PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Is er ook zoiets voor de Mac heb wat programma's gedownload maar geen van alle werkt3style schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:20:
[...]
In zou kiezen voor het native formaat van Dune zelf (ETX2/EXT3). Dit doet de Dune voor je (ETX2). Vervolgens mount je de schijf in Windows met deze tool: http://www.ext2fsd.com/?page_id=2
Ik hang de schijf vervolgens direct middels een sata kabel aan de sata poort van mijn pc.
En rechtstreeks herkent die het niet.
Verwijderd
Gewoon de schijf door je computer laten formatteren, de Dune leest ook NTFS het heeft geen enkel negatief effect en is veel makkelijker met kopiëren van A naar BSlash500 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:20:
[...]
Is er ook zoiets voor de Mac heb wat programma's gedownload maar geen van alle werkt
En rechtstreeks herkent die het niet.
In principe is natuurlijk de Dune HD Qwerty bij uitstek het draadloze mini toetsenbord:

Maar helaas vind de Nederlandse Dune importeur, IBDL BV, het nodig om de dealers veel te hoge verkoopprijzen op te leggen voor de Dune accesoires. Zo heeft de Dune HD Qwerty volgens de website van de fabrikant HDI een adviesprijs van € 64,99 in Europa, maar vindt IBDL het nodig om de prijs in Nederland op te drijven tot € 79,95 die voor ik kan nagaan ook minimaal door alle Dune resellers hier berekend wordt.
Daarom maar eens een zoektocht naar goed werkende alternatieven, of heeft iemand een webwinkel weten te vinden die de Dune HD Qwerty hier in Nederland levert voor een normale prijs?
Op m'n iPhone heb ik de dune app draaien. Ideaal.
Maar die afstandbediening die jij laat zien is wel heel erg duur
- Drobanir
- Registratie: September 2000
- Laatst online: 18-09 15:39
:strip_icc():strip_exif()/u/12330/dnangel_70.jpg?f=community)
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).
Alle knoppen die ik standaard mis op een 525 heb ik ingesteld op mijn display, de 4 opties die je ziet op de ab.
Work's like a charm
bij sommige films heb ik last dat het geluid niet gelijk loopt met de film, nu ook op een bluray film van Indiana Jones, is hier simpel wat aan te doen?
Ik heb een Dune D1 en de films staan op een QNAP TS-110 NAS, bekabeld aan elkaar verbonden.....hopelijk hebben jullie wat (gemakkelijke) tips voor deze leek, alvast bedankt
Ik ben niet echt op zoek naar een vervanging voor de standaard bijgeleverde Dune HD Smart afstandsbediening, maar meer op zoek naar een draadloos Qwerty toetsenbord als aanvulling. Als zo'n toetsenbord ook direct de standaard afstandsbediening kan vervangen zoals de Dune HD Qwerty is dat mooi meegenomen, maar het is geen eis. Er zijn diverse van dit soort kleine afstandsbediening-achtige draadloze toetsenbordjes te koop voor o.a. HTPC's zoals bijvoorbeeld de KeySonic toetsenbordjes, maar het is mij niet bekend in hoeverre die ook (deels/volledig?) te gebruiken zijn in combinatie met de Dune HD Smart vanwege mogelijke driver issues.polo306 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:35:
Ik heb een harmony 525 en ben nog elke dag bezig om de beste configuratie in te stellen.

Vandaar mijn oproep om te zien er misschien personen zijn die ervaring hebben met dergelijke toetsenbordjes.
Natuurlijk een prima alternatief voor de iPhone bezitters, maar ik behoor niet tot die categorie.Op m'n iPhone heb ik de dune app draaien. Ideaal.
Inderdaad. Die Europese adviesprijs van € 64,99 van HDI is al niet goedkoop te noemen en dan verhoogt de Nederlandse importeur IBDL de verkoopprijs nog eens met zo'n vijftien euro tot € 79,95.Maar die afstandbediening die jij laat zien is wel heel erg duur
[ Voor 17% gewijzigd door ArChie op 18-06-2011 14:49 ]
Het doel is inderdaad om de webbrowser te gaan benutten.Drobanir schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:19:
Ik ben ook erg gelukkig met mijn Harmony en zou bovenstaande AB alleen overwegen als ik de webbrowser zou gebruiken. Surfen doe ik echter alleen op mijn pc.
Beiden hoef ik eigenlijk niet. Ik wil enkel vanaf me NAS streamen en hoef dus extra opties niet. Maar het lijkt erop dat als ik een Dune wil ik dus automatisch uit kom op een speler met mogelijkheid tot interne harde schijf / blu ray verhaal.
Kan iemand dit bevestigen en/of mij naar het type wijzen die deze opties niet heeft en enkel via netwerk kan streamen.
Verwijderd
Ja kan gewoon de Dune smart d1 kopen, streamen is hier mee geen probleem.Dirrukje schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:31:
Ik heb wat rond zitten kijken want de volgende player mag toch wel de Dune worden. Nu kan ik eigenlijk alleen Dune spelers vinden die zijn voorzien van de mogelijkheid om intern een harde schijf te plaatsen of met de mogelijkheid om blu ray schijven te lezen.
Beiden hoef ik eigenlijk niet. Ik wil enkel vanaf me NAS streamen en hoef dus extra opties niet. Maar het lijkt erop dat als ik een Dune wil ik dus automatisch uit kom op een speler met mogelijkheid tot interne harde schijf / blu ray verhaal.
Kan iemand dit bevestigen en/of mij naar het type wijzen die deze opties niet heeft en enkel via netwerk kan streamen.
Je hoeft er geen HD in te zetten, het mag.
- Drobanir
@Dirrukje: De harde schijf is inderdaad optioneel. Er is ook nog zoiets als de Dune HD Lite 53D, maar of die in NL te koop is weet ik niet. Hij heeft bovendien een andere processor als alle andere in dit topic beschreven Dune's, dus in hoe verre hij zich verhoud weet ik ook niet precies.
Heb precies hetzelfde probleem met Yadis... (nadat ik problemen had met Zappiti, pictures scrappen werkte niet goed meer , wil ik overstappen naar Yadis), ik heb dezelfde hardware/softare configuratie, alleen heb ik bij de "interface locatie " Z:\Video\_yaDISVerwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:46:
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen weet het echt niet meer. Heb al veel forums gelezen maar tot nu toe niet het goede antwoord gelezen. Het gaat om yadis en zappitti. Krijg het wel te zien op mijn scherm bij beide prog maar zodra ik een film aanklik verkeerde url
movie path:
Z:\Video\Movie / smb://192.168.1.2/DuneHDD_etc
alles werkt, alleen ik krijg geen film opgestart, omdat de files niet gevonden kunnen worden...
Ik ga toch maar weer terug naar Zappiti,
in C:\Program Files (x86)\HDLand\Zappiti\Languages
onderstaande regel vervangen door die er staat is de oplossing voor het scrap probleem:
<Value Id="Scraper" Movie="TMDB" TVShow="TheTVDB" TVShowPicture="TheTVDB" MoviePicture="TMDB" />
Vreemd genoeg zal ik geen verschil, maar mooi dat het werkt.thefox154 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:38:
Klopt marcus, werkt hier ook met deze aanpassing.
intussen zie ik wat ik ik fout doe bij Yadis, de link moet geen SMB zijn, omdat het een interne schijf is, stom maar echt duidelijk is het niet...
kan je misschien een soort van how-to maken voor dit geweldige nieuws! ik zit met al lang te wachten voor deze mogelijkheid op de Dune HD DuoMa®tin schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 17:05:
Sinds vorige week heb ik een smart D1, optware heb ik zonder al te veel problemen geinstalleerd gekregen.
Een "ipkg install nzbget" verliep ook zonder problemen, en na het aanpassen van nzbget.conf download deze probleemloos vanaf usenet.
Alleen het parren/unrarren doet deze niet automatisch, en de webgui doet het bij mij (nog) niet. (ik bedien nu alles via ssh)
Verder een mooi apparaat, tot nog toe speelt deze alles probleemloos af.
alvast bij voorbaat bedankt voor je eventuele moeite!
Er is evt een externe DVD speler op aan te sluiten.
Lekker dan, heb de Max nu 2 dagen en nu valt ie steeds uit. Als ik m dan weer aanzet gaat ie na een tijde weer uit (steeds sneller) totdat ie alleen maar DUNE , LOADING, --1--, --2-- en daarna weer uit.
Na bijv 2 uren uit kan ik ongeveer 45 minuten kijken. Heb al een Firmware recovery gedaan (stable en beta) maar het probleem blijft. Denk dat ie terug gaat naar de leverancier (ga toch 2 weken met vakantie)
Of is er een andere interface die dit wel automatisch kan?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Voorts ook een aantal sbs 3d films getest . Gaan ook prima. Al met al erg tevreden.
Als ik tijd heb ga ik eens kijken naar zappitti. Voor nu ff alles spelen wat ik um voer. ZZuppie!!
Verwijderd
http://www.mpcclub.com/fo...p?p=221367&postcount=1290
Fred-L bedankt...
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2011 00:25 ]
- Drobanir
- Added the basic mode for Dune players
Movies and series are supported. Each media must be in a dedicated folder named with the media title. There is no more need to export. When you process a media, all needed files are directly saved in the movie folder. - Added the compatibility with Mede8er and TViX media players
For these devices, only movies are supported. Each movie must be in a dedicated folder named with the movie title. There is no need to export. When you process a movie, all needed files are directly saved in the movie folder. - Added the management of a personal selection of movies
In the Dune interface, this selection appears as a movie category. The default name of this category is "Selection" and can be changed in yaDIS options. Members of the selection are displayed in bold characters in the list of medias. - Added keyboard shortcuts for some actions
- Ctrl-A: Select all items
- Ctrl-D: Unselect all items
- Ctrl-S: Add to/Remove from the personal selection
- Ctrl-T: Toggle the check state
- DEL: Remove the selected items from the list
- Added the ability to choose the movie categories to display in the Dune interface
- Added the ability to reload media information for a multiple selection
- Added the extension ".jpeg" for the image selection window
- Added the extension ".mk3d" as a valid video file
- Added tooltips on some buttons
- Updated MediaInfo library for better detection of technical information
- Changed the Dune interface structure
The output generated by the program now weighs twice less and the duration of export was extremely reduced - Changed the design of the menu in the Dune interface
- Changed the template definition file structure
Old custom templates are no more compatible. Please update these templates to make them working with this version. - Changed the design of the list of medias
No more groups in the list and two filters have been added (type and status). - Fixed the bad behavior of the category "Recently added"
- Fixed the getting of movie certifications from TMDb
- Fixed the bad display of the rating "10"
- Fixed the disappearance of the genres when TMDb is not responding
- Fixed the not working remote control for titles that contain special characters
Iemand anders dit ook?System.NullReferenceException: De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld.
bij yaDIS.MainForm.RefreshMediaList(Object Clear)
bij yaDIS.MainForm.bgwScanMedias_RunWorkerCompleted(Object sender, RunWorkerCompletedEventArgs e)
bij System.ComponentModel.BackgroundWorker.OnRunWorkerCompleted(RunWorkerCompletedEventArgs e)
bij System.ComponentModel.BackgroundWorker.AsyncOperationCompleted(Object arg)
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
- Drobanir
Dan stiekum wel werken. De eikelDrobanir schreef op zondag 19 juni 2011 @ 09:56:
In de yaDIS folder geef de workspace folder eens een andere naam, (bijvoorbeeld _workspace) en probeer het dan nog eens.
thank you
- Drobanir
Added the management of a personal selection of movies
In the Dune interface, this selection appears as a movie category.
The default name of this category is "Selection" and can be changed
in yaDIS options. Members of the selection are displayed in bold
characters in the list of medias.
Weet iemand hoe dit werkt. Ik neem aan dat je een aantal films kunt selecteren die je wilt zien.
Edit:
Ik weet al hoe het werkt:
In YaDis de film selecteren en Ctrl-S indrukken. De titel wordt dan in vette letters zichtbaar en komt in de categorie selection terecht. Die kun je vervolgens op de Dune selecteren. Mooi hoor! Heel handig, films die je beslist wilt zien kun je zo snel selecteren.
[ Voor 22% gewijzigd door Nerdwebber op 19-06-2011 16:24 ]
Verwijderd
http://www.mediafire.com/?fbpy6bbrfm0ytly
2.1.1
- Added support of extension .img for video files
- Added estonian language
- Updated some language files (CZ, DA, DE)
- Changed the rendering of movie posters for Mede8er (video wall only)
Now movie posters are rendered with template parameters
- Changed the size of synopsis for TViX 6600/S1/N1 (1920x1080)
- Fixed the not working "Change" action for tv series
- Fixed the exception that occured in some cases when scanning folders
- Drobanir
Oude versie weggegooid, ook de map in prog files.
Nieuwe versie installeren en bij het starten komt hij al met een microsoft.net framework pop up.
"Er is een onverwerkte uitzondering opgetreden in de toepassing. Als u op doorgaan klikt wordt deze fout genegeerd.
Ik klik vervolgens op doorgaan, dan start Yadis.
Alles is dan natuurlijk nog leeg dus klik ik op setup.
Dan direct dezelfde foutmelding maar dan met yadis ipv microsoft in de pop up balk.
Ik klik weer op doorgaan.
vervolgens zie ik dat het volgende al is ingevuld:
Werkmap:
G:\DVD\Film\_yaDIS\workspace
Dune interface locatie:
G:\DVD\Film\_yaDIS
Ik kan dit veranderen maar de foutmeldingen blijven.
Ik heb een base.
De versies voor het gedoe met de mappen selecteren zonder aparte interface map hebben altijd gewerkt.
Wat doe ik verkeerd?
Verwijderd
1) Moet regelmatig de Dune aan en uitzetten (knop achter de speler) omdat ze niet reageert in de stand-by stand.
2) Afspelen van BLU-ray films met mappen BDMV - CERTIFICATE - AACS structuur doet de Dune niet hij blijft maar op Loading staan

3) Via het netwerk zijn de hardeschijven in het netwerk benaderbaar. Soms valt deze verbinding echter gewoon weg zonder dat er iets gebeurd, de computer krijgt dan gewoon geen toegang. Pas als ik Dune opnieuw opstart kan ik er weer bij komen.
Alles is met kabels aan elkaar verbonden en de laatste stabiele versie van de Dune software is geupdate.
Mocht iemand tips, adviezen of gelijke ervaringen hebben ben ik een luisterend oor
1. Kun je de regio op D1 veranderen? Krijg bij het afspelen een melding mbt de regio instelling
2. Als je een serie hebt met een losse ondertiteling en die vervolgens niet synchroon lopen, kon je voorheen tijdens afspelen, instelling verandering naar bijv 0,5 ms etc... in de laatste beta kan het niet meer of zie ik iets over het hoofd?
- Drobanir
@jj555: hmmm, klinkt alsof je een model hebt wat niet helemaal lekker functioneert. Neem eens contact met de winkel op.
@tjaeuhm: de oude versie werkte wel? En welke versie was dat? Versie 2.x heeft in ieder geval .net framework 4.0 nodig. Ook ik krijg nog wel eens een foutmelding. Voornamelijk wanneer ik handmatig plaatjes toevoeg, maar het werkt verder wel.
ok mooi! dat wist ik nog niet. Verder werkt de nieuwe versie hier goed met de verbeterde interface.Nerdwebber schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:53:
Ik ben over op YaDIS 2.1. Alle filmkaarten werden zonder problemen geconverteerd. Ik ben benieuwd naar deze nieuwe optie:
Added the management of a personal selection of movies
In the Dune interface, this selection appears as a movie category.
The default name of this category is "Selection" and can be changed
in yaDIS options. Members of the selection are displayed in bold
characters in the list of medias.
Weet iemand hoe dit werkt. Ik neem aan dat je een aantal films kunt selecteren die je wilt zien.
Edit:
Ik weet al hoe het werkt:
In YaDis de film selecteren en Ctrl-S indrukken. De titel wordt dan in vette letters zichtbaar en komt in de categorie selection terecht. Die kun je vervolgens op de Dune selecteren. Mooi hoor! Heel handig, films die je beslist wilt zien kun je zo snel selecteren.
Ik heb zappiti zonder problemen werken. Als ik deze url kopieer naar Yadis krijg ik een foutmelding wanneer ik wil spelen. De automatisch gegenereerde URL werkt ook niet... Zou iemand dit is na willen kijken en de hele url hier willen plaatsen?
[ Voor 7% gewijzigd door thefox154 op 20-06-2011 13:42 ]
Thanks had idd beter de TS moeten lezen.Drobanir schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:44:
@Zhadum: 1. zie FAQ in startpost 2. zou nog gewoon moeten werken. Bij mij wel althans. Probeer de rode knop eens.
Is er ook een oplossing voor de subs?2. Als je een serie hebt met een losse ondertiteling en die vervolgens niet synchroon lopen, kon je voorheen tijdens afspelen, instelling verandering naar bijv 0,5 ms etc... in de laatste beta kan het niet meer of zie ik iets over het hoofd?
- Drobanir
[ Voor 8% gewijzigd door Drobanir op 20-06-2011 20:52 ]
na install niet te configureren,
Op een andere laptop heb ik nu ook het .net probleem. dezelfde pop ups met doorgaan of stoppen.
Het updaten van de pc hielp dit keer niet.
win7 prof.
zie error, waarbij ik het vreemd vindt dat hij met een adres komt :
G:\DVD\Film\_yaDIS\workspace\cache kan niet gevonden worden.
vaag want dit was in een previous version ooit de ext hd maar ik heb al het oude van yadis en windows temp geleegd.
Zie het einde van dit bericht voor meer informatie over het aanroepen
van JIT-foutopsporing (Just In Time) in plaats van dit dialoogvenster.
************** Tekst van uitzondering **************
System.IO.DirectoryNotFoundException: Kan een gedeelte van het pad G:\DVD\Film\_yaDIS\workspace\cache niet vinden.
bij System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath)
bij System.IO.Directory.InternalCreateDirectory(String fullPath, String path, Object dirSecurityObj)
bij System.IO.Directory.CreateDirectory(String path)
bij yaDIS.MainModule.LoadSettings()
bij yaDIS.MainForm.MainForm_Load(Object sender, EventArgs e)
bij System.EventHandler.Invoke(Object sender, EventArgs e)
bij System.Windows.Forms.Form.OnLoad(EventArgs e)
bij System.Windows.Forms.Form.OnCreateControl()
bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl(Boolean fIgnoreVisible)
bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl()
bij System.Windows.Forms.Control.WmShowWindow(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
bij System.Windows.Forms.ScrollableControl.WndProc(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Form.WmShowWindow(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Form.WndProc(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
bij System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)
************** Geladen assembly's **************
mscorlib
Assembly-versie: 4.0.0.0
Win32-versie: 4.0.30319.235 (RTMGDR.030319-2300)
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework/v4.0.30319/mscorlib.dll
----------------------------------------
yaDIS
Assembly-versie: 2.1.1.0
Win32-versie: 2.1.1
CodeBase: file:///C:/Program%20Files%20(x86)/yaDIS/yaDIS.exe
Microsoft.VisualBasic
Assembly-versie: 10.0.0.0
Win32-versie: 10.0.30319.1 built by: RTMRel
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/Microsoft.VisualBasic/v4.0_10.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/Microsoft.VisualBasic.dll
System.Windows.Forms
Win32-versie: 4.0.30319.235 built by: RTMGDR
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
System.Drawing
Win32-versie: 4.0.30319.1 built by: RTMRel
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
System
Win32-versie: 4.0.30319.232 built by: RTMGDR
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
System.Runtime.Remoting
Win32-versie: 4.0.30319.1 (RTMRel.030319-0100)
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Runtime.Remoting/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Runtime.Remoting.dll
System.Configuration
Win32-versie: 4.0.30319.1 (RTMRel.030319-0100)
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Configuration/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Configuration.dll
System.Xml
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll
System.Windows.Forms.resources
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms.resources/v4.0_4.0.0.0_nl_b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.resources.dll
System.Core
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Core/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Core.dll
mscorlib.resources
Win32-versie: 4.0.30319.235 (RTMGDR.030319-2300)
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/mscorlib.resources/v4.0_4.0.0.0_nl_b77a5c561934e089/mscorlib.resources.dll
************** JIT-foutopsporing **************
Als u JIT-foutopsporing wilt inschakelen, moet in het configuratiebestand voor deze
toepassing of computer (machine.config) de waarde
jitDebugging in het gedeelte system.windows.forms zijn ingesteld.
De toepassing moet ook zijn gecompileerd terwijl foutopsporing
was ingeschakeld.
Bijvoorbeeld:
<configuration>
<system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>
Wanneer JIT-foutopsporing is ingeschakeld, worden onverwerkte uitzonderingen
naar het JIT-foutopsporingsprogramma gestuurd dat op de computer is geregistreerd
en worden niet door dit dialoogvenster verwerkt.
Knop "subtitle" en dan instellingen (bovenaan).Zhadum schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:55:
Is er ook een oplossing voor de subs?
Het zou leuk zijn als er een directe knop was waarmee je direct - of + kunt syncen. Of was dat eigenlijk je vraag?
deleted 2 bestanden uit:
app data local / yadis/
en waar?
D:\Users\XXXL\AppData\Local ?
De dune heeft een hogere netwerkdoorvoer waardoor streamen beter gaat. Ook ondersteuning voor blu-ray iso's wordt (beter) ondersteund.
Nu vind ik het prijsverschil wel behoorlijk, maar zeker op de toekomst kijkend lijkt mij het een goede inverstering.
Mijn voorkeur gaat uit naar de HD Lite, vooral venwegen de prijs. Er zijn alleen een paar dingen die ik niet duidelijk terug kan vinden:
* Is de garantie verlopen als je zelf een HD in bouwd?
* Ondersteuning voor blu-ray menu's. Op het ene forum roepen ze dat het werkt, en op het andere zeggen ze dat het niet werkt. Kan iemand bevestigen hoe dit nu echt zit.
* De sigma chip stuurt HDMI 1.2 uit, maar de connectie is 1.3. Nu wordt er gezecht dat het wel 1.3 is omdat true HD audio wordt doorgesteurd.
* Voorlopig wil ik al het geluid via spdif laten lopen, want mijn versterker ondersteund geen HDMI. Kan dit problemen opleveren als het beeld wel via HDMI loopt. (Ik snap dat ik dan geen true HD audio heb, maar zo ver ik weet heeft een blu-ray disk ook altijd een DD of DTS track)
* Zijn er nog andere verschillen tussen de Lite en de Smart.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Nee, voorheen kon je gewoon altijd de - of + instellen. Nu kan ik deze optie gewoon niet meer vinden. Ik ga vanavond even kijken naar wat je voorstelt. Dank je wel.Huit schreef op maandag 20 juni 2011 @ 19:00:
[...]
Knop "subtitle" en dan instellingen (bovenaan).
Het zou leuk zijn als er een directe knop was waarmee je direct - of + kunt syncen. Of was dat eigenlijk je vraag?
Verwijderd
Als ik jou was, zou ik nog even door sparen voor de Dune d1, voor die 60 euro meer heb je dan ook een veel mooier apparaat.kippy schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:25:
Ik ben op zoek naar een mediaspeler. In eerste instatie zat ik de denken aan een eminent, maar na veel lezen en vergelijken lijkt me het beter om een Dune te kopen.
De dune heeft een hogere netwerkdoorvoer waardoor streamen beter gaat. Ook ondersteuning voor blu-ray iso's wordt (beter) ondersteund.
Nu vind ik het prijsverschil wel behoorlijk, maar zeker op de toekomst kijkend lijkt mij het een goede inverstering.
Mijn voorkeur gaat uit naar de HD Lite, vooral venwegen de prijs. Er zijn alleen een paar dingen die ik niet duidelijk terug kan vinden:
* Is de garantie verlopen als je zelf een HD in bouwd?
* Ondersteuning voor blu-ray menu's. Op het ene forum roepen ze dat het werkt, en op het andere zeggen ze dat het niet werkt. Kan iemand bevestigen hoe dit nu echt zit.
* De sigma chip stuurt HDMI 1.2 uit, maar de connectie is 1.3. Nu wordt er gezecht dat het wel 1.3 is omdat true HD audio wordt doorgesteurd.
* Voorlopig wil ik al het geluid via spdif laten lopen, want mijn versterker ondersteund geen HDMI. Kan dit problemen opleveren als het beeld wel via HDMI loopt. (Ik snap dat ik dan geen true HD audio heb, maar zo ver ik weet heeft een blu-ray disk ook altijd een DD of DTS track)
* Zijn er nog andere verschillen tussen de Lite en de Smart.
De lite kan volgens de Dune site geen Blu-ray iso's aan , en er staat niet op dat hij dts HD of dolby true HD aan kan.
Ik denk dat je beter voor de Smard d1 kan gaan.
Ik kan mij vergissen maar ik zou zeker de specificaties aan houden op de site van Dune staan, en die zeggen geen Blu-ray en HD geluid......tenminste ik haal het er niet uit.
Gr Ronald
http://nl.hardware.info/p...reless#tab:testresultaten
Zij zeggen dat Blu-ray folders wel werken.
En alle true audio formaten werken niet.
Ja voor 60 euro heb je inderdaad de D1. Maar voor nog eens 30 euro heb je er een display bij, en dan nog eens 50 en er zit een blu-ray drive in.... etc. etc.
Ik vind 170 euro al behoorlijk wat geld. Het moet dan duidelijk zijn dat die 50 euro meer ook echt een meerwaarde heeft in functionaliteit.
Verwijderd
De d1 heeft een display, en is inderdaad 60 euro duurder, 170euro is zeker veel geld en jij moet zelf weten wat je doet, ik kan alleen maar advies geven.kippy schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:23:
Weer even wat verder gezocht.
Ja voor 60 euro heb je inderdaad de D1. Maar voor nog eens 30 euro heb je er een display bij, en dan nog eens 50 en er zit een blu-ray drive in.... etc. etc.
Ik vind 170 euro al behoorlijk wat geld. Het moet dan duidelijk zijn dat die 50 euro meer ook echt een meerwaarde heeft in functionaliteit.
het is jou vrije keus.
Natuurlijk blijft het altijd mijn keuze. Ben vooral aan het kijken en vergelijken. Maar er is jammer genoeg nog te weinig te vinden over de Lite. En weinig reviews/gebruikers ervaringen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:34:
[...]
De d1 heeft een display, en is inderdaad 60 euro duurder, 170euro is zeker veel geld en jij moet zelf weten wat je doet, ik kan alleen maar advies geven.
het is jou vrije keus.
Specs van de site kan ik zelf ook vergelijken, maar dat zecht niet atijd alles over de werkelijke funcitionaliteit.
Verwijderd
Wat je kan doen is de koopjes sites in de gaten houden, een vriend van mij heeft er een smart B1 voor 50euro goedkoper kunnen kopen.
Verwijderd
Of je koopt gewoon de H1 en je steekt een paar euro in je zak en dat leg je weer bij een harde schijf die je heel makkelijk in de H1 schuift. Je hebt dan geen display maar op de display zie je toch niks bijzonders aan info.kippy schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:23:
Weer even wat verder gezocht.
Druk op info op je afstandsbediening en je ziet hetzelfde. Maar goed zou niet zo snel voor de lite gaan en bouw het gewoon later uit met de smart serie.
Bij HDsupplies verkopen ze ook de lite maar die zeggen weer niet dat die bluray incl menu ondersteund.
Wellicht toch niet zo? daar kost de H1 229. en de D1 239.. 10tje verschil zou ik toch de D1 nemen.
Bears and Bulls
De D1 was dan inderdaad de volgende optie.mindcre8r schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:25:
@kippy
Bij HDsupplies verkopen ze ook de lite maar die zeggen weer niet dat die bluray incl menu ondersteund.
Wellicht toch niet zo? daar kost de H1 229. en de D1 239.. 10tje verschil zou ik toch de D1 nemen.
Werkt muziek navigatie daar nu een beetje redelijk mee, had gelezen dat er wel een beta firmware is die daar gebruik van maakt. Dat zou de enige echte meerwaarde zijn voor een D1 tegenover de H1. Met dat de D1 er iets mooier uit ziet.
Verwijderd
Wat zou de meerwaarde zijn tegenover de H1 de firmware? snap dat niet helemaal.kippy schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:48:
[...]
De D1 was dan inderdaad de volgende optie.
Werkt muziek navigatie daar nu een beetje redelijk mee, had gelezen dat er wel een beta firmware is die daar gebruik van maakt. Dat zou de enige echte meerwaarde zijn voor een D1 tegenover de H1. Met dat de D1 er iets mooier uit ziet.
Ja ik kies eerder voor gemak dan een display waar je bijna geen info op ziet. D1 openschroeven hdd inbouwen. H1 deurtje open deurtje dicht en klaar. Ja en mooier uitziet dan de H1 .Laten we het zo zeggen eerder zo zijn smaak.
Als het display dus bruikbaar is voor het bedienen van muziek, dan vind ik dat zeker een meerwaarde. Een slede voor de HD is voor mij persoonlijk niet belangrijk.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:01:
[...]
Wat zou de meerwaarde zijn tegenover de H1 de firmware? snap dat niet helemaal.
Ja ik kies eerder voor gemak dan een display waar je bijna geen info op ziet. D1 openschroeven hdd inbouwen. H1 deurtje open deurtje dicht en klaar. Ja en mooier uitziet dan de H1 .Laten we het zo zeggen eerder zo zijn smaak.
En natuurlijk, uiterlijk blijft iets persoonlijks.
- Drobanir
Verwijderd
Nou je neemt me de woorden uit de mond en wilde dit al schrijven aan kippy.Drobanir schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:28:
Bruikbaar is een groot woord. Er zijn slechts een beperkt aantal karakters op het display, dus het gaat bij een lange folder- of bestandsnaam al snel scrollen. Mijn persoonlijke beleving: het werkt, maar echt geweldig is het niet.
Ik heb ook zo'n stereo met zo'n display zit je een paar seconden te kijken voordat de naam van het nummer voorbij scrolt. Kippy verwacht niet teveel van het display en kijk echt naar een B1 OF H1 doe je echt veel beter aan. Maar goed het blijft jou keuze.
Helaas lees ik over de Dune Blu-Ray uitbreiding niet echt veel positieve verhalen, en Blu-Ray is wel een must nu mijn PS3 permanent naar de zolder is verhuist.
Kan ook eigenlijk niet echt sites vinden die bepaalde mediaplayers naast elkaar zetten in een vergelijkingstest. Iemand hier goede ervaringen met de BE extensie?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dit is een bepaling van de importeur in Nederland. Ik vind het ook zeer krom, de mogelijkheid is er alleen kan eigenlijk niet gebruikt worden. ze willen gewoon graag veel te dure schijffen bij verkopen met goede marges.kippy schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:29:
Ok weer verder gelezen. Kan iemand bevestigen als je de Smart D1 open maakt om een HD in te bouwen dat je dan je garantie kwijt bent. Dan vind ik de hele interne HD bay ook maar een beetje vreemd en is de D1 ook in een keer een stuk minder interesant.
Bij Wifimedia is mij ooit verteld dat als je hun de disk laat inbouwen achteraf zei de garantie overnemen/regelen.
Overigens ik zie dat je opzoek bent naar een dune, in de outlet bij de net genoemde club staat een prime voor 219,-. Chipset etc is dezelfde + bluray + interne hd mogelijkheid. Misschien een optie?
Volgens mij is die laatste al weg... ik zie hem iig niet meer.thefox154 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:19:
[...]
Dit is een bepaling van de importeur in Nederland. Ik vind het ook zeer krom, de mogelijkheid is er alleen kan eigenlijk niet gebruikt worden. ze willen gewoon graag veel te dure schijffen bij verkopen met goede marges.
Bij Wifimedia is mij ooit verteld dat als je hun de disk laat inbouwen achteraf zei de garantie overnemen/regelen.
Overigens ik zie dat je opzoek bent naar een dune, in de outlet bij de net genoemde club staat een prime voor 219,-. Chipset etc is dezelfde + bluray + interne hd mogelijkheid. Misschien een optie?
Jammer dat de prime al weg is, dat was helemaal mooi geweest voor die prijs. Dan ga ik nog meer even kijken of er stores zijn die een HD in kunnen bouwen, anders wordt het de H1. Het blijft allemaal een beetje een vreemd systeem.thefox154 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:19:
[...]
Dit is een bepaling van de importeur in Nederland. Ik vind het ook zeer krom, de mogelijkheid is er alleen kan eigenlijk niet gebruikt worden. ze willen gewoon graag veel te dure schijffen bij verkopen met goede marges.

Verwijderd
Hd supplies bouwt in.kippy schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:40:
[...]
Jammer dat de prime al weg is, dat was helemaal mooi geweest voor die prijs. Dan ga ik nog meer even kijken of er stores zijn die een HD in kunnen bouwen, anders wordt het de H1. Het blijft allemaal een beetje een vreemd systeem.
Verwijderd
Ik heb boven de b1 staan en beneden in combinatie met de H1 de be uitbreiding.Phusebox schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:15:
Ik ben echt helemaal de weg kwijt qua mediaplayers en zit in een enorm dubio... Heb drie opties op dit moment; een Zotac ZBOX AD03, Mede8er MED500X2 of een Dune H1 met later eventueel de BE uitbreiding.
Helaas lees ik over de Dune Blu-Ray uitbreiding niet echt veel positieve verhalen, en Blu-Ray is wel een must nu mijn PS3 permanent naar de zolder is verhuist.
Kan ook eigenlijk niet echt sites vinden die bepaalde mediaplayers naast elkaar zetten in een vergelijkingstest. Iemand hier goede ervaringen met de BE extensie?
Ja ik begrijp niet goed wat je bedoelt maar deze blu-ray speler is gewoon goed.
Oké is niet de snelste maar dat is mijn ps3 ook niet. Het enige probleem wat ik heb is dat hij mijn blu-ray schijfjes niet afspeelt die ik gemaakt heb met mijn canon hd camera. Mijn ps3 leest deze weer wel.
Maar goed aan de andere kant ik zet toch vanaf de sd kaart van mijn camera alles op de harde schijf van de dune.Is veel sneller en geen gezeur met schijfjes. De blu-ray schijfjes hou ik gewoon als backup. Maar voor de rest de be uitbreiding is gewoon een goede speler die afspeelt wat je wilt zonder problemen.
Ok stelt me weer wat gerust... Alleen als ik er zo over nadenk heb ik voor hetzelfde geld een mediaplayer en ps3 samen, wat natuurlijk nog meer functionaliteit bied.Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:14:
[...]
Ik heb boven de b1 staan en beneden in combinatie met de H1 de be uitbreiding.
Ja ik begrijp niet goed wat je bedoelt maar deze blu-ray speler is gewoon goed.
Oké is niet de snelste maar dat is mijn ps3 ook niet. Het enige probleem wat ik heb is dat hij mijn blu-ray schijfjes niet afspeelt die ik gemaakt heb met mijn canon hd camera. Mijn ps3 leest deze weer wel.
Maar goed aan de andere kant ik zet toch vanaf de sd kaart van mijn camera alles op de harde schijf van de dune.Is veel sneller en geen gezeur met schijfjes. De blu-ray schijfjes hou ik gewoon als backup. Maar voor de rest de be uitbreiding is gewoon een goede speler die afspeelt wat je wilt zonder problemen.
Momenteel gebruik ik XBMC op een 2 jaar oude laptop; maar die laat qua snelheid te wensen over. Verder is XBMC wel fijn qua instellingen als lip-sync, subtitle offset, brightness (allemaal on the fly). Zie nergens of Dune dat ook bied.
Waarom is het zo moeilijk een goede mediaplayer te vinden... persoonlijk vind ik 300+ euro nogal veel geld dus dan wil ik wel zeker weten dat het een perfect product is waar ik de komende 4 jaar mee vooruit kan.
Het LCD schermpje is niet erg informatief, het displayed de filename van de film en tijdens het afspelen laat het de verlopen tijd zien.
Ik moet er nog even een USB stick inzetten voor de internal storage, alhoewel ik nog niet weet wat voor functionaliteit daarvoor krijg.
Ik had even een kort probleem dat mijn Onkyo 605 receiver de audio bitstream niet zag als DTS of dolby. Dit bleek aan een instelling van de onkyo te liggen namelijk onder hardware setup 'HDMI audio out' moet op Off staan. (Het duurde even voor dat ik dit gevonden had dus ik hoop dat anderen er iets aan hebben bij een soortgelijk probleem).
Ik ben er dus tot nu toe enorm blij mee dat alles gewoon meteen vlekkeloos speelt. Vanavond even spelen met yaDIS en zien hoe de Dune zich staande houdt met een full 42gb bluray vanaf mijn NAS.
@phusebox brightness, contrast, sub offset etc is allemaal in te stellen tijdens afspelen op de dune. Ik heb er nog niet mee gespeeld maar zag de instellingen wel voorbij komen. Dus het is zeker geen apparaat waar niets aan te tweaken valt.
[ Voor 27% gewijzigd door ChiLLeR op 22-06-2011 09:29 ]
>> Signature?
Verwijderd
Heb ook een ps3 en die zie ik niet al mediaspeler. Heb echt altijd gezeik met het afspelen van bestande via de ps3. Of ze staan niet in een goede map of de structuur is niet goed gek wordt je ervan.Phusebox schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:18:
[...]
Ok stelt me weer wat gerust... Alleen als ik er zo over nadenk heb ik voor hetzelfde geld een mediaplayer en ps3 samen, wat natuurlijk nog meer functionaliteit bied.
Momenteel gebruik ik XBMC op een 2 jaar oude laptop; maar die laat qua snelheid te wensen over. Verder is XBMC wel fijn qua instellingen als lip-sync, subtitle offset, brightness (allemaal on the fly). Zie nergens of Dune dat ook bied.
Waarom is het zo moeilijk een goede mediaplayer te vinden... persoonlijk vind ik 300+ euro nogal veel geld dus dan wil ik wel zeker weten dat het een perfect product is waar ik de komende 4 jaar mee vooruit kan.
Heb ook nog een eminent 7180 op de slaapkamer nou kan je garanderen dat je met de dune echt de beter mediaspeler in huis haalt. Icm met yadis of zappiti heb je echt een mooi apparaat in huis. Zat ook nog te denken aan een pch -200 maar daar zit je met die licentie van de blu-ray speler. Dus dan ben je afhankelijk van de fabrikant of je elk 1,5 jaar weer gebruik kunt maken van je blu-ray speler. En kan je melden dat 300 euro inderdaad een smak geld is maar ik persoonlijk vind de dune dat dubbel en dwars waard.
Op Youtube is ook maar weinig nuttigs te vinden qua video's hoe de interface werkt, ben vooral benieuwd naar hoe het eruit ziet als je in een film zit en even wat info wil, of ondertiteling wijzigen etc. Als dat er net zo lelijk uit ziet als het standaard menu van de Dune dan haak ik al meteen af.
Een van de de nadelen waar ik zelf tegen aanloop is dat deze Dune geen wifi heeft, en ik ook daar weer extra voor zou moeten betalen. De Dune zou op hemelsbreed 1,5 meter van mijn router komen te staan, maar helaas zit er een muur tussen en is de snelheid zelfs over die korte afstand allesbehalve genoeg om te kunnen streamen. Kabel trekken is ook geen optie; geen verstand van en ken niemand die het wel heeft.
Verwijderd
Je kan met internal storage op bv een usb stick snelkoppelingen maken naar bv zappiti of yadis.ChiLLeR schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:20:
Ik heb gisteren mijn nieuwe Dune smart D1 ontvangen. Geinstalleerd en er achter gekomen dat ik dus niet genoeg HDMI aansluitingen meer heb op mijn receiver... Dus de PS3 er maar even af gegooid en de dune erop. UTP erin, aanzetten, display op 1080p ingesteld en een networkshare toegevoegd. Klik op een map met daarin een bluray en alles begint meteen te spelen! Inclusief volledig menu en subtitles. Dit is echt een wereld van verschil met mijn oude manier via PS3Mediaserver, waar je altijd maar moest afwachten of het werkte. Dit werkt vele malen beter en makkelijker!
Het LCD schermpje is niet erg informatief, het displayed de filename van de film en tijdens het afspelen laat het de verlopen tijd zien.
Ik moet er nog even een USB stick inzetten voor de internal storage, alhoewel ik nog niet weet wat voor functionaliteit daarvoor krijg.
Ik had even een kort probleem dat mijn Onkyo 605 receiver de audio bitstream niet zag als DTS of dolby. Dit bleek aan een instelling van de onkyo te liggen namelijk onder hardware setup 'HDMI audio out' moet op Off staan. (Het duurde even voor dat ik dit gevonden had dus ik hoop dat anderen er iets aan hebben bij een soortgelijk probleem).
Ik ben er dus tot nu toe enorm blij mee dat alles gewoon meteen vlekkeloos speelt. Vanavond even spelen met yaDIS en zien hoe de Dune zich staande houdt met een full 42gb bluray vanaf mijn NAS.
@phusebox brightness, contrast, sub offset etc is allemaal in te stellen op de dune. Ik heb er nog niet mee gespeeld maar zag de instellingen wel voorbij komen. Dus het is zeker geen apparaat waar niets aan te tweaker valt.
Bij de laatste beta firmware is dit alleen ondergebracht in favorites
Zonder internal storage kan dit dus niet. En voor bd live heb je geloof ik ook internal storage nodig.
Dus je koopt een apparaat van 300 euro en dan moet ik mijn garantie verliezen omdat je er een usb stick in moet stoppen?Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:31:
[...]
Je kan met internal storage op bv een usb stick snelkoppelingen maken naar bv zappiti of yadis.
Bij de laatste beta firmware is dit alleen ondergebracht in favorites
Zonder internal storage kan dit dus niet. En voor bd live heb je geloof ik ook internal storage nodig.
Ik bedoel dit niet aanvallend; sommige mensen voelen zich nogal snel offended als ik iets zeg
[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 22-06-2011 09:36 ]
Verwijderd
Wat denk je van powerlan,internet via je stopcontact. Gebruik dit al een hele tijd en heb mijn ps3,xbox360 en eminent zo bedraad aangesloten. Maar goed een wifi adapter kost je 29 euro en je hebt ook combinaties pakketten en dan krijg je de wifi adapter erbij.Phusebox schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:28:
Zou zo'n Dune in Hong Kong goedkoper te krijgen zijn? Of is dat niet aan te raden (ivm eventueel veel bekende issues waar garantie voor nodig is)?
Op Youtube is ook maar weinig nuttigs te vinden qua video's hoe de interface werkt, ben vooral benieuwd naar hoe het eruit ziet als je in een film zit en even wat info wil, of ondertiteling wijzigen etc. Als dat er net zo lelijk uit ziet als het standaard menu van de Dune dan haak ik al meteen af.
Een van de de nadelen waar ik zelf tegen aanloop is dat deze Dune geen wifi heeft, en ik ook daar weer extra voor zou moeten betalen. De Dune zou op hemelsbreed 1,5 meter van mijn router komen te staan, maar helaas zit er een muur tussen en is de snelheid zelfs over die korte afstand allesbehalve genoeg om te kunnen streamen. Kabel trekken is ook geen optie; geen verstand van en ken niemand die het wel heeft.
Zit je in een film druk je op de info knop en je krijgt alle info in een doorzichtig blok linksbovenin je scherm.
Je subtitels en audio zijn knoppen op je afstandsbediening en schakelt heel snel door alles heen.
Verwijderd
Nee het heet ook wel system storage en je kan de usb stick gewoon in de usb aansluiting in de achterkant prikken. Je hoeft niks open te maken.Phusebox schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:32:
[...]
Dus je koopt een apparaat van 300 euro en dan moet ik mijn garantie verliezen omdat je er een usb stick in moet stoppen?
Powerlan, ik heb ook zo'n setje van zyxel thuis liggen, onder het stof. Ik haalde volgens mij net 5 Mbps, terwijl alles binnen dezelfde groep zit zeg maar.Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:36:
[...]
Wat denk je van powerlan,internet via je stopcontact. Gebruik dit al een hele tijd en heb mijn ps3,xbox360 en eminent zo bedraad aangesloten. Maar goed een wifi adapter kost je 29 euro en je hebt ook combinaties pakketten en dan krijg je de wifi adapter erbij.
Zit je in een film druk je op de info knop en je krijgt alle info in een doorzichtig blok linksbovenin je scherm.
Je subtitels en audio zijn knoppen op je afstandsbediening en schakelt heel snel door alles heen.
Nee want bij de D1 zijn er geen warranty void stickers om de USB te installeren. Als je hem niet open wil maken kan je ook gewoon de usb poort aan de buitenkant gebruiken.Phusebox schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:32:
[...]
Dus je koopt een apparaat van 300 euro en dan moet ik mijn garantie verliezen omdat je er een usb stick in moet stoppen?
Ik bedoel dit niet aanvallend; sommige mensen voelen zich nogal snel offended als ik iets zegMaar ik heb dus echt geen idee, dus vroeg me af of het dus inderdaad zo is dat je je garantie kwijt bent omdat je een usb stick erin moet steken voor BD Live of andere skins?
>> Signature?
Ik las hierboven dit toen het ging om een harde schijf plaatsen in de D1.ChiLLeR schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:47:
[...]
Nee want bij de D1 zijn er geen warranty void stickers om de USB te installeren. Als je hem niet open wil maken kan je ook gewoon de usb poort aan de buitenkant gebruiken.
thefox154 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:19:
[...]
Verwijderd
Ja maar je moet wel een snelle hebben. Ik heb een linksys van 300 mbps nou dat loopt als een trein.Phusebox schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:39:
[...]
Powerlan, ik heb ook zo'n setje van zyxel thuis liggen, onder het stof. Ik haalde volgens mij net 5 Mbps, terwijl alles binnen dezelfde groep zit zeg maar.
Misschien heb je een powerlan die die snelheid niet haalt.
Verwijderd
Ja interne in de d1 heb je op de printplaat ook een usb aansluiting dat bedoelen ze ermee.Phusebox schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:49:
[...]
Ik las hierboven dit toen het ging om een harde schijf plaatsen in de D1.
[...]
Ik heb een usb stick aan de achterkant als system storage en daaronder de wifi stick.
Als je hem goed hebt ingesteld als system storage dan zie je hem niet meer als extern geheugen.
Het gaat even om twee losse dingen:Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:58:
[...]
Ja interne in de d1 heb je op de printplaat ook een usb aansluiting dat bedoelen ze ermee.
Ik heb een usb stick aan de achterkant als system storage en daaronder de wifi stick.
Als je hem goed hebt ingesteld als system storage dan zie je hem niet meer als extern geheugen.
1) Het installeren van een USB stick voor shortcuts/skins en BD Live optie
2) Het installeren van een harde schijf voor het plaatsen van media
Bij 1 kan ik er best mee leven dat die aan de achterkant wordt ingestoken, alhoewel de player al behoorlijk die van zichzelf is.
Bij 2 vind ik het wel belangrijk dat de harde schijf IN de speler zit, en ik lees dus berichten die elkaar tegenspreken. De een zegt je garantie vervalt, en de ander zegt weer van niet.
Ik zou de D1 alleen nemen omdat ik dat scherm wel mooier vindt, maar als me dat mijn garantie kost ga ik wel voor de H1.
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:56:
[...]
Ja maar je moet wel een snelle hebben. Ik heb een linksys van 300 mbps nou dat loopt als een trein.
Misschien heb je een powerlan die die snelheid niet haalt.
Ik heb een 200 Mbps Powerlan setje.
[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 22-06-2011 10:05 ]
Ja maar daar zijn zowel de Dune als de harde schijven erg duur.Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:10:
Volgens mij bij hd supplies behoud je gewoon de garantie.
Verwijderd
Stick werkte niet goed kreeg gewoon geld terug zonder de stick te hoeven terugsturen.
Ja dat is precies mijn gedachte.Phusebox schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:03:
[...]
Het gaat even om twee losse dingen:
1) Het installeren van een USB stick voor shortcuts/skins en BD Live optie
2) Het installeren van een harde schijf voor het plaatsen van media
Bij 1 kan ik er best mee leven dat die aan de achterkant wordt ingestoken, alhoewel de player al behoorlijk die van zichzelf is.
Bij 2 vind ik het wel belangrijk dat de harde schijf IN de speler zit, en ik lees dus berichten die elkaar tegenspreken. De een zegt je garantie vervalt, en de ander zegt weer van niet.
Ik zou de D1 alleen nemen omdat ik dat scherm wel mooier vindt, maar als me dat mijn garantie kost ga ik wel voor de H1.
[...]
Zij hebben we verteld dat er geen warrenty void stikker op zit en dat ik zelf een HD in kan bouwen.
Ik heb dit ook maar meteen als opmerking bij de bestelling gezet. Ik ga zien of dit klopt als ik de player binnen krijg.
Hou jullie op de hoogte.
Je kan zelf je schijf inbouwen en je hebt nog steeds garantie. Zit geen warranty void sticker op de behuizing
Mijn D1 is inmiddels al 2x vervangen ivm schijfproblemen en dat ging gewoon onder garantie.
Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)
Stel ik koop een D1, en straks de BE en ME component?
Voorts, als je je HDD formatteert in NTFS formaat, kan je dan ook Yadis en bd-live gebruiken. Of kan dat alleen met ext2 formaat van de dune zelf?
[ Voor 41% gewijzigd door MAGDATTT op 22-06-2011 13:14 ]
Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive
Je zou op de synology een cronjob kunnen maken waarbij je dat doet. Maar het streamen vanaf je NAS gaat toch ook prima of niet?mouse1277 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:16:
Weet iemand of het mogelijk is om (automatisch (bijvoorbeeld op een vaste tijd 's nachts)) zonder tussenkomst van een pc (alle) bestanden te kopieren van mijn video-map van mijn Synology NAS naar een bepaalde map op de harddisk van mijn Dune HD Max?
Dit is wel een goede start http://forum.synology.com...ology_Server_to_Amazon_S3 Zie het als backuppen van een directory naar je Dune. In dit voorbeeld gaat het om backuppen naar Amazon maar het idee blijft hetzelfde.
[ Voor 20% gewijzigd door ChiLLeR op 22-06-2011 15:36 ]
>> Signature?
[ Voor 12% gewijzigd door mouse1277 op 22-06-2011 15:56 ]
Even naar het bovenstaande zitten kijken maar dat gaat me echt boven mijn pet.ChiLLeR schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:35:
[...]
Je zou op de synology een cronjob kunnen maken waarbij je dat doet.
Dit is wel een goede start http://forum.synology.com...ology_Server_to_Amazon_S3 Zie het als backuppen van een directory naar je Dune. In dit voorbeeld gaat het om backuppen naar Amazon maar het idee blijft hetzelfde.
Ben geen IT-er
Zocht eigenlijke naar een simpele, kant en klare oplossing maar dat was waarschijnlijk tevergeeft.
Jammer!
Zo ja: gaat dat probleemloos?
- Drobanir
@Nerdwebber: streamen vanaf een Synology heeft bij mij nog nooit problemen opgeleverd, in welke bitrate dan ook.
[ Voor 4% gewijzigd door Drobanir op 22-06-2011 18:29 ]
Even gekeken maar krijg dat niet voor elkaar naar externe locatie.Drobanir schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:29:
@mouse1277: zo vaak komt dat toch niet voor? Ik zou voor je naar bed gaat nog even op de Synology inloggen en daar via de filebrowser opdracht geven tot het kopiëren van de bestanden naar de Dune en dan pas de computer afsluiten.
Mag ik vragen hoe je dit precies doet?
Verwijderd
Neemt geen ruimte in en gebruik het slot toch verder niet.
Werkt voor mij perfect.
NTFS werkt prima!
Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)