Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
MrX_Cuci schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:34:

[...]

Heeft toch echt met de aanvoersnelheid van het bestand te maken of het bestand op zich (codec) is niet volledig compatible. Laat het beeld maar eens staan, dan zul je zien dat het na verloop van tijd gewoon verder gaat. Hier nog wat files om te testen: http://jell.yfish.us/ Probeer het bestand ook eens lokaal af te spelen.
Ik heb dit weekend nog weer met settings 'gespeeld' in de Dune. Ik heb de netwerk optie voor 1GB connectie uitgeschakeld. Er staat bij dat het experimenteel is. Ik moet zeggen dat ik het probleem tot nu toe nog niet weer heb gezien. Ik heb 2-3 bestanden geprobeerd die de avond ervoor nog vastliepen, maar nu gewoon goed afspeelden. Ik heb dus een beetje hoop dat dit het probleem was. Ik test vanavond verder.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

MrX_Cuci schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:34:
[...]
Ik heb dat ook ooit gehad. Zeer irritant. Het lag bij mij toen aan de HDMI kabel. El cheapo kabeltje gepakt van de AC-tion en het werkte weer perfect. Ook ik heb de dune via een receiver aangesloten.
[...]
Dan bedoel je denk ik de hdmi kabel tussen de dune en mijn reciever?
Wel een poging waard om eens te vervangen. Het vreemde is wel dat het eigenlijk alleen optreed met lage kwaliteit video's en juist niet dikke bestanden.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Al best een lang een TV-303D naar volle tevredenheid, alleen nu iets raars met specifiek 2 zelfgeripte DVD ISO's die eerst wel probleemloos werkten. Hij blijft hangen in 1 specifiek chapter, de menuknop en skip prev/next zorgen er alleen maar voor dat hetzelfde chapter steeds opnieuw wordt gestart. Herstarten biedt geen soelaas. Lijkt erop dat ergens iets blijft hangen over het laatstgespeelde chapter, maar hoe het op te lossen? De fora op mpcclub zijn uit de lucht, dus ook nergens meer een plek om het als bug te melden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:10
dajappie schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 16:51:
Al best een lang een TV-303D naar volle tevredenheid, alleen nu iets raars met specifiek 2 zelfgeripte DVD ISO's die eerst wel probleemloos werkten. Hij blijft hangen in 1 specifiek chapter, de menuknop en skip prev/next zorgen er alleen maar voor dat hetzelfde chapter steeds opnieuw wordt gestart. Herstarten biedt geen soelaas. Lijkt erop dat ergens iets blijft hangen over het laatstgespeelde chapter, maar hoe het op te lossen? De fora op mpcclub zijn uit de lucht, dus ook nergens meer een plek om het als bug te melden volgens mij.
Is het een .iso file die gelezen moet worden of een losse VIDEO_TS map?
En wat doet de speler als je beide vormen probeert?
Speelt hij ook correct af als je de iso brand en in een normale speler afspeelt?
Firmware al eens gewisseld op je 303?
Mocht het niet al te privé zijn die iso's dan wil ik ze best bij mij eens testen, moeten we alleen ff kijken hoe we ze over pompen. DM me dan maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 23:03
Ik heb een Dune Smart D1 met 2TB harddisk, werkt allemaal prima. Hangt in mijn netwerk (Dune> TP Link gigabit switch > cat6 kabel > Ubee UPC modem en vandaar uit cat6 naar mijn computer).

Tot voor kort haalde ik prima 10mb/sec, immers Dune is 100mb.

Nu haal ik amper 1mb of nog minder zelfs. Enig idee waar dit aan liggen? Voor mijn weten is er niks veranderd, heb ik instellingen verkeerd staan? Gigabit expermential, dat lees ik ook op internet, maar die optie ben ik nog nooit tegengekomen. Een filmpje uploaden op de Dune is zo natuurlijk geen feest.

Iemand een idee? Dank.

edit: het lijkt te liggen aan het laatste stuk netwerkkabel.... werkt nu weer wel

[ Voor 6% gewijzigd door ivo-nl op 03-04-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:23

Laguna

Connaisseur

Ben nog steeds zeer tevreden met mijn Dune HD TV-101 icm Yadis, draait nog steeds op de laatste echte stabiele firmware van 2012. Al die b-firmware releases hadden allemaal zo hun problemen.
Met deze speler nooit problemen, de oorspronkelijke WD TV die ik hiervoor had was een ramp toen er eenmaal met header compression werd gewerkt, hierdoor moest ik telkens alles remuxen.
Helaas is ie nergens meer te koop, zijn opvolger de 102 ondersteund namelijk geen DTS.
Momenteel is een mediaspeler met Kodi/XBMC waarschijnlijk de beste keus, al heb ik mij daar niet in verdiept.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik heb gisteren de 1,5TB WD Green uit de server gehaald en vervangen voor een 3TB WD Red.
Tijdens het kopieren Mad Max Fury Road laten streamen en dat gaf eigenlijk geen problemen en blijven hangen. Ik zou haast zeggen dat de problemen met 2 sec. blijven hangen kwamen door de WD Green die SMART melding gaf vanwege het vaak parkeren van de koppen.

Nu is het natuurlijk nog even rustig testen de komende tijd en anders toch echt maar eens kijken of we de Dune gaan vervangen voor een NUC met Kodi.
Het grootste gemis is het automagisch laten genereren van de Videowall. Het binnenhalen van series gaat vol automatisch, maar de laatste stap moet dan altijd nog handmatig om het visueel beschikbaar te maken op de Dune. Daar is verder nooit echt iets mee gedaan. Behalve misschien met Zapitti en hun eigen speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Idd een gemiste kans/jammer dat men bij Dune nooit echt iets van de user GUI gemaakt heeft. Een bibliotheek aanleggen met yaDIS is leuk maar het blijft behelpen. De combinatie OpenElec/Kodi en een NUC dat is helemaal goed.. geen omkijken meer naar in 99,9% van de gevallen.

[ Voor 8% gewijzigd door WD-Medic op 09-04-2016 12:15 ]

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Laguna schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:20:
Ben nog steeds zeer tevreden met mijn Dune HD TV-101 icm Yadis, draait nog steeds op de laatste echte stabiele firmware van 2012. Al die b-firmware releases hadden allemaal zo hun problemen.
Met deze speler nooit problemen, de oorspronkelijke WD TV die ik hiervoor had was een ramp toen er eenmaal met header compression werd gewerkt, hierdoor moest ik telkens alles remuxen.
Helaas is ie nergens meer te koop, zijn opvolger de 102 ondersteund namelijk geen DTS.
Momenteel is een mediaspeler met Kodi/XBMC waarschijnlijk de beste keus, al heb ik mij daar niet in verdiept.
Mag ik vragen welke versie dat precies is?
Daar heb ik ook wel oren naar namelijk. Begrijp dat je Yadis geinstalleerd heb op de interne HD die in de Dune zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Frid0 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:23:
[...]

Mag ik vragen welke versie dat precies is?
Daar heb ik ook wel oren naar namelijk. Begrijp dat je Yadis geinstalleerd heb op de interne HD die in de Dune zit?
Dat is versie Version "121018_0846" (de laatste zonder "b#" toevoeging).
De 101 heeft geen interne HD, yaDIS staat op een externe USB schijf die aan de mediaspeler hangt.
Het updaten van yaDIS doe ik op mijn PC via het netwerk. De Dune hangt via een netwerkkabel in mijn netwerk.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:39
Het is rond deze dagen vijf jaar geleden dat ik dankzij dit topic een Dune Smart D1 kocht. Groot succes want het apparaat wordt nog steeds bijna dagelijks gebruikt.

Alle media, muziek, (Home)video, docu's, films staan op een zuinige server elders in huis. Veel browse ik via een mapstructuur, voor films heb ik een tijdje Yadis gebruikt maar dat vond ik redelijk brak en heb toen een eigen filmkaart/index toepassing gemaakt.

Speelt alles feilloos af, van oude SD tot de laatste 50p HD video opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:00
Ik heb sinds kort een Dune HD Smart D1.
Als ik die aanzet, staat het menu altijd op tv(bovenaan). Echter zou ik het fijner vinden als hij bij Bronnen begint.
Kan ik dat veranderen?
Ik zie zo'n optie niet bij de instellingen en in dit topic zie ik het ook niet staan, of ik gebruik de verkeerde zoekterm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Volgens mij moet je dan kijken richting Favorieten.
Ikzelf heb dat mijn TV303D, maar toen ook mijn Dune Prime 3.0 meteen startte onder yaDIS. Dus meteen de videowall.

Je kunt hier ook andere bronnen kiezen.

Als je dus kijkt bij de bronnen en daar dan menu kiest, dan kun je kiezen voor favoriet instellen.
Daarna moet je volgens mij onder favorieten nog wel kiezen dat hij een bepaalde als standaard kiest om mee op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:00
Arunia schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:20:
Volgens mij moet je dan kijken richting Favorieten.
Ikzelf heb dat mijn TV303D, maar toen ook mijn Dune Prime 3.0 meteen startte onder yaDIS. Dus meteen de videowall.

Je kunt hier ook andere bronnen kiezen.

Als je dus kijkt bij de bronnen en daar dan menu kiest, dan kun je kiezen voor favoriet instellen.
Daarna moet je volgens mij onder favorieten nog wel kiezen dat hij een bepaalde als standaard kiest om mee op te starten.
Ik kan de bronnen niet als favoriet instellen maar wel een submap daarvan.
Het is niet helemaal wat ik wil, maar wel werkbaar.
Misschien moet ik ook een keer naar dat yadis kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:45

servies

Veni Vidi Servici

Het enige wat ik nog aan Yadis mis is Blurays/DVD's die 2 discs bevatten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
servies schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:03:
Het enige wat ik nog aan Yadis mis is Blurays/DVD's die 2 discs bevatten...
Jij gebruikt Yadis? Ik heb een Dune HD Smart maar doe daar eigenlijk op het moment niks tot zeer weinig mee. Dacht eraan om hem te gaan verkopen. Maar heb onlangs een nieuwe NAS, Syno DS412+ en wil daarmee gaan downloaden van films/series.

Begreep dat ik dan heel goed de Dune HD Smart kan gebruiken om de films/series te bekijken. Klopt dat?
En is het wel een beetje gebruiksvriendelijk (WAF)? Hoorde dat Yadis erg handig en mooi is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Ik denk dat de meesten in dit topic Yadis gebruikt...
Voorheen gebruikte ik Mymovies maar op een bepaald moment ging de update compleet de mist in en moest ik m'n collectie weer helemaal opnieuw invoeren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
servies schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:31:
Ik denk dat de meesten in dit topic Yadis gebruikt...
Voorheen gebruikte ik Mymovies maar op een bepaald moment ging de update compleet de mist in en moest ik m'n collectie weer helemaal opnieuw invoeren. :(
O ok, dus, aan te raden dat Yadis? Beter/gebruiksvriendelijker dan de standard van Dune zelf.
Heb je toevallig nog ergens een link waar ik Yadis kan downloaden en moet installeren op mijn Dune?

En jij haalt ook je data van een NAS/Server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Ikzelf gebruik zappiti. Heb Yadis geprobeerd maar weet niet meer waarom ik het toen minder goed vond. Denk dat het te maken heeft met de indeling van de series. Alle afleveringen stonden toen op één rij. Als je dus de laatste aflevering (episode 20 om maar iets te zeggen) moest je dus één voor één opschuiven naar de 20ste episode. Met zappiti was er een grid met rijen van 5 afleveringen per rij. Zo kon je gemakkelijk de juiste aflevering kiezen.

Maar zoals gezegd, weet niet 100% zeker dat het daarom was.

Mijn Dune Base zal waarschijnlijk toch stilaan eens vervangen moeten worden. Er is nu blijkbaar een manier van ondertitels in mkv's die mijn toestel er niet kan uithalen. Hoe dat komt, weet ik niet.
En ook een klein beetje omdat het gewoon tijd is voor een nieuw speeltje ;)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Nu online

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Kenhas schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:59:
Mijn Dune Base zal waarschijnlijk toch stilaan eens vervangen moeten worden. Er is nu blijkbaar een manier van ondertitels in mkv's die mijn toestel er niet kan uithalen. Hoe dat komt, weet ik niet.
En ook een klein beetje omdat het gewoon tijd is voor een nieuw speeltje ;)
Daar heb ik ook last van. Kan 'm dan wel weer manueel uit de mkv trekken met subtitle edit op de pc, maar dat is mij eigenlijk teveel extra werk.

Misschien tzt toch die nieuwe dune 4k, maar eigenlijk doet mijn max het verder nog prima.
Overigens gebruik ik ook yadis, er is in dit topic een direct download link ergens naar de meest recente versie met fix. (gebruik de zoekfunctie even (yadis + fix) )

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Kenhas schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:59:
Alle afleveringen stonden toen op één rij. Als je dus de laatste aflevering (episode 20 om maar iets te zeggen) moest je dus één voor één opschuiven naar de 20ste episode. Met zappiti was er een grid met rijen van 5 afleveringen per rij. Zo kon je gemakkelijk de juiste aflevering kiezen.
Je kunt dit voor yaDIS ook veranderen/aanpassen, elke map is voorzien van een bestandje met de naam dune_folder.txt en daarin kan je wijzigen wat je maar wil.

Die 5 rijen zijn ook in yaDIS geen enkel probleem... ;)

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

WD-Medic schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 00:33:
[...]

Je kunt dit voor yaDIS ook veranderen/aanpassen, elke map is voorzien van een bestandje met de naam dune_folder.txt en daarin kan je wijzigen wat je maar wil.

Het lijkt me een beetje onhandig om dit in die mappen te gaan aanpassen. Bij iedere nieuwe export zul je het dan opnieuw moeten aanpassen. Dit kun je beter in de template aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
rockhopper schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:54:

Overigens gebruik ik ook yadis, er is in dit topic een direct download link ergens naar de meest recente versie met fix. (gebruik de zoekfunctie even (yadis + fix) )
Ok, top! Bedankt, ga het even zoeken.
Maar begrijp dus dat de meeste Yadis draaien en tevreden zijn?

Moet je daarbij nog iets instellen of is het belangrijkste je NAS goed georderd te hebben zodat Yadis dat daarvan over kan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Frid0 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:13:
[...]

Ok, top! Bedankt, ga het even zoeken.
Maar begrijp dus dat de meeste Yadis draaien en tevreden zijn?

Moet je daarbij nog iets instellen of is het belangrijkste je NAS goed georderd te hebben zodat Yadis dat daarvan over kan nemen?
Het wijst zich eigenlijk vanzelf... Is niet al te ingewikkeld. Maar een beetje ordenen kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
servies schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:14:
[...]

Het wijst zich eigenlijk vanzelf... Is niet al te ingewikkeld. Maar een beetje ordenen kan geen kwaad.
Ok. Heb de download van Yadis 2.3 binnen moet alleen nog even de fix ergens vinden.
Ordenen bedoel je dan op de NAS neem ik aan?

Wat is het beste/slimste om te doen?

film, filmnaam, en dan bestand
series, serienaam, seizoen 1t/m?, en dan per aflevering in dat seizoen ook nog een aparte map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Frid0 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:59:
[...]

Ok. Heb de download van Yadis 2.3 binnen moet alleen nog even de fix ergens vinden.
Ordenen bedoel je dan op de NAS neem ik aan?

Wat is het beste/slimste om te doen?

film, filmnaam, en dan bestand
series, serienaam, seizoen 1t/m?, en dan per aflevering in dat seizoen ook nog een aparte map
ik heb de films gedeeltelijk nog iets onderverdeeld (kids, music, movies) maar dat is niet nodig. In mijn geval moet ik dus 3 mappen om te scannen toevoegen aan de films kant.
Qua series weet ik het eigenlijk niet, daar maak ik geen gebruik van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
servies schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:24:
[...]

ik heb de films gedeeltelijk nog iets onderverdeeld (kids, music, movies) maar dat is niet nodig. In mijn geval moet ik dus 3 mappen om te scannen toevoegen aan de films kant.
Qua series weet ik het eigenlijk niet, daar maak ik geen gebruik van...
Dat kan natuurlijk ook. Dacht van doe alle films in de map Film en dan op alphabet kan je zoeken zeg maar.
Maar wat jij zegt kan ook, kan dan ook nog sub maps maken voor bv kids, animatie, new etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Nu online
WD-Medic schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 00:33:
[...]
Wist dat je ook vanalles kon aanpassen met dat dune_folder bestandje maar de zoektocht Zappiti/Yadis was in een periode dat ik maar vijf minuten geduld had voor iets moest werken. En dus nooit tijd gestoken in Yadis.

Vervelendste is dat alles manueel moet gebeuren met Zappiti. Programma opstarten, laten zoeken en dan exporteren. Zou wel plezant zijn mocht er manier zijn om dat automatisch te laten gebeuren. Maar met yadis zal het waarschijnlijk ook nog niet volautomatisch werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Frid0 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:51:
[...]

Dat kan natuurlijk ook. Dacht van doe alle films in de map Film en dan op alphabet kan je zoeken zeg maar.
Maar wat jij zegt kan ook, kan dan ook nog sub maps maken voor bv kids, animatie, new etc etc
Let wel: in de Moviewall van Yadis & Zappitti zie je niets (en terecht) van die fysieke scheiding terug. Die is er alleen voor mijzelf om een wat beter overzicht te krijgen over wat ik waar heb staan etc...
Yadis en alle andere moviewall generatoren gebruiken zelf allemaal tags etc om groepen op het scherm aan te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
servies schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:56:
Het lijkt me een beetje onhandig om dit in die mappen te gaan aanpassen. Bij iedere nieuwe export zul je het dan opnieuw moeten aanpassen. Dit kun je beter in de template aanpassen...
Weet ik wel echter niet iedereen is van het rits rats klik gehalte om domweg de export functie te gebruiken en weer een andere groep heeft zelf iets in elkaar gesleuteld omdat b.v de beschikbare templates/skins/GUI's niet echt spannend te noemen zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/14wx7cy.jpg

:D _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Frid0 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:53:
[...]

Heb je toevallig nog ergens een link waar ik Yadis kan downloaden en moet installeren op mijn Dune?
Yadis plus NL-Fix: https://mega.nz/#!wcRhAaD...PmkPl8V7y0HGWSJ9_TGT-EL4g

Handleiding: http://www.avsforum.com/f...-hd-jukebox-tutorial.html

Eerst zelf prutsen en dan pas vragen stellen... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Top!! Ga ik mee aan de gang.
Had nog 1 vraag, Yadis, waar installer je dat? Op mijn interne HD in de Dune, Nas of.....
servies schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 23:19:
[...]

Let wel: in de Moviewall van Yadis & Zappitti zie je niets (en terecht) van die fysieke scheiding terug. Die is er alleen voor mijzelf om een wat beter overzicht te krijgen over wat ik waar heb staan etc...
Yadis en alle andere moviewall generatoren gebruiken zelf allemaal tags etc om groepen op het scherm aan te maken...
Ohhh ok, het is dus meer voor jezelf om het netjes en overzichtelijk te houden. Snap het, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frid0 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:44:
[...]

Had nog 1 vraag, Yadis, waar installer je dat? Op mijn interne HD in de Dune, Nas of.....
Op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Echt? Dacht eerlijk gezegd op de interne HD van de Dune maar ok, doe ik het op mijn pc (iMac).
Die hoeft dan niet altijd aan te staan om Yadis te draaien, toch? Of is dit een hele stomme vraag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de pc is het je 'workspace'. Daar bewerk j alles. Als dat klaar is exporteer je deze naar de Duneinterface.

Pc hoeft niet altijd aan.

Kan volgens mij ook op de HDD van de Dune, maar daar moet een ander even bijspringen. Geen ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:06:
Op de pc is het je 'workspace'. Daar bewerk j alles. Als dat klaar is exporteer je deze naar de Duneinterface.

Pc hoeft niet altijd aan.

Kan volgens mij ook op de HDD van de Dune, maar daar moet een ander even bijspringen. Geen ervaringen mee.
Het exporteren kan naar twee plekken. Keuze welke, moet je zelf maken.

Of, op het intern geheugen van de Dune (usb oid), of op een netwerk opslag (NAS, server) waar de Dune bij kan.
Ikzelf heb het op mijn server draaien omdat ik geen zin heb om ook nog de Dune aan te moeten zetten als ik iets ga wijzigen/updaten. Maar het is wel zo dat het iets trager reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Arunia schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:14:
[...]

Het exporteren kan naar twee plekken. Keuze welke, moet je zelf maken.

Of, op het intern geheugen van de Dune (usb oid), of op een netwerk opslag (NAS, server) waar de Dune bij kan.
Ikzelf heb het op mijn server draaien omdat ik geen zin heb om ook nog de Dune aan te moeten zetten als ik iets ga wijzigen/updaten. Maar het is wel zo dat het iets trager reageert.
Ik heb een NAS, DS412+ waar ik al mijn media op bewaar. Daar moet de Dune in de toekomst ook vanaf gaan lezen. Kan ik dan misschien ook niet het beste Yadis op mijn NAS installeren? Of begrijp ik het nu verkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Yadis installeer je op je computer. Dit is een VB.NET programma en kan naar alle waarschijnlijkheid niet op je NAS draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Yadis installeer je op een pc. Die laat je de inhoud van je media op je Nas lezen. De uitkomst laat je exporteren naar een map op de dune of de nas.
Bij veranderingen zoals een nieuwe film of afleveringen, moet je dit weer doen. Uiteraard niet volledig opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Nu online

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik installeer ook via pc en heb de yadis interface (het export gedeelte) dan vervolgens weer op de (interne) hdd staan van de dune.
Het is wel wat extra werk om het allemaal bij te houden en bij te werken, maar het ziet er dan wel leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Nu online
Arunia schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:14:
Wat bedoel je met aanzetten ? Zet je altijd de speler volledig uit? Bij mij blijft ie altijd standby en dan kan je gewoon exporteren naar de Dune opslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Kenhas schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:22:
[...]

Wat bedoel je met aanzetten ? Zet je altijd de speler volledig uit? Bij mij blijft ie altijd standby en dan kan je gewoon exporteren naar de Dune opslag
Hmm, nee dat niet. Lampje staat idd rood.
Heb er nog niet eens op gelet. Is wel een goeie idd. Scheelt in snelheid.

Net nog even gekeken, maar kan de Dune niet vinden op het netwerk. Dus lijkt me dat hij in standby toch niet zichtbaar is bij mij.

[ Voor 14% gewijzigd door Arunia op 01-06-2016 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens bij je energiebeheer op de Dune

Actie Power Modus: Standby-modus
Startmodus: wat jij wil
Favorite item on power: wat jij wil
Slaapmodus: uit

Anders de netwerksettings van de pc nakijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Arunia schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:52:
[...]

Hmm, nee dat niet. Lampje staat idd rood.
Heb er nog niet eens op gelet. Is wel een goeie idd. Scheelt in snelheid.

Net nog even gekeken, maar kan de Dune niet vinden op het netwerk. Dus lijkt me dat hij in standby toch niet zichtbaar is bij mij.
Bij mij wordt ie ook niet gevonden geloof ik, maar zodra ik de netwerknaam intik in verkenner kom ik er wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Mijn servertje is kapot dus wilde mijn laptopje als downloadstationnetje gebruiken. Ik een mooie shared folder aangemaakt en de laptop aan de lan verbinding gelegd. Vervolgens even met mijn tv gekeken of ik verbinding had en via kodi kon ik mooi de shared folder in. Mijn versterker ondersteunt helaas geen Arc dus kijk liever via de dune dus ik via de netwerk verkenner op zoek naar die folder. Zie de laptop mooi tevoorschijn komen maar als ik er vervolgens op klik zie ik geen shared folder. Vervolgens dacht ik dat ik maar een snelkoppeling moest instellen. Dus op exact dezelfde manier als naar mijn andere server ingesteld maar kan geen verbinding krijgen.

Betreft een SMB verbinding
IP-adres op de laptop opgezocht en ingevuld op de dune.
IP-adres eindigt op .22 dit heb ik op advies van mijn pc-man veranderd in iets willekeurigs van 3 cijfers in dezelfde range. Heb 220, 225 en 230 geprobeerd.
Gebruikersnaam en WW klopt (inclusief hoofdletters etc.)

Waar kan het fout gaan en hoe kan het dat mijn tv wel verbinding krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Fijn, merk dat sinds de bliksem inslag vorige week zaterdag ook de dune tv303d regelmatig hangt bij het opstarten. Of dit nu toevallig is, of dat het ook echt een probleem is, dat weet ik zo niet.
Uitschakelen met de schakelaar en inschakelen zorgt er voor dat ik hem weer op kan starten.

[ Voor 25% gewijzigd door Arunia op 16-06-2016 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Arunia schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:56:
Fijn, merk dat sinds de bliksem inslag vorige week zaterdag ook de dune tv303d regelmatig hangt bij het opstarten. Of dit nu toevallig is, of dat het ook echt een probleem is, dat weet ik zo niet.
Uitschakelen met de schakelaar en inschakelen zorgt er voor dat ik hem weer op kan starten.
Probeer de firmware anders eens opnieuw te flashen, deze doet dacht ik ook een CRC check.
Wellicht dat er een block corrupt is geraakt ofzo door de blikseminslag?

Ik heb in ieder geval weleens gelezen dat opnieuw flashes van desnoods dezelfde firmware toch gekke zaken wist op te lossen.
Malt007 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:41:

Betreft een SMB verbinding
IP-adres op de laptop opgezocht en ingevuld op de dune.
IP-adres eindigt op .22 dit heb ik op advies van mijn pc-man veranderd in iets willekeurigs van 3 cijfers in dezelfde range. Heb 220, 225 en 230 geprobeerd.
Gebruikersnaam en WW klopt (inclusief hoofdletters etc.)

Waar kan het fout gaan en hoe kan het dat mijn tv wel verbinding krijgt?
Welke Windows versie draai je?
Kan je voor de grap eens het Guest account enablen op Windows en kijken wat er dan gebeurd?

[ Voor 30% gewijzigd door GeeMoney op 20-06-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Bedankt voor de tip. heeft niet gewerkt jammer genoeg.
Het is zelfs nog erger. Geluid doet het niet meer ineens.
Denk dat hij toch een tik heeft gehad tijdens de blikseminslag.
Nu komt natuurlijk het volgende probleem.
Waar kan ik naartoe om het ding na te laten kijken? Heb geen bon meer namelijk. Dus zoek nu eigenlijk een reparatiecentrum voor deze dingen.

Op het moment dat je het vraagt, vind je de importeur met eigen TD. ibdl.nl in mijn eigen woonplaats.
Schijnt alleen dat dune spelers buiten garantie niet gerepareerd worden omdat dat te duur is.

[ Voor 21% gewijzigd door Arunia op 25-06-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Nu online

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Arunia schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 10:14:
Op het moment dat je het vraagt, vind je de importeur met eigen TD. ibdl.nl in mijn eigen woonplaats.
Schijnt alleen dat dune spelers buiten garantie niet gerepareerd worden omdat dat te duur is.
Beetje vreemd, vraag een offerte bij wat bedrijven, iedereen wil toch geld verdienen? En sinds wanneer bepaalt de reparateur of iets te duur is voor jou? Ik snap wel dat een reparatie soms meer kost dan een nieuw exemplaar maar de klant zou toch koning moeten zijn.

Ik zou zelf denk ik bij vervanging naar de 4k speler van dune kijken (al heb ik daar nog weinig over gehoord/gelezen sinds de aankondiging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
rockhopper schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:56:
[...]

Beetje vreemd, vraag een offerte bij wat bedrijven, iedereen wil toch geld verdienen? En sinds wanneer bepaalt de reparateur of iets te duur is voor jou? Ik snap wel dat een reparatie soms meer kost dan een nieuw exemplaar maar de klant zou toch koning moeten zijn.

Ik zou zelf denk ik bij vervanging naar de 4k speler van dune kijken (al heb ik daar nog weinig over gehoord/gelezen sinds de aankondiging)
Denk dat het gewoon niet de moeite is dan.
Voor mij maakt het niet uit omdat de verzekering toch betaald. Krijg ik het geld, dan ga ik voor een Intel NUC. Liep bij deze toch tegen beperkingen aan. Kost wel wat meer, maar dan kan ik er echt lang mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Het is meer dat de kosten hoger zijn dan het nieuw aanschaffen van het apparaat. De verzekering zal die keuze overigens ook gewoon voor mij maken. Of ik moet het restant zelf bij leggen.
De Blu-Ray speler heb ik laten repareren. Was 10 euro goedkoper dan nieuw kopen waarbij er op dit moment geen acceptabele tegenhanger is. Klein en vierkant omdat de Dune speler er naast staat.

Ik kan in de loop van volgende week de speler af geven bij de importeur hier in het durp waarna ze hem na gaan kijken.
Better safe then sorry.
Als hij niet gerepareerd gaat worden, dan zal ik niet meer aanwezig zijn in dit topic, dan stap ik over op een Intel NUC.

Idem voor onze tv trouwens. Liever even kwijt zijn dan volgend jaar alsnog stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Is het mogelijk om met yaDIS, gebruik makende van jouw mooie teplate @wd-medic, ook films te groeperen?
Ik doel hierbij op wat in yaDIS volgens mij 'saga's' heten.

Denk aan een groep/saga voor de Terminator films, of Star Trek of...Harry Potter.

Ik zie ze nu nl los in het film overzicht. Ik dacht me te herinneren dat met de default yaDIS skin, het wel kon om te groeperen.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Tallguy schreef op maandag 25 juli 2016 @ 08:46:
Is het mogelijk om met yaDIS, gebruik makende van jouw mooie teplate @wd-medic, ook films te groeperen?

Denk aan een groep/saga voor de Terminator films, of Star Trek of...Harry Potter.

Ik zie ze nu nl los in het film overzicht. Ik dacht me te herinneren dat met de default yaDIS skin, het wel kon om te groeperen.
Dat kan inderdaad door de Saga manier toe te passen.
Zo heb ik het bijvoorbeeld ook voor de "Back To The Future" reeks.
Rechtermuisknop en dan Saga dacht ik en dan kan je een algemene titel meegeven: Back To The Future. Vervolgens kies je op de volgende films in de reeks ook rechtermuisknop en dan je Back To The Future aanvinken. Vervolgens opnieuw exporteren en hij ziet het als 1 entiteit en als je er vervolgens op klikt krijg je de losse delen.

Volgens mij pakt hij de cover van de eerste film die je selecteert om toe te voegen als Saga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

ahhh, ik denk dat ik al zie wat ik verkeerd deed. Is maakte wel de saga, maar ben vergeten de film eraan te knopen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Nu online

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

GeeMoney schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:51:
[...]
Volgens mij pakt hij de cover van de eerste film die je selecteert om toe te voegen als Saga.
Je kan zelf de volgorde aanpassen in de saga-reeks onderling mocht je dat willen. Hij laat inderdaad wel de film zien die jij als eerste in de reeks hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 07:50
Ben nu al een tijdje bezig om Yadis in te stellen maar krijg het niet voorelkaar ...
Yadis laadt de filmbestanden niet en loopt hierop vast tijdens het verwerken/ophalen van bestanden.
Ik heb reeds een aangepaste versie/ fix voor yadis geinstalleerd , echter wil dit nog niet baten.

Iemand hier een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Brabso schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:10:
Ben nu al een tijdje bezig om Yadis in te stellen maar krijg het niet voorelkaar ...
Yadis laadt de filmbestanden niet en loopt hierop vast tijdens het verwerken/ophalen van bestanden.
Ik heb reeds een aangepaste versie/ fix voor yadis geinstalleerd , echter wil dit nog niet baten.

Iemand hier een oplossing voor ?
Hij pakt geen enkele film/serie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
GeeMoney schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:45:
[...]

Hij pakt geen enkele film/serie ?
Alleen film geprobeerd, deze pakt ie niet nee.
Engels gaat prima.
Handmatig nl naar NL veranderen van het language bestand lukt ook niet, dan wil ie helemaal niet meer openen....
Fix patch lukt ook niet.
Aangepaste versie Yadis via htforum geprobeerd maar dan begint mijn virusscanner te gillen en te blokkeren.
Heeft iemand hier nog een aangepaste goede versie zonder virus ✌?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Tallguy schreef op maandag 25 juli 2016 @ 08:46:

Beetje laat maar ach ... vakantie je kent het wel ... :9

Antwoord heb je al gehad en ik ga er van uit dat het opgelost is ... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Brabso schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:34:
Heeft iemand hier nog een aangepaste goede versie zonder virus ✌?
Deze staat ook op mijn PC ... komt overigens van de link die eerder geplaatst is hier.

Klikkerdeklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
WD-Medic schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:52:
[...]

Deze staat ook op mijn PC ... komt overigens van de link die eerder geplaatst is hier.

Klikkerdeklik
Thnx inmiddels gelukt 👍
Nog een vraagje...
Heb de nieuwste mediainfo.dll (0.7.87) erop staan.
Toch heb ik er een film tussen die Yadis niet toe wil voegen ook al is deze wel op imd.com te vinden. Handmatig zoeken vind ik hem ook wel maar bij verwerken is hij een tijdje bezig en voegt hij deze uiteindelijk niet toe...
Weet iemand de oplossing hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Hoi @wd-medic Helaas niet helemaal.
Ik heb bijv van Star Trek nu een hele collectie gemaakt en alle films toegevoegd aan de saga met die naam.

Aangezien ik jouw skin en handleiding nog steeds hanteer, heb ik het volgende gedaan.

Bij het exporteren in yaDIS, exporteert hij de films naar de bekende 99 folder. De saga exporteert hij naar de 98 folder.

Als ik echter het resultaat wat yaDIS van de 98 folder kopieer naar de [i]S:\DuneYadis/i] folder waar mijn Dune naartoe verwijst, gaat dat prima voor de normale films, maar...voor de saga maakt hij een mapje aan zonder een screenshot erin. Hij pakt dus niet een van de Star Trek films om te gebruiken om de saga aan te duiden.

Het mapje is zichtbaar op mijn Dune, maar in onderstaand screenshot van DuneEditor zie je 'm helaas niet (alleen een lege plek zoals je ziet).
* je ziet eigenlijk 2 lege plekken want de saga voor de Terminator films werkt ook niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZZeENKZaODfIMtlH1crSBn4U/full.png

In de dunefolder zie ik de verwijzing naar waar de files vandaan komen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
*** NE PAS SUPPRIMER OU MODIFIER CETTE LIGNE - DO NOT DELETE OR MODIFY THIS LINE ***
background_order=before_all
background_path=background.jpg
use_icon_view=yes
num_cols=7
num_rows=1
content_box_x=50
content_box_y=702
content_box_width=1820
content_box_height=327
content_box_padding_left=0
content_box_padding_right=0
content_box_padding_top=0
content_box_padding_bottom=0
icon_selection_box_width=254
icon_selection_box_height=350
paint_captions=no
paint_help_line=no
paint_path_box=no
paint_content_box_background=no
system_files=*.aai,*.jpg
item.0.caption=00
item.0.media_action=browse
item.0.media_url=../../99/Star Trek - The Motion Picture
item.0.icon_path=../../99/Star Trek - The Motion Picture/icon.aai
item.0.icon_sel_path=../../99/Star Trek - The Motion Picture/icon.aai
item.0.icon_scale_factor=0.85
item.0.icon_sel_scale_factor=1
item.0.icon_valign=center
item.1.caption=01
item.1.media_action=browse
item.1.media_url=../../99/Star Trek (2009)
item.1.icon_path=../../99/Star Trek (2009)/icon.aai
item.1.icon_sel_path=../../99/Star Trek (2009)/icon.aai
item.1.icon_scale_factor=0.85
item.1.icon_sel_scale_factor=1
item.1.icon_valign=center
item.2.caption=02
item.2.media_action=browse
item.2.media_url=../../99/Star Trek - The Wrath Of Kahn
item.2.icon_path=../../99/Star Trek - The Wrath Of Kahn/icon.aai
item.2.icon_sel_path=../../99/Star Trek - The Wrath Of Kahn/icon.aai
item.2.icon_scale_factor=0.85
item.2.icon_sel_scale_factor=1
item.2.icon_valign=center
item.3.caption=03
item.3.media_action=browse
item.3.media_url=../../99/Star Trek - The Voyage Home
item.3.icon_path=../../99/Star Trek - The Voyage Home/icon.aai
item.3.icon_sel_path=../../99/Star Trek - The Voyage Home/icon.aai
item.3.icon_scale_factor=0.85
item.3.icon_sel_scale_factor=1
item.3.icon_valign=center
item.4.caption=04
item.4.media_action=browse
item.4.media_url=../../99/Star Trek - The Search For Spock
item.4.icon_path=../../99/Star Trek - The Search For Spock/icon.aai
item.4.icon_sel_path=../../99/Star Trek - The Search For Spock/icon.aai
item.4.icon_scale_factor=0.85
item.4.icon_sel_scale_factor=1
item.4.icon_valign=center
item.5.caption=05
item.5.media_action=browse
item.5.media_url=../../99/Star Trek - The Final Frontier
item.5.icon_path=../../99/Star Trek - The Final Frontier/icon.aai
item.5.icon_sel_path=../../99/Star Trek - The Final Frontier/icon.aai
item.5.icon_scale_factor=0.85
item.5.icon_sel_scale_factor=1
item.5.icon_valign=center
item.6.caption=06
item.6.media_action=browse
item.6.media_url=../../99/Star Trek - Into Darkness
item.6.icon_path=../../99/Star Trek - Into Darkness/icon.aai
item.6.icon_sel_path=../../99/Star Trek - Into Darkness/icon.aai
item.6.icon_scale_factor=0.85
item.6.icon_sel_scale_factor=1
item.6.icon_valign=center
item.7.caption=07
item.7.media_action=browse
item.7.media_url=../../99/Star Trek - Nemisis
item.7.icon_path=../../99/Star Trek - Nemisis/icon.aai
item.7.icon_sel_path=../../99/Star Trek - Nemisis/icon.aai
item.7.icon_scale_factor=0.85
item.7.icon_sel_scale_factor=1
item.7.icon_valign=center
item.8.caption=08
item.8.media_action=browse
item.8.media_url=../../99/Star Trek - Insurrection
item.8.icon_path=../../99/Star Trek - Insurrection/icon.aai
item.8.icon_sel_path=../../99/Star Trek - Insurrection/icon.aai
item.8.icon_scale_factor=0.85
item.8.icon_sel_scale_factor=1
item.8.icon_valign=center
item.9.caption=09
item.9.media_action=browse
item.9.media_url=../../99/Star Trek - Generations
item.9.icon_path=../../99/Star Trek - Generations/icon.aai
item.9.icon_sel_path=../../99/Star Trek - Generations/icon.aai
item.9.icon_scale_factor=0.85
item.9.icon_sel_scale_factor=1
item.9.icon_valign=center
item.10.caption=10
item.10.media_action=browse
item.10.media_url=../../99/Star Trek - First Contact
item.10.icon_path=../../99/Star Trek - First Contact/icon.aai
item.10.icon_sel_path=../../99/Star Trek - First Contact/icon.aai
item.10.icon_scale_factor=0.85
item.10.icon_sel_scale_factor=1
item.10.icon_valign=center

Ten opzichte van het path waar mijn Dune in start voor yaDIS, heb ik het path ook kloppend gemaakt voor de losse films van de Star Trek saga.Die staan in de root van S:\
Ik zie alleen een achtergrond en lege plekken waar de films te zien moeten zijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FveHXbI1sGnvjC3qgqrkJduB/full.png

Klikken op een lege plek doet ook niks.

Resumerend:
  • In S:\DuneYadis\Films staan de losse films
  • Ik heb de inhoud van folder 98 (de saga's) ook gekopieerd naar bovenstaande Films directory
  • De losse films van die saga staan in S:\99 (wat vlgs mij klopt, want je ziet dat hij 2 directories terug gaat zoeken naar de 99 folder.
  • Ik mis plaatjes en kan de losse films niet starten.
Ik hoop dat mijn verhaal een beetje te snappen is. Anders hoor ik het uiteraard graag om te verduidelijken.

Alvast bedankt voor de hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brabso schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 17:51:
[...]

Nog een vraagje...
Heb de nieuwste mediainfo.dll (0.7.87) erop staan.
Toch heb ik er een film tussen die Yadis niet toe wil voegen ook al is deze wel op imd.com te vinden. Handmatig zoeken vind ik hem ook wel maar bij verwerken is hij een tijdje bezig en voegt hij deze uiteindelijk niet toe...
Weet iemand de oplossing hiervoor ?
Om welke film of films gaat het? Kunnen we even met je meeprutsen..:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Heb hem er inmiddels afgeflikkerd, ook handmatig kon ik het niet eens aanpassen.
Misschien een fout bestand ?
Het ging om paranormal activity the ghost dimension ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brabso schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:40:
Heb hem er inmiddels afgeflikkerd, ook handmatig kon ik het niet eens aanpassen.
Misschien een fout bestand ?
Het ging om paranormal activity the ghost dimension ;)
Precies ingeklopt zoals het in de onderstaande screen staat.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2vadrfb.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:27:
[...]

Precies ingeklopt zoals het in de onderstaande screen staat.

[afbeelding]
Zover kwam ik ook maar bij het verwerken loopt ie dan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brabso schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:40:
[...]

Zover kwam ik ook maar bij het verwerken loopt ie dan vast.
Zit er toch iets niet goed in je Yadis? Maar goed..je had m toch al gewist... ;)

Let niet op de verhoudingen. Staat op 125% normaal past alles..

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/fapymd.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WD-Medic
Tallguy schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 18:13:
Hoi @wd-medic Helaas niet helemaal.
Ik zal dit vanmiddag eens bekijken op mijn Dune en de verschillen eens naast elkaar leggen om te zien waar het anders is... Ik heb er ook een paar saga's in staan en dat werkt gewoon zonder gedoe.

Wordt Vervolgd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

^^Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Andere vraag (niet over yaDIS dit keer nee :) )

Ik heb een Dune 303D. Die hangt aan mijn netwerk en haalt z'n films van mijn Synology NAS. De Dune hangt met HDMI aan mijn Denon X2000 receiver.

De Denon kan TrueHD aan volgens de specs.
De Dune is ingesteld op PCM dus gaat zelf niks decoderen maar stuurt het ruwe signaal naar de Denon.

Toch zie ik mijn Denon geen TrueHD weergeven als ik die aanzet op mijn Dune. Enig idee hoe dat kan? De Denon is ingesteld op 'Pure' of op 'Direct'. Dat de Dune die TrueHD niet aankan, zou dan toch niet uitmaken om dat die het signaal zonder decodering doorstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Bij mij speelt de tv303d vaak het geluid niet af. Na een geforceerde firmware update weer wel. Ondertussen zit de versterker er weer tussen, maar bovenstaande is echt iets vaags. De instellingen omgooien werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Tallguy schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 18:13:
Helaas niet helemaal.
Alvast bedankt voor de hulp _/-\o_
Het heeft alles met "path" te maken maar dat had je zelf ook al ontdekt.

Ik heb het zo gedaan.

In de map Films op de Dune in de theme map heb ik een nieuwe aangemaakt met de naam ( maakt niets uit hoe je dit noemt ) 00-Sagas. De 00 is dan om de map als eerste in het overzicht te houden.

Hierin zet ik dan vanuit de export map 98 de nieuwe film sagas.

Uit de map Films verplaats ik de bijbehorende films naar deze film saga mappen ( ruimt ook meteen op in je film map )

Nu heb je de volgorde al goed alleen kloppen de icon.aai, background.jpg, icon scale factor nog niet.

Mijn 00-Sagas voorbeeld.

Hierin vind je de juiste dune_folder.txt, icon.aai en background voor deze map 00-Sagas.
In jouw eigen mappen voor de film sagas zelf daarin zet je de dune_folder.txt uit mijn voorbeeld en die is voor alle saga mappen hetzelfde.

In dune_folder.txt van de film mappen heb je nu niet meer te maken met al die item verwijzingen zoals item1= is blabla ../../99/ blablabla/films/filename.avi Je zal wel elke nieuwe saga map moeten voorzien van het dune_folder.txt bestandje dat je in het voorbeeld vind maar dat mag je wel duidelijk zijn neem ik aan.

Dan krijg je dit dus:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2mg44cp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2rxa1ld.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/33079qe.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/105wmz5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/4k8uhy.jpg

Een alternatieve achtergrond voor de 00-Sagas map heb ik ook nog voor je ...

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2zi36hj.jpg

.. en die vind je hier.

Have Fun! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Helemaal geweldig @wd-medic _/-\o_
Was in no-time gepiept op deze manier. Ik snap ook hoe je het hebt bedacht. De geëmmer met al die subdirectories is niet handig en op deze manier hou je het lekker 'dichtbij'.

Bedankt! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:02

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Tallguy schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:19:
Andere vraag (niet over yaDIS dit keer nee :) )

Ik heb een Dune 303D. Die hangt aan mijn netwerk en haalt z'n films van mijn Synology NAS. De Dune hangt met HDMI aan mijn Denon X2000 receiver.

De Denon kan TrueHD aan volgens de specs.
De Dune is ingesteld op PCM dus gaat zelf niks decoderen maar stuurt het ruwe signaal naar de Denon.

Toch zie ik mijn Denon geen TrueHD weergeven als ik die aanzet op mijn Dune. Enig idee hoe dat kan? De Denon is ingesteld op 'Pure' of op 'Direct'. Dat de Dune die TrueHD niet aankan, zou dan toch niet uitmaken om dat die het signaal zonder decodering doorstuurt?
PCM is juist het decoderen. TrueHD en Master-Audio zijn lossless compressed LPCM.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

dan moet ik dat ff checken zo

Edit: de Dune staat op Bitstream dus de juiste mode.

[ Voor 49% gewijzigd door Tallguy op 28-07-2016 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:17:
[...]

Zit er toch iets niet goed in je Yadis? Maar goed..je had m toch al gewist... ;)

Let niet op de verhoudingen. Staat op 125% normaal past alles..

[afbeelding]
Tjsa maf, vinden deed ie hem wel maar uploaden naar Yadis dus niet ...
Maar kan het niet met de film zelf te maken hebben ? misschien een fout bestand oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brabso schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 22:30:
[...]

Tjsa maf, vinden deed ie hem wel maar uploaden naar Yadis dus niet ...
Maar kan het niet met de film zelf te maken hebben ? misschien een fout bestand oid.
Lijkt mij sterk dat het aan het bestand lag. Heb namelijk een geheel andere film genomen om deze te scrapen. Denk eerder dat de site plat lag. Zou het verder niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Vraagje, wat voor skin is dit?
Kan ik dit ook zo krijgen op mijn Dune HD Smart D1?
Ziet er erg gaaf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Frid0 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:47:
Vraagje, wat voor skin is dit?
Kan ik dit ook zo krijgen op mijn Dune HD Smart D1?
Ziet er erg gaaf uit
De originele Alaska skin is ooit gemaakt door Hitcher voor XBMC, daarna is er door iemand anders een versie van gemaakt voor de WD Live Hub en ik ben er aan begonnen voor yaDIS/Dune.

Dit is een projectje dat ik een poosje geleden geprobeerd heb kant en klaar te maken voor yaDIS, iets dat er overigens niet van gekomen is mede doordat ik zelf naar XBMC/Kodi ben over gegaan op een Intel NUC.

Ook al is het thema geen hap klare brokken partij, je kunt het wel gaan gebruiken op je Dune. Eerder in dit topic heb ik het gepost met ook een soort van How-To erbij en een download link ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Tallguy schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 20:23:
dan moet ik dat ff checken zo

Edit: de Dune staat op Bitstream dus de juiste mode.
Maakt de HDMI versie nog uit voor die formaten?
Ik kan me voorstellen dat een HDMI1.2 kabel dit niet kan maar een HDMI1.4 bijvoorbeeld wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

DTS-HD doet ie wel. Dan zou TrueHD toch niet zoveel mogen uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

GeeMoney schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:36:
[...]

Maakt de HDMI versie nog uit voor die formaten?
Ik kan me voorstellen dat een HDMI1.2 kabel dit niet kan maar een HDMI1.4 bijvoorbeeld wel?
1.0 kon al 8 channel LPCM, DTS-MA en TrueHD zijn vanaf 1.3 als spec toegevoegd, maar daar heb je dus geen andere kabel voor nodig aangezien ze minder bandbreedte gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
WD-Medic schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:20:
[...]

De originele Alaska skin is ooit gemaakt door Hitcher voor XBMC, daarna is er door iemand anders een versie van gemaakt voor de WD Live Hub en ik ben er aan begonnen voor yaDIS/Dune.

Dit is een projectje dat ik een poosje geleden geprobeerd heb kant en klaar te maken voor yaDIS, iets dat er overigens niet van gekomen is mede doordat ik zelf naar XBMC/Kodi ben over gegaan op een Intel NUC.

Ook al is het thema geen hap klare brokken partij, je kunt het wel gaan gebruiken op je Dune. Eerder in dit topic heb ik het gepost met ook een soort van How-To erbij en een download link ...
O ok. Bedankt!
Ga er eens naar kijken

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zijn er hier meer mensen die werken met het IP control van de Dune?

Ik heb sinds een tijdje Domoticz draaien, waaruit ik diverse apparaten/schakelaars kan bedienen.
Nu zag ik het IP-control van Dune, en hoop daar ook mijn Dune mee te kunnen aansturen.

Ik roep nu: "http://IP-Adres-Dune/cgi-bin/do?cmd=ir_code&ir_code=00BF5FA0" aan om de Dune aan te schakelen, en "http://IP-Adres-Dune/cgi-bin/do?cmd=ir_code&ir_code=00BF5FA1" om uit te schakelen.

Het uitschakelen werkt wel, en het inschakelen werkt alleen wanneer de Dune in Stand-by staat.
Nu wil ik het kunnen inschakelen (net als de remote) bij Power-Off.

Iemand hier ervaring mee?

Wat is het nut hiervan?
Scene "Film kijken" starten die Onkyo inschakeld, met presets, en ook de Dune alvast aanzet 8)

Hier meer info: http://dune-hd.com/resour...e_ip_control_overview.txt

Ook de Remote IR codes kun je hier mee bedienen:
http://dune-hd.com/eng/su...l_features/remote_control

Gr, Erik

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

PurpleBlue schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:28:
Zijn er hier meer mensen die werken met het IP control van de Dune?

[...]

Het uitschakelen werkt wel, en het inschakelen werkt alleen wanneer de Dune in Stand-by staat.
Nu wil ik het kunnen inschakelen (net als de remote) bij Power-Off.

Iemand hier ervaring mee?

[...]
Je moet de Dune in een andere power on stand zetten via een IR combo om hem te kunnen inschakelen. Het netwerk van de Dune staat volledig uit, dus WOL of ip control zijn niet mogelijk.

Helemaal prettig is het niet, na een stroomonderbreking gaat de Dune aan en niet in standby.
Alternatief zou een IR oogje zijn aan een globalcache voor discrete power-on (NEC, 00 BF 5F A0) en de rest via IP control.

[ Voor 106% gewijzigd door |sWORDs| op 11-08-2016 13:45 ]

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
|sWORDs| schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:35:
[...]

Je moet de Dune in een andere power on stand zetten via een IR combo om hem te kunnen inschakelen. Het netwerk van de Dune staat volledig uit, dus WOL of ip control zijn niet mogelijk.

Helemaal prettig is het niet, na een stroomonderbreking gaat de Dune aan en niet in standby.
Alternatief zou een IR oogje zijn aan een globalcache voor discrete power-on (NEC, 00 BF 5F A0) en de rest via IP control.
Thanx voor de link.
Ik heb een HD Duo, en die kan ik waarschijnlijk niet "herprogrameren" :/
Dan zal ik hem dus toch eerst fysiek aan moeten zetten.

Ik zal het vanavond even testen. Wellicht werkt het wel :)

Wat betreft Auto power-on is voor mij juist goed.
Ik schakel hem nu toch eerst via een Z-wave wall-plug.

Gr, Erik

[ Voor 5% gewijzigd door PurpleBlue op 11-08-2016 14:15 ]

• Zitilites
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:50
ik heb al jaren een Dune Lite die nog steeds alles prima afspeelt, maar sinds kort heb ik problemen met de subtitles. Voorheen deed ik bestandjes los in de map op de Nas, maar tegenwoordig krijg ik deze niet meer in beeld. ik zie alleen de video bestanden nog staan. Is dit een bekend probleem?

edit: de enige oplossing die ik kan bedenken is door de MKV aan te passen dat de subs erbij ingezet worden. Maar dit lijkt me een tijdrovende klus.

[ Voor 20% gewijzigd door Zitilites op 25-08-2016 16:02 ]

Verwijderd

Het lijkt er op dat je de NAS benadert op basis van het uPnP-protocol (vanuit Network Browser) en geen netwerkfolder hebt gemaakt om je NAS te benaderen met NFS of Samba. Alleen de laatste twee protocollen kunnen meerdere streams gelijktijdig afhandelen: de film en de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:50
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 22:39:
Het lijkt er op dat je de NAS benadert op basis van het uPnP-protocol (vanuit Network Browser) en geen netwerkfolder hebt gemaakt om je NAS te benaderen met NFS of Samba. Alleen de laatste twee protocollen kunnen meerdere streams gelijktijdig afhandelen: de film en de ondertiteling.
Ik benaderde de NAS altijd via SMB. Het klopt dat ik de NAS in de SMB netwerkomgeving sindskort niet meer tegenkom, maar daar heb ik ooit een favoriet (snelkoppeling) van gemaakt die die blijkt nog wel te werken. Dan lijkt het me toch logischer dat de MKV en de SRT beiden niet meer af te spelen zijn?

In ieder geval moet ik dus uitzoeken waarom de NAS ineens niet meer zichtbaar is... ik heb hier niets aan gewijzigd dus dat is ook apart. Nog suggesties? In ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Zitilites schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:53:

edit: de enige oplossing die ik kan bedenken is door de MKV aan te passen dat de subs erbij ingezet worden. Maar dit lijkt me een tijdrovende klus.
Valt best mee. Zet ze in de wachtrij en complete seizoenen zijn zo gedaan. Zeker als je in MKVToolnix al wat standaard instellingen hebt staan voor sporen. Anyhoe, zo doe ik het al jaren. Heb liever geen losse subs. Maar dat kan ook een tic zijn... na het vele syncen van subs wil ik graag een 'verzorgd' bestand.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:01
Ik heb na lange tijd eens mijn firmware geupdate. Ik had een versie uit april 2013 en heb hem nu geupdate naar 150227_0032_b9. Het mooie is dat nu ook DTS_HD wordt afgespeeld (dat deed hij voorheen niet). En een aantal andere zaken werken nu prima.

Wat me sindsdien wel opvalt is dat ik bij een aantal film ineens geen ondertiteling meer kan afspelen.
Hij geeft dan aan dat er geen ondertiteling aanwezig is.

Zie deze Mediainfo:
Algemeen
UniqueID/String : 253421786245815153132451584125187001546 (0xBEA742BB35A7D26FA84DEF8AFC2A0CCA)
Volledige naam : \\192.168.1.30\Video\Temp\EYE_IN_THE_SKY_NL-RENTAL_MKV_1080p.mkv
Formaat : Matroska
Formaatversie : Version 2
Bestandsgrootte : 8,93 GiB
Duur : 1 h 42 min
Totale bitratemodus : Variabel
Totale bitrate : 12,5 Mb/s
Filmnaam : EYE_IN_THE_SKY.Title0
Datum codering : UTC 2016-09-02 15:20:43
Gebruikt programma : mkvmerge v3.2.0 ('Beginnings') built on Feb 12 2010 16:46:17
Gebruikte encoderbibliotheek : libebml v0.7.9 + libmatroska v0.8.1

Video
ID : 2
Formaat : AVC
Formaat/Info : Advanced Video Codec
Formaatprofiel : High@L4.1
Formaatinstellingen, CABAC : Ja
Formaatinstellingen, ReFrames : 2 frames
Format_Settings_GOP : M=3, N=24
Codec-ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Bitrate-modus : Variabel
Maximale bitrate : 16,7 Mb/s
Breedte : 1 920 pixels
Hoogte : 800 pixels
Beeldverhouding : 2,40:1
Frameratemodus : Constant
Framerate : 23,976 (24000/1001) FPS
ColorSpace : YUV
ChromaSubsampling/String : 4:2:0
BitDepth/String : 8 bits
Scansoort : Progressief
Default : Ja
Forced : Nee

Audio
ID : 3
Formaat : DTS
Formaat/Info : Digital Theater Systems
Formaatprofiel : MA / Core
Format_Settings_Mode : 16
Formaatinstellingen, Endianness : Big
Codec-ID : A_DTS
Bitrate-modus : Variabel / Constant
Bitrate : Onbekend / 1 509 kb/s
Kanaal(en) : 6 kanalen
Kanaalposities : Front: L C R, Side: L R, LFE
Samplerate : 48,0 kHz
Framerate : 93,750 FPS (512 spf)
BitDepth/String : 16 bits
Compression_Mode/String : / Lossy
Taal : Engels

Tekst
ID : 1
Formaat : VobSub
Muxingmodus : zlib
Codec-ID : S_VOBSUB
Codec-ID/Info : Picture based subtitle format used on DVDs
Taal : Nederlands

Menu
00:00:00.000 : en:(01)00:00:00:000
00:10:54.654 : en:(02)00:10:54:654
00:20:55.254 : en:(03)00:20:55:254
00:30:28.827 : en:(04)00:30:28:827
00:40:29.427 : en:(05)00:40:29:427
00:50:30.027 : en:(06)00:50:30:027
01:00:30.627 : en:(07)01:00:30:627
01:10:31.227 : en:(08)01:10:31:227
01:20:31.827 : en:(09)01:20:31:827
01:30:32.427 : en:(10)01:30:32:427
01:32:05.520 : en:(11)01:32:05:520
01:42:03.200 : en:(12)01:42:03:200
Het lijkt erop dat VobSub problemen geeft met afspelen en dat vind ik vreemd. Ik twijfel nu om de laatste firmware versie te installeren. Ik lees in de changelog niks over het oplossen van de dit probleem namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Binnetie schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:12:
Ik heb na lange tijd eens mijn firmware geupdate. Ik had een versie uit april 2013 en heb hem nu geupdate naar 150227_0032_b9. Het mooie is dat nu ook DTS_HD wordt afgespeeld (dat deed hij voorheen niet). En een aantal andere zaken werken nu prima.

Wat me sindsdien wel opvalt is dat ik bij een aantal film ineens geen ondertiteling meer kan afspelen.
Hij geeft dan aan dat er geen ondertiteling aanwezig is.

Zie deze Mediainfo:

[...]

Het lijkt erop dat VobSub problemen geeft met afspelen en dat vind ik vreemd. Ik twijfel nu om de laatste firmware versie te installeren. Ik lees in de changelog niks over het oplossen van de dit probleem namelijk.
Even mezelf quoten. Het zit hem inderdaad in dat VobSub ondertiteling niet ondersteund wordt, ook met de laatste firmware niet. Jammer want een aantal film die ik nu heb speelt hij geen ondertiteling af.
Films staan al jaren op mijn nas, dus ik weet zeker dat ik ze gekeken heb met ondertiteling. Helaas is er waarschijnlijk ergens vanaf een bepaalde firmware versie dit niet meer ondersteund wordt lijkt wel. Ik heb er gelukkig wel ondersteuning voor DTS-HD audio voor teruggekregen want die werd op firmwareversies uit 2013 niet afgespeeld.

Iemand enig idee om dit op te lossen? Want nu is elke film de vraag of hij de ondertiteling weergeeft of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Nu online

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

De altijd werkende, maar ook het meeste werk, is om of externe subs erbij te zoeken, of de interne subs te extracten. (bv met subtitle edit, maar er zijn vast meer en betere programma's die dit doen)

Of je gaat terug naar een versie waarin de vobsub nog wel werkt.
Tot slot kan je Dune zelf tot in den treure lastigvallen met het verzoek het te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
rockhopper schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:41:
De altijd werkende, maar ook het meeste werk, is om of externe subs erbij te zoeken, of de interne subs te extracten. (bv met subtitle edit, maar er zijn vast meer en betere programma's die dit doen)

Of je gaat terug naar een versie waarin de vobsub nog wel werkt.
Tot slot kan je Dune zelf tot in den treure lastigvallen met het verzoek het te fixen.
Tot nu toe zoek ik een externe srt erbij. Jammer is dat je dan veel films krijgt met losse srt. Bepaalde releasgroepen hebben een andere manier van de ondertiteling in de film stoppen en dit werkt altijd perfect.
Met extracten en omzetten was ik veel tijd kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Nu online

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Binnetie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:55:
[...]

Tot nu toe zoek ik een externe srt erbij. Jammer is dat je dan veel films krijgt met losse srt. Bepaalde releasgroepen hebben een andere manier van de ondertiteling in de film stoppen en dit werkt altijd perfect.
Het hangt een beetje van je systeem af, maar ik ben voor een film een minuutje of 2 kwijt om de subs te extracten. Op een traag systeem zou dit 5 minuten kunnen zijn.

Het probleem met apart zoeken is dat de sync niet altijd even lekker loopt. Dit valt op zich ook nog wel te corrigeren, maar dan gaat er wel meer tijd in zitten. En soms vind je ze helemaal niet in je gewenste taal. Al vind ik Engelse subs ook geen probleem.

Sommige release groups hebben er ook een handje van om alle subs in caps (hoofdletters) te doen. Die kan je dan gelukkig met subtitle edit wel in één keer goed omzetten naar normal casing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Binnetie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:55:
[...]

Apart, gebruik de dune al een jaar of 5 en kan me niet herinneren dat ik ooit geen subs kon afspelen. Kan me niet voorstellen dat ik in al die jaren compleet andere bestanden gebruik dan jij, gewoon alle soorten en maten films en series. Doe altijd direct een update naar de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Malt007 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 23:25:
[...]

Apart, gebruik de dune al een jaar of 5 en kan me niet herinneren dat ik ooit geen subs kon afspelen. Kan me niet voorstellen dat ik in al die jaren compleet andere bestanden gebruik dan jij, gewoon alle soorten en maten films en series. Doe altijd direct een update naar de laatste firmware.
Ik kon het me ook niet voorstellen, maar het viel me ineens op dat ik geen ondertiteling kon selecteren toen ik films downloade. Ik draai nu de laatste firmware op mijn Dune HD-TV-303D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
rockhopper schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 23:14:
[...]

Het hangt een beetje van je systeem af, maar ik ben voor een film een minuutje of 2 kwijt om de subs te extracten. Op een traag systeem zou dit 5 minuten kunnen zijn.

Het probleem met apart zoeken is dat de sync niet altijd even lekker loopt. Dit valt op zich ook nog wel te corrigeren, maar dan gaat er wel meer tijd in zitten. En soms vind je ze helemaal niet in je gewenste taal. Al vind ik Engelse subs ook geen probleem.

Sommige release groups hebben er ook een handje van om alle subs in caps (hoofdletters) te doen. Die kan je dan gelukkig met subtitle edit wel in één keer goed omzetten naar normal casing.
Ik doe het via de laptop op wifi. En dat duurt veel langer. De films staan op mijn nas. Als sik de laptop bedraad aansluit gaat het een stuk sneller.
Volgens mij was het ook mogelijk om via een package op de nas de ondertiteling te extracten, dan gebeurd het lokaal.
Nadeel is inderdaad dat je met subs los erbij zoeken wel eens sync verschillen hebt omdat de source net anders is en je daarom die sync fouten krijgt. Ik ga er nog verder mee stoeien.

[ Voor 8% gewijzigd door Binnetie op 02-11-2016 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Nu online

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb dan wel een Dune Max, misschien dat daar dan nog veel verschil in zit tov de -TV-303. Maar ik denk dat ik in de loop der jaren misschien een film of 5 heb gehad die problemen gaf. Dus echt uitzonderingswerk.

Meestal zijn het dan nog van die brakke dvd-achtige kopietjes die op de pc 32 ondertitelsporen geef maar op de dune niks.

Enne als er zoveel verschil zit tussen wifi en bekabeld misschien tijd om de boel eens te optimaliseren? Als ik een nieuwe Dune koop (hangt een beetje af hoe lang deze het uit gaat houden en hoe de nieuwe modellen tegen die tijd zijn) zorg ik in ieder geval er wel voor dat er een fatsoenlijke gigabit netwerkkaart in gaat zitten, want de overdracht snelheid nu van pc > dune is echt dramatisch. Als je snel wat foto's wilt laten zien gaat het nog, maar een filmpje van een paar GB ben je echt een kwartier aan het wachten voor het overgezet is. Via wifi nog wat langer.

Pagina: 1 ... 69 ... 72 Laatste