Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

`Die eerste is mooi gelukt! Welk programma heb je ervoor gebruikt?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Ik vind de eerste anders aardig overdone. En de tweede heb ik volgens mij al een keer gezien ergens?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
Het programma dat ik heb gebruikt is photomatix. Dat maakt het allemaal wel wat makkelijker.

@Hahn: Wat zou jij veranderen om hem beter te maken? Die tweede heb je in ieder geval niet van mij eerder gezien. Ik heb hem namelijk afgelopen zaterdag gemaakt in Deventer. Kans is alleen groot dat iemand anders iets soortgelijks al eens eerder heeft gemaakt.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2de is indd al een svoorbij gekomen

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:02

Don Quijote

El Magnifico

@MagicTempest de eerste vind ik te overdreven, en mist wat contrast in mijn ogen. De tweede vind ik wel prima gelukt!

Ik blijf het heel moeilijk vinden om een goede balans te vinden bij HDR. Ik vind het al snel overdreven, en het lukt me zelden om wel dat extra bereik in je foto te krijgen zonder dat ik het onnatuurlijk ga vinden. Deze heb ik gisteren geschoten:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6085/6147749342_f27e1899a0_z.jpg
Norway HDR by ravnoss, on Flickr

• RAJH
  • Niet online
Ik vind hem goed gelukt Ravnoss. Lekker veel contrast :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
Dat is inderdaad een mooie. Het is inderdaad zoals je zegt, de balans zoeken tussen wat nog realistisch lijkt en toch HDR. Bij jou is dat prima gelukt. In mijn foto's heb ik er bewust voor gekozen het wat extremer te maken, dan is het in ieder geval duidelijk niet realistisch.

Misschien moet ik de mijne ook nog een keer maken om het effect te bereiken dat jij voor elkaar hebt gekregen. Hoe heb je deze HDR gemaakt?

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Drie exposures van -3, -1 en +1. Deze geopend in HDR Efex Pro en daar rustig met de sliders spelen. Ik vind de standaard presets eigenlijk allemaal niet geweldig, dus het is wel even puzzelen. Volgens mij was de HDR Methode: Crisp op een procentje of 30, en verder durf ik het niet meer te zeggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:44
Inderdaad netjes Ravnoss, niet die rare grungy look die veel HDRs hebben. Veel contrast inderdaad.

Die van mij is een beetje een vreemd brouwsel. Men neme 9 gebrackete foto's op 1EV (uit de hand), die tone fuset men in Photomatix, waarna men hem in Bibble een IR behandeling geeft, en crossprocessed.
(Kortom, ik heb met wat sliders geprutst en vond het resultaat wel leuk)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RHzJf.jpg
Groter: http://500px.com/photo/2027750

[ Voor 4% gewijzigd door citruspers op 16-09-2011 18:01 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem ook goed gelukt en een mooie plaat bovendien. Ik zou wel oppassen dat de lucht niet te intens blauw wordt. Hoewel ik de lucht voor de rest voor een hdr wel weer heel goed gelukt vind. Zie plaat Magictempest.

Citruspers, ziet er uit als een aardige plaat met redelijke compo. Jammer dat die fontein in het midden staat. Die rare toning vind ik dan weer niets en past ook totaal niet bij het onderwerp.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2011 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

@Citruspers, Je hebt in ieder geval een een vaste hand als je negen(!!) foto's kan maken zonder dat het tot flinke onscherpte leidt bij het mergen. Petje af. Verder wel apart dat je met negen foto's nog steeds een stuk overbelichte lucht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
@Ravnoss

9 foto's uit de losse hand op 8 FPS gaat nog steeds redelijk snel ;)
En dat overbelichte ding in de lucht is de zon, dat ga ik niet eens proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

@Ravnoss: schitterend!
@citruspers: mooie plaat, maar ik stoor me wel een beetje aan de overbelichtte wolk bovenaan, iets andere compositie had hem voor mij nog mooier gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6192/6153014669_f92bfa13ab_z.jpg
Golden sunset by radtw, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
yep, achteraf gezien had ik hem beter wat lager kunnen nemen. maar ik zat lekker met vrienden in het gras en dacht. laat ik eens een foto maken :p

mooie zonsondergang, maar net iets te HDRig naar mijn mening het grs is gewoon net iets te licht en daardoor klopt de foto niet meer voor mijn gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Ik ben net met HDR begonnen tijdens mijn vakantie in Schotland en zou graag wat meningen horen over een paar.

1.
Afbeeldingslocatie: http://photography.sport-touring.eu/Travel/Bike-Trips/Scotland-2011/i-L4Bnhf7/0/M/IMG20110830287345tonemappedton-M.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://photography.sport-touring.eu/Travel/Bike-Trips/Scotland-2011/i-R5M8rn3/0/M/IMG20110901301567tonemapped-M.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://photography.sport-touring.eu/Travel/Bike-Trips/Scotland-2011/i-jHGfd6c/0/M/IMG20110902305123Enhancer-M.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://photography.sport-touring.eu/Travel/Bike-Trips/Scotland-2011/i-VtFmXpm/0/M/IMG20110904318345tonemapped-M.jpg

Allen handheld, 3 exposures met 2 stoppen van elkaar en samengevoegd met Photomatix. Ik moet zeggen dat het een boel werk is, en erg lastig om de kleuren onder controle te houden. Met name groen.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Niet gek! Zeker aangezien je ze uit de hand hebt geschoten, dat is me nog nooit fatsoenlijk gelukt :P Effect is vrij subtiel, het is wel te zien, maar het voegt wat toe, dus dan mag het :)

Bij foto #1 vind ik een paar van de wolken wel een beetje onnatuurlijk, maar niks heel storend. #2 vind ik de meest interessant. Mooie locaties ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik vind 2 en vier ietsje overdone, je ziet het in respectievelijk het linkerbosje, en de rechter steen met mos. Verder vind ik 1 erg mooi neutraal gedaan.

3 ben ik niet over uit, je klas verandert een beetje van kleur :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
citruspers schreef op zondag 18 september 2011 @ 11:56:
mooie zonsondergang, maar net iets te HDRig naar mijn mening het grs is gewoon net iets te licht en daardoor klopt de foto niet meer voor mijn gevoel
Eens met dat het gras een wat onnatuurlijke kleur lijkt te hebben. Dit kan trouwens ook een effect zijn van het oranje licht. Als ik m'n oranje zonnebril opzet, is het gras ook altijd feller dan normaal en doet zowat pijn aan m'n ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

citruspers schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 08:36:
3 ben ik niet over uit, je klas verandert een beetje van kleur :p
Dat is gras en heide :)

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

je moet ze achteraf ook weer in lightroom importeren en het groen iets meer de-saturaten.
Ik vind ze niet zo goed gelukt eigenlijk. Iets te cartoonig, "vlekkerig" wat betreft lichte en donkere plekken. Ziet niet zo natuurlijk uit. ook de flares kan minder vind ik....

Ik weet trouwens niet of er een beter programma is dan photomatix. Ik vind het nogal ruizig en doet de laatste tijd nooit wat ik wil.
Ik ervaar zelf ook dat photomatix bepaalde plekken altijd lichter/donkerder maakt. Erg onprettig...kijk maar bij die foto van Radiant. Mooi uitgevoerde foto, alleen de boomtoppen zo donker....ik vind het dan te zichtbaar fake, maar ik weet zelf ook niet hoe ik het weg moet krijgen...

[ Voor 15% gewijzigd door Deathchant op 23-09-2011 16:49 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
ja, maar het gras en de heide op de heuvel aan de overkant is veel minder verzadigd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd wat jullie er van vinden, heb hem gerenderd naar HDR.

http://img827.imageshack.us/img827/9992/tweakersfoto.jpg

[ Voor 118% gewijzigd door PowerUp op 27-09-2011 15:23 . Reden: 640px is de maximale breedte! Graag even aanpassen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:41

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@x-boxer, wat vind je er zelf van? Persoonlijk vind ik er niks aan, lelijke halo rond de boom, bovendien veel te veel over-done. Het orgineel lijkt me een stuk mooier!

Platen zoals @afterburn maakt vind ik persoonlijk veel mooier!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

x-boxer: de compositie is leuk, maar zoals gezegd is hij nogal overdone wat vooral te zien is in de halo rond de boom. Als je die weg zou photoshoppen, zou het al heel veel schelen.

Afterburn: nr2 is leuk, bij 4 vind ik de stenen wat te licht.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6167/6203163828_e15d954df7.jpg
London Shard and City Hall by npmeijer, on Flickr

Er is wel duidelijk te zien dat het een HDR is, wat voor een wat meer "artificial" gevoel zorgt, maar dan vind ik bij gebouwen zelf niet zo erg. Misschien hij wat wijder gekund om meer van de zonsondergang te laten zien, maar 35mm DX is het wijdste wat ik momenteel heb. :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 21:41

Huig

Merino Fanatic

Weer een hoop mooie platen hier!
@Afterburn: ik vind foto 4 iet's te overdone. Het groen aan de rechterkant komt op mij een beetje radioactief over. Als je dat iets kan verminderen zou ik het een hele mooie plaat vinden. 1,2 en 3 vind ik verder super.
@Kasurnas: ik vind dat "artificial gevoel" wat je beschrijft wel erg tof!
Deze heb ik gemaakt in Lissabon, eigenlijk een van mijn eerste HDR probeersels met HDR Efex pro van Nik software in Aperture. de HDR bestaat uit 3 foto's -2 EV, 0 EV en +2 EV. Ik wilde hem zo natuurlijk mogelijk houden (Voor zover mogelijk natuurlijk). Ben benieuwd naar de reacties :)
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6044/6245465845_1b63bb5f60_z.jpg
IMG_1525_HDR by Oo0cH, on Flickr

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Dank voor het commentaar iedereen. Hopelijk helpt het de volgende keer het beter te doen. :)

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 09:01

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@afterburn: #3 vind ik het meest natuurlijk, omdat dat nog contrast in zit. Die andere zijn wat vlak/plat.
@Kasuras: netjes. Niet erg overdreven en de gebouwen springen er mooi uit.
@Huig: de vlekken (schuim??) in het water leiden erg af. Verder weet ik niet of HDR hier een (zinnige) toevoeging is.

Een redelijk naturel HDR (vind ik :) ) van mijn kant:
Afbeeldingslocatie: http://photos.redelijkheid.com/Other/High-Dynamic-Range/i-zNWS34F/0/M/L1002187-Edit-M.jpg
Handgeschoten 3 exposures (-2EV, 0EV, +2EV) met Photoshop gestapeld en met HDR Efex verder verwerkt.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

erg subtiel ja....helaas een enorme halo... Ik wou dat ze daar eens wat voor verzonnen dat dat weggewerkt kon worden

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind de halo voor de verandering eens niet storend, omdat het duidelijk is dat de zon precies achter die boom staat. En daardoor is het net alsof de halo daardoor is ontstaan (en misschien is dat ook wel zo, geen idee eigenlijk :P). Ik vind 'm goed gelukt zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quezzon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-01-2024
Ben het met Hahn eens, de halo hier is zeker niet storend vind ik. En ik vind het echt een mooie foto om naar te kijken, de stralen die door de bomen heen komen vind ik echt zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Deathchant schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:52:
erg subtiel ja....helaas een enorme halo... Ik wou dat ze daar eens wat voor verzonnen dat dat weggewerkt kon worden
Het HDR-halo effect in deze foto is eigenlijk non-existent, maar door de omstandigheden in het veld lijkt het wel een HDR-geintroduceerde halo. Bij de boom is het de zon die voor een halo zorgt en de lichte lijn boven de bomen op de achtergrond is mist.

Afbeeldingslocatie: http://dump.redelijkheid.com/GoT/heidestein-hdr-halo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

OK hmm als je het zo bekijkt....OK jullie hebben me wel overtuigd. De halo zit wel op de goeie plek idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Deathchant schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:03:
OK hmm als je het zo bekijkt....OK jullie hebben me wel overtuigd. De halo zit wel op de goeie plek idd :)
Not all halo's are bad..... But most are though :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem fantastisch!

Zou zo op mijn desktop mogen!

Hier een HDR van mij, van de andere kant van de wereld.

Ecuador:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6151/6257879730_ac42fd2828_z.jpg
Ecuador11 by DarthVador, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:01
@BlaTieBla
Zeer mooie foto.

@Kevinneke
Persoonlijk had ik hem wat donkerder gemaakt. Verder niks aan te merken. Mooi gedaan :)

Mijn eerste HDR. Het idee was om een mooie herfstdag op de foto zetten. Alle Tips zijn welkom.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1AWGoZHbnQPEjsWUZKr0iAIW/medium.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Hamed op 30-10-2011 00:28 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

@Hamed, Gaaf HDR effect in de wolken, maar wel heel erg extreem. Land en water zijn veel lichter en passen imho niet bij het wolkendek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:31

Polariteit

Fietsende fotografeur

@BlatieBla: gave plaat zeg! Halo is niet storend, past wel in de foto. Ik zie ook heel minimaal wat lichtstralen door de boom heen, jammer dat die niet wat nadrukkelijker aanwezig zijn!

@Kevinneke: Gave plaat zeg, erg mysterieus met die wolken zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Goku33 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:33:
@Hamed, Gaaf HDR effect in de wolken, maar wel heel erg extreem. Land en water zijn veel lichter en passen imho niet bij het wolkendek...
Vooral dat de reflectie van de lucht in het water niet klopt met de lucht zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goku33 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:33:
ik sluit me er bij aan, Ik vind dat het je gelukt is om een HDR te maken, helaas is het contrast weg en het is niet echt een spannende plaat maar gewoon 'een' bewerkte foto. Het lijkt wel alsof over-de-top HDR meer een gimmick aan het worden is zoals die standaard photoshop effecten.

Ik zou de volgende keer proberen eerst een erg mooie plaat te schieten om mee te beginnen en dan pas 'subtiel' wat HDR toepassen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:01
Thanks voor jullie adviezen. . Zal de volgende keer zeker gebruik van maken.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen probleem, ik denk dat je altijd in je achterhoofd kunt houden dat het licht moet kloppen. Zodra je een 'verchroomd' effect en onnatuurlijk licht krijgt zoals bij de wolken dat maar in 0,1% van de foto's echt toegevoegde waarde heeft dan is dat vaak niet mooi. Het lijkt dan meer een afbeelding uit verschillende plaatjes dan 1 geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxcvb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 12:22
@Hamed: In photoshop heb je ook een preset 'photorealistic'. Misschien eens proberen om te extreem te voorkomen?

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6055/6348278958_851b68e5f5_z.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door zxcvb op 16-11-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 19:28
Ik heb een vraagje. Als ik met Photomatix Pro, 3 of 5 fotos wil samenvoegen tot HDR, krijg ik ontzettend rare en onnatuurlijke kleuren. Het ziet er bij lange na niet zo evenwichtig uit als de foto's hier gepost. Ik schiet in Av stand met EV -2, 0, +2, of -2,-1,0,+1,+2. Die selecteer ik vervolgens in Photomatix Pro. Noise exposure op alleen underexposed of allemaal maakt niet uit. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
HDR goed krijgen is een kwestie van veel kloten en uitproberen. Er is niet echt één instelling of manier waarop het er altijd goed uitkomt, dat scheelt ontiegelijk per foto.

Als er zo goed als geen verschillen qua beweging en dergelijke tussen je foto's te zien is, dan is de kans wel een stuk groter dat er iets redelijks uitkomt, maar het is en blijft trial en error. Wat ik zou doen is elke slider en instelling die je tegenkomt uitproberen (en dan niet een beetje, maar juist ook tot extremen) en hopen dat je stuit op een instelling die het voor jouw foto('s) beter maakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
ah, ok, dankje. dan heb ik er gewoon te makkelijk over gedacht. Ik dacht, 3 fotos, die samenvoegen en je hebt een HDR, maar niet dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 08:29

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Je basis is wel goed met het schieten van photo's met bracketing.
http://www.digitalfotogra...+tutorial+photomatix.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het eerst sinds jaren weer eens een HDR gemaakt, gewoon om even te spelen tijdens de saaie/rustige kerstdagen. Deze is gemaakt met 5 exposures, -2 -1 0 +1 +2, basis merge in photomatix zonder verdere bewerking, de rest met photoshop cs5..

Afbeeldingslocatie: http://www.microdesign.nl/tonemap2-2-640.jpg Cinematic parking lot HDR in Rotterdam on 500PX

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Netjes! Een niet heel erg interessant onderwerp toch boeiend gemaakt, als je het mij vraagt. En dat is best knap ;)

Alleen stoort het me ietwat dat 'ie iets scheef lijkt te lopen. Bovenin op het plafond zie je bijvoorbeeld links dat de lijn verdwijnt in het zwarte vlak en de pilaren lijken ook wat naar rechts over te hellen. Maar dat zie ik vooral omdat ik er wat langer naar kijk en dat ik dat doe geeft ook weer aan dat 'ie niet na 2 seconden al verveelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje. hij is wel recht, alleen stoort het idd. de palen zijn iets wat scheef maar de lantarenpaal ook.
Daarnaast is hij op 16mm gemaakt op de 1d mark iii wat natuurlijk vrij veel vertekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.microdesign.nl/tonemap5-corrected-tweak.jpg

Zojuist heb ik een nieuwe foto geplaatst op 500px.
Past wel in de serie van de vorige foto.

Votes, faves en reacties zijn natuurlijk welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Weer heb ik het idee dat 'ie een beetje naar rechts overhelt. Of zou m'n monitor scheef staan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Mooi gedaan, vrij subtiel, mooie toning en die lichtval uit de lantaarn geeft het wat mystieks :)
Die laatste is volgens mij vrij recht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is hij ook vrij recht hoor, heb overal gecheckt. blijft wide-angle dus helemaal kaarsrecht is het nooit, tenzij je hem helemaal verrekt natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 21:54

YSK

prachtige lichtinval kayintveen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regor
  • Laatst online: 11-06 22:45
Het licht uit de lantaarns maakt het echt af.

HDR probeersel van 3 foto's. afgelopen maandag in scheveningen.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7170/6620229321_13ec7b3593.jpg
Kurhaus scheveningen by verse saus, on Flickr

Saus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
@kayintveen: De tweede vind ik heel subtiel gedaan, erg mooi vind ik zelf. Bij de eerste heb ik de indruk dat de ondersteunende palen wat achterover hellen en dat je niet helemaal in het midden staat. Ook vind ik de zwarte banden niet mooi.

@Regor: Ik vind deze mooi gelukt. Hij is redelijk natuurgetrouw en met mooi licht op het gebouw. Wat ik minder vind is de paal rechtsboven in beeld en de linkse valg heeft wat te weinig ruimte aan de bovenkant voor mij.

Ik heb een oude(re) foto uit de kast gehaald en daar een HDR van gemaakt. Het is de eerste keer dat ik een HDR maak, ik heb er twee versies van, 1 in kleur en 1 in zwart wit. Welke vinden jullie de beste en is het goed gelukt?

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7015/6642202313_dd4d9435aa_z.jpg
London skyline by LaurentSt, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7167/6642202843_4d3b1680dc_z.jpg
London skyline B&W by LaurentSt, on Flickr

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunki
  • Laatst online: 04-04-2012

Tunki

Tunki

Mijn eerste bijdrage hier op tweakers.net

Eentje uit het archief genomen in Luxemburg.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6165/6186129905_1e6cff1050_z.jpg

Groot: http://farm7.staticflickr...86129905_1e6cff1050_b.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Tunki op 07-01-2012 13:15 . Reden: Afbeelding verkeind naar 640px breed. ]

Met vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@LaurentS: KLEUR!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Haha, dat is duidelijk :P En trekt het op iets in kleur? Het is mijn eerste HDR-probeersel :)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Van de twee vind ik de kleur beter, maar er is nog wel het 1 en ander mee mis hoor :)
- de kerktoren op de voorgrond (compositie)
- De lucht past niet bij de huizen. Die laatste zijn strak contrastrijk en de lucht is grijs grauw e.d. Paar mooie stukken blauw met witte wolkjes was beter geweest (maar dan moet het weer wel meezitten).

maar verder voor een eerste probeersel niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 17:08
@Tunki: Mooie belichting, weinig op aan te merken. Beetje veel voorgrond wel.
Ik ga ook maar weer eens een foto plaatsen. Ben benieuwd.. Ik geloof dat dit mn eerste naar mijn mening enigzins geslaagde HDR poging is :P

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7010/6700708703_88d0507d33_z.jpg
Budapest Great Market Hall

[ Voor 10% gewijzigd door Makkelijk op 15-01-2012 14:12 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Laatst online: 22:31

Polariteit

Fietsende fotografeur

gave bewerking Makkelijk! hele mooie kleuren. Enige waar ik me aan stoor is het lichte stuk bij de ramen linksboven in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 23:09
@Kasuras: (op je plaat van 2 oktober): Heel vet, beetje Sci-Fi achtig !

@Regor: Ik kijk er een beetje raar tegen aan omdat de onderkant van het gebouw er niet bij zit, verder wat jammer van de schaduw op het gebouw !

@LaurentS: Mooie skyline, kleur inderdaad veel mooier dan zwart wit !

@Makkelijk: Ik vind hem vet !, het lijkt wel een soort cartoon geworden, maar bij deze foto lijkt het wel vet in iedergeval. :)

@Tunki: Beetje veel voorgrond !

Hier mijn eerste HDR poging, gisteren geschoten:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7024/6695639225_c534c2b161_z.jpg
HDR1 by Alex de Groot, on Flickr

[ Voor 51% gewijzigd door hypz op 15-01-2012 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

@Makkelijk: De leuning onderin stoort wat, verder zijn het lekkere kleurtjes voor een foto die niet al te realistisch bedoeld is. Heb je dit gemaakt uit 1 raw aangezien de bewegende mensen er gewoon goed op staan?
@hypz: Goede eerste poging, ik zou hem wel proberen wat minder extreem te maken. HDR is in eerste instantie bedoeld om een moeilijke combinatie van belichtingen in 1 te voegen zodat alles goed belicht is. Jij hebt nu toch best wat onderbelichte stukken door het hoge contrast.

Hier een aantal pogingen van mij uit Oostenrijk. Gemaakt vanaf de skipistes met mijn good old Panasonic DMC-TZ5 compact cam:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7149/6767988127_3a2f5562d9_z.jpg
Scheffau Oostenrijk by DunkNL, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7148/6767984835_de2644583a_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7173/6767984167_e69586ddba_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:11
Heel erg mooi Goku33! Een mooi voorbeeld waar HDR in mijn ogen voor bedoeld is. Misschien dat ik aan de 4:3 verhouding moet wennen, maar ik zou bij alle drie wat van de bovenkant afknippen en een 3:2 verhouding overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

@Makkelijk: vet! Daar heb ik ook nog gelopen een aantal jaar geleden, toen zonder camera helaas. Goed geslaagd, die cartoony look is een beetje inherent aan HDR foto's binnenshuis, maar ik vind het wel passen.

@Goku33: mooi! Subtiel en realistisch. Zelf gebracket en geedit of is dat zo'n compactcam die het allemaal voor je doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Bedankt voor de positieve commentaren!
4:3 is inderdaad wel even wennen en een crop naar 3:2 kan de moeite waard zijn. Al moet ik wel zeggen dat ik het zonde vind om wat van die mooie luchten af te knippen :P
Ze zijn zelf gefabriceerd: met de cam op -1, 0 en +1 EV geschoten, en toen samengevoegd en getone-mapped in Photomatix. Vervolgens nog wat kleine foutjes in Photoshop weg gehaald en ten slotte nog wat kleine finetuning in de belichting in Lightroom. Wellicht wat omslachtig maar ik ben erg blij met het resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunki

Tunki

Tunki

@ Regor: Op zich wel een leuk beeld, al 'stoort' de schaduwpartij me wel een beetje. Weinig aan te doen, buiten een ander tijdstip kiezen om dit beeld te maken (ik vermoed toch dat dit beeld in de (vroege) ochtend gemaakt is?). Details en scherpte zitten wel goed.

@ LaurentS: Voor mij de kleurversie ook, op de zwart-witte versie verlies je het HDR-effect. Dit neemt niet weg dat het beide prachtige en interessante beelden zijn waar je naar kunt blijven staren.

@ Makkelijk: Mooi beeld, goed overzicht, leuke kleuren. Alleen zoals 'marceltuit' ook al aangaf misschien iets te fel licht linksboven. Maar op dat ene punt na een zeer geslaagd shot!

@ Hypz: Op zich wel een mooi en leuk beeld, maar volgens mij toch met teveel contrast en misschien iets te veel gesatureerd. Mocht beiden minder zijn.

@ Goku33: Drie prachtige beelden vind ik. Natuurgetrouwe weergaven, mooie compostities, en vooral luchten die me kunnen blijven boeien. Knap!

Hier ook nog een bijdrage van mij, genomen dit weekend:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7008/6785496765_39a9fef9cd_z.jpg

Groot: KLIK

EDIT: Heb mijn foto uit de vorige post ook terug herwerkt en een heel stuk van de voorgrond gecropped ...

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7013/6789288209_311b303ff1_z.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Tunki op 30-01-2012 15:04 ]

Met vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Goku33 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:23:
@Makkelijk: De leuning onderin stoort wat, verder zijn het lekkere kleurtjes voor een foto die niet al te realistisch bedoeld is. Heb je dit gemaakt uit 1 raw aangezien de bewegende mensen er gewoon goed op staan?
Nee, 3 raw's maar op de voorste mensen ghosting removal van photomatix gebruikt. Hij gebruikt dan op die stukjes maar 1 bron.

Jou foto's zijn erg sfeervol, en strak dat ze uit een compact komen :)

@Tunki, vaak gezien. Maar wel heel goed uitgevoerd. Lekkere kleurstelling vooral :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@ Tunki: Zeer goed geslaagd ! Goed sfeertje, en prachtige kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

hypz schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:34:
Hier mijn eerste HDR poging, gisteren geschoten:

[afbeelding]
HDR1 by Alex de Groot, on Flickr
Veel mensen die voor het eerst met HDR bezig gaan maken deze fout.

Kijk, het maken van een HDR bestaat uit 2 gedeelten. De eigenlijke HDR en het tonemappen. De HDR verkrijg je nadat je 3 (of meer) foto's met dezelfde belichting hebt samengevoegd. Die HDR is alleen niet te bekijken op een normaal beeldscherm, daar is de DR veel te groot voor.
Daarom moet je hem tonemappen. Dat houdt in dat je de afbeelding weer 'compressed' in de DR, zodat het te bekijken is op een normaal beeldscherm.

Wat er bij jou 'mis' is gegaan, is dat je te weinig HDR hebt, en teveel tonemap. De bedoeling van HDR is namelijk dat er minder onder- en overbelichte stukken inzitten, wat bij jou overduidelijk wel het geval is.
Als je de middelste afbeelding had getonemapt had je waarschijnlijk ongeveer hetzelfde effect gekregen; oftewel: probeer eens een iets minder extreme tonemap, en leg de belichting van je beginfoto's eens iets verder uit elkaar (dat kan ook het probleem zijn, vaak gebruik ik -2, 0 en +2) ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Compizfox op 30-01-2012 11:37 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Bedankt voor de tip. Ik ga me er nog eens in verdiepen, vind wel dat er erg vette resultaten mee te krijgen zijn inderdaad.

Ik had nu zelf inderdaad -1 0 en +1 belicht geloof ik. Verder gewoon in Merge HDR Pro gestopt en wat aan de schuifjes getrokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Als je nog meer DR nodig blijkt te hebben kan je ook zelf een hoop foto's schieten in manual zonder de autobracketing te gebruiken. Heb zelf om te experimenteren wel eens HDRs gebouwd van 7 of 8 foto's, maar heb nog niet echt door of dat nou meerwaarde heeft, moet eigenlijk eens direct vergelijken met dezelfde foto.

Hier zoiets (oude HDR van mij):
Afbeeldingslocatie: http://farm5.staticflickr.com/4061/4420246327_0f0ed04af0_z.jpg?zz=1
Chrysler GTS HDR by radtw, on Flickr

Had eigenlijk nog wel iets donkerder moeten gaan, zitten nog witte vlekken boven de lantaarntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wat een kleurenkermis... Dit vind ik nog veel meer over de top dan die van Tunki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

@ Regor, zeer geslaagd. Erg mooie kleuren en niks teveel.
@ LaurentS, uiteraard is kleur veel mooier en ook goed gelukt.
@ Makkelijk, prachtige sfeer gemaakt!
@ hypz, ook al eerder gezegd, iets teveel contrast denk ik, verder een mooie plaat.
@ Goku, allemaal mooi. Heb soms het gevoel dat het wat van LotR wegheeft, vooral het licht wat door de wolken heen komt.
@ Tunki, niks op aan te merken, erg mooie kleuren!
@ Radiant, iets te fel voor mij. Ook komt er teveel licht onder de auto vandaan.

Ik ben overigens helemaal nieuw mbt HDR-fotograferen. Ik zie hier prachtige foto's voorbijkomen, maar hier dan 1tje van mij. Dit zijn de duinen op Ameland. Overigens geen echte HDR uit de camera, aangezien mijn D3100 geen autobracketing heeft (Was op het strand ook niet echt lekker weer en stabiel om de foto een aantal keer te maken).

Dit kunstje uiteindelijk gedaan door het origineel te bewerken met verschillende exposures en vervolgens Photomatix Pro aan het werk gezet:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GJ4fqcobMmVbaBs66yjzevUg/full.jpg

Flickr!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Radiant schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:25:
Als je nog meer DR nodig blijkt te hebben kan je ook zelf een hoop foto's schieten in manual zonder de autobracketing te gebruiken. Heb zelf om te experimenteren wel eens HDRs gebouwd van 7 of 8 foto's, maar heb nog niet echt door of dat nou meerwaarde heeft, moet eigenlijk eens direct vergelijken met dezelfde foto.
Het hangt natuurlijk van de foto af, in mijn bovenstaande marktfoto was een -4 en een +4 erbij handig geweest. De -4 voor de ruiten waar de zon door komt en de +4 omdat ik veel ruis heb in de donkere hoeken.
Zodra je een foto van een gebouw met donkere hoeken en ramen maakt is -2, 0, +2 gewoon niet genoeg.

Het belangrijkst is denk ik dat je HDR software er goed mee moet omgaan. De foto moet er wel beter van worden dan zonder de extra belichtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

@Radiant: too much! ;) De reflecties in de auto maken de foto bijna irritant om naar te kijken. Zonder de auto de foto denk ik een stuk beter tot zijn recht komen.

@Smarron: Een pseudo-HDR dus ;) Ik vind hem erg donker en ik mis kleur.

Eentje van mij:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/awrqAVoprLiytRWP72rbBC27/full.jpg

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

@Wok: Mooie kleuren, maar jammer van het hek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Mooie kleuren op die auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@makkelijk: fraai die markt in Budapest... Ik ben er geweest en in het echt ziet het er allemaal toch wel wat somberder uit.. :)

HDR en dan vooral tonemapping is echt een kwestie van smaak heb ik wel gemerkt. Ook moet ik oppassen niet te veel te overdrijven.
In december in Urk geweest bij de bekende fotozaak. Meteen even wat foto's gemaakt. Deze met 3 exp HDR en daarna tonemapping in Photomatix. Het overdrijven valt hier dacht ik wel mee. De zon is toch nog behoorlijk overbelicht, maar ik vind het niet echt storend. Wel jammer van de flare. Toch een te goedkoop UV/beschermfilter op de canon 18-135 ben ik inmiddels achter. Tegenwoordig gaat dat filter er gewoon af als ik in de richting van de zon fotografeer....
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7166/6637398225_9e6faa6a81_z.jpg
Urk Lighthouse by Minto Witteveen, on Flickr

Hier eentje van de molen in het natuurgebied(je) De Steendert bij Ophemert. Ik kon de foto niet vanaf de voorkant maken, dat is nl de privetuin van de molenaar....
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7023/6649995215_60f2c6a1a7_z.jpg
Ophemert - Windmill in 'De Steendert' by Minto Witteveen, on Flickr

Zelfde molen, gezien vanaf de overkant van het water:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7029/6649995657_c045bd5ce7_z.jpg
Ophemert - Windmill in 'De Steendert' by Minto Witteveen, on Flickr

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Fleuba: Ik vind de bovenste van de drie de mooiste, ondanks de flare. Ik zou zelf gekeken hebben of ik niet de strook rechts, ik neem aan met roze klinkers, toch wat meer in kleur zou hebben gehouden

@ Wok: dit is niet wat ik persoonlijk een HDR foto zou noemen... Dit is volgens mij zonder HDR ook gewoon te bereiken. De foto zelf vindt ik persoonlijk wat rommelig aan doen terwijl het in mijn gevoel bedoeld is als een foto van een auto op een sneeuwvlakte. Dan zou ik zeggen: ga ook op zoek naar een plek om zo'n foto te maken.

Onderstaande foto een tijd terug bij het Bahnhof in Raeren gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6030/6008368344_0a516cbc2b_z.jpg
Ghost train by fjacobs86, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

@scaniafan: Ik vind dit soort bewerkingen altijd wel leuk bij dingen als voertuigen. Mooi gelukt :)

Alleen jammer dat het allemaal een beetje grijs oogt (vooral de lucht). Hij mag misschien ook iets lichter.

Even een experimentje:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-pttN8Pr4iuc/TyqolfA-xgI/AAAAAAAACME/8iU_uJEWd8k/s640/IMG_0811_2_3_tonemapped_edit.jpg

Het is in feite een foto van een zandbult bij mij voor het huis (huis staat er nog maar net, tuin e.d. moet allemaal nog gedaan worden :P)
Maar toen ik het zag vond ik het licht op dat moment wel mooi en lijkt het, mits je 'afleidende' dingen eraf cropt best wel op een strand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:55

Milo.

klik

Makkelijk, erg mooi gedaan, lekkere zachte kleuren op de voorgrond.
Goku33, inderdaad mooi toegepaste HDR, met name de onderste vind ik erg geslaagd.
Tunki, de onderste vind ik er mooi, met name door de kleuren.
Radiant, zelf vind ik deze net iets te druk, maar goed dan kan ook louter aan de achtergrond liggen.
fleuba, er mooi, lekker rustiek landschap, jammer van het weinige licht aan de rechterkant bij de eerste.
scaniafan, ook erg leuk, goede compositie maar voor mij iets te donker.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@scaniafan: Ik vind hem fraai die trein. Hij zou inderdaad (iets) lichter kunnen.

Nachtopname in Buren (Gelderland) na een regenbui. De wijzerplaat van de toren is wat overbelicht.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7155/6778389309_d98e5d811d_z.jpg
Buren GLD, main street after the rain, tonemapped by Minto Witteveen, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunki

Tunki

Tunki

@ fleuba (Geplaatst op maandag 06 februari 2012 18:37): Die flare van de zon bij de eerste stoort me vooral. Je had misschien ook iets meer naar rechts kunnen gaan staan (voor zover dit praktisch en functioneel mogelijk was). Voor de rest wel een leuk beeld. Bij de tweede heb ik weinig tot niets op aan te merken. compositie zit wel goed, lucht is mooi gedetailleerd, enkel het water lijkt me iets aan de gele kant (maar dit kan natuurlijk de gewone kleur zijn, je weet maar nooit met stilstaand water). Het derde beeld zegt me weinig tot niets persoonlijk, al is het technisch gezien wel in orde. Ondanks de flare is de eerste mijn favoriet.

@ scaniafan: Leuke opvatting van het beeld (compositie), op de lucht na zitten de kleuren wel redelijk goed (ik vind de lucht wat grauw om in het gras duidelijk de zon aanwezig te zien).

@ fleuba (Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 16:31): Leuk "street view achtig" shot. Compositie zit wel goed, ik dacht dat hij op het eerste zicht wat scheef stond, maar na goed kijken staat hij toch mooi recht. Het zwarte kleurenspectrum is wel iets te nadrukkelijk aanwezig naar mijn mening, had hem liever een tikkeltje lichter gezien. Jammer van de geparkeerde wagens, maar daar valt natuurlijk weinig aan te doen. Als was het beeld wel mooier geweest zonder wagens.

Ikzelf heb gisteren de kou getrotseerd om een nieuwe investering (glas) uit te testen en ben nog maar eens naar het station van Liège-Guillemins getrokken.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7196/6865241789_c620b67991_z.jpg

Met vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

@fleuba: Leuke foto, maar ik zie het HDR effect er niet echt in terug komen. Zoals je zelf al zegt is idd de wijzerplaat nogsteeds overbelicht, net als dat witte stuk van de gevel van dat huis linksboven.

@Tunki: Mooi kleurig, maar ik vind de reflecties persoonlijk net iets té. Gemaakt met een polafilter zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunki

Tunki

Tunki

Compizfox schreef op maandag 13 februari 2012 @ 15:21:
@Tunki: Mooi kleurig, maar ik vind de reflecties persoonlijk net iets té. Gemaakt met een polafilter zeker?
Neen, ik heb net spijt dat ik mijn polarisatiefilter niet gebruikt heb om die reflecties weg te kunnen werken. Volgende keer aan denken als ik er nog eens terugga.

Met vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Lol, dat kan ook nog natuurlijk :P Wel erg spiegelende tegels daar dan.

[ Voor 35% gewijzigd door Compizfox op 13-02-2012 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunki

Tunki

Tunki

Compizfox schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:37:
Lol, dat kan ook nog natuurlijk :P Wel erg spiegelende tegels daar dan.
Ja van dat gepolijst marmer ... Dat kan al eens blinken ja :D

Met vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-08 23:08
@Wok: kun je dat hek niet wegfotosoepen?

@Mooie kleuren. Echter, de plaat is zelf niet zo interessant om naar te kijken. Waren er geen alternatieven voor te handen?

knip, crossposten is niet de bedoeling

[ Voor 69% gewijzigd door PowerUp op 16-02-2012 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

perfect HDR gebruik hatseflatsie, maar op de een of andere manier komt ie me bekend voor.....heb je die niet al eens eerder gepost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Deathchant schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:10:
perfect HDR gebruik hatseflatsie, maar op de een of andere manier komt ie me bekend voor.....heb je die niet al eens eerder gepost?
Hier dus Hatsieflatsie in "[Verzamel] Autofotografie"

• Quezzon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-01-2024
@Wok: Wat een prachtige kleuren, en de refelectie van de zon in je auto die gebroken wordt door het hek vind ik juist een mooie toevoeging van de foto.

@Fleuba: Hele mooie voorbeelden van goed afgemaakte HDR in mijn ogen, al vind ik het jammer dat de vuurtoren een klein stuk verdwijnt door de zon.
Je 2e post van de straat bij nacht vind ik super mooi trouwens

@Scaniafan: leuke lichtval op het onderwerp, maar ik vind je lucht net een slag te grijs. Zou misschien minder opvallen als er minder van op de foto stond.

@Tunki: Hoe heb je het station zo leeg kunnen krijgen ;) Voor de rest erg mooi!

@Hatsieflatsie: Mooie foto's van een leuke auto, heb je daar veel nabewerking aan moeten doen trouwens? Bij sommige vind ik het net iets te cartoon achtig, maar dat is dan weer mijn smaak.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-nfAjGNih3iQ/Tz1T6SEXtxI/AAAAAAAAEWU/l9XtW1Vt9cs/s720/IMG_8512tonemapped.jpg

En hier dan weer een test van mij, heeft er alleen iemand tips voor nabewerking in Photoshop? Daar moet ik echt meer mee testen

[ Voor 36% gewijzigd door Quezzon op 17-02-2012 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunki

Tunki

Tunki

Quezzon schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 20:01:@Tunki: Hoe heb je het station zo leeg kunnen krijgen ;) Voor de rest erg mooi!
@ Quezzon: Daar er bij HDR (en zeker bij een f-waarde van F/22) met lange en verschillende sluitertijden wordt gewerkt bij de verschillende apparte shots, verdwijnt of vervaagt het aanwezige volk op de foto als ze tenminste niet stil op hun plaats blijven staan.

Over jou foto dan. Aangezien het beeld me weinig zegt, vind ik het wel een subtiele vorm van HDR die ik wel kan apprecieren. Ik heb wel de indruk dat je focuspunt ergens verkeerd ligt, want ik zie (bijna) nergens scherpte op je foto. Al weet ik niet of dit zo de bedoeling is, maar ik vermod van niet.

Ikzelf ben nog eens teruggegaan naar het station van Liège-Guillemins (ik kan er beter gaan wonen :D ), en heb volgend shot genomen daar.
Graag jullie meningen en eventuele tips.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7070/6883919597_85f573ab74_z.jpg

Met vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:06

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Vet! goed symmetrie, prima lijnenwerk, lange sluitertijd gebruikt op de voorbij rijdende treinen, I like!
(ik neem aan dat je 'm gespiegeld hebt halverwege?)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Inderdaad een erg vette foto. Moet wel gespiegeld zijn, anders had je koploper ipv. sluitlichten op de trein gezien. Erg goed. Stond de roltrap stil trouwens? Je zou verwachten dat die ook wazig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunki

Tunki

Tunki

Foto is inderdaad halverwege gespiegeld. Rechtse deel is het origineel standpunt, linkse deel is gespiegeld. De rechtse roltrap stond inderdaad stil, wat voor mij wel een vereiste was voor deze foto. Merci voor de positieve reacties!

Met vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
@ Scaniafan, Super. Precies mijn ding. Kleur van de trein past ook mooi bij de lucht. Goeie compositie aan alle kanten.

@ Fleuba, Kijkt lekker de straat in. Het is een nachtopname, maar vind m toch iets donker, merk dat ik de neiging krijg met m'n ogen te knijpen om beter te zien, lol.

@ Tunki, het paars komt mooi gelijkmatig terug in de foto. Zou iets van de bovenkant afcroppen, dan leidt die lamp ook niet zo af.

@ Quezzon, subtiel inderdaad. Van mij mag HDR wel iets zwaarder en duidelijker zijn. Volgens mij klopt je focus ook niet, want ik zie m ook nergens scherp.

@ Tunki, STRAK! Heel strak. (strak als in, strakke lijnen :) ) Mooi symetrisch ook, lekkere kleuren.

Hier de mijne. En ja, ik stoor me nu ook aan het feit dat die koker niet in het midden staat |:( En dat ondanks de 2e foto de paal wel parallel aan de foto staat, is de foto toch scheef als je naar het gebouw achter kijkt...)
1)
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7063/6934432757_5f7b046dde.jpg
Up in the sky by P Pepping, on Flickr

2)
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7201/6934432839_24fe46abce.jpg
Along the wall by P Pepping, on Flickr

[ Voor 4% gewijzigd door douPel op 27-02-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

douPel, wat is dat voor ding aan die toren? Heel intrigerend! Lijkt wel op een kijkje in een totaal andere ruimte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Mja, het is een schoorsteen van een steenfabriek (geloof ik). Er zaten 4 van die dingen om de toren heen. Zal een afzuigsysteem geweest zijn oid.
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Let op:
~~~[html]Ook hier mag je reacties geven op je voorganger, dat houdt het topic waardevol~~~[/html]