• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:37
@wdmedic:al verder gekomen?
En hoe krijg ik het werkend op mijn dune?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Veel verder ben ik nog niet. Hierheen daarheen weer weg ook dat nog even doen ben ik daar al geweest .... kom dus tijd te kort eigenlijk.

Op dit moment krijg ik het net als het vorige Alaska project niet werkend met yaDIS. Ook krijg ik die firmware dsf bestanden niet leesbaar open en daar loopt het dus weer vast net als de vorige keer.

Het is wel te gebruiken op je Dune maar je loopt tegen wat werkzaamheden aan die je niet erg moet vinden. Wil je alles met klik klak klaar op je Dune hebben dan is dit niks voor je ...

Van de week zal ik nog een keer een poging wagen, kom ik weer niet verder dan zet ik het onder een link zoals het is en dan kan een ieder kijken wat het is en of het de moeite waard is om te gebruiken.

[ Voor 0% gewijzigd door WD-Medic op 17-01-2016 12:43 . Reden: typo ]

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

JdM

Humbled

Mogelijk is mijn vraag hier al voorbij gekomen, maar ik mis plotseling het youtube kanaal op mijn DUNE prime... is dit een firmware ding en kan ik dit met activatie van een oude firmware weer terugzetten? Is er ook een reden dat deze functionaliteit dan weg is? Of moet ik me gaan schamen omdat ik ergens zit te slapen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Die is al een tijdje weg, maar hier kan je er een plugin voor installeren: http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=31806

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

JdM

Humbled

Thx Ram0n, ik had youtube ook al een tijdje niet meer proberen te gebruiken ;)
Zal de instructies achter de link eens opvolgen, lijkt niet heel moeilijk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:27
Sinds laatste tijd veel problemen met het weergave van Video TS bestanden.
Films spelen af en continue een zwart scherm en weer beeld dit de hele film door.
Vaak bij een harde reset( D1) achterkant en weer opnieuw opstarten werkt het weer naar behoren .

Bij MKV bestanden ( 1080P en 720P) nooit last van.
Mijn zoontje van 2 vind kinderfilms natuurlijk geweldig die ik meeste gewoon in formaat dvd5 ( Video TS) bestanden heb staan op mijn Synology.

Iemand een Idee waar dit aan kan liggen ?

• WD-Medic
Waar het aan kan liggen dat is denk ik per geval verschillend echter maak van DVD's een .iso image en je zal er waarschijnlijk geen last meer hebben ...

Allemaal losse .vob bestanden blijft toch een beetje vaag om af te spelen.. Meestal is het vragen om gezeur.

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:24
Waarschijnlijk komt het ook door het overstappen naar een ander bestand. Maar dat is dan ook met een ISO opgelost. Waarschijnlijk leest de Dune dit weer net anders.

• CallmeGod
Ojee is dit een bekend probleem met de dune? Voorheen eigenlijk nooit last van gehad en nu regelmatig.

Ik heb een hele map met kids videos stuk of 200 die ik dan moet omzetten..

Ik zal binnenkort een test uitvoeren om van ts bestanden naar iso files te zetten.

Dacht eerste instantie mischien te maken heeft met smb of nfs lees problemen.

• WD-Medic
Niet alleen de players van Dune kunnen hierover struikelen ook andere merken kennen dit...

Van een DVD een .iso maken duurt op mijn PC slechts een paar minuten ... het is dus geheel afhankelijk van de rekenkracht van je PC hoe lang je over die 200 video's gaat doen. Doe er eerst even een paar om te testen, bevalt dat daarna dan weet je wat je kan doen.

• CallmeGod
WD-Medic schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:48:
Niet alleen de players van Dune kunnen hierover struikelen ook andere merken kennen dit...

Van een DVD een .iso maken duurt op mijn PC slechts een paar minuten ... het is dus geheel afhankelijk van de rekenkracht van je PC hoe lang je over die 200 video's gaat doen. Doe er eerst even een paar om te testen, bevalt dat daarna dan weet je wat je kan doen.
Oke ja dat ga ik vanmiddag even testen.
Heb zelf nog deamon tools erop staan volgens mij kan ik ook daarmee anders installeer ik wel poweriso.

De rekenkracht moet ook wel voldoende zijn met een i5 4670k op 3.6 ghz.

update: helaas vandaag wederom problemen gehad met flikkerend beeld dit voor video ts bestanden
en Iso bestanden.

Kan dit probleem ook veroorzaken door mijn reciever ( onkyo sr508) of hdmi kabel?
wel vreemd dat mkv bestanden helemaal deze problemen niet hebben.

Snap er helemaal niks van .., mischien de dune die mischien vervangen dient te worden 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door CallmeGod op 24-09-2014 17:59 ]

• WD-Medic
Jammer dat dit niet DE oplossing was voor je.

De kabel of de receiver kan natuurlijk ook de boosdoener zijn maar het zoeken naar een oplossing op dat vlak is lastiger.

Je kan proberen een andere hdmi kabel of een andere hdmi port op de receiver met die nieuwe kabel. Wil je uitsluiten dat het de receiver is die het zwarte beeld veroorzaakt sluit dan de Dune eens direct aan op je TV met eventueel die andere/nieuwe hdmi kabel.

Verder heb je misschien iets aan deze post uit een ander Topic.
[b]Habana[/b] schreef:
Mijn advies, neem contact op met CE Repair in Mijdrecht, zij zijn de officiële Repair Centre van Onkyo in Nederland, deze hebben mij perfect geholpen destijds met mijn defect NR606HDMI bordje.

http://www.cerepair.nl/vestigingen
http://www.cerepair.nl/contact
succes
Ik kan slechts herhalen wat Habana al zegt ... Succes

• CallmeGod
WD-Medic schreef op woensdag 24 september 2014 @ 18:59:
Jammer dat dit niet DE oplossing was voor je.

De kabel of de receiver kan natuurlijk ook de boosdoener zijn maar het zoeken naar een oplossing op dat vlak is lastiger.

Je kan proberen een andere hdmi kabel of een andere hdmi port op de receiver met die nieuwe kabel. Wil je uitsluiten dat het de receiver is die het zwarte beeld veroorzaakt sluit dan de Dune eens direct aan op je TV met eventueel die andere/nieuwe hdmi kabel.

Verder heb je misschien iets aan deze post uit een ander Topic.

[...]

Ik kan slechts herhalen wat Habana al zegt ... Succes
Bedankt voor het meedenken !!! Top..

Binnenkort maar eens andere hdmi poort en kabel proberen.

Wordt vervolgd.

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Waarom moeilijk doen? Neem Handbrake of iets dergelijks en converteer 's nachts met je PC die DVD-images naar nette x264 mp4's of mkv's. Geen problemen met afspelen, geen gedoe met menu's, neemt veel minder ruimte is en speelt ook makkelijk op smartphone's of (goedkope) tablets. (voor mijn dochter van bijna 7 heb ik geen enkele DVD-ISO of Video_TS image meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
arsimo schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 20:28:
Waarom moeilijk doen? Neem Handbrake of iets dergelijks en converteer 's nachts met je PC die DVD-images naar nette x264 mp4's of mkv's. Geen problemen met afspelen, geen gedoe met menu's, neemt veel minder ruimte is en speelt ook makkelijk op smartphone's of (goedkope) tablets. (voor mijn dochter van bijna 7 heb ik geen enkele DVD-ISO of Video_TS image meer)
Je hebt helemaal gelijk, meteen aan de slag gegaan en een hoop al geconverteerd naar mp4 bestanden. Nu speelt die nog alles goed af en kan ik inderdaad via Ds file van synology ook alles afspelen.
Een hoop werk 200 films maar het is goed te doen.

Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Makemkv werkt veel sneller....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Project Dune Mayhem

Bij deze voor de liefhebbers het project zoals het uiteindelijk is ( as is ). De complexe firmware structuur maakt helaas niet mogelijk voor mij om ermee verder te komen dan wat ik er nu mee kan in combinatie met yaDIS.

Wil je dit gaan gebruiken dan zitten er helaas een aantal handelingen aan vast om de GUI op je TV te verkrijgen. Ben je een Rits, Rats, Klik, Klaar persoon dan is dit dus eigenlijk niks voor jouw.

In de download vind je de Project Dune Mayhem skin voor op je Dune, de dune_folder.txt voor je TV Series en de background.jpg en dune_folder.txt voor de Audio map.

Net als met de Alaska Dark skin moet je yaDIS naar je PC laten exporteren en daarna handmatig TV series, Films enz naar de juiste mappen in de skin kopiëren. Het Audio gedeelte staat in zijn geheel op mijn NAS. In de Audio map van deze skin staat dus enkel de verwijzing naar deze map, je kunt deze verwijzing met een tekst editor veranderen naar je eigen situatie. Om deze reden heb ik er de aparte background.jpg en dune_folder.txt voor de Audio map ( niet die in de skin maar daar waar daadwerkelijk de audio files staan ) bij gedaan.

Ik heb de covers voor het Audio gedeelte met Dune Explorer in elkaar gezet.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/33blffq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2lm88ew.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/4jkh06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/14wx7cy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/28invjc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2s0zllc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/fok3v5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2ed1lrn.jpg

Inmiddels heb ik na 234 downloads de zip verwijderd.

Het Dune HDi gebeuren is voorbij en ik ben overgestapt naar een Intel NUC D54250WYK met daarop OpenElec met XBMC ... :D

[ Voor 6% gewijzigd door WD-Medic op 26-11-2014 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:35
_/-\o_ ik ga het is proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Ik heb de extra dune_folder.txt voor TV series erbij gedaan omdat deze standaard te grote banners hebben vanuit yaDIS. Je merkt dit vanzelf als je eenmaal een aantal series hebt staan. De banners vergroten dan over elkaar heen en dat is niet echt mooi om te zien.

Plaats je de dune_folder.txt uit de download in de hoofdmap van elke serie dan heb je hier geen last meer van..

De datum, tijd en weer weergave invoegen is me helaas niet gelukt op een manier die gelijk is aan het origineel voor XBMC.

[ Voor 18% gewijzigd door WD-Medic op 02-10-2014 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yadis Silver template, met de Zapitti look, bevalt me goed.

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-WxmO4E5GzLg/UIZcH-PgM9I/AAAAAAAAM-w/eblwY-zDLy8/s400/Silver_syno_serie-TV.jpg

http://www.mediafire.com/convkey/b9d2/b43ut1nzwrf3b6tfg.jpg

http://www.mediafire.com/convkey/adba/518wv8nly62plk9fg.jpg

http://www.mediafire.com/...nisv/yadis-silver-1-0.rar

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2014 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:10

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Mijn Dune HD smart speelt voor het eerst een bepaalde MKV niet af en ik weet niet wat er aan de hand is. Iemand een idee waar ik naar kan kijken en wat te doen?

Het enige wat hij doet is de naam afspelen van het bestand op een zwarte achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

De eerste vraag die bij me opkomt is: werkt de mkv wel op de pc? maw speelt vlc of een andere videospeler op windows het wel af? Want een corrupt/incompleet bestand zal het waarschijnlijk niet doen. En er bestaat de mogelijkheid dat de inhoud van je mkv een obscure codec nodig heeft die de dune niet ondersteund, immers "mkv" kan vanalles bevatten.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
speelt hij de rest nog wel goed af? Dit soort fouten waren bij mij het begin van het kapotgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:10

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Vergeten te vermelden dat hij het wel op VLC doet.

Verder werkt alles ook op de mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:32
Kan ook te maken hebben met het feit dat de Dune geen 10bit mkv's ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen, ook ik heb de laatste tijd problemen met het afspelen van sommige mkv's. Het beeld wordt dan zwart en de player loopt vast. Moet m dan volledig uitzetten en opnieuw opstarten. Mis ik een codec of speelt hier iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Omdat het om een .mkv (container) gaat zou je eigenlijk moeten nagaan wat er in de .mkv zit. Als alternatief kan je natuurlijk kijken of deze problemen ook spelen als je het bestand op je telefoon / laptop / pc afspeelt (waarbij de laatste twee eigenlijk over alle codecs zouden moeten bezitten)
Verder zou je natuurlijk nog kunnen kijken naar firmware updates voor de Dune.
Tot slot helpt het ons ook als je vermeld welke Dune je precies hebt. Succes

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, Ik heb de HD1, met de laatste firmware erop. Op mijn pc doet de mkv het wel, maar dus niet op de Dune. Kwestie van een niet geinstalleerde codec denk je? Heb je er iets aan, als ik kijk wat er in de mkv zit? Zo ja, laat me dan even weten hoe ik dat moet doen....
Gr. Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Weet er iemand of een Dune HD problemen geeft i.c.m. openwrt ?
Mijn PC haalt op dezelfde kabel 120MB/s maar de Dune kan geen 1080p mkv afspelen zonder haperen. Hang ik er een gigabit switch tussen, heb ik geen problemen.

Dus moet het de combinatie met openwrt zijn. Heb enkel een vlan voor Telenet digicorder. Anders geen instellingen veranderd

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 18:53
Gebruik je samba of nfs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Bij mij gaat alles via samba. Maar zie niet direct in waarom dat het probleem zou zijn. Met een simpel gigabit switchke ertussen, om openwrt niet te passeren, werkt alles perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:35
Kenhas schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 19:39:
Bij mij gaat alles via samba. Maar zie niet direct in waarom dat het probleem zou zijn. Met een simpel gigabit switchke ertussen, om openwrt niet te passeren, werkt alles perfect
Je simpele switch hangt toch ook weer aan de openwrt?
Hij "switchen" ook alleen maar en doet inderdaad verder niets.
Je zou eens je openwrt naar default settings kunnen zetten en dan testen? (maak wel eerst een back-up van je settings dan kan je weer terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:24

servies

Veni Vidi Servici

Heeft die openwrt soms opties voor flowcontrol en staan die toevallig uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
GeeMoney schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:10:
[...]

Je simpele switch hangt toch ook weer aan de openwrt?
Hij "switchen" ook alleen maar en doet inderdaad verder niets.
Je zou eens je openwrt naar default settings kunnen zetten en dan testen? (maak wel eerst een back-up van je settings dan kan je weer terug)
Begin het gevoel te krijgen dat ik misschien met een domme veronderstelling zit. Ik dacht eigenlijk altijd dat ik door de switch de Openwrt router niet gebruik.
Dus kabel van server naar openwrt en dan weer een kabel die van daaruit vertrekt naar player : openwrt ontvangt en verstuurt het signaal
Kabel van server in switch en van switch naar zowel openwrt als dune : signaal komt binnen op switch en switch stuurt het rechtstreeks door naar de player en openwrt komt er nergens in tussen.
Ik dacht dat dat één van de verschillen was tussen een hub en een switch :o

Dat een switch er voor zorgt dat alles vlot werkt, is raar. Maar als het verkeer via de switch alsnog via openwrt loopt en vlot verloopt, dan is het toch wel zeer raar
servies schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:48:
Heeft die openwrt soms opties voor flowcontrol en staan die toevallig uit?
Het is eigenlijk een standaard installatie van openwrt met een extra vlan zodat de telenet settop box een extern ip adres krijgt van Telenet zelf.
Vind niet onmiddellijk iets van flowcontrol of zo. Heb het in ieder geval ook niet ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:35
Zojuist een nieuwe beta uitgekomen.
Ik lees veel verhalen over hangende updates of incompatibiliteit met Yadis.
Ik wacht dus nog even.

Nummertje: 140827_0132_b9

Changelog is onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 18:53
Vanavond geüpdate. Geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
De eerste karakters zijn toch de datum van het publiceren van de update? Dus nu is er een update uitgebracht met datum 27 augustus 2014?

Exit : net even gekeken. Mijn Dune staat op die firmware en is al maanden geleden dat ik die nog geupdate heb

[ Voor 29% gewijzigd door Kenhas op 22-02-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:52

pinda powerrr

Slow down...

Hier ook de update zonder problemen gedaan. Vervolgens ook de remote toepassing een update gegeven en zowaar.... Eindelijk werkt de remote app op de telefoon volledig!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 18:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand ervaring met dd-wrt op deze router icm nrs?
Heb een Dune D1 welke het voor de dd-wrt Flash prima deed met de wndr3700 via nfs.
echter, krijg het nu met geen mogelijkheid aan de praat. Iemand een idee in welke hoek te zoeken?

Heb de firewall op de synology al uit gehad, dit mocht niet baten. Zijn er hier meer met nfs icm dd-wrt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:56
kan de dune 3d een interne en externe 6tb schijf aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:22

Laguna

Connaisseur

Jammer dat er alleen nog maar beta's worden uitgebracht, de laatste niet beta dateert alweer van 2012 voor de Dune HD TV-101.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 18:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, als het werkt werkt het... Ik heb weinig issues, dus overall tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:01
Ik zat toevallig op de site en zag dat er een update voor mijn Dune TV-303D is. Op zich heb ik niks te klagen met mijn firmware van april 2013. Maar had nu paar keer een afspeel probleempje met een film dat ik eens wilde checken of er nog nieuwe firmware voor te krijgen was. Ik twijfel of ik hem zal installeren.

Het probleem wat ik 2x heb gehad is dat als er een DTS-HDMA kanaal in de film zit en qua effecten gaat het even goed los dat het geluid gaat stotteren en beeld goed blijft. Komt er een rustigere scene dan gaat het goed.

Nu kwam ik ook dit tegen: http://dune-hd.com/eng/su...ers/collection_management
Allemaal collectie management tooltjes, van een aantal had ik al wel eens gehoord. Zelf gebruik ik Yadis en dat op zich goed, maar misschien dat er een betere tussen zit?
Met Yadis met collecties van films (bijv. de 3 Lord of the Rings films) dan staan de films niet in volgorde van uitkomen naast elkaar. Dus dan zie je eerst LOTR 2, dan 3 en dan 1.

Weet iemand hoe je dat kunt aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-02 21:16
Binnetie schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:25:

Het probleem wat ik 2x heb gehad is dat als er een DTS-HDMA kanaal in de film zit en qua effecten gaat het even goed los dat het geluid gaat stotteren en beeld goed blijft. Komt er een rustigere scene dan gaat het goed.
Dit probleem is hier dus ook sinds kort opgetreden, maar dan vooral met de True HD Audio.
DTSHDMA heb ik nog geen problemen ondervonden.

Iemand een idee hoe dit kan?

Speel gewoon van de interne HDD af op mijn Dune HD Duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Binnetie schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:25:
Ik zat toevallig op de site en zag dat er een update voor mijn Dune TV-303D is. Op zich heb ik niks te klagen met mijn firmware van april 2013. Maar had nu paar keer een afspeel probleempje met een film dat ik eens wilde checken of er nog nieuwe firmware voor te krijgen was. Ik twijfel of ik hem zal installeren.

Nu kwam ik ook dit tegen: http://dune-hd.com/eng/su...ers/collection_management
Allemaal collectie management tooltjes, van een aantal had ik al wel eens gehoord. Zelf gebruik ik Yadis en dat op zich goed, maar misschien dat er een betere tussen zit?
Met Yadis met collecties van films (bijv. de 3 Lord of the Rings films) dan staan de films niet in volgorde van uitkomen naast elkaar. Dus dan zie je eerst LOTR 2, dan 3 en dan 1.

Weet iemand hoe je dat kunt aanpassen?
Een van de velden in Yadis is "sorting title" je kan deze aanpassen bv lotr 1, lotr 2 en lotr 3. Dit veld is niet wat je te zien krijgt maar waarop yadis sorteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Het zou ook True HD kunnen zijn, ik had de film alweer verwijderd. Dezelfde film met alleen DTS geluid werkte overigens wel gewoon goed.
Eigenlijk moet ik van beide films de Media info hebben zodat ik kan nagaan of het audiospoor voor problemen zorgt of niet. Helaas heb ik de probleem film al gewist en alleen nog de versie met DTS.

@rockhopper, ik ga hier vanavond naar kijken. Dankjewel!

[ Voor 51% gewijzigd door Binnetie op 09-03-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-02 21:16
Binnetie schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:16:
Het zou ook True HD kunnen zijn, ik had de film alweer verwijderd. Dezelfde film met alleen DTS geluid werkte overigens wel gewoon goed.
Eigenlijk moet ik van beide films de Media info hebben zodat ik kan nagaan of het audiospoor voor problemen zorgt of niet. Helaas heb ik de probleem film al gewist en alleen nog de versie met DTS.

@rockhopper, ik ga hier vanavond naar kijken. Dankjewel!
Is het ook mogelijk dat het een TrueHD Dolby Atmos audio stream was?

Nu zelf aan het testen met een "normale TrueHD" audio stream bij een film, en tot dusver geen problemen.
Vermoed nu dus dat Dolby Atmos het probleem is, aangezien de films waarbij ik het heb allemaal Dolby Atmos audio streams waren bij de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bij welke films had je dat?
Ik had het bij Into The Storm, heb er even een filmpje van gemaakt toen het mis ging. Mijn reciever bokt dan ook:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DGSca_P7pXc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
rockhopper schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:09:
[...]

Een van de velden in Yadis is "sorting title" je kan deze aanpassen bv lotr 1, lotr 2 en lotr 3. Dit veld is niet wat je te zien krijgt maar waarop yadis sorteert.
Ik zit naar deze optie te zoeken, maar waar kan ik deze vinden? Ik heb Yadis in het Nederlands staan maar kom het nergens tegen. Kan je me iets verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
In het eerste vakje in het film tabje (eerste tabje) staat de titel van de film. Het vakje eronder staat wederom de titel voor de film, echter deze wordt gebruikt voor het sorteren. Die kan je dus aanpassen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/gjohh788dfvyz79/YaDIS.jpg

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

In het Nederlands heet het tabblad "Film"
En het is het tweede veld links, het plaatje van Frunz laat het mooi zien. Je kan hier gewoon cijfers neerzetten of wat je ook wilt, het programma kijkt naar dit veld om te sorteren.
Overigens kan je de 3 films van LOTR ook onder een header zetten met behulp van de Saga functie.

Dit doe je met de rechtermuisknop op de filmtitel klikken in de overzicht lijst van alle titels. Dan zit er een Optie van Saga in. Vul de naam van de groep in. Lotr / Tolkien net wat jij leuk vind. De sortering werkt in dat geval in volgorde van toevoegen zover ik het begrijp. Dus als je eerst 3 en dan 2 en dan 1 toevoegt staat 3 er als eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Top! Dankjewel Frunz en Rockhopper. Ik heb het gevonden.

Als voorbeeld neem ik even Alvin and the Chipmunks
Heb bij title for sorting/sorteertitel dit gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/alvin_zps5irybdwm.jpg

Ik vul bij elke deel (zijn 3 films van) een getal in. 1. is deel 1, 2. is deel 2, 3. is deel 3.
Als ik deze onder een 'selectie' genaamd 'Alvin' hang dan komen ze op het hoofdscherm onder 'Alvin' te staan tussen de andere genres die je kan kiezen toch?
Ik heb ze ook alle 3 in een saga genaamd 'Alvin' gehangen maar ik kreeg toch nog de titels door elkaar te zien. Toch nog even mee testen.

Edit:
Het is gelukt! Als je de films onder een Saga zet dan kan je kiezen voor aanpassen en daar de titels in volgorde aanpassen. Ik dacht dat het ergens anders moest. Dus dat werkt!

Heb nu alleen een klein cosmetisch probleem, sorry voor de onscherpe foto:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMG_20150310_200304_zpsqtvqnpim.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMG_20150310_200307_zpski592lhz.jpg

Ik heb een tijdje terug het aantal filmcovers op mijn tv aangepast naar 5x2 (5 posters breed, 2 rijen). Mogelijk dat het daarin zit of hebben anderen het ook dat de letters voor een klein deel wegvallen achter de poster (zie het woord Alvin boven de middelste poster)?

[ Voor 36% gewijzigd door Binnetie op 10-03-2015 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zou persoon niet de titels van sagas laten beginnen met een cijfer want dan krijg je conflicten met tweede en derde series, die beginnen dan immers ook met 1. 2. etc.
Daarom doe ik meestal simpele naam gevolgd door getal, in jouw geval dus Alvin 01 Alvin 02 Alvin 03
(die nul staat er omdat er ook filmseries zijn van meer dan 10 delen, zo heb ik zelf een Clint Eastwood saga van al zijn 46 acteer-films)

Bij mij zie ik niet dat letters wegvallen en is de achtergrond schermvullend dus je lay-out lijkt niet helemaal ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat is een handige tip, hernoemen naar Alvin 01 etc.
De layout is gekomen omdat ik van 7 films horizontaal en 3 rijen verticaal naar 5 film horizontaal en 2 rijen verticaal gegaan ben. De filmhoezen zijn dan veel beter zichtbaar.

Mooiste zou zijn als je in de videowall de filmtitels onder de hoes kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Met een beetje tweaken moet dat wel te doen zijn denk ik, maar ik vind het allemaal prima zoals het is. De helft van de tijd speel ik de film toch meteen af zonder echt te lezen dus. Maar als je het wilt "showen" aan anderen mag het er natuurlijk allemaal wel spic en span uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik denk dat mensen het niet eens zien als je door de saga heen bladert.
De namen onder de films kan wel met een andere tool: Movienizer, maar die is helaas wel betaald.

Het ziet er verder prima uit, alleen is het een cosmetisch puntje. 9 van de 10 films kijk ik toch alleen maar met mijn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Binnetie schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:56:
Heb nu alleen een klein cosmetisch probleem, sorry voor de onscherpe foto:

Ik heb een tijdje terug het aantal filmcovers op mijn tv aangepast naar 5x2 (5 posters breed, 2 rijen). Mogelijk dat het daarin zit of hebben anderen het ook dat de letters voor een klein deel wegvallen achter de poster (zie het woord Alvin boven de middelste poster)?
In de map van de Saga kan je 2 dingen doen.

Als eerste kan je background.jpg vervangen door een eigen achtergrond.

Als tweede kijken of je het bestandje dune_folder.txt kan vinden. Je kan daarin het een en ander wijzigen. Open het met kladblok of wat voor txt editor je ook hebt en dan in de regel: icon_scale_factor=0.85 het getal te vervangen door b.v. 0.75. Je zal hierin een beetje moeten experimenteren wat het beste past in je setup. Door dit getal kleiner te maken blijven de film covers kleiner bij selecteren.

Wil je tekst onder de film covers? Kijk dan of je de regel: paint_captions=no ziet staan, is dat het geval dan zet je die op yes. Anders toevoegen en op yes zetten.

Wil je in deze mappen ook niet toevallig het Dune HD logo kwijt? Voeg dan de regel: paint_widget=no toe aan het bestandje. Je kan ook in de hoofdmap van je films de regel: all_children.paint_widget=no toevoegen zodat deze meteen in al je film mappen is uitgeschakeld. Je hebt dan de weather widget alleen in het hoofdmenu in beeld staan.

Wel onthouden dat je van de bewerkte bestandjes een reserve kopie bewaard want na elke update van yaDis word dune_folder.txt weer overschreven met de originele instellingen. Je zal daarna telkens weer je bewaarde kopie terug moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Thanks voor de mooie tips! Ik ga hier vanavond mee bezig.
Op diezelfde manier heb ik dus ook de regels op het scherm veranderd. Dus van 7x3 naar 5x2. Als de filmnamen er onder kunnen dan zou dat erg mooi zijn.

Moet ik alle films dan opnieuw laten aanmaken door Yadis en exporteren of is aleen het aanpassen van de files (en een backup te bewaren) voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Alleen dune_folder.txt in de diverse mappen bewerken is voldoende.

Na het opslaan ga je even uit de yaDis omgeving om de veranderingen opnieuw te laden. De teksten onder de covers zijn dacht ik de film namen die daarvoor gebruikt worden door de Dune maar ik kan me vergissen en dat het de bestand namen zijn, dit moet je even bekijken. Ik vond het altijd wat onrustig in het beeld omdat de breedte van de covers gebruikt om daar de tekst in te proppen. Lange namen gaan automatisch scrollen.

Het kan overigens zo zijn dat yaDis tijdens updaten de dune_folder.txt bestandjes met rust laat maar maak voor de zekerheid even een reserve kopie van de door yaDis geëxporteerd map met daarin je yaDis GUI..

Dat is altijd wel handig als je gaat knutselen. Een paar pagina's terug ben ik daar ook mee bezig geweest. Je sloopt wel eens wat in je ijver en dan is een backup reuze handig .. :9

[ Voor 0% gewijzigd door WD-Medic op 25-03-2015 16:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Mijn Dune Prime begint weer kuren te krijgen, en ik kijk uit naar een vervanger.
Ik zie weinig vernieuwing in mediaspeler land. Het populairst lijken de Mede8ter en de Chromecast.
Wat zouden jullie kopen? Zelf heb ik nog een Chromecast die ik met Plex gebruik, maar ik mis toch de simpelheid van een afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Al naar gelang je budget natuurlijk maar bekijk de diverse varianten eens waarop XBMC/Kodi gebruikt word. Ik zelf ben van Dune naar een Intel NUC gegaan. Niet goedkoop maar wel een super ding. Hierop staat nu OpenElec met daarin verwerkt XBMC/Kodi en dat is een geweldig iets.

Het gebruik van yaDis is hiermee geschiedenis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik was van mijn Prime 3.0 naar een TV303d gegaan omdat we graag 3D wilden en dat de ondersteuning van nieuwe blu-rays te wensen over liet.

Mocht ik ooit de tv303d vervangen, dan zou ik wellicht ook naar een HTPC kijken. Wellicht sterk genoeg om ook nog Steam streaming te doen. SSD erin en gaan.
Scheelt idd het gebruik van yaDis. Lekker XBMC gebruiken. Scheelt weer gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

XBMC kan volgens mij alleen 3D met een externe player op Windows, de hoofdreden waarom ik mijn 303D nog steeds gebruik.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
WD-Medic schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:12:
[...]

In de map van de Saga kan je 2 dingen doen.

Als eerste kan je background.jpg vervangen door een eigen achtergrond.

Als tweede kijken of je het bestandje dune_folder.txt kan vinden. Je kan daarin het een en ander wijzigen. Open het met kladblok of wat voor txt editor je ook hebt en dan in de regel: icon_scale_factor=0.85 het getal te vervangen door b.v. 0.75. Je zal hierin een beetje moeten experimenteren wat het beste past in je setup. Door dit getal kleiner te maken blijven de film covers kleiner bij selecteren.

Wil je tekst onder de film covers? Kijk dan of je de regel: paint_captions=no ziet staan, is dat het geval dan zet je die op yes. Anders toevoegen en op yes zetten.

Wil je in deze mappen ook niet toevallig het Dune HD logo kwijt? Voeg dan de regel: paint_widget=no toe aan het bestandje. Je kan ook in de hoofdmap van je films de regel: all_children.paint_widget=no toevoegen zodat deze meteen in al je film mappen is uitgeschakeld. Je hebt dan de weather widget alleen in het hoofdmenu in beeld staan.

Wel onthouden dat je van de bewerkte bestandjes een reserve kopie bewaard want na elke update van yaDis word dune_folder.txt weer overschreven met de originele instellingen. Je zal daarna telkens weer je bewaarde kopie terug moeten zetten.
Waar moet ik de bestanden aanpassen? Is dat in de export map van Yadis? Die staat op mijn nas. In die export map zie ik in de root van die map een file dune_folder.txt waar ik de wijzigingen kan aanpassen:
Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/yadis_root_zpslruhhn3v.png

Sorry voor de XP screenshots, ik heb Yadis alleen op deze laptop staan :)

Het mapje 00 is voor de films en 01 is voor de series ben ik achter.
Wanneer ik mapje 00 open zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/yadis_root_00_zpspiue9stp.png

Ik snap niet zo goed waar al die mapjes met getallen voor zijn. Mapje 99 bevat mapjes met namen van films. Mapje 98 is volgens mij het mapje waarin de sagas worden opgeslagen? Hier staan er namelijk maar een paar in. Ook het mapje Alvin (zo heet de saga).
Als ik de dune_folder.txt open van het mapje Alvin dan zie ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
*** NE PAS SUPPRIMER OU MODIFIER CETTE LIGNE - DO NOT DELETE OR MODIFY THIS LINE ***
background_order=before_all
background_path=background.jpg
use_icon_view=yes
num_cols=3
num_rows=1
content_box_x=414
content_box_y=702
content_box_width=1092
content_box_height=327
content_box_padding_left=0
content_box_padding_right=0
content_box_padding_top=0
content_box_padding_bottom=0
icon_selection_box_width=374
icon_selection_box_height=506
paint_captions=no
paint_help_line=no
paint_path_box=no
paint_content_box_background=no
system_files=*.aai,*.jpg
item.0.caption=00
item.0.media_action=browse
item.0.media_url=../../99/Alvin and the Chipmunks (2007).mkv
item.0.icon_path=../../99/Alvin and the Chipmunks (2007).mkv/icon.aai
item.0.icon_sel_path=../../99/Alvin and the Chipmunks (2007).mkv/icon.aai
item.0.icon_scale_factor=0.85
item.0.icon_sel_scale_factor=1
item.0.icon_valign=center
item.1.caption=01
item.1.media_action=browse
item.1.media_url=../../99/Alvin and the Chipmunks - The Squeakquel (2009).mkv
item.1.icon_path=../../99/Alvin and the Chipmunks - The Squeakquel (2009).mkv/icon.aai
item.1.icon_sel_path=../../99/Alvin and the Chipmunks - The Squeakquel (2009).mkv/icon.aai
item.1.icon_scale_factor=0.85
item.1.icon_sel_scale_factor=1
item.1.icon_valign=center
item.2.caption=02
item.2.media_action=browse
item.2.media_url=../../99/Alvin and the Chipmunks - Chipwrecked (2011).mkv
item.2.icon_path=../../99/Alvin and the Chipmunks - Chipwrecked (2011).mkv/icon.aai
item.2.icon_sel_path=../../99/Alvin and the Chipmunks - Chipwrecked (2011).mkv/icon.aai
item.2.icon_scale_factor=0.85
item.2.icon_sel_scale_factor=1
item.2.icon_valign=center

Hierin komt ook de icon_scale_factor in voor. Als ik het goed begrijp moet ik dan per genoemde item de icon_scale_factor aanpassen?

Met update van Yadis bedoel je een programma update? Want ik heb in het verleden eens een filetje in Yadis aangepast, maar dit werkt na veel films toevoegen nog steeds. En Yadis zit al heel lang op versie 2.3 als ik me niet vergis.

Edit:
Nadat ik eerst de paint_captions=no in Yadis\dune_folder.txt had aangepast zag ik direct in het hoofdmenu 00 onder 'Films' staan en 01 onder 'TV-shows'. Dat is handig want je weet dan naar welke map er gewezen wordt. Als test paste ik paint_captions=yes aan in de map Yadis\00. Maar dat geeft dan letters onder het volgende menu (wanneer je Films in het hoofdmenu hebt geselecteerd). Dus dat heb ik veranderd. In map Yadis\99 staat geen dune_folder.txt, alleen maar de namen van de films. Ik probeer toen Yadis\00\00 en paste daar de paint_captions=yes aan. En toen was het goed!

Lange filmnamen gaan scrollen wanneer geselecteerd. Wat ik alleen zie is dat je bij de film A Bridge Too Far onder de hoes ziet staan, Bridge Too Far, A. En bij films die beginnen met 'The' wordt ,the weergegeven. Ergens ook wel logisch omdat je andere heel veel films die beginnen met de letter T tegenkomt.

Ik ga nu even met de sagas rommelen.

Edit 2:
Helder! De saga map is inderdaad map 98, in het stukje code hier boven heb ik icon_scale_factor aangepast naar 0.75, dit doe je per item (film). Dus dat ziet er ook goed uit!
Wanneer je in het hoofdscherm van de saga komt ziet het er prima uit nu. Wanneer je de film selecteert dan wordt de hoes wat groter (uitzoomen). Is de mate naar welke grote hij uit moet zoomen nog aan te passen? Of moet je dan de pixels gaan aanpassen in icon_selection_box_height?

[ Voor 13% gewijzigd door Binnetie op 25-03-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Zo je bent goed bezig geweest zie ik.

Even kijken want je hebt zelf al het een en ander uitgedokterd. De indeling/GUI die ik bedoelde is idd de door yaDIS geexporteerde map. Je kan deze hele map ook als reserve kopie gebruiken. De indeling ervan is even zoeken als je voor het eerst op zoek gaat naar dingen maar ik zie dat je je al aardig een weg hebt geworsteld in de iets wat vreemde structuur ervan.

A Bridge Too Far kan je in yaDIS zelf al aanpassen zodat A, The enz. enz. gewoon vooraan blijft staan. Niet geheel zeker meer dacht ik dat daar een optie in de setup voor was. Desnoods pas je dit aan per film mocht het daar al als Bridge Too Far, A staan. Bij zulke wijzigingen moet je natuurlijk wel de yaDIS export even opnieuw uitvoeren. Blijven je eigen wijzigingen na een nieuwe export nog steeds werken dan is dat alleen maar beter natuurlijk. Ik zei idd update maar ik bedoelde het opnieuw exporteren daar heb je gelijk in, dat was niet erg duidelijk.

De indeling van functies in dune_folder.txt is zo nu en dan wat vaag omdat idd sommige opdrachten in de volgende (sub)map worden uitgevoerd want dat is wat yaDis feitelijk doet, het verwijst telkens van de ene map naar de volgende.
Het uitzoomen regel je met icon_scale_factor en het selectie kader is icon_sel_scale_factor. De mate waarin dat uitzoomen gebeurd (scale factor=getal) is afhankelijk van de afmetingen van het icon.aai bestandje dat als cover functioneerd. Het is wel zo dat wanneer je die gaat aanpassen kloppen ook icon_selection_box_width en icon_selection_box_height niet meer dus weet waar je aan gaat beginnen, dat is monnikken werk weet ik uit ervaring..

Vergeet voor het Dune HD logo paint_widget=no niet of in 1 keer alles aan of uit in de hoofdmap van je films all_children.paint_widget=no je kan dus zelf bepalen waar je dit zichtbaar wil hebben. :P

Zo maar een voorbeeld van de yaDIS export map die ik gebruikte op de Dune HD Duo. Als eerste heb ik toen de structuur veel simpeler gemaakt dan wat yaDIS in elkaar flanst..

Hoofdmenu
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/14wx7cy.jpg

use_icon_view=yes
icon_path=icon.aai
icon_valign=center
num_cols=1
num_rows=1
content_box_x=0
content_box_y=50
content_box_width=1920
content_box_height=805
paint_captions=no
paint_help_line=no
paint_path_box=no
paint_icon_selection_box=no
paint_scrollbar=no
paint_widget=yes
storage_caption=Media
system_files=*.aai,*.jpg
all_children.paint_icon_selection_box=yes
all_children.paint_scrollbar=yes

Film map
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/28invjc.jpg

use_icon_view=yes
icon_path=icon.aai
icon_sel_path=icon.aai
icon_valign=center
num_cols=7
num_rows=2
content_box_x=50
content_box_y=310
content_box_width=1810
content_box_height=680
icon_selection_box_dx=N
icon_selection_box_dy=N
icon_selection_box_height=333
icon_selection_box_width=250
paint_captions=no
paint_help_line=no
paint_path_box=no
paint_widget=yes
system_files=*.aai,*.jpg
all_children.paint_widget=no

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
|sWORDs| schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:36:
XBMC kan volgens mij alleen 3D met een externe player op Windows, de hoofdreden waarom ik mijn 303D nog steeds gebruik.
XBMC/Kodi op een Dune is helaas nog toekomst idd.

Op een HTPC/Barebone is 3D voorlopig nog voorbestemd aan Windows. Maar DTS-HD daarentegen moet je maar net weer aan de praat krijgen in Windows. Er zijn al wel drivers hiervoor heb ik gezien.

Komt het moment dat ik 3D interessant genoeg vind dan kan ik altijd nog een OpenElec/Windows dual boot ervan maken op de NUC dus No Problemo.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bedankt WD-Medic, hele heldere uitleg.
Je hebt gelijk dat je met het aanpassen van covers etc goed moet afwegen of je flink wilt gaan rommelen of niet. Opzich vind ik het nu super werken. Ben je erg dankbaar voor je hulp! Het aanpassen van de filmnamen in Yadis kwam ook in mijn op gisteravond, was alleen met de tekstbestanden bezig geweest.

Het Dune logo had ik meteen weggewerkt en dat maakt het helemaal af.

In de screenshots die je laat zien, lijkt het alsof je geen Yadis gebruikt maar gewoon de menu-structuur van Dune zelf (dat zie ik aan de 'kopieren', 'Favoriet', 'POP-UP acties'). Grappig.
Ik snap alleen niet dat in je screenshot de covers afgebeeld zijn in 4x2 maar in de inhoud van je tekstbestand zie je: num_cols=7 en num_rows=2.

Eigenlijk die ik altijd een export wanneer ik iets aanpassen in Yadis. Ik ga vanavond kijken of Bridge Too Far, A aan te passen is en na de export alles nog goed eruit ziet. De filmnamen die beginnen met 'The' laat ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Binnetie schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:01:
In de screenshots die je laat zien, lijkt het alsof je geen Yadis gebruikt maar gewoon de menu-structuur van Dune zelf (dat zie ik aan de 'kopieren', 'Favoriet', 'POP-UP acties'). Grappig.
Wanneer je paint_help_line=no op yes zet komt deze Help onderin beeld. Ik vond dat het daardoor iets meer compleet werd. Een soort opvulling dus...
Binnetie schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:01:
Ik snap alleen niet dat in je screenshot de covers afgebeeld zijn in 4x2 maar in de inhoud van je tekstbestand zie je: num_cols=7 en num_rows=2.
Ja ik zie het nu ook. De juiste die bij de afbeelding hoort of andersom de juiste afbeelding die bij deze dune_folder.txt past heb ik helaas niet meer. Geeft niet verder het ging om het idee.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpnsvn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-07 02:18
Ff een n00b opmerking/vraag. Ik heb zelf zo een BD Prime 3.0 met 500gb hdd. Heb gewoon de orginele lay-out. Heb zelf nie veel verstand van Yadis XMBC etc, heb er namelijk niet echt meer in verdiept.

Werkt dat YaDis alleen i.c.m. een NAS? Is er geen mogelijkheid dat je op de hdd of via USB die interface kan inladen ofzo?

Op zich heb ik geen moeite met de Dune explorer, ik speel af en toe een Blu-ray af en in weekend series/films via mijn externe harde schijf, alleen iets wat kleur en plaatjes zou mooi meegenomen zijn.

AVR-X1700H | 5x B&W M1 | SVS PC12 NSD-DSP | LG OLED 65C8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:41
Je kunt YaDIS gewoon gebruiken op een externe (of interne) harde schijf hoor! Gaat net zo makkelijk als met een NAS, misschien wel makkelijker.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpnsvn
Zou iemand mij kunnen helpen met instellen van Yadis op mijn BD Prime 3.0 met interne opslag van 500gb. Ik loop tegen een aantal opstart problemen en begrijp het niet helemaal ondanks flink aantal sites te hebben doorgespit en tutorials.

Kan via DM of deze thread. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@kpnsvn je zou eens kunnen beginnen te vertellen wat je allemaal al wel gedaan hebt en waar je vastloopt of waar je zelf het allemaal onduidelijk vind.

We zijn echt niet te beroerd om iemand verder te helpen, maar we zitten niet te wachten om iets stap voor stap voor te kauwen omdat degene die er niet uit komt "het zelf niet wil doen". Zoals je het nu verwoord hebt kan ik er weinig mee omdat je het allemaal een beetje vaag en onduidelijk opsomt en verwacht dat wij precies weten wat je wilt en hoe je het wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpnsvn
rockhopper schreef op maandag 06 april 2015 @ 14:38:
@kpnsvn je zou eens kunnen beginnen te vertellen wat je allemaal al wel gedaan hebt en waar je vastloopt of waar je zelf het allemaal onduidelijk vind.

We zijn echt niet te beroerd om iemand verder te helpen, maar we zitten niet te wachten om iets stap voor stap voor te kauwen omdat degene die er niet uit komt "het zelf niet wil doen". Zoals je het nu verwoord hebt kan ik er weinig mee omdat je het allemaal een beetje vaag en onduidelijk opsomt en verwacht dat wij precies weten wat je wilt en hoe je het wilt.
Update:

Ik ben al zelf bezig om het eea aan te passen in de mappen structuur van films en series. Het is ook niet mijn bedoeling om alles voorgekauwd te krijgen dus apologies als dat zo over is gekomen.

Waar ik dus mee zit en waarom ik Yadis wil gebruiken;

Heb de dune voornamelijk gebruikt om Blurays mee af te spelen. Laatste tijd veel series mee afgespeeld en lijkt me toch leuker om dus zo een interface te hebben. Ik heb dus een Dune BD Prime 3.0 met een interne 500gb hdd. Ik heb op deze interne schijf enkele films en paar series staan. Ik maak zelf geen gebruik van een netwerkschijf of NAS e.d. De dune is wel aangesloten op de router via een LAN kabel.

[i]Ik heb Yadis in ieder geval via USB werkend gekregen voor de data wat op de harde schijf is opgeslagen. Dit is nu ook zichtbaar en selecteerbaar via de Dune. Het lijkt goed te werken nu :)

Verder heb ik nog de volgende vragen;

hoe krijg ik de series en films die al op de interne opslag zitten in Yadis verwerkt? Ik kan deze namelijk niet selecteren en als ik een map selecteer met films op mijn laptop/workspace dan wijst die automatisch een dune path maar die klopt niet, heb het nog eens handmatig ingevoerd, maar nog geen soelaas.

Mijn laatste vraag; Kan ik de Dune via mijn internet browser benaderen via het dhcp adres? Als ik namelijk het adres uitlees 192.168.2.X en deze in de browser invoer krijg ik een 404 melding en de melding Cannot open URL. Is dit uberhaupt niet mogelijk of is hier een omweg voor?

[ Voor 38% gewijzigd door kpnsvn op 13-04-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijd geleden dat hier werd gepost..

Problemen met Yadis?! Kan het zijn dat de TMDB zijn api weer heeft veranderd? Al enige dagen wil hij geen data,media-info meer scrapen voor Films. TV-series doen het nog prima.

Een re-install mocht niet helpen.

Nog goede alternatieven eventueel Dune-Explorer ben ik niet zo n liefhebber van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceesion
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-03 15:45
Beste forumleden, ik kan sinds vandaag met yadis 2.3 geen afbeeldingen van films meer binnenhalen. Wie kan dat even checken of het een storing is ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Same here. Hij blijft een tijdje zoeken naar filminformatie en crasht bij mij vervolgens met de volgende melding: "A new guard page for the stack cannot be created"

De API van TheMovieDB zelf lijkt op dit moment wel gewoon up and running te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik in mijn bijdrage van 10:38 al opperde is de API vermoedelijk weer eens veranderd [in 2013 gebeurde er iets dergelijks] . Het wachten is nu op een liefhebber die deze update in Yadis.

Ik kan het niet

Als dat niet wordt gedaan, rest er niets anders dan op zoek te gaan naar een redelijk alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Gebruikers van de WDTV Live hebben hier ook last van. Andere dedicated players die info kunnen ophalen waarschijnlijk ook wel vrees ik maar bij de WDTV Live ben ik er achter dat TMDB een wijziging heeft doorgevoerd met een dubbele // in de meeste url's. De WDTV Live breekt hierover zijn nek en een firmware update lijkt noodzakelijk. Voor yaDIS zal het waarschijnlijk hetzelfde zijn..

Het vreemde is dat XBMC/Kodi hier weer geen last van heeft ondervonden zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke scraper gebruik jij WD-Medic?

Ziet er naar uit dat Dune Explorer 2.2 Final, met de HDI-Dunes ook nog werkt.
Ben nu alles aan het scrapen met Dune-Explorer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
pff mijn dune d1 geeft steeds meer problemen; traag, vastlopers, beperking van 2tb en nu weer problemen met yadis.
Tijd voor een nieuwere mediaplaye; mede8er med1000, zappiti 4k, intel nuc, of toch dune 3d...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 20:13:
Welke scraper gebruik jij WD-Medic?

Ziet er naar uit dat Dune Explorer 2.2 Final, met de HDI-Dunes ook nog werkt.
Ben nu alles aan het scrapen met Dune-Explorer
Voor m'n HD Duo gebruikte ik altijd yaDIS voor video en Dune Explorer voor audio. De Dune heb ik niet echt actief meer in gebruik omdat ik ben overgestapt naar een i5 Intel NUC. Hierop staat OpenElec/XBMC/Kodi en die lijkt er vreemd genoeg geen last van te hebben. Het scraper probleem zag ik echter eerst in het WD topic voorbij komen en daarna viel me hier op dat yaDIS ongeveer het zelfde mee maakte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Pff ellendig dat yaDIS weer eens niet werkt, al ligt het niet aan yadis zelf. Gaat natuurlijk weer superlang duren voor er een update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WD-Medic schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:28:
[...]

Voor m'n HD Duo gebruikte ik altijd yaDIS voor video en Dune Explorer voor audio. De Dune heb ik niet echt actief meer in gebruik omdat ik ben overgestapt naar een i5 Intel NUC. Hierop staat OpenElec/XBMC/Kodi en die lijkt er vreemd genoeg geen last van te hebben. Het scraper probleem zag ik echter eerst in het WD topic voorbij komen en daarna viel me hier op dat yaDIS ongeveer het zelfde mee maakte..
Ah..helder.. :)

Nu heb ik ook zo n Intel-NUC i5 met Windows 8.1. Misschien een optie om daar ook Kodi eens op te zetten. Wat ik mij dan afvraag: hoe krijg ik dat dan netjes als videowall te zien als ik een filmpje wil kijken
Met andere woorden Hoe krijg ik de interface van Kodi op mijn tv te zien. Neem aan dat er geen Kodi is voor de Dune.Films staan op mijn NAS.

Zou je een duwtje kunnen geven..:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:55:
[...]

Ah..helder.. :)

Nu heb ik ook zo n Intel-NUC i5 met Windows 8.1. Misschien een optie om daar ook Kodi eens op te zetten. Wat ik mij dan afvraag: hoe krijg ik dat dan netjes als videowall te zien als ik een filmpje wil kijken
Met andere woorden Hoe krijg ik de interface van Kodi op mijn tv te zien. Neem aan dat er geen Kodi is voor de Dune.Films staan op mijn NAS.

Zou je een duwtje kunnen geven..:-)
Volgens mij zit dat standaard in kodi.

Er is idd geen kodi voor de dune.

Ik denk ook dat na deze tv303d ik over ga stappen op en media center. Dan kan ik ook streamen vanaf mijn game pc middels Steam. En heb Ik ook geen beperkingen meer qua afspelen enzovoorts.

[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 04-05-2015 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
8) Het duwtje ..:

In Kodi geef je de locatie van je NAS ( path ) en de film/serie/audio/foto map(pen) in. Kodi zet ze dan allemaal apart in het hoofdmenu mits je de goede criteria en scrapers in geeft tijdens het instellen van je locaties, het wijst zich vanzelf. Kodi heeft zelfs een scraper speciaal voor concerten en videoclips zodat ze niet tussen je films komen te staan. Heb je dit eenmaal achter de rug dan kan je doormiddel van diverse skins/layouts zelf gaan bepalen welke beeld indeling je het mooist vind voor je video en audio. Alles is voorhanden en te downloaden vanuit Kodi zelf die alles meteen voor je veranderd.

Het doorgeven van de vele audio streams zoals b.v. DTS, DTS MA HD, Dolby enz. enz zijn allemaal geen enkel probleem vanuit OpenElec. Voor Windows moet ik je het antwoord voor DTS MA HD schuldig blijven aangezien ik dat niet zeker weet. Voor 3D zit je in Windows weer aan de goede kant want dat is in OpenElec weer een probleem.

Ik zelf gebruik ook een Syno als opslag en Kodi kan daar prima mee omgaan.
Voor gebruik vanuit windows zal je even moeten kijken dat je voor de NUC het laatste drivers pakketje installeerd welke je ook bij Intel vinden kan. In OpenElec is alles al voorzien van de hele handel en dat draait meteen echter OpenElec is puur voor het gebruik van Kodi. Het is dus een keuze die je zelf maakt.
Als bediening heb ik behalve een draadloze muis/keyboard ook een oude Windows XP Mediacenter afstandsbediening gepakt en dat werkt op de i5 NUC "out of the Box" ... reuze handig dus. De NUC sluit je met mini HDMI > HDMI (niet meegeleverd helaas) aan op je TV/receiver. Kies op je TV of receiver de juiste ingang en daar is je beeld en geluid. In Kodi doorloop je de vele video en audio instellingen en je kan achterover gaan zitten.

De NUC op zich als mediacenter daar krijg je geen spijt van want een i5 CPU doet dat met het grootste gemak. Het is eigenlijk overkill maar ja ... O-) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WD-Medic schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:18:
8) Het duwtje ..:

[..]
De NUC op zich als mediacenter daar krijg je geen spijt van want een i5 CPU doet dat met het grootste gemak. Het is eigenlijk overkill maar ja ... O-) :9
Dat is geen duwtje meer, dat is een zwieper.. :*)

Ben net even bezig geweest met Kodi en heb even een kleine Libary aangemaakt. Op zich ziet het er strak uit. Kende Kodi al een beetje van mijn AFTv. Series is echter lastig, moet ik mijn gehele serie-struktuur weer wijzigen. Bij Yadis is het een Dir i.e. Breaking Bad/SubDir Breaking Bad, en ik zet alle afleveringen in die subdir. Yadis maakt er dan eeen mooie wall van met de seizoenen ook apart in één hoofdscherm

Bezwaar is dus idd dat hangen van de NUC aan de tv of via de AV. Daarbij het gebruik van een muis en toestenbord. Doe nu alles, maar dan ook alles met de Smarthub van Logitech.

De videowall zoals ik die ken van Yadis en Dune-explorer prefereer ik. In ieder geval dank voor de slinger.. ;)

De NUC gebruik ik hoofdzakelijk voor mijn Plex, mailserver en DVBLink voor SatTV. Dat je niet denkt waar heb je die dan voor staan.. :*)

Voorlopig tot iemand Yadis weer up to date heeft gebracht Dune-Explorer voor de films, en Yadis voor de series. Omslachtig..maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update over Yadis.

Zojuist van het forum MPC-club deze post:

http://www.mpcclub.com/fo...p?p=256842&postcount=4281

Zie ook mijn antwoord daarop

http://www.mpcclub.com/fo...p?p=256846&postcount=4282

Komt er in het kort op neer dat NL-nl een nieuw probleem is voor ons..:-)
De xml aanpassen en nl wijzigen in NL geeft geen resultaat
In de setup van Yadis de default taal veranderen naar i.e. Engels doet Yadis weer als vanouds werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:58:
Dat is geen duwtje meer, dat is een zwieper.. :*)
d:)b Je weet nu iig het een en ander over Kodi dus wie weet ... :Y some day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:14:
Even een update over Yadis.

Zojuist van het forum MPC-club deze post:

http://www.mpcclub.com/fo...p?p=256842&postcount=4281

Zie ook mijn antwoord daarop

http://www.mpcclub.com/fo...p?p=256846&postcount=4282

Komt er in het kort op neer dat NL-nl een nieuw probleem is voor ons..:-)
In de setup van Yadis de default taal veranderen naar i.e. Engels doet Yadis weer als vanouds werken.
bedankt gaan we eens testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:14:
[...]
Dat moet zijn : Heeft wel resultaat

Voor Films veranderen naar NL, en voor serie weer terugzetten naar nl, anders doen de series het weer niet.

Als je m op NL hebt gezet, dan even linksboven de taal weer op Nederlands zetten in de setup. Yadis zal dan herstarten en werkt dan

Ticket gemaakt op TMDb: https://www.themoviedb.org/talk/5548673f9251417afc0001c1

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2015 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 05:48:
[...]

Dat moet zijn : Heeft wel resultaat

Voor Films veranderen naar NL, en voor serie weer terugzetten naar nl, anders doen de series het weer niet.

Als je m op NL hebt gezet, dan even linksboven de taal weer op Nederlands zetten in de setup. Yadis zal dan herstarten en werkt dan

Ticket gemaakt op TMDb: https://www.themoviedb.org/talk/5548673f9251417afc0001c1
Jep, hij werkt weer dan! Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
XML aangest de eerste string van nl>>>>>>>>> NL

krijg error impossible to load the language files!
the application will close.

yadis start niet meer op, tevens terug zetten krijg ik hetzelfde error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn24 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 16:17:
XML aangest de eerste string van nl>>>>>>>>> NL

krijg error impossible to load the language files!
the application will close.
Zet deze eens terug in: windows/programfiles(x86)/Yadis

https://mega.co.nz/#F!TNd23AYa!qQA8gjGH5QajZxKvzvjNNw

Start voor de zekerheid je pc even opnieuw op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:41:
[...]

Zet deze eens terug in: windows/programfiles(x86)/Yadis

https://mega.co.nz/#F!TNd23AYa!qQA8gjGH5QajZxKvzvjNNw

Start voor de zekerheid je pc even opnieuw op
Ga meteen proberen bedankt!! _/-\o_

Update: Programma start weer opnieuw op.
Hoe krijg ik weer voor mekaar dat hij de film informatie kan binnen halen.
Ik dacht alleen de 1ste regel aan te passen naar NL.

[ Voor 21% gewijzigd door CallmeGod op 05-05-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Zelf nog niet kunnen testen, maar Fred-L heeft een aangepaste versie van de executable vrijgegeven die het probleem zou moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Ram0n schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:54:
Zelf nog niet kunnen testen, maar Fred-L heeft een aangepaste versie van de executable vrijgegeven die het probleem zou moeten oplossen.
werkt zoals vanouds! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ram0n schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:54:
Wou t net zelf posten.

Zag je bedankje op MPC.. ;)

Werkt weer als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Goed nieuws! Ik zou ook een bedankje posten, alleen wil de MPC mij nog altijd niet registreren... Oh well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Goed geregeld door Fred-L d:)b

Een bedankje kan ik daar ook niet doen, al sinds 2013 aangemeld maar m'n account staat nog steeds op Almost Active ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 16:01
martijn24 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 21:58:
[...]

Ga meteen proberen bedankt!! _/-\o_

Update: Programma start weer opnieuw op.
Hoe krijg ik weer voor mekaar dat hij de film informatie kan binnen halen.
Ik dacht alleen de 1ste regel aan te passen naar NL.
Bij mij werkte deze niet dus heb dan het volgende gedaan:

it seems that your config.ini is broken

ga naar C:\ user map \AppData\Local\yaDIS
delete de map die er in staat.

Dit werkte

Uiteindelijk alles opnieuw moeten instaleren en de taal op Engels gezet. Was voor mij de enige oplossing
Pagina: 1 ... 66 ... 72 Laatste