Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:36
Geweldig apparaat die D1 ! Mijn beste koop sinds de PS3 een jaar geleden ... Ik ben echt zeer tevreden !

Toch wat vragen/opmerkingen natuurlijk.

Ik stream regelmatig muziek en het selecteren is makkelijk te doen via de TV.
Zonder TV kan ook maar het (leren) lezen vanaf de display geeft toch wat problemen: het geeft de titel van het liedje/song weer, maar niet de artiest. is dit in te stellen ? Verder "rolt" de text best wel traag door het display, even snel een song opzoeken verloopt dus moeizaam ...

Via de TV verdient de voorkeur maar wat ik niet kan vinden is een screensaver. Nu heb je als Screensaver de info van de song maar verder niets ? Het mooie van PS3 screensaver bijvoorbeeld is moeder aarde die in het heelal beweegt of psychedelische kleuren die op je af komen.
Ik kon hier nog niets over vinden, is dit te doen ?

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun1001
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Nadeel: bij sommige films kan ik geen dutch subs meer selecteren en dat kon ik wel bij de vorige FW. Bij andere films zit dutch subs er meteen al bij maar dit kan zijn omdat ik dit in favo's heb geselecteerd (?)
Ik had dit probleem ook. Het blijkt nu dat de naam van de ondertitel file case sensitive geworden is (!).
Je moet dus je *.srt file exact gelijk maken aan je media file (dus ook de hoofdletters).
Dat werkte voor mij wel.

BTW ik heb een Dune Base 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij trouwens opvalt, is dat er hier veel geschreven wordt over yadis etc. En dat Dune-Explorer een beetje onderbelicht blijft. Het is waar, sinds v2.06 wordt het niet verder ontwikkeld. Wat ik handig vind, is dat alles opgeslagen wordt op de Dune en niet zoals Yadis er ook een hoop op je pc staat. Op enig moment dat je een film verwijderd van je dune, dan is ook meteen alles weg.

Wou ik alleen even kwijt.. ;)

http://www.hdsupplies.nl/nl/helpdesk/dune-explorer-jukebox/

Ook wou ik jullie even attent maken op 'TheRenamer'! Makkelijk voor het renamen van i.e. episode van series als zodat je een degelijke structuur krijgt.

http://www.hdsupplies.nl/...n-theRenamer-handleiding/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 21:21

Ma®tin

Hallo

Sinds vorige week heb ik een smart D1, optware heb ik zonder al te veel problemen geinstalleerd gekregen.
Een "ipkg install nzbget" verliep ook zonder problemen, en na het aanpassen van nzbget.conf download deze probleemloos vanaf usenet.
Alleen het parren/unrarren doet deze niet automatisch, en de webgui doet het bij mij (nog) niet. (ik bedien nu alles via ssh)

Verder een mooi apparaat, tot nog toe speelt deze alles probleemloos af.

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reggie2000
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 12:38
Ik volg dit topic nou al een half jaartje ofzo terwijl ik nog aan het nadenken was welke media player ik zou kopen.
Gebruikte tot nu toe de PS3 om alles te streamen maar loop toch steeds weer tegen wat irritaties aan.
2 dagen geleden de knoop door gehakt en een Dune Smart D1 gekocht en er ook een harde schijf in laten zetten.

En nu zit ik probeer ik yaDIS op te zetten en loop al meteen bij de set up op een vraag. Ik gebruik de handleiding uit de Topic Start overigens.
Bij de setup moet je de "Dune interface location" invullen maar er staat niet duidelijk bij of dit dan een locatie op de HD van de Dune is of ergens op je pc?
Ik begrijp dat je bij Workspace wel gewoon een folder op de pc uitkiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfella1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-07-2024
De Dune interface lokatie is gewoon de lokatie waar je alles naar exporteert. Dit kan rechtstreeks naar de interne HD van de Dune zelf zijn, op een losse usb stick of op je pc. De lokatie moet in ieder geval toegankelijk zijn voor de Dune. Makkelijkste, vind ik zelf dan, is op een losse usb stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reggie2000
Hey bedankt voor je antwoord, ik heb het nu voor elkaar.
Ga me er morgen maar eens verder in verdiepen, nu eerst eens lekker een filmpje kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, Ik heb een probleem met de Dune d1 sinds de nieuwe firmware er is.
Het probleem is dat ik sommige van mijn HD films niet meer kan starten, het gaat hier alleen om mkv en m2ts films, de gewone blu-rays werken gewoon.
Na lang zoeken kwam ik er achter dat het probleem in het dune_folder.txt bestand zat.
Ik moet nu van bijna alle films het dune_folder.txt bestand aanpassen om de film te kunnen kijken.

oude situatie
*** NE PAS SUPPRIMER OU MODIFIER CETTE LIGNE - DO NOT DELETE OR MODIFY THIS LINE ***
media_url=smb://192.168.0.100/hd-1/Star Trek 7 Generations/Star trek VII - Generations.mkv

nieuwe situatie
*** NE PAS SUPPRIMER OU MODIFIER CETTE LIGNE - DO NOT DELETE OR MODIFY THIS LINE ***
media_url=smb://192.168.0.100/hd-1/Star Trek 7 Generations

Ik moet dus nu bij elke film de bestands naam weg halen ander start de film dus niet meer op, haal ik de bestands naam niet weg en ga ik de film toch op
starten dan denkt de Dune dat i een mp3 op een jpg bestand moet starten.

Zelfs met recent toe gevoegde films doet i dat, ik wort er gek van. 8)7
Is dit probleem op te lossen met Yadis

Ik hoor graag van jullie

Gr Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 21:39
Ik heb vandaag een HD Smart D1 gekocht en toen ik wilde updaten kreeg ik de melding dat er niet genoeg ruimte vrij is voor de 166mb. Nu is mijn vraag, moet er een hardeschijf in of kan ik ook een smartcard ding gebruiken als opslagmedium voor de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:33
Malt007 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 21:47:
Ik heb vandaag een HD Smart D1 gekocht en toen ik wilde updaten kreeg ik de melding dat er niet genoeg ruimte vrij is voor de 166mb. Nu is mijn vraag, moet er een hardeschijf in of kan ik ook een smartcard ding gebruiken als opslagmedium voor de firmware?
Een smartcard?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ffQnalLUimM6fRP1rExnWUNF/full.jpg

Die kun je niet gebruiken, al was het alleen maar omdat die niet in je Dune past. ;)

Voor zo'n firmwareupdate is iedere lokale storage goed. Een interne HDD, externe HDD via USB of eSATA, USB-stick of SD-kaartje, het zou allemaal moeten werken. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
jaja ik ben niet echt een tweaker zoals je merkt. Ik bedoelde dus een SD kaartje. Bedankt voor je hulp, zal ik nog wel vaker nodig hebben :-) Sterker nog, nu alweer.

Ik probeerde zojuist een M2T2 bestand van 47GB af te spelen, dit ging in eerste instantie goed maar af en toe valt het geluid weg. Is dit een bekend probleem of ligt dit wellicht aan de netwerk verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:36
Nog even over dat "CEC", ik weet niet precies wat het betekent. Google geeft me verenigingen en milieuvriendelijke oplossingen ...

Op pagina 85 vroeg ik:
Als ik bijvoorbeeld mijn PS3 aanzet (HDMI) dan schakelt de TV automagisch naar het juiste kanaal.

Kan je dit voor de DUNE ook instellen ? Nu moet ik steeds handmatig het juiste kanaal kiezen ...
Ik kreeg o.a.dit antwoord:
Altijd gedacht dat dit via HDMI sowieso niet mogelijk was, dat deze optie alleen via Scart ondersteund werd. Misschien dat dit veranderd is sinds de komst van HDMI
Hier werkt het nu wel. Even terug naar de TS, zegt over instellingen:
Setup > Video > Advanced settings:

HDMI CEC - Disabled
HDMI color depth - 8 bit
Ik heb de "HDMI CEC" op enabled gezet en het werkt.

edit:
Als je de D1 aanzet via RC dan komt in het display "sources" te staan. druk op "ENTER" om sneller te schakelen. Als je de D1 aanzet en niets doet dan:

Het duurt een paar seconden maar de TV "springt" naar het juiste HDMI kanaal nu. Wanneer ik de D1 uitzet gaat de TV weer naar het " laatste" HDMI kanaal.

Meer ervaringen ?

[ Voor 7% gewijzigd door mir4dor op 22-05-2011 02:00 ]

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan heb je vast dit bericht over het hoofd gezien. Dit staat boven aan op pagina 86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadSaid
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-06 01:48
Hallo,

Ik overweeg dit apparaat (SMART D1) te kopen. Ik heb hier en op mpcclub eea gelezen. Primair ga ik dit apparaat voor video en internetradio gebruiken. Nu mijn soundbridge het heeft begeven is het goed afspelen van internetradio een must geworden. De laatste firmware versie zou de ondersteuning voor het afspelen van radio moeten verbeteren. Hoe is jullie ervaring met afspelen van internetradio?

Ik overweeg dit apparaat aan te schaffen samen met een NAS (Synology 211 serie). Nu lees ik dat dit apparaat ook NAS ondersteuning heeft. Is het nog zinvol op apart in een Synology te investeren?

Hoe stil is de SMART D1? Zit er een ventilator in?

Last but not least: dit apparaat is 2x duurder dan bijvoorbeeld een AC Ryan mini. Deze speelt ook video en internet radio af. Is de SMART D1 het zijn extra geld waard?

Overige apparatuur:
Denon 5.1 receiver (met optische en coaxiale ingangen)
Hitachi 1080i TV (met DVI ingang). Ik ga een HDMI to DVI adapter gebruiken.
PC met Window 7 Home Premium 64 BIT

Alvast bedankt voor je reactie,

MadSaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 15:39
CEC is een onderdeel van de hdmi-standaard (Wikipedia: HDMI) om zo verschillende onderdelen goed met elkaar samen te laten werken en van minder afstandsbedieningen gebruik te hoeven maken. Op papier een goed idee, maar helaas hebben de meeste fabrikanten er hun eigen implementatie van gemaakt, waardoor het tussen verschillende merken vaak problemen kan geven. Vandaar het advies er geen gebruik van te maken.

@Heppieboeddah: yaDIS had voor versie 2.0 een basic export. Dit plaatste alle door yaDIS aangemaakte bestanden in de map met de media en maakte verder geen index aan. Als je dan de film weggooit, ben je ook de rest kwijt. In de volgende versie komt deze functionaliteit na lang aandringen overigens weer terug. Het is wat werk, maar handmatig is er een workaround. Wat ik doe is de bestanden uit de ...\Dune Interface\00\00[film] kopiëren naar de map waar de film staat.

@MadSaid: ik gebruik de mijne ook i.c.m. een Synology. De Dune kan ook als NAS worden gebruikt, maar de functionaliteit is echt minimaal. Op "echte" NAS kun je gebruikers aanmaken en iedereen rechten geven op bepaalde shares en folders, als backup-, file-, printer-, web- en iTunes-server gebruiken. Daarnaast heeft een NAS een echte gigabit netwerkpoort en is dus veel sneller. Een NAS is duurder, maar kan veel meer. Het is dus maar wat je wilt/nodig hebt/er voor over hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door Drobanir op 22-05-2011 10:48 ]

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadSaid
@MadSaid: ik gebruik de mijne ook i.c.m. een Synology. De Dune kan ook als NAS worden gebruikt, maar de functionaliteit is echt minimaal. Op "echte" NAS kun je gebruikers aanmaken en iedereen rechten geven op bepaalde shares en folders, als backup-, file-, printer-, web- en iTunes-server gebruiken. Daarnaast heeft een NAS een echte gigabit netwerkpoort en is dus veel sneller. Een NAS is duurder, maar kan veel meer. Het is dus maar wat je wilt/nodig hebt/er voor over hebt.
Bedankt voor je reactie. Ik zal mijn behoefte goed in kaart brengen en vervolgens een afweging maken van de extra features vs kosten. Heb je ervaring met internetradio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Nadat ik de nieuwe beta firmware heb geïnstalleerd op mijn Dune Max verschijnen mijn USB HDD's niet meer bij "sources".
Ik heb geen idee waar het aan ligt. Iemand een idee?
Ik zie niets in de setup wat hierop betrekking zou kunnen hebben. HDD's zijn NTFS geformateerd.

OPGELOST:

Nadat ik alles in een andere volgorde opstartte verschenen de twee externe HDD's wel in het menu.

[ Voor 17% gewijzigd door Politoer op 22-05-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
MadSaid schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:04:
Heb je ervaring met internetradio?
Ja, je kunt zelf stations handmatig toevoegen, zie voorbeeld, of van Shoutcast of RadioTime gebruik maken. Shoutcast werkt prima, die andere geeft nog wel eens een foutmelding dat hij de webservice niet kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:24

servies

Veni Vidi Servici

MadSaid schreef op zondag 22 mei 2011 @ 10:38:
Ik overweeg dit apparaat (SMART D1) te kopen. Ik heb hier en op mpcclub eea gelezen. Primair ga ik dit apparaat voor video en internetradio gebruiken. Nu mijn soundbridge het heeft begeven is het goed afspelen van internetradio een must geworden. De laatste firmware versie zou de ondersteuning voor het afspelen van radio moeten verbeteren. Hoe is jullie ervaring met afspelen van internetradio?
Voor audio etc gebruik ik een squeezebox, maar het voor internetradio is de Smart D1 zeker te gebruiken. Er zijn al voorgeprogrammeerde items voor het bladeren door o.a. Shoutcast en Radiotime.
Ik overweeg dit apparaat aan te schaffen samen met een NAS (Synology 211 serie). Nu lees ik dat dit apparaat ook NAS ondersteuning heeft. Is het nog zinvol op apart in een Synology te investeren?
Ik zou de NAS functionaliteit van de D1 niet willen gebruiken, deze is gewoon te traag hiervoor.
Hoe stil is de SMART D1? Zit er een ventilator in?
Er zit geen ventilator in en dat levert meteen een beperking op in de bruikbare harde schijven, deze mogen een niet al te grote warmteontwikkeling hebben. De Smart D1 is verder geluidloos.
Last but not least: dit apparaat is 2x duurder dan bijvoorbeeld een AC Ryan mini. Deze speelt ook video en internet radio af. Is de SMART D1 het zijn extra geld waard?
Daar kan ik heel kort over zijn: ja, de kwaliteit is stukken beter en de gebruikte chipset is ook een stuk beter en heeft meer afspeelmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Ik ga ook mijn ACRyan mini verkopen en een Dune halen, want ik word schijtziek van de acryan. Hij doet het wel, maar vaak vastlopers, slechte firmware..het is gewoon net te cheap vind ik. Daarnaast ben ik ook niet tevreden met de imagequality, want had hiervoor een htpc waar ik dxva2 met full postprocessing had etc.

Zat te twijfelen tussen een Oppo en een Dune, maar de Dune heeft een veel betere interface en een bluerayspeler heb ik niet nodig.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadSaid
Drobanir schreef op maandag 23 mei 2011 @ 09:10:
[...]

Ja, je kunt zelf stations handmatig toevoegen, zie voorbeeld, of van Shoutcast of RadioTime gebruik maken. Shoutcast werkt prima, die andere geeft nog wel eens een foutmelding dat hij de webservice niet kan bereiken.
De combinatie shoutcast en zelf stations toevoegen is prima. Ik weet dat het apparaat deze features heeft, maar altijd goed om van gebruikers te horen dat het ook echt werkt. ;)
Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadSaid
servies schreef op maandag 23 mei 2011 @ 09:29:
[...]

Voor audio etc gebruik ik een squeezebox, maar het voor internetradio is de Smart D1 zeker te gebruiken. Er zijn al voorgeprogrammeerde items voor het bladeren door o.a. Shoutcast en Radiotime.
Waarom gebruikt je de queezebox ipv Dune?
[...]

Ik zou de NAS functionaliteit van de D1 niet willen gebruiken, deze is gewoon te traag hiervoor.
Ok je hebt mij overtuigd ik ga een aparte NAS (Synology 211x) aanschaffen. _/-\o_
Er zit geen ventilator in en dat levert meteen een beperking op in de bruikbare harde schijven, deze mogen een niet al te grote warmteontwikkeling hebben. De Smart D1 is verder geluidloos.
Ik wil er ook geen schijf in. Ik wil het apparaat zo stil mogelijk hebben. Aangezien ik zojuist heb besloten om een aparte NAS aan te schaffen komt het allemaal goed uit.
[...]

Daar kan ik heel kort over zijn: ja, de kwaliteit is stukken beter en de gebruikte chipset is ook een stuk beter en heeft meer afspeelmogelijkheden.
OK bedankt. Ik denkt dat het de Dune Smart D1 gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfella1812
Die uitleg over hoe een custom skin te installeren is sinds vandaag ook te vinden http://dune-hd.com/firmware/skins/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Laatst online: 20:44

Twazerty

AVCHDCoder developer

Iemand een idee hoe ik de netwerkitems in het hoofdscherm kan sorteren? Ik moet ze nu in de juiste volgorde toevoegen want ik zie geen optie om ze te wisselen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

MadSaid schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:10:
[...]
Waarom gebruikt je de queezebox ipv Dune?
De Squeezebox (ik heb nog een classic) heeft een volwaardig eigen schermp(je), dus hoef ik geen TV aan te hebben om te kunnen zien wat ik doe. Ik kan direct zien hoever in het nummer ik ben, welk nummer speelt, welk album, welke radiozender, etc. etc. zonder dat er een TV hoeft aan te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@Twazerty: helaas is dat de enige manier om de volgorde aan te passen. Verwijderen en in de gewenste volgorde aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 13:04
Heb ook de laatste beta erop. Had m'n yadis en audio als shortcut in het hoofdmenu gezet.
Nu staan ze in favorits. Das niet de bedoeling toch ?
Nu krijg ik het hdd menu en de nas server.
Is dit te veranderen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ik heb sinds dit weekend een smart D1 en het viel me op dat ik niet kon zoeken naar een volgend nummer zonder de huidige af te zetten. Klopt dit of doe ik iets verkeerd?

Daarnaast heb ik Yadis geinstalleerd en ik kreeg het zowaar voor elkaar om dvd covers in beeld te krijgen, maar als ik dan op play druk krijg ik een error dat URL niet werkt. Ik heb nog geen tijd gehad om dit uit te zoeken maar misschien is dit een bekend probleem en doe ik iets volledig fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadSaid
servies schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:20:
[...]

De Squeezebox (ik heb nog een classic) heeft een volwaardig eigen schermp(je), dus hoef ik geen TV aan te hebben om te kunnen zien wat ik doe. Ik kan direct zien hoever in het nummer ik ben, welk nummer speelt, welk album, welke radiozender, etc. etc. zonder dat er een TV hoeft aan te staan.
OK duidelijk. De D1 heeft een display waarop (hoop ik), dit soort info ook getoond wordt. Ik heb in elk geval gelezen dat ie het voor afspelen van internet radio wel doet. Voor nummers mogelijk niet, maar daar kan ik wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Morgen ga ik em Dune D1 ophalen, heb mn acryan al verkocht.

Mijn vraag is: kan ik nu alvast beginnen om mn film collectie te parsen in Yadis? Als bestandslocatie wil ik graag mn nas gebruiken want daar staat ook alles opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfella1812
@ Rainesh: yup dat kan, zolang je de lokatie van de Dune Interface maar toegankelijk maakt voor de Dune zodra je die in je bezit hebt. (usb stick vind ik persoonlijk het handigste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Goodfella1812 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:47:
@ Rainesh: yup dat kan, zolang je de lokatie van de Dune Interface maar toegankelijk maakt voor de Dune zodra je die in je bezit hebt. (usb stick vind ik persoonlijk het handigste)
Ok dat is mooi, maarre hoe groot moet mn stick zijn? Ik heb ongeveer 700 films.

Ik ben net wezen stoeien met Yadis, op zich heel fijn maar hij detect geen external subfiles?

Daarnaast zijn mn mapnamen als volgt:

007.Dr.No.1962.720p.BluRay.x264-SEPTiC
300.720p.HDDVD.x264-SEPTiC
etc

Dus met releasegroupnames erbij etc. Ik zie dat Yadis dit dus niet goed kan parsen, terwijl xbmc/mediaportal/acryan parser het wel goed doen.

Of moet ik een en ander weer goed instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfella1812
Hoe groot je stick moet zijn met zoveel films geen idee, ik heb zelf pas een film of 50 toegevoegd en de interface map hier is 214mb groot.

Wat de mapnamen betreft, zover ik weet moet je 007.Dr.No.1962.720p.BluRay.x264-SEPTiC veranderen in Dr. No en 300.720p.HDDVD.x264-SEPTiC in 300 etc anders kan yaDIS de bijbehorende gegevens niet vinden.. wordt een leuk karweitje met 700 films :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Zucht...

dat wordt een hels karwei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Wellicht een ander indexprogramma proberen? Er zijn er genoeg (zie de startpost)

Ik vind yaDIS een mooi stukje software, maar ik weet niet of ik 700 films zou gaan hernoemen alleen maar om yaDIS te kunnen gebruiken...

Ik ga een dezer dagen de overstap maken van de interne HDD in mijn Smart H1 naar netwerkopslag. 2TB werd me te klein. :P Dat wordt dus eigenlijk de eerste keer dat ik de Dune als netwerkapparaat ga proberen, ik ben benieuwd hoe dat me gaat bevallen (maar ik voorzie geen problemen, met wat testjes haalde ik netjes 11MB/s constant, dat moet genoeg zijn voor m'n Blu-Ray ISO's :)).

[ Voor 46% gewijzigd door Xander op 23-05-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
polo306 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:21:
Heb ook de laatste beta erop. Had m'n yadis en audio als shortcut in het hoofdmenu gezet.
Nu staan ze in favorits. Das niet de bedoeling toch ?
Nu krijg ik het hdd menu en de nas server.
Is dit te veranderen ??
Kies voor de optie PLAIN, dan heb je de oude indeling weer terug. Deze vind in de instellingen voor skins. Ik weet het zo niet uit mijn hoofd waar deze zit. Als alles optie in de SETUP doorloopt kom je het vanzelf tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

Xander schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:24:
Wellicht een ander indexprogramma proberen? Er zijn er genoeg (zie de startpost)

Ik vind yaDIS een mooi stukje software, maar ik weet niet of ik 700 films zou gaan hernoemen alleen maar om yaDIS te kunnen gebruiken...

Ik ga een dezer dagen de overstap maken van de interne HDD in mijn Smart H1 naar netwerkopslag. 2TB werd me te klein. :P Dat wordt dus eigenlijk de eerste keer dat ik de Dune als netwerkapparaat ga proberen, ik ben benieuwd hoe dat me gaat bevallen (maar ik voorzie geen problemen, met wat testjes haalde ik netjes 11MB/s constant, dat moet genoeg zijn voor m'n Blu-Ray ISO's :)).
ik stream 40GB m2ts files dus dat moet geen probleem zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 13:44
Malt007 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:28:
Ik heb sinds dit weekend een smart D1 en het viel me op dat ik niet kon zoeken naar een volgend nummer zonder de huidige af te zetten. Klopt dit of doe ik iets verkeerd?

Daarnaast heb ik Yadis geinstalleerd en ik kreeg het zowaar voor elkaar om dvd covers in beeld te krijgen, maar als ik dan op play druk krijg ik een error dat URL niet werkt. Ik heb nog geen tijd gehad om dit uit te zoeken maar misschien is dit een bekend probleem en doe ik iets volledig fout.
Heb hetzelfde probleem met YaDis 2.05. Bij 1.65 werkte alles nog goed (natuurlijk compleet andere manier van metadata bijhouden). Heb nu een YaDis folder waar alle metadata in staat. Ik kan daar op de Dune speler perfect doorheen browsen, alle plaatjes/omschrijvingen kloppen. De url lijkt te kloppen: media_url=smb://192.168.2.25/Media/Films/Folder naam Film/Naam Film.extensie

Toch zegt de mediaspeler dat er geen geldig bestand gevonden kan worden.
De standaard share die ik naar de NAS heb gemaakt (Media --> Films --> naam film) werkt gewoon. Iemand die een tip heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Misschien moeten je username en password nog in die URL staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26
Mooi dingetje die Smart D1, lijkt een mooie vervanger voor mijn huidige WDTV Live.
O.a. vind ik de eSATA poort interessant.

Maar wat mij tegenhoud is dat er een oude chipset wordt gebruikt. Mijn oude WDTV Live heeft een SMP8655 terwijl de nieuwere Smart D1 een oudere SMP8642 herbergt. En dat terwijl de WDTV Live een stuk ouder is!

Waarom gebruiken ze een oudere chipset?

Ik vraag me dan af hoe het zit met de beeldkwaliteit en de power om grote HD bestanden "smoothly af te spelen? Mijn WDTV Live doet dat nu op zich soepel, maar hoe doet de D1 dat met een oudere en wellicht minder krachtigere chipset?

Heb een beetje rondgegoogled, maar kan niet echt veel info vinden over de verschillen van beide chipsets.

Toch maar wachten op een mogelijke opvolger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-05 07:38
bruce. schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 20:37:
Ik heb een bug gevonden in de nieuwe beta firmware.
Als je een pal dvd afspeeld dan geeft de player aan bij de optie info dat het een ntsc dvd is.
Als je een ntsc dvd afspeeld dan staat bij de info dat het een pal dvd is .
Dus het staat verkeerd om.
Kan iemand dit ook even nakijken of dat ook zo is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
Xander schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:39:
Misschien moeten je username en password nog in die URL staan?
Dank voor de tip, ook al geprobeerd. Mijn Media folder is niet voorzien van beveiliging...

smb://user:wachtwoord@192.168.2.25/Media/Films/Folder Film/Filmnaam.extensie

doet het dus ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 16:55
JazzySOB schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 00:20:
Mooi dingetje die Smart D1, lijkt een mooie vervanger voor mijn huidige WDTV Live.
O.a. vind ik de eSATA poort interessant.

Maar wat mij tegenhoud is dat er een oude chipset wordt gebruikt. Mijn oude WDTV Live heeft een SMP8655 terwijl de nieuwere Smart D1 een oudere SMP8642 herbergt. En dat terwijl de WDTV Live een stuk ouder is!

Waarom gebruiken ze een oudere chipset?

Ik vraag me dan af hoe het zit met de beeldkwaliteit en de power om grote HD bestanden "smoothly af te spelen? Mijn WDTV Live doet dat nu op zich soepel, maar hoe doet de D1 dat met een oudere en wellicht minder krachtigere chipset?

Heb een beetje rondgegoogled, maar kan niet echt veel info vinden over de verschillen van beide chipsets.

Toch maar wachten op een mogelijke opvolger?
De SMP8642 is niet een oudere chipset dan de SMP8655. Sigma heeft verschillende series. De SMP8642 is beter dan de SMP8655. De SMP8642 heeft bijvoorbeeld blu-ray support, kan 2 video streams tegelijk decoderen, heeft 3 Audio DSP (ipv 1) en draait op 667Mhz (ipv 500Mhz).

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
canth schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 06:57:
[...]

Dank voor de tip, ook al geprobeerd. Mijn Media folder is niet voorzien van beveiliging...

smb://user:wachtwoord@192.168.2.25/Media/Films/Folder Film/Filmnaam.extensie

doet het dus ook niet..
Waar staat je yaDIS-folder eigenlijk? Op een stukje lokale opslag of benader je die ook via een SMB-share?

De Dune kan volgens mij maar 1 gelijktijdige SMB-verbinding maken, wellicht zit de oorzaak daar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Dus als ik het goed begrijp moet ik vanuit mijn server de yaDIS folder op de Dune zetten. Nou nog even uitvinden hoe ik de dune moet benaderen... PFFF het leven is zwaar als niet tweaker.

Hoe kan het trouwens dat yaDIS een aantal zeer bekende films niet herkend terwijl de folders 100% correct gespeld zijn. Of moet de filmbestand zelf goed gespeld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Malt007 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:21:
Dus als ik het goed begrijp moet ik vanuit mijn server de yaDIS folder op de Dune zetten. Nou nog even uitvinden hoe ik de dune moet benaderen... PFFF het leven is zwaar als niet tweaker.
Dat kan, mits je storage hebt aangesloten op de Dune (USB-stick, HDD, oid). De yaDIS folder in dezelfde map / op dezelfde share als de rest zetten zou ook moeten helpen.

Of NFS gebruiken. Als ik het me het goed herinner is die beperking er dan niet.
Hoe kan het trouwens dat yaDIS een aantal zeer bekende films niet herkend terwijl de folders 100% correct gespeld zijn. Of moet de filmbestand zelf goed gespeld zijn?
Durf ik zo niet te zeggen, ik spel ze altijd allebei goed. ;) Maar volgens mij kijkt yaDIS naar de foldername...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reggie2000
Rainesh schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:58:
Zucht...

dat wordt een hels karwei!
Op de vorige pagina staat een post met een link naar een rename programma.
Ik heb hem zelf dit weekend ook uit geprobeerd want ik had hetzelfde probleem als jij en werkt als een trein!
Voor films and TV Series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ik heb de Yadis folder op dezelfde plek staan als de films dus dat is het blijkbaar niet.

Kan ik een SD kaart als storage gebruiken voor firmware en Yadis? En moet er nog een speciale soort SD in? En heeft dit beperkingen voor de prestaties tov een klein harddiskje of USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Malt007 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:35:
Ik heb de Yadis folder op dezelfde plek staan als de films dus dat is het blijkbaar niet.
In dat geval zou je ook nog kunnen proberen om een relatief pad te gebruiken ("../" ofzo, afhankelijk van hoe de directories er precies uitzien).
Kan ik een SD kaart als storage gebruiken voor firmware en Yadis? En moet er nog een speciale soort SD in? En heeft dit beperkingen voor de prestaties tov een klein harddiskje of USB?
Ja, dat kan prima. SDHC kaartjes werken ook, van SDXC kaartjes durf ik het niet te zeggen. SD-kaartjes blijven trouwens wel net een klein stukje uitsteken, misschien niet de mooiste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Zijn hier mensen die toevallig meer weten over de Dune D1 i.c.m. spotify?
Ik heb hier en daar wat gezocht of dit mogelijk is.. maar kom er niet aan uit. Eerder in dit form wordt wel vermeld dat t kan, maar niet echt inhoudelijk hoe.

En zijn er ook mensen die met een soort van 'yaDIS' app werken voor muziek? Mis dit namelijk nogal aan de Dune.

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
"Ik heb de Yadis folder op dezelfde plek staan als de films dus dat is het blijkbaar niet."

"In dat geval zou je ook nog kunnen proberen om een relatief pad te gebruiken ("../" ofzo, afhankelijk van hoe de directories er precies uitzien)."

Euhh.... en relatief pad? :-)

(btw hoe quote je een oud bericht? Als ik op het knopje quote druk, quote hij het laatste bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
Xander schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:35:
[...]

Waar staat je yaDIS-folder eigenlijk? Op een stukje lokale opslag of benader je die ook via een SMB-share?

De Dune kan volgens mij maar 1 gelijktijdige SMB-verbinding maken, wellicht zit de oorzaak daar. :)
Dat zal het zijn, YaDis staat nu op een aparte smb share op mijn Synology NAS. Vandaar dat mensen adviseren om een USB stick te nemen. Die heb ik al erin zitten, maar slechts een 256 mb variant. Mijn 20 films nemen al meer dan dat in beslag. Bedankt voor deze tip iig!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Vandaag mn Dune Smart D1 gekocht, eerste indrukken:

- Apparaat is groot vergeleken met mn ACRyan playon min
- Start aardig snel op
- remote reageert vlot
- Wel heel erg bagger dat je niet door files kunt browser terwijl je al naar een nummer aan het luisteren bent...beetje knullig.
- Verbinding met mijn nas kunnen maken door handmatig een snelkoppeling te maken, kan hij geen normale lijst weergeven van mijn films! Ik zie enkel een groot leeg vlak met onderin mn mapnaam.

Yadis moet ik nog instellen, moet ook nog een usb stickje regelen.

Wie o wie kan mij helpen met het weergeven van een lijst met mapnamen?

Laatste Beta firmware staat erop...

[ Voor 18% gewijzigd door Rainesh op 24-05-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt de network browser. Kan deze niet wat jij wilt. Ik gebruik deze niet, staat niet eens op mijn Homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Wat heb ik dan nodig...?

Wat is de beste manier om mijn movie shares te benaderen zonder yadis te gebruiken? Want mn share downloads en music heb ik toegevoegd aan mn homescreen en daar laat hij wel makkelijk mijn mappen/bestanden zien. Behalve bij mn movies-share!

GELUKT!! Boosdoener was een dune_folder.txt bestandje die in mn share stond..

[ Voor 14% gewijzigd door Rainesh op 24-05-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Malt007 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:17:
"Ik heb de Yadis folder op dezelfde plek staan als de films dus dat is het blijkbaar niet."

"In dat geval zou je ook nog kunnen proberen om een relatief pad te gebruiken ("../" ofzo, afhankelijk van hoe de directories er precies uitzien)."

Euhh.... en relatief pad? :-)
Ja, een relatief pad, een pad dat niet absoluut is. :P Dus niet beginnen met een protocol, of een sharenaam, maar enkel het pad ten opzichte van je yaDIS map gebruiken. Hoe je dat precies doet kan ik ook niet zeggen zonder te weten hoe jouw folders eruit zien.
(btw hoe quote je een oud bericht? Als ik op het knopje quote druk, quote hij het laatste bericht.
Bij ieder bericht staat een eigen quoteknopje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb sinds kort de HDi Dune Smart. Op mijn Synology NAS en diverse losse HDD's heb ik ruim 700 films staan. Die heb ik op mijn PC gecatalogiseerd in Movie Label 2011.
Het lijkt me leuk om Yadis te gebruiken, maar niet als ik daarvoor alle opnieuw moet gaan invoeren.
Movie label kan zijn databse exporteren in HTML, XML, XLS en TXT. Ik heb de indruk dat YADIS dat niet kan inlezen, maar wellicht heb ik het niet goed begrepen. Heeft iemand enige ervaring met de combinatie Yadis en Movie Label 2011?

Hiervoor had ik een Dvico 6500. Die had als voornaamste beperking dat de netwerkinterface niet in staat was zware streams snel genoeg te verwerken. Dat probleem heb ik niet met de Dune. Daar staat tegenover dat ik al diverse filmbestanden ben tegengekomen die de Dvico 6500 kon afspelen en de Dune niet. Dat had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Wat voor filmbestanden zijn het?

Ik ben nu met de Dune hartstikke tevreden, vooral dat mijn films nu vloeiend lopen (23.976fps etc)!

[ Voor 61% gewijzigd door Rainesh op 24-05-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Als ik op het quote knopje druk van het betreffende bericht krijg ik automatisch het laatste bericht. Wellicht komt dat door de oude explorer die ik hier op mijn werk gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Malt007 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:30:
Als ik op het quote knopje druk van het betreffende bericht krijg ik automatisch het laatste bericht. Wellicht komt dat door de oude explorer die ik hier op mijn werk gebruik...
Vanuit de berichtweergave (zoals je nu zit te lezen) of vanuit het reactiescherm? In het eerste geval is het bijna onmogelijk, tenzij jouw oude explorer niet in staat is om een simpel linkje te volgen. Je had toch al wel door dat de quote-knopjes boven het bericht zitten he? :P

Dit bericht van mij zou je altijd moeten kunnen quoten door op deze link te klikken. Ook als dit bericht straks niet meer de laatste is. Als dat niet werkt zou ik er eens een topic in LD aan wagen.

[ Voor 22% gewijzigd door Xander op 25-05-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Hmm boven het bericht dus :F best dom ja....

OK, on topic maar weer.

Iemand ervaring met 50GB M2TS bestanden streamen naar een D1? Bij mij valt om de zoveel sec het geluid weg. Heel storend en lijkt te maken te hebben met de snelheid. Alleen dat lijkt me stug aangezien het dan aan de kabel zou moeten liggen en dat is een nieuw CAT6 exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

Malt007 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:02:
Hmm boven het bericht dus :F best dom ja....

OK, on topic maar weer.

Iemand ervaring met 50GB M2TS bestanden streamen naar een D1? Bij mij valt om de zoveel sec het geluid weg. Heel storend en lijkt te maken te hebben met de snelheid. Alleen dat lijkt me stug aangezien het dan aan de kabel zou moeten liggen en dat is een nieuw CAT6 exemplaar.
heb je de experimentele 1GB uitgezet, zoals te lezen hier in deze thread wil dat nog wel eens helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
heeft iemand in Yadis toevallig meerdere submappen?
Mijn situatie:

interne HDD:
kids: allemaal tekenfilms.
Films: alle andere films niet geschikt voor de kids.
wat doe ik met Yadis? ====>

werkmap:c:\programfiles\Yadis\workspace
Dune interface:Z:\KIDS\YADIS
bij mappen staat: Z:\KIDS
storage_label://DuneHDD/KIDS

voor de andere films doe ik dit:

Dune interface:z:\Films\YADIS.
storage label is op het einde FILMS.

als ik de kidsyadis opstart krijg ik inderdaad de kinderfilms te zien en maak een kopie naar mn favorieten zodat yadis met begint met het vertonen van de kids hoesjes.

Maar ik kan geen Film map favoriet aanmaken..als ik dit doe ben ik de yadis favoriet kwijt van kids en staat alles samen.
Ik ben al bezig sinds ik de yadis geinstalleerd heb..
Wordt een beetje kriegel.
Weet iemand wat ik nog kan doen?
ook in het kader van Favorieten van 2x yadis???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-dPiGESMJZn4/Td1P1mnSEdI/AAAAAAAAABk/gL8uZeNClTs/s1600/1299227378_dune-hd-qwerty-01.jpgGebruiken jullie ook een toetsenbord voor de Dune ? Ik zag bovenstaande op de HDI Dune site maar volgens mij nog niet in Nederland verkrijgbaar.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
polo306 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:55:

[...]

Nu ben ik even nieuwsgierig hoor... hoe heb je dat ingesteld?

Die interfacelocatie is toch een globale instelling, niet één die je per map kunt maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polo306 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:55:
heeft iemand in Yadis toevallig meerdere submappen?
Mijn situatie:

interne HDD:
kids: allemaal tekenfilms.
Films: alle andere films niet geschikt voor de kids.
wat doe ik met Yadis? ====>

bij mappen staat: Z:\KIDS
storage_label://DuneHDD/KIDS

voor de andere films doe ik dit:

storage label is op het einde FILMS.

als ik de kidsyadis opstart krijg ik inderdaad de kinderfilms te zien en maak een kopie naar mn favorieten zodat yadis met begint met het vertonen van de kids hoesjes.

Maar ik kan geen Film map favoriet aanmaken..als ik dit doe ben ik de yadis favoriet kwijt van kids en staat alles samen.
Ik ben al bezig sinds ik de yadis geinstalleerd heb..
Wordt een beetje kriegel.
Weet iemand wat ik nog kan doen?
ook in het kader van Favorieten van 2x yadis???
Nou wilde deze vraag net stellen of je inderdaad submappen aan kan maken.
Bv horror,aktie en ga zo maar door. Maar lees uit jou rekatie dat dat nog niet zo gedaan is.
En die c\workspace dat is je pc neem ik aan. Ik heb nu heel veel films op mijn 7180 staan in aparte mapjes.
Nu zet ik een film even op een stickie en kijk zo via de dune B1. Sinds gisteren een he erbij aangeschaft dus heb er nu 2 tb bij gekregen. Maar kan ik dit nu per mapje ook op de dune zetten en dus ook yadis zo per mapje aanmaken in plaats van 1 grote film wall.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
Xander schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:47:
[...]

Nu ben ik even nieuwsgierig hoor... hoe heb je dat ingesteld?

Die interfacelocatie is toch een globale instelling, niet één die je per map kunt maken?
Hoi. Wat bedoel je met" globale instelling" ?
De workspace is volgens mij waar alle film data heen moet maar die interface is wat ik denk waar alleen de filminfo per map staat. Oftewel kids info alleen bij kids enz. Maar helaas. Niet dus denk ik.

Wat ik ook niet goed krijg is de ok knop op de harmony. Die moet ook enter net als de dune werken. Maar hij doet alleen markeren. Strange!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polo306 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:17:
[...]

[...]

Wat ik ook niet goed krijg is de ok knop op de harmony. Die moet ook enter net als de dune werken. Maar hij doet alleen markeren. Strange!!
Aanpassen in de Logitech software.==> knoppen aanpassen ==> ok veranderen in enter

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
polo306 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:17:
[...]

Hoi. Wat bedoel je met" globale instelling" ?
De workspace is volgens mij waar alle film data heen moet maar die interface is wat ik denk waar alleen de filminfo per map staat. Oftewel kids info alleen bij kids enz. Maar helaas. Niet dus denk ik.
Dan herhaal ik mijn vraag... hoe krijg jij het voor elkaar om twee verschillende interface-locaties in te stellen?

Ik kan er maar één instellen, aangezien dit bij mijn weten een instelling is die voor het hele programma geldt. Het is geen instelling die je voor iedere map apart kunt maken (dat bedoel ik met een globale instelling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-05 07:38
bruce. schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 20:37:
Ik heb een bug gevonden in de nieuwe beta firmware.
Als je een pal dvd afspeeld dan geeft de player aan bij de optie info dat het een ntsc dvd is.
Als je een ntsc dvd afspeeld dan staat bij de info dat het een pal dvd is .
Dus het staat verkeerd om.
Iemand al gekeken of de info ook verkeerd om staat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:49
@Xander

Je kan inderdaad maar 1 interface locatie instellen. Met de oude versie van Yadis kon je de basic-export doen waarbij de interface bestanden in de filmmap werden geplaatst. Dit gaat weer terugkomen in versie 2.1

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik denk dat ik dan maar ga wachten totdat 2.1 uit is, want dan hoef ik Yadis niet op een usb stick te zetten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xander schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:55:
[...]

Dan herhaal ik mijn vraag... hoe krijg jij het voor elkaar om twee verschillende interface-locaties in te stellen?

Ik kan er maar één instellen, aangezien dit bij mijn weten een instelling is die voor het hele programma geldt. Het is geen instelling die je voor iedere map apart kunt maken (dat bedoel ik met een globale instelling).
Misschine wat omslachtig maar op een volgende manier:
Yadis 2 keer installeren op verschillende locaties of verschillende PC's
Met 2 verschillende werkmappen werken.
Hierdoor is het mogelijk om 2 verschillende interfaces aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan op de dune via SMB mijn pc niet meer benaderen, noujade hele werkgroep niet. Zelfde IP range, via pc's is de dune wel te benaderen. Via de dune kom ik nergens, echter via upnp zie ik wel andere shares op de pc.Iemand een idee waar dit kan zitten? Ik zit al een tijdje te vogelen maar zie vast iets simpels over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Heb je het wireless of met kabel aangesloten? Sta je wel in de juiste werkgroep? Handmatig een netwerk-snelkoppeling aanmaken, helpt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via een kabel. Ik kan geen werkgroep opgeven bij de Dune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 13:52
iiiiiiiiiiii

Sinds enkele weken zit ik met een vervelende toon (gepiep/gefluit), op de achtergrond.
Ik ben er nog niet helemaal uit van waar het komt, maar het lijkt de dune te zijn.

Zijn er nog mensen die dit voorhebben / -hadden en is er een oplossing?

Gr.
Edwin

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:51
HDi Dune B1 voor 229 euro:
http://www.1dayfly.com/#oid=1009_4

Doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I dayfly ?? beetje betrouwbaar nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfella1812
Jawel, is te vergelijken met iBOOD. Hebben ook een klantenservice, 14 dagen niet goed geld terug garantie en mocht het echt fout gaan kun je ze opzoeken in Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 14:32
Hallo,

Hoe staat het de ingebouwde web browser in de nieuwste fw ? Er schijnt nu meer geheugen aan besteed te worden.

Ik twijfel erg over de aanschaf en die webbrowser lijkt me een pluspunt in vergelijking met de Popcornhours.

Is het mogelijk om direct naar een homepage te linken bij het kiezen van de url toets ? Ik ga liever naar een eigen overzicht van favoriete links zonder typewerk op de remote of usb keyboard.

Henk

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
wezep schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:48:
HDi Dune B1 voor 229 euro:
http://www.1dayfly.com/#oid=1009_4

Doe er je voordeel mee.
De winkeladvies van prijs € 349,00 die 1 day fly opgeeft is enigszins overdreven. De Nederlandse importeur geeft een adviesprijs van € 299,00 aan. Blijft natuurlijk wel een leuke korting van € 70,00 t.o.v. de adviesprijs die de meeste dealers berekenen: pricewatch: Dune HD Smart B1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfella1812
Ik weet dat externe subs met m2ts en mkv bestanden ondersteund wordt maar kan iemand bevestigen of de Dune smart ook externe subs ondersteund voor full blu ray iso's en/of BDMV structuur? En zoja, moeten die externe subs in een bepaald formaat zijn (.srt bijv) ?

Ik heb hier en daar wel wat info kunnen vinden maar echte duidelijkheid wordt nergens gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Geef mij een link ofzo (als dat mag) of een hint, dan download ik het wel en test ik het uit voor je:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfella1812
Thnx Rainesh maar betreft de blu ray van Kick-Ass incl par2 bestanden meer dan 50GB. Dat wil ik je niet aandoen :P

Ik heb gisteren een mkv van deze film zonder subs binnengehaald, daarna de subs los gevonden en op de pc met vlc player liep alles perfect synchroon. Als ik vanuit de Dune draadloos de film benader op de pc (werkt van geen meter hier, draadloos grote bestanden streamen maar was om te testen) dan start de mkv en pakt ie inderdaad de externe subs erbij. Ook kan ik vooruitspringen in de film via de cijfertoetsen van de afstandsbediening en kan ik via search naar een bepaalde tijdstip gaan. Nu zet ik diezelfde mkv met de externe subs op de interne HD van de Dune en de film speelt wel maar geen enkele andere fucntie werkt nog. Ik kan niet meer terug of vooruitspoelen en ook search of de cijfertoetsen hebben geen enkel effect meer. Dat heb ik alleen bij deze bewuste mkv, vandaar dat ik nu dus de untouched full blu ray in BDMV structuur aan het binnenhalen ben, ook zonder subs dus hopen dat die externe werken en synchroon lopen.

Had alleen gehoopt dat iemand hier misschien een antwoord zou hebben voordat ik dik 50gb voor niets zou binnenhalen, film is nu bijna binnen dus kan ik het straks natuurlijk ook zelf even testen. Ik kom er nog op terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Heeft iemand via webrowser op website als youtube terecht gekomen? Mij lukt het niet. Heb laatste beta firmwire.

Is er een andere oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfella1812
Ik word de laatste dagen een beetje moe van m'n Dune. Elke dag gezeur met SMB, dan zijn alle gedeelde bestanden op m'n pc wel zichtbaar en dan weer niet en krijg ik ze ook met geen mogelijkheid meer zichtbaar. Zo ook nu weer terwijl gisteren alles nog in orde was. En nope, ik heb helemaal niets aangepast of veranderd. Vraag me af of dit met de beta firmware te maken heeft want voorheen nergens last van.. vandaag ook de eerste MKV tegengekomen die niet wilde afspelen (Brotherhood of War).

@ Zhadum: nope, is hier ook nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:31
Zhadum schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 19:13:
Heeft iemand via webrowser op website als youtube terecht gekomen? Mij lukt het niet. Heb laatste beta firmwire.

Is er een andere oplossing hiervoor?
Youtube werkt toch alleen met flash geinstalleerd? Verwacht niet dat de Dune dit aankan. Hij heeft dan wel "flashlite" maar ik verwacht dat dit andere koek is dan full featured flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:00
Niet alleen flash: YouTube: Broadcast Yourself. Maar ik denk dat de Dune html5 (nog) niet aan kan.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfella1812
http://dune-hd.com/firmware/skins/

Iemand dat al geprobeerd, zelf een skin plaatsen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik de uitleg niet helemaal begrijp namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 17:38

mymind*

A Beautiful Mind

Sinds dit weekend heb ik een smart D1. Helemaal tevreden met het apparaat.
Echter heb ik met het streamen van grote blueray images over het netwerk wat last van gestotter. Ik wilde dus de experimentele gigabit uitschakelen. Vreemdgenoeg kan ik de optie niet vinden :-)

Ik heb de laaste beta versie van de firmware erop staan. Weet iemand of die optie eruit is? Of kijk ik gewoon niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:13
Tip: Ik kwam zojuist in de Android market DuneControl tegen, en het werkt.
Je krijgt precies je afstandbediening in beeld, en kunt alle knoppen bedienen.

Ik gebruik de laatste Beta firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Goodfella1812 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 22:23:
Ik word de laatste dagen een beetje moe van m'n Dune. Elke dag gezeur met SMB, dan zijn alle gedeelde bestanden op m'n pc wel zichtbaar en dan weer niet en krijg ik ze ook met geen mogelijkheid meer zichtbaar. Zo ook nu weer terwijl gisteren alles nog in orde was. En nope, ik heb helemaal niets aangepast of veranderd. Vraag me af of dit met de beta firmware te maken heeft want voorheen nergens last van.. vandaag ook de eerste MKV tegengekomen die niet wilde afspelen (Brotherhood of War).

ik het hier ook lang na gezocht. ik krijg het nog steeds niet voor elkaar bestanden van 1 vd pc 's in mijn netwerk af te spelen. deze staat exact hetzelfde geconfigureerd als mijn data server wat deling betreft. hij ziet wel de pc maar geen enkele map. soms zijn inderdaad alle mappen onder smb weg. de shortcuts die ik heb werken dan meestal nog wel. Ik heb zelf het opgegeven trouwens om die ene pc nog aan de praat te krijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
Ik ben gestopt met yadis. Ik kreeg het niet voor elkaar om de films gescheiden te houden van elkaar.
Nu met dune explorer doet ie precies wat ik wil.
Kids films laten zien met alleen de kids inhoud en voor de grote mensen ook apart.
Wat ik helaas jammer vind is dat dune explorer de film INHOUD slecht in het Engels vind.waar yadis nog wel eens Ned. Info gaf doet ie dit hier niet helaas.
Iemand ervaring met de andere versies zoals zappiti ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
@Goodfella1812: Fred-L, de maker van yaDIS, heeft een skin gemaakt. Ik zou zeggen kijk er eens naar, misschien dat je dan kunt uitvinden hoe hij het gedaan heeft. Je kunt het hier vinden.

@polo306: ik weet niet om hoeveel films het gaat, maar ze werken natuurlijk allemaal hetzelfde: ze maken een plaatje en een dune_folder.txt om het goed weer te geven. Misschien kun je met yaDIS het achtergrondplaatje genereren en met Dune Explorer de index? Is even wat werk, maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Laatst online: 20:44

Twazerty

AVCHDCoder developer

Goodfella1812 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 22:23:

Op geen enkele firmware versie werkte SMB goed bij mij (Dune Prime 3.0) en uit ellende ben ik dan ook overgestapt op NFS en ik maak gebruik van haneWIN NFS Server

Heb probleem was vergelijkbaar. Mijn Win 7 pc werd telkens niet herkend of kon niet gevonden worden zelfs als ik de share handmatig toevoeg.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:41

wontcachme

You catch me? No you wont

De DUNE HD Smart D1-1500 is vandaag in de aanbieding bij de Makro Dagdeals. Nu is mijn HDX1000 aan het sterven en leek dit mij een mooie (maar prijzige) vervanger. Ik heb een vraag over dit apparaat ivm de HDX.

- Is het mogelijk MKV's door te spoelen tijdens het spelen? Bij de HDX vaak niet.

Het is wel flink overkill voor wat ik zoek, maar andere merken zijn vaak of instabiel of hebben een fan. En na de stilte van de HDX heb ik geen zin in een constant geluid.

[ Voor 7% gewijzigd door wontcachme op 31-05-2011 09:45 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

wontcachme schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:42:
De DUNE HD Smart D1-1500 is vandaag in de aanbieding bij de Makro Dagdeals. Nu is mijn HDX1000 aan het sterven en leek dit mij een mooie (maar prijzige) vervanger. Ik heb een vraag over dit apparaat ivm de HDX.

- Is het mogelijk MKV's door te spoelen tijdens het spelen? Bij de HDX vaak niet.

Het is wel flink overkill voor wat ik zoek, maar andere merken zijn vaak of instabiel of hebben een fan. En na de stilte van de HDX heb ik geen zin in een constant geluid.
Ja, dit is mogelijk met de laatste firmware.
De DUNE HD Smart BE Blu-ray module is ook in de aanbieding via die dagdeals: €49,- (ex btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
servies schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:00:
[...]

Ja, dit is mogelijk met de laatste firmware.
Toch ook al in de eerdere firmwares?

Met de laatste firmware werken de hoofdstukken goed. Spoelen is iets heel anders.
De DUNE HD Smart BE Blu-ray module is ook in de aanbieding via die dagdeals: €49,- (ex btw)
Hm... *twijfel twijfel*. Dat is geen geld, hij staat voor €139 in de pricewatch!

Maar eigenlijk speel ik toch nooit meer schijfjes af. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twazerty schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:17:
[...]

Op geen enkele firmware versie werkte SMB goed bij mij (Dune Prime 3.0) en uit ellende ben ik dan ook overgestapt op NFS en ik maak gebruik van haneWIN NFS Server

Heb probleem was vergelijkbaar. Mijn Win 7 pc werd telkens niet herkend of kon niet gevonden worden zelfs als ik de share handmatig toevoeg.
Ik gebruik de Network Browser niet. Dus daar kan niet over oordelen. Ik heb wel een paar keer gekeken hoe het werkte maar bij mij bleef de lijst leeg.
Ik maak vanaf dag 1, dat ik het apparaat heb, wel gebruikt van de Network Shortcuts naar specifieke shares via SMB en dat heeft nog nooit problemen opgeleverd. Leessnelheden van 10 MB/s (tot max 12 MB/s) zijn geen rare dingen voor mij. Ik kan via SMB de netwerkverbinding dus volledig dicht trekken. Op mijn server staat geen Windows 7 maar Windows Home Server

Windows 7 blijft toch veel problemen opleveren, blijkt wel. Microsoft heeft dus dratisch iets veranderd waardoor er veel problemen zijn. Dan kan inderdaad software als Hanewin een oplossing zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Athome op 31-05-2011 13:33 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 72 Laatste