Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit klopt in beide gevallen. De meeste Dune's spelen geen blu ray-iso's. En de film en subnaam moeten gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:27
Mijn 303D speelt wel bluray iso's af. Je kan alleen geen menu zien, maar wel de film.

Waarschijnlijk ligt het aan de manier van verbinden, SMB / NFS etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44
BD Lite doen ze.
De enige die het wel konden waren de oudere series zoals de BD Prime 3.0 die ik had.
Maar vind het niet zo denderend om eerlijk te zijn. Dan koop ik de BD wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

De Dune Max doet ook bluray iso's afspelen en daar kan je kiezen tussen lite of normaal, mag ook wel want er zit ook een bluray speler bij ingebouwd voor de echte schijfjes.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WD_Medic Zodra ik mijn menu heb drop ik hem hier, bedankt nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Vanavond had mijn D1 ineens een freeze tijdens een film. Daarna wilde geen enkele film meer afspelen. Muziek nog wel.

Bleek dat het omzetten van de aan/uit schakelaar aan de achterzijde genoeg was om hem weer tot de orde te roepen.

Ik heb dit nog nooit gehad in al die tijd. Is dit een voorbode van slechte dingen die komen gaan of een eenmalige glitch?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovenstaande is mij op mijn Max ook een keer overkomen. Was een slechte mkv. Kon echter wel andere films en eries afspelen. Alleen op die ene bleef de Max hangen. Niet helemaal vergelijkbaar. Maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay00
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-12-2016
Hallo, zou iemand mij kunnen vertellen hoe het downloaden gaat, met de torrent cliënt van de dune smart h1. Qwa snelheid en eventuele problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 13:38
Ik had laatst steeds meer problemen met het afspelen van verschillende formats, na een kortstondige freeze kreeg ik dan uiteindelijk een error. Toen een soft-reset gedaan en alles werkte weer als vanouds. Hoop dat iemand er wat aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Voor de gebruikers van yaDIS: door een probleem met tmdb loopt 2.3 momenteel direct na het starten vast. De ontwikkelaar is op de hoogte en werkt aan een fix.

Update: Inmiddels werkt de huidige versie weer, het lag aan een api-change bij tmdb.

[ Voor 23% gewijzigd door Ram0n op 13-12-2013 16:05 ]

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• WR.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 22:47

WR.

Ik vroeg me eigenlijk af waarom zowel een TV101 als mede eenTV303D muziek niet kan doorspoelen? Ik kijk zelf alleen maar series op de TV101 dus muziek nooit getest. Een bekende van me heeft een 303D aangeschaft en die kwam er mee dat je muziek niet kan doorspoelen.Dus ik controleren bij de TV101 en die vertikt het ook. Firmware downgrade mocht ook niet baten helaas. Zijn er meerdere mensen die hier nog mee zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:31
Zijn er nog mensen die uitzendinggemist op hun Dune nog werkend hebben?

Het lijkt er op dat http://uitzendinggemist.is-great.org/ geen geldige video stream links meer genereert, blijkbaar is de NPO naar een ander type obfuscation van hun links overgestapt.

Ik heb even met een netwerksniffer naar de communicatie van de NPO app zitten kijken, maar daar wordt je niet direct wijs uit. Uit een stuk json data {"data":"m8zD/wjaBZdf8Nc9RzbpOslPc+0QzifdC5HQQPj5cQ4LdWa6nrSdIw4VA4sily70U7rYKKjxXmhh1MJJI1k3n0P0NQXolKHC4yXezZGhWaK90E4Rrpy54+TIWMhQi92ilVu5ljOFydTzPfJOa8oZXW3jh5nr/lfD7nZXWw/QMlU=","iv":"634abb42665d8a53","tt888":true} weet de app de URL http://content50c2a.omroe...01327265/std.20131221.m4v te genereren.. Om dit na te spelen moet je echt de app gaan reverse engineeren ben ik bang. :(

De NPO wordt van mijn belasting betaald, maar als ik als burger wat anders wil gebruiken dan een Android app dan mag dat niet? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:40

3style

...

rockhopper schreef op zondag 28 juli 2013 @ 16:27:
Gebrek aan youtube is voor mij een dealbreaker. Ik ben weer terug gegaan naar de vorige firmware. Iemand die weet waarom youtube eruit gehaald is? Foutje? Einde licentie? Komt het ook weer terug?
Al geprobeerd de app handmatig te installeren?

From now, since april 22nd, i try to post in this thread and in this post an updated and newest YOUTUBE plugin(s).

http://www.mpcclub.com/fo....php?p=231610&postcount=3

Wellicht moet je nog een kleine aanpassing in de code doen i.v.m. een bug:

In file youtube.php on row 586 need change $new_value = $plugin_cookies->search; to $new_value = $user_input->search_add;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

3style schreef op maandag 06 januari 2014 @ 10:40:
[...]

Al geprobeerd de app handmatig te installeren?

From now, since april 22nd, i try to post in this thread and in this post an updated and newest YOUTUBE plugin(s).

http://www.mpcclub.com/fo....php?p=231610&postcount=3

Wellicht moet je nog een kleine aanpassing in de code doen i.v.m. een bug:

In file youtube.php on row 586 need change $new_value = $plugin_cookies->search; to $new_value = $user_input->search_add;
Ik waardeer de input, maar ik heb voor de makkelijke oplossing gekozen en gewoon een oudere firmware met youtube erop gezet. Het apparaat werkt prima voor mij buiten dan dat alle filmpjes die met mijn canon toestellen gemaakt zijn geen geluid weergeven.

Mocht dat ooit opgelost worden dan zal ik een firmware uitvoeren en met zo'n handmatige youtube install aan de slag gaan, maar aangezien men bij Dune waarschijnlijk de licentie kosten niet wil betalen voor dat geluidsformaat zal dat wel niet gebeuren.

Of is er ook een handmatige manier waarop ik "codecs" voor afspelen van bestanden kan toevoegen aan de Dune? (voor de mensen die niet bekend zijn met canon filmpjes, ze slaan alles op in .mov (quicktime?) formaat, en het beeld doet het perfect maar dan dus zonder geluid)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

rockhopper schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:05:
[...]

Ik waardeer de input, maar ik heb voor de makkelijke oplossing gekozen en gewoon een oudere firmware met youtube erop gezet. Het apparaat werkt prima voor mij buiten dan dat alle filmpjes die met mijn canon toestellen gemaakt zijn geen geluid weergeven.

Mocht dat ooit opgelost worden dan zal ik een firmware uitvoeren en met zo'n handmatige youtube install aan de slag gaan, maar aangezien men bij Dune waarschijnlijk de licentie kosten niet wil betalen voor dat geluidsformaat zal dat wel niet gebeuren.

Of is er ook een handmatige manier waarop ik "codecs" voor afspelen van bestanden kan toevoegen aan de Dune? (voor de mensen die niet bekend zijn met canon filmpjes, ze slaan alles op in .mov (quicktime?) formaat, en het beeld doet het perfect maar dan dus zonder geluid)
Ik heb de oude firmware ook maar weer geïnstalleerd. Die youtube custom install is niet de volwaardige app die het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Ik vind dit wel een mooie skin. Kwam ik tegen op een Russische site:

Afbeeldingslocatie: http://s47.radikal.ru/i115/1210/c6/4516618f5ffe.jpg

dune_skin_minimal_bokeh

Meteen ook maar mijn Yadis achtergronden aangepast naar deze achtergrond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepert
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-02-2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
3style schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:39:
Ik heb de oude firmware ook maar weer geïnstalleerd. Die youtube custom install is niet de volwaardige app die het was.
Er mag best wel weer eens nieuwe Firmware uitkomen. De laatste is immers al weer even geleden .. :P

Wat je zegt die custom app geeft erg veel Rusland resultaten. [Delete] ..

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:50

Laguna

Connaisseur

WD-Medic schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:54:
[...]

Er mag best wel weer eens nieuwe Firmware uitkomen. De laatste is immers al weer even geleden .. :P

Wat je zegt die custom app geeft erg veel Rusland resultaten. [Delete] ..
Zeker en dan met ondersteuning voor Netflix.

Geen enkel apparaat bij m´n TV kan nu met Netflix overweg, geen smart TV, geen apps bij m´n blu-ray speler, Humax 5200C kan het niet en m'n Dune HD TV-101 kan het ook niet :-(

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Al moet je je niet al te veel van Netflix voorstellen heb ik wel gehoord.. Ze bieden er niet het nieuwste van het nieuwste aan ...

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het enige interessante aan Netflix tot nu toe wat ik gehoord heb is de (toekomstige?) ondersteuning van streaming van 4K content. Omdat ik in het zelfde schuitje zit als Laguna (geen netflix in/nabij de tv in de woonkamer) heb ik me er nog totaal niet in verdiept.
Wat mij betreft mag er best een netflix app komen in de Dune, maar ik verwacht het niet. Als ik het echt zou willen stop ik wel een android stick in mijn tv dan heb je meteen heel wat meer functionaliteit.
Maar ik hoor hier natuurlijk wel graag of en wanneer er weer nieuwe firmware is, want een nieuwere met youtube weer terug zou wel leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Geen Dune-ondersteuning voor Netflix is ook hier de reden dat ik nog geen abonnement heb afgesloten. Er was enige tijd geleden sprake van een app, maar daar ga ik inmiddels maar niet meer vanuit. Er zouden wat strubbelingen zijn tussen HDI en Netflix, maar berichten daarover zijn ook alweer erg oud.

Overigens heb ik de afgelopen week veel issues gehad met films in 720p (mkv) waarbij de ingesloten ondertiteling niet zichtbaar werd. Ik weet dat dit een bekend issue is met 1080p, maar bij 720p had ik dit nog niet meegemaakt en nu drie keer in een week tijd. Iemand anders? Het ging in twee gevallen om een mkv met diverse (>10) ondertitelingen in diverse talen, en één keer om een mkv met slechts één embedded sub. De Dune Max gaf telkens aan dat er geen subs waren.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
rockhopper schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:28:
Omdat ik in het zelfde schuitje zit als Laguna (geen netflix in/nabij de tv in de woonkamer) heb ik me er nog totaal niet in verdiept.
Op m'n TV staat de app maar het boeit me niet zo.

Netflix, HBO, Film 1, Videoland enz. enz. allemaal dezelfde ouwe meuk voor te veel per maand ... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ram0n schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:18:
Geen Dune-ondersteuning voor Netflix is ook hier de reden dat ik nog geen abonnement heb afgesloten. Er was enige tijd geleden sprake van een app, maar daar ga ik inmiddels maar niet meer vanuit. Er zouden wat strubbelingen zijn tussen HDI en Netflix, maar berichten daarover zijn ook alweer erg oud.

Overigens heb ik de afgelopen week veel issues gehad met films in 720p (mkv) waarbij de ingesloten ondertiteling niet zichtbaar werd. Ik weet dat dit een bekend issue is met 1080p, maar bij 720p had ik dit nog niet meegemaakt en nu drie keer in een week tijd. Iemand anders? Het ging in twee gevallen om een mkv met diverse (>10) ondertitelingen in diverse talen, en één keer om een mkv met slechts één embedded sub. De Dune Max gaf telkens aan dat er geen subs waren.
Beetje een omweg maar ik extract ze dan via subtitle edit (gratis programma) waarna ik een mooie externe .srt overhou.
Wat mij betreft mag dit inderdaad wel eens opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

WD-Medic schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:27:
[...]

Op m'n TV staat de app maar het boeit me niet zo.

Netflix, HBO, Film 1, Videoland enz. enz. allemaal dezelfde ouwe meuk voor te veel per maand ... :Y
Tja ieder z'n eigen mening. Ik vind Netflix wel degelijk meerwaarde hebben, stuk makkelijker dan alles zelf maar downloaden en zit zat content bij dat ik nog niet gezien heb. Bovendien €8 p/m is echt niet veel.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Laguna schreef op zondag 19 januari 2014 @ 00:39:
[...]

Tja ieder z'n eigen mening. Ik vind Netflix wel degelijk meerwaarde hebben, stuk makkelijker dan alles zelf maar downloaden en zit zat content bij dat ik nog niet gezien heb. Bovendien €8 p/m is echt niet veel.
Zit zeker genoeg content bij. Klopt. Maar ook genoeg niet. Zijn nog een boel series die er niet opstaan hoor. Zoals Revenge, Person Of Interest, Hannibal.

Zo zijn er ook nog een heleboel films niet, James Bond, Batman reeks.. etc.

Zolang Netflix voor mij persoonlijk nog niet meer gaat aanbieden behoud ik gewoon nog mijn mediaspeler met films en series erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Laguna schreef op zondag 19 januari 2014 @ 00:39:
Gelijk heb je en het gemak dient de mens. Natuurlijk moet een ieder dat zelf bepalen en als het helemaal je ding is geweldig toch?
Grudgie schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:54:
Zolang Netflix voor mij persoonlijk nog niet meer gaat aanbieden behoud ik gewoon nog mijn mediaspeler met films en series erop.
Vaak moeten dergelijke diensten groeien in hun aanbod dat wel maar dit argument is voor moi ook de reden dat ik nog even de appel uit de spreekwoordelijke boom zelf download ... :+

Die Dune staat er tenslotte ook niet voor de sier. :9

[ Voor 34% gewijzigd door WD-Medic op 19-01-2014 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Grudgie schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:54:
[...]

Zit zeker genoeg content bij. Klopt. Maar ook genoeg niet. Zijn nog een boel series die er niet opstaan hoor. Zoals Revenge, Person Of Interest, Hannibal.

Zo zijn er ook nog een heleboel films niet, James Bond, Batman reeks.. etc.

Ik zie Netflix dan ook niet als vervanging maar als aanvulling. Daarbij is de content puur een geldkwestie zodra er steeds meer leden bijkomen zal de content ook toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Wat is het verschil tussen afspelen en afspelen light? Ik kreeg deze 2 opties bij een BD ISO. Gewoon afspelen resulteerde in schokken en het ontbreken van geluid. Met de light versie ging alles prima, kwaliteit leek niet minder en er werd gewoon 7.1 DTS afgespeeld.

Ik vraag me trouwens ook af waardoor de gewone versie schokkend verloopt. Ik stream bedraad vanaf een HP-server. Het is allemaal CAT6 kabel en ter illustratie, ik download met 18mb per seconde. Dus heb het idee dat het niet aan het netwerk ligt. De bottleneck zou dan de server of de dune moeten zijn. Iemand enig idee?

Oh ik merkte dat het schokken weer verder ging zodra ik iets anders ging downloaden. Is dit een teken da de server aan zijn limiet zit? In hoeverre wordt deze belast als er met ongeveer 50-70 mbit vanaf gestreamd wordt?

[ Voor 50% gewijzigd door Malt007 op 20-01-2014 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:20

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

De Dune is de beperkende factor, hij kan max 10 a 11mb aan per seconde bedraad. Dat ligt niet aan je netwerk maar puur aan de beperkende factor bij de Dune.

Blu-ray films kun je het beste direct afspelen van de interne hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:31
Bigg Balls schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:36:
De Dune is de beperkende factor, hij kan max 10 a 11mb aan per seconde bedraad. Dat ligt niet aan je netwerk maar puur aan de beperkende factor bij de Dune.

Blu-ray films kun je het beste direct afspelen van de interne hd.
Ik neem aan dat je hier MB mee bedoelt, want als ik iets op m'n player zet gaat dat zo tussen de 9 a 10 MB/s. Dat zou ruim genoeg moeten zijn, aangezien de hoogste bitrates voor en bluray zo tegen de 35-40mbit aan zitten. Wat overeenkomt met 5MB/s.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Dat is wel balen zeg, dacht ik eindelijk fatsoenlijk BD's te kunnen kijken is de dune weer de bottleneck. Toen ik hem in light afspeelde was de bitrate trouwens nog steeds 50mbit +. Zijn er ondertussen mediaspelers die dit wel fatsoenlijk kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Malt007,

De beperking zit m in de chipset die er gebruikt wordt. Je zou dus eens kunnen zoeken of er mediaspelers zijn met een chipset die wel een hogere snelheid aan kunnen.

Verder moet ik opmerken dat het afspelen van een BR iso op mijn Dune Max zonder problemen verloopt.

In principe zou die speler van jou dat ook moeten kunnen, omdat de meeste niet echt ver boven de 50mbps uitkomen. Misschien dat er toch nog ergens een hikje in je netwerkconfig zit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Nou de netwerkkabel komt uit op een muur naar een switch. Via die switch heb ik ook de server aangesloten en die download met 18MB per seconde (dus de volle theoretische 150mbit). Dus die durf ik wel uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Malt007 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:21:
Dat is wel balen zeg, dacht ik eindelijk fatsoenlijk BD's te kunnen kijken is de dune weer de bottleneck. Toen ik hem in light afspeelde was de bitrate trouwens nog steeds 50mbit +. Zijn er ondertussen mediaspelers die dit wel fatsoenlijk kunnen?
Heb je al geprobeerd om ipv een iso alleen het film m2ts file te draaien? Je zit dan ook niet met dat light of dat andere gedoe..

Een m2ts loopt vanaf mn NAS vlekkeloos over CAT5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:57
Malt007 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:03:
Wat is het verschil tussen afspelen en afspelen light? Ik kreeg deze 2 opties bij een BD ISO. Gewoon afspelen resulteerde in schokken en het ontbreken van geluid. Met de light versie ging alles prima, kwaliteit leek niet minder en er werd gewoon 7.1 DTS afgespeeld.

Ik vraag me trouwens ook af waardoor de gewone versie schokkend verloopt. Ik stream bedraad vanaf een HP-server. Het is allemaal CAT6 kabel en ter illustratie, ik download met 18mb per seconde. Dus heb het idee dat het niet aan het netwerk ligt. De bottleneck zou dan de server of de dune moeten zijn. Iemand enig idee?

Oh ik merkte dat het schokken weer verder ging zodra ik iets anders ging downloaden. Is dit een teken da de server aan zijn limiet zit? In hoeverre wordt deze belast als er met ongeveer 50-70 mbit vanaf gestreamd wordt?
Speel je via samba of nfs.

@Big Balls
Onzin. Ik speel vanaf mij synology nas naar mijn dune gewoon 50GB bluray iso bestanden af zonder gestotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook Synology Ds1010 met NFS naar Dune Duo, speelt vlekkeloos Blu ray's af, NFS is een must voor een Linux apparaat, dat is hier al eerder aan bod geweest.
Netwerk is tijdje geleden vernieuwd geweest, alles kabels Cat 6, nieuwe switches gigabit, loopt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocopuff
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-01 17:14
De volgende spullen heb ik hier thuis staan en zo maak ik verbinding met het internet/nas/mediaspeler.

Modem Ziggo
Router Linksys ea6500
Kabel naar zolder aangesloten op een gigabit switch
Pc verbonden via de switch
Nas ds412+ via de switch
Dune hd max via de switch
Yadis interface map op Nas alle rechten staan goed.

Nu is het probleem dat ik Yadis heb geinstalleerd en alles staat goed ingesteld kan alles gewoon perfect afspelen zonder ook maar iets van een storing, Nu wil yadis nog wel is nadat ik moviewall open voor film of tv show geen coverart laten zien, Dus de hoesjes voor de desbetreffende film/tv show dan laat die alleen maar een wit mapje zien met 00 of 01. Toen ik nog niet gebruikt maakte van een nas deed ik alles op een externe hdd en interne hd voor yadis toen had ik nooit het probleem dat de moviewall niet getoont werd. Heeft iemand anders ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovenstaande kan ik bevestigen. Zelfde probleem toen ik de Yadis-interface op de NAS zette.[Ook een 412+] btw.

Heb dat nooit op kunnen lossen. Heb nu Yadis gewoon op de HDD op mijn pc staan, en de Yadis-Interface op de HDD van de Max. Gaat nu prima. En ga het ook niet meer omzetten als iemand toch een oplossing weet.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocopuff
Het probleem ia dat er beneden ook een dune staat verbonden met het internet en daar wil ik ook graag se moviewall hebben. dit is toch niet meer mogenlijk als de interface map ( export ) op de interne hdd van de dune op zolder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt mij inderdaad een probleem wat ik in ieder geval niet voor je kan oplossen.

Eigenlijk zou je dus twee keer een Yadis moeten installen. Waarvan er één met de Dune beneden werkt, en één met de Dune boven?!

Misschien kan je een Yadis installeren op een tweede partitie of HDD?! En die laten werken met de Dune beneden waarbij je de tweede interface [export] naar de HDD op de Dune beneden zet?

Ik roep maar wat hoor. Misschien dat een andere Tweaker een betere oplossing heeft. Ik zal aandachtig meelezen..;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:16:
Bovenstaande kan ik bevestigen. Zelfde probleem toen ik de Yadis-interface op de NAS zette.[Ook een 412+] btw.

Heb dat nooit op kunnen lossen. Heb nu Yadis gewoon op de HDD op mijn pc staan, en de Yadis-Interface op de HDD van de Max. Gaat nu prima. En ga het ook niet meer omzetten als iemand toch een oplossing weet.. 8)
Ik zal thuis eens moeten kijken hoe ik dat gedaan heb. Ik heb geen hdd in mijn dune maar volgens mij staat alles op de nas. Zal vanavond eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocopuff
Neefdave schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:37:
[...]

Ik zal thuis eens moeten kijken hoe ik dat gedaan heb. Ik heb geen hdd in mijn dune maar volgens mij staat alles op de nas. Zal vanavond eens kijken.
Geweldig dat je dat zou willen doen! Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neefdave schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:37:
[...]

Zal je antwoord in spanning afwachten. Misschien dan toch nog maar een keer proberen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Neefdave schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:43:
[...]

Speel je via samba of nfs.
Ik weet niet of ik via sambo of nfs speel. Wilde zelf nog even testen of ik het gestotter kon verhelpen door die instellingen aan te passen maar kon het niet meer vinden. Heb echt het hele menu doorgestruind maar ik zal er wel overheen hebben gekeken. Wat is precies het verschil tussen deze 2 instellingen en wat is aan te raden normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:29:
Dat lijkt mij inderdaad een probleem wat ik in ieder geval niet voor je kan oplossen.

Eigenlijk zou je dus twee keer een Yadis moeten installen. Waarvan er één met de Dune beneden werkt, en één met de Dune boven?!

Misschien kan je een Yadis installeren op een tweede partitie of HDD?! En die laten werken met de Dune beneden waarbij je de tweede interface [export] naar de HDD op de Dune beneden zet?

Ik roep maar wat hoor. Misschien dat een andere Tweaker een betere oplossing heeft. Ik zal aandachtig meelezen..;)
Laten we voorop stellen dat yaDIS geen rocket science is. Als je je films/series centraal op een NAS hebt dan werkt het best simpel.

yaDIS op je PC installeren en laten zoeken op de NAS naar films en series. Wanneer je alles klaar hebt laat je yaDIS exporteren naar een map op je PC ipv op je NAS of interne HDD van een Dune.

Deze map kopieer je naar Dune 1 en Dune 2. Heb je geen interne HDD dan plaats je een USB stick of SD card dat werkt ook. Ik doe het namelijk ook zo aangezien ik in mijn HD Duo geen HDD's heb geplaatst.

Zowel Dune 1 als Dune 2 kunnen nu je films en series benaderen die je op je NAS hebt staan aangezien beide dezelfde verwijzingen hebben onder de moviesheets. Niet vergeten de beide Dune's te updaten als je een nieuwe film op je NAS hebt gezet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocopuff
WD-Medic schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:18:
[...]

Laten we voorop stellen dat yaDIS geen rocket science is. Als je je films/series centraal op een NAS hebt dan werkt het best simpel.

yaDIS op je PC installeren en laten zoeken op de NAS naar films en series. Wanneer je alles klaar hebt laat je yaDIS exporteren naar een map op je PC ipv op je NAS of interne HDD van een Dune.

Deze map kopieer je naar Dune 1 en Dune 2. Heb je geen interne HDD dan plaats je een USB stick of SD card dat werkt ook. Ik doe het namelijk ook zo aangezien ik in mijn HD Duo geen HDD's heb geplaatst.

Zowel Dune 1 als Dune 2 kunnen nu je films en series benaderen die je op je NAS hebt staan aangezien beide dezelfde verwijzingen hebben onder de moviesheets. Niet vergeten de beide Dune's te updaten als je een nieuwe film op je NAS hebt gezet. :P
Het enige nadeel is dat ik dan elke keer alles up2date moet houden kon ik net zogoed 2x externere hdd behouden haha, maar hetbprobleem van dat de coverart af en toe wegvalt na een sessie van en film/aflevering is dit het probleem van te weinig kracht van de dune/nas/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Als je een mapje uit de yaDIS export met 3 bestandjes erin naar 2 x Dune overzet duurt dat ongeveer 3 sec. per Dune. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocopuff
WD-Medic schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:58:
Als je een mapje uit de yaDIS export met 3 bestandjes erin naar 2 x Dune overzet duurt dat ongeveer 3 sec. per Dune. :P
Ohh zo!
Dus usb aansluiten op alle 2 de dunes, op pc de export map opslaan en als je alle films opnieuw geindexeerd heb de map YaDIS kopieren naar alle 2 de usb sticks? deze zijn te benaderen via netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
De yaDIS export idd op je pc en ja deze via je netwerk naar een usb stick in de beide Dune's sturen.
Als je dan deze yaDis map toevoegd als favoriet en dan instelt om meteen te starten bij aanzetten van de Dune is dat weer een handeling minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:08:
[...]

Zal je antwoord in spanning afwachten. Misschien dan toch nog maar een keer proberen.. ;)
Ik heb eenvoudige mode aanstaan dus misschien dat daar het verschil in zit?

Algemeen werkmap: C:\Program Files (x86)\yaDIS\workspace
Mappen \\DISKSTATION\video\films , \\DISKSTATION\video\tv-series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neefdave schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:07:
[...]

Ik heb eenvoudige mode aanstaan dus misschien dat daar het verschil in zit?

Algemeen werkmap: C:\Program Files (x86)\yaDIS\workspace
Mappen \\DISKSTATION\video\films , \\DISKSTATION\video\tv-series
Staat idd bij mij ook in éénvoudige modus. En het Dune-interface pad waar zet ik dat dan neer[exporteren] want de interface zou ik in principe ook op de NAS willen hebben.

Zou eigenlijk alles op de NAS willen hebben. Dus Yadis en de interface. Dat lukt mij maar niet

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2014 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-04 19:12
Ik krijg het niet voor elkaar om series af te spelen met yadis vanaf synology. Lijkt wel of yadis dan vastloopt. Films geen probleem. En kan wel via nfs share bij mijn series komen. Is dit een bekend probleem oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffenV
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-05 21:26
Ik heb wel interesse in een TV-303D. Nu wil ik ook graag een NAS erbij hebben en heb m'n oog laten vallen op een Synology DS214(Play). Nu heb ik begrepen dat die geen DTS speelt, wordt een dergelijk probleem niet opgeheven door de Dune daar de NAS het bestand alleen "beschikbaar" stelt?

Mocht dat niet zo zijn, zijn er mensen met tips qua merk/type NAS die wel zonder stoten en andere onzin werkt als het op 1080p content aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:35
Als je Dune het afspeelt voldoet iedere Synology NAS (en de meeste andere ook), aangezien de Synology het originele bestand serveert. De Play heb je nodig als je een bestand wil transcoden zodat je telefoon/tv en dergelijke het ook kunnen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:29:
Staat idd bij mij ook in éénvoudige modus. En het Dune-interface pad waar zet ik dat dan neer[exporteren] want de interface zou ik in principe ook op de NAS willen hebben.

Zou eigenlijk alles op de NAS willen hebben. Dus Yadis en de interface. Dat lukt mij maar niet
Je maakt op de NAS een map aan waarin yaDIS komt te staan. Dit path zet je in yaDIS. De Dune moet dan wel via NFS verbinding kunnen maken met de NAS aangezien SMB niet werkt. Meerdere verbindingen tegelijk via SMB is iets waar de firmware van de Dune verbeterd mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WD-Medic,

Daar ga ik eens mee stoeien. NFS verbinding Syn==>Dune Max zal geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:34:
@WD-Medic,

Daar ga ik eens mee stoeien. NFS verbinding Syn==>Dune Max zal geen probleem moeten zijn.
Dat zeg je nou maar ik kreeg daar ook geen verbetering mee eerlijk gezegd ondanks alle goede bedoelingen van mensen die het mij probeerde duidelijk te maken. Ik heb toen het hele idee dat yaDIS ook op m'n NAS moest komen te staan laten varen.

Ik zelf heb het daarna opgelost door in de Dune een SD card te plaatsen en deze via SMB te benaderen via het netwerk. De export vanuit yaDIS gaat nu dus naar deze SD card. Vanuit hier maakt yaDIS nu verbinding via SMB met m'n NAS. Waarom een SD card? Omdat ik de Dune lekker stil wil houden. Zodra er een HDD in geplaatst word gaat de HD Duo meteen ook de ventilator gebruiken. Nu dus niet..

Ik heb de yaDIS map toegevoegd aan Favorieten en aangemerkt dat deze gestart moet worden zodra de Dune word aangezet. Op deze manier verschijnt yaDIS dus meteen op TV zonder iets extra's te hoeven doen.

[ Voor 3% gewijzigd door WD-Medic op 28-01-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WD-Medic,

Nah, na wat gestuntel is het zo dat ik eigenlijk nu hetzelfde doe als jij. Echter ik heb een HDD in mijn Max dus doe ik de export ook naar de HDD in de Max. Geluid valt mee, hoor bijna niets.

NFS is dus idd wat lastiger dan ik dacht. Lukt mij dus echt niet. Een NFS map aanmaken op de Max is geen probleem. Echter in combi met Yadis...ik kom er niet uit.

Vind het wel prima zo..if it ain't broken, don't fix it..:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Nou precies ik dacht er dus ook zo over. De ruimte is er toch dus waarom moeilijker doen dan noodzakelijk ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Zit beetje met een vervelend probleem. Zie mijn Dune HD Max niet in mijn netwerk.
Zie de Dune wel in mijn router en heeft heel mooi een eigen IP. Alleen als ik hem wil zien in mijn netwerk dan ziet hij hem niet en heb ik de laatste dagen vaak last van.

Heb de nieuwste firmware opzitten.

Edit: Opgelost. Moest de mediaspeler weer goed in netwerk groep zetten. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Grudgie op 30-01-2014 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
WD-Medic schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:19:
Als nu ook in de volgende firmware de meteo gegevens het weer doen ... :)
Jawel na de update werkt het weer ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
is er ergens een overzicht van de wijzigingen in de laatste beta firmware die mij nu op mijn dune max wordt aangeboden?

Wil graag iets meer weten wat er veranderd is voor dat ik upgrade en voor verrassingen kom te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loneranger56 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:56:
is er ergens een overzicht van de wijzigingen in de laatste beta firmware die mij nu op mijn dune max wordt aangeboden?

Wil graag iets meer weten wat er veranderd is voor dat ik upgrade en voor verrassingen kom te staan
Onofficièle changelog:
  • - Fix the MKV 23.976p issues.
  • - Update the French translations.
  • - Initial wizard is extended with "Network Setup" and "Time Zone Setup" steps.
  • - A lot of HLS playback fixes and improvements.
  • - Plugin-related improvements in the player menu.
  • - Fixed weather widget in native Dune UI.
  • - Help line is displayed when some text field is active.
  • - Improved time synchronization mechanism in case when NTP server is not reachable.
  • - Improved auto-start and auto-resume behaviour: it is now possible to cancel auto-start/auto-resume by pressing RETURN RC.
  • - Improved bluray_play action from flashlite applications: bluray-lite is launched on player models where real bluray is not supported.
  • - JS STB API is extended with the support for PiP.
  • - Fixes related to launching DVD and Blu-ray.
  • - Fixes related to USB DVB recording.
  • - Fixed bug with handling scan Wi-Fi networks errors.
  • - Fixed bug with hangup on specific TS files.
  • - Fixes related to multicast playback.
  • - Fixes related to RTSP playback.
  • - Fixes related to music playback from application using STB JS API.
  • - Fixed screen blinking on player menu startup.
  • - Fixed rare sporadic hangups during startup.
  • - Fixed PCM issue in camera MOV files
  • - Added HDMI-CEC
Van een russisch forum.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 09:24
Hallo allemaal, Ik heb een Dune HD TV 301 (externe HD) en de firmware upgrade werkt niet.

Huidige firmware 130515_2104_b6
Nieuwe firmwareversie: 131213_0131_b6.

tijdens het downloadproces (paar keer geprobeerd, steeds op verschillende % download) loopt het proces vast en krijg ik de volgende melding:

"Fout: Read failed (1601)" iemand een idee???
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmzz...download de voor jouw apparaat bestemde .dsf en zet m eens op een schone usb-stick.

Zet de Dune helemaal uit [spanning eraf] Steek de stick in het USB-slot en star de Dune weer op. Als alles mee zit zal hij meteen de upgrade zien. Volg de stappen op je scherm op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Kan iemand mij vertellen of de nieuwe firmware weer youtube heeft? Op zich wil ik wel een nieuwe firmware maar niet ten koste van het verlies van youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Ik heb youtube nog niet gevonden in de nieuwe firmware ... eigenlijk geen enkele nieuwe app.

Het enige echte merkbare verschil lijkt wel of dat de weer aanduiding is. De rest van de changelog kan ik niet bevestigen omdat de HD DUO al goed functioneerde met alles wat ik er van vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:41:
Mmzz...download de voor jouw apparaat bestemde .dsf en zet m eens op een schone usb-stick.

Zet de Dune helemaal uit [spanning eraf] Steek de stick in het USB-slot en star de Dune weer op. Als alles mee zit zal hij meteen de upgrade zien. Volg de stappen op je scherm op
Yes, dat gaat wel. gelukt dus. Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
hmm. dit updaten was geen goed idee. als ik nu een filmpje afspeel (via mijn NAS) dan hangt de video naar een paar seconden...
kan ik weer downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
kuwerti schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 16:42:
hmm. dit updaten was geen goed idee. als ik nu een filmpje afspeel (via mijn NAS) dan hangt de video naar een paar seconden...
kan ik weer downgraden?
Ik heb een HD Smart daar kan je gewoon selecteren welke firmware je er op wilt dus ook een oudere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Bij de Dune Max is downgraden ook geen probleem. Gezien youtube er weer niet bij zit (niet terug is) blijf ik maar bij de oude versie. Bedankt voor het kijken wd-medic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
pimpimmers schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 17:49:
Ik heb een HD Smart ... welke firmware je er op wilt dus ook een oudere versies.
rockhopper schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 19:26:
Bij de Dune Max is downgraden ook geen probleem. ...
Bij HD Duo idem dus zal bij de meeste modellen geen probleem zijn. Sterker nog ik ben 1 versie terug gegaan naar "131213_0131_b6" (the latest stable version)" ... omdat na 1 herstart betá 8 mijn instellingen alweer vergeten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Hoe kan ik het beste mijn NAS (Synology DS412+) aansluiten op mijn Dune HD Max om goed te streamen.
De Dune HD Max rechtstreeks aansluiten op de NAS of lukt het ook gewoon prima via mijn router (Asus RT-AC68U).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat moet prima via je router kunnen lopen, Heb ik ook namelijk in combinatie met een D1 en dan nog wel over een Experia Box van Telfort :X.

Qua instellingen moet je even hier kijken

[ Voor 22% gewijzigd door PaT op 07-02-2014 11:31 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

PaT schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:31:
Dat moet prima via je router kunnen lopen, Heb ik ook namelijk in combinatie met een D1 en dan nog wel over een Experia Box van Telfort :X.

Qua instellingen moet je even hier kijken
Dankje! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.

WR.

Met de nieuwe update (TV 101)werkt DTS downmix niet meer (geen geluid). De overige geluidssporen downmixt hij wel. Dus weer terug bij de vorige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 14:54
Iemand hier ervaring met een 303D en een popcorn A400?

Ik zoek een kleine, 3D player. Heb nu een smart en had voorheen een A101. Twijfel nu tussen beide eerstgenoemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

@WR dat heb ik ook op de 102, welke Firmware is wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ekfad schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 10:45:
Iemand hier ervaring met een 303D en een popcorn A400?

Ik zoek een kleine, 3D player. Heb nu een smart en had voorheen een A101. Twijfel nu tussen beide eerstgenoemde.
Ik denk dat je deze vraag beter in het aankoop advies forum kan vragen. Dit topic is natuurlijk met name bedoelt voor de dune spelers, dus als je specifieke vragen daarover hebt is dit de juiste plek. Verder krijg je ook wat meer en beter advies als je wat meer verteld over waarom je twijfelt tussen die twee modellen. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 14:54
rockhopper schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 19:37:
[...]

Ik denk dat je deze vraag beter in het aankoop advies forum kan vragen. Dit topic is natuurlijk met name bedoelt voor de dune spelers, dus als je specifieke vragen daarover hebt is dit de juiste plek. Verder krijg je ook wat meer en beter advies als je wat meer verteld over waarom je twijfelt tussen die twee modellen. Succes ermee!
Ik heb zelf ook een dune, vroeg mij gewoon af of gebruikers hier ervaring hebben met beide toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wou gisteren weer eens een blu-ray kijken op mijn Dune-Max en dat was een regio A. Begon dat ding dus te zeuren.

Was ik vergeten de regio te veranderen. Dat kan namelijk.

Voor degenen die het nog niet wisten zie:

http://www.mpcclub.com/fo....php?p=250842&postcount=4

Bestandje even op HDD of USB-stick zetten, dan uitvoern. En de codes gebruiken zoals in de link.

Misschien al een keer gepost ..maar goed. Liep er gisteren toevallig tegenaan en wou het weer eens delen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Prima herinnering maar precies de reden dat ik van bluray's alleen de m2ts van de film zelf bewaar. Heb je ook die regio toestand niet ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.

WR.

Movinghead schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 16:38:
@WR dat heb ik ook op de 102, welke Firmware is wel goed?
Sorry voor me late reactie, het betreft versie: 130515_2104_B6

Kan je me dan vertellen of je met de TV 102 muziek bestanden kan doorspoelen? Het lukt met zowel met TV 101 als met een TV 303D niet namelijk en op me vorige algemene post totaal geen reactie helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Hi WR,

Thanks,die versie heb ik echter draaien, maar nog geen DTS geluid.

Hoe staat jouw settings?

Ik heb zelf geen ervaring met muziekbestanden via de Dune, enkel videobestanden.

[ Voor 27% gewijzigd door Movinghead op 11-02-2014 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Movinghead schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 21:53:
Hi WR,

Thanks,die versie heb ik echter draaien, maar nog geen DTS geluid.
Ik heb zelf geen ervaring met muziekbestanden via de Dune, enkel videobestanden.
Als je de TV-102 hebt, dan ondersteund deze geen DTS.

The Dune HD TV-102 is built on the newest and powerful Sigma Designs SMP8674/75 platform.
Note! This model have no DTS support!

http://dune-hd.com/eng/products/full_hd_media_players/34

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:59:

The Dune HD TV-102 is built on the newest and powerful Sigma Designs SMP8674/75 platform.

Serieus? Wat een vreemde keuze van Dune. Ik heb de voorganger, de TV-101, en deze doet ook gewoon DTS HD Master Audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:59:
[...]

Dat is vreemd (DTS downmix), want het heeft wel gewerkt in eerdere firmware, tenminste bij de MKV's die ik heb en die zijn niet veranderd.

Geen audio..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Movinghead schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:39:
[...]

Dat is vreemd (DTS downmix), want het heeft wel gewerkt in eerdere firmware, tenminste bij de MKV's die ik heb en die zijn niet veranderd.

Geen audio..
Tja, ik haal het gewoon van de site van HDI. Maar goed... al goed in je audiosettings gekeken?

Ik heb de Max dus ik weet niet welke optie jij hebt. Ik kan kiezen voor Bitstream of PCM. En helemaal onderin bij DTS Audio-CD conversie voor ingeschakeld of uitgeschakeld. Daar zou je het imho dan moeten zoeken.

Of de FW terugzetten waarbij het wel werkte?!

Zo staat het bij mij:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2hrq041.png

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2014 13:46 ]

• Grudgie

Grudgie

Voor het maken van een mooie wallscreen van films en series gebruik ik yaDis en werkt perfect. In het begin downloade ik alleen de serie maar nu ik de volledige blurays download kan ik niet meer mooi via yaDis wallscreen maken voor de series. Omdat 1 seizoen al vaak 1 of 4 disks hebben. Hoe los ik dit probleem op? Of kan dat niet..

• Deef_K
Zo ver ik weet kan dit niet.

• Grudgie

Grudgie

Was ik al bang voor ja! Nja.. dan maar de afleveringen zelf downloaden :P

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:18
Kan prima. Gewoon zorgen dat je een ISO hebt en in de bestandsnaam aangeven welke afleveringen op het schijfje te vinden zijn. Bijvoorbeeld "LOST 1x01-04.iso" voor de eerste 4 afleveringen van seizoen 1. YaDIS herkent dat prima. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Grudgie

Grudgie

Oke, wist niet dat dat kon. Alleen zijn de meeste geen .iso's maar de mappen met de inhoud :P

Maar hoe werkt dat dan? Want bij films als je dan op Enter drukt krijg je een menu met Afspelen etc.

[ Voor 35% gewijzigd door Grudgie op 13-02-2014 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 13:56
Weet er iemand een mogelijkheid om toch nog filmbestanden af te spelen die enkel pc playback encoded zijn? Ik heb het gegoogled en ik kom er niet echt wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Grudgie schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 23:05:
Oke, wist niet dat dat kon. Alleen zijn de meeste geen .iso's maar de mappen met de inhoud :P

Maar hoe werkt dat dan? Want bij films als je dan op Enter drukt krijg je een menu met Afspelen etc.
Je kan met een simpel programmaatje als ImgBurn (gratis) mappen/folders tot .iso ombouwen (create image file from folders). Kost een paar minuutjes (afhankelijk van hoe groot de bestanden zijn en hoe snel je pc is) en dan is het simpel de naamgeving die Xander noemt aanhouden.
Le Enfant! schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 00:10:
Weet er iemand een mogelijkheid om toch nog filmbestanden af te spelen die enkel pc playback encoded zijn? Ik heb het gegoogled en ik kom er niet echt wijzer van.
Geen idee wat je precies probeert maar probeer het eens "om te zetten" met het gratis programma Handbrake.

[ Voor 28% gewijzigd door rockhopper op 14-02-2014 03:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le Enfant! schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 00:10:
Weet er iemand ...enkel pc playback encoded zijn?
Wat bedoel je daar precies mee? Doe eens een voorbeeld. De Dunes spelen namelijk vrijwel alle bestanden af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 13:56
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:29:
[...]

Wat bedoel je daar precies mee? Doe eens een voorbeeld. De Dunes spelen namelijk vrijwel alle bestanden af.
Wel, ik kijk geregeld naar One Piece en daar is Yibis de enige kwalitatieve subber. Maar die brengen .mkv-bestanden uit die enkel geschikt zijn voor pc playback waardoor die bestanden niet kunnen werken op Dune (zwart scherm). Dus mijn vraag is of dat er een mogelijkheid bestaat om die bestanden toch te kunnen laten werken zodat ik het kan bekijken op mijn televisie ipv ongemakkelijk naar mijn monitor kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AH...Manga..:-)

Waarschijnlijk een erge extreme excotische bestandsindeling..Enige zou inderdaad nog zoals Rockhopper schreef kijken of je ze om kan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:08
WD-Medic schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:42:
De yaDIS export idd op je pc en ja deze via je netwerk naar een usb stick in de beide Dune's sturen.
Als je dan deze yaDis map toevoegd als favoriet en dan instelt om meteen te starten bij aanzetten van de Dune is dat weer een handeling minder.
Hebben jullie al het volgende geprobeerd, scheelt een hoop "kopieer" werk.

Zorg dat op 1 Dune de Jukebox interface wordt bijgewerkt.
Op de andere Dune gewoon een favoriet maken naar de eerste dune Jukebox map (zappitie of Yadis).
De favoriet in de 2e Dune kan je ook in de recente fimware automatisch laten starten en voila.

charleyr

Pagina: 1 ... 62 ... 72 Laatste