Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:01
rockhopper schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:17:
Ik heb dan wel een Dune Max, misschien dat daar dan nog veel verschil in zit tov de -TV-303. Maar ik denk dat ik in de loop der jaren misschien een film of 5 heb gehad die problemen gaf. Dus echt uitzonderingswerk.

Meestal zijn het dan nog van die brakke dvd-achtige kopietjes die op de pc 32 ondertitelsporen geef maar op de dune niks.

Enne als er zoveel verschil zit tussen wifi en bekabeld misschien tijd om de boel eens te optimaliseren? Als ik een nieuwe Dune koop (hangt een beetje af hoe lang deze het uit gaat houden en hoe de nieuwe modellen tegen die tijd zijn) zorg ik in ieder geval er wel voor dat er een fatsoenlijke gigabit netwerkkaart in gaat zitten, want de overdracht snelheid nu van pc > dune is echt dramatisch. Als je snel wat foto's wilt laten zien gaat het nog, maar een filmpje van een paar GB ben je echt een kwartier aan het wachten voor het overgezet is. Via wifi nog wat langer.
Mijn dune heeft geen hardeschijf, deze zit gewoon aangesloten via UTP op mijn router en hoeft alleen maar te streamen. Dus de boel optimaliseren is niet nodig. De Dune haalt alles van de nas af. Download die ik met telefoon of laptop start werken perfect en worden automatisch in de juiste mappen gezet. De dune hoeft ze alleen maar af te spelen. Ik ben dus geen tijd kwijt om ze naar de Dune te kopieren. Film kijken of foto's bekijken is een kwestie van nog geen seconde voordat de volgende komt.

Het gaat er alleen om dat wanneer ik de ondertiteling moet extracten dat dit ergens intensief is en veel dataverkeer kost. Via wifi duurt dit lang, maar dit is dan alleen voor de films die die s_vobsub ondertiteling hebben. De rest speelt gewoon feilloos af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:28

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Voor de liefhebbers, 1dayfly heeft vandaag een Dune in de dagaanbieding (de 4k speler).

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 20:18
Ik zie dat Dune eindelijk nieuwe modellen heeft. Ze zijn gebaseerd op een Sigma SMP8758 chip en hebben onder meer ondersteuning voor 4K video, H.265 10-bit, Dolby Atmos 3D audio, 1Gbit Ethernet, 802.11ac Wi-Fi, een ingebakken DVB-T/T2/C tuner en Z-Wave controller. Ook zijn er kleinere modellen alla HD TV-101.

Dune HD Duo 4K
Dune HD Solo 4K
Dune HD Solo Lite

Wat ik graag wil weten is of ze dezelfde interface software gebruiken, m.a.w. of ik mijn oude menus met aai images enzo kan blijven gebruiken.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Drobanir schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:19:
Ik zie dat Dune eindelijk nieuwe modellen heeft. Ze zijn gebaseerd op een Sigma SMP8758 chip en hebben onder meer ondersteuning voor 4K video, H.265 10-bit, Dolby Atmos 3D audio, 1Gbit Ethernet, 802.11ac Wi-Fi, een ingebakken DVB-T/T2/C tuner en Z-Wave controller. Ook zijn er kleinere modellen alla HD TV-101.

Dune HD Duo 4K
Dune HD Solo 4K
Dune HD Solo Lite

Wat ik graag wil weten is of ze dezelfde interface software gebruiken, m.a.w. of ik mijn oude menus met aai images enzo kan blijven gebruiken.
Maar hebben ze HDMI 2.0? Dat lijkt me belangrijker.

En wat is het verschil tussen een lite en de 4k versie?

[ Voor 3% gewijzigd door Malt007 op 25-11-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:17
Malt007 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:28:
[...]

Maar hebben ze HDMI 2.0? Dat lijkt me belangrijker.

En wat is het verschil tussen een lite en de 4k versie?
De Solo en de Lite iig niet. Die hebben 1.4b
De Duo staat er dan gek genoeg weer niets over op de site. Maar, verwacht dat die dat ook gewoon niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
De kleinere modellen waren er al een tijdje, het high-end model is net aangekondigd. Maar met een prijs van €699 is hij wel absurd duur. Ik lees ook ergens iets over een abonnementsprijs voor een interne scrapper, maar kan daarover geen info vinden op de website van Dune zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ook bij de Dune HD Duo 4K zie ik onder "Specification"
4K video formats: H.265 up to 4Kp30, H.265 10-bit up to 4Kp30
Dus het lijkt me dat ze geen van allen hdmi 2.0 ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Arunia schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:36:
[...]

De Solo en de Lite iig niet. Die hebben 1.4b
De Duo staat er dan gek genoeg weer niets over op de site. Maar, verwacht dat die dat ook gewoon niet heeft.
Zo jammer aan de ene kant, maar voorlopig loop je nog niet echt tegen de beperkingen van 1.4 aan. Weet jij wat de verschillen tussen de lite en de 4k is? Zie op het eerste gezicht niet veel verschil namelijk en 199 is wat acceptabeler dan 349 voor een speler die 2.0 mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Geen Wi-Fi antennes, dus maximaal n (geen dual-band ac), er kan geen hdd in en geen DVB-T/T2 tuner.

[ Voor 22% gewijzigd door Drobanir op 25-11-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Drobanir schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:59:
Geen Wi-Fi antennes, dus maximaal n (geen ac) en er kan geen hdd in.
Hmm hij kan ook wat minder formats afspelen lijkt het, zo zie ik bijvoorbeeld geen Mpeg1 staan (wordt dat weleens gebruikt?) en geen apple lossless bij audio.

Volgens mij niks dat ik ga missen dus aangezien ik bekabeld via een server afspeel. Gelijk maar bestellen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Malt007 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:01:
[...]
Gelijk maar bestellen dus!
We kijken uit naar je bevindingen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Drobanir schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:46:
[...]

We kijken uit naar je bevindingen! :*)
Morgen komt hij binnen, vrees alleen dat er niet heel veel content beschikbaar is.

Hoop wel dat hij in de praktijk sneller is met het laden van bd's. Als iemand nog links heeft naar downloadbare 4K demo's, 10bit, HDR of ander H265 materiaal hou ik me aanbevolen. Als mensen nog specifieke dingen getest willen hebben dan hoor ik het wel, vind het leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Malt007 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:58:
[...]

Morgen komt hij binnen, vrees alleen dat er niet heel veel content beschikbaar is.

Hoop wel dat hij in de praktijk sneller is met het laden van bd's. Als iemand nog links heeft naar downloadbare 4K demo's, 10bit, HDR of ander H265 materiaal hou ik me aanbevolen. Als mensen nog specifieke dingen getest willen hebben dan hoor ik het wel, vind het leuk om te doen.
Waar heb je hem besteld als ik vragen mag?

Heb je nu trouwens ook een Dune? Ik kan je wel media folders opsturen (alleen de dune_folder.txt en *aai bestanden, niet de media zelf) en dan ben ik benieuwd of dat goed weergegeven word. Maar zijn de huidige Dune modellen niet Andoid-based? De processor is sowieso een stuk sneller en volgens mij is er ook meer geheugen aan boord, dus ik verwacht aanzienlijk betere prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Drobanir schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:20:
[...]

Waar heb je hem besteld als ik vragen mag?

Heb je nu trouwens ook een Dune? Ik kan je wel media folders opsturen (alleen de dune_folder.txt en *aai bestanden, niet de media zelf) en dan ben ik benieuwd of dat goed weergegeven word. Maar zijn de huidige Dune modellen niet Andoid-based? De processor is sowieso een stuk sneller en volgens mij is er ook meer geheugen aan boord, dus ik verwacht aanzienlijk betere prestaties.
Ja heb nu een HD smart en een lite versie (weet niet precies welke).

Geen idee wat er voor besturingssysteem op staat, hopelijk is het nog net zo simpel en lelijk als de oude versies. Zelden zolang zoveel plezier van een apparaat gehad, in al die jaren wellicht 3x een bestand niet kunnen afspelen, enige probleem is dat hij af en toe vast loopt als het netwerkpad niet meer klopt, dan blijft hij hangen in zoekscherm (te lui om een fixed ip in te stellen ja).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Eerste ervaringen zijn niet best :-)

Geen ondersteuning voor iso bestanden, tenminste geen menu meer. Krijg wel een melding dat het kan maar dan moet je een betaald abo nemen? Nou zou ik een week proef abo hebben maar krijg het menu niet in beeld. Had ook issues met het geluid maar dat bleek aan de instellingen te liggen. Verder geen vooruitgang qua snelheid lijkt het, wel prettige afstandsbediening.

Bijgeleverde stekker is trouwens een engelse en past dus niet. Gelukkig werkt de adapter van de oude wel maar wil nog wel een nalevering natuurlijk. Verder missen ook de antennes voor de wifi die er volgens mij bij horen, dat werd wel aangegeven ik het menu namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Als iso faalt is het einde Dune voor mij, althans als opvolger. Maar het is natuurlijk een jong model met daarom vast een aantal kinderziektes.

Dat abonnement is natuurlijk ook automatisch afvallen voor mij, ik koop iets en wil het gebruiken zonder dat er andere verborgen kosten bijkomen.

Zou je nog willen vermelden waar je 'm aangeschaft hebt?

[ Voor 9% gewijzigd door rockhopper op 27-11-2016 16:48 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 21:27
Als er geen menu's in zitten dan heeft de player geen java support. (licentie?) Als ik dit staatje https://www.duneplayer.com/faqs/bluray.html moet geloven lijkt de duo ( afgaand op de naam) dit wel te ondersteunen. Verklaart ook de hoge prijs. 4k spelers zijn over het algemeen niet goedkoop als je kijkt naar bluray spelers.

EDIT nou zie ik net op de website dat de solo ook iso menu support heeft

[ Voor 10% gewijzigd door MrX_Cuci op 27-11-2016 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
MrX_Cuci schreef op zondag 27 november 2016 @ 18:15:
Als er geen menu's in zitten dan heeft de player geen java support. (licentie?) Als ik dit staatje https://www.duneplayer.com/faqs/bluray.html moet geloven lijkt de duo ( afgaand op de naam) dit wel te ondersteunen. Verklaart ook de hoge prijs. 4k spelers zijn over het algemeen niet goedkoop als je kijkt naar bluray spelers.

EDIT nou zie ik net op de website dat de solo ook iso menu support heeft
Ja hij support het wel als je een abonnement neemt. Zie ook het sterretje bij de specificaties en de verwijzing naar de volgende site: http://dune-hd.com/support/options/

1.99 per maand moet het kosten maar nu tijdens de trial doet hij het niet dus weet niet of het uberhaubt werkt. Betreffende iso werkte wel op de oude dune overigens.

Aangeschaft via bol.com. Twijfel hard of hij retour moet.

[ Voor 12% gewijzigd door Malt007 op 27-11-2016 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 21:27
Ik bedoelde de niet lite versie https://www.duneplayer.com/hd4ksolo.html Voor de lite versie is dus een abo nodig. Met de niet lite versie koop je dat dus af. Verder zie ik geen verschillen.

[ Voor 71% gewijzigd door MrX_Cuci op 27-11-2016 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:52
Malt007 schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:28:
[...]

Ja hij support het wel als je een abonnement neemt. Zie ook het sterretje bij de specificaties en de verwijzing naar de volgende site: http://dune-hd.com/support/options/

1.99 per maand moet het kosten maar nu tijdens de trial doet hij het niet dus weet niet of het uberhaubt werkt. Betreffende iso werkte wel op de oude dune overigens.

Aangeschaft via bol.com. Twijfel hard of hij retour moet.
Een abonnement 8)7 ?!? Zijn ze nu helemaal gaar geworden daar? No way dat ik dat ooit ga doen. Zal wel weer de een of andere managers-pipo zijn die bedacht heeft dat ze op die manier een mooie constante cash flow kunnen genereren, maar ik mag toch hopen dat dit soort fratsen niet beloond worden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Alleen welk fatsoenlijk alternatief is er? Pc met kodi of dat soort oplossingen vind ik niks, altijd gezeur met software en instellingen. BD menu gebruik ik persoonlijk eigenlijk zelden. Zou nog een popcorn met dezelfde chip kunnen overwegen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:39

servies

Veni Vidi Servici

Ik zie al die opties staan met een abonnement en het is dan heel simpel voor mij: Dune is dood. Of ze moeten het weer gaan veranderen maar anders is de huidige Dune speler die ik heb ook meteen de laatste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
servies schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:31:
Ik zie al die opties staan met een abonnement en het is dan heel simpel voor mij: Dune is dood. Of ze moeten het weer gaan veranderen maar anders is de huidige Dune speler die ik heb ook meteen de laatste...
Aan de ene kant wel maar het blijven de beste mediaspelers. Kan kodi tegenwoordig bd menus laden?

Edit: Lees op andere fora dat de lite ook geen scraperfunctie heeft, iemand enig idee wat dat is?

[ Voor 10% gewijzigd door Malt007 op 27-11-2016 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Dat is dat ie informatie over de film of serie van inet afhaalt.
Dus bv het plot. De cast en filmposter enzo.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Malt007 schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:40:
Edit: Lees op andere fora dat de lite ook geen scraperfunctie heeft, iemand enig idee wat dat is?
Op het eerder geposte http://dune-hd.com/support/options/ lees ik dat je abo kan nemen op een scraperfunctie. Dat vind ik een gewaagde keuze. Met Plex of Kodi regel je dat gewoon gratis. En op mijn oude Dune TV-101 regelde ik dat destijds met Yadis; wat ik wel wat bewerkelijk vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:52
servies schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:31:
Dat laatste is natuurlijk ook het probleem voor Dune, en waarschijnlijk de reden dat ze nu met abonnementen willen beginnen... hun producten zijn gewoon goed en de ontwikkelingen op het gebied van file-formats gaan niet meer zo hard als een paar jaar geleden. Kijk maar naar de activiteit in dit draadje de aflopen maanden. Bijna iedereen die in de markt was voor een Dune heeft er inmiddels één en die dingen werken probleemloos.

Er is dus weinig noodzaak om apparaten van een paar jaar oud te vervangen. Dit zal wel zijn weerslag op hun omzet hebben gehad de laatste 2 jaar. Maar goed, als het nieuwe apparaat niet bijster veel meer kan terwijl je wel een abonnement nodig hebt om de volledige functionaliteit te krijgen kan ik dat geen verbetering noemen.

Voor wat betreft de apparaten zelf... 4K geef ik persoonlijk nog niet zoveel om. Heb wel een 4K TV, maar films kijk ik altijd met de beamer (1080p). Daarnaast is het aanbod van 4K materiaal nog zo goed als non-existent. DVB-C kan wel leuk zijn. Hoewel de ervaring met FireDVB kaarten van 10 jaar geleden me geleerd heeft dat de ondersteuning daarvan ook plotseling weg kan vallen.

Maar zoals gezegd... een abonnement maakt het direct een no-go.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

na dit gelezen te hebben schaf ik maar een reserve base 3D aan... super tevreden en inderdaad de nieuwe modellen brengen niet veel extra imho.

iemand ervaring de de zapitti versie. is dat een soort van interne yadis als ik het goed lees ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
chucky666 schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:44:
Dat is dat ie informatie over de film of serie van inet afhaalt.
Dus bv het plot. De cast en filmposter enzo.
Ah ok, dat gebruik ik sowieso niet, zie liever gewoon een folderstructuurtje. Zit aardig in dubio wat nu te doen, wat mij betreft zijn er gewoon niet echt alternatieven. Als ik diverse buitenlandse topics lees dan hebben meer mensen dat probleem, er zijn op zich wel alternatieven maar er is geen enkele mediaspeler die geen steken laat vallen. Gebruiksgemak en voornamelijk de beeldkwaliteit zijn bij de Dune (Sigma chip) eigenlijk ongeëvenaard en dat zijn nou net de 2 belangrijkste eigenschappen voor mij.

Grootste issue is dus het BD menu maar hoe vaak gebruik ik dat nou? Enige waar je dat nodig hebt is als je een serie op BD hebt, dan wil je de juiste aflevering selecteren tenslotte. Maar de series die ik kijk kijk ik over het algemeen ver voor ze op BD uitkomen. Met de lite variant van het afspelen van een BD zijn er sowieso geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ja dat zal je altijd wel hebben omdat het vaak tekortkomingen zijn van de ingebakken hardware.
Ze kunnen de meeste dingen wel aanpassen met een firmware update maar toch niet alles.
Ik kom zelf van mede8er vandaan en moest toen ook kiezen voor een nieuwe mp, de dune was nog niet goed verkrijgbaar en ben toen voor de mh vten gegaan.
Deze heeft wel een interne scraper voor de moviewall maar die gebruik ik ook niet want een externe is makkelijker en beter aan te passen.
Het was de enigste andere met een sigma chip behalve de zapitti dan maar die is gelijk minimaal 2x zo duur.
Bij de vten was er ook geen dvd menu maar daar zijn ze druk mee bezig en blu ray menu tja die gebruik ik toch niet.
Als ik nu kijk ben ik wel blij met me keuze van toen want je koopt een mp toch om er eigenlijk geen omkijken meer naar te hebben en bestanden te kunnen afspelen zonder er eerst allerlij abbo's te moeten voor afsluiten.
Ik denk dat ze hiermee toch wel een aardig foutje mee hebben gemaakt.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Heb zojuist de Dune HD Solo 4K maar besteld, goede prijs gevonden waardoor ik maar 79 euro extra kwijt was. Had ik ook heel wat maanden abonnement voor kunnen hebben maar ik hou gewoon niet van gezeik :)
Daarnaast maak ik al jaren met veel plezier gebruik van Dune's dus ze houden voorlopig het voordeel van de twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ray schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:58:
na dit gelezen te hebben schaf ik maar een reserve base 3D aan... super tevreden en inderdaad de nieuwe modellen brengen niet veel extra imho.

iemand ervaring de de zapitti versie. is dat een soort van interne yadis als ik het goed lees ?
De 3D Base is idd klasse.

Wil je er 1 op reserve?! Voor €207,= is hij te bestellen op Amazon.uk. Wordt verzonden uit Duitsland!

https://www.amazon.co.uk/...?ie=UTF8&m=A1VS04C715CYUK

Ze hebben er nu nog maar 2

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:52:
[...]

De 3D Base is idd klasse.

Wil je er 1 op reserve?! Voor €207,= is hij te bestellen op Amazon.uk. Wordt verzonden uit Duitsland!

https://www.amazon.co.uk/...?ie=UTF8&m=A1VS04C715CYUK

Ze hebben er nu nog maar 2

:)
heb er eentje via MP in goede staat voor 85 euro. Niet echt bodemprijs maar goed hij gaat hier voorlopig naar de zolder als backup als mijn gewone base mocht sneuvelen.

ik vind zelf dat 'audio formaat' erg mooi om te zien in mijn set en voorlopig heb ik toch een HD plasma staan. Tegen de tijd dat er een 65 inch oled komt kijk ik wel weer eens verder. Goede kans dat mijn huidige dune het dan ook nog steeds goed doet :9

[ Voor 18% gewijzigd door Ray op 28-11-2016 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer gebruikers van Yadis die op dit moment last hebben van verwerken/updaten van series?

Blijft bij mij hangen op het zoeken van nieuwe afleveringen..

Hopelijk niet weer iets met een veranderde api.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het gaat traag, maar het werkt uiteindelijk wel. Geen idee waar het aan ligt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer op normale snelheid zonder haperingen. Vermoed dat de site even wat problemen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:32
Iemand die een goed alternatief weet voor yaDIS, wat werkt via mac? Ik lees dat Zappiti nu ook full is voor Dune, alleen kost €29. Iemand goede ervaringen hiermee?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:28
Mijn oude Dune HD Max heb ik vervangen door de nieuwe Dune Solo lite.
Het vreemde is nu dat hij geen Avi's meer kan afspelen en ong de helft van de mkv's blijft het beeld zwart. (8 bit kleurendiepte afdwingen lost het probleem op)
Daarbij als ik een film neem die hij wel afspeelt blijft de eerst 6-7 sec het beeld zwart. datzelfde heeft hij ook met stoppen.

Mijn oude dune speler had dit probleem niet. Kan het zijn dat ik een instelling over het hoofd zie?

[ Voor 6% gewijzigd door Von Henkel op 15-12-2016 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, mijn DUO gooit de skins die op de USB stick staan er na een reboot eruit en keert dan terug naar de standaard skin.

Draait op de laatste niet beta firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:07
virtualJac schreef op zondag 11 december 2016 @ 17:36:
Iemand die een goed alternatief weet voor yaDIS, wat werkt via mac? Ik lees dat Zappiti nu ook full is voor Dune, alleen kost €29. Iemand goede ervaringen hiermee?
Ik gebruik zapitti al jaren gratis. Grootste nadeel is dat het niet automatisch kan en dat je het programme zelf moet starten. Maar blijft mijn favoriet vanwege de beste wall

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 19:23
Na drie jaar van intensief gebruik, heeft mijn afstandsbediening van mijn Dune HD TV 101 het begeven. Het probleem is dat dit niet meer te vinden is, waardoor de Dune HD TV 101 nutteloos geworden is. Hiervoor bestaat er wel een app, maar ik moet het IP-adres van de Dune weten en dat vindt je op de Dune zelf. Iets wat moeilijk kan als het toestel niet ingeschakeld is. Weet er iemand nog een oplossing om de Dune alsnog ingeschakeld te krijgen en alsnog die app te kunnen gebruiken?

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:02

pinda powerrr

Slow down...

Le Enfant! schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:22:
Na drie jaar van intensief gebruik, heeft mijn afstandsbediening van mijn Dune HD TV 101 het begeven. Het probleem is dat dit niet meer te vinden is, waardoor de Dune HD TV 101 nutteloos geworden is. Hiervoor bestaat er wel een app, maar ik moet het IP-adres van de Dune weten en dat vindt je op de Dune zelf. Iets wat moeilijk kan als het toestel niet ingeschakeld is. Weet er iemand nog een oplossing om de Dune alsnog ingeschakeld te krijgen en alsnog die app te kunnen gebruiken?
In je router kijken naar aangekoppelde apparaten? Dan zie je alle ip adressen die zijn uitgedeeld.

Waiting on the world to change

• Le Enfant!
pinda powerrr schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:24:
[...]

In je router kijken naar aangekoppelde apparaten? Dan zie je alle ip adressen die zijn uitgedeeld.
Werkt dat ook als het toestel niet ingeschakeld is?

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:02

pinda powerrr

Slow down...

Hmm, denk het niet bij nader inzien. Heb even ingelogd op mijn router en daar staat de Dune niet tussen de aangesloten apparaten (in uit stand).
Kan je de Dune niet even van de stroom afhalen en dan er weer op? Gaat hij dan niet vanzelf aan?

Waiting on the world to change

• Le Enfant!
pinda powerrr schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:29:
Hmm, denk het niet bij nader inzien. Heb even ingelogd op mijn router en daar staat de Dune niet tussen de aangesloten apparaten (in uit stand).
Kan je de Dune niet even van de stroom afhalen en dan er weer op? Gaat hij dan niet vanzelf aan?
Als ik de stroom er van af haal, blijft dit op een rood LED-lampje (standby dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien te simpel gedacht, maar een nieuwe AB kopen?

http://afstandsbediening....P7ZkrbJm9ECFUHGGwod52oIJA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
als het standby lampje brandt, dan zou je het ip adres moeten kunnen vinden in de router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Ik heb nog een ab liggen van een Dune HD 53d lite.
Zou die ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skin aangepast met mooie black background

https://www.sendspace.com/file/xfb367

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nod32 en Malwarebytes zijn niet blij met je link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen last van, hier gescand met Malwarebytes en Comodo + Norton en goed bevonden, uw systeem zal niet op orde zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
wezep schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:52:
Ik heb nog een ab liggen van een Dune HD 53d lite.
Zou die ook werken?
Ik heb even gestopt bij de Mediamarkt en daar een Logitech Harmony 350 gekocht. Na wat dingen in te stellen werkt het even goed als de originele AB. De Logitech Harmony 350 is ook een stuk groter waardoor één van mijn grote ergernissen van de originele AB weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie koop voor het eindejaar, deze AB's zijn heel degelijk zoals ik al een paar jaar mag ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:12:
Geen last van, hier gescand met Malwarebytes en Comodo + Norton en goed bevonden, uw systeem zal niet op orde zijn vermoed ik.
Tuurlijk, zal wel aan mijn pc liggen.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/20shs7t.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:39:
[...]

Tuurlijk, zal wel aan mijn pc liggen.

[afbeelding]
Dat is een overijverige tool. Omdat die website óók gebruikt wordt om malware en virussen te verspreiden, blokkeert MBAM maar meteen de hele site.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CodeCaster schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:53:
[...]

Dat is een overijverige tool. Omdat die website óók gebruikt wordt om malware en virussen te verspreiden, blokkeert MBAM maar meteen de hele site.
Dat 'ook' doet het hem dus.

Een link plempen naar een site die dat dus 'ook' doet zonder enige toelichting erbij van de poster doet mij de wenkbrauwen fronsen. En wordt ondersteund door Nod32 en Malwarebytes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;) Maakt niet uit het te downloaden bestand is veilig, ook voor zeurpieten.
Elk kruispunt is dus ook onveilig, gaan we dan het gehele verkeer gaan blokkeren, met wat gezond verstand kan je daar ook overheen.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:58
Wat een vergelijking 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:51:

Elk kruispunt is dus ook onveilig, gaan we dan het gehele verkeer gaan blokkeren, met wat gezond verstand kan je daar ook overheen.
Om met je kruispunt mee te gaan. Het overgrote deel van kruispunten zijn beschermd middels verkeerslichten. Die kunnen 3 lichten tonen zoals je weet. Per saldo komt het er op neer dat indien er rood of geel brandt je niet zomaar overheen kan rijden zonder dat je een risico loopt. Als er geen verkeerslichten zijn, dan staan er meestal haaientanden en dat betekent dat je op moet letten voor je het kruispunt oprijdt.

Al met al zou je de antivirus programma's en malwarebytes kunnen beschouwen als verkeerslichten die je waarschuwen voor die gevaarlijke kruising, in jouw geval de link naar een bekende malware verspreider.

Nu zou ik even in sandbox jouw link kunnen volgen en zien wat er dan allemaal zo geweldig is aan de skin die je hebt. Maar je zou ook gewoon wat screenshots hier kunnen plaatsen ipv van een link zonder enige toelichting naar een verdachte site. Malwarebytes en het AV-programma uitzetten en maar blindelings de link volgen is als een kruispunt oprijden zonder na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mis, gezond verstand primeert altijd, en men plaatst steeds meer rotondes omdat nogal wat lui ondanks verkeerslichten toch maar door knallen en slachtoffers maken, verder is gemakzucht een kwaal van deze eeuw die niet makkelijk te genezen is, verder heb ik geen enkel probleem met deze site ook als Malwarebytes en AV programma's aanstaan ( dat zijn ze hier altijd).

Je uitleg over verkeerslichten is blijkbaar voor kleuters bedoeld, want iemand van pakweg 6 jaar kent dat al uit zijn hoofd.

Laten we het erop houden dat een mentaliteit probleem u grootse zorg is voor dit nieuwe jaar.

Succes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Laatst online: 10-09 12:06
Kenhas schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:35:
[...]

Ik gebruik zapitti al jaren gratis. Grootste nadeel is dat het niet automatisch kan en dat je het programme zelf moet starten. Maar blijft mijn favoriet vanwege de beste wall
Zit ook heel erg te kijken naar Zappitti of Yadis. Nu nog de standard skin van mijn Smart D1 maar wil dat snel veranderen ivm WAF.

Zappitti gebruik je al jaren en erg tevreden over zeg je. Heb je daar een link van welke versie ik daarvan kan gebruiken op mijn Dune? En wat vind je er zo goed aan, beter bv dan Yadis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Frid0 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:33:
[...]

Zit ook heel erg te kijken naar Zappitti of Yadis. Nu nog de standard skin van mijn Smart D1 maar wil dat snel veranderen ivm WAF.

Zappitti gebruik je al jaren en erg tevreden over zeg je. Heb je daar een link van welke versie ik daarvan kan gebruiken op mijn Dune? En wat vind je er zo goed aan, beter bv dan Yadis?
Ikzelf heb de Dune Base HD en ik heb zappiti hier gedownload : KLIK
Is al tijdje geleden dat ik nog Yadis geprobeerd heb dus misschien herinner ik me het verkeerd. Maar grootste reden voor mij was de simpele opdeling van de series. Ik vond het allemaal een stuk overzichtelijker. Paar keer Yadis getest maar toch iedere keer weer terug naar Zappiti.
En moest mappenstructuur aanpassen voor Yadis. Maar volledige details weet ik niet meer uit het hoofd

Omdat mijn Dune al enkele jaren oud is (heb hem sedert een week of twee na het uitkomen ervan), wou ik eens Kodi e.d. testen. Maar na een week of twee ben ik toch weer overgeschakeld op mijn Dune i.s.m. Zappiti. Nog geen skin gevonden die eigenlijk zo simpel en goed werkt als Zappiti. Ik kick niet echt op uitgebreide mogelijkheden. Gewoon simpel Film, TV Show en Recent Toegevoegd. Meer moet dat niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Kenhas schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:11:
[...]

Ikzelf heb de Dune Base HD en ik heb zappiti hier gedownload : KLIK
Is al tijdje geleden dat ik nog Yadis geprobeerd heb dus misschien herinner ik me het verkeerd. Maar grootste reden voor mij was de simpele opdeling van de series. Ik vond het allemaal een stuk overzichtelijker. Paar keer Yadis getest maar toch iedere keer weer terug naar Zappiti.
En moest mappenstructuur aanpassen voor Yadis. Maar volledige details weet ik niet meer uit het hoofd

Omdat mijn Dune al enkele jaren oud is (heb hem sedert een week of twee na het uitkomen ervan), wou ik eens Kodi e.d. testen. Maar na een week of twee ben ik toch weer overgeschakeld op mijn Dune i.s.m. Zappiti. Nog geen skin gevonden die eigenlijk zo simpel en goed werkt als Zappiti. Ik kick niet echt op uitgebreide mogelijkheden. Gewoon simpel Film, TV Show en Recent Toegevoegd. Meer moet dat niet zijn.
Bedankt! gedwonload en thuis eens proberen.

Heb mijn Dune draaien met een NAS in de meterkast. Je installeert Zappiti zeker eerst op je computer en vanuit daar op je Dune via het thuis network?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Frid0 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:25:
[...]

Bedankt! gedwonload en thuis eens proberen.

Heb mijn Dune draaien met een NAS in de meterkast. Je installeert Zappiti zeker eerst op je computer en vanuit daar op je Dune via het thuis network?
Yep, op je pc installeren, paden naar nas invullen, pad voor export invullen (export pad op je Dune) en je kunt gaan.

Ben wel één groot nadeel vergeten van zappiti. Je moet je registreren. In mijn ogen niet echt een nadeel maar voor veel mensen waarschijnlijk wel een obstakel.

Is goed mogeljk dat ook Yadis een vergelijkbare skin heeft zoals zappiti die heeft maar dat zullen anderen moeten bevestigen. Weet eigenlijk niet of yadis nog actief ontwikkeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Kenhas schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:08:
[...]

Yep, op je pc installeren, paden naar nas invullen, pad voor export invullen (export pad op je Dune) en je kunt gaan.

Ben wel één groot nadeel vergeten van zappiti. Je moet je registreren. In mijn ogen niet echt een nadeel maar voor veel mensen waarschijnlijk wel een obstakel.

Is goed mogeljk dat ook Yadis een vergelijkbare skin heeft zoals zappiti die heeft maar dat zullen anderen moeten bevestigen. Weet eigenlijk niet of yadis nog actief ontwikkeld wordt.
PC, ik heb een iMac even kijken of Zappiti daar ook op kan. Maar begrijp, je installeert het dan met instellen stel je het ip adres van je NAS in en daarna het pad waar je series en films staan, toch?

Wat bedoel je export pad op je Dune? Het ip adres van mijn Dune bedoel je want heb mijn Dune niks staan. Zit wel een HD in maar die is leeg.

Hoe haalt Zappitit trouwens de skins enzo op voor de verschillende series en films die ik op mijn Nas heb staan? En haalt die alleen skins op of ook nog meer, trailer, kort omschijrving misschien IMDB koppeling...

Registreren....dat is op zich geen problem maar vermoed dat daar wel kosten aan zitten? Aha, Zappiti word nog wel actief ontwikkeld, niet dat ik er zo in stap zeg maar en dat het op houdt na een half jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Yadis wordt niet echt meer door ontwikkeld, althans er is al een hele lange tijd niets nieuws meer mee gebeurt. Wel wordt er heel soms een mini patch uitgevoerd als er het een en ander niet meer werkt door een api update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Frid0 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:06:
[...]

PC, ik heb een iMac even kijken of Zappiti daar ook op kan. Maar begrijp, je installeert het dan met instellen stel je het ip adres van je NAS in en daarna het pad waar je series en films staan, toch?

Wat bedoel je export pad op je Dune? Het ip adres van mijn Dune bedoel je want heb mijn Dune niks staan. Zit wel een HD in maar die is leeg.

Hoe haalt Zappitit trouwens de skins enzo op voor de verschillende series en films die ik op mijn Nas heb staan? En haalt die alleen skins op of ook nog meer, trailer, kort omschijrving misschien IMDB koppeling...

Registreren....dat is op zich geen problem maar vermoed dat daar wel kosten aan zitten? Aha, Zappiti word nog wel actief ontwikkeld, niet dat ik er zo in stap zeg maar en dat het op houdt na een half jaar
Moet toegeven dat je een paar vragen stelt waar ik het antwoord niet op weet.
Dacht niet dat ze iets hadden voor iMac, enkel pc. Ze hebben wel iets voor op de iPad
Met export pad bedoel ik waar de export terecht moet komen. Vroeger stond dat bij mij op een netwerklocatie maar dan kan het tijdje duren eer alles geladen is qua afbeeldingen en zo. Daarom heb ik kleine stick gestopt in een usb poort van de dune en daar komt nu alles terecht. Automatisch laten opstarten als je de Dune inschakelt. Als een hdd inzit, kan je die nemen als export locatie.

Voor series haalt zappiti de afbeeldingen van tvdb, voor films van tmdb als ik mij niet vergis. Samenvatting haalt ie ook op. Trailers en zo niet.

Zappiti is op een gegeven moment fabrikant geworden (lees : rebadge van dune toestellen). Vermoed dat de toestellen nu nog altijd van bij Dune komen. De software die toen de laatste was, wordt niet zozeer meer bijgewerkt. Kleinere bugs en zo worden wel opgelost maar grote nieuwe features komen er niet meer bij.
Als je een zappiti media player koopt, kan je de nieuwste software gebruiken met alle toeters en bellen.

De gratis versie is dus beperkt (tot hetgeen yadis kan) maar voor mij is het ruim voldoende. Enigste dat ik beetje jammer vind, is dat je altijd manueel je collectie moet updaten en dan exporteren. Zou wel handig zijn om dat alles automatisch te laten doen. Daarom dat ik beetje met Kodi aan het spelen ben.
Ik heb indertijd een account aangemaakt maar heb nooit moeten betalen ervoor. Ze hebben jaren geleden beloofd om de "oude" zappiti te blijven ondersteunen en dat doen ze nog altijd. Maar ja, voor hetzelfde geld stoppen ze morgen met de gratis versie. Nog een reden voor het spelen met Kodi

Ik zou gewoon beetje rondsnuffelen op hun site. Veel van de dingen hierboven zijn van enkele jaren geleden en zou dus wel kunnen dat er één en ander veranderd is ondertussen behalve dat de "oude" zappiti gratis is
rockhopper schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:46:
Yadis wordt niet echt meer door ontwikkeld, althans er is al een hele lange tijd niets nieuws meer mee gebeurt. Wel wordt er heel soms een mini patch uitgevoerd als er het een en ander niet meer werkt door een api update.
Beetje hetzelfde als bij de gratis versie van zappiti. In de tijd van Kodi en zeer goedkope android mediaplayer dingetjes zou ik ook niet zo gemotiveerd meer zijn om nog veel tijd in yadis en zappiti te steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Er staat me iets bij dat yadis een éénmansproject is/was en dat de persoon minder/geen tijd meer heeft/had ivm gezinsuitbreiding. Er zou een grote 3.0 komen maar dat is uiteindelijk er nooit van gekomen. Afwachten of hij/zij ooit nog de sourcecode publiekelijk maakt zodat iemand anders het stokje over kan/mag/wil nemen, of dat het bloed weer kruipt waar het niet gaan kan. Maar het werkt nu behoorlijk goed zoals het is, dus van mij mag ie het rustig aan doen. Mocht er weer een api failure zijn dan natuurlijk wel graag weer een patch.

En tja uit principe weiger ik te betalen voor dit soort dingen. Een klein eenmalig bedrag is nog wel het overwegen, maar zo'n abonnement service is een no-go. Dus wellicht is het voor mij ook einde Dune straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 13:23
ik twijfel over een kodi (teevee.io)
Maar vraag me af hoe lang dit nog legaal blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
chimera2 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 07:24:
ik twijfel over een kodi (teevee.io)
Maar vraag me af hoe lang dit nog legaal blijft.
Dus jij denkt dat teevee.io nu wel legaal is ??

Ben beetje aan het spelen met Kodi maar moet zeggen dat alles toch nog altijd een stuk vlotter (en simpeler) werkt op mijn Dune.
rockhopper schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:55:
En tja uit principe weiger ik te betalen voor dit soort dingen. Een klein eenmalig bedrag is nog wel het overwegen, maar zo'n abonnement service is een no-go. Dus wellicht is het voor mij ook einde Dune straks.
Uit principe weiger je te betalen voor iets waar iemand uren en uren werk in gestopt heeft ? Raar principe.
Ik heb zelf geen enkele probleem met betalen maar meestal ligt het bedrag dat ik voor iets over heb, een stuk lager dan het bedrag dat ze ervoor willen krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Kenhas schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:43:
[...]

Ben beetje aan het spelen met Kodi maar moet zeggen dat alles toch nog altijd een stuk vlotter (en simpeler) werkt op mijn Dune.
[...]

Uit principe weiger je te betalen voor iets waar iemand uren en uren werk in gestopt heeft ? Raar principe.
Ik heb zelf geen enkele probleem met betalen maar meestal ligt het bedrag dat ik voor iets over heb, een stuk lager dan het bedrag dat ze ervoor willen krijgen ;)
Laat ik het iets genuanceerder zeggen, ik weiger uit principe voor iets eenvoudigs als een interface een abonnementsvorm te betalen. En inderdaad het 'kleine bedrag' is meestal niet zo klein, maar als we het over pak 'm beet de prijs van een blu ray hebben eenmalig en het wordt nog een klein beetje onderhouden (iets meer dan bij yadis) dan mogen ze wel mijn geld hebben. Maar laten we eerlijk zijn, een eenduidige winnaar is er niet echt bij de dune, en ze hebben allemaal hun pro's & con's, en het is nu niet hele geavanceerde software (ik zeg niet dat het makkelijk te maken is, het voegt alleen niks toe aan mijn kijk ervaring van mijn beeldmateriaal zelf. Het geluid of beeld wordt er niet beter van, je kan er niet meer soorten media mee afspelen, het geeft het alleen een iets leuker uiterlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Kenhas schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:43:
[...]

[...]

Nee ik zeg juist dat het juist niet legaal is en hoe lang ze dit nog kunnen gebruiken.
anders betaal ik nu 100 euro om het aan te schaffen en bij wijze van volgende maand is het niet meer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
chimera2 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:30:
[...]

Nee ik zeg juist dat het juist niet legaal is en hoe lang ze dit nog kunnen gebruiken.
anders betaal ik nu 100 euro om het aan te schaffen en bij wijze van volgende maand is het niet meer te gebruiken.
Ah, verkeerd begrepen. Of beter gezegd, jij hebt het beetje verkeerd geschreven :+
Door de uitspraak "Maar vraag me af hoe lang dit nog legaal blijft." had ik de indruk dat je dacht dat het legaal was
rockhopper schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:22:
[...]

het geeft het alleen een iets leuker uiterlijk
Moet zeggen dat in vele gevallen een leuk uiterlijk mooi mee genomen is :P ;)

Vraag me beetje af of de huidige Dune mediaplayer ook nog zo "kaal" zijn als vroeger (zoals mijn toestel van jaren geleden (denk meer dan 7 jaar)). Er zal nu waarschijnlijk wel al iets meer mogelijk zijn qua software. Vroeger kon je een plugin of zo installeren om Russische zenders te bekijken, die dan toch eigenlijk niet werkte en de enigste manier om zaken te bekijken, was om in een verkenner-achtige omgeving naar het juiste bestand te gaan. Als je geen mappenstructuur had en je wou aflevering 20 van seizoen 10 bekijken (om maar iets te zeggen), was je wel tijdje bezig om naar het juiste bestand te scrollen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Tja, misschien vloeken in de kerk maar ik heb mijn Dunes (3 in huis) plus voorgaande mediaspelers altijd zo kaal mogelijk gehouden. Al die fancy user interfacejes met plaatjes, toelichting etc zijn aan mij niet besteed.

Gewoon een heldere mappenstructuur over mijn disks in het netwerk, onderverdeeld naar series, films, docu's, foto's, (familie)video's e.d. en daar binnen naar bijvoorbeeld lopende en gearchiveerde series e.d. en ik ben klaar. Hoe duidelijker, sneller en makkelijker wil je het hebben? Als ik iets niet meer herinner over een film of serie pak ik mijn notebook, telefoon of tablet en browse naar IMDb e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

arsimo schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:53:
Gewoon een heldere mappenstructuur over mijn disks in het netwerk, onderverdeeld naar series, films, docu's, foto's, (familie)video's e.d. en daar binnen naar bijvoorbeeld lopende en gearchiveerde series e.d. en ik ben klaar. Hoe duidelijker, sneller en makkelijker wil je het hebben? Als ik iets niet meer herinner over een film of serie pak ik mijn notebook, telefoon of tablet en browse naar IMDb e.d.
Naast imdb is dit tegenwoordig (of eigenlijk al sinds ik de Dune heb) verplichte kost voor mij.
Mooie gratis app (met website) waar je lekker zelf bij kan houden waar je met je series zit en eventueel kan zien wanneer de volgende uitzending is, met per aflevering een mini samenvatting. App heet seriesguide voor degene die niet op de link willen/durven/kunnen klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lovly_1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08 00:19
* knip *
Het forum is niet de plek om goederen te verkopen. Je kan een advertentie in Vraag & Aanbod plaatsen.

[ Voor 75% gewijzigd door S1NN3D op 30-01-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Iemand ervaring met het afspelen van materiaal van meer dan 100mbit? Alles is gigabit aangesloten, bij downloaden (aangesloten via dezelfde switch) haal ik gewoon het maximum van 300mbit dus heb het idee dat er iets in de instellingen van de Dune zit. Betreft een 4k solo die streamt van een server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Malt007 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:11:
Iemand ervaring met het afspelen van materiaal van meer dan 100mbit? Alles is gigabit aangesloten, bij downloaden (aangesloten via dezelfde switch) haal ik gewoon het maximum van 300mbit dus heb het idee dat er iets in de instellingen van de Dune zit. Betreft een 4k solo die streamt van een server.
Heeft dat ding wel Gbit dan? Daar zijn de dunes niet zo goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
MikeyMan schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:53:
[...]

Heeft dat ding wel Gbit dan? Daar zijn de dunes niet zo goed in.
Ja de 4k heeft gelukkig wel gigabit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik merk de laatste tijd dat het openen van bestanden via m'n D1 op m'n Synology Nas traag gaat.
Het afspelen gaat zonder problemen, maar het duurt echt een 20/30s voordat het bestand opent.
Dit was in het verleden anders.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Gaan je HDD's in de Synology sinds kort in de standby? Dat zou de wachttijd de spinup-time kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CreativeS schreef op maandag 20 februari 2017 @ 20:52:
Gaan je HDD's in de Synology sinds kort in de standby? Dat zou de wachttijd de spinup-time kunnen zijn :)
Nee, dat werkt voor geen meter, dus heb ik uit gezet.
Hij doet het niet alleen bij de eerste keer afspelen, maar ook bij de volgenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ries1971
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-04-2021
Misschien is het al een keer gevraagd maar 279 pagina's doorlezen is een beetje veel. Ik heb problemen met sommige MKV bestanden. De meeste spelen gewoon goed af maar een enkelen niet, dan krijg ik een zwart beeld en alleen geluid. Op mijn receiver staat normaal bij goed afpelende MKV's Dolby of iets anders afhankelijk van natuurlijk. Maar bij de zwarte schermen staat er PCM in het display van de receiver. Iemand bekend met dit probleem of een tip voor de MKV bestanden want ik vermoed dat ze niet goed zijn. Op de pc spelen ze wel goed af. Het gaat om de Smart B1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Misschien zijn ze ge-encodeerd in een bestandtype dat de dune niet ondersteund? .mkv kan van alles bevatten, het is immers een extentie die diverse types kan bevatten. Zie het een beetje als een .zip bestand dat direct afspeelbaar is in de meeste mediaspelers. Je zou eventueel nog je firmware kunnen updaten op de dune. Maar zonder verder na te gaan wat er in de .mkv zit hoeft het niet aan de dune te liggen. Het feit dat je wel geluid krijgt betekend dat het audio gedeelte in de .mkv wel ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
ries1971 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 00:11:
Misschien is het al een keer gevraagd maar 279 pagina's doorlezen is een beetje veel. Ik heb problemen met sommige MKV bestanden. De meeste spelen gewoon goed af maar een enkelen niet, dan krijg ik een zwart beeld en alleen geluid. Op mijn receiver staat normaal bij goed afpelende MKV's Dolby of iets anders afhankelijk van natuurlijk. Maar bij de zwarte schermen staat er PCM in het display van de receiver. Iemand bekend met dit probleem of een tip voor de MKV bestanden want ik vermoed dat ze niet goed zijn. Op de pc spelen ze wel goed af. Het gaat om de Smart B1.
Doet me denken aan een identiek probleem dat ik enkele jaren terug had. Bleek dat het bestand een bit depth van 10 bit, m.u.v. het recentste model ondersteunt iedere Dune HD maar 8 bit. Ik denk dat dit waarschijnlijk ook de reden is waarom je iets dergelijk meegemaakt. Bij een verkeerd formaat zul je wel een melding zien op het scherm. Zo heb ik eens een x265 videobestand afgespeeld en er stond netjes dat dit niet werd ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ries1971 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 00:11:
Misschien is het al een keer gevraagd maar 279 pagina's doorlezen is een beetje veel. Ik heb problemen met sommige MKV bestanden. De meeste spelen gewoon goed af maar een enkelen niet, dan krijg ik een zwart beeld en alleen geluid.
Zie je kans de mediainfo hier te posten. Eens kijken wat voor codes er allemaal inzitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Politoer
  • Laatst online: 01-12-2024
Na jaren een HD Max met plezier te hebben gebruikt (hij speelt bijna alles af) en een klein jaar geleden daarin de blu ray drive te hebben vervangen, ben ik nu overgestapt naar een NVIDIA Shield TV. Daarop heb ik kodi geïnstalleerd en dat werkt fantastisch. Alles gaat lekker snel en media informatie wordt via scapers verzameld en automatisch toegevoegd. Die informatie kun je op verschillende manieren op je TV tonen. Al met al veel makkelijker in het onderhoud en gebruiksvriendelijker dan met Yadis, De NVIDIA Shield TV is compatibel met de laatste HDMI specificaties, 4k- en alle 3d specificaties. Speelt ook ISO's af en is in je netwerk via LAN en wifi te hangen. Je kunt ook passthrough voor audio instellen. Handig als je een goede receiver hebt.
Het enige waar ik de Dune Max nu nog af en toe voor gebruik is het afspelen van fysieke CD's, DVD's en Blu-Rays.

[ Voor 5% gewijzigd door Politoer op 29-03-2017 09:25 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
hebben jullie ook wel is last van dat hij opeens de workgroup kwijt is?
Dan moet ik weer een soft reset doen. en dan herkent hij hem weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:32
Dune HD Solo Lite 4K vandaag in de aanbieding voor € 99,95 bij Ibood:

http://www.ibood.com/nl/n...-lite-4k-mediaspeler.html

Inclusief lifetime licentie voor de MyCollection jukebox en blu-ray full menu's, dus lijkt me geen verkeerde aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:55
Op zich goede aanbieding, maar het feit dat een vrijwel nieuwe speler op iBood staat toont aan dat de markt voor dit soort spelers voorbij is. Na het hebben van 2 Dune spelers keek ik hier naar uit, maar na anderhalf jaar Nvidia shield wil ik niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Mooie aanbieding inderdaad, maar ik blijf bij mijn voornemen om niet weer een Dune te kopen na dat abbo verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 18:40
Bestaat er eigenlijk nog een 4k alternatief voor een BD Prime tegenwoordig ?

Wil upgraden naar 4k namelijk, maar het liefst weer all-in-one.
Probleem is voor zover ik kan zien dat er geen 4K capable mediaplayers zijn met UHD player en BMDV/ISO ondersteuning. Zeker weer een licentie dingetje ?

Heb al naar de Oppo's zitten kijken maar daar zit dus geen ISO/BDMV/VIDEO_TS ondersteuning op.
Andere keuze is een Shield, maar daar zit de fysieke UHD drive weer niet op.

Zie ik iets over het hoofd of bestaat het inderdaad gewoon niet meer ?

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Iemand anders hier ook 'last' van dat mbam (malwarebytes antimalware) yadis opeens markeert als malware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Ik heb tijdje geleden gelinkt naar Zappiti en naar het installatiebestand. Nu wil ik, na een herinstallatie, zappiti opnieuw installeren, hebben ze die verwijderd.
Heeft iemand toevallig het installatiebestand staan van versie 2.8 (of zoiets)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Kenhas schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:57:
Heeft iemand toevallig het installatiebestand staan van versie 2.8 (of zoiets)?
http://cdn.zappiti.com/za...eases/Zappiti-v2.9.16.exe

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Bedankt !! Dacht even dat ik met Kodi moest verder doen ;) Heb er nu weer enkele dagen mee gespeeld maar kan er niet aan doen. De simpelheid van Zappiti blijf ik wel het beste vinden (gewoon TV Show, Film en Recent Toegevoegd). Nadeel is natuurlijk dat het programma iedere keer manueel moet gelopen worden.

Zal toch eens zoeken of er voor Kodi geen Zappiti kloon te vinden is. Zo'n klein mediaplayer bakje is natuurlijk beter te verstoppen dan mijn Dune Base.

Heb nu voor alle zekerheid de exe op mijn Onedrive gegooid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Graag gedaan...
Nadeel is natuurlijk dat het programma iedere keer manueel moet gelopen worden.
Hoeft niet...
Voordat je nieuwe installatie begint, kopieer je de volgende map:

C:\Users\CreativeS\AppData\Local\Zappiti

Daar staat de database in. Die complete Zappiti-map zet je weg op een andere schijf.

Je installeert Windows opnieuw. Je installeert Zappiti, maar opent deze niet!
Je zet die Zappiti-map terug op de juiste plaats (waar je deze dus ook gevonden hebt ;)).

Daarna pas openen en je hebt het hele overzicht weer staan.
Heb nu voor alle zekerheid de exe op mijn Onedrive gegooid
Slim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
@CreativeS : bedoelde om de database up to date te houden. Kodi zoekt om de zoveel tijd of er nieuwe afleveringen zijn. Zappiti moet je (dagelijks) het programma opstarten, laten zoeken en exporteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
@Kenhas

O zo bedoel je... ach ja, onderdeel van de hobby :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Mr Magic schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 17:15:
Dune HD Solo Lite 4K vandaag in de aanbieding voor € 99,95 bij Ibood:

http://www.ibood.com/nl/n...-lite-4k-mediaspeler.html

Inclusief lifetime licentie voor de MyCollection jukebox en blu-ray full menu's, dus lijkt me geen verkeerde aanbieding.
Dacht ik ook en kocht er twee.

Maar ik heb er twee problemen mee.
1. De My Collection licentie zegt dat nadat de trial licentie voorbij is er een pre-paid period van maar 366 dagen volgt. De iBood was wel degelijk voor een LifeTime licentie. Iemand enig idee hoe dat zit? Autorenewal infinitum?

2. Bij het toevoegen aan My Collection zijn er relatief veel films die weliswaar herkend worden maar waar geen cover van is. Mijn oude Mede8er kan wel gewoon covers vinden van diezelfde films. is hier wat aan te doen? Andere service ofzo?

[ Voor 19% gewijzigd door Tijgert op 13-05-2017 12:25 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@Tijgert
1. Zie het forum van iBood, ze zijn ermee bezig. Alle serienummers vd spelers zijn bekend bij Dune en krijgen automatisch de licentie.
2. Je kan per film de info erbij. Zelfs op IMDb nummer. Of had je dat al gedaan en lukt het dan nog niet?
Pagina: 1 ... 70 ... 72 Laatste