Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Rudyyy schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:15:
En toch loopt het spel niet helemaal soepel terwijl de groene indicatiebalk ver onder de max staat.

Heb een Asus Geforce 260GTX + Intel E8500 3.16ghz + nieuwste drivers, direct x. Dan zou je toch verwachten dat hij alles op max makkelijk draaien kan op 1680x1050?
Die indicator geeft alleen het geheugenverbruik aan ;-) niet de performance. En ik kan me persoonlijk best voorstellen dat het niet max draait met een 260gtx :P

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

260GTX moet toch goed zat zijn?

Ik draai nog een 8800gt met alles op high, behalve shadows, die staat op low. Draait soepel tot zover.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels bij missie 7, en tot nu toe bevalt het spel mij prima. Maar ik zet wel vraagtekens bij de replayability. Ik hoop zo dat er uiteindelijk een editor word uitgegeven, gaat wel lastig worden denk ik. Dat is dan ook het grote nadeel van gedetailleerde maps, hetzelfde verhaal als bij de overgang van Majesty 1 naar 2. Bij deel 1 waren de maps random, zelfs bij de campaign, terwijl in deel 2 alles er beter uitziet, maar geen randomisation.

Naast de DRM is dit wel m'n grote klacht, voor de rest is het een hele vooruitgang op de vorige 2 Settlers spellen, dat vond ik meer spinoffs dan echte Settlers spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn

Seraphyn

Jabberwocky!

Ze kunnen natuurlijk extra maps uitgeven als DLC, maar ben het met je eens dat er wel weinig variatie is op het moment. Sommige ken ik al bijna uit mijn hoofd. Maar ik denk dat als ik moet kiezen tussen random maps en meer, of minder en meer detail dat ik toch voor de laatste ga.

Gelukkig kan je een en ander aangeven via de surveys. Ik hoop dat het in ieder geval bekeken word.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:44:
Ik ben inmiddels bij missie 7, en tot nu toe bevalt het spel mij prima. Maar ik zet wel vraagtekens bij de replayability. Ik hoop zo dat er uiteindelijk een editor word uitgegeven, gaat wel lastig worden denk ik. Dat is dan ook het grote nadeel van gedetailleerde maps, hetzelfde verhaal als bij de overgang van Majesty 1 naar 2. Bij deel 1 waren de maps random, zelfs bij de campaign, terwijl in deel 2 alles er beter uitziet, maar geen randomisation.

Naast de DRM is dit wel m'n grote klacht, voor de rest is het een hele vooruitgang op de vorige 2 Settlers spellen, dat vond ik meer spinoffs dan echte Settlers spellen.
Al eens gekeken naar de Mapforge? Kennelijk niet, want dan zou je dit niet typen :)

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
SpoTs schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:24:
Al eens gekeken naar de Mapforge? Kennelijk niet, want dan zou je dit niet typen :)
Komop zeg.

Da's geen editor. Je kunt alleen een beetje de resources aanpassen. Je kunt geen compleet nieuwe maps maken en ze leveren er ook niet bepaald veel mee.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, die mapforge is enkel een schrale troost. Er vragen veel mensen om een editor, vooral onder de Duitse spelers, ik las dat bij Settlers 3, 4 en 5 pas met de addon's een editor werd gereleased. Maakt mij opzich niet zoveel uit, als er maar eentje komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Het is natuurlijk een nieuwe engine voor zover ik weet, dus misschien dat de editor nog 'voor het grote publiek' klaar gemaakt moet worden en dus later komt. Of ze hebben besloten hem later of niet te releasen dat weet ik niet. Maar het zou wel tof zijn als er een editor kwam!

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:35
SpoTs schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:29:
[...]
Die indicator geeft alleen het geheugenverbruik aan ;-) niet de performance. En ik kan me persoonlijk best voorstellen dat het niet max draait met een 260gtx :P
Met wat voor systeem dan wel? Al moet ik zeggen dat het op zich niet verkeerd draait, maar je ziet wel dat het beeld soepeler gaat, dus meer FPS heeft, als het minder druk (gebouwen etc) in het spel wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Ikzelf heb ook een GTX 260 (XFX core216) en een Q6600 op 3,2ghz, ik zit ook maar op 30fps max, alleen 60 als het echt rustig is.
Maar het ziet er wel strak uit:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/wb7xog.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb clutter maar wat verlaagd, het liep opzich al best lekker met alles op z'n hoogst, maar echt zoveel verschil zie ik niet met die clutter. Schaduwen op medium zie ik wel weer een groot verschil, die hou ik dus liever op hoog.

Ik draai het met een XFX HD5770 XXX en Q9550, ik ben eigenlijk best tevreden met dat kaartje. Vooral qua prijs en kwaliteit verhouding, gelukkig niet zo heel lang geleden geupgrade, anders moest ik Settlers 7 draaien op een X1900XT. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:38
<3 Dat ziet er inderdaad erg! mooi uit.

Moet het hier doen op een 8600GT, dus sta op medium en geen AA.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Ik heb een vraagje over 'My Realm'
Afbeeldingslocatie: http://g2w.ubi.com/the-settlers-7/my-realm/public/en/gamecard/g/uid/cb4b635a95a5e567747155f54a000542

Er staat rank : n/a. Hoe is dit te veranderen? Ik bedoel ik speel de singleplayer modus, skirmish en campain level 4. Wanneer heb ik recht op statistieken en een rank in 'my realm' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de multiplayer ranking. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 17:09
oke, ik heb voor het eerst in me leven een key besteld @ g2play ( hebben zelfs een ideal optie ! via moneybookers ) ,
wat is jullie ervaring met de lever snelheid ? ( wil settlers 7 spelen so bad :P )

heb het binnen. 20 min goeie service

[ Voor 10% gewijzigd door osmosis op 10-04-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Iemand nog tips voor de laatste level?

Ik heb toe nu toe alle levels moeiteloos opgelost door direct een kerk neer te zetten en veel bier aan te laten rukken (zodat je 2 buitenkampen moeiteloos inneemt en daarna de techtree afloopt alsof het niets is). Dan is het een kwestie van je economie laten draaien en vooral veel voedsel moet opnemen (en worst naar je steenhouwer stuurt). Maar de laatste level geeft weinig hoop qua boerderijen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Maat van me heeft dit:
http://www.xfire.com/video/2782a4/
is dat een bug? dat al die paarden gewoon op de brug blijven staan, of is daar een verklaring voor te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hoort, ze waren gewoon bang. :+

Lijkt mij een flinke bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-04 09:52
Altijd al fan geweest van The Settlers serie, als een klein mannetje speelde ik de eerste en tweede serie. De vorige The Settlers 6 was wat minder maar deze schiet recht in de roos.

Ben nu bij missie 6 en dat is (volgens mij) redelijk richting het einde. Binnenkort eens de multiplayer onder de loop nemen. Ik vrees alleen dat veel mensen, multiplayer games zullen leaven. Dit omdat de potjes nogal lang kunnen duren (1+ uur).

Iemand geïnteresseerd om wat 2v2 te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, missie 6 is het einde van de tutorial. Daarna nog 6 normale campaign missie's waar je de moeilijkheidsgraad kan kiezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-07-2023
Delerium schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:15:
Iemand nog tips voor de laatste level?

Ik heb toe nu toe alle levels moeiteloos opgelost door direct een kerk neer te zetten en veel bier aan te laten rukken (zodat je 2 buitenkampen moeiteloos inneemt en daarna de techtree afloopt alsof het niets is). Dan is het een kwestie van je economie laten draaien en vooral veel voedsel moet opnemen (en worst naar je steenhouwer stuurt). Maar de laatste level geeft weinig hoop qua boerderijen....
Ik heb die missie nu 2x geprobeerd, maar 2x gefaald. Mijn start-taktiek is het trainen van 2 soldaten om het gebied rechtsboven te pakken. Daar is aan het water wel ruimte voor een boerderij met 2 graanschuren, en 2 vissershutten. Je moet volgens mij wel op science focussen in het begin omdat het anders 3 gegarandeerde victory points voor de tegenstander worden (meeste science, eerste abbey, middelste research)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dankzij een haperende internetverbinding blijft missie 12 lastig, maar ik kom al een heel einde.

Ik zet 2 jagers in en 6 slagers, plaats nog een steenhakker (op worst) en een houtzagerij (ook op worst). Daarmee kan je een aardige worstindustrie ophouden en zolang je je bos niet leegrooft kom je erg ver.

Als je enkele huursoldaten bijkoopt kan je met je legers 2 outposten inpikken, als je snel een kerk neerzet en volgooit met bier (brouwer ook op worst) kan je de derde outpost pakken. Die laatste heeft namelijk 5 soldaten en is dus lastig te veroveren met geweld. 11 geestelijken pakken de boel dan aan.
Met die laatste outpost kan je veel doen, je hebt namelijk ook het land aan de rivier waar je wel 3 graanschuren kan neerzetten en ook 3 vissers. Ikzelf heb inmiddels door dat je vissers voldoende voer kunnen produceren voor de benodigde voedseldingen dus gooi ik al het graan voor de varkens of in de brouwerij. Op deze manier kan je qua technolgie nog wat leuke dingen meepakken en 1 outpost (naast de marktplaats) ook bezetten. Dan is het een kwestie van oppotten en zo snel mogelijk een cavelerie aanzetten. Of, indien je kerk een beetje meegroeit, de vistechnologie ontwikkeld en dan voorgoed voldoende vis overhoudt.

Ik heb de truc van de worstenproductie wel onder de knie nu. Met ongeveer 3 jagers (en worst) kan je wel 7 a 8 slagers bezighouden (let op: indien deze op worst staan produceren en consumeren ze zelf die extra worst: dus niet brood!!! enzo). De productie van 1 zo'n jagers kan dan voldoende zijn om je scharse steen op te halen, de overige twee kan je (op bestelling) andere dingen laten doen zoals bier, boeken enzovoort. Wanneer je echt veel worst overhoudt is wapenproductie handig en met het beetje gouderts kan je beter ringen maken en via de handelaar verkopen... dat levert bakken met geld op.

Jammer dat door diverse oorzaken mijn internet eruit klapt, ik heb dus tot nu toe slechts een stabiele economie op kunnen zetten dat voldoende voedsel oplevert. Het daadwerkelijke oorlogje kan ik nog niet doen. Maar ik vermoed dat in mijn level dat wel gaat lukken gezien de vele technologische upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-11-2023
Vandaag weer even lekker zitten spelen, spel blijft leuk.
Echter als je aan het einde van het level ipv doorgaan met campaign, de optie free roam doet kan je het hele level daarna dus opnieuw spelen :(

Wel erg jammer dit kan ik weer opnieuw beginnen met dat lvl :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Ondersteund dit spel ook LAN?
Ik begrijp dat er internet nodig is voor de DRM, maar ik houd regelmatig wat LAN parties met vrienden waar de enige internet verbinding voor 8/10 PC's 1 mobiele telefoon is.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn

Seraphyn

Jabberwocky!

Geen LAN optie helaas. Ik heb ook eigenlijk geen idee hoeveel up en downstream er eigenlijk gebruikt word door Settlers, als dat maar laag genoeg is moet het toch te doen zijn.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulpje1974
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-07 21:25

Pulpje1974

Gaming is a fulltime job.

ik kan helemaal niet meer spelen. Als ik het spel start gaat hij een update downloaden maar op 90% stopt hij en krijg ik te zien dat de update niet verder kan omdat de update server offline is. Als ik dan verder wil krijg ik dat er een fout is opgetreden en dat het programma wordt afgesloten. Ik heb die al vanaf donderdag, heb al geprobeerd met een nieuwe install maar dat werkt ook niet

Intel core i7-6700k, Asus Z170 pro gaming, Crosair vengeance lpx 8GB. Asus Geforce GTX 960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Bij mij faalde hij ook bij updaten, maar daarna kreeg ik een link om de update zelf te downloaden met Chrome, dit heb ik gedaan en hem los geïnstalleerd (de update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulpje1974

Pulpje1974

Wat is de nieuwe versie die ik moet hebben dan?

Intel core i7-6700k, Asus Z170 pro gaming, Crosair vengeance lpx 8GB. Asus Geforce GTX 960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn

Seraphyn

Jabberwocky!

Pak de patches gewoon hier even: Gamershell link.
Als dat niet werkt is het de launcher waarschijnlijk, geen idee waar je die desnoods handmatig vandaan kan halen, wellicht kan je die gewoon van iemand kopieren?

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Als ik bij m'n downloads kijk heet het bestand :
the_settlers_7_1.01 (423mb)

nog even een mooi plaatje van mijn legertje:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2nu6stl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulpje1974

Pulpje1974

Ik heb de nieuwste update (1.02.1221) geinstalleerd maar dan werkt het nog niet. Morgen maar alles eraf halen en opnieuw beginnen. Kl*te DMR dit gaat geen vriendelijke brief worden richting ubisoft van hieruit. :X :X

[ Voor 25% gewijzigd door Pulpje1974 op 12-04-2010 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn

Seraphyn

Jabberwocky!

Ik zou eerst even een mailtje richting support knallen, misschien komt het wel vaker voor en is het zo gefixed.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Rynji schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:11:
Als ik bij m'n downloads kijk heet het bestand :
the_settlers_7_1.01 (423mb)

nog even een mooi plaatje van mijn legertje:
[afbeelding]
Hehe, de graphics zijn ook zo bijzonder mooi van dit spel he :D

Ben nu zelf bij Campaign missie 8 gekomen, doe het lekker rustig aan zodat ik er meer van kan genieten :P Ik denk inderdaad wat ook genoemd wordt, de Multiplayer games net iets te lang duren om het veel online te spelen. Echter heb je met 4 VP's zo een win binnen. Dat is niet erg lang op zich :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:15
Pulpje1974 schreef op maandag 12 april 2010 @ 00:07:
Ik heb de nieuwste update (1.02.1221) geinstalleerd maar dan werkt het nog niet. Morgen maar alles eraf halen en opnieuw beginnen. Kl*te DMR dit gaat geen vriendelijke brief worden richting ubisoft van hieruit. :X :X
Waarom ligt het probleem aan DRM? Je geeft het wel de schuld, maar het lijkt niet de oorzaak te zijn. Ik speel dit spel nou al een kleine week, nog nooit problemen gehad, ook niet op zondag om 21:00 ofzo.

[ Voor 10% gewijzigd door Cardinal op 12-04-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het idee om een worst-economie op te zetten heeft wel voor en nadelen hoor.
Belangrijk is dus: een jager (op worst) in een bos zetten -> geen houtkap in datzelfde bos, anders gaan de dieren op.
Minstens 2 slagers per jager (ook op worst zetten, anders eten ze regulier voedsel op) anders wordt er niet voldoende worst geproduceerd. Het belangrijkste gebouw dat je dan daarnaast van worst wil voorzien is de steenhakker, aan steen heb je altijd tekort.

En last but not least: zorg voor balans in je overproductie worst en consumptie ervan. Een boekenmaker, een bierproducent, een toolsmith enzo kan je allemaal laten produceren op bestelling (met worst) zodat bij enige vraag de boel direct afdoende opgeleverd wordt. Er moet namelijk altijd een surplus worst blijven om te voorkomen dat je slagers/jagers stilvallen. Vanaf 15 eenheden worst is er ademruimte, eronder moet je ff de productie opschroeven of vooral de consumptie matigen.
Mijn valkuil was dus in level12... alles in balans, veel paarden gefokt en in 1 klap 20 cavelarie gekocht. Dat kostte zoveel worst dat de rest van de economie in elkaar klapte. (wel sterk leger, dat wel :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Delerium schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:51:
Het idee om een worst-economie op te zetten heeft wel voor en nadelen hoor.
Belangrijk is dus: een jager (op worst) in een bos zetten -> geen houtkap in datzelfde bos, anders gaan de dieren op.
Minstens 2 slagers per jager (ook op worst zetten, anders eten ze regulier voedsel op) anders wordt er niet voldoende worst geproduceerd. Het belangrijkste gebouw dat je dan daarnaast van worst wil voorzien is de steenhakker, aan steen heb je altijd tekort.

En last but not least: zorg voor balans in je overproductie worst en consumptie ervan. Een boekenmaker, een bierproducent, een toolsmith enzo kan je allemaal laten produceren op bestelling (met worst) zodat bij enige vraag de boel direct afdoende opgeleverd wordt. Er moet namelijk altijd een surplus worst blijven om te voorkomen dat je slagers/jagers stilvallen. Vanaf 15 eenheden worst is er ademruimte, eronder moet je ff de productie opschroeven of vooral de consumptie matigen.
Mijn valkuil was dus in level12... alles in balans, veel paarden gefokt en in 1 klap 20 cavelarie gekocht. Dat kostte zoveel worst dat de rest van de economie in elkaar klapte. (wel sterk leger, dat wel :))
Ik heb zelf meestal nooit stenen tekort, gewoon vrij vroeg richting Geolist's gaan. En dan per mine 2 geolist en 1 miner. Dan heb je echt bergen steen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Delerium schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:51:
Jup. Je economie valt of staat bij je worst :P

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwish
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-11-2023
pica schreef op zondag 11 april 2010 @ 21:06:
Ik begrijp dat er internet nodig is voor de DRM, maar ik houd regelmatig wat LAN parties met vrienden waar de enige internet verbinding voor 8/10 PC's 1 mobiele telefoon is.
Dit heb ik toevallig geprobeerd bij een LAN party een tijdje geleden. Bij mij was het absoluut geen succes. Nu moet ik wel toegeven dat mij T-Mobile web 'n walk verbinding ook niet echt geweldig is.. Ik kwam na lang wachten wel door de game launcher, maar daarna kreeg ik gewoon een "server not available".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

Ik heb deze game ook op de kop getikt bij g2play voor een kleine 20 euros, een mooie prijs dacht ik zo ;o)

Maar heb nu een vraag; ik snap die boerderijen niet helemaal. Zoek ik bijvoorbeeld een mooi stuk open land uit en plaats daar een boerderij met 2x schapen-addon, voor wol, Doe ik er een fontein bij (schapen drinken namelijk geen regenwater, die willen alleen water uit de fontein) gaat altijd 1 van die schapen-addons mekkeren (toepasselijke term ;)) over het gebrek aan water?! Geef ik nog dat gebied aan met die optie, helpt ook niet..

Of,

Maak ik een paardefokkerij, wil die graan hebben om die beeste te voeren. Maar ik heb me graan toch nodig voor me brood en me pils? Ik kan niet op 2 verschillende plaatsen graan stockpilen toch? Of is het een kwestie van nog meer storehouses neerplempen en die op ophalen zetten?

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg leuk toch weer deze settlers. Alweer bij missie 11, af en toe wat moest puzzelen voor de juiste strategie in sommige missies en al met al erg leuk.
Ik weet niet of de 'worsten strategie' wel zo leuk is voor de campaign eerlijk gezegd, dan speel je elke missie op dezelfde manier en dat haalt toch een hoop van de lol weg van het zoeken naar de juiste tactiek per missie.

Daar moet ik bij vertellen dat ik bouwen veels te leuk vindt trouwens. Elk gebied wat ik verover moet wel ontwikkeld worden, anders vindt ik er weinig aan.

Verder heb ik zelden last het opraken van resources als steen. Er zijn meerdere tactieken om dat te omzeilen (rewards, geologist, trade routes). En er zijn niet zo gek veel resources die echt op kunnen raken. Eigenlijk alleen ijzer, goud en steen.

Het valt me trouwens op dat de 'gold rewards' voor de campaing missies raar verlopen. Voor missie 6-7 kreeg ik 300 per missie dacht ik. Voor missies 9-11 kreeg ik weer aantallen van 48 per missie of zo. Niet erg consequent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

ride277 schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:02:
Ik heb deze game ook op de kop getikt bij g2play voor een kleine 20 euros, een mooie prijs dacht ik zo ;o)

Maar heb nu een vraag; ik snap die boerderijen niet helemaal. Zoek ik bijvoorbeeld een mooi stuk open land uit en plaats daar een boerderij met 2x schapen-addon, voor wol, Doe ik er een fontein bij (schapen drinken namelijk geen regenwater, die willen alleen water uit de fontein) gaat altijd 1 van die schapen-addons mekkeren (toepasselijke term ;)) over het gebrek aan water?! Geef ik nog dat gebied aan met die optie, helpt ook niet..
Het water moet erheen gebracht worden, dat doen de mensen van de warehouses. Als je het handig aanpakt staat naast de boerderij dus een waterput EN een warehouse, anders lopen de afstanden toch nog steeds verkeerd uit.
Maak ik een paardefokkerij, wil die graan hebben om die beeste te voeren. Maar ik heb me graan toch nodig voor me brood en me pils? Ik kan niet op 2 verschillende plaatsen graan stockpilen toch? Of is het een kwestie van nog meer storehouses neerplempen en die op ophalen zetten?
Paarden zijn heel duur, dus reken even mee: 1 paard kost 3 graan. Indien je 3 graan + 1 brood doet (in totaal 4 graan dus) krijg je al 2 paarden. Als je worst hebt, kan je per 3 graan 3 paarden ophalen en valt de schade wel mee. Aangezien je over het algemeen niet gek veel cavelarie nodig hebt om door te breken kan je ervoor kiezen een dozijn paarden te maken en dan je graanproductie weer terug te zetten op brood.

In mijn laatste level had ik slechts 2 graanboerderijen en het graan ging naar de paarden en de brouwerij. De surplus mocht de varkensboer hebben, een bakker was in feite niet meer nodig.

Of de worst-taktiek handig is laat ik in het midden: in level 12 is dat de enige manier om uberhaupt aan eten te komen, in de overige levels (tot en met 11) heb ik gewonnen zonder noemenswaardige worstproductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:05:
Het valt me trouwens op dat de 'gold rewards' voor de campaing missies raar verlopen. Voor missie 6-7 kreeg ik 300 per missie dacht ik. Voor missies 9-11 kreeg ik weer aantallen van 48 per missie of zo. Niet erg consequent.
Als je gewonnen hebt op het schatkistje klikken in de statistieken, daar kan je precies zien waar de individuele geld bonussen vandaan komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 15:12:
[...]

Als je gewonnen hebt op het schatkistje klikken in de statistieken, daar kan je precies zien waar de individuele geld bonussen vandaan komen. :)
Ah top, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had ik nou maar een serial via g2play gekocht. zit nu al een week op de geweldige bezorgdienst van gamersland te wachten:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
G2Play is echt super, betalen met iDeal en je hebt het binnen een half uur. Het is ook wat ik zelf gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Laatst online: 07:35

Bjk

Mark v. V schreef op maandag 12 april 2010 @ 17:40:
G2Play is echt super, betalen met iDeal en je hebt het binnen een half uur. Het is ook wat ik zelf gedaan heb.
Proef maar eens op de som genomen en een serial gekocht bij g2play. Krijg ik een mailtje met daarin de vraag of ik eerst mijn legitimatie wil inscannen. Wat is dat nou weer? Zijn ze uit op identiteits fraude ofzo? Ik heb toch al betaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velth
Bjk schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:59:
[...]

Proef maar eens op de som genomen en een serial gekocht bij g2play. Krijg ik een mailtje met daarin de vraag of ik eerst mijn legitimatie wil inscannen. Wat is dat nou weer? Zijn ze uit op identiteits fraude ofzo? Ik heb toch al betaald..
Bij mij was het betalen en gaan. Verder niets speciaals hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Laatst online: 07:35

Bjk

Mark v. V schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:04:
Bij mij was het betalen en gaan. Verder niets speciaals hoeven doen.
Uit de mail:
Hello mate
Please send scan or photo of ID card, passport or driving license (document - in colour) with your order number.
We must confirm your identity.
Cheers
G2PLAYTEAM

Krijg blijkbaar een special threatment, ga echt niet mijn persoonlijk info doorgeven dan toch maar naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
Bjk schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:23:
[...]

Uit de mail:
Hello mate
Please send scan or photo of ID card, passport or driving license (document - in colour) with your order number.
Cheers
G2PLAYTEAM

Krijg blijkbaar een special threatment, ga echt niet mijn persoonlijk info doorgeven dan toch maar naar de winkel.
Gewoon terugmailen dat je hebt betaald en dat ze verder niet moeten zeuren omdat ze je ID nergens voor nodig hebben. Dan sturen ze de key wel.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulpje1974

Pulpje1974

OK na 2x herinstalleren en wat foutmelding met de launcer is het eindelijk gelukt het werkt weer. kan eindelijk weer spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 17:25:
had ik nou maar een serial via g2play gekocht. zit nu al een week op de geweldige bezorgdienst van gamersland te wachten:(
De uitleg van gamersland, vraag je waarom het zolang duurt: Onze voorraad functie op de website is kapot... RIGHT, maar normaal worden ze morgen wel verscheept zeiden ze, dus deze week heb je hem normaal nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Bjk schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:23:
[...]

Uit de mail:
Hello mate
Cheers
G2PLAYTEAM

Bij mij was het een account aanmaken, afrekenen en binnen 5 minuten had ik mijn key binnen. en dat op 2e paasdag! wel kut dat de DRM servers er toen de hele dag uitlagen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

klein vraagje: Over welk port gaat de DRM check naar buiten toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dCY schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:40:
klein vraagje: Over welk port gaat de DRM check naar buiten toe?
Geen id, maar kan me best inbeelden dat het poort 80 is. Anders moet je tcp view eens afhalen en kijken welke poorten hij gebruikt...

http://forums.ubi.com/eve...61083365/m/4821038448/p/8

http://www.9lives.be/foru...11522-settlers-7-a-5.html

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 17:09
Bjk schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:59:
[...]

apart,. bij mij werden dat soort dingen niet gevraagt,
( ik had gemailt omdat ik een stuk ongeduld ben :P wou de serial meteen na betaling , dus ff gemailt, en ze vroegen mij ordernummer thats it, daarna 5 min huppa serial binnen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
jterpstra schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:03:
[...]

apart,. bij mij werden dat soort dingen niet gevraagt,
( ik had gemailt omdat ik een stuk ongeduld ben :P wou de serial meteen na betaling , dus ff gemailt, en ze vroegen mij ordernummer thats it, daarna 5 min huppa serial binnen )
Ik ben toch sterk van mening dat ik ook voor 30 euro een doosje wil :p, zonder doosje als digitale download neigt het voor mij te veel naar een illegale kopie :)

Als ik dus iets koop wil ik het lekker vast kunnen houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpoTs schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:34:
[...]

Ik ben toch sterk van mening dat ik ook voor 30 euro een doosje wil :p, zonder doosje als digitale download neigt het voor mij te veel naar een illegale kopie :)

Ik begrijp je standpunt en heb het zelf ook zo gedaan, maar een illegale key, die werkt meestal niet (of niet lang) Hier lijkt het geen enkel probleem, ik denk juist dat ze daarom (geen fysiek medium) zo kunnen besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
En de geur ruiken als je het doosje opent. :P

Hmm, dat klinkt best raar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
[...]

Je betaald tegenwoordig eigelijk alleen voor de key. Toch zijn de games niet goedkoper :(. Ik wil old skool grote kartonnen dozen :D met stoffen mapen erin en tech tree's en een manual in kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:48:
[...]

Je betaald tegenwoordig eigelijk alleen voor de key. Toch zijn de games niet goedkoper :(. Ik wil old skool grote kartonnen dozen :D met stoffen mapen erin en tech tree's en een manual in kleur.
Do i smell nostalgy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, mensen die op gamersland hadden besteld: Vandaag zijn de games verstuurd, normaal morgen in de bus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Postius schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:48:
[...]

Ik hoef dat dan juist weer niet :P. Ik vind het fijn om gewoon een key te kopen en direct te kunnen spelen (afgezien van Limited/Special editions waar ook andere dingen bij zitten).

Tegenwoordig zijn de manuals trouwens ook maar karig en heel vaak nog in zwart/wit ook.

[ Voor 8% gewijzigd door ulTimaS op 13-04-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
ulTimaS schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 22:24:
[...]

Ik hoef dat dan juist weer niet :P. Ik vind het fijn om gewoon een key te kopen en direct te kunnen spelen (afgezien van Limited/Special editions waar ook andere dingen bij zitten).

Tegenwoordig zijn de manuals trouwens ook maar karig en heel vaak nog in zwart/wit ook.
Nou de handleiding van Settlers is er 1 van hoge kwaliteit, die heb ik inderdaad al eventjes niet meer gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je krijgt een flinke PDF, en dan moet je de geprinte versie er apart bij kopen. Bij Falcon 4.0 kreeg ik tenminste een dik boek, reference card, quickstart guide en een kaart. Het enige relatieve recente spel waar ik een aardige manual bij kreeg was Civilization 4.

En trouwens, de manual van Settlers 7 is best goed als je die vergelijkt met die van Silent Hunter 5. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand aub een linkje naar een digital download geven, ik heb de cd key via G2play alleen kan het spel zelf nergens vinden om te downloaden:S

Alvast super bedankt:D
Dit zul je toch echt zelf uit moeten zoeken, verwijzingen naar dat soort zaken horen niet op GoT thuis :).

[ Voor 25% gewijzigd door PromoX op 14-04-2010 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het algemeen beleid #verbodencopyright

[ Voor 76% gewijzigd door PromoX op 14-04-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08 07:38
Vanavond lekker wat van de campagne gespeeld, erg leuk.
Echter wat vraagjes:

1. Waar zie ik hoeveel geestelijken ik heb? Kan dit nergens vinden.
2. Ik had een bierbrouwerij opgezet voor die geestelijken, echter ging al mijn graan dus naar dat bier, in plaats van ook naar de bakkerijen. Had genoeg bakkerijen maar kwam toch met zo'n 160! bier te zitten, overdreven veel. Hoe los ik dit op?
3. In de multiplayer optie zag ik maar 3 hosts, dit is wel erg weinig??? Iemand ervaringen??

[ Voor 11% gewijzigd door Moonborne op 14-04-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn

Seraphyn

Jabberwocky!

1. Als je over het gezichtje hovered bovenin in de interface, kan je zien hoeveel je van wat kwa mensen hebt. Deze tellen echter ook degenen mee die bezig zijn op het moment en dus nog niet gebuikt kunnen worden
2. Een aantal bier maken en dan op demand zetten bij de brewer.
3. Ik speel alleen 'LAN' games, dus geen ervaringen, maar volgens mij is de Empire (ladder games) play mode populairder dan de gewone multiplayer.

[ Voor 80% gewijzigd door Seraphyn op 15-04-2010 04:52 ]

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
Hmm, ik zit nog in de tutorial, dus kan denk ik nog niet die optie van demand selecteren. Zit nu in level 4 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iamjev
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-04 21:12
Hoe zit het nou met dat leaderboard. Volgens mij wordt er een ranking gemaakt op basis van de empire games. Ik heb er inmiddels 3 gespeeld. Maar hoe vind je jezelf nu terug in de leaderboard? Moet je je eigen naam zoeken? Lijkt me wat primitief.
Ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Heraclius schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:42:
Hmm, ik zit nog in de tutorial, dus kan denk ik nog niet die optie van demand selecteren. Zit nu in level 4 volgens mij.
Klopt, deze optie krijg je volgens mij pas bij level 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heraclius schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:49:
Vanavond lekker wat van de campagne gespeeld, erg leuk.
Echter wat vraagjes:

1. Waar zie ik hoeveel geestelijken ik heb? Kan dit nergens vinden.
2. Ik had een bierbrouwerij opgezet voor die geestelijken, echter ging al mijn graan dus naar dat bier, in plaats van ook naar de bakkerijen. Had genoeg bakkerijen maar kwam toch met zo'n 160! bier te zitten, overdreven veel. Hoe los ik dit op?
3. In de multiplayer optie zag ik maar 3 hosts, dit is wel erg weinig??? Iemand ervaringen??
1. of technology scherm openen. (icoon 'met kruis rechts onderin') en dan zie je bovenaan het scherm staan hoeveel geestelijken hebt per categorie.
2. Op elk productie-gebouwtje kan je klikken om hem op 'Idle', 'On demand' of 'Always' te zetten. Zoals iemand al suggereerde kan je hem in jou geval op 'on demand' zetten. Wees je wel bewust dat je via de herberg ook bier in goud om kan zetten. Leuke bestemming voor een bier overschot :-)
3. nog geen multi-player gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heraclius schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:42:
In dat geval kan je natuurlijk ook de herberg slopen of zorgen dat er naar het betreffende huisje geen pad meer loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Ik heb de campaign gedaan en ben al een aardig eindje met skirmish.
Wel heel kinderachtig dat je dan al snel door je savegames heen bent. Ik moet steeds een oude overschrijven.
Nou ga ik die oude levels waarschijnlijk niet weer spelen, maar wel beroerd gemaakt dat je niet zoveel kunt saven als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag ook de Campaign uitgespeeld.

Gewoon allemaal op normal. Voor de laatste missie (12, 'The final Frontier') had ik toch wel een aantal keren nodig. De eerste 3 keren heb ik een turtle-style gespeeld, en ik ging meteen voor canons+cavalry. Dit heb ik de volgende 2 plays proberen te versnellen. Het werkte echter niet, ik kon hun armys wel aan, maar ze bleven daarna de overgebleven sectors wat ik maar niet met torens kon upgrade, nemen. Het werd echt een kat- en muisspel. Uiteindelijk heb ik de missie - en ik ben er best wel trots op :P - in 1 uur en ~15 minuten uitgespeeld. Heb het gewoon omgedraaid. Prio 1 = tech. Zodra ik de 3/4 belangrijkste had met enkel novices, heb ik volop op militairy gefocussed.

Heb er ongeveer 4 keer over gedaan, de winnende keer heb ik meteen een church gezet (met prestige objects meteen het punt genomen), en de belangrijkste Techs gepakt (Movement speed, movement speed en healing, geology, forestry). Ondertussen een hunter op FF (Fancy Food/worst) en 3 butchers, een quarry ook op FF en 2 bakerys+1 brewery op beginning sector ook op FF. Ondertussen ook 3 musketeers gemaakt vanuti de Tavern, en de sector genomen rechtsboven. Hier 2 farms, een met 3 grain farms, en de ander met 2 windmills. Ook nog een hunter en een fisher in deze sector erbij. (Hunter op Normal Food want de fisher is dichtbij en overproduceert toch). Dit is echt een super inkomen.

Vanaf hier heb ik mij meteen 100% op militairy gezet. 3 Iron miners, 3 coal miners, 3 iron smelters op FF, een noble residence met 2 blacksmith+mint op FF. Dit zorgde ervoor dat ik binnen de 50 minuten een leger had van 35 vol met musketeers :) Inclusief de general met +ranged damage en +fortification damage.
Toen heb ik binnen 10 minuten geel gepwnd. Toen had ik maarliefst 8 victory points, haha.

Het laat me zien dat deze game echt wel een echte RTS is. Je moet snel zijn, build order is alles, en je kunt op zoveel verschillende manieren winnen.. Hij heeft echt potential. Dit weekend ga ik een klein aantal skirmishes spelen om de buildorders e.d. in mijn hoofd te krijgen, en dan ga ik online beginnen op empire en 2v2s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een andere build-order die ik heb geprobeerd was Kerk en Kasteel (en wapensmid) tegelijk neer te zetten. Wat de rest van je economie ook moet doen, het maakte het mogelijk om 3 novices te maken en de 15 goudstukken om te zetten in soldaten/musketiers.
Die 3 novices pakten direct een interessante technologie en met de extra 15 soldaten wals je je naburige neutrale kampen plat (volgorde maakt dan niet uit.

Grappig genoeg had ik 1 keer meegemaakt dat geel naar mijn grens toe uitbreidde en daar eindigde met een legertje van 2..... die walstte ik dus ook plat waarna geel ook geen goed territorium meer had. Dan heb je rustig alle tijd om een fatsoenlijke economie op te bouwen (zelfs met graan aan de rivier =paarden) enzovoort. Het spel kent veel diepte zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad ook een weer een andere build-order.

Lijkt me wel interessant. Heb je ook gemerkt dat Geel - tot ongeveer 20/25 minuten in de missie - GEEN torens heeft? Met jou taktiek kun je er volgens mij gewoon inlopen na de 2 sectors er tussen genomen te hebben.

En dan net zoals je plan was, een flinke economie opzetten. Trouwens, ik ga hetgeen wat ik hierboven omschreef proberen als ik straks thuis ben. Want je kunt misschien met dit zelfde legertje dan nog ervoor zorgen dat je een 2/3-tal sectors richting het midden werkt, waar je als resultaat een chokepoint hebt van 3 sectors, wat zeer dicht bij elkaar liggen.

Ik hou ook van de diepte in het spel. Verder amuseer ik mezelf uitstekend met de game tot noch toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat ik het spel deze week nog in de bus krijg of het is de laatste x geweest voor gamersland...
2x dingen beloven die ze niet nakomen, dat is bij mij aan het verkeerde adres!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Eindelijk kan ik sinds vandaag dit spel spelen. De laatste onderdelen voor de nieuwe computer zijn binnengekomen. Voor niet veel geld heb ik een gloednieuwe Q8200 (C2Q, 2,33 Ghz) en een 2ehands 2900XT op de kop kunnen tikken. Op 1680x1050 met bijna alles op high draat vloeiend, dus ik kan lekker spelen.

Helaas is alleen mijn ADSL verbinding deze avond zeer instabiel, dus echt veel spelen kan niet :(

Edit: Hmmz, nu al wel gehad dat ik de eerste missie drie keer heb moeten uitspelen voordat eindelijk missie 2 tevoorschijn kwam. Meer mensen met die klacht? :O

[ Voor 16% gewijzigd door Ophidian op 16-04-2010 01:04 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
Je moet in die missies echt alles stap voor stap doen.
Had eerst ook zo'n missie moest ik troepen van de vijand afslaan die mij aanvielen, dit deed ik gewoon zonder upgrade van m'n torens en sloeg die aanval dus af, dit telde echter niet, moest namelijk echt eerst m'n kasteel repareren, versterken en dan de vijand afslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste missie heb ik met wat mazzel in één keer gewonnen (normal).

Ik denk ik ga eens proberen hoe moeilijk dat level is en speelde dus 'losjes'. Meteen voor military gegaan en pikes/musketeers gaan bouwen. Zo snel mogelijk twee legertjes gebouwd.

Eén van ongeveer 10 om geel van me af te houden. En een 'grote' om blauw/groen aan te pakken. Op het moment dat mijn soldaatjes productie begon te lopen, en het tweede legertje ongeveer 15 man was ben ik naar het oosten getrokken. Regio's pakken en meteen repairen/torens bouwen en door.

Kwam al vrij snel blauw en groen tegen, in een stenen toren gebied en liep dus vast want kannonen had ik nog niet. Maar er staat daar een kasteeltje rechts onder in..... Hmm. Als je die 'verovert' komt er een marauder army, ik dacht laat ik dat eens proberen. Dat was een goede gok want dat marauder leger heeft wel kanonnen :-D.
Groot feest want dat maurader army veegde zo'n beetje blauw van de kaart. 1 opponent minder.

Vervolgens moest stonden in de meeste gebieden al stenen torens, behalve bij geel die ik nog wat lastig kon vallen. Ik kon hem tijdelijk afsnijden van zijn tradehub, en dat is toch wel belangrijk aangezien geel een 'trader' is.
Maar toen moest ik eerst maar even turtelen. Economie opbouwen van alle veroverde gebieden zodat ik kannonen/cavaliers kon bouwen en ook kerk / traders neerplempen.
Toen dat allemaal liep had groen twee '35' legers en deed niet zo veel meer. Dus legertje kannonen/rifles gebouwd en Geel aangevallen. Ging vrij makkelijk. Toen geel ook weg was, werd het erg makkelijk de tech/trade victory points binnen te slepen.
Daar ben ik voor gegaan en uiteindelijk met 8 victory points gewonnen terwijl ik groen aan het aanvallen was.

Het werd wel een erg lang potje. Ik denk tegen de 2 uur.

Mijn tips zijn dus;
  • Ga in het begin voor agressief/militair om zo veel mogelijk landje pik te spelen.Beperk de resources dat de AI krijgt!
  • Kijk serieus naar de marauder armies in het begin.
  • Schakel steeds eerst de zwakste kleur uit.
  • Probeer geel van de trader in het noorden af te sluiten.
  • Vergeet niet in later stadium om de victory points af te snoepen van de kleuren die je van de kaart hebt geveegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Ik poste dit:
pica schreef op zondag 11 april 2010 @ 21:06:
Ik kreeg als reactie dit:
Dwish schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:50:
[...]

Dit heb ik toevallig geprobeerd bij een LAN party een tijdje geleden. Bij mij was het absoluut geen succes. Nu moet ik wel toegeven dat mij T-Mobile web 'n walk verbinding ook niet echt geweldig is.. Ik kwam na lang wachten wel door de game launcher, maar daarna kreeg ik gewoon een "server not available".
En nu lees ik dit:
Seraphyn schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:52:
1. Als je over het gezichtje hovered bovenin in de interface, kan je zien hoeveel je van wat kwa mensen hebt. Deze tellen echter ook degenen mee die bezig zijn op het moment en dus nog niet gebuikt kunnen worden
2. Een aantal bier maken en dan op demand zetten bij de brewer.
3. Ik speel alleen 'LAN' games, dus geen ervaringen, maar volgens mij is de Empire (ladder games) play mode populairder dan de gewone multiplayer.
Dus is het nou wel of niet mogelijk? :P

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je bent hoe dan ook online, dus Lan-only kan je schudden.

Er is trouwens ook voor OSX een grafische update speciaal voor Ati-kaarten uitgebracht (een driverupdate voor een spel onder OSX) en nu draait Settlers IMO net zo goed onder OSX als onder Win7. En dat op resoluties van 2560 bij 1440. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Delerium schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:34:
Je bent hoe dan ook online, dus Lan-only kan je schudden.

Er is trouwens ook voor OSX een grafische update speciaal voor Ati-kaarten uitgebracht (een driverupdate voor een spel onder OSX) en nu draait Settlers IMO net zo goed onder OSX als onder Win7. En dat op resoluties van 2560 bij 1440. :P
Dat begrijp ik, maar wij hebben internet via de mobiel, dus steam en DRM servers zijn geen probleem. Enige wat een probleem kan geven is als het dataverkeer van het spel zelf via het internet gaat lopen ipv. over het locale netwerk.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:48:
Ik hoop dat ik het spel deze week nog in de bus krijg of het is de laatste x geweest voor gamersland...
2x dingen beloven die ze niet nakomen, dat is bij mij aan het verkeerde adres!
Wanneer heb je het besteld? Ik had S7 vorige week bij Gamersland besteld. Afgelopen dinsdag eind van de middag kreeg ik een email van verzending en woensdag had ik het binnen met de post.

Heb nog niet zo veel gelegenheid gehad om te spelen. Alleen de eerste 2 campaign (tutorial) missies. Vond het wel grappig toen ik S7 installeerde dat m'n Ubisoft account blijkbaar nog bekend was op mijn PC, ook al had ik de S7 demo gedeïnstalleerd. Hoefde alleen maar m'n key in te voeren et voilá ik was al ingelogd in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:05:
[...]

Wanneer heb je het besteld? Ik had S7 vorige week bij Gamersland besteld. Afgelopen dinsdag eind van de middag kreeg ik een email van verzending en woensdag had ik het binnen met de post.

Heb nog niet zo veel gelegenheid gehad om te spelen. Alleen de eerste 2 campaign (tutorial) missies. Vond het wel grappig toen ik S7 installeerde dat m'n Ubisoft account blijkbaar nog bekend was op mijn PC, ook al had ik de S7 demo gedeïnstalleerd. Hoefde alleen maar m'n key in te voeren et voilá ik was al ingelogd in de game.
Zelfde bij mij enkel dat ik hem nog niet heb gehad :s. Als hij er vandaag niet is mogen ze hem houden, dan loop ik wel naar de winkel, wat een slechte service! Verwittig dan dat de bestelling later gaat zijn of iets dergelijks...

EDIT: Pakje is juist toegekomen 9 dagen op moeten wachten. En ik heb dan weinig geduld als ik een game heb besteld die ik dringend wil spelen :9~

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal9
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05-2018
Toch vreemd dat jullie hem dan nog niet hebben. Inderdaad ook vorige week bij Gamersland besteld en dinsdag rond de avond de verzend bevestiging gehad en woensdag in de brievenbus.

Ze hebben waarschijnlijk wat leveringsproblemen maar ik heb hem nog altijd sneller binnen dan dat ik bestel bij play.com.

Erg vermakelijke game btw. Heb wel eens vaker settlers gespeeld maar nooit echt intensief.
Na de demo gespeeld te hebben was ik helemaal om en heb ik hem besteld. Mede door het feit dat ik ook met wat maten speel.

Is er trouwens een optie om goederen naar een ally te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Zijn er meer mensen die vinden dat ze eigelijk gewoon kolonisten van katan hebben gemaakt maar dan voor de pc? He tis toch bijna identiek qua opzet en spelidee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Postius,

Hoe oud is die game? Settlers is er al JAREN, en werkt al jaren op dezelfde manier.

Gameplay, mechanics, etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn

Seraphyn

Jabberwocky!

pica schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:24:
En nu lees ik dit:

[...]

Dus is het nou wel of niet mogelijk? :P
Ik had LAN tussen haakjes gezet voor een reden :P
We zitten hier met zn 3en in 1 kamer via internet te spelen tegen elkaar, beetje omslachtig als je het mij vraagt maarja, dat vind Ubisoft nou eenmaal handiger.

Volgens mij speel je dus wel daadwerkelijk online ipv dat een van ons de game gewoon host en alles gewoon via het netwerk loopt. Ik weet dat uiteraard niet zeker, dus misschien dat je die vraag even bij Ubisoft/Bluebyte kan stellen?

[ Voor 23% gewijzigd door Seraphyn op 16-04-2010 16:02 ]

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:54:
@ Postius,

Hoe oud is die game? Settlers is er al JAREN, en werkt al jaren op dezelfde manier.

Gameplay, mechanics, etc :)
Settlers is er al jaren maar werkt niet op dezelfde manier. De laatste echte settlers was settlers 2 en we kunnen eigelijk stellen dat al die prut vervolgen steeds slechter werden.

Overigens is Catan een bordspel ;) maar daar hebben ze dus het hele punten systeem etc van gejat/gekppierd opzich goed gevonden maar tis wel een schaamteloze kopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ubisoft servers weer down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bang van wel. krijg ook steeds de melding "Server niet beschikbaar! probeer het later nog eens" :((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:38
Settlers 3 vond ik imho altijd mooier dan 1 en 2, die eigenlijk nooit gespeelt, 7 is wel weer helemaal cool :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

iemand enig idee wat ik hiermee moet doen:

Poging updategegevens te brengen naar C:\Users\FRANKE~1\AppData\Local\Temp\ubi7093.tmp.
Update gevonden voor doelen (Patch, all, all).
Poging updatebestand te downloaden van http://static3.cdn.ubi.co...7/the_settlers_7_1.02.exe. Doel:: C:\Users\FRANKE~1\AppData\Local\Temp\ubi72B6.tmp.exe.
Updatebestand is gedownload.
CRC van gedownload bestand wordt gecontroleerd: 85df3071. Verwacht: b69aada.
De CRC van het gedownloade bestand komt niet overeen met de CRC die in het versiebestand is opgegeven.
Het gedownloade bestand bevat een fout.

Ik kan het spel niet spelen, omdat er telkens een fout verschijnt als ik de update wil installeren. :S Ik heb gewoon een permanente internetverbinding, dus snap het probleem niet. Had net Firewall al even uitgeschakeld, maar ook daar zit het probleem niet in. Hij blokkeert het bestand omdat hij geen digitale handtekening kan vinden of zo. :S Hoe kan ik daar de instellingen van veranderen?
(Heb dit spel net vandaag ontvangen van Bol.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gedownloade bestand is defect.

Je moet de patch even handmatig downloaden vanaf deze link:

http://static3.cdn.ubi.co...7/the_settlers_7_1.02.exe

daarna installen en het zou moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Heraclius schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 08:46:
Je moet in die missies echt alles stap voor stap doen.
Had eerst ook zo'n missie moest ik troepen van de vijand afslaan die mij aanvielen, dit deed ik gewoon zonder upgrade van m'n torens en sloeg die aanval dus af, dit telde echter niet, moest namelijk echt eerst m'n kasteel repareren, versterken en dan de vijand afslaan.
Hmmz, heb het nu al paar keer gehad. Speel je missie uit, maar sla je de filmpjes over, dan staat er ga terug naar het menu. Laad ik de autosave en kijk ik de filmpjes af, dan staat er wel dat ik door kan met de campagne :S Beetje raar, maarja.

De DRM heb ik eigenlijk alleen nog maar hinder van gehad. Spel stopt opeens, hangt 15 seconde vast en dan pas melding dat verbinding weg is. Zal er maar mee moeten leven denk ik.

Wel heel gaaf spel, alleen de missies gaan me wat langzaam nog. Wel erg veel opties uitgeschakeld!

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn

Seraphyn

Jabberwocky!

Servers weer down zie ik. Gelukkig is het lekker weer :)

Howdy!

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Let op:
Discussie over DRM mag in Game piraterij: De harde cijfers.