Mijn dune heeft geen hardeschijf, deze zit gewoon aangesloten via UTP op mijn router en hoeft alleen maar te streamen. Dus de boel optimaliseren is niet nodig. De Dune haalt alles van de nas af. Download die ik met telefoon of laptop start werken perfect en worden automatisch in de juiste mappen gezet. De dune hoeft ze alleen maar af te spelen. Ik ben dus geen tijd kwijt om ze naar de Dune te kopieren. Film kijken of foto's bekijken is een kwestie van nog geen seconde voordat de volgende komt.rockhopper schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:17:
Ik heb dan wel een Dune Max, misschien dat daar dan nog veel verschil in zit tov de -TV-303. Maar ik denk dat ik in de loop der jaren misschien een film of 5 heb gehad die problemen gaf. Dus echt uitzonderingswerk.
Meestal zijn het dan nog van die brakke dvd-achtige kopietjes die op de pc 32 ondertitelsporen geef maar op de dune niks.
Enne als er zoveel verschil zit tussen wifi en bekabeld misschien tijd om de boel eens te optimaliseren? Als ik een nieuwe Dune koop (hangt een beetje af hoe lang deze het uit gaat houden en hoe de nieuwe modellen tegen die tijd zijn) zorg ik in ieder geval er wel voor dat er een fatsoenlijke gigabit netwerkkaart in gaat zitten, want de overdracht snelheid nu van pc > dune is echt dramatisch. Als je snel wat foto's wilt laten zien gaat het nog, maar een filmpje van een paar GB ben je echt een kwartier aan het wachten voor het overgezet is. Via wifi nog wat langer.
Het gaat er alleen om dat wanneer ik de ondertiteling moet extracten dat dit ergens intensief is en veel dataverkeer kost. Via wifi duurt dit lang, maar dit is dan alleen voor de films die die s_vobsub ondertiteling hebben. De rest speelt gewoon feilloos af.