Het is alweer even geleden dat ik er iets aan veranderd heb maar nu kan ik toch weer een verbeterde versie van mijn
WIP XBMC thema Alaska Dark voor de Dune Media spelers plaatsen. Het aantal downloads ( nu 237x ) laat zien dat de vorige versie(s) best in trek zijn ondanks dat dit niet in de berichten terug te vinden is helaas ...
Edit: 18-03: Het totaal is uiteindelijk op 251 downloads terecht gekomen wat op zich een leuk resultaat is. De eerste versie(s) heb ik nu verwijderd.
Deze nieuwe v1.2 is kleiner en daardoor misschien handiger voor mensen die niet zo heel veel menu keuzes willen hebben. Ook nu nog is de werkwijze om dit te gaan gebruiken gelijk gebleven met de oude versie daar yaDIS niet met afbeeldingen werkt om een menu samen te stellen.
De werkwijze vind je op
deze pagina. Op deze pagina/in dit bericht vind je ook een psd om eventueel zelf een eigen menu te maken met afbeeldingen naar je eigen smaak. Ook vind je er een psd waarmee je de map achtergronden kunt wijzigen in het geval de door mij gekozen afbeeldingen niet naar je zin zijn.
Het nieuwe menu en de overzichten
De afbeeldingen zijn in deze versie wat kleiner van formaat en ook in grootte, hierdoor werkt het menu sneller en gaat een stuk soepeler over het beeld. Het aantal menu keuzes is verminderd door Foto's en Home Video weg te laten. Het is altijd mogelijk dat je deze zelf weer wilt toevoegen en met de psd hierboven zet je eigen icon.aai afbeeldingen in elkaar. Dat wil zeggen png afbeeldingen die je met AAI Image Viewer weer omzet naar .aai ..
Voor audio maak ik gebruik van Dune Explorer en heb hiervoor hun XE_Audio template aangepast ... in de originele template hebben nummers met lange namen te weinig ruimte vond ik zelf en heb daarom de audio schuifregelaars op de achtergrond afbeelding weggelaten om de contentbox groter te kunnen maken.
Helaas krijg ik het in geen enkel geval voor elkaar om de tekst links uit te lijnen. Misschien dat er hier iemand is die daar een oplossing voor heeft? Edit: Dit blijkt door een gemis in de firmware helemaal niet mogelijk te zijn in icon view...
Puntje voor de eerstvolgende update lijst misschien meneer Dune?
De downloads...
Alaska Dark thema voor Dune Media spelers
Dune Explorer Audio 5 template
De
dune_folder.txt die door Dune Explorer automatisch aangemaakt zou moeten worden. Om een of andere reden neemt Dune Explorer deze niet geheel over uit de bovenstaande Dune Explorer Audio 5 template.
Dune Explorer zet ook de afbeeldingen .Background.aai en .Icon.aai neer terwijl ze in de dune_folder.txt en de template staan zonder punt en hoofdletter. Deze afbeeldingen moet je dus hernoemen of je past de regels aan in de template en dune_folder.txt.
Voor diegene die hier zin in heeft, de templates voor Watched en Unwatched zijn hierboven terug te vinden en wil je het helemaal compleet maken dan
staat hier een Dune skin die matched met het Alaska Dark thema.
Het blijft een
W(ork)
I(n)
P(rogress) en als er weer nieuwe ontdekkingen zijn zal ik die zo snel mogelijk plaatsen in de vorm van een nieuwe versie.
Have Fun er mee ...
[
Voor 39% gewijzigd door
WD-Medic op 21-03-2014 11:04
. Reden: Bijpassende Dune skin toegevoegd... ]
Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000