Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126824

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.bluebyte.de/en/img/news/Settlers7_logo_EN.png

Buiten de preview reviews: Preview: The Settlers 7 - Paths to a Kingdom is er nog weinig informatie te vinden over Settlers 7: Path to a Kingdom. Nu is sinds 17 maart de demo released, deze omvat zowel een single als multiplayer map. De demo is hier te downloaden http://www.pfanni.de/de/die-siedler-7-exklusiv-demo.asp

Enkele video's:

Settlers 7 Trailer HD
http://www.youtube.com/watch?v=vlc-AVgErsE
Settlers 7 Economy Trailer
http://www.youtube.com/wa...lYmGSxXwM&feature=related
Settlers 7 Mood video
http://www.youtube.com/watch?v=eBVL0r8Tfa4
Settlers 7 Individualisation
http://www.youtube.com/watch?v=sv3JBYifV8M

De game wordt 25 maart officieel released en is beschikbaar voor de PC als op de Mac. De installs zijn beide meegeleverd in de verpakking.
Bron: http://forums.ubi.com/eve...8&r=8431019238#8431019238

Edit: snelkoppeling naar download aangepast
Edit1.1: Titelplaatje toegepast en link graphics engine/ mood video aangepast
Edit1.2: Zowel beschikbaar voor PC als Mac.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 126824 op 24-03-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Present! Ik heb de closed beta gespeeld :) was erg leuk, dus deze game heb ik 25 maart in mijn handjes!

Edit: Link voor de demo werkt niet (Page cannot be found)
Link voor demo: http://www.pfanni.de/de/die-siedler-7-exklusiv-demo.asp

[ Voor 42% gewijzigd door Dakreal op 19-03-2010 11:19 ]

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor mij was er helaas geen key meer beschikbaar. Wat betreft de demo, deze heb ik gisterenavond even gespeeld en mijn eerste indruk is dat het weer een echte Settlers (zoals 1,2 & 3) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346499

Nog een linkje van de grafische engine maar dan op youtube
- Settlers 7 Paths to a Kingdom - Mood video | 720p link

Zeer knappe engine, prachtig _/-\o_ ! Ik kijk uit naar 25 maart 8) !

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 346499 op 19-03-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-05 16:03
Ook de demo maar even gedownload. Maar waarom moet je nou weer een ubisoft account hebben om dat spel te spelen, de game heeft dan waarschijnlijk ook dezelfde DRM als AC en SH. Dan moet de game wel heel erg goed zijn wil ik hem gaan kopen. Eerst mijn wachtwoord maar eens opvragen voor mij ubisoft account.

edit: woow mijn ubisoft account moet al enorm oud zijn aangezien ik niet eens mijn eigen nickname had als inlognaam. ;(

[ Voor 17% gewijzigd door S401 op 19-03-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:27
Ja die DRM is dus echt fokking irritant, althans in de beta. Mijn internetconnectie was erg instabiel in die periode en het scherm ging dus regelmatig tijdens het spelen ineens op grijs, waarna ik m'n modem kon gaan resetten om weer verder te spelen. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel annoying, vooral omdat je juist dit soort games lekker lang in SP wilt spelen als je internet eraf ligt.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:22
Gisteravond de demo gedownload en afgelopen nacht een tijdje gespeeld in de 'sandbox' mode zonder tegenstand. Duurde even voordat ik bepaalde dingen doorhad, maar kreeg wel weer het vertrouwde Settlers II gevoel, maar dan grafisch veel mooier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 16:15
Ik heb het ook geprobeerd, maar voor mij zit er net te weinig actie in de game... Ik hou wel van strategie games, maar bij Settles 7 krijg ik echt het gevoel dat ik alleen maar een dorpje hoef te bouwen en de economie van het dorpje draaiende moet houden.

Tijdens gevechten heb je zelf helemaal geen invloed meer op de soldaten etc.

Het ziet er wel erg goed uit, op zich leuke game engine!

En jammer natuurlijk dat je niets kan opslaan in de demo :P

[ Voor 7% gewijzigd door Stefanovic45 op 21-03-2010 10:38 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 14:01
Spel ziet er goed uit.
Alleen jammer van die DRM. Het lijkt alsof Ubisoft er plezier in heeft om zichzelf van alle kanten klem te zetten.

Je kunt er donders op zeggen dat een gekraakte versie binnen een week op het inet circuleert.
De enige mensen die dan nog last hebben van de DRM zijn de betalende klanten... de mensen die het illegaal hebben gedownload zullen het zonder problemen kunnen spelen.

Ik ga dit spel niet kopen zolang die DRM erop zit. (En ook niet downloaden wat dat betreft, ik ben wel een eerlijke koper)

Erg jammer, Ubisoft heeft totaal niks geleerd van het verleden en van andere fiasco's mbt DRM. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik was van plan deze te kopen, maar ubisoft naait zijn consumenten weer eens. Als piraat ben je beter af want dan heb je geen kut DRM en altijd online gezeur. Is toch omgekeerde wereld dat als je ergens niet voor betaald je MEER gebruiks gemak hebt(overigens ik ga hem niet piraten, maar ik koop hem ook niet gewoon om te laten zien dat ik het niet eens ben met dit soort praktijken)

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26474

Het spel ziet er op het eerste gezicht goed uit, maar ik kan niet al te veel vinden over de multiplayer versie van het spel, is daar al veel meer over bekend?
Het is ivm de drm zeker niet mogelijk om via de lan te spelen? En als je lekker een potje met zijn tweeen aan het spelen bent en je internet valt weg, is dan ook gelijk het potje over? Of hangt hij even tot 1 van de 2 weer internet heeft?
Ik kijk er wel heel erg naar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274511

Weet iemand toevallig waar je het spel kan kopen voor de mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ Badr; De game zou ook beschikbaar zijn op de Mac, of er dan twee versies in één verpakking zitten, is me niet duidelijk.

@Jv777; de demo beschikt ook over een multiplayer sessie, deze heb ik nu een aantal keer gespeeld en dit gaat voorlopig goed. Of de game doorgaat na een tijdelijke internet uitval is me niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:04
Heb The Settlers 7 ge pre-orderd. De demo loopt een stuk vloeiender dan de closed beta maar vraagt nog steeds veel van je systeem, clouds uitzetten zorgt voor FPS winst.

Prachtige engine! Goed bijpassende muziek, en zeker niet saai. Alhoewel ik merk dat het meer om de economie gaat dan het vechten wat vrij beperkt is. Bij Settlers 6 was dit ook het geval. Maar ben benieuwd aankomende week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232381

ooh, klinkt goed allemaal.
Inderdaad ook de demo maar naar binnen trekken.

Sinds settlers 3/4 kan de serie me niet zo heel bekoren, maar als ze weer terug gaan naar de oude feeling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 15:38
Lijkt me een leuke game en waarschijnlijk ga ik hem wel kopen. Jammer van DRM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346499

Ik vind de muziek in deze Settlers ook zeer mooi :) Heb even de tijd genomen om enkele soundtracks op te nemen van de demo :)

Onderstaande is mijn favoriet, zeer mooi nummer, helaas duurt het niet zo lang. Iemand die weet of je die soundtracks ergens kan beluisteren of kopen ? Hopelijk zitten de volledige versies in de full game, indien ja en er is vraag naar zal ik zel eens uploaden dan :)

- The Settlers 7 - Soundtrack_Menu_Theme2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21
heb eergister ook de demo geinstalleerd en heb 'em nu een paar keer gespeeld. Erg leuk! Spel is voor een deel wel compleet anders maar het basiseconomiespel is er gelukkig nog gewoon. Deze gaat dus zeker gekocht worden!

FF een vraagje over de demo: klopt het dat je paarden niet in kunt zetten om goederen te vervoeren? Kon wel m'n wegen upgraden na een punt daaraan gespendeerd te hebben maar heb nergens die optie kunnen vinden.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295148

Ziet er leuk uit, veel meer Settlers achtig dan de vorige delen, die vond ik maar niets vergeleken met de goede oude Settlers. Een van m'n favoriete Amiga games. 8)

Maar helaas, Ubisnob is de uitgever, die staat samen met EA op m'n persoonljike zwarte lijst. Ik heb SH5 gekocht, en ik ben niet van plan om nog een release van hun te kopen met die DRM van hun, ik hou het 'vote with my money' principe aan. Jammer, had het spel graag uit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Laatst online: 02-06 14:01
Ik zag em vandaag bij de Mediamarkt liggen.
Toch even getwijfeld of ik het spel zou kopen of niet. :/
Maarja, die DRM geeft toch echt de doorslag, Ubisoft moet maar leren dat ze klanten verliezen hiermee en dat dit soort draconische maatregelen tegen hun eigen klanten ze niet in dank wordt afgenomen.
Je moet je eigen klanten namelijk niet als criminelen behandelen, dat werkt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:34
Is de demo ook geschikt voor de Mac trouwens? Wil hem toch ff uitproberen voor ik hem koop :O

Edit: Nee dus :( Heel erg jammer van ubisoft...

[ Voor 21% gewijzigd door Ophidian op 23-03-2010 20:04 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:29

OMD

Refragmental schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 17:05:
Ik zag em vandaag bij de Mediamarkt liggen.
Toch even getwijfeld of ik het spel zou kopen of niet. :/
Maarja, die DRM geeft toch echt de doorslag, Ubisoft moet maar leren dat ze klanten verliezen hiermee en dat dit soort draconische maatregelen tegen hun eigen klanten ze niet in dank wordt afgenomen.
Je moet je eigen klanten namelijk niet als criminelen behandelen, dat werkt niet!
1 keer lopen mekkeren in een topic over DRM is wel voldoende hoor. Dan koop je het niet, maar val andere mensen er niet mee lastig.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens Ubisoft is Settlers 7 beschikbaar voor zowel de pc als de mac, de install cd's zitten dan ook allebei in de doos.

Bron: http://forums.ubi.com/eve...8&r=8431019238#8431019238

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1jht
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-07-2024
Ik heb Settlers 7 Collectors Edition sinds gister in huis en die is idd geschikt voor zowel PC als Mac. Eindelijk weer de weggetjes aanleggen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Klopt, had die vraag ook gister bij GCshop gesteld en die zeiden hetzelfde. Ik heb hem alleen in UK besteld, scheelde 30 euro op mijn totale bestelling. Mijn vriendin zal zeker blij zijn met dit spel voor de MBP of iMac :D

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314810

Refragmental schreef op zondag 21 maart 2010 @ 15:20:
Spel ziet er goed uit.
Alleen jammer van die DRM. Het lijkt alsof Ubisoft er plezier in heeft om zichzelf van alle kanten klem te zetten.

Je kunt er donders op zeggen dat een gekraakte versie binnen een week op het inet circuleert.
De enige mensen die dan nog last hebben van de DRM zijn de betalende klanten... de mensen die het illegaal hebben gedownload zullen het zonder problemen kunnen spelen.

Ik ga dit spel niet kopen zolang die DRM erop zit. (En ook niet downloaden wat dat betreft, ik ben wel een eerlijke koper)

Erg jammer, Ubisoft heeft totaal niks geleerd van het verleden en van andere fiasco's mbt DRM. :N
Ik denk niet dat er binnen een week een crack komt aangezien er ook nog niks beschikbaar is voor Assassins Creed 2, en er waarschijnlijk ook niet zo snel komt.
Het ziet er fantastisch uit ga hem dan ook zeker spelen ben niet zo bekend met de voorgaande delen dus weet niet of het echte Settlers gevoel terug is, heb de closed beta gespeeld ( die overigens iedereen kon spelen want je kon gewoon een serial aanvragen en geen limiet van bijv. 500 serials, niet echt een closed Beta dus ) en vond het super, grafics waren mooi, gameplay was goed alleen jammer van dat oorlog voeren wat hier boven al werd gezegd, maar dat is in Anno 1404 ook niet en vermaak me daar ook prima mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met de oude Settlers had je ook niet echt directe controle over de gevechten, als ik het mij goed herinner kon je alleen aanwijzen welk gebouwtje een doelwit was. De mannetjes liepen er dan vanzelf heen zonder dat je verder iets kon doen, dat is gewoon de Settlers formule, en niet het standaard RTS gebeuren. Ik vond het in Anno 1404 ook een hele verfrissing, zo kunnen de devs ook meer concentreren op het bouw gedeelte, dat is nog altijd waar deze spellen vooral om draaien. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 14:31
Hij ligt hier voor mij, vandaag in de bus gekregen. :) Ik wil een paar dingen aan jullie kwijt:
- Je hebt een permanente internet verbinding nodig om te spelen
- DVD niet nodig om te spelen
- Ongelimiteerde installaties
- Saved games worden online gesyncd

Mac systeemeisen: 10.6.3 Snow Leopard of hoger, toch raar want die update is nog helemaal niet uit???
Afbeeldingslocatie: http://82.75.138.51/webpics/settlers7mac.png

UPDATE: eeeeen...hij doet het dus niet op 10.6.2, blijft hangen met een zandlopertje...:@

[ Voor 9% gewijzigd door RichieSD op 24-03-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232381

Demo gespeeld, en inderdaad wel weer een leuk cartoonish sfeertje.

Wel vond ik het tempo wat hoger dan ik van een Settlers game verwacht, en de graphics waren blurry op 'high' terwijl mijn machientje nog niet liep te zweten. Ontbreken de highres textures in de demo?

Al in al kon de demo me goed bekoren, grote kans dat ik het aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05-2022
skulldigger schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:47:
Hij ligt hier voor mij, vandaag in de bus gekregen. :) Ik wil een paar dingen aan jullie kwijt:

Mac systeemeisen: 10.6.3 Snow Leopard of hoger, toch raar want die update is nog helemaal niet uit???
[afbeelding]

UPDATE: eeeeen...hij doet het dus niet op 10.6.2, blijft hangen met een zandlopertje...:@
uhh wtf?
Is 10.6.3 niet in dev-beta?
Lekker slimme actie dit :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
skulldigger schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:47:

[afbeelding]

Ik zag dat er nu al een patch is (1.01 - http://www.ubi.com/US/Gam...8591&tab=download&dcId=63), misschien verhelpt het iets? Hoop dat het werkt tegen de tijd dat ik hem binnen krijg, dit is wel heel knullig zeg... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt allemaal.
Heb hem gister avond even besteld. Misschien komt hij morgen of heel misschien vanavond.

Hopelijk zal het probleem opgelost zijn want heb namelijk ook 10.6.2 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki19
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-08-2022
Miss eerst het spel maar eens 'kopen' en kijkken wat ik er van vindt maar dit soort
spellen koop ik eigenlijk altijd wel vooral voor de multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299068

Binnenkort even de demo spelen en als die DRM er wordt afgehaald dan schaf ik 'm waarschijnlijk zelfs aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Dit spel is geweldig :P , de demo iig. Maar ik snap nog niet helemaal wat nou precies het punt is, en overwinningspunten halen lijkt me nogal makkelijk...

Ps; mijn eerste settlers na settlers 2 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:44
Heb hem gekocht, is ideaal als je maar paar uurtjes tijd hebt tussen het verbeteren van toetsen door (en zelfs tijdens het spelen kan je makkelijk wat verbeteren :D). Het is echt relaxed en tof spel. Heeel veel sfeer en heb al paar keer met een overdreven glimlach aan het spelen geweest.

Natuurlijk nog maar topje van de ijsberg maar het is veelbelovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:46
@Mac versie, vreemd 10.6.3 is idd de Dev-Beta, waarvan er nu drie builds zijn geseeded naar de developers. Beetje vreemde actie.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
Ophidian schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:55:
[...]

Ik zag dat er nu al een patch is (1.01 - http://www.ubi.com/US/Gam...8591&tab=download&dcId=63), misschien verhelpt het iets? Hoop dat het werkt tegen de tijd dat ik hem binnen krijg, dit is wel heel knullig zeg... :(
Bij de eerste keer opstarten en registreren enzo werd er een grote update gedownload en geinstalleerd, dit zal waarschijnlijk de 1.01 geweest zijn. De app is geupdate naar v1.00.003662 volgens de cmd-i
Ook raar hoe die in de lijst met apps staat: The Settlers 7 - À l’aube d’un nouveau royaume

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:04
Pre-order besteld via cdwow.nl, staat nu op de website: Releasedatum 02-04-10 terwijl hij al uit is. Kan niet meer wachten eigenlijk :(

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met de volledige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Anoniem: 232381 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:19:
en de graphics waren blurry op 'high' terwijl mijn machientje nog niet liep te zweten. Ontbreken de highres textures in de demo?
Dat de graphics "blurry" waren had ik ook last van, maar heb even gezocht en het zit blijkbaar in de optie "Upscaling" bij de grafische opties. Nogal verwarrend omdat die de keuze geeft tussen low-medium-high en het de indruk geeft dat high=beter, net zoals de overige opties die daar bij staan. NIET DUS!!!

Verder had ik ook beide anti-aliasing opties aangevinkt staan.

Nadat ik Upscaling optie in de config ini file op "upscaling=0" (stond op 2) had gezet, en de standaard anti-aliasing uitgevinkt had (MSAA wel aangevinkt), was ik verlost van de wazige (blurry) waas in het beeld. Ziet er stukken beter uit zo!
Awsom schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:32:
Maar ik snap nog niet helemaal wat nou precies het punt is, en overwinningspunten halen lijkt me nogal makkelijk...
Die overwinningspunten doet me erg aan Kolonisten van Katan denken, en deze feature in Settlers7 zal daar ongetwijfeld door geïnspireerd zijn. Overigens, toen ik in de demo tegen de AI speelde stond die in vrij korte tijd op 3 van 4 overwinningspunten, en ik nog op 0 ! Die AI heeft blijkbaar direct de kerk vrijgespeeld, kerk gebouwd, en monniken aan het werk gezet op het onderzoeken van technologie. Liep hopeloos achter!

[ Voor 27% gewijzigd door Haay op 26-03-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 10:59

Dreanor

Joene

Ik snap het spel niet en dan heb ik enkel de demo.

Maar ik ben maar wat gebouwen aan het bouwen (hout/steen/food) etc. Maar het is mij niet duidelijk hoe de productie ketens liggen, hoeveel ik produceer, etc.

Ok, ik snap het wel, je moet steen/hout voor gebouwen maken, worsten voor hogere productie, etc. Maar het voelt allemaal als ik maar lukraak wat kan doen zonder echt duidelijkheid over de stand van zaken.

Zo heb ik de demo gespeeld zonder vis productie en met, maar er is geen verschil qua resultaat. Hetzelfde geldt voor worst, ook met en zonder productie keten met hetzelfde eindresultaat. Let wel, mijn eindresultaat is een volgebouwd land en enkele buurlanden overgenomen en dan stoppen na een uurtje of twee (AI altijd 3 a 4 overwinningspunten).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-05 15:28
Ik moet toegeven dat ik het een beetje met je eens ben. Ik heb de demo map nu inmiddels een aantal keer gespeeld en soms is het me niet helemaal duidelijk waarom sommige dingen wel of niet werken. Volgens mij is de clustering extreem gevoelig, dus een hele productielijn vrij kort bij elkaar houden. Met zekerheid kan ik het niet zeggen, want het lijkt een beetje random af en toe.

Het spel heeft in ieder geval die typische settlers sfeer en gameplay inclusief bijbehorende moeilijkheidsgraad. De grafische stijl bevalt me goed, al kan ik op de laptop niet alles op max settings draaien.

[ Voor 21% gewijzigd door Morgion op 26-03-2010 18:21 ]

DJI Mini 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het spel binnen gekregen maar ben voor de verandering er niet tevreden mee.
De graphics van het spel zijn blijkbaar te zwaar voor mijn 9600GT in mijn MBP, het geluid onderbreekt steeds.
Heb even de demo gedownload voor Windows om via bootcamp te spelen en daar ging het wel goed.

En het spel heeft me ook niet heel erg blij gemaakt maar hopelijk komt dat wel na de patch als ik er dan pas meer uren insteek.

Heel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_scruffy
  • Laatst online: 26-04-2015
Vandaag m'n eerste empire game gespeeld en gelijk gewonnen :D . sta dr helaas nog niet bij op de leaderboards. Hoop dat dit nog gaat gebeuren. Trouwens is de mentor optie een hele leuke toevoeging. Vandaag een tijdje zitten discussiëren met iemand over het nut van traden wat ie nog niet zo goed begreep. erg leuk om op deze manier wat bij te brengen en dragen.
Het traden gaat echt enorm goed bij mij, waardoor ik minder afhankelijk ben van productie. Maar een ander moet het meer van z'n productie en/of technologie hebben, maar ook dat werkt gewoon lekker. Het sfeertje zit er lekker in. de muziek is ook goed, maar wat aan de schaarse kant. Als je voor lange tijd een map zit te spelen hoor je toch wel vaak hetzelfde langskomen.
Al met al wel een zeer goeie game waar ik weer uren in kan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazytaxi819
  • Laatst online: 29-05 17:07
Even een vraagje, is het spel in het Nederlands? Want ik zag dat het spel bij de uk webshops wel een stuk goedkoper is dan in de NL'se winkels...

goedkoopste (NL) is V&D (prijzencircus) 39,00 euro

[ Voor 14% gewijzigd door crazytaxi819 op 27-03-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik begin anders aardig opgefokt te worden op mijn iMac. Dat speel wil maar niet aan de gang.
Onder OSX klapt de download eruit zodat de vereiste patch maar niet binnenkomt (is 1 uur downloaden en soms haa;t 'ie de 50% wel) en onder Windows7 was de verbinding wel stabiel genoeg maar klapt de verbinding bij opstarten eruit. Het beste van 2 werelden zou het downloaden van de patch voor OSX zijn, maar dat kan dus ook al niet.
Ik besteed nog 1 weekend aan het aan de praat krijgen van een mooi spel, maar anders gaat 'ie gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Ik heb het spel net aangeschaft en na installatie, download hij een patch van 4,5GB. Heeft Ubisoft het hele spel opnieuw gepatched of staat het incompleet op de DVD? Vind het wel maf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Maar waar draait het nou precies om? Je tegenstander zijn stad verwoesten? Of toch meer puur voor de prestige/overwinningspunten gaan? En kun je die overwinningspunten ook halen ZONDER oorlog :9 ?

Verder;
- Hoelang duurt één potje normaliter? En kun je ook samenwerken met spelers tegen een pc oid?
En nog iets, kun je met één cd ook op 2 pc's tegelijkertijd online zijn en tegen elkaar spelen?

[ Voor 13% gewijzigd door Bobmeister op 27-03-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
Weet niet wat die patch gedaan heeft, maar hij start nu wel op na 3 min zwart scherm en muiscursor.
Het lijkt wel rosetta, zo slecht draait ie. Een stuk of 15 FPS, het geluid loopt achter, en hapert soms. Dit is niet leuk spelen. Je zou toch denken dat een MBP unibody 4GB RAM en 9600 GT met 512MB moet werken, maar ik krijg alleen een beetje vloeiende gameplay met alles low. Heel jammer, want de engine van de omgeving is echt mooi.
Hopelijk gaat Ubisoft hier wat mee doen, of komen er nieuwe drivers uit. We wachten af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Awsom schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 12:45:
Maar waar draait het nou precies om? Je tegenstander zijn stad verwoesten? Of toch meer puur voor de prestige/overwinningspunten gaan? En kun je die overwinningspunten ook halen ZONDER oorlog :9 ?
Van mijn ervaring uit de beta: Het gaat om de overwinningspunten. Er zijn (uit m'n hoofd) iets van 12-16 verschillende manieren om die punten te halen. Meeste land bv, grootste leger, maar ook meeste onderzoek, als eerste een kathedraal oid, meeste priesters, meeste geld. Het kan dus zeker zonder oorlog (maar zonder leger is het wel lastiger, omdat je alle leger gerelateerde punten automatisch aan je tegenstander doneert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_scruffy
MrAngry schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 13:41:
[...]

Van mijn ervaring uit de beta: Het gaat om de overwinningspunten. Er zijn (uit m'n hoofd) iets van 12-16 verschillende manieren om die punten te halen. Meeste land bv, grootste leger, maar ook meeste onderzoek, als eerste een kathedraal oid, meeste priesters, meeste geld. Het kan dus zeker zonder oorlog (maar zonder leger is het wel lastiger, omdat je alle leger gerelateerde punten automatisch aan je tegenstander doneert).
Je ervaring uit de beta klopt als een bus!
Hier de victorypoints die je tegenkomt in het spel:
Sun King: Behoudt de meeste prestigepunten met een minimum van 5.
Special Trade Posts: Stuur je handelaren op expeditie naar speciale handelspunten.
Special Sector: Neem de controle over een speciaal aangewezen sector
Generalissimo: Versla het grootste aantal vijandige troepen met een minimum van 50.
Field Marshal: Voor degene met het grootste leger, met een minimum van 20 troepen.
Metropolis: Voor degegne met het grootste aantal werkers, met een minimum van 25.
Fountain of Knowledge: Ontwikkel de meeste technologie, met een minimum van 3
Genius: Ontwikkel de speciaal toegewezen technologie.
Emperor: Behoudt de meeste sectoren in het veld, met een minimum van 3
Bishop's See: Voor de eerste die een kathedraal heeft gebouwd.
Banker: Voor de eigenaar met het meeste geld, met een minimum van 25 munten.
Event Locations: Voor het uitvoeren van een queeste bij een speciale locatie.

Dit zijn de punten die er te behalen zijn. Per game verschilt de hoeveelheid punten die je moet halen en die er te behalen zijn.
Maar het wil dus zeggen dat de een een enorm koninkrijk heeft en daarom 1 victorypoint heeft. En de ander is veel aan het handelen en heeft daardoor veel geld, en dus ook een victorypoint.

Je kunt dus voor het grootste deel langs elkaar heen werken. Een leger bouwen blijft wel van belang. Op zijn minst voor de verdediging van je belangrijke sectoren, of voor het dwarsbomen van anderen bij het behalen van victorypoints (even als reactie op Awsom's vraag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Vandaag wou ik deze game kopen daar ik Settlers een hele leuke serie vind, maar op de doos stond dat je OSX 10.6.3 nodig had. Ikzelf heb de upgrade naar 10.6 nooit gemaakt en heb nu dus 10.5.8. Is dat een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Nogmaals de vraag, die bij mij toch beslist of ik hem nog ga halen.. :P

Kun je met één cd hem op meerdere pc's installeren en op LAN of via internet spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_scruffy
Awsom schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 16:44:
Nogmaals de vraag, die bij mij toch beslist of ik hem nog ga halen.. :P

Kun je met één cd hem op meerdere pc's installeren en op LAN of via internet spelen?
Je kan een dvd op meerder pc's installeren. Het serienummer wordt gebonden aan je account. Zo kun je op verschillende locaties inloggen (niet tegelijkertijd neem ik zo aan) en worden je savegames automatisch gesynchroniseerd.
De LAN functie zit er echter helaas niet in, maar dat zou ook geen nut hebben, gezien je niet met meerdere accounts kunt op 1 serial.

[ Voor 11% gewijzigd door mr_scruffy op 27-03-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Ik speel de demo nu op Windows en heb na een tijdje ene tekort aan "normaal voedsel" hoe kom ik daaraan? Ik heb van alles maar "normaal voedsel" zie ik niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_scruffy
Vis en Brood zijn simple foods.
Brood krijg je door een Grain Barn> Mill> Baker.
En vis door simpel een lodge met fishers bij een visplaats te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 15:38
Is er ergens een overzicht met welke gebouwen er zijn? Want dit heb ik nog niet kunnen vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-03 14:36
Even een vraagje.. Heb net de demo gedownload en even uitgeprobeerd. Nog niet heel erg in kunnen verdiepen, maar zit er eigenlijk een tutorial in de demo? En zo nee, zit er wel een tutorial in de full version?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_scruffy
De eerste missie(s) van de campaign vormen de Tutorial

Betreft de gebouwen:
http://thesettlers.uk.ubi...rs-7/game-info/buildings/
Een overzicht van alle gebouwen en uitbreidingen daarop.

[ Voor 63% gewijzigd door mr_scruffy op 27-03-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230001

Ik heb vandaag de demo binnengehaald en de military branch gespeeld. Voor mij komt deze Settlers dicht in de buurt bij een RTS zoals ik 'm graag speel. Maar begrijp ik goed dat je na elke gewonnen map je kasteel uit kunt bouwen? Want dat vind ik zo mooi aan Anno 1404 dat je jou nederzetting ziet evolueren.

Komende week maar eens wat Freebees opmaken want dit is een mooie game voor tussen de Paaseieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_scruffy
Je verdient geld met het afronden van skimishes en campaign missies. Daarmee kun je nieuwe dingen kopen voor je kasteel en dat kun je er in Castle Forge aanbouwen. Verder niet zo heel veel bijzonders hoor, alleen dat je kasteel als het ware je avatar in het veld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel gaaf dat ze nu van de standaard RTS naar een bordspelachtige Settlers zijn gegaan, Blue Byte is weer lekker op dreef.

Ik had gisteren nog Settlers 7 in m'n handen, maar ik hou mij in, jammer voor Blue Byte. :| Zo maar eens Settlers 2 en 3 spelen en misschien nog de demo van 7. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WybWyb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-05 08:08
Voor mijn MBP 15" uni met de 9400M 256mb is dit spel iets teveel gevraagd denk ik. Het spel is helemaal niet scherp. Ook kom ik niet verder in de campaign mode omdat ik geen muis heb en je een 'missie' moet doen waarmee je de middelste knop van je muis moet indrukken om te kunnen draaien. Beetje jammer...

MBPr 13" - iPhone Xr - iPad Pro 12.9 - Apple Watch 42mm - A7 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330000

Ach had ik hier de pc maar voor!

Zou je deze eerder op 6 vinden lijken of op 5? (De laatste vond ik niets)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 330000 op 30-03-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
WybWyb schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:28:
Voor mijn MBP 15" uni met de 9400M 256mb is dit spel iets teveel gevraagd denk ik. Het spel is helemaal niet scherp. Ook kom ik niet verder in de campaign mode omdat ik geen muis heb en je een 'missie' moet doen waarmee je de middelste knop van je muis moet indrukken om te kunnen draaien. Beetje jammer...
Dit is wel érg makkelijk he.

Anyways, Ik heb het spel gisteren gekocht en het bevalt echt super! Heel erg leuk spel met een mooie setting! Met mijn pc kan ik alles op max draaien waardoor alles er supermooi uit ziet eigenlijk. Ben nu in Missie 3, maar door een F*ck up van mezelf had ik te weinig gold om de missie af te maken (helaas). Maar goed. Vanavond nog een keer proberen en dan naar de volgende missies :)

Het verhaal doet mij heel erg denken aan Knights en Merchants, en dat vond ik vroeger echt een meester spel.

Over de man hierboven, In principe lijkt het niet op 5 of 6, het is totaal anders. en 5 was echt een baggerspel imo. 6 was dan wel weer leuk.

Je kunt het systeem het beste vergelijken met Settlers 2 als ik een goede vergelijking maak.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begin het spel zat te worden. 10.6.3 is uit en hij doet het nog steeds slecht. Volgens mij is er ook geen verschil tussen 9600 en de 9400. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Anoniem: 274511 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:24:
Ik begin het spel zat te worden. 10.6.3 is uit en hij doet het nog steeds slecht. Volgens mij is er ook geen verschil tussen 9600 en de 9400. :S
Wat gaat er slecht dan? De 9600 en 9400 zijn wel budget kaarten die niet echt goed presteren. Dus als je op prestaties doelt, dan heb je gewoon niet de toereikende hardware voor deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:27
Ik heb gisteren ook de demo gespeeld. Leuk spel, deed me inderdaad weer denken aan Settlers 1 op de Amiga. Na het behalen van de missie nog even free roam verder gespeeld, ik moest en zou die tegenstander helemaal van de kaart vegen >:) . Dat moest tenslotte in Settlers 1 ook ;).

Alleen 1 ding begreep ik niet helemaal, mijn rich food productie kwam maar niet op gang omdat mijn pig farms werk weigerden, ook al was er meer dan 300 water en graan op voorraad. Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Het zou mooi zijn als je net als Settlers 1 je logistiek een bepaalde voorrang kon geven aan een bepaald type resources als bijvoorbeeld food of bouwmaterialen. Of een prioriteit waar je resources heen gaan (water naar de bakkers of naar de pig farms). Maar die optie zit er helaas niet niet in volgens mij. Of zit dat wel in de volledige versie?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
RubenDJ schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:30:
Ik heb gisteren ook de demo gespeeld. Leuk spel, deed me inderdaad weer denken aan Settlers 1 op de Amiga. Na het behalen van de missie nog even free roam verder gespeeld, ik moest en zou die tegenstander helemaal van de kaart vegen >:) . Dat moest tenslotte in Settlers 1 ook ;).

Alleen 1 ding begreep ik niet helemaal, mijn rich food productie kwam maar niet op gang omdat mijn pig farms werk weigerden, ook al was er meer dan 300 water en graan op voorraad. Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Het zou mooi zijn als je net als Settlers 1 een bepaalde voorrang kon geven aan een bepaald type resources als bijvoorbeeld food of bouwmaterialen. Of een prioriteit waar je resources heen gaan (water naar de bakkers of naar de pig farms). Maar die optie zit er helaas niet niet in volgens mij. Of zit dat wel in de volledige versie?
Een probleem zou kunnen zijn dat je geen storehouse in de buurt hebt gezet, hierdoor worden de resources niet goed afgevoerd. Tevens moet je volgens mij naast een Pig den ook nog een butcher hebben om worsten te maken.

Wat je het beste kunt doen is bij elk productiegebouw een Storehouse in de buurt zetten, zodat de goederen daar direct afgeleverd kunnen worden en vervolgens door je carriers naar andere Storehouse knooppunten worden gebracht waar ze nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
RubenDJ schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:30:
Alleen 1 ding begreep ik niet helemaal, mijn rich food productie kwam maar niet op gang omdat mijn pig farms werk weigerden, ook al was er meer dan 300 water en graan op voorraad. Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Het zou mooi zijn als je net als Settlers 1 je logistiek een bepaalde voorrang kon geven aan een bepaald type resources als bijvoorbeeld food of bouwmaterialen. Of een prioriteit waar je resources heen gaan (water naar de bakkers of naar de pig farms). Maar die optie zit er helaas niet niet in volgens mij. Of zit dat wel in de volledige versie?
Volgens mij is het ERG nuttig om per sector (waar je productie draait) ook een Storehouse te plaatsen. En je storehouses ook upgraden...

Edit: SpoTs was me voor, maar we hebben hetzelfde advies! :P

Nog wat info over Storehouses van de Settlers 7 site:
The storehouse is a special building that holds resources and goods. Each storehouse has 1-3 carrier workers assigned to it. Carriers move goods from the work yard that gathers/makes them to work yards or special buildings that need them. More storehouses and upgraded storehouses usually move goods more efficiently, allowing your economy to work more smoothly.

[ Voor 23% gewijzigd door Haay op 30-03-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
Hmm dank voor het advies, maar ik had inderdaad in elke sector een volledig geüpgrade storehouse. Ik heb alleen wel de neiging om alles heel erg op te splitsen, bijvoorbeeld een heel gebied wat graan produceert (met wat molens voor het meel en een storehouse), en de bakkers staan dan meer in een residence gebied samen met de tailors etc. In een ander gebied staan dan pig farms met de butchers weer wat verderop (ook weer met een centraal storehouse), het volgende gebied staan dan weer schapen/paarden farms etc.. Wellicht moet ik het wat minder centraliseren.

Wat trouwens wel heel fijn is, is dat je oneindig steen kan hebben d.m.v. de mines. Dit ook om je wegen te kunnen upgraden. Dat is iets wat ik me nog herinner van die oude Settlers, op een gegeven moment was je steen gewoon op.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
RubenDJ schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:48:
Hmm dank voor het advies, maar ik had inderdaad in elke sector een volledig geüpgrade storehouse. Ik heb alleen wel de neiging om alles heel erg op te splitsen, bijvoorbeeld een heel gebied wat graan produceert (met wat molens voor het meel en een storehouse), en de bakkers staan dan meer in een residence gebied samen met de tailors etc. In een ander gebied staan dan pig farms met de butchers weer wat verderop (ook weer met een centraal storehouse), het volgende gebied staan dan weer schapen/paarden farms etc.. Wellicht moet ik het wat minder centraliseren.
Als je geen geupgrade storehouses hebt, heb je er wel meer dan 1 per sector nodig hoor. De workers brengen nl. zelf hun productie naar een storehouse. Als ze daarvoor een km moeten lopen gaat je productie omlaag. Ik zorg meestal dat er bij elke set gebouwen een storehouse in de buurt is. Dit is een verschil t.o.v. S2 waar een worker z'n spullen gewoon bij z'n vlag dumpte.

Ik verwerk wel m'n spullen als het kan dichtbij de source naar halfproducten. Dus graan mill ik bij de farms. Pigfarms bij normale farms, e.d. Bij m'n kasteel staan vooral de residences met de bijbehorende luxe workshops. Wel mooi, je krijgt automatisch echt een stadje met daarbuiten je farms enzo.
Wat trouwens wel heel fijn is, is dat je oneindig steen kan hebben d.m.v. de mines. Dit ook om je wegen te kunnen upgraden. Dat is iets wat ik me nog herinner van die oude Settlers, op een gegeven moment was je steen gewoon op.
Ik upgrade z.s.m. naar prospectors en bouw dan voor iedere mine 2 workshops. Eentje om te minen en eentje om te prospecten. Dan hebben je mines eigenlijk oneindig veel ore en bovendien levert 't je veel steen op. Steen is best wel een issue als je niet uitkijkt.

[ Voor 66% gewijzigd door Hydra op 30-03-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SpoTs schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:29:
[...]

Wat gaat er slecht dan? De 9600 en 9400 zijn wel budget kaarten die niet echt goed presteren. Dus als je op prestaties doelt, dan heb je gewoon niet de toereikende hardware voor deze game.
Grafische ziet het er niet uit, je kan niet eens de higher setting aanvinken en als je alles op mid zet dan stottert het spel. Met de zelfde 9600 kaart speel ik het op windows 7 prima op high/mid dat speelt vloeiend en ziet er prachtig uit.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 10:59

Dreanor

Joene

Zet V-Sync, AA en Anastrophic filtering uit! Scheeld zoveel qua performance en vrij weinig qua graphics (geldt voor elke game).

[ Voor 10% gewijzigd door Dreanor op 30-03-2010 11:01 ]

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Maar het probleem zit in de performance onder OSX, niet in de settings ingame, dat zegt ie al 2 keer nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
MrAngry schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:05:
Maar het probleem zit in de performance onder OSX, niet in de settings ingame, dat zegt ie al 2 keer nu.
Als er dus 2 mensen het niet begrijpen betekend dat het niet duidelijk is.

Anyways, als je problemen hebt met je OS in combi met dit spel, dan kun je beter naar Spielerij en problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
Wat ik deed (centraliseren van productie) is inderdaad niet slim, zie ook deze post op het Settlers forum. Ik kan dus beter zoals Hydra ook al zegt gewoon de ketens dicht bij elkaar houden.

Ik voel weer een verslaving opkomen :9

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
RubenDJ schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:19:
Wat ik deed (centraliseren van productie) is inderdaad niet slim, zie ook deze post op het Settlers forum. Ik kan dus beter zoals Hydra ook al zegt gewoon de ketens dicht bij elkaar houden.

Ik voel weer een verslaving opkomen :9
Die jeuk heb ik inderdaad ook :/ prachtig spel is dit, weer een mooie versie van Settlers op de plank!

Trouwens, hoever zijn jullie in de campaign?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Ik bouw ketens in één sector. Sector voor brood, voor kleding, munten etc. En bijna elke sector wel 2 pakhuizen (in campaign, kan ik nog niet upgraden).

Ben btw bij missie 5 in de campaign :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:48
dat je teweinig geld hebt voor musketeers was ook een probleem in de beta.
stond toen nog vermeld in de release notes dat je daar op moest letten,en dat je anders opnieuw moest beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Oke, DRM in apart topic en hier weer over Settlers :)

Kan hem helaas niet spelen, heb een nieuwe laptop gekocht Acer 1810tz en mijn Asus F3-Ka de deur uit gedaan. Heb de demo proberen te draaien, maar was zo traag als dikke stront. Ik heb altijd van Settlers genoten, zeer verslavend en leuk om te spelen. Have Fun !

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Dit topic is niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over DRM, dus graag terug ontopic.

En omdat het toch doorging over DRM heb ik een hele serie reacties verplaatst, vanaf deze post, naar Game piraterij: De harde cijfers.. Nu graag wel ontopic verder.

[ Voor 60% gewijzigd door PromoX op 30-03-2010 14:27 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
PromoX schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:09:
[mbr]Dit topic is niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over DRM, dus graag terug ontopic.[/]

En omdat het toch doorging over DRM heb ik een hele serie reacties verplaatst, vanaf deze post, naar Game piraterij: De harde cijfers.. Nu graag wel ontopic verder.
Dank u :)

Hebben jullie al dingen kunnen kopen uit de Uplay store trouwens? Je kunt daar allerlei diverse kleine modificaties voor je settlement aanschaffen door middel van coins die je krijgt van missies of andere dingen wat ik nog niet weet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Mja, het lijkt me dat draconische DRM in een spel wel degelijk in het topic van dat spel past, maar het werd idd wat offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-06 17:04
Spel vandaag gehaald kwam er thuis pas achter dat je een constante verbinding met het internet gehaald toen maar teruggebracht als ik het niet in de vakantie kan spelen...
Toch te achterlijk voor woorden dat dat nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florisjan
  • Laatst online: 25-05 21:14
Ik ben aangekomen in het campaign level waar je met Dracorian samen moet werken (A Father's revenge/10) Het lijkt er imo op dat ik geforceerd word om het handelssysteem te gebruiken, terwijl dit me niet zo veel boeit.
Kan iemand me vertellen hoe ik deze level kan winnen zonder al te veel moeite te doen?

En nog een vraagje, als een enemy een technology researched, is deze dan voor mij ook beschikbaar (en andersom?) Ik heb geprobeerd hier achter te komen door goed op te letten maar heb het toch iedere keer te druk met het spelen zelf :)

[ Voor 1% gewijzigd door florisjan op 30-03-2010 15:31 . Reden: Naam level toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
florisjan schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:28:
Ik ben aangekomen in het campaign level waar je met Dracorian samen moet werken (A Father's revenge/10) Het lijkt er imo op dat ik geforceerd word om het handelssysteem te gebruiken, terwijl dit me niet zo veel boeit.
Kan iemand me vertellen hoe ik deze level kan winnen zonder al te veel moeite te doen?

En nog een vraagje, als een enemy een technology researched, is deze dan voor mij ook beschikbaar (en andersom?) Ik heb geprobeerd hier achter te komen door goed op te letten maar heb het toch iedere keer te druk met het spelen zelf :)
Haha, Nee als een vijand een research doet, krijg jij die niet. Wat je wel kunt doen is als hij nog aan het researchen is, hem te outbidden met meer priest's. Dan krijg jij hem.
Voxyn schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:23:
Spel vandaag gehaald kwam er thuis pas achter dat je een constante verbinding met het internet gehaald toen maar teruggebracht als ik het niet in de vakantie kan spelen...
Toch te achterlijk voor woorden dat dat nodig is...
Stond ook op het doosje he, had je weer een reis gescheeld ;-)

[ Voor 19% gewijzigd door Dakreal op 30-03-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WybWyb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-05 08:08
De performance van het spel ligt idd aan OSX, ik heb em net even op mn iMac onder osx geinstalleerd en daar deed ie et ook kut, toen even op Windows7 op mn iMac en hij draait super.

MBPr 13" - iPhone Xr - iPad Pro 12.9 - Apple Watch 42mm - A7 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florisjan
SpoTs schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:39:
[...]

Haha, Nee als een vijand een research doet, krijg jij die niet. Wat je wel kunt doen is als hij nog aan het researchen is, hem te outbidden met meer priest's. Dan krijg jij hem.
Ik had zo'n vermoeden. Maakt het research gedeelte wel een uitdaging!

Ik was even vergeten dat je niet alleen met soldaten sectors over kunt nemen, dus level 10 is al geen probleem meer.

Ik heb zojuist mijn eerste crash gehad, waarschijnlijk te weinig video geheugen (256MB), gebeurde in s6 ook vaak als het te druk werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
florisjan schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:22:
[...]

Ik had zo'n vermoeden. Maakt het research gedeelte wel een uitdaging!

Ik was even vergeten dat je niet alleen met soldaten sectors over kunt nemen, dus level 10 is al geen probleem meer.

Ik heb zojuist mijn eerste crash gehad, waarschijnlijk te weinig video geheugen (256MB), gebeurde in s6 ook vaak als het te druk werd.
Oh das wel zuur :/, hmm volgens mij kun je ook met goederen/coins/priests de boel overnemen. Weet nog niet hoe dat werkt, maar dacht zoiets gezien te hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door Dakreal op 30-03-2010 17:28 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
florisjan schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:22:
Hoe kun je dat ook doen dan?

Edit: kennelijk kan je briben. Die optie had ik nog niet gevonden :)

[ Voor 12% gewijzigd door Hydra op 30-03-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:41
Same story hier. Heb een hackingtosh kan dus mooi het spel ook onder win7 proberen en daar gaat het gewoon super met mijn 4870. In osx is het net speelbaar op mid settings.

Denk dat het komt doordat het een ciderport is.

ben benieuwd hoe het gaat met steam straks. Ik hoop echt dat men bij Value daar meer aandacht aan besteed.
[/quote]
TransGaming Brings Settlers 7: Paths to a Kingdom to Mac

TransGaming Inc. (TSX-V: TNG), has announced that video game publisher, Ubisoft® (PARIS: UBI.PA), has collaborated with TransGaming to bring The Settlers 7: Paths to a Kingdom™ video game to Mac® via TransGaming's Cider Portability Engine. TransGaming, a leading developer of portability technologies for the electronic entertainment industry, brings the Mac® version of The Settlers 7 Paths to a Kingdom™ simultaneously with the PC release to both traditional retailers and online merchants including gametreeonline.com.
[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Heb hem net even gedownload voor de Mac, omdat er alleen een PC demo is en ik hem toch eerst uit wil proberen voordat ik er 60 euro voor betaal.

Hoop dat ik hem aan de praat krijg, na installatie is die gelijk een patch gaan downloaden die óf van een hele trage server komt of belachelijk groot is. Hij gaat echt met een slakkentempo en ik kan toch echt met 3MB/s downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 13:46
Als het een CiderPort is zal hij waarschijnlijk wel onder Wine kunnen draaien, onder dezelfde langzamere omstandigheden als Cider....

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SpoTs schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:21:
[...]
Over de man hierboven, In principe lijkt het niet op 5 of 6, het is totaal anders. en 5 was echt een baggerspel imo. 6 was dan wel weer leuk.

Je kunt het systeem het beste vergelijken met Settlers 2 als ik een goede vergelijking maak.
Wauw, in dat geval overweeg ik zelfs een nieuwe pc XD Hij staat in ieder geval op de lijst met spellen die ik op een evt. nieuwe pc zal spelen! :D S2 was de beste uit de serie naar mijn mening ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florisjan
Uh oh, in level 10 waar ik het over had is ie dus gecrashed. Nu kan ik geen enkele savegame gemaakt gedurende dat level meer openen, had er toch een stuk of 5 (inclusief auto/quicksave)

Heb erg weinig zin om het hele level opnieuw te gaan spelen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

Heb hem toch ook maar gekocht voor mijn vriendin, als zij hem zat is kan ik hem altijd nog spelen, neem aan met de nieuwe DRM dat ik hem nu wel op meerdere pc's kan installeren (en dan niet tegelijk spelen?)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Als je hem hebt geïnstalleerd moet je een Ubisoft account aanmaken, en vervolgend een key invoeren, deze wordt aan je account gekoppeld.

Je kan hem dan op zoveel pc's installeren als jij zelf wil, je moet alleen wel altijd het zelfde Ubisoft account gebruiken. Ik raad je vriendin dus aan niet dUsHii93star als gebruikersnaam te kiezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Toch gekocht, nu al spijt van...

"Network problems"

Tok op zeg :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dreanor schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:01:
Zet V-Sync, AA en Anastrophic filtering uit! Scheeld zoveel qua performance en vrij weinig qua graphics (geldt voor elke game).
Zou ik met deze specs kunnen spelen als ik al die dingen uitzet denk je?

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/53war9.png
Hierboven een pic van een html van mijn pc gemaakt door Belarc Advisor, ik hoop dat jullie daaruit kunnen zien of het kan :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Let op:
Discussie over DRM mag in Game piraterij: De harde cijfers.