Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
charleychui schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 09:01:
Zorg dat op 1 Dune de Jukebox interface wordt bijgewerkt.
Op de andere Dune gewoon een favoriet maken naar de eerste dune Jukebox map (zappitie of Yadis).
De favoriet in de 2e Dune kan je ook in de recente fimware automatisch laten starten en voila.
Nou dit was niet direct voor mij zelf maar wie weet gaat dat ook, nadeel van deze methode is dat je allebei de spelers aan moet laten staan terwijl je er maar één gaat gebruiken. Je maakt immers vanuit dune 1 verbinding naar dune 2 (of andersom) en vanuit daar weer naar de nas ...
charleychui schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 09:01:
... scheelt een hoop "kopieer" werk.
Een ieder moet het natuurlijk voor zich weten maar dan zou ik toch liever die paar seconde extra kwijt zijn om de yaDIS export 2 x maal te kopieeren. Met de hedendaagse snelheden gaan we niet moeilijk doen over het downloaden van een 58GB bluray maar voor 300MB yaDIS zou dan ineens een ingewikkelde constructie nodig zijn ... :P

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:18
Ik laat YaDIS gewoon exporteren naar mijn NAS (eigenlijk een servertje). Benader dat vanaf meerdere Dunes via NFS-TCP en dat werkt prima...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10
Xander schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 13:55:
Ik laat YaDIS gewoon exporteren naar mijn NAS (eigenlijk een servertje). Benader dat vanaf meerdere Dunes via NFS-TCP en dat werkt prima...
Werkt inderdaad als een trein, ik doe hier hetzelfde met een 303D en een 102.
Ik kan bevestigen dat de 102 geen DTS afspeelt helaas. (heb het ook niet werkend gehad in de eerdere firmwares)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Xander schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 13:55:
GeeMoney schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 21:59:
Werkt inderdaad als een trein, ik doe hier hetzelfde met een 303D en een 102.
... en dat was nou net het probleem van degene die hier een vraag over had ... daar werkte het niet. De yaDIS omgeving werd niet compleet geladen. Vandaar de alternatieve poging.

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:18
Le Enfant! schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:54:
[...]

Wel, ik kijk geregeld naar One Piece en daar is Yibis de enige kwalitatieve subber. Maar die brengen .mkv-bestanden uit die enkel geschikt zijn voor pc playback waardoor die bestanden niet kunnen werken op Dune (zwart scherm). Dus mijn vraag is of dat er een mogelijkheid bestaat om die bestanden toch te kunnen laten werken zodat ik het kan bekijken op mijn televisie ipv ongemakkelijk naar mijn monitor kijken.
Ik ben tegen hetzelfde aangelopen met redelijk wat subs.
Waarschijnlijk zijn die bestanden met 10-bit kleurdiepte gecodeerd (is te checken met bijv. MediaInfo).
En dat kan de hardware van de Dune niet aan.

Dan heb je dus 3 keuzes:
- andere subber zoeken
- op je PC kijken
- transcoden naar 8-bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Xander schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 22:12:
Kan prima. Gewoon zorgen dat je een ISO hebt en in de bestandsnaam aangeven welke afleveringen op het schijfje te vinden zijn. Bijvoorbeeld "LOST 1x01-04.iso" voor de eerste 4 afleveringen van seizoen 1. YaDIS herkent dat prima. ;)
Oke dat werkt inderdaad. Alleen vervelende is, als ik refresh is het weer weg en moet ik het weer opnieuw instellen in yaDis. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Als je wat refresht? In de YaDIS software op je PC? Op de Dune?

Het werkt hier vlekkeloos, al jaren, vandaar mijn vermoeden dat het toch zou moeten kunnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Laat maar. Probleem is opgelost. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grudgie schreef op maandag 17 februari 2014 @ 23:03:
Laat maar. Probleem is opgelost. :P
Altijd wel handig om te vertellen hoe je een probleem hebt opgelost. Indien een ander ook zoiets heeft, dan kan je antwoord behulpzaam zijn.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:35:
[...]

Altijd wel handig om te vertellen hoe je een probleem hebt opgelost. Indien een ander ook zoiets heeft, dan kan je antwoord behulpzaam zijn.. :9
Heb de folder "Dune Interface" helemaal verwijdert en opnieuw aangemaakt in yaDis. :)

Edit: Ben er achtergekomen dat deze benaming; "LOST 1x01-04.iso" ook werkt voor de folder. Dus als je de folders hebt ga je de subfolder ook die benaming geven en krijg je ook van yaDis die mooie moviewall :)

[ Voor 22% gewijzigd door Grudgie op 19-02-2014 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 13:52
Hmm.. vreemd, vorige maand gekeken naar Blu ray Van The Hobbit (Extended 2D/3D pack) op de Dune. Deze week wil ik de schijf er weer insteken, maar die wordt niet herkend. Ik krijg (overigens op elke disk va deze box ( www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/50507296/-/Product.html ) ) het bericht NO DISC in de optical drive.

Meer zelfs, Dune raakte bij de eerste heropstart daarna vast bij het loading.. Pas de volgende dag ging hij weer normaal aan.

Het bootprobleem lijkt opgelost, het niet afspelen van sommige blu rays is vervelender. Is dit bekend probleem??

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 23:08
Edwin_VH schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 14:03:
het niet afspelen van sommige blu rays is vervelender. Is dit bekend probleem??
Dit klopt; er is de afgelopen jaren een nieuw beveiligings gebeuren geintroduceerd ( cinecavia ofzo ) de Dune heeft deze licensie niet en zal die waarschijnlijk ook niet krijgen. Het afspelen van nieuwe BluRay-Discs gaat vanaf nu lastiger worden; het afspelen van regulier een x264 mkv blijft gewoon werken als alternatief bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seven_of_Nine schreef op maandag 24 februari 2014 @ 09:13:
[...]

Dit klopt; er is de afgelopen jaren een nieuw beveiligings gebeuren geintroduceerd ( cinecavia ofzo ) de Dune heeft deze licensie niet en zal die waarschijnlijk ook niet krijgen. Het afspelen van nieuwe BluRay-Discs gaat vanaf nu lastiger worden; het afspelen van regulier een x264 mkv blijft gewoon werken als alternatief bijvoorbeeld.
Jij doelt op Cinavia.. Zag dit berichtje daarover op het MPC-forum:

http://www.mpcclub.com/fo....php?p=254330&postcount=6
Edwin_VH schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 14:03:
[..]

Meer zelfs, Dune raakte bij de eerste heropstart daarna vast bij het loading.. Pas de volgende dag ging hij weer normaal aan.

Het bootprobleem lijkt opgelost, het niet afspelen van sommige blu rays is vervelender. Is dit bekend probleem??
Zou mij niet verbazen indien dit op een 'dood' gaan van de player duidt. Op mijn Max had ik een geruime tijd geleden iets soortgelijks. Na het plaatsen door Wifimedia van een nieuwe optische drive was het e.e.a verholpen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2014 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 14:54
rockhopper schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 03:51:
[...]

[...]

Geen idee wat je precies probeert maar probeer het eens "om te zetten" met het gratis programma Handbrake.
Geen idee wat het is maar ga het in ieder geval proberen, ik heb na ongeveer 8 jaar voor het eerst een bestand dat vreemd genoeg niet afgespeeld wordt (wel geluid en ondertitels (in het mkv bestand) maar zwart beeld) en het enige wat mij vreemd leek is dat dune de rsolutie niet herkent. Bestand speelt wel af op mijn pc en tv (laatste met de nodige hick-ups)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Seven_of_Nine schreef op maandag 24 februari 2014 @ 09:13:
Een losse Remuxed m2ts uit een bluray zal het ook wel blijven doen alleen de meeste mensen zien het niet zitten om het zelf uit een bluray te halen. Kant en klaar aangeleverd krijgen als mkv is immers de trend op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
excuus, het correct quoten lukt me niet

Dit klopt; er is de afgelopen jaren een nieuw beveiligings gebeuren geintroduceerd ( cinecavia ofzo ) de Dune heeft deze licensie niet en zal die waarschijnlijk ook niet krijgen. Het afspelen van nieuwe BluRay-Discs gaat vanaf nu lastiger worden; het afspelen van regulier een x264 mkv blijft gewoon werken als alternatief bijvoorbeeld
.

Maar het vreemde is dat diezelfde BluRay daarvoor WEL afspeelde.

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 23:08
Edwin_VH schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:11:
Maar het vreemde is dat diezelfde BluRay daarvoor WEL afspeelde.
Je BD-Drive is kaput; is in mijn B1 ook gebeurd.
Onder garantie 1 op 1 vervangen destijds @mobile-harddisk.nl
Heb je nog garantie?

• Edwin_VH
Mogelijk is de drive kapot, maar CD's, DVD's en andere (oudere) BluRay's spelen wel.

Garantie zal niet meer lukken, de Dune is 3+ jaar oud.

Ook teruggaan naar oudere firmware (was te proberen) leverde geen positief resuktaat.

Nou ja, dan zal ik maar een losse BluRay-speler kopen zeker. Min vrouw zal content zijn :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Vraagje aan de mede Dune gebruikers. Ik heb last van stotterend beeld bij het afspelen van enkele MKV's. Het is me opgevallen dat dit gebeurd wanneer de 50Mbps aangetikt wordt als bitrate.

Ik stream met een TV-101 en de data wordt aangeleverd door een Synology DS212j met 2 WD Reds van 3TB. Het spul hang aan elkaar via een Linksys SE2800 switch.

De switch is een gigabit-model dus dat zou geen probleem moeten zijn. De NAS zou volgens mij snel genoeg data moeten kunnen aanleveren.

Is het mogelijk dat de Dune niet snel genoeg is om de datastream goed te verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
hallo, ik heb een Dunen 303d en bij de nieuwe firmware 8b loopt mijn geluid niet meer in sync met het beeld bij mp4. bestanden. Bij alle andere bestanden geen problemen. Dus ik ben weer terug naar de b6 firmware. Verder nog een vraagje over AVI bestanden die hij niet afspeelt. Meer mensen daar last van?

UPDATE: ik heb nogmaals de b8 update gedaan maar nu ook een reset van alle instellingen en nu gaat alles wel goed en zijn er geen sync problemen meer. :o

[ Voor 20% gewijzigd door marcellux op 03-03-2014 19:20 ]

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:57
S1NN3D schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:56:
Vraagje aan de mede Dune gebruikers. Ik heb last van stotterend beeld bij het afspelen van enkele MKV's. Het is me opgevallen dat dit gebeurd wanneer de 50Mbps aangetikt wordt als bitrate.

Ik stream met een TV-101 en de data wordt aangeleverd door een Synology DS212j met 2 WD Reds van 3TB. Het spul hang aan elkaar via een Linksys SE2800 switch.

De switch is een gigabit-model dus dat zou geen probleem moeten zijn. De NAS zou volgens mij snel genoeg data moeten kunnen aanleveren.

Is het mogelijk dat de Dune niet snel genoeg is om de datastream goed te verwerken?
Stream je via samba of nfs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Neefdave schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 23:48:
[...]

Stream je via samba of nfs?
NFS, uiteraard. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Heeft iemand misschien al een oplossing gevonden voor yaDIS om daar voor TV Series een Watched en Unwatched mogelijkheid in te krijgen?

Voor Films was het niet zo'n groot probleem maar voor de TV Series ben ik er nog niet helemaal achter hoe dat te fixen is.

Voor films..

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/ix8eh5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 13:38
Hoezo uiteraard? Wat is eigenlijk het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
NFS heeft minder overhead en is daarmee een sneller protocol. Dat is een voordeel bij streams met hogere bitrates. Maar ondanks het gebruik van NFS heb ik af en toe last van stotterend beeld/geluid vandaar dat ik op zoek ben naar een oorzaak en natuurlijk oplossing hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkilie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
Had zelf het probleem met NFS, geswitched naar Samba en geen probleem meer

DS213+, Dune 101, cat 6 verbonden

Anders in je Dune instellingen wat "rommelen" zie OT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Ik zal nog eens wat proberen te tweaken. Probleem doet zich alleen voor wanneer de bitrate richting de 50 Mbps gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

WD-Medic schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:44:
Heeft iemand misschien al een oplossing gevonden voor yaDIS om daar voor TV Series een Watched en Unwatched mogelijkheid in te krijgen?

Voor Films was het niet zo'n groot probleem maar voor de TV Series ben ik er nog niet helemaal achter hoe dat te fixen is.

Voor films..

[afbeelding]
Voor de series mis ik dat ook wel idd. Maar voor de films heb ik dat er ook niet in zitten voor zover ik weet, en 't lijkt mij wel handig. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
S1NN3D schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 19:13:
NFS heeft minder overhead en is daarmee een sneller protocol. Dat is een voordeel bij streams met hogere bitrates. Maar ondanks het gebruik van NFS heb ik af en toe last van stotterend beeld/geluid vandaar dat ik op zoek ben naar een oorzaak en natuurlijk oplossing hiervoor.
Die hogere bitrates die wij thuis behalen met de stream van een bluray gaat ook prima over SMB dus al dat NFS bla bla is alleen goed voor het feit dat de Dune via NFS wel meerdere verbingen met b.v. een NAS kan maken. Via SMB was dat niet mogelijk door een ingeslopen foutje in de firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
DrivinUCrazy schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 01:21:
Voor de series mis ik dat ook wel idd. Maar voor de films heb ik dat er ook niet in zitten voor zover ik weet, en 't lijkt mij wel handig. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Voor de Glass template heb ik 2 transparante afbeeldingen gemaakt en die als flag_se.png en flag_no.png opgeslagen. Hierna heb ik de Glass template iets veranderd en nu geeft het eerste land symbool SE een Watched banner over de poster en de geheel transparante NO geen banner.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/r9l8ip.png

Zoals ik al zei nu de TV Series nog dus ik hoop dat iemand hier al iets op gevonden heeft dat net zo simpel in elkaar steekt.

[ Voor 21% gewijzigd door WD-Medic op 05-03-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
WD-Medic schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:18:
Die hogere bitrates die wij thuis behalen met de stream van een bluray gaat ook prima over SMB dus al dat NFS bla bla is alleen goed voor het feit dat de Dune via NFS wel meerdere verbingen met b.v. een NAS kan maken. Via SMB was dat niet mogelijk door een ingeslopen foutje in de firmware...
Thanks voor je input. Ik ben op zoek naar een snelle verbinding omdat ik bij hogere bitrates problemen ondervind in de vorm van stotterend beeld/geluid. Had gehoopt dat NFS dit wel zou ondervangen maar ondanks dat het bekabeld via een gigabit switch loopt, is het nog niet optimaal. Ga nog wat proberen te tweaken en als optie is er ook nog het vervangen van de bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Ik heb een poosje van Dune via SMB over CAT5 naar bluray gekeken en dat gaf totaal geen problemen. Dit om je even een idee te geven...

56 Mbit kan tenslotte ook over Cat5.

Inmiddels is alles vervangen door CAT6 maar dat had meer met de internet snelheid te maken. Streamen doe ik nog steeds over SMB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Lijkt erop dat mijn dune kapot is ofzo. Sinds kort heb ik al last van haperend beeld bij het afspelen van divx films van 3mbit. Dacht eerst dat het aan het netwerk lag maar ik heb een laptop aangesloten op de draad die normaal naar de dune gaat, vervolgens de server benaderd vanaf de laptop en via de draad een bestand gekopieerd naar de laptop. Dit gaat met gemiddeld 120MB per seconde dus dat zou een bitrate van een gigabit zijn zo'n beetje. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik heb de dune al naar fabrieksinstellingen gezet, verschillende firmware geprobeerd, fixed ip, auto ip etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Malt007 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:40:
Lijkt erop dat mijn dune kapot is ofzo. Sinds kort heb ik al last van haperend beeld bij het afspelen van divx films van 3mbit. Dacht eerst dat het aan het netwerk lag maar ik heb een laptop aangesloten op de draad die normaal naar de dune gaat, vervolgens de server benaderd vanaf de laptop en via de draad een bestand gekopieerd naar de laptop. Dit gaat met gemiddeld 120MB per seconde dus dat zou een bitrate van een gigabit zijn zo'n beetje. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik heb de dune al naar fabrieksinstellingen gezet, verschillende firmware geprobeerd, fixed ip, auto ip etc.
Je beredenering dat de Dune net zo snel data doorvoert van en naar je server als je laptop dat doet is waarschijnlijk onjuist. Ondanks dat je Dune (welk type hebben we het over?) waarschijnlijk een gigabit poort heeft, haalt deze de daarbij behorende snelheden totaal niet. Je kan beter even testen door iets direct vanaf je Dune af te spelen via een USB stick of externe HDD, want het zou zomaar aan de doorvoersnelheid van de Dune kunnen liggen. Mijn Dune Max haalt met overzetten maar ongeveer 5-7MB, anders gezegd het overzetten van een filmpje van 8GB duurt wel een klein kwartiertje.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
rockhopper schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:51:
[...]

Je beredenering dat de Dune net zo snel data doorvoert van en naar je server als je laptop dat doet is waarschijnlijk onjuist. Ondanks dat je Dune (welk type hebben we het over?) waarschijnlijk een gigabit poort heeft, haalt deze de daarbij behorende snelheden totaal niet. Je kan beter even testen door iets direct vanaf je Dune af te spelen via een USB stick of externe HDD, want het zou zomaar aan de doorvoersnelheid van de Dune kunnen liggen. Mijn Dune Max haalt met overzetten maar ongeveer 5-7MB, anders gezegd het overzetten van een filmpje van 8GB duurt wel een klein kwartiertje.
Ik dacht eerst dat het probleem het netwerk was, ik had een router omgeruild voor een switch. Sindsdien had ik gestotter. Maar nu ik dat uitgesloten heb en weet dat er genoeg bandbreedte via de switch beschikbaar is moet ik jouw ding dus even testen. Ik heb alleen geen usb stick beschikbaar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:46
Volgens mij is dit echt nooit meer van de grond gekomen, want ik kan er - los van een paar nieuwsberichten - echt niets meer over vinden.

Zonde, zou mijn interesse zeker hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Malt007 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:54:
[...]

Ik dacht eerst dat het probleem het netwerk was, ik had een router omgeruild voor een switch. Sindsdien had ik gestotter. Maar nu ik dat uitgesloten heb en weet dat er genoeg bandbreedte via de switch beschikbaar is moet ik jouw ding dus even testen. Ik heb alleen geen usb stick beschikbaar helaas.
Ik verwacht toch dat het probleem in je netwerk zit. Dat je laptop op die kabel goede snelheden haalt, wil niet zeggen dat de Dune dat ook doet. Ik heb zelf ook al eens compatabiliteitsproblemen met mijn Dune en een switch gehad. Zet die oude router maar eens terug, waarschijnlijk werkt her weer. De nette oplossing? Een andere switch...

Heb je de doorvoersnelheid op je Dune al eens getest? Dat kan bij de file properties van een willekeurig (groot) bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkilie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
Staat me ook iets bij dat netgear switch icm dune niet lekker werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
In mijn geval was het een HP Procurve...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ik heb nu een linksys se2500 volgens mij, hiermee flipt het dus ook.

Welke switch is wel werkend bij iemand thuis? Dan haal ik die morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Er staan hier 3 van die se2500 switches. De Dune maakt via 1 ervan verbinding met de NAS en dat is geen enkel probleem.. dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Vandaag en gisteren nog wat met de instellingen gespeeld van de Dune. De settings kwamen al overeen met de aanraders van de openingspost. Verder de cat.5e netwerkkabels tussen NAS, Dune en switch vervangen door nieuwe cat.6 kabels. Maar helaas, bij streams die richting de 50 Mbps gaan nog altijd af en toe last van stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Hoe hebt je het staan nu en wat heb je al geprobeerd dan?

Ik bedoel die instellingen in de openingspost dat is leuk natuurlijk maar als die nou net voor jou niet werken dan zal je iets anders moeten.

Om de eigen HD Duo maar als voorbeeld te geven:

Een paar settings uit de openingspost.

Setup > Miscellaneous > System:

Fast SMB access - Disabled ( staat ivm met SMB gebruik op Enabled )
Fast disk access - Enabled
Blu-ray playback improvents - Disabled ( staat op Enabled )
Blu-ray bitstream improvents - Disabled ( staat op Enabled )
Experimental Gigabit support - Disabled

... en dit werkt ... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
WD-Medic schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:14:
Hoe hebt je het staan nu en wat heb je al geprobeerd dan?
Setup > Miscellaneous > System:

Fast SMB access - Disabled (niets mee gedaan, gebruik NFS)
Fast disk access - Enabled (ook disabled geprobeerd)

Deze setting heb ik niet op de TV-101:
Blu-ray playback improvents - Disabled
Blu-ray bitstream improvents - Disabled
Experimental Gigabit support - Disabled
Maar wel deze:
DVD-machine - Type 2
HLS startup bandwith - Auto
Bufferperiode voor DVB - 300 ms
Bufferperiode voor HLS - 3000ms
Heb hier wel wat mee gerommeld maar dit hielp niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Geen dingen die echt afwijken eigenlijk .. behalve dan je NFS ... ooit SMB geprobeerd? Zo maar voor het checken bedoel ik dan.

Hoe heb je deze settings staan mits ze beschikbaar zijn?

Setup > Video:

Auto framerate : 24/50/60Hz ( staat niet op Auto maar op 1080P 60Hz )

Setup > Video > Advanced settings:

HDMI CEC - Disabled ( staat hier op Enabled )
HDMI color depth - 8 bit ( staat hier op Auto )

DVD-machine - Type 2 ( idem )
HLS startup bandwith - Auto ( idem )
Bufferperiode voor DVB - 300 ms ( heeft de HD Duo niet )
Bufferperiode voor HLS - 3000ms ( heeft de HD Duo niet )
Bufferperiode voor UDP Multicast 500 ms

[ Voor 22% gewijzigd door WD-Medic op 07-03-2014 19:35 . Reden: Toevoegingen ( ) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Op dit moment haalt mijn Dune Max nieuwe firmware binnen (140223_0133_b8, beta), iemand al een changelog gesignaleerd?

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joster schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:17:
[...]

Volgens mij is dit echt nooit meer van de grond gekomen, want ik kan er - los van een paar nieuwsberichten - echt niets meer over vinden.

Was dat niet dit setje?

http://dune-hd.com/eng/ne...-hd-entertainment-station

nieuws: HDI toont high-end Dune HD Pro-mediaspeler

Dat was m dus niet. Maar hij is wel mooi.. :)
Ram0n schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 19:44:
Op dit moment haalt mijn Dune Max nieuwe firmware binnen (140223_0133_b8, beta), iemand al een changelog gesignaleerd?
Staat er hier nu ook op. Volgens sommigen in MPC club zou .iso niet werken?! Hier dus wel. Nog geen changelog gezien. Ook niet op het russiche forum.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2014 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik hou me aanbevolen voor info over Youtube in the nieuwe Dune Max firmware. Als iemand het al heeft kunnen testen. (al verwacht ik dat de verwijdering wel niet ongedaan gemaakt zal zijn)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 11:10:
[...]

Staat er hier nu ook op. Volgens sommigen in MPC club zou .iso niet werken?! Hier dus wel. Nog geen changelog gezien. Ook niet op het russiche forum.
Ervaringen, Weinig info:
Nieuwe Beta Firmware 140223_0133_ B8
http://translate.google.n...client%3Dsafari%26hl%3Dnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Malt007 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:22:
Ik heb nu een linksys se2500 volgens mij, hiermee flipt het dus ook.

Welke switch is wel werkend bij iemand thuis? Dan haal ik die morgen.
Geinig. Ik moet even in mijn geheugen graven maar volgens mij heb ik die switch hier ook heel even gehad. Die gaf inderdaad problemen met mijn Dune en die heb ik toen in de winkel geruild voor een Cisco SD2005. Dat gaat wel goed.

Tevens negatieve ervaringen met een HP Procurve 1800-8G. Positieve ervaringen met die Cisco SD2005 en een Netgear GS105. Maar resultaten uit het verleden bieden blijkbaar geen garanties, gezien WD-Medic's goede ervaringen met de Linksys en dkilie's slechte ervaringen met Netgear switches.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

WD-Medic schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:44:

Voor films..

[afbeelding]
Hoe krijg je dat werkend met yaDis? :) Dat wil ik graag ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Grudgie schreef op zondag 09 maart 2014 @ 00:21:
[...]
Dat legt hij toch gewoon uit in deze post? Gewoon een "land" toevoegen/veranderen bij de film info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Grudgie schreef op zondag 09 maart 2014 @ 00:21:
rockhopper schreef op zondag 09 maart 2014 @ 01:41:
Dat legt hij toch gewoon uit in deze post? Gewoon een "land" toevoegen/veranderen bij de film info.
Dit was in eerste instantie wel de werkwijze maar voor TV Series werkt dit niet. De land codes wijzigen is niet meer nodig.

Wordt vervolgd..

[ Voor 98% gewijzigd door WD-Medic op 12-03-2014 15:46 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Xander schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 22:34:
[...]

Geinig. Ik moet even in mijn geheugen graven maar volgens mij heb ik die switch hier ook heel even gehad. Die gaf inderdaad problemen met mijn Dune en die heb ik toen in de winkel geruild voor een Cisco SD2005. Dat gaat wel goed.

Tevens negatieve ervaringen met een HP Procurve 1800-8G. Positieve ervaringen met die Cisco SD2005 en een Netgear GS105. Maar resultaten uit het verleden bieden blijkbaar geen garanties, gezien WD-Medic's goede ervaringen met de Linksys en dkilie's slechte ervaringen met Netgear switches.....
Even een andere switch geprobeerd en de netwerkproblemen zijn opgelost :-) Thanks voor de hulp, als het aan mij lag had ik een andere mediaspeler gekocht, ik had immers uitgesloten dat het aan de verbinding lag. Toch bizar dat een dune soms niet met een switch overweg kan, je zou denken dat een switch niks anders doet dan een signaal onbewerkt doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Watched en Unwatched op je Dune met yaDIS.

Het is uiteindelijk toch voor elkaar.

Voor films is niet zo moeilijk maar wanneer je 30+ TV Series op je NAS hebt staan is het onthouden van de bekeken afleveringen best lastig. Na een gevecht met yaDIS van enkele dagen heb ik nu een GLASS Watched template en een Unwatched template waarvan de laatste eigenlijk de originele GLASS template is was het niet zo dat ik er meteen een ingeslopen foutje van Fred-L heb uitgehaald. De beide templates heb ik nu versie nummer 1.1 gegeven .. :P

Het werkt simpel. Het meest eenvoudige is dat je de export map van yaDIS niet direct op je Dune of NAS zet maar op je PC en die bestanden kopieer je dan zelf naar de gewenste locatie.

Na eerst de Unwatched versie te hebben geexporteerd en op de gewenste locatie te hebben gezet exporteer je de Watched versie vanuit yaDIS. Kopieer nu de bekeken films en serie afleveringen naar je yaDIS locatie op je Dune of NAS en overschrijf de bestandjes en mappen die er al stonden uit de eerder geplaatste Unwatched export.
Op deze manier heb je daarna een gemengd overzicht op je TV met bekeken en nog niet bekeken video.

Te veel werk? Dan laat je het voor wat het is ... Dit is bedoeld als leuke aanvulling op yaDIS voor diegene die het er wel voor over heeft. :9

Films
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/dpwt50.jpg
Het is zichtbaar in het overzicht..

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/1zeb51j.png
.. en ook op de Moviesheet.

TV Series
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/20aup9t.png
Let op het nu wel in NL vertaalde Season/Seizoen ... ( ingeslopen foutje in de GLASS template van Fred-L )

Je vind de templates hier.

[ Voor 199% gewijzigd door WD-Medic op 14-03-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Ik heb sinds een tijdje een vreemd probleem met mijn Dune HD TV-303D. Alles qua afspelen gaat heel goed. Maar wanneer ik stukjes film aan het kijken ben dan merk ik dat wanneer ik op 'stop' druk, het beeld van mijn TV even zwart wordt en dan weer terugkomt.
Wanneer ik wil spoelen in een film dan wordt het beeld ook even zwart en daarna gaat het versneld verder. Wil ik nog een stapje sneller 'spoelen' dan gaat het beeld weer even op zwart. Met elke handeling die ik doe gaat het beeld even een seconde op zwart voor hij verder gaat.

Weet iemand waar dit in kan zitten? Het is behoorlijk irritant als bijvoorbeeld bij een serie wil kijken bij welke aflevering je gebleven bent.

De Dune is aangesloten op mijn Yamaha reciever (HDMI in) en de TV zit ook op de Yamaha reciever aangesloten (HDMI out)

[ Voor 9% gewijzigd door Binnetie op 10-03-2014 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik herken het probleem niet (heb dan ook een ander model) maar zou het aan de beeld-geluid sync kunnen liggen? Hoewel een hele seconde zwart beeld wel erg veel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik moet eens kijken of ik met HDMI-CEC wat kan doen, deze optie staat nu ook bij mijn tv. Tijdens het film kijken is het perfect, maar als je iets wil doen dan is het bij elke handeling eerst even zwart beeld. En dan springt ook 'HDMI 2' in beeld op mijn Samsung TV. Met andere woorden het lijkt wel of hij dan de gehele TV schakeld op HDMI 2. Ik ga wel even testen met de origenele afstandsbediening, want de Logitech Harmony vertrouw ik eerlijk gezegd ook niet helemaal. Deze herstart zichzelf regelmatig als ik alles uit wil schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0sZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 19:59
Hoi,

weet iemand of de Dune Smart D1 ook 4TB schijven aan kan ?
ik zat te denken aan deze schijf pricewatch: Seagate Desktop HDD.15 (OEM), 4TB

zou denken dat deze met 5900 toeren, niet super heet wordt. of iig niet heel veel warmer dan mijn huidige 2tb schijf van 5400 toeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0sZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 19:59
... nevermind..

als ik nou es goed uit mijn doppen had gekeken, stond het antwoord op mijn vraag, paar posts boven me..

[ Voor 89% gewijzigd door Cr0sZ op 13-03-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
WD-Medic schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:08:
Geen dingen die echt afwijken eigenlijk .. behalve dan je NFS ... ooit SMB geprobeerd? Zo maar voor het checken bedoel ik dan.
Wat late reactie op je post... Ernstig gebrek aan tijd de afgelopen week.

SMB heb ik nog nooit geprobeerd. Vanaf dag 1 altijd met NFS gewerkt.

Onderstaande setting die je noemde staan bij mij zo:
Setup > Video:

Auto framerate : 24/50/60Hz ( staat niet op Auto maar op 1080P 60Hz )
Deze setting heb ik niet in deze vorm; wel deze:
Videomodus: 1080p 59,94Hz
Beeldfrequentie: 24/50/60Hz
Dit lijkt met dus gelijk

Setup > Video > Advanced settings:

HDMI CEC - Disabled ( staat hier op Enabled ) bij mij niet aanwezig
HDMI color depth - 8 bit ( staat hier op Auto ) staat op 8 bit

Misschien toch een keer SMB proberen. Maar dan moet ik de boel opnieuw laten indexeren en diverse zaken aanpassen. Nog een drempeltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Proberen kan nooit kwaad. Wat ik daarmee wil zeggen is dat ik ook met de WD TV Live zie in het topic dat NFS niet in alle gevallen zaligmakend is. Daar komt nog bij dat je misschien ook een Dune en switch combi gebruikt die niet samen gaat. Lees maar hierboven.. Het kan iets heel voor de hand liggend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/10hr33a.png

Het is alweer even geleden dat ik er iets aan veranderd heb maar nu kan ik toch weer een verbeterde versie van mijn WIP XBMC thema Alaska Dark voor de Dune Media spelers plaatsen. Het aantal downloads ( nu 237x ) laat zien dat de vorige versie(s) best in trek zijn ondanks dat dit niet in de berichten terug te vinden is helaas ...

Edit: 18-03: Het totaal is uiteindelijk op 251 downloads terecht gekomen wat op zich een leuk resultaat is. De eerste versie(s) heb ik nu verwijderd.

Deze nieuwe v1.2 is kleiner en daardoor misschien handiger voor mensen die niet zo heel veel menu keuzes willen hebben. Ook nu nog is de werkwijze om dit te gaan gebruiken gelijk gebleven met de oude versie daar yaDIS niet met afbeeldingen werkt om een menu samen te stellen.
De werkwijze vind je op deze pagina. Op deze pagina/in dit bericht vind je ook een psd om eventueel zelf een eigen menu te maken met afbeeldingen naar je eigen smaak. Ook vind je er een psd waarmee je de map achtergronden kunt wijzigen in het geval de door mij gekozen afbeeldingen niet naar je zin zijn.

Het nieuwe menu en de overzichten
De afbeeldingen zijn in deze versie wat kleiner van formaat en ook in grootte, hierdoor werkt het menu sneller en gaat een stuk soepeler over het beeld. Het aantal menu keuzes is verminderd door Foto's en Home Video weg te laten. Het is altijd mogelijk dat je deze zelf weer wilt toevoegen en met de psd hierboven zet je eigen icon.aai afbeeldingen in elkaar. Dat wil zeggen png afbeeldingen die je met AAI Image Viewer weer omzet naar .aai .. :9

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2dhdymd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2cz6ntl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/24yqp8x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/14300w4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/iw3kzm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/34oedzq.jpg

Voor audio maak ik gebruik van Dune Explorer en heb hiervoor hun XE_Audio template aangepast ... in de originele template hebben nummers met lange namen te weinig ruimte vond ik zelf en heb daarom de audio schuifregelaars op de achtergrond afbeelding weggelaten om de contentbox groter te kunnen maken.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2yys7t1.jpg

Helaas krijg ik het in geen enkel geval voor elkaar om de tekst links uit te lijnen. Misschien dat er hier iemand is die daar een oplossing voor heeft? Edit: Dit blijkt door een gemis in de firmware helemaal niet mogelijk te zijn in icon view... :? Puntje voor de eerstvolgende update lijst misschien meneer Dune?

De downloads...

Alaska Dark thema voor Dune Media spelers

Dune Explorer Audio 5 template

De dune_folder.txt die door Dune Explorer automatisch aangemaakt zou moeten worden. Om een of andere reden neemt Dune Explorer deze niet geheel over uit de bovenstaande Dune Explorer Audio 5 template.
Dune Explorer zet ook de afbeeldingen .Background.aai en .Icon.aai neer terwijl ze in de dune_folder.txt en de template staan zonder punt en hoofdletter. Deze afbeeldingen moet je dus hernoemen of je past de regels aan in de template en dune_folder.txt.

Voor diegene die hier zin in heeft, de templates voor Watched en Unwatched zijn hierboven terug te vinden en wil je het helemaal compleet maken dan staat hier een Dune skin die matched met het Alaska Dark thema.

Het blijft een W(ork) I(n) P(rogress) en als er weer nieuwe ontdekkingen zijn zal ik die zo snel mogelijk plaatsen in de vorm van een nieuwe versie. 8)

Have Fun er mee ... :D

[ Voor 39% gewijzigd door WD-Medic op 21-03-2014 11:04 . Reden: Bijpassende Dune skin toegevoegd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Laatst online: 11-05 13:31
is er ook een mogelijkheid om de concerten map naast de films en series te krijgen in het homescreen van yadis zonder alle aanpassingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 08:14
Tnx WD-Medic
ik ga het is proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Joster schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:17:
[...]

Ik denk dat men bang is dat het onderscheidend vermogen dan verloren gaat? Er zijn nu zoveel mogelijkheden om XBMC te draaien op relatief goedkope devices. Dan zou een Dune in dat opzicht niet meer een logisch keuze kunnen zijn.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
wbtje schreef op zondag 16 maart 2014 @ 22:49:
is er ook een mogelijkheid om de concerten map naast de films en series te krijgen in het homescreen van yadis zonder alle aanpassingen?
Dit is in een soortgelijke vraag al eerder voorbij gekomen. Kijk even hier en het moet goed komen ... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:54

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

WD-Medic schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 13:04:
[afbeelding]

Het is alweer even geleden dat ik er iets aan veranderd heb maar nu kan ik toch weer een verbeterde versie van mijn WIP XBMC thema Alaska Dark voor de Dune Media spelers plaatsen. Het aantal downloads ( nu 237x ) laat zien dat de vorige versie(s) best in trek zijn ondanks dat dit niet in de berichten terug te vinden is helaas ...

Knip

Have Fun er mee ... :D
Tot nu toe heb ik weinig met Yadis gedaan maar dit ziet er erg mooi uit, ik ga er toch maar eens mee stoeien om het ook zo te krijgen . Erg bedankt alvast :Y

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ziet er heel erg mooi uit! Mooi gedaan.
Ik ga de werkwijze even volgen om dit thema toe te passen. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Thnx!

Als je de stappen 1 voor 1 volgt dan kan het niet anders dat het gaat lukken. Je hoeft er geen raket geleerde voor te zijn om het voor elkaar te krijgen, je moet er wel zin in hebben aangezien het niet met een "klik op de knop" geregeld is.

Let wel, als je Audio gaat gebruiken. Je audio mappen staan gewoon op je NAS of andere locatie, de Audio map in dit thema bevat slechts de verwijzing naar je Audio locatie/map. Dit betekend dat je de dune_folder.txt moet aanpassen naar je eigen gebruik en de audio mappen zelf moet aankleden met b.v. Dune Explorer en de bijgeleverde template ...

Vragen? Stel ze gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik kan het nu niet nakijken maar standaard heb je met films 3 rijen van 7 films?
In elk geval heb ik dit nu standaard, maar kan ik van sommige filmposter maar moeilijk zien welke film het is. Het liefste ga ik naar 2x5 films, hoe is dit te realiseren?
Ook is de omschrijving van films nog maar net te lezen, anders zie ik echt knijpen met de ogen om de omschrijving te lezen. Er komt op termijn een grotere tv. Maar is die omschrijving ook te vergroten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Binnetie schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:48:
Het liefste ga ik naar 2x5 films, hoe is dit te realiseren?
Kan, ik heb dit zelf al gewijzigd in 2 rijen van 7 films. Open in de film map dune_folder.txt met b.v. kladblok en kijk even bij:

num_cols=7
num_rows=2

Wijzig dit naar behoefte.
Binnetie schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:48:
Ook is de omschrijving van films nog maar net te lezen, anders zie ik echt knijpen met de ogen om de omschrijving te lezen. Er komt op termijn een grotere tv. Maar is die omschrijving ook te vergroten?
Ja.
Dit doe je in de template die je gebruikt in yaDIS. Ik weet niet welke dat is maar ga naar de template map van yaDIS en open template.xml met b.v. kladblok. Je kan tussen <synopsis></synopsis> deze regel vinden:
<text type="plot" font="Scout Regular" size="22" color="#d8d8d8" x="724" y="700" width="1166" height="270" spacing="30" />

Wanneer je bij size het getal hoger maakt wijzig je de letter grootte. Dit doe je 2 keer aangezien films en TV Series beide in dezelfde template.xml staan.

Hierna template.xml opslaan en opnieuw in yaDIS laden. Eventuele films die je al gemaakt had met rechts aanklikken en op "Opnieuw Laden" klikken. Je template ververst en het resultaat is zichtbaar.

Bedenk wel dat bij een te groot lettertype misschien niet alle tekst in daarvoor beschikbare ruimte past ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
WD-Medic schreef op maandag 17 maart 2014 @ 08:21:
[...]

Dit is in een soortgelijke vraag al eerder voorbij gekomen. Kijk even hier en het moet goed komen ... 8)
Hoi WD-Medic thx voor je reactie heb het geprobeerd maar ik bedoelde in het hoofdmenu van yadis dus movies/series/concerten

zoals ik hem nu krijg is het movie/series als ik movies dan aanklik krijg ik concerten recent toegevoegd enz enz.

is er een mogelijkheid om hem in het hoofdmenu van yadis te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Dat begreep ik helemaal. Ik haal er nog een afbeelding bij ...

Afbeeldingslocatie: http://oi41.tinypic.com/28a73f7.jpg

Concerten in het vakje links onder Keuzes in het Hoofdmenu toevoegen en daarboven zet je onder Selectie Concerten aan. Alle andere meuk zet je uit ... althans dat had bij mij geen meerwaarde.

Na exporteren krijg je dit:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2vtrzuf.png

Nog iets, je blijft ook het feit houden dat je je concert video's tegen komt tussen je films aangezien yaDIS het verschil niet ziet tussen een video film en een video concert.. Je kan immers je map Concert video bestanden alleen toevoegen onder Films of TV Series, meer opties heeft yaDIS niet.

Het is dus een leuke feature dat toevoegen van menu items maar dat is het dan ook wel.

[ Voor 26% gewijzigd door WD-Medic op 19-03-2014 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
TOP!!!! ik ben helemaal blij! Ja dat je ze tegen komt in films is een minpunt gelukkig kan je in yadis ook filteren en vallen ze niet op tussen me film collectie!

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
ik beroep me op me laatste reactie... had denk niet goed gelezen wat je bedoelde met dat de concerten ook gewoon onder films staan.. dat is niet te verhelpen zeker? Hopen dat er in versie 3.0 deze mogelijkheid wel word meegenomen.... maar wat betekent sagas in het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Wat is momenteel de meest geschikte, stabiele en complete firmware versie voor de Dune HD Smart B1?

Ik heb destijds na installatie van versie 110606_1315 de automatische firmware update check uitgezet aangezien toen een periode begon van allerlei gedoe met beta en update releases die dan weer werden verheven tot final version, dan weer na veel klachten werden ingetrokken, of er bleek functionalteit te zijn verdwenen en ga zo maar door. Ook het ontbreken van officiele firmware release documentatie maakt mij huiverige om updates toe te passen, want in sommige gevallen betekent het ontbreken van die documentatie dat de leverancier iets te verbergen heeft vanwege ongunstige wijzigingen voor de gebruiker.

Omdat de Dune Media Controller (DMC) Android app niet met versie 110606_1315 gebruikt kan worden vanwege incompabiliteit met de IP bediening ben ik op zoek naar een goede firmware (geen beta) hoger dan versie 120531_2200_beta (minimum eis van DMC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
wbtje schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:16:
Hopen dat er in versie 3.0 deze mogelijkheid wel word meegenomen....
Ik zou er niet te veel op rekenen dat die versie 3.0 er ooit gaat komen. De laatste wijzigingen van de maker Fred-L op zijn project website (http://yadis.whisperingvault.net/projects/yadis) met betrekking tot release 3.0 dateren volgens mij van september vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ach hij moest opnieuw beginnen omdat ie geen backup had of zoiets vaags (really, no backup?) Aangezien het op hobbybasis gaat zal het wel even duren, maar uiteindelijk verwacht ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ben vanavond weer eens bezig geweest met Yadis en mijn Synology/D1 combo. En om heel eerlijk te zijn, ik word er gillend gek van. Ik denk dat ik weet waar het fout gaat, maar kan nergens vinden waar de oplossing zit.

Bij het instellen van de mappen wil ik verwijzen naar het netwerkpad van mijn NAS (192.168..blablabla), dus ik wil via het folder icoontje en vervolgens "netwerk" (in het lijstje met bureaublad, deze computer enz) naar de bewuste map op de NAS. Nou wordt de hele Synology niet zichtbaar als ik op netwerk klik. Ik kan wel via een gemapde snelkoppeling (in mijn geval z:) naar mijn films, maar dat resulteert uiteindelijk in foutmeldingen op de Dune dat hij het pad niet kan vinden.

In alle handleidingen die ik gevonden heb wordt er gesproken over smb, maar ik heb de boel via NFS aan elkaar hangen. Tot mijn ongenoegen kan ik geen goede handleiding vinden over Yadis i.c.m. een Synology en NFS. Weet iemand die wel?

Voor de duidelijkheid, mijn Dune kan prima bij alle bestanden als ik ze rechtstreeks benader. Pas als ik via de yaDIS interface er naar toe wil, gaat het fout en krijg ik meldingen dat de url niet klopt (met nota bene een smb verwijzing er in).

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
wbtje schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:16:
ik beroep me op me laatste reactie... had denk niet goed gelezen wat je bedoelde met dat de concerten ook gewoon onder films staan.. dat is niet te verhelpen zeker? Hopen dat er in versie 3.0 deze mogelijkheid wel word meegenomen.... maar wat betekent sagas in het menu?
Nope niet met yaDIS zelf, je deelt je concerten map in onder de Films of TV Series aangezien dat de enige 2 mogelijkheden zijn op dit moment. Wanneer je net als ik gedaan heb zelf mappen maakt en dan de yaDIS inhoud zelf per map in de juiste categorie zet dan kan het wel maar je hebt er dan wel iets meer werk aan...
Op die manier is het mogelijk om b.v. het hier boven geplaatste thema te maken.

Onder Sagas kan je films zetten die inmiddels meerdere delen hebben zoals b.v. The Fast and the Furious 1 t/m 6 en straks 7. Deze komen dan met de thumb van het eerste deel, voorzien van een S, tussen je films te staan en als je die kiest verschijnt er een nieuw overzicht met daarin alle delen bij elkaar waar je vervolgens weer je keuze kunt maken.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/4semoz.png

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/t6tg95.png
PaT schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:20:
In alle handleidingen die ik gevonden heb wordt er gesproken over smb, maar ik heb de boel via NFS aan elkaar hangen. Tot mijn ongenoegen kan ik geen goede handleiding vinden over Yadis i.c.m. een Synology en NFS. Weet iemand die wel?

Voor de duidelijkheid, mijn Dune kan prima bij alle bestanden als ik ze rechtstreeks benader. Pas als ik via de yaDIS interface er naar toe wil, gaat het fout en krijg ik meldingen dat de url niet klopt (met nota bene een smb verwijzing er in).
Als je in die fout melding een SMB url te zien krijgt hoe heb je dan je mappen pad staan in yaDIS? Ik bedoel je hebt in de settings mappen op gegeven voor Films en/of TV Series, daar staat ook het pad bij wat yaDIS gebruikt om in de dune_folder.txt bestandjes weg te schrijven.

[ Voor 25% gewijzigd door WD-Medic op 24-03-2014 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik zal vanavond wat printscreens hier neergooien, dat verduidelijkt denk ik een boel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Ja dat is wel makkelijker idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
PaT schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:20:
Bij het instellen van de mappen wil ik verwijzen naar het netwerkpad van mijn NAS (192.168..blablabla), dus ik wil via het folder icoontje en vervolgens "netwerk" (in het lijstje met bureaublad, deze computer enz) naar de bewuste map op de NAS. Nou wordt de hele Synology niet zichtbaar als ik op netwerk klik. Ik kan wel via een gemapde snelkoppeling (in mijn geval z:) naar mijn films, maar dat resulteert uiteindelijk in foutmeldingen op de Dune dat hij het pad niet kan vinden.
Dat bladeren doe je alleen om YaDIS aan te geven hoe hij, vanaf je computer, die map kan benaderen. Dat heeft helemaal niets te maken met hoe de Dune diezelfde map probeert te benaderen, dat bepaal je met het regeltje bij "Dune Path", een regeltje dat je gewoon zelf in moet typen (en wat in jouw geval dus hoort te beginnen met nfs:// of nfs-tcp://).
Je kunt in dit tekstbestand wel alle mogelijke waardes voor een media_url vinden (staan verspreid door het document, zoeken op "media_url" helpt ;)). Bijvoorbeeld:
- "smb://[user[:password]@]host/share/path"
- "user" and "password" are optional.
- "host" can be IP-address, DNS-name, or SMB-name of SMB
server.
- "share" is SMB share name.
- Example:
- "media_url = smb://10.0.0.1/MYSHARE/folder/file1.avi"
- "nfs://host[:/export-path]:/path"
- "host" can be IP-address or DNS-name of NFS server.
- "export-path" is optional; when omitted, the player tries to
automatically deduce it from the specified "path" (by
analyzing all NFS-exports of the NFS-server). For better
performance and correct working, it is recommended to always
explicitly specify "export-path".
- Example (w/o explicitly specified "export-path"):
- "media_url = nfs://10.0.0.1:/MYSHARE/folder/file1.avi"
- Example (with explicitly specified "export-path"):
- "media_url = nfs://10.0.0.1:/MYSHARE:/folder/file1.avi"
- "network_folder://network-folder-name/path"
- "network-folder-name" is the name of network folder
econfigured in the player.
- Example:
- "media_url = network_folder://MYSHARE/folder/file1.avi"
Dit zijn dezelfde paden die je bij "Dune Path" in YaDIS in kunt vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Xander schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:32:
[...]

Dat bladeren doe je alleen om YaDIS aan te geven hoe hij, vanaf je computer, die map kan benaderen. Dat heeft helemaal niets te maken met hoe de Dune diezelfde map probeert te benaderen, dat bepaal je met het regeltje bij "Dune Path", een regeltje dat je gewoon zelf in moet typen (en wat in jouw geval dus hoort te beginnen met nfs:// of nfs-tcp://).

[...]

Je kunt in dit tekstbestand wel alle mogelijke waardes voor een media_url vinden (staan verspreid door het document, zoeken op "media_url" helpt ;)). Bijvoorbeeld:

[...]

Dit zijn dezelfde paden die je bij "Dune Path" in YaDIS in kunt vullen.
Wow, top! Dat verklaart al een en ander. Ik zal er vanavond eens mee aan de slag gaan.
In hoeverre is het nog wijs om alle dune_folder.txt bestandjes in de verschillende film en serie mappen weg te mieteren? Of worden die bij een nieuwe export gewoon overschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nou, daar gaan we:

Het eerste tabblad ziet er zo uit:
yadis algemeen

Nummertje 2 zo:
yadis instellingen

En het Dune path zo:
yadis dune path

Daarbij staat in het pad het volgende:
nfs-tcp://user:wachtwoord@192.168.2.22:5000/volume1/video/Films (waarbij uiteraard user en wachtwoord de juiste waardes hebben).

Ik heb deze string ook al zonder -tcp geprobeerd en ik twijfel nog aan het :5000 voor de poort van de Synology DS211. Moet die nou wel of niet opgenomen worden

Op mijn nas heb ik de standaard map "video" en in die map heb ik de folders "films", "series" en "yadis"
Deze share is gemapped op mijn laptop als z-schijf

Ik krijg de hele yaDIS interface te zien op de Dune maar zodra ik de film wil starten, krijg ik onderstaande foutmelding:
foutmelding op de Dune

De films zijn wel, buiten de yaDIS interface om te benaderen op de Dune (door een rechtstreekse netwerkmap op de Dune)

Volgens mij doe ik heel veel fout, maar ik kom er simpelweg niet meer uit.

Voor de volledigheid, de NFS rechten op de map video waar "films", "series" en "yadis" dus in staan.
yadis synology nfs rechten

[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 24-03-2014 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Hoe heb je de map op de Dune ingesteld? Ook via NFS? Dat werkt dus wel? Kun je dan ook een screenshot toevoegen van die werkende instellingen, daaruit zou je dat pad moeten kunnen afleiden. ;)

Zijn er wel inloggegevens nodig voor die nfs share?

Alles staat blijkbaar in dezelfde directory, dan zou je ook relatieve paden kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Xander schreef op maandag 24 maart 2014 @ 23:22:
Hoe heb je de map op de Dune ingesteld? Ook via NFS? Dat werkt dus wel? Kun je dan ook een screenshot toevoegen van die werkende instellingen, daaruit zou je dat pad moeten kunnen afleiden. ;)

Zijn er wel inloggegevens nodig voor die nfs share?

Alles staat blijkbaar in dezelfde directory, dan zou je ook relatieve paden kunnen gebruiken...
NFS instellingen op Dune

EDIT: Dafuq? Ik heb het werkend... username en wachtwoord waren niet nodig... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door PaT op 25-03-2014 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
PaT schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:40:
Daarbij staat in het pad het volgende:
nfs-tcp://user:wachtwoord@192.168.2.22:5000/volume1/video/Films (waarbij uiteraard user en wachtwoord de juiste waardes hebben).
Ik ben niet thuis om het te checken dus even uit het hoofd... Volgens mij is met NFS het deel user:wachtwoord@ niet nodig. Daarnaast heb ik er volgens mij :5000 ook niet in staan.
Volgens mij zou het nfs-tcp://192.168.1.22:/volume1/video/Films moeten zijn. Probeer het eens. Ik kan vanavond pas checken of het exact matcht met hoe ik het heb ingesteld.

Je hebt het al opgelost. Mooi.
(volgende keer moet ik eerst de verse post bekijken)

[ Voor 7% gewijzigd door S1NN3D op 25-03-2014 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

S1NN3D schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 08:23:
[...]

Ik ben niet thuis om het te checken dus even uit het hoofd... Volgens mij is met NFS het deel user:wachtwoord@ niet nodig. Daarnaast heb ik er volgens mij :5000 ook niet in staan.
Volgens mij zou het nfs-tcp://192.168.1.22:/volume1/video/Films moeten zijn. Probeer het eens. Ik kan vanavond pas checken of het exact matcht met hoe ik het heb ingesteld.

Je hebt het al opgelost. Mooi.
(volgende keer moet ik eerst de verse post bekijken)
Dat was het precies, zie ook mijn edit. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Nu die mooie interface van hierboven eens bekijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:50

Laguna

Connaisseur

Vanavond maar eens kijken hoe de meest recente firmware (140223_0133_b8) het doet op mijn TV-101 (momenteel nog voorzien van 121018_0846). Ik was eigenlijk aan het wachten op een final release, maar dat lijkt nogal lang te duren. Alles met een "b" aanduiding zie ik toch als beta (verklaart ook het gebrek aan een change log). Het ontbreken van zaken als YouTube was nog een reden om niet te upgraden. Echter heb ik daar nu Chromecast voor, dat ook nog eens veel makkelijker werkt.

Overigens vwb de TV-102:
Why are these products listed as "IPTV" products and not media players? I have a TV101, and it functions as a media player.

This question is a little hard to answer. This product is much like the TV-101, but more geared to the IPTV providers to deliver content to customers. The TV-102 will function as a media player, but will not give full audio support of many formats. DTS, Dolby, and other formats are not fully supported because they are not needed for IPTV. Our recommendation is this product should NOT be treated like a media player.
Op zich apart dat ze vervolgens zijn gestopt met het produceren van de TV-101, daar is nu geen gelijkwaardig alternatief voor beschikbaar.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Even hulde aan alle hulpvaardige mensen hier! En mooi werk met die layout.

Klein beetje offtopic, maar chromecast heeft dus youtube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

rockhopper schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:53:
Even hulde aan alle hulpvaardige mensen hier! En mooi werk met die layout.

Klein beetje offtopic, maar chromecast heeft dus youtube?
+1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Ben naast het Alaska thema ook een poging aan het doen met een yaDIS template van XBMC Aeon nox.

Het origineel in XBMC
Afbeeldingslocatie: http://www.xtreamer.net/ultra2/images/spec/aeon_lowmenu.jpg

De poging tot nu toe na een export van yaDIS
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/bdtqfq.png

Het totale beeld met submenu
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/4qrjly.jpg

Doordat dit wel met tekst werkt is dit voor yaDIS geen enkel probleem t.o.v. het Alaska thema dat met afbeeldingen werkt.

De rest van de template is nog niet klaar eerst het menu maar aanpakken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:57
Cool, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Ik ben benieuwd of je ook een mediaportal skin kan maken. Dat mis ik nog steeds. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Je bedoeld voor de Dune zelf een skin?

[ Voor 13% gewijzigd door WD-Medic op 26-03-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
De XMBC thema is ook mooi, ik was al bezig met voorbereidingen treffen, maar wacht dit nog even af. Ga eerst mijn nieuwe nas inrichten zodat ik straks in 1x alles kan instellen en kan genieten van die knappe staaltje design!

[ Voor 12% gewijzigd door Binnetie op 26-03-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
WD-Medic schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:39:
Je bedoeld voor de Dune zelf een skin?
ja de looks van Mp op de dune :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:50

Laguna

Connaisseur

Voor de mensen die reeds een beta gebruiken waarbij de weer widget weer werkt, wordt daarbij die klok+weer nog steeds over het yaDIS scherm heen getoond of is die inmiddels gewoon onzichtbaar?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Pagina: 1 ... 63 ... 72 Laatste