Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:05
@mouse1277: Je hebt gelijk, dat kan niet naar een netwerklokatie. Wat je dan misschien nog kunt doen is het vanaf de Dune. Ga met de netwerkbrowser naar de Synology -> popup menu: select all, copy (of cut), browse naar de Dune -> popup menu: paste.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reynard80
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-01-2022
Over de Dune HD Lite kan ik weinig info vinden. Ik heb een aantal vragen:
  • Heeft de Dune HD Lite dezelfde firmware/user interface als de andere Dune modellen? Werkt deze ook met dune_folder.txt bestanden?
  • Is het mogelijk om media op bijv. uitzendinggemist, rtlxl en youtube te bekijken?

[ Voor 38% gewijzigd door reynard80 op 23-06-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Alle Dunes zitten op dezelfde firmwareversie. Je tweede vraag kan ik niet beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 00:36

immetjes

HIER is BERN-E

ChiLLeR schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:35:
[...]

Je zou op de synology een cronjob kunnen maken waarbij je dat doet. Maar het streamen vanaf je NAS gaat toch ook prima of niet?

Dit is wel een goede start http://forum.synology.com...ology_Server_to_Amazon_S3 Zie het als backuppen van een directory naar je Dune. In dit voorbeeld gaat het om backuppen naar Amazon maar het idee blijft hetzelfde.
Je kunt de Synology (DSM 3.1) automatisch een back-up laten draaien van geselecteerde folders. Als doel zal je dan de HDD in de Dune moeten kiezen. De data is verder niet encrypted. Het lijkt me dat dit makkelijk te doen is. Misschien dat je hoogstens de rechten van de ge-back-upte bestanden moet aanpassen zodat de Dune lees rechten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 12:23
ruward schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:52:
[...]

Je kunt de Synology (DSM 3.1) automatisch een back-up laten draaien van geselecteerde folders. Als doel zal je dan de HDD in de Dune moeten kiezen. De data is verder niet encrypted. Het lijkt me dat dit makkelijk te doen is.
Dat krijg ik dus niet voor elkaar :-(.
Klinkt idd simpel maar kan geen externe locatie (HDD Dune) kiezen.
Dus als iemand mij dat kan uitleggen houd ik me van harte aanbevolen.

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Als je via Yadis naar je overzicht van de film's kijkt (ik bedoel allen films in een vorm van hoesjes naast elkaar) vind ik ze best klein. Is er manier om deze groter te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:05

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Thanks, maar moet ik alleen de getallen veranderen of de hele stuk. Bij mij staat namelijk niet <tv> of <movie>

Zo ziet het momenteel eruit:

<iconview>
<area x="50" y="50" width="1820" height="980">
<columns>7</columns>
<rows>3</rows>
</area>
<icon width="254" height="350" scale="0.8" />
<background></background>
</iconview>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Aleen 'rows' en 'columns'. Ik heb de mijne van 7 en 3 naar 6 en 2 veranderd. Bovendien vind ik het persoonlijk niet mooi dat de geselecteerde film groter wordt weergegeven, dus ik heb de 'scale' van 0.8 naar 1.0 veranderd. Met de nieuwe gebruikersinterface is het duidelijk te zien om welke film de cursor staat, dus de extra duiding van alles klein behalve geselecteerd is wat mij betreft verder niet meer nodig.

Een handig en gratis programma's om xml-bestanden aan te passen en dus ook de template files is XmlNotepad van Microsoft.

[ Voor 13% gewijzigd door Drobanir op 25-06-2011 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Drobanir schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 10:57:
Aleen 'rows' en 'columns'. Ik heb de mijne van 7 en 3 naar 6 en 2 veranderd. Bovendien vind ik het persoonlijk niet mooi dat de geselecteerde film groter wordt weergegeven, dus ik heb de 'scale' van 0.8 naar 1.0 veranderd.
'width' en 'height' aanpassen lijkt me ook nog wel handig, als je daadwerkelijk grotere hoezen wilt. ;) (width en height van het icon dus, niet van de area!)
Met de nieuwe gebruikersinterface is het duidelijk te zien om welke film de cursor staat, dus de extra duiding van alles klein behalve geselecteerd is wat mij betreft verder niet meer nodig.
Dat selectiekader heb ik meteen maar weer uitgezet... Mooi in de filmweergave, maar bij een TV-serie vind ik het bijzonder lelijk dat ook de season-nummertjes een kader krijgen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds gisteren een Dune DUO waarvan ik vandaag de firmware wilde udgraden naar versie 110511_2007_beta. Het dff bestand had ik op mijn externe harddisk gezet. Nadat ik de file had geselecteerd verliep het updaten zonder problemen. Totdat de dune opnieuw ging opstarten. Hij bleef minuten lang op het loading screen hangen en reageerde alleen nog maar op de power switch aan de achterkant.

De firmware recovery procedure heb ik ook al geprobeerd met een usb stick (dff in root directory) maar hij blijft maar hangen op het loading scherm :(

iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee wat je in de dmc app moet invullen voor mijn android phone.
Wilde eerst een dure afstandsbediening kopen maar met mijn phone gaat net zo makkelijk en plus je bent dat infrarood kwijt. Nu kan je dus ook zappiti op je mobiel krijgen maar weet niet goed hoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 14:26:
Heeft iemand enig idee wat je in de dmc app moet invullen voor mijn android phone.
Wilde eerst een dure afstandsbediening kopen maar met mijn phone gaat net zo makkelijk en plus je bent dat infrarood kwijt. Nu kan je dus ook zappiti op je mobiel krijgen maar weet niet goed hoe
De Dune HD Qwerty, gebruikt geen infrarood verbinding maar werkt met een usb stick achter in de Dune.
En ik moet zeggen dat dat wel goed werkt.

Op je vraag kan ik helaas geen antwoord geven.

Afbeeldingslocatie: http://www.wifimedia.eu/catalog/images/1299227378_dune-hd-qwerty-02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 14:45:
[...]

De Dune HD Qwerty, gebruikt geen infrarood verbinding maar werkt met een usb stick achter in de Dune.
En ik moet zeggen dat dat wel goed werkt.

Op je vraag kan ik helaas geen antwoord geven.

[afbeelding]
Ja dat wist ik maar de standaard afb heeft wel infrarood.
Maar vind 85 euro een hoop geld voor een afb.
Maar ja heb systemstorage usb en wifi stick ook usb dus dan zou de ontvanger aan de voorkant moeten niet fraai. Maar heb nu ook rf via mijn android maar nu nog zappiti draaiende krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@Xander: volgens mij is dat width en height helemaal niet nodig. De Dune past het zelf aan om het passend in de 2 rijen - 6 kolommen te krijgen. Ik maak gebruik ban een custom dune_folder.txt in de root die ik elke keer terugzet als yaDIS hem overschrijft en nergens staat de grootte van de icons:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
background_order=before_all
use_icon_view=yes
paint_captions=no
paint_help_line=no
paint_path_box=yes
paint_icon_selection_box=yes
paint_content_box_background=yes
content_box_x=64
content_box_y=225
content_box_height=800
content_box_width=1750
num_cols=6
num_rows=2

@Jack_79: vreemd, het is bij mij nog nooit misgegaan. Heb je wel de firmware voor het juiste Dune model geprobeerd? Ik ben bang dat er niets anders opzit dan contact op te nemen met de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jack_79: vreemd, het is bij mij nog nooit misgegaan. Heb je wel de firmware voor het juiste Dune model geprobeerd? Ik ben bang dat er niets anders opzit dan contact op te nemen met de winkel.
Het was echt de versie voor de dune duo. Ik heb nog een paar keer geprobeerd een firmware recovery uit te voeren en gek genoeg is hij een keer opgestart en bleek de update wel te zijn uitgevoerd. maar helaas liep hij na 10 minuten weer vast :(

Daarna bleef hij telkens weer hangen op het start scherm. Ik ben bang dat ik er inderdaad mee terug moet naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 11:57

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Kan iemand me zeggen wat de netwerk snelheid is van de nic poort die op een HDI Dune HD Smart B1 zit ?

Ik lees namelijk verschillende snelheden her en der op het internet. Mediacentershop.nl geeft in de specificaties aan dat er een 1Gbit nic inzit, Dune-HD.com geeft 10/100mbit aan en in de start post staat:

•Ethernet: 10/100 Mbit (with 1000 Mbit/s experimental support) *

Wat is het nou ? Ik heb net al mn hardware hier in huis vervangen voor Gigabit switches en router, dus ik zou het zonde vinden als de HDI Dune HD Smart B1 dan weer op 100mbit draait ? En ja het streamen zal met 100mbit ook wel goed gaan, maar het is een principe kwestie bij mij.

Excuses als dit al een keer eerder gevraagd is in dit topic, maar effe 105 pagina's doorlezen voor het antwoord, daar heb ik simpel weg de tijd niet voor. Ik hoop dat iemand zo vriendelijk wil zijn om het als nog even te vermelden hier.

Bedankt.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRELynx schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:55:
Kan iemand me zeggen wat de netwerk snelheid is van de nic poort die op een HDI Dune HD Smart B1 zit ?

Ik lees namelijk verschillende snelheden her en der op het internet. Mediacentershop.nl geeft in de specificaties aan dat er een 1Gbit nic inzit, Dune-HD.com geeft 10/100mbit aan en in de start post staat:

•Ethernet: 10/100 Mbit (with 1000 Mbit/s experimental support) *

Wat is het nou ? Ik heb net al mn hardware hier in huis vervangen voor Gigabit switches en router, dus ik zou het zonde vinden als de HDI Dune HD Smart B1 dan weer op 100mbit draait ? En ja het streamen zal met 100mbit ook wel goed gaan, maar het is een principe kwestie bij mij.

Excuses als dit al een keer eerder gevraagd is in dit topic, maar effe 105 pagina's doorlezen voor het antwoord, daar heb ik simpel weg de tijd niet voor. Ik hoop dat iemand zo vriendelijk wil zijn om het als nog even te vermelden hier.

Bedankt.
het netwerk van de Dune is ronduit traag en komt niet verder dan 100Mbit.

Dit staat er in de spec's van de Dune, Ethernet: 10/100 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
De vraag komt regelmatig terug. Ik heb de FAQ in de startpost erop aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
Als het netwerk dus zo traag is kun je streamen wel vergeten? Mijn 150Mbps verbinding die er nu is tussen pc en laptop is al te weinig om te kunnen streamen, zelfs SD trekt het niet.

Ik zit nog met 1 punt voordat ik een Dune HD Smart ga bestellen; ik gebruik nu XBMC, en dat ziet er allemaal super gelikt uit, met info, imdb scores, trailers etc. Kun je dit ook op de Dune krijgen?
Zoiets als de Aeon skin van XBMC zoek ik dus: http://xbmc.org/skins/aeon/

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:31:
Als het netwerk dus zo traag is kun je streamen wel vergeten? Mijn 150Mbps verbinding die er nu is tussen pc en laptop is al te weinig om te kunnen streamen, zelfs SD trekt het niet.
Streamen met 100Mbit is geen probleem, zelfs de zwaarste blu_ray's hebben geen problemen.
Maar een kopie maken naar de interne HD is een ander verhaal, en daar begin ik dus ook gewoon niet aan.

Voor het opslaan van mijn films gebruik ik 3 htpc's , die ik niet meer gebruik als HTPC. :) .

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 11:57

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ok bedankt voor de antwoorden mbt de snelheid van de netwerkpoort. Ik heb inmiddels een Dune HD Smart B1 besteld. Zal in de loop van volgende week binnen komen.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRELynx schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:45:
Ok bedankt voor de antwoorden mbt de snelheid van de netwerkpoort. Ik heb inmiddels een Dune HD Smart B1 besteld. Zal in de loop van volgende week binnen komen.
gefeliciteerd met je aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:52:
[...]

Streamen met 100Mbit is geen probleem, zelfs de zwaarste blu_ray's hebben geen problemen.
Maar een kopie maken naar de interne HD is een ander verhaal, en daar begin ik dus ook gewoon niet aan.

Voor het opslaan van mijn films gebruik ik 3 htpc's , die ik niet meer gebruik als HTPC. :) .
Hmm, dus je kunt het ding niet echt als NAS gebruiken om je films op te slaan... :( dacht ik er bijna uit te zijn. Dus geen Dune voor mij, stiekem had ik hem al besteld maar omdat het weekend is kan ik hem nog wel cancellen voordat ik hem ga ophalen... helaasch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Drobanir schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 10:57:
Aleen 'rows' en 'columns'. Ik heb de mijne van 7 en 3 naar 6 en 2 veranderd. Bovendien vind ik het persoonlijk niet mooi dat de geselecteerde film groter wordt weergegeven, dus ik heb de 'scale' van 0.8 naar 1.0 veranderd. Met de nieuwe gebruikersinterface is het duidelijk te zien om welke film de cursor staat, dus de extra duiding van alles klein behalve geselecteerd is wat mij betreft verder niet meer nodig.

Een handig en gratis programma's om xml-bestanden aan te passen en dus ook de template files is XmlNotepad van Microsoft.
Thanks, goed gelukt. Een andere vraagje: For german and dutch languages, ofdb.de and moviemeter.nl are used.

Is het mogelijk om te veranderen naar imdb? (of stel ik nu een heel raar vraag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Nee, in yaDIS kun je niet instellen welke scrapper gebruikt wordt. De taal die je binnen yaDIS instelt bepaald de database die wordt geraadpleegd. Engels -> TMDb, Nederlands -> moviemeter.nl, etc. Mogelijk dat dit in de toekomst mogelijk gaat worden, maar daar heb ik verder geen info over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 16:08
zou er ook een apple-app komen voor yadis,zodat je net zoals xbmc gewoon door je films kan bladeren en selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:45
Ik had vrijdag mijn eerste vastloper van mijn Dune smart D1. Ik speelde een bluray af en toen hij moest switchen naar de volgende .mt2s file liep hij helemaal vast. Alleen powerswitch hielp. Toen ik het bestand apart selecteerde (dus niet 'play folder as bluray') werkte het wel. Hoop dat dit in de volgende firmware wel gefixed gaat worden.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 23:17:
[...]

Hmm, dus je kunt het ding niet echt als NAS gebruiken om je films op te slaan... :( dacht ik er bijna uit te zijn. Dus geen Dune voor mij, stiekem had ik hem al besteld maar omdat het weekend is kan ik hem nog wel cancellen voordat ik hem ga ophalen... helaasch.
Als je de Dune hier niet geschikt voor vind, kan je rustig stellen dan geen enkele mediaspeler geschikt voor deze functie. Dit wil niet zeggen dat de Dune hier het beste in is maar wat betreft kopieren van/naar de speler over het netwerk, verschillen de spelers vrij weinig. Een goedkope speler (realtek spelers) is wel wat langzamer dan de duurdere Sigma spelers (Dune PCH) maar langzaam is het allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Athome schreef op zondag 26 juni 2011 @ 13:11:
[...]

Als je de Dune hier niet geschikt voor vind, kan je rustig stellen dan geen enkele mediaspeler geschikt voor deze functie. Dit wil niet zeggen dat de Dune hier het beste in is maar wat betreft kopieren van/naar de speler over het netwerk, verschillen de spelers vrij weinig. Een goedkope speler (realtek spelers) is wel wat langzamer dan de duurdere Sigma spelers (Dune PCH) maar langzaam is het allemaal.
Hoe moet je anders je harde schijf vullen dan via het netwerk? Dan kan ik beter voor hetzelfde geld zelf een HTPC bouwen die bovendien veel krachtiger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Door met een verwijderbare schijf te werken, via USB of een Dune met removable tray te gebruiken. Een andere mogelijkheid is alleen maar te streamen. Met spelers als de Dune en PCH hoef je geen problemen te verwachten.

Bij het kopieren naar de Dune haal je snelheden van ongeveer 6-8 MB/s. Bij streamen/lezen van het netwerk. kan de Dune de volledige netwerksnelheid (100 mbit = 12,5 MB/s) benutten.

Ik heb het in verschillende topics al aangegeven. Het zijn mediaspelers, geen NAS of downloadapparaten.
Veel mensen vinden dan 200+ euro veel te veel geld voor een mediaspeler. Echter als je de Dune vergelijkt met bijv een Realtek speler van ongeveer 100 euro, merk je heel goed waarvoor je betaald. Dit is al door verschillende mensen onderkend die van goedkopere speler kwamen

Of je 200-300 euro veel geld vind voor een mediaspeler weet ik niet maar de Dune is zijn geld dubbel en dwars waard.

Als je alles in 1 wilt en je wilt een goede snelheid. Tja dan vrees ik dan een HTPC de enige oplossing is.
Een losse PC elders in huis en een Dune in je woonkamer is wel een fraaiere en een stillere oplossing. Gebruik eventueel een NAS en pompt deze vol vanaf je PC, is nog zuiniger met energie ook. Een NAS haalt veel hogere snelheden bij het schrijven dan een mediaspeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

om hierop in te haken op bovenstaand verhaal. Ik ben zelf van de acryan playon!hd gekomen en heb nu de dune hd max (ibood aktie tijd geleden) en wat een verademing. Geen haperingen meer volledige BD's iso's af kunnen spelen dus de 40 tot 50GB gevallen. Dit was niet mogelijk met een goedkopere streamer. Die kunnen het wel met een HD onboard maar dat wilde ik juist niet omdat ik een qnap storage heb staan. Werkt met de dune perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mutsje schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:16:
om hierop in te haken op bovenstaand verhaal. Ik ben zelf van de acryan playon!hd gekomen en heb nu de dune hd max (ibood aktie tijd geleden) en wat een verademing. Geen haperingen meer volledige BD's iso's af kunnen spelen dus de 40 tot 50GB gevallen. Dit was niet mogelijk met een goedkopere streamer. Die kunnen het wel met een HD onboard maar dat wilde ik juist niet omdat ik een qnap storage heb staan. Werkt met de dune perfect.
Ik ben overgestapt van een Eminent 7080 naar de Smart HD en eenzelfde ervaring: perfect apparaat, eindelijk ook zware films te streamen vanaf m'n NAS. En dan die interface (gebruik de laatste beta-firmware), wat een eenvoud van bedienen. Waar ik nu met 3 klikken ben, resulteerde bij de eminent bijna in RSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ja streamen, daar zit het probleem. Ik kan downloaden van internet met 12 megabyte per seconde op mijn pc waar de media op staat en ook van de laptop waar nu xbmc op draait. Maar als ik een 720p bestand wil streamen tussen deze twee dan kan ik om de drie minuten tegen een buffering scherm aankijken.

Ik vind het risico dus te groot om een dune te kopen en dan erachter te komen dat het streamen niet werkt. En tja een nas erbij kopen van nog eens 400 kan ik niet betalen.

En xbmc ziet er toch ook echt een pak beter uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:19
Ik kan uiteraard niet in je portemonnee kijken. Maar ik gebruik een QNAP als opslag voor mijn data. Heb een Dune D1 en stream alles over het 100Mbit netwerk hier. Dat betekent dus ook Blueray's. Ik heb hem nog niet een keer op een buffering kunnen betrappen, zelfs niet met 50mbit bitrate.
Maar een mediaspeler is inderdaad geen NAS, dat maakt nogal wat uit.

XBMC is natuurlijk prima software, maar kan in geen velden of wegen tippen aan het gemak van de Dune/NAS combi. Los van het feit dat de beeld en geluidskwaliteit gewoon dik in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op zondag 26 juni 2011 @ 21:39:
Ja streamen, daar zit het probleem. Ik kan downloaden van internet met 12 megabyte per seconde op mijn pc waar de media op staat en ook van de laptop waar nu xbmc op draait. Maar als ik een 720p bestand wil streamen tussen deze twee dan kan ik om de drie minuten tegen een buffering scherm aankijken.

Ik vind het risico dus te groot om een dune te kopen en dan erachter te komen dat het streamen niet werkt. En tja een nas erbij kopen van nog eens 400 kan ik niet betalen.

En xbmc ziet er toch ook echt een pak beter uit...
Zo te horen heb je gewoon een probleem met je netwerk.
Ik kan tegelijk 6 films kijken en alles komt van 1 pc, Streamen van en naar mijn laptop, htpc, dune en weer terug is geen probleem.
Let wel, draadloos streamen is WEL een probleem.

Ik kan je zeggen, uit ervaring, een htpc is ook niet alles vandaar dat ik ben overgestapt naar de Dune en ik heb er nog geen dag spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
despijker schreef op zondag 26 juni 2011 @ 22:07:
Ik kan uiteraard niet in je portemonnee kijken. Maar ik gebruik een QNAP als opslag voor mijn data. Heb een Dune D1 en stream alles over het 100Mbit netwerk hier. Dat betekent dus ook Blueray's. Ik heb hem nog niet een keer op een buffering kunnen betrappen, zelfs niet met 50mbit bitrate.
Maar een mediaspeler is inderdaad geen NAS, dat maakt nogal wat uit.

XBMC is natuurlijk prima software, maar kan in geen velden of wegen tippen aan het gemak van de Dune/NAS combi. Los van het feit dat de beeld en geluidskwaliteit gewoon dik in orde zijn.
Ja een NAS staat wel nog hoog op mijn verlanglijstje maar ja... Dure krengen.

In hoeverre is een Dune dan veel beter/gemakkelijker dan xbmc? Geen imdb ondersteuning is al een enorm minpunt voor mij.
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 22:11:
[...]

Zo te horen heb je gewoon een probleem met je netwerk.
Ik kan tegelijk 6 films kijken en alles komt van 1 pc, Streamen van en naar mijn laptop, htpc, dune en weer terug is geen probleem.
Let wel, draadloos streamen is WEL een probleem.

Ik kan je zeggen, uit ervaring, een htpc is ook niet alles vandaar dat ik ben overgestapt naar de Dune en ik heb er nog geen dag spijt van gehad.
Tja het is inderdaad draadloos want ik zie daar nergens een eenvoudige mogelijkheid om kabels te trekken, en ken ook niemand die daar verstand van heeft. Heb ook powerlan geprobeerd maar dat werkt ook niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Phusebox op 27-06-2011 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 23:13

Nicap

Tsssk....

Phusebox schreef op maandag 27 juni 2011 @ 07:14:
[...]

Ja een NAS staat wel nog hoog op mijn verlanglijstje maar ja... Dure krengen.

In hoeverre is een Dune dan veel beter/gemakkelijker dan xbmc? Geen imdb ondersteuning is al een enorm minpunt voor mij.
Een NAS hoeft echt geen 400 euro te kosten hoor. Ik heb een Synology 110j, deze kostte 139 euro(excl schijf, van 60,-). Dus voor de helft kun je klaar zijn.
Aangezien in de Dune maar 1 HD geplaatst kon worden en jij dacht dat deze gebruikt kon worden als NAS, voldoet de 110j ook aan jou normen. En die NAS kun je in tegenstelling van de Dune wel makkelijk laten downloaden van Usenet/Torrents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Toch betrap ik de D1 nog wel eens op een hapering. Geluid dat af en toe even weg is, 1 of 2 seconden, of het beeld dat even een paar seconden stopt. Ik verwijt dit maar aan de beta firmware maar ik vind het toch niet ideaal. Ik weet niet of er meer mensen last van hebben of dat het aan mijn instellingen ligt.

Ik stream btw alles vanaf mijn NAS (Synology DS211), een NAS is gewoon handig met meerdere (netwerk)apparaten in huis. Vroeger zette ik altijd mijn PC aan om films te kunnen streamen of downloaden en nu doe ik alles via mijn NAS. Dat is volgens mij ook veel energie zuiniger :)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ja maar als ik een dedicated NAS koop dan moet het ook iets zijn met 2 bays zodat ik altijd een backup schijf heb mocht er 1 kapot gaan. Dus dan kom je al snel bij de DS211+ uit.

Als ik dan zo ga tellen:
Dune HD Smart D1 : € 240
Dune HD Smart BE: € 140
Synology DS211+ 2TBx2: € 420
----------------------------------------------+
Totaal: € 800

Gaat me toch wat te ver... Als ik nu nog kon achterhalen waarom mijn netwerk het niet trekt dan had ik die NAS niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, zo zat ik ook altijd, waar moet je beginnen met kopen.
Je kan natuurlijk eerst de smart d1 kopen, die kun je ook aansluiten via de usb op je PC, het over zetten van films gaat dan behoorlijk snel en
het geeft je de tijd om rustig uit te zoeken wat er met je netwerk is.

Werkte de Powerlan helemaal niet bij jou? ik dacht dat ik ergens gelezen had dat de snelheid bij jou niet zo hoog was, misschien een snellere set?
En als het niet werkt het spul gewoon naar de winkel terug brengen, zo'n afspraak is altijd te maken met een PC shop.

Een andere optie is dan alleen nog maar een kabel trekken voor een vaste lan verbinding, je zal dan wel wat gaten moeten boren,maar das niet zo spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:39:
Ach, zo zat ik ook altijd, waar moet je beginnen met kopen.
Je kan natuurlijk eerst de smart d1 kopen, die kun je ook aansluiten via de usb op je PC, het over zetten van films gaat dan behoorlijk snel en
het geeft je de tijd om rustig uit te zoeken wat er met je netwerk is.

Werkte de Powerlan helemaal niet bij jou? ik dacht dat ik ergens gelezen had dat de snelheid bij jou niet zo hoog was, misschien een snellere set?
En als het niet werkt het spul gewoon naar de winkel terug brengen, zo'n afspraak is altijd te maken met een PC shop.

Een andere optie is dan alleen nog maar een kabel trekken voor een vaste lan verbinding, je zal dan wel wat gaten moeten boren,maar das niet zo spannend.
Powerlan werkte wel, maar langzamer dan mijn draadloze verbinding. Dus niet echt zinvol.

En tja eerst de D1 kopen en dan maar hopen dat ik er ooit nog achterkom wat het is met mijn netwerk, is mij een te groot risico. Ik heb dit probleem al 10 jaar, voordat ik verhuisde en nu nog steeds. Inmiddels aan mijn 3e router toe maar krijg het gewoon niet weg. Best frustrerend als je ziet dat andere mensen met 0 kennis in mijn vriendenkring gewoon een router kopen, inpluggen en klaar :'(

En die kabel trekken is nou net het grote probleem, ik zou niet weten waar te beginnen en ik heb echt een enorme aversie tegen allerlei gaten in muren. Ik heb echt nul idee hoe ik een kabel van de meterkast naar de woonkamer en kamer waar de pc staat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Zoals Ronald-de-boer al aangeeft hoef je inderdaad niet alles meteen te kopen. Je hoeft ook geen DS211+ (290e) te kopen maar een DS211j (180e) voldoet ook denk ik. De BE module kost maar 100
Dune HD Smart BE: € 100
Synology DS211j : € 180
2TBx2: € 120
Totaal: € 640

Of je kan natuurlijk gewoon niets kopen, dan kost het ook niets :P Want het lijkt erop dat je problemen, netwerk, kabel trekken e.d. eerst maar moet oplossen voordat je tot aanschaf overgaat.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ChiLLeR schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:16:
Zoals Ronald-de-boer al aangeeft hoef je inderdaad niet alles meteen te kopen. Je hoeft ook geen DS211+ (290e) te kopen maar een DS211j (180e) voldoet ook denk ik. De BE module kost maar 100
Dune HD Smart BE: € 100
Synology DS211j : € 180
2TBx2: € 120
Totaal: € 640

Of je kan natuurlijk gewoon niets kopen, dan kost het ook niets :P Want het lijkt erop dat je problemen, netwerk, kabel trekken e.d. eerst maar moet oplossen voordat je tot aanschaf overgaat.
Nee dat snap ik, maar als ik er dan toch geld aan uitgeef wil ik wel iets wat future proof is, en dat is een DS211j zeker niet.
Maar goed, ik denk dat ik maar gewoon af moet van het idee van een mediaplayer of htpc. Gaat hier waarschijnlijk toch nooit komen, ben er al 4 jaar mee bezig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het mogelijk om ergens een Dune Prime 3.0 op de kop te tikken. Deze heeft dezelfde mogelijkheden en chip als de combi D1/BE. De Prime kan alleen geen 3,5" HDD bevatten maar wel een 2,5" HDD.
Marktplaats

Wireless en Powerlan blijken in praktijk veelal ongeschikt voor streaming, zeker voor 1080P. Ik ben bang dat kabels trekken de enige optie is.
Een andere (misschien minder praktisch) is het werken met een USB 2.5" HDD. Deze bieden meer dan genoeg snelheid om zelfs de zwaarste bestanden te kunnen afspelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Athome op 27-06-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 14:53
@Phusebox: loopt er geen andere kabel van je meterkast naar de woonkamer die niet noodzakelijk is? 'Neem mij nou': ik ga mijn telefoonkabel vervangen door een UTP, vanwege de Dune en TV met netwerkmogelijkheden. Uiteraard heb ik wel een andere telefoonkabel naar het basisstation op de 1e verdieping lopen.

Hoe dan ook: als je niet weet wat je doet, vraag (deskundige) hulp, of verdiep je grondig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi
Ik heb zelf ook de utp kabel door de telefoon buis lopen, ik heb de telefoon kabel wel laten liggen en de utp er langs getrokken.
Tegenwoordig heb je in nieuwbouw huizen ook legen buizen lopen, ook die kun je gewoon gebruiken.
En je kan je kabel ook lang de buizen van de verwarming laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:59
Ben tot nu toe redelijk tevreden met mijn Dune HD Smart D1.
Op het moment een beetje verschillende interfaces aan het uit proberen.

Klopt het dat je in yadis alleen via het movies --> all. De volledige cover ziet, en de film kan starten. Want dat zou erg jammer zijn, dat betekend dat je niet films van uit de gerne selectie kunt starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Nee, dat klopt niet. Via de genreselectie kun je ook films starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunBeech
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik heb een aangepast Nederlands taalbestand gemaakt voor de huidige firmwareversie (110511_2007_beta). Daarin heb ik, voor zover mogelijk, de nog niet vertaalde teksten omgezet naar het Nederlands en een aantal bestaande vertalingen aangepast.

Je vind het bestand hier.

Je kunt het op de Dune inlezen als aangepaste taal. Kijk voor een instructie hier.

Doe er je voordeel mee!

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MRammeloo schreef op maandag 27 juni 2011 @ 19:56:
@Phusebox: loopt er geen andere kabel van je meterkast naar de woonkamer die niet noodzakelijk is? 'Neem mij nou': ik ga mijn telefoonkabel vervangen door een UTP, vanwege de Dune en TV met netwerkmogelijkheden. Uiteraard heb ik wel een andere telefoonkabel naar het basisstation op de 1e verdieping lopen.

Hoe dan ook: als je niet weet wat je doet, vraag (deskundige) hulp, of verdiep je grondig.
Nee geen kabel die ik niet nodig heb. Bovendien is geen enkele kabel gelabeld, dus ik heb geen idee welke nou waarheen gaat. Ook heb ik geen lege buizen.

Eerlijk gezegd heb ik het maar opgegeven, gisteren even gebeld met de shop en ik heb mijn D1 nog kunnen annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Is iemand eigenlijk al een web app tegengekomen voor IP bediening van een Dune.
Voor de iPhone en iPad zijn al wel applicaties, maar het zou mooi zijn als er een web app is die op "alles draait" Windows mobile, android, apple.

Iemand al iets tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
al eens naar irule gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Dat is nog al apple specifiek, of terwijl kun je er nog niets mee op een windows device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yupp
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-04 11:12
Ik heb zojuist mijn splinternieuwe Dune Smart H1 aangesloten (gekocht bij Wifimedia in Arnhem) met Wifi Dongle en HDD 2Tb

nu herkent de Dune de harddisk niet (intern sata)
volgens de handleiding moet hij er in als de Dune aan staat op het beginscherm
maar niets

ook heb ik het draadloos spul ingevuld en zie ik verbonden (jammergenoeg niets over sterkte) maar ik kan de nieuwe firmware ook niet downloaden.

Tips aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 14:53
Phusebox schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:13:
[...]

Nee geen kabel die ik niet nodig heb. Bovendien is geen enkele kabel gelabeld, dus ik heb geen idee welke nou waarheen gaat. Ook heb ik geen lege buizen.

Eerlijk gezegd heb ik het maar opgegeven, gisteren even gebeld met de shop en ik heb mijn D1 nog kunnen annuleren.
Niet zo snel opgeven hoor... Het verhaal van de labels is vervelend, maar met hulp van iemand en wat tijd kun je hier wel achter komen: wanddoosjes openmaken, beetje trekken en er gaat (hopelijk) vanzelf iets bewegen.

Is het mogelijk door een plafond te boren, bijvoorbeeld achter een gordijn? Wel even (laten) kijken of er geen leiding loopt... Via CV pijpen is al gezegd. En out-of the-box: is het mogelijk om via de kabel van de thermostaat naar zolder te gaan, en vandaar weer terug naar de kamer waar de PC staat?

Heb je nu al een kabel vanuit de meterkast (ik neem aan dat daar je modem is) naar je PC, of is alles draadloos? Dan is de helft van je probleem al opgelost. Laat ook eens een ander door je huis lopen, wellicht ziet die iets waar jij nu niet opkomt (in mijn geval heet die ander 'vader' :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MRammeloo schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:16:
[...]

Niet zo snel opgeven hoor... Het verhaal van de labels is vervelend, maar met hulp van iemand en wat tijd kun je hier wel achter komen: wanddoosjes openmaken, beetje trekken en er gaat (hopelijk) vanzelf iets bewegen.

Is het mogelijk door een plafond te boren, bijvoorbeeld achter een gordijn? Wel even (laten) kijken of er geen leiding loopt... Via CV pijpen is al gezegd. En out-of the-box: is het mogelijk om via de kabel van de thermostaat naar zolder te gaan, en vandaar weer terug naar de kamer waar de PC staat?

Heb je nu al een kabel vanuit de meterkast (ik neem aan dat daar je modem is) naar je PC, of is alles draadloos? Dan is de helft van je probleem al opgelost. Laat ook eens een ander door je huis lopen, wellicht ziet die iets waar jij nu niet opkomt (in mijn geval heet die ander 'vader' :) )
Ik heb iedereen in mijn kennissen/vriendenkring al zo'n beetje gevraagd; niemand weet hoe of heeft zin dat uit te zoeken.

Er is nu geen kabel naar mijn pc, alles is draadloos. Naar de zolder heb ik wel een kabel liggen; die lag er al; maar die is niet echt super volgens mij. Trek daar ook niet sneller dan draadloos overheen, en bovendien valt die regelmatig weg. En als ik gezien heb hoe die loopt wil ik daar echt geen andere kabel voor in de plaats leggen. Zit op allerlei onbereikbare plaatsen vastgemaakt aan de muur of in bekasting. Dan moet ik alles gaan openbreken en opnieuw stucwerk laten doen :S

Vanuit zolder naar beneden gaat overigens ook niet, althans, niet zonder een plafond enorm te beschadigen ben ik bang.

Verder zie ik ook steeds meer nadelen van de Dune; als ik lees dat nu al mensen last hebben van haperingen of stilstaand beeld, dan is het ding niet echt futureproof. Plus het omslachtig, voor mij dus, vullen van de HDD.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 28-06-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:08
Hoe futureproof wil je het hebben als ie uncompressed Bluray rips speelt over het netwerk van 40-50Mbit datastroom? Natuurlijk zijn er wat problemen, maar de overgrote meerderheid van de mensen vindt het de beste mediaspeler die ze ooit hebben gehad.

Is een netwerkverbinding over je stroombedrading geen optie voor je om eens te testen?

Of een repeater voor je WLAN in het midden toevoegen?

[ Voor 7% gewijzigd door jopie op 28-06-2011 22:23 . Reden: WLAN repeater ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
jopie schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:15:
Hoe futureproof wil je het hebben als ie uncompressed Bluray rips speelt over het netwerk van 40-50Mbit datastroom? Natuurlijk zijn er wat problemen, maar de overgrote meerderheid van de mensen vindt het de beste mediaspeler die ze ooit hebben gehad.

Is een netwerkverbinding over je stroombedrading geen optie voor je om eens te testen?

Of een repeater voor je WLAN in het midden toevoegen?
Powerline heb ik getest, werkt ook niet. Heb een 200Mbps set en die komt niet verder dan 50 Mbps. Geen enkele film die daarmee afspeelt zonder te bufferen om de 20 seconde.

Repeater in het midden; lijkt me zinloos. De tv staat hemelsbreed op 1,5 meter van de router, met daartussen een dunne holle wand (niet eens baksteen) en een houten deur van de meterkast.

De PC staat op een meter of 7-8, waarbij het signaal door diezelfde houten deur moet en dan door een betonnen dek en 2 dunne holle muren (baksteen).

[ Voor 36% gewijzigd door Phusebox op 28-06-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SunBeech schreef op maandag 27 juni 2011 @ 23:07:
Beste Tweakers,

Ik heb een aangepast Nederlands taalbestand gemaakt voor de huidige firmwareversie (110511_2007_beta). Daarin heb ik, voor zover mogelijk, de nog niet vertaalde teksten omgezet naar het Nederlands en een aantal bestaande vertalingen aangepast.

Je vind het bestand hier.

Je kunt het op de Dune inlezen als aangepaste taal. Kijk voor een instructie hier.

Doe er je voordeel mee!

Grtz
_/-\o_

Ziet er een stuk netter uit zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:16:
[...]

Powerline heb ik getest, werkt ook niet. Heb een 200Mbps set en die komt niet verder dan 50 Mbps. Geen enkele film die daarmee afspeelt zonder te bufferen om de 20 seconde.

Repeater in het midden; lijkt me zinloos. De tv staat hemelsbreed op 1,5 meter van de router, met daartussen een dunne holle wand (niet eens baksteen) en een houten deur van de meterkast.

De PC staat op een meter of 7-8, waarbij het signaal door diezelfde houten deur moet en dan door een betonnen dek en 2 dunne holle muren (baksteen).
Snap ik niet heb dit syteem ook maar werkt perfect en heb een 300 mbps van linksys.
Nu draadloos maar dat werkt voor geen meter.
Ben een fanatiek gamer en met de powerlan kan ik gamen en streamen tegelijk geen probleem.
Misschien een iets beter merk proberen dan de zyxell die je nu hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:56:
[...]

Snap ik niet heb dit syteem ook maar werkt perfect en heb een 300 mbps van linksys.
Nu draadloos maar dat werkt voor geen meter.
Ben een fanatiek gamer en met de powerlan kan ik gamen en streamen tegelijk geen probleem.
Misschien een iets beter merk proberen dan de zyxell die je nu hebt. :)
Tja ik vond die 80 euro wat het ongeveer gekost heeft toch al duur zat, en om nou nog een setje te bestellen om maar uit te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:07:
Verder zie ik ook steeds meer nadelen van de Dune; als ik lees dat nu al mensen last hebben van haperingen of stilstaand beeld, dan is het ding niet echt futureproof. Plus het omslachtig, voor mij dus, vullen van de HDD.
Als je de verschillende fora's naleest, merk dat ieder apparaat zo zijn eigen problemen heeft. Om nou te zeggen dat de Dune ook niet goed is, vind ik een voorbarige conclusie.

Zoals al eerder gezegd heb ik ook een Dune. Ook bij mij gaat afspelen niet altijd even vlekkeloos. Echter in 98% van de gevallen ligt het probleem elders in het werk netwerk (meestal op serverniveau)

Ik moet wel eerlijk bekennen dat losse mediaspeler eerder problemen met het netwerk dan een HTPC. Daarnaast geldt dan ook weer dan de duurde mediaspelers als de Dune duidelijk minder problemen hebben met een haperend netwerk dan de goedkopere (veelal Realtek) spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nu ook een afstandsbediening/keyboard leverbaar van het merk diamond design zie de links:

http://www.mediasmartserv...ond-design-dune-keyboard/
http://www.diamondhomedes...eyboard_in_Black-431.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

@hamers, dat toetsenbord ziet er gewoon uit als een OEM mini keyboard waarop de winkel 'diamond design' de naam 'Dune' geplakt heeft op het doosje. Er is maar één officieel keyboard en dat is de Dune QWERTY.

Verder accepteert\ondersteund de Dune nagenoeg alle (draadloze) mini keyboards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 12:40
En er is een nieuwe firmware uit..

Version "110606_1315" (the latest stable version)

Download: dune_firmware_hdsmart_b1_110606_1315.dff (ZIP)

Changes since 110511_2007_beta:

* Bugfix: Weather application settings did not work in some cases.

* Bugfix: Specific DVD-Video discs could not be played correctly.

* Bugfix: NTSC/PAL detection could be handled wrongly during DVD-Video
playback.

* Bugfix: Wrong audio channel could be chosen when switching channels
during MPEG2-TS/IPTV playback.

* Bugfix: Playback of video streams from network could hang in specific
rare cases.

* Some interface languages updated.

* Some other improvements/fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:29
Weet iemand of ik een volle ntfs schijf zo kan plaatsen en gebruiken in een Smart H1 zonder deze te moeten formateren of moet deze ext2/3 geformateerd worden?

edit: Antwoord al gevonden (niet goed gezocht) ik las dit in de online manual op de dune site, die is kennelijk nog niet aangepast.

[ Voor 29% gewijzigd door marcel0672 op 30-06-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Hmm, autoupdate werkt nog niet, maar hij staat in de Meuktracker.

Marcel: ja, dat zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik weet nog steeds niet waar ik voor moet kiezen, HTPC of Dune. Beiden kosten me ongeveer hetzelfde, maar beide hebben voor- en nadelen.

HTPC:
+ Snelheid
+ Makkelijk uit te breiden
+ Mogelijkheden
+ XBMC
+ Skins
+ IMDB scraping
- Groot/lomp
- Energieverbruik
- Uiterlijk
- Geluid van koeling
- Afstandbediening niet out of the box

| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |

Dune HD Smart D1 + BE
+ Formaat
+ Uiterlijk
+ Energieverbruik
+ Eenvoud
- Losse componenten
- Beheren omslachtig
- Haperingen/compatibiliteit
- Audiosync
- Geen IMDB in Yadis
- Mindere audiokwaliteit bij muziek
- Losse voeding voor elke component die je toevoegt

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 30-06-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Ik vind de changelog nogal beknopt. Ik hoop dat de audio-sync problemen nu opgelost zijn want dat is soms best irritant, zeker als je er op gaat letten.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:14:
Ik weet nog steeds niet waar ik voor moet kiezen, HTPC of Dune. Beiden kosten me ongeveer hetzelfde, maar beide hebben voor- en nadelen.

HTPC:
+ Snelheid
+ Mogelijkheden
+ XBMC
- Groot/lomp
- Energieverbruik
- Uiterlijk

| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |

Dune HD Smart D1 + BE
+ Formaat
+ Uiterlijk
+ Energieverbruik
+ Eenvoud
- Losse componenten
- Beheren omslachtig
- Audiosync
Als ik jou was zou ik niet aan een htpc beginnen, je weet al niet hoe je de problemen met je netwerk moet oplossen..... niks persoonlijks
Als het tegen zit met een htpc dan kun je echt dagen bezig zijn met het instellen van dat ding, een Dune is voor 99,9% plug and play.
Ga voor een Dune, die minpunten die jij op noemt die vallen echt wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:25:
[...]

Als ik jou was zou ik niet aan een htpc beginnen, je weet al niet hoe je de problemen met je netwerk moet oplossen..... niks persoonlijks
Als het tegen zit met een htpc dan kun je echt dagen bezig zijn met het instellen van dat ding, een Dune is voor 99,9% plug and play.
Ga voor een Dune, die minpunten die jij op noemt die vallen echt wel mee.
Tja netwerk is iets anders, maar ik heb jaren lang pc's gebouwd. Wat is er moeilijk aan XBMC? Installeren en gaan, werkt zelfs op mijn trage laptop redelijk ok.
Films worden automatisch gescand met behulp van IMDB, customizable skins etc.

Wat betreft netwerk: Gisteren iemand gevraagd die al tig meters kabel heeft getrokken; die zei: "Pfoe, ik zou niet weten hoe ik dat hier in huis moet doen... komt waarschijnlijk toch wel wat sloopwerk bij kijken".
Nee dank je.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 30-06-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:27:
[...]

Tja netwerk is iets anders, maar ik heb jaren lang pc's gebouwd. Wat is er moeilijk aan XBMC? Installeren en gaan, werkt zelfs op mijn trage laptop redelijk ok.
Films worden automatisch gescand met behulp van IMDB, customizable skins etc.
goed
Wat betreft netwerk: Gisteren iemand gevraagd die al tig meters kabel heeft getrokken; die zei: "Pfoe, ik zou niet weten hoe ik dat hier in huis moet doen... komt waarschijnlijk toch wel wat sloopwerk bij kijken".
Nee dank je.
Ik ben zelf altijd bezig geweest met Mediaportal, het was een kriem, als het werkte dan kon je er goed films mee kijken, met xbmc kon ik de Blu-ray niet echt lekker aan de gang krijgen.
Bij Mediaportal geen menu's bij blu-ray, hoe dat bij xbmc zit weet ik niet, ik vind het een must dat het er bij zit.

Wat ik een goot voordeel vind aan de Dune is dat ik mijn laptop er even aan kan hangen en dat met 10minuten een aantal films overpomp, en dan kijken maar, hoe je dat met een htpc moet doenzonder netwerk ???????? geen idee.

Maar goed, bedank goed wat je wilt en ga er dan ook helemaal voor, suc6 er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:48:
[...]
Wat ik een goot voordeel vind aan de Dune is dat ik mijn laptop er even aan kan hangen en dat met 10minuten een aantal films overpomp, en dan kijken maar, hoe je dat met een htpc moet doenzonder netwerk ???????? geen idee.
Ik weet nu al dat wat ik ook kies, ik er vast spijt van ga krijgen, kies namelijk altijd het verkeerde.

Maar laptop eraan hangen, hoe doe je dat dan, via usb ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:50:
[...]

Ik weet nu al dat wat ik ook kies, ik er vast spijt van ga krijgen, kies namelijk altijd het verkeerde.

Maar laptop eraan hangen, hoe doe je dat dan, via usb ofzo?
Als je een Dune via usb aan je laptop hangt dan is je Dune even gewoon een externe HD, haal je hem weer van usb af dan kun je gewoon weer films kijken.
Heel simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreO
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 20:29
Die van Hardware info zou ik niet serieus nemen, zeggen wel meer dingen, zeggen ook dat de WD Live Hub Bluray menu's kan weergeven, heb zo'n ding gekocht maar mooi niet, kon ik er weer mee terug. En betrap ze wel vaker op fouten zodat je haast gaat denken dat het reclameinkomsten technies verwerkt is. :(
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:34:
[...]

De d1 heeft een display, en is inderdaad 60 euro duurder, 170euro is zeker veel geld en jij moet zelf weten wat je doet, ik kan alleen maar advies geven.

het is jou vrije keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Phusebox.

Mag ik vragen waarom IMDB zo belangerijk voor je is>
Yadis maakt gebruikt van bijv Moviemeter (afhankelijk van de taal). Is dit niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze is nu toch te koop,
http://dune-hd.com/access...-hd-digital-tv-stick.html
Al iemand ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
Phusebox schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:14:

HTPC:
+ Snelheid
+ Mogelijkheden
+ XBMC
+ Skins
+ IMDB scraping
- Groot/lomp
- Energieverbruik
- Uiterlijk
- Geluid van koeling
- Afstandbediening niet out of the box

| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |

Dune HD Smart D1 + BE
+ Formaat
+ Uiterlijk
+ Energieverbruik
+ Eenvoud
- Losse componenten
- Beheren omslachtig
- Audiosync
- Geen IMDB in Yadis
- Mindere audiokwaliteit bij muziek
- Losse voeding voor elke component die je toevoegt
ik zat met hetzelfde probleem en had ook al ervaring met xbmc op een laptop, maar heb toch voor de dune gekozen aangezien deze weer makkelijk waardevast te verkopen is.
Htpc wordt met een i3 en ssd toch een flink prijskaartje, problemen met 24p en dts-hd geluid zijn nog niet opgelost.
Dune is met yadis best een makkelijk alternatief ook voor vrouwlief, hij lust elk bestand tot nu toe, enige wat ik mis is een mooie iphone app ala xbmc om films te selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Athome schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:07:
@Phusebox.

Mag ik vragen waarom IMDB zo belangerijk voor je is>
Yadis maakt gebruikt van bijv Moviemeter (afhankelijk van de taal). Is dit niet goed genoeg.
Imdb is gewoon dé informatiebron voor films, de scores daar zijn tenminste nog een beetje betrouwbaar. Bovendien wil ik al helemaal geen Nederlandse interface of informatie.

Kun je bij Dune ook trailers kijken vanuit de film info?

Iemand eigenlijk ervaring met de B1 of BE uit de Smart serie? Ik vroeg me af of deze blu-ray speler regio-vrij was, en niet de problemen heeft die de BD Prime 3 had/heeft? (Lawaaierige speler, hdmi sync die misgaat)

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 30-06-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De BE is niet regio vrij, of je hem regio vrij kan maken weet ik niet.
Ik heb nu 2 weken een BE aan mijn D1 hangen, en ik moet zeggen dat de speler lekker stil is, geen problemen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:47:
De BE is niet regio vrij, of je hem regio vrij kan maken weet ik niet.
Ik heb nu 2 weken een BE aan mijn D1 hangen, en ik moet zeggen dat de speler lekker stil is, geen problemen dus.
Hmm jammer, aangezien de BD Prime wel regio vrij was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Er zou geloof ik wel op termijn in yaDIS ondersteuning voor trailers komen, maar pin me er niet op vast. Regiovrij maken kan, ik heb het met mijn Prime 3.0 gedaan. Kijk in de FAQ voor meer info.

Ik heb zelf nooit met XBMC gewerkt, maar wat ik erover te weten ben gekomen door mijn werk voor de Meuktracker, is het een stuk volwassener dan yaDIS of Zappiti. Maar achter dat programma hangt ook een veel grotere community, dus dat mag ook wel verwacht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Drobanir schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:02:
Er zou geloof ik wel op termijn in yaDIS ondersteuning voor trailers komen, maar pin me er niet op vast. Regiovrij maken kan, ik heb het met mijn Prime 3.0 gedaan. Kijk in de FAQ voor meer info.

Ik heb zelf nooit met XBMC gewerkt, maar wat ik erover te weten ben gekomen door mijn werk voor de Meuktracker, is het een stuk volwassener dan yaDIS of Zappiti. Maar achter dat programma hangt ook een veel grotere community, dus dat mag ook wel verwacht worden.
Ja ik had het inderdaad ook al gevonden hier: http://www.mpcclub.com/fo...hread.php?t=18187&page=13
Regio vrij maken kan dus ook op de Smart serie.

XBMC kan natuurlijk ook meer vanwege de krachtigere hardware waar het normaal gesproken op draait. Ik vind het een keuze die moeilijk te maken is, aangezien ik zoiets niet elk jaar koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
foutje 8)7

[ Voor 96% gewijzigd door pawarana op 30-06-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
Slowmotion schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:25:
En er is een nieuwe firmware uit..

Version "110606_1315" (the latest stable version)

Download: dune_firmware_hdsmart_b1_110606_1315.dff (ZIP)

Changes since 110511_2007_beta:

* Bugfix: Weather application settings did not work in some cases.

* Bugfix: Specific DVD-Video discs could not be played correctly.

* Bugfix: NTSC/PAL detection could be handled wrongly during DVD-Video
playback.

* Bugfix: Wrong audio channel could be chosen when switching channels
during MPEG2-TS/IPTV playback.

* Bugfix: Playback of video streams from network could hang in specific
rare cases.

* Some interface languages updated.

* Some other improvements/fixes.
is dit ook voor de Smart D1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pawarana schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:16:
[...]

is dit ook voor de Smart D1?
Ja dit is ook voor de d1

linkje

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
deze is toch niet nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zover ik weet, wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 12:40
Volgens de HDI site wel. 8)

New stable firmware version for Dune HD media players (110606_1315)
Today, 01:13

HDI Dune has released a new "stable" firmware update. The firmware update has version number 110606_1315. This update provides a lot of new functions and improvements implemented in previous beta versions to all users of Dune HD media players.

read more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
yaDIS 2.1.2 is uit, een bugfix release:
  • Fixed the scan issue when some temp files are present in source folders
  • Fixed the refresh of edition panel after processing one movie
  • Fixed the update of index categories. It did not work when the movie file or folder contains some specific characters
  • Replaced the word "Processed" with "Checked" in the status filter
  • Removed the video wall option for Mede8er. You can now select the resolution of posters and synopsis in the interface tab
  • Hid the Dune Path when the basic mode is selected or the profile is Mede8er or TViX
  • Added the use of relative paths when basic mode is selected.
  • Added the reset of item.xml files if they are not valid
  • Removed the ability to select a series folder for Mede8er and TViX
  • Updated the language files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
Deze firmware die bij de firmware van de smart D1 staat http://dune-hd.com/firmware/hdsmart_d1/ is niet dezelfde, en stond al een tijdje op de site Version "110511_2007_beta"
Mijn vraag is nu ; kan ik de firmware die specifiek bij de Smart B1 http://dune-hd.com/firmware/hdsmart_b1/ staat ook laden voor mijn D1 en als dat zo is, wat zal dan de reden zijn dat hij niet vermeld is bij de firmware van de Smart D1?

[ Voor 53% gewijzigd door pawarana op 01-07-2011 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:53:
[...]

Kun je bij Dune ook trailers kijken vanuit de film info?
Schijnbaar is Yadis hier mee bezig. Ook het nederlandse programma MCIM heeft dit op de wishlist van de maker staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pawarana schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:11:
Deze firmware die bij de firmware van de smart D1 staat http://dune-hd.com/firmware/hdsmart_d1/ is niet dezelfde, en stond al een tijdje op de site Version "110511_2007_beta"
Mijn vraag is nu ; kan ik de firmware die specifiek bij de Smart B1 http://dune-hd.com/firmware/hdsmart_b1/ staat ook laden voor mijn D1 en als dat zo is, wat zal dan de reden zijn dat hij niet vermeld is bij de firmware van de Smart D1?
Volgens mij kan je deze FW op alle HDI-Dunes zetten. Maar hij staat er wel degelijk voor de D1! Bovenaan.

http://dune-hd.com/firmware/hdsmart_d1/

vergeten de F-vijfen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Drobanir schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:11:
yaDIS 2.1.2 is uit, een bugfix release:
  • Fixed the scan issue when some temp files are present in source folders
  • Fixed the refresh of edition panel after processing one movie
  • Fixed the update of index categories. It did not work when the movie file or folder contains some specific characters
  • Replaced the word "Processed" with "Checked" in the status filter
  • Removed the video wall option for Mede8er. You can now select the resolution of posters and synopsis in the interface tab
  • Hid the Dune Path when the basic mode is selected or the profile is Mede8er or TViX
  • Added the use of relative paths when basic mode is selected.
  • Added the reset of item.xml files if they are not valid
  • Removed the ability to select a series folder for Mede8er and TViX
  • Updated the language files
Ik heb sinds de 2.1.* releases dat een (groot) aantal films niet meer geprocessed worden. Het "proces" window verschijnt, maar verdwijnt ook weer zonder melding.

Ik heb al eens een nieuwe workspace aangemaakt, maar dit mocht niet helpen. Het lijkt ook niet echt bestandstype afhankelijk te zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Slowmotion schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 07:06:
Volgens de HDI site wel. 8)

New stable firmware version for Dune HD media players (110606_1315)
Today, 01:13

HDI Dune has released a new "stable" firmware update. The firmware update has version number 110606_1315. This update provides a lot of new functions and improvements implemented in previous beta versions to all users of Dune HD media players.

read more...
Wel raar van die datum, 110606. Alweer 25 dagen oud dus. Waarschijnlijk dat pawarana daarom in de war is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
je heb gelijk, maar gisteren en vanmorgen stond hij er niet op, en ja wel hoor de D1 aangezet en hij zat meteen te "zeuren" dat er een update was 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door pawarana op 01-07-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:33

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Nu overweeg ik een HDi Dune Smart D1 en lees ik op de vote for features pagina:
HD audio (Dolby TrueHD, DTS HD) support for file playback
Betekend dit dat dit nu dus niet werkt? Deze speler heb ik namelijk op het oog omdat het lijkt dat deze player namelijk wel DTS HD passthrough heeft voor alle formaten (MKV, M2TS & BD-ISO). Ook de volledige menu ondersteuning van Blu Ray ISO klinkt erg goed!

Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
Ik heb de nieuwe firmware geïnstalleerd.. Nu lijkt het alsof m'n laptop de dune beter herkent in het netwerk, dus dat is mooi. Yadis ook even opnieuw geïnstalleerd..
Volgens mij heb ik een instelling verkeerd want het Yadis icoon zit in de root van de film map.

Mijn instellingen:
werkmap
C:\Program Files (x86)\yaDIS\workspace

dune interface locatie:
\\DUNE\hard_disk_0c59ca09_5f6e_4cdb_98e4_e8862b050528\Film\yaDIS
(de map waar de films in zitten in de internal dune disk..)

Vervolgens een melding dat er een map gemaakt wordt.. daarna dus dat yadis icoon in de film map.
Open ik de film map op de dune met de afstandsbediening dan zie ik alleen de iso's etc en helemaal onderaan de yadis map.

Klik ik daarop dan zie ik alle hoezen en info wel, maar wil ik afspelen dan komt de melding dat hij de url niet kan openen.

Verkeerde instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betekend dit dat dit nu dus niet werkt? Deze speler heb ik namelijk op het oog omdat het lijkt dat deze player namelijk wel DTS HD passthrough heeft voor alle formaten (MKV, M2TS & BD-ISO). Ook de volledige menu ondersteuning van Blu Ray ISO klinkt erg goed!

Kan iemand dit bevestigen?
[/quote]

Heb een Smart B1 HDMI aangesloten aan een Denon 4310
Alle HD audio werken perfect. :9~
Volledige BD streamen via bedraad netwerk 100 % ook BD iso

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2011 00:55 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 72 Laatste