreef op woensdag 06 april 2011 @ 20:53:
Haha lekker belangrijk gewoon plaatsen hoorover 2 maanden als m'n pc af is ga ik er ook aan geloven
![]()
Hoe komt MrBubbles eigenlijk aan die life-size figurines?![]()
Vooral die Big Daddy is erg strak
Nóg een Logitech Illuminated
Haha jep, ik ben ook heel erg tevreden met mijn recent aangeschafte keyboardje, hier een review getyptBlue-Tiger schreef op woensdag 06 april 2011 @ 23:30:
[...]
Nóg een Logitech IlluminatedPrachtig mooi ding is dat toch ook, beste toetsenbord ever! Mooie inrichting en goeie sfeerfoto. Lijkt wel bijna alsof je een groter bureau nodig hebt
@elsympatico: thanks! Het is jammer dat ik geen groothoeklens heb, anders kon ik een leuke sfeerfoto maken vanuit mn bureaustoel, maar ik krijg het er maar niet goed op helaas.
Prima hoekje als je het mij vraagt! Vind je het alleen niet fijner om je scherm recht voor je te hebben? Lijkt me niet echt comfortabel gamen als je naar links moet blijven kijkenPesu schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:50:
Net 2 weken verhuisd naar mijn nieuwe huis (nouja, eigenlijk die van mijn moeder . Ik ben pas 16)
Hier de foto's:
[afbeelding]
Mijn bureau met scherm, speakers, muis en toetsenbord.
Je kussen rockt juist! Zoals eerder gezegd, ziet er goed psychedelisch uit
[ Voor 28% gewijzigd door DrSnuggles op 07-04-2011 11:30 ]
foto's komen van mij ook binnenkort eerst mijn PC afmaken.
http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

PC: Core i7 920 @ 3,8 GHz / 6 GB DDR3-1333 / Radeon HD 5970 @ 800/1200 / X-Fi Titanium
Audio: Sony STR-DN610 versterker / Klipsch RB-61 front / RB-51 rear / RC-52 II center / RW-10d subwoofer
En verder: Ziggo HD ontvanger en Xbox 360 via HDMI naar versterker en naar beeldscherm, een Sennheiser HD 595 koptelefoon en een stapel boeken.
Goud is geen geld
RMStombuis schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:22:
mooie boxen man ! ben je tevreden over de geluidskwaliteit? Wat is de RMS? alles nieuw gekocht?
Het zijn geen PC-speakers waar altijd met dat soort loze termen wordt gegooid. Net als Logitechs Z-5500 zeker, 505 Watt! Ja, met 10% THD (vervorming) en dus niet meer naar te luisteren. Nee, blind staren op vermogen slaat nergens op. Het is overigens de versterker die het vermogen levert, de speaker laat het alleen maar horen. Versterker die ik hier heb staan doet maar 75 Watt per kanaal, maar dat zijn wel echte Watts en dat gaat een stuk harder (en zuiverder) dan de 505 Watt van bijvoorbeeld zo'n Z-5500. Komt nog bij dat een paar Watt al meer dan voldoende is om op normaal niveau te spelen (met daarin meenemende dat je speaker hebt die normaal aan zijn te sturen en geen rare impedantiedippen hebt).
Zo'n Sony STR-DN610 heeft opgegeven zo'n 100 Watt per kanaal, maar als je daar 40 Watt per kanaal uit haalt mag je blij zijn. Maar goed, als je daar een paar Klipsch op aan sluit die zeer makkelijk aan zijn te sturen (geen impedantiedippen en hoge gevoeligheid/rendement) dan heb je meer dan genoeg in huis om de buren mee te laten genieten.
Werkt die Logitech Internet Navigator (toetsenbord) nog een beetje goed bij jou onder Windows 7? Weet dat de mijne echt flipte toen ik van XP naar Vista ging en toen ik van Vista naar Windows 7 ging was het gedaan. Kon wel typen, maar geen enkele van de multimediaknoppen deed het. Heb daarom nu maar zo'n Logitech Wave gekocht. Duurder dan de Internet Navigator, maar qua kwaliteit ook nog eens minder. Zat na een paar weken al blind te typen omdat de letters niet meer op de toetsen zaten. Nee, dan doet dat bordje van twee tientjes het toch een stuk beter...
[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 07-04-2011 16:57 ]
Even een vraagje over de koeling van je pc's, aangezien ik zie dat je ze in het bureau hebt staan. Ik heb zelf na mijn verhuizing ook mijn pc in een vergelijkbaar 'vakje' van het bureau gestopt. Ik merk zelf echter dat de temperatuur snel oploopt, heb jij daar geen last van? Of heb je nog iets van koeling in die ruimte?
Ik zie wel dat je ruimte boven de kast hebt vrijgelaten, daar heb ik nog een plankje zitten. Wellicht dat het scheelt als ik die weghaal...
Mooi bureau trouwens! Zelfbouw?
wild mutant space hamsters
Idd, het is altijd leuk om te zien/horen als iemand het verschil niet weet tussen RMS en "echt" vermogenFeaR1986 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:31:
RMS![]()
Het zijn geen PC-speakers waar altijd met dat soort loze termen wordt gegooid. Net als Logitechs Z-5500 zeker, 505 Watt! Ja, met 10% THD (vervorming) en dus niet meer naar te luisteren. Nee, blind staren op vermogen slaat nergens op.
@frankknopers, Mooie speakertjes hoor
if (!coffee) {
Work = false; }
Ik had toen ik nog gamede het scherm recht voor me ja. Eigenlijk heb ik geen idee of ik het irritant vind om opzij te kijken. Ik game al een maand totaal niet meer. Ik heb misschien 1 potje mw2 gedaan, maar dat was het. Ik kan daar ook niet echt vanaf leiden of ik het irritant vind. Dan moet ik langer gamen, maar dat ben ik de komende tijd (het liefst voor altijdBal0n schreef op donderdag 07 april 2011 @ 01:23:
[...]
Prima hoekje als je het mij vraagt! Vind je het alleen niet fijner om je scherm recht voor je te hebben? Lijkt me niet echt comfortabel gamen als je naar links moet blijven kijken. En je muis? Trekt de kabel niet steeds je muis van z'n positie?
Je kussen rockt juist! Zoals eerder gezegd, ziet er goed psychedelisch uit.
En de kabel trekt de muis niet van zijn positie. Het is ook maar een dun/licht kabeltje dus daar heb ik geen last van.
Rockt mijn kussen?
Ga ik voor Kratoskarstnl schreef op woensdag 06 april 2011 @ 23:29:
[...]
Ik dacht precies hetzelfde, al lijkt me een stormtrooper ook wel vetHet is jammer dat ik er zelf geen ruimte voor heb...
zoiets:

PSN ID: Enzyme-NL
Als ze 500 Watt zouden horen ECHT dan zijn ze gelijk doof >.>FeaR1986 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:31:
[...]
RMS![]()
Het zijn geen PC-speakers waar altijd met dat soort loze termen wordt gegooid. Net als Logitechs Z-5500 zeker, 505 Watt! Ja, met 10% THD (vervorming) en dus niet meer naar te luisteren. Nee, blind staren op
[ Voor 63% gewijzigd door Mektheb op 07-04-2011 17:36 ]
Op mijn kamer is het niet echt bijzonder warm zowel de voor als achterkant van de "kasten" zijn open voor wordt de lucht aangezogen en achter komt er warme lucht uit. Ik heb tot nu toe nog geen last van overhitting gehad.pkopf schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:33:
[...]
Even een vraagje over de koeling van je pc's, aangezien ik zie dat je ze in het bureau hebt staan. Ik heb zelf na mijn verhuizing ook mijn pc in een vergelijkbaar 'vakje' van het bureau gestopt. Ik merk zelf echter dat de temperatuur snel oploopt, heb jij daar geen last van? Of heb je nog iets van koeling in die ruimte?
Ik zie wel dat je ruimte boven de kast hebt vrijgelaten, daar heb ik nog een plankje zitten. Wellicht dat het scheelt als ik die weghaal...
Mooi bureau trouwens! Zelfbouw?
Bureau is inderdaad helemaal zelfbouw dit omdat ik een diep bureau wou en ik deze niet kon vinden, weekendje werk geweest maar dat was het zeker wel waard
Dat ziet er erg mooi uit! Ik heb 'em zelf ook.frankknopers schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:46:
Heb mijn audio setup compleet gemaakt met een nieuwe Klipsch RC-52 II center speaker. Het ziet er nu als volgt uit:
[...]
PC: Core i7 920 @ 3,8 GHz / 6 GB DDR3-1333 / Radeon HD 5970 @ 800/1200 / X-Fi Titanium
Audio: Sony STR-DN610 versterker / Klipsch RB-61 front / RB-51 rear / RC-52 II center / RW-10d subwoofer
En verder: Ziggo HD ontvanger en Xbox 360 via HDMI naar versterker en naar beeldscherm, een Sennheiser HD 595 koptelefoon en een stapel boeken.
Mijn RW-10D is alleen na 1 dag alweer terug omdat het schermpje niets meer doet (en de sub zelf ook niet).
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ik overweeg ook om eens een mooie audioset neer te zetten, maar wil het wel graag enigszins betaalbaar houden en die Klipsch boxen staan me wel aan! Maar ik vroeg me af wat voor bekabeling jij gebruikt?frankknopers schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:46:
Heb mijn audio setup compleet gemaakt met een nieuwe Klipsch RC-52 II center speaker. Het ziet er nu als volgt uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn vorige situatie: klik
En de situatie nu:

Sony Vaio E-serie (i5 430m, 4gb geheugen, 5650 graphics)
Samsung 2032mw 20" (ook TV)
2x ESI nEar05 studiomonitoren op stands
Behringer Xenyx 802
Logitech MX518 + Razer eXactmat speed
Logitech Media Keyboard Elite
Logitech Internetchat headset
In de kast zie je nog een Conceptronic behuizing met 2 hardeschijven; 2x Samsung 1,5TB in mirror. Daaronder een jaarvoorraad Sportlife

Onder de linkerspeaker nog een (antenne van) wireless router om ook bereik in de tuin te hebben
Dit alles wordt bediend vanuit een bureaustoel Stijn van de Leenbakker
0.1% THD voordat er clipping optreedt. De vraag is dan alleen wanneer dat begint.FeaR1986 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:31:
[...]
RMS![]()
Het zijn geen PC-speakers waar altijd met dat soort loze termen wordt gegooid. Net als Logitechs Z-5500 zeker, 505 Watt! Ja, met 10% THD (vervorming) en dus niet meer naar te luisteren. Nee, blind staren op vermogen slaat nergens op. Het is overigens de versterker die het vermogen levert, de speaker laat het alleen maar horen. Versterker die ik hier heb staan doet maar 75 Watt per kanaal, maar dat zijn wel echte Watts en dat gaat een stuk harder (en zuiverder) dan de 505 Watt van bijvoorbeeld zo'n Z-5500. Komt nog bij dat een paar Watt al meer dan voldoende is om op normaal niveau te spelen (met daarin meenemende dat je speaker hebt die normaal aan zijn te sturen en geen rare impedantiedippen hebt).
Daarom zit een beetje merk versterker ook nog onder die 0,1% THD. Maar goed, dan zit je wel bij de duurdere merken en de betere segmenten.Bal0n schreef op donderdag 07 april 2011 @ 18:30:
[...]
0.1% THD voordat er clipping optreedt. De vraag is dan alleen wanneer dat begint.
Het lijkt mij ook wel wat om een Republic Commando (http://www.hdwallpapers.i...ic_commando-1600x1200.jpg) figuur met een schaal van 1:1 te hebben.
Al lijkt een realistisch pak me nog vetter #nerd
Ondanks dat je gelijk hebt vraag ik mij af waarom je zo neerbuigend bentFeaR1986 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:31:
[...]
RMS![]()
Niet iedereen heeft het geld om een goede speakerset te kopen, of vind een beukende bas en patsbaarheidfactor belangrijker dan dat.
Loop maar eens door de MM heen en je snapt wat ik bedoel
Omdat door rare termen als "RMS" de consument voor de gek gehouden wordt. Idem met het meten van vermogen bij één kanaal, 6 Ohm en 1000 Hz zodat je lekker groot "140 Watt!!" op de doos kan zetten. Alleen maar omdat je dan de consument lekker maakt. Natuurlijk klinkt dat lekkerder dan "7 x 50 Watt", maar liever zeven keer een eerlijke vijftig Watt dan van die metingen waar je niets aan hebt.Morphogenesis schreef op donderdag 07 april 2011 @ 19:23:
[...]Ondanks dat je gelijk hebt vraag ik mij af waarom je zo neerbuigend bent
Niet iedereen heeft het geld om een goede speakerset te kopen, of vind een beukende bas en patsbaarheidfactor belangrijker dan dat.
Loop maar eens door de MM heen en je snapt wat ik bedoel
Het heeft ook niets met goed of wat dan ook te maken. Een merk als Harman Kardon is niet meer wat het geweest is, maar ze geven wel eerlijk aan hoeveel vermogen er minstens geleverd kan worden. Dus het is niet alleen de pc-markt met Logitech die het op die manier doet. Maar Logitech met de Z-5500 was gewoon de eerste set die in me op kwam om als voorbeeld te gebruiken.
De Mediamarkt is dan ook dé plek waar ik echt ook niet wil komen. Ook niets leuker dan met ouders of familie mee gaan om daar een setje uit te zoeken, je in te laten lichten door een (gemiddelde) verkoper om hem daarna even te verbeteren met al zijn fouten. Nee, dan betaal ik liever wat meer voor kennis en service en ga ik wel langs een winkel waar er mensen met kennis rondlopen.
shit, na dit geweld, durft toch niemand meer zn zielige 2 bij 3 kamertje te laten showen????Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 17:22:
Mijn laatste post was van september, toen zag mijn gamekamer er zo uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu een paar dingen aangepast, hoekbankje geplaatst en een klein bankje bij het raam. Verder een lekkere stoel om ook bij het raam wat te kunnen lezen of lekker naar buiten te kijken.
Ik heb een nieuwe stoel in bestelling staan, ik moet nog even kijken waar ik die ga neerzetten.
Verder erg tevreden![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Oh maar ik zei ook niet dat ik het niet met je eens ben, integendeelFeaR1986 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 19:31:
[...]
Omdat door rare termen als "RMS" de consument voor de gek gehouden wordt. Idem met het meten van vermogen bij één kanaal, 6 Ohm en 1000 Hz zodat je lekker groot "140 Watt!!" op de doos kan zetten. Alleen maar omdat je dan de consument lekker maakt. Natuurlijk klinkt dat lekkerder dan "7 x 50 Watt", maar liever zeven keer een eerlijke vijftig Watt dan van die metingen waar je niets aan hebt.
Het heeft ook niets met goed of wat dan ook te maken. Een merk als Harman Kardon is niet meer wat het geweest is, maar ze geven wel eerlijk aan hoeveel vermogen er minstens geleverd kan worden. Dus het is niet alleen de pc-markt met Logitech die het op die manier doet. Maar Logitech met de Z-5500 was gewoon de eerste set die in me op kwam om als voorbeeld te gebruiken.
De Mediamarkt is dan ook dé plek waar ik echt ook niet wil komen. Ook niets leuker dan met ouders of familie mee gaan om daar een setje uit te zoeken, je in te laten lichten door een (gemiddelde) verkoper om hem daarna even te verbeteren met al zijn fouten. Nee, dan betaal ik liever wat meer voor kennis en service en ga ik wel langs een winkel waar er mensen met kennis rondlopen.
Dat kwam alleen door de "Morphogenesis schreef op donderdag 07 april 2011 @ 19:37:
[...]Ik vond de reactie tegen tombuis alleen niet zo aardig, wellicht is het hem een rotzorg of het wel of niet goed klinkt
Ik heb alles nieuw gekocht, maar gewoon via internet. Ik ben begonnen met twee Klipsch RB-51's als front speakers en een Klipsch RW-10d subwoofer (center en rears waren nog van mijn Creative Gigaworks S750 set). Die speakers bevielen me zo goed qua geluid en design dat ik een maand later ook twee RB-61's heb gekocht en die als front heb neergezet. Pas maanden later een bijpassende center speaker gekocht en nu helemaal tevredentombuis schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:22:
mooie boxen man ! ben je tevreden over de geluidskwaliteit? Wat is de RMS? alles nieuw gekocht?
Al met al hangt er toch een prijskaartje aan van €1450. Best veel geld vergeleken met een Creative GigaWorks of Logitech Z-5500 setje, maar de kwaliteit is onvergelijkbaar veel beter. Deze speakers hebben gewoon zoveel meer vermogen dat ze veel nauwkeuriger de verschillende instrumenten en geluiden kunnen plaatsen met het juiste volume. De snaren van een gitaar komen veel natuurlijker over bij deze speakers dan bij mijn oude GigaWorks S750 set (en dat is al het high-end onder de PC speakersetjes). Ook stemmen hebben veel meer kracht en klinken gewoon voller. Vooral mannenstemmen zijn een goede testcase, want bij die basic PC speakersetjes met die kleine satellieten en subwoofer hoor je dat de subwoofer veel te veel voor zijn rekening krijgt om te compenseren voor het gebrek aan laag in de satellieten. De stemmen komen dan half uit de 'subwoofer' en dat klinkt echt voor geen meter.
De RB-61's die ik als fronts heb staan wegen 10 kilo per stuk en hebben een veel grotere houten klankkast met dempingsmateriaal erin. De magneten die de 6'' midrange drivers aansturen zijn alleen al groter dan een complete satelliet van een Z-5500 set. Dat verschil merk je goed in films, waar soms plotseling heel veel volume is door bijvoorbeeld vuurgevechten. Die worden veel nauwkeuriger geplaatst en klinken ook veel krachtiger. In het geval van mijn Klipsch speakers zitten de tweeters in een hoorn constructie, waardoor ook hoge tonen scherp blijven klinken en ook zuiver blijven op een hoger volume.
De RMS waarde hoef je niet naar te kijken, want ik heb met mijn oude Gigaworks S750 7.1 setje eens het stroomverbruik gemeten. Op een flink hoog volume met veel bass sloeg de meter niet verder uit dan 70 tot 80 watt... Kan wel eens meten wat mijn versterker en actieve subwoofer samen verbruiken op een hoog volume
Ik gebruik gewoon de meest basic luidsprekerkabel die ik bij de Welkoop heb gekocht. Daar zit al 2x zoveel koper in verwerkt als in de luidsprekerkabels die ik kreeg bij mijn Creative GigaWorks S750 setje. Ik zou niet weten wat het voordeel is van extra dikke kabels, zolang het signaal overkomt met voldoende volume is er niks aan de hand.Bal0n schreef op donderdag 07 april 2011 @ 17:57:
[...]
Ik overweeg ook om eens een mooie audioset neer te zetten, maar wil het wel graag enigszins betaalbaar houden en die Klipsch boxen staan me wel aan! Maar ik vroeg me af wat voor bekabeling jij gebruikt?
Op zich hoeft een set niet veel te kosten. Je begint met een instap versterker van 250 tot 300 euro en dan zet je er twee goede boekenplank speakers bij (ook ongeveer 300 euro voor een paar, dus samen 550 tot 600 euro). Dan heb je al een goede stereo setup, en als je dan ook een 5.1 of 2.1 versterker hebt gekozen houdt je ook nog de opties open om later een actieve subwoofer erbij te plaatsen en/of uit te breiden naar 5.1 surround.
PS: Mocht je zoiets willen doen, dan heb ik nog drie Creative Gigaworks S750 speakers over. Die zou je dan als center en als rears kunnen gebruiken
Op deze video kun je mijn type center speaker van binnen bekijken. Op 0:50 zie je de driver en de magneet die erachter zit, en dat is een 5,25'' driver. De drivers van de RB-61's zullen dus nog iets zwaarder zijn dan dit.
[ Voor 22% gewijzigd door frankknopers op 07-04-2011 22:31 ]
Goud is geen geld
Met andere woorden, tot een bepaald volume volstaan de setjes van logitech kennelijk goed genoeg?FeaR1986 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 18:53:
[...]
Daarom zit een beetje merk versterker ook nog onder die 0,1% THD. Maar goed, dan zit je wel bij de duurdere merken en de betere segmenten.
Tot 120 km/u volstaat een Volkswagen Golf even goed als een Audi RS5, maar ze zijn zeker niet hetzelfdeBal0n schreef op donderdag 07 april 2011 @ 23:34:
[...]
Met andere woorden, tot een bepaald volume volstaan de setjes van logitech kennelijk goed genoeg?
Goud is geen geld
Haha, zo'n antwoord had ik eigenlijk wel verwacht. Tuurlijk levert een 5.1 set van Klipsch spullen een mooier geluid, maar ik wilde duidelijk maken dat kwaliteit van geluid maar tot op zeer kleine hoogte in gemeten waarden kan worden omschreven. Termen als THD, RMS en clipping zijn dan wel meetbaar, maar zeggen zeker niet alles over de kwaliteit van het geluid.frankknopers schreef op donderdag 07 april 2011 @ 23:54:
[...]
Tot 120 km/u volstaat een Volkswagen Golf even goed als een Audi RS5, maar ze zijn zeker niet hetzelfde
Ik denk toch wel dat de RS5 een mooier geluid maakt dan de Golf. Ook is de RS5 in 5 seconden al op de 120 en de golf doet er zeker wat langer over.frankknopers schreef op donderdag 07 april 2011 @ 23:54:
[...]
Tot 120 km/u volstaat een Volkswagen Golf even goed als een Audi RS5, maar ze zijn zeker niet hetzelfde
Verwijderd
adopteer mijVerwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 17:22:
Mijn laatste post was van september, toen zag mijn gamekamer er zo uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verder erg tevreden![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Sorry voor de slechte kwaliteit pics... telefoon pics
Overview...van de rommel...

Ietsje dichterbij de kast..

Versterker + Platenspeler...

Wat er staat:
Thermaltake Mozart TX
Asus P5Q Premium met een Q9550 @ 3.3
8GB DDR2 Kingston HyperX 1066
2x Ati Radeon 4890 1GB
bijna 4TB opslag
10x 120mm Fans
OCZ Stealth2Extreme 600W hoofd PSU
FSP Booster X3 300W GPU Dedicated
Logitech G5 muis en een ugly ass Compaq keyboard die zo lekker typt omdat hij meer weegt als de gemiddelde ram plank van tegenwoordig..
Qua audio:
De surround versterker is een Kenwood KRF-V5030D.. Niet de beste versterker maar er komt een redelijk geluid uit
4x Mission 760i rondom
Sony actieve sub
tijdelijk: Sony center speakertje.. cheapass crappysound ding..
En een simpele Sony platenspeler die resoneert zodra hij warm wordt.. stom ding
Dit was 't ff voor nu
[ Voor 8% gewijzigd door TweakMaster op 08-04-2011 00:58 ]
Ryzen cloud9
Pff, dat zou ik echt niet op mijn slaapkamer willen hebben. Ik vind het nu al vrij vol op mijn kamer en dan ligt er ook niets meer op het bureau dan ik nodig heb. Lijkt wel een werkplaats met die kabelsTweakMaster schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 00:54:
Niet echt een game room, meer een sleeping room met teveel computer meuk
Sorry voor de slechte kwaliteit pics... telefoon pics
Overview...van de rommel...
[afbeelding]
Ietsje dichterbij de kast..
[afbeelding]
Versterker + Platenspeler...
[afbeelding]
Wat er staat:
Thermaltake Mozart TX
Asus P5Q Premium met een Q9550 @ 3.3
8GB DDR2 Kingston HyperX 1066
2x Ati Radeon 4890 1GB
bijna 4TB opslag
10x 120mm Fansaan 2 Sunbeam fancontrollers
OCZ Stealth2Extreme 600W hoofd PSU
FSP Booster X3 300W GPU Dedicated
Logitech G5 muis en een ugly ass Compaq keyboard die zo lekker typt omdat hij meer weegt als de gemiddelde ram plank van tegenwoordig..
Qua audio:
De surround versterker is een Kenwood KRF-V5030D.. Niet de beste versterker maar er komt een redelijk geluid uit
4x Mission 760i rondom
Sony actieve sub
tijdelijk: Sony center speakertje.. cheapass crappysound ding..
En een simpele Sony platenspeler die resoneert zodra hij warm wordt.. stom ding
Dit was 't ff voor nu
Tobo werkt na al die jaren nog fantastisch, het is zelfs het enige onderdeel van mijn PC + randapparatuur wat ik nog niet vervangen heb. Hij heeft zelfs mijn GigaWorks S750 speakerset en Creative Audigy 2 ZS geluidskaart van 7 jaar oud overleeft. Niet iedereen vindt hem prettig typen, maar ik ben er zeer content mee. Er is zelfs geen slijtage waar te nemen op de letters en cijfers en afgezien van wat stof enz zou je hem nauwelijks van nieuw kunnen onderscheidenFeaR1986 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:31:
[...]
Werkt die Logitech Internet Navigator (toetsenbord) nog een beetje goed bij jou onder Windows 7? Weet dat de mijne echt flipte toen ik van XP naar Vista ging en toen ik van Vista naar Windows 7 ging was het gedaan. Kon wel typen, maar geen enkele van de multimediaknoppen deed het. Heb daarom nu maar zo'n Logitech Wave gekocht. Duurder dan de Internet Navigator, maar qua kwaliteit ook nog eens minder. Zat na een paar weken al blind te typen omdat de letters niet meer op de toetsen zaten. Nee, dan doet dat bordje van twee tientjes het toch een stuk beter...
En de hotkeys die onder Windows 7 64-bits werken met de default drivers:
- Email: opent Windows Live Mail
- Media: opent Winamp
- Draaiknop: volume
- Mute: Werkte wel bij mijn oude speakerset, maar niet meer nu ik via optical signaal uitstuur naar de versterker
- My Home: Start Firefox browser op met homepage
- Scrollwieltje links werkt ook..
Onder Vista heb ik er ook geen problemen mee gehad, ik heb nooit gezocht naar een ander toetsenbord dus deze is heilig zeg maar.
[ Voor 33% gewijzigd door frankknopers op 08-04-2011 01:23 ]
Goud is geen geld
Welke platen? Op het moment alleen Easy Rider uit 1968 ofzo.. De rest van mijn platen moet ik nog opzoeken..

Ryzen cloud9
YouTube: Sim Racing 2
Na wat upgrades is de hele PC een iRacing centrum geworden:
YouTube: Eyefin
Wat staat er?
G25 Racing Wheel
Rinoseat stoel + bevestiging voor G25
Beamer
3x Dell 2005FPW
Simpele speakertjes (ik gebruik koptelefoon voor gamen, met mic)
De PC:
P8P67M-PRO
4GB 1600mhz
Core i5 2500k
HD5850 2x dvi 1x DP->dvi op eyefinity
Win 7 64bit
loopt als een tierelier
YouTube: Fraps fr
En dat zeg je vlak nadat ik m'n gamehoekje heb geshowd?HyperTrophy schreef op donderdag 07 april 2011 @ 19:35:
[...]
shit, na dit geweld, durft toch niemand meer zn zielige 2 bij 3 kamertje te laten showen????
Zoals het toen was:

Zoals het er nu uitziet:

View vanuit de captain's seat:

Schermpjes zijn allebei van Dell, een 1708FP links (TN, 1280*1024), en een U2211H rechts. (IPS, 1920*1080) Typen (of beter gezegd rammen) gebeurt middels een Steelseries 6Gv2 en muizen met een Razer Diamondback 3G op een Steelseries Qck+.
De Antec P180 mini die het entertainment verzorgen mag (specs staan onder deze message

Post hier jouw gameroom en probeer het praten over elkaars gameroom minimaal te houden.
Maak echte thumbnails van foto's
Bovenin kun je op afbeeldingen klikken om alleen posts met plaatjes te zien.