Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Ik draai nog een 8800gt met alles op high, behalve shadows, die staat op low. Draait soepel tot zover.
Howdy!
Verwijderd
Naast de DRM is dit wel m'n grote klacht, voor de rest is het een hele vooruitgang op de vorige 2 Settlers spellen, dat vond ik meer spinoffs dan echte Settlers spellen.
Gelukkig kan je een en ander aangeven via de surveys. Ik hoop dat het in ieder geval bekeken word.
Howdy!
Al eens gekeken naar de Mapforge? Kennelijk niet, want dan zou je dit niet typenVerwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:44:
Ik ben inmiddels bij missie 7, en tot nu toe bevalt het spel mij prima. Maar ik zet wel vraagtekens bij de replayability. Ik hoop zo dat er uiteindelijk een editor word uitgegeven, gaat wel lastig worden denk ik. Dat is dan ook het grote nadeel van gedetailleerde maps, hetzelfde verhaal als bij de overgang van Majesty 1 naar 2. Bij deel 1 waren de maps random, zelfs bij de campaign, terwijl in deel 2 alles er beter uitziet, maar geen randomisation.
Naast de DRM is dit wel m'n grote klacht, voor de rest is het een hele vooruitgang op de vorige 2 Settlers spellen, dat vond ik meer spinoffs dan echte Settlers spellen.
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Komop zeg.SpoTs schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:24:
Al eens gekeken naar de Mapforge? Kennelijk niet, want dan zou je dit niet typen
Da's geen editor. Je kunt alleen een beetje de resources aanpassen. Je kunt geen compleet nieuwe maps maken en ze leveren er ook niet bepaald veel mee.
https://niels.nu
Verwijderd
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Met wat voor systeem dan wel? Al moet ik zeggen dat het op zich niet verkeerd draait, maar je ziet wel dat het beeld soepeler gaat, dus meer FPS heeft, als het minder druk (gebouwen etc) in het spel wordt.SpoTs schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:29:
[...]
Die indicator geeft alleen het geheugenverbruik aan ;-) niet de performance. En ik kan me persoonlijk best voorstellen dat het niet max draait met een 260gtx
Maar het ziet er wel strak uit:

Verwijderd
Ik draai het met een XFX HD5770 XXX en Q9550, ik ben eigenlijk best tevreden met dat kaartje. Vooral qua prijs en kwaliteit verhouding, gelukkig niet zo heel lang geleden geupgrade, anders moest ik Settlers 7 draaien op een X1900XT.

Moet het hier doen op een 8600GT, dus sta op medium en geen AA.
Er staat rank : n/a. Hoe is dit te veranderen? Ik bedoel ik speel de singleplayer modus, skirmish en campain level 4. Wanneer heb ik recht op statistieken en een rank in 'my realm' ?
wat is jullie ervaring met de lever snelheid ? ( wil settlers 7 spelen so bad
heb het binnen. 20 min goeie service
[ Voor 10% gewijzigd door osmosis op 10-04-2010 16:01 ]
Ik heb toe nu toe alle levels moeiteloos opgelost door direct een kerk neer te zetten en veel bier aan te laten rukken (zodat je 2 buitenkampen moeiteloos inneemt en daarna de techtree afloopt alsof het niets is). Dan is het een kwestie van je economie laten draaien en vooral veel voedsel moet opnemen (en worst naar je steenhouwer stuurt). Maar de laatste level geeft weinig hoop qua boerderijen....
http://www.xfire.com/video/2782a4/
is dat een bug? dat al die paarden gewoon op de brug blijven staan, of is daar een verklaring voor te geven?
Ben nu bij missie 6 en dat is (volgens mij) redelijk richting het einde. Binnenkort eens de multiplayer onder de loop nemen. Ik vrees alleen dat veel mensen, multiplayer games zullen leaven. Dit omdat de potjes nogal lang kunnen duren (1+ uur).
Iemand geïnteresseerd om wat 2v2 te spelen?
Verwijderd
Ik heb die missie nu 2x geprobeerd, maar 2x gefaald. Mijn start-taktiek is het trainen van 2 soldaten om het gebied rechtsboven te pakken. Daar is aan het water wel ruimte voor een boerderij met 2 graanschuren, en 2 vissershutten. Je moet volgens mij wel op science focussen in het begin omdat het anders 3 gegarandeerde victory points voor de tegenstander worden (meeste science, eerste abbey, middelste research)Delerium schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:15:
Iemand nog tips voor de laatste level?
Ik heb toe nu toe alle levels moeiteloos opgelost door direct een kerk neer te zetten en veel bier aan te laten rukken (zodat je 2 buitenkampen moeiteloos inneemt en daarna de techtree afloopt alsof het niets is). Dan is het een kwestie van je economie laten draaien en vooral veel voedsel moet opnemen (en worst naar je steenhouwer stuurt). Maar de laatste level geeft weinig hoop qua boerderijen....
Ik zet 2 jagers in en 6 slagers, plaats nog een steenhakker (op worst) en een houtzagerij (ook op worst). Daarmee kan je een aardige worstindustrie ophouden en zolang je je bos niet leegrooft kom je erg ver.
Als je enkele huursoldaten bijkoopt kan je met je legers 2 outposten inpikken, als je snel een kerk neerzet en volgooit met bier (brouwer ook op worst) kan je de derde outpost pakken. Die laatste heeft namelijk 5 soldaten en is dus lastig te veroveren met geweld. 11 geestelijken pakken de boel dan aan.
Met die laatste outpost kan je veel doen, je hebt namelijk ook het land aan de rivier waar je wel 3 graanschuren kan neerzetten en ook 3 vissers. Ikzelf heb inmiddels door dat je vissers voldoende voer kunnen produceren voor de benodigde voedseldingen dus gooi ik al het graan voor de varkens of in de brouwerij. Op deze manier kan je qua technolgie nog wat leuke dingen meepakken en 1 outpost (naast de marktplaats) ook bezetten. Dan is het een kwestie van oppotten en zo snel mogelijk een cavelerie aanzetten. Of, indien je kerk een beetje meegroeit, de vistechnologie ontwikkeld en dan voorgoed voldoende vis overhoudt.
Ik heb de truc van de worstenproductie wel onder de knie nu. Met ongeveer 3 jagers (en worst) kan je wel 7 a 8 slagers bezighouden (let op: indien deze op worst staan produceren en consumeren ze zelf die extra worst: dus niet brood!!! enzo). De productie van 1 zo'n jagers kan dan voldoende zijn om je scharse steen op te halen, de overige twee kan je (op bestelling) andere dingen laten doen zoals bier, boeken enzovoort. Wanneer je echt veel worst overhoudt is wapenproductie handig en met het beetje gouderts kan je beter ringen maken en via de handelaar verkopen... dat levert bakken met geld op.
Jammer dat door diverse oorzaken mijn internet eruit klapt, ik heb dus tot nu toe slechts een stabiele economie op kunnen zetten dat voldoende voedsel oplevert. Het daadwerkelijke oorlogje kan ik nog niet doen. Maar ik vermoed dat in mijn level dat wel gaat lukken gezien de vele technologische upgrades.
Echter als je aan het einde van het level ipv doorgaan met campaign, de optie free roam doet kan je het hele level daarna dus opnieuw spelen
Wel erg jammer dit kan ik weer opnieuw beginnen met dat lvl
Ik begrijp dat er internet nodig is voor de DRM, maar ik houd regelmatig wat LAN parties met vrienden waar de enige internet verbinding voor 8/10 PC's 1 mobiele telefoon is.
Howdy!
Intel core i7-6700k, Asus Z170 pro gaming, Crosair vengeance lpx 8GB. Asus Geforce GTX 960
Intel core i7-6700k, Asus Z170 pro gaming, Crosair vengeance lpx 8GB. Asus Geforce GTX 960
Als dat niet werkt is het de launcher waarschijnlijk, geen idee waar je die desnoods handmatig vandaan kan halen, wellicht kan je die gewoon van iemand kopieren?
Howdy!
the_settlers_7_1.01 (423mb)
nog even een mooi plaatje van mijn legertje:

[ Voor 25% gewijzigd door Pulpje1974 op 12-04-2010 00:10 ]
Howdy!
Hehe, de graphics zijn ook zo bijzonder mooi van dit spel heRynji schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:11:
Als ik bij m'n downloads kijk heet het bestand :
the_settlers_7_1.01 (423mb)
nog even een mooi plaatje van mijn legertje:
[afbeelding]
Ben nu zelf bij Campaign missie 8 gekomen, doe het lekker rustig aan zodat ik er meer van kan genieten
Waarom ligt het probleem aan DRM? Je geeft het wel de schuld, maar het lijkt niet de oorzaak te zijn. Ik speel dit spel nou al een kleine week, nog nooit problemen gehad, ook niet op zondag om 21:00 ofzo.Pulpje1974 schreef op maandag 12 april 2010 @ 00:07:
Ik heb de nieuwste update (1.02.1221) geinstalleerd maar dan werkt het nog niet. Morgen maar alles eraf halen en opnieuw beginnen. Kl*te DMR dit gaat geen vriendelijke brief worden richting ubisoft van hieruit.![]()
[ Voor 10% gewijzigd door Cardinal op 12-04-2010 11:18 ]
Belangrijk is dus: een jager (op worst) in een bos zetten -> geen houtkap in datzelfde bos, anders gaan de dieren op.
Minstens 2 slagers per jager (ook op worst zetten, anders eten ze regulier voedsel op) anders wordt er niet voldoende worst geproduceerd. Het belangrijkste gebouw dat je dan daarnaast van worst wil voorzien is de steenhakker, aan steen heb je altijd tekort.
En last but not least: zorg voor balans in je overproductie worst en consumptie ervan. Een boekenmaker, een bierproducent, een toolsmith enzo kan je allemaal laten produceren op bestelling (met worst) zodat bij enige vraag de boel direct afdoende opgeleverd wordt. Er moet namelijk altijd een surplus worst blijven om te voorkomen dat je slagers/jagers stilvallen. Vanaf 15 eenheden worst is er ademruimte, eronder moet je ff de productie opschroeven of vooral de consumptie matigen.
Mijn valkuil was dus in level12... alles in balans, veel paarden gefokt en in 1 klap 20 cavelarie gekocht. Dat kostte zoveel worst dat de rest van de economie in elkaar klapte. (wel sterk leger, dat wel
Ik heb zelf meestal nooit stenen tekort, gewoon vrij vroeg richting Geolist's gaan. En dan per mine 2 geolist en 1 miner. Dan heb je echt bergen steen.Delerium schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:51:
Het idee om een worst-economie op te zetten heeft wel voor en nadelen hoor.
Belangrijk is dus: een jager (op worst) in een bos zetten -> geen houtkap in datzelfde bos, anders gaan de dieren op.
Minstens 2 slagers per jager (ook op worst zetten, anders eten ze regulier voedsel op) anders wordt er niet voldoende worst geproduceerd. Het belangrijkste gebouw dat je dan daarnaast van worst wil voorzien is de steenhakker, aan steen heb je altijd tekort.
En last but not least: zorg voor balans in je overproductie worst en consumptie ervan. Een boekenmaker, een bierproducent, een toolsmith enzo kan je allemaal laten produceren op bestelling (met worst) zodat bij enige vraag de boel direct afdoende opgeleverd wordt. Er moet namelijk altijd een surplus worst blijven om te voorkomen dat je slagers/jagers stilvallen. Vanaf 15 eenheden worst is er ademruimte, eronder moet je ff de productie opschroeven of vooral de consumptie matigen.
Mijn valkuil was dus in level12... alles in balans, veel paarden gefokt en in 1 klap 20 cavelarie gekocht. Dat kostte zoveel worst dat de rest van de economie in elkaar klapte. (wel sterk leger, dat wel)
Jup. Je economie valt of staat bij je worstDelerium schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:51:
Mijn valkuil was dus in level12... alles in balans, veel paarden gefokt en in 1 klap 20 cavelarie gekocht. Dat kostte zoveel worst dat de rest van de economie in elkaar klapte. (wel sterk leger, dat wel)
https://niels.nu
Dit heb ik toevallig geprobeerd bij een LAN party een tijdje geleden. Bij mij was het absoluut geen succes. Nu moet ik wel toegeven dat mij T-Mobile web 'n walk verbinding ook niet echt geweldig is.. Ik kwam na lang wachten wel door de game launcher, maar daarna kreeg ik gewoon een "server not available".pica schreef op zondag 11 april 2010 @ 21:06:
Ondersteund dit spel ook LAN?
Ik begrijp dat er internet nodig is voor de DRM, maar ik houd regelmatig wat LAN parties met vrienden waar de enige internet verbinding voor 8/10 PC's 1 mobiele telefoon is.
Maar heb nu een vraag; ik snap die boerderijen niet helemaal. Zoek ik bijvoorbeeld een mooi stuk open land uit en plaats daar een boerderij met 2x schapen-addon, voor wol, Doe ik er een fontein bij (schapen drinken namelijk geen regenwater, die willen alleen water uit de fontein) gaat altijd 1 van die schapen-addons mekkeren (toepasselijke term
Of,
Maak ik een paardefokkerij, wil die graan hebben om die beeste te voeren. Maar ik heb me graan toch nodig voor me brood en me pils? Ik kan niet op 2 verschillende plaatsen graan stockpilen toch? Of is het een kwestie van nog meer storehouses neerplempen en die op ophalen zetten?
| system specs |
Verwijderd
Ik weet niet of de 'worsten strategie' wel zo leuk is voor de campaign eerlijk gezegd, dan speel je elke missie op dezelfde manier en dat haalt toch een hoop van de lol weg van het zoeken naar de juiste tactiek per missie.
Daar moet ik bij vertellen dat ik bouwen veels te leuk vindt trouwens. Elk gebied wat ik verover moet wel ontwikkeld worden, anders vindt ik er weinig aan.
Verder heb ik zelden last het opraken van resources als steen. Er zijn meerdere tactieken om dat te omzeilen (rewards, geologist, trade routes). En er zijn niet zo gek veel resources die echt op kunnen raken. Eigenlijk alleen ijzer, goud en steen.
Het valt me trouwens op dat de 'gold rewards' voor de campaing missies raar verlopen. Voor missie 6-7 kreeg ik 300 per missie dacht ik. Voor missies 9-11 kreeg ik weer aantallen van 48 per missie of zo. Niet erg consequent.
Het water moet erheen gebracht worden, dat doen de mensen van de warehouses. Als je het handig aanpakt staat naast de boerderij dus een waterput EN een warehouse, anders lopen de afstanden toch nog steeds verkeerd uit.ride277 schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:02:
Ik heb deze game ook op de kop getikt bij g2play voor een kleine 20 euros, een mooie prijs dacht ik zo ;o)
Maar heb nu een vraag; ik snap die boerderijen niet helemaal. Zoek ik bijvoorbeeld een mooi stuk open land uit en plaats daar een boerderij met 2x schapen-addon, voor wol, Doe ik er een fontein bij (schapen drinken namelijk geen regenwater, die willen alleen water uit de fontein) gaat altijd 1 van die schapen-addons mekkeren (toepasselijke term) over het gebrek aan water?! Geef ik nog dat gebied aan met die optie, helpt ook niet..
Paarden zijn heel duur, dus reken even mee: 1 paard kost 3 graan. Indien je 3 graan + 1 brood doet (in totaal 4 graan dus) krijg je al 2 paarden. Als je worst hebt, kan je per 3 graan 3 paarden ophalen en valt de schade wel mee. Aangezien je over het algemeen niet gek veel cavelarie nodig hebt om door te breken kan je ervoor kiezen een dozijn paarden te maken en dan je graanproductie weer terug te zetten op brood.Maak ik een paardefokkerij, wil die graan hebben om die beeste te voeren. Maar ik heb me graan toch nodig voor me brood en me pils? Ik kan niet op 2 verschillende plaatsen graan stockpilen toch? Of is het een kwestie van nog meer storehouses neerplempen en die op ophalen zetten?
In mijn laatste level had ik slechts 2 graanboerderijen en het graan ging naar de paarden en de brouwerij. De surplus mocht de varkensboer hebben, een bakker was in feite niet meer nodig.
Of de worst-taktiek handig is laat ik in het midden: in level 12 is dat de enige manier om uberhaupt aan eten te komen, in de overige levels (tot en met 11) heb ik gewonnen zonder noemenswaardige worstproductie.
Verwijderd
Als je gewonnen hebt op het schatkistje klikken in de statistieken, daar kan je precies zien waar de individuele geld bonussen vandaan komen.Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:05:
Het valt me trouwens op dat de 'gold rewards' voor de campaing missies raar verlopen. Voor missie 6-7 kreeg ik 300 per missie dacht ik. Voor missies 9-11 kreeg ik weer aantallen van 48 per missie of zo. Niet erg consequent.
Verwijderd
Ah top, bedankt.Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 15:12:
[...]
Als je gewonnen hebt op het schatkistje klikken in de statistieken, daar kan je precies zien waar de individuele geld bonussen vandaan komen.
Verwijderd
Proef maar eens op de som genomen en een serial gekocht bij g2play. Krijg ik een mailtje met daarin de vraag of ik eerst mijn legitimatie wil inscannen. Wat is dat nou weer? Zijn ze uit op identiteits fraude ofzo? Ik heb toch al betaald..Mark v. V schreef op maandag 12 april 2010 @ 17:40:
G2Play is echt super, betalen met iDeal en je hebt het binnen een half uur. Het is ook wat ik zelf gedaan heb.
Bij mij was het betalen en gaan. Verder niets speciaals hoeven doen.Bjk schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:59:
[...]
Proef maar eens op de som genomen en een serial gekocht bij g2play. Krijg ik een mailtje met daarin de vraag of ik eerst mijn legitimatie wil inscannen. Wat is dat nou weer? Zijn ze uit op identiteits fraude ofzo? Ik heb toch al betaald..
Uit de mail:Mark v. V schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:04:
Bij mij was het betalen en gaan. Verder niets speciaals hoeven doen.
Hello mate
Please send scan or photo of ID card, passport or driving license (document - in colour) with your order number.
We must confirm your identity.
Cheers
G2PLAYTEAM
Krijg blijkbaar een special threatment, ga echt niet mijn persoonlijk info doorgeven dan toch maar naar de winkel.
Gewoon terugmailen dat je hebt betaald en dat ze verder niet moeten zeuren omdat ze je ID nergens voor nodig hebben. Dan sturen ze de key wel.Bjk schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:23:
[...]
Uit de mail:
Hello mate
Please send scan or photo of ID card, passport or driving license (document - in colour) with your order number.
Cheers
G2PLAYTEAM
Krijg blijkbaar een special threatment, ga echt niet mijn persoonlijk info doorgeven dan toch maar naar de winkel.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Verwijderd
De uitleg van gamersland, vraag je waarom het zolang duurt: Onze voorraad functie op de website is kapot... RIGHT, maar normaal worden ze morgen wel verscheept zeiden ze, dus deze week heb je hem normaal nog!Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 17:25:
had ik nou maar een serial via g2play gekocht. zit nu al een week op de geweldige bezorgdienst van gamersland te wachten:(
Bij mij was het een account aanmaken, afrekenen en binnen 5 minuten had ik mijn key binnen. en dat op 2e paasdag! wel kut dat de DRM servers er toen de hele dag uitlagenBjk schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:23:
[...]
Uit de mail:
Hello mate
Cheers
G2PLAYTEAM

Verwijderd
Geen id, maar kan me best inbeelden dat het poort 80 is. Anders moet je tcp view eens afhalen en kijken welke poorten hij gebruikt...dCY schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:40:
klein vraagje: Over welk port gaat de DRM check naar buiten toe?
http://forums.ubi.com/eve...61083365/m/4821038448/p/8
http://www.9lives.be/foru...11522-settlers-7-a-5.html
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 12:01 ]
apart,. bij mij werden dat soort dingen niet gevraagt,Bjk schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:59:
[...]
Proef maar eens op de som genomen en een serial gekocht bij g2play. Krijg ik een mailtje met daarin de vraag of ik eerst mijn legitimatie wil inscannen. Wat is dat nou weer? Zijn ze uit op identiteits fraude ofzo? Ik heb toch al betaald..
( ik had gemailt omdat ik een stuk ongeduld ben
Ik ben toch sterk van mening dat ik ook voor 30 euro een doosje wiljterpstra schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:03:
[...]
apart,. bij mij werden dat soort dingen niet gevraagt,
( ik had gemailt omdat ik een stuk ongeduld benwou de serial meteen na betaling , dus ff gemailt, en ze vroegen mij ordernummer thats it, daarna 5 min huppa serial binnen )
Als ik dus iets koop wil ik het lekker vast kunnen houden
Verwijderd
Ik begrijp je standpunt en heb het zelf ook zo gedaan, maar een illegale key, die werkt meestal niet (of niet lang) Hier lijkt het geen enkel probleem, ik denk juist dat ze daarom (geen fysiek medium) zo kunnen besparen?SpoTs schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:34:
[...]
Ik ben toch sterk van mening dat ik ook voor 30 euro een doosje wil, zonder doosje als digitale download neigt het voor mij te veel naar een illegale kopie
Verwijderd
En de geur ruiken als je het doosje opent.SpoTs schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:34:
[...]
Hmm, dat klinkt best raar.
Je betaald tegenwoordig eigelijk alleen voor de key. Toch zijn de games niet goedkoperSpoTs schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:34:
[...]
Ik ben toch sterk van mening dat ik ook voor 30 euro een doosje wil, zonder doosje als digitale download neigt het voor mij te veel naar een illegale kopie
Verwijderd
Do i smell nostalgy?Postius schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:48:
[...]
Je betaald tegenwoordig eigelijk alleen voor de key. Toch zijn de games niet goedkoper. Ik wil old skool grote kartonnen dozen
met stoffen mapen erin en tech tree's en een manual in kleur.
Ik hoef dat dan juist weer nietPostius schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:48:
[...]
Je betaald tegenwoordig eigelijk alleen voor de key. Toch zijn de games niet goedkoper. Ik wil old skool grote kartonnen dozen
met stoffen mapen erin en tech tree's en een manual in kleur.
Tegenwoordig zijn de manuals trouwens ook maar karig en heel vaak nog in zwart/wit ook.
[ Voor 8% gewijzigd door ulTimaS op 13-04-2010 22:28 ]
Nou de handleiding van Settlers is er 1 van hoge kwaliteit, die heb ik inderdaad al eventjes niet meer gezienulTimaS schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 22:24:
[...]
Ik hoef dat dan juist weer niet. Ik vind het fijn om gewoon een key te kopen en direct te kunnen spelen (afgezien van Limited/Special editions waar ook andere dingen bij zitten).
Tegenwoordig zijn de manuals trouwens ook maar karig en heel vaak nog in zwart/wit ook.
Verwijderd
En trouwens, de manual van Settlers 7 is best goed als je die vergelijkt met die van Silent Hunter 5.
Verwijderd
Alvast super bedankt:D
Dit zul je toch echt zelf uit moeten zoeken, verwijzingen naar dat soort zaken horen niet op GoT thuis
[ Voor 25% gewijzigd door PromoX op 14-04-2010 21:35 ]
Verwijderd
[ Voor 76% gewijzigd door PromoX op 14-04-2010 21:34 ]
Echter wat vraagjes:
1. Waar zie ik hoeveel geestelijken ik heb? Kan dit nergens vinden.
2. Ik had een bierbrouwerij opgezet voor die geestelijken, echter ging al mijn graan dus naar dat bier, in plaats van ook naar de bakkerijen. Had genoeg bakkerijen maar kwam toch met zo'n 160! bier te zitten, overdreven veel. Hoe los ik dit op?
3. In de multiplayer optie zag ik maar 3 hosts, dit is wel erg weinig??? Iemand ervaringen??
[ Voor 11% gewijzigd door Moonborne op 14-04-2010 21:51 ]
2. Een aantal bier maken en dan op demand zetten bij de brewer.
3. Ik speel alleen 'LAN' games, dus geen ervaringen, maar volgens mij is de Empire (ladder games) play mode populairder dan de gewone multiplayer.
[ Voor 80% gewijzigd door Seraphyn op 15-04-2010 04:52 ]
Howdy!
Ervaringen hiermee?
Klopt, deze optie krijg je volgens mij pas bij level 5.Heraclius schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:42:
Hmm, ik zit nog in de tutorial, dus kan denk ik nog niet die optie van demand selecteren. Zit nu in level 4 volgens mij.
Verwijderd
1. of technology scherm openen. (icoon 'met kruis rechts onderin') en dan zie je bovenaan het scherm staan hoeveel geestelijken hebt per categorie.Heraclius schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:49:
Vanavond lekker wat van de campagne gespeeld, erg leuk.
Echter wat vraagjes:
1. Waar zie ik hoeveel geestelijken ik heb? Kan dit nergens vinden.
2. Ik had een bierbrouwerij opgezet voor die geestelijken, echter ging al mijn graan dus naar dat bier, in plaats van ook naar de bakkerijen. Had genoeg bakkerijen maar kwam toch met zo'n 160! bier te zitten, overdreven veel. Hoe los ik dit op?
3. In de multiplayer optie zag ik maar 3 hosts, dit is wel erg weinig??? Iemand ervaringen??
2. Op elk productie-gebouwtje kan je klikken om hem op 'Idle', 'On demand' of 'Always' te zetten. Zoals iemand al suggereerde kan je hem in jou geval op 'on demand' zetten. Wees je wel bewust dat je via de herberg ook bier in goud om kan zetten. Leuke bestemming voor een bier overschot :-)
3. nog geen multi-player gespeeld
Verwijderd
In dat geval kan je natuurlijk ook de herberg slopen of zorgen dat er naar het betreffende huisje geen pad meer loopt.Heraclius schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:42:
Hmm, ik zit nog in de tutorial, dus kan denk ik nog niet die optie van demand selecteren. Zit nu in level 4 volgens mij.
Wel heel kinderachtig dat je dan al snel door je savegames heen bent. Ik moet steeds een oude overschrijven.
Nou ga ik die oude levels waarschijnlijk niet weer spelen, maar wel beroerd gemaakt dat je niet zoveel kunt saven als je wilt.
Verwijderd
Gewoon allemaal op normal. Voor de laatste missie (12, 'The final Frontier') had ik toch wel een aantal keren nodig. De eerste 3 keren heb ik een turtle-style gespeeld, en ik ging meteen voor canons+cavalry. Dit heb ik de volgende 2 plays proberen te versnellen. Het werkte echter niet, ik kon hun armys wel aan, maar ze bleven daarna de overgebleven sectors wat ik maar niet met torens kon upgrade, nemen. Het werd echt een kat- en muisspel. Uiteindelijk heb ik de missie - en ik ben er best wel trots op
Heb er ongeveer 4 keer over gedaan, de winnende keer heb ik meteen een church gezet (met prestige objects meteen het punt genomen), en de belangrijkste Techs gepakt (Movement speed, movement speed en healing, geology, forestry). Ondertussen een hunter op FF (Fancy Food/worst) en 3 butchers, een quarry ook op FF en 2 bakerys+1 brewery op beginning sector ook op FF. Ondertussen ook 3 musketeers gemaakt vanuti de Tavern, en de sector genomen rechtsboven. Hier 2 farms, een met 3 grain farms, en de ander met 2 windmills. Ook nog een hunter en een fisher in deze sector erbij. (Hunter op Normal Food want de fisher is dichtbij en overproduceert toch). Dit is echt een super inkomen.
Vanaf hier heb ik mij meteen 100% op militairy gezet. 3 Iron miners, 3 coal miners, 3 iron smelters op FF, een noble residence met 2 blacksmith+mint op FF. Dit zorgde ervoor dat ik binnen de 50 minuten een leger had van 35 vol met musketeers
Toen heb ik binnen 10 minuten geel gepwnd. Toen had ik maarliefst 8 victory points, haha.
Het laat me zien dat deze game echt wel een echte RTS is. Je moet snel zijn, build order is alles, en je kunt op zoveel verschillende manieren winnen.. Hij heeft echt potential. Dit weekend ga ik een klein aantal skirmishes spelen om de buildorders e.d. in mijn hoofd te krijgen, en dan ga ik online beginnen op empire en 2v2s.
Die 3 novices pakten direct een interessante technologie en met de extra 15 soldaten wals je je naburige neutrale kampen plat (volgorde maakt dan niet uit.
Grappig genoeg had ik 1 keer meegemaakt dat geel naar mijn grens toe uitbreidde en daar eindigde met een legertje van 2..... die walstte ik dus ook plat waarna geel ook geen goed territorium meer had. Dan heb je rustig alle tijd om een fatsoenlijke economie op te bouwen (zelfs met graan aan de rivier =paarden) enzovoort. Het spel kent veel diepte zo.
Verwijderd
Lijkt me wel interessant. Heb je ook gemerkt dat Geel - tot ongeveer 20/25 minuten in de missie - GEEN torens heeft? Met jou taktiek kun je er volgens mij gewoon inlopen na de 2 sectors er tussen genomen te hebben.
En dan net zoals je plan was, een flinke economie opzetten. Trouwens, ik ga hetgeen wat ik hierboven omschreef proberen als ik straks thuis ben. Want je kunt misschien met dit zelfde legertje dan nog ervoor zorgen dat je een 2/3-tal sectors richting het midden werkt, waar je als resultaat een chokepoint hebt van 3 sectors, wat zeer dicht bij elkaar liggen.
Ik hou ook van de diepte in het spel. Verder amuseer ik mezelf uitstekend met de game tot noch toe.
Verwijderd
2x dingen beloven die ze niet nakomen, dat is bij mij aan het verkeerde adres!
Helaas is alleen mijn ADSL verbinding deze avond zeer instabiel, dus echt veel spelen kan niet
Edit: Hmmz, nu al wel gehad dat ik de eerste missie drie keer heb moeten uitspelen voordat eindelijk missie 2 tevoorschijn kwam. Meer mensen met die klacht?

[ Voor 16% gewijzigd door Ophidian op 16-04-2010 01:04 ]
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Had eerst ook zo'n missie moest ik troepen van de vijand afslaan die mij aanvielen, dit deed ik gewoon zonder upgrade van m'n torens en sloeg die aanval dus af, dit telde echter niet, moest namelijk echt eerst m'n kasteel repareren, versterken en dan de vijand afslaan.
Verwijderd
Ik denk ik ga eens proberen hoe moeilijk dat level is en speelde dus 'losjes'. Meteen voor military gegaan en pikes/musketeers gaan bouwen. Zo snel mogelijk twee legertjes gebouwd.
Eén van ongeveer 10 om geel van me af te houden. En een 'grote' om blauw/groen aan te pakken. Op het moment dat mijn soldaatjes productie begon te lopen, en het tweede legertje ongeveer 15 man was ben ik naar het oosten getrokken. Regio's pakken en meteen repairen/torens bouwen en door.
Kwam al vrij snel blauw en groen tegen, in een stenen toren gebied en liep dus vast want kannonen had ik nog niet. Maar er staat daar een kasteeltje rechts onder in..... Hmm. Als je die 'verovert' komt er een marauder army, ik dacht laat ik dat eens proberen. Dat was een goede gok want dat marauder leger heeft wel kanonnen :-D.
Groot feest want dat maurader army veegde zo'n beetje blauw van de kaart. 1 opponent minder.
Vervolgens moest stonden in de meeste gebieden al stenen torens, behalve bij geel die ik nog wat lastig kon vallen. Ik kon hem tijdelijk afsnijden van zijn tradehub, en dat is toch wel belangrijk aangezien geel een 'trader' is.
Maar toen moest ik eerst maar even turtelen. Economie opbouwen van alle veroverde gebieden zodat ik kannonen/cavaliers kon bouwen en ook kerk / traders neerplempen.
Toen dat allemaal liep had groen twee '35' legers en deed niet zo veel meer. Dus legertje kannonen/rifles gebouwd en Geel aangevallen. Ging vrij makkelijk. Toen geel ook weg was, werd het erg makkelijk de tech/trade victory points binnen te slepen.
Daar ben ik voor gegaan en uiteindelijk met 8 victory points gewonnen terwijl ik groen aan het aanvallen was.
Het werd wel een erg lang potje. Ik denk tegen de 2 uur.
Mijn tips zijn dus;
- Ga in het begin voor agressief/militair om zo veel mogelijk landje pik te spelen.Beperk de resources dat de AI krijgt!
- Kijk serieus naar de marauder armies in het begin.
- Schakel steeds eerst de zwakste kleur uit.
- Probeer geel van de trader in het noorden af te sluiten.
- Vergeet niet in later stadium om de victory points af te snoepen van de kleuren die je van de kaart hebt geveegd.
Ik kreeg als reactie dit:pica schreef op zondag 11 april 2010 @ 21:06:
Ondersteund dit spel ook LAN?
En nu lees ik dit:Dwish schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:50:
[...]
Dit heb ik toevallig geprobeerd bij een LAN party een tijdje geleden. Bij mij was het absoluut geen succes. Nu moet ik wel toegeven dat mij T-Mobile web 'n walk verbinding ook niet echt geweldig is.. Ik kwam na lang wachten wel door de game launcher, maar daarna kreeg ik gewoon een "server not available".
Dus is het nou wel of niet mogelijk?Seraphyn schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:52:
1. Als je over het gezichtje hovered bovenin in de interface, kan je zien hoeveel je van wat kwa mensen hebt. Deze tellen echter ook degenen mee die bezig zijn op het moment en dus nog niet gebuikt kunnen worden
2. Een aantal bier maken en dan op demand zetten bij de brewer.
3. Ik speel alleen 'LAN' games, dus geen ervaringen, maar volgens mij is de Empire (ladder games) play mode populairder dan de gewone multiplayer.
Er is trouwens ook voor OSX een grafische update speciaal voor Ati-kaarten uitgebracht (een driverupdate voor een spel onder OSX) en nu draait Settlers IMO net zo goed onder OSX als onder Win7. En dat op resoluties van 2560 bij 1440.
Dat begrijp ik, maar wij hebben internet via de mobiel, dus steam en DRM servers zijn geen probleem. Enige wat een probleem kan geven is als het dataverkeer van het spel zelf via het internet gaat lopen ipv. over het locale netwerk.Delerium schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:34:
Je bent hoe dan ook online, dus Lan-only kan je schudden.
Er is trouwens ook voor OSX een grafische update speciaal voor Ati-kaarten uitgebracht (een driverupdate voor een spel onder OSX) en nu draait Settlers IMO net zo goed onder OSX als onder Win7. En dat op resoluties van 2560 bij 1440.
Wanneer heb je het besteld? Ik had S7 vorige week bij Gamersland besteld. Afgelopen dinsdag eind van de middag kreeg ik een email van verzending en woensdag had ik het binnen met de post.Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:48:
Ik hoop dat ik het spel deze week nog in de bus krijg of het is de laatste x geweest voor gamersland...
2x dingen beloven die ze niet nakomen, dat is bij mij aan het verkeerde adres!
Heb nog niet zo veel gelegenheid gehad om te spelen. Alleen de eerste 2 campaign (tutorial) missies. Vond het wel grappig toen ik S7 installeerde dat m'n Ubisoft account blijkbaar nog bekend was op mijn PC, ook al had ik de S7 demo gedeïnstalleerd. Hoefde alleen maar m'n key in te voeren et voilá ik was al ingelogd in de game.
Verwijderd
Zelfde bij mij enkel dat ik hem nog niet heb gehadHaay schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:05:
[...]
Wanneer heb je het besteld? Ik had S7 vorige week bij Gamersland besteld. Afgelopen dinsdag eind van de middag kreeg ik een email van verzending en woensdag had ik het binnen met de post.
Heb nog niet zo veel gelegenheid gehad om te spelen. Alleen de eerste 2 campaign (tutorial) missies. Vond het wel grappig toen ik S7 installeerde dat m'n Ubisoft account blijkbaar nog bekend was op mijn PC, ook al had ik de S7 demo gedeïnstalleerd. Hoefde alleen maar m'n key in te voeren et voilá ik was al ingelogd in de game.
EDIT: Pakje is juist toegekomen 9 dagen op moeten wachten. En ik heb dan weinig geduld als ik een game heb besteld die ik dringend wil spelen
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 14:55 ]
Ze hebben waarschijnlijk wat leveringsproblemen maar ik heb hem nog altijd sneller binnen dan dat ik bestel bij play.com.
Erg vermakelijke game btw. Heb wel eens vaker settlers gespeeld maar nooit echt intensief.
Na de demo gespeeld te hebben was ik helemaal om en heb ik hem besteld. Mede door het feit dat ik ook met wat maten speel.
Is er trouwens een optie om goederen naar een ally te sturen?
Verwijderd
Hoe oud is die game? Settlers is er al JAREN, en werkt al jaren op dezelfde manier.
Gameplay, mechanics, etc
Ik had LAN tussen haakjes gezet voor een redenpica schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:24:
En nu lees ik dit:
[...]
Dus is het nou wel of niet mogelijk?
We zitten hier met zn 3en in 1 kamer via internet te spelen tegen elkaar, beetje omslachtig als je het mij vraagt maarja, dat vind Ubisoft nou eenmaal handiger.
Volgens mij speel je dus wel daadwerkelijk online ipv dat een van ons de game gewoon host en alles gewoon via het netwerk loopt. Ik weet dat uiteraard niet zeker, dus misschien dat je die vraag even bij Ubisoft/Bluebyte kan stellen?
[ Voor 23% gewijzigd door Seraphyn op 16-04-2010 16:02 ]
Howdy!
Settlers is er al jaren maar werkt niet op dezelfde manier. De laatste echte settlers was settlers 2 en we kunnen eigelijk stellen dat al die prut vervolgen steeds slechter werden.Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:54:
@ Postius,
Hoe oud is die game? Settlers is er al JAREN, en werkt al jaren op dezelfde manier.
Gameplay, mechanics, etc
Overigens is Catan een bordspel
Verwijderd
Verwijderd
iemand enig idee wat ik hiermee moet doen:
Poging updategegevens te brengen naar C:\Users\FRANKE~1\AppData\Local\Temp\ubi7093.tmp.
Update gevonden voor doelen (Patch, all, all).
Poging updatebestand te downloaden van http://static3.cdn.ubi.co...7/the_settlers_7_1.02.exe. Doel:: C:\Users\FRANKE~1\AppData\Local\Temp\ubi72B6.tmp.exe.
Updatebestand is gedownload.
CRC van gedownload bestand wordt gecontroleerd: 85df3071. Verwacht: b69aada.
De CRC van het gedownloade bestand komt niet overeen met de CRC die in het versiebestand is opgegeven.
Het gedownloade bestand bevat een fout.
Ik kan het spel niet spelen, omdat er telkens een fout verschijnt als ik de update wil installeren.
(Heb dit spel net vandaag ontvangen van Bol.com)
Verwijderd
Je moet de patch even handmatig downloaden vanaf deze link:
http://static3.cdn.ubi.co...7/the_settlers_7_1.02.exe
daarna installen en het zou moeten werken
Hmmz, heb het nu al paar keer gehad. Speel je missie uit, maar sla je de filmpjes over, dan staat er ga terug naar het menu. Laad ik de autosave en kijk ik de filmpjes af, dan staat er wel dat ik door kan met de campagneHeraclius schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 08:46:
Je moet in die missies echt alles stap voor stap doen.
Had eerst ook zo'n missie moest ik troepen van de vijand afslaan die mij aanvielen, dit deed ik gewoon zonder upgrade van m'n torens en sloeg die aanval dus af, dit telde echter niet, moest namelijk echt eerst m'n kasteel repareren, versterken en dan de vijand afslaan.
De DRM heb ik eigenlijk alleen nog maar hinder van gehad. Spel stopt opeens, hangt 15 seconde vast en dan pas melding dat verbinding weg is. Zal er maar mee moeten leven denk ik.
Wel heel gaaf spel, alleen de missies gaan me wat langzaam nog. Wel erg veel opties uitgeschakeld!
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Howdy!
Discussie over DRM mag in Game piraterij: De harde cijfers.