Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Het zou idd leuk zijn om het geheel op de Dune zelf zo aan te passen dat het op yaDIS lijkt bijvoorbeeld maar dat gaat helaas niet zo 1.2.3..
De layout zelf veranderen is al iets dat ik nog niet eerder gezien heb op de laatste skin van Dune zelf na dan. Van deze is helaas weer geen losse download beschikbaar en heb daarom ook nog niet kunnen zien hoe deze in elkaar gezet is. Ben daar wel benieuwd naar overigens. :P
Laguna schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 23:39:
Voor de mensen die reeds een beta gebruiken waarbij de weer widget weer werkt, wordt daarbij die klok+weer nog steeds over het yaDIS scherm heen getoond of is die inmiddels gewoon onzichtbaar?
Ligt er aan wat er in je gebruikte dune_folder.txt staat.

paint_widget = no / yes
all_children.paint_widget = no / yes

Standaard staat dit niet in de dune_folder.txt die yaDIS produceerd echter in de Dune howto staat helaas niet wat de default setting is als er in dune_folder.txt geen regel staat met paint_widget.

Staat de Weather widget wel in beeld dan is het geheel uitzetten van de Meteo gegevens misschien de oplossing of anders 1 van de opties toevoegen wanneer je het alleen niet in yaDIS zichtbaar hebben wil. 8)

[ Voor 11% gewijzigd door WD-Medic op 27-03-2014 00:55 ]

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

WD-Medic schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 00:46:
[...]

Ligt er aan wat er in je gebruikte dune_folder.txt staat.

paint_widget = no / yes
all_children.paint_widget = no / yes

Standaard staat dit niet in de dune_folder.txt die yaDIS produceerd echter in de Dune howto staat helaas niet wat de default setting is als er in dune_folder.txt geen regel staat met paint_widget.

Staat de Weather widget wel in beeld dan is het geheel uitzetten van de Meteo gegevens misschien de oplossing of anders 1 van de opties toevoegen wanneer je het alleen niet in yaDIS zichtbaar hebben wil. 8)
Geen idee wat er in dune_folder.txt staat, ik heb daar niks aangepast en maak nog gebruik van firmware 121018_0846 waarbij de klok/weer info gewoon netjes verborgen wordt bij het gebruik van yaDIS.

Uit jouw verhaal begrijp ik dus dat dit bij alle nieuwere firmwares dit niet het geval is zonder aanpassingen te doen in dune_folder.txt (of de widget uit te schakelen).

Dan blijf ik wel gewoon bij firmware 121018_0846, zo zonder change logs zie ik sowieso de meerwaarde niet in om te upgraden naar meer recente firmware.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Laguna schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 23:39:
Voor de mensen die reeds een beta gebruiken waarbij de weer widget weer werkt, wordt daarbij die klok+weer nog steeds over het yaDIS scherm heen getoond of is die inmiddels gewoon onzichtbaar?
Omdat ik mezelf hier mateloos aan stoorde, heb ik dit opgelost door een firmware downgrade te doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Laguna schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:50:
Geen idee wat er in dune_folder.txt staat, ik heb daar niks aangepast en maak nog gebruik van firmware 121018_0846 waarbij de klok/weer info gewoon netjes verborgen wordt bij het gebruik van yaDIS.

Uit jouw verhaal begrijp ik dus dat dit bij alle nieuwere firmwares dit niet het geval is zonder aanpassingen te doen in dune_folder.txt (of de widget uit te schakelen).

Dan blijf ik wel gewoon bij firmware 121018_0846, zo zonder change logs zie ik sowieso de meerwaarde niet in om te upgraden naar meer recente firmware.
Nou ja wat je wil natuurlijk maar ik heb de op een na nieuwste firmware gekozen en daar is de weather widget idd zichtbaar, ook in yaDIS, op die mappen na waar ik het door die regels toe te voegen heb uitgezet.

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zijn er mensen die, een apart yaDIS topic willen maken? Ik vind het allemaal even schitterend, maar eigenlijk hoort het hier in het Dune topic niet thuis.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Mag ik vragen waarom je dat zo ziet PaT? yaDIS is alleen te gebruiken voor Dune spelers.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Op zou dat wel handiger zijn maar als je het vergelijkt met het WD TV Live topic daar gaat het ook over de speler zelf en over de GUI wijzigen door elkaar heen en daar werkt het ook prima. :D

Nadeel is echter wel, net als van dit topic, ze worden zoooooooooooooo lang ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Ik ben er geen voorstander van om deze te zaken te scheiden, ze zijn daarvoor teveel met elkaar verweven.
Het zorgt in mijn ogen alleen voor fragmentatie van informatie.
WD-Medic schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:31:
[...]

Nou ja wat je wil natuurlijk maar ik heb de op een na nieuwste firmware gekozen en daar is de weather widget idd zichtbaar, ook in yaDIS, op die mappen na waar ik het door die regels toe te voegen heb uitgezet.
Oftewel op de weather widget na zijn er geen verbeteringen te constateren in de latere firmware updates?

[ Voor 56% gewijzigd door Laguna op 27-03-2014 14:44 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Als ik eerlijk mag zijn heb ik idd geen andere ontwikkelingen kunnen ontdekken in de GUI. Op het technische gebied zullen er best een aantal verbeteringen gemaakt zijn maar ik heb ze nog niet gevonden ... :+

Edit:

Aanvulling op de eerder geplaatste GLASS Watched en Unwatched templates.

In de vorige post had de Unwatched template simpelweg geen banner over de Film covers en episode screenshots bij TV Series. Ik heb hiervoor een aanpassing gedaan die je hieronder kunt vinden.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/307rr7t.png

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/nh12mf.jpg

[Download]

Uitpakken in de GLASS Unwatched template map van yaDIS en de bestaande files overschrijven. Dit zorgt ervoor dat je voortaan deze frames te zien krijgt bij nieuwe Films en Serie afleveringen in zowel het overzicht als op de Moviesheets. 8)

Edit 2:

Het nieuwe Aeon achtige hoofdmenu voor yaDIS
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/161ar90.jpg

Nu de extra gegevens zo zien te plaatsen dat ze niet meer bovenop de meteo gegevens komen
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/j7ybdv.jpg

[ Voor 90% gewijzigd door WD-Medic op 06-04-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:09
Ik heb een probleem met mijn dune smart h1.
Op willekeurige momenten valt hij uit, soms na een uur maar vaak ook na 10 minuten.
Ik heb de speler al terug gezet naar de fabrieksinstellingen, maar dat werkt dus ook niet.
Ik heb daarna ook weer de nieuwste firmware (140223_0132_b6) geinstalleerd, ook dat werkt niet.
Misschien dat iemand nog een ander idee heeft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Een nieuwe post voor het nieuwe hoofdmenu ...

Een yaDIS layout helemaal hetzelfde maken als het XBMC thema Aeon gaat helaas niet maar het menu en de verschillende achtergronden dat gaat in grote lijnen wel. Het is geworden een nieuwe op de GLASS template gebaseerde layout die geheel vanuit het programma yaDIS beheerd kan worden.

Aeonish GLASS Watched en Unwatched

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/z8z0n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2mx25fl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/1t2807.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/15gp47b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/1zcpjme.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2s8h0sl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/25iunoi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/10p9jd4.jpg

In de bovenstaande beelden heb ik alles zo kunnen schuiven dat de Meteo gegevens niet overal doorheen komen te staan echter in de Moviesheets is die mogelijkheid er niet zonder de template geheel te veranderen.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/fbmefd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2njgio5.jpg

In het geval dat je de Meteo gegevens vervelend vind in deze beelden, wat geheel begrijpelijk is, zal je ze in de settings uit moeten zetten of de dune_folder.txt van de betreffende mappen bewerken. Laten we hopen dat dit in een eventuele nieuwe versie van yaDIS in te stellen is.

In elke map apart: paint_widget=no
Alleen in de hoofdmap: all_children.paint_widget=no

Edit:
Op advies van @keeskloon een poging om het een en ander neer te zetten hoe je dit kunt gebruiken.

Het zijn 2 aparte templates voor yaDIS en de resultaten van het exporteren gooi je zelf door elkaar. Op die manier krijg je dan Watched en Unwatched op je Dune. Helaas moet je op dit moment wel zelf bijhouden wat je al gezien hebt en wat niet..

Daar gaan we:

*. Je download de nieuwe templates of dat heb je al gedaan.
*. Je pakt ze uit in de juiste map. ( C:\Program Files (x86)\yaDIS\templates\ )
*. Open het programma yaDIS.
*. Kies in de settings 1 van de 2 nieuwe templates ( Watched of Unwatched )
*. Ik ga voor de Unwatched template.
*. In het geval dat je het Dune path om te exporteren op je Dune hebt staan verander dit in een map op je PC omdat anders de 2e keer exporteren de 1e export overschrijft en dan heb je nog niks.
*. Genereer al je films opnieuw en exporteer deze in de nieuw gekozen map op je PC.
*. Kopieer vervolgens de inhoud van de map naar exact dezelfde lokatie waar je voorheen yaDIS liet exporteren en overschrijf alle bestaande files.
*. Kies nu de Watched template.
*. Genereer alle films die je inmiddels bekeken hebt door ze te selecteren met ingedrukte Ctrl knop.
*. Eventueel moet je met de rechter muisknop op 1 van die geselecteerde films klikken en Opnieuw Laden kiezen.
*. Laat yaDIS opnieuw exporteren.
*. Ga naar je export map op je PC, open de map 00, open de map 99 en kopieer nu alleen de films die je net opnieuw geexporteerd hebt naar je Dune en overschrijf de bestaande.

*. Herhaal het bovenstaande met eventuele TV Series, je gaat dan in de laatste stap naar map 01, open de juiste TV Serie map, open de seizoen map en kopieer de juiste episode map naar je Dune en overschrijf de bestaande.

Je hebt nu een gemixte yaDIS indexering op je Dune ( of NAS ) met Watched en Unwatched banners in je overzichten en moviesheets.

Het is wel extra werk maar als je het een paar keer gedaan hebt is het een peuleschil.

Download dit

Voor iedereen die dit menu wel wat vind maar niet het Watched en Unwatched wil gaan bij houden. Je vind hieronder een template zonder de banners..

Download deze

Vergeet niet de bijgeleverde fonts te installeren om het zelfde lettertype te verkrijgen in het hoofdmenu en op je moviesheets. :P

Have Fun ermee.. 8)

Edit:
Voor de allereerste downloaders:
In de Watched template ontbrak de afbeelding submenubar.png. Iedereen die met deze template bij exporteren een foutmelding ziet, even de nieuwe download halen of je zet zelf de afbeelding submenubar.png over vanuit de Unwatched template naar de Watched map.

[ Voor 42% gewijzigd door WD-Medic op 19-04-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

stokmeister schreef op zondag 06 april 2014 @ 14:16:
Ik heb een probleem met mijn dune smart h1.
Op willekeurige momenten valt hij uit, soms na een uur maar vaak ook na 10 minuten.
Ik heb de speler al terug gezet naar de fabrieksinstellingen, maar dat werkt dus ook niet.
Ik heb daarna ook weer de nieuwste firmware (140223_0132_b6) geinstalleerd, ook dat werkt niet.
Misschien dat iemand nog een ander idee heeft??
Blijft ie uit of is het alleen een snelle reset? (stroomkabel probleem?) Is het misschien een hitte probleem? (harde schijf die overhit raakt omdat de ventilator/warmte niet goed afgevoerd wordt?) Speelt het al langere tijd of spontaan komen opzetten. En valt je speler nog onder garantie?

@WD-Medic hulde voor je harde werk aan dit project en het zo duidelijk delen met iedereen! _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door rockhopper op 06-04-2014 14:40 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
Hij blijft uit, en ik heb de harde schijf er al uit gehaald.
De stekker net even gecontroleerd en er op nieuw in gedaan, maar zit er vrij stevig in, ook een ander stekkerblok geprobeerd maar mocht niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
stokmeister schreef op zondag 06 april 2014 @ 14:45:
Hij blijft uit, en ik heb de harde schijf er al uit gehaald.
De stekker net even gecontroleerd en er op nieuw in gedaan, maar zit er vrij stevig in, ook een ander stekkerblok geprobeerd maar mocht niet helpen.
Ik heb nu de utp kabel verwisseld voor een andere, en het probleem lijkt verholpen.
Heel apart, maar zo lang het werkt ben ik nog tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hopelijk is het probleem opgelost dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Ziet er heel mooi uit WD-medic! Het wordt steeds beter. Ik heb helaas door verbouwingen nog steeds geen tijd gehad om deze template in te stellen op mijn Dune (ook nog niet gedownload dus ik hoor niet bij die 14). Maar dit ziet er echt goed uit!
Keep up the good work!

[ Voor 11% gewijzigd door Binnetie op 08-04-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ziet er inderdaad erg mooi uit!
Denk dat ik die binnenkort zonder Watched ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Voor die mensen die het Watched en Unwatched iets te veel van het goede vinden en het niet voor elkaar krijgen de cover en episode frames te hernoemen heb ik een "gewone" template gepost. Ik heb hiervoor het bericht aangepast.

In het geval je de gebruikte achtergronden niet helemaal naar je smaak vind kan je background.jpg 1 t/m 4 vervangen.
  • background.jpg is de menu achtergrond.
  • background2.jpg is niet in gebruik (reserve voor b.v. concerten of audio).
  • background3.jpg is de film overzicht achtergrond.
  • background4.jpg is de tv serie overzicht achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 21:43
Kan iemand mij vertellen welke firmware versie de laatste is met de YouTube app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik draai bij mijn weten de laatste versie met YouTube app, maar ik ben niet 100% zeker dat het de meest recente is die nog wel YT heeft.
Dat is versie 121018_0846. Mocht er nog een nieuwere zijn die wel YT heeft hoor ik dat graag van derden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Ik denk dat ik binnenkort maar afscheid ga nemen van het Dune platform.

Ben nu een tijdje aan het stoeien met een Raspberry PI versie B
Nu de laatste beta versie van XBMC Gotham hier op gezet en wauw dit draait als een tiet en geeft zoveel meer mogelijkheden!

De Crew van Dune doet weinig tot niets meer aan vernieuwing en de prijzen die ze rekenen voor hun producten zijn fors.
Begrijp me goed...tot een jaar of 3 geleden was Dune Top of the Bill maar nu worden ze door allerlei nieuwe ontwikkelingen zowel links als rechts ingehaald. (Chromecast,Netflix,Spotity, XBMC)

Jammer

[ Voor 3% gewijzigd door loneranger56 op 12-04-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genlulhannes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 09:42
Hoi WD-medic, mooie templates!!
Heb je vorige versie in gebruik zal deze ook weer installeren, al doe ik het wel nog met de how too;-)
Ik heb alleen het probleem, misschien heb ik eroverheen gelezen, dat de foto map en mijn muziekmap alleen maar mapjes weergeeft en de inhoud zie ik op mijn schermpje van mijn dune max. Die hoesjes die je zo mooi weergeeft op je screenshots heb ik niet. Een tip zou welkom zijn.

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

@WD_Medic. Super bedankt voor die Alaska skin! Ben er erg happy mee en net het hele spul goed gezet voor mijn Dune.

Nu kom ik alleen 3 dingen tegen waarvan ik niet weet hoe ik die op kan lossen.

De 1e is dat bij de Series het icon van Miami Vice veels te groot is in vergelijk met de andere iconen:
MiamiVice

Wat ik ook kies binnen Yadi aan icon, hij blijft hetzelfde formaat en dezelfde icon (een andere selecteren helpt dus niks, waarschijnlijk omdat Yadis dat ergens anders vandaan haalt???)

Het volgende is dat ik bij de films graag de boel wat hoger zou willen laten starten (de tekst van Films bovenin hoeft van mij dus niet echt):
films

Kan ik zelf ook iconen maken in het startscherm? Ik heb bijv een hele riedel aan Pilotseye video's, die zou ik graag in een eigen categorie terug willen zien met een eigen hoofdmenu keuze. Ik bedoel dan dus in dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2dhdymd.jpg

Is dat mogelijk en zo ja...hoe?

Voor de rest ...keep up the good work! Ik hou je postings goed in de gaten :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tallguy op 12-04-2014 15:31 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
genlulhannes schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 13:53:
Hoi WD-medic, mooie templates!!
Heb je vorige versie in gebruik zal deze ook weer installeren, al doe ik het wel nog met de how too;-)
Ik heb alleen het probleem, misschien heb ik eroverheen gelezen, dat de foto map en mijn muziekmap alleen maar mapjes weergeeft en de inhoud zie ik op mijn schermpje van mijn dune max. Die hoesjes die je zo mooi weergeeft op je screenshots heb ik niet. Een tip zou welkom zijn.

gr.
Audio en Foto's kunnen niet door yaDIS geindexeeerd worden dat is het 1e probleem wat we tegen komen. Op zich is hier geen nood daar de Dune dit heel goed zelf kan. In het hele yaDIS gebeuren zetten we dus enkel en alleen een verwijzing (snelkoppeling) naar de map op b.v. de NAS met daarin alle muziek apart per CD in submappen.

Na het kiezen van b.v. Audio verlaten we dus meteen yaDIS en zijn we direct in de NAS omgeving aangekomen. We wat nu willen is een soortgelijk uiterlijk als we in Films hebben. Hiervoor heb ik zelf Dune Explorer gebruikt ( template staat ook bij de downloads ) en heb de Audio map op de NAS een eigen background.jpg en dune_folder.txt gegeven, geen icon.aai aangezien die al in de skin map staat. Daarna met Dune Explorer elke muziek CD submap verwerkt om daarin een background.aai, dune_folder.txt en icon.aai te krijgen.

Wanneer je dit achter de rug hebt dan heb je in Audio hetzelfde beeld.

Voor foto's geldt eigenlijk hetzelfde alleen hiervoor heb ik zelf achtergrondjes, dune_folder.txt en icoontjes gemaakt. Na deze in elke foto submap te hebben geplaatst werkt dit op dezelfde manier als Audio.
Tallguy schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 15:30:
@WD_Medic. Super bedankt voor die Alaska skin! Ben er erg happy mee en net het hele spul goed gezet voor mijn Dune.

Nu kom ik alleen 3 dingen tegen waarvan ik niet weet hoe ik die op kan lossen.

De 1e is dat bij de Series het icon van Miami Vice veels te groot is in vergelijk met de andere iconen.

Wat ik ook kies binnen Yadi aan icon, hij blijft hetzelfde formaat en dezelfde icon (een andere selecteren helpt dus niks, waarschijnlijk omdat Yadis dat ergens anders vandaan haalt???)

Het volgende is dat ik bij de films graag de boel wat hoger zou willen laten starten (de tekst van Films bovenin hoeft van mij dus niet echt).

Kan ik zelf ook iconen maken in het startscherm? Ik heb bijv een hele riedel aan Pilotseye video's, die zou ik graag in een eigen categorie terug willen zien met een eigen hoofdmenu keuze. Ik bedoel dan dus in dit scherm.

Is dat mogelijk en zo ja...hoe?

Voor de rest ...keep up the good work! Ik hou je postings goed in de gaten :)
1. Ja ik zie het die banner is te groot. Het enige dat ik zo snel kan bedenken is dat yaDIS deze in de programma map heeft staan in een afmeting van een vorige template. Wat je kan doen is de serie Miami Vice in yaDIS aan klikken met de rechtermuisknop en dan kiezen voor Opnieuw Laden. Na het exporteren moet je dan eens kijken in de map van Miami Vice hoe icon.aai eruit ziet en die opnieuw in de serie map zetten. Kies eventueel een nieuwe banner in yaDIS, toepassen/verwerken, exporteren en kopieren naar de skin.

2. Alle beelden staan op die hoogte ivm het gebruik van de Weather Widget. Gebruik je die niet dan kan idd het geheel omhoog. Open de map Films van de skin, hierin staat een dune_folder.txt. Zoek de regel content_box_y=310. Door het getal lager/kleiner te maken gaat de content box omhoog in pixels. Je kan hier dus zelf mee rommelen totdat het naar je zin is. NA wijzigen opslaan en de skin op je Dune even opnieuw laden of het beeld van de map Vernieuwen via de Optie knop op je AB.

Dit kan dus ook in de TV Serie map aangezien dat hetzelfde werkt.

Bij de downloads vind je ook een psd voor de map achtergronden. Hiermee kan je de tekst Films / TV Series enz weghalen, opnieuw opslaan als background.jpg en in de skin plaatsen.

3. Ja dat kan ook. Ik heb ook bij de eerste post een psd gezet waar je je eigen menu mee kunt samenstellen. Dat wil zeggen de afbeeldingen en de bijbehorende tekst wijzigen, hierbij wel goed op de map volgorde letten. Dan per afbeelding opslaan als png en omzetten naar icon.aai. Vervolgens plaats je het geheel weer in de skin die je voorzien hebt van een extra map met b.v. de naam Pilotseye Video.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

WD-Medic schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 16:23:
[...]
1. Ja ik zie het die banner is te groot. Het enige dat ik zo snel kan bedenken is dat yaDIS deze in de programma map heeft staan in een afmeting van een vorige template. Wat je kan doen is de serie Miami Vice in yaDIS aan klikken met de rechtermuisknop en dan kiezen voor Opnieuw Laden. Na het exporteren moet je dan eens kijken in de map van Miami Vice hoe icon.aai eruit ziet en die opnieuw in de serie map zetten. Kies eventueel een nieuwe banner in yaDIS, toepassen/verwerken, exporteren en kopieren naar de skin.

2. Alle beelden staan op die hoogte ivm het gebruik van de Weather Widget. Gebruik je die niet dan kan idd het geheel omhoog. Open de map Films van de skin, hierin staat een dune_folder.txt. Zoek de regel content_box_y=310. Door het getal lager/kleiner te maken gaat de content box omhoog in pixels. Je kan hier dus zelf mee rommelen totdat het naar je zin is. NA wijzigen opslaan en de skin op je Dune even opnieuw laden of het beeld van de map Vernieuwen via de Optie knop op je AB.

Dit kan dus ook in de TV Serie map aangezien dat hetzelfde werkt.

Bij de downloads vind je ook een psd voor de map achtergronden. Hiermee kan je de tekst Films / TV Series enz weghalen, opnieuw opslaan als background.jpg en in de skin plaatsen.

3. Ja dat kan ook. Ik heb ook bij de eerste post een psd gezet waar je je eigen menu mee kunt samenstellen. Dat wil zeggen de afbeeldingen en de bijbehorende tekst wijzigen, hierbij wel goed op de map volgorde letten. Dan per afbeelding opslaan als png en omzetten naar icon.aai. Vervolgens plaats je het geheel weer in de skin die je voorzien hebt van een extra map met b.v. de naam Pilotseye Video.

:D
Bedankt voor je snelle reactie.
Dat van Miami Vice had ik al geprobeerd, map weghalen, andere skin kiezen, wat dan ook. Daarom snap ik dit ook niet. Normaal gaat dit wel goed, maar alleen bij deze niet. Het icoon heeft ook hetzelfde formaat als de rest die je daar ziet.
EDIT: met een Dune 303d gaat het wel goed. het probleem zit in de Dune 101. 8)7

2. Merci, dat gaat me wel lukken.

3. Die files had ik gedownload, maar...waar pas ik die boel mee aan? PSD is dat Photoshop? :?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Ja psd is voor photoshop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik kom erachter dat ik nog firmware heb van februari 2013. Intussen zijn er al weer wat updates geweest. Met name kwam ik problemen tegen met het afspelen van BD-lite en 3D, maar waar kan ik een changelog vinden van de firmware-versies die er na zijn uitgekomen?
De speler doet het perfect en ik las dat de nieuwste firmware-versies iets met een klok had die in de weg zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Welk model heb je? De changes voor de HD Max zijn bijvoorbeeld hier te zien, al bevat niet elke update een changelog.

Er is inderdaad sinds enkele versies een probleempje met de klok-widget die bijvoorbeeld in yaDIS rechtsboven blijft staan. Niet heel hinderlijk en op te lossen door in je dune_folder.txt te rommelen, maar het blijft er tot nu toe maar in zitten.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb een HD TV303D, wat ik merk bij 3D films is dat ik soms wel eens 4 regels ondertiteling heb.

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMAG4090_zpswdxhdw7m.jpg
Dit zit niet in de release want die komt van een goede releasegroup, ook bij andere 3D film viel me dit op.

De laatste releasenotes die ik zie dateren van 2012.

[ Voor 8% gewijzigd door Binnetie op 15-04-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
In mijn ogen best wel een nonargument.
Het ligt niet aan de releasegroup want dat is een goede.

Krijg je het ook wanneer je dit bestand op de pc opent?

Krijg je het alleen bij embedded subs, of alleen bij externe en zo ja, bij welke extensie.
En was dat bij die andere 3D film ook met dezelfde subs bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dit is via de emmbedded subs. Maar ook een retail 3D film geeft soms meerdere regels ondertiteling, want dat wilde ik juist uitsluiten.
In het bovengenoemde voorbeeld valt de ondertiteling soms even weg of blijft iets langer hangen waardoor de komende zin er doorheen komt. Als dat echt met de film te maken had dan was er wel een proper release uitgebracht.
Ik ga vanavond nog eens even testen op een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 22:29
Ik heb de Dune HD TV-303D. Hiermee kan je helaas geen Blu-Ray Iso's bekijken maar wel een uitgepakte ISO (BDMV). Ik krijg echter geen BD-Lite menu wat aangegeven is als ik deze map in ga. Weet iemand wat ik fout doe, en wanneer dat menutje precies moet verschijnen? Er staan in de uitgepakte iso map een heleboel mappen (AUXDATA, BACKUP, BDJO, CLIPINF, JAR, META, PLAYLIST, STREAM) en 2 .bdmv bestanden genaamd index.bdmv & MovieObject.bdmv. Kan iemand mij vertellen wat ik precies moet doen?

Alvast super bedankt, aangezien ik al een paar dagen aan het klooien ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
In de Stream map staan de video bestanden (.m2ts).
  • Op de meeste Bluray schijven is de hoofdfilm het grootste bestand wat je in die Stream map vinden kunt en daar heb je dus genoeg aan. Haal dit bestand eruit, geef het de goede naam b.v. de filmnaam en zet het op je NAS of schijf.
  • Er zijn echter ook Bluray die de hoofdfilm verdeeld hebben over diverse m2ts bestanden en die zul je eerst moeten samenvoegen met een van de vele freeware programma's die er te vinden zijn. Je kunt ook kiezen voor een eventuele beschikbare Remuxed AVCHD, hierin vind je slechts 1 m2ts omdat iemand het al voor je heeft gedaan ...
De rest van de bluray meuk gooi je weg en je hebt ook geen gedoe met BD-lite enz aangezien de Dune m2ts gewoon aan kan als elk ander video bestand dat in de video codec ondersteuning past.

Daarna is het alleen nog op de Dune openen/starten en kijken aangezien in 1 enkel m2ts bestand alle meegeleverde audio streams en subs zitten. In het geval dat er geen NL bij zit werkt een externe srt met dezelfde naam ook prima deluxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Heb net de Dune hd TV303D binnen maar connecten met de synology is een probleem.
Ziet mijn nas wel maar krijg de melding dat hij leeg is??
Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Al gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je gevonden, en wat was de oplossing voor je probleem. Is altijd wel handig om dat te posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:54:
[...]

Wat heb je gevonden, en wat was de oplossing voor je probleem. Is altijd wel handig om dat te posten
Ik denk dat hij gewoon de startpost gelezen heeft, daar staat eea perfect uitgelegd.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 22:29
WD-Medic schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 10:58:
In de Stream map staan de video bestanden (.m2ts).
  • Op de meeste Bluray schijven is de hoofdfilm het grootste bestand wat je in die Stream map vinden kunt en daar heb je dus genoeg aan. Haal dit bestand eruit, geef het de goede naam b.v. de filmnaam en zet het op je NAS of schijf.
  • Er zijn echter ook Bluray die de hoofdfilm verdeeld hebben over diverse m2ts bestanden en die zul je eerst moeten samenvoegen met een van de vele freeware programma's die er te vinden zijn. Je kunt ook kiezen voor een eventuele beschikbare Remuxed AVCHD, hierin vind je slechts 1 m2ts omdat iemand het al voor je heeft gedaan ...
De rest van de bluray meuk gooi je weg en je hebt ook geen gedoe met BD-lite enz aangezien de Dune m2ts gewoon aan kan als elk ander video bestand dat in de video codec ondersteuning past.

Daarna is het alleen nog op de Dune openen/starten en kijken aangezien in 1 enkel m2ts bestand alle meegeleverde audio streams en subs zitten. In het geval dat er geen NL bij zit werkt een externe srt met dezelfde naam ook prima deluxe.
Bedankt voor je reactie. Dat is mij nu idd gelukt door het grootste bestand te openen. Volgende probleem dat ik nu ervaar is dat ik het beeld niet op de juiste 3d weergave krijg. Krijg of het beeld in 2e gehakt (horizontaal) op de tv. Dus het bovenste gedeelte onder en onderste gedeelte boven. Of precies hetzelfde maar dan links en rechts omgedraaid. (heb alle instellingen op zowel DUNE HD-TV303d als Philips tv nagelopen). 3d MKV's speelt hij wel prima. Zonder problemen. Iemand misschien een tip voor mij hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
OK het gaat om 3D ... de omschrijving die ik eerder neer gezet heb werkt dus alleen voor gewone ( 2D ) bestanden.

Wanneer het gaat om 3D vind je in de Stream map een submap met de naam SSIF. Wanneer deze niet meegenomen word werkt voor m2ts het hele 3D gebeuren blijkbaar niet. Hoe je dit verder kan oplossen kan ik je helaas niet zo snel uitleggen maar waarschijnlijk zal je met een tool het een en ander moeten doen en de boel samenvoegen tot een nieuw bestand..

Afbeeldingslocatie: http://i56.photobucket.com/albums/g185/joshua1964/2012-11-14_214851.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaT schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:59:
[...]

Ik denk dat hij gewoon de startpost gelezen heeft, daar staat eea perfect uitgelegd.
Even offtopic. Je weet net zo goed als ik dat indien iemand een probleem ergens heeft, dit hier meldt, vervolgens zegt dat het probleem is opgelost. Hij/zij gewoon even verteld wat hij/zij dan heeft gedaan om het op te lossen.

' Denken dat..' is wel erg vrijblijvend en nietszeggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:57
Hallo,ik ga mij dit weekend ook een dune nml. de base3d aanschaffen,ook heb ik al veel gelezen over yadis en al gedownload maar hij kan voorlopig nog niks met mijn films en tvseries op mijn nas.
Kan dat komen doordat de dune nog niet aanwezeig is?
Verder wil ik vragen of het een beetje goeie combo gaat worden om hem aan te sluiten op mijn denon x2000 via hdmi?
Ik heb nu een rppi maar dat is net een beetje te beperkt maar die hou ik erbij voor nood,en kan die goed overweg met mijn harmony one touch?
Ik denk dat ie voorderest wel gewoon mijn bluray rips en mijn hd films en series prima af zal spelen en 3d is gelijk een mooie aanvulling voor de toekomst.
Graag jullie ervaringen tips in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:54:
[...]

Tweaker waarmee ik geruild heb heeft mij geholpen via mail...ok _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

*zwaar offtopic* wel informatief Theodor, maar we willen hier graag allemaal wat van leren. Met andere woorden enige uitleg over de oplossing (de uitvoering daarvan dus ;) ) is hetgeen we graag willen weten. Maar goed.

@ikkeenjij36 Voor Yadis heb je inderdaad een dune nodig, zonder dune geen "interface". Het programma moet natuurlijk wel weten waar de dune in kwestie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
rockhopper schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 23:32:
*zwaar offtopic* wel informatief Theodor, maar we willen hier graag allemaal wat van leren. Met andere woorden enige uitleg over de oplossing (de uitvoering daarvan dus ;) ) is hetgeen we graag willen weten. Maar goed.

@ikkeenjij36 Voor Yadis heb je inderdaad een dune nodig, zonder dune geen "interface". Het programma moet natuurlijk wel weten waar de dune in kwestie is.
Ok prima en heeft de dune ook nog opslag voor zichzelf nodig?
Of kan ik een map maken op mn nas ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Theodor schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 22:20:
Tweaker waarmee ik geruild heb heeft mij geholpen via mail...ok _/-\o_
Ja, maar deel de oplossing van het probleem zodat we er allemaal iets aan kunnen hebben.
Voor Yadis heb je inderdaad een dune nodig, zonder dune geen "interface". Het programma moet natuurlijk wel weten waar de dune in kwestie is.
Als je Yadis op je pc/laptop hebt staan kun je er wel al prima mee aan slag gaan volgens mij; ook zonder dat je de Dune reeds in huis hebt staan. Het programma moet weten waar de films staan en waar de index naar toe geëxporteerd moet worden. Dat kan prima zonder de Dune zelf.
ikkeenjij36 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 23:43:
Ok prima en heeft de dune ook nog opslag voor zichzelf nodig?
Of kan ik een map maken op mn nas ervoor?
Dat is aan jou om te kiezen. Je kan de door Yadis gemaakte index exporteren naar een USB stick die je in de Dune stopt of naar een map op de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor

Nou het probleem was dat ik even een logitech one ab geleend had omdat die andere tweaker vergeten was de ab mee te sturen, en ja de knoppen op een logitech zitten nu eenmaal anders dan op de orginele ab.
Bleek de menu knop te zijn.
Kon het dropdown menu niet vinden om iets toe te voegen.
Wat ik wel raar vond is dat ik smb moest connecten nfs lukte me niet...naar de nas toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Theodor schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:10:
Wat ik wel raar vond is dat ik smb moest connecten nfs lukte me niet...naar de nas toe.
Om NFS te kunnen gebruiken moet je aan de kant van de NAS wel de nodige zaken goed ingesteld hebben dus daar zou ik het probleem zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
NFS heeft tot nu toe gewerkt met alle mediaspelers die ik erop heb gehad , en dat zijn er heel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theodor schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:44:
NFS heeft tot nu toe gewerkt met alle mediaspelers die ik erop heb gehad , en dat zijn er heel wat.
Als je zeker weet dat op je NAS alle settings voor NFS goed zijn, dan helpt wellicht dit filmpje om de NFS op je Dune goed in te stellen.

Wel vraagt even de map aandacht. Als voorbeeld staan er films op mijn NAS in: volume1/moviesnas
Als je nu na het invullen van de server de map in gaat vullen, dan wordt dat: /volume1/moviesnas
Dus vergeet niet de '/ ' in het pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Theodor schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:44:
Oké. Verder eens met Heppieboeddah, padnaam is kritisch en moet 100% goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Weet ook iemand hoe ik minder icoontjes op het scherm krijg met yadis, zodat het weer icoonje weer zichtbaar word..
In dune folder txt staat num_cols=1
num_rows=1 , moet ik daar iets veranderen..
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Theodor, even je vraag ontleden je wilt minder icoontjes op je scherm zodat er weer een ander icoontje zichtbaar word?

Je hebt het over een dune_folder.txt maar zegt er niet bij uit welke (yaDIS) map. Daar komt bij dat num_cols=1 het aantal kolommen bepaald en num_rows=1 het aantal rijen ... dit getal kan niet lager dan 1 dus hier mee zal je het niet voor elkaar krijgen. Je hebt immers met deze instelling maar 1 icoon/afbeelding in beeld.

Met andere woorden ... ik wil je best van een goed antwoord voorzien maar wat is je vraag nu precies? Misschien iets meer details en eventueel een screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik denk dat hij het over "het weer" (the weather) icoontje heeft, als ik het goed lees. Maar het staat niet heel lekker geschreven inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Ahh ja, nu zie ik het ook, het weer weer zichtbaar maken... :P

@Theodor, in de Settings zet je de Meteo gegevens in beeld op Ja, vervolgens een van de latere firmware versies installeren en dan staat de Weather Widget standaard op Aan. In dune_folder.txt van de diverse mappen hoeft hier niets extra's voor geregeld te worden. Wil je het juist in een bepaalde map Uit hebben dan zet je voor die map in dune_folder.txt de regel paint_widget=no

Staan alle icoontjes in beeld te hoog waardoor de Weather Widget er achter blijft "zitten" dan moet je de inhoud box lager in beeld zetten. Dit doe je met x en y in de volgende regels..

num_cols=1
num_rows=1
content_box_x=0
content_box_y=350

content_box_width=1920
content_box_height=480
content_box_padding_left=0
content_box_padding_right=0
content_box_padding_top=0
content_box_padding_bottom=0

Vervolgens maak je de inhoud box ook iets kleiner zodat het beeldvullend blijft ...

num_cols=1
num_rows=1
content_box_x=0
content_box_y=350
content_box_width=1920
content_box_height=480

content_box_padding_left=0
content_box_padding_right=0
content_box_padding_top=0
content_box_padding_bottom=0

Zo kan je het beeld zelf indelen naar je wensen.

[ Voor 50% gewijzigd door WD-Medic op 02-05-2014 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Ah mooi dat bedoelde ik ..bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Hallo vandaag de dune base 3.0 aangschaft en vanavond als de dames naar bed zijn ff stoien ermee.(gtst mag niet gemist worden).
Dus even gauw een vraagje over yadis.
Heb een map yadis op mn nas gemaakt,geshared met samba en nfs rechten voor guest erop gezet.
Moet ik die nu als map aanwijzen voor de dune in yadis?
Zo ja hoe moet ik die dan benaderen/opslaan in de dune?
Sorry voor de noob vragen maar het is mijn 1e dune.

[ Voor 14% gewijzigd door ikkeenjij36 op 02-05-2014 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Op mijn nas heb ik een map films met elke film in een aparte map.
Nu maak in die map ook een map met de naam yadis.
Nu verwijs ik het yadis programma naar die die map.
Wel even je nas mappen als drive z in windows anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Nou ff lopen spelen maar wat een geweldig apparaat
Past mooi bij de rest van ht spullen en na wat instellingen aanpassen worden ook al mijn mt2s files weergegeven en loopt mooi door.
Enigste wat ik nog niet voor elkaar krijg is nfs shares benaderen.
Of dat een probleem vd dune is of van mijn nas moet ik nog ff uitzoeken maar tot nu toe alleen maar positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Dat staat een paar topics naar boven met een youtube filmpje erbij hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Theodor schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 11:52:
Dat staat een paar topics naar boven met een youtube filmpje erbij hoe het moet.
Intussen gevonden,het lag aan mijn instellingen op mijn nas.
Had niet het complete pad ingevuld.
Echter nog een andere vraag,de dune is nog niet zichtbaar in het netwerk hij is wel zichtbaar in het werkverkenner vd dune maar niet in mijn thuisnetwerk.
Waar moet ik dat aanpassen?
En nog 1 vraag,heb er een hdd ingstopt en de dune ziet die ook maar hij zoet hem als 2 hdd een gedeeelte kunnen formateren via dune alleen het eerste stuk niet.
Ik wil hem formateren via de dune en dan gebruiken voor system storage enz.

[ Voor 42% gewijzigd door ikkeenjij36 op 03-05-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe je HDD in te richten met system storage etc: dat vindt je hier

De Dune in de netwerkomgeving kan je hier vinden als het om een bak met Windows7 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 12:19

spanx

_Sp[A]nX_

mijn dune prime 3.0 start niet meer op..... geeft een hoge toon.....

heb de blu-ray drive al losgekoppeld maar geen oplossing.... alle elco's zien er goed uit.....

wat kan het probleem zijn? heb wel de laatste beta firmware gisteren of eergisteren er op gezet... kan het daar aan liggen?

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 15:39
Onwaarschijnlijk. Haal de stroom er eens af voor een tijdje, maar ik denk dat het over en uit is me de speler.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 14:09:
Hoe je HDD in te richten met system storage etc: dat vindt je hier

De Dune in de netwerkomgeving kan je hier vinden als het om een bak met Windows7 gaat.
Harstikke bedankt voor dit antwoord nu is alles gelukt en ben een happy new user vd dune base 3d.enige waar ik nog een beetje mee worstel is yadis en musicnaizer maar daarvoor zal ik me eerst nog even verder verdiepen in dit forum.
Wat een gweldig mooi beeld komt hier uit zeg zelfs op een wat ouder bravia lcd scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Hallo ik heb het probleem dat met de laatste beta8 van 25 04 de audio niet goed meer doorgestuurd.
Met de beta6 en beta8 van 2304 werkte het wel.
Neer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, geen last van. Misschien iets met je instellingen bij audio?

Verwijderd in "[Mediaplayer] HDi Dune (Base/Prime/Max/Duo/Smart) - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Nou de audio lag aan mijn eigen instellingen.
Stom maar al diende leert men.
Nog even wat anders had vorige week een hdd erin gestopt en daar de yadis folder opgezet.
Nu klaagde mn vrouw dat de dune erg bromde en warm wrrd en ik trek de hdd eruit en ja hoor brom weg en warmte na 5 min. Ook minder.
Het gaat om een samsung 640 gb schijf.
Wat is nu het beste alternatief?
Usb in de achterkant of een class 10 sdhc kaartje erin?
Heb nu natuurlijk ook geen system storage meer behalve t flash geheugen?
Ik heb overigens een base3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:37

servies

Veni Vidi Servici

ikkeenjij36 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 23:24:
Nou de audio lag aan mijn eigen instellingen.
Ik weet niet wat je probleem was maar op de een of andere manier geeft mijn Dune Smart D1 alleen maar stereo door over HDMI. Mijn Amino van Lijbrandt doet netjes 5.1 wanneer dat zo wordt uitgezonden en dat wordt dan mooi naar m'n receiver doorgestuurd vanaf de TV (Samsung 40ES7000). Als het signaal van m'n Dune komt heb ik alleen stereo... SP/DIFF is wel 5.1 dan, maar dat loopt totaal niet synchroon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

servies schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 10:23:
[...]

maar op de een of andere manier geeft mijn Dune Smart D1 alleen maar stereo door over HDMI.
Vermoed dat de audio-instellingen ook niet goed staan. Kijk eens naar het plaatje in deze post

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2014 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Halo nog even een vraagje.
Ik heb de hdd eruit gegooid.
Teveel herrie en warmte.
Uit al mijn folders de dune folder eruit enz.
Nu als ik verbinding met mn nas folder films maak krijg ik maar 3 folders te zien van films
Yadis zappiti mcim enz niet meer ingesteld.
Nu dus alleen bij de map films alleen maar de 3 films die yadis heb kunnen vinden met mijn films.
Ik verbind met nfs.
Dus geen folderstructuur meer te zien zoals bij muziek en series.
Wat moet ik doen om het weer goed te krijgen?
Heb al verschillende keren naar fabrieks instellingen gedaan maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
ikkeenjij36 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 23:24:
Usb in de achterkant of een class 10 sdhc kaartje erin?
Heb nu natuurlijk ook geen system storage meer behalve t flash geheugen?
USB erin voor systeemopslag en een SD kaartje erin voor yaDIS ... heb ik ook en dat werkt primadeluxe.
ikkeenjij36 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 22:38:
Nu als ik verbinding met mn nas folder films maak krijg ik maar 3 folders te zien van films
Yadis zappiti mcim enz niet meer ingesteld.
Nu dus alleen bij de map films alleen maar de 3 films die yadis heb kunnen vinden met mijn films.
Ik verbind met nfs.
Dus geen folderstructuur meer te zien zoals bij muziek en series.
yaDIS en soortgenoten draaien op zich zelf, eenmaal in die omgeving vind je daar in een mooie interface (GUI) snelkoppelingen naar de mappen/bestanden die jij in de settings van b.v. yaDIS hebt opgegeven. In de eigenlijke mappen van je films of muziek kom je dus niet. Niet meer dan logisch dat je nu de yaDIS GUI niet ziet. Met NFS moet het mogelijk zijn dat je yaDIS enz op je NAS zet. Laat de Dune naar die (yaDIS) map gaan en openen om de mooie grafische omgeving te kunnen zien en te gebruiken.
Maar zoals ik hierboven al neerzet je kan ook een SD kaart in de Dune plaatsen en daar yaDIS opzetten. Het is dus maar wat je zelf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WD-Medic schreef op zondag 11 mei 2014 @ 12:03:
[...]

USB erin voor systeemopslag en een SD kaartje erin voor yaDIS ... heb ik ook en dat werkt primadeluxe.

[...]

yaDIS en soortgenoten draaien op zich zelf, eenmaal in die omgeving vind je daar in een mooie interface (GUI) snelkoppelingen naar de mappen/bestanden die jij in de settings van b.v. yaDIS hebt opgegeven.[..]
Als ik hem goed begrijp heeft hij nog slechts 3 films over. Dat zou betekenen dat hij de rest kwijt is?!

Dat zou kunnen indien de dune-interface op dezelfde locatie heeft gezet als de media?!

Heb trouwens nog een vraagje aan jouw. In de Yadis-interface zie je bij de film rechts boven een filmrolletje met daaronder 'play'. Hoe krijg je dat weg. Indien nodig plaats ik wel even een screenshot.. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/mrtye1.png

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2014 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2014 @ 12:08:
Als ik hem goed begrijp heeft hij nog slechts 3 films over. Dat zou betekenen dat hij de rest kwijt is?!

Dat zou kunnen indien de dune-interface op dezelfde locatie heeft gezet als de media?!
Ah ja slechts 3 films over .. :P .. weer te snel geweest/gelezen ... idd dat zou kunnen door een opruiming van yaDIS vandaar dat ik ze liever gescheiden hou van elkaar.
Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2014 @ 12:08:
Heb trouwens nog een vraagje aan jouw. In de Yadis-interface zie je bij de film rechts boven een filmrolletje met daaronder 'play'. Hoe krijg je dat weg. Indien nodig plaats ik wel even een screenshot.. ;)
Ik begrijp dat je dat icoontje en het woordje Play kwijt wil.

Het eerste dat ik verzinnen kan is dat je in de map van de gebruikte yaDIS template kijkt hiervoor. In de map van die template moet een bestandje template.xml staan. Kijk ook even in de map van de template hoe dat filmrol icoontje heet en zoek de regel op in template.xml waarin dat icoontje vermeld staat. Heb je dat gevonden dan moet daar onder ook de regel staan die er voor zorgt dat er met gewone tekst of met een afbeelding het woordje Play komt te staan. Is het een afbeelding kijk dan voor de zekerheid ook nu weer even in de map van de template voor de naam van de Play afbeelding.

Hoe haal je dat uit beeld?

De gebruikte regels met xml code haal je niet meteen weg uit template.xml maar je zet ze beter eerst even uit door er <!-- voor te zetten en --> erachter.

Je krijgt dan iets van <!--<image type="poster" x="50" y="570" width="313" height="470" />-->
Daarna template.xml opslaan en in yaDIS een film of serie opnieuw genereren/indexeren door met rechts te selecteren en kiezen voor Opnieuw Laden.

Geeft dit alles het gewenste resultaat dan kan je ervoor kiezen de gewijzigde regels weg te halen maar je kan het ook zo laten staan in template.xml..

Kom je er niet doorheen vermeld dan even welke template je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Hallo na alle paginas een keer gelezen te hebben(erg veel)
Ben ik er nog steeds niet achter waarom mijn bas3d geen subs afspeelt.
De interne(engels) in een mkv file werken maar de externe die ik via via binnen heb gehaald ziet ie bij netwerk verkenner wel in de seizoen map maar ik kan ze niet selecteren.
Wie kan mij hierbij helpen?
De namen zijn identiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WD-Medic schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:19:
[...]

Ik begrijp dat je dat icoontje en het woordje Play kwijt wil.

[...]

Kom je er niet doorheen vermeld dan even welke template je gebruikt.
De template die ik gebruik, is de 'origins' standaard van FredL zelf..:-)

Heb het idee dat het ook niet in de template van Yadis zit, maar meer met de optie in de Dune zelf waarbij je iets moet veranderen. Zoals i.e de weerwidget die je ook in de screener ziet. Heb me al suf zitten zoeken, echter kan niet zo 1,2,3 iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

ikkeenjij36 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:48:
Hallo na alle paginas een keer gelezen te hebben(erg veel)
Ben ik er nog steeds niet achter waarom mijn bas3d geen subs afspeelt.
De interne(engels) in een mkv file werken maar de externe die ik via via binnen heb gehaald ziet ie bij netwerk verkenner wel in de seizoen map maar ik kan ze niet selecteren.
Wie kan mij hierbij helpen?
De namen zijn identiek
Wat voor formaat bestanden heb je geprobeerd? 1080p en externe subs geven vaker problemen. Is het met nog geen enkele test gelukt? Kan je eens een gewone dvd-rip van iets proberen met externe subs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ram0n schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:49:
[...]

Wat voor formaat bestanden heb je geprobeerd? 1080p en externe subs geven vaker problemen.
Is niet echt waar ..Heb hier diverse .mkv's met interne, en externe subs. Die draaien allebei zonder problemen. met subs. Maar het zou kunnen dat er sommigen het niet doen. Ik ervaar het echter niet.

Voor ikkeenjij36:

Voorwaarde voor externe subs is: Plaats ze in de zelfde map als de film. De naam van de.srt moet exact gelijk zijn aan die van de film. Speel je dan een film af dan zit er op de AB een knopje 'subtittle' waarmee je kan kiezen externe of interne subs.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/122n1iq.png

Verder: probeer eens iets duidelijker te zijn. Je komt al met een nieuw probleem als je nog geen reactie hebt gegeven op antwoorden op je eerder bijdrages. Bijvoorbeeld een paar posts eerder waarbij je zegt films kwijt te zijn?! Hoe zit het daar nu mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:05:
[...]
Is niet echt waar ..Heb hier diverse .mkv's met interne, en externe subs. Die draaien allebei zonder problemen. met subs. Maar het zou kunnen dat er sommigen het niet doen. Ik ervaar het echter niet.
Hoezo is dit dan "niet echt waar"? Dit is een algemeen bekend probleem dat ik niet alleen zelf heb ervaren, maar ook meerdere malen in dit topic is beschreven en regelmatig op andere fora als MPC. Zoals je zelf al zegt ervaar je het zelf niet, dat is een vrij kleine basis om het uit te sluiten. Vreemd om dan te openen met de reactie dat dit niet waar is.

@ikkeenjij36: wat voor subtitle-bestanden test je overigens? SRT of IDX/SUB? Een bekend probleem is bijvoorbeeld IDX/SUB op 1080p, maar die zijn met freeware tools wel te downscalen.

[ Voor 12% gewijzigd door Ram0n op 12-05-2014 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ram0n schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:58:
[...]

Hoezo is dit dan "niet echt waar"? Dit is een algemeen bekend probleem dat ik niet alleen zelf heb ervaren, maar ook meerdere malen in dit topic is beschreven en regelmatig op andere fora als MPC. Zoals je zelf al zegt ervaar je het zelf niet, dat is een vrij kleine basis om het uit te sluiten. Vreemd om dan te openen met de reactie dat dit niet waar is.

@ikkeenjij36: wat voor subtitle-bestanden test je overigens? SRT of IDX/SUB? Een bekend probleem is bijvoorbeeld IDX/SUB op 1080p, maar die zijn met freeware tools wel te downscalen.
Mogelijk gebruik je geen NFS of SMB om verbinding te leggen met je video-bestanden (aangenomen dat je streamt en niet van een USB-schijf leest). Bij DLNA wil het nog wel eens mis gaan met de ondertitels omdat die vaak maar één stream ondersteunt en dus geen spoor meer heeft voor een externe ondertitel-stream.
Kijk eens op http://dunehd.lingers.eu voor het juist aansluiten van je Dune-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Nee, het gaat in mijn geval om een schijf die direct in de Dune zit. Het komt niet vaak voor, maar 9/10 keer gaat het dan om IDX/SUB-bestanden op te hoge resolutie (waarvan het een bekend probleem is voor Dunes) en heel incidenteel om andere gevallen.

[ Voor 64% gewijzigd door Ram0n op 12-05-2014 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Hallo ik maak verbinding via nfs en het gaat om srt bestanden/subs.
Ik had het heel even werken maar daarna verdwenen alle sub bestanden van mijn nas.
Ik had ze verplaatst van mijn laptop naar mijn nas in de seriefolder die ik wou bekijken.
Ik denk dat het meer iets in mijn nas is dan van de dune en daar ga ik verder naar op zoek.
Mijn films heb ik intussen allemaal weer twerug het probleem was een oude template van yadis die er nog in stond.
Na die weggegooid te hebben en een rest werkt het weer zoals ik verwacht/wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Heb een Dune HD TV 303D en was ff op zoek naar YouTube , maar zo te zien zit dat er niet op..
Ook een trailer plugin gevonden maar werkt helaas niet....
Heb de YouTube plugin al gevonden en werkt..mooi

[ Voor 39% gewijzigd door Theodor op 12-05-2014 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Misschien was het iets tekort door de bocht. Het feit dat regelmatig IDX/Sub [Vobsub] niet worden gelezen is daar ingelegen dat de subs te hoog gerenderd worden. Op 1080P. Deze dan converteren naar srt of renderen op 480P zal dat probleem als de sneeuw voor de zon doen verdwijnen.

Eerder ligt het dus niet aan de Dune maar degenen/ rippers die de bestanden verkeerd rippen
ikkeenjij36 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 20:02:
...en het gaat om srt bestanden/subs.
...
Ik had ze verplaatst van mijn laptop naar mijn nas in de seriefolder die ik wou bekijken.
[..]
Geef eens een voorbeeld van hoe je dat dan hebt staan in die folder met je film/serie en srt

Nogmaals in de folder moet staan: de film of aflevering i.e. : robocop.mkv, in dezelfde folder moet dat ook staan robocop.srt.

Dan zou de Dune dat zonder enig probleem moeten oppakken. En controleer goed of de naam van de srt exact hetzelfde is als van de film

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2014 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:46:
[...]

Vermoed dat de audio-instellingen ook niet goed staan. Kijk eens naar het plaatje in deze post
Tja...heb 't eens goed zitten vergelijken en de instellingen staan precies hetzelfde... Ik snap d'r niets meer van...Ik heb ook al diverse andere instellingen geprobeerd, maar niets helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Heb al veel media spelers gehad maar de Dune HD TV 303D steekt er met kop en schouders bovenuit.
Wat geeft dat ding een mooi beeld en geluid , en zo handig zelfs mij vrouw kan er mee omgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

servies schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:33:
[...]

Tja...heb 't eens goed zitten vergelijken en de instellingen staan precies hetzelfde... Ik snap d'r niets meer van...Ik heb ook al diverse andere instellingen geprobeerd, maar niets helpt...
Probeer met je mee te denken en probeer je opstelling van de apparatuur in te schatten.Hoe is die precies?

Als ik het goed begrijp is het zo dat je de Animo met HDMI aangesloten hebt via HDMI naar de tv , en geluid via de SPDIF van de tv naar je versterker gaat? Hoe is je Dune aangesloten? Via HDMI naar tv en dan ook geluid via SPDIF naar je versterker? Daar zou het misschien in kunnen zitten.

Weet niet welke receiver je hebt [ met HDMI-in, en één HDMI-out?!] Mijn receiver heeft 6 HDMI's in en één uit.
De randapparatuur doe ik op de HDMI's in van de receiver, en de HDMI-out gaat naar de tv. Via de AB van de receiver wissel ik dan van bron. Daar waar de bronnen de optie hebben 'HDMI throughput' zet ik deze daar op.

De Dunes kunnen prima omgaan met DTS en 5.1 dus daar zit het volgens mij niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:44:
De template die ik gebruik, is de 'origins' standaard van FredL zelf..:-)

Heb het idee dat het ook niet in de template van Yadis zit, maar meer met de optie in de Dune zelf waarbij je iets moet veranderen. Zoals i.e de weerwidget die je ook in de screener ziet. Heb me al suf zitten zoeken, echter kan niet zo 1,2,3 iets vinden.
Als dat het geval zou zijn moet je er met elke template last van hebben. Heb je dit met een andere template ook in beeld staan? Probeer eens als je wil?

Aanvulling: ik heb het gevonden. Het ligt aan de gebruikte skin van de Dune. Ik heb hem even op de Black skin gezet en nu staat het er bij mij ook. Een andere skin zonder dit icoontje lost het op.

[ Voor 21% gewijzigd door WD-Medic op 13-05-2014 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
De basis word al groter want ik kan bevestigen dat ook hier 1080 geen enkel probleem geeft met subs intern of extern bij mkv, m2ts of wat dan ook...

Ik moet er wel bij vermelden dat ik altijd srt gebruik als het om externe subs gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
servies schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:33:
Op deze pagina word er ook gesproken over een audio probleem bij de TV303D en meteen ook een custom patch aangeboden. Misschien iets waar je iets aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WD-Medic schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:49:
[...]

[..]
Aanvulling: ik heb het gevonden. Het ligt aan de gebruikte skin van de Dune. Ik heb hem even op de Black skin gezet en nu staat het er bij mij ook. Een andere skin zonder dit icoontje lost het op.
Dat was m dus. Even naar wat ander skins gekeken en er één opgezocht waar dat symbool er niet meer is. Gracie..:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Ok! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Zit als de hele avond te spelen met yadis , maar krijg het niet voor elkaar dat hij series pakt.
Films zijn geen probleem , maar series lukt mij niet.
Er staat op internet een folder structuur voor series , die heb ik ook toegepast maar hij doet er niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:42
Bestandsnamen ook goed?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Dit stond op het net ...
Tv Series
-Dexter
-Season 3
-Dexter.S03E01.mov
-Dexter.S03E02.mov
-Dexter.S03E03.mov
-Dexter.S03E04.mov
-Dexter.S03E05.mov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Al gevonden fout van mij had bij instellingen film laten staan en niet serie.
Werkt nu prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:37:
[...]

Probeer met je mee te denken en probeer je opstelling van de apparatuur in te schatten.Hoe is die precies?

Als ik het goed begrijp is het zo dat je de Animo met HDMI aangesloten hebt via HDMI naar de tv , en geluid via de SPDIF van de tv naar je versterker gaat? Hoe is je Dune aangesloten? Via HDMI naar tv en dan ook geluid via SPDIF naar je versterker? Daar zou het misschien in kunnen zitten.

Weet niet welke receiver je hebt [ met HDMI-in, en één HDMI-out?!] Mijn receiver heeft 6 HDMI's in en één uit.
De randapparatuur doe ik op de HDMI's in van de receiver, en de HDMI-out gaat naar de tv. Via de AB van de receiver wissel ik dan van bron. Daar waar de bronnen de optie hebben 'HDMI throughput' zet ik deze daar op.

De Dunes kunnen prima omgaan met DTS en 5.1 dus daar zit het volgens mij niet in.
De amino en de Dune zijn beide via HDMI aangesloten op de TV. De TV voert dan het geluidssignaal weer via SP/DIF door naar m'n receiver (m'n receiver heeft nog geen HDMI). Voor de Amino werkt dit goed voor kanalen waar surround wordt meegestuurd. De Dune geeft altijd stereo door :'( Maar waarom is mij een raadsel . via de SP/DIF is het geluid helaas niet synchroon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

servies schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 23:16:
[...]

De amino en de Dune zijn beide via HDMI aangesloten op de TV. De TV voert dan het geluidssignaal weer via SP/DIF door naar m'n receiver (m'n receiver heeft nog geen HDMI). Voor de Amino werkt dit goed voor kanalen waar surround wordt meegestuurd. De Dune geeft altijd stereo door :'( Maar waarom is mij een raadsel . via de SP/DIF is het geluid helaas niet synchroon...
Ben bang dat ik hier moet afhaken. Ik heb nog één optie. Dat is, kijk eens naar de geluidsinstellingen van de tv zelf. Op mijn tv kan ik bijvoorbeeld voor elke HDMI-ingang de optie digitaal of analoog instellen. Als ik voor de optie analoog kies, krijg ik ook alleen maar stereo. Indien jouw tv ook die optie heeft, zou ik daar eens naar kijken.

Heb je trouwens de post van WD-Medic gelezen met die fix ?

Verder is het misschien een optie om jouw probleem eens voor te leggen in het Audio en HiFi-topic en daar een topic te starten?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Heb ook zoiets raars blu ray speler van philips tv van philips hdmi naar tv daarna coaxciaal naar mijn versterker.
Blu Ray speler geeft alleen stereo geluid wat ik ook instel, Dune geeft mooi 5.1 geluid..
Het commentaar van de philips helpdesk was(maar meneer stereo is toch ook mooi) hahahah de drollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Hallo heb hier nog steeds het probleem dat externe subs niet gepakt kunnen worden door mijn base3d.
Als ik via de vekenner naar mijn nas ga via nfs en ik klik op een seizoen van een serie dan zie ik de verschillende afleveringen met ook de .srt files van die aflevering die eeronder staat.
Als ik daarna de aflevering af ga spelen kan ik alleen voor de interne subs kiezen mits die erbij zitten.
.srt files hebben dezelfde naam als de aflevering dus continuum s2e3.mkv(video)/continuum s2e3.srt(ondertitels) maar toch kan ik ze niet kiezen/er is geen keuze.
Komt het misschien omdat er meerdere series en ondertitels in die map staan?
De series worden renamed door sickbeard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Laat je de subs ook door SickBeard ophalen? Die zet namelijk de taal achter de bestandsnaam en daar kunnen Dunes niet mee omgaan. Aan je voorbeeld te zien staat het al goed en zou dit het dus niet moeten zijn, maar doorgaans zal Sickbeard bijvoorbeeld subs ophalen met "Serie S01E01.en..srt" als naam. In die gevallen moet je "en." weghalen uit de naam.

Pagina: 1 ... 64 ... 72 Laatste