Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:57
Nee subs komen binnen via autosub.
Ik denk dat t komt doordat er in een seizoensmap meerdere afleveringen komen met de subs.
Nu nog erachter komen hoe er in een seizoensmap de afleveringen ook in map komen met de subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Serie afleveringen en hun subs bij elkaar in 1 seizoen map mag geen probleem zijn dat heb ik ook en dat werkt gewoon.

Als je de namen identiek hebt staan moet het gaan. Heb je al eens zelf een nieuwe mediabron aangemaakt ipv van die verkenner te gebruiken? Daar naast gebruik je toch geen enkele vorm van DLNA of zo?

[ Voor 0% gewijzigd door WD-Medic op 19-05-2014 08:33 . Reden: Typo ]

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Ja idd in 1 seizoensmap staan ze maar daar heb ik dus e1.mkv plus e1.rst e2.mkv plus e2.srt enz.
En nee geen dlna.
Stream alles van mijn diy nas.
Films gaan nu goed.
Maar series zie ik dus e1.mkv en e1.srt staan als ik de serie folder open maar ook de andere episodes.
Ga ik e1 kan ik de subs alleen maar uitzetten en geen keuze meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Dat je in zo'n map meerdere afleveringen en hun subs ziet staan is niet erg dat moet de Dune gewoon kunnen verwerken in het aanmaken van een playlist ( tijdens het spelen van een bestand op OK drukken ).

Wat je misschien nog kan nakijken is in de settings van de Dune daar waar je je voorkeur kunt opgeven welke subs je voorkeur hebben. Je kunt interne of externe subs kiezen, hoe heb je die staan dan? Die heb ik op externe subs gezet, vind de Dune deze niet dan worden automatisch de interne gezocht/gekozen. Dit moet natuurlijk andersom ook zo werken maar je dwingt de Dune dan eerst naar externe subs te zoeken.

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:19

spanx

_Sp[A]nX_

heeft iemand enig idee wanneer de dune mediaspelers uitkomen met de Intel chip? mijn prime 3.0 is kapot en wil graag een dune maar ik hoorde dat sigma chips niet alle licenties meer hebben

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:48
Hoe merk je dat de jouwe kapot is? Mijn prime wordt sinds kort erg heet. Ook kan ik geen video meer afspelen. En ik moet de router resetten als de dune gereset is, anders doet het netwerk het niet op de dune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spanx schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 23:21:
heeft iemand enig idee wanneer de dune mediaspelers uitkomen met de Intel chip? mijn prime 3.0 is kapot en wil graag een dune maar ik hoorde dat sigma chips niet alle licenties meer hebben
Altijd vervelend als een apparaat defect is. Maar misschien kan je eens met wifimedia.eu of je eigen leverancier contact opnemen over eventueel een reparatie?

Intel zal HDI waarschijnlijk niet naar overstappen. Bij de nieuwere zijn inderdaad licenties verdwenen. Voor zover mij bekend heeft de Dune HD Base 3D ze wel nog allemaal, behalve de BD licentie. Wel nog BD-lite. Deze speler is voorzien van de Sigma 8672/73, en lijkt mij een prima alternatief voor de Prime.

Mijn Max is inmiddels ook al enige jaren oud, en mocht die het begeven dan zal ik zeker kiezen voor de Base 3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

spanx schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 23:21:
De Dune HD met intel chip stond gepland voor introductie in Q3/Q4 2013, maar na de vertoning op de CES en wat beurzen daar omheen is er nooit meer wat van vernomen. Denk dus dat je veilig kan stellen dat deze voorlopig niet uitgebracht zal gaan worden.

Betreft die licenties, vrijwel elke mediaspeler fabrikant heeft noodgedwongen de BD licentie (voor het tonen van Blu-Ray menu's) laten vallen omdat ze anders de Cinavia beveiligen moesten implementeren. In het kort Cinavia maakt het vrijwel onmogelijk om media met deze beveiliging af te spelen, ongeacht of het een MKV/AVI/BD-Rip/ISO etc is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Hallo mijn base3d kan ineens geen mkv bestanden afspelen?
Hij heeft het tot nu toe wel gedaan.
Niks aan veranderd en ik stream via nfs.
Sommige zijn bluray bestanden en bij anderen moet ik zogezegd muziek bestanden afspelen.
Wie heeft dit ook wel eens gehad en een oplossing gevonden hiervoor?
Edit:viamijn pi zijn de films/series wel gewoon te bekijken/af te spelen.
Edit:niemand dit ook wel eens gehad?

Edit:ondertussen wat verschillende bestanden geprobeerd.
Mkv dvd iso niks speelt ie meer af,hij gaat laden en zegt na een paar seconden fout kan het bestand niet afspelen.
Ook films of series die op mijn nas staan en vd week gewoon afspeelden doen het nu niet meer.
Enigste wat ie nog wel afspeelt zijn mp3/flac bestanden en alle andere muziek bestanden maar daar wil ik hem niet alleen voor gebruiken.
Ook al naar fabrieks instellingen gereset en de netwerk mappen verwijderd en opnieuw gemaakt.
Ook samba en nfs geprobeerd geen verschil.
Is de dune nu overleden of is er wat anders aan de hand?

[ Voor 57% gewijzigd door ikkeenjij36 op 31-05-2014 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

misschien een firmware versie terug gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik probeer via Yadis meerdere films op 1iso/blu ray bestand goed te indexeren, maar mij lukt het eigenlijk niet zo goed. Iemand tips of en hoe ik dit gedaan kan krijgen?
Ik wil zeg maar als voorbeeld film 1 tm 4 in de film index zien die allevier naar hetzelfde 'image' verwijzen qua afspelen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Laatst online: 01-12-2024
rockhopper schreef op maandag 02 juni 2014 @ 00:06:
Ik probeer via Yadis meerdere films op 1iso/blu ray bestand goed te indexeren, maar mij lukt het eigenlijk niet zo goed. Iemand tips of en hoe ik dit gedaan kan krijgen?
Ik wil zeg maar als voorbeeld film 1 tm 4 in de film index zien die allevier naar hetzelfde 'image' verwijzen qua afspelen.
Dat kun je als volgt doen. Geef het bestand de volgende naam: "Jouw film S01E01-04" (uiteraard zonder aanhalingstekens). Vanuit Yadis zal de Dune de betreffende iso-file inladen. Je komt dan in het menu van de iso terecht en daarin kun je vervolgens deel 1 t/m 4 kiezen. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zie dat het met de BDMV map niet lukt, maar ik zal er eens één .iso van maken. Kijken of ik dan wel succes heb. Alvast bedankt voor de uitleg.

-edit-
Ook met iso lukt het me niet om in het yadis display menu (film overzicht zeg maar) alle vijf de films weer te geven die op het blu ray image staan. Dus de Dune speelt ze prima af, maar de interface laat maar één film en die moet ik nog handmatig aanmaken ook. Omdat je over 'het menu' spreekt en ik dat eigenlijk met het indexen nooit tegenkom, heb je mijn vraag goed begrepen of zie ik iets simpels over het hoofd?

Kan je me anders misschien stap voor stap uitleggen hoe jij 5 (of 4) films op één image/iso weer laat geven?

In ieder geval bedankt voor het meedenken alvast.

[ Voor 67% gewijzigd door rockhopper op 02-06-2014 17:35 . Reden: 2 poging helaas ook mislukt, extra info erbij gezet ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rockhopper schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:39:
[...]
Kan je me anders misschien stap voor stap uitleggen hoe jij 5 (of 4) films op één image/iso weer laat geven?

[..]
Met mijn kennis van Yadis, gaat dat met films niet lukken. Met series is dat geen probleem.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2014 12:16 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
rockhopper schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:39:
Ik zie dat het met de BDMV map niet lukt, ...
In de BDMV/Stream map staan die films daar dan niet als aparte m2ts files dan?
Als dat zo is kan je ze net zo goed hernoemen en in hun eigen map wegzetten. Dat is voor je Dune geen enkel probleem en voor yaDIS is dan alles opgelost.

Daarna gooi je het restant bluray meuk weg ... :9

[ Voor 5% gewijzigd door WD-Medic op 03-06-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.mpcclub.com/fo....php?p=210081&postcount=6

You can't use structures or ISOs for movies in multiple files. The playlist system will not work. And this is not the yaDIS's fault

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:41
"Movies in multiple files" is natuurlijk iets heel anders dan "Multiple movies in a single file"...

Voor zover ik weet werkt dit alleen met afleveringen van series, niet met films. Speel je de films cia het netwerk? Kun je op je server / NAS geen symlink maken?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

De films staan gewoon op de hdd van de Dune Max, ben zelf niet zo van het streamen. Ik zou nou wel even naar die m2ts files kunnen kijken als laatste optie, had ik nog niet aan gedacht.

Verder is het gewoon een image waar meerdere films op staan. Het is vreemd dat het wel met series en dus niet met films kan. In principe maakt het niet zo heel veel uit ik moet immers toch naar het menu voor ik iets kan zien maar ik was nieuwsgierig of ik misschien iets "obvious" over het hoofd zag (nee dus).

Allemaal hartstikke bedankt voor jullie feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:20
Mensen,

Gisteren ben ik bezig geweest om mijn Dune HD Base 3D te installeren en dit ging eigenlijk super makkelijk. Ook vond die direct mijn NAS en alles liep dus heel vlotjes. Maar helaas wil de Dune geen ISO afspelen. Ik krijg de melding dat de file niet supported is. Ik lees juist overal dat de Dune wel ISO kan afspelen.. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Vond hij de nas via Samba / NFS of juist via DLNA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Heb je al rechtstreeks geprobeerd de iso af te spelen via bijvoorbeeld een usb stick? (dit om netwerk fouten uit te sluiten)
En werkt de iso wel als je deze op de pc probeert af te spelen? (corrupte iso uitsluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
Via UPnP (dat geeft die automatisch aan in de Dune). En de ISO speelt die op de pc wel af. Het gaat ook om meerdere iso's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
iso's worden niet ondersteund via UPnP. Dat is al tig keer voorbij gekomen en het staat zelfs in de topicstart...

De oplossing vind je daar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
excuses en bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Hebben meer mensen er last van, dat als je metr yaDis 2.3 nieuwe films/series toevoegt dat de database het niet doet?

Hij pakt bij mij niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Misschien niet het antwoord dat je zien wil helaas maar hier heb ik daar totaal geen last van yaDIS 2.3 doet wat het moet doen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Bij mij werkt ie ook naar behoren.

Misschien even opnieuw je dune interface instellen? (let wel dat je dan weer alles mag scrapen/verwerken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Echt heel apart dit.

Als ik het bij films doet, pakt hij ook helemaal niks.

Krijg een foutmelding dat er een onverwerkte uitzondering is opgetreden in de toepassing. Als u op doorgaan klikt.. bla bla.

Heb yaDis al een paar keer opnieuw opgestart.

Misschien mijn pc opnieuw opstarten als dat werkt.

Edit: Oke. heb pc opnieuw opgestart en nu pakt hij wel weer gewoon. Vreemd :)

[ Voor 11% gewijzigd door Grudgie op 21-06-2014 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

controleren of alle schijven nog op de plek staan waar ze horen en goed werkend aangesloten zijn > yadis interface opnieuw instellen > yadis opnieuw installeren. Zijn de stappen die je nog kan proberen.

Eventueel scan voor overbodige meuk/malware/spyware/iets anders dat een conflict veroorzaakt, maar dit lijkt me niet een advies dat je een oplossing zal geven, echter het kan nooit kwaad om uit te voeren.

[ Voor 33% gewijzigd door rockhopper op 21-06-2014 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Alles zit goed op zijn plek.

Heb alles opnieuw ingesteld. yaDis opnieuw geinstalleerd.

Vreemde is, als ik Game Of Thrones wil instellen met alle afleveringen loopt yaDis vast :S.
Waarom bij deze serie? De rest van alle films en series die ik heb pakt hij wel allemaal.

Zucht..

Edit: Wat ik ook probeer met yaDis het blijft dan hangen.

Het blijft steeds hangen als ik Game Of Thrones wil toevoegen.

Het blijft hangen op "Technische details aan het ophalen (1x1)". En dan doet hij echt helemaal niks meer :S

[ Voor 29% gewijzigd door Grudgie op 21-06-2014 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
Werkt bij jullie BR iso's met 3d? ik krijg dat niet aan de praat, terwijl het via de ps3 wel gaat.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Grudgie schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 19:02:
Alles zit goed op zijn plek.

Heb alles opnieuw ingesteld. yaDis opnieuw geinstalleerd.

Vreemde is, als ik Game Of Thrones wil instellen met alle afleveringen loopt yaDis vast :S.
Waarom bij deze serie? De rest van alle films en series die ik heb pakt hij wel allemaal.

Zucht..

Edit: Wat ik ook probeer met yaDis het blijft dan hangen.

Het blijft steeds hangen als ik Game Of Thrones wil toevoegen.

Het blijft hangen op "Technische details aan het ophalen (1x1)". En dan doet hij echt helemaal niks meer :S
Waar staan de films? Op de interne HDD?
Zoja even de dune een volledige power-down->power-up geven.
Ik heb het bij een maat van me ook meegemaakt, bleek dat de interne HDD blijkbaar de film of serie aflevering openhield ofzo .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Mijn films staan op mijn NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Aan rechten en toegang etc niets gewijzigd?
Speelt de film gewoon af als je geen Yadis gebruikt?

Reset de hele boel eens in je Yadis (rechtsboven) en laat hem alles opnieuw scannen/verwerken dat lost echt een hoop op. (verwijder desnoods handmatig je Yadis dir op je NAS na het clearen binnen de GUI)
Dan weet je zeker dat hij alles opnieuw gaat ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Als je nas aan blijft staan en je dune aan blijft staan dan blijft de 'ghost connectie' natuurlijk in stand. Als het uitkomt kan het niet veel kwaad om ze allebei even van het stroom te halen om een frisse start te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

De dune HD Max speelt de blu-ray gewoon af. Niks is verandert.

De andere films en series op mijn NAS pakt hij wel met yadis. Alleen game of thrones wil hij niet pakken. Zo raar.

Heb ook al opnieuw yadis aangemaakt.

Edit: Ben er achter gekomen dat hij gewoon seizoen 1 niet van TMDB kan afhalen. Seizoen 3 pakt hij wel. Seizoen 1 kan hij er niet weghalen, terwijl die er toch opstaat.

[ Voor 70% gewijzigd door Grudgie op 23-06-2014 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Grudgie schreef op maandag 23 juni 2014 @ 17:09:
Edit: Ben er achter gekomen dat hij gewoon seizoen 1 niet van TMDB kan afhalen. Seizoen 3 pakt hij wel. Seizoen 1 kan hij er niet weghalen, terwijl die er toch opstaat.
TMDB? Informatie over series haalt YaDIS toch van thetvdb?
Grudgie schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 19:02:
Gezien het punt waar hij blijft hangen, lijkt het me dat YaDIS over je mediabestanden struikelt. Dat heeft weinig met databases te maken, ik gok dat er gewoon iets geks in je bestanden zit. Kan MediaInfo met de bestanden overweg? Die gebruikt YaDIS ook op de achtergrond iirc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Oke, dan zat ik blijkbaar verkeerd te kijken.

Qua mediabestanden weet ik niet wat ik fout doe. Want elke serie doe ik met .ISO en dat werkt bij elke serie goed, alleen niet bij GoT blijkbaar.. want ik naam alle series hetzelfde..

Wat moet ik dan doen met MediaInfo? Heb programma gedownload, en dan?

[ Voor 13% gewijzigd door Grudgie op 24-06-2014 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb een Zapitti maar dat ding is ontzettend onstabiel qua firmware.
Is daar wat aan te doen of is het helaas pindakaas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Heb nu iets vreemds met mijn Dune HD speler. Als ik volledige blurays afspeel met menu en alles en ik selecteer Nederlands als ondertiteling krijg ik geen ondertiteling. Speel ik de bluray af als simpel en selecteer dan Nederlands als ondertiteling krijg ik wel ondertiteling.

Dit probleem had ik paar dagen geleden nog niet, en heb voor zover ik weet geen rare dingen gedaan met mijn Dune HD speler :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Misschien een foutje in het bluray menu? Heb je het al met een andere bluray geprobeerd en geeft die hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

rockhopper schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 16:07:
Misschien een foutje in het bluray menu? Heb je het al met een andere bluray geprobeerd en geeft die hetzelfde probleem?
Andere blurays pakt hij wel gewoon. Dan zal het wel aan deze blurays liggen, dan maar op de simpele manier afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ja je hebt het soms met slechte iso's of goedkoop geproduceerde blu-rays. Zonde, maar zolang het met een simpele druk op de subtitle knop tijdens de film op te lossen is, niet onoverkomelijk.

(ik doe vaak geeneens een menu setup omdat het meestal langer duurt in het menu dan zelf tijdens de film even de subs aan te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

rockhopper schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 16:17:
Ja je hebt het soms met slechte iso's of goedkoop geproduceerde blu-rays. Zonde, maar zolang het met een simpele druk op de subtitle knop tijdens de film op te lossen is, niet onoverkomelijk.

(ik doe vaak geeneens een menu setup omdat het meestal langer duurt in het menu dan zelf tijdens de film even de subs aan te zetten)
Normaal speel ik het af en dan selecteer ik de episode en dan pakt hij wel gewoon de Nederlandse subs. Maar bij de blurays die ik net afspeelde pakt hij dat dus niet, ook niet als ik via mijn afstandsbediening NL subs selecteerde.

Als ik de bluray op lite manier afspeel, en dan tijdens de serie NL subs selecteer verschijnen de subs wel.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTerp
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-08 17:43
Ik heb een vraag waarop ik het antwoord nog niet heb gevonden: ik heb een HDi Dune D1 speler en stream video (en audio) vanaf een QNAP NAS (via NFS). Nu heb ik een video, zowel in ISO formaat als 'uitgepakt' met AUDIO_TS en VIDEO_TS folders. De film heeft ingebakken ondertitels (Engels, Frans en Spaans) en deze kan ik ook selecteren via de afstandbediening. Echter, ik heb ook de nederlandse ondertitels (.srt bestand) maar het lukt mij niet om deze te selecteren.

Mijn vraag: zou dit zowieso moeten werken op de Dune of wordt dit niet ondersteund? En zo ja, hoe krijg ik dit aan de praat (ter info, gebruik makend van de ISO heb ik de naam van het bestand van de ondertitels al gelijk gemaakt aan de naam van het ISO bestand, echter, ook dan werkt het niet).

Alvast bedankt voor een (hopelijk positief) antwoord.

/Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
TheTerp schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:35:
Ik heb een vraag waarop ik het antwoord nog niet heb gevonden: ik heb een HDi Dune D1 speler en stream video (en audio) vanaf een QNAP NAS (via NFS). Nu heb ik een video, zowel in ISO formaat als 'uitgepakt' met AUDIO_TS en VIDEO_TS folders. De film heeft ingebakken ondertitels (Engels, Frans en Spaans) en deze kan ik ook selecteren via de afstandbediening. Echter, ik heb ook de nederlandse ondertitels (.srt bestand) maar het lukt mij niet om deze te selecteren.

Mijn vraag: zou dit zowieso moeten werken op de Dune of wordt dit niet ondersteund? En zo ja, hoe krijg ik dit aan de praat (ter info, gebruik makend van de ISO heb ik de naam van het bestand van de ondertitels al gelijk gemaakt aan de naam van het ISO bestand, echter, ook dan werkt het niet).

Alvast bedankt voor een (hopelijk positief) antwoord.

/Richard
Je zal hem inderdaad zelf erin moeten verwerken.
Hij ziet het als een DVD Image en die ondersteund naar mijn weten geen externe subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTerp
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-08 17:43
Jopie en GeeMoney, beide bedankt voor jullie antwoord. Ik heb de DVD omgezet naar een .mkv file en dan werkt het gebruik van externe ondertiteling wel. Had gehoopt dat het op een of andere manier ook direct met DVD bestanden of ISO file zou werken, maar dat lijkt er niet op. Dus dan maar een extra handeling door het omzetten naar een .mkv bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

mijn Prime 3.0 heeft het loodje gelegd en ben aan het kijken voor een vervanger....

een blueraydrive is geen must (omdat de kosten meespelen)

welk model van de dune kan een beetje hetzelfde? hd-audio is een must evenals blu-ray iso afspelen (menu niet noodzakelijk)

ik ben tevens aan het kijken of xbmc misschien iets voor mij is maar daar gaan ook veel kosten in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Op welke manier heeft de jouwe het loodje gelegd?
De mijne is ook stuk, maar ik vind op internet veel over slechte capacitators.
Als dat te repareren is heb je goedkoop weer iets werkend. Ik zie voor me zelf nog geen echte mooie vervangers, Dune heeft nog niets gereleased wat na de Prime echt meerwaarde bied (op 3D na).

Wat gebeurde er bij mij?
Mijn Dune werd al maanden steeds heter, verloor vaak de netwerkverbinding en kreeg geen IP meer na een reboot zonder dat ook de router was gereboot. Uiteindelijk bleef alles uit, zelfs geen powerlampje meer.

[ Voor 26% gewijzigd door jopie op 03-08-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
spanx schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 11:30:
mijn Prime 3.0 heeft het loodje gelegd en ben aan het kijken voor een vervanger....

een blueraydrive is geen must (omdat de kosten meespelen)

welk model van de dune kan een beetje hetzelfde? hd-audio is een must evenals blu-ray iso afspelen (menu niet noodzakelijk)

ik ben tevens aan het kijken of xbmc misschien iets voor mij is maar daar gaan ook veel kosten in zitten.
HD Max of HD Duo mits je ze nog te pakken kan krijgen aangezien het 2013 discontinued spelers zijn.

Max kan 1x HDD - 1xBD. Duo kan 2x HDD. Ondersteuning van DTS-MA/HD. Het BD iso verhaal kan ik niet zeggen aangezien ik altijd de juiste video m2ts eruit haal en de rest van de BD meuk verwijder. Op die manier heb ik dus ook nooit dat BD menu gedoe met BD-lite enz..

Gebruik zelf de HD Duo zonder HDD's (lekker stil) voor streamen vanaf een Syno NAS ... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

jopie schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 11:49:
Op welke manier heeft de jouwe het loodje gelegd?
De mijne is ook stuk, maar ik vind op internet veel over slechte capacitators.
Als dat te repareren is heb je goedkoop weer iets werkend. Ik zie voor me zelf nog geen echte mooie vervangers, Dune heeft nog niets gereleased wat na de Prime echt meerwaarde bied (op 3D na).

Wat gebeurde er bij mij?
Mijn Dune werd al maanden steeds heter, verloor vaak de netwerkverbinding en kreeg geen IP meer na een reboot zonder dat ook de router was gereboot. Uiteindelijk bleef alles uit, zelfs geen powerlampje meer.
hoge pieptoon (waarschijnlijk voeding zoals je zei) en niet meer opstarten
contact opgenomen met wifimedia oid en geven aan dat er geen spare parts meer voor zijn.

ik ben niet zo technisch onderlegd dat ik het probleem kan identificeren....
echt een top mediaspeler zou zonde zijn ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb een Dune Max, ik kan zeggen dat de Blu-ray iso's (niet 3D) allemaal perfect worden afgespeeld bij mij zowel met als zonder menu (lite en niet-lite). De audio is ook prima zoals wd-medic al zegt: DTS-MA/HD.
Ik zie nog wel exemplaren op MP maar nieuw zal een lastig verhaal worden ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rockhopper schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 14:46:
Ik heb een Dune Max, [...]
Ik zie nog wel exemplaren op MP maar nieuw zal een lastig verhaal worden ben ik bang.
Zag op een Amerikaanse website dat die ze nog leveren...$599. Zal nog eventueel een pittige hoeveelheid verzendkosten en invoerrechten bijkomen.... :|

http://www.duneplayer.com/max.html

Maar goed, moet me eens gaan oriënteren op een goede, gelijkwaardige vervanger voor de Max. Zit nu al zo n beetje links en rechts wat te kijken, maar ik wordt daar niet warm van. De Oppo's zijn me echt te duur.. :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Ik zou hem eens openschroeven en kijken of een electronicaboer er iets mee kan.

Bij mij zag ik een condensator met spul, ik hoop dat ie het weer doet als die vervangen is.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12922799/dune.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

jopie schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 16:10:
Ik zou hem eens openschroeven en kijken of een electronicaboer er iets mee kan.

Bij mij zag ik een condensator met spul, ik hoop dat ie het weer doet als die vervangen is.

[afbeelding]
ik zal hem nog een keertje open maken maar ik zag toen zo gauw niets bijzonders...
bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
rockhopper schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 14:46:
Ik heb een Dune Max, ik kan zeggen dat de Blu-ray iso's (niet 3D) allemaal perfect worden afgespeeld bij mij zowel met als zonder menu (lite en niet-lite). De audio is ook prima zoals wd-medic al zegt: DTS-MA/HD.
Niet te vergeten Dolby True HD ... :+

Verder weet ik natuurlijk niet hoe actueel dit is maar Maxit lijkt de Duo nog te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Het was toch een elco die niet goed meer was, ik had alleen bovenop gekeken maar het kan dus ook zo zijn dat ze aan de onderkant kapot gaan.... weer wat geleerd.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aGBCzdB.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XSpyrGh.jpg

er was dus toch een niet goed meer.... 16v 1000uF

Een HP computervoeding gesloopt op werk en voila.... een 16v 1200uF er op gesoldeerd door een uiterst bekwame collega!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QUzLDPQ.jpg

Heel erg bedankt voor jullie hulp/inzicht. Had niet gedacht dat het zo "eenvoudig" te fixen was...

Dune start weer op!

[ Voor 30% gewijzigd door spanx op 05-08-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ha vrienden,
ik heb sinds een maand of wat problemen met mijn Dune HD Smart H1.
iedere keer als ik een film kijk, ongeacht of dit een HD of klein formaat is krijgt hij om de x tijd een vertraging.
Het beeld en geluid loopt vast voor ongeveer een seconde of 2 a 3 en dat iedere keer 3x achter elkaar in 30 seconde waarbij de 3e keer langer is.
Dan doet hij het weer een minuut of 20 a 30 goed en doet hij het weer.
Verschrikkelijk irritant als je een film zit te kijken.
Het zit hem niet in de film zelf, ik kan hem gewoon terugspoelen waarna ik het stukje kan zien.
Hij zet het beeld en geluid stil en daarna speelt hij het missende deel ineens heel snel af zegmaar waarna hij gewoon doorgaat alsof er niets is gebeurt.
Ik heb al een fw teruggezet maar dat maakt niet uit (het is volgens mij wel sinds een laatste fw maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Ook de bron, een Qnap Nas lijkt niets mee aan de hand en er is ook verder niets verandert in mijn netwerk of dergelijke…
Iemand enig idee??

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
DRuw schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 10:59:
Ha vrienden,
ik heb sinds een maand of wat problemen met mijn Dune HD Smart H1.
iedere keer als ik een film kijk, ongeacht of dit een HD of klein formaat is krijgt hij om de x tijd een vertraging.
Het beeld en geluid loopt vast voor ongeveer een seconde of 2 a 3 en dat iedere keer 3x achter elkaar in 30 seconde waarbij de 3e keer langer is.
Dan doet hij het weer een minuut of 20 a 30 goed en doet hij het weer.
Verschrikkelijk irritant als je een film zit te kijken.
Het zit hem niet in de film zelf, ik kan hem gewoon terugspoelen waarna ik het stukje kan zien.
Hij zet het beeld en geluid stil en daarna speelt hij het missende deel ineens heel snel af zegmaar waarna hij gewoon doorgaat alsof er niets is gebeurt.
Ik heb al een fw teruggezet maar dat maakt niet uit (het is volgens mij wel sinds een laatste fw maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Ook de bron, een Qnap Nas lijkt niets mee aan de hand en er is ook verder niets verandert in mijn netwerk of dergelijke…
Iemand enig idee??
Probeer het eens door een lokale schijf middels USB ofzo te gebruiken om de film af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:55
Hallo

Ik vraag me af indien de instellingen die in de eerste post vermeld staan, nog up-to-date zijn.
Ik heb een Dune Smart H1 waarbij de films op een Synology NAS staan. De films worden naar de Dune gestreamd. Mijn TV is een Samsung ES8000-model. Welke instellingen moet ik gebruiken om het maximale uit de films te halen. Het liefst van al zou ik de originele kwaliteit van de filmbestanden (mkv) bekijken.

Op de TV zelf moeten er geen instellingen aangepast worden?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

GeeMoney schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:23:
[...]

Probeer het eens door een lokale schijf middels USB ofzo te gebruiken om de film af te spelen?
Ik heb nu een raspberry met xmbc een site lijkt het prima te doen zo...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens op deze site...
Tomovich schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:37:
Hallo

Ik vraag me af indien de instellingen die in de eerste post vermeld staan, nog up-to-date zijn.
Ik heb een Dune Smart H1 waarbij de films op een Synology NAS staan. De films worden naar de Dune gestreamd. Mijn TV is een Samsung ES8000-model. Welke instellingen moet ik gebruiken om het maximale uit de films te halen. Het liefst van al zou ik de originele kwaliteit van de filmbestanden (mkv) bekijken.

Op de TV zelf moeten er geen instellingen aangepast worden?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:55
Perfect, bedankt! Enig idee wie dit geschreven heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Puur uit nieuwsgierigheid, de uitleg op die site is duidelijk en werkt (wijkt in feite weinig af van de uitleg in de TS), maar als ik dit lees:
Rechten toekennen aan de Dune-speler
•Ga bij Bestandsdeling en machtigingen naar Gedeelde map.
•Selecteer de map Video en druk op de knop [Bevoegdheden].
•Selecteer NFS-rechten en druk op de knop [Maken].
•Hostname of IP = Netwerknaam van de Dune of IP-adres van de Dune
•Rechten = Lezen/schrijven.
•Root squach = Toewijzen aan admin (naam van System Default User)
•Herstart de Dune.

Share maken naar de gedeelde map
•Ga naar Sources , selecteer Network Browser maar open deze niet.
•Druk op Pop Up Menu
•Selecteer New Network Folder
•Name = NAS Video
•Type = NFS
•Server = [IP-adres van de NAS], bijvoorbeeld 192.168.1.168.
•Folder = /volume1/video
•Protocol = UDP
•Selecteer [OK]
•Op het Source-scherm van de Dune is nu een koppeling aangemaakt naar de Videomap op de NAS-server.
Waarom zou je op de Dune niet gebruik kunnen maken van de netwerknaam van je NAS. (ik heb dit geprobeerd en het werkt inderdaad niet). Is dit een beperking van het NFS protocol? En hoe zou je het dan in moeten stellen als je NAS ook geen vast ip-adres heeft?

Puur uit nieuwsgierigheid hoor, het werkt bij mij allemaal prima verder.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een zeer regelmatig terugkerend probleem, dune hdi D1, syno nas.Het komt heel vaak voor dat als ik van een serie dvd's download dat ik dan een probleem krijg met afspelen.
Daarom neem ik vaak losse afleveringen, dan nooit problemen.

Wat er gebeurd, ik kies dvd 1 (bijv) en neem afspelen. Gaat een hele tijd probleemloos, kan zelfs een hele aflevering goed gaan en dan stopt het beeld, audio loopt nog door en dat stopt dan ook. Ik kan wel terug in het menu maar wat ik daarna ook kies om af te spelen, bestand niet bruikbaar. Enige oplossing is om naar de dune te lopen, powerknop achterkant uit, even wachten en weer aan. Dvd gaat dan verder waar ik was, kan zomaar half uur doorlopen maar kan na een paar minuten ook weer stoppen.
Ik heb nu problemen met the americans seizoen 1, Map met audio video TS.
Mijn dochter kijkt naar pretty little liars en dat zijn ook dvd's gaat probleemloos, 2 seizoenen lang geen enkel probleem.

Ik heb verschillende firmware's gebruikt, maakt allemaal niets uit.

Blijkt dat het vaak fout gaat ( zo niet altijd) op het moment dat een nieuw hoofdstuk start, laten we zeggen waar je terecht komt als je op next klikt in een aflevering. Hij loopt nu al 3 keer op hetzelfde punt vast. Ook bij 2x de snelheid stopt hij daar. Als ik afspeel op de laptop is er geen enkel probleem.

Iemand goede raad of mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Hallo even een vraagje;ik heb vandaag een nieuwe syno nas opgestart en nu wil ik netwerk mappen delen en dat is volgens mij gelukt alleen als ik alles invoer bij bronnen dan krijg ik als melding netwerk map niet toegankelijk.
Alles ingvuld zoals het zou horen want bij een andre nas lukte dat wel.
Doe ik iets fout met mijn dune base hd of staat er iets in de syno niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

http://dunehd.lingers.eu/

Daar staat het perfect uitgelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
PaT schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:36:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid, de uitleg op die site is duidelijk en werkt (wijkt in feite weinig af van de uitleg in de TS), maar als ik dit lees:

[...]

Waarom zou je op de Dune niet gebruik kunnen maken van de netwerknaam van je NAS. (ik heb dit geprobeerd en het werkt inderdaad niet). Is dit een beperking van het NFS protocol? En hoe zou je het dan in moeten stellen als je NAS ook geen vast ip-adres heeft?

Puur uit nieuwsgierigheid hoor, het werkt bij mij allemaal prima verder.
De netwerknaam van je NAS is niet bekend bij je DNS provider.
Als je Dune op DHCP staat dan zal hij de DNS doorkrijgen van je service provider(Ziggo/UPC etc.) en die weten het adres niet van jouw lokale NAS.

Ik geef mijn NAS zelf een statisch adres die buiten de DHCP-scope ligt van mijn router/ziggo modem en op die manier stel ik 1 keer het IP-adres in op de Dune en dan blijft het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
ikkeenjij36 schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 00:42:
Hallo even een vraagje;ik heb vandaag een nieuwe syno nas opgestart en nu wil ik netwerk mappen delen en dat is volgens mij gelukt alleen als ik alles invoer bij bronnen dan krijg ik als melding netwerk map niet toegankelijk.
Alles ingvuld zoals het zou horen want bij een andre nas lukte dat wel.
Doe ik iets fout met mijn dune base hd of staat er iets in de syno niet goed?
De shares op je syno zijn gekoppeld aan een account of groep die toegang heeft.
Je connect in je Dune ook met de juiste credentials?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel180
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-07-2023
Iemand ervaring met zelfgemaakt 1080p 50p materiaal gebakken naar mp4 files met final cut pro x?

Event video instellingen 1080P 1920x1080 50P
Event Audio and Render instellingen
Audio Channels: Surround
Audio Sample Rate 192kHz
Render Format Apple ProRes 422 (HQ)

Ik maak gebruik van een Dune HD Base 3D als volgt ingesteld
videoinstellingen 1080P 50Hz
beeldfrequentie 24/50/60Hz
Audi instellingen
HDMI Audio
Orginele bitstream
5.1
max frequentie 192 kHz

Ik loop namelijk tegen het probleem aan met zelf gemaakt video's (1080P 50p Sony) dat beeld en geluid niet synchroon lopen. Ik krijg dit wel voor elkaar, maar dat moet ik iedere keer handmatig gebruik maken van de Audio sync correctie (geluid loopt 2 seconden voor op beeld) of ik moet de videoinstelling van de Dune HD Base 3D op 720P 50Hz zetten (niet gewenst) heel typisch en werkt niet altijd ook even goed.

Ik heb echt van alles geprobeerd ook in lagere event instellingen in final cut pro zoals bijvoorbeeld 24p of 48kHz stereo geluid, maar dit bied helaas geen oplossing. Ben ik de enige met dit probleem of zijn er meerdere? Ik zou haast bijna geneigd zijn om te zeggen dat de firmware dit nog niet optimaal ondersteund?!

Overigens de meest zwaarste Full HD 3D Bluray's speelt hij met gemak af, echter is dit vaak 1080p @ 23,976Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Na een lange tijd heb ik mijn Dune HD TV-303D weer eens uit de kast gehaald, omdat ik een 3d tv gekocht heb.
Verbinden naar mijn synology ds213j lukt gewoon niet meer zowel via nfs als smb.
Schijnt dat dit met dsm 5.0 niet meer mogelijk is, nog iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:57
En welke meldingen verschijnen er dan? Staan de rechten wel goed? nfs wel ingesteld in dsm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Theodor schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 08:16:
Na een lange tijd heb ik mijn Dune HD TV-303D weer eens uit de kast gehaald, omdat ik een 3d tv gekocht heb.
Verbinden naar mijn synology ds213j lukt gewoon niet meer zowel via nfs als smb.
Schijnt dat dit met dsm 5.0 niet meer mogelijk is, nog iemand dit probleem?
Dat is onzin. Ik draai hier dsm 5. Geen centje pijn via NFS. Heb je de instructies gevolgd uit de link die ik hier vlak boven gepost heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
nas admin lezen/schrijven
Hostnaam of ip 192.168.178.
Rechten lezen/ scrhijven
Beveiliging sys
asynchroon inschakelen aangevinkt

Dune

Naam films

Type nfs

server 192.168.178.

map /volume2/films

protocol tcp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op voorwaarde dat je alle instellingen op de Dune, en de NAS juist hebt staan, helpt onderstaande link naar een filmpje misschien. NFS luister erg nauw....

YouTube: HDI Dune SMB and NFS Demo.mp4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Heb het al hoofdletter films Films....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe
  • Laatst online: 16-09 14:08

CyberJoe

Only visiting this planet

Mijn Dune smart B1 loopt steeds vast op Blu Ray schijfjes. Iemand een idee hoe dat op te lossen. En ik heb de laatste firmware.

Ja ik heb ook een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 23:10
Ik heb een Dune Smart D1, speelt alles af, alleen heb ik een mkv met ondertiteling, maar die wordt niet herkend. Het blijkt een vobsub-ondertiteling te zijn. De mkv afspelen met ondertiteling lukt op m'n Mac met VLC wel. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Subtitle extracten met Subtitle edit en er een externe .srt van maken is een mogelijkheid, maar dat is misschien te veel werk.

[ Voor 11% gewijzigd door rockhopper op 08-09-2014 22:02 . Reden: linkje voor programma toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 23:10
Ja, de film met de juiste sub of externe sub zoeken zou nog beter zijn, maar is een film die al moeilijk te krijgen is. Anders maar op m'n Mac kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe firmware beschikbaar: 140827_0132_b9, maar geen changelog

• WD-Medic
Zo maar een poging om voor yaDIS een opvolger voor het Alaska Dark theme te maken. Opnieuw een XBMC skin, deze keer is het Project Mayhem van Jezz_X...

Het origineel
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/16bht05.jpg

Tot nu toe voor de Dune
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/15wktxt.jpg

Het menu zelf ontbreekt nog en moet nog even brainen hoe het allemaal het makkelijkst op de Dune te gebruiken is.

Edit:

Nu met menu achtergrond, divider en een aangepast logo welke ik later met het juiste lettertype nog moet bewerken
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2s7zygl.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door WD-Medic op 10-09-2014 20:19 ]

• ikkeenjij36
WD-Medic schreef op woensdag 10 september 2014 @ 19:52:
Zo maar een poging om voor yaDIS een opvolger voor het Alaska Dark theme te maken. Opnieuw een XBMC skin, deze keer is het Project Mayhem van Jezz_X...

Het origineel
[afbeelding]

Tot nu toe voor de Dune
[afbeelding]

Het menu zelf ontbreekt nog en moet nog even brainen hoe het allemaal het makkelijkst op de Dune te gebruiken is.

Edit:

Nu met menu achtergrond, divider en een aangepast logo welke ik later met het juiste lettertype nog moet bewerken
[afbeelding]
Lijkt me een mooi project en zeer geintreseerd of het ook op mijn hd base 3d wil werken.

• WD-Medic
Dat het straks werkt daar heb ik niet zo'n pijn in me hoofd over. Het is meer het "probleem" dat het niet 1 op 1 in yaDIS te gebruiken zal zijn. yaDIS gebruikt namelijk tekst ipv afbeeldingen om het menu samen te stellen met eventuele extra menu items die je zelf kunt toevoegen.

Bij m'n andere poging met het Alaska Dark theme werkt het allemaal prima deluxe echter je moet het er voor over hebben om zo hier en daar zelf iets in de yaDIS export te plaatsen.

• ikkeenjij36
Op zich niet zon probleem.
Mooiste zou in mijn situatie zijn als dit ipv yadis zou werken.
Ondanks dat ik yadis werkend heb vindt ik het toch geen erg fijn programma om mee te werken.
Let op dit is in MIJN beleving.
Ik wacht de ontwikkeling verder af en keep us posted aub WD-MEDIC,alleen maar hulde vanuit deze kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Het zal niet ipv yaDIS gaan werken maar je kan er je yaDIS export een totaal ander uiterlijk me geven.

Ik ben alweer een stap verder.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2411ssx.jpg

Nu kan ik gaan bepalen welke lagen ik als png ga gebruiken in de afgebeelde mappen. Zoals je ziet is het een verticaal hoofdmenu.

De groene selectie icoon wil ik gaan gebruiken voor elke geselecteerde map ipv een kader om de selectie.

Zo iets bedoel ik dan.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/5vsw1g.jpg

Voorlopig zijn dit nog geen echte screenshots vanaf de Dune maar dat is duidelijk denk ik.

• WD-Medic
Project Dune Mayhem staat op de HD Duo.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2cr847b.jpg

Nu is het zaak om per map de indeling te gaan veranderen. Dit kan natuurlijk naar eigen smaak maar ik denk dat ik zoveel mogelijk het originele thema probeer te benaderen. Op dit moment is de linkerkant van het scherm nog gevuld met map inhoud en dat is bij het XBMC thema niet het geval ... daar zou dan nu film info te zien zijn. Ik weet nog niet of dit met de Dune spelers mogelijk is.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/162791w.jpg

• ikkeenjij36
WD-Medic schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 16:03:
Project Dune Mayhem staat op de HD Duo.

[afbeelding]

Nu is het zaak om per map de indeling te gaan veranderen. Dit kan natuurlijk naar eigen smaak maar ik denk dat ik zoveel mogelijk het originele thema probeer te benaderen. Op dit moment is de linkerkant van het scherm nog gevuld met map inhoud en dat is bij het XBMC thema niet het geval ... daar zou dan nu film info te zien zijn. Ik weet nog niet of dit met de Dune spelers mogelijk is.

[afbeelding]
SOWWWW hartsikke mooi dat het gelukt is.
Ik zou het ook graag op mijn dune willen hebben,hoe krijg ik dit voor elkaar of is een pm beter?
Ik ben wel een complete noob hoor wat dit betreft maar hulp zie ik graag tegemoet _/-\o_

• WD-Medic
Het is nog niet zo ver dat ik het al beschikbaar stel omdat er nog wel het een en ander aan verbeterd moet worden.

Dit is b.v.
  • De menu afbeeldingen zijn nog erg groot en daardoor loopt het menu nog niet vloeiend. Afbeeldingen kleiner maken.
  • In de map indeling wil ik eerst nog bekijken wat het mooist is.
  • De map achtergronden wil ik ook nog aanpassen.
  • In het hoofdmenu bij het selecteren van een item ook meteen de map achtergrond tonen.
Dus ja ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Mooi als dit gaat werken haal ik mijn dune weer uit de kast _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
WD-Medic schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 22:15:
Het is nog niet zo ver dat ik het al beschikbaar stel omdat er nog wel het een en ander aan verbeterd moet worden.

Dit is b.v.
  • De menu afbeeldingen zijn nog erg groot en daardoor loopt het menu nog niet vloeiend. Afbeeldingen kleiner maken.
  • In de map indeling wil ik eerst nog bekijken wat het mooist is.
  • De map achtergronden wil ik ook nog aanpassen.
  • In het hoofdmenu bij het selecteren van een item ook meteen de map achtergrond tonen.
Dus ja ...
Ik hou het in de gaten en als ik van hulp kan zijn geef maar een gil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Nog niemand wijzigingen ontdekt in de nieuwe Beta firmware?

En is er nou wel of geen manier om DTS op de dune 102 te krijgen?
Ik las eens iets over een patch die je handmatig kon aanbrengen ofzo maar kan er bar weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Gevonden via google met "Dune DTS Patch" op het eerste zoekresultaat. Ik weet natuurlijk niet of dit de oplossing is die je zoekt ...
Here is the patch. :)

Dune HD TV-101/301: Patch audio for DTS-HD MA / Dolby TrueHD *UNOFFICIAL*

Officially audio formats DTS-HD MA / Dolby TrueHD and HRA are not supported by the new Dune HD TV-301. But running an Internet Audio Patch (Unofficial) which overcomes this problem.

The patch allows:
1. Decoding to LPCM 5.1/7.1 instead of 2.0 (via HDMI)
2. Support of DTS-HD MA / Dolby TrueHD bitstream

http://dune.do.am/dune_se...multichannel_decoding.dsf

Note: this patch is not official, and its use is at the risk of the user. On the Dune HD TV-101 and 301, no support for its HD is officially provided by the manufacturer Dune HD but this patch allows to operate the HD sound. The Dune HD Lite 53D, the sound is not supported materially by Sigma Designs SMP8653 chip. This patch does not support HD audio in bitstream or decode. Only the core of sound support (DTS or Dolby Digital instead of DTS-HD MA or Dolby TrueHD).

• WD-Medic
Het is nog niet helemaal naar m'n zin maar toch weer een stukje verder met Project Dune Mayhem ... :P

Hoofdmenu
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/k2g2dc.jpg

Map
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/15i6xj6.jpg

Hoofdmenu
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2j3idrm.jpg

Map
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/10h60bm.jpg

Hoofdmenu
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/30bi8vp.jpg

Veranderingen zijn deze keer:
  • Het menu item dat niet gekozen is blijft iets grijs. dit om het zicht op de selectie duidelijker te maken.
  • In de mappen blijft nu het menu zichtbaar. Je moet nog wel steeds de "terug" button op je AB blijven gebruiken om weer in het hoofdmenu te komen. (firmware)
  • Help lijst in het hoofdmenu onzichtbaar.
  • Alle items in het hoofdmenu hebben hun eigen achtergrond net als de mappen.
Wanneer ik er nog achter kom hoe in de firmware de weather widget geregeld word probeer ik die nog in tekst op de goede plaats te krijgen. Tot nu toe is alleen dat grote vierkant mogelijk en dat past niet ...

CD covers maak ik met Dune Explorer, de TV banners en Film thumbs komen uit yaDIS.

Edit: Inmiddels heb ik als achtergrond voor de mappen een meer neutrale wallpaper gekozen. De bovenstaande achtergronden met de film thumbs en CD covers er overheen werd wat te druk naar m'n zin.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/v7upz9.jpg

Het hoofdmenu is gelijk gebleven.

[ Voor 13% gewijzigd door WD-Medic op 18-09-2014 10:27 ]

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

[b][message=42898631,noline]WD-Medic schreef op woensdag 17 september 2014 @
CD covers maak ik met Dune Explorer, de TV banners en Film thumbs komen uit yaDIS.
Die yaDIS weer uit de tvdb en moviedb haalt. Mogelijk helpt je dit om iets te bouwen wat los staat van yadis.

[ Voor 9% gewijzigd door rockhopper op 17-09-2014 16:01 ]

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:35
Ziet er goed uit WD-Medic

• GeeMoney
  • Nu online
WD-Medic schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:11:
Gevonden via google met "Dune DTS Patch" op het eerste zoekresultaat. Ik weet natuurlijk niet of dit de oplossing is die je zoekt ...

[...]
Bedankt, helaas kan ik melden dat "normaal" DTS niet supported is na de patch.
Ik zal van de week eens DST-HD streams proberen maar die had ik even niet voor handen.

Ook DTS-HD geeft geen output helaas. Ik geef het op en speel hem wel op mijn 303 :)

[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 19-09-2014 13:54 ]

• WD-Medic
rockhopper schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:01:

Die yaDIS weer uit de tvdb en moviedb haalt. Mogelijk helpt je dit om iets te bouwen wat los staat van yadis.
Zou mooi zijn maar of ik dat voor elkaar krijg? Het lukt me tot nu toe niet om die .dsf files open te maken op een manier dat je er eens in kan kijken hoe de opbouw van de FW is. Het is jammer dat de Dune's geen xml ondersteuning hebben net als b.v. de WD TV Live en HUB .... Dat zou het ontwerpen/omzetten van skins en thema's zoveel makkelijker/eenvoudiger maken.
Thnx! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
GeeMoney schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:52:
Nog niemand wijzigingen ontdekt in de nieuwe Beta firmware?
Yep een nieuwe skin met de naam Silver of een verbeterde versie van Black, het is maar hoe je het bekijkt.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/xkqans.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door WD-Medic op 19-09-2014 15:13 . Reden: afbeelding erbij gezet ]

Pagina: 1 ... 65 ... 72 Laatste