Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 16:54
Namoh schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 08:15:
Ik heb bij de D1 een externe USB harddisk besteld.
Kan ik die gewoon via mijn pc formaterren, folder structuur op aanmaken, films erop zetten, aankoppelen aan de Dune en dan afspelen of moet de externe usb harddisk geformatteerd worden door/via de D1?

Is er nog een restrictie qua folder structuur? Hoeveelheid mappen?

Ik ben er nog niet uit, maar ik wilde voor een structuur zoals dit gaan:
Video
.......Films
...........X-men movies
..................X-men 1
..................X-men 2
..................X-men 3
..................etc
...........Species movies
..................Species 1
..................Species 2
..................etc
.......Series
.............Friends
..................Seizoen 1
.......................Disc1_SideA
.......................Disc1_SideB
.......................Disc2_SideA
.......................etc
..................Seizoen 2
.............StarGate
.............StarGate Atlantis
Music
.........Dance
...............CD1.....
...............CD2.....
.........Top40
...............CD1.....
...............CD2.....
.........Metal
...............CD1.....
...............CD2.....

Gaat deze opzet qua structuur werken? Welke folder opbouw gebruiken jullie?
Heeft hier iemand een antwoord op?
Krijg hopelijk vandaag alles binnen, wil graag weten of ik de harddisk gewoon via m'n pc kan formatteren en of mijn opbouw van folders ook mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Namoh schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:44:
[...]

Okay, top.

Even korte check, die 40Gb die 1,5uur duurde om over te zetten was over het netwerk neem ik aan?
Had een usb 2.0 schijf erop aangesloten en dat was die 1,5 uur.
Heb het wel eens geprobeerd via het netwerk maar dan schieten de tranen helemaal in je ogen.
Zojuist een dock besteld met esata aansluiting. Zet ik de schijf in die in de dune zit en aansluiten op de 7180.
Kijken of dat scheelt. Maar goed dock kost je 25 euro een nieuwe schijf met esata de goedkoopse 70 euro.
En je kan gewoon op de pc formateren en die aan je dune hangen. Maar zou wel gelijk kiezen voor ntsf formateren anders zit je weer vast aan die 4 gig bestanden. Mijn oude schijf is fat32 geformateerd en kan die er ook gewoon aanhangen. Opbouw van mappen op je schijf kan je zelf natuurlijk doen. Alleen als je yadis gaat gebruiken dan kan dat volgens mij niet meer en gooit hij alles in 1 wall. Maar goed daar zijn weer andere tweakies beter in om je dat uit te leggen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:40

3style

...

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:43:
[...]

Had een usb 2.0 schijf erop aangesloten en dat was die 1,5 uur.
Heb het wel eens geprobeerd via het netwerk maar dan schieten de tranen helemaal in je ogen.
Zojuist een dock besteld met esata aansluiting. Zet ik de schijf in die in de dune zit en aansluiten op de 7180.
Kijken of dat scheelt. Maar goed dock kost je 25 euro een nieuwe schijf met esata de goedkoopse 70 euro.
En je kan gewoon op de pc formateren en die aan je dune hangen. Maar zou wel gelijk kiezen voor ntsf formateren anders zit je weer vast aan die 4 gig bestanden. Mijn oude schijf is fat32 geformateerd en kan die er ook gewoon aanhangen. Opbouw van mappen op je schijf kan je zelf natuurlijk doen. Alleen als je yadis gaat gebruiken dan kan dat volgens mij niet meer en gooit hij alles in 1 wall. Maar goed daar zijn weer andere tweakies beter in om je dat uit te leggen.
Hier heb ik dus ook last van. Ik heb alleen geen esata poort op mijn pc. Dus maar zoeken naar een pci kaartje denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Kan iemand foto's/video's posten van de interface van de Dune HD Smart D1 en/of mij iets vertellen over de gebruiksvriendelijkheid van het scrollen door muziek. Is coverflow (zoals iTunes het noemt, you know what I mean) mogelijk, kiezen of je door albums/artiesten/nummers wilt scrollen, scrollen door genres, zoek-queries invoeren, is dat mogelijk? Want ik heb zo'n 15.000 nummers en als je snel één album of nummer wilt draaien is een searchfunctie noodzakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Namoh schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:30:
[...]

Krijg hopelijk vandaag alles binnen, wil graag weten of ik de harddisk gewoon via m'n pc kan formatteren en of mijn opbouw van folders ook mogelijk is.
Ik zie niet waarom het niet kan werken.
Een USB HDD kan gewoon in Windows (PC) geformatteerd worden. Een HDD die in de Dune komt zitten kan je volgens mij beter in de Dune formatteren en dan de data via het netwerk kopieren. Dit gaat niet snel maar werkt wel het betrouwbaarst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Namoh schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:30:
[...]

Ik heb zelf alles op alfabetische volgorde, dus een mapje met de letter A, en daar alle films met de A in.
Het is makkelijk te zien of je een film al op je hd hebt staan....of niet

De series staan op een andere hd,dit doe ik om het overzicht te bewaren.

Ik zou dus zeker geen map x-men met daar in alle 3 de films maken, dan kun je in Yadis ook al die mappen aan gaan geven en das een boel werk.
Dus hoe meer films in 1 map hoe beter.

mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beatboxx schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:25:
Kan iemand foto's/video's posten van de interface van de Dune HD Smart D1 en/of mij iets vertellen over de gebruiksvriendelijkheid van het scrollen door muziek. Is coverflow (zoals iTunes het noemt, you know what I mean) mogelijk, kiezen of je door albums/artiesten/nummers wilt scrollen, scrollen door genres, zoek-queries invoeren, is dat mogelijk? Want ik heb zo'n 15.000 nummers en als je snel één album of nummer wilt draaien is een searchfunctie noodzakelijk
Wat jij noemt heeft alles met cover-art te maken en dat zit standaard niet in de Dune. Volgens mij kun je voor muziek beter een losse speler als bijv de Squeezebox nemen. Deze zal uit de doos vast en zeker aan jouw wensen voldoen. Ook is er voor muziek volgens mij geen cover-art tool te vinden. De bekende cover-art tools zijn allemaal voor films/series bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Ik ga de Dune gebruike voor én video én audio. Sqeezebox kan afaik geen video

EDIT: Maar zoeken, lijst van albums/afspeellijst kan ook niet of wel?

EDIT2: En zou een Popcorn Hour A-210 niet beter zijn voor mij?

[ Voor 50% gewijzigd door Beatboxx op 08-06-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 22:00:
Hallo,

Ik heb de d1 met een 2tb interne harde schijf. nu is mijn probleem ik kan hem niet openen en bestanden erop zetten. hoe kan ik dat het beste doen via de laptop heb geen nas server ofzo.
weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Waarom kan je hem niet openen? Is je Dune verbonden met het internet? En hoe bedoel je "ik kan hem niet openen" Je kan altijd die Hdd in je pc stoppen en dan media erop zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beatboxx schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:06:
Waarom kan je hem niet openen? Is je Dune verbonden met het internet? En hoe bedoel je "ik kan hem niet openen" Je kan altijd die Hdd in je pc stoppen en dan media erop zetten
Ik gebruik en usb kabel via de slave aan de achterkant van de dunde d1 mijn windows vista laptop ziet de schijf dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:11:
[...]

Ik gebruik en usb kabel via de slave aan de achterkant van de dunde d1 mijn windows vista laptop ziet de schijf dan niet.
heb je al wel een partitie aan gemaakt op die hd, zonder dat kun je er geen film op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Waar kijk je? En nogmaals is je Dune connected aan je netwerk? Wel belangrijk... dan zou ie onder netwerk moeten staan (start-->typen netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beatboxx schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:56:
Ik ga de Dune gebruike voor én video én audio. Sqeezebox kan afaik geen video

EDIT: Maar zoeken, lijst van albums/afspeellijst kan ook niet of wel?

EDIT2: En zou een Popcorn Hour A-210 niet beter zijn voor mij?
Dune is geen sterke muziekspeler. De meeste andere mediaspelers overigens ook niet. Ik vraag me af hoeveel beter een Popcorn Hour is. Ik gebruik de Dune niet voor muziek. Ik heb namelijk wel een Squeezebox, gewoon omdat het veel beter werkt met muziek
Zoeken naar titels kan volgens mij niet. Je kunt uiteraard wel een lijst krijgen met alle mappen. Een afspeellijst aanmaken kan ook nog.

De Squeezebox kan inderdaad geen video, dat weet ik. Ik vrees alleen dat je op gebied van muziek vreselijk teleurgesteld zult worden door je mediaspeler.
Heb je al eens naar de Boxee Box gekeken. Ik ken deze niet maar het heeft een andere insteek hoe een mediaspeler zou moeten zijn. Misschien past deze beter bij je wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Misschien een apple TV? Die is alleen niet verkrijgbaar in Nederland....
EDIT: http://www.alternate.nl/h...aspelers/Apple/TV/468925/?
Een boxee box kan ook, eigenlijk gewoon een media player met andere software, toch?

EDIT2:

Pff ik ben nu gigantisch aan't twijfelen. Ik heb een maximaal budget, incl NAS+schijven en media speler. Die media speler moet ook voorzien in het spelen van Audio. Een zoekfunctie is eigenlijk noodzakelijk. Dit mag maximaal zo'n € 600 gaan kosten. Nu heb ik dit:

#ProductPrijsSubtotaal
2Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 56,99€ 113,98
1Synology Disk Station DS211€ 240,95€ 240,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 354,93

Dus zo'n € 250 over voor media speler, maar die moet via een makkelijke interface audio én video kunnen afspelen. Door covers zoeken bij audio is belangrijk. Beide functie's zullen ongeveer even actief worden gebruikt. Paar kandidaten:

Boxee Box
Apple TV
Popcorn Hour A-210

Iemand die hier wat zinnigs over wil zeggen?

[ Voor 98% gewijzigd door Beatboxx op 08-06-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:24
servies schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:20:
[...]

MP3 kan nooit gapless worden afgespeeld, dat is inherent aan het bestandsformaat. het is altijd pseudo gapless. Heeft dus niets met een cue-sheet te maken. En nee: winamp speelt het ook niet gapless af, luister maar eens heel goed...
Het schijnt nu goed te gaan, maar ik heb het nog nooit geprobeerd: voor audio heb ik al een Squeezebox 3.
Ja, maar ook wat jij pseudo gapless noemt werkt niet bij de Dune.
Verder heb je ergens terug in dit topic geroepen dat Flac wel zou moeten werken, maar ook dat werkt dus niet met de Dune helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

despijker schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:34:
[...]

Verder heb je ergens terug in dit topic geroepen dat Flac wel zou moeten werken, maar ook dat werkt dus niet met de Dune helaas.
Heb je het over het niet kunnen afdraaien van Flac?
Ik heb een D1 en ik er vanmiddag nog Flac bestanden op geluisterd.
Heb je dan wel de laatste firmware op je dune staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@beatboxx

Ik weet niet waar je woont maar anders eens langs bij wifimedia in Arnhem. Daar kunnen ze je dingen laten zien. Dit maakt je keuze makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 13:04
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:11:
[...]

heb je dit dan al?

The player will format the disk using "EXT2" filesystem. NOTE: To use EXT2/EXT3 formatted disks on a Windows PC, you may need to install additional software on the PC, such as "EXT2FSD" (http://www.ext2fsd.com/).

het progje gebruikt??2?? succes
via de ext2fsd menu kan je de interne hdd zichtbaar maken in windhoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Athome schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 00:31:
@beatboxx

Ik weet niet waar je woont maar anders eens langs bij wifimedia in Arnhem. Daar kunnen ze je dingen laten zien. Dit maakt je keuze makkelijker.
Ik woon aan de andere kant van het land (Tussen Leiden en Den Haag in), maar ik ben volgende week in Duiven, vlakbij Arnhem. Misschien dat ik dan een gaatje kan vinden om langs te gaan. Bedankt voor de tip! Ik kan natuurlijk ook een HTCP nemen waar ik ubuntu op installeer die ik de taken van een NAS laat overnemen (auto backuppen, torrents downloaden) en XMBC/boxee op installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:30

servies

Veni Vidi Servici

despijker schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:34:
[...]

Dat zeg ik toch?
Er zijn momenteel 2 mogelijkheden:
  • Cuesheet aanmaken en vanuit de cuesheet afspelen zou gapless moeten opleveren... (volgens een aantal mensen op mpcclub.)...
  • Afbeelding in de muziekmap en dan afbeelding tonen en muziek afspelen selecteren en het zou ook moeten werken.
Eerlijk gezegd: ik vind het geen mooie oplossingen, wat het wel aangeeft is dat gapless afspelen wel mogelijk is, nu moeten ze het nog zo implementeren zodat het altijd gapless is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beatboxx schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 08:21:
[...]

Ik woon aan de andere kant van het land (Tussen Leiden en Den Haag in), maar ik ben volgende week in Duiven, vlakbij Arnhem. Misschien dat ik dan een gaatje kan vinden om langs te gaan. Bedankt voor de tip! Ik kan natuurlijk ook een HTCP nemen waar ik ubuntu op installeer die ik de taken van een NAS laat overnemen (auto backuppen, torrents downloaden) en XMBC/boxee op installeer.
Je kan toch ook dune explorer gebruiken voor je cd covers voor je audio. Tenminste op pagina 1 staat dat audio covers ook wordt ondersteunt. Bijna alle mediaspelers zijn niet goed in audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
Elke dag als ik de dune opstart maakt een playlist aan die ergens halverwege stopt
Omdat ie een liedje mist ofzo. M'n liedjes veeg ik niet uit.
Ik kan dan kiezen voor opnieuw of alles opnieuw of annuleren.
Alleen annuleren werkt dan. Opnieuw heeft alleen maar errors tot gevolg. Weet iemand de oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polo306 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:01:
Elke dag als ik de dune opstart maakt een playlist aan die ergens halverwege stopt
Omdat ie een liedje mist ofzo. M'n liedjes veeg ik niet uit.
Ik kan dan kiezen voor opnieuw of alles opnieuw of annuleren.
Alleen annuleren werkt dan. Opnieuw heeft alleen maar errors tot gevolg. Weet iemand de oplossing ?
Maakt hij een playlist uit één of uit verschillende mappen? Het laatste werkt nl niet goed. Theoretisch zou je M3u playlists moeten kunnen gebruiken maar dat werkt alleen als alle nummers in een map staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 15:39
Misschien is er iets mis met een liedje? Kan hij de titel niet (vreemde karakters) aan, of is is er intern iets waar de Dune zich in verslikt, maar waar Winamp bijvoorbeeld wel gewoon goed door gaat. Is de fout te reproduceren?

Ik heb overigens de startpost wat herschreven, zodat de Smart modellen beter worden uitgelegd.

Verder ben ik door Fred-L van yaDIS benaderd om de basic export te testen van versie 2.1, voordat hij hem uit gaat brengen. Als het goed is krijg ik nog dit weekeinde toegang tot het programma.

[ Voor 23% gewijzigd door Drobanir op 10-06-2011 10:09 ]

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben nu al een tijd op zoek naar het icoontje van de SD kaart, waar in de dune kan ik deze vinden zodat ik hem kan veranderen in een ander icoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

polo306 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 01:11:
[...]

heb je dit dan al?

The player will format the disk using "EXT2" filesystem. NOTE: To use EXT2/EXT3 formatted disks on a Windows PC, you may need to install additional software on the PC, such as "EXT2FSD" (http://www.ext2fsd.com/).

het progje gebruikt??2?? succes
via de ext2fsd menu kan je de interne hdd zichtbaar maken in windhoos.
Thanks! Komt alleen een dag te laat dat ik dit lees. Had net alles op de schijf gezet in Dune, maar kwam er even niet uit hoe de ext2 schijf in Windows (middels een esata dock) te laten zien. Heb toen maar de drive geformateerd naar ntfs (wat de dune ook ondersteunt). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen weet het echt niet meer. Heb al veel forums gelezen maar tot nu toe niet het goede antwoord gelezen. Het gaat om yadis en zappitti. Krijg het wel te zien op mijn scherm bij beide prog maar zodra ik een film aanklik verkeerde url.Ik heb alleen een interne harde schijf van 2 tb in de dune en hij is in mijn router gepropt en werk zo vanaf mijn laptop wifi met de dune.

Bij yadis vul ik bij interface locatie \\DUNE\hard_disk_39cd16a2_3655_43fc_a3bd_63e58b66deca\yadis
Heb op de dune op mijn harde schijf een mapje aangemaakt met yadis voor de interfacelocatie.
Dan ga ik naar toevoegen en kom bij de film folder
\\DUNE\hard_disk_39cd16a2_3655_43fc_a3bd_63e58b66deca\Films.
Heb naast de yadis map op mijn harde schijf ook nog een map films aangemaakt met daarin mappen waar de films apart instaan om het voor mezelf overzichtelijk te houden.
En ja dan komt het waar de meeste problemen mee hebben de absolute path daar komt automatisch te staan storage_uuid://disk_39cd16a2_3655_43fc_a3bd_63e58b66deca/Films
scrappen gaat goed naar de dune zetten gaat goed maar voor de rest nada.
Ik weet het niet meer. Dune explorer ook geprobeerd en dat lukt wel maar krijg daar geen videowall te zien alleen maar een hoesje en als ik daar dan op klik dan krijg ik de rest van de film te zien.
Ik denk dat het eerder is iets met de mappen structuur dan met de gegevens die je invult.
Ook hoor ik elke keer moet je een snelkoppeling maken naar je hoofdscherm maar hoe.
Ik draai de 2007 beta firmware kan het daar aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wier500
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09-2024
Heb Yadis 2.05 net geinstalleerd, en werkt verder goed, maar heb waarschijnlijk een meer voorkomend probleem, de titel v.d film wordt onderaan een stukle afgekapt, wat zeer hinderlijk is, kan je dit ook aanpassen.
Is het verder ook mogelijk de blanco tumbnails( die niet direkt door de database herkent worden te voorzien van een titel.
Of heeft iemand een mooie template beschikbaar die hij wil delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:46:
En ja dan komt het waar de meeste problemen mee hebben de absolute path daar komt automatisch te staan storage_uuid://disk_39cd16a2_3655_43fc_a3bd_63e58b66deca/Films
storage_uuid://39cd16a2_3655_43fc_a3bd_63e58b66deca/Films

of

storage_name://hard_disk_39cd16a2_3655_43fc_a3bd_63e58b66deca/Films

of

storage_label://hard_disk/Films

gebruiken?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo bedankt zeg het werkte meteen. nog 1 klein vraagje hoe kan ik nu vanaf de map waar yadis in staat en zappitti nu een snelkoppeling maken naar het hoofdscherm. Ik heb de laatste beta firmware.
Ik krijg helemaal geen optie om een snelkoppeling te maken alleen maar ad to favorites. Ik heb een usb systeem opslag wabt die zit er aan de achterkant in en je ziet deze stick ook niet als externe schijf. Ook zie ik in de info de 4 gig stick zitten waar ongeveer 2oo mb nu opstaat van de firmware denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Volgens mij is "Add to favorites" de optie die je zoekt. In de laatste firmware komt je icoontje dan inderdaad niet op het hoofdscherm maar bij "Favorites" te staan, tenzij je de tabbladen uitschakelt.

(Maar ik draai de bèta nog niet, dus ik weet het verder ook niet zeker ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@wier500: Heb jij toevallig lettertypegrootte groter dan 100% staan in Windows? Dan gat dat namelijk mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:17:
Volgens mij is "Add to favorites" de optie die je zoekt. In de laatste firmware komt je icoontje dan inderdaad niet op het hoofdscherm maar bij "Favorites" te staan, tenzij je de tabbladen uitschakelt.

Ja is inderdaad de firmware waar het aan lag. De stable erop gezet en krijg gelijk shortcuts.
Maar denk dat ik de beta er maar weer opzet. Is toch wat overzichtelijker en zet ze wel bij favorites.
Maar bedankt nog voor je hulp kwam er echt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfella1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-07-2024
Xander schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:17:

Klopt wel precies wat je zegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wier500
Klopt Drobanir , ik heb inderdaad het lettertype op 125%, vindt dit wel makkelijk als je een dagje ouder wordt,
Vervolgens heb ik het weer teruggezet naar 100% maar had direkt geen gevolgen, moet alle films afzonderlijk nalopen en info herladen, daarna staat het goed.Maar toch mooi dat het daarmee verholpen is. Nu op naar Hans Anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wier500
Hoe kan je in Yadis nu eenvoudig de lege tumbnails opvullen met een titel o.i.d. :?
Er zijn altijd films of documentaires die niet gevonden worden, maar het "beestje"moet toch even een naam hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfella1812
  • Laatst online: 07-07-2024
@ wier500: ik ben tot op heden nog geen film tegengekomen die ie niet heeft kunnen vinden. Je kunt yaDIS ook op IMDB nummer laten zoeken. Werkt dat allemaal niet kun je gewoon handmatig alle info invullen, afbeelding kun je bijv toevoegen door 'hoes' te selecteren en dan rechtermuis klik en een eigen afbeelding toevoegen. Dit kan ook met fanart. Ik heb yaDIS niet openstaan dus zou kunnen dat ik het net iets verkeerd uitleg maar zo ongeveer moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Alleen tijdens het genereren van filmkaarten moet het even op 100% staan, voor de rest mag het best groter hoor. Fred is overigens bekend met het probleem, hij heeft op dit moment nog geen oplossing, maar hij houd het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-05 07:38
bruce. schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 06:52:
[...]
Ik heb een bug gevonden in de nieuwe beta firmware.
Als je een pal dvd afspeeld dan geeft de player aan bij de optie info dat het een ntsc dvd is.
Als je een ntsc dvd afspeeld dan staat bij de info dat het een pal dvd is .
Dus het staat verkeerd om
Heeft nog niemand dit ondekt ???????????????????
KAN IEMAND DIT BEVESTIGEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wier500
Bedankt Goodfella 1812, voor de tip, maar had dat eigenlijk zelf ook al gezien, maar ik zou het handig vinden dat er een optie in programma was dat je de titel even in de tumbnail kan zetten, misschien iets voor een volgende versie.
Nog even een andere vraag, ik heb films op de Dune HDD staan en op de Syno Nas, en dit ingesteld in Yadis
de indexering gaat nu goed op beide locaties,alleen het afspelen van de films op de nas werkt niet, geen toegang.
Op de Dune staat een snelkoppeling naar de Nas via NFS, die natuurlijk wel prima werkt.
M.a.w. het starten van de film (locatie Nas) via Yadis werkt niet, iemand een tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
In yaDIS heb ik dit staan voor Dune path:
nfs://192.168.0.100:/volume1/Movies:
In de dune_folder.txt in de - map staat dit:
media_url=nfs://192.168.0.100:/volume1/Movies:/[naam van map]/[naam van film].mkv
Misschien dat dit helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drobanir schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 23:08:
Alleen tijdens het genereren van filmkaarten moet het even op 100% staan, voor de rest mag het best groter hoor. Fred is overigens bekend met het probleem, hij heeft op dit moment nog geen oplossing, maar hij houd het in de gaten.
Ook in het programma MCIM komen/kwamen (weet niet zeker of dit opgelost is) problemen voor als 125% gebruikt in Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 08:24
Ik heb sinds kort een Dune HD Smart D1 staan. Tot nu toe weinig reden gehad om er erg ontevreden over te zijn.. Vandaag probeerde ik echter een bluray rip van +/- 15 GB te streamen vanaf mn NAS waarbij het beeld erg begon te haperen.

Qua instellingen heb ik de startpost gebruikt, behalve dat ik de experimentele gigabit instellingen nergens kan vinden. Ik heb ook een testje gedraaid via de kabel van de Dune; Data transfer van m'n NAS naar laptop gaat met 70MB/sec, Data transfer van NAS naar een USB stick in de Dune gaat met 1MB/sec.

Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik zou ook graag de experimentele gigabit optie uitzetten maar deze kan ik echt nergens vinden.. Jumboframes staan uitgeschakeld op de NAS.

Edit: Toch zelf opgelost. ;)

Enkele tips voor het geval iemand anders dit probleem tegenkomt:

NFS rechten aanmaken voor de betreffende folders op de NAS (Synology DS211)
1) Enable NFS.
2) Go to shared folders - privileges setup and for the folder you wish to share enable the guest account under local users to have read/write access.
3) Go to NFS privileges and select;
Hostname or IP = *
Privilege = Read/Write
Root Squash = Map to guest

NFS Share aanmaken op de Dune.
1) Gebruik het ip adres van de NAS en niet de hostname.
2) In het geval van een NAS, vergeet niet om /volume1/ (of welke naam je de volume gegeven hebt) voor de directory te zetten.
3) Mocht UDP geen verbetering geven, gebruik TCP. Dit zorgde bij mij voor een sprong van 700KB/s naar 8MB/s.

De bluray streamed nu zonder haperingen. :)

[ Voor 36% gewijzigd door wvdveer op 12-06-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:25
Beatboxx schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:54:
Een boxee box kan ook, eigenlijk gewoon een media player met andere software, toch?

EDIT2:

Pff ik ben nu gigantisch aan't twijfelen. Ik heb een maximaal budget, incl NAS+schijven en media speler. Die media speler moet ook voorzien in het spelen van Audio. Een zoekfunctie is eigenlijk noodzakelijk. Dit mag maximaal zo'n € 600 gaan kosten. Nu heb ik dit:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 354,93

Dus zo'n € 250 over voor media speler, maar die moet via een makkelijke interface audio én video kunnen afspelen. Door covers zoeken bij audio is belangrijk. Beide functie's zullen ongeveer even actief worden gebruikt. Paar kandidaten:

Boxee Box
Apple TV
Popcorn Hour A-210

Heb je al een keuze gemaakt?
Je zit trouwens in het Dune topic, of je daar veel reacties krijgt over andere spelers betwijfel ik.
Ik zit met dezelfde vraag maar vind BoxeeBox te groot voor in m'n woonkamer. Die valt bij mij dus al af.
Ik zat zelf naar een Medi8tor 400 of de nieuwe 500x2 te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 20:52
vwtune schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:43:
Hoe kan ik de subtitel aanpassen in een bluray rip? Dan bedoel ik de grootte en de hoogte.
Bij een mkv bestand kan ik wanneer ik op subtitel knop druk, en dan kies voor setup, alles instellen. maar als ik dan de film stop en daarna een bluray film afspeel, de hoogte niet meer instellen en kan het zijn dat ie uit beeld is. op de knop subtitel drukken bied dan geen uitkomst omdat je daarmee alleen andere talen kan selecteren
Ik kwam er gisteravond achter dat wanneer je bij het afspelen van een bluray op de subtitle knop drukt je daarna met up en down de subs kunt verplaatsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Laatst online: 20-09 21:29

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Beatboxx schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:54:

EDIT2:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 354,93

Boxee Box
Apple TV
Popcorn Hour A-210

Wil je gebruik maken van Airplay, makkelijk Youtube bekijken en je iTunes bibliotheek afspelen en heb je een iPad, dan absoluut een Apple TV. In de andere gevallen een Boxee of een Popcorn.
Ik heb een Apple TV en een Dune. De Dune gebruik ik voor films, de Apple TV voor muziek en Youtube waarbij ik hem bedien met de iPad.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Laatst online: 20-09 21:29

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Sinds 2 weken een Dune HD Smart D1 als vervanging van mijn Popcorn Hour C200.
Reden is dat ik volledig simpel werd van de Popcorn. Erg onstabiel en veel problemen. Mijn vorige Popcorn A110 deed het vele malen beter.
Afijn oog was gevallen op een Dune met een 2TB Samsung Eco schijf. Ik zocht een apparaat waar ik zo' n beetje alles op kan afspelen, maar die gewoon doet wat hij moet doen, zonder het hobby gehalte van de Popcorn.
Een absolute verademing is dit ding. Ziet er goed uit, tot nu toe vreet hij alles wat ik hem voorschotel en hij is stabiel. Niet iedereen zal het met me eens zijn, maar de interface vindt ik heerlijk. Ik hoef geen poespas, ik wil snel bij mijn films komen en dat is exact wat de interface van de Dune doet.
Een absoluut top apparaat, misschien stevig aan de prijs maar het bespaard me heel wat frustraties.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reggie2000
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 12:38
Ik heb nu zo'n week of 3 een Smart D1, hij is aangesloten via HDMI met mijn receiver ( een Denon AVR 2808) die weer met HDMI naar de tv gaat.

De dag dat ik alles had aangesloten had ik het probleem dat er een roze/paarse waas over het beeld lag, al meteen bij het hoofdmenu en verder met alles wat ik er mee deed (afspelen bestanden). Na wat gegoogle vond ik de oplossing en dat was dat bij advanced video settings de Output Colorspace op auto stond en ik moest het op RGB-Full zetten.

Nu heb ik van de week voor het eerst wat volledige bluray films binnen gehaald (die met BDMV map structuur) en nu komt het probleem met de roze waas weer terug. Het gekke is dat het alleen bij deze films gebeurd, elk ander bestand is geen probleem en wanneer ik in de menus zit is alles ook normaal. Op het moment dat ik (in Yadis) op play druk en de film start verschijnt de roze waas.

Ik heb al geprobeerd om op internet een oplossing te vinden maar toe nu toe nog niks gevonden.
Ik weet ook niet of het ergens in de instellingen van de Dune zit, of misschien wel in de receiver.

Heeft iemand dit probleem ook gehad en kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 16:54
Heb de Dune Smart D1, wat een geweldig apparaat.
Speelt alles af en werkt gewoon super out-of-the-box!!

Ben nog niet met yadis bezig ofzo, maar staat er ergens een handleiding hiervoor, voor als ik daar mee wil beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
bruce. schreef op zondag 12 juni 2011 @ 09:07:
[...]

KAN IEMAND DIT BEVESTIGEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
NEE SORRY. IK DRAAI DE BÈTA FIRMWARE NIET

Dat je geen reacties krijgt wil niet zeggen dat je vraag niet gelezen wordt. Ik ben hem nu al 5x tegengekomen, als ik hem had kunnen beantwoorden had ik dat echt wel gedaan... Schreeuwen helpt vast niet.
reggie2000 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:06:
Na wat gegoogle vond ik de oplossing en dat was dat bij advanced video settings de Output Colorspace op auto stond en ik moest het op RGB-Full zetten.

Nu heb ik van de week voor het eerst wat volledige bluray films binnen gehaald (die met BDMV map structuur) en nu komt het probleem met de roze waas weer terug. Het gekke is dat het alleen bij deze films gebeurd, elk ander bestand is geen probleem en wanneer ik in de menus zit is alles ook normaal.
Ik heb geen oplossing voor je, maar het is volgens mij niet raar dat die instelling geen effect heeft op je Blu-Rays:
Added a new setting "Video / Advanced / Output colorspace",
which allows to specify the desired colorspace on the HDMI output.
Supported values:
- Auto (use BT.709 for HD video modes and BT.601 for SD video modes)
- BT.601.
- BT.709.
- RGB-Full.
- RGB-Limited.
- The default value is Auto.
- Note: does not affect Blu-ray playback (for Blu-ray playback, "Auto"
is always used).

- Note: in previous firmware versions, the actually used setting was
BT.601; if you think that you had a better picture quality during file
or DVD playback in previous firmware versions, you may try to set this
setting to BT.601 (see also the new setting "Video / Advanced /
Default decoder colorspace").
Ik vraag me meer af waarom je überhaupt aan die instellingen moet zitten. Ik heb nooit zo'n waas gezien met mijn Dune H1, die ook op een Denon-receiver zit aangesloten (een AVR2310).
Namoh schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:58:
Ben nog niet met yadis bezig ofzo, maar staat er ergens een handleiding hiervoor, voor als ik daar mee wil beginnen?
Ja, die staat in de topicstart. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 12-06-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reggie2000
Ik vraag me meer af waarom je überhaupt aan die instellingen moet zitten. Ik heb nooit zo'n waas gezien met mijn Dune H1, die ook op een Denon-receiver zit aangesloten (een AVR2310).
Zoals ik aangaf was de roze waas aanwezig vanaf het eerste moment dat ik de Dune had aangesloten.
En die ging pas weg nadat ik de instelling van de Output colorspace heb aangepast, een oplossing die ik ergens op het web had gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooit ook al eens een andere HDMI kabel geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 18:08
Probeer eens een rechtstreekse aansluiting DUNE - TV via de HDMI
Probleem nog steeds, dan eerst een andere kabel

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
reggie2000 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 01:02:
[...]

Zoals ik aangaf was de roze waas aanwezig vanaf het eerste moment dat ik de Dune had aangesloten.
En die ging pas weg nadat ik de instelling van de Output colorspace heb aangepast, een oplossing die ik ergens op het web had gevonden.
En je bent er van overtuigd dat dit "de" oplossing is? Voor hetzelfde geld kun je die waas ook wegkrijgen door iets in de instellingen van je receiver of TV te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@Namoh: Fred-L is bezig met een handleiding die hij naar het Engels zal vertalen wanneer deze af is. Misschien dat je met Google Translate er iets mee kan? http://yadis.whisperingvault.net/projects/yadis/wiki/Guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reggie2000
Xander schreef op maandag 13 juni 2011 @ 09:18:
[...]

En je bent er van overtuigd dat dit "de" oplossing is? Voor hetzelfde geld kun je die waas ook wegkrijgen door iets in de instellingen van je receiver of TV te wijzigen.
Ik zeg niet dat dit de oplossing is, sterker nog, als je mijn post goed had gelezen, zeg ik ook dat ik niet weet of het een instelling van de Dune is of misschien de receiver. En daarom vroeg ik of er misschien mensen zijn die te maken hebben gehad met hetzelfde probleem en een oplossing weten.

De oplossing om de instelling van de Dune te veranderen komt nadat ik diverse forums ben afgestruind op zoek naar mensen met hetzelfde probleem. Het is niet zo dat ik "zomaar" dingen ga zitten veranderen ofzo.

Het is gewoon een feit dat de Dune direct 'out of the box' een roze waas liet zien, dit is nu voor een groot gedeelte opgelost behalve bij het afspelen van BDMV bestanden, het kan aan de Dune liggen, of de receiver. hoe dan ook tips met de mogelijke oplossing zijn welkom. Blijven hameren dat je niet aan instellingen moet zitten heb ik niet zoveel aan aan gezien de 'default' instelling de roze waas dus al weergeeft.

Een andere HDMI kabel heb ik geprobeerd zonder resultaat. Rechtstreeks aansluiten op de tv heb ik niet geprobeerd maar ga ik zeker even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
reggie2000 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:46:
[...]

Ik zeg niet dat dit de oplossing is, sterker nog, als je mijn post goed had gelezen, zeg ik ook dat ik niet weet of het een instelling van de Dune is of misschien de receiver. En daarom vroeg ik of er misschien mensen zijn die te maken hebben gehad met hetzelfde probleem en een oplossing weten.
Volgens mij lees jij mijn posts anders ook niet zoals ik ze bedoeld had. :P

In jouw eerste post meld je 2 problemen. Het oorspronkelijke probleem: een roze/paarse waas over het beeld. Dit heb je volgens jouw post al 3 weken geleden naar tevredenheid opgelost:
reggie2000 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:06:
De dag dat ik alles had aangesloten had ik het probleem dat er een roze/paarse waas over het beeld lag, al meteen bij het hoofdmenu en verder met alles wat ik er mee deed (afspelen bestanden). Na wat gegoogle vond ik de oplossing en dat was dat bij advanced video settings de Output Colorspace op auto stond en ik moest het op RGB-Full zetten.
En dan het nieuwste probleem: Blu-Ray's geven nog steeds een waas. Volgens mij heb ik je daar een hele mooie verklaring voor gegeven: Die colorspace setting heeft geen invloed op je BD's.
De oplossing om de instelling van de Dune te veranderen komt nadat ik diverse forums ben afgestruind op zoek naar mensen met hetzelfde probleem. Het is niet zo dat ik "zomaar" dingen ga zitten veranderen ofzo.

Het is gewoon een feit dat de Dune direct 'out of the box' een roze waas liet zien, dit is nu voor een groot gedeelte opgelost behalve bij het afspelen van BDMV bestanden, het kan aan de Dune liggen, of de receiver. hoe dan ook tips met de mogelijke oplossing zijn welkom. Blijven hameren dat je niet aan instellingen moet zitten heb ik niet zoveel aan aan gezien de 'default' instelling de roze waas dus al weergeeft.
Blijf ik hameren dat je niet aan instellingen moet zitten? Ik zei letterlijk dat ik me afvroeg waarom je die instelling moest wijzigen, alsin, waarom het in jouw geval nodig was om er aan te zitten. Je zou met de instelling op "Auto" ook goed beeld moeten kunnen krijgen, zonder paarse waas, het verbaast me dat dat in jouw geval niet zo is en dat je andere stappen moest ondernemen.

In mijn ogen heb je het probleem dat je 3 weken geleden ervaarde ook nog niet opgelost. Het wijzigen van de colorspace is wat mij betreft niet meer dan een quickfix. Als je dit terugzet naar Auto moet je het beeld ook goed kunnen krijgen, wellicht door instellingen van de receiver of TV te wijzigen. Dat is de enige manier waarop je ook bij Blu-Ray's goed beeld gaat krijgen.

Veel HDMI-apparaten (zoals Blu-Ray-spelers) bieden niet eens een soortgelijke optie, terwijl ze wel net zoals de Dune de BT.709 of BT.601 colorspace proberen te gebruiken. Dat is nog een reden waarom ik van mening ben dat je het op zou moeten kunnen lossen zonder die instelling te veranderen.
Rechtstreeks aansluiten op de tv heb ik niet geprobeerd maar ga ik zeker even testen.
Goed plan, dan sluit je in ieder geval al één apparaat uit. Welke TV gebruik je eigenlijk? Is het niet stiekem een PC-monitor? Dat zou ook eea kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reggie2000
Het was/is in mijn geval nodig om de instelling te wijzigen om in elk geval gebruik te kunnen maken van de Smart zonder roze waas. Dat dit niet de uiteindelijke oplossing is heb ik ook aan gegeven en daarom stelde ik hier mijn vraag.

Afijn, inmiddels de Smart rechtstreeks op de tv (Pioneer Kuro plasma) aangesloten en de waas bij de BDMV bestanden is weg.
Dus het probleem lijkt hem te zitten in de manier waarop er gecommuniceerd wordt met de receiver.
Bij de kleur instellingen van de receiver voor HDMI video input/output kan ik kiezen voor RGB of YCBCR , beide geprobeerd en het probleem blijft helaas bestaan. Ook als de instelling op de Smart op 'auto' staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
En je receiver heeft niet meer relevante instellingen? Bij de mijne kan ik ook nog de RGB-range ("Normal" of "Enhanced", staat op "Normal") en en de Pixel Depth (staat op 8bit) instellen.

If all else fails, kan ik mijn receiver volgens mij zo instellen dat 'ie het beeld alleen maar doorgeeft, dan mis ik alleen de OSD als ik het volume van mijn receiver aanpas enzo.

Xander schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:24:
Ik ga een dezer dagen de overstap maken van de interne HDD in mijn Smart H1 naar netwerkopslag. 2TB werd me te klein. :P Dat wordt dus eigenlijk de eerste keer dat ik de Dune als netwerkapparaat ga proberen, ik ben benieuwd hoe dat me gaat bevallen (maar ik voorzie geen problemen, met wat testjes haalde ik netjes 11MB/s constant, dat moet genoeg zijn voor m'n Blu-Ray ISO's :)).
"Een dezer dagen" is ehm... vandaag. :X En het werkt nog niet helemaal vlekkeloos.

Wanneer ik NFS over TCP gebruik d.m.v. HaneWIN NFS Server haal ik netjes 10MB/s - 11MB/s in read tests, maar willen Blu-Ray ISO's niet starten. De hele speler loopt vast op "Loading Disc". NFS over UDP geeft zeer lage leessnelheden (~800kb/s), heb niet eens geprobeerd om een BD te starten. :P

Via SMB werkt alles eigenlijk prima, maar alleen als ik de "Fast SMB" optie inschakel en dat wordt me met een popup afgeraden. Met "Fast SMB" disabled zijn de transfersnelheden even bedroevend als met NFS over UDP...

Ik denk dat ik eens andere NFS serversoftware ga zoeken, want dat zou in theorie toch de beste optie moeten zijn...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb FastSMB gewoon aanstaan. Gigabit staat wel uit.
Over SMB naar Windows Server 2003 haal ik op deze manier gewoon 10-12 MB/s

Ook geen problemen met Blu-Ray Iso. Ik gebruik deze bijna niet omdat ik het afspelen van MKV prettiger vind.

[ Voor 29% gewijzigd door Athome op 13-06-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
Hoe gaat het met dat testen van 2,1 Drobanir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Athome schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:46:
Ik heb FastSMB gewoon aanstaan. Gigabit staat wel uit.
Over SMB naar Windows Server 2003 haal ik op deze manier gewoon 10-12 MB/s

Ook geen problemen met Blu-Ray Iso. Ik gebruik deze bijna niet omdat ik het afspelen van MKV prettiger vind.
Hm SMB met "Fast SMB Access" ingeschakeld werkt toch niet zo vlekkeloos als ik eerst dacht, ik heb soms hele korte haperingen in de audio. Bijvoorbeeld bij de laatste Star Trek film op Blu-Ray.

Om een of andere reden die mij niet geheel duidelijk is werkt NFS over TCP met HaneWIN NFS Server nu wel, ook de Blu-Ray's willen starten. En dat zonder haperingen! :*) Hopen dat het zo blijft werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
mijn dune d1 heeft zn 2 tb schijfje erin en ben momenteel een full hd film aan het kijken die af en toe vast loopt in beeld maar niet in geluid.
het gaat om de laatste beta firmware en volgens de info die ik tijdens de film kan zien gaat het om:

container :matroska h264
met een maximale snelheid van 172.6Mbit
gemiddeld loopt ie rond de 18.
ik heb buffer fout..
enig idee wat er fout gaat of kan ie geen full hd intern aan? want 172 Mbit is wel aan de hoge kant lijkt,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polo306 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:45:
mijn dune d1 heeft zn 2 tb schijfje erin en ben momenteel een full hd film aan het kijken die af en toe vast loopt in beeld maar niet in geluid.
het gaat om de laatste beta firmware en volgens de info die ik tijdens de film kan zien gaat het om:

container :matroska h264
met een maximale snelheid van 172.6Mbit
gemiddeld loopt ie rond de 18.
ik heb buffer fout..
enig idee wat er fout gaat of kan ie geen full hd intern aan? want 172 Mbit is wel aan de hoge kant lijkt,.
Hoi Polo306, de laatste beta firmware heeft problemen met sommige mkv bestanden, wat je kan
doen is terug gaan naar de laatste stabiele firmware, je hebt dan wel het probleem dat je geen custom skins meer kan gebruiken.

OF, je kan er mee leven en alleen Blu-ray's draaien, en even wachten tot dat er een nieuwe firmware update komt die dit probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
thanx ronald,ik zal eens kijken of dit helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu al mijn films in zappitti gezet maar ik wil nog wat series erbij zetten. Moet ik nu in de film map een aparte map maken met series en dan alleen in de config de juiste folder voor de series opzoeken.
En in absolute path achter films/series zetten zoals de map heet.
Of mag de series ook buiten mijn film map staan en dat het dus geen subfolder is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reggie2000
Xander schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:50:
En je receiver heeft niet meer relevante instellingen? Bij de mijne kan ik ook nog de RGB-range ("Normal" of "Enhanced", staat op "Normal") en en de Pixel Depth (staat op 8bit) instellen.
RGB range normal of enhanced heb ik beide geprobeerd maar dat maakte ook niks uit.
Die pixel depth moet ik even zoeken waar dat staat, niet in hetzelfde scherm als de RGB instelling.

Ik heb op een 2de HDMI ingang mijn PS3 aangesloten die ik eerst gebruikte om te streamen, ik ga daar de Smart eens aan hangen en kijken of er verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 20-09 21:39
Reggie2000 ik heb niet in detail alles gelezen over je paarse waas maar volgens mij heb je de oplossing nog niet. Ik heb er zelf ook last van alleen niet puur bij de Dune. Ik heb het namelijk zowel bij de tv, dune en playstation. Deze lopen allemaal via mijn receiver (marantz 5004) dus eigenlijk had ik al uitgesloten dat het aan een specifiek apparaat lag. Mijn eerste gedachte was inbranding aangezien ik bijvoorbeeld het teken van RTL5 in beeld zie staan en na een beetje playstationnen zag ik de HUD van MW2 ook staan. Het vreemde daarbij was alleen dat het niet altijd zichtbaar was, voornamelijk tegen lichte achtergronden en heel erg bij asfalt bij een F1 race. Laatst was ik wat nieuwe spullen aan het installeren en toen heb ik gelijk de HDMI tussen receiver en tv vervangen, het probleem leek weg dus ik was blij maar na een aantal dagen is het toch terug gekomen. Komende week ga ik eens proberen om een andere output op mijn receiver te gebruiken (icm weer een nieuwe kabel) en wellicht is het dan weg. Ik blijf dit topic in ieder geval lezen en als er bij mij wat verandert hou ik je op de hoogte. Ik denk in ieder geval dat het niet met instellingen te maken heeft.

Heeft iemand al geprobeerd om IPTV via de dune te doen? De settopbox die ik bij XMSnet gekregen heb is namelijk waardeloos. Ik kan verder niet veel vinden over ervaringen van IPTV via de dune en ik ben vooral benieuwd naar interactieve opties zoals uitzending gemist en de EPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
IPTV is, voor zover ik het begrepen heb, niet iets wat simpel out-of-the-box werkt. Volgens mij moet Dune met elke provider samenwerken om het te laten werken, zoals dat bijvoorbeeld met het Russische Katarina.tv gebeurd. Ik meen me te herinneren (vele pagina's terug) dat iemand het met de glasvezel van Brabant net (ons Brabant?) wel aan de gang had gekregen, maar daar moet je maar eens op zoeken.

@luna2002: ja, de tv-series kunnen op een andere locatie (folder, drive of zelfs machine) staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 1 klein vraagje over zappiti. Heb alles nu goed gekregen en laat gewoon mijn films en series zien.
Yadis ben ik mee gestopt die kon een hoop films gewoon niet vinden. Ook al liet hij het hoesje en beschrijving zien in het voorbeeld, hij bleef een rood uitroepteken houden en krijg ze dus ook niet te zien in de filmwall.
Maar bij zappit hoe kan ik ook mijn eigen hd homevideo's ni het menu krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
  • Laatst online: 19-09 15:13
dames/heren,

Welke 2Tb schijf is het meest compatible met de D1?

Samsung EcoGreen F4 2TB

of

WD Caviar Green 2TB Intellipower

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

MAGDATTT schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:40:
dames/heren,

Welke 2Tb schijf is het meest compatible met de D1?

Samsung EcoGreen F4 2TB

of

WD Caviar Green 2TB Intellipower

Alvast dank.
Ik heb al sinds december WD Caviar Green 2TB, en werkt natuurlijk perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhadum schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:49:
[...]

Ik heb al sinds december WD Caviar Green 2TB, en werkt natuurlijk perfect.
Dat kan ik bij deze bevestigen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
DANK! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 08:41:
Nog 1 klein vraagje over zappiti. Heb alles nu goed gekregen en laat gewoon mijn films en series zien.
Yadis ben ik mee gestopt die kon een hoop films gewoon niet vinden. Ook al liet hij het hoesje en beschrijving zien in het voorbeeld, hij bleef een rood uitroepteken houden en krijg ze dus ook niet te zien in de filmwall.
Maar bij zappit hoe kan ik ook mijn eigen hd homevideo's ni het menu krijgen.
Mij bevalt yadis prima. Een rood uitroepteken kan betekenen dat je film een directory niveau te diep is. Een iso file wordt bijvoorbeeld niet gezien in de sub directory van de film map.
Sommige films worden inderdaad niet gevonden. Het is wel makkelijk om custom art toe te voegen. Film info, codecs etc., wordt eigenlijk altijd gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:52:
[...]

Dat kan ik bij deze bevestigen.. ;)
Moet er bij de hdd ook nog een kabeltje bijbesteld worden? Of zit deze al in de d1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

Standaard wordt de D1 compleet geleverd, inclusief dus de interne aansluit kabel voor de SATA-harde schijf. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
Staat niets me meer in de weg om um niet te bestellen vanavond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:41
Nu men het toch over HDD's heeft (intern hier ook de WD Green 2Tb trouwens)

Als ik een externe HDD aansluit op de D1 via eSATA of USB is deze dan ook te zien op het netwerk ? M'n Iomega NAS heeft het begeven en daar ben ik even klaar mee nml :(

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Ja dat is het geval. Zelfs als de Dune in stand-by staat zou de schijf gewoon benaderbaar moeten zijn. Echt snel zal het overigens niet zijn met de 100Mb-netwerkpoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:50
Hmmm, ik zou nog even film kjken, maar nu gaat meneer Dune Prime 3.0 niet meer aan... Hij blijft op Loading staan.
Maandag deed hij het nog prima.

Hij is ondertussen ook stroomloos geweest, maar geen effect.
Laatste firmware is destijds geinstalleerd.

Lekker maar weer.

EDIT:

Nu zie ik dat de winkel ook al niet meer bestaat.. (artimo Biz) Is al de 2de keer dat mij zoiets gebeurt..

EDIT2 : Na een paar keer de fysieke aan/uit knop te hebben gebruikt, deed hij het weer. Lekker vaag.

[ Voor 28% gewijzigd door Renegade666 op 15-06-2011 21:32 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wier500
Een ietwat late reaktie voor Drobanir, maar nu werkt het, even het juiste pad instellen richting de Syno Nas
NFS ingeven voor het pad, stond op SMB, en nu start de film in het yadis menu vanaf de NAS.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renegade666 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 21:07:
Hmmm, ik zou nog even film kjken, maar nu gaat meneer Dune Prime 3.0 niet meer aan... Hij blijft op Loading staan.
Maandag deed hij het nog prima.

Hij is ondertussen ook stroomloos geweest, maar geen effect.
Laatste firmware is destijds geinstalleerd.

Lekker maar weer.

EDIT:

Nu zie ik dat de winkel ook al niet meer bestaat.. (artimo Biz) Is al de 2de keer dat mij zoiets gebeurt..

EDIT2 : Na een paar keer de fysieke aan/uit knop te hebben gebruikt, deed hij het weer. Lekker vaag.
Heb ik ook als hij helemaal uit is geweest. Dus ik bedoel met de schakelaar achterop.
Je moet dan echt een anderhalve minuut wachten en dan begint hij weer. Uit standby geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3style schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:57:
[...]

Mij bevalt yadis prima. Een rood uitroepteken kan betekenen dat je film een directory niveau te diep is. Een iso file wordt bijvoorbeeld niet gezien in de sub directory van de film map.
Sommige films worden inderdaad niet gevonden. Het is wel makkelijk om custom art toe te voegen. Film info, codecs etc., wordt eigenlijk altijd gevonden.
Een directory niveau te diep. Hij staat gewoon los in de film map dus staat niet in aparte filmmappen.
Sommige films worden inderdaad niet gevonden. Sterker nog 7 films vind hij niet terwijl zappiti ze allemaal vind.
Zelf als hij ze wel vind zoals burried gegevens vind hij gewoon plaatje erbij maar dan nog uitroepteken en dus niet zichtbaar in de wall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Klopt het dat zappiti niet automatisch alle art en info laad? Gisteren voor het eerst zappiti geinstalleerd. Ging allemaal vlekkeloos, de films ziet hij ook allemaal. Bij de tv series is netjes de coverart en de info gedownload. De films blijven allemaal leeg. Deze moet ik allemaal handmatig vullen????? Dat kost een paar uurtjes :+

Ook blijven er 12 films in het op te zoeken menu staan. Deze krijg ik er niet uit..Allemaal bugs?
Of ben ik gewoon te verwend geweest met yamj op de pch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefox154 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 08:41:
Klopt het dat zappiti niet automatisch alle art en info laad? Gisteren voor het eerst zappiti geinstalleerd. Ging allemaal vlekkeloos, de films ziet hij ook allemaal. Bij de tv series is netjes de coverart en de info gedownload. De films blijven allemaal leeg. Deze moet ik allemaal handmatig vullen????? Dat kost een paar uurtjes :+

Ook blijven er 12 films in het op te zoeken menu staan. Deze krijg ik er niet uit..Allemaal bugs?
Of ben ik gewoon te verwend geweest met yamj op de pch?
Klopt moet je met de hand ingeven. Maar is gewoon op verzamelen plaatjes en dan op tmdb drukken en dan krijg je automatisch de plaatjes te zien. Ja persoonlijk vind ik dit niet zoveel werk maar goed wie ben ik.
En als je films bij het zoeken blijven staan dan is waarschijnlijk je benaming van de film niet meer goed.
Even bij imdb de film opzoeken code kopieren en dan in linksonderin plakken en klaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
Als je de hdd in de smart d1 stopt. Krijg je dan een wizard die vraagt hoeveel ruimte je wilt benutten voor bd-live en zo? Of regelt de d1 dat allemaal zelf en hoef je um alleen te formatteren? En zo niet, wat is dan handig bij een 2Tb schijf qua verhouding? Wat is overigens het handigst om in te formatteren? NTFS? Of is het een andere formaat van dune zelf?

Een hoop vragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

Zodra je een harde schijf hebt geplaatst wordt deze direct zichtbaar in het hoofdmenu, als je deze vervolgens probeert te openen krijg je een melding te zien, vanuit daar kan je rechtstreeks de boel formatteren :-). BD Live opslag wordt niet automatisch aangemaakt, daarvoor dien je systeemopslag te activeren in het instellingen menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08-2024
Ben een week in het bezit van een hdi dune smart, en ben zeer tevreden.
Enkel, en ik weet niet of dit aan het toestel ligt. hapert het beeld een fraksi van een seconde
en dit om de 3 seconden, dit valt heel erg op als het beeld van links naar rechts gaat.

Nu heb ik een blue-ray gedownload om te testen en met die gaat het wel goed (25 gig) (zelfs streaming)

Nu zou het kunnen dat de tv het probleem is ?

Is een HD (720p ) van panasonic, (kan ook 1080i aan) maar zal scaling zijn.

Nu met de mkv's waar ik problemen mee heb zijn 1080p 23.99 frames.

kan dit het probleem zijn van de haperingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Ok... Bereid je voor op het meest rare Dune-probleem ooit:

SMB: Doorvoersnelheden zeer bedroevend, Blu-Rays spelen niet soepel

SMB met "Fast SMB Access" enabled: Doorvoersnelheden acceptabel, Blu-Ray ISO's spelen bijna goed, maar het geluid hapert soms. Dune raadt ook af om deze optie te enablen, ik weet waarom. ;) (op mpcclub vind ik meer mensen die dit ervaren)

NFS over UDP: Doorvoersnelheden zeer bedroevend, Blu-Rays spelen niet soepel

NFS over TCP: Doorvoersnelheden acceptabel, Blu-Ray ISO's spelen mooi en soepel af als ik ze via de filebrowser start. Maar wanneer ik de film vanuit YaDIS start loopt de hele Dune 3 van de 4 keer vast :? :? :(

Na het herstarten van de speler wil m'n Blu-Ray soms weer wel starten vanuit YaDIS. En dan kan ik hem ook zonder problemen herstarten, iets anders tussendoor kijken, weer starten, stoppen, starten, het blijft goed werken. Totdat ik de speler herstart, dan heb ik een grote kans dat hij weer vastloopt bij het openen van een Blu-Ray ISO vanuit YaDIS. Vanuit de filebrowser werkt het altijd goed. WTF?! :P

Wanneer ik SMB gebruik wil mijn Blu-Ray wel altijd goed starten, ook vanuit YaDIS! Het afspelen is erg beroerd, maargoed, de speler loopt er tenminste niet op vast.

I'm lost here. :P Het is net alsof de combinatie van YaDIS in het geheugen hebben en het opzetten van een NFS verbinding soms faalt. Ik kan het ook reproduceren op de Smart H1 van m'n pa trouwens, dus aan mijn speler zal het ook niet liggen.

YaDIS staat op een USB-stickje, waarop ik ook een partitie heb gemaakt voor System Storage. Ik ga denk ik eerst maar eens die opzet veranderen, kijken of het helpt...

@jippen: Welke framerate heb je op de Dune ingesteld? Probeer anders eens de auto framerate 24/50/60Hz, als je TV al die modi ondersteunt tenminste.

Gebruik je de meest recente stable firmware?

[ Voor 133% gewijzigd door Xander op 16-06-2011 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen

@jippen: Welke framerate heb je op de Dune ingesteld? Probeer anders eens de auto framerate 24/50/60Hz, als je TV al die modi ondersteunt tenminste.

Gebruik je de meest recente stable firmware?
[/quote]

Ik gebruik de laatste beta firmware...... auto framerate 24/50/60Hz lukt niet.
Dan krijg ik zwart beeld (wel geluid) mijn tv kan geen 24 Hz afspelen.
Moet op 720p of 108I 50Hz staan, al de rest speelt deze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Xander schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:50:
Na het herstarten van de speler wil m'n Blu-Ray soms weer wel starten vanuit YaDIS. En dan kan ik hem ook zonder problemen herstarten, iets anders tussendoor kijken, weer starten, stoppen, starten, het blijft goed werken. Totdat ik de speler herstart, dan heb ik een grote kans dat hij weer vastloopt bij het openen van een Blu-Ray ISO vanuit YaDIS. Vanuit de filebrowser werkt het altijd goed. WTF?! :P
Zul je altijd zien. Ik heb het zeker 20x zitten proberen op allerlei mogelijke manieren, nu ging het ook vanuit de filebrowser weer een keer mis...
jippen schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:01:
Ik gebruik de laatste beta firmware...... auto framerate 24/50/60Hz lukt niet.
Dan krijg ik zwart beeld (wel geluid) mijn tv kan geen 24 Hz afspelen.
Moet op 720p of 108I 50Hz staan, al de rest speelt deze niet.
Een verkeerde framerate kan er wel toe leiden dat het beeld minder vloeiend is, maar het resultaat daarvan zou ik niet als "haperingen" omschrijven denk ik. Wat was de framerate van die Blu-Ray die wel goed speelt eigenlijk? 23.976 gok ik?

Als ik jou was zou ik de laatste stable firmware ook eens uitproberen. Die beta die je draait biedt een "improvement" voor beeldmateriaal met framerates tussen 23.976Hz en 24Hz, maar wellicht is het niet zo geweldig "improved" (het blijft natuurlijk ook een beta).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
Via mijn pc scherm met hdmi aansluiting loopt alles vloeiend.
Haperingen kan je het inderdaad niet noemen, maar wide shots komen zeer schokkerig over.

Ik ga een proberen met de stable versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:48
Als enkel je wide shots haperig zijn en soms tussendoor ook, dan is het een kwestie van 24p etc. Althans dat probleem had ik toen ik op mijn tv film ging kijken die hd-ready was en dus geen 1080p@24p aankon.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

MAGDATTT schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:05:
Wat is overigens het handigst om in te formatteren? NTFS? Of is het een andere formaat van dune zelf?

Een hoop vragen. :)
In zou kiezen voor het native formaat van Dune zelf (ETX2/EXT3). Dit doet de Dune voor je (ETX2). Vervolgens mount je de schijf in Windows met deze tool: http://www.ext2fsd.com/?page_id=2
Ik hang de schijf vervolgens direct middels een sata kabel aan de sata poort van mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
3style schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:20:
[...]

In zou kiezen voor het native formaat van Dune zelf (ETX2/EXT3). Dit doet de Dune voor je (ETX2). Vervolgens mount je de schijf in Windows met deze tool: http://www.ext2fsd.com/?page_id=2
Ik hang de schijf vervolgens direct middels een sata kabel aan de sata poort van mijn pc.
Als je PC een esata aansluiting heeft, kan je de dune dan via een sata kabel aansluiten op je PC? Dit zou het overschieten van data hoogstwaarschijnlijk versnellen tov USB2.

Haal jij de hdd dan elke keer uit je dune speler? Of is dit een stomme opmerking? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAGDATTT schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:53:
[...]

Als je PC een esata aansluiting heeft, kan je de dune dan via een sata kabel aansluiten op je PC? Dit zou het overschieten van data hoogstwaarschijnlijk versnellen tov USB2.

Haal jij de hdd dan elke keer uit je dune speler? Of is dit een stomme opmerking? ;)
Let wel op het is een esata host dus je kan er alleen wat van de pc naar de dune opzetten.
Dus je kan van de dune met esata niks naar je pc overhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

MAGDATTT schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:53:
[...]

De zogeheten ´hot swap drive bay´ van de Dune hd max zorgt ervoor dat de hd er makkelijk, wanneer het apparaat aanstaat, uitgehaald kan worden.
Mijn pc heeft alleen geen esata aansluiting. Ik heb via een zogeheten breakout kaart (sata>esata converter) geprobeerd de schijf te mounten middels een Drive Bay. Dit was bij mij een instabiele oplossing (vaak geen connectie, instabiele overdracht van data etc.). Dus ik koppel de hd gewoon direct aan de sata poort met voeding (deze kabels hangen uit mijn pc).
De overdracht via sata is sneller dan usb en bedraad netwerk. Met sata haal ik ongeveer tussen de 80 en 100mb p/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
3style schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:16:
[...]

De zogeheten ´hot swap drive bay´ van de Dune hd max zorgt ervoor dat de hd er makkelijk, wanneer het apparaat aanstaat, uitgehaald kan worden.
Mijn pc heeft alleen geen esata aansluiting. Ik heb via een zogeheten breakout kaart (sata>esata converter) geprobeerd de schijf te mounten middels een Drive Bay. Dit was bij mij een instabiele oplossing (vaak geen connectie, instabiele overdracht van data etc.). Dus ik koppel de hd gewoon direct aan de sata poort met voeding (deze kabels hangen uit mijn pc).
De overdracht via sata is sneller dan usb en bedraad netwerk. Met sata haal ik ongeveer tussen de 80 en 100mb p/s.
Dat bedoel ik ook. Van Pc naar Dune pompen via esata. Top zeg. Welke kabel heb ik daar voor nodig? Mijn PC heeft esata aansluiting aan de voorkant van kast.

[ Voor 3% gewijzigd door MAGDATTT op 17-06-2011 16:41 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 72 Laatste