Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AversusZ
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:30
Sinds een paar dagen een irritant probleem met Yadis in combinatie met de Dune 101 TV. Wellicht iemand een oplossing?

Wegens een probleem met Yadis op mijn PC heb ik deze opnieuw geïnstalleerd. Tijdens dit proces ook de folder van Yadis op mijn NAS (Synology DS213) verwijderd en het gehele installatieproces opnieuw doorgelopen. Na de herinstallatie krijg ik het niet voor elkaar om op de Dune via Yadis een film of serie te openen. Elke keer krijg ik de melding 'failed to open url'. Het vreemde is als ik de desbetreffende film of serie benader op de Dune zonder Yadis en er geen problemen optreden. Als ik vervolgens het proces herhaal maar nu via Yadis openen alle films en series foutloos (dus geen 'failed to open url'). Alles is ingesteld via NFS en ik heb de Dune NFS permissies gegeven op de folder waar de films en series in staan.

In het verleden heeft alles probleemloos gewerkt dus ik baal nu enorm van de herinstallatie }:O . Ik heb al geprobeerd om de folders '01' en '02' op de NAS te verwijderen en Yadis opnieuw te laten scrapen en vervolgens de exporteren. Echter krijg ik nog steeds de melding 'failed to open url' die ik dus kan omzeilen door eerst een willekeurige film/serie op te zetten en vervolgens via Yadis verder te gaan.

Ik heb vermoeden dat er ergens nog oude informatie van Yadis is blijven staan. Krijg namelijk ook continue films te zien in Yadis die al lang niet op meer de NAS staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

Arunia schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:37:
Ik gebruik dit programma om tvseries te hernoemen en te verplaatsen.
Dat doet deze ook prima overigens. yaDIS pakt hem zonder problemen qua naam.

http://tvrename.com/
Je bent mijn held van de dag! Alleen jammer dat ik dat nu pas lees, terwijl ik afgelopen week alles handmatig heb lopen hernoemen...

@AversusZ: Dat klinkt bijna alsof je yaDIS workspace niet geëxporteerd wordt, maar een oude versie ervan. Ik kreeg zelf trouwens heel lang de 'failed to open url' melding omdat ik niet alles via NFS en het juiste ip-adres van mijn NAS (ik gebruikte zijn naam...) had ingesteld en ik vergeten was om op mijn NAS de Dune NFS-rechten te geven. Maar dat lijk jij allemaal wel gedaan te hebben.

Trouwens, vindt yaDIS bij volledige Refresh nog steeds allemaal oude films en series op je NAS?

[ Voor 37% gewijzigd door DarkKnight op 06-10-2013 11:42 ]

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Als k de app gebruik kan k bij source alleen de lokale harde schijf zien maar niet het netwerk. Is dit te veranderen? Wil de app gebruiken om muziek te streaken zonder de TV te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
Ik heb constant met MKV bestanden dat hij ondertitels niet pakt (embedded). Dit schijnt een bekend euvel te zijn, maar is echt ongelooflijk irritant.

Hoop dat ze dat nog eens gaan fixen. Dit was met mijn Prime 3.0 niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Opgelost.

[ Voor 97% gewijzigd door Wackmack op 09-10-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Arunia schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 09:32:
Ik heb constant met MKV bestanden dat hij ondertitels niet pakt (embedded). Dit schijnt een bekend euvel te zijn, maar is echt ongelooflijk irritant.

Hoop dat ze dat nog eens gaan fixen. Dit was met mijn Prime 3.0 niet namelijk.
Is het niet een idee om ze dan even snel te extracten tot externe .srt met Subtitle Edit ofzoiets?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
heb dat ook geprobeerd, maar dan pakt hij ze niet. Wellicht omdat het een .idx en die bij elkaar zijn.
Maar los van internet een sub downloaden werkt dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:20
rockhopper schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 00:33:
[...]

Is het niet een idee om ze dan even snel te extracten tot externe .srt met Subtitle Edit ofzoiets?
Gewoon zelf samenvoegen met mkvmerge
Piece of a cake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 21:42
Ik ben van plan om een Dune Base 3d te kopen, weet iemand of het mogelijk is draadloos films te streamen vanaf mijn iMac (OS X 10.7.5), zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
dukcer123 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 20:36:
Ik ben van plan om een Dune Base 3d te kopen, weet iemand of het mogelijk is draadloos films te streamen vanaf mijn iMac (OS X 10.7.5), zo ja hoe?
Ik ben zelf geen gebruiker van OS X maar dit lijkt me op zich geen enkel probleem. Allemans vriend Google en de online handleiding van Dune kunnen je hier vast bij helpen.
Je zou je echter wel moeten afvragen of je dit überhaupt wil gaan doen. Draadloos streamen van video, en dan zeker in HD-kwaliteit, gaat vaker slecht dan goed. De transfer-rates zijn doorgaans niet constant genoeg om zonder horten en stoten naar een film te kijken. Of het moet zijn dat je een snelle en constante wifi-verbinding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

chimera2 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 08:25:
[...]
Gewoon zelf samenvoegen met mkvmerge
Piece of a cake
Ik ben niet bekend met mkvmerge maar "merge" en samenvoegen is nou juist het tegenovergestelde van wat ik voorstelde en bedoelde.
Er is al een filmbestand met subs, maar deze willen niet goed weergegeven worden, dus wil je juist extracten zodat je een externe .srt file krijgt die in sync loopt met de film die je al had.
Dus als dat programma dat wel kan dan zou het ook een optie kunnen zijn.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Als je een sub hebt die niet in sync loopt, zou je er ook voor kunnen kiezen om de .srt naar behoefte enkele (milli)seconden eerder of later zetten, zodat het geheel wel in sync loopt. Heb dit wel eens gedaan en dit werkte erg makkelijk. Zit nu op het werk maar ik ben de naam van het programma ff kwijt.

Met MKVToolnix kun je ook van alles doen met je MKV's waaronder hardcoded subs toevoegen en verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

S1NN3D schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:22:
Als je een sub hebt die niet in sync loopt, zou je er ook voor kunnen kiezen om de .srt naar behoefte enkele (milli)seconden eerder of later zetten, zodat het geheel wel in sync loopt. Heb dit wel eens gedaan en dit werkte erg makkelijk. Zit nu op het werk maar ik ben de naam van het programma ff kwijt.

Met MKVToolnix kun je ook van alles doen met je MKV's waaronder hardcoded subs toevoegen en verwijderen.
Met dat sync verhaal zoek je er problemen bij die er nog niet waren, ik probeerde alleen Arunia's probleem te verhelpen. Bovendien kan mijn dune dat prima zelf, de sync aanpassen.

Wat betreft MKVToolnix, verwijderen is niet hetzelfde als extracten, dus bedoel je ook echt verwijderen?

@Ariuna, mja ik heb zelf eigenlijk geen probleem om SubEdit een mkv die al wel subs heeft te laten exporteren. Het kost wel een paar stappen en even wat tijd, je moet meestal even kijken welke manier van import nodig is, kwestie van trial & error. Als het eenmaal ingeladen is dan is het nog een kwestie van even opslaan met de juiste naam en dan kan je er voor gaan. Ik moet het heel soms doen als een mkv meer dan 10 subs heeft en NL staat dan op plek 18 ofzo, kennelijk heeft mijn dune geen zin om verder te tellen dan 10 (gelukkig kan ie dan nog wel het internet bellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Op de Dune zet je de sub eenmalig in sync. Als je hem aanpast permanent.
Met mkvtoolnix kun je ze echt verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight

DarkKnight

Narf

Eindelijk is het me gelukt om de combo Synology NAS, Dune en yaDIS volledig werkend te krijgen.
Eerst werkte Movies goed, maar niet de TV-Shows vanaf de Dune. Toen wees een mede-Tweaker op TV Rename, dus besloot ik omdat maar eerst goed in te richten. Helaas ging Dune/yaDIS alleen maar slechter werken.
Ik heb daarna alles verwijderd van yaDIS van de NAS en de volledige workspace op mijn laptop. Tussendoor het halve internet afgezocht naar NFS+yaDIS+Synology+Dune. En daarbij bleef maar voorbij komen dat vooral de problemen liggen met de gebruikte path voor de NFS share op de NAS.
Na álle mogelijke combinaties geprobeerd te hebben, waaronder handmatig aanpassen van de /etc/exports op de NAS, kwam ik tegen dat in plaats van nfs:// ook nfs-tcp:// zou kunnen werken.
En dat heeft wonderbaarlijk genoeg geholpen...
Dus, mochten er nog meer mensen problemen hebben met de Dune en yaDIS icm NAS en NFS gebruik, dan zou het kunnen helpen om nfs-tcp te gebruiken in de paden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Nieuw in dit topic ben ik van een WD Live Hub over gegaan naar een HD DUO. Na een speurtocht op het internet zag ik dat yaDIS toch het meest gebruiksvriendelijke is om weer een soort van "hoofd menu" te krijgen dat ik op de WD ook had. Jammer is alleen de manier van menu items toevoegen in yaDIS en de echt irritante URL fout ...

Alles opgelost en zelf aan de slag gegaan door delen van yaDIS te gebruiken voor mijn eigen "Favoriet" heb ik mijn opstart menu weer terug ... helemaal goud.

Het XBMC/WD Live Alaska Dark thema als skin voor m'n mappen structuur.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2cfbdqs.jpg

Nu alleen nog de Meteo gegevens weer aan de gang krijgen al denk ik dat dat een karweitje is voor de firmware devs ..

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Laatst online: 19-04 15:59
Op de site van MPCCLUB wordt ook melding gemaakt van verdere ontwikkeling van DUNE EXPLORER.

Dit ziet er veelbelovend uit!! (lezen vanaf pagina 40)

http://www.mpcclub.com/fo...ght=dune+explorer&page=40

Kan bijna niet wachten totdat er een beta uitkomt zodat ik dit kan proberen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WD-Medic schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:51:

Het XBMC/WD Live Alaska Dark thema als skin voor m'n mappen structuur.
Waar heb je die skin gehaald? Ze is best wel mooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Van oorsprong is het een XBMC thema gemaakt door Hitcher. Voor de WD Live Hub is dit thema in eerste instantie aangepast door Joey Smyth. Het omzetten naar NL heb ik zelf gedaan en zodoende de nodige ervaring op gedaan met Alaska Dark en Aeonish Hub ook van oorsprong een XBMC thema.

Het is een mix van diverse mogelijkheden van de Dune zelf en yaDIS.

Als eerste heb ik een samenstelling gemaakt van de default skin van Dune en de skin van jas4erica. Hierin als belangrijkste de achtergrond afbeelding geplaatst die in het Alaska Dark thema thuis hoort.

De rest is eigenlijk gebruik maken van de mogelijkheden in dune_folder.txt in de diversen mappen met hun eigen icon.aai bestandjes.

Ik heb op m'n NAS de volgende structuur gemaakt:

Root
====>Media
=========>Concerten
=========>Documentaires
=========>Films
=========>Fotos
=========>Home Movies
=========>Muziek
=========>TV Series

De map Media heb ik toegevoegd als Favoriet met hierin een eigen icon.aai.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2eycsd1.jpg

De map Media die ik als Favoriet heb toegevoegd heb ik insteld als openen bij opstarten.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/wiptn7.jpg

Nu ziet het er dus al aardig uit als het Alaska thema. :P

Voor muziek een soortgelijke structuur gemaakt op artiest/album naam met hun eigen dune_folder.txt.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/win4nn.jpg

Het is dus allemaal, helaas, geen compleet installatie pakket dat je "even" op de Dune zet en gebruiken kan. Ik ga er nog mee aan de slag dus wie weet ... 8)

Edit: niet alles is meer van toepassing :P

[ Voor 43% gewijzigd door WD-Medic op 27-10-2013 11:10 ]

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:42
Waarom verplaats je alle bestanden die YaDIS aanmaakt? Je kunt deze toch gewoon op een centrale plek laten staan en naar het film- of serieoverzicht linken vanuit jouw eigen index?

Dan heb je voor het oog precies hetzelfde resultaat, maar het toevoegen van nieuwe media gaat dan heel wat simpeler...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Ja dat is ook wat yaDIS zo handig maakt echter niet in elk geval werkt zo eenvoudig blijkbaar. Ik heb het in totaal 1 keer werkend gehad zoals je beschrijft voor alleen Films, de Series die op dezelfde wijze op de NAS staan ... URL fout. Aargh!

Wat ik ook probeerde het ging gewoon niet. Smb, nfs, met smb://user:pass@ip/map ... noem het allemaal maar op het ging gewoon niet werken.

Toen dacht ik, als laatste poging, dan zet ik het hele spul bij elkaar ... direct verbinding maken met de map op de NAS met daarin alle media bestanden en yaDIS ... boem werkt! :D

Voordeel van dit geheel vind ik zelf dat ik ook niet meer vast zit aan het toevoegen van menu items op de vreemde manier die in yaDIS noodzakelijk is. Ik bedoel hiermee je kan b.v. Concerten en Documentaires toevoegen als index map maar omdat je alleen kan kiezen tussen Films of TV Shows komen de Concerten en of Documentaires tussen de Films te staan. :F
Via TV Shows word er geen info gevonden ...

OK je kan de locatie/map zelf toevoegen aan het Hoofd Menu maar dan mis je de aankleding van de mappen weer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
WD-Medic schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 23:21:
Ik heb nu b.v. in de map Films submappen aangemaakt met de film naam met hierin het film bestand. Hierna de export bestanden van yaDIS, background.jpg, dune_folder.txt en icon.aai toegevoegd. Hierna in dune_folder.txt de locatie ( url ) veranderd van item.0.media_url=smb://ip_adres/Dune/Media/Films/A Bridge Too Far/A Bridge Too Far.m2ts naar item.0.media_url=A Bridge Too Far.m2ts omdat de film immers in dezelfde map staat als dune_folder.txt.
Ik vraag me af of het verstandig is om het yaDIS menu en de content in dezelfde map te plaatsen. Als yaDIS een keer iets te rigoreus de boel opruimt ben je ook je content kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Niks aan de hand. De map waarin yaDIS exporteerd staat op m'n PC. De benodigde bestandjes ervan zet ik zelf op de NAS.

[ Voor 32% gewijzigd door WD-Medic op 17-10-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
WD-Medic schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:51:
Ja dat is ook wat yaDIS zo handig maakt echter niet in elk geval werkt zo eenvoudig blijkbaar. Ik heb het in totaal 1 keer werkend gehad zoals je beschrijft voor alleen Films, de Series die op dezelfde wijze op de NAS staan ... URL fout. Aargh!

Wat ik ook probeerde het ging gewoon niet. Smb, nfs, met smb://user:pass@ip/map ... noem het allemaal maar op het ging gewoon niet werken.
Tsja, dan stel je het blijkbaar verkeerd in. Hele volksstammen krijgen het wel werkend en het moet gewoon kunnen...

Via smb loop je misschien tegen de limiet aan dat de Dune maar 1 simultane connectie aan kan, rus de interface via een andere smb share benaderen dan de films gaat niet werken. Met nfs heb je die limiet niet.

Jouw methode kan natuurlijk ook maar die lijkt me zo bewerkelijk. Even snel een film toevoegen is er zo niet meer bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Instellingen niet goed dat kan maar ik kwam er niet uit.

Dit werkt wel dus ik ben er voorlopig helemaal content ermee.

Bewerkelijk valt best mee. Het een kwestie van 3 extra bestandjes naar de NAS kopieeren waarvan 1 bewerken. Het valt nu dus mee. Het neemt nu niets meer in beslag dan yaDIS exporteren.

Het lijkt bewerkelijker dan het is.

Voordeel is dat alles nu apart staat en geen documentaires meer tussen de films.

[ Voor 95% gewijzigd door WD-Medic op 27-10-2013 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Xander schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:32:
Waarom verplaats je alle bestanden die YaDIS aanmaakt? Je kunt deze toch gewoon op een centrale plek laten staan en naar het film- of serieoverzicht linken vanuit jouw eigen index?

Dan heb je voor het oog precies hetzelfde resultaat, maar het toevoegen van nieuwe media gaat dan heel wat simpeler...
Ik heb je advies ter harte genomen en heb het simpeler in elkaar gezet door yaDIS weer centraal op een eigen plaats te zetten met url verwijzingen naar de diverse bestanden. Het default beeld van yaDIS heb ik veranderd door op diverse plaatsen background.jpg en icon.aai te wijzigen.

Eerst stond de mappen structuur in beeld:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/e9vg9i.jpg

Nu met yaDIS weer centraal is het dit geworden:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2e5poh2.jpg

Minder icoontjes in beeld waardoor er een "scrollend" effect is van rechts naar links en weer terug. Jammer genoeg heb ik het menu (nog) niet oneindig weten te maken zoals in het originele thema wel het geval is.

Als nu ook in de volgende firmware de meteo gegevens het weer doen dan zou dat wel het plaatje compleet maken ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:54
Ziet er top uit, zou je dit ergens kunnen delen? Kan hier wel blij van worden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Ziet er inderdaad goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Dat wil ik best doen zodra ik er achter ben waar yaDIS de afbeeldingen vandaan haalt die het voor de menu balk gebruikt te weten Films, TV Shows enz. Ook wanneer je een menu item op locatie toevoegd word er een afbeelding voor aangemaakt.

Nu heb ik handmatig de juiste afbeeldingen op de goede plaats neergezet maar het is natuurlijk beter als yaDIS dit meteen zelf kan doen.

Edit: Gevonden die staan dus in de templates. Kijken of het te regelen is met de nieuwe afbeeldingen. :9

[ Voor 29% gewijzigd door WD-Medic op 25-10-2013 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Laatst online: 01-12-2024
Politoer schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:27:
In mijn Dune Max zit een interne harde schijf die ik "Film1" als volumenaam heb gegeven. Via een USB-docking station van sharkoon sluit ik meerdere externe harde schijven aan. Die heb ik "Film 2, Film3...." genoemd.
Met die naam verschenen ze ook altijd op mijn PC via het LAN.
Vandaag blijkt de Dune ze aan het netwerk via een andere naam aan te bieden, bijv. STORAGE_4d4ae, STORAGE_9e99d, STORAGE_6ca2.
Ik heb geen idee waarom dit gebeurt. Via het netwerk kan ik de schijven niet hernoemen.
Ik kwam hier net achter nadat ik YADIS 2.3 had geinstalleerd (die weer contact weet te leggen met de databases)

Koppel ik de harde schijven via een docking station rechtstreeks aan mij PC dan blijken ze nog steeds als naam Film1, Film2 etc te hebben.

Ik zou graag voor elkaar krijgen dat de DUNE ze weer als vanouds met deze namen in het netwerk laat zien. Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Helaas heb ik op mijn probleem nog geen bruikbare reakties gehad. Ik probeer het nog eens omdat ik het zelf niet weet op te lossen.

Ter aanvulling; in mijn Dune Max zit een interne harde schijf die als volumenaam "Film1" heeft. Tot voor 2 maanden geleden verscheen deze harde schijf in het Dune menu in het venster bronnen ook altijd met deze naam. Yadis verwijst in zijn pad ook naar deze schijf (Dune interface locatie : \\DUNE\Film1_ad871884553f94e4\yaDis). Echter op een gegeven moment is deze interne harddisk in het bronnen menu van Yadis (op televisie) gaan verschijnen met de naam: STARAGE_4d4ae. Zoek je vervolgens via het popup menu naar eigenschappen, dan wordt duidelijk dat de volumenaam nog steeds Film1 is. In windows 7 kun je met de verkenner in het netwerk naar deze schijf zoeken en die verschijnt ook in windows als STORAGE_4d4ae.
Ik begrijp niet waardoor deze wijziging is opgetreden en hoe ik dit kan aanpassen. Ik heb een lege HDD in windows NTFS geformatteerd en de volumenaam Filmtest gegeven. Verbind ik die via de USB aansluiting met de Dune Max, dan verschijnt deze als STORAGE_(plus enkele karakters).

De Dune voegt dus een andere naam dan de volumenaam toe en hanteert die om de schijf in het netwerk en onder het menu bronnen van de Dune zelf.

Met googelen kom ik niets tegen dat hier op lijkt.

Is er niemand die enig idee heeft wat hier aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Work In Progress is een nieuwe yaDIS skin maken met als basis de XBMC Alaska skin gemaakt door Hitcher.

Het origineel ..

Afbeeldingslocatie: http://www.xbmcfreak.nl/wp-content/uploads/2009/11/alaska21.jpg

[WIP] Alaska Dark yaDIS skin/template

Edit 06-12: .psd beschikbaar gezet voor wie een eigen menu structuur wil maken of map achtergronden wil aanpassen naar eigen smaak.

Edit 05-12: Andere download locatie ivm het offline gaan van Hotfile.com.

Edit 11-11: De basis.

Totdat het mogelijk is om alles aan yaDIS over te laten kan je dit gaan gebruiken door wat kopieer werk zelf te doen...

Hoe doe je dit?

Je kunt de Media map van deze yaDIS omgeving het beste zien als de map die yaDIS normaal gesproken exporteerd.

Voor wie het aan durft:
  1. Stel yaDIS in op het tabblad Interface dat er onder Categorieen niets staat aangevinkt aangezien deze skin dat toch niet gebruikt.
  2. Op het tabblad Algemeen kies je bij Dune Interface Locatie een map op je PC ipv op b.v. de Dune of NAS.
  3. De Media map die je in de download tegen komt pak je uit op de Dune of NAS ( dit word de eigenlijke yaDIS map waarmee je alles gaat bedienen op je TV )
  4. Bekijk de indeling van de skin even dan zie je dat deze eigenlijk heel simpel in elkaar zit. De films staan in de map Films enz..
  5. Laat yaDIS exporteren naar de map op je PC.
  6. Open na exporteren deze map en kies de map 00. Je ziet een aantal submappen staan met cijfers als naam.
  7. Open de map 99.
  8. Hierin zie je al je filmmappen staan.
  9. Kopieer deze filmmappen met inhoud naar de skin in de map Films.
  10. In dezelfde map 99 van de yaDIS export staan ook eventuele Concerten en Documentaires die je hebt toegevoegd.
  11. Kopieer deze mappen naar de juiste mappen van de skin te weten concerten in de map Concerten enz..
  12. Dit zelfde doe je ook voor Home Movies die je in yaDIS hebt aangemaakt, ook die staan in de map 99.
  13. Voor TV Series open je de yaDIS export map opnieuw en kijk je in de map 01.
  14. Kopieer alle TV Serie mappen met inhoud in de map TV Series van de skin.
Heb je ook Foto's en Muziek locaties toegevoegd aan yaDIS dan vind je in deze terug in de map 00 van de yaDIS export map met de naam die je hebt op gegeven. De dune_folder.txt die je in deze Foto's en Muziek mappen vind zet je respectievelijk in de Foto en Muziek map van de skin.

Let wel: Alle losse background.jpg, dune_folder.txt en icon.aai die de skin gebruikt voor de diverse overzichten heb ik al op de juiste plaats gezet. Je zet dus alleen mappen over met hun inhoud.

Je kunt later de voorbeeld mappen die ik heb toegevoegd verwijderen en nieuwe items kun je later gewoon toevoegen op dezelfde manier als hierboven beschreven..

Wat nu nog rest is op de Dune de Media map toevoegen aan Favorieten en deze selecteren. Kies voor uitvoeren bij opstarten om de nieuwe yaDIS skin meteen te kunnen gebruiken als je de Dune aanzet.

Het resultaat:

De skin voor de Dune layout..

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2i71yd2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2lxdloz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/t0rwpd.jpg

Als alles goed gegaan is ziet yaDIS er zo uit..

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/jb4abp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2uqm0xw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2lxwn5l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2h3amo8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/b7yl1d.jpg

In de download ook een skin voor de Dune layout zelf. Deze Dune layout skin met aangepaste achtergrond zit erbij omdat er in de yaDIS omgeving enkele transparante afbeeldingen gebruikt worden. De bron voor deze Dune layout skin is één van de vele jas4erica skins. Alle eer gaat hiervoor naar de (onbekende) maker.

De audio covers/thumbs zijn gemaakt met Dune Explorer. Voor het album overzicht heb ik zelf gekozen voor de template XE_Audio3_full. Kijk hiervoor even op de site van Dune Explorer.

Alaska Dark Theme

Edit 18 - 03: Deze download heb ik verwijderd ivm de nieuwe versie.

[Locatie: MediaFire.com]
[Naam: Dune_AlaskaDark.zip]
[Grootte: 24,9 Mb]

Bijpassende foto / muziek achtergronden en dune_folder.txt.

Klikkieklikkie

[Naam: AlaskaDark_foto-muziek.zip]
[Grootte: 1,3 MB]

De psd voor je eigen menu en map achtergronden

Klikkerdeklik

[Naam: alaska_psd.zip]
[Grootte: 60,22 MB]

[ Voor 211% gewijzigd door WD-Medic op 18-03-2014 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Kan iemand mij vertellen wanneer de DUNE MAX 3D op de markt is te verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Politoer schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:50:
...
Helaas heb ik op mijn probleem nog geen bruikbare reakties gehad. Ik probeer het nog eens omdat ik het zelf niet weet op te lossen.

Met googelen kom ik niets tegen dat hier op lijkt.

Is er niemand die enig idee heeft wat hier aan de hand is?
Ik heb zojuist even gezocht op Google met "Dune Max changes volume name"..

Als eerste resultaat staat op MPC Club.
Dune gives for volumes new name, if player is switched on with power button in dune front panel.
It is true only, if you connect before powering player on more then one device into USB or (e)Sata port.

To avoid given random names , create for every HDD or USB devices root folder text file with notepad.

File name is: dune_folder
Inside file is: storage_name= What ever name you want it to be

I hope, that you can undestood my poor english :P
Lijkt toch wel enigzins op iets dat je kan proberen?

In de root van je schijven een dune_folder.txt plaatsen met daarin als enige de regel:

storage_name=Film1

Idem voor schijf 2 en schijf 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
@WD-Medic

Goed googelen is ook een vak. Op de vermelding in MPC-Club was ik niet gestuit. Ik ga dit zeker uitproberen. Hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:43

fcs

avond allemaal.
Ik zit te denken om een dune aan te schaven, om vanaf mijn synology nas alle media te streamen naar de tv (lcd 32" samsung). Dit om de tv te ontzien die nu alles zit te decoden dmv dlna (wordt heet ect ect).
gebruik liever daarvoor de dune, en afgezien daarvan, dan kan ik ook gewoon ongecomprimeerde blurray afspelen.

Mijn setup gaat als volgt uitzien:

synology -> dune
van de dune, gaat een spdif kabeltje naar de pioneer reciever voor de 5.1 setup.
En een hdmi kabel naar de tv voor beeld.
Ik wou de meest simpele (en goedkope dune) als maar mogelijk is om dit setup te kunnen gebruiken.

mijn vraag is meer, in de zin van, kan dit alles dmv dlna vanuit synology geserveerd worden naar de dune?
Dat de dune dan alles decodeert en doorgeeft waar het moet doorgeven?
Welke model zou ik hiervoor moeten kiezen (hoef geen hdd en blry speler)?

alles zit aan elkaar gekopelt dmv de standaart router van de isp (intern netwerk is een 1gb bekabelt netwerk).

Of moet ik nfs gaan gebruiken (wil ik liever niet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:13
Vanwaar de angst voor nfs / smb? Ik heb met mijn dune nog nooit een dlna share gebruikt en mis het ook nie. Bijvoo rbeeld extra ondertiteling bestanden werken naar mijn idee makkelijker via nfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:43

fcs

geen angst ;) ben momenteel gewend om dmv van de frontend van de tv structuur de films te selecteren (simple plain dumb and functioning).
Wil het verder zo simpel mogelijk houden (na de initiele configuratie setup ect ect) om een film te selecteren.
Zeg maar dmv van een of andere thumbnail of lijstje movies whatever. Zit in de tussen tijd ook te kijken naar andere media players, en er zijn er best wel veel.. Denk dat ik naar een iets goedkopere alternatief ga, die toch alle functies heeft die dune bied.. Na ja, ben nog aan het inwerken op deze gebied.. nog niet helemaal zeker welke ik ga kiezen, maar het liefst niet al te prijzig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Als je voor een goedkoper alternatief wilt gaan dan is de WD TV Live misschien iets voor je? Mijn 2e player is een Live en die functioneert na 2 jaar intensief gebruik nog altijd prima. Ik wilde juist naar Dune ivm DTS HD MA ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepert
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-02-2014
goed nieuws voor de dune explorer
heb hem zelf al geinstaleerd en ziet er zeer gelikt uit

DUNE EXPLORER 2.2 beta RELEASED

--------------------------------------------------------------------------------

Hi to all
Dune Explorer 2.2 beta is finished, except the movie.db scraper.
We think we can fix this prob till November and modifiy the scraper database function to add more scraper with a simpler way than now.
But for all who can not wait

To Download the new Dune Explorer 2.2 and all Templates, Skins and Manuals go to ...
www.dune-explorer.zentriertinsantlitz.de

[ Voor 4% gewijzigd door floepert op 27-10-2013 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Politoer schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:26:
@WD-Medic

Goed googelen is ook een vak. Op de vermelding in MPC-Club was ik niet gestuit. Ik ga dit zeker uitproberen. Hartelijk dank
Ik zie het ook in de export map van yaDIS staan en dat klopt wel als je die op een SD kaart hebt staan dan heeft die kaart onder bronnen deze naam...

Laat je wel even weten hoe of wat? Misschien heeft iemand er ooit nog iets aan die met het zelfde "probleem" te maken heeft.
floepert schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 09:51:

Ik wacht met experimenteren nog wel even, in ieder geval tot TheMovieDB goed werkt EN het is te hopen dat ze TVDB gaan invoeren voor series ipv IMDB... :+

Krijg nu "0 resultaten gevonden' te zien dus onder de indruk van deze Beta ben ik nog niet. :9

[ Voor 32% gewijzigd door WD-Medic op 27-10-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Laatst online: 19-04 15:59
floepert schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 09:51:

Ben er ook al mee aan de slag gegaan...idd veelbelovend. Nu nog scrapers tbv fanart, hoesjes en filminfo waarbij bijvoorbeeld moviemeter.nl als scraper gebruikt kan worden.

Dit is niet eenvoudig als ik heb begrepen van de mensen die dit nieuw leven aan het inblazen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
WD-Medic schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:16:
[...]
Ik zie het ook in de export map van yaDIS staan en dat klopt wel als je die op een SD kaart hebt staan dan heeft die kaart onder bronnen deze naam...

Laat je wel even weten hoe of wat? Misschien heeft iemand er ooit nog iets aan die met het zelfde "probleem" te maken heeft.
Ik ben nu bezig om mijn laatste externe HDD door Yadis e laten indexeren. Eerst heb ik alle bronnen in de configuratie van Yadis verwijderd en daarna heb ik het per bron weer opgebowd. In de root van elke schijf heb ik voor de zekerheid een dune_folder.txt bestand opgenomen met als inhoud: "storage_name = Film2" het nummer achter de naam Film is het volgnummer van de schijf. Dit zorgt ervoor dat in het menu van Yadis op je TV ook daadwerkelijk als naam voor je bron "Film2" komt te staan.

Ik bleek dat ik in het instellingemenu van Yadis op de PC alle bronnen eerst moest verwijderen en vervolgens opnieuw moest invoeren, teneinde ook daadwerkelijk de wijzigingen in de videowall van Yadis te krijgen.
Ik maak gebruik van een Synology NAS die via een LAN verbinding met de Dune Max is verbonden. De Yadis directory staat in de root van de interene harde schijf van de Dune Max. De externe harde schijven gebruik ik via een Sharkoon diskstation dat met een USB verbindingen met de Dune Max is verbonden. Op de Synology is NFS ingeschakeld.

In de Synology zijn de instellingen:
NFS in Yadis (voor brondverwijzigingen naar Synology):

nfs://192.168.1.xxx:/volume1/video/Film

NFS in de Synology:

De Media folder is geshared met de volgende opties:

IPadres > Adres van de Dune
Read-only
Root-Squash > No Mapping
Asynchronius aangevinkt

Let op dat de NFS link hoofdletter gevoelig is.

De bronverwijzingen in Yadis coonfiguratie naar externe harde schijven en naar interne harde schijf is volgens het stramien:

\\DUNE\Film2_6ac21947c2191941\Films
storage_uuid://6ac21947c2191941/Films

Het blijft overigens merkwaardig dat datgene wat nu werkt, er eerst ook was en werkte. Zij het dat de storage_uuid hetzelfde pad bevatte als maar dan met het storage label erbij aan het begin (bijv. storage_uuid://Film2_6ac21947c2191941\Films)
Tussendoor is Yadis ergens ontregelt geraakt. Wellicht bij een geforceerde power down van de Dune Max nadat deze was vastgelopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Politoer op 30-10-2013 11:15 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Heeft iemand last van het volgende:
- bij volledig uit en aanzetten, geluid
Out of sync (ik moet dan de beeldfrequentie handmatig veranderen en dan is het weer goed)
- avc codec werkt niet goed (vooral irritant bij anime, dan heb je dus gewoon zwart beeld)
- zoekfunctie bijv naar een andere dune via smb loopt regelmatig vast
- jammer dat er geen netflix support is
- browser is zeer slecht, op zich is dat niet erg, maar zou wel handiger zijn als je zonder tussenkomst van een pc torrents erop kan knallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Heb een dune 301 btw en een 101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:41

Laguna

Connaisseur

Netflix vind ik ook een gemis op mijn 101. Verder is kort terugspoelen regelmatig een drama (bij .mkv iig), je probeert een klein stukje terug te spoelen en vervolgens zit je plots minuten terug.. (al zit ik wel nog op 121018_0846 ipv 130515_2104_b6, maar wil niet constant de klok in beeld hebben staan en verder weet ik ook niet of dat terugspoel probleem daarin is opgelost).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:59
Laguna schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:59:
Netflix vind ik ook een gemis op mijn 101. Verder is kort terugspoelen regelmatig een drama (bij .mkv iig), je probeert een klein stukje terug te spoelen en vervolgens zit je plots minuten terug.. (al zit ik wel nog op 121018_0846 ipv 130515_2104_b6, maar wil niet constant de klok in beeld hebben staan en verder weet ik ook niet of dat terugspoel probleem daarin is opgelost).
Terugspoelen is hier ook een drama op de d1, met alle versies nog zo geweest. Vooruit spoelen gaat overigens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Kan ik die zomaar gebruiken? Of moet ik nog dingen aanpassen ofzo.
Weet dat er veel skins zijn voor yaDis. Die skins doe je in een map en daarna moet je in yaDis de skin selecteren en hij doet het gelijk.

Is dat bij jou ook het geval? De skin ziet er namelijk erg mooi en gelikt uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Ik ben er nog mee bezig om het zo te maken dat je het in yaDIS kan gebruiken als template. Dit gaat helaas nog niet vlekkeloos aangezien yaDIS tekst gebruikt ipv afbeeldingen om de menu items in elkaar te zetten.

Tot die tijd is dit te gebruiken door na exporteren enkele onderdelen uit de yaDIS exportmappen zelf hierin te zetten. Dit lijkt moeilijker dan het is en is zo gebeurd. Op deze manier kan je het nu al gebruiken.

Ik heb overigens een nieuwe versie als download neergezet die nog weer wat eenvoudiger van opstelling is ... een ieder die eerder dit heeft gedownload kan beter de laatst beschikbare versie gaan gebruiken.

Edit: typo..

[ Voor 43% gewijzigd door WD-Medic op 25-11-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stom probleempje op mijn Dune HD Max dat ik maar niet krijg opgelost. Bij een aantal files (ik heb de indruk dat het voornamelijk A080p/DTS bestanden zijn) kan ik niet doorspoelen. Hij begint ook altijd bij het begin, niet bij waar hij geëindigd is.
Iemand enig idee of dit een bepaalde setting is die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 00:32:
Stom probleempje op mijn Dune HD Max dat ik maar niet krijg opgelost. Bij een aantal files (ik heb de indruk dat het voornamelijk A080p/DTS bestanden zijn) kan ik niet doorspoelen. Hij begint ook altijd bij het begin, niet bij waar hij geëindigd is.
Iemand enig idee of dit een bepaalde setting is die ik over het hoofd zie?
Bij het doorspoelen van die video bestanden werkt daar het kiezen van een tijdpositie ook niet?

Deze instelling voor het positie onthouden gezien?

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/iqcw95.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
Even een vraagje. Ik heb nu een dune d1 en hd tv101 is het nou mogelijk om rtl gemist te krijgen op deze mediaplayers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WD-Medic schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:57:
[...]

Bij het doorspoelen van die video bestanden werkt daar het kiezen van een tijdpositie ook niet?

Deze instelling voor het positie onthouden gezien?
Ja, die staat goed. Bij andere bestanden werkt het gewoon. Zou het kunnen dat dit soort bestanden te zwaar is om door te spoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Te zwaar?

Ik heb even gechecked wat het bij mij doet en een m2ts met 7.1 DTSMA HD van 37Gb kan ik gewoon door,- en terugspoelen 2x, 4x, enz.. Ook een andere tijdpsoitie kiezen door de OK knop te gebruiken geeft geen problemen ...

Dus ja te zwaar hoeft niet direct een reden te zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door WD-Medic op 07-11-2013 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 19:35:
[...]
Ja, die staat goed. Bij andere bestanden werkt het gewoon. Zou het kunnen dat dit soort bestanden te zwaar is om door te spoelen?
Ik herken het probleem niet, kan het soms zo zijn dat je de films streamt via wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rockhopper schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 00:32:
[...]

Ik herken het probleem niet, kan het soms zo zijn dat je de films streamt via wifi?
Nop, Dune zit met de kabel aan het netwerk.
Maar ik zie net dat er een probleem is met een HD van mijn NAS. Het zal daar wel aan liggen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
wbtje schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:38:
Even een vraagje. Ik heb nu een dune d1 en hd tv101 is het nou mogelijk om rtl gemist te krijgen op deze mediaplayers?
niemand!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:49
Er is ooit iemand begonnen met een app voor uitzending gemist, maar volgens mij is dat een stille dood gestorven. Standaard si er geen app voor. Misschien wel te doen via de browser?

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik ben het ooit tegengekomen met wat google zoekwerk, maar ik heb er zelf totaal geen behoefte aan. Ik denk dat zoiets wel makkelijker werkt via een android stick in de tv ofzo. Maar je kan natuurlijk kijken of de versie die er al is nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:36

itsalwaysme

Graast voor DB

Ik heb sinds vanavond een probleem met mijn Dune 53d Lite. Ik was een film aan het kijken via mijn dune, en na ongeveer 15 minuten wordt het beeld zwart en mijn tv geeft aan dat er geen signaal meer op de HDMI kabel staat. Op dat moment is het niet meer mogelijk mijn Dune uit te zetten. Dus de stroom eraf gehaald. Nadat ik deze weer aangesloten heb hem weer opgestart, maar geen beeld meer. Oof niet op de component kabel. Ik heb al verschillende HDMI poorten geprobeerd. Deze ook getest met mijn laptop. Deze werken gewoon. Op de component kabel krijg ik ook gewoon beeld.
Ik ben nu aan het proberen de firmware te recoveren via de troublesoot guide van de Dune site (http://dune-hd.com/eng/support/online_manual/troubleshooting) maar dit lijkt me niet echt te werken.
Heeft iemand dit probleem ook gehad? En heeft iemand hier een oplossing voor?

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1870henk
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Mijn Dune Smart D1 gaat al weer een tijdje mee, ik was er tot nu toe heel tevreden over, speelde gewoon alles af.
Tot dat ik de interne hard disk er uit haalde....
Ik heb een MYBOOKLIVE op het netwerk, waarvan ik nu alles wil afspelen op mijn Dune. Hij speelt keurig alle film- en video bestanden af, maar helaas GEEN muziek bestanden meer.
Ik ben stom verbaast, het zijn gewoon dezelfde bestanden die eerst op de interne disk stonden en ik kan de muziek bestanden gewoon op elke PC afspelen, maar Dune wil het niet meer. Ik kan ze wel kiezen, de info wordt getoont en de teller loopt alleen er komt geen geluid.
RA, RA, hoe kan dat ???

Edit: Alles werkt weer na volledige reset naar fabrieks instellingen.
Ik ben nog eens door de instellingen gelopen en ik heb niet kunnen ontdekken wat er nu is veranderd, maar alles werkt weer perfect.

[ Voor 13% gewijzigd door 1870henk op 19-11-2013 11:54 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepert
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-02-2014
jongens de dune explorer begint meer dan volwassen te worden
scraper werkt weer

http://www.zentriertinsantlitz.de/duneexplorer.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

floepert schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:56:
jongens de dune explorer begint meer dan volwassen te worden
Meer dan volwassen is bejaard? 8)7
Bedankt voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:00
Ben ik de enige of werkt YaDis voor geen meter? Ik gebruik het al sinds de aanschaf van mijn Dune, maar tegenwoordig is het eerder een last en kijk ik vaker zonder eerst YaDis op te starten. Dat komt vooral omdat de database voor films blijkbaar niet werkt. Ik heb vandaag enkele films handmatig moeten bijwerken en we spreken hier over bekende films als de Alien trilogie en Star Wars. Bij het serie-gedeelte werkt de database dan weer te goed. Ik wil helemaal niet dat de informatie in het Nederlands staat en ik wil alles zelf kunnen bewerken. Maar iedere keer wanneer ik een aanpassing doe gebeurt er niks. Is er iemand die een oplossing heeft of kan ik beter uitkijken naar Zappiti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ja die database werkt al een tijdje niet. Apikey geloof ik... Gebruik nu al een tijdje Zappiti en werkt gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Le Enfant! schreef op zondag 24 november 2013 @ 00:01:
Ben ik de enige of werkt YaDis voor geen meter? Ik gebruik het al sinds de aanschaf van mijn Dune, maar tegenwoordig is het eerder een last en kijk ik vaker zonder eerst YaDis op te starten. Dat komt vooral omdat de database voor films blijkbaar niet werkt. Ik heb vandaag enkele films handmatig moeten bijwerken en we spreken hier over bekende films als de Alien trilogie en Star Wars. Bij het serie-gedeelte werkt de database dan weer te goed. Ik wil helemaal niet dat de informatie in het Nederlands staat en ik wil alles zelf kunnen bewerken. Maar iedere keer wanneer ik een aanpassing doe gebeurt er niks. Is er iemand die een oplossing heeft of kan ik beter uitkijken naar Zappiti?
Je hebt wel de nieuwste versie van YaDIS (2.3)?

De taal kun je gewoon instellen op Engels trouwens. Al veranderen dan ook alle labels enzo.
Creative S schreef op zondag 24 november 2013 @ 00:12:
Ja die database werkt al een tijdje niet. Apikey geloof ik... Gebruik nu al een tijdje Zappiti en werkt gewoon goed.
Werkt hier prima hoor. Het was een tijdje geleden inderdaad stuk maar dat is toen vlot opgelost met een update. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Idd ook hier geen problemen. Werkt snel en makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Geen problemen hier, maar je moet er wel voor zorgen dat je versie 2.3 gebruikt.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Maar op dat moment werkte het niet... :o en de toenmalige reacties zagen er niet echt rooskleurig uit.

Zappiti werkt verder goed, dus echt geen straf. Ook makkelijker met backup, minder risico dat je de database weer opnieuw moet opbouwen.

Edit: Jaja, 2.3 werkt weer zoals het hoort... :+

[ Voor 9% gewijzigd door CreativeS op 24-11-2013 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ook hier sinds de upgrade naar Yadis 2.3 geen problemen meer, als werkt als de oude 2.2 voordat de movie-api vernieuwd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Vandaag weer een aanpassing geplaatst.

Edit 25-11: Update: Nieuw menu item: Online

[WIP] Alaska Dark yaDIS skin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbrown
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-12-2023
Mijn Dune smart D1 heeft de laatste tijd volkomen willekeurig problemen met mkv bestanden. ( fout : formaat wordt niet ondersteund). Heb de laatste firmware en heb al diverse instellingen geprobeerd, maar geen succes.....heeft iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight

DarkKnight

Narf

Weet iemand hoe ik de Dune TV303D zou kunnen aanzetten zonder afstandsbediening?
Want ik kwam thuis, druk de Dune aan en ga zitten. Totdat ik merk dat er niets gebeurd was met de Dune. Daarna van alles gebeurd (andere batterijen, aan/uit zetten van Dune zelf), maar hij blijft een mooi rood lampje geven.

Wie-o-wie heeft een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Dat is zonder de meegeleverde AB dan..
  1. Logitech Harmony.
  2. Dune RC app.
  3. ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight

DarkKnight

Narf

WD-Medic schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 18:34:
[...]

Dat is zonder de meegeleverde AB dan..
  1. Logitech Harmony.
  2. Dune RC app.
  3. ...
Oh, dat was ik vergeten te vermelden: Ik heb ook de Dune RC app geprobeerd. Alleen moet daarvoor wel de Dune al aanstaan. Nu vind hij de player totaal niet en blijft de melding geven dat ik eerst moet zorgen dat hij aanstaat en dat de verbinding goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Op zich duidelijk want de app moet het ip adres kunnen benaderen.

De RC app valt dus af..

Dan vind ik dit nog op de site van Dune alleen de 303 staat er niet echt bij. Maar je zal er ook een werkende AB voor moeten hebben en dat is nu juist het probleem begrijp ik ..
Automatic power-on mode

Dune HD models starting with Dune HD Smart/Max/Duo do not boot automatically when the power is connected. Instead they are put by default into hardware standby mode, and wait for the user to explicitly request power-on.

Dune HD Smart D1/B1/H1 (latest batches only, shipped starting with June-2011, serial number on the unit should be ASD1LHVAA***1123***00001 or greater), Dune HD Lite 53D, Dune HD TV-101/301 models can be reprogrammed to boot automatically on power-on. This possibility is helpful when the player should be used in "Digital Signage" (Dune HD Network) mode, and it can also be helpful in some other cases. Reprogramming affects the flash memory of the microcontroller which is responsible for power on/off handling, and can be done in the following way:

- Put the unit into hardware standby (full power-off) mode.
- Carefully direct the RC onto the IR eye.
- Carefully press the following sequence of RC buttons:
P, O, W, E, R, 1, ENTER
- The unit should LED-blink once. If the unit does not blink, try again
several times. If it does not work, it means the unit has an old version
of the MCU firmware and auto-power-on mode is not supported by the unit.
- To disable auto-power-on: the same, but press:
P, O, W, E, R, 0, ENTER

Dune HD Max/Duo models can not be reprogrammed to boot automatically on power-on.

[ Voor 6% gewijzigd door WD-Medic op 03-12-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik heb enkele vragen over Yadis, waar ik zelf na dagen zoeken en proberen niet uit kom;

Pic01:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eaq2bS0NN4E7LyoXCi55P2z0/full.png

[1]
Ik heb in het hoofdmenu/starscherm van Yadis het genre 'Muziek DVD' toegevoegd. Alleen kan ik er geen map voor aanmaken binnen Yadis, zoals wel voor Films en TV Shows kan. Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is? Zo ja, hoe?

[2]
Ik kan nog steeds geen films bekijken via Yadis. De URL zoals ik deze heb ingegeven op Pic01 zijn kennelijk verkeerd, Yadis kan de media niet vinden. De URL (Dune pad) heb ik reeds op verschillende manieren geprobeerd, ik kom er werkelijk niet uit. Ik maak gebruik van een HD Dune D1 speler met een interne harddisk. De uuid is correct ingevuld en de manier heb ik overgenomen ergens uit dit topic. Kan iemand zien wat ik verkeerd doe?

[3]
De lay-out voor de films is super, ik gebruik de 'GLASS HD OVERSCAN' interface, maar heb ook de standaard interface bekeken. De layout voor de TV Shows ben ik echter niet tevreden over. Bij het openen van de TV Shows zie je allemaal banners, maar kun je onmogelijk opmaken om welk seizoen het gaat. Ik zie de verschillende banners van (in mijn geval) Band of Brothers, The Wire, Sopranos en Sons of Anarchy, maar nergens is extra informatie zichtbaar over het betreffende seizoen. Is het mogelijk om tekst toe te voegen onder de banners? Of is er een interface die voor TV Shows geen gebruik maakt van banners maar van een andere layout?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
[1] Muziek DVD's toevoegen gaat volgens mij niet, tenzij ze in themoviedb o.i.d. zijn opgenomen...

[2] storage_uuid gebruiken zou prima moeten kunnen, weet je zeker dat deze uuid correct is? Ik dacht namelijk dat deze altijd gelijk is aan wat je ziet in de SMB-sharenaam. Ik zou verwachten dat je storage_uuid://742ad/ moet gebruiken. Al heb ik eigenlijk nooit zulke korte UUID's gezien. :P

Sowieso zou storage_name://STORAGE_742ad/ ook moeten werken.

[3] Bij het openen van de TV Shows zie je inderdaad alleen een banner per serie. Maar als je een serie aanklikt krijg je de seizoenselectie? Zoals hier:

Afbeeldingslocatie: http://thumbnails56.imagebam.com/17518/6996f3175175402.jpg
(random plaatje van een random skin van google)

Logischerwijs zie je in het serie-overzicht nog geen seizoensnummers, aangezien achter een banner gewoon alle seizoenen gegroepeerd staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Xander schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 22:03:
\[1] Muziek DVD's toevoegen gaat volgens mij niet, tenzij ze in themoviedb o.i.d. zijn opgenomen...
Je kan altijd "handmatig" een film aanmaken. Dan moet je wel met de hand de film info erbij zetten en wat plaatjes erbij zoeken. (short key ctrl+M in yadis)

Yadis leest dan alleen de film-data in (resolutie en geluid enzo). Is even wat werk, maar een muziek dvd laat je er misschien lang op staan....

Maar ik geloof dat de vraag meer richting het maken van een nieuwe categorie is, en daar weet ik helaas het antwoord niet op. Ik kijk zelf alleen "gewone" films en series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

\[1] Muziek DVD's toevoegen gaat volgens mij niet, tenzij ze in themoviedb o.i.d. zijn opgenomen...

\[2] storage_uuid gebruiken zou prima moeten kunnen, weet je zeker dat deze uuid correct is? Ik dacht namelijk dat deze altijd gelijk is aan wat je ziet in de SMB-sharenaam. Ik zou verwachten dat je storage_uuid://742ad/ moet gebruiken. Al heb ik eigenlijk nooit zulke korte UUID's gezien. :P

Sowieso zou storage_name://STORAGE_742ad/ ook moeten werken.

\[3] Bij het openen van de TV Shows zie je inderdaad alleen een banner per serie. Maar als je een serie aanklikt krijg je de seizoenselectie? Zoals hier:

[afbeelding]
(random plaatje van een random skin van google)

Logischerwijs zie je in het serie-overzicht nog geen seizoensnummers, aangezien achter een banner gewoon alle seizoenen gegroepeerd staan...
* PaT volgt dit met interesse

Voor het plaatje: Ik heb een Synology DS211 met daarin 1 schijf (komt nog 1 bij t.z.t.) met daar op de "shares" (zo heten die toch?) music, films, Series enz. Nasje hangt aan een Netgear WNDR3700 en die router verbindt met een kabeltje mijn D1. Met Yadis heb ik een hele filmmuur in elkaar geknutseld en dat werk super de prima. Wil ik datzelfde doen met series, dan gaat er iets goed mis. Ik krijg wel de kleine afbeeldingen te zien van de series, kan die aanklikken en dan krijg ik de grotere afbeelding te zien, maar zodra ik daadwerkelijk een aflevering wil kijken, dan kan de Dune die aflevering ineens niet vinden.

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het niet helemaal goed gaat met de ingestelde mappen in Yadis, maar aan de andere kant, dan zouden die afbeeldingen enz ook niet goed gegenereerd moeten worden? In de toegewezen mappen heb ik "X:" voor de films (die dus goed gaan) en "Z:" voor de Series. Dus niet die moeilijke paden zoals hierboven genoemd worden. Voor de duidelijkheid, ik heb de boel via NFS draaiend, zoals uitgelegd is in de TS hier.

Als ik in Yadis de maplokatie zou willen veranderen verwacht ik dat ik via "netwerk" in de verkenner de Synology zou moeten kunnen vinden. In Yadis is die echter daar compleet niet zichtbaar, terwijl dat via de normale verkenner van Windows wel het geval is. Wel ziet Yadis dus de genoemde X en Z-schijf.

Ik heb al van alles zitten lezen, maar ik kom er niet uit... Wat dat betreft zou Yadis wel een wat serieuzere setup wizard kunnen gebruiken...

Oh, en het mooiste is, het heeft OOIT wel gewerkt met die series.... Nu met 2.3 (en vele voorgangers) dus niet...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Modbreak:Hiervoor is het forum niet bedoeld..

[ Voor 89% gewijzigd door Michael Knight op 05-12-2013 12:35 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Han schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:27:

\[1]
Ik heb in het hoofdmenu/starscherm van Yadis het genre 'Muziek DVD' toegevoegd. Alleen kan ik er geen map voor aanmaken binnen Yadis, zoals wel voor Films en TV Shows kan. Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is? Zo ja, hoe?
Je kunt er idd via de normale weg geen aparte map voor aanwijzen die vervolgens elke keer gescand word op nieuwe bestanden.

Muziek video's die tussen de Films staan kan je een apart genre geven om ze nog enigzins apart te kunnen opzoeken maar ze blijven ook dan zichtbaar in het Films menu.

Er is een hele simpele omweg voor door zelf het een en ander over te zetten in een eigen gemaakte yaDIS omgeving maar daar is niet iedereen van gecharmeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Deze vraag hoort op deze manier thuis in V&A :)

Maar als je aangeeft wat er niet goed gaat dan kunnen we eventueel helpen. Het voordeel daarvan is dat jouw problemen dan worden opgelost via het forum en dan hebben andere gebruikers er ook eventueel wat aan. En je doet het ook nog eens zelf, zodat je er zelf ook van leert en dan kun je het de volgende keer gewoon zelf en/of andere mensen helpen. Dat maakt een forum sterk en heeft het een meerwaarde ;)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Even op mijn problemen terug komen; ik heb de bestanden/mappen aan de praat. Ik kan iedereen bij deze aanraden om de Dune zo nu en dan te herstarten als je wat hebt veranderd in de setup. Met de zelfde instellingen werkt het nu wel:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eAyWzoTKVgWy8ICui36Ona5n/full.png
Ik kan prima muziek DVD's aanmaken, er staan er op een hoop op iMDB en anders kan ik ze handmatig gewoon maken. Maar het probleem is dat ik ze alleen onder 'Films' kan zetten en dus ook in mijn filmlijst komen te staan. En dat wil ik liever niet. Ik zou liever een aparte categorie 'Muziek DVD's' willen hebben, naast 'Films' en 'TV Shows'.
[3]
Bij het openen van de TV Shows zie je inderdaad alleen een banner per serie. Maar als je een serie aanklikt krijg je de seizoenselectie? Logischerwijs zie je in het serie-overzicht nog geen seizoensnummers, aangezien achter een banner gewoon alle seizoenen gegroepeerd staan...
Ah, kijk. En daar ging het mis bij mij. En dat heb ik nu opgelost dankzij jouw inbreng. Ik heb één map aangemaakt van bijvoorbeeld 'Sons of Anarchy' met daarin alle afleveringen van alle seizoenen. En ik per aflevering vermeld welk seizoen en welke aflevering het betreft, voorbeeld:
Sons of Anarchy S01xE3.mkv
Yadis gaat er vervolgens mee aan de slag en zoekt alles netjes uit. Ik kan nu in het 'hoofdscherm' van, in dit geval, Sons of Anarchy bladeren per seizoen en bijbehorende afleveringen. Super! _/-\o_
rockhopper schreef op woensdag 04 december 2013 @ 00:08:
Maar ik geloof dat de vraag meer richting het maken van een nieuwe categorie is, en daar weet ik helaas het antwoord niet op. Ik kijk zelf alleen "gewone" films en series.
Bingo :)

Doordat ik slechts twee optie's heb binnen Yadis, te weten Films en TV Shows, om gegevens in te genereren, blijf ik dus mijn kinderfilms en muziek DVD's zien als ik voor de optie 'alle films' kies in het hoofdmenu. Dat moet toch anders kunnen? Dus films onder 'Films', muziek DVD's onder 'Muziek DVD's' en kinderfilms onder 'Kids'.

Plat gezegd, ik wil meer categorieën naast de ingebakken 'Films' en 'TV Shows'. En dan niet met tags of genres, want dat is geen oplossing, dan zijn ze zichtbaar wanneer ik voor 'alle films' kies.. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Michael Knight op 05-12-2013 12:35 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Op zich gaat dat weer wel in yaDIS ... je zal wel zelf het een en ander moeten doen om het voor elkaar te krijgen. Let wel Films en TV Shows blijven altijd als eerste in het hoofdmenu staan.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2ildmz9.jpg

Selecteer een Video met rechts. Kies Selecties en zet in het vakje een naam die je in het hoofdmenu wil hebben. Ik heb eerder Concerten aangemaakt..

Voeg hierna alle bestanden toe die je onder dit menu item terug wil zien.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/10fypvs.jpg

Ga naar de instellingen en kies in dit beeld bij Selectie jouw nieuwe menu item. Klik op toevoegen.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/28a73f7.jpg

Nu zal na exporteren dit menu item zichtbaar zijn in de menu balk en bij openen de door jouw gekozen video's weergeven..

Op deze manier is het ook mogelijk om de diverse delen van een Film bij elkaar te zetten onder Sagas.

[ Voor 8% gewijzigd door WD-Medic op 04-12-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Thanx! Ik ga het direct proberen. Nu bezig met exporteren (duurt even :P), ik laat het weten wanneer het zo ver is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

WD-Medic schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:14:
Op zich gaat dat weer wel in yaDIS ... je zal wel zelf het een en ander moeten doen om het voor elkaar te krijgen. Let wel Films en TV Shows blijven altijd als eerste in het hoofdmenu staan.
[...]
Nu zal na exporteren dit menu item zichtbaar zijn in de menu balk en bij openen de door jouw gekozen video's weergeven.. Op deze manier is het ook mogelijk om de diverse delen van een Film bij elkaar te zetten onder Sagas.
Ik heb deze aanpassingen doorgevoerd en het biedt voor mij deels een oplossing;

1) ik heb nu in het hoofdmenu extra keuzes naast de standaard 'Films' en 'TV Show',
2) de muziek Dvd's en kinderfilms zijn nu apart te benaderen via het hoofdmenu.

Het enige wat helaas niet is opgelost is dat mijn muziek Dvd's en kinderfilms nog steeds onder 'Films' staan. En dat is nou juist wat ik niet wil. Ik ben super blij met de extra opties in het hoofdmenu, alleen had ik gehoopt dat de bestanden die ik onder de extra opties had ondergebracht niet meer onder de categorie 'Films' zichtbaar zouden zijn, maar dat zijn ze dus helaas nog wel.

Ik heb het liefst een nette ordening, dus alleen mijn films onder 'Films', TV series onder 'TV Shows', muziek Dvd's onder Muziek en kinderfilms onder 'Kids'.

Ik ga eens kijken of ik de maker van Yadis, 'Fred L' kan benaderen via www.mpcclub.com. Wellicht weet hij te vertellen hoe ik het kan doen zoals ik dat graag zou willen, of dat deze opties eventueel kunnen worden geïmplementeerd in de nieuwe versie straks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
WD-Medic schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:14:

[afbeelding]

Selecteer een Video met rechts. Kies Selecties en zet in het vakje een naam die je in het hoofdmenu wil hebben. Ik heb eerder Concerten aangemaakt..

Voeg hierna alle bestanden toe die je onder dit menu item terug wil zien.

[afbeelding]

Ga naar de instellingen en kies in dit beeld bij Selectie jouw nieuwe menu item. Klik op toevoegen.

[afbeelding]

Nu zal na exporteren dit menu item zichtbaar zijn in de menu balk en bij openen de door jouw gekozen video's weergeven..

Op deze manier is het ook mogelijk om de diverse delen van een Film bij elkaar te zetten onder Sagas.
Welke versie van Yadis is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ik vermoed 2.3, ten minste, die gebruik ik ook en de plaatjes komen overeen met mijn versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Oudere versies van Yadis werken niet langer met de tvdb (om series te scrapen). Dus het kan eigenlijk alleen maar 2.3 zijn.

Overigens kan je "Sagas" ook gewoon rechtstreeks toewijzen in het yadis film menu met een rechtermuisklik en dan Sagas toewijzen. De volgorde waarin ze geplaatst worden is de volgorde waarin je ze toevoegd, de eerste wordt de eerste in de saga lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
.. inderdaad versie 2.3 ...
Han schreef op donderdag 05 december 2013 @ 08:57:
[...]

Ik heb deze aanpassingen doorgevoerd en het biedt voor mij deels een oplossing;

1) ik heb nu in het hoofdmenu extra keuzes naast de standaard 'Films' en 'TV Show',
2) de muziek Dvd's en kinderfilms zijn nu apart te benaderen via het hoofdmenu.

Het enige wat helaas niet is opgelost is dat mijn muziek Dvd's en kinderfilms nog steeds onder 'Films' staan. En dat is nou juist wat ik niet wil. Ik ben super blij met de extra opties in het hoofdmenu, alleen had ik gehoopt dat de bestanden die ik onder de extra opties had ondergebracht niet meer onder de categorie 'Films' zichtbaar zouden zijn, maar dat zijn ze dus helaas nog wel.

Ik heb het liefst een nette ordening, dus alleen mijn films onder 'Films', TV series onder 'TV Shows', muziek Dvd's onder Muziek en kinderfilms onder 'Kids'.
Je kan dit best bereiken maar niet door het automatische proces waar yaDIS bekend om staat.

Ik zelf heb alles gescheiden staan.

Concerten
Documentaires
Films
Foto's
Muziek ( audio )
Online ( radio streams )
TV Series

Een paar pagina's terug ben ik begonnen met een skin voor yaDIS die meteen de standaard menu balk vervangt door afbeeldingen gelijk aan een bekende XBMC skin.

Je kan proberen of je daar uit komt. :9

Niet iedereen zit op extra werk te wachten maar ik moet zeggen dat yaDIS veel minder star is dan het in eerste instantie lijkt en je kan er best een leuke verbouwing op los laten.

Zijn er b.v. Menu items die je anders noemen wil en/of een andere afbeelding wil geven kan ik dat altijd nog doen of anders de fotoowsjop .psd plaatsen zodat je je eigen menu kan samenstellen...

Ik heb zomaar een voorbeeld voor je gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2a687py.jpg
Alternatief menu met Kids en Muziek ...
Han schreef op donderdag 05 december 2013 @ 08:57:
Ik ga eens kijken of ik de maker van Yadis, 'Fred L' kan benaderen via www.mpcclub.com. Wellicht weet hij te vertellen hoe ik het kan doen zoals ik dat graag zou willen, of dat deze opties eventueel kunnen worden geïmplementeerd in de nieuwe versie straks :)
Ja daar zeg je wat, ik heb daar na 2 maanden nog steeds geen rechten om ook maar iets anders te doen dan lezen, beetje jammer ... maar het zou wel aardig zijn als je een geheel nieuwe opzet mogelijk kan maken met yaDIS zelf.

Edit: afbeelding toegevoegd

[ Voor 9% gewijzigd door WD-Medic op 05-12-2013 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WD-Medic,

Ik kan je files niet downloaden, die site is uit de lucht. Ik zou wel graag gebruik willen maken van je files, is dat nog mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Ja idd Hotfile is offline gegaan ... ik zal ze ergens anders parkeren.

Edit: Ik heb de post aangepast met een nieuwe locatie.

[ Voor 48% gewijzigd door WD-Medic op 05-12-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top, dankjewel. Ga er gelijk mee aan de slag, ziet er erg mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay00
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-12-2016
Hallo,

Ik wil al een tijdje deze media speler gaan halen. Echter raad je het mij aan? Wat ik heel erg belangerijk vind is dat er een bittorent op zit. Heb jij hier al enig ervaring mee? Loopt dit soepel met downloaden enz. In tegen stelling met mijn ac ryan 2 had ik veel gedonder met de bittorent en het werkte niet altijd. Hoe zijn joun bevindingen hier over met de hd1 dune smart h1? En heb je eventueel misschien een betere media speler? Zie namelijk dat de h1 bijna overal verkocht is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay00
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-12-2016
Ps. Ik lees ook heel veel over een NAS, Echter word ik overladen met allemaal info. En redelijk een noob op dit soort gebied. Echter zeggen ze als je torrents wilt downloaden dit beter met een nas kunt doen toch? Alleen kun je weer een nas niet gebruiken als mediaspeler. (Voor de duidelijkheid, ik ben opzoek naar een DING. Waar ik torrents snel mee binnen haal zonder laptop dsag en nacht aan te hebben. En daarnaast met dat ''DING'' ook films mee af kan spelen) Is zoon dune H1 dan geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-04 19:35
Ik heb gister mijn synology NAS DS214play en mijn Dune Dune HD TV-303D geinstalleerd. Nu heb ik via Sabnzbd en nzbserver.com 4 films gedownload. Van de 4 werken er 3 niet, dit zijn alle drie 3 iso bestanden van +/- 40 gb. Mijn Dune geeft aan dat het bestandstype niet ondersteund word? Hij moet deze toch gewoon afspelen? De film die het wel doet is was een x264HD bestand van 13 gb en zie het in de map als een mkv bestand staan. Op de site staat dat er een subtitle bij zit, in de map waar de film staat zie ik ook het srt bestandje staan. Ik krijg de subtitle alleen met geen mogelijkheid aan de gang? ALs ik op subtitle druk zegt hij dat deze er niet is en kan alleen naar instellingen? Dus waarom werken de iso bestanden niet en weet iemand hoe ik de ondertiteling krijg? Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WD-Medi

Alles werkt perfect en ziet er goed uit. Alleen, ik heb natuurlijk een andere mappenstructuur en zou graag mijn eigen menu willen samenstellen, met eigen plaatjes etc. Ik zag in een post dat je de .psd wel beschikbaar wil stellen zodat die aangepast kan worden. Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Leuk om te zien dat iemand anders het ook werkend heeft.

Ik zie de screenshots van je eigen menu tegemoet. d:)b

Edit: post opnieuw aangepast met de download voor de menu .psd ...

[ Voor 76% gewijzigd door WD-Medic op 06-12-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slootbeest
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:25
@RandyAmsterdam

iso files van 40Gb moeten blu-ray disken zijn en dvd-iso is volgens de specs op de site van dune wel ondersteund maar blu-ray iso niet meen ook zoiets gelezen te hebben als klacht op de facebook site van dune raar want mijn 53-lite(BD-lite) en smart d1 (compleet met menu's) doen dit beide wel

zorg dat je srt bestand dezelfde naam heeft als je mkv file dus
naam_film.mkv
naam_film.srt

nu kun je met subtitle de externe sub selecteren

[ Voor 5% gewijzigd door slootbeest op 06-12-2013 07:39 . Reden: toevoeging ]

Pagina: 1 ... 61 ... 72 Laatste