Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam0909
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-06-2020
Hallo, sinds gisteren in het bezit van een Dune HDI smart D1 : ik stream films van externe HD : even via usb kabel aan de Dune verbonden : wanneer ik een bluray stream (zelfs van boven de 40 GB), dan blijft alles super vlot afspelen en super geluid en beeld : tot hier dus heel tevreden.
Maar wanneer ik een dvd 5 of dvd 9 stream, dan krijg ik geen vloeiend beeld meer bij actiescenes, stokkend beeld ... : staat ook op zelfde HD als de blurays die wel perfect spelen : wat kan de reden hiervan zijn : instellingen op Dune ? Is in combinatie met een plasma Panasonic TX-P50VT20.

Toestel speelt werkelijk alle formaten af, geen problemen met subs, echt super ! Als ik nu nog de instellingen voor dvd's in orde krijg, wordt dit een perfect toestel voor mij.

Iemand tips ?
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Heb je auto framerate aanstaan? Op welke reso staat je tv ingesteld?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 15:39
Lijkt me inderdaad een instelling die niet overeenkomt met het beeldmateriaal (framerate), maar ook een niet zo lekkere rip kan problemen geven.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:41

wontcachme

You catch me? No you wont

Vandaag is mijn HDi Dune Smart D1 binnengekomen van de makro (met 1.5TB HD erin, die gaat er asap uit :P). Nu alles ingesteld en gedaan maar ik hou één vraag over (tot nu toe). Hoie kan je bij series die een lange naam hebben het auto samenvatten stoppen? Ik krijg nu bv "the big bang th................men" en ik wil gewoon "the big bang theory - 04x20 -bladieblamen"

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben bang dat inkorten van de bestandsnamen de enige optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:41

wontcachme

You catch me? No you wont

Athome schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 19:25:
Ik ben bang dat inkorten van de bestandsnamen de enige optie is.
Dan moet ik er maar mee leren leven :P.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Fred-L heeft een preview van yaDIS versie 2.1 op YouTube geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 16:54
Ik ben van plan binnenkort een HDi Dune D1 te kopen met een 2TB externe harde schijf voor opslag.

Nu lees ik alle mogelijkheden die dit apparaat heeft, maar ik wil eigenlijk zo weinig mogelijk instellen, etc.

Is dit apparaat standaard out-of-the-box "plug and play" of moet je echt veel instellen voordat alles werkt?

Wat zijn de basis werkzaamheden die je moet uitvoeren voordat de HDI Dune D1 werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Als je de media op een externe hd hebt hoef je eigenlijk niets meer te doen. Veel discussie hier gaat over het "opleuken" van de interface, zeg maar een fancy media guide maken, of het benaderen van media over het netwerk (nas, andere pc, etc). Het is echter niet meer dan de juiste kabels aansluiten en mogelijk wat instellingen maken voor jouw opstelling/tv en dan gaan als de brandweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:36
Omdat ik toch graag gebruik maak van de mogelijkheden heb ik zojuist een WD Green Power 2Tb gehaald voor in de D1, teveel ruimte bestaat immers niet ! Even inschroeven en de D1 opgestart.

D1 ziet hem direct en er wordt meteen om formatteren gevraagd. Dit is met een paar minuten gedaan. Weer een schijfje op het netwerk alhier ...

Nu ben ik wat bestanden van de Iomega NAS aan het verplaatsen naar de D1 maar dit gaat traag zeg ! Net 2Mb/s via de W7 laptop (draadloos)
Bestanden verplaatsen via m'n (bedrade) XP machine lijkt sneller te gaan maar weet 't niet zeker. W7 geeft een scherm met de daadwerkelijke snelheid, XP geeft alleen een schermpje met "verplaatsen". Sorry voor de n00bisch question maar: hoe zie ik de daadwerkelijke data overdracht in XP eigenlijk ? (Mb/s)

Btw: de D1 is nu zo'n 1.5 uur aan het ratelen en wordt slecht "aangenaam" warm, niet heet ofzo ...

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Je moet het niet via je laptop verplaatsen, maar gewoon direct via de filebrowser van de Dune. Dan gaat het veel sneller, nu gaat het vanaf je nas naar je laptop en dan weer naar je Dune.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 13:04
Bedraad van m'n readynas naar m'n dune gaat met max 30 MB of Mb per sec

Dit scheelt bij mij wel of het 1 dvd is of 1 bluray bestand. Ach maakt me niet uit. Als ik maar films heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezio
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-03-2024
Goodfella1812 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:18:
http://dune-hd.com/firmware/skins/

Iemand dat al geprobeerd, zelf een skin plaatsen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik de uitleg niet helemaal begrijp namelijk..
Het is niet zo moeilijk als het misschien lijkt. Je kunt naast de bestaande skins (deze zitten in het flash geheugen) één custom skin installeren. Zodra je een nieuwe custom skin installeert, wordt de oude overschreven.

Er zijn twee manieren om een skin te installeren, en wel te verstaan:

1) Door een ZIP bestand met skin data in de Dune interface te openen.
2) Door een willekeurige map op een HDD te maken met daarin de map hiërarchie conform de skin map structuur en een leeg tekst bestand met de bestandsnaam dune_skin.txt. Zodra je deze map in de Dune interface opent, zal je de optie krijgen om de custom skin te installeren.

De custom skin is feitelijk een overlay van de bestaande skins. Interface elementen die je niet opneemt in de custom skin data worden opgevuld door de bestaande skins.

Om een simpele custom skin met een eigen achtergrond te maken, kan je het beste beginnen met de standaard template die je in de Dune Firmware Zone kunt downloaden:

http://dune-hd.com/firmware/skins/

Pak het ZIP bestand uit op een HDD die je vanuit de Dune interface kunt openen. De structuur op het eerste niveau is als volgt:

dune_skin_default\button_icons
dune_skin_default\cut_images
dune_skin_default\images
dune_skin_default\large_icons
dune_skin_default\osd_icons
dune_skin_default\scrollbar_icons
dune_skin_default\small_icons
dune_skin_default\special_icons

Verwijder vervolgens alle bestanden (ook in de sub mappen) maar laat de map structuur verder intact. Maak een leeg tekst bestand aan in de map op het laagste niveau (dune_skin_default in dit voorbeeld) met de bestandsnaam dune_skin.txt. Dus:

dune_skin_default\dune_skin.txt

Kopieer een willekeurig JPG bestand met de bestandsnaam bg.jpg naar de map dune_skin_default\images. Open de map nu via de Dune interface. Je krijgt als het goed is nu de vraag of je deze custom skin wil installeren. Accepteren en klaar :) .

Afbeeldingslocatie: http://www.upload.ee/image/1390732/custom_skin.jpg

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
Mooi verhaal, ik heb hem aan de FAQ in de startpost toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Ezio, bedankt voor deze info, dit werkt erg goed.

Gr Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfella1812
  • Laatst online: 07-07-2024
Bedankt voor de duidelijke uitleg idd Ezio :) Gaan we straks eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezio
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-03-2024
Dennism schreef op zondag 29 mei 2011 @ 00:06:
[...]

Youtube werkt toch alleen met flash geinstalleerd? Verwacht niet dat de Dune dit aankan. Hij heeft dan wel "flashlite" maar ik verwacht dat dit andere koek is dan full featured flash.
Ik heb wat zitten experimenteren met YouTube via Flash Lite, en het lijkt op zich wel aardig te gaan tot en met 720p video's. Maar 1080p lijkt toch iets teveel van het goede. De meeste video's stopten na een paar seconden waarna je alleen nog geluid had.

[ Voor 11% gewijzigd door Ezio op 22-08-2011 16:36 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfella1812
Is gelukt met die custom skin, ziet er ook goed uit maar ik kan vreemd genoeg geen screenshots meer maken. Ik druk op eject en de Dune zegt ook screenshot opgeslagen maar niks terug te vinden.. kan iemand even bevestigen of het wel werkt of dat dit misschien een probleempje vd laatste firmware is?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Sinds deze week in het bezit van een D1. Eerste bevindingen zijn prima.
Ik heb wel nog steeds problemen met Gapless audio met de laatste Beta software.
In the laatste opsomming van de improvement/fixes staat :CD audio playback improvements: faster startup and gapless playback......

Bij mij niet dus. Bestanden staan op mijn NAS.
Hebben anderen dit ook nog en is dit op te lossen?

Edit: Klopt het dat ik een Cue sheet moet gebruiken om dit te doen?
Ik heb van een bestaande map MP3's van een album een cue-sheet gemaakt, maar dar biedt geen oplossing.
Of moet ik de losse MP3 files tot 1 MP3 file omzetten + Cue sheet........?

[ Voor 25% gewijzigd door despijker op 04-06-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb de d1 met een 2tb interne harde schijf. nu is mijn probleem ik kan hem niet openen en bestanden erop zetten. hoe kan ik dat het beste doen via de laptop heb geen nas server ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gisteren een dune he erbij gekocht maar snap er nog niet veel van
Hoe kan ik nu van bv een usb stick bestanden op mijn harde schijf zetten.
Hij ziet mijn harde schijf wel staan bij de systeminfo maar nergens in het menu zie ik een harde schijf staan.
Dacht om te proberen van mijn eminent 7180 want die staat op de dune er gewoon tussen een film naar de dune te kopieren. Maar kan de film selecteren kopieren alleen kan hem nergens neerzetten.
Kan alleen een snelkoppeling maken naar de film. Maar ik wil de film op de harde schijf zetten.
En hoe kan ik de schijf op mijn pc zien heb exts2 al op de pc gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 19:48
Ik heb ook een vraag.
Heb hem ook sinds vandaag binnen met een 2TB HDD erin en een USB stick voor system storage echter kan ik Yadis niet op mijn home pagina krijgen want die optie mist.
Weet iemand hoe dit moet ik heb naar het activeren van de usb stick als system storage ook de firmware opnieuw geladen dit heeft niet geholpen.

En is het misschien mogelijk dat internet radio niet zo lekker werkt want op de oude firmware herkende hij het gelijk nu moet ik echt de map open op me HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verhaal harddisk is me gelukt ik had disable system storage uitgevinkt en dan gaat geeft hij de usb stick niet aan. Maar hoe kan ik van een 4 gig usb stick nu de system storage maken. Als ik de usb stick in de dune stop dan ziet mijn pc hem wel maar de gewone harde schijf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfella1812
Goodfella1812 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 20:22:
Is gelukt met die custom skin, ziet er ook goed uit maar ik kan vreemd genoeg geen screenshots meer maken. Ik druk op eject en de Dune zegt ook screenshot opgeslagen maar niks terug te vinden.. kan iemand even bevestigen of het wel werkt of dat dit misschien een probleempje vd laatste firmware is?

Alvast bedankt.
Never mind, screenshots werken alweer. Geen idee waarom gisteren niet maar ok, dat was gisteren :P

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4deb83276b9b3/4deb83275ee91-zzz.thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goodfella1812 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:24:
[...]

Never mind, screenshots werken alweer. Geen idee waarom gisteren niet maar ok, dat was gisteren :P

[afbeelding]
Hallo Goodfella1812, die icoontje's zijn erg mooi, kun je ook uitleggen hoe je dat hebt gedaan.
Het veranderen van de achtergrond kan ik inmiddels wel,maar hoe je dat doet met die icoontje's is mij een raadsel. :?

Gr Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
  • Laatst online: 19-09 15:13
Kan je met de DUO ook 3films afspelen? En welke TV heb je daar voor nodig? Ik zelf ben in het bezit van een panasonic vt30. Kan deze icm met de DUO 3d films afspelen? Dus bv kopietjes van 3D blu rays via de duo?

[ Voor 13% gewijzigd door MAGDATTT op 05-06-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

MAGDATTT schreef op zondag 05 juni 2011 @ 18:20:
Kan je met de D1 ook 3films afspelen? En welke TV heb je daar voor nodig? Ik zelf ben in het bezit van een panasonic vt30. Kan deze icm met de D1 3d films afspelen?
Nee. de Dunes ondersteunen tot nog toe geen HDMI 1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
mutsje schreef op zondag 05 juni 2011 @ 18:28:
[...]

Nee. de Dunes ondersteunen tot nog toe geen HDMI 1.4
Je gaf antwoord op de vraag of de D1 dit kon, in de tussentijd had ik de vraag ge-edit naar DUO. Geld het ook voor de DUO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

zolang de dune geen hdmi 1.4 wat 3D ondersteuning heeft voert kan je geen 3D afspelen met een dune player. wel half sbs ofzo geloof ik maar ik speel niks met 3d af dus dat zou ik niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
Wel een beetje misleidend dan dat veel web winkels dit er bij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

MAGDATTT schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:26:
Wel een beetje misleidend dan dat veel web winkels dit er bij zetten.
dat is dan inderdaad de schuld van de webwinkels, volgens mij kun je het op http://dune-hd.com/ kun je het nergens terug vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Over zelf een achtergrond maken, ik heb een foto geselecteerd maar moet deze nog aan specificaties voldoen pixel size want de achtergrond werd totaal vern**kt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfella1812
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 18:14:
[...]
Hallo Goodfella1812, die icoontje's zijn erg mooi, kun je ook uitleggen hoe je dat hebt gedaan.
Het veranderen van de achtergrond kan ik inmiddels wel,maar hoe je dat doet met die icoontje's is mij een raadsel. :?

Gr Ronald
Hoi Ronald,

ik heb gewoon een bestaande skin gebruikt en de icoontjes naar eigen wens aangepast. Dit doe je door de skin, mocht ie in zip formaat zijn, uit te pakken en de betreffende icoontjes in de mappen te vervangen door je eigen icoontjes. Deze zijn in .aai formaat dus daar heb je wel AAImageGen voor nodig. Je kunt met dat progje de huidige .aai bestanden bekijken zodat je weet wat te vervangen en je eigen icoontjes (jpeg, png etc) converteren naar .aai. Aangezien je de background zelf al hebt kunnen aanpassen spreekt de rest voor zich ;)

Link naar de benodigde software is hier te vinden http://dune-hd.com/firmware/skins/

@ mutsje: screens moeten in jpeg formaat zijn en een 1920x1080 resolutie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goodfella1812 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:16:
[...]

Hoi Ronald,

ik heb gewoon een bestaande skin gebruikt en de icoontjes naar eigen wens aangepast. Dit doe je door de skin, mocht ie in zip formaat zijn, uit te pakken en de betreffende icoontjes in de mappen te vervangen door je eigen icoontjes. Deze zijn in .aai formaat dus daar heb je wel AAImageGen voor nodig. Je kunt met dat progje de huidige .aai bestanden bekijken zodat je weet wat te vervangen en je eigen icoontjes (jpeg, png etc) converteren naar .aai. Aangezien je de background zelf al hebt kunnen aanpassen spreekt de rest voor zich ;)

Link naar de benodigde software is hier te vinden http://dune-hd.com/firmware/skins/

@ mutsje: screens moeten in jpeg formaat zijn en een 1920x1080 resolutie hebben.
Bedankt voor de info, ga het direct testen.

Gr R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 19:48
Had nog een vraagje, hoe is het mogelijk om een sub te openen die in een MKV bestand zit ?
Kan dit ? want als ik op me subtitel knop klikt vind die niks.

Edit:
Heb ook nog een vraag over de torrent app.
Als ik torrent toevoeg blijft hij op 0 kb zowel up als down staan.
Hoelang kan het duren voordat die opstart ?
Ik las ook iets over transmission is die eventueel er op in te stellen ?

[ Voor 43% gewijzigd door Slash500 op 05-06-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
http://dune-hd.com/hd_players/current/152-dune-hd-duo.html

Staat deze zin: RealD: watch 3D video in this ultra modern format used in cinema for the latest movies.

Dus ook op hun eigen site staat het. Ook in Computertotaal werdt er over gerept.

MMmmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds het weekend een dune h1 gekocht.Daar zit de D-Link DWA-140 Wireless N USB Mini Adapter bij.
Maar als ik hem in een usb poort prik en voer mijn ssid code in van mijn router dan krijg ik elke keer maar geen ip adres terug en kan dus niet draadloos met de adapter werken. Of is het echt nodig dat je eerst alles via de pc goed zet of is dat niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfella1812
Nog even terugkomend op het aanpassen van de Dune skin, is er al iemand die er in geslaagd is het yaDIS icoontje te vervangen?? Ik heb de icon.aai en icon_sel.aai in de Dune folder al vervangen maar dat werkt vreemd genoeg niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:40

3style

...

Goodfella1812 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:32:
Nog even terugkomend op het aanpassen van de Dune skin, is er al iemand die er in geslaagd is het yaDIS icoontje te vervangen?? Ik heb de icon.aai en icon_sel.aai in de Dune folder al vervangen maar dat werkt vreemd genoeg niet..
Toevallig gisteren ook mee bezig geweest. :)

Je moet de twee iconen in de "image" map (geloof ik) van de yaDIS installatie directory vervangen. De pixel grootte is 180x180, groter kan ook. Als je vervolgens een nieuwe process doet vanuit de yaDIS applicatie worden de iconen meegestuurd naar je Dune speler. Ik heb hiervoor wel weer een nieuwe map aangemaakt in de Dune exporer (_yaDIS). Maar het zou wellicht ook moeten werken met een bestaande folder.
Let trouwens wel op dat je soms nog even een refresh moet doen in de Dune explorer voor het weergeven van de wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfella1812
Is toevallig hier ook net gelukt. Heb gewoon de huidige yaDIS folder gebruikt, probleem zat 'm hier in de verkeerde pixel grootte. Opnieuw laten processen vanuit yaDIS is trouwens niet eens nodig. Gewoon even de Dune uit- en aanzetten en het nieuwe icoontje is zichtbaar.

Toch bedankt voor je snelle reactie 3style d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Goodfella1812 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:06:
Is toevallig hier ook net gelukt. Heb gewoon de huidige yaDIS folder gebruikt, probleem zat 'm hier in de verkeerde pixel grootte. Opnieuw laten processen vanuit yaDIS is trouwens niet eens nodig. Gewoon even de Dune uit- en aanzetten en het nieuwe icoontje is zichtbaar.

Toch bedankt voor je snelle reactie 3style d:)b
ah mooi. Weet iemand trouwens of je de Dune player (max) ook kunt starten in een bepaalde tab (menu). Bijvoorbeel meteen in "Favorites"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er al een oplossing is voor de d-link 140 versie B2 met firmware 1.71 en de dune h1.
Hij blijft maar geen ip adres teruggeven en het schijnt aan de firmware van de dune te liggen.
Maar ik heb de laatste stable firmware erop staan van dune de 1222 is dat geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

mutsje schreef op zondag 05 juni 2011 @ 18:36:
zolang de dune geen hdmi 1.4 wat 3D ondersteuning heeft voert kan je geen 3D afspelen met een dune player. wel half sbs ofzo geloof ik maar ik speel niks met 3d af dus dat zou ik niet weten
Net als de bekende HD resoluties (720p, 1080i en 1080p) kent ook 3D verschillende vormen. De Dune mediaspelers zijn wel degelijk in staat om 3D films af te spelen, alleen niet in full hd (waar je HDMI 1.4 voor nodig hebt). Je bent dus aangewezen op 720p SBS en top-bottom 3D films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

jopie schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:06:
Tip: Ik kwam zojuist in de Android market DuneControl tegen, en het werkt.
Je krijgt precies je afstandbediening in beeld, en kunt alle knoppen bedienen.

Ik gebruik de laatste Beta firmware.
Werkt ok inderdaad. De android app "Dune-media-controller" is ook wel mooi, werkt ook met yaDIS bij mij:

http://nl.appbrain.com/ap...droid.dunemediacontroller

Je kunt op een film cover klikken en vervolgens wordt de film gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
  • Laatst online: 23-05 21:34
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:25:
Weet iemand of er al een oplossing is voor de d-link 140 versie B2 met firmware 1.71 en de dune h1.
Hij blijft maar geen ip adres teruggeven en het schijnt aan de firmware van de dune te liggen.
Maar ik heb de laatste stable firmware erop staan van dune de 1222 is dat geloof ik.
Waarom gebruik je geen static adres?

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat kan ik nog proberen maar hij moet het ook met een automatisch ip moeten doen.
Hoe kom ik dan aan de andere gegevens zoals bv dns en tip geloof ik

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:36:
Ja dat kan ik nog proberen maar hij moet het ook met een automatisch ip moeten doen.
Hoe kom ik dan aan de andere gegevens zoals bv tip rn dns of kan je dat blanco laten.
Je kan gewoon een ip-adres uit de range van je LAN kiezen. ( bijv 192.168.0.100 of 10.0.0.100)
Als DNS server kun je het IP-adres van je router opgeven.
Even vanaf je PC pingen naar de dune om de connectiviteit te testen.
WIN 7?

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow pingen ??? wat is dat in godsnaam. Werk met mac en anders de laptop van mijn dochter zit vista op.
Ja hij geeft bekabels een ip adres kan dat gewoon gebruiken toch.
Zal even het ip adres uit mijn router halen. Hie zie je eigenlijk welke range je lan heeft.
Ja ben echt een leek en ben al blij dat ik bekabeld met de dune mijn eminent 7180 kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:11:
wow pingen ??? wat is dat in godsnaam. Werk met mac en anders de laptop van mijn dochter zit vista op.
Ja hij geeft bekabels een ip adres kan dat gewoon gebruiken toch.
Zal even het ip adres uit mijn router halen. Hie zie je eigenlijk welke range je lan heeft.
Ja ben echt een leek en ben al blij dat ik bekabeld met de dune mijn eminent 7180 kan zien.
Ja, je kan gewoon dat adres gebruiken.
MAC?...hier moet ik even afhaken. (iemand?)

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik pak de pc van mijn dochter wel hiervoor.
Maar ga het wel proberen thanks voor de antwoorden.
Ik had een hele hoop gelezen over de d link dw140 en dan met name versie B2.
Lag een heleboel aan de firmware van de dune en voor de prime 3.0 is al een firmware voor maar volgens mij nog niet voor de smart serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 20:32
Denk niet dat het veel zin heeft om een statisch ip in te vullen, lijkt me eerder een probleem gerelateerd aan de encryptie.

Pingen, kan je ook vanaf een mac.
Je zult dan de terminal moeten openen, daarna kan je invullen

ping xxx.xxx.xxx.xxx

Eventueel kan je ook de netwerkmonitor gebruiken, deze vind je onder de hulpprogrammas in het programma's menu via de finder.

Probeer anders eens de laatste beta van de firmware, deze werkt bij mij en anderen prima.

[ Voor 10% gewijzigd door cycloon_ op 06-06-2011 16:13 ]

http://specs.tweak.to/9714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb net even zitten kijken en moet naast een statisch ip ook nog mijn TCP/IP invullen en heb echt geen idee wat dat is. Maar er is nog 1 update die ik nog niet gedaan had maar die was niet stable en er staat bij de beschrijving ook niks voor de dw-140 B2.
Heb jij ook een B1,D1 of zoal ik een H1. Bij de prime 3.0 firmware staat echt apart bij dat wifi adapter dw-140 nu ook met de dune werkt. Maar goed dat is de firmware voor de prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
MAGDATTT schreef op zondag 05 juni 2011 @ 18:20:
Kan je met de DUO ook 3films afspelen? En welke TV heb je daar voor nodig? Ik zelf ben in het bezit van een panasonic vt30. Kan deze icm met de DUO 3d films afspelen? Dus bv kopietjes van 3D blu rays via de duo?
Ja dat kan. Mutsje heeft dit mis. De nieuwere modellen (na Base en Prime 3.0) hebben ondersteuning voor RealD. Ja, de Dune heeft 'maar' hdmi 1.3, dus kan maximaal 2x 720p beelden aanbieden en niet in 1080p. Wat je daar verder voor tv voor nodig hebt kan ik je echter niet vertellen.
Slash500 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:32:
Had nog een vraagje, hoe is het mogelijk om een sub te openen die in een MKV bestand zit ?
Kan dit ? want als ik op me subtitel knop klikt vind die niks.
In de instellingen kun je aangeven of er van interne of externe subs gebruik gemaakt wordt. Mogelijk staat het bij jou op extern?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn eerste opzet voor een custom skin

Afbeeldingslocatie: http://www.fotopocket.nl/fpimages/2011/06/06/1b85cf5a936dd7a8e8b63808a5c242c6/screendump.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat ik niet optimaal van het geluid geniet nu met mijn dune smart d1. Maar ik heb geen idee of dit komt door de aansluiting (coax-optical converter), versterker (sony ht-ss1000 receiver uit 2006 met hdmi switcher en geen geluid via hdmi volgens mij), of instellingen op de dune. Ik heb de laatste (beta) firmware geinstalleerd van mei.

Dune aangesloten op mijn receiver (sony ht-ss1000) via hdmi en coax (via coax-optical converter). Dune audio instelling staat op PCM Decode, geluid gaat dus via de coax/optical kabel.

Mijn receiver heeft als optie "AFD Auto", maar als ik hem daar op zet heb ik geen 5.1 geluid (geen geluid uit achterste speakers). Als ik mijn receiver op "dolby digital" zet, hoor ik wel 5.1 geluid, maar heb dan het idee dat de receiver het geluid zelf decodeert? Op AFD auto doet mijn ps3 (aangesloten via hdmi en optisch geluid) zowel dts als dolby erg mooi. Maar bij de Dune is in alle gevallen is het geluid te zacht naar mijn zin: ik moet mijn receiver op volume 55 zetten (60 is max) om een beetje goed geluid te hebben, terwijl mijn ps3 op volume 30 net zo hard is.

Ik hoop dat iemand me hier zou kunnen helpen, want los van het geluid ben ik erg tevreden met de dune!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:50:
Ik heb het idee dat ik niet optimaal van het geluid geniet nu met mijn dune smart d1. Maar ik heb geen idee of dit komt door de aansluiting (coax-optical converter), versterker (sony ht-ss1000 receiver uit 2006 met hdmi switcher en geen geluid via hdmi volgens mij), of instellingen op de dune. Ik heb de laatste (beta) firmware geinstalleerd van mei.

Dune aangesloten op mijn receiver (sony ht-ss1000) via hdmi en coax (via coax-optical converter). Dune audio instelling staat op PCM Decode, geluid gaat dus via de coax/optical kabel.

Mijn receiver heeft als optie "AFD Auto", maar als ik hem daar op zet heb ik geen 5.1 geluid (geen geluid uit achterste speakers). Als ik mijn receiver op "dolby digital" zet, hoor ik wel 5.1 geluid, maar heb dan het idee dat de receiver het geluid zelf decodeert? Op AFD auto doet mijn ps3 (aangesloten via hdmi en optisch geluid) zowel dts als dolby erg mooi. Maar bij de Dune is in alle gevallen is het geluid te zacht naar mijn zin: ik moet mijn receiver op volume 55 zetten (60 is max) om een beetje goed geluid te hebben, terwijl mijn ps3 op volume 30 net zo hard is.

Ik hoop dat iemand me hier zou kunnen helpen, want los van het geluid ben ik erg tevreden met de dune!
Heb ik ook gehad todat ik erachter kwam dat je op de dune het geluid ook harder en zachter kan zetten.
Zo en toen blies ik de buren weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cycloon_ schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:12:
Denk niet dat het veel zin heeft om een statisch ip in te vullen, lijkt me eerder een probleem gerelateerd aan de encryptie.

Pingen, kan je ook vanaf een mac.
Je zult dan de terminal moeten openen, daarna kan je invullen

ping xxx.xxx.xxx.xxx

Eventueel kan je ook de netwerkmonitor gebruiken, deze vind je onder de hulpprogrammas in het programma's menu via de finder.

Probeer anders eens de laatste beta van de firmware, deze werkt bij mij en anderen prima.
Ja dat is dus het probleem niet kan gewoon pingen. Maar ik kan de dune op mijn macbook en pc laptop draadloos gewoon benaderen. Weet het eerlijk gezegd niet meer en denk dat ik de stick maar terugstuur.
Dat draadloze geneuzel is niks voor mij. Of zijn er nog meer mensen met een b2 stick die problemen hebben.
Een b1 stick schijnt wel te werken volgens de mpc site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfella1812
Die custom skins maken werkt trouwens best verslavend! Anyway, ik wilde nog even graag mijn laatste creatie met jullie delen en dan zal ik jullie er verder niet meer mee lastig vallen :P

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4dedc432c1924/4dedc432a5bcd-zzz.thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 11:13

burgt

Starbass

[b][message=36174182,noline]Dune aangesloten op mijn receiver (sony ht-ss1000) via hdmi en coax (via coax-optical converter). Dune audio instelling staat op PCM Decode, geluid gaat dus via de coax/optical kabel.

Ik heb zelf (nog) geen Dune, maar weet wel dat coax en optisch alleen 5.1 als dolby of DTS doet en PCM alleen stereo aankan, ik vermoed dus dat je PCM decode beter uit kan zetten?

Heb zelf ook nog een vraag:
Mijn versterker ondersteund nog geen high def dts en dolby, maar wel 7.1 PCM. Kan de Dune de nieuwe formaten ook naar 7.1/5.1 PCM decoden, of alleen naar stereo?

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_666
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-08-2023
Goodfella1812 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 08:29:
Die custom skins maken werkt trouwens best verslavend! Anyway, ik wilde nog even graag mijn laatste creatie met jullie delen en dan zal ik jullie er verder niet meer mee lastig vallen :P

[afbeelding]
Nice !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:49
@ Burgt en Quasars

Met de laatste f/w kan je instellen hoeveel kanalen er doorgegeven moeten worden als je de Dune laat decoderen. (stereo/5.1/7.1)
En zoals luna2002 zegt, zet het geluid van de Dune eens harder, zou ook kunnen helpen.

Ik weet wel dat ik de Dune liever op bitstream heb staan en dat ik mijn receiver alles laat verwerken, klinkt toch wat beter (Marantz SR6004).

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

[afbeelding]
Die iconen zien er goed uit. Hoe maak je ze ook al weer transparant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb bij mij H1 een harde schijf gekocht die je er bij kon bestellen. Dat is de WD20EARS.
Mijn H1 wordt alleen zo warm en weet nou niet of dit zo goed is. Nu hebben ze het bij de shop weer naar de samsung veranderd. Kan iemand mij vertellen of de schijf die ik erbij kon bestellen goed is.
Wordt gek van die shop omdat ze geen eerdere klachten over de wifi stick hebben gekregen kan ik hem niet terugsturen.En nou weer dat gezeur met die harde schijf. Zijn er meer mensen die de WD20EARS in hun b1,d1 of h1 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:13
Hallo mensen,

Een vraag over mijn net nieuw gekochte Dune HD smart D1 (+ internel 2TB WD HDD).
Nieuwste firmware erop gezet, alles werkt prima, geluid, beeld enz. Ik heb echter 1 groot probleem.

Geen van de ISO bestanden die ik vanaf mijn HDX1000 heb gekopieerd (mijn vorige mediaspeler) schijnt op de Dune te werken. Ik krijg continu de foutmelding "afspeellijst is leeg" waarna ik alleen op ok kan drukken.
Iemand die dit probleem ook heeft/had en er een suggestie of oplossing voor heeft? MKV, Video TS bestanden, MP3, alles speelt ie verder prima af.

Hoop dat iemand kan helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

@luna2002, Ik weet niet wanneer je de spullen gekocht hebt, maar je hebt normaliter 7 dagen om een bestelling te retourneren (en 14 dagen bij winkels welke zijn aangesloten bij de thuiswinkel waarborg). Beetje vreemd dat een winkel de wifi stick niet retour wilt ontvangen, omdat er nog geen klachten over bekend zijn. Eens moet de eerste keer zijn natuurlijk.... :S

Er staat mij iets van bij dat de WD20EARS schijven in het verleden wel eens voor de nodige problemen hebben gezorgd, iets met het AFD gebeuren wat op die schijven zit... Wellicht heeft een van onze mede Tweakers hier meer informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja kreeg net een mailtje dat ze er mee bezig zijn. Hopen dat ze het netjes oplossen.
Net even zoeken op internet en de ene heeft deze schijf er ook in zitten en doet het prima en de volgende is weer niet goed. En hetzelfde geldt ook voor de samsung schijven. Het is ook altijd wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Dit ziet er erg goed uit, alleen hoe haal je die vierkante vlakken achter de icoontje's weg?

Hier een link van mijn laatste creatie. klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 08:43
Ik heb eigenlijk een, voor mij belangrijk, vraagje voordat ik wil overgaan tot aanschaf van de Dune HD Max.
Stel dat ik het apparaat aanzet en ik prop er een cd in wordt deze cd dan automatisch afgespeeld?
En moet ik daartoe persé de tv aan hebben staan of kan ik in het display ook de tijd en het nummer zien?
Het liefst heb ik het gewoon zoals een ordinaire cd speler, maar de receiver die ik heb gekocht heeft geen bijpassende CD speler en dus ben ik opzoek naar een combinatie met een mediaspeler (zoals de Dune HD Max) .. en dan kan mijn PS3 er mooi uit. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Alvast bedankt!

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarz schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:25:
Hallo mensen,

Een vraag over mijn net nieuw gekochte Dune HD smart D1 (+ internel 2TB WD HDD).
Nieuwste firmware erop gezet, alles werkt prima, geluid, beeld enz. Ik heb echter 1 groot probleem.

Geen van de ISO bestanden die ik vanaf mijn HDX1000 heb gekopieerd (mijn vorige mediaspeler) schijnt op de Dune te werken. Ik krijg continu de foutmelding "afspeellijst is leeg" waarna ik alleen op ok kan drukken.
Iemand die dit probleem ook heeft/had en er een suggestie of oplossing voor heeft? MKV, Video TS bestanden, MP3, alles speelt ie verder prima af.

Hoop dat iemand kan helpen...
Moet het gewoon doen, heb vanaf mijn eminent ook iso overgezet en ik zie ze gewoon op mijn harde schijf staan. Btw welke wd schijf heb jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DonJunior schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:38:
Ik heb eigenlijk een, voor mij belangrijk, vraagje voordat ik wil overgaan tot aanschaf van de Dune HD Max.
Stel dat ik het apparaat aanzet en ik prop er een cd in wordt deze cd dan automatisch afgespeeld?
En moet ik daartoe persé de tv aan hebben staan of kan ik in het display ook de tijd en het nummer zien?
Het liefst heb ik het gewoon zoals een ordinaire cd speler, maar de receiver die ik heb gekocht heeft geen bijpassende CD speler en dus ben ik opzoek naar een combinatie met een mediaspeler (zoals de Dune HD Max) .. en dan kan mijn PS3 er mooi uit. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Alvast bedankt!
Ik heb ook een ps3 en moet je eerlijk zeggen die speelt meer af dan de bleuray van de de dune.
Ook is de bleuray van de dune tergend langzaam. Ik heb bv een canon hf200 hd cam.
Nu heb ik daar ook een brander bij die avcd schijfjes brand. De ps3 speelt het zo af maar de dune niet en spuugt hem weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@Luna2002: Okee, maar ik speel alleen originele CD's en Blu-rays, de rest stream ik vanaf mn pc momenteel.
Probleem is dat echt grote blu-ray bestanden niet echt soepel meer streamen over mijn PS3, dus wil over naar een mediaspeler.. nu is alleen de vraag welke ;)
Ik twijfel daarbij of ik een Pioneer Blu-ray speler zal kopen en een losse Mediaspeler (zonder blu-ray in dat geval) of dat ik een combi koop *dus bv de Dune HD Max.
En dan ging het me met name om de autoplay en het display van de Dune..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik heb het ook over blu ray speler van dune. Ik heb boven de b1 staan en dat is de blu ray speler van dune.
Deze staat naast de ps3. Kan je beter de eminent 7180 kopen en daarnaast de philips blu ray speler 5180.
De eminent heeft ook een paar probleempjes maar speelt echt alles zonder problemen af hoe groot en wat het ook is. Menu is wel lelijk en kaal. En de philips komt er heel goed uit.
En moet eerlijk zeggen de eminent werkt een stuk makkelijker in een netwerk dan de dune.
De em 7180 is de helft van het geld en kost je met 2 tb schijf 190 euro. Maar goed ga weer ontoppic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:03
Drobanir schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:43:
[...]

Ja dat kan. Mutsje heeft dit mis. De nieuwere modellen (na Base en Prime 3.0) hebben ondersteuning voor RealD. Ja, de Dune heeft 'maar' hdmi 1.3, dus kan maximaal 2x 720p beelden aanbieden en niet in 1080p. Wat je daar verder voor tv voor nodig hebt kan ik je echter niet vertellen.
Mijn Prime 3.0 kan toch hopelijk ook wel 3D SBS verwerken? Donderdag komt m'n vt30, ben alvast wat 3D stuff aan het verzamelen :)

Edit: excuus, waarschijnlijk gaf WBT een aantal posts terug het antwoord al.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 07-06-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:19:
Nee ik heb het ook over blu ray speler van dune. Ik heb boven de b1 staan en dat is de blu ray speler van dune.
Deze staat naast de ps3. Kan je beter de eminent 7180 kopen en daarnaast de philips blu ray speler 5180.
De eminent heeft ook een paar probleempjes maar speelt echt alles zonder problemen af hoe groot en wat het ook is. Menu is wel lelijk en kaal. En de philips komt er heel goed uit.
En moet eerlijk zeggen de eminent werkt een stuk makkelijker in een netwerk dan de dune.
De em 7180 is de helft van het geld en kost je met 2 tb schijf 190 euro. Maar goed ga weer ontoppic
Maar goed, nu wil ik niet heel vervelend doen.. mijn excuses op voorhand als het wel zo overkomt.
Maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag of de Dune nu wel of geen autoplay heeft m.b.t. audio cd's en wat de informatie m.b.t audio cd's op het lcd scherm is?!
Heb trouwens wel even gekeken naar de Eminent, maar die vind ik echt lelijk, en die staat totaal niet bij mijn huidige installatie.. dus dat gaat hem niet worden ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja autoplay heeft hij wel. Tenminste soms wel en soms niet.
De ene keer start hij wel automatisch en de andere keer weer niet.
Ben er nog niet achter hoe dat komt. Het schermpje wat je bedoelt is van de d1 en die heb ik niet maar de info die je daarop ziet schijnt heel weinig te zijn als je zo op het internet leest. Laat ik het zo zeggen alleen voor het schermpje zou ik het niet doen. En de eminent is inderdaad niet mooi maar wel heel klein zodat je hem makkelijk ergens wegstopt. En nee je bent niet vervelend. Had geen antwoord op je vraag gegeven.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:44

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:45:
Ja autoplay heeft hij wel. Tenminste soms wel en soms niet.
De ene keer start hij wel automatisch en de andere keer weer niet.
Ben er nog niet achter hoe dat komt. Het schermpje wat je bedoelt is van de d1 en die heb ik niet maar de info die je daarop ziet schijnt heel weinig te zijn als je zo op het internet leest. Laat ik het zo zeggen alleen voor het schermpje zou ik het niet doen. En de eminent is inderdaad niet mooi maar wel heel klein zodat je hem makkelijk ergens wegstopt. En nee je bent niet vervelend. Had geen antwoord op je vraag gegeven.
autoplay kun je instellen in het menu voor verschillende typen invoer. Dus voor DVD kun je zeggen dat hij direct moet starten na invoer en voor Blu-ray bijvoorbeeld niet automatisch starten.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en dat is ook niet helemaal waar. Bij mij staat alles op automatisch en toch start hij niet altijd de films van schijf gelijk op. Hoe dat komt ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfella1812
3style schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:55:
[...]
Die iconen zien er goed uit. Hoe maak je ze ook al weer transparant?
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:18:
[...]
Dit ziet er erg goed uit, alleen hoe haal je die vierkante vlakken achter de icoontje's weg?
Sorry boys, ik heb echt geen idee. Zoals ik al eerder aangaf heb ik een bestaande skin gebruikt en daar de iconen en achtergrond van vervangen. De maker van de skin had er al voor gezorgd dat de vierkantjes achter de iconen volledig transparant waren. Ik heb de skin van delorian77 gerbuikt, te vinden op MPC club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goodfella1812 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:43:
[...]

[...]

Sorry boys, ik heb echt geen idee. Zoals ik al eerder aangaf heb ik een bestaande skin gebruikt en daar de iconen en achtergrond van vervangen. De maker van de skin had er al voor gezorgd dat de vierkantjes achter de iconen volledig transparant waren. Ik heb de skin van delorian77 gerbuikt, te vinden op MPC club.
Oke, ik zal eens even kijken of ik hem kan vinden en dan pas ik die gewoon aan. :*)

Maar dan heb ik nog wel even een andere vraag, weet jij ook het icoontje te vinden van de SD kaart.
Ik heb me de blubber gezocht, maar ik zie hem nergens staan.

Gr Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Nu online
despijker schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 21:48:
Sinds deze week in het bezit van een D1. Eerste bevindingen zijn prima.
Ik heb wel nog steeds problemen met Gapless audio met de laatste Beta software.
In the laatste opsomming van de improvement/fixes staat :CD audio playback improvements: faster startup and gapless playback......

Bij mij niet dus. Bestanden staan op mijn NAS.
Hebben anderen dit ook nog en is dit op te lossen?

Edit: Klopt het dat ik een Cue sheet moet gebruiken om dit te doen?
Ik heb van een bestaande map MP3's van een album een cue-sheet gemaakt, maar dar biedt geen oplossing.
Of moet ik de losse MP3 files tot 1 MP3 file omzetten + Cue sheet........?
Bump.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Nog een andere vraag, ik ben me zo even aan het oriënteren en mede dankzij luna2002 stuitte ik op de volgende testresultaten van HardwareInfo (http://nl.hardware.info/p...hd-max#tab:testresultaten)
Wat schetst mijn verbazing, FLAC wordt helemaal niet ondersteund, terwijl dit wel overal in de specificaties wordt opgegeven?! Zou iemand dit kunnen bevestigen voor mij?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DonJunior schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 06:04:
Nog een andere vraag, ik ben me zo even aan het oriënteren en mede dankzij luna2002 stuitte ik op de volgende testresultaten van HardwareInfo (http://nl.hardware.info/p...hd-max#tab:testresultaten)
Wat schetst mijn verbazing, FLAC wordt helemaal niet ondersteund, terwijl dit wel overal in de specificaties wordt opgegeven?! Zou iemand dit kunnen bevestigen voor mij?
Die info klopt niet, ik kan gewoon Flac draaien met mijn d1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-05 07:38
bruce. schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:55:
[...]
Ik heb een bug gevonden in de nieuwe beta firmware.
Als je een pal dvd afspeeld dan geeft de player aan bij de optie info dat het een ntsc dvd is.
Als je een ntsc dvd afspeeld dan staat bij de info dat het een pal dvd is .
Dus het staat verkeerd om
Iemand al gekeken of de info ook verkeerd om staat???
Heeft nog niemand dit ondekt ???????????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
Okay, ik ben even de weg kwijt??

Ik heb een HDI Dune HD Smart D1 besteld.
Nu heb ik de beknopte handleiding gedownload (heeft iemand toevallig ook de volledige handleiding ter download of is die echt alleen online te vinden?) en daarin staat dat je ook een harddisk kunt inbouwen.

Nu dacht ik dat je hiervoor de HDI Dune HD Smart H1 moest kopen?
Wat is dan het verschil tussen de HDI Dune HD Smart D1 en de H1?

Beide kunnen blijkbaar intern een harddisk huisvesten, dus lijkt mij de D1 altijd de betere keus ivm het display, alleen qua prijs zou je dan misschien de H1 kunnen overwegen?

Ik heb bij de D1 een externe USB harddisk besteld.
Kan ik die gewoon via mijn pc formaterren, folder structuur op aanmaken, films erop zetten, aankoppelen aan de Dune en dan afspelen of moet de externe usb harddisk geformatteerd worden door/via de D1?

Is er nog een restrictie qua folder structuur? Hoeveelheid mappen?

Ik ben er nog niet uit, maar ik wilde voor een structuur zoals dit gaan:
Video
.......Films
...........X-men movies
..................X-men 1
..................X-men 2
..................X-men 3
..................etc
...........Species movies
..................Species 1
..................Species 2
..................etc
.......Series
.............Friends
..................Seizoen 1
.......................Disc1_SideA
.......................Disc1_SideB
.......................Disc2_SideA
.......................etc
..................Seizoen 2
.............StarGate
.............StarGate Atlantis
Music
.........Dance
...............CD1.....
...............CD2.....
.........Top40
...............CD1.....
...............CD2.....
.........Metal
...............CD1.....
...............CD2.....

Mmmmmmmmm, spaties werken hier niet, structuur is nu niet overzichtelijk. :(
Met puntjes werkt het wel. >:)

Gaat deze opzet qua structuur werken? Welke folder opbouw gebruiken jullie?

[ Voor 36% gewijzigd door Namoh op 08-06-2011 08:46 . Reden: Puntjes werken wel! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_666
Namoh schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 08:15:
heeft iemand toevallig ook de volledige handleiding ter download of is die echt alleen online te vinden?
deze link had je al gevonden: http://dune-hd.com/manuals ?

En in de D1 kan je géén HD inbouwen.

[ Voor 12% gewijzigd door Pino_666 op 08-06-2011 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:01

servies

Veni Vidi Servici

Pino_666 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:05:
[...]

Correctie: in de D1 kan je wel een HD inbouwen...
Het verschil tussen de D1 en de H1 is dat de D1 een schermpje heeft en de H1 heeft een slede om gemakkelijk een HD in te bouwen/verwisselen. Bij de D1 moet de kast open om de HD in te bouwen.

[ Voor 25% gewijzigd door servies op 08-06-2011 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:48
Wil ook de stap nemen en eindelijk met een mediaplayer gaan werken. Na lang google is de HDI Dune D1 toch wel het beste. Nu kost de B1 maar 40 a 50 euro meer. Ik heb nog geen Blu-ray speler en Dvd's speel ik nu af op een Xbox360 ( herriebak ) dan is het toch 100% de moeite waard om voor de B1 te gaan? Kwa streamen doe ik alles van me nas met NFS. Is de optical drive van de Dune een beetje stil en snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:01

servies

Veni Vidi Servici

MP3 kan nooit gapless worden afgespeeld, dat is inherent aan het bestandsformaat. het is altijd pseudo gapless. Heeft dus niets met een cue-sheet te maken. En nee: winamp speelt het ook niet gapless af, luister maar eens heel goed...
Het schijnt nu goed te gaan, maar ik heb het nog nooit geprobeerd: voor audio heb ik al een Squeezebox 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
Ja die had ik al gevonden, maar daar is de volledige manual dus niet te downloaden, alleen online beschikbaar. Ik zou 'm graag ook downloadbaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJ-Promo schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:19:
Wil ook de stap nemen en eindelijk met een mediaplayer gaan werken. Na lang google is de HDI Dune D1 toch wel het beste. Nu kost de B1 maar 40 a 50 euro meer. Ik heb nog geen Blu-ray speler en Dvd's speel ik nu af op een Xbox360 ( herriebak ) dan is het toch 100% de moeite waard om voor de B1 te gaan? Kwa streamen doe ik alles van me nas met NFS. Is de optical drive van de Dune een beetje stil en snel?
Ook de optische drive van de Dune schijnt niet altijd even stil te zijn.
Is het geen optie om de DVD(s) ook te rippen en dan te kijken vanaf HDD. Het rippen stelt weinig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_666
servies schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:11:
[...]

Correctie: in de D1 kan je wel een HD inbouwen...
Het verschil tussen de D1 en de H1 is dat de D1 een schermpje heeft en de H1 heeft een slede om gemakkelijk een HD in te bouwen/verwisselen. Bij de D1 moet de kast open om de HD in te bouwen.
Ah, ik ben blijkbaar niet zo goed op de hoogte.... |:( bedankt voor de correctie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burgt schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:00:
[...]

Ik heb zelf (nog) geen Dune, maar weet wel dat coax en optisch alleen 5.1 als dolby of DTS doet en PCM alleen stereo aankan, ik vermoed dus dat je PCM decode beter uit kan zetten?

Heb zelf ook nog een vraag:
Mijn versterker ondersteund nog geen high def dts en dolby, maar wel 7.1 PCM. Kan de Dune de nieuwe formaten ook naar 7.1/5.1 PCM decoden, of alleen naar stereo?
Hmm gek, ik heb je advies opgevolgd, de dune nu op bitstream gezet ipv pcm decode en alle films en series leveren prachtig surround geluid. _/-\o_ Op het schermpje van mn receiver komt netjes DTS of Dolby Digital te staan. HDMI audio heb ik aan gezet, tv volume op 0. Volume control op dune heeft op dan geen invloed meer bij bitstream, maar hij is hard genoeg bij de meeste films.

Ik kan me herinneren dat ik bij bitstream in het verleden vreselijk gekraak hoorde door mn speakers, maar hij lijkt nu alle formaten goed af te spelen. Mijn receiver valt nu ook terug op PCM in het schermpje als er een geluidspoor wordt gebruikt die mn receiver niet kent (bv wmapro), ik heb dan volgens mij ook geen dolby. Met de dts-hd/true hd formaten heb ik nog geen ervaring, ga ik binnenkort testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pino_666 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:05:
[...]

Ik heb niet gekozen bv voor de d1 omdat het schermpje eigenlijk te weining info geeft. En bij de h1 deurtje open harde schijf erin schuiven, deurtje dicht en klaar.Ja het is persoonlijk waar je voor kiest en wat je belangrijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:07:
[...]

Ik heb niet gekozen bv voor de d1 omdat het schermpje eigenlijk te weining info geeft. En bij de h1 deurtje open harde schijf erin schuiven, deurtje dicht en klaar.Ja het is persoonlijk waar je voor kiest en wat je belangrijk vind.
Tja, ik vind het schermpje wel handig, liever weinig info dan geen.
USB harddisk erin schuiven aan de achterkant en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:48
Athome schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:41:
[...]

Ook de optische drive van de Dune schijnt niet altijd even stil te zijn.
Is het geen optie om de DVD(s) ook te rippen en dan te kijken vanaf HDD. Het rippen stelt weinig voor.
Das een optie maar de laatste dvd's die ik had waren beveiligd om te rippen en ik heb geen blu-ray in me pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Namoh schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:09:
[...]

Tja, ik vind het schermpje wel handig, liever weinig info dan geen.
USB harddisk erin schuiven aan de achterkant en klaar.
Dat zeg ik is persoonlijk. Weinig info prima maar met de info knop krijg op de afstandsbediening krijg je ook de getoonde info. Heb je in ieder geval geen last van die irritante verlichting. En tuurlijk usb harde schijf erin en klaar. Maar ik hou wel van een beetje dezelfde uitstraling en moet bij elkaar passen. Maar nogmaals is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:42:
[...]

Dat zeg ik is persoonlijk. Weinig info prima maar met de info knop krijg op de afstandsbediening krijg je ook de getoonde info. Heb je in ieder geval geen last van die irritante verlichting. En tuurlijk usb harde schijf erin en klaar. Maar ik hou wel van een beetje dezelfde uitstraling en moet bij elkaar passen. Maar nogmaals is persoonlijk.
Sorry, was zeker niet als aanval bedoelt!

Ben gewoon aan het kijken of ik nou wel de juiste beslissing heb genomen.

Is het mogelijk om vanaf je PC via het netwerk bestanden te plaatsen op je externe usb harddisk?
Ik weet dat de snelheid (indien mogelijk) waarschijnlijk niet snel zal zijn, maar ik wil gewoon weten of de mogelijkheid er uberhaubt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:49
Ja, dat gaat prima.

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Namoh schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:02:
[...]

Sorry, was zeker niet als aanval bedoelt!

Ben gewoon aan het kijken of ik nou wel de juiste beslissing heb genomen.

Is het mogelijk om vanaf je PC via het netwerk bestanden te plaatsen op je externe usb harddisk?
Ik weet dat de snelheid (indien mogelijk) waarschijnlijk niet snel zal zijn, maar ik wil gewoon weten of de mogelijkheid er uberhaubt is.
Nee is goed zo zie ik het ook niet maar ik geef alleen aan waarom ik niet voor de d1 heb gekozen. ;)
En ja is inderdaad mogelijk en gaat inderdaad niet snel. Gisteren 40 gig overgepompt en 1,5 uur bezig.
Ga toch maar eens kijken voor een esata schijf. Heb bijna nog voor 1,5 tera op mijn eminent staan.Nou met gewoon usb zie ik dat niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:56:
[...]

Nee is goed zo zie ik het ook niet maar ik geef alleen aan waarom ik niet voor de d1 heb gekozen. ;)
En ja is inderdaad mogelijk en gaat inderdaad niet snel. Gisteren 40 gig overgepompt en 1,5 uur bezig.
Ga toch maar eens kijken voor een esata schijf. Heb bijna nog voor 1,5 tera op mijn eminent staan.Nou met gewoon usb zie ik dat niet zitten.
Okay, top.

Even korte check, die 40Gb die 1,5uur duurde om over te zetten was over het netwerk neem ik aan?
Pagina: 1 ... 24 ... 72 Laatste