Acties:
  • 0 Henk 'm!
HD-audio en full blu-ray support werkte een ruim jaar geleden al toen ik het apparaat kocht en werkt nog steeds.

Als dat dus jou enige bedenkingen zijn? Kopen dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:29

BM

Moderator Spielerij
Hmmz, gister voor het eerst een MKV te pakken die mijn Dune niet wilde spelen. Kreeg enkel de melding 'Error: File can't be played' te zien. Gek genoeg speelt VLC player op mijn laptop het wel 'gewoon' af (stotterend welliswaar, laptop is niet zo snel). Beetje jammer, geen idee waar het aan ligt eigenlijk, alle andere files die ik download werken altijd wel gewoon

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een PC is veel flexibeler en kan daardoor ook ruimer met de regels omgaan. Daardoor doet de MKV het op de PC het wel (min of meer) en op de Dune niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
mkv doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
Vandaag heb ik gewoon letterlijk een half uur in de winkel met de doos van de D1 in mijn handen gestaan, en toch maar weer zonder de winkel uitgelopen... ik durf de gok niet te nemen dat het me wel gaat bevallen... zucht. Waarom hebben ze nergens zo'n ding als demo staan.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:05
Heeft wifimedia(.eu) ook geen demo staan?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wifimedia heeft zeker een demo staan. Net als van de PCH, Boxee Box, Ac-Ryan, TVix en Qnap

Alleen is de afstand voor PhuseBox volgens mij vrij groot om te ovebruggen. Als ik het goed heb woont hij ergens in Limburg en dan is Arnhem best ver weg. Al is het in zijn situatie misschien wel de moeite waard om de reis eens te wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik heb nu een Eva9150 van Netgear. En ik wordt ondertussen gek van alle problemen die ik heb met dat ding. Moet alle mkv's remergen. En bij sommige series (bijv. van immerse) stottert 't geluid. Ik denk er niet aan om weer een Netgear te kopen, vanwege de slechte ervaringen die ik heb met de firmware ondersteuning die ik met die Eva heb gehad. Daarom wil ik een Dune HD gaan aanschaffen. Ik zit te twijfelen tussen ofwel een complete smart set (D1+HE+BE). Voordeel van die smart set is dat ik eventueel zelf de schijven kan verwisselen. Bij de Max moet ik dus de schijven door de leverancier laten vervangen. Qua prijs maakt 't niet zo veel uit. In Duitsland krijg ik de Max online met 1 TB schijf voor rond de 420 euro. Een complete Smart set kost in Duitsland met een Samsung 1Tb EcoGreen 443 euro. Wat is precies 't verschil tussen de twee sets, anders dan natuurlijk 't feit dat de smarts modulair zijn. Dat snap ik ook wel Bouwkwaliteit wellicht?

Hoe bevallen ondertussen beide apparaten? Moeten MKV's vanwege header compressie geremerged worden? Hoe goed spelen ze blu-ray's af?Hoe snel laden ze? Kunnen ze alle blu-rays aan? Ik kan natuurlijk deze hele thread doorbladeren. Maar dat zijn ondertussen zo veel pagina's. Ik zou graag wat informatie willen krijgen zodat ik een keuze voor of de smart, of de max kan maken.

Een nadeel van de HD's vind ik wel dat er geen wireless in zit. Hoe goed werkt de wireless usb module die je erbij kunt krijgen. Evt. andere ubs sticks? Ik heb overigens een wndr3700, waar ik wel tevreden over ben. En anders moet ik toch maar 's een lan kabel van de studeer- naar de woonkamer gaan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:05
De Max heeft ook een deurtje aan de voorkant waar je zelf eenvoudig een harde schijf in kunt stoppen en kunt wisselen. Uit de handleiding: http://dune-hd.com/online...ing-internal-3-5-sata-hdd.

Header compressie in mkv's aanpassen heb ik nog nooit gedaan. Wel heb ik een enkele keer ondertiteling en geluidssporen aangepast met mkv merge. Sinds kort worden ook chapters in mkv's ondersteund. Blu-rays speel ik weinig af, maar heb tot nu toe geen problemen gehad.

Wireless kan maar wordt niet aangeraden, zeker niet voor het streamen van video in hoge bitrate. Op deze pagina staan de ondersteunde wifi-adapters: http://dune-hd.com/firmware/hw_compat/

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het enige verschil tussen de MAX en de de Smart, is de modulaire bouw van de Smart series. Dune gebruikt overal de Sigma 8642/43 chip (daar zijn ze niet echt duidelijk over). Er kan ook een verschil in de hoeveelheid aansluitingen zitten maar de belangrijkste zitten er altijd op.

Wireless is voor iedere mediaspeler niet aan te raden. Bij sommige mensen gaat streamen over wireless goed maar bij veruit het grootste gedeelte niet.

Het verschil tussen de 8642 en 8643 is dat de 8642 de gekochte/gehuurde Blu-ray/DVD gewoon kan afspelen en de 8643 alleen onder bepaalde voorwaarden. Geripte schijven kan de 8643 wel gewoon afspelen als zijnde originele schijven (beveiliging is immers verdwenen), dus incl menu etc.

Header compression??? Ik wist niet eens dat bestond totdat ik het in het fora van verschillende Realtek spelers tegenkwam. Ik heb vervolgens eens naar een aantal recente bekeken films gekeken en verschillende bleken hebben headercompression te hebben. Ik heb er dus niet van te gemerkt

Er is 1 ding wat ik wel gemerkt heb met de Dune. Vobsub ondertitels in een MKV geven nog steeds problemen. PGS en SRT subs geven totaal geen problemen

[ Voor 23% gewijzigd door Athome op 03-07-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Phusebox schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:40:
Vandaag heb ik gewoon letterlijk een half uur in de winkel met de doos van de D1 in mijn handen gestaan, en toch maar weer zonder de winkel uitgelopen... ik durf de gok niet te nemen dat het me wel gaat bevallen... zucht. Waarom hebben ze nergens zo'n ding als demo staan.
Dit is echt een super mediaplayer en ik er hiervoor al een paar andere gehad maar deze is echt perfect, zeker nu met de nieuwe firmware.. :) Als je in de buurt van Roermond woont kun je altijd bij mij komen kijken hoe en wat.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Bedankt voor al die info!

Hoe weet je trouwens welke chipset je te pakken krijgt? Misschien zit in die bluray module van de smart altijd de 8642? Want ik wil wel gekochte blu-rays kunnen afspelen. Heb naast die eva op dit moment een sony bdp-s470. Maar wil beide apparaten door één toestel vervangen.

Heb trouwens ook naar de nieuwe Asus BDS-700 zitten kijken. Die heeft ook 'n blu-ray speler. Maar ik weet niet hoe goed dat ding gaat zijn. En afgezien daarvan, leveranciers kunnen wel van alles roepen over wat ze ondersteunen. Maar we weten allemaal dat we dat met een korreltje zou moeten nemen. En dan is er nog de firmware ondersteuning. Hoe die gaat zijn. De Dune modellen hebben in ieder geval een goeie reputatie, wat dat betreft.

V.w.b. dat HD wireless streamen. Kan op mijn Eva (afgezien van de formaat issues) gewoon HD Mkv's wireless afspelen. M2Ts'en is een ander verhaal. Laat staan blu ray mappen. Die eva ondersteunde overigens ook geen HD geluid :(. Ik was trouwens wel van plan een Lan kabel vanuit de studeerkamer naar de woonkamer te trekken.

Is het trouwens niet zo dat je het plaatsen van een harde schijf in de Max niet zelf mag doen (i.v.m. garantie)?

Overigens vind ik die upgrade optie naar die nieuwe chipset ook interessant klinken. En met de smart hoef je alleen de hoofdmodule te laten omruilen. De blu-ray en diskbay module kun je dan gewoon thuis laten (en heb je ook geen gevaar dat ze al je content wissen). Bij de max moet 't hele apparaat opgestuurd worden. Vraag is wel wat dit gaat kosten. Vind 't verkrijgen van Gbit bij die upgrade toch wel interessant, ondanks dat 100Mb genoeg zou moeten zijn voor HD streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Hoe vinden jullie trouwens het laden van blu-ray's? Gaat dat redelijk snel? En mits je de 8642 hebt, geen glitches in het afspelen?

Hoe snel start het apparaat op?

Mijn Sony is best snel, wat dat betreft.

Wat zijn specifiek de ervaringen met de B1 of D1. En heeft er iemand van die extra extende modules aanschaft. Ofwel de BE (bluray) of de HE (drive bay)? En hoe goed doen die 't?

[ Voor 29% gewijzigd door Perenor op 03-07-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Perenor schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 18:53:
Ik zit te twijfelen tussen ofwel een complete smart set (D1+HE+BE).
Houd er wel rekening mee dat je de HE-unit dan via USB moet aansluiten. De D1 heeft maar één eSATA-poort die je voor de BE-unit nodig zult hebben.

Maar als je zo'n set overweegt zou ik gewoon een Max halen. Al was het alleen maar omdat je dan niet met 3 losse adapters (en powerswitches? geen idee hoe dat precies werkt) zit. De Max heeft ook een hotswap-bay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Xander schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:28:
[...]

Houd er wel rekening mee dat je de HE-unit dan via USB moet aansluiten. De D1 heeft maar één eSATA-poort die je voor de BE-unit nodig zult hebben.

Maar als je zo'n set overweegt zou ik gewoon een Max halen. Al was het alleen maar omdat je dan niet met 3 losse adapters (en powerswitches? geen idee hoe dat precies werkt) zit. De Max heeft ook een hotswap-bay.
Dat had ik gezien, ja. Dat er maar een eSATA aansluiting op zit. Da's wel 'n nadeel.

V.w.b.die hotswap bay - daar mag je zelf gewoon schijven in plaatsen? Zonder verlies van garantie? Dat verandert natuurlijk de zaak. Als ik 'm dan evt. wil inleveren voor 'n upgrade, kan ik m'n schijf er in ieder geval zelf uit halen.

Van die drie stroomaansluitingen. Daar had ik nog niet eens bij stilgestaan. Was er van uit gegaan dat je die extensions op de hoofdmodule kunt aansluiten en daar je stroom van krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:29
Donderdag mijn smart H1 binnengekregen. Wat een wereld van verschil met de Playon HD zeg, heerlijk apparaat. De komende dagen gelukkig wat tijd om er mee te gaan spelen :)

Is de 'upgrade' optie naar de nieuwe Sigma straks in Nederland ook beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, dames,

Ik heb me de afgelopen tijd verdiept in mediaplayers en heb het lijstje nu beperkt tot de volgende drie spelers: (i) Mede8er MED500X2, (ii) Dune Smart HD D1, en (iii) PCH A-210.

Op basis van de reviews en forumgesprekken kom ik er echter niet. De een zegt dat de sigma chip veel beter is dan de Realtek chip dus dat ik de Mede8er niet moet doen, maar de ander zegt dat dit wel mee valt en de prijskwaliteit veel beter is bij de Mede8er. Ik hoop daarom dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Bij mij staat beeld en geluidskwaliteit voorop, dus als er volgens jullie op dat vlak hele grote verschillen tussen deze spelers zijn, dan is de keuze snel gemaakt. Daarnaast is het natuurlijk van belang dat alle formats goed worden afgespeeld en ondersteund. Als ik de specs zie dan is er weinig verschil. Ik lees alleen in de forumdiscussies wisselende berichten over hoe deze spelers bepaalde formats in de praktijk afspelen (ondermeer MKV en Blueray iso). Tot slot zijn een aantal extra's op de speler ook leuk (bijv. mooie interfaces, picturewalls etc. en rechtstreeks downloaden via nieuwsgroepen), maar het zal bij mij voornamelijk gaan om simpel afspelen.

Zou mooi zijn als jullie specifieke aanknopingspunten hebben om de keuze voor mij makkelijker te maken. Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
marcel0672 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:49:
Donderdag mijn smart H1 binnengekregen. Wat een wereld van verschil met de Playon HD zeg, heerlijk apparaat. De komende dagen gelukkig wat tijd om er mee te gaan spelen :)
Ik ga dezelfde switch maken. Had afgelopen vrijdag een Playon HD gehaald bij maar heb deze na een paar uur al weer terug gebracht naar de winkel omdat het ding echt voor geen meter werkte. Het menu was traag en bovendien volkomen onlogisch te bedienen. Ook was de netwerkverbinding na het uit standby komen consequent weg. En dan hebben we het nog niet over het feit dat de Playon HD zo licht en fragiel aanvoelde dat je hem echt vast moest houden bij het induwen van de power knop.
[/frustratie over de Playon HD ;) ]

A.s. dinsdag komt nu als het goed is de Dune Smart D1 binnen. Hopenlijk lukt het daarmee wel om gewoon probleemloos materiaal te streamen. Heb in de Dune in elk geval een stuk meer vertrouwen als ik alle verhalen lees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, in aanvulling op het bovenstaande:

- de dune HD max hoort ook in het rijtje waartussen ik twijfel (Blueray en mediaplayer in één apparaat is toch wel handig); en
- het zou fijn zijn als de speler ook gereed is om 3D films op een behoorlijke wijze af te spelen zodra die techniek een beetje is uitgekristaliseerd. Volgens mij hebben alle 4 de spelers 3D ondersteuning en ook alle 3 een hdmi v1.3 (en nog geen 1.4);
- ik lees ook veel verschillende verhalen over hinderlijke fan geluiden bij de dune en de mede8er. De PCH heeft geen fan. Hebben jullie hier ervaringen mee? Zal de PCH eerder vastlopen door het ontbreken van een fan als het bij mij in een gedeeltelijk afgesloten kast staat?

Txs!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:22
Hoe warm wordt jullie Dune HD Smart D1, en dan vooral aan de onderkant?
Ik heb er zelf geen HDD inzitten en het viel mij op dat de onderkant best warm wordt, ook
als de speler in standby staat (wat ik persoonlijk raar vind).
Tot nu toe geen problemen ondervonden bij het afspelen.

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:08
-ChRiZz- schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:04:
Hoe warm wordt jullie Dune HD Smart D1, en dan vooral aan de onderkant?
Ik heb er zelf geen HDD inzitten en het viel mij op dat de onderkant best warm wordt, ook
als de speler in standby staat (wat ik persoonlijk raar vind).
Tot nu toe geen problemen ondervonden bij het afspelen.
Best wel warm inderdaad. Sinds m'n NAS is overleden heb ik er dan wel een HDD in en heb zo weer opslagruimte op het netwerk. Maar goed, ik heb nog geen (warmte) problemen kunnen ontdekken ...

Wat jij ook zegt, in standby/idle dan gebeurt er toch niets ? Als ie nou interne voeding had ...

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
mir4dor schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:58:
[...]

Wat jij ook zegt, in standby/idle dan gebeurt er toch niets ? Als ie nou interne voeding had ...
In standby voelt de dune aan als een kort geleden gezet kop koffie. Mijn asus o!play werd in standby totaal niet warm. Blijkbaar doet de Dune toch iets in standby, waardoor de warmte gegenereerd wordt. Wat.. is mij vooralsnog een raadsel.

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
-ChRiZz- schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:35:
[...]

In standby voelt de dune aan als een kort geleden gezet kop koffie. Mijn asus o!play werd in standby totaal niet warm. Blijkbaar doet de Dune toch iets in standby, waardoor de warmte gegenereerd wordt. Wat.. is mij vooralsnog een raadsel.
Hoe heb jij de instelling bij Setup » Miscellaneous » "POWER" button action staan? Op "Power off" of op "Software standby"?

De mijne staat op "Power off" en mijn Dune wordt bij mijn weten dan ook niet meer warm. Als je de Dune niet als NAS-gebruikt (en dat zal wel niet, zonder HDD) is er volgens mij geen goede reden om die instelling anders te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
Xander schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:02:
[...]

Hoe heb jij de instelling bij Setup » Miscellaneous » "POWER" button action staan? Op "Power off" of op "Software standby"?
Ik heb de dune inderdaad op standby staan, want ik vind de klok op het display wel handig. Maar in het kader van stroomverbruik heb ik de instelling nu maar op Power Off gezet. :)

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heb de D1 nu in het echt gezien (incl andere varianten uit de serie) en ik moet zeggen dat het me behoorlijk tegenviel. Ik ben blij dat ik er geen via internet heb laten komen; want ik had niet gedacht dat het zo'n plastic geval zou zijn. Sorry, ik wil niemand op de tenen trappen. maar in de pers foto's lijkt het net allemaal aluminium, en in het echt is het gewoon plastic (het frontje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 03 juli 2011 @ 22:13:
Ik ben blij dat ik er geen via internet heb laten komen; want ik had niet gedacht dat het zo'n plastic geval zou zijn.
Heb je toch de juiste keuze gemaakt door niet tot aanschaf over te gaan. Succes met de zoektocht naar een NAS met mediaplayer functionaliteit. Laat je nog even weten waar je uiteindelijk voor gekozen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 22:10

backupdevice

No Risk , Full Push

Heb de D1 nu in het echt gezien (incl andere varianten uit de serie) en ik moet zeggen dat het me behoorlijk tegenviel. Ik ben blij dat ik er geen via internet heb laten komen; want ik had niet gedacht dat het zo'n plastic geval zou zijn. Sorry, ik wil niemand op de tenen trappen. maar in de pers foto's lijkt het net allemaal aluminium, en in het echt is het gewoon plastic (het frontje).
dus?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 16:45
Tja wat maakt het frontje uit voor zo'n mediaspeler? Het gaat toch voornamelijk om de functionaliteit en dat is echt dik in orde. Oke, het oog wil ook wat maar of het nou plastic is of alu zou voor mij geen deal-breaker zijn. Ik ben benieuwd welke mediaspeler je uiteindelijk gaat kopen, als je er uberhaupt al een gaat kopen (ik denk van niet namelijk :P).

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 13:04
Ik kan alleen maar zeggen : ZONDE!!!

Dat ie afknapt op het plastic frontje.
Hiervoor had ik een tvix 6500a die voelde ook stevig degelijk
Maar!!! Die kon de helft van m'n films niet aan.
En nu?
Draai ik met m'n dune d1 alles af. Hulde voor de dune :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

ik neem aan dat je niet de hele dag naar D1 zit te kijken maar meer naar je tv-scherm waar je zowel alles via je D1 mee kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ChiLLeR schreef op maandag 04 juli 2011 @ 09:21:
[...]

Tja wat maakt het frontje uit voor zo'n mediaspeler? Het gaat toch voornamelijk om de functionaliteit en dat is echt dik in orde. Oke, het oog wil ook wat maar of het nou plastic is of alu zou voor mij geen deal-breaker zijn. Ik ben benieuwd welke mediaspeler je uiteindelijk gaat kopen, als je er uberhaupt al een gaat kopen (ik denk van niet namelijk :P).
Ik heb zojuist onderdelen besteld voor een HTPC, dan kan ik tenminste mijn iPad en android telefoon blijven gebruiken om het ding te bedienen. Ook muziek afspelen zonder de tv aan te zetten of raar te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:09:
[...]

Ik heb zojuist onderdelen besteld voor een HTPC, dan kan ik tenminste mijn iPad en android telefoon blijven gebruiken om het ding te bedienen. Ook muziek afspelen zonder de tv aan te zetten of raar te moeten doen.
Ik hoop voor je dat het allemaal werkt, en anders zeg ik, we zien je wel weer als je een
Dune heb gekocht.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:27:
[...]

Ik hoop voor je dat het allemaal werkt, en anders zeg ik, we zien je wel weer als je een
Dune heb gekocht.. ;)
Ik zou niet weten waarom het niet werkt. Kleine probleempjes hou je toch, die heeft de Dune ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:51

Neus

www.zenaconsult.com

Hoi! Heb zojuist een Prime 3.0 besteld (wil graag èn Blu-Ray èn een display, dus de Smart B1 viel af).
Nu lees ik op de site van HDi dat ze over een paar maanden de Sigma chips willen laten vervangen; van de 8642 naar een 8646 (zie hier: http://dune-hd.com/news/144-future-upgrades.html).
De Prime staat niet in het artikel maar is toch eigenlijk hetzelfde als een MAX ?

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

@Neus, gezien HDI het in bovenstaand artikel niet de Prime 3.0 noemt, kan je een toekomstige upgrade van het moederbord wel vergeten. Maar -voor de andere modellen- is het sowieso nog even afwachten wat de Nederlandse distributeur gaat doen qua kosten voor dit alles.

Maar inderdaad de Prime 3.0 is bijna het zelfde als de MAX. De chipset is gelijk, maar de Blu-Ray drive van de Prime schijnt nogal veel lawaai te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Zit nog steeds te twijfelen tussen de HD Max en een combo van Smart D1/HE/BE. M.n. gezien het feit dat je bij de smart straks bij de upgrade gewoon je D1 kunt omruilen. Grootste nadeel van de Smart vind ik dat er maar een eSata aansluiting zit op de hoofdunits. De disk unit moet dus via usb aangesloten worden. Plus je heb inderdaad drie stroomaansluitingen. Hoe groot zijn de stekkers die bij de smarts zitten? Randaarde? Of van die smalle?

Op volgende vragen had ik nog geen antwoord, btw. Hoe goed doen de blu ray spelers in de BE en Max het trouwens? Snelheid van starten en laden bijv. Als die goed functioneren, hoef ik mijn sony bdp-s470 wegdoen, namelijk.

Oh ja, en hoe goed gaan de Dune HD's om met file sharing? Wat is het OS van die machines bijv. Linux? Ik weet dat mijn Eva veel beter om gaat met NFS dan met SMB. Misschien dat de performance van die dunes met NFS ook beter is? Ook aangezien ik net via ibood vorige week een Netgear ReadyNas Ultra 4 heb aangeschaft. Daar zou ik ook NFS bij kunnen gebruiken.

Ik heb nu trouwens wel in Duitsland de Max voor 344 euro gezien. Da's wel erg goedkoop.

[ Voor 19% gewijzigd door Perenor op 04-07-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deux
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 19:49
Heb net mijn Dune Smart H1 besteld bij Amazon.de, staan niet altijd in pricewatch maar zijn gewoonlijk goekoper en gratis levering.Nog getwijfeld met max maar wil eerst eens kijken hoe hij presteert.

[ Voor 20% gewijzigd door Deux op 04-07-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jordane

Mede8er:
+ Niet te duur
+ Videowall schijnt goed te werken.
+ Speel vrijwel alle formaten af.
+ Speelt Blu-Ray ISO

- Reatek chip, dus problemen met streamen van 1080P materiaal (ook bedraad)
- DTS-MA en True-HD zal zeker niet probleemloos zijn.
- Kan niet met menustructuur van Blu-Ray overweg.
- Interface is spartaans (vergeleken met duurdere spelers)

PCH en Dune:
+ Speelt vrijwel alles
+ Kan overweg met Blu-Ray menu's
+ Sommige versies kunnen fysieke schijven afspelen
+ Kan overweg met DTS-MA en Dolby True-HD
+ Geen streamingproblemen (mits bedraad aangesloten)
+ Fraaie Gui
+ Ondersteuning voor software als Yamj, Yadis, MCIM en Zapitti voor de interface
+ Apps voor PCH. Dune kent dit niet. Dit kan een voor- maar ook een nadeel zijn.
+ Geen problemen met NFS en SMB

- Duur t.o.v. Mede8er maar niet te duur
- Groot van formaat
- Geen Full Frame 3D ondersteuning

Voor veel mensen is het verademing na de overstap van AC-Ryan naar Dune. De overstap van Mede8er naar Dune zal vergelijkbaar zijn.

Persoonlijke mening:
Ik vind de Dune er fraaier uitzien dan de PCH. Tevens het ik het gevoel dat het gemis aan allerlei apps er voor zorgt dat de Dune gewoonweg een stabieler apparaat is dan de PCH
Ik heb een Dune Base met 3,5" HDD. Dit betekent dat de fan altijd draait. Ik heb de speler in een kastje staan en hoor deze nooit. Mijn Humax Ziggo PVR maakt meer herrie (en deze is ook al vrij stil)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het volgende is een uitspraak van Wifimedia. Ik kan dit niet bevestigen nog ontkennen.
De algehele navigatie door het apparaat gaat soepeler bij de Dune dan bij de PCH.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

@Perenor:
Ik heb geen ervaring met fysieke schijven omdat de Dune Base dit niet kan. Om eerlijk te zijn, zit ik helemaal niet meer te wachten op fysieke schijven. Ik heb al mijn schijven geript en op HDD gezet. Ik vind dit veel prettiger werken. Bij de films heb ik alles behalve de film en de broodnodige audio en subs er uit gehaald. Dus alleen kijken wat ik zien wil.

Ik kan alleen mijn bevindingen geven over de Dune icm met een SMB Lan verbinding.
Je kunt met de Dune speler een leestest doen op bestanden. Hiermee kun je testen of het netwerk een bottleneck is bij het streamen. Van tijd tot tijd doe ik wel eens leestest en zit vrijwel altijd tussen de 10 en 12 MB/s, dit is dus het maximale wat een 100 mbit Lan verbinding kan verwerken. Ik kom eigenlijk nooit onder de 8 MB/s.

NFS heb ik nooit getest omdat ik geen NAS heb. Op papier zou NFS eigenlijk nog beter moeten werken. omdat het OS van zowel de speler als de NAS op Linux gebaseerd is,

[ Voor 4% gewijzigd door Athome op 04-07-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:59
Ik ben aan het klooien met het IP controll gedeelte van de dude. Maar ik krijg het maar niet goed aan de praat.
IR codes over IP zenden is geen probleem, maar ik kan geen files direct openen:
http://dune/cgi-bin/do?cmd=start_file_playback&media_url=nfs://DUNE:/VideoStorage:/Dune_f85836155835d2dc/Films/the_trrip/ouzo-thetrip.avi

Ik krijg iedere keer: "error: File format not supported"
Iemand hier ervaring mee? Of iemand een idee wat ik fout doe?

Ik krijg de volgende status terug:
<param name="error_description" value="failed to initialize file playback" />

Ben er achter. Dus voor andere die dit ook willen:
http://DUNE/cgi-bin/do?cmd=start_file_playback&media_url=smb://DUNE/Dune_f85836155835d2dc/Films/the_trrip/ouzo-thetrip.avi

[ Voor 24% gewijzigd door kippy op 04-07-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09 23:01
Ik vind de Dune D1 juist wel stevig, frontje van plastic, maar dat is bij de meeste apparaten.
Kastje voelt best stevig aan.

Heb zelf een D1 met 2tb en een BE, ik denk erover om nog een HE te kopen, en de 2 tb uit de d1 hierin te gaan doen, dan swappen met andere hddd's die hier liggen. alhoewel ik de HE wel duur vind om erbij te kopen.
Nu moet ik de d1 aan de laptop hangen waarop mijn download staat en dan weer terug naar mijn ht op de zolder, das niet zo handig,
alleen met een schijf slepen lijkt mij beter, haal ik een pcmcia card voor mijn laptop en een sata dock bij deal extreme, kan ik lekker snel content op de schijven zetten.

ik vind de aparte voedingen wel handig, de BE kan ik dan uitlaten, als ik hem niet gebruik,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Perenor schreef op maandag 04 juli 2011 @ 18:30:
Zit nog steeds te twijfelen tussen de HD Max en een combo van Smart D1/HE/BE. M.n. gezien het feit dat je bij de smart straks bij de upgrade gewoon je D1 kunt omruilen. Grootste nadeel van de Smart vind ik dat er maar een eSata aansluiting zit op de hoofdunits. De disk unit moet dus via usb aangesloten worden. Plus je heb inderdaad drie stroomaansluitingen. Hoe groot zijn de stekkers die bij de smarts zitten? Randaarde? Of van die smalle?

Op volgende vragen had ik nog geen antwoord, btw. Hoe goed doen de blu ray spelers in de BE en Max het trouwens? Snelheid van starten en laden bijv. Als die goed functioneren, hoef ik mijn sony bdp-s470 wegdoen, namelijk.

Oh ja, en hoe goed gaan de Dune HD's om met file sharing? Wat is het OS van die machines bijv. Linux? Ik weet dat mijn Eva veel beter om gaat met NFS dan met SMB. Misschien dat de performance van die dunes met NFS ook beter is? Ook aangezien ik net via ibood vorige week een Netgear ReadyNas Ultra 4 heb aangeschaft. Daar zou ik ook NFS bij kunnen gebruiken.

Ik heb nu trouwens wel in Duitsland de Max voor 344 euro gezien. Da's wel erg goedkoop.
In principe kan je al volstaan met 2 units. De D1 en de BE. Want in de display unit kan je ook een HD zetten, het is dan wel geen klepje die je open doet maar je moet alleen even 2 schroefjes eraf draaien.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 06:33
geachte tweakers,

graag zou ik wat advies willen voor het volgende

Op dit moment heb ik 2 mediaplayers ac ryan Mini1 .

eentje voor in de huiskamer ( bedraad aangesloten) en 1 op me slaapkamer ( wifi).

Ik heb een server waar al me films/muziek opstaan .

Nu erger ik me helemaal dood aan die rot player. Ik moet zovaak doorklikken om naar me server te komen
en vaak loopt die compleet vast.

Nu was ik aan het rondzoeken naar een vervanging van mijn 2 mini,s

en ik dacht persoonlijk aan Dune HD Smart D1.

Wil films (1080p) streamen vanaf me server. Ik heb zelf hier een upc lijntje van 120/10 .
ik las in de vorige berichten dat streamen heel goed gaat met de dune hd smart d1 .

Is het veel moeite om via de Dune HD smart D1 naar je netwerk te komen?

Is het de moeite waard om me mini,s weg te doen en een Dune HD smart D1 te kopen?

Of moet ik een andere dune aanschaffen voor wat ik wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Laatst online: 30-01-2024
Mijn Prime 3.0 speelt AVCHD gebrand op DVD niet goed af (haperen). Zijn er al ervaringen met de nieuwe modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:26
martijn24 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 00:52:
geachte tweakers,

graag zou ik wat advies willen voor het volgende

Op dit moment heb ik 2 mediaplayers ac ryan Mini1 .

eentje voor in de huiskamer ( bedraad aangesloten) en 1 op me slaapkamer ( wifi).

Ik heb een server waar al me films/muziek opstaan .

Nu erger ik me helemaal dood aan die rot player. Ik moet zovaak doorklikken om naar me server te komen
en vaak loopt die compleet vast.

Nu was ik aan het rondzoeken naar een vervanging van mijn 2 mini,s

en ik dacht persoonlijk aan Dune HD Smart D1.

Wil films (1080p) streamen vanaf me server. Ik heb zelf hier een upc lijntje van 120/10 .
ik las in de vorige berichten dat streamen heel goed gaat met de dune hd smart d1 .

Is het veel moeite om via de Dune HD smart D1 naar je netwerk te komen?
Nee, is geen enkele moeite. Er staat een netwerkbrowser op je homescreen, en je kan eventueel favorieten zetten, zodat je nog makkelijker kunt browsen door je netwerk heen.
Is het de moeite waard om me mini,s weg te doen en een Dune HD smart D1 te kopen?
Absoluut, maar ik ben misschien bevooroordeeld :)
Of moet ik een andere dune aanschaffen voor wat ik wil?
De D1 is voor wat jij wilt prima, je kan er eventueel een hdd inzetten, maar is in feite niet nodig omdat je alles streamt vanaf het netwerk. Heb zelf deze opzet ook, en ben tot nog toe geen enkel probleem tegengekomen met het streamen van bestanden. Zelfs hoge bitrate (40mbit+) BD-iso's zijn geen probleem voor deze speler.

Voor mij is dit de beste aanschaf die ik in tijden gedaan heb vwb audio/video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Upper schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:56:
[...]

Nee, is geen enkele moeite. Er staat een netwerkbrowser op je homescreen, en je kan eventueel favorieten zetten, zodat je nog makkelijker kunt browsen door je netwerk heen.

[...]

Absoluut, maar ik ben misschien bevooroordeeld :)

[...]

De D1 is voor wat jij wilt prima, je kan er eventueel een hdd inzetten, maar is in feite niet nodig omdat je alles streamt vanaf het netwerk. Heb zelf deze opzet ook, en ben tot nog toe geen enkel probleem tegengekomen met het streamen van bestanden. Zelfs hoge bitrate (40mbit+) BD-iso's zijn geen probleem voor deze speler.

Voor mij is dit de beste aanschaf die ik in tijden gedaan heb vwb audio/video.
Dankjewel, ik denk toch dat ik er 1 alvast ga aanschaffen.
U zegt dat (40mbit+) BD iso,s geen probleem zijn dit neem ik aan voor bedraad?

Hoe zit het met het wifi gebeuren, heb hier een dlink 655 N-router + N stick.
BD iso,s hoeft voor mij niet maar 720p of 1080p is wel van belang.

mocht 1080p wel gewoon problemen kunnen streamen dan gaat de Dune natuurlijk naar de slaapkamer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:26
Dit geldt uiteraard voor bedraad, met wifi ben je afhankelijk van diverse factoren, waardoor de speler zelf niet het probleem hoeft te zijn, maar juist het netwerk. Een N-netwerk kan in theorie 300mbps doorvoeren, maar in de praktijk mag je blij zijn als je 60-70mbps overhoudt. Inclusief overhead hou je dan niet echt veel over om dit soort grote bestanden te streamen.

Normale mkv's ed zouden volgens mij geen probleem moeten zijn, maar dan kun je je afvragen of er niet goedkopere alternatieven zijn. Het ligt vaak net aan de eisen en wensen die je als persoon hebt, om te kunnen bepalen of dit voor jou de beste oplossing is.

Ik kan wel uit ervaring vertellen dat samen met jouw internetabonnement, het verdomd aantrekkelijk is om voor de beste kwaliteit te kiezen en te gaan voor de bluray-iso's. Het aanleggen van een kabel kan dan als een kleine drempel gezien worden, maar loont uiteindelijk toch zeker de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Upper schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:05:
Dit geldt uiteraard voor bedraad, met wifi ben je afhankelijk van diverse factoren, waardoor de speler zelf niet het probleem hoeft te zijn, maar juist het netwerk. Een N-netwerk kan in theorie 300mbps doorvoeren, maar in de praktijk mag je blij zijn als je 60-70mbps overhoudt. Inclusief overhead hou je dan niet echt veel over om dit soort grote bestanden te streamen.

Normale mkv's ed zouden volgens mij geen probleem moeten zijn, maar dan kun je je afvragen of er niet goedkopere alternatieven zijn. Het ligt vaak net aan de eisen en wensen die je als persoon hebt, om te kunnen bepalen of dit voor jou de beste oplossing is.

Ik kan wel uit ervaring vertellen dat samen met jouw internetabonnement, het verdomd aantrekkelijk is om voor de beste kwaliteit te kiezen en te gaan voor de bluray-iso's. Het aanleggen van een kabel kan dan als een kleine drempel gezien worden, maar loont uiteindelijk toch zeker de moeite.
Ik ging normaal ook voor bluray iso,s alleen door mijn mini,s die bedraad niet eens normaal een bluray kan afspelen. Ben ik terug gegaan naar 1080p. Maar ik denk dat ik al weet wat ik ga doen.

Ik hou 1 mini voor op me slaapkamer om daar normale films van 4.5 GB te streamen (wifi). Dit werkt wel perfect en neem ik maar voor lief dat ik zo ver moet door bladeren om bij me netwerk te komen.

De Dune Komt dan beneden te staan (bedraad) waar ik dan mijn bluray iso,s af ken spelen.

Ik ga vanavond mijn Dune hier bestellen http://www.my-media-center.nl/dune-smart-p-150.html
vanwege dat het bij mij om de hoek is !

Ik zal deze topic maar vanavond goed lezen hoe ik die mooie Yadis erop krijg.
En dan zal ik komende week mijn bevindingen hier plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
De Dune zojuist binnen gekregen en wat een verademing zeg vergeleken bij die Playon HD Mini 2 rotzooi :) Ben echt blij dat ik die snel weer terug heb gebracht.

Maar heb nu dus de Dune Smart D1 en die is inderdaad een stuk duurder (239 vs 99 euro) maar is zijn geld meer dan waard. Stevige metalen behuizing (enkel een plastic frontje maar ook dat voelt degelijk aan) en de player zelf werkt in principe gewoon al out of the box. Heb zelf wel gelijk een 4GB USB stick als system storage erin gestopt en de firmware geupdate naar de nieuwste versie omdat dat toch wel aan te raden is als ik dit topic lees.

Nu even kijken of ik iets van een movie wall erin kan krijgen, moet vast lukken met behulp van dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

weet iemand hoe ik de yadis icon meteen op de eerste pagina van dune krijg en niet in favorieten? En kan ik de icon van Yadis veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23
Zhadum schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:05:
weet iemand hoe ik de yadis icon meteen op de eerste pagina van dune krijg en niet in favorieten? En kan ik de icon van Yadis veranderen?
Het icoon kun je gewoon veranderen, dat is namelijk een plaatje in de root vanwaar die naar linkt.
Volgens mij is het icoontje wel in het formaat van de dune (hoe heten die bestanden ook alweer) en niet in jpg etc. Aan de andere kant kun je in je yaDIS map op je pc dit bestand vervangen door een nieuwe. Let wel op dat bij updates niet die map weer overschreven wordt.
Het gaat dan bij yaDIS om die map waar ook het xml bestand en alle andere plaatjes staan.

Hoe je dat icoon van je favorieten op je eerste pagina krijgt weet ik niet. Het enige wat mogelijk is, is om de eigenschappen van je begin scherm aan te passen waardoor alle iconen op de voorpagina komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
weet iemand hoe ik de yadis icon meteen op de eerste pagina van dune krijg en niet in favorieten?
De tabbladen volledig uitschakelen. Of YaDIS in de root van een USB-stick / SD-kaart zetten, opslagmedia verschijnen vanzelf in je hoofdscherm. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Laatst online: 19:10

3style

...

En kan ik de icon van Yadis veranderen?
ff zoeken in dit topic: ;)
3style schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:57:
[...]

Toevallig gisteren ook mee bezig geweest. :)

Je moet de twee iconen in de "image" map (geloof ik) van de yaDIS installatie directory vervangen. De pixel grootte is 180x180, groter kan ook. Als je vervolgens een nieuwe process doet vanuit de yaDIS applicatie worden de iconen meegestuurd naar je Dune speler. Ik heb hiervoor wel weer een nieuwe map aangemaakt in de Dune exporer (_yaDIS). Maar het zou wellicht ook moeten werken met een bestaande folder.
Let trouwens wel op dat je soms nog even een refresh moet doen in de Dune explorer voor het weergeven van de wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athome schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:25:
@Jordane

Mede8er:
+ Niet te duur
+ Videowall schijnt goed te werken.
+ Speel vrijwel alle formaten af.
+ Speelt Blu-Ray ISO

- Reatek chip, dus problemen met streamen van 1080P materiaal (ook bedraad)
- DTS-MA en True-HD zal zeker niet probleemloos zijn.
- Kan niet met menustructuur van Blu-Ray overweg.
- Interface is spartaans (vergeleken met duurdere spelers)

PCH en Dune:
+ Speelt vrijwel alles
+ Kan overweg met Blu-Ray menu's
+ Sommige versies kunnen fysieke schijven afspelen
+ Kan overweg met DTS-MA en Dolby True-HD
+ Geen streamingproblemen (mits bedraad aangesloten)
+ Fraaie Gui
+ Ondersteuning voor software als Yamj, Yadis, MCIM en Zapitti voor de interface
+ Apps voor PCH. Dune kent dit niet. Dit kan een voor- maar ook een nadeel zijn.
+ Geen problemen met NFS en SMB

- Duur t.o.v. Mede8er maar niet te duur
- Groot van formaat
- Geen Full Frame 3D ondersteuning

Voor veel mensen is het verademing na de overstap van AC-Ryan naar Dune. De overstap van Mede8er naar Dune zal vergelijkbaar zijn.

Persoonlijke mening:
Ik vind de Dune er fraaier uitzien dan de PCH. Tevens het ik het gevoel dat het gemis aan allerlei apps er voor zorgt dat de Dune gewoonweg een stabieler apparaat is dan de PCH
Ik heb een Dune Base met 3,5" HDD. Dit betekent dat de fan altijd draait. Ik heb de speler in een kastje staan en hoor deze nooit. Mijn Humax Ziggo PVR maakt meer herrie (en deze is ook al vrij stil)

Het volgende is een uitspraak van Wifimedia. Ik kan dit niet bevestigen nog ontkennen.
De algehele navigatie door het apparaat gaat soepeler bij de Dune dan bij de PCH.

@Perenor:
Ik heb geen ervaring met fysieke schijven omdat de Dune Base dit niet kan. Om eerlijk te zijn, zit ik helemaal niet meer te wachten op fysieke schijven. Ik heb al mijn schijven geript en op HDD gezet. Ik vind dit veel prettiger werken. Bij de films heb ik alles behalve de film en de broodnodige audio en subs er uit gehaald. Dus alleen kijken wat ik zien wil.

Ik kan alleen mijn bevindingen geven over de Dune icm met een SMB Lan verbinding.
Je kunt met de Dune speler een leestest doen op bestanden. Hiermee kun je testen of het netwerk een bottleneck is bij het streamen. Van tijd tot tijd doe ik wel eens leestest en zit vrijwel altijd tussen de 10 en 12 MB/s, dit is dus het maximale wat een 100 mbit Lan verbinding kan verwerken. Ik kom eigenlijk nooit onder de 8 MB/s.

NFS heb ik nooit getest omdat ik geen NAS heb. Op papier zou NFS eigenlijk nog beter moeten werken. omdat het OS van zowel de speler als de NAS op Linux gebaseerd is,
Super bedankt voor de moeite. Zit nog steeds wel te twijfelen tussen de Dune Max en de D1 met eventueel de andere component met Blurayspeler later erbij. Als ik de berichten lees zal een D1 makkelijker zijn voor de upgrade van chipset die er aan zit te komen. Aan de andere kant lijkt alles in één apparaat toch praktischer en degelijker. Ik neem aan dat er geen echte verschillen zijn tussen de max en de Smart blu ray spelers? Veel dank in ieder geval, maakt mijn keuze een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:08
Ik zou me niet te druk maken om chip upgrades, ik vermoed dat het in de praktijk te duur is.
Bij laptops/desktops vervang je in de praktijk ook niet alleen de CPU.
Ga je voor bijvoorbeeld 120 euro een processor vervangen, terwijl je voor 100 euro meer een nieuwe mediaspeler hebt en de oude naar de slaapkamer kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De inhoud van de spelers verschil tussen de MAX en de Smart wel wat maar het mainboard (wat dus het werk doet) is gelijk qua opbouw. Kleine detail verschillen zullen er zijn uiteraard maar voor jou als gebruiker werken de spelers identiek.
Volgens mij moet je de Max gewoon zien als de opvolger van de Prime. Het grootste nadeel van de Prime was ontbreken van een makkelijke manier om een HDD in te bouwen. De MAX heeft deze wel.
De Smart is volgens mij de markt gezet om een compacte en goedkopere speler te kunnen zetten en daardoor een soort van tegenhanger van de A-200/210 van PCH te hebben, zonder in te boeten aan het typische Dune gevoel.

Ik ben het met Drobanir eens dat de keuze baseren op een mogelijke ombouw nog wel eens tegen kan vallen. Daarnaast blijkt de nieuwe chip (8646) ook nog niet eens een groot verschil te maken. De chip is sneller, dus dingen als flash zal waarschijnlijk beter gaan. Interface zou daardoor fraaier kunnen worden. Programma's als Yadis krijgen wellicht de mogelijkheid om een wat dynamischer interface te maken voor de Dune. Maar verwacht geen support voor grote hoeveelheid nieuwe formaten of Full Frame 3D.

Het blijft uiteraard koffiedik kijken wat de nieuwe chips (eigen de spelers) allemaal gaan brengen. Maar de keuze maken omdat deze upgradeable is, zou ik niet doen. Je moet de speler nu interessant vinden (of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23
Ik vind de nieuwere spelers jammer genoeg weer een meer niet DVD/BD player uiterlijk krijgen.
De MAX en de DUO kunnen er dan nog wel mee door, maar ben blij dat ik wat betreft het uiterlijk een Dune 3.0 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Laatst online: 07-09 23:01
Ik heb een D1 en BE, ik kijk cinemascope (21x9) middels een speciale lens voor mijn projector.
ik heb hierdoor een vertical stretch mode nodig.
De optie werkt goed als ik content afspeel vanaf de hdd in de D1, zoom button werkt.
Ik moet bij een BR map wel eerst kunnen bladeren en dan de losse file selecteren, anders werkt de zoom button dus niet.
Met BR iso's kan ik dit niet, ik moet ze als map uitpakken.
Als ik via de BE een br disk wil kijken, kan ik hier niet in bladeren en ook niet de zoom functie gebruiken.

Ik heb dus nodig de optie om te kunnen bladeren in een BR-disk (en Br iso)
Of de zoom button moet werken als ik van de BE optical disk afspeel. (en BR iso)

Dit werkt niet met de huidige firmware, of zie ik wat over het hoofd (Auto play heb ik uit gezet)????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 11:57

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Hallo,

Ik krijg vanmiddag mijn Dune HD B1. Nu lees ik hier dat het verstandig is om een usb stick aan te sluiten voor shortcuts, videowall etc. Klopt dit en zo ja, wat is de aangeraden grootte voor de usb stick ?Ik heb natuurlijk nog wel wat stickjes liggen, maar das hooguit 2GB.

Zijn er verder nog dingen die ik na het unboxen direct moet doen ? Firmware upgrade, instellingen voor NFS aanzetten (volgens startpost aangezien de dune wordt aangesloten op mn nas). De Yadis handleidingen heb ik overigens al doorgenomen, hoop dat dat een beetje vlot gaat straks.

Dank.

Dank.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
2GB is voldoende. Voor de rest zou ik de firmware inderdaad gelijk even upgraden, dan kan gewoon via het menu wanneer de USB stick is aangesloten. Wat betreft NFS kan dat inderdaad maar je kunt de Dune ook via SMB verbinding laten zoeken met de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Meer informatie over system storage: http://dune-hd.com/firmware/usb_flash_drive/
Ik heb dat ook meteen even aan de FAQ in de startpost toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreO
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 20:29
Ik heb een Dune B1 gekocht en heb ook gelijk contact gehad via SMB met mijn netwerk PC, vervolgens heb ik de schijven in het hoofdmenu gezet met ik dacht favorieten en daarna heb ik ze gewist omdat ik een andere opzet wilde. Maar nu kan ik doen wat ik wil, ik zie mijn netwerknaam wel, maar geen enkele schijf te bekennen, terwijl mijn Mini1 ze nog wel allemaal heeft en ook keurig afspeelt. Ik heb de SD kaart eruit gehaald, firmware gedown- en geupgrade, fabrieksinstellingen, maar het netwerk ziet hij wel, maar geen schijven. Ik snap er helemaal niets meer van, dus vandaar deze noodkreet, wie weet wat er aan de hand is en kan ik de Dune ergens resetten of iets dergelijks. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Nou mooi dingetje hoor die Dune HD Smart B1. Gister mooi mee zitten spelen. Yadis werkt ook goed. Echter heb ik alle Yadis bestanden op men Nas staan. Die wil ik graag op mn usb stick zetten van 16gb die ik achter in de Dune HD heb zitten. Iemand weet hoe je dat voor elkaar krijgt ? En als ik die usb stick wil partitioneren, kan ik gewoon in Windows bv 2 partities maken ? Eentje van 4gb voor system storage en eentje van 12 voor Yadis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laat de Dune het Partioneren doen. En vervolgens in Yadis een andere exportmap kiezen en vervolgens wegschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Athome schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:33:
Laat de Dune het Partioneren doen. En vervolgens in Yadis een andere exportmap kiezen en vervolgens wegschrijven.
Hmm oke, kun je iets duidelijker zijn :) ? Ik heb de Dune opgestart met usb drive erin. Firmware update gedaan en ik kreeg de melding om System Storage aan te maken. Dat heb ik laten doen. Ga ik kijken naar de inhoud van system storage, dan is die leeg. Ook kan ik op zowel mn pc als op de dune geen andere partitie zien. Op mn pc zie ik de dune wel in mn netwerkomgeving staan, maar geen shares, folders etc etc.

De Yadis export map is toch: Dune Interface location in het Setup menuutje van YaDIS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een pas klare oplossing om live streams op de Smart D1 te krijgen zoals bv YouTube, 101tv. 3voor12 of andere digitiale tv kanalen die je via internet kunt bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@MRELynx: hoe groot is de system storage? Dat er nog weinig of niets in gebruik is wil ik geloven, maar wat is de max grootte? 2GB is in principe voldoende, de rest kun je voor andere zaken gebruiken, bijvoorbeeld de yaDIS interface. Hoe je vanuit de Dune de usb moet partitioneren kan ik je helaas niet vertellen.

@Technoboy60: volgens mij heeft niemand dat nog goed voor elkaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Laatst online: 28-09-2021
Ik heb dan wel een Dune lite, maar aangezien de software nagenoeg gelijk is, toch een vraagje.

Ik heb o.a. music folders aangemaak met subfolders en daar via Dune Explorer art covers toegevoegd.
Nu hebben die subfolders (de covers een benaming die onder de cover staat. Hoe krijg ik die benaming onzichtbaar, maar nog wel goed zichtbaar op het netwerk (laptop)?

Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Drobanir,

Als ik kijk bij: Instellingen>Diversen>Systeemopslag
dan staat er: 288mb gebruikt van 16GB

Zou dit voornamelij de YaDIS data zijn ? Verder heb ik net ook geprobeerd om de screenshot functie aan te zetten. Het aanzetten lukt wel, maar als ik een screenshot maak, dan krijg ik de melding: Fout bij oplsaan screenshot.

Dus net alsof hij geen opslag medium kan vinden. Kan ook zijn dat ik alleen leesrechten heb gegeven voor de Dune op mn Qnap Nas en dat hij weg wil schrijven op mn nas, maar dat vind ik raar omdat de Dune nu 16GB aan eigen opslag ruimte heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
MRELynx schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:09:
Zou dit voornamelij de YaDIS data zijn ?
Nee, YaDIS kun je niet op de system storage opslaan.
Dus net alsof hij geen opslag medium kan vinden. Kan ook zijn dat ik alleen leesrechten heb gegeven voor de Dune op mn Qnap Nas en dat hij weg wil schrijven op mn nas, maar dat vind ik raar omdat de Dune nu 16GB aan eigen opslag ruimte heeft.
System storage wordt alleen gebruikt voor blu-ray local storage, snelkoppelingen en cache enzo. Niet voor screenshots.

Als je die USB-stick nog voor andere dingen wilt gebruiken, zul je dus inderdaad partities moeten aanmaken. Ik heb geen idee hoe je dit op de Dune zelf zou moeten doen, misschien werkt dune_service_make_system_storage_on_hdd_partition.dsf ?
• Reformats am empty HDD to two partitions, and initializes System Storage on one of these partitions, w/o reinstalling the firmware.
• NOTE: Using this service on 1.0/2.0 models will correctly initialize System Storage, but will not install Extra Applications; Extra Applications can be installed later by updating/reinstalling the firmware.
• NOTE: The HDD intended to be reformatted by this service must be empty and must contain just single partition or no partitions at all (and this HDD must be the only such a HDD attached to the player). If it is not empty or contains several partitions, reformat it first (e.g. using the player built-in format function: choose HDD in the main menu, press INFO RC button, choose "Format Disk").
• NOTE: This service reformats the HDD to two partitions (one using 2GB and second using the rest of HDD), and initializes the first 2GB partition as System Storage. The second partition is NOT formatted by this service; if you want to format it (and you probably do), you can format it e.g. using the player built-in format function: choose the HDD in the main menu, press INFO RC button, choose "Format Partition").
Ik heb de partities op mijn computer aangemaakt, één van 2GB en één van 14GB. Vervolgens de 14GB-partitie via de Dune als ext2 geformatteerd en gevuld zodat de 2GB partitie de enige "lege" zou zijn en daarna de System Storage geïnitialiseerd. Die pakt dan vanzelf de enige lege partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Klinkt inderdaad alsof de hele stick is gebruikt voor system storage. Als de dsf die Xander aanraad niet werkt zou ik hem op de pc partitioneren in 2GB en dan de rest. De 2GB partitie dan op de Dune als system storage formatteren en de andere partitie als gewone opslag. Die kan dan vervolgsns voor de interface van yaDIS worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ok heren bedankt voor het meedenken. Het is gelukt. Ik heb mn 16GB usb flash drive op mn pc ingedeeld in met 2 EXT2 partities van resp. 2 en 14GB. Daarna in de Dune geprikt en opgestart. Bij Bronnen kwamen er toen 2 usb sticks te staan. De eerste heb ik dmv de Dune zelf geformatteerd. Dan moet je dus bij Bronnen de eerste USB disk selecteren en dan op de info knop drukken. Je krijgt dan een menuutje met een paar opties zoals Format Drive, Format Partition etc. Daarna de System Storage geinitialiseerd en daarna werd er nog maar 1 usb drive weergegeven. Ook die geformateerd en daarna in YaDIS de instellingen zo gezet dat de Yadis bestanden naar usb disk werden geschreven. Het werkt nu allemaal prima en kan nu ook gebruik maken van internet radio. Daarvoor moet je een mapje InetRadio_Config downloaden en in de root van je usb disk zetten.

Volgende vraag: Ik heb een aai converter gedownload om jpg bestanden om te zetten naar aai bestanden. Bij internet radio kun je dus nieuwe zenders toevoegen en deze een icoontje geven. Nou heb ik met die aaiconverter een aai icoontje gemaakt, maar die wordt niet weergegeven. Wellicht dat ik iets niet helemaal goed doe.

Thnks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Om icoontjes weer te geven moet je een dune_folder.txt bestand gebruiken. Dit bestand met de juiste instellingen erin, vertelt de Dune hoe de map moet worden weergegeven. Meer daarover vind je in de openingspost.

En lees dus ook Dune Internet Radio waar je ook sample files kunt vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Dank, die had ik al doorgelezen. http://dune-hd.com/firmware/misc/ heb ik doorgelezen en daar staat een linkje naar een jpg 2 aai converter die wel werkt. Icoontjes worden netjes weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:47
Online firmware upgrade gaat tergend langzaam.... ook mogelijk te updaten met USB-stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@MRELynx: je kunt bmp, jpg, gif en aai gebruiken. Maar je moet in de dune_folder.txt wel aangeven wat de naam van de afbeelding is. Kijk ook hier.

@ivo-nl: ja, je kunt de firmware ook los downloaden. Pak de zip uit in de root van een usb stick en het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

akimosan schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 08:40:
Om icoontjes weer te geven moet je een dune_folder.txt bestand gebruiken. Dit bestand met de juiste instellingen erin, vertelt de Dune hoe de map moet worden weergegeven. Meer daarover vind je in de openingspost.

En lees dus ook Dune Internet Radio waar je ook sample files kunt vinden
Thanks, dit heb ik ook gedaan maar zo te zien wekt het alleen op dune HD zelf en niet via netwerk (ik heb dus in een map van mijn pc, dune folder.txt aangemaakt, inclusief aai bestand) maar dat werkt weer niet. Tenzij iemand een oplossing voor het heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRELynx schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 08:42:
Dank, die had ik al doorgelezen. http://dune-hd.com/firmware/misc/ heb ik doorgelezen en daar staat een linkje naar een jpg 2 aai converter die wel werkt. Icoontjes worden netjes weergegeven.
Misschien niet helemaal relevant, maar wel erg handig voor luie mensen zoals ik... 8)

Begin met lezen op MPC in dit tipic.

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=22058

Wil je niet alles lezen ga dan naar:

http://www.mpcclub.com/fo...php?p=198491&postcount=45

Die lijst heb ik op de HDD van mijn Max gezet. De lijst is erg groot, veel zenders en met alle aai's etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Zhadum schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:21:
[...]

Thanks, dit heb ik ook gedaan maar zo te zien wekt het alleen op dune HD zelf en niet via netwerk (ik heb dus in een map van mijn pc, dune folder.txt aangemaakt, inclusief aai bestand) maar dat werkt weer niet. Tenzij iemand een oplossing voor het heeft.
dune_folder.txt, niet dune folder.txt.

Die settings zouden ook over het netwerk moeten werken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Xander schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:46:
[...]

dune_folder.txt, niet dune folder.txt.

Die settings zouden ook over het netwerk moeten werken hoor.
folder naam heb ik correct overgenomen, helaas is dat niet de probleem. Ik heb de map op dune's HD gezet en daar vertoont wel de juiste icoon foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Drobanir schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:21:
@MRELynx: je kunt bmp, jpg, gif en aai gebruiken. Maar je moet in de dune_folder.txt wel aangeven wat de naam van de afbeelding is. Kijk ook hier.

@ivo-nl: ja, je kunt de firmware ook los downloaden. Pak de zip uit in de root van een usb stick en het zou moeten werken.
Hi,

Bedankt. Wist niet dat je ook de normale formaten kon gebruiken zoals .jpg .bmp etc. Scheelt weer converteren.

@Heppieboedah: Bedankt voor die lijst. Heb ze gedownload en ga ze vanavond op mn Dune zetten. Linkje mag best in de start post. Uiteraard wel een bedankje op MCP achtergelaten voor diegene die de moeite heeft genomen om alle radio stations op te zoeken en er icoontjes bij te maken. _/-\o_

Weet iemand hoe je de screenshot functie aan de praat krijgt ? Gaat dit ook werken als je geen HDD in je Dune hebt zitten maar een USB Flash drive met genoeg ruimte ? Heb op de normale partitie (dus niet de system storage partitie) een mapje met de naam screenshots aangemaakt. Maar als ik op de Eject knop druk dan werkt het nog steeds niet. Geldt de screenshot functie alleen voor Dune's met een HDD of ook voor Dune's met een usb flash drive ?

Enne het komt misschien over alsof ik zelf geen onderzoek heb gedaan omdat ik vrij veel vraag momenteel, maar heb de afgelopen week bijna de hele thread doorgenomen en het halve MCP forum. Maar er is zoveel informatie en zoveel pagina's te lezen dat het een beetje veel data is om te verwerken intern 8) Vind het eigenlijk veel leuker om zelf te klooien, ook met die radio stations en die icoontjes, maar na veel gegoogle kom je er nog niet altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ik maak mijn screenshots altijd op een usb stick, dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb die wel ext3 geformatteerd, ik weet niet of dat iets uitmaakt. De map screenshots wordt automatisch aangemaakt als die niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Drobanir schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 09:53:
Dit werkt inderdaad alleen met bepaalde type ondertiteling. Ik weet niet precies welke wel en niet werken, maar daar kom je snel genoeg achter.

Regio vrij maken kan als volgt:
  • download de dune_service_region_switch
  • pak hem uit op een usb stick, selecteer het bestand en druk op enter
  • na een tijdje zie je "Success" op het scherm
  • je kunt nu op het hoofdscherm 4x op "mute" drukken en dan vervolgens 1, 2 of 3 voor blu-ray regio's A, B of C.
  • voor dvd's hoef je niets te doen, hij speelt nu alle regio's zonder problemen af
Bovenstaande uiteraard geheel op eigen risico. Ik heb dvd's uit verschillende regio's en die spelen prima af. Ik heb het niet met blu-ray's geprobeerd, want ik heb er geen. Wel zie ik een melding dat de regio gewijzigd is.
ik heb dit op de laatste firmware (dune d1) uitgevoerd, helaas krijg ik error melding. Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekerdt
  • Laatst online: 18-01 19:04
Sinds de nieuwe firmware versie is mijn Dune HD MAX niet meer in staat om een torrentje binnen te trekken. Waar 'vroeger' het verwijderen van de .btpd folder nog wel eens hielp; maakt het nu geen verschil meer. De Torrent client zet alle torrents (varierend van 2 tot 10GB) na enige minuten op 'error'. Ook een 'downgrade' naar de vorige stable firmware versie maakt geen verschil. Iemand enig idee hoe dit is op te lossen?

Las ergens op een ander forum dat torrent client 'Transmission' geschikt was gemaakt voor de Dune. Iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Laatst online: 28-09-2021
erreen schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 22:31:
Ik heb dan wel een Dune lite, maar aangezien de software nagenoeg gelijk is, toch een vraagje.

Ik heb o.a. music folders aangemaak met subfolders en daar via Dune Explorer art covers toegevoegd.
Nu hebben die subfolders (de covers een benaming die onder de cover staat. Hoe krijg ik die benaming onzichtbaar, maar nog wel goed zichtbaar op het netwerk (laptop)?

Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel
Iemand voor mij een verlossend antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:47
1. Is er ook al een NZB-client voor de Dune beschikbaar?

2. Voor filmcovers gebruik ik DuneX (Mac OSX), is er een dergelijk programma wat werkt op de Mac voor CD-covers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 15:38

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Ben sinds gisteren aan het spelen met de Dune Smart D1 maar ik moet zeggen dat het mij tot nu toe tegenvalt. Qua gebruiksvriendelijkheid scoort hij niet hoog. Ik heb geen ervaring met andere players maar je moet vrij veel regelen en instellen om alles werkende te krijgen, en dan nog werkt veel niet.

Enkele zaken waar ik nu al tegenaan loop:

- trage transfersnelheden met kopieren vanaf OSX
- Stotterend beeld bij Video_TS folders
- read error bij upgrade firmware (online)
- onduidelijke gebruiksaanwijzing (heel sumier, ook de online versie)
- Beeld klopt niet (bereik beeld is buiten het beeld op TV, 42VT10 plasma Panasonic)
- Streamen MKV werkt niet (gaat schokkerig, vanaf een Macbook Air met Gigabit op Time Capsule)
- onduidelijk wat systeemgeheugen betreft

Wat ik mis is een duidelijke gebruiksaanwijzing of tutorial vanuit Dune. Nu moet ik alles zoeken via Google en via verschillende fora bij elkaar zoeken.

Als iemand nog suggesties heeft voor reading material of mijn problemen hoor ik het graag. Helaas had ik alles wat simpeler voorgesteld (ben misschien teveel Apple gewend de laatste jaren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadercoder
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-05 08:32
Mooi stukje werk hier met duidelijke info. Top gedaan.

Omdat er steeds meer mensen via tweakers mijn programma zoeken heb ik maar even een account aangemaakt (Had ik al jaren eerder moeten doen). Wellicht dat er ook nog een draadje gaat komen met MCIM info.

Even ter info, MCIM versie 1.04 is inmiddels uit. :)

Groeten en Exit > Loadercoder.

[ Voor 5% gewijzigd door Loadercoder op 09-07-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Bigg Balls schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 14:09:
Ben sinds gisteren aan het spelen met de Dune Smart D1 maar ik moet zeggen dat het mij tot nu toe tegenvalt. Qua gebruiksvriendelijkheid scoort hij niet hoog. Ik heb geen ervaring met andere players maar je moet vrij veel regelen en instellen om alles werkende te krijgen, en dan nog werkt veel niet.

Enkele zaken waar ik nu al tegenaan loop:

- trage transfersnelheden met kopieren vanaf OSX
- Stotterend beeld bij Video_TS folders
- read error bij upgrade firmware (online)
- onduidelijke gebruiksaanwijzing (heel sumier, ook de online versie)
- Beeld klopt niet (bereik beeld is buiten het beeld op TV, 42VT10 plasma Panasonic)
- Streamen MKV werkt niet (gaat schokkerig, vanaf een Macbook Air met Gigabit op Time Capsule)
- onduidelijk wat systeemgeheugen betreft

Wat ik mis is een duidelijke gebruiksaanwijzing of tutorial vanuit Dune. Nu moet ik alles zoeken via Google en via verschillende fora bij elkaar zoeken.

Als iemand nog suggesties heeft voor reading material of mijn problemen hoor ik het graag. Helaas had ik alles wat simpeler voorgesteld (ben misschien teveel Apple gewend de laatste jaren).
Waarschijnlijk heb je de refresh rate niet goed staan. Deze moet je op 40/50/60hz zetten bij instellingen onder system, en dan display. Dat verhelpt je stotterende weergave, ik had dat namelijk in het begin ook. Der rest van je problemen ken ik niet.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

ChiLLer bedankt.

Ik las ergens ook iets over deze problemen met video-ts folders. Heb nu net een ISO gemaakt maar dat helpt ook niet.

De 60hz met 1080p werkt wel gelukkig maar baal wel dat de automatische mode hem niet pakt. Ik wil namelijk het liefst mijn HD/Blu-ray materiaal met 24p kijken.

De volgende punten zijn nu opgelost:

- USB stick intern werkt (volgens mij)
- Streamen vanaf Mac werkt (helaas nog niet snel genoeg voor HD, ondanks utp kabels)
- Firmware upgrade is gelukt (vanaf HD, niet met de online functie van de speler)

Zaken waar ik nog mee aan het stoeien ben:

- DuneX
- Snelheid kopiëren naar schijf (gaat nu met 11 mb/sec) zou sneller moeten kunnen met gigabit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

na uitstellen en uitstellen nu eindelijke een Dune in bezit.
Heb de goedkoopste, de H1, maar doet het prima.

Heerlijk bluray iso's vanaf mn 2008 server streamen.

Wat ik wel jammer vind is de scraper van Yadis, die gaat maar 1 nivo diep :( veel rename werk enz.
XBMC doet dat een stukje beter

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Bigg Balls schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 16:44:
ChiLLer bedankt.

Ik las ergens ook iets over deze problemen met video-ts folders. Heb nu net een ISO gemaakt maar dat helpt ook niet.

De 60hz met 1080p werkt wel gelukkig maar baal wel dat de automatische mode hem niet pakt. Ik wil namelijk het liefst mijn HD/Blu-ray materiaal met 24p kijken.
[..]
- Snelheid kopiëren naar schijf (gaat nu met 11 mb/sec) zou sneller moeten kunnen met gigabit toch?
De setting moet zijn: 24/50/60hz dan switched hij automatisch om naar de juist verversingsfrequentie.

Gigabit zit er niet op, het is 100mbit dus 11mb zal ongeveer de max zijn. Op diverse fora staat dat er een experimentele gigabit functie is maar die heb ik nooit ergens kunnen vinden.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:09
ChiLLeR schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 18:12:
[...]
Gigabit zit er niet op, het is 100mbit dus 11mb zal ongeveer de max zijn. Op diverse fora staat dat er een experimentele gigabit functie is maar die heb ik nooit ergens kunnen vinden.
Setup > Miscellaneous > System > Experimental 1GB Ethernet Support.

Daarkun je hem aan/uit zetten.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mebberink
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-10-2023
Ik heb een beetje vreemd probleem met de Dune HD Max. Vanaf de speler haal ik een snelheid van ongeveer 500 Kb/s (schrijftest en bij het kopieren van bestanden) naar mijn computer (Windows 7) , maar als ik vanaf deze computer bestanden kopieer naar de speler, dan haal ik snelheid rond de 9 MB/s. Ik heb ernaast nog een andere W7 computer staan. Daar haal ik zowel vanaf de speler als naar de speler snelheden van 6 - 9 MB/s. Ik heb van alles geprobeerd, maar heb geen flauw idee wat het zou kunnen zijn. Ik zie op het eerste gezicht ook geen bottlenecks in de resourcemonitor. Heeft iemand enig idee waar ik het in zou kunnen zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekerdt
  • Laatst online: 18-01 19:04
ivo-nl schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 11:28:
1. Is er ook al een NZB-client voor de Dune beschikbaar?

2. Voor filmcovers gebruik ik DuneX (Mac OSX), is er een dergelijk programma wat werkt op de Mac voor CD-covers?
Nee er is bij mij weten nog geen NZB-client maar wel een alternatieve torrent client. Meer info hier: http://translate.google.c...une-linux-term-utils-v0-4

Is er ook een scraper beschikbaar die onder linux draait?

Edit:
Hier lijkt iemand het voor elkaar te hebben gekregen om een NZB client te starten: http://www.mpcclub.com/forum/archive/index.php/t-26492.html

[ Voor 11% gewijzigd door koekerdt op 09-07-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mebberink schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:01:
Ik heb een beetje vreemd probleem met de Dune HD Max. Vanaf de speler haal ik een snelheid van ongeveer 500 Kb/s (schrijftest en bij het kopieren van bestanden) naar mijn computer (Windows 7) , maar als ik vanaf deze computer bestanden kopieer naar de speler, dan haal ik snelheid rond de 9 MB/s. Ik heb ernaast nog een andere W7 computer staan. Daar haal ik zowel vanaf de speler als naar de speler snelheden van 6 - 9 MB/s. Ik heb van alles geprobeerd, maar heb geen flauw idee wat het zou kunnen zijn. Ik zie op het eerste gezicht ook geen bottlenecks in de resourcemonitor. Heeft iemand enig idee waar ik het in zou kunnen zoeken?
Als het bij de tweede pc wel goed gaat, dan is de conclusie snel getrokken. En veel meer dan 9-10MB/s ga je niet halen. Beperking van de chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

iemand een idee wat mijn probleem is met de dune en Yadis?

ik heb Yadis draaien op mn 2008 server waar oko de shares staan.
1 share yadis voor de yadis files zodat yadis gestart kan worden vanaf de dune.

Eerst had ik een foutmelding dat de url niet gevonden kon worden wanneer ik op Enter klikte.
Ik had gelezen dat dat met een _ in het padnaam te maken had in Yadis.

Ik had de _ dus verwijderd uit het pad naam (Dune_datapath)

Toen moest ik alles opnieuw scannen en processen.

Wat ik ook probeer, krijg telkens failed to open url.

Maar als ik nu op Enter klik bij een Film gebeurt er helemaal nada.

ik heb ook wel gelezen dat het op je usb stick moest staan als je connect naar shares?

Mijn setup:

Server 2008.

Share Movies
Shares 1080,720,480
Share Yadis

Yadis settings:

Workspace: C:\Program Files x86\......
Dune interface location: M:\Yadis (is ook een share)

1 Folder die ik heb toegevoegd:

Folder: M:\720
Dune path: storage_label://Movies/720

ik heb storage_label://Movies/720 ook al eens vervangen voor smb://10.0.0.6/Movies/720 of smb://10.0.0.6/720

niks werkt :(

[ Voor 49% gewijzigd door mindcre8r op 10-07-2011 11:29 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ken het probleem. Ik heb alle paden vervangen door absolute paden.

Share: \\MRE-NAS\Media
Pad naar Movies: \\MRE-NAS\Media\Movies
Absoluut pad is: \\MRE-NAS\mre\Media\Movies

Het absolute pad heb ik dus ingesteld als nfs://192.168.2.16/mre/Media/Movies

Ik werk met nfs ipv smb omdat de performance bij mij dan beter is. Zo werkt het bij mij iig wel goed.

In Yadis heb ik dus dit staan bij Movies:

Folder:
\\MRE-NAS\Media\Movies

Dune Path:

nfs://192.168.2.16:/mre/Media/Movies

Hoop dat je er wat aan hebt zo.

Edit: Lees nu dat je bij Dune Interface location een driveletter hebt staan. Is het niet beter om daar een UNC pad van te maken ?

[ Voor 11% gewijzigd door MRE-Inc op 10-07-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Ok,

zo werkt het dus blijkbaar.

Je stopt een USB stick in de dune. (in mijn geval een 8GB met 1 partition 4GB)
ik weet nog ff niet hoe ik 2 partities kan aanmaken, want wil ook een systemstorage maken.

Maak een netwerk mapping op je Windows station Z: naar \\IPVANDEDUNE\usbshare (usb share verschilt) invoeren van \\10.0.0.x\ toont de share wanneer je dit onder uitvoeren/Run intikt.

Start Yadis.

Verander de Dune interface locatie naar Z:\
Open een map met je films.
verander het dune path in : smb://Administrator:Password@10.0.0.x/SHARENAAM

en dan werkt het allemaal wel.

nu nog ff kijken hoe ik 2 partities aanmaak op mn usb stick.

--edit-- partities gemaakt met BOOTICE, makkelijk tootlje.

[ Voor 129% gewijzigd door mindcre8r op 10-07-2011 12:47 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

ChiLLeR schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 18:12:
[...]
De setting moet zijn: 24/50/60hz dan switched hij automatisch om naar de juist verversingsfrequentie.

Thanks, ga nu verder stoeien. Heb de setting veranderd en de andere op 1080p, 60hz staan. (die kan niet automatisch ivm 24/50/60hz helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt 2 regels voor de framerate.

De ene regel zet je op de 1080/60
En de andere regel zet je op Auto (24/50/60) op deze manier worden (bij mij althans) de films in hun juiste framerate weergegeven.
Pagina: 1 ... 28 ... 72 Laatste