Yesss Servers weer down. Fantastisch die DRM
Verwijderd
inderdaad server ligt er weer uit.
Gister de game gekocht. na de installatie lagen de servers eruit voor een uurtje en nu weer! geen goeie reclame voor ubisoft!
Gister de game gekocht. na de installatie lagen de servers eruit voor een uurtje en nu weer! geen goeie reclame voor ubisoft!
Verwijderd
Ja, het is inderdaad weer zover 
Ga lekker een paar skirmish games spelen als de servers weer up zijn. Moet echt even focussen op Trading, want ik heb tot noch toe alleen maar Tech gedaan
EDIT: Vraag me af waarom ze down zijn. Als het om een maintenance gaat op een zaterdag dan kan ik me toch wel kwaad maken erover...
Ga lekker een paar skirmish games spelen als de servers weer up zijn. Moet echt even focussen op Trading, want ik heb tot noch toe alleen maar Tech gedaan
EDIT: Vraag me af waarom ze down zijn. Als het om een maintenance gaat op een zaterdag dan kan ik me toch wel kwaad maken erover...
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2010 18:11 ]
Verwijderd
ik kan helemaal niets, als ik een solospel wil spelen sluit hij af en zegt dat de game niet meer werkt
Ik wou ook weer spelen... server down... try again later... dus nu alweer een ticket gemaakt... heb ik eens vrije tijd om het te spelen zijn die ubisoft servers weer offline 
Goed, dan maar eten en stuk wandelen buiten, dit na al zowat hele dag buiten geweest te zijn, lijkt het erop dat het spelletje spelen weer lekker niet door gaat.
Goed, dan maar eten en stuk wandelen buiten, dit na al zowat hele dag buiten geweest te zijn, lijkt het erop dat het spelletje spelen weer lekker niet door gaat.
Nothing more to say...
Hier dezelfde... Spel net gekocht en geïnstalleerd...Server offline... Wat kut zeg!LMD schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 18:30:
Ik wou ook weer spelen... server down... try again later... dus nu alweer een ticket gemaakt... heb ik eens vrije tijd om het te spelen zijn die ubisoft servers weer offline
Waar maak je een ticket aan? Dan kan ik als goede klant mijn ongenoegen via de officiële weg uitenLMD schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 18:30:

Dat valt hier te doen Customor Help Dan het knopje "Ask a question". Vergeet niet als pc gebruiker je DXDIAG log mee te posten, zonder dit word je ticket niet behandeld.
Nothing more to say...
Ik mag toch hopen dat ze vanavond weer up zijn. Rond 16:00 klapten ze er hier ook uit, toen nog even buiten van het mooie weer genoten en nu staat het eten op de elektriciteit. Maar wil straks toch nog wel even spelletje doen...
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Verwijderd
Hij is weer up! tenminste bij mij wel. lag er vanaf een uur of 16:00 uur uit en was rond 18:45 uur weer up.
speelse allemaal maak er gebruik van nu het nog kan
speelse allemaal maak er gebruik van nu het nog kan
Verwijderd
Nou, dit had ik laatst al gedaan, maar toen had ik meteen op 'uitvoeren' geklikt. Nu heb ik op 'opslaan' geklikt en ga ik het nog een keer proberen. De 1e keer stond er dat het bestand geblokkeerd werd vanwege 't feit dat de digitale handtekening ontbrak of zo. Toen had ik de Firewall even uitgezet, maar deed hij het niet veel beter.Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 01:24:
gedownloade bestand is defect.
Je moet de patch even handmatig downloaden vanaf deze link:
http://static3.cdn.ubi.co...7/the_settlers_7_1.02.exe
daarna installen en het zou moeten werken
Verwijderd
Dit lijkt me op alle issues na dan een leuk spel, ik wil het graag kopen , maar zijn er nog steeds issues voor mac gebruikers? Ik wil het graag onder osx spelen aangezien ik geen windows heb. Ik begreep dat het in eerste instantie niet goed werkte, ik heb gezocht maar kan niets recents vinden.
Verwijderd
Dit is het probleem waar ik opnieuw weer strand nu ik de link gebruik van hierboven:

Ik heb Firewall uitstaan, juist om dit te voorkomen. Maar hij doet alsnog zo moeilijk. Ik begrijp er zelf niets van. Iemand hier ook last van, of enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Het is om gestoord van te worden.
EDIT: Ik heb de boosdoener gevonden.
Voor zover het er nu naar uit ziet, is mn probleem verholpen.

Ik heb Firewall uitstaan, juist om dit te voorkomen. Maar hij doet alsnog zo moeilijk. Ik begrijp er zelf niets van. Iemand hier ook last van, of enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Het is om gestoord van te worden.
EDIT: Ik heb de boosdoener gevonden.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2010 20:49 ]
Op mijn i5 draait 't net zo goed onder OSX als onder windows.Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:24:
Dit lijkt me op alle issues na dan een leuk spel, ik wil het graag kopen , maar zijn er nog steeds issues voor mac gebruikers? Ik wil het graag onder osx spelen aangezien ik geen windows heb. Ik begreep dat het in eerste instantie niet goed werkte, ik heb gezocht maar kan niets recents vinden.
Heeft iemand hier nog problemen met de demo? Ik heb de demo gedownload en alles geinstalleerd. Echter wanneer ik het spel start dan doet ie vaker minimaliseren en dan maak ik het venster weer groot en gaat het goed.
In het spel zelf kan ik het spelen, maar de settings zijn standaard te hoog ingesteld voor mijn laptop. Als ik deze lager instel en dan een spel start dan crasht de game tijdens het laden van een map. Als ik het opnieuw opstart dan hangt ie een paar keer vast en dan start ie op maar dan met de oude hoge settings waardoor ik het spel niet goed kan spelen.
Op het forum van ubisoft las ik iets van problemen met de Ati mobility radeon grafische kaarten, maar mijn kaart staat wel netjes in de 'support' lijst en upgedate drivers.
Tis wel jammer, want ik wou de demo eens proberen voordat ik het spel ga aanschaffen:(
In het spel zelf kan ik het spelen, maar de settings zijn standaard te hoog ingesteld voor mijn laptop. Als ik deze lager instel en dan een spel start dan crasht de game tijdens het laden van een map. Als ik het opnieuw opstart dan hangt ie een paar keer vast en dan start ie op maar dan met de oude hoge settings waardoor ik het spel niet goed kan spelen.
Op het forum van ubisoft las ik iets van problemen met de Ati mobility radeon grafische kaarten, maar mijn kaart staat wel netjes in de 'support' lijst en upgedate drivers.
Tis wel jammer, want ik wou de demo eens proberen voordat ik het spel ga aanschaffen:(
Verwijderd
Volledig mee eens! 3 ruled en 7 is superZpAz schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 00:24:
Settlers 3 vond ik imho altijd mooier dan 1 en 2, die eigenlijk nooit gespeelt, 7 is wel weer helemaal cool
Verwijderd
support.ubi.com en maar muilen aan dat adresroodhoedje schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 18:40:
[...]
Waar maak je een ticket aan? Dan kan ik als goede klant mijn ongenoegen via de officiële weg uiten.
Rechtstreeks : http://ubisoft-en.custhel...uc2VhcmNoX25sJnBfcGFnZT0x
bron
http://forums.ubi.com/eve...f/6061083365/m/3721052058
Onderaan
bron
http://forums.ubi.com/eve...f/6061083365/m/3721052058
Onderaan
[ Voor 12% gewijzigd door Rockvee2 op 18-04-2010 21:46 ]
Nog even over de demo: Ik kan het spel nu wel starten en spelen echter de instellingen worden standaard te hoog gezet zodat alles schokkend verloopt.
In de options file heb ik het gewijzigd, alleen steeds als ik het spel start zet ie alles terug naar de hoge instellingen. Is er een manier om dit te locken? Ik heb wel interesse om het spel te kopen, maar als ik de demo niet eens werkend krijg dan zal de full game ook niet gaan lukken
In de options file heb ik het gewijzigd, alleen steeds als ik het spel start zet ie alles terug naar de hoge instellingen. Is er een manier om dit te locken? Ik heb wel interesse om het spel te kopen, maar als ik de demo niet eens werkend krijg dan zal de full game ook niet gaan lukken
Settings instellen --> Alt-tab --> options.ini read-only maken --> exit game --> start game en kijk eens wat er gebeurt.ninc schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:54:
Nog even over de demo: Ik kan het spel nu wel starten en spelen echter de instellingen worden standaard te hoog gezet zodat alles schokkend verloopt.
Misschien helpt dat, misschien ook helemaal niet.
Ik zag het spel zaterdag liggen in de mediamarkt en had nog een bon van 35€, dus een paar euro bijgelegd en ik was een bezitter van Settlers 7.
Ik vind het wel een goed spel (heb nog geen problemen gehad van zaterdag jl. tot nu).
Ik ben er enkel niet zo goed in, heb de eerste 4 missies wel in 1 maal uit kunnen spelen. Doe er telkens ongeveer 1h15min over.
Ik moet nog veel ketens (werktuigen,wapens,...) uitproberen en kijken hoeveel ik van alles nodig heb om de boel draaiende te houden.
Dat worden wat skirmish matchkes spelen zonder tegenstanders als dat nog mogelijk is tenminste.
Had ik al geprobeerd, maar dan hangt ie vast voordat het spel start. Tis wel jammer dat ik zo de demo niet kan uitproberen. Zal dit alleen bij de demo zijn of heeft de full game hier ook last van?Engineer Stewie schreef op maandag 19 april 2010 @ 08:57:
[...]
Settings instellen --> Alt-tab --> options.ini read-only maken --> exit game --> start game en kijk eens wat er gebeurt.
Verwijderd
no worries dito hierEngineer Stewie schreef op maandag 19 april 2010 @ 08:57:
[...]
Settings instellen --> Alt-tab --> options.ini read-only maken --> exit game --> start game en kijk eens wat er gebeurt.
Ik zag het spel zaterdag liggen in de mediamarkt en had nog een bon van 35€, dus een paar euro bijgelegd en ik was een bezitter van Settlers 7.
Ik vind het wel een goed spel (heb nog geen problemen gehad van zaterdag jl. tot nu).
Ik ben er enkel niet zo goed in, heb de eerste 4 missies wel in 1 maal uit kunnen spelen. Doe er telkens ongeveer 1h15min over.
Ik moet nog veel ketens (werktuigen,wapens,...) uitproberen en kijken hoeveel ik van alles nodig heb om de boel draaiende te houden.
Dat worden wat skirmish matchkes spelen zonder tegenstanders als dat nog mogelijk is tenminste.
Ik heb de demo nooit geprobeerd, maar in de full heb ik er in elk geval geen last van.ninc schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:57:
[...]
Had ik al geprobeerd, maar dan hangt ie vast voordat het spel start. Tis wel jammer dat ik zo de demo niet kan uitproberen. Zal dit alleen bij de demo zijn of heeft de full game hier ook last van?
Ik kan het enkel niet op max detail spelen @ 1920*1200. Heb het meeste op high staan, maar water, schaduwen en draw distance staan op medium, ook staat rechts het allerlaatste niet aangevinkt.
Een dual core @ 4GHz icm een (stock) ATI 4870 1GB en 4GB ram zijn blijkbaar niet meer voldoende voor de laatste games.
Maar de gameplay van Settlers maakt alles met gemak goed, het ziet er nog altijd goed uit en speelt heerlijk weg.
[ Voor 7% gewijzigd door Engineer Stewie op 19-04-2010 14:55 ]
Verwijderd
Ik zit zelf met een Q9550 (stock); 8 gig ram (overkill voor deze game) en sapphire 4890 (stock) en alles staat op max op 1920*1200. Geen problemen, enkel nu en dan een hapering als je heel snel over het landschap gaat scrollen...
Beste medetweakers,
Ik heb dit spel nu al sinds de releasedate en ik heb een lastig probleempje ermee, ik heb ook geen idee wat het is of hoe je het moet verwoorden.
Op youtube heb ik echter een filmpje gevonden van iemand met exact hetzelfde probleem. ik heb de link hieronder gezet: http://www.youtube.com/watch?v=Jnx4_C3JzQM .
Zoals jullie kunnen zien flikkert het beeld dus de hele tijd, het gaat hierbij dus alleen maar om de bomen.
ffe mn systeemspecs: i7-920, 6gb DDR3, Asus P6TV2 deluxe, XFX HD5970, intel SSD en een aantal normale HDD's.
Het kan verder toch niks ermee te maken hebben dat ik windows via de SSD draai en de spellen via een "normale" HDD?
Thanks alvast!
Ik heb dit spel nu al sinds de releasedate en ik heb een lastig probleempje ermee, ik heb ook geen idee wat het is of hoe je het moet verwoorden.
Op youtube heb ik echter een filmpje gevonden van iemand met exact hetzelfde probleem. ik heb de link hieronder gezet: http://www.youtube.com/watch?v=Jnx4_C3JzQM .
Zoals jullie kunnen zien flikkert het beeld dus de hele tijd, het gaat hierbij dus alleen maar om de bomen.
ffe mn systeemspecs: i7-920, 6gb DDR3, Asus P6TV2 deluxe, XFX HD5970, intel SSD en een aantal normale HDD's.
Het kan verder toch niks ermee te maken hebben dat ik windows via de SSD draai en de spellen via een "normale" HDD?
Thanks alvast!
@LRDRobby Ik heb het spel zelf niet maar had ergens gelezen dat het geen sli/crossfire ondersteund misschien kan je proberen 1 gpu uit te zetten in control panel.
[ Voor 3% gewijzigd door Bazvv op 20-04-2010 13:54 ]
Heeft iemand al een oplossing voor nieuwe kaarten die niet goed samengaan met S7?
Blijkbaar niet
wel slecht hoor, heb je een goeie graka en dan word ie niet ondersteund!
Verwijderd
Ik had dit probleem ook bij settlers 3 op 1 van mijn pc's (vroeger dus) rare boelLRDRobby schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:22:
Blijkbaar nietwel slecht hoor, heb je een goeie graka en dan word ie niet ondersteund!
Ik ben wel benieuwd hoe het spel draait bij jullie, als je alles op hoog hebt? met eventuele resolutie erbij. Ik Draai op een 260GTX + Intel E8500 core 2 Duo + 4 GB + 1680 x1050 + Windows 7 Ultimate. En las hier boven dat hij inderdaad niet volledig zal draaien, en dat klopt want heb echt te weinig fps als je alles aan hebt staan. Heb zelf een aantal opties moeten halveren.
Ben benieuwd wat voor systeem jullie hebben en dat hij soepel (echt vlekkeloos zonder schokken) dus genoeg fps heeft. Misschien in de toekomst toch eens om een nieuwe videokaart zien.
Zit nu in campain level 5, maar speel het meest multiplayer. Wat kan een potje soms lang duren!
Ben benieuwd wat voor systeem jullie hebben en dat hij soepel (echt vlekkeloos zonder schokken) dus genoeg fps heeft. Misschien in de toekomst toch eens om een nieuwe videokaart zien.
Zit nu in campain level 5, maar speel het meest multiplayer. Wat kan een potje soms lang duren!
[ Voor 14% gewijzigd door rudyman85 op 21-04-2010 10:22 ]
Bij mij draait ie op alles full zonder enig probleem, maar ik heb en 5970, en die heeft dus wel dat "flikker" probleem...
Dan heb je het ook over een videokaart van 400 500 euroLRDRobby schreef op woensdag 21 april 2010 @ 17:56:
Bij mij draait ie op alles full zonder enig probleem, maar ik heb en 5970, en die heeft dus wel dat "flikker" probleem...
Hier ook vloeiend 1920 x 1200, alles op high: Q6600@3.4 - XFX 5870 - 4Gb
Fraai is dat. Krijg een nieuwe patch binnen, 1.0.3, nu heb ik om de haverklap crashes

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
En heb je nog last van flikkeringen.Rudyyy schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:32:
[...]
Dan heb je het ook over een videokaart van 400 500 euro
Dat ik niet ales op high kan zetten ligt volgens mij aan de CPU (intel E8500).
Deze is vrij behoorlijk stressed over de 2 cores als ik speel; dacht nogtans dat 4GHz wel voldoende moest zijn.
De videokaart is dus de 4870 1GB en die zou volgens mij toch voldoende moeten zijn.
Het ziet er op mijn settings nog altijd prachtig uit en heb toch een 35-40 frames per seconde, dat is genoeg voor settlers.
Ach, er is een nieuwe pc voorzien op de begroting van 2011 (cpu+mobo+ram+graka+ deftige koeling).
Yay ben sinds gisteravond ook maar is aan het avontuur begonnen , zit nu bij de 3de missie. Het aanval systeem is wel even wennen. Het spel is wel heel mooi, alleen lastig dat je met het neerzetten van die gebouwen rekening moet houden dat je die 3 workplaces ook vrij moet houden, vondt ik in deel 6 wel wat prettiger. Maargoed heb alles nog niet uitgevonden but so far so good
. En het ziet er werkelijk waar prachtig uit
[ Voor 5% gewijzigd door Diversity op 23-04-2010 08:41 ]
Verwijderd
Manmanman, zelfs met deze tips geraak ik niet door mission 7.Delerium schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:46:
[...]
Ja.
Maak je in de eerste instantie geen zorgen over jouw en haar leger, maar bouw eerst gewoon uit. Zet eerst je houtwinning en steenwinning op en bouw dan de gebouwen die je nodig hebt. Geef je exportgebouw prioriteit (ofwel, zet herders + verwerking) in. Eventueel bouw je dan ook een kerk. Rond dat tijdstip moet je je houten pallisades neerzetten zodat de buurman ff buiten de poort blijft. (dat is in je kasteel een upgrade aanklikken).
Dankzij goud (handel) en wetenschap kan je prestige opbouwen waardoor je de boel in evenwicht kan houden. In geval van nood kan je dus ook je kerkhof of vogelpark uitbreiden (hint: zorg voor veel ruimte om je kerk of exportgebouw). Wanneer je goud binnenstroomt (handel) kan je in de herberg de eerste soldaten duur kopen terwijl je ondertussen je vesting ergens neerzet.
Ik heb gisteren deze level gespeeld en door bekeringen alle andere outposten in handen gekregen. Dat leverde mij de beschermde stad (1 punt) en het keizerrijkpunt op. Dankzij die uitgebouwde kerken had ik ook daar de meeste punten dus toen kon ik echt losgaan met onderzoeken van kannoniers, iets waar ik gewoon nieuwsgierig naar was. Echter heb ik toen per ongeluk een te groot leger ingezet en daardoor ook dat overwinningspunt binnengehaald; je buren hebben 2 generaals en dus max 70 soldaten. Ik had die bonuspunt die ik ver weg in de bergen kon behalen dus niet eens nodig.
Ik zit nu in de level erna en zit te dubben om mijn steenwinning direct van worst te voorzien zodat die output iig voldoende is. Ik loop altijd stuk op tekort aan steen en dus moet ik (duur) importeren. In de loop van het spel kan ik toch wel voldoende varkensstallen bouwen.
Algemeen: het spel lijkt idd op Settlers 1 en 2 want wegenbouw is best belangrijk. Je peer-to-peer economie is grotendeels verplaatst naar warehouses en dat geeft wel een leuk element. Het draait bij mij onder zowel OSX als Win7 lekker soepel op 2560*1440, dus geen klachten (meer).
zijn er nog meer suggesties hier hoe je deze kan winnen?
Ik geloof dat ik al +10x herbegonnen ben.
Ze gaat gewoon veel te snel voor mij in citizens, army en victory points
Inmiddels weet ik dat je ook als eerste een wapensmid kan aanzetten (op worst) zodat je zwaardjes binnen krijgt. Bouw 2 prestigeobjecten zodat je je kasteel kan bouwen, recruteer voor al je goud soldaten en pak alle buitenposten die je kan pakken... no way dat deze dan z'n overwinningspunten pakt als Keizer of iets dergelijks.
Maar belangrijker is eigenlijk: wat is je bouw-volgorde? En komt het voor dat bepaalde goederen op momenten stagneren? Een goede economie is altijd goed in balans en enige stagnatie is meestal killing. Door een soepel draaiende basis op te zetten kan je vaak ook je luxere dingen bouwen die dan wellicht ook soepel beginnen met draaien. Verspil ook je resources niet door bv een toolsmit neer te zetten want je begint met iets van 20 tools en je kan na een veroverd terratorium 4 extra hamers krijgen Ikzelf zet 'm meestal pas neer als ik wel hout+stenen heb en nog geen bestemming daarvoor, wanneer íe dan af is zet ik 'm op 'op bestelling' zodat er ook geen duur ijzer heengaat (en ja, wederom een worst).
Maar belangrijker is eigenlijk: wat is je bouw-volgorde? En komt het voor dat bepaalde goederen op momenten stagneren? Een goede economie is altijd goed in balans en enige stagnatie is meestal killing. Door een soepel draaiende basis op te zetten kan je vaak ook je luxere dingen bouwen die dan wellicht ook soepel beginnen met draaien. Verspil ook je resources niet door bv een toolsmit neer te zetten want je begint met iets van 20 tools en je kan na een veroverd terratorium 4 extra hamers krijgen Ikzelf zet 'm meestal pas neer als ik wel hout+stenen heb en nog geen bestemming daarvoor, wanneer íe dan af is zet ik 'm op 'op bestelling' zodat er ook geen duur ijzer heengaat (en ja, wederom een worst).
Verwijderd
Mja die wapensmid in het begin is inderdaad iets waar ik nog niet aan gedacht heb.Delerium schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 12:54:
Inmiddels weet ik dat je ook als eerste een wapensmid kan aanzetten (op worst) zodat je zwaardjes binnen krijgt. Bouw 2 prestigeobjecten zodat je je kasteel kan bouwen, recruteer voor al je goud soldaten en pak alle buitenposten die je kan pakken... no way dat deze dan z'n overwinningspunten pakt als Keizer of iets dergelijks.
Ik zet hem meestal maar neer wanneer ik de ijzermijn heb ingenomen.
Ik ging ook eerst voor een kerk en dan wat later voor de kazerne, dit ga ik nu even omdraaien.
Het zal dus een agressievere aanpak worden met legers bouwen
Wanneer ga je voor de observatory?
Na de pallisade of doe je dit redelijk snel?
De hoofdlijn van mijn bouwvolgorde is.
-Hout - hout - zagerij
-Hout - forester - forester
-Steen Steen
-Water
-Graan - molen - bakker
-Graan - graan - varkens
-Graan - graan - graan
-Bakker - brouwerij
-Slagerij
Dan komt er bijna plaatsgebrek en ga ik voor de zone met goud
-WapensmidVerwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:46:
[...]
De hoofdlijn van mijn bouwvolgorde is.
-Hout - hout - zagerij
-Steen Steen
-Water
-Graan - molen - bakker
-Graan - graan - varkens
-Graan - graan - graan
-Bakker - brouwerij
-Slagerij
Dan komt er bijna plaatsgebrek en ga ik voor de zone met goud
-kasteel / Kerk
-Hout - hout - zagerij
-Steen Steen
-Brouwerij
Dan pas kijken naar boerderijen voor graan voor je brouwer. Al dat andere graan is pas handig als je ruimte hebt en resources. Vaak kan je namelijk met 1 jager, 2 slagers of beter, 1 visser aan de wandel. Slagerij is pas echt voor het hele verre eindspel, je kan dan nog beter kijken of je met je legertje niet een terratorium kan pakken waar je een jager (en 2 slagers, alles op worst) kan neerplempen.
Verwijderd
@ Neusdoorn. Die build-order is wel erg groot moet ik zeggen. Die zorgt ervoor dat je laterna ofwel een vloeiende economy hebt, of juist niet. Ik kan me voorstellen dat hij vaak vastloopt, eerlijk gezegd.
Ik doe het compleet anders, misschien wel interessant voor allen om deze strategie eens te lezen.
Ik maak een farm met 3 shepherds, een residence met 3 weaving mills, en een noble residence met 3 tailors, en deze op FF (Worst). Dan krijg je 6 cloth per cycle, en dat is goed voor 12 Gold in de standaard trade-route bij de Port/Marketplace. Met deze 9 gebouwen heb je geen enkele voedsel productie meer nodig, want als je 1 trade-route naar het oosten neemt, dan kun je 2 Gold traden voor 4 Bread (Normal Food). Nog een traderoute naar het oosten, en je krijgt 6 Logs (Boomstammen) voor 3 gold. Dus je kunt voedsel productie, en hout/zaag productie volledig schrappen en je bespaart wat tijd. Verder kan je Export Office al deze goederen opslaan, tot hoge nummers. Dus plaats hem als een Storehouse in het midden van je Empire en je hebt een ziek inkomen en distributie.
Verder kun je met deze strategie ook meteen de 2 goeie Generals huren, de +ranged, en de +ranged/+fortification Generalen, want je hebt een sterk inkomen aan Gold in het begin, totdat je laterna dit gold wat meer gaat gebruiken voor voedsel te kopen als je dorp op gang komt.
Je kunt eventueel - aangezien je minder gebouwen hebt op dit moment - nog zorgen voor wat extra Worst (FF) inkomen, zodat je weer de Soldier productie kunt boosten. Plemp de houtzagerie aan dezelfde Lodge als de Hunter , want die staat al op Fancy Food. Persoonlijk maak ik de Sawmill pas laterna, want ik gebruik in het begin de Rewards voor hout&tools. En dus gebruik ik de Logs voor wapen productie.
Hiermee heb ik mijn laatste aantal games gespeeld, en ik ben er zeer content mee. Het werkt snel(ler) en goed. Verder kun je laterna, als je wat meer gold nodig hebt voor een groter leger, ook nog een extra 2 coalmines, 2 goldmines, en 2 jewelry makers maken, dan krijg je weer 2 jewelry per cycle, en dat is ook goed voor 6 gold bij de standaard trade-route
Probeer maar eens, het werkt echt goed. Je kunt je meteen 100% focussen op Wapen productie nadat je de Cloth income hebt opgezet. In het begin heb je een sterk inkomen aan Gold (let wel op dat je constant de Trades opnieuw aanvult in de Queue bij de marketplace met hetgeen dat je nodig hebt, want dit vergeet ik constant te doen).
Ik doe het compleet anders, misschien wel interessant voor allen om deze strategie eens te lezen.
Ik maak een farm met 3 shepherds, een residence met 3 weaving mills, en een noble residence met 3 tailors, en deze op FF (Worst). Dan krijg je 6 cloth per cycle, en dat is goed voor 12 Gold in de standaard trade-route bij de Port/Marketplace. Met deze 9 gebouwen heb je geen enkele voedsel productie meer nodig, want als je 1 trade-route naar het oosten neemt, dan kun je 2 Gold traden voor 4 Bread (Normal Food). Nog een traderoute naar het oosten, en je krijgt 6 Logs (Boomstammen) voor 3 gold. Dus je kunt voedsel productie, en hout/zaag productie volledig schrappen en je bespaart wat tijd. Verder kan je Export Office al deze goederen opslaan, tot hoge nummers. Dus plaats hem als een Storehouse in het midden van je Empire en je hebt een ziek inkomen en distributie.
Verder kun je met deze strategie ook meteen de 2 goeie Generals huren, de +ranged, en de +ranged/+fortification Generalen, want je hebt een sterk inkomen aan Gold in het begin, totdat je laterna dit gold wat meer gaat gebruiken voor voedsel te kopen als je dorp op gang komt.
Je kunt eventueel - aangezien je minder gebouwen hebt op dit moment - nog zorgen voor wat extra Worst (FF) inkomen, zodat je weer de Soldier productie kunt boosten. Plemp de houtzagerie aan dezelfde Lodge als de Hunter , want die staat al op Fancy Food. Persoonlijk maak ik de Sawmill pas laterna, want ik gebruik in het begin de Rewards voor hout&tools. En dus gebruik ik de Logs voor wapen productie.
Hiermee heb ik mijn laatste aantal games gespeeld, en ik ben er zeer content mee. Het werkt snel(ler) en goed. Verder kun je laterna, als je wat meer gold nodig hebt voor een groter leger, ook nog een extra 2 coalmines, 2 goldmines, en 2 jewelry makers maken, dan krijg je weer 2 jewelry per cycle, en dat is ook goed voor 6 gold bij de standaard trade-route
Probeer maar eens, het werkt echt goed. Je kunt je meteen 100% focussen op Wapen productie nadat je de Cloth income hebt opgezet. In het begin heb je een sterk inkomen aan Gold (let wel op dat je constant de Trades opnieuw aanvult in de Queue bij de marketplace met hetgeen dat je nodig hebt, want dit vergeet ik constant te doen).
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2010 15:15 ]
damn, iedereen lekker aan het spelen? ik krijg hem nog steeds niet opgestart ( internet connectie vereist)
iemand hier die ook via tele2 zit die wel kan spelen? heeft diegene misschien wat aangepast in de modem?
iemand hier die ook via tele2 zit die wel kan spelen? heeft diegene misschien wat aangepast in de modem?
nieuwe update (1.03)
Improvements
• The allocation of fancy food to butchers has been improved
• If a teammate gains a dynamic victory point that has been yours, this will not be shown in your interface anymore. A sound will be heard instead
• Added a check if the last game launch was successful. If not, the game options are reset to default
Bug Fixes
• Fixed rare crashes of the auto save function
• Fixed a bug with the screen mode detection that prevented the game from starting
Improvements
• The allocation of fancy food to butchers has been improved
• If a teammate gains a dynamic victory point that has been yours, this will not be shown in your interface anymore. A sound will be heard instead
• Added a check if the last game launch was successful. If not, the game options are reset to default
Bug Fixes
• Fixed rare crashes of the auto save function
• Fixed a bug with the screen mode detection that prevented the game from starting
ik zit ook via tele2. Ik zal eens ff kijken of alles werkt heb er een paar dagen geen tijd voor gehad om te spelen. Ik laat het later vanavond wel ff weten of het werkt.
Ik heb de nieuwe update geïnstalleerd en alles werkt goed helemaal nergens problemen mee.
Ik heb de nieuwe update geïnstalleerd en alles werkt goed helemaal nergens problemen mee.
[ Voor 22% gewijzigd door Pulpje1974 op 23-04-2010 22:07 ]
Intel core i7-6700k, Asus Z170 pro gaming, Crosair vengeance lpx 8GB. Asus Geforce GTX 960
Verwijderd
Als ik straks terug thuis ben ga ik eens mijn focus leggen op build order en snelheid. Gewoon een stopwatch nemen, en zodra ik een legertje van 20 heb stop ik hem. Hier mijn focus op leggen en z.s.m dit bereiken.
In de meeste multiplayer games rush ik een vijand meteen en sloop zijn 5 poppetjes en neem meteen zijn kasteeltje
In de meeste multiplayer games rush ik een vijand meteen en sloop zijn 5 poppetjes en neem meteen zijn kasteeltje

Is dit leuker/beter dan Anno 1404? het idee lijkt mij namelijk hetzelfde, of zie ik dat fout(wat ik wel vaker heb
)
Deze is veel leuker dat 1404. Hier heb je veel meer uitdaging omdat je online kan spelen en het gaat om een punten systeem waarmee je een grotere uitdaging heb dan het standaard haal een bepaald doel systeem.
Intel core i7-6700k, Asus Z170 pro gaming, Crosair vengeance lpx 8GB. Asus Geforce GTX 960
Verwijderd
Inderdaad. Het opbouwen van je stadje is gelijk aan je average City-Builder, met hier en daar wat verschillen. Maar het systeem waarmee je uiteindelijk moet winnen (Victory Points) maakt het totaal anders en geeft het toch echt een twist.
Ik heb een ±3 jaar oude MacBook Pro (C2D 2,33Ghz, 4GB, X1600 met 256MB) en heb ontzettend veel last van artifactsOphidian schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:34:
[...]
Hier ook kut. Heb het spel voor mijn vriendin gekocht, maar onder Mac OS X vrijwel onspeelbaar. Op de iMac draait het al helemaal niet omdat de hd2400xt maar 128 mb videoram heeft. De 9400M van de macbook trekt het onder OS X zeer slecht.
Ben nu dus maar simpel en goedkoop een computer in elkaar aant bouwen voor mijn vriendin, zodat ze het spel toch kan spelen. Erg jammer dit.
Als je op het doosje zet "minimal Core2Duo, 2GB, 256MB video memory en OSX 10.6" vind ik het wel een beetje een bummer om het netjes te zeggen. Sowieso moest ik eerst updaten naar minimaal OSX 10.6.2 (verse install van 10.6

Bericht hierboven
Iemand een idee hoe je van profiel kan wisselen? Mijn vriendin wil ook spelen, maar ik krijg het niet zomaar voor mekaar. Alvast bedankt.
Jeetje , het is wel veel lastiger dan settlers 6. Zit nu bij campagne level 7, je moet hier echt zoveel meer bij nadenken hoe je alles inregelt en bouwt want voor je het weet is het al afgelopen
.
Maar tot zover erg veel plezier beleefd al
En nog altijd vast op 7
En nog altijd vast op 7
[ Voor 5% gewijzigd door Diversity op 24-04-2010 22:29 ]
Volgens mij kun je maar met 1 ubi profiel per licensie spelen.ThaSorcerer schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 19:32:
Iemand een idee hoe je van profiel kan wisselen? Mijn vriendin wil ook spelen, maar ik krijg het niet zomaar voor mekaar. Alvast bedankt.
Ik weet niet precies hoe het zit met ingame profiles, maar die zitten aan je ubi.com profile gelinkt oid.
Je kunt wel gewoon de naam veranderen van jouw profile, en de avatar.
Dan kan zij gewoon los opnieuw de campaign doen als jij die al uitgespeeld hebt (gewoon op aparte savegames).
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Tijdens het opstarten van de launcher heb je 4 seconden om op log out te klikken, daarna kan zij inloggen met haar account. Ingame accounts/profiles bestaan helaas niet.ThaSorcerer schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 19:32:
Howdy!
Dan ben ik nog slechter dan jij. Ik heb campagne level 6, het eerste level waar je met victory points kunt winnen, al 3 keer niet gehaald!Diversity schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 21:25:
Jeetje , het is wel veel lastiger dan settlers 6. Zit nu bij campagne level 7, je moet hier echt zoveel meer bij nadenken hoe je alles inregelt en bouwt want voor je het weet is het al afgelopen.
En nog altijd vast op 7

AAAaaah wordt helemaal knetter van die campaign 7, heb ik daar weer voldoende van (kleertjes) heb ik geen tools meer , of om ze te maken geen materialen. Of geen centjes om de materialen te kunnen kopen. Dit is rete lastig
. Heb hem nu al 10x geprobeerd maar het is echt lastig snel te bouwen(en efficient) en voor je het weet zit je tegenstander of al op je dak of heeft al 4 victory points. need more cowbell, uuhm space 
Zometeen de stategy van Xuty is proberen
Die missie 6 had ik de eerste keer al meteen. (ook met geluk een beetje volgens mij).
- was toen voor die boom gegaan met dat vlees brengen
- de prestige victory point
- en het inemen van die basis geloof ik (heel sneeky gedaan als de tegenstander op een gegeven moment een teritory ging aanvallen ging ik er direct achterna zodat ik nog maar 2 van zijn mannetjes hoefde neer te meppen) all your bases are belong to us!
Edit: Yay 7 ook gehaald , die tactic van xuty worked like a charm. Was wel eff moeilijk in het begin maar als je het eenmaal draaiend hebt its cake
.
Zometeen de stategy van Xuty is proberen
Die missie 6 had ik de eerste keer al meteen. (ook met geluk een beetje volgens mij).
- was toen voor die boom gegaan met dat vlees brengen
- de prestige victory point
- en het inemen van die basis geloof ik (heel sneeky gedaan als de tegenstander op een gegeven moment een teritory ging aanvallen ging ik er direct achterna zodat ik nog maar 2 van zijn mannetjes hoefde neer te meppen) all your bases are belong to us!
Edit: Yay 7 ook gehaald , die tactic van xuty worked like a charm. Was wel eff moeilijk in het begin maar als je het eenmaal draaiend hebt its cake
[ Voor 30% gewijzigd door Diversity op 25-04-2010 17:04 ]
Verwijderd
Ja, je moet er inderdaad een aantal keertjes mee oefenen om te zorgen dat je het ook allemaal netjes draaiende kunt houden. Maar over het algemeen is het toch wel een zieke build-order, tot nu toe nog niks beters uitgevonden. Tech is waardeloos in de online games. Je rusht militairy, neemt 1 vijand binnen de 50 minuten met +/- 30 musketeers onder leiding van de +Ranged General, en je hebt al 4 VP's (Emperor, Banker, Metropolis heb ik ook meestal, en Generalismo, soms misschien nog Sun King). Dan neem je snel de 2 VP sectors rond jou Main Sector en die van de net-verslagen vijand, en hoppakee.
Heb een aantal testen gedaan over de afgelopen dagen. Storehouse upgrades are very underrated.
Ik heb dit de laatste paar games zeer early on gedaan, en alles loopt een flink stuk lekkerder.
Hierbij ook opletten dat je een goeie goods-flow hebt. Ik zorg er meestal voor dat ik de raw resources buiten mijn main sector krijg (bijvoorbeeld Iron Ore), en dan Smelt ik die op weg naar mijn Main Sector, en dan binnen in de main sector maak ik het eindproduct. Ik probeer ditzelfde te doen voor alle product lines en het werk goed moet ik zeggen. Ik doe geen tech, none what-so-ever, dus dit is wel goed. Werkt stukken beter dan wat ik verwachtte.
Heb een aantal testen gedaan over de afgelopen dagen. Storehouse upgrades are very underrated.
Ik heb dit de laatste paar games zeer early on gedaan, en alles loopt een flink stuk lekkerder.
Hierbij ook opletten dat je een goeie goods-flow hebt. Ik zorg er meestal voor dat ik de raw resources buiten mijn main sector krijg (bijvoorbeeld Iron Ore), en dan Smelt ik die op weg naar mijn Main Sector, en dan binnen in de main sector maak ik het eindproduct. Ik probeer ditzelfde te doen voor alle product lines en het werk goed moet ik zeggen. Ik doe geen tech, none what-so-ever, dus dit is wel goed. Werkt stukken beter dan wat ik verwachtte.
Zodra ik multiplayer wil doen staan er nooit games welke ik kan joinen. Gewoon helemaal niks.
Zijn er gewoon zo weinig games of moet ik nog wat instellen op de router?
Zijn er gewoon zo weinig games of moet ik nog wat instellen op de router?
www.debrasserie.nl
Jah idd , ik was net bij missie 8 bijna heel snel klaar (nog 1.44 min om te winnen) met die tactic. gingen er in ene 2 victory points foetsie
(de banker, 25 goud) en werd toen tergelijk aangevallen door de tegenstander met kanonnen etc, en toen had ik er nog 3, maar op het end had ik er nog maar 2(me field marshal was ook weg na die aanval)
. Dus morgen weer proberen, weet al wat ik fout deed 
Dit spel is trouwens best verslavend , en heb nog niet eens op internet gespeeld nog. Merk wel als in het begin economie langzaam op gang komt dan ben je al doomed. Dus een verkeerde beslissing in het begin kan killing zijn omdat er dan teveel tijd weg is. (vooral met deze tactic) Maar als het werkt dan werkt het ook goed.
Dit spel is trouwens best verslavend , en heb nog niet eens op internet gespeeld nog. Merk wel als in het begin economie langzaam op gang komt dan ben je al doomed. Dus een verkeerde beslissing in het begin kan killing zijn omdat er dan teveel tijd weg is. (vooral met deze tactic) Maar als het werkt dan werkt het ook goed.
Wat betreft de missies met victorypoints: als eerste een hunter met 3 butchers neerkwakken en deze alle 4 (3 butchers 1 hunter) op worst laten draaien. Verder meteen aan je military werken om te zorgen dat je z.s.m. zones in kunt pikken. Neutrale zones zijn veel makkelijker te pakken dan die van je tegenstander en je wilt voorkomen dat hij meer land dan jou pakt (en dus die victorypoint zelf in handen houden).
Defensief spelen is er, dankzei het victorypoint systeem (waar ik zelf dus helemaal niks aan vond), niet bij.
Defensief spelen is er, dankzei het victorypoint systeem (waar ik zelf dus helemaal niks aan vond), niet bij.
https://niels.nu
Verwijderd
Jah, eindelijk ook voorbij lvl7 met de xUTY taktiek.
Ook mijn tools en wapens waren schaars in het begin, maar die ben ik eventjes gaan inkopen bij de herberg.
En vooral via awards mijn tekort aan tools en iron aangevuld tot ik de iron mine kon zetten in het 3de gebied.
Maar al bij al vind ik die victory points maar irritant, ze zouden wel bonussen mogen opleveren maar geen overwinning.
Het viel mij toen ook op dat Bribery het snelst gaat ivm priests of aanvallen en zeker met de tailor trade techniek.
edit: typo
Ook mijn tools en wapens waren schaars in het begin, maar die ben ik eventjes gaan inkopen bij de herberg.
En vooral via awards mijn tekort aan tools en iron aangevuld tot ik de iron mine kon zetten in het 3de gebied.
Maar al bij al vind ik die victory points maar irritant, ze zouden wel bonussen mogen opleveren maar geen overwinning.
Het viel mij toen ook op dat Bribery het snelst gaat ivm priests of aanvallen en zeker met de tailor trade techniek.
edit: typo
Ik snap dit niet:
*klikbaar*
Hunters lodge draait op FF, brengt 3 meat op.
De drie butchers draaien op FF, zouden die 3 meat op moeten halen uit storehouse en worst maken.
Maar de meest rechtse butcher haalt z'n vlees niet op uit het storehuis, maar wel zeuren dat er geen meat is. Wat is hier fout aan?

De drie butchers draaien op FF, zouden die 3 meat op moeten halen uit storehouse en worst maken.
Maar de meest rechtse butcher haalt z'n vlees niet op uit het storehuis, maar wel zeuren dat er geen meat is. Wat is hier fout aan?
Je zegt het zelf al. De hunter's lodge draait op FF en de 3 butchers draaien op FF. Dus per ronde heb je VIER FF nodig. Maar de 3 butchers leveren per ronde dus 3 FF op. Dus als 1 FF naar de hunter's lodge gaat, dan gaan 2 FF naar de butchers en heeft 1 butcher geen eten om te werken...Rynji schreef op maandag 26 april 2010 @ 19:14:
Ik snap dit niet:
[afbeelding] *klikbaar*
Overigens heb ik gisteravond met groot overmacht campaign level 6 gehaald!
Maar er ligt toch zat FF op voorraad in het storehouse? Ik heb dit verschijnsel ook en bouw dus nooit meer dan 2 workplaces op 1 residence. Anders loopt er altijd één te niksen.Haay schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:08:
[...]
Je zegt het zelf al. De hunter's lodge draait op FF en de 3 butchers draaien op FF. Dus per ronde heb je VIER FF nodig. Maar de 3 butchers leveren per ronde dus 3 FF op. Dus als 1 FF naar de hunter's lodge gaat, dan gaan 2 FF naar de butchers en heeft 1 butcher geen eten om te werken...
[ Voor 3% gewijzigd door RubenDJ op 27-04-2010 09:39 ]
Is dat niet iets storehouse gerelateerd dan? Hij heeft zonder upgrades maar 2 lopers of zo en ik kan mij voorstellen dat die 3 plek nooit wat krijgt. Niet dat het wat uitmaakt trouwens, redundancy FTW (alhoewel je de hamer voor andere dingen kan gebruiken).
Ik heb level7 nog eens doorgekeken en inderdaad verschillende trucjes zien falen. Wat wel werkte was dat ik naast de storehouse een houtzagerij neerzette die een tijdje mocht draaien op voedsel (stuk of 10). De extra verkregen planken vonden gretig aftrek in het kleine imperiumpje waarna de economie in no-time op stoom kwam.
Indien je je kasteel wel upgrade, blijft de tegenstander buiten de deur staan en wanneer na verloop van tijd je alsnog een leger opzet kan je zelf gebieden veroveren. (en per gebied een veroveringsbonus krijgen). Met 7 musketeers en 6 piekeniers kan je eigen alle gebieden wel veroveren.
Ik heb level7 nog eens doorgekeken en inderdaad verschillende trucjes zien falen. Wat wel werkte was dat ik naast de storehouse een houtzagerij neerzette die een tijdje mocht draaien op voedsel (stuk of 10). De extra verkregen planken vonden gretig aftrek in het kleine imperiumpje waarna de economie in no-time op stoom kwam.
Indien je je kasteel wel upgrade, blijft de tegenstander buiten de deur staan en wanneer na verloop van tijd je alsnog een leger opzet kan je zelf gebieden veroveren. (en per gebied een veroveringsbonus krijgen). Met 7 musketeers en 6 piekeniers kan je eigen alle gebieden wel veroveren.
Klopt je hebt per ronde 4 FF nodig maar angezien je butchers ook op FF zitten levert je dat per ronde 6 FF op dus 2FF winstHaay schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:08:
[...]
Je zegt het zelf al. De hunter's lodge draait op FF en de 3 butchers draaien op FF. Dus per ronde heb je VIER FF nodig. Maar de 3 butchers leveren per ronde dus 3 FF op. Dus als 1 FF naar de hunter's lodge gaat, dan gaan 2 FF naar de butchers en heeft 1 butcher geen eten om te werken...
Overigens heb ik gisteravond met groot overmacht campaign level 6 gehaald!Waar ik de vorige keer nog met 0-3 verloren had (de Dracorian had 3 VP, ik 0) won ik dit keer met 4 VP tegenover Dracorian 0.
99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.
*heeft hem net besteld!* krijg hem als het goed is morgen/overmorgen/of nog een dag later binnen. hoop natuurlijk morgen. Ziet er tevens goed uit. om echt verder mee te kunnen discusseren moet ik de game gespeeld hebben. dus ik wacht nog ff met oordelen
.
Het voordeel is niet dat je extra fancy food krijgt maar dat je voor dezelfde bewerking geen gewoon voedsel meer hoeft te gebruiken. Aan het einde van de streep hou je je vis/brood over.Hans.Solo schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:18:
[...]Klopt je hebt per ronde 4 FF nodig maar angezien je butchers ook op FF zitten levert je dat per ronde 6 FF op dus 2FF winst
't spel mag wel een addon krijgen. Extra maps enzo allemaal al gespeeld enzo
Verwijderd
Heb de afgelopen week regelmatig Settlers 6 gespeeld. Vind 7 nog te duur en door die DRM is het voor mij onspeelbaar. Zit in het buitenland en internet hier is verre van stabiel. Hoop dus van harte dat ze met die DRM-onzin stoppen.
Maar goed, in 6 loop ik heel snel tegen problemen aan. Zo heeft de tegenstander vaak al volop soldaten beschikbaar terwijl ik door gebrek aan resources geen eigen legermacht kan opbouwen. En als dat dan toch lukt dan zit ik vaak alweer snel aan de soldier limit, zelfs als het kasteel al maximaal is geüpgraded. Maakt het bezetten van nieuwe gebieden er niet makkelijk zoniet onmogelijk op. Voor mij is de lol er dan snel af. Los van dit alles is de aaibaarheidsfactor een stuk lager dan van oudere versies (heb ooit 2 en 3 gespeeld). Het is allemaal wat strakker geworden en ziet er nu een beetje als een doorsnee RTS-game uit.
Hoe zit dit in 7? Is daar een beetje de glans van weleer in teruggekomen? Want ik vind 6 eigenlijk maar een beetje saai. Ook omdat je in bijv versie 3 hele productieketens moet opzetten terwijl je nu al met 2 gebouwen bij je eindproduct bent. Ook vond ik het in de oude versies juist zo leuk dat je je gebied heel dynamisch moest uitbreiden terwijl je in 6 vaste gebieden hebt om te veroveren. Is dat in 7 nog steeds zo?
Maar goed, in 6 loop ik heel snel tegen problemen aan. Zo heeft de tegenstander vaak al volop soldaten beschikbaar terwijl ik door gebrek aan resources geen eigen legermacht kan opbouwen. En als dat dan toch lukt dan zit ik vaak alweer snel aan de soldier limit, zelfs als het kasteel al maximaal is geüpgraded. Maakt het bezetten van nieuwe gebieden er niet makkelijk zoniet onmogelijk op. Voor mij is de lol er dan snel af. Los van dit alles is de aaibaarheidsfactor een stuk lager dan van oudere versies (heb ooit 2 en 3 gespeeld). Het is allemaal wat strakker geworden en ziet er nu een beetje als een doorsnee RTS-game uit.
Hoe zit dit in 7? Is daar een beetje de glans van weleer in teruggekomen? Want ik vind 6 eigenlijk maar een beetje saai. Ook omdat je in bijv versie 3 hele productieketens moet opzetten terwijl je nu al met 2 gebouwen bij je eindproduct bent. Ook vond ik het in de oude versies juist zo leuk dat je je gebied heel dynamisch moest uitbreiden terwijl je in 6 vaste gebieden hebt om te veroveren. Is dat in 7 nog steeds zo?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 14:20 ]
Ik vind het nog een beetje onduidelijk hoe dat precies werkt, met een butcher op fancy-food laten werken. Wat precies het effect is...
Bijvoorbeeld, als een steenhouwer op FF werkt, dan levert het per cyclus 3 stenen op ipv. 1 als hij zonder voedsel werkt. MAAR de steenhoop gaat dan ook met 3 stenen in aantal omlaag. Dus het versnelt alleen het afbreken van de steenhoop. Het levert niet extra stenen op, het versnelt alleen.
Bij een butcher gaat er standaard 1 vlees in en komt er 1 worst uit. Als de butcher FF krijgt, dus dat de input is 1 vlees en 1 worst, komt er dan 3 worst uit ?
Bijvoorbeeld, als een steenhouwer op FF werkt, dan levert het per cyclus 3 stenen op ipv. 1 als hij zonder voedsel werkt. MAAR de steenhoop gaat dan ook met 3 stenen in aantal omlaag. Dus het versnelt alleen het afbreken van de steenhoop. Het levert niet extra stenen op, het versnelt alleen.
Bij een butcher gaat er standaard 1 vlees in en komt er 1 worst uit. Als de butcher FF krijgt, dus dat de input is 1 vlees en 1 worst, komt er dan 3 worst uit ?
Aaibaarheidsfactor is weer helemaal terug en vergelijkbaar met Settlers 3. Lief, koddig, grappig. Is gewoon leuk om van heel close-up naar de Settlers te kijken als ze bezig zijn. De animaties zijn mooi gemaakt!Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:16:
Los van dit alles is de aaibaarheidsfactor een stuk lager dan van oudere versies (heb ooit 2 en 3 gespeeld). Het is allemaal wat strakker geworden en ziet er nu een beetje als een doorsnee RTS-game uit.
De laatste Settlers die ik voorheen gekocht heb was Settlers 3. Nog wel de demo van Settlers 5 geprobeerd maar dat vond ik helemaal niks, en omdat Settlers 6 dezelfde weg volgde heb ik die niets eens geprobeerd. Settlers 7 lijkt redelijk veel op Settlers 2 vind ik. Moet weer weggetjes aanleggen, en productieketens op elkaar afstemmen. Wel is het gebied niet dynamisch maar in sectoren ingedeeld.Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:16:
Verwijderd
Dat klinkt goed allemaal! Wel jammer van die gebieden. Vind het wat minder realistisch. Bovendien heeft het als nadeel dat je meteen aan een vijandig gebied kan grenzen met soms als gevolg dat je direct overrompeld wordt door troepen. Voorheen kon je net genoeg uitbreiden om net die stone quarry in je gebied te laten vallen zonder je vijand te provoceren.Haay schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:32:
[...]
Aaibaarheidsfactor is weer helemaal terug en vergelijkbaar met Settlers 3. Lief, koddig, grappig. Is gewoon leuk om van heel close-up naar de Settlers te kijken als ze bezig zijn. De animaties zijn mooi gemaakt!
[...]
De laatste Settlers die ik voorheen gekocht heb was Settlers 3. Nog wel de demo van Settlers 5 geprobeerd maar dat vond ik helemaal niks, en omdat Settlers 6 dezelfde weg volgde heb ik die niets eens geprobeerd. Settlers 7 lijkt redelijk veel op Settlers 2 vind ik. Moet weer weggetjes aanleggen, en productieketens op elkaar afstemmen. Wel is het gebied niet dynamisch maar in sectoren ingedeeld.
Ik hoop nu nog dat ze snel met dat DRM-geneuzel stoppen want op deze manier kan ik dit spel gewoon onmogelijk spelen. Als het spel dan nog een beetje soepel wil draaien op m'n laptop met C2D 2,4 GHz 4GB en ATi 4570 512 MB dan ben ik helemaal tevreden.
Die butchers haalden zelf hun FF uit het storehouse, dus het lijkt me niet dat het te maken heeft met 2 dragers. Ik kan proberen het storehouse te upgraden.Delerium schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:14:
Is dat niet iets storehouse gerelateerd dan? Hij heeft zonder upgrades maar 2 lopers of zo en ik kan mij voorstellen dat die 3 plek nooit wat krijgt. Niet dat het wat uitmaakt trouwens, redundancy FTW (alhoewel je de hamer voor andere dingen kan gebruiken).
Verwijderd
Hebben jullie ook soms wegen die verdwijnen?
Ze zijn er wel maar je ziet ze niet meer.
Zal wel een grafische glitch zijn, maar ik vroeg mij af of dit alleen door mijn hardware komt.
Ze zijn er wel maar je ziet ze niet meer.
Zal wel een grafische glitch zijn, maar ik vroeg mij af of dit alleen door mijn hardware komt.
Nou ja, er zijn ook allemaal neutrale gebieden met een passief bezettingslegertje aanwezig. Die neutrale gebieden kun je op 3 manieren aan jouw territorium toevoegen:Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:50:
Dat klinkt goed allemaal! Wel jammer van die gebieden. Vind het wat minder realistisch. Bovendien heeft het als nadeel dat je meteen aan een vijandig gebied kan grenzen met soms als gevolg dat je direct overrompeld wordt door troepen. Voorheen kon je net genoeg uitbreiden om net die stone quarry in je gebied te laten vallen zonder je vijand te provoceren.
- Veroveren met soldaten
- Bekeren met je priesters
- Omkopen met geld
Ik blijf een beetje steken met dezelfde taktiek de laatste tijd.
Stap een:
Direct het gebied naast me veroveren met groen gras erin.
Stap twee:
In mijn eerste gebied fancy food, steen en hout productie opzetten.
Stap drie:
Brood, bier en cleric productie opzetten in gebied drie en heel erg veel clerics maken.
Stap vier:
Bijna alles researchen en erg veel gebieden innemen.
Daarbij zorg ik ervoor dat alles goede verdedigingen hebben zodat de tegenstander moeite heeft om gebieden in te nemen.
Stap een:
Direct het gebied naast me veroveren met groen gras erin.
Stap twee:
In mijn eerste gebied fancy food, steen en hout productie opzetten.
Stap drie:
Brood, bier en cleric productie opzetten in gebied drie en heel erg veel clerics maken.
Stap vier:
Bijna alles researchen en erg veel gebieden innemen.
Daarbij zorg ik ervoor dat alles goede verdedigingen hebben zodat de tegenstander moeite heeft om gebieden in te nemen.
Ik kan gewoon niet verder dan level3, in level4 crashed de game continue. (En dan moet ik mijn machine echt gewoon van stroom afhalen om te rebooten.)
Vind de game tof, maar voldoe niet aan de systeemeisen en daarom doet de game het nu dan ook niet meer... Best een beetje jammer. (Maar na gedegen onderzoek klaarblijkelijk mijn eigen probleem)
Vind de game tof, maar voldoe niet aan de systeemeisen en daarom doet de game het nu dan ook niet meer... Best een beetje jammer. (Maar na gedegen onderzoek klaarblijkelijk mijn eigen probleem)
[ Voor 28% gewijzigd door Floor-is op 27-04-2010 19:49 ]
Bericht hierboven
nou, heb het spel nooit kunnen spelen door die irritante "een internet connectie is vereist " maarrrrr der is eindelijk vandaag een crack uit die ervoor heeft gezorgd dat ik hem nu wel eindelijk kan spelen
nou ja, ik...me moeder eigenlijk, want zij heeft het spel gekocht , mijn type spel is het eigenlijk niet
namens mijn moeder van 61 , dank je razor1911
tis tich eigenlijk van de zotte dat je gewoon op een crack moet wachten om een orgineel spel te kunnen spelen.
nu nog even wijs maken dat ze echt der computer moet gaan uitbreiden, want naar een diashow te staren is zo uit de tijd.
nou ja, ik...me moeder eigenlijk, want zij heeft het spel gekocht , mijn type spel is het eigenlijk niet
namens mijn moeder van 61 , dank je razor1911
tis tich eigenlijk van de zotte dat je gewoon op een crack moet wachten om een orgineel spel te kunnen spelen.
nu nog even wijs maken dat ze echt der computer moet gaan uitbreiden, want naar een diashow te staren is zo uit de tijd.
Heb zelf met 70 euro mijn pc up to date gemaakt en draai S7 max.Floor-is schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:54:
Ik kan gewoon niet verder dan level3, in level4 crashed de game continue. (En dan moet ik mijn machine echt gewoon van stroom afhalen om te rebooten.)
Maar waar haal je de FF voor die 9 gebouwen dan vandaan? want dat raakt een keer op.Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:06:
Ik heb het spel nu ook geprobeerd, maar ben toch blij dat ik het niet heb gekocht. Vind dat sector gedoe weinig met settlers te maken hebben.
Ziet er allemaal wel super uit, maar het is niet het settler gevoel voor mij.
Ziet er allemaal wel super uit, maar het is niet het settler gevoel voor mij.
Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff
Verwijderd
Ik zit met een vraagje over de ubisoft servers. Ik heb the settlers 7 de laatste dagen volop thuis bij mijn ouders kunnen spelen op mijn macbook. Nu eenmaal in mijn kamer in Groningen krijg ik de bekende 'server niet beschikbaar' error. Dit bericht krijg ik nu al twee dagen achter elkaar, dus het lijkt me aannemelijk dat het iets met de verbinding hier te maken heeft. Heeft iemand enig idee hoe dit probleem verholpen kan worden. Moet ik misschien iets aan mijn internet instelling veranderen? zoja, wat dan? Alvast bedankt, Stijn
Bij het verzamelen van stenen gebruik ik altijd FF, dit omdat er niet 3 maar 1 steen van de "hoop" wordt gehaald en je er hier 3 voor terug krijgt. Aangezien steen op kan gaan vind ik dat altijd wel handig.Haay schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:25:
Ik vind het nog een beetje onduidelijk hoe dat precies werkt, met een butcher op fancy-food laten werken. Wat precies het effect is...
Zelfde als een hunter. Vermoord één schattig hertje en krijgt er 3 stukken vlees voor.
Bij residence workshops/farms/mines krijg je met normal food 2x je eindproduct, en met FF 3x je eindproduct.
Bij noble workshops (butcher) krijg je met normal food (is minimaal nodig) 1x je eindproduct en met FF 2x je eindproduct (dus 2 FF in geval van butcher).
Edit:
Nog even een toevoeging. Je vraagt je misschien af wat het nut is om een butcher FF te geven, aangezien ze uiteindelijk maar 2 FF produceren -1 FF die ze opeten = 1 FF totaal. Dit omdat ze dan geen normal food meer opmaken die ze standaard toegewezen krijgen.
[ Voor 9% gewijzigd door Dwish op 28-04-2010 11:59 ]
27 eurotjes voor dit spel te duur ?Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:16:
Heb de afgelopen week regelmatig Settlers 6 gespeeld. Vind 7 nog te duur en door die DRM is het voor mij onspeelbaar. Zit in het buitenland en internet hier is verre van stabiel. Hoop dus van harte dat ze met die DRM-onzin stoppen.
Ik snap je frustaties van S6 wel, dit heb ik zelf ook. In Settlers 7 moet je als je brood wilt hebben eerst een boerderij maken met een graanschuur, dan een windmolen, dan een bakkerij en dan heb je een broodje . Je hebt heel veel keus om te kiezen welk gebied je gaat veroveren, ga je voor weide of ga je voor vlees? Je moet veel meer strategische denken dan bij S6
Welke DRM? Bedoel, was te verwachten dat het toch wel gekraakt zou worden en met die #%R$@^ servers van Ubisoft helemaal fijn.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Yay, ik heb een binnen. ben nu aan het installen.
Eerste keer dat ik wil spelen en die servers zijn weer offline crack ik em direct.MeNTaL_TO schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:54:
Welke DRM? Bedoel, was te verwachten dat het toch wel gekraakt zou worden en met die #%R$@^ servers van Ubisoft helemaal fijn.
Howdy!
Verbindingsproblemen anyone?
[ Voor 68% gewijzigd door Phorze op 28-04-2010 23:33 ]
Verwijderd
Die prijs valt me nog mee maar zo'n haast heb ik er toch niet mee.Rockvee2 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:21:
[...]
27 eurotjes voor dit spel te duur ?![]()
Ik snap je frustaties van S6 wel, dit heb ik zelf ook. In Settlers 7 moet je als je brood wilt hebben eerst een boerderij maken met een graanschuur, dan een windmolen, dan een bakkerij en dan heb je een broodje . Je hebt heel veel keus om te kiezen welk gebied je gaat veroveren, ga je voor weide of ga je voor vlees? Je moet veel meer strategische denken dan bij S6
Heb voor de lol Settlers II 10th anniversary edition weer 's gespeeld. Man wat een verschil met 6! Even los van de graphics, want die zijn natuurlijk erg gedateerd, is de gameplay compleet anders. Het bouwen gaat traag, en dan bedoel ik tráág, en inderdaad het opzetten van productieketens is veel beter over nagedacht. In S6 is het gebouwtje hier neergooien, gebiedje daar overnemen, snel snel upgraden, nog meer bouwen zo snel als kan, legertje opbouwen en binnenvallen maar. Snel, snel want het spel kan maar uitgespeeld zijn, Ja uh...
Natuurlijk, van spellen wordt nu meer snelheid verwacht dan weleer maar Settlers moet wel Settlers blijven. Binnenkort 's demo van S7 proberen maar ik blijf m'n hart vasthouden.
Ik heb hem gespeeld:
Mijn eerste indruk was dat hij een beetje traag was, maar dat kon nog. Omdat ik geen idee had hoe het moest begon ik aan de eerste missie. Alles duidelijk en goed uitgelegd door de hergbergier. Wel iets te makkelijk. Alles zag er goed uit. Ik vond het vooral gaaf dat je kon inzoomen, en dat de visser een nieuwe hengel moest halen. Ook dat zag je als je op het gebouw klikt. het gebied-systeem werkt goed maar irritant: ik had in de hele omgeving nergens goud, maar bij de buur lag het wel: maar dan moet je weer een oorlog beginnen. *ik dus overnieuw beginnen, op andere map. Toen won buurman dik, hij zes punten ikke 1 en de ander 0. Maar het was al beter. Nog wel wat oefenen. maar het is een goede game.
Mijn eerste indruk was dat hij een beetje traag was, maar dat kon nog. Omdat ik geen idee had hoe het moest begon ik aan de eerste missie. Alles duidelijk en goed uitgelegd door de hergbergier. Wel iets te makkelijk. Alles zag er goed uit. Ik vond het vooral gaaf dat je kon inzoomen, en dat de visser een nieuwe hengel moest halen. Ook dat zag je als je op het gebouw klikt. het gebied-systeem werkt goed maar irritant: ik had in de hele omgeving nergens goud, maar bij de buur lag het wel: maar dan moet je weer een oorlog beginnen. *ik dus overnieuw beginnen, op andere map. Toen won buurman dik, hij zes punten ikke 1 en de ander 0. Maar het was al beter. Nog wel wat oefenen. maar het is een goede game.
Als jullie op multiplayer drukken krijgen jullie dan sessies te zien?
Bij mij verschijnt er niks.
Als ik Empire doe kan ik wel tegen andere spelen maar heb liever wat meer controle over wel spel ik wel of niet speel.
Bij mij verschijnt er niks.
Als ik Empire doe kan ik wel tegen andere spelen maar heb liever wat meer controle over wel spel ik wel of niet speel.
www.debrasserie.nl
Ik loop telkens vast als mijn mijnen uitgeput zijn. iemand idee?
Ik heb een mac en een vriend een pc. Is het dan mogelijk om toch samen online te spelen als we allebei onze eigen versie hebben? Of is het mac vs mac en pc vs pc?
Geologen. Gewoon uitvinden in je prestige-tree en dan 1 mijn op normale winning zetten en de andere (of liefst 2) op geologen. Krijg je nog mooi stenen voor terug ook.gm1999 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 08:36:
Ik loop telkens vast als mijn mijnen uitgeput zijn. iemand idee?
ok, zal ff kiijken.
EDIT:
ik heb de upgrade gedaan, maar ik zie nergens een optie om ze te laten zoeken naar mineralen?
EDIT:
ik heb de upgrade gedaan, maar ik zie nergens een optie om ze te laten zoeken naar mineralen?
[ Voor 72% gewijzigd door SideSplitter op 30-04-2010 11:46 ]
Als je elkaar als vriend toe voegt, kun je online tegen elkaar spelenSneakyChipmunk schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 10:36:
Ik heb een mac en een vriend een pc. Is het dan mogelijk om toch samen online te spelen als we allebei onze eigen versie hebben? Of is het mac vs mac en pc vs pc?
Moet je niet op het huisje maar echt de individuele mines doen. Je hebt daar dan de optie om ze op Idle, Demand of Geologen te stoppen.gm1999 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 11:29:
ok, zal ff kiijken.
EDIT:
Howdy!
laat maar, ik kon het niet vinden omdat de optie niet bij een steen-mijn is. Bedankt
Ok, thanks!Rudyyy schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 11:34:
[...]
Als je elkaar als vriend toe voegt, kun je online tegen elkaar spelen
Nu zie ik dat de demo niet op de mac werkt.
Weet iemand of een mac: 2.66ghz dualcore, 4gb en 9400m dit spel redelijk kan spelen, zonder bootcamp (want heb geen windows disk:P)?
Ik zie geen enkele sessie's, leeg, niks. Is hier een update/oplossing voor? Heb namelijk wel zin in een online potje.
Let op:
Discussie over DRM mag in Game piraterij: De harde cijfers.
Discussie over DRM mag in Game piraterij: De harde cijfers.