PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Toen ik dit zo gedaan had heb ik daarna alles weer ge-exporteerd.
Maar nog steeds die melding.
Zoals je kan zien kan ik uit meerdere paden kiezen.

[ Voor 51% gewijzigd door Le_Freak ! op 16-08-2013 21:00 ]
En bij je series ook nog even aanpassen.

Ik heb overigens dit ook staan:

Ik heb een usb stick achterin de Dune zitten voor de interface, dat klopt toch ?
[ Voor 44% gewijzigd door Le_Freak ! op 16-08-2013 22:50 ]
Het is gelukt dankzij jou hulp, bedankt man.Xander schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:07:
Uhh, ja daar moet je natuurlijk wel iets invullen.
Probeer 'storage_name://Dune_HD/Films/films' eens?
Deze heb ik inmiddels uitgerust met een 2 TB harde schijf. (Het andere slot laat ik vrij om drives te kunnen swappen)
Ik wil de Dune niet alleen gebruiken als filmspeler en NAS, maar ook om muziek af te spelen. Ik heb op een aparte NAS een hoop muziek staan. Ik zoek nog wel uit hoe ik nette .m3u playlists kan maken zodat ze op de Dune werken. (kan niet zo moeilijk zijn)
Maar is er misschien ook een manier om de Dune via het netwerk te bedienen, bijvoorbeeld met een laptop vanaf de bank?
(googelen op kreten als remote control, network, en dat soort zaken geven uiteraard de verkeerde hits)
[ Voor 8% gewijzigd door DrivinUCrazy op 18-08-2013 11:57 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Verwijderd
Ik stel mijn vraag maar hier, al lezend kom ik er achter dat ik misschien iets gekocht heb waar ik helemaal niet mee overweg kan...
Ik heb in de meterkast een harde schijf opstelling staan (DS213plus) . Die draait, waarschijnlijk is dat het enige wat ik er mee kan
Daarna kocht ik een Dune HD smart D1 om die films op te kijken. Dat was handig en scheelde branden en alle ellende die daar weer bij komt. Ook kon ik dan HD downloaden en rechtstreeks kijken, Tenslotte speelde dit ding alles af. Ik kijk mijn fims van de kids weer op de pc, en de foto's ook......
Nu speelt hij lang niet alles af waarvan ik dacht dat hij dat zou kunnen, en ik heb me daar al bij neergelegd. Ik ben nou eenmaal niet digitaler. Maar als ik bv een dvd5 of een dvd9 probeer te kijken, waar de ondertitels bij zouden zitten. Dan speelt hij wel de film af, maar krijg ik met geen mogelijkheid een letter in beeld. Dan ben ik eigenlijk verder terug dan branden en proberen te kijken op een dvd-speler die niet alles slikt.
Wie kan mij in Jip en Janneke uitleggen wat ik verkeerd doe?
En je gebruikt de subtitles-knop op de afstandsbediening?
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Verwijderd
Ik gebruik soms deze: http://www.bos-network.eu/Dune/DuneRemoteController64.zipDrivinUCrazy schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 11:55:
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een Dune HD Duo.
Deze heb ik inmiddels uitgerust met een 2 TB harde schijf. (Het andere slot laat ik vrij om drives te kunnen swappen)
Ik wil de Dune niet alleen gebruiken als filmspeler en NAS, maar ook om muziek af te spelen. Ik heb op een aparte NAS een hoop muziek staan. Ik zoek nog wel uit hoe ik nette .m3u playlists kan maken zodat ze op de Dune werken. (kan niet zo moeilijk zijn)
Maar is er misschien ook een manier om de Dune via het netwerk te bedienen, bijvoorbeeld met een laptop vanaf de bank?
(googelen op kreten als remote control, network, en dat soort zaken geven uiteraard de verkeerde hits)
http://www.bos-network.eu/Dune/DuneRemoteController32.zip
Nog te testen: http://steven-tools.blogs...-control-for-windows.html
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2013 18:07 ]
Verwijderd
Ramon,Ram0n schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 17:01:
Wat voor bestandsformaat zijn die dvd5 en dvd9? Kan je eens plaatsen welke bestanden je dan allemaal hebt?
En je gebruikt de subtitles-knop op de afstandsbediening?
In die mappen staan dan

Volgens de bron zou er ondertitels bij zitten. En ja, ik druk op de subtitels knop. Dan komt er een schermpje op de tv die zegt: Ondertitels- uit. En daarboven eentje met 'instellen'. Hier kan ik dan niks veranderen.
Scoor ik een divx bestand met ingebakken subs, dan heb ik ze wel. Maar ik wil ook wel eens een film kijken op betere kwaliteit.
Mmmmmm, ik zie dat mijn plaatje bijzonder klein is geworden.....

http://img25.imagevenue.c...973898_film_122_199lo.jpg Originele link.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2013 18:37 ]
Je link werkt niet.Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:33:
[...]
Ramon,
In die mappen staan dan [afbeelding] Deze film moeten ze bij zitten, of al aan staan. Maar waar ik ook op druk......
Volgens de bron zou er ondertitels bij zitten. En ja, ik druk op de subtitels knop. Dan komt er een schermpje op de tv die zegt: Ondertitels- uit. En daarboven eentje met 'instellen'. Hier kan ik dan niks veranderen.
Scoor ik een divx bestand met ingebakken subs, dan heb ik ze wel. Maar ik wil ook wel eens een film kijken op betere kwaliteit.
Mmmmmm, ik zie dat mijn plaatje bijzonder klein is geworden.....
http://img25.imagevenue.c...973898_film_122_199lo.jpg Originele link.
Om zeker te zijn dat het hele ondertitel gebeuren überhaupt werkt zou je een film bestand zonder subs op de dune kunnen zetten (dus film.mkv). Daarna download je een willekeurige sub van een serie van bierdopje.com (bijvoorbeeld friendsS01E01.srt). Deze .srt hernoemen naar het videobestand (je hebt dan dus 2 bestanden in de map namelijk film.mkv en film.srt).
Als je dan op de subtitle knop drukt (tijdens het afspelen van de film) MOET er een optie verschijnen en ook al kloppen de syncs/tekst niet je zou dan in ieder geval een ondertitel in beeld moeten hebben. Als dit allemaal niets doet dan zit er iets mis in het apparaat.
Dit lijkt me een betere optie dan willekeurig te gokken dat een DVD5/9 wel of niet ondertitels hebben.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Je moet SMB of NFS gebruiken.
Verwijderd
Nog dommer misschien? Wat is een mkv bestand? Ofwel, wat moet ik dan downloaden?
Verwijderd
Dune Control Remote werkt alleen onder Windows en herkent alleen de interne schijf van de Dune. Uitgebreider en meer generiek is Remote Extrend RC, een webbased besturing van de Dune. Zie:http://dunehd.lingers.eu/RemoteControl.php.DrivinUCrazy schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 11:55:
...
Iets wat google makkelijk voor je had kunnen beantwoorden, maar een .mkv is een filmbestand, hetzelfde als een .avi of een .mp4 of een .mpg maar net een andere encodering. De meeste hoge kwaliteit (en daar had je het zelf over) films op 1080p resolutie zijn in .mkv formaat.Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 05:28:
Ik benader hem inderdaad als UPnP. Als ik op die andere optie druk krijg ik die mappen niet in beeld. Sorry voor mijn onkunde.
Nog dommer misschien? Wat is een mkv bestand? Ofwel, wat moet ik dan downloaden?
Je kan uiteraard ook gewoon een .mpg of een .avi gebruiken, zolang het filmpje en het subtitle bestand maar dezelfde naam hebben. Dus sesamstraat.mpg en sesamstraat.srt en allebei in dezelfde folder.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Verwijderd
Zowel AVI als MKV zijn mediacontainers die media met verschillende codecs kunnen bevatten.rockhopper schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:49:
[...]
Iets wat google makkelijk voor je had kunnen beantwoorden, maar een .mkv is een filmbestand, hetzelfde als een .avi of een .mp4 of een .mpg maar net een andere encodering. De meeste hoge kwaliteit (en daar had je het zelf over) films op 1080p resolutie zijn in .mkv formaat.
Je kan uiteraard ook gewoon een .mpg of een .avi gebruiken, zolang het filmpje en het subtitle bestand maar dezelfde naam hebben. Dus sesamstraat.mpg en sesamstraat.srt en allebei in dezelfde folder.
Dus MKV is een media container, maar geen filmbestand, deze zitten in een media container als mkv ingebakken.
Voor zover bij mij bekend moet ik toch alleen de BDMV map presenteren aan de TV-102 waarna hij komt met een lijstje van afspeelbare titels. (ivm ontbreken Blu-ray menu support) ?
BDMV + CERTIFICATE map zet je in een mapnaam van je film en spelen die handel!
Ook Yadis herkent op deze manier gewoon de film.
Echter lees ik nu op de dune site dat de 102 geen BDMV video supported formats heeft, dit terwijl de oude 101 documentatie het wel aangeeft.
Staat niet op de site maar is dus wel afspeelbaar!
[ Voor 26% gewijzigd door GeeMoney op 23-08-2013 09:26 ]
Maar zoals gezegd, ik heb die bluetooth stick al es in de usb poort gestoken van de hd max en de muis aangezet; maar ik zie vervolgens niks gebeuren als ik bijvoorbeeld de browser open en probeer te scrollen.
Het is nu ff de muis, maar ik zou er ook graag een BT keyboard op willen pluggen zodat ik lekker kan surfen vanaf de bank op de tv.
[ Voor 11% gewijzigd door Silent Thunder op 03-09-2013 17:37 ]
[ Voor 25% gewijzigd door Silent Thunder op 04-09-2013 15:57 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Klik ik op de link dan word ik niet echt wijzer
http://www.professional-n...mics&campaign=31&id2=ihfb
Iemand een idee of dit een alternatief voor yadis is?
Verwijderd
http://devdynamics.net/index.php/products/dune-music-library
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2013 19:47 ]
Hmm, het klinkt wel goed. Ik wilde toch sowieso gaan proberen om yadis werkend te krijgen op mijn Dune TV-303D, maar dan gelijk ook maar kijken of ik deze kan gaan uitproberen.tjaeuhm schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:45:
Ik kreeg vandaag een mail van DevDynamics mailing@professional-networking.com met daarin een bericht over nieuwe software. (Dune Media Center Is Out!!! Create And Enjoy Your Illustrated Movie Catalog)
Klik ik op de link dan word ik niet echt wijzer
Iemand een idee of dit een alternatief voor yadis is?
Asus N61Ja -> Surface Pro 2
Hoewel yadis niet super perfect is, werkt het wel goed. En het is gratis. Alleen jammer dat de ontwikkeling met yadis stil staat.
If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!
Verwijderd
ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik had de vraag ook al bij Dune neergelegd maar geen reactie gekregen.
Ik heb al enige tijd een Dune HD lite 53 die ik zonder problemen gebruik middels een externe HDD.
Sinds kort (weet niet waarom) heb ik het probleem dat om de 10 minuten mijn beeld stilstaat voor een seconde of 10, dan snel doorspoelt naar waar hij hoort te zijn (dus een seconde of 10 verder) en dan weer gewoon doorloopt.
Ik heb al van alles geprobeerd; nieuwe firmware, andere HDMI kabel, andere video instellingen maar hij houdt het probleem. Ik kijk dus niet via een netwerk maar lokaal via een HDD (met voldoende vrije ruimte).
Heeft iemand een tip voor me? Want ik overweeg nu al om een ander apparaat te kopen, het is heel irritant bij film kijken en ik krijg het niet opgelost.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Volgens mij is dat inderdaad nog niet mogelijk. Ze hebben een app ingediend ter goedkeuring van Netflix voor zover ik weet, maar dat is al enige tijd geleden en sindsdien hebben we niets meer gehoord.vinnyb schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:48:
Ik krijg netflix niet aan de praat op m'n Dune (Smart B1), daar is officieel geen ondersteuning voor. Heeft iemand het op een andere manier wellicht wel aan de praat gerkegen?
Jammer. Zou mij doen besluiten Netflix te proberen.Ram0n schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:49:
[...]
Volgens mij is dat inderdaad nog niet mogelijk. Ze hebben een app ingediend ter goedkeuring van Netflix voor zover ik weet, maar dat is al enige tijd geleden en sindsdien hebben we niets meer gehoord.
Huidige TV is niet 'smart' genoeg maar voldoet qua beeldkwaliteit nog wel. Dus een nieuwe TV voor alleen Netflix is ook weer overdreven.
Godfather Bodybuilding topic reeks
Verwijderd
Het hoeft van mij echt niet het nieuwste te zijn, maar zorg in ieder geval dan tenminste dat je wel alle filmmaatschappijen vertegenwoordigd.
Verwijderd
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Verwijderd
Netflix kijk ik nu via Wii maar dat is niet ideaal.
http://www.dune-hd-usa.com/Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:18:
Tenzij de Dune in Amerika niet geleverd wordt, dat weet ik eigenlijk niet. Maar ik hoop ook dat er nog een Netflix app komt. We hebben nu allemaal maar al die Russische apps en daar heb je hier niet zoveel aan.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Grappig, ik bekijk het nu ook via m'n Wii. Is geen HD, maar kwaliteit is adequaat genoeg. Maar als ze de Dune al tijden in USA verkopen gaat er niet nu ineens een App komen idd. Toch klein minpuntje voor Dune, hoewel ik er verder erg tevreden over ben!Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:18:
Tenzij de Dune in Amerika niet geleverd wordt, dat weet ik eigenlijk niet. Maar ik hoop ook dat er nog een Netflix app komt. We hebben nu allemaal maar al die Russische apps en daar heb je hier niet zoveel aan.
If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!
Mja je zou kunnen zeggen dat netflix en de Dune min of meer elkaars concurrenten zijn. Streaming media versus opgeslagen media. Dus daarom zie ik de kans niet zo groot zijn.vinnyb schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:33:
[...]
Grappig, ik bekijk het nu ook via m'n Wii. Is geen HD, maar kwaliteit is adequaat genoeg. Maar als ze de Dune al tijden in USA verkopen gaat er niet nu ineens een App komen idd. Toch klein minpuntje voor Dune, hoewel ik er verder erg tevreden over ben!
Ik gok overigens dat als er een obstructie is, deze niet vanuit Dune maar vanuit Netflix komt. Het is hun merknaam, met hun rechten en regiorestricties.
Van de andere kant nu de markt van netflix aan het groeien is, wordt de kans tot ondersteuning misschien weer groter. Het is ook in netflix' belang dat er veel mensen bereikt worden, en voor mij is de dune de enige fatsoenlijke manier om netflix te kunnen zien in de woonkamer zonder er meteen een hele laptop bij te moeten slepen.
Ik hoop dat ik dit goed doe, want het is allemaal nieuw voor me.
Sinds deze week heb ik een Dune HD TV 301, met interne HDD.
Hij is zichtbaar in het netwerk en vanuit de pc en laptop kan ik files op de HDD zetten. Ook het internet is benaderbaar vanuit de Dune.
Op de Ipad van mijn vrouw heb ik de Dune App gezet.
De App vind geen Dune apparatuur. Als ik handmatig het IP adres ingeef dan kan ik dat wel opslaan, maar krijg wel de boodschap dat er geen Dune aanwezig is op het aangegeven adres. Dit adres haal ik vanaf de info van de 301.
De laatste softwareversie staat op de 301.
Iemand enig idee wat ik fout doe?
Graag advies,
Groet
Ik zit in dezelfde situatie, heb geen smart TV, m'n bluray speler heeft geen internet, dus m'n enige opties zijn m'n Humax 5200C (zie ik niet snel gebeuren) en m'n Dune mediaspeler om Netflix te kunnen gebruiken.rockhopper schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:45:
[...]
Van de andere kant nu de markt van netflix aan het groeien is, wordt de kans tot ondersteuning misschien weer groter. Het is ook in netflix' belang dat er veel mensen bereikt worden, en voor mij is de dune de enige fatsoenlijke manier om netflix te kunnen zien in de woonkamer zonder er meteen een hele laptop bij te moeten slepen.
Alleen ben ik daar dus voor afhankelijk van Humax of Dune om de functionaliteit toe te voegen.
Iets anders sinds enkele dagen is het niet meer mogelijk om films in yaDIS toe te voegen, dat resulteert momenteel in 2 foutmeldingen:
- The database is not responding
- Title not found in the database
Blijkbaar is de oorzaak dat de website TMDb een nieuwe API is gaan gebruiken. Hopelijk is de ontwikkelaar van yaDIS bereid om dit aan te passen.
[ Voor 18% gewijzigd door Laguna op 20-09-2013 10:00 ]
- Drobanir
- Registratie: September 2000
- Laatst online: 18-09 15:39
:strip_icc():strip_exif()/u/12330/dnangel_70.jpg?f=community)
[ Voor 14% gewijzigd door Drobanir op 20-09-2013 09:26 ]
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).
Verwijderd
Fred, de ontwikkelaar van yaDIS, heeft dus maanden de tijd gehad om te anticiperen op deze overgang maar heeft blijkbaar geen enkele actie ondernomen.
Hij kiest er momenteel voor om 3.0 te ontwikkelen waarbij hij op zo'n 60% zit, en niet verder te gaan met een patch oid. Met andere woorden voorlopig gaat 't m nog niet worden.
Hier komt een min of meer onofficiële quote van het mpc forum (tevens mijn bron van info):
Uiteraard betreurenswaardig dat er niet even een patch komt, helaas is het lastig voor mij om in te schatten hoeveel werk zoiets zou zijn....OK guys, here's the story :
Fred's original plan was to release V3 before the API change (he was aware about it). Unfortunately his HDD crash and loss of almost everything already done, made a huge step back in V3 development.
The problem now is that he's too deep inside V3 to come back to patch 2.2 and he's not going to do that.
So right now the only solution is to wait for V3, which obviously won't be out in the next days
I'm waiting an ETA for V3 from him, so at least we could know approximatively how long we will need to wait. But for now there's no other solution than using another jukebox or creating manual profiles for your new movies..
Vergeet echter niet dat het een gratis programma is en dat we daar blij om mogen zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door rockhopper op 20-09-2013 16:19 . Reden: link naar forum bericht toegevoegd ]
Ik hoop dan ook dat wat Drobanir aangaf klopt en we op korte termijn een fix kunnen verwachten.
[ Voor 7% gewijzigd door Laguna op 20-09-2013 16:43 ]
- Drobanir
- Registratie: September 2000
- Laatst online: 18-09 15:39
:strip_icc():strip_exif()/u/12330/dnangel_70.jpg?f=community)
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).
Verwijderd
Was Yadis niet gratis?Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:41:
Dit is wel heel slordig en laks van de ontwikkelaar van yaDIS. [sic]Fred, de ontwikkelaar van yaDIS, heeft dus maanden de tijd gehad om te anticiperen op deze overgang maar heeft blijkbaar geen enkele actie ondernomen.
Dune-explorer ondervindt hetzelfde probleem. Maar die wordt al een aantal jaren niet door ontwikkeld.
We zoeken eigenlijk een xml-expert die de xml voor Dune-explorer zou kunnen, en willen aanpassen...
Af en toe is er wat activiteit te bespeuren via http://yadis.whisperingvault.net/projects/yadis, maar dat zijn voornamelijk gebruikers die nieuwe bugs opvoeren. Ik kan daar in ieder geval niet achterhalen dat hij de afgelopen maanden bezig is geweest met de TMDB API wijziging. Sowieso hebben de versie 2.2 gebruikers daar niet veel aan aangezien hij eerder via woordvoerder Mr Eric had laten weten dat de sourcecode voor versie 2 als verloren moet worden beschouwd. Even snel versie 3 uitbrengen is gezien de huidige voortgangsstatus van 60% ook niet aan de orde, want volgens eerdere berichtgeving van Mr Eric was hij met versie 3 helemaal opnieuw begonnen.
Nadat hij versie 2.2 had uitgebracht en via Mr Eric had laten weten dat hij het druk had met andere zaken zijn er diverse verzoeken geweest om het programma te doneren aan de opensource community zodat het in ieder geval aangepast kan worden wanneer gebruikte API's wijzigen. Jammer genoeg heeft hij daar nooit op gereageerd. Het zal er wel op neer komen dat het tijd wordt om een ander programma te gaan zoeken.
Verwijderd
Naast Yadis, en Dune-Explorer ken ik er eigenlijk nog maar één. Te weten Zappiti. Deze schijnt wel geupdate te zijn naar API 3. Heb deze een keer geprobeerd. maar hij is niet echt gebruikersvriendelijk.ArChie schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 10:39:
[knip]
..Het zal er wel op neer komen dat het tijd wordt om een ander programma te gaan zoeken.
http://www.zappiti.com/zappiti-versions.html
Ik hoop dat iemand iets met de xml van Dune-Explorer kan, of dat Yadis snel wordt bijgewerkt. Want het zuigt wel ....
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2013 11:04 ]

De indruk dat de motivatie compleet weg is lijkt me erg accuraat, de vraag die eigenlijk dan openstaat is waarom? Want ooit was er genoeg liefde voor het project om iets moois te bouwen... Ik zie dat hij (Fred L de maker) vandaag zelf een post heeft gemaakt met geen info verder buiten dat hij ons niet verlaten heeft.
Anyway allemaal wishful thinking, eigenlijk hebben we iemand nodig die zin heeft om vanaf nul een gebruiksvriendelijke versie te maken. (en dan het liefst met imdb ondersteuning
[ Voor 15% gewijzigd door rockhopper op 21-09-2013 11:35 ]
alleen de laatste dagen pakt hij demoviedb niet meer en moet je alles handmatig doen
Na het uitbrengen van versie 2.2 in februari 2012 is versie 3 verschenen op de website (http://yadis.whisperingvault.net/projects/yadis). Ongeveer anderhalf jaar geleden is hij daarmee dus begonnen en in die periode heeft hij ook geen bugfix releases meer uitgebracht voor versie 2. Als hij nu opeens op korte termijn vanwege TMDB API update die versie 3 zou uitbrengen, dan moeten we er denk ik ook rekening mee houden dat die versie niet erg stabiel zal zijn. Vooral niet omdat hij via Mr Eric heeft laten weten volledig opnieuw begonnen te zijn bij de ontwikkeling van versie 3 waardoor die sourcecode niet te gebruiken is voor bugfixes op versie 2.rockhopper schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 11:20:
Ja je weet natuurlijk niet hoe lang hij gedaan heeft om die 60% te behalen. Maar het is sowieso een bizar vreemd verhaal met geen backups en je hele programma inclusief sourcecode van je oude versie kwijt
Ik denk dat veel ontwikkelaars van freeware programma's zich verkijken op de hoeveelheid tijd die de ondersteuning vraagt. Specifiek voor programma's als yaDIS geldt ook dat er diverse afhankelijkheden zijn met de API's van derden (Dune, TMDB, TheTVDB, etc) waardoor ondersteuning niet beperkt blijft tot het uitbrengen van wat bugfixes, maar de ontwikkelaar ook regelmatig door API wijzigingen weer aan de slag moet.De indruk dat de motivatie compleet weg is lijkt me erg accuraat, de vraag die eigenlijk dan openstaat is waarom? Want ooit was er genoeg liefde voor het project om iets moois te bouwen...
Ik zag het ook. Zoals ik al eerder aangaf ook dit keer helaas weer geen inhoudelijke bericht waarin hij zijn gebruikers even informeert hoe hij dit TMDB API probleem denkt te gaan aanpakken en welke planning daarbij hoort. We weten nu dus nog niet of het zin heeft om op een nieuwe versie te wachten en hoe lang we daar dan ongeveer op moeten wachten. Weken of maanden?Ik zie dat hij (Fred L de maker) vandaag zelf een post heeft gemaakt met geen info verder buiten dat hij ons niet verlaten heeft.
Een lastige beslissing. Het voordeel van Zappiti is wel dat dit programma tegenwoordig ook gebruikt wordt door hun eigen Zappiti mediaplayer producten en er mogelijk wat meer ontwikkelaars aan werken dan één persoon.Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 11:02:
Naast Yadis, en Dune-Explorer ken ik er eigenlijk nog maar één. Te weten Zappiti. Deze schijnt wel geupdate te zijn naar API 3. Heb deze een keer geprobeerd. maar hij is niet echt gebruikersvriendelijk.
Verwijderd
Op een uurtje tijd zijn al mijn films (800) verwerkt, de index naar de NAS geplaatst, en het werkt vlot op de Dune DUO, wel heb ik de configuratie map verplaatst naar mijn tweede schijf omdat die zich diep in windows nestelt, en je bij een crash of herinstallatie alles kwijt bent.
Nu eens een weekje er mee werken.
https://www.google.be/sea...AQ&biw=1920&bih=930&dpr=1
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2013 18:18 ]
Ik vind het overigens apart dat all die Dune scrapers in Frankrijk ontwikkeld worden. Kunnen we dat echt niet beter in ons landje?
Ik zal er wel overheen kijken, maar waar vind je skins voor Zappiti?Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 18:16:
Tja, ben dus vandaag over op Zappiti gegaan, en meteen de Silver skin aangekocht, want ik vond het uiterlijk al een hele tijd niets, het smoelt nu ook nog.
Verwijderd
Ik denk om dezelfde reden waarom iemand bij de aanschaf van een auto niet de standaard "gratis" kleur kiest van modderbruin maar in plaats daarvan voor "rookzilver" of iets anders kiest.Versteegrob schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 20:00:
Waarom heb je de software gekocht? De huidige mappen structuur is toch ook prima.
Gewoon omdat het kan en het beter oogt.
Maar ik hoop dat het niet te veel kost, want heel veel meerwaarde heeft het niet. Ik ga persoonlijk met yadis verder en met de hand films toevoegen, vrij simpel hoes/achtergrond via google images en snel de sterwaarde tijd en plot copy pasten van imdb. Duurt wel lang en als de hele collectie opnieuw moet schiet ik mezelf door het hoofd, maar met die 3 nieuwe films die er per week opgaan is het wel te doen.
Ik hoop dat v3 niet heel lang op zich laat wachten, dat wel.
Zou je kunnen vertellen welk bestand je moet gebruiken om het handmatig aan te passen?rockhopper schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 21:25:
Ik ga persoonlijk met yadis verder en met de hand films toevoegen, vrij simpel hoes/achtergrond via google images en snel de sterwaarde tijd en plot copy pasten van imdb.
En waar het te vinden is?
Als ik op de Dune zelf kijk in een film map zie ik wel een Background.jpg staan maar daar staat de filminfo/speeltijd/etc al in.
Verwijderd
Daarom ben ik aan het rondkijken voor een alternatief.
Ik heb al al een beetje rondgekeken maar bij zappiti geven ze binnenkort geen ondersteuning meer voor de Dune. http://www.zappiti.nl/index.php?page=informatie
Is er iemand die ervaring heeft met MCIM?
Geen idee waar dat van die geen ondersteuning voor Dune op gebaseerd is op de Nederlandse website. Op de officiële website www.zappiti.com is daar namelijk niks over te vinden.Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 10:42:
Yadis deed het voor mij prima, maar ik weet niet hoe lang het duurt voor de problemen gaan duren.
Daarom ben ik aan het rondkijken voor een alternatief.
Ik heb al al een beetje rondgekeken maar bij zappiti geven ze binnenkort geen ondersteuning meer voor de Dune. http://www.zappiti.nl/index.php?page=informatie
Is er iemand die ervaring heeft met MCIM?
MCIM heeft alleen ondersteuning voor films en niet voor series, verder verwacht ik niet dat deze wel werkt met de nieuwe API van TMDb aangezien de laatste release van mei dateert.
Dit doe je ook gewoon in yaDisreggie2000 schreef op zondag 22 september 2013 @ 00:27:
[...]
Zou je kunnen vertellen welk bestand je moet gebruiken om het handmatig aan te passen?
En waar het te vinden is?
Als ik op de Dune zelf kijk in een film map zie ik wel een Background.jpg staan maar daar staat de filminfo/speeltijd/etc al in.
Dat vraag ik me ook af. Het zal toch hopelijk geen verzinsel zijn van de Nederlands importeur IBDL BV? Dat zou namelijk nogal zuur zijn voor de Zappiti Media Center software gebruikers die hebben betaald voor de extra mogelijkheden van Zappiti zoals de phone/tablet apps of de extra template skin.Laguna schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:59:
Geen idee waar dat van die geen ondersteuning voor Dune op gebaseerd is op de Nederlandse website. Op de officiële website www.zappiti.com is daar namelijk niks over te vinden.
Al die extra's waarvoor betaald moet worden bij Zappiti is eigenlijk ook hetgeen wat mij vooralsnog weerhoud van het gebruiken van dit programma. Ik zou er op zich geen probleem mee hebben om éénmalig een bedrag voor zo'n "Volledige Zappiti Media Center Licentie" te betalen. Als ik daarna maar dezelfde functionaliteit, dus ook de muziek opties en kosteloze phone/tablet mogelijkheden, en ondersteuning heb als de bezitters van een Zappiti speler.
Precies, rechtermuisklik op het lege afbeeldingen blad (leeg als in waar anders de cover / fanart zou staan).Ram0n schreef op zondag 22 september 2013 @ 12:11:
[...]
Dit doe je ook gewoon in yaDisOp de tabbladen voor de cover en achtergrond kan je via het contectmenu zelf afbeeldingen kiezen, en als je dan ook nog de overige info handmatig invult genereert het alsnog de juiste afbeeldingen voor je.
Nadeel is dat het alleen .jpg schijnt te slikken en dat je zelf eerst de afbeeldingen mag zoeken en opslaan. Ik ben dus maar een mapje aan gaan maken voor de films die ik importeer. Nu ben ik dus tijdelijk het gemak, maar niet de functionaliteit kwijt van yadis.
Persoonlijk heb ik niet zoveel vertrouwen in zappiti wegens conflicten belang. Het zal misschien nog even duren maar ik vermoed dat het wel exclusief voor alleen zappiti apparaten wordt en dan zit je als Dune bezitter alsnog nergens. Daarbij heb ik een gruwelijke hekel aan programma's die "gratis" beginnen en dan voor extra's je alsnog laten betalen. Zeker omdat dit totaal niet duidelijk zichtbaar is op hun website. Franse arrogantie? Als ze zelf nou wat duidelijker en openlijker over inhoud en kosten zou ik er misschien anders over denken.
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Klopt, maar TMDb is hier alsnog heel erg handig voorrockhopper schreef op zondag 22 september 2013 @ 13:18:
[...]
Nadeel is dat het alleen .jpg schijnt te slikken en dat je zelf eerst de afbeeldingen mag zoeken en opslaan.
Verder is de opstarttijd traag, moet je verplicht een account bij Zappiti aanmaken om het programma überhaupt te kunnen gebruiken en is het qua themes veel beperkter dan yaDIS (deze kosten bovendien geld €2 tot €5).
Ik gebruik Yadis 2.0.5 nog steeds en daar kan je helaas niks handmatig invullen. Als ik een film aanklik die ik er gisteren opgezet heb dan zijn invoervelden van de eerste tab (Movie) niet te selecteren de tabjes van Media, Cover etc niet aanklikbaar. Wellicht moet ik dan maar een nieuwere versie installeren.Ram0n schreef op zondag 22 september 2013 @ 12:11:
[...]
Dit doe je ook gewoon in yaDisOp de tabbladen voor de cover en achtergrond kan je via het contectmenu zelf afbeeldingen kiezen, en als je dan ook nog de overige info handmatig invult genereert het alsnog de juiste afbeeldingen voor je.
In die versie geen optie "Manual creation" als je rechtsklikt op een film? Zo niet dan moet je inderdaad de laatste versie installeren.reggie2000 schreef op zondag 22 september 2013 @ 17:04:
[...]
Ik gebruik Yadis 2.0.5 nog steeds en daar kan je helaas niks handmatig invullen. Als ik een film aanklik die ik er gisteren opgezet heb dan zijn invoervelden van de eerste tab (Movie) niet te selecteren de tabjes van Media, Cover etc niet aanklikbaar. Wellicht moet ik dan maar een nieuwere versie installeren.
Bedankt voor de tmdb tip, google images is ook maar tot een bepaalde hoogte efficiënt.
While waiting for the V3, here is a new version of yaDIS that corrects the current issue with TMDB:
yaDIS 2.3
Ik wacht nog even de eerste reacties af of het echt werkt, maar dit is goed nieuws.
Daarvoor hoef je niet de eerste reacties af te wachten, ik had het wel vermeld als de fix niet zou werken. De verschillen die ik verder nog heb kunnen ontdekken zijn: de Franse tegenhanger van TMDb genaamd CinéPassion is niet langer een optie (werkte volgens mij toch al enige tijd niet meer) en er zit een extra template in genaamd Glass Revisited (TV Posters). Al heb ik nog niet kunnen ontdekken wat daar anders aan is ten opzichte van de reguliere template Glass Revisited.rockhopper schreef op maandag 23 september 2013 @ 02:20:
Zo dat was onverwacht. Ik moet zeggen hulde!
Ik wacht nog even de eerste reacties af of het echt werkt, maar dit is goed nieuws.
Ik heb 2.3 overigens gewoon over 2.2 heen geïnstalleerd.
Verwijderd
Yadis vindt de film niet als ik de folder waarin de film staat i.e. 'Frozen Ground 2012' heet. Op het moment dat ik de folder rename naar 'Frozen Ground' dan werkt het prima. Heb niet echt veel zin om alle folders, en dat zijn er nog al wat, te renamen naar de originele namen.
Bij Dune-explorer kon je de naam in het zoekveld wijzigen/opgeven, en deed Dune-explorer wat hij moest doen. Wel zo prettig.
Voor de Dune-explorer gebruikers is er hoop. Iemand heeft het opgepakt en werkt aan een nieuwere versie die hopelijk straks weer gaat werken.
http://www.mpcclub.com/fo...hp?p=253635&postcount=388
Of je maakt je folders via een rename tool volgens een goed format, dan kan yadis het meteen zelf (tip bulk rename utility werkt hier goed voor).
Als je het jaartal leuk vind: alles tussen haakjes wordt genegeerd, dus Frozen Ground (2012) werkt wel automatisch.
De update geïnstalleerd en het draait weer als een zonnetje. Zo kan ik wel wachten op yadis 3.0
(offtopic) Jammer dat ik nog steeds geen 'posting permissies' heb op mpc club dus ik kan geen bedankje neerzetten. Raar forum dat niet eens reageert als je contact opneemt(einde offtopic rant)
Verwijderd
Dank! Die was ik niet tegengekomen. Is wel even wat extra werk, maar werkt prima. De switch naar Yadis is gemaakt..rockhopper schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:35:
Je kan ook bij yadis zelf 'zoeken' dit doe je met "veranderen" als de film niet gevonden wordt.
[...]
Als je alle folders als naam xxxx waarbij xxxx jaartal is hebt staan, dan is het met bulk rename utility zo gepiept (insert ( op vier na laatste space en voeg ) als laatste) Als er een hoop folders echter nog meer info bevatten zoals 1080p / 720p / extra info dan is het erg lastig allemaal te hernoemen.
Ik ben nu trouwens benieuwd of yadis 3.0 nu versneld gaat komen of niet
Oh mooi, ik had juist gisteren 2.2 gedownload maar nog niet geïnstalleerd dus dat komt dan goed uit.Laguna schreef op maandag 23 september 2013 @ 00:52:
De ontwikkelaar van yaDIS heeft tegen ieders verwachtingen in zojuist een fix uitgebracht:
Uiteraard goed nieuws dat yaDIS weer normaal gebruikt kan worden met TMDB. Wel vraag ik me af hoe het zit met de geloofwaardigheid van de berichten die Mr Eric plaatst waarbij hij zich voordoet als de woordvoerder van Fred-L. Deze snelle release van Fred-L staat immers haaks op berichtgeving van Mr Eric als:Laguna schreef op maandag 23 september 2013 @ 00:52:
De ontwikkelaar van yaDIS heeft tegen ieders verwachtingen in zojuist een fix uitgebracht:
The problem now is that he's too deep inside V3 to come back to patch 2.2 and he's not going to do that.
Ik ben m'n wachtwoord kwijt en krijg dit met geen mogelijkheid herstelt. Omdat ik niet kan inloggen krijg ik tegenwoordig de volgende melding als ik als meelezer de site benader:rockhopper schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:35:
(offtopic) Jammer dat ik nog steeds geen 'posting permissies' heb op mpc club dus ik kan geen bedankje neerzetten. Raar forum dat niet eens reageert als je contact opneemt(einde offtopic rant)
Erg handig zo'n beleid als de eigenaar van de site er niet voor zorgt dat het herstellen van een wachtwoord te gebruiken is.Hey there!
It appears that you've exceeded the maximum number of posts you can view as a guest, but wait, there's a simple solution. To unlock the forum and continue viewing messages, all you need to do is sign up for a free account. The entire process takes just a minute so create your account now and view as many threads as you like!
Already a member? Login at the top of this page to stop seeing this message.
Verwijderd
Ik heb de nieuwste versie van yadis geïnstalleerd maar nu lijkt hij het of hij de Dune niet meer kan vinden?
Ik gebruik de zelfde instellingen als in versie 2.2 Als ik deze instellingen gebruik krijg ik al mijn films in beeld maar kan de hoesjes niet krijgen.(Ciné-Passion reageert niet) bij de nieuw versie krijg ik geen film meer in beeld .Wat doe ik fout???

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Met die naam verschenen ze ook altijd op mijn PC via het LAN.
Vandaag blijkt de Dune ze aan het netwerk via een andere naam aan te bieden, bijv. STORAGE_4d4ae, STORAGE_9e99d, STORAGE_6ca2.
Ik heb geen idee waarom dit gebeurt. Via het netwerk kan ik de schijven niet hernoemen.
Ik kwam hier net achter nadat ik YADIS 2.3 had geinstalleerd (die weer contact weet te leggen met de databases)
Koppel ik de harde schijven via een docking station rechtstreeks aan mij PC dan blijken ze nog steeds als naam Film1, Film2 etc te hebben.
Ik zou graag voor elkaar krijgen dat de DUNE ze weer als vanouds met deze namen in het netwerk laat zien. Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
[ Voor 1% gewijzigd door Politoer op 26-09-2013 17:25 . Reden: volumenaam toegevoegd ]
Verwijderd
Voor de videowall is gebruikt yAdis 2.3 origins template
Zie screenshot:

Waarschijnlijk heb je de fonts in windows geschaald staan ingesteld (de dpi instelling). Yadis kan hier niet mee overweg.....Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:16:
Kan iemand mij helpen met het aanpassen van de banner. Zoals je kunt zien zijn de, Anonymous en zo te groot. [lettertype pixels] Waar en hoe verander ik dit. Dit is de weergave op mijn Panasonic 50GT60.
Voor de videowall is gebruikt yAdis 2.3 origins template
Zie screenshot:
[afbeelding]
Verwijderd
EDIT
Nah, dat was het dus. DPI stond op 125%. Teruggezet naar 100%, opnieuw geïndexeerd, en geëxporteerd en nu ziet het er prima uit. Moet nu wel elke keer als ik yAdis nodig heb even switchen ...Of even langs Hans Anders lopen..
Dank voor de tip..zou ik nooit opgekomen zijn.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2013 06:51 ]
Ik weet niet goed hoe, en of dit überhaupt kan. Denk aan afleveringen als "inside breaking bad" maar ook bijvoorbeeld de slotaflevering van de IT crowd die deze week op tv was.
Zover ik weet kan dat niet. YaDis haalt alle informatie af van bepaalde site. Als het niet op die site staat, zal Yadis het ook niet pakken. Staat in je instellingen knop van welke site(s) hij de informatie weghaalt.rockhopper schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 19:10:
Weet iemand hoe ik "specials" (speciale afleveringen van series) kan toevoegen aan de yadis interface.
Ik weet niet goed hoe, en of dit überhaupt kan. Denk aan afleveringen als "inside breaking bad" maar ook bijvoorbeeld de slotaflevering van de IT crowd die deze week op tv was.
In instellingen zie je bij Film database een knopje. Bij TMDb, daar haalt hij alle informatie van films/series.
En het werkt inderdaad. Het gaat er dus op neerkomen dat ik zelf beter eerst kan kijken bij tmdb of ie vermeld staat en dan daar de naam dus naar aanpassen!
Bedankt voor de info.
Dat doet deze ook prima overigens. yaDIS pakt hem zonder problemen qua naam.
http://tvrename.com/