genlulhannes schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 13:53:
Hoi WD-medic, mooie templates!!
Heb je vorige versie in gebruik zal deze ook weer installeren, al doe ik het wel nog met de how too;-)
Ik heb alleen het probleem, misschien heb ik eroverheen gelezen, dat de foto map en mijn muziekmap alleen maar mapjes weergeeft en de inhoud zie ik op mijn schermpje van mijn dune max. Die hoesjes die je zo mooi weergeeft op je screenshots heb ik niet. Een tip zou welkom zijn.
gr.
Audio en Foto's kunnen niet door yaDIS geindexeeerd worden dat is het 1e probleem wat we tegen komen. Op zich is hier geen nood daar de Dune dit heel goed zelf kan. In het hele yaDIS gebeuren zetten we dus enkel en alleen een verwijzing (snelkoppeling) naar de map op b.v. de NAS met daarin alle muziek apart per CD in submappen.
Na het kiezen van b.v. Audio verlaten we dus meteen yaDIS en zijn we direct in de NAS omgeving aangekomen. We wat nu willen is een soortgelijk uiterlijk als we in Films hebben. Hiervoor heb ik zelf Dune Explorer gebruikt ( template staat ook bij de downloads ) en heb de Audio map op de NAS een eigen background.jpg en dune_folder.txt gegeven, geen icon.aai aangezien die al in de skin map staat. Daarna met Dune Explorer elke muziek CD submap verwerkt om daarin een background.aai, dune_folder.txt en icon.aai te krijgen.
Wanneer je dit achter de rug hebt dan heb je in Audio hetzelfde beeld.
Voor foto's geldt eigenlijk hetzelfde alleen hiervoor heb ik zelf achtergrondjes, dune_folder.txt en icoontjes gemaakt. Na deze in elke foto submap te hebben geplaatst werkt dit op dezelfde manier als Audio.
Tallguy schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 15:30:
@WD_Medic. Super bedankt voor die Alaska skin! Ben er erg happy mee en net het hele spul goed gezet voor mijn Dune.
Nu kom ik alleen 3 dingen tegen waarvan ik niet weet hoe ik die op kan lossen.
De 1e is dat bij de Series het icon van Miami Vice veels te groot is in vergelijk met de andere iconen.
Wat ik ook kies binnen Yadi aan icon, hij blijft hetzelfde formaat en dezelfde icon (een andere selecteren helpt dus niks, waarschijnlijk omdat Yadis dat ergens anders vandaan haalt???)
Het volgende is dat ik bij de films graag de boel wat hoger zou willen laten starten (de tekst van Films bovenin hoeft van mij dus niet echt).
Kan ik zelf ook iconen maken in het startscherm? Ik heb bijv een hele riedel aan Pilotseye video's, die zou ik graag in een eigen categorie terug willen zien met een eigen hoofdmenu keuze. Ik bedoel dan dus in dit scherm.
Is dat mogelijk en zo ja...hoe?
Voor de rest ...keep up the good work! Ik hou je postings goed in de gaten

1. Ja ik zie het die banner is te groot. Het enige dat ik zo snel kan bedenken is dat yaDIS deze in de programma map heeft staan in een afmeting van een vorige template. Wat je kan doen is de serie Miami Vice in yaDIS aan klikken met de rechtermuisknop en dan kiezen voor Opnieuw Laden. Na het exporteren moet je dan eens kijken in de map van Miami Vice hoe icon.aai eruit ziet en die opnieuw in de serie map zetten. Kies eventueel een nieuwe banner in yaDIS, toepassen/verwerken, exporteren en kopieren naar de skin.
2. Alle beelden staan op die hoogte ivm het gebruik van de Weather Widget. Gebruik je die niet dan kan idd het geheel omhoog. Open de map Films van de skin, hierin staat een dune_folder.txt. Zoek de regel
content_box_y=310. Door het getal lager/kleiner te maken gaat de content box omhoog in pixels. Je kan hier dus zelf mee rommelen totdat het naar je zin is. NA wijzigen opslaan en de skin op je Dune even opnieuw laden of het beeld van de map Vernieuwen via de Optie knop op je AB.
Dit kan dus ook in de TV Serie map aangezien dat hetzelfde werkt.
Bij de downloads vind je ook een psd voor de map achtergronden. Hiermee kan je de tekst Films / TV Series enz weghalen, opnieuw opslaan als background.jpg en in de skin plaatsen.
3. Ja dat kan ook. Ik heb ook bij de eerste post een psd gezet waar je je eigen menu mee kunt samenstellen. Dat wil zeggen de afbeeldingen en de bijbehorende tekst wijzigen, hierbij wel goed op de map volgorde letten. Dan per afbeelding opslaan als png en omzetten naar icon.aai. Vervolgens plaats je het geheel weer in de skin die je voorzien hebt van een extra map met b.v. de naam Pilotseye Video.
Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000