Iemand de nieuwe patch (van vandaag) al geprobeerd en zo kunnen dealen met de inlogproblemen? Heb de patch al gedownload & installed, maar nog steeds geen connectiemogelijkheid.
Ik krijg geen patch te zien als ik opstart. Moet je die gewoon ergens vandaan plukken dan, want op de Ubisoft site is de laatste patch van alle spel mogenlijkheden uit 2008 ofzo.
Howdy!
Ik probeer vanavond nog wel een keer te connecten, want er is geen enkele feedback van Ubi. Gelukkig heb ik een key op de kop getikt voor 21 euro dus zo duur was het nou ook weer niet, maar ik krijg er langzamerhand wel spijt van.
[ Voor 29% gewijzigd door ulTimaS op 05-04-2010 15:45 ]
Verwijderd
Hier nog altijd niet...
Vond dit wel een mooie, geplaatst op ubi forum:
Vond dit wel een mooie, geplaatst op ubi forum:
Geloof er geen donder van maar wel leuk om die speculatie te lezen ^^Rumour says attacks are being made on Ubi servers as a protest against their DRM-tech. Not sure where to stand in this debate as pirated software doesn't venue game development. Problem is non-functioning legal games venue developers even less. Either way this is a major crack in Ubi's armour worldwide. Sad thing is none of this helps us or the pirates to play the game anytime earlier.
dan ben je waarschijnlijk de enige,want hier en bij 2 vrienden van mij lukt het dus echt nietDemoZ schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:49:
Update: ik zit erin!
dan heb je mazzel, want ik zit er nog steeds niet in.DemoZ schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:49:
Update: ik zit erin!
Update: en ik ben er weer uit :-).
Kreeg bij eerdere poging de mogelijkheid om mijn opties te resetten, alvorens niet in te kunnen loggen. Nu was ik ingelogd en wou ik weer graphics op high zetten. En toen liep ie weer vast.
Kom er nu weer niet in
Kreeg bij eerdere poging de mogelijkheid om mijn opties te resetten, alvorens niet in te kunnen loggen. Nu was ik ingelogd en wou ik weer graphics op high zetten. En toen liep ie weer vast.
Kom er nu weer niet in
Verwijderd
...wel vervelend zo, dit is het eerste spel waarvan ik vermoed dat een gekraakte versie beter zou werken dan een legale...
volgens mij is er het gevaar dat de mensen afgeschrikt worden door de foute security boel zoals bij spore...
volgens mij is er het gevaar dat de mensen afgeschrikt worden door de foute security boel zoals bij spore...
Tja gemixte gevoelens hier. Steam was in het begin ook een drama. Ik vind het echter wel onrechtmatig dat zelfs een singleplayer of skirmish niet gespeeld kan worden, als Ubisoft even besluit te crashen.
Verwijderd
Ik heb een key gekocht via g2play.net en vervolgens een image van nieuwsgroepen afgetrokken.
na de installatie download hij een update, maar bij het installeren van de update komt deze melding:
Trying to get update information to C:\Users\Frank\AppData\Local\Temp\ubiA562.tmp.
Found update (Patch, all, all).
Trying to download update file from http://static3.cdn.ubi.co...7/the_settlers_7_1.02.exe. Destination: C:\Users\Frank\AppData\Local\Temp\ubiA718.tmp.exe.
Successfully downloaded update file.
Verifying downloaded file's CRC: 85df3071. Expected: b69aada.
The downloaded file CRC does not match the CRC specified in the version file.
The downloaded file had an error.
iemand enig idee?
na de installatie download hij een update, maar bij het installeren van de update komt deze melding:
Trying to get update information to C:\Users\Frank\AppData\Local\Temp\ubiA562.tmp.
Trying to download update file from http://static3.cdn.ubi.co...7/the_settlers_7_1.02.exe. Destination: C:\Users\Frank\AppData\Local\Temp\ubiA718.tmp.exe.
iemand enig idee?
Ja ik had het zelfde, gewoon even de update zelf downloaden en installeren, je kreeg als het goed is de optie daarvoor na het mislukken.Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:10:
Ik heb een key gekocht via g2play.net en vervolgens een image van nieuwsgroepen afgetrokken.
iemand enig idee?
Verwijderd
Gemixte gevoelens?
Ik kan me hier niks gemixt bij bedenken, ik heb een spel gekocht en kan hem niet spelen omdat die bagger servers er weer eens uit liggen.
Ze moeten er voor zorgen dat het goed werkt óf gewoon niet gebruiken..
Krijgen wij nu ook gratis nieuwe spellen?

Gratis nieuwe spellen zou wel chill zijn, hoop dat ze dan wel een paar mac games erbij gooien want anders heb k er natuurlijk niks an... Twitter is trouwens ook down gegaan...
MBPr 13" - iPhone Xr - iPad Pro 12.9 - Apple Watch 42mm - A7 III
Twitter??? What's next: Google?WybWyb schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:15:
Gratis nieuwe spellen zou wel chill zijn, hoop dat ze dan wel een paar mac games erbij gooien want anders heb k er natuurlijk niks an... Twitter is trouwens ook down gegaan...
Fijne boel.
Ik had me met een spam accountje geregistreerd voor de demo. Toen ik de volledige versie installeerde heeft 'ie die gegevens gebruikt om mijn account te koppelen.
Op zich niet erg, maar ik heb een willekeurige geboortedatum ingevuld. Nu ik mijn wachtwoord niet weet moet ik mijn e-mail PLUS geboortedatum opgeven.
Ik heb via mijn registratiemail gelukkig nog een link gevonden om zonder geboortedatum mijn wachtwoord te kunnen wijzigen, maar als ik de link die ze mailen gebruik, zeggen ze dat die link expired is. Nu maar hopen dat dat komt omdat het forum overbelast is.
En ja, ik kan ook niet inloggen. Als dat zo blijft gaat 'ie deze week retour winkel. Er is mij een niet-werkend product verkocht.
Ik had me met een spam accountje geregistreerd voor de demo. Toen ik de volledige versie installeerde heeft 'ie die gegevens gebruikt om mijn account te koppelen.
Op zich niet erg, maar ik heb een willekeurige geboortedatum ingevuld. Nu ik mijn wachtwoord niet weet moet ik mijn e-mail PLUS geboortedatum opgeven.
Ik heb via mijn registratiemail gelukkig nog een link gevonden om zonder geboortedatum mijn wachtwoord te kunnen wijzigen, maar als ik de link die ze mailen gebruik, zeggen ze dat die link expired is. Nu maar hopen dat dat komt omdat het forum overbelast is.
En ja, ik kan ook niet inloggen. Als dat zo blijft gaat 'ie deze week retour winkel. Er is mij een niet-werkend product verkocht.
Lachenriffey#4 schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:25:
Fijne boel.
Verwijderd
Het installeren van de updates is gelukt,
Nu alleen nog het connecten met de servers haha
Nu alleen nog het connecten met de servers haha
Ondertussen is dat gelukt.DemoZ schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:28:
[...]
Lachen. Succes met het uitpluizen van de geboortedatum haha!
Twitteren op #ubisoft lucht wel op. Wat een slechte reclame voor ze!
Kan net inloggen. Helaas te weinig tijd over om een potje te doen nu aangezien je het spel niet op pauze kan zetten in multiplayer. Hopenlijk vanavond dan.
Howdy!
Bij mij nog steeds het zelfde liedje! Ik heb denk ik tot nu toe nog maar 2 uur kunnen gamen!!Seraphyn schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:52:
Kan net inloggen. Helaas te weinig tijd over om een potje te doen nu aangezien je het spel niet op pauze kan zetten in multiplayer. Hopenlijk vanavond dan.
Belachelijk!
[ Voor 0% gewijzigd door Siemy op 05-04-2010 17:06 . Reden: typo ]
Is 1.02 niet de laatste versie?DemoZ schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:37:
Iemand de nieuwe patch (van vandaag) al geprobeerd en zo kunnen dealen met de inlogproblemen? Heb de patch al gedownload & installed, maar nog steeds geen connectiemogelijkheid.
Hij liep net vast en kan er niet meer inkomen. Was net met een mooi castle design bezig
Howdy!
Die heb ik net voor de zekerheid maar gedownload en gedraaid (http://static3.cdn.ubi.co...7/the_settlers_7_1.02.exe) maar dat helpt ook niet.
Overigens is niet alles offline. Ik word in het eerste schermpje aangemeld, en ook komt er even snel het checken van de versie voorbij. Dus dat gaat wel goed.
Nee maar dat is ook alles. Ik erger me echt dood dat ubisoft helemaal niks van zich laat horen. Komop dat spel is al zeker 4-5 uur offline. Een tekstje posten met uitleg wat er aan de hand is en wat ze eraan gaan doen kost misschien 5 minuten.
MBPr 13" - iPhone Xr - iPad Pro 12.9 - Apple Watch 42mm - A7 III
Verwijderd
Ik denk dat het onverstandig is om met deze DRM op feestdagen te spelen, en misschien zelfs in het weekend. Ik vermoed dat het meer gemaakt is op het normale gebruik, en niet de uitschieters zoals met feestdagen. Uiteindelijk is het aan Ubi wanneer je kan spelen, ik neem aan dat ze uiteindelijk wel een marge inbouwen.
Echt te triest voor woorden..
Verwijderd
Kost geld he, misschien hebben ze dat al wel gedaan bij hun aandeelhouders.WybWyb schreef op maandag 05 april 2010 @ 17:25:
Nee maar dat is ook alles. Ik erger me echt dood dat ubisoft helemaal niks van zich laat horen. Komop dat spel is al zeker 4-5 uur offline. Een tekstje posten met uitleg wat er aan de hand is en wat ze eraan gaan doen kost misschien 5 minuten.
Ben ik met je eens. Daar heb ik ook al een support-request voor aangemeld. Ik wil weten wat er aan de hand is en hoe lang het gaat duren.WybWyb schreef op maandag 05 april 2010 @ 17:25:
Ik erger me echt dood dat ubisoft helemaal niks van zich laat horen. Komop dat spel is al zeker 4-5 uur offline. Een tekstje posten met uitleg wat er aan de hand is en wat ze eraan gaan doen kost misschien 5 minuten.
Ben het halve weekend onderweg met familieverplichtingen en zo, en had vanmiddag even kunnen spelen. Dat gaat dus niet door.
Het lullige vind ik dat je dankzij hun geweldige systeem niet eens single player de tutorial levels kunt spelen.
Dat zou me ook totaal niets verbazen idd. Maar! Zorg dan dat gebruiker gewoon het spel kan spelen, dan maar even geen multiplayer. Nu kunnen we helemaal niets!Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 17:29:
Ik denk dat het onverstandig is om met deze DRM op feestdagen te spelen, en misschien zelfs in het weekend. Ik vermoed dat het meer gemaakt is op het normale gebruik, en niet de uitschieters zoals met feestdagen. Uiteindelijk is het aan Ubi wanneer je kan spelen, ik neem aan dat ze uiteindelijk wel een marge inbouwen.
En daar betaal je 39 euro voor.
Het blootleggen van iemands zijn gegevens, ongeacht of het publiekelijk te vinden is of niet, is niet gewenst en de bedoeling hier op tweakers.
[ Voor 77% gewijzigd door psychoclown op 05-04-2010 22:20 ]
Verwijderd
Dat is een van de redenen dat deze DRM krom is, wat ik ook belachelijk vond is dat derden kunnen bepalen wie er niet mag spelen. Zo was er bij de Duitse Silent Hunter 5 collectors edition een swastika in de handleiding gevonden, Ubi moest ze allemaal terughalen en heeft al de licenties van de collectors edition kopers tijdelijk geblokkeerd. Dat kan dus ook in andere situaties gebeuren.
Ja, stel je toch eens voor, dat een hoop mensen een spel gaan kopen en dat gaan spelen als ze daadwerkelijk vrij zijnVerwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 17:29:
https://niels.nu
Zou je je geld kunnen terugeisen? Ik bedoel, ze leveren gewoon een product wat niet werkt. Daar heb je volgens de nederlandse consumentenwet gewoon recht op. In Amerika ligt het nog mooier, waneer komt de eerste rechtzaak voor emotionele schade? Die is ZO makkelijk te winnen!
Eerste ervaring met DRM, nu snap ik ook waarom iedereen er een hekel aan heeft
.
Ja, volgens mij wel. Of het je lukt is een tweede, maar terwijl JIJ aan alle voorwaarden voldoet kun je je gekochte product niet gebruiken.Zingo schreef op maandag 05 april 2010 @ 17:45:
Zou je je geld kunnen terugeisen? Ik bedoel, ze leveren gewoon een product wat niet werkt. Daar heb je volgens de nederlandse consumentenwet gewoon recht op. In Amerika ligt het nog mooier, waneer komt de eerste rechtzaak voor emotionele schade? Die is ZO makkelijk te winnen!
Ik heb 'm dit weekend gekocht, en nog nauwelijks kunnen spelen. Als dit zo blijft ga ik er van de week mee terug.
Verwijderd
Alt-tab is de moderne bosskey, misschien rekent Ubi daar op ofzo.Hydra schreef op maandag 05 april 2010 @ 17:45:
[...]
Ja, stel je toch eens voor, dat een hoop mensen een spel gaan kopen en dat gaan spelen als ze daadwerkelijk vrij zijn
Huidige 'klachten' threadje bij Ubi: http://forums.ubi.com/eve...8&r=1341093948#1341093948
Ander topic met overzicht van mensen die last hebben: http://forums.ubi.com/eve...1083365/m/9121044648/p/36
Ze moedigen iedereen aan om tickets in te dienen omdat de forums niet als graadmeter gebruikt worden, dus iedereen even een ticket indienen: http://ubisoft.custhelp.c...g/php/enduser/std_alp.php
Update:
Forums zijn nu ook overbelast, kan dus ff duren voordat je een pagina krijgt.
Ander topic met overzicht van mensen die last hebben: http://forums.ubi.com/eve...1083365/m/9121044648/p/36
Ze moedigen iedereen aan om tickets in te dienen omdat de forums niet als graadmeter gebruikt worden, dus iedereen even een ticket indienen: http://ubisoft.custhelp.c...g/php/enduser/std_alp.php
Update:
[ Voor 9% gewijzigd door CMG op 05-04-2010 18:26 ]
Verwijderd
lol sinds 14u deze middag krijg ik enkel system error als ik surf naar forums.ubi.com/******* een ticket loggen gaat evenmin... Hoe stom is dit? een dagje vrij, nog eens tijd om te gamen... ben een van de velen die nu spijt heeft settlers 7 te kopen. Ik hoop dat er snel een pirate versie uit is dat ik die kan spelen ipv mijn "legale" die niet werkt... fuckers van ubisoft!CMG schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:25:
Huidige 'klachten' threadje bij Ubi: http://forums.ubi.com/eve...8&r=1341093948#1341093948
Update:
Ik kan mijn geld ook niet terugkrijgen omdat ik de code al hebt gebruikt. Ik eis een compensatie van Ubisoft, vrijdag was dit al en nu vandaag ook al.
Ben nu ingelogd, alleen het menu is retetraag. Ik heb net wat in de options lopen kloten en zit...
//laat maar, dikke vastlopert... direct opnieuw proberen, ...SERVER NOT AVAILABLE...
Heerlijk hè, die frustratie
//laat maar, dikke vastlopert... direct opnieuw proberen, ...SERVER NOT AVAILABLE...
if it ain't broke, break it and learn
Ja, en ik heb weinig tijd om games te spelen, en als ik tijd heb om Settlers 7 te spelen. Server not availableXcEll schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:57:
Ben nu ingelogd, alleen het menu is retetraag. Ik heb net wat in de options lopen kloten en zit...
nu al 6 uur plat!!!!! Ook al is het maar een teken van leven aan ubi's kant.
Dat heb ik dus ook.Rockvee2 schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:57:
[...]
Ja, en ik heb weinig tijd om games te spelen, en als ik tijd heb om Settlers 7 te spelen. Server not available
[ Voor 63% gewijzigd door ulTimaS op 05-04-2010 18:59 ]
Ubisoft compenseert pc-gamers na uitvallen servers
Door Jurian Ubachs, vrijdag 26 maart 2010 09:20, views: 18.321
Uitgever Ubisoft heeft pc-gamers die door serverproblemen bij de Franse uitgever hun games niet konden spelen, een gratis game aangeboden. Zij hebben een code ontvangen waarmee zij dit goedmakertje kunnen downloaden.
Zouden we het nog een keer krijgen?
Door Jurian Ubachs, vrijdag 26 maart 2010 09:20, views: 18.321
Uitgever Ubisoft heeft pc-gamers die door serverproblemen bij de Franse uitgever hun games niet konden spelen, een gratis game aangeboden. Zij hebben een code ontvangen waarmee zij dit goedmakertje kunnen downloaden.
Zouden we het nog een keer krijgen?
Het is ook zo heerlijk omslachtig om een server error message te krijgen tijdens het opstarten van het spel.
Terwijl de game voor het opstarten een verbinding zoekt met de server, deze dus vindt en dan het spel opstart.
Waarom, niet eerst even kijken of de server online is. Dit scheelt ook al veel irritaties!
Terwijl de game voor het opstarten een verbinding zoekt met de server, deze dus vindt en dan het spel opstart.
Waarom, niet eerst even kijken of de server online is. Dit scheelt ook al veel irritaties!
Verwijderd
Ik vermoed dat ze verschillende servers gebruiken voor de UBI login (die gewoon goed werkt) en de DRM (die de foutmelding aan het begin van de game veroorzaakt).Siemy schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:01:
...
Dit staat niet op zichzelf. Het eerste weekend na de introductie van Assasins Creed II lagen de drm servers er ook al uit. En nu hetzelfde met Settlers 7. Toeval? Lijkt me niet. Ubisoft heeft zijn zaakjes duidelijk niet op orde! Ook na het uitvallen van de DRM servers van assasinscreed hebben zij geen adequate maatregelen genomen om dit verder te voorkomen. Pure laksheid!
Ik ga maar eens Ubisoft morgen bellen. Vragen om een compensatie van de 2 verloren dagen (vandaag en vrijdag)
's avonds spelen zit er dus blijkbaar ook niet meer in..
Morgen inderdaad maar eens Ubisoft bellen, dit is echt belachelijk.
Morgen inderdaad maar eens Ubisoft bellen, dit is echt belachelijk.
Howdy!
Op je vrije dag spelen zit er ook niet in. Maar het is eigenlijk zo
Ubisoft heeft het geld al, waarom dan nog om je klanten geven?
Bluebyte ( de maker) kan hier niks aan doen , Ubisoft heeft dit DRM systeem erop gezet
Ubisoft heeft het geld al, waarom dan nog om je klanten geven?
Bluebyte ( de maker) kan hier niks aan doen , Ubisoft heeft dit DRM systeem erop gezet
Verwijderd
Wil net een paar uurtjes spelen doet hij het niet..... Als dit vaker voorkomt (dit is mijn eerste keer) stuur ik hem terug nar Ubisoft en vraag ik mijn geld terug. Ik vind het te zot voor woorden, en zo te horen is dat de hele dag al het geval, belachelijk.
Ik heb nog helemaal niet kunnen spelenVerwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:44:
Wil net een paar uurtjes spelen doet hij het niet..... Als dit vaker voorkomt (dit is mijn eerste keer) stuur ik hem terug nar Ubisoft en vraag ik mijn geld terug. Ik vind het te zot voor woorden, en zo te horen is dat de hele dag al het geval, belachelijk.
Is het niet zo dat je volgens consumentenrecht dat je recht hebt op een degelijk product?
Nu is het dan niet voor Games bij mij bekend.
Maar elektronica: http://www.consuwijzer.nl..._een_ondeugdelijk_product
Maar daarin staat ook gewoon dat je het spel moet retouren naar de winkel waar je hem hebt gekocht.
Zelf heb ik ook een dag niet kunnen spelen. Maar ik denk nog even te wachten tot vrijdag, dan bellen met support.
Nu is het dan niet voor Games bij mij bekend.
Maar elektronica: http://www.consuwijzer.nl..._een_ondeugdelijk_product
Maar daarin staat ook gewoon dat je het spel moet retouren naar de winkel waar je hem hebt gekocht.
Zelf heb ik ook een dag niet kunnen spelen. Maar ik denk nog even te wachten tot vrijdag, dan bellen met support.
De website van Ubi gaat ook erg snel merk ik:
"Welcome To Ubisoft" - With us, shape the entertainment industry of tomorrow - today.... (ah ah ah... definities???)
Ondertussen zijn er meer dan 800 berichten op hun forum gepost, enkele boze antwoorden van mods (blijkbaar vinden ze het niet leuk als mensen elkaar aansporen om niet te betalen en om het spel te downloaden) maar nog steeds geen officieel antwoord.
Settlers 7 gaat zo erg lekker de boeken in. Zonde van het spel, dat volgens mij juist erg leuk zou moeten zijn! Maar nu een vieze bijsmaak krijgt, een negative wel te verstaand. Als programmeur zou dat denk ik redelijk pijn moeten doen, al jouw positieve energie in een mooi product gestopt, dat binnen een korte tijd met de grond gelijk wordt gemaakt door een paar TOP managers die vinden dat er een strenge DRM regel op het spel zou moeten zitten.
Te streng!
De wereld consument verliest zijn geduld, Imago schade voor Blue Bird en Ubi, aandeelhouders zullen antwoorden willen zien.
Ook deze methode van DRM zullen we, gelukkig, niet erg snel meer tegenkomen. Deze manier van DRM heeft zijn draagvlak nu wel verloren. Het wordt misschien eens tijd dat de industrie eens kiest voor 1 algemene game DRM methode; waarbij de eerlijke consument niet geraakt wordt of zal worden in de toekomst.
Ik ben in iedergeval diep teleur gesteld in Ubisoft, mijn gevoel zegt dat Blue Bird hier redelijk buitenstaan, maar de uitgever deze DRM manier verplicht steld aan zijn games.
"Welcome To Ubisoft" - With us, shape the entertainment industry of tomorrow - today.... (ah ah ah... definities???)
Ondertussen zijn er meer dan 800 berichten op hun forum gepost, enkele boze antwoorden van mods (blijkbaar vinden ze het niet leuk als mensen elkaar aansporen om niet te betalen en om het spel te downloaden) maar nog steeds geen officieel antwoord.
Settlers 7 gaat zo erg lekker de boeken in. Zonde van het spel, dat volgens mij juist erg leuk zou moeten zijn! Maar nu een vieze bijsmaak krijgt, een negative wel te verstaand. Als programmeur zou dat denk ik redelijk pijn moeten doen, al jouw positieve energie in een mooi product gestopt, dat binnen een korte tijd met de grond gelijk wordt gemaakt door een paar TOP managers die vinden dat er een strenge DRM regel op het spel zou moeten zitten.
Te streng!
De wereld consument verliest zijn geduld, Imago schade voor Blue Bird en Ubi, aandeelhouders zullen antwoorden willen zien.
Ook deze methode van DRM zullen we, gelukkig, niet erg snel meer tegenkomen. Deze manier van DRM heeft zijn draagvlak nu wel verloren. Het wordt misschien eens tijd dat de industrie eens kiest voor 1 algemene game DRM methode; waarbij de eerlijke consument niet geraakt wordt of zal worden in de toekomst.
Ik ben in iedergeval diep teleur gesteld in Ubisoft, mijn gevoel zegt dat Blue Bird hier redelijk buitenstaan, maar de uitgever deze DRM manier verplicht steld aan zijn games.
[ Voor 0% gewijzigd door Siemy op 05-04-2010 22:05 . Reden: typo ]
Het lijkt er op dat de servers het weer doen want ik zit er net weer in
Intel core i7-6700k, Asus Z170 pro gaming, Crosair vengeance lpx 8GB. Asus Geforce GTX 960
Bird = Byte.
Maar inderdaad, het is compleet de schuld van Ubisoft, wat ik normaal gesproken toch een goede uitgever vindt en een belangrijke Europese concurrent voor het vaak zuigende EA-Games.
Ik dacht eerst dat het iets van een aanval was van een aantal hackers maar krijg steeds meer het vermoeden dat een simpele reset o.i.d. een oplossing kan bieden omdat niemand, maar dan ook NIEMAND 1 woord van de hele Ubisoft organisatie krijgt en alleen maar wat nietszeggende reacties van een moderator die niet eens in zijn eigen subforum opereert.
Maar inderdaad, het is compleet de schuld van Ubisoft, wat ik normaal gesproken toch een goede uitgever vindt en een belangrijke Europese concurrent voor het vaak zuigende EA-Games.
Ik dacht eerst dat het iets van een aanval was van een aantal hackers maar krijg steeds meer het vermoeden dat een simpele reset o.i.d. een oplossing kan bieden omdat niemand, maar dan ook NIEMAND 1 woord van de hele Ubisoft organisatie krijgt en alleen maar wat nietszeggende reacties van een moderator die niet eens in zijn eigen subforum opereert.
Ik zit er eindelijk in na 9 uur!!
Klein voordeeltje voor Ubisoft: als het om gamers gaat dan is het collectief geheugen niet zo heel sterk. Zodra alles weer werkt is alles weer snel vergeten. Tis echter gewoon niet netjes om een discutabel systeem zo lang zo slecht te laten functioneren en dan ook nog eens zo summier hierover te informeren.Siemy schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:05:
De website van Ubi gaat ook erg snel merk ik:
Te streng!
Ja hij doet hetPulpje1974 schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:10:
Het lijkt er op dat de servers het weer doen want ik zit er net weer in
Maar nu is de vrije dag voorbij . Settlers is een prachtgame en ik zal ook gewoon de uitbreiding kopen maar de DRM moet losser worden
Verwijderd
Er zijn tal van opfrissers, in de vorm van user reviews, zoals op de verschillende reviewsites, Amazon en metacritic.DemoZ schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:12:
[...]
Klein voordeeltje voor Ubisoft: als het om gamers gaat dan is het collectief geheugen niet zo heel sterk. Zodra alles weer werkt is alles weer snel vergeten. Tis echter gewoon niet netjes om een discutabel systeem zo lang zo slecht te laten functioneren en dan ook nog eens zo summier hierover te informeren.
Als iemand weer eens online is voeg me dat toe als vriend als je wil. Mijn naam is pulpje.
Intel core i7-6700k, Asus Z170 pro gaming, Crosair vengeance lpx 8GB. Asus Geforce GTX 960
Pfff... update van mijn ticket.
Op de vraag waarom de servers down zijn krijg ik een bericht: upload de resultaten van dxdiag, anders kan de behandeling van je vraag vertraagd worden....
Op de vraag waarom de servers down zijn krijg ik een bericht: upload de resultaten van dxdiag, anders kan de behandeling van je vraag vertraagd worden....
Is een standaard auto-reply...riffey#4 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 00:01:
Pfff... update van mijn ticket.
Ik heb gister een ticket ingelegd, maar als ik de reacties op eerder genoemd ubiforum moet geloven kan het nog wel een week of twee duren voordat ik daar een antwoord op krijg. Die dxdiag gegevens kunnen ze steken waar de zon niet schijnt.
Ik vraag me af of wij nu ook gecompenseerd zullen worden. Gister was, zoals voor velen, een van de weinige vrije dagen waarop ik dit spel had willen spelen.
Ik vraag me af of wij nu ook gecompenseerd zullen worden. Gister was, zoals voor velen, een van de weinige vrije dagen waarop ik dit spel had willen spelen.
Gister inderdaad erachter gekomen dat de servers down waren. Toen vervolgens wat anders gedaan en me er geen zorgen om gemaakt. Toen ik het rond 22.00 weer opstarte kon ik weer vrolijk spelen.
Lastig, maar er is gelukkig nog zat te doen thuis.
Gisteren Campaign 7 voltooid.. in 1x, in minder dan een uur
erg makkelijk vergeleken met 6.
1 ding vind ik wel, de Victory points halen wel de maptime naar beneej
Ik crush liever m'n vijand gewoon ;-)
Gisteren Campaign 7 voltooid.. in 1x, in minder dan een uur
1 ding vind ik wel, de Victory points halen wel de maptime naar beneej
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Je benadert 't wel lekker positiefSpoTs schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:07:
Gister inderdaad erachter gekomen dat de servers down waren. Toen vervolgens wat anders gedaan en me er geen zorgen om gemaakt. Toen ik het rond 22.00 weer opstarte kon ik weer vrolijk spelen.
Mja beetje zitten whinen op een forum gaat het spel echt niet sneller van werken ;-)
Het was jammer idd
Waar zit je ondertussen @ Campaign?
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Het is niet meer dan logisch dat mensen hun frustratie uiten. Dat jij er dan zo positief overheen gaat alsof er niks aan de hand is, komt wat fanboiish over. Moet je zelf weten hoor, maar ik had een beetje een "heb je hem weer" momentje.SpoTs schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:25:
Mja beetje zitten whinen op een forum gaat het spel echt niet sneller van werken ;-)
Ben met het spel gestopt op dit moment en een refund aangevraagd bij steam. Gaat niet lukken vrees ik maarja, kan het altijd proberen.Het was jammer iddmaar niet onoverkomelijk.
Waar zit je ondertussen @ Campaign?
Ik vind het wel echt super jammer dat dit spel, wat volgens mij een best dik spel is, zo 'verkracht' is door die DRM. Da's gewoon zonde toch?
Een spel als dit verdient wel beter maar komt gewoon niet tot zijn recht door die DRM.
Een spel als dit verdient wel beter maar komt gewoon niet tot zijn recht door die DRM.
[ Voor 23% gewijzigd door Rynji op 06-04-2010 10:51 ]
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
DRM is heel jammer maar het weerhoud wel de illegale downloaders (/me).
Bedoel we zijn nu ong 2 weken verder en er is nog geen crack. En denk erom dat er genoeg mensen zijn die hem daardoor gaan kopen als ze het toch willen spelen. Mischien niet enorm veel maar toch.
Bedoel we zijn nu ong 2 weken verder en er is nog geen crack. En denk erom dat er genoeg mensen zijn die hem daardoor gaan kopen als ze het toch willen spelen. Mischien niet enorm veel maar toch.
Verwijderd
Positiviteit is Fanboyism?
Ik vind eerder dat als je als het spel even niet werkt meteen gaat zeuren, je dan een fanboy ben.
Er is nog zoveel te doen, ga de tuin doen, ga met vrienden weg, ga de zon in of speel een andere game.
paar uur later werkt het weer, probleem opgelost!
Ik vind eerder dat als je als het spel even niet werkt meteen gaat zeuren, je dan een fanboy ben.
Er is nog zoveel te doen, ga de tuin doen, ga met vrienden weg, ga de zon in of speel een andere game.
Eensch!Rynji schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:50:
Ik vind het wel echt super jammer dat dit spel, wat volgens mij een best dik spel is, zo 'verkracht' is door die DRM. Da's gewoon zonde toch?
Ik ben van mening dat wij niet meer op elkaars post's moeten responden.Hydra schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:38:
[...]
Het is niet meer dan logisch dat mensen hun frustratie uiten. Dat jij er dan zo positief overheen gaat alsof er niks aan de hand is, komt wat fanboiish over. Moet je zelf weten hoor, maar ik had een beetje een "heb je hem weer" momentje.
[ Voor 40% gewijzigd door Dakreal op 06-04-2010 11:05 ]
Stoer man.-Cn- schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:58:
DRM is heel jammer maar het weerhoud wel de illegale downloaders (/me).
Voor ACII is er al een serveremu, die zal er binnenkort voor Settlers 7 ook wel komen. En hoe dan ook vraag ik me hard af of die paar mensen die het spel zijn gaan kopen nu omdat er nog geen crack voor is opweegt tegen het verlies aan inkomsten als er weer een game met deze DRM uit komt. Ik koop ze niet meer in ieder geval, en ik koop normaal gewoon de games die ik wil spelen.Bedoel we zijn nu ong 2 weken verder en er is nog geen crack. En denk erom dat er genoeg mensen zijn die hem daardoor gaan kopen als ze het toch willen spelen. Mischien niet enorm veel maar toch.
Dat vind ik nogal makkelijk gezegd. Ik heb mijn vrije dagen meestal al vol zitten met andere activiteiten, een vrije dag zoals gister komt eigenlijk nouwelijks voor.Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:00:
Positiviteit is Fanboyism?
Daarom heb ik besloten om het spel online te kopen, te installeren, te updaten, om er vervolgens achter te komen dat het niet werkt.
Snap je niet dat daar een frustratie uit voort komt? Het is niet het einde van de wereld, maar het is wel jammer.
Verwijderd
ja hoor, dat snap ik wel.
Ik ben even op Internet gaan kijken of het probleem bij mij lag, toen bleek dat iedereen er last van had heb ik mijn pc uitgezet en ben film gaan kijken.
na 3 uur werkte het weer.
Ik ben even op Internet gaan kijken of het probleem bij mij lag, toen bleek dat iedereen er last van had heb ik mijn pc uitgezet en ben film gaan kijken.
na 3 uur werkte het weer.
Natuurlijk is positiviteit geen fanboyism. Maar zo'n belachelijke DRM goedpraten, terwijl zoveel mensen er last van hebben begint er al aardig op te lijken. Dan sta je gewoon niet open voor rationele argumentatie of heb je een hoge grens voor wanneer de game stopt met functioneren in jouw ogen.
edit: @VV Dit noem ik goedpraten:
edit: @VV Dit noem ik goedpraten:
Het was dus duidelijk wel onoverkomelijk, want de game werkte niet, met geen mogelijkheid.Het was jammer idd maar niet onoverkomelijk.
[ Voor 24% gewijzigd door MrAngry op 06-04-2010 12:00 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Goedpraten? Ik heb nooit gezegd dat het goed is! het is toch prachtig hoe woorden hier af en toe verdraait worden. Wat wij aangeven is dat je ook andere dingen kunt doen in de tijd dat een dergelijk issue zich voor doet.MrAngry schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:46:
Natuurlijk is positiviteit geen fanboyism. Maar zo'n belachelijke DRM goedpraten, terwijl zoveel mensen er last van hebben begint er al aardig op te lijken. Dan sta je gewoon niet open voor rationele argumentatie of heb je een hoge grens voor wanneer de game stopt met functioneren in jouw ogen.
Dat mensen een hekel hebben aan deze DRM weten we, want daardoor is het topic al bijna gesloten.
Verzoeke weer inhoudelijk op het spel in te gaan ipv een hak tak op DRM, daarvoor draait onderstaand topic al:
Game piraterij: De harde cijfers.
Het niet kunnen spelen van dit spel heeft gewoon te maken met dit spel. Daarnaast is een generiek topic over DRM volgens mij niet de plaats om het te hebben over de specifieke issues van deze DRM en discussies over bijvoorbeeld de uitgever.SpoTs schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:53:
Verzoeke weer inhoudelijk op het spel in te gaan ipv een hak tak op DRM, daarvoor draait onderstaand topic al:
Game piraterij: De harde cijfers.
Daarnaast is er niet echt veel om over te praten volgens mij. Met de demo heb je eigenlijk het hele spel al gespeeld.
Verwijderd
Als dit zo blijft duren gaat de DRM wel wat losser denk ik, maar zodra ik een crack kan vinden die het toelaat offline te spelen zal ik deze zeker gaan gebruiken ook al heb ik mijn officiele versie.
Daarom haat ik zo die MMO's, bij WOW moest ik soms 2h op voorhand inloggen om in een queue te gaan staan om te kunnen spelen.
Daarom haat ik zo die MMO's, bij WOW moest ik soms 2h op voorhand inloggen om in een queue te gaan staan om te kunnen spelen.
Verwijderd
Wow maakt geen gebruik van DRM.
WoW is een massive multiplayer online RPG.
in mijn ogen trouwens een van de beste, zo niet de beste game ooit gemaakt.
WoW is een massive multiplayer online RPG.
in mijn ogen trouwens een van de beste, zo niet de beste game ooit gemaakt.
Ik heb bij WOW ook wel eens queues gehad, maar nooit langer dan een half uur en bovendien is dat een multiplayer-only game en is het logisch dat je een verbinding nodig hebt. Vind dat je die twee niet echt kunt vergelijken.
Hmm heb net de campaign "de handelsleerling" afgemaakt.
Dit is toch niet het einde van de campaign mag ik hopen? enige optie die ik nu heb is om hem nog een keer te doen
kan niet echt verder zeg maar
Dit is toch niet het einde van de campaign mag ik hopen? enige optie die ik nu heb is om hem nog een keer te doen
Verwijderd
Owkay, het zijn 2 verschillende games, daar hebben jullie volledig gelijk in.
En Wow is goed in zn genre (anders had ik het ook niet gekocht en maandelijks voor betaald hé)
Ik probeer alleen te zeggen dat dit veel irritatie opwekt, niet kunnen spelen door netwerk en server problemen en/of door lange queues.
En Wow is goed in zn genre (anders had ik het ook niet gekocht en maandelijks voor betaald hé)
Ik probeer alleen te zeggen dat dit veel irritatie opwekt, niet kunnen spelen door netwerk en server problemen en/of door lange queues.
Misschien een stomme vraag, maar hoe maak je een print screen? Want bij mijn documenten staat wel een mapje in Settlers 7, de screenshots map.
Hmm, er is voor zover ik weet 1 campaign. Hoeveel missies heb je al gedaan?kowapanga schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:48:
Hmm heb net de campaign "de handelsleerling" afgemaakt.
Dit is toch niet het einde van de campaign mag ik hopen? enige optie die ik nu heb is om hem nog een keer te doenkan niet echt verder zeg maar
Ik zit nu bij Campaign missie 8, en er komen er nog wel een paar heb ik het gevoel van.
Was missie 3SpoTs schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:02:
[...]
Hmm, er is voor zover ik weet 1 campaign. Hoeveel missies heb je al gedaan?
Ik zit nu bij Campaign missie 8, en er komen er nog wel een paar heb ik het gevoel van.
Maar had de autosave geladen , toen de missie weer uitgespeeld en nu kan ik wel door
Yup. Ik hoop ook dat 't voor steam reden genoeg is een refund te geven.Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:51:
Ah superkowapanga schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:05:
[...]
Was missie 3
Maar had de autosave geladen , toen de missie weer uitgespeeld en nu kan ik wel door
Nadat ik in de afgelopen maanden ben aangestoken door het spelen van Travian (web-based), heb ik besloten Settlers 7 te kopen. Als beginner ga ik gewoon met de campaign aan de slag om vertrouwd te raken met de gang van zaken. Maar ik loop nu vrij snel al vast op het moment dat ik 10 musketiers moet maken om een toren te verslaan naar de volgende sector. Ik heb 9 musketiers en de goudmijn is op, waardoor ik nu nog 3 munten mis en die niet kan bijmaken. Zie ik iets over het hoofd? Ik zit gewoon vast op dit moment...
If it ain't broken, play with it till it breaks.
als het goed is, is dit missie 3. Hier heb ik dit probleem ook ondervonden... je kunt 2 dingen doen.Crusader schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:29:
Nadat ik in de afgelopen maanden ben aangestoken door het spelen van Travian (web-based), heb ik besloten Settlers 7 te kopen. Als beginner ga ik gewoon met de campaign aan de slag om vertrouwd te raken met de gang van zaken. Maar ik loop nu vrij snel al vast op het moment dat ik 10 musketiers moet maken om een toren te verslaan naar de volgende sector. Ik heb 9 musketiers en de goudmijn is op, waardoor ik nu nog 3 munten mis en die niet kan bijmaken. Zie ik iets over het hoofd? Ik zit gewoon vast op dit moment...
1. laad een eerdere savegame waar je genoeg goud hebt om de 10-15 musketiers te maken.
2. Start de game opnieuw en pas aan waar nodig ( heb ik ook gedaan ) toen had ik ineens RUIM voldoende musketiers. Je hebt in principe maar 5 pikemen nodig, dus de rest kun je met musketiers aanvullen.
Kun je met je prestige points al voor geoloog kiezen? (tweede rij, op één na onderste geloof ik)Crusader schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:29:
Ben zelf ook een beginnende speler. Vrijdag gehaald en van 't weekend lekker zitten spelen. Tijdje op de eerste missie zitten kloten waarbij je met prestige points moet winnen. Wat ik me afvraag, wat hanteren jullie als optimale combinaties qua ketens?
Ik weet niet precies wat je wel en niet kan bouwen in die missie, maar kan wat betreft gold enzo:Crusader schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:29:
- Je kunt munten krijgen door bier te verkopen in je tavern.
- Als je een mint hebt kun je die in plaats van standaard food fancy food geven, waardoor je per gold ore + coal 2 munten produceert ipv 1.
In die missie wordt voedsel erg belangrijk. Eerste wat ik daar doe is een Hunter neerzetten die ik fancy food geef. Daarnaast een Noble residence met 3 butchers, allemaal op fancy food. Netto krijg je dan voor elke kill van die Hunter 2 FF.Exitium schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:34:
Ben zelf ook een beginnende speler. Vrijdag gehaald en van 't weekend lekker zitten spelen. Tijdje op de eerste missie zitten kloten waarbij je met prestige points moet winnen. Wat ik me afvraag, wat hanteren jullie als optimale combinaties qua ketens?(bijvoorbeeld hoeveel miners per mijn en hoeveel daarvan als geoloog, hoeveel houthakkers per zaagmolen, etc)
Verder zo snel mogelijk je military opbouwen.
[ Voor 29% gewijzigd door Hydra op 06-04-2010 13:36 ]
Ohmy. Ik heb net 50 euro naar Bol.com overgemaakt om deze game morgen te kunnen spelen. Dan hoop ik dat het hele server gedoe een beetje overgewaaid is - misschien waren ze niet berekend op de hoeveelheid requests?
En dat terwijl je em voor 30 euro bij Gamersland kunt krijgen (zie boven het topic).Asitis schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:43:
Ohmy. Ik heb net 50 euro naar Bol.com overgemaakt om deze game morgen te kunnen spelen. Dan hoop ik dat het hele server gedoe een beetje overgewaaid is - misschien waren ze niet berekend op de hoeveelheid requests?
Ik weet niet of deze mensen het spel van Gamersland al hebben ontvangen. Daarnaast is een AG'tje van Bol.com altijd prettiger dan direct overschrijven ( dit weegt niet tegen 20 eu,- op thoughSnowwie schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:50:
[...]
En dat terwijl je em voor 30 euro bij Gamersland kunt krijgen (zie boven het topic).
Ik bedoel eigenlijk in het algemeen, niet specifiek in die missie.Hydra schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:35:
In die missie wordt voedsel erg belangrijk. Eerste wat ik daar doe is een Hunter neerzetten die ik fancy food geef. Daarnaast een Noble residence met 3 butchers, allemaal op fancy food. Netto krijg je dan voor elke kill van die Hunter 2 FF.
Verder zo snel mogelijk je military opbouwen.
Ik heb namelijk het idee dat ik soms teveel en soms te weinig van iets neerzet en dat later moet gaan repareren. Heb net een missie uitgespeeld waar bomen vrij schaars waren en waar je die dus zelf aan moest planten. In het begin had ik houthakkers die niets te hakken hadden, en later bosaanplantmannetjes die geen ruimte hadden om te planten. Zelfde kom ik tegen met bijvoorbeeld graan; ene keer te weinig en andere keer stik ik erin.
Let op:
Discussie over DRM mag in Game piraterij: De harde cijfers.
Discussie over DRM mag in Game piraterij: De harde cijfers.