Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De patch doet het, werkt als vanouds, verder niets te hoeven veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 15:13
Ik blijf problemen houden. Ik heb alles al een keer weggegooid. Opnieuw geinstalleerd
Bij serie's gaat het goed maar bij film crasht hij elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
chimera2 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:03:
Ik blijf problemen houden. Ik heb alles al een keer weggegooid. Opnieuw geinstalleerd
Bij serie's gaat het goed maar bij film crasht hij elke keer.
Dan is er ergens een film in een raar formaat. Heb dit lang geleden ook eens gehad. Probeer het eens één voor één met de films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
ik heb het momenteel bij mijn 1e film. Die eerder wel altijd goed ging. Dus dat is het waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:55
Mijn Dune TV-303D heeft nog oude firmware (uit 2013), omdat het allemala perfect werkt heb ik deze nooit bijgewerkt.

Nu ben ik bezig met een test: mijn buurman kan bij mijn nas om af en toe eens een filmpje te kijken. Eerste downloaden en dan afspelen.

Nu wil ik mijn Dune daar eens neerzetten om te kijken of het streaming ook moet kunnen gaan. Voor jullie informatie:
- ik heb een 50/50 Mbit glasvezelverbinding, mijn buurman ook
- buurman heeft een account op mijn nas en leesrechten op de videomap

Nu wil ik via NFS de Dune bij de buurman laten connecten met mijn Synology nas. Zo doe ik dat zelf ook maar dan lokaal in mijn eigen netwerk. NFS werkt beter dan SMB weet ik uit ervaring.
Nadeel is dat je bij een NFS netwerkpad (die je opgeeft in de Dune) niet kunt kiezen voor een gebruikersnaam en wachtwoord aanmelding. Bij SMB kan dit wel.
Heeft er iemand nieuwe firmware op de Dune en kan kijken of dit in een nieuwere versie misschien wel wil?
Anders moet het via SMB maar vrees ik afspeelproblemen.

In mijn nas staat dit lokaal ingesteld:
Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/NFS_syno_zpsy0ezo2ct.jpg

Moet ik nu een regel aanmaken met het externe IP van de buurman? Ik wil namdelijk niet dat andere straks via internet zo mijn videomap op wandelen. Een VPN oplossing is iets voor de toekomst maar wil het eerst aan de gang krijgen, later koopt hij waarschijnlijk toch een nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Heb je al geprobeerd om in de NFS regel op je Dune meteen ook user en pass neer te zetten zoals yaDIS dat doet?

nfs://user:pass@ip/share/folder

Let er ook op dat NFS sharing hoofdletter gevoelig is maar dat wist je waarschijnlijk al.

Ik heb overigens altijd SMB gebruikt en ben nog nooit tegen issues aangelopen met geen enkel apparaat van welk merk dan ook. Dat per definitie NFS beter zou zijn dan SMB dat lees je wel vaker maar .. Neh, geloof ik niet in.. dat is meer een soort van Linux vs Windows discussie. :P

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat kan ik eens proberen!
Zoals je in dit filmpje ziet: YouTube: HDI Dune SMB and NFS Demo.mp4 (vanaf 1:10) zie je dat je aangeeft of het NFS is of SMB. Daarna vul je het ip in en daaronder het path. Ik weet niet hoe ik dit in 1 regel zou kunnen voeren.

In Yadis staat het zo ingesteld bij mij: nfs-tcp://192.168.1.30:/volme1/Video/Films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:22
hallo allemaal,

Na al heel wat mediaspelers te hebben versleten , ben ik geinteresseerd in de tv-303d.

Heb al een ac ryan / mede8er 500X2 gehad maar deze konden mij niet bekoren. met name de trage bediening/ trage reactie op AB vond ik erg irritant. Ook het afspelen verliep niet altijd zonder stotteren met name bij grotere bestanden.

Hoe is de gebruikerservaring van de software in de tv-303d??
werkt dit allemaal lekker soepel en wordt er snel gereageerd op de AB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Als je bijvoorbeeld yadis vanaf een nas aanspreekt, dan is het langzamer. Maar dat ligt niet aan de dune. Als je dit lokaal zet gaat dat zeker wel snel.
Verder heb ik eigenlijk weinig te klagen. Maar verwacht dat de bediening ongeveer vergelijkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Hier gaat het ook goed. Qua vertraging gaat merk ik eigenlijk niks. Ik kijk vaak via de een gemounte netwerklocatie. En via Yadis gaat het ook goed. De Yadis export staat op de nas (niet op de Dune). Ik vind het geheel prima werken.
Wil ook een TV-303D halen voor de buurman, maar zag dat hij 60 eu duurder is geworden. Ik heb heb 2 jaar geleden voor 160 eu gekocht.

[ Voor 22% gewijzigd door Binnetie op 11-05-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
pff yadis er helemaal af gegooid opnieuw eropgezet. En bij de 1e film klapt hij er al uit.

edit:
Als ik hem in het engels zet dan doet hij het wel goed

[ Voor 26% gewijzigd door chimera2 op 12-05-2015 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

En na het opnieuw installeren vervang je je file door de gepatchte versie?

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Ram0n schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:13:
En na het opnieuw installeren vervang je je file door de gepatchte versie?
Jep dat werkte . Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Mooi :) Laten we hopen dat we niet nog meer van dit soort issues krijgen de komende tijd. Gelukkig heeft Fred-L nu een patch gemaakt, maar erg actief lijkt hij niet meer aan yaDIS te werken. Rondom versie 3 blijft het nu al erg lang stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 16:53
Ram0n schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:32:
Mooi :) Laten we hopen dat we niet nog meer van dit soort issues krijgen de komende tijd. Gelukkig heeft Fred-L nu een patch gemaakt, maar erg actief lijkt hij niet meer aan yaDIS te werken. Rondom versie 3 blijft het nu al erg lang stil...
Misschien hem eens contacteren om het open-source te maken? Aangezien yaDIS zo populair is bij de community zal de community ook wel zin hebben om er aan te sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Even een update van deze kant.
Het is me gelukt om een Dune buiten mijn huis te laten connecten met mijn nas. Dit doe ik via SMB omdat ik via NFS geen inloggegevens kan meesturen. En om die map nu op een gastenaccount te zetten vind ik nogal wat.
Dit werkt overigens prima allemaal.

De volgende uitdaging is om de videowall van Yadis aan te spreken via SMB. Thuis gaat dit intern via NFS en werkt het perfect.

Wat ik gedaan heb voor het benaderen van mijn videomap:
Nieuwe netwerkmap:
Naam: Video
Type: SMB
Server: mijn externe ip-adres
Map: Video
Gebruiker: gebruikersnaam
Wachtwoord: wachtwoord

Dit werkt.

De Yadis map is een submap van de map Video.
Ik heb nu geprobeerd een nieuwe netwerkmap te maken, maar het lukt nog niet:
Naam: Yadis
Type: SMB
Server: mijn externe ip-adres
Map: Video/Yadis
Gebruiker: gebruikersnaam
Wachtwoord: wachtwoord

Dit werkt niet. Maar ook /Video/Yadis werkt niet. Ik let goed op hoofdletter gebruik. Iemand misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Als je extern met die Dune naar yaDIS toe gaat komt dan je yaDIS menu wel in beeld of worden de afbeeldingen enz niet opgehaald?

Is dat wel het geval? Je bent dan extern met yaDIS verbonden via een extern IP, de verwijzingen vanuit yaDIS naar je Video map hoe zien die eruit? yaDIS maakt immers lokale IP adressen aan in elke dune_folder.txt.

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik bedacht me net om het eens via de netwerkmap Video te proberen. Die kan ik benaderen en van daaruit heb ik de map Yadis geopend. Plaatjes, menu etc werken allemaal en dat gaat nog redelijk vlot ook. Maar wanneer je een film start dan krijg je een foutmelding. Want dan verwijst hij inderdaad naar het interne ip-adres van mijn nas.

Dan heeft de videowall ook weinig zin denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Binnetie schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:57:
Ik bedacht me net om het eens via de netwerkmap Video te proberen. Die kan ik benaderen en van daaruit heb ik de map Yadis geopend. Plaatjes, menu etc werken allemaal en dat gaat nog redelijk vlot ook. Maar wanneer je een film start dan krijg je een foutmelding. Want dan verwijst hij inderdaad naar het interne ip-adres van mijn nas.

Dan heeft de videowall ook weinig zin denk ik.
Het kan wel, maar maak dan een tweede aan. Dan zul je yaDIS van de externe locatie moeten laten scrapen lijkt me.
Waarschijnlijk ook te veel moeite voor de functionaliteit.
Geen idee of je makkelijk je externe ip op kan geven. En dan uit voeren in een nieuwe map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ja dat kan, maar dan moet ik speciaal alles scrapen bij de buurman thuis. Belangrijkste is dat de films opstarten via de 'browser' in de Dune.
Yadis verwijst naar het interne ip-adres. Mooiste zou zijn geweest als hij alleen het pad ongeacht het ipadres nou nemen.
Dus niet bijvoorbeeld: 192.168.1.10/Video/Film.mkv
Maar: /Video/Film.mkv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Tja, dat ligt echt aan hoe yadis werkt. Dus dan zou je een nieuwe map moeten maken en kijken hoe je daar het adres kunt wijzigen. Wellicht kan het wel in de instellingen van yadis waarbij je toch vanuit jouw huis kunt scrapen en het juiste ip krijgt.
Er staat me namelijk bij dat je op twee plekken iets in moest geven over een plek waar alles stond. En dan doel ik niet op de yadis map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik ga er eens naar kijken, er stond me inderdaad ook iets van bij. Alleen is de vraag of hij het wel pakt vanaf mijn interne ip mijn externe ip te benaderen. Dat is iets met nat loopback dacht ik. Want vreemde is dat ik de netwerkmap die ik vanaf buiten benader wel werkt. Maar kies ik deze intern in mijn netwerk dan geeft hij error dat hij niet kan verbinden.
Koppel ik de Dune via de wifi hotspot aan de telefoon met 3G dan werkt het weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Waar het om gaat is dat de optie die je in vult alleen maar aan geeft waar de bestanden staan als je de Wall gebruikt. Dit doet niets tijdens het scrapen.

Afbeeldingslocatie: http://www.mediasmartserver.net/blog/wp-content/uploads/2011/02/Setup2.jpg

Je hebt Folder en Dune path.
Die laatste is waar je het adres in aanpast.
Maar dan moet je dus een tweede yadis installatie hebben. Anders overschrijf je je eigen spullen.

[ Voor 47% gewijzigd door Arunia op 20-05-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dan maak je een nieuwe Yadis map aan (bijv Yadis2) en daarin draai je ook een scrape van de films bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat bedoel ik inderdaad.
Maar je moet even kijken of je hiervoor een tweede yadis kunt installeren op je computer.
Anders moet je iedere keer je instellingen wijzigen, wat je zeker weten zat wordt na een paar keer dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 09:03
Vraagje; hoe krijg ik het voor elkaar om een map toe te voegen aan het tabblad "bronnen" op mijn Dune 101?
Nu ga ik elke keer "netwerkverkenner" en een aantal stappen uiteindelijk naar de mappen die ik vaak gebruik.

Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Je moet de server, het pad en waar nodig naam en wachtwoord invullen door op de menu knop te drukken en dan nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 09:03
Arunia schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 07:28:
Je moet de server, het pad en waar nodig naam en wachtwoord invullen door op de menu knop te drukken en dan nieuw.
Gelukt, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Speciaal voor @Tallguy nog een keer de download voor de Alaska Dark Skin die je in yaDIS danwel op je Dune gebruiken kan. Het is alweer een aantal pagina's terug maar let op het is geen skin die je even rits, rats, klik, klaar op je Dune en in yaDIS gebruiken kan. Ik kan helaas niet zo snel vinden welke pagina de eerste post staat maar daar vind je in ieder geval meerdere screenshots van het geheel.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/jaxdnm.jpg
niet helemaal hetzelfde maar je krijgt een idee van deze WDTV Live Hub screenshot..

Ik had alle bestanden verwijderd maar hier is het nog een laatste keer te vinden.

@Tallguy have fun ermee! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

@WD-Medic : bedankt kerel!

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:14
Voor de mensen die ook problemen hebben met Yadis die geen films meer indexeert. (blijft hangen op Informatie ophalen)

Er is een patch uitgebracht in de vorm van een aangepaste yadis.exe die je over de huidige heen kan zetten:

http://www.mpcclub.com/fo...read.php?t=25899&page=430

Daar is een directe download link te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Ik heb een Dune Base 3.0, dacht dat hij kapot was omdat het beeld telkens wegviel & het geluid raar ging vervormen. Heb dus een nieuwe gekocht de HDI Dune HD Base 3D. Heb de harde schijf 2 TB van de 3.0 overgezet, maar helaas de schijf blijkt niet compatibel te zijn met de 3D. Schijf staat vol met films, muziek etc. blijkt een andere bestandsformatie te zijn dan de 3D. Kan alleen formateren & dat wil ik dus niet. Nieuwe harde schijf 3 TB gekocht met een dockingstation hopende alles ff snel over te zetten maar helaas de 2 TB schijf laat zich niet lezen, slechts een mogelijkheid alles te streamen hetgeen ongeveer een week gaat duren. 3.0 heeft 3 USB, 1 sata, 1 HDMI & ethernet aansluiting, wat ik ook aansluit ik krijg geen rechtstreeks een reactie met mijn laptop. De schijf uit de 3D is wel compatibel met mijn laptop & laat heel erg snel materiaal van mijn laptop naar de harde schijf zetten.
Heeft iemand een oplossing hoe ik het materiaal op een snelle manier kan overzetten & waarom is geen enkele aansluiting van de 3.0 compatibel met mijn laptop HP Pavilion dv7-6c90ed cq is er geen reactie.
Groetjes,
Frits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:39
Het is alweer een tijd geleden, maar als ik het goed heb heeft de schijf uit de Base 3.0 een Linux-indeling, in tegenstelling tot ntfs wat onder Windows weer gebruikelijk is. Je kunt hem wel aan een Windows-pc hangen, maar dan moet je een apart programma gebruiken om de disk uit te kunnen lezen, bijvoorbeeld Explore2fs.

Succes, ik hoop dat je er wat mee kunt.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Gisteren wilde ik even een aflevering kijken van een serie om even alles terug te halen om daarna met seizoen 2 te starten.

Nu viel me op dat ik geen ondertiteling zag verschijnen, deze was ook niet kiesbaar. Toen ik daarna met Mediainfo de file bekeek zag ik dit staan:
Algemeen
Formaat : Matroska
Formaatversie : Version 4 / Version 2
Bestandsgrootte : 2,19 GiB
Duur : 45mn 38s
Totale bitrate : 6 856 Kbps
Datum codering : UTC 2015-05-30 15:16:00
Gebruikt programma : mkvmerge v6.1.0 ('Old Devil') built on Mar 2 2013 14:32:37
Gebruikte encoderbibliotheek : libebml v1.3.0 + libmatroska v1.4.0

Video
ID : 1
Formaat : AVC
Formaat/Info : Advanced Video Codec
Formaatprofiel : High@L4.1
Formaatinstellingen, CABAC : Ja
Formaatinstellingen, ReFrames : 5 frames
Codec-ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Bitrate : 6 079 Kbps
Nominale bitrate : 6 712 Kbps
Breedte : 1 280 pixels
Hoogte : 720 pixels
Beeldverhouding : 16:9
Frameratemodus : Constant
Framerate : 23,976 fps
ColorSpace : YUV
ChromaSubsampling : 4:2:0
BitDepth/String : 8 bits
Scansoort : Progressief
Bits/(Pixel*Frame) : 0.275
Stroomgrootte : 1,94 GiB (89%)
Gebruikte encoderbibliotheek : x264 core 146 r2538 121396c
Instellingen codering : cabac=1 / ref=5 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=7 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=0 / chroma_qp_offset=-2 / threads=18 / lookahead_threads=3 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / bluray_compat=0 / constrained_intra=0 / bframes=3 / b_pyramid=2 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 / weightb=1 / open_gop=0 / weightp=2 / keyint=250 / keyint_min=23 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=40 / rc=2pass / mbtree=1 / bitrate=6712 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=0 / qpmax=69 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00
Taal : Engels
Default : Ja
Forced : Nee

Audio
ID : 2
Formaat : AC-3
Formaat/Info : Audio Coding 3
Format_Settings_ModeExtension : CM (complete main)
Formaatinstellingen, Endianness : Big
Codec-ID : A_AC3
Bitrate-modus : Constant
Bitrate : 640 Kbps
Kanaal(en) : 6 kanalen
Kanaalposities : Front: L C R, Side: L R, LFE
Samplerate : 48,0 KHz
BitDepth/String : 16 bits
Stroomgrootte : 209 MiB (9%)

Tekst #1
ID : 3
Formaat : VobSub
Muxingmodus : zlib
Codec-ID : S_VOBSUB
Codec-ID/Info : The same subtitle format used on DVDs
Titel : UK
Default : Nee

Tekst #2
ID : 4
Formaat : VobSub
Muxingmodus : zlib
Codec-ID : S_VOBSUB
Codec-ID/Info : The same subtitle format used on DVDs
Titel : NL
Taal : Nederlands

Menu
00:00:00.000 : en:00:00:00.000
00:02:52.172 : en:00:02:52.172
00:08:45.275 : en:00:08:45.275
00:14:20.943 : en:00:14:20.943
00:19:24.372 : en:00:19:24.372
00:25:51.800 : en:00:25:51.800
00:31:34.142 : en:00:31:34.142
00:41:33.616 : en:00:41:33.616
Zijn er mensen die weten of de Dune TV303D problemen heeft met het afspelen van deze soort ondertitels?

Dezelfde aflevering met ander formaat ondertiteling doet het wel:
Algemeen
Formaat : Matroska
Formaatversie : Version 4 / Version 2
Bestandsgrootte : 1,59 GiB
Duur : 42mn 11s
Totale bitrate : 5 382 Kbps
Filmnaam : The Last Ship - No Place Like Home (S01E10)
Datum codering : UTC 2014-08-27 20:47:17
Gebruikt programma : mkvmerge v6.3.0 ('You can't stop me!') built on Jun 27 2013 22:06:07
Gebruikte encoderbibliotheek : libebml v1.3.0 + libmatroska v1.4.0
DURATION : 00:42:11.808000000
NUMBER_OF_FRAMES : 79119
NUMBER_OF_BYTES : 121526784
_STATISTICS_WRITING_APP : mkvmerge v7.1.0 ('Good Love') 64bit built on Jul 27 2014 13:06:55
_STATISTICS_WRITING_DATE_UTC : 2014-08-25 13:10:53
_STATISTICS_TAGS : BPS DURATION NUMBER_OF_FRAMES NUMBER_OF_BYTES

Video
ID : 1
Formaat : AVC
Formaat/Info : Advanced Video Codec
Formaatprofiel : High@L4.0
Formaatinstellingen, CABAC : Ja
Formaatinstellingen, ReFrames : 4 frames
Codec-ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Bitrate : 4 891 Kbps
Breedte : 1 920 pixels
Hoogte : 1 080 pixels
Beeldverhouding : 16:9
Frameratemodus : Constant
Framerate : 23,976 fps
ColorSpace : YUV
ChromaSubsampling : 4:2:0
BitDepth/String : 8 bits
Scansoort : Progressief
Bits/(Pixel*Frame) : 0.098
Stroomgrootte : 1,44 GiB (91%)
Titel : Video
colour_primaries : BT.709
transfer_characteristics : BT.709
matrix_coefficients : BT.709
colour_range : Limited

Audio
ID : 2
Formaat : AC-3
Formaat/Info : Audio Coding 3
Format_Settings_ModeExtension : CM (complete main)
Formaatinstellingen, Endianness : Big
Codec-ID : A_AC3
Bitrate-modus : Constant
Bitrate : 384 Kbps
Kanaal(en) : 6 kanalen
Kanaalposities : Front: L C R, Side: L R, LFE
Samplerate : 48,0 KHz
BitDepth/String : 16 bits
Stroomgrootte : 116 MiB (7%)
Titel : English Audio (DD5.1)

Tekst
ID : 3
Formaat : UTF-8
Codec-ID : S_TEXT/UTF8
Codec-ID/Info : UTF-8 Plain Text
Titel : QoQ-Team
Taal : Nederlands
Eventueel kunnen mensen die met een Dune de afl wel krijgen om te testen. Mijn Dune heeft nog firmware uit 2013. Omdat alles perfect werkt heb ik nooit geupdated. Misschien dat het daarin zit maar wil graag zeker weten dat anderen de ondertiteling wel af kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnetie schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:27:
Gisteren wilde ik even een aflevering kijken van een serie om even alles terug te halen om daarna met seizoen 2 te starten.

Nu viel me op dat ik geen ondertiteling zag verschijnen, deze was ook niet kiesbaar. Toen ik daarna met Mediainfo de file bekeek zag ik dit staan:

[...]

Zijn er mensen die weten of de Dune TV303D problemen heeft met het afspelen van deze soort ondertitels?

Dezelfde aflevering met ander formaat ondertiteling doet het wel:

[...]

Eventueel kunnen mensen die met een Dune de afl wel krijgen om te testen. Mijn Dune heeft nog firmware uit 2013. Omdat alles perfect werkt heb ik nooit geupdated. Misschien dat het daarin zit maar wil graag zeker weten dat anderen de ondertiteling wel af kunnen spelen.
Heb de Dune HD Base 3D en die speelt de tweede idd gewoon af. Wil de eerste ook wel testen als je mij vertelt welke aflevering van welke serie het is. Dat kan ik er namelijk niet uithalen

Verder meen ik mij te herinneren dat vobsub een DVD formaat is, en als die meegebakken worden in een mkv dat de maximale resolutie waarop ze meegaan 480i is. Als ik naar de mediainfo kijk van je eerste aflevering zie ik daar ook iets staan van DVD: Codec-ID/Info :The same subtitle format used on DVDs

Als bovenstaande niet geheel juist is maak ik gebruik van mijn herroepings recht.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Het betreft The Last Ship S01E10. Heb hem gedownload als een 'complete' seizoen 1 pack (rip van een Bluray). Ik weet niet of je de reguliere wegen kan vinden. Laat het me anders maar even weten via PM.

The same subtitle format used on DVDs zie ik vaker staan bij MKV's die van bluray afkomen en die worden wel gewoon afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de losse van QoQ gekocht. Je zou die ook kunnen kopen.. Doen die andere 9 van die batch het trouwens wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
De losse van QoQ heb ik ook en werken (dat is de 2e Mediainfo die ik postte). Maar die ik nu heb is een Bluray (720P) met beter geluid en beeld dan de 1080p WEB-DL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt een pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ik zit met een issue waarvan ik niet zeker weet waar het aan ligt.

Ik heb een Synology NAS die ik laatst naar firmware 5.2 heb geupgrade. Mijn Dune 303HD gebruikt Yadis (v2.3) om de films van mijn NAS te indexeren en alles klaar te zetten qua skin van WD-Medic.
Dat heeft >1 jaar prima gewerkt, maar sinds een maandje (ongeveer update Syno) kan ik geen films meer afspelen via het Yadis menu op mijn Dune.Ik zie ze dus nog wel met alle info, maar op Play drukken resulteert in dit:
Ik krijg dan een symbooltje van een klokje linksboven en na ong een minuut de melding "Fout: formaat wordt niet ondersteund'.

Het vreemde is dat het gebeurd bij alle films, zelfs films die er al 1/2 jaar op staan en ik voorheen prima kon bekijken.
Op dat vlak herken ik dus geen verandering.
Ook de manier waarop Yadis connect naar mijn NAS, op basis van NFS, is qua paden niks veranderd.
Op NFS gebied op de NAS staat de READ rechten nog steeds op de 'video' share, met daaraan gekoppeld het juiste IP adres van de DUNE die erheen mag connecten.
Dus ook op dat vlak herken ik geen veranderingen. Niks veranderd in de 'video' share qua hoofdletters oid.

Als ik buiten de Yadis menustructuur op de DUNE omga en naar de video share connect en daar dezelfde film opstart, gaat het prima.

Er zitten dus geen vreemde tekens in paden of naamgeving van files, kijk maar naar deze file die het bijv eerder wel deed en nu niet:

item.0.media_url=nfs://192.168.0.197:/volume1/video/12 years a slave/12 years a slave.mkv

Mijn andere Dune, de 101, vertoont exact hetzelfde gedrag. Ik kan de Dune's zelf dus wel uitsluiten.
Waar zit het euvel dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ik meen me te herinneren dat de laatste paar firmware-updates problemen kunnen geven in combinatie met specifieke Dune-modellen. Kan je eens kijken of ze wel weer afspelen als je teruggaat naar firmware van een paar versies terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

^^ ga ik doen!

EDIT: helaas, teruggegaan naar een build 140610_B8 (dus van vorig jaar) en dan nog steeds hetzelfde probleem.

[ Voor 80% gewijzigd door Tallguy op 11-07-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Opgelost: Het blijkt dat de Dune niet tegen jumboframes kan van 9000 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:40

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Iemand nog tips om een lawaaiige fan in een Dune Max te verhelpen? Uiteraard net buiten garantie. Ik kan hem firmware-matig uitzetten maar ik speel vooral vanaf de interne hdd af. In de winter niet zo'n groot probleem, maar de laatste weekjes is het hier wat warmer dus ik vraag me af of het kwaad kan om hem uit te laten en of er meerdere mensen hier zijn die last hebben (gehad?) van een ventilator (fan?) die lawaai gaat maken.

Vermoedelijk lopen de lagertjes niet meer lekker. Ik ben niet al te handig maar als het erg makkelijk is misschien een nieuwe fan plaatsen? Alle tips en verwijzingen zijn welkom.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
Meestal zijn fans met een stekker aangesloten, als je de Dune max open schroeft kan je waarschijnlijk zien wat voor soort fan er in zit en hoe deze is aangesloten. Op basis daarvan kan je eventueel een nieuwe kopen.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn duo gaf de fan ook de geest in zijn tweede jaar, heb die gewoon zelf vervangen.

Afbeeldingslocatie: http://hd-players.com/uploads/posts/2010-11/1290508406_dune_hd_max_08.jpg

De aansluiting zit onder die metalen plaat onder de harde schijf, alles laat zich makkelijk demonteren en vice versa.

Afbeeldingslocatie: http://shop.divxplayer.nl/media/catalog/product/cache/14/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/2/0/20150122_150051.jpg

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2015 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ik heb nog 1 kleine issue met mijn Dune. In heb het Alaska Dark theme van WD-Medic. Alles ziet er goed uit en reageert weer normaal, behalve als ik naar Series ga. Dan krijg ik een soort tussenscherm (die blijkbaar uit de file icon.aai komt) en als ik daar op OK klik, krijg ik uiteindelijk de series te zien.

Foto's ter verduidelijking:

Het 'start'menu
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TYIyxSJze3FJrMWKHI6hVUOF/full.jpg

Dan het ongevraagde tussenscherm
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/eDhwDfD3NOeiQnhz1pppd1qV/full.jpg

En dat het gewenste 'Series' scherm (en ook nog met de verkeerde achtergrond)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/HvWU1sSaoMMG8LWOudK80i60/full.jpg

Ik heb dit dus niet bij audio, films, documentaires etc...alleen bij Series.

Dit is de file uit de TV Series folder:
*** NE PAS SUPPRIMER OU MODIFIER CETTE LIGNE - DO NOT DELETE OR MODIFY THIS LINE ***
background_order=before_all
background_path=background.jpg
use_icon_view=yes
icon_path=icon.aai
icon_valign=center
num_cols=3
num_rows=6
content_box_x=50
content_box_y=50
content_box_width=1820
content_box_height=980
content_box_padding_left=0
content_box_padding_right=0
content_box_padding_top=0
content_box_padding_bottom=0
icon_selection_box_width=600
icon_selection_box_height=135
paint_captions=no
paint_help_line=no
paint_path_box=no
paint_content_box_background=no
system_files=*.aai,*.jpg

Hoe krijg ik dat tussenschermpje weg waar de tekst 'Films en 'TV Series' staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Bedankt voor de foto's en de uitleg. Ik denk dus dat ik dan ook maar eens aan de slag moet. Zie ik het goed en heb je gewoon een soort van pc-fan erin gebouwd? Ik vraag me namelijk af hoe nauw dat luistert en eventueel wil ik wel graag een stillere fan dan de originele (voordat ie ECHT lawaai begon te maken met z'n kapotte lagers).
Bij de Max lijkt de fan aan de zijkant te zijn gemonteerd, maar ik zal denk ik eens op zoek moeten gaan welke fans er passen en stil zijn (en nog steeds leverbaar). In principe maakt het denk ik voor de aansturing vanuit de dune weinig uit welke fan erin zit zolang de kabeltjes maar hetzelfde zijn gok ik?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Tallguy schreef op zondag 12 juli 2015 @ 12:12:
Ik heb nog 1 kleine issue met mijn Dune. In heb het Alaska Dark theme van WD-Medic. Alles ziet er goed uit en reageert weer normaal, behalve als ik naar Series ga. Dan krijg ik een soort tussenscherm (die blijkbaar uit de file icon.aai komt) en als ik daar op OK klik, krijg ik uiteindelijk de series te zien.

Hoe krijg ik dat tussenschermpje weg waar de tekst 'Films en 'TV Series' staat?
De bestandjes met de naam icon.aai zijn niet meer dan een afbeelding dus daar kan weinig uit voort komen. Je zou beter je yaDIS export eens hier neerzetten dan wil ik best eens kijken hoe het zit met je structuur van mappen want daar zit een probleem en daar komen ook de vreemde menubalk en achtergrond met blauwe theater gordijnen vandaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

WD-Medic schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 20:32:
[...]

De bestandjes met de naam icon.aai zijn niet meer dan een afbeelding dus daar kan weinig uit voort komen. Je zou beter je yaDIS export eens hier neerzetten dan wil ik best eens kijken hoe het zit met je structuur van mappen want daar zit een probleem en daar komen ook de vreemde menubalk en achtergrond met blauwe theater gordijnen vandaan...
Zal ik vandaag of morgen regelen. thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:56

pinda powerrr

Slow down...

Het was gisteren akelig warm in mijn woonplaats volgens de Dune, wel +2015 graden! Maar er was ook een wolkje, dus kon een buitje verwachten 8)7

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Hi Hoe wil je die export hebben van Yadis? En welke files precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
pinda powerrr schreef op zondag 19 juli 2015 @ 16:20:
Het was gisteren akelig warm in mijn woonplaats volgens de Dune, wel +2015 graden! Maar er was ook een wolkje, dus kon een buitje verwachten 8)7
Dat heeft die van mij ook al een tijdje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

chimera2 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 07:55:
[...]

sinds de laatste firmware update heeft hij dat bij mij ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
chimera2 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 07:55:
[...]

Ray schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:10:
[...]

sinds de laatste firmware update heeft hij dat bij mij ook
pinda powerrr schreef op zondag 19 juli 2015 @ 16:20:
Volgens mij is er iets mis met de verwerking van de informatie. Het jaartal gaf de dune nooit aan, maar ik denk dat ze nu toevallig het jaar bij de temperatuur invullen. Gelukkig is het wel +2015 graden celsius i.p.v. minus aangezien dat gewoon niet mogelijk is :P .

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Tallguy schreef op zondag 19 juli 2015 @ 20:44:
Hi Hoe wil je die export hebben van Yadis? En welke files precies?
Je laat yaDIS exporteren naar een locatie op je Dune of NAS of ... en daarna is die locatie/map als yaDIS interface zichtbaar op je TV.

Als je dat eens compleet wil inpakken dan kan ik dat bij mij op de Dune zetten en gebruiken om je stappen na te gaan. De uiteindelijke links naar video of audio werken natuurlijk niet maar dat is logisch. De yaDIS GUI werkt op zich wel en dat kan ik dan gebruiken en bekijken hoe het een en ander is opgebouwd en eventueel zien waar het fout gaat.

Ik denk dat je ergens een extra (sub)map gebruikt waarin je video/series hebt staan en dat is die extra stap die je terug ziet bij je TV Series...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ja, mijn video's staan op mijn NAS in de share 'Video' en mijn Series staan in een folder in die share. Is dat het issue dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Heb je in die Video share je Films direct staan in hun individuele mappen en je TV Series staan eerst in een extra submap met daarin weer hun individuele mappen met daarin weer een seizoen submap dan heb je je issue al gevonden.

Ik zelf heb het staan als /share/Films, /share/TV Series, /share/Documentaires enz.. In yaDIS had ik daarna alle mappen staan als bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

^^ dan is dat inderdaad de rootcause van mijn bevinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 21:27
Nieuwe bèta firmware is uit. Zie hier voor changelog: http://dune-hd.com/firmware/ o.a.weather widget die weer is gefixt.

[ Voor 19% gewijzigd door MrX_Cuci op 26-07-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumkop
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08 15:25
iemand enig idee hoe ik youtube ed op de Dune base 3D kan krijgen, zit nu opgescheept met Russische apps (??)

verder echt een zeer goed apparaat

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:44
Zijn er eigenlijk al dune spelers die 4k materiaal kunnen afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
gumkop schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:56:
iemand enig idee hoe ik youtube ed op de Dune base 3D kan krijgen
Zie hier: http://www.mpcclub.com/fo....php?p=231610&postcount=3 ZIP op een USB stick zetten en runnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 21:43
Ik kan sinds de overstap van Windows 7 naar Windows 10 mijn gedeelde netwerkmappen op mijn Dune Smart D1 niet meer benaderen via SMB. Windows Share Manager biedt geen soelaas.

Onder Windows 8 speelde dit probleem kennelijk ook (althans, dat heb ik na wat speuren op google) en daar werd de oplossing gevonden in het vergroten van de waarde van de IRPStack size. Zie Link

Ik wilde dus kijken of dit ook een oplossing zou kunnen zijn voor Windows 10, maar ik kan de waarde IRPstacksize in zijn geheel niet vinden.

Hebben meer mensen problemen met Windows 10 en netwerkmappen op de Dune? En belangrijker; wat is er aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
:O

[ Voor 101% gewijzigd door WD-Medic op 15-08-2015 14:43 . Reden: Werd compleet genegeerd... ]

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:24
kadoendra schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:33:
Ik kan sinds de overstap van Windows 7 naar Windows 10 mijn gedeelde netwerkmappen op mijn Dune Smart D1 niet meer benaderen via SMB. Windows Share Manager biedt geen soelaas.

Onder Windows 8 speelde dit probleem kennelijk ook (althans, dat heb ik na wat speuren op google) en daar werd de oplossing gevonden in het vergroten van de waarde van de IRPStack size. Zie Link

Ik wilde dus kijken of dit ook een oplossing zou kunnen zijn voor Windows 10, maar ik kan de waarde IRPstacksize in zijn geheel niet vinden.

Hebben meer mensen problemen met Windows 10 en netwerkmappen op de Dune? En belangrijker; wat is er aan te doen?
Waarschijnlijk ligt het hieraan. 4tune in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Kwestie van de guestaccount for Samba enablen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Thanks, dat zou inderdaad een hele logische verklaring zijn. Kan alleen die settings niet vinden dus ik heb even in dat topic gevraagd of die toevallig niet alleen in de Pro versie gewijzigd kan worden. Ik laat hier wel even weten of het uiteindelijk gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
kadoendra schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 09:35:
Thanks, dat zou inderdaad een hele logische verklaring zijn. Kan alleen die settings niet vinden dus ik heb even in dat topic gevraagd of die toevallig niet alleen in de Pro versie gewijzigd kan worden. Ik laat hier wel even weten of het uiteindelijk gelukt is.
Ga naar het configuratiescherm
Eerste optie "Systeem en beveiliging"
Daarna een van de onderste opties "systeembeheer"
Dan kom je bij systeembeheer. Vervolgens "lokaal beveiligingsbeleid". Uitklappen "lokaal beleid", en dan zie je de beveiligingsopties. Windows 10 is makkelijk }:O

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Yep. Maar "lokaal beveiligingsbeleid" zit niet in de Home versie. Dus die vlieger gaat helaas niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

In Windows 10 Home zou het moeten lukken met de cmd -prompt als admin. Type:

net user guest /active:yes

Je ziet er verder niets van terug en kan het ook niet bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
"Kan de gebruikersnaam niet vinden" geeft hij dan.

• chimera2
ik heb weer het probleem dat mijn yadis crasht. Ik heb inmiddels win10. en het heeft eerst gewerkt. Ik heb Yadis al een keer opnieuw geinstalleerd en de gepatste versie gerunt.

• MrX_Cuci
kadoendra schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:23:
"Kan de gebruikersnaam niet vinden" geeft hij dan.
Guest account staat uit? http://www.intowindows.co...st-account-in-windows-10/

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:44
Als ik een bestand met een Dolby Atmos geluidsspoor wil afspelen via de dune hd smart, wordt dit dan doorgegeven aan de versterker of kan dat simpelweg niet met dit model?

Het is me namelijk niet duidelijk of de Dune als dac fungeert of dat hij het doorstuurt aan de versterker? Als het doorgestuurt wordt dan maakt het audioformat niet uit als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
chimera2 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:48:
ik heb weer het probleem dat mijn yadis crasht. Ik heb inmiddels win10. en het heeft eerst gewerkt. Ik heb Yadis al een keer opnieuw geinstalleerd en de gepatste versie gerunt.
Hij loopt bij mij vast op 1 serie. Ballers Hebben meer menden hier last van?
Wat zijn de "verboden" tekens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
chimera2 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:40:
[...]

Hij loopt bij mij vast op 1 serie. Ballers Hebben meer menden hier last van?
Wat zijn de "verboden" tekens?
Het is handiger om de naam die je serie heeft aan te geven hier. Ipv andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Arunia schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:47:
[...]

Het is handiger om de naam die je serie heeft aan te geven hier. Ipv andersom.
Die heb ik doorgegeven :)
Het gaat om Ballers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Euh. Ik doel dus op de naam van een aflevering. Ofwel iets in die richting. Ik heb het ook eens gehad namelijk. Maar weet even niet om welke tekens het goed.
' of é oid.

Alleen de naam van de serie schiet niet op. Vaak zit het probleem hem in de custom naamgeving van sommige mensen.

Ik gebruik al een tijd TV rename om alle series specifieke namen te geven. Dit werkt ideaal.
http://tvrename.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Arunia schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:51:
Euh. Ik doel dus op de naam van een aflevering. Ofwel iets in die richting. Ik heb het ook eens gehad namelijk. Maar weet even niet om welke tekens het goed.
' of é oid.

Alleen de naam van de serie schiet niet op. Vaak zit het probleem hem in de custom naamgeving van sommige mensen.

Ik gebruik al een tijd TV rename om alle series specifieke namen te geven. Dit werkt ideaal.
http://tvrename.com/
Ik vermoed dat het gaat om:
Ballers - 1x06 - Everything Is Everything.mkv
Ik kan daar niet echt wat spannends aan ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je daar : Ballers - S01E06 van maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:00:
En als je daar : Ballers - S01E06 van maakt?
dan nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
En als je die aflevering even uit de map gooit. Om dit ook echt te checken.
Ik denk namelijk dat er gewoon iets mis is met het bestand zelf waardoor hij hem niet pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
het lag inderdaad aan het bestand. Snap er niks van want kan hem wel gewoon kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Malt007 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:35:
Als ik een bestand met een Dolby Atmos geluidsspoor wil afspelen via de dune hd smart, wordt dit dan doorgegeven aan de versterker of kan dat simpelweg niet met dit model?
Kan doorgeven en functioneren als DAC. Dolby Atmos zit in de TrueHD stream volgens mij. Lijkt mij dus geen probleem.

Quote:
HD audio support: pass-through (up to 7.1 channels) and decoding (up to 7.1 channels) of Dolby TrueHD and DTS HD MA audiotracks (Blu-ray, TS, MKV), pass-through (up to 7.1 channels) of multichannel LPCM audiotracks (Blu-ray, TS, MKV), decoding (up to 7.1 channels) of FLAC audiotracks (MKV, external)

[ Voor 27% gewijzigd door MrX_Cuci op 31-08-2015 10:00 ]

Verwijderd

Heeft iemand die yadis.exe met de NL fix nog op een schijf staan en wil die delen met mij?

MPC club is er mee gestopt en heb m nodig voor een schone install.

Eventueel ook de standaard installer..

Thxsz

• lausemaus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:34
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:01:
Heeft iemand die yadis.exe met de NL fix nog op een schijf staan en wil die delen met mij?

MPC club is er mee gestopt en heb m nodig voor een schone install.

Eventueel ook de standaard installer..

Thxsz
Ik heb ze allebei. Stuur maar een PM

Verwijderd

PM verstuurd..

Zojuist binnengesleept

Hardstikke bedankt.. _/-\o_

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2015 17:07 ]

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Heb momenteel een Mac Mini met Plex draaien, maar vind de Dune HD Base 3D ook wel interessant. Is een Dune vergelijkbaar met de rijke interface en gebruiksvriendelijke interface van Plex?

Voor mij belangrijk dat een speler goed TrueHD en DTS-HD ondersteunt.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Zware Unit schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:04:
Heb momenteel een Mac Mini met Plex draaien, maar vind de Dune HD Base 3D ook wel interessant. Is een Dune vergelijkbaar met de rijke interface en gebruiksvriendelijke interface van Plex?

Voor mij belangrijk dat een speler goed TrueHD en DTS-HD ondersteunt.
Hier nog 1. Ben sinds vorige week over op een x73d, en hoewel de functies zoals ondertiteling zoeken bevallen, mis ik echt de stabiliteit en snelheid van Dune! Maar de HD audio vind ik wel belangrijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
Te koop goed werkende HDI Dune HD Base 3.0.
Meer info, stuur een pm. 1,5 terra schijf volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
tjaeuhm schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:22:
Te koop goed werkende HDI Dune HD Base 3.0.
Meer info, stuur een pm. 1,5 terra schijf volgens mij.
Je moet hem even op v&a zetten. Het forum mag niet iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
Ok thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Goh ik had geeneens door dat mpc club ermee gestopt is, al lag dat er wel dik in aangezien ze nergens op reageerden en de password reset ook al lang niet meer werkte of nieuwe leden administratie. Wel jammer dat de info daar nu verloren is.

• MikeyMan
  • Laatst online: 03:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Loop de laatste tijd steeds vaker tegen MKV's met HEVC/ H.265 aan, welke mijn D1 niet af kan spelen.
Niks aan te doen zeker? Tijd voor iets nieuws?

• Arunia
Sommige dingen zijn hardware matig geregeld.
Ben bang dat dat bij dit ook zo is.

Ik loop nog steeds tegen embedded subs aan in mkv bestanden die niet werken. Moet ik ze downloaden of extracten.

Bij veel problemen ga ik over op een htpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lausemaus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:34
Omdat er blijkbaar vraag naar is en de site van mpcclub uit de lucht is, hierbij de link naar yaDis 2.3 inclusief de fix.

https://mega.nz/#!wcRhAaD...PmkPl8V7y0HGWSJ9_TGT-EL4g

1. Installeer yaDis
2. Vervang het bestand yaDis.exe in de map C:\Program Files (x86)\yaDis door de fix
LET OP: je moet het oude bestand overschrijven, anders werkt de fix niet

[ Voor 31% gewijzigd door lausemaus op 23-09-2015 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
MikeyMan schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 10:10:
Loop de laatste tijd steeds vaker tegen MKV's met HEVC/ H.265 aan, welke mijn D1 niet af kan spelen.
Niks aan te doen zeker? Tijd voor iets nieuws?
Zo te zien kan de Dune HD Base 3D dit wel. Het is ook een premium model. Ik vermoed ook dat weinig budget "media spelers" dit aan kunnen. Meest goedkope oplossing lijkt mij de file te streamen naar je Dune. (Met bijvoorbeeld Plex)
Boobybandit schreef op zondag 13 september 2015 @ 09:55:
[...]

Hier nog 1. Ben sinds vorige week over op een x73d, en hoewel de functies zoals ondertiteling zoeken bevallen, mis ik echt de stabiliteit en snelheid van Dune! Maar de HD audio vind ik wel belangrijk...
HD audio support: pass-through (up to 7.1 channels) and decoding (up to 7.1 channels) of Dolby TrueHD and DTS HD MA audiotracks (Blu-ray, TS, MKV), pass-through (up to 7.1 channels) of multichannel LPCM audiotracks (Blu-ray, TS, MKV), decoding (up to 7.1 channels) of FLAC audiotracks (MKV, external)

[ Voor 40% gewijzigd door MrX_Cuci op 22-09-2015 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 03:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat zou ook nog kunnen. Maar had juist gekozen voor de dune (toch ook aardig aan de prijs) omdat ie alles zonder gezeur afspeelt. Toch maar eens uitzien naar iets anders.
Denk dat er over een tijdje wel meer alternatieven zijn.

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Iemand al een leuk alternatief voor YAdis gevonden voor de mac users onder ons? Ik heb gisteren mijn laatste Windows PC weggedaan en ben nu volledig over op mac. Helaas dus geen yaDIS meer.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Hier worden een paar alternatieven genoemd: http://dune-hd.com/eng/su...ers/collection_management (weet alleen niet welke

Movienizer heeft brede ondersteuning, maar helaas niet voor de MAC. Ik denk dat je iets als CrossOver zult moeten gebruiken op je MAC om Movienizer te virtualiseren.

Op de eerste link wordt nog wel DuneXapp genoemd voor de MAC: http://www.dunexapp.com weet alleen niet of je die al geprobeerd hebt.
Pagina: 1 ... 67 ... 72 Laatste