[ervaringen] Opera 10.x + 11.x Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 45.166 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Werkt CTRL++ nu ook eindelijk in Opera? In het verleden kon je namelijk niet de + gebruiken naast de backspace wat mij enorm irriteerde. Echter vind ik de mobiele browser en de desktopbrowser voor de rest wel fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Jawel, maar dan wel Ctrl + +, en niet Ctrl + =. Je moet shift ook indrukken dus.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
alex3305 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 00:49:
Werkt CTRL++ nu ook eindelijk in Opera? In het verleden kon je namelijk niet de + gebruiken naast de backspace wat mij enorm irriteerde. Echter vind ik de mobiele browser en de desktopbrowser voor de rest wel fijn werken.
CRTL en + (of CRTL++) (afhankelijk hoe je het wil noteren) werkt met zowel de plus naast de backspace alsmede de plus op het numpad.
Overigens is ook de slider op de statusbar (rechtsonder) te gebruiken, of crtl en het scrolwiel op de muis.

Getest in het meest recente snapshot van Opera v12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Wie legt mij hardwareversnelling uit?

Dom als ik waarschijnlijk ben dacht ik dat *alles* op je desktop al versneld werd. Je desktop gaat vloeiender met de juiste videokaartdrivers. Ergens in Windows kon je geloof ik instellen in hoeverre je videokaart ook 2d versnelling moest doen. Sinds OSX hardware versnelling heeft ingebouwd gaat Photoshop veel sneller.

Het zou wel chill zijn als Opera toch sneller gaat daarmee, dan kan ik relaxter browsen op mijn lichte htpc. Ik draai wel Linux daarop, ik hoop dat het dan gewoon werkt, en niet dat ik net als bij vaapi jaren zooi moet compileren voordat het werkt.

Kan ik de beta-repo gewoon aanzetten binnen Ubuntu zodat ik Opera 12 kan gebruiken en mijn huidige Opera-instellingen behoud, of is dat niet compatibel en loopt dat spaak?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:33

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je standaard Opera installeert krijg je al beide repos. Opera 12 is te vinden onder de naam opera-next. Dit vervangt je huidige Opera en neemt de instellingen mee.
Wil je de twee apart houden, dan moet je de tarball downloaden en uitpakken. Die zet 't profiel in de Opera map zelf, zoals het met Windows ook gaat als je een USB install doet (of zoals vroeger single profile aanzette).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Sando schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 02:26:
Jawel, maar dan wel Ctrl + +, en niet Ctrl + =. Je moet shift ook indrukken dus.
Kawaii schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:37:
[...]

CRTL en + (of CRTL++) (afhankelijk hoe je het wil noteren) werkt met zowel de plus naast de backspace alsmede de plus op het numpad.
Overigens is ook de slider op de statusbar (rechtsonder) te gebruiken, of crtl en het scrolwiel op de muis.

Getest in het meest recente snapshot van Opera v12.
Dat dacht ik dus al. Nee dan laat ik de volgende versie ook maar aan mij voorbijgaan. Het is namelijk een vrij essentiële functie voor me. Toch beide bedankt voor het testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

alex3305 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 00:26:
Dat dacht ik dus al. Nee dan laat ik de volgende versie ook maar aan mij voorbijgaan. Het is namelijk een vrij essentiële functie voor me. Toch beide bedankt voor het testen!
Wat? CTRL++ werkt toch zoals het hoort? Of vind je dat CTRL+= hetzelfde moet doen omdat je te lui bent om shift in te drukken? Je kan trouwens perfect de toetsencombinatie wijzigen, of er zelf een toevoegen, die +100% zoom tewerkstelligt, dat is echt geen moeilijkheid en dus evenmin een struikelblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Hero Of Time schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:57:
Dit vervangt je huidige Opera en neemt de instellingen mee.
Thanks :D Ik ben heel benieuwd, maar ik durf vandaag niet de eerste te zijn die de hardware versnelde build probeert. :P

Kan je ook downgraden naar Opera-stable als het niet goed werkt (eerlijk is eerlijk, in linux kan vaak het meeste misgaan :P ) of is dan wel je profiel kapot?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandO
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hero Of Time schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:57:
Opera 12 is te vinden onder de naam opera-next. Dit vervangt je huidige Opera en neemt de instellingen mee.
Ik dacht juist dat het hele idee achter Opera-Next was om de mogelijkheid te bieden de nieuwste Opera te testen, zónder dat je huidige installatie verdwijnt. Je installeert dus twee Opera-versies naast elkaar.

Zie ook http://www.opera.com/browser/next/: "Opera Next runs side by side with your main installation."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt gelijk, dat heb ik gemist. Ik dacht dat het de een of de ander was, maar mijn aptitude gaat niet proberen Opera te verwijderen en ik zie ook geen conflicts bij staan. My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Misschien is er een verschil. Die standaard opera installer voor *buntu geeft je een repo met stable en beta, waarvan de beta commented out is. "next" wordt niet genoemd. Naja hoe lang zal het nou helemaal duren voordat 12 gewoon stable is?

Wel irritant imo dat al die browsers steeds zo snel een grotere major versienummer krijgen.

Disclaimer: imo

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Oooh, de nieuwe alpha is uit met Hardware Accelerated rendering en hij doet het perfect op mijn Ubuntu 64-bits systeem met een AMD videokaart *O*

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is heel mooi, want als een ATi kaart 't doet, dan doen de rest het ook. Geef toe, ATi support is ronduit drama vergeleken met de andere. Ik houd het wel lekker op nVidia, ik heb een ATi gehad in een laptop en was drama. Zal nu wel iets beter zijn, maar dat is een andere discussie.

Vraag mij af hoe lang het duurt voordat O12 final uit komt. Hopelijk nemen ze echt hun tijd voor deze release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Nu online
Ik heb anders geen problemen met de AMD fglrx-driver voor Ubuntu.

Opera met HW rendering ziet er vrij goed uit. Nog wel een paar rendering bugjes (voornamelijk schaduw-effecten op tekst) maar dat is al gemeld op de blogs. Ook heb ik geen last van 100% CPU-load zoals andere melden.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:52
Hero Of Time schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:28:
Vraag mij af hoe lang het duurt voordat O12 final uit komt. Hopelijk nemen ze echt hun tijd voor deze release.
Forget it. Opera 12 komt uit rond kerst hebben ze aangegeven. En op het moment dat ze bij Opera een deadline stellen wordt die volgensmij ook niet verplaatst (10.50 anyone? Het moest en zou uitkomen voor de introductie van het browser ballot screen, en die release was echt bugged (en Win. only). En andere versies hebben meestal ook nog redelijk snelle opvolgers gehad, en (flinke) bugs die geïntroduceerd werden tijdens de RC cycle die gewoon in de final bleven zitten "oeps, foutje")

Ook ik heb trouwens de alpha getest. Arch Linux met een 9500GT videokaart. Op wat bugs na geen problemen. Bugs waren op html5test.com geen scrollbalk (donkergrijs/bruin vlak, maar bij hover op scrollbalk wordt ie wel goed, en bij scrollen failt ie weer) en typen in tekstvelden leek te laggen (terwijl de adresbalk daar weer geen last van had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik ben mij maar al te bewust van de bugs in de afgelopen versies, ik gebruik Opera al sinds versie 6 ;). En sinds 2007 gebruik ik al Linux, met de bijbehorende Opera versie. Dan nog mag ik hopen dat ze de tijd nemen om alle bugs goed af te handelen voordat ze weer een zooi features erbij smijten die 't alleen maar erger maken. Release met kerst zou genoeg tijd moeten zijn om dat voor elkaar te krijgen, maar het is natuurlijk ook de vraag wat ze nog meer in O12 willen stoppen. Dat moet wel allemaal getest worden en of dat dan ook lukt voor kerst, geen idee, dat is afhankelijk van hoeveel features ze erbij stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:11

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Opera 11.52 Security update

About the SVG font manipulation vulnerability that was fixed in 11.52
Recently news of a SVG related vulnerability have been circulating on the net, along with claims that Opera had "decided not to fix it".

At Opera, we take security very seriously, and you can be sure that we would not choose to ignore exploitable security vulnerabilities.

With our release today of Opera 11.52, we now have a fix available for this issue, but we want to shed more light onto what happened and why we both ask for - and practice - responsible disclosure.

About 6 months ago (April 2011), we were contacted by a security research group, on behalf of a researcher, giving details of a handful of bugs and issues that could be demonstrated in old releases of Opera. We confirmed most of these in the then-current releases, and fixed the exploitable ones. These fixes were released in a regular security update, Opera 11.11.

We passed these details back to the research group, asking for more details about the remaining issue that we could not reproduce, despite extensive testing, in the then-current Opera release. Among other things, we asked if there was a known way to reproduce it in then-current Opera releases. No further information could be obtained.

Fast-forward 6 months, and we find out that a researcher - presumably the same original researcher - has found a way to modify the vector, so that current Opera releases could be exploited. We received no details about this modified vector, until the details of it were made public, effectively putting our users at risk from the issue, without us immediately having any way to protect them.

At Opera, we advocate responsible disclosure, and would certainly have preferred to receive details of the modified vector before it was made public, so that we could prepare a fix, and coordinate the disclosure.

Unfortunately, to the extent of our knowledge, that did not happen on this occasion. [...]

[ Voor 12% gewijzigd door GeekK op 19-10-2011 10:51 ]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Voor mensen bij wie de main site van Opera eveneens raar doet en het dus onmogelijk maakt de update binnen te halen, hier een link naar Opera's public FTP waar het simpel en snel gaat: http://ftp.opera.com/pub/opera/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
edie schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:40:
Oooh, de nieuwe alpha is uit met Hardware Accelerated rendering en hij doet het perfect op mijn Ubuntu 64-bits systeem met een AMD videokaart *O*
Merk je er wat van?

Ik heb een AMD Fusion, en of ik de hardwareversnelling in Firefox nu aan of uit zet, geen verschil.
(Yes, catalyst 11.8 drivers)

Opera nog niet geprobeerd, ik wacht even op de final, maar je zou denken dat 'hardwareversnelling' voor Opera en Firefox ongeveer hetzelfde betekent.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Nieuw 12.00-snapshot (1116): Hardware acceleration fixes

Bevat ook de security fix van 11.52.
When it comes to hardware acceleration, we're currently in a state of code cleanup and optimization, so there will not be many big changes coming in this area in the next weeks. This builds has a couple of very important fixes though, first among them is plugging a big memory leak on Windows.

Anyone running Opera 12 Alpha are strongly encouraged to upgrade to the build linked below.
  • Code cleanup and optimizations
  • Plugged a huge memory leak on Windows, and a smaller one on Mac
  • Several updates to blocklists. Note that many changes are continuously pushed through autoupdate, so you probably have these changes already
  • - Blocking use of hardware acceleration on NVIDIA Quadro NVS (bad performance)
  • - Blocking use of hardware acceleration on NVIDIA FX/PCX series (buggy driver version detection prevented blocking of the too old driver)
  • - Blocking use of 3D hardware acceleration (WebGL) on Intel GMA 3000 (bad performance)
  • - Added fallback rule for unknown chipsets on Windows as well, should block things like VMWare
  • Fixed ex value parsing on Mac, fixes many odd errors where things go missing on websites like reddit
  • Made "Minimal restart" in crashlog UI work again
  • Improved flash rendering on Mac
  • Fixed crash when closing tabs with "dimmed" dialogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:57

Magic666

No one's neighbour!

Ik weet het nog niet met Opera... ik ben een fervent Fx gebruiker en ik mis gewoon sommige handige extensions. Snelheid is wel beter dan Fx!

Ik kijk het nog een paar daagjes aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Welke extensies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Dat zeggen Firefoxgebruikers er nooit bij anders is hun argument niet meer valide.

Tr...

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Sando schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 06:03:
Dat zeggen Firefoxgebruikers er nooit bij anders is hun argument niet meer valide.

[afbeelding]
Ik zal vanmiddag mijn "extensies", althans de dingen die ik mis, hier posten.
Als jullie mij kunnen vertellen waar Opera die verstopt heeft, of als extensie heeft, stap ik per direct over :)

Dus niet gelijk een kam pakken en scheren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Magic666 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 06:46:
Dus niet gelijk een kam pakken en scheren :+
Ah, nu pas begrijp ik die uitdrukking! Is scheren over een kam niet trimmen? Als ik aan scheren denk, dan denk ik aan met een mesje over met haar begroeide huid gaan, niet over een kam. Soit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

-O-

Eén spreekwoord bevat `over een kam scheren`

1) alles over een kam scheren (=alles en iedereen gelijk stellen)

(8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Je hebt nog een uur. :7

[ Voor 16% gewijzigd door GeekK op 27-10-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

48 minuten ;) Ben net thuis, ff eten en dan ga ik even vergelijken.

no worries :+

Edit: kleine dingetjes zal ik ook neerzetten, maar voor hetzelfde geld zijn dat "bugs" of ik stel ergens iets verkeerds in natuurlijk ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Magic666 op 27-10-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ok, hier gaat die dan:

1. als ik Opera opstart krijg ik netjes een tabblad met Google.nl, als ik echter op het plusje klik of dubbelklik op de tabbar dan krijg ik een tabblad met speed dial.
Ik kom nergens de optie tegen dat ik voor elk nieuw tabblad google.nl wil?
Heeft Opera zowiezo een equivalent van de TabMix Plus extensie?

2. In Fx kan ik met mijn muis op een tabblad gaan staan en dan wordt ie geselecteerd.
Kan dat in Opera ook?

3. in Fx heb ik een extension die Winamp knoppen laat zien. Zo kan ik Winamp bedienen zonder telkens Winamp te moeten openen. Als ik op "winamp" zoek bij de extensions van Opera vind ie 0 hits...

4. In de bookmarks bar heb ik een aantal folders staan en een aantal Favicons zonder text.
nadeel: de folders hebben dus ook geen text, met Fx is er een extensie die juist wel alleen de text van de folders laat zien. Heeft Opera ook zoiets?

Dit zijn er even een paar, mochten jullie gelijken hebben voor Opera hoor ik het graag want qua snelheid is Opera wel zalig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maynar
  • Laatst online: 13-09 21:57
Magic666 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:35:
1. als ik Opera opstart krijg ik netjes een tabblad met Google.nl, als ik echter op het plusje klik of dubbelklik op de tabbar dan krijg ik een tabblad met speed dial.
Heeft Opera zowiezo een equivalent van de TabMix Plus extensie?
Ook even gekeken, kan het nergens vinden. Als het goed is er wel standaard een zoekmachine balk in de speeddial als het je daar om gaat. Ik ben iig blij dat het standaard niet zo werkt, maar ik begrijp dat sommige mensen er voorkeur aan hebben.

Over TabMixPlus, veel opties zitten volgens mij gewoon in Opera.
Noem iets specifieks en dan kan ik verder helpen. Duplicate tab, session management zit iig ook in Opera. Voor de rest weet ik niet wat de add-on doet.
2. In Fx kan ik met mijn muis op een tabblad gaan staan en dan wordt ie geselecteerd.
Kan dat in Opera ook?
Ja... Maar dat werkt het zelfde in Opera? ... Rechtermuisknop op een tabblad voor meer opties, maar ik weet niet wat je wilt/bedoeld..
3. in Fx heb ik een extension die Winamp knoppen laat zien. Zo kan ik Winamp bedienen zonder telkens Winamp te moeten openen. Als ik op "winamp" zoek bij de extensions van Opera vind ie 0 hits...
Waarom exact wil je opties voor een muziek programma in je browser? Hier heb ik van die multimedia toetsen op mijn keyboard daarvoor. Anyway, hier heeft iemand hetzelfde gedaan met foobar in Opera: http://my.opera.com/commu...78&page=36#comment9348032
Maar dat is niet in een Opera extensie te gooien denk ik.
4. In de bookmarks bar heb ik een aantal folders staan en een aantal Favicons zonder text.
nadeel: de folders hebben dus ook geen text, met Fx is er een extensie die juist wel alleen de text van de folders laat zien. Heeft Opera ook zoiets?
Je wilt geen icons zien? Rechtermuisknop op de balk -> Style, daar staan een aantal opties, vast wel een die je wilt. Je kan in ieder geval ook altijd nog folders zonder text renamen in de bookmarks manager [ctrl + shift + b] als het je daar om gaat.

Hopelijk helpt dit een beetje, ik ben in ieder geval haast nooit teleurgesteld in Opera door een missende feature. Gebruik zeer weinig extensies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Maynar,

bedankt voor je reactie, ik zal proberen het eea wat duidelijker te formuleren.
Ook even gekeken, kan het nergens vinden. Als het goed is er wel standaard een zoekmachine balk in de speeddial als het je daar om gaat. Ik ben iig blij dat het standaard niet zo werkt, maar ik begrijp dat sommige mensen er voorkeur aan hebben.

Over TabMixPlus, veel opties zitten volgens mij gewoon in Opera.
Noem iets specifieks en dan kan ik verder helpen. Duplicate tab, session management zit iig ook in Opera. Voor de rest weet ik niet wat de add-on doet.
Ik gebruik die extensie voor de volgende dingen:
- elke bookmark opent in een nieuw tabblad als ik er op klik, Opera opent ze in het bestaande tabblad.
- als ik met mijn muis op een tabblad ga staan wordt die automatisch geactiveerd als die niet op de voorgrond is, zonder te klikken. Bij Opera moet ik dus klikken.
- verder kan ik tabbladen locken zodat ik ze niet per ongeluk wegklik als b.v. radio 1 opstaat ;)
- ik kan de tabbladen kleurtjes geven :> , rood voor tabbladen die ik nog niet open gehad heb b.v.

Die speed dial is misschien een kwestie van wennen idd, ik kan de bookmarks erin zetten natuurlijk waardoor die bookmarkbar een soort van overbodig wordt... ik ga daar eens mee spelen.
Waarom exact wil je opties voor een muziek programma in je browser? Hier heb ik van die multimedia toetsen op mijn keyboard daarvoor. Anyway, hier heeft iemand hetzelfde gedaan met foobar in Opera: http://my.opera.com/commu...78&page=36#comment9348032
Maar dat is niet in een Opera extensie te gooien denk ik.
- ik switch regelmatig van youtube naar winamp en terug, om dan telkens winamp op te moeten roepen ben je gauw zat. De primaire knoppen (play, stop en pauze b.v.) zijn dan verrekte handig om te hebben in je browser.
Je wilt geen icons zien? Rechtermuisknop op de balk -> Style, daar staan een aantal opties, vast wel een die je wilt. Je kan in ieder geval ook altijd nog folders zonder text renamen in de bookmarks manager [ctrl + shift + b] als het je daar om gaat.
- ik wil juist alleen icons zien, dus heb ik de optie style -> images only gekozen.
Dan zie ik netjes icons maar ook bij de folders die ik in de bookmarksbar heb staan, en alleen bij die folders wil ik juist wel de namen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Magic666 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:00:
- ik switch regelmatig van youtube naar winamp en terug, om dan telkens winamp op te moeten roepen ben je gauw zat. De primaire knoppen (play, stop en pauze b.v.) zijn dan verrekte handig om te hebben in je browser.
Twee woorden: global hotkeys. Zo kan je zelfs winamp besturen vanuit full screen games of video's, zonder dat het in het zicht moet komen. Ja, zelfs CTRL+J werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Ben sinds 3 weken geleden Opera fan geworden, wat werkt die browser lekker zeg, snel ziet er mooi uit tab stacking is een hele fijne functie een goede full screen modus, en nog zoveel meer.

Deze had ik eerst ook allemaal uitgeprobeerd: Google Chrome werkt bij mij f*cking traag en Firefox is de geheugenslurper.

Gebruik nu Opera Next , met Cookie Monster thema (8)) Werkt super snel, vooral door de hardware versnelling die er nu bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

DevilsProphet schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:10:
[...]

Twee woorden: global hotkeys. Zo kan je zelfs winamp besturen vanuit full screen games of video's, zonder dat het in het zicht moet komen. Ja, zelfs CTRL+J werkt!
En daar ligt mijn manko: ik ben niet zo van de hotkeys... vind dat gewoon niet lekker werken. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maynar
Ik gebruik die extensie voor de volgende dingen:
- elke bookmark opent in een nieuw tabblad als ik er op klik, Opera opent ze in het bestaande tabblad.
- als ik met mijn muis op een tabblad ga staan wordt die automatisch geactiveerd als die niet op de voorgrond is, zonder te klikken. Bij Opera moet ik dus klikken.
- verder kan ik tabbladen locken zodat ik ze niet per ongeluk wegklik als b.v. radio 1 opstaat ;)
- ik kan de tabbladen kleurtjes geven :> , rood voor tabbladen die ik nog niet open gehad heb b.v.
- Ja ik hou dan de ctrl + shift (in new background tab) toetsen in tijdens klikken.
- Yup, klikken. Ik heb toets 1 en 2 voor left en right navigatie in de tabblad balk, komt nog uit opera 8?
- Rechtermuisknop op een tabblad en Pin tab is wat tegenwoordig werkt als locked tabs, dat is er tegenwoordig uit. Let wel op dat pinned tabs klein in links in de tabblad bar staan.
- ik wil juist alleen icons zien, dus heb ik de optie style -> images only gekozen.
Dan zie ik netjes icons maar ook bij de folders die ik in de bookmarksbar heb staan, en alleen bij die folders wil ik juist wel de namen zien.
Dat... kan volgens mijn niet. Misschien kan je nog de icons aanpassen, maar niet via de interface zelf.
En daar ligt mijn manko: ik ben niet zo van de hotkeys... vind dat gewoon niet lekker werken. -O-
Helaas, ik ben meer iemand van de no-mouse. Die foobar method is nog iets om naar te kijken, als je de command line acties weet voor play, pause etc. voor Winamp is dat zo aangepast volgens mij.

Oh trouwens.. Als je van een muis persoon bent, ken je dan opera's mouse gestures? Hou rechtermuisknop ingedrukt en volg de overlay voor opties.

[ Voor 14% gewijzigd door Maynar op 27-10-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Kan dat in Opera ook?
Dat weet ik zo niet, maar als het gewenning is, dan moet je wel tab-features van Opera kijken of er misschien iets bij zit wat ook handig is.

• Dubbelklik boven (of onder?) de adresbalk om onder al je tabs miniatuurweergaven te zien.
• Druk Ctrl+Tab (en ctrl ingedrukt houden) om een popup met alle tabs te zien, en je kan met je muis een keuze maken
• Druk F4 (en afhankelijk van je config ff windows toevoegen) en je hebt een overzicht van al je tabs links van je window)
Oeps, die ken ik ook niet. Ik weet, een alternatief is geen antwoord, maar je zou eens kunnen overwegen global hotkeys voor winamp te gaan gebruiken. Dan ben je niet afhankelijk van Firefox, maar dan kan je waar je ook (mee bezig) bent (op je computer) WinAmp bedienen.
Winamp heeft toch zo'n Windows-Aero mode (die alle apps tegenwoordig hebben) om standaard controlknopjes in je taakbalk te hebben? (Weet er het mijne niet van, ik gebruik Foobar2000. Once you go Foobar2000, you never go back. Zelfs Linux heeft geen goed alternatief dus ik draai het onder Wine)
Ctrl + Klik = nieuw tabblad.
Middle mouse click = nieuw tabblad.
(afhankelijk van config, ik weet niet of de mijne ook default is want ik neem al verschillende versies lang mijn config mee.)
Rechtsklik -> pin tab.
Gepinde tabs komen vooraan te staan en kan je niet close-klikken.
Bij Opera heeft elke tab die je nog niet open hebt gehad een omgevouwen hoekje (of balletje afhankelijk van je skin).
Opera Tab Unread

Heb niet overal een antwoord op, maar ik hoop dat het met andere reacties en alternatieven toch nog aantrekkelijk wordt om Opera te gaan gebruiken. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sando op 27-10-2011 21:34 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maynar
Sando schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:31:
Bij Opera heeft elke tab die je nog niet open hebt gehad een omgevouwen hoekje (of balletje afhankelijk van je skin).
[afbeelding]
Die was ik inderdaad nog vergeten, goeie Redsandro. Er was eerst een duidelijkere indicator, want nu zie ik dat echt niet meer. Of ik heb gewoon te veel tabbladen open om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Kijk eens bij Ctrl+F12 (Voorkeuren) > Geavanceerd > Tabs > Huidige tab hergebruiken > Uitschakelen. Het staat geloof ik standaard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Voor een aantal dingen wel een aardig alternatief, voor sommige absoluut niet ;)

Het zal voor het meeste een gewenning zijn denk ik zo, ik blijf Opera een tijdje erbij houden want de snelheid is echt helemaal top. Of het went met al die ctrl etc etc opties is nog even afwachten ;)

Bedankt voor alle tips en trucs iig!

@ GeekK:
_/-\o_ dat is 1 "probleem" opgelost!

[ Voor 7% gewijzigd door Magic666 op 27-10-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maynar
Nouja voor de ctrl + etc opties kan je ook altijd gewoon rechtermuisknop indrukken, genoeg opties daar ook nog die hetzelfde doen als modifier keys. Open in New Tab, Open in Background Tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Ok, hier gaat die dan:

Kan makkelijk, ga naar preferences->advanced->shortcuts en dubbel klik op de setup zoek nar de shortcut voor het maken van een nieuwe tab (standaard is dat t ctrl) en verander de actie daarvoor van

New page, 1
naar
New page, 1 & Go to homepage

EDIT: oeps, even vergeten dat je he over de knop had (ik gebruik dat ding zelf bijna nooit) Klik en sleep [url="opera:/button/New%20page,%201%20&%20Go%20to%20homepage,,%22New%20tab%22,New%20page"]deze[/url] link naar een plek naast de oorspronkelijke knop en verwijder die vervolgens. Klaar!
Hiermee kun je zelf trouwens nog meer knoppen maken.

EDIT2: gah, GoT moet zo nodig http toevoegen aan die link, heb de knop hier neergezet.

[ Voor 31% gewijzigd door Ook al Bezet op 27-10-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

ehhh you lost me there for a minute... (ben Opera n00b!)

Aha op die manier! Dat werkt idd! _/-\o_

Heb ook al wat gevonden als alternatief voor de Winamp knoppen... we komen er wel zeg ik zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jup. Dat is altijd al de kracht van Opera geweest. Het is tot in de puntjes aan te passen.
Met Firefox kwam ik vorige week meen ik tegen wat anders aan wat gewoon niet werkt. De taal van de interface aanpassen is al ramp omdat je 't via about:config kan doen, terwijl het met Opera heel makkelijk in de Preferences in kan stellen. Tot overmaat van ramp voer ik precies uit wat er op de site staat, en het werkt gewoon niet in Fx. Meerdere keren herstarten, wat ook absurd is, je moet 't overal voor doen (addon een update -> herstart, addon uitschakelen/inschakelen -> herstart). Heeft Opera geen last van.

Ik zal verders niet meer over mijn irritaties naar Fx zeggen, want daar kan ik een half boek vol mee krijgen. En dit is niet de juiste plek.
Ik blijf lekker bij Opera, gebruik 't al sinds versie 6. @Maynar: Ik meen trouwens te herinneren dat het wisselen van tabs met 1 en 2 in O7 al zat, niet pas in O8. Maar kan 't mis hebben, het is al zo'n tijd geleden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maynar
@Hero Of Time: het ging me er meer om dat het tegenwoordig met de F-toetsen moet, dacht ik? Iig was het bij een aantal updates zo dat ik het moest reverten in de shortcuts, tegenwoordig hoeft dat niet meer omdat ze het update process verbeterd hebben.
Maarja ik zou niet echt weten sinds wanneer ik Opera gebruik, versie 8 of 7 idd. Iig niet zo'n goede ervaring ergens anders gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Hero Of Time schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:03:
Jup. Dat is altijd al de kracht van Opera geweest. Het is tot in de puntjes aan te passen.
Met het risico een verkeerde vergelijking te maken (fanboys en haters) vond ik Opera altijd een soort combinatie tussen Mac OS en Linux.

Aan de ene kant superflex, snel, netjes en hip, aan de andere kant echt heel hard aan te passen. Van knopjes tot menu's, zonder plugins ervoor te moeten zoeken.

Als je de default config van bijvoorbeeld rechtsklik naar je userfolder kopiëert kan je daarin ook weer alles aanpassen. Mijn laatste toevoeging is image-rechtsklik-tineye-search. Echt services die je veel gebruikt kan je op veel manieren integreren waardoor internet haast rechtsstreeks op je hersenen is aangesloten. En menu-opties die je toch nooit gebruikt verwijderen is ook heel fijn. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sando op 27-10-2011 23:45 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Nog een vraagje: is het mogelijk om tabbladen niet op de voorgrond te openen?

Edit: hmmm hoe werkt Opera adblock? Bij Fx kan ik op een plaatje/ad staan en met de rechtermuisknop zeggen: block ad/image. Bij Opera zie ik dat niet?
Mis ik een optie...?

Edit 2: op een site als dumpert zie ik bij de filmpjes een groet playknop, met de text download and activate plugin. Klikken filmpje werkt :) Nog een keer naar dumpert en weer die playknop...
Dat moet simpel op te lossen zijn denk ik zo?

[ Voor 82% gewijzigd door Magic666 op 28-10-2011 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Magic666 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 07:01:
Yep, verschillende manieren:

CTRL+linksklik
muiswielklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:57
Magic666 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:00:Ik gebruik die extensie voor de volgende dingen:

Die speed dial is misschien een kwestie van wennen idd, ik kan de bookmarks erin zetten natuurlijk waardoor die bookmarkbar een soort van overbodig wordt... ik ga daar eens mee spelen.

[...]

[...]

Tabbladen en het gedrag is allemaal in te stellen in de config, maar probeer eens een wheel click op een link. Volgens mij is de standaard actie dan openen in een nieuwe niet actieve tab.

Locken, recht klikken op een tab en Pin.

Speeddial is geweldig. Ik zou niet meer zonder willen.

Edit: hmmm hoe werkt Opera adblock? Bij Fx kan ik op een plaatje/ad staan en met de rechtermuisknop zeggen: block ad/image. Bij Opera zie ik dat niet?
Mis ik een optie...?

Edit 2: op een site als dumpert zie ik bij de filmpjes een groet playknop, met de text download and activate plugin. Klikken filmpje werkt :) Nog een keer naar dumpert en weer die playknop...
Dat moet simpel op te lossen zijn denk ik zo?
Zie antwoord boven.
Adblock werkt in Opera met vaste lijsten. Zelf iets toevoegen kan wel, maar het is heel bewerkelijk.

Verder kan ik je aanraden om de Opera Configurator extensie te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Kijk aan kijk aan, zo langzamerhand komen we er echt met jullie tips! _/-\o_

hmmm mijn muisclick heb ik staan voor minimize window... gebruik ik eigelijk niet zo vaak als ik eerlijk ben, is kijken of dat bevalt voor tabs.

Aan die speeddial kan ik wel wennen denk ik zo.

Jammer dat die adblock bewerkelijk is :+

Het "probleem" met die filmpjes? Neem aan dat ik zo'n plugin standaard kan installeren?

Die configurator ga ik zeker installeren als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Als "ad block" gebruik ik de urlfilter.ini van fanboy: http://www.fanboy.co.nz/adblock/opera/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Nu online
Magic666 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:08:

Het "probleem" met die filmpjes? Neem aan dat ik zo'n plugin standaard kan installeren?
ALT+P -> Geavanceerd -> Inhoud -> 'Plug-ins alleen op aanvraag inschakelen' uitzetten.

Daarnaast is er een AdBlock extentie te vinden. Tevens kun je door rechtermuisknop -> 'Inhoud blokkeren' onderdelen/plaatjes eenvoudig blokkeren.

[ Voor 20% gewijzigd door edie op 28-10-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
edie schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:36:
[...]

ALT+P -> Geavanceerd -> Inhoud -> 'Plug-ins alleen op aanvraag inschakelen' uitzetten.

Daarnaast is er een AdBlock extentie te vinden. Tevens kun je door rechtermuisknop -> 'Inhoud blokkeren' onderdelen/plaatjes eenvoudig blokkeren.
Kun je een linkje geven naar die extensie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Die wil ik ook wel weten, word vanavond dus een Opera tweak avond :P

[ Voor 4% gewijzigd door Magic666 op 28-10-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Of ik begrijp jou niet, of jij mij niet. Maakt niet uit ik leg het even verder uit :+

De extensie heb ik al draaien, ik dacht dat er een extra uitbreiding op was dat je makkelijk 'blocked content' kon toevoegen. Wat jij nu aanhaalt is de standaard blocker van Opera en heeft verder geen relatie met de AdBlock extensie.

Vandaar mijn vraag naar de url. My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

edie schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:36:
[...]

Het maakt niet uit of die uitstaat of aan, ik blijf de playknop zien. ;(

Voor de rest werkt de middenmuisknop idd als achtergrond opener voor links.
Voor de bookmarksbar echter niet, daar moet ik Ctrl erbij klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je een voorbeeld link van zo'n filmpje? Het kan ook zijn dat Firefox gewoon er omheen heeft gehacked om het automatisch te laten spelen, waarbij Opera zich aan de code houd en 't niet automatisch speelt. Het kan ook nog door dat vage patent komen.
Iig, heb je tussen de extensies gekeken of er misschien iets is om flash filmpjes automatisch te laten afspelen?

Zie wel een handige extension: Youtube autoplay killer. Dat is iets wat ik nog wel eens irritant vind, Youtube die automatisch begint met spelen, terwijl je de video eigenlijk wat later wilt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Kijk voor de lol eens op www.dumpert.nl (dagelijks ff kijken voor maffe filmpjes)

Elke filmpje laat een die knop zien, ik heb nog niet bij de extensies gekeken, ben nog met andere dingetjes bezig te finetunen :P
Maar ik zal daar wel eens kijken ja.

Edit: flash player voor opera via adobe website geinstalleerd maar nog steeds die play knop. Vreemd...
Edit 2: hmmm valt me nu op dat plaatjes op telegraaf.nl mooier worden weergegeven in Fx dan Opera...

[ Voor 29% gewijzigd door Magic666 op 28-10-2011 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ze spelen bij mij wel automatisch, dus misschien is het een setting oid. Open eens opera:config#Multimedia|AllowAutoplay (copy/paste in je adresbalk). Ik heb 'm aan staan, misschien issie bij jou wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

hmm te vaag dan. Staat bij mij ook gewoon aangevinkt...

De twee extensies die ik heb (adblock en autopatchwork) uitgezet maar ook niet.
Opera is voor de rest zoals die geinstalleerd is. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Heb je Opera Turbo aanstaan? Daar kan het mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Staat op auto geloof ik, ik ga gelijk testen!

Edit: held! Dat werkt idd! 8)7

Edit 2: de plaatjes op telegraaf.nl zien er nu ook normaal uit. hmmm raar iets dat turbo gebeuren

[ Voor 66% gewijzigd door Magic666 op 28-10-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Zie net dat de Image Preview Popup-extensie door Opera verwijderd is uit de extensiecatalogus. Waarschijnlijk na klachten over het tonen van advertenties voor andere extensies van de maker, en het plan eerst een specifieke extensie te moeten installeren voordat de andere bruikbaar zijn... lijkt me wel terecht dus.

Was zelf al van de extensie afgestapt en gebruik nu Imagus. Er is ook nog ImgTip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Magic666 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:16:
Staat op auto geloof ik, ik ga gelijk testen!

Edit: held! Dat werkt idd! 8)7

Edit 2: de plaatjes op telegraaf.nl zien er nu ook normaal uit. hmmm raar iets dat turbo gebeuren
Turbo is wel handig als je internet wat instabiel of traag is. Nou is het hier in Nederland niet altijd nodig, maar het kan in andere landen, waar breedband geen gemeengoed is of de snelheid nog niet zo hoog als hier, ideaal zijn. De site wordt gecomprimeerd alvorens je 'm krijgt. Plaatjes worden ook kleiner gemaakt (in grootte, niet afmeting) door de kwaliteit omlaag te gooien. Dat zie je dan idd als je 't vergelijkt met een pagina die niet door een Turbo server is geweest.
GeekK schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:42:
Zie net dat de Image Preview Popup-extensie door Opera verwijderd is uit de extensiecatalogus. Waarschijnlijk na klachten over het tonen van advertenties voor andere extensies van de maker, en het plan eerst een specifieke extensie te moeten installeren voordat de andere bruikbaar zijn... lijkt me wel terecht dus.

Was zelf al van de extensie afgestapt en gebruik nu Imagus. Er is ook nog ImgTip.
En terecht dat die weg is! Ik heb 'm nog wel, maar staat uitgeschakeld. Het enige makkelijke eraan vond ik dat je aan kon geven hoe de popup precies werd neergezet (imgTip heeft wat beperkingen daarin) en een makkelijke toggle naast de adresbalk. Die ads waren vreselijk, het stond altijd midden in het plaatje en je kreeg ze weg door of erop te klikken, of de betreffende add-on te installeren die niet eens goed werkte (aldus de review die ik heb gelezen). Andere optie om ze weg te krijgen was om de simpel modus aan te zetten, maar dan heb je in feite hetzelfde als imgTip.
Nu heb ik imgTip in gebruik, maar ga eens kijken wat die andere is. Wellicht een goede vervanger, want ik zit nog wel eens op een site waar ik de preview uit wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
hoe werkt Opera adblock? Bij Fx kan ik op een plaatje/ad staan en met de rechtermuisknop zeggen: block ad/image. Bij Opera zie ik dat niet?
Domino schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:03:
Adblock werkt in Opera met vaste lijsten. Zelf iets toevoegen kan wel, maar het is heel bewerkelijk.
Onjuist. In Opera klik je rechts op een pagina -> Block Content -> en vervolgens klik je alle irritante zooi aan en verdwijnt het permanent overal.

Handig om die torrentportals pornfree te maken. Soms als je bij iemand anders iets zoekt schrik je opeens hoeveel ads er ookalweer zitten.

Alleen als je heel moeilijk wilt gaan doen met elementen die opera niet als mass-blockable detecteert, kan je de config induiken.

Ik zoek trouwens ook nog de beste vervanger van Image Preview Popup. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Sando op 29-10-2011 08:53 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Weet je het zeker?

Als ik kijk in de config van (de extensie) 'Opera Adblock' staat er op de tweede tab een URL filter welke je zelf aan kan vullen.

Afbeeldingslocatie: http://www.maupa.nl/tweakers/opera_adblock.jpg

Maar die wordt niet aangevult met de 'blocked content' die je invult via de rechter muis knop:

Afbeeldingslocatie: http://www.maupa.nl/tweakers/adblock.jpg

Natuurlijk kun je ze naast elkaar gebruiken, maar dat lijkt me niet echt handig.
Liever iets op één centrale plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Domino schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 10:00:
[...]

Weet je het zeker?

Als ik kijk in de config van (de extensie) 'Opera Adblock' staat er op de tweede tab een URL filter welke je zelf aan kan vullen.
Oh ik wist niet dat je het over een extensie had.

Met Blocked Content, een standaard lijstje om te beginnen, en de occasional rechtsklik-add-manual daarna, heb ik nergens last van, daarom nooit een extensie daarvoor nodig gehad.

Je begint je blocked content lijst met een standaard lijstje als deze:
http://www.fanboy.co.nz/adblock/opera/urlfilter.ini
Note: Deze voorbeeldlijst is erg uitgebreid, risico op te streng filteren bij bepaalde sites.
(uitleg)

Misschien is die adblock net zo handig, maar ik gebruik die Blocked Content (vroeger: urlfilter) al zo lang dat ik het gewend ben en het werkt gewoon. Liever geen extensie. Is een beetje als WinZip naast WinRAR installeren voor .zip-bestanden: niet nodig.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maynar
De add on is leuk... maar het zit gewoon in Opera. Je kan misschien geen hele lijsten direct importeren binnen de browser, dat moet even buiten Opera om met die urlfilter file idd, maar met wat gewone http://ad.*-achtige filters kom je al een heel eind.

Om de winzip en winrar vergelijking te gebruiken, gebruik dan dan een programma die alles opent, 7zip oid. Zoiets is Opera dan in browser-land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
..dat klonk toch verdacht veel als een echo.. :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je Winzip, WinRAR en 7zip zou installeren om alleen maar .zip te kunnen openen, doe je toch echt iets fout. Sinds XP kan Windows dat prima zelf ;).

De URL filter lijst van fanboy kan zeker problemen geven. Zo heb ik met een bepaalde versie van zijn lijst gehad dat bij Sankaku Complex de mature content toggle niet werkte. Dat is met de lijst die nu heb niet meer het geval gelukkig, maar kan we outdated zijn en niet de meer recente ads blokkeren.

@Domino:
Je mist het feit dat je met de rechtermuisknop en dan Details niet je hele filter lijst krijgt, maar alleen wat er op die pagina zelf is tegengehouden. Zo zou je bijvoorbeeld adserve.com en adserve.net kunnen blokkeren, maar als op de site alleen adserve.net wordt gebruikt, zie je de .com niet in de lijst staan.
De extensie heb ik al draaien, ik dacht dat er een extra uitbreiding op was dat je makkelijk 'blocked content' kon toevoegen. Wat jij nu aanhaalt is de standaard blocker van Opera en heeft verder geen relatie met de AdBlock extensie.
Die adBlock extensie is juist een uitbreiding op de standaard urlfilter van Opera. Het maakt gebruik hiervan en past deze lijst aan waar nodig. Er is namelijk geen andere manier om ads te blokkeren in Opera. Er is dus zeker een relatie tussen de twee, en dat is dat de extensie de standaard Opera functie nodig heeft. Kijk maar eens in je urlfilter.ini nadat je er een item hebt gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Een Pro-Opera post op de fp in een item over Microsoft/Netscape wordt me niet in dank afgenomen. :9
Even linkje hier, dan heb ik het minder voor niets getiept: :P

Sando in 'nieuws: Microsoft deed in 1994 bod op Netscape'

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Hero Of Time schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 00:11:@Domino:
Je mist het feit dat je met de rechtermuisknop en dan Details niet je hele filter lijst krijgt, maar alleen wat er op die pagina zelf is tegengehouden. Zo zou je bijvoorbeeld adserve.com en adserve.net kunnen blokkeren, maar als op de site alleen adserve.net wordt gebruikt, zie je de .com niet in de lijst staan.

[...]

Die adBlock extensie is juist een uitbreiding op de standaard urlfilter van Opera. Het maakt gebruik hiervan en past deze lijst aan waar nodig. Er is namelijk geen andere manier om ads te blokkeren in Opera. Er is dus zeker een relatie tussen de twee, en dat is dat de extensie de standaard Opera functie nodig heeft. Kijk maar eens in je urlfilter.ini nadat je er een item hebt gewijzigd.
Weet ik, was slechts een voorbeeld.

Maar als AdBlock echt van dezelfde lijst gebruik maakt waarom laat ie het dan niet zien in het overzicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Domino schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 09:37:
[...]

Weet ik, was slechts een voorbeeld.

Maar als AdBlock echt van dezelfde lijst gebruik maakt waarom laat ie het dan niet zien in het overzicht?
Omdat niet alles in de lijst wordt weergegeven heb ik gemerkt. Zo kan een bredere regel wel worden weergegeven en een meer specifieke niet, omdat ze beide hetzelfde doen. Of op die pagina op dat moment niet die ene dienst wordt gebruikt. Je kan 10 adverteerders gebruiken, maar dat betekend nog niet dat ze op elke pagina alle 10 ook worden ingezet.
Google heeft ook meerdere ad servers, de ene keer krijg je ad2.googlesyndicate.com of wat dan ook, de andere keer heb je ad3.googlesyndicate.com. Als je hier aparte items van hebt, dan zie je er maar 1 van de twee, want de ander wordt niet gebruikt op die pagina.

Trouwens, wat boeit het nou of je ze in de details lijst ziet, zolang je maar geen ads ziet op de pagina. Daar gaat het toch om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maynar
Jullie weten dat de gehele blocked content lijst te vinden is onder: Opera -> Settings -> Preferences -> Tab: Advanced -> Kopje: Content -> Button: Blocked Content...

Daar staat alles wat je geblokkeerd hebt ongeacht op welke pagina je zit.

Toch alles je echt alles zou willen blokkeren van ads zal je verder moeten kijken dan alleen wat je op de pagina ziet. JavaScript files die je tracken of de ads inladen zullen toch blijven werken ook al blokkeer je de plaatjes van de ads (het resultaat van de JavaScript files).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Maynar schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:52:
JavaScript files die je tracken of de ads inladen zullen toch blijven werken ook al blokkeer je de plaatjes van de ads (het resultaat van de JavaScript files).
Nee hoor, met een paar juiste woorden in je lijst blokkeer je zo de statische javascript van webstats, google analytics, the counter, etc.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Alle HTTP GET's met een URL die gematcht wordt aan de lijst patterns die te vinden zijn in urlfilter.ini worden gewoon genegeerd, als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maynar
Sando schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 20:12:
[...]

Nee hoor, met een paar juiste woorden in je lijst blokkeer je zo de statische javascript van webstats, google analytics, the counter, etc.
Yep, maar dat kan je niet met 100% zekerheid zeggen als je de block content optie onder de rechtermuisknop gebruikt. Misschien altijd even handig om te kijken, ook al kom je met http://ad* een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik heb het geprobeerd.... maar ik ga toch weer terug naar Fx. Opera werkt, voor mij, gewoon niet lekker.

Bedankt voor alle info, hulp en tips&trucs iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Kan je even een zéér gedetailleerde lijst opstellen met alle puntjes van kritiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

die zijn niet veel anders dan dat ik al vermeld/gevraagd heb.
Maar zoals gezegd vind ik Fx gewoon fijner werken, dat is dus wat anders dan kritiek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Laatst online: 15-09 02:11

Minkie

Groazers Unite.

Na de laatste update van opera had je de beschikking over widgets in je snelkiezer. Heb toen een weather widget geinstalleerd en die deed het prima. Daarna nog een plugin voor windows mediaplayer, en sindsdien doet die widget het niet meer in m'n snelkiezer. Als ik Opera opstart kan ik ook niet meer kiezen voor de optie 'Opera Unite en extensies starten'.
Hoe fix ik dit? Ik kan zelf niks vinden namelijk.

Voor de rest al jaren een tevreden gebruiker :)

Oi, zit ik nog ff snel te kijken, zie ik de optie toch opeens :X

[ Voor 12% gewijzigd door Minkie op 04-11-2011 13:54 ]

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Opera 11.60 “Tunny” – first snapshot

Bevat nieuwe core updates sinds de laatste 12.00alpha, maar nog geen hardware-acceleratie en themes.
Opera 11.60 should greatly improve your browsing experience when viewing your favourite websites as a result of the following updates:
  • A new HTML5 parser (Ragnarök)
  • A new version of Carakan—our ECMAScript (JavaScript) engine—with improved memory management on complex web applications
  • Full ECMAScript 5.1 support
  • CSS3 radial gradients
  • Support for HTML5 custom scheme and content handlers (new in this build)
  • New featherweight address field with bookmark star menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Fijn dat ze 12 niet te vroeg uit willen brengen en daarom voor een tussentijdse update kiezen (zonder Chrome-versienummer-jump).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb nu m'n nieuwe systeem in gebruik en m'n OS staat op de SSD schijf. Opera dan natuurlijk ook. Met m'n vorige computer duurde het wel eventjes voordat Opera gestart was, een seconde of 5-10. Nu is het instant :D. Opera is nu nog sneller geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Nieuw 11.60 snapshot (1139): Mail goes two-lined and grouped

Nieuwe mail-interface! :D

Zitten zeker nog bugs en onhandigheidjes in, maar is al te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://files.myopera.com/Rijk/blog/new-mail-screenshot-small.jpg
Two-lined message list
Opera Mail will now default to 'list on the left, message on the right', with the newest message on top, and always showing message threads. This layout uses a brand new two-lined list view. If you switch back to 'message below' or 'list only', you'll get the traditional single-line list again. This behavior can be changed using opera:config setting 'Mail View Two Lined Messages' (0=always single lined messages, 1=two-lined messages with 'message on the right', 2=always two-lined messages).

Mail grouping
Opera will automatically group messages by date. You can also group them by unread status, by pinned status, or not at all.

Cleaned up look
The mail toolbars are simplified, and icons have been redesigned. In the two-lined messages list the column headers are removed (you can still sort using the 'Sort' button), icons that don't add useful information have been removed, labels are indicated with a single icon, etc. This gives an easier overview of the information that really counts: who sent what message?

Messages can now be shown in two ways: expanded to use all the available width, but now also with a limited width to make it easier to read. For newsfeeds (RSS, Atom), there's a separate design now.
The Quick Reply feature is now off by default. But when you enable it, it is now possible to see and control where the quick reply gets send to!

New settings dialogs
The 'View' dropdown menu with all its sub-menus has been replaced by an overlay dialog that can be reached by clicking the 'wrench' button. This dialog makes it easier to change mail window layout and other settings, and you can now also change the default sorting and grouping for all message views. To complement this, there's a separate overlay dialog to set custom sorting and grouping settings for each view. Click on the 'Sort' button above the message list to see this in action.

Pinning
You can now 'pin' messages with one click in the message list or in the message headers, to mark a message for attention. This pinning is mapped to the IMAP \Flagged feature, so this will sync with 'starring' and 'flagging' in other IMAP clients, and with Gmail's starred messages.

Also included: a couple of mail bug fixes.

Reminder: Opera Next should not be downgraded, so install this build separately from your Opera 12.00 installation.

Known issues
  • Crash on editing mail signature
  • Opera 11.60 snapshots will not be auto-updated (only 12.00 snapshots).
  • Native Mac and Linux styling for the new mail window not done yet.
  • Flash Player 11 crashes on Mac. We recommend disabling it or downgrading for the time being.
  • This is an Opera build not Opera Next. You should backup your stable profile before upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Misschien een domme vraag, maar hoe kan ik Opera Mail gebruiken, waar is dit te vinden in mijn browser? Het ziet er namelijk gelikt uit!

EDIT: Al gevonden, laat maar.

[ Voor 12% gewijzigd door Crescendo op 13-11-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Nieuwe Opera 12 build (1155): Wahoo Returns
These are the Opera 12.00 equivalents of the 11.60-1150 builds we gave you last Friday. They contain all of the fixes listed in the previous 11.60 change logs, plus the all new mail design, and of course hardware acceleration and theme support.

Changelog

Desktop
  • All of the fixes and improvements from the 11.60 builds
  • Stability improvements for hardware acceleration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:37
En een Opera Next/12 11.60 update met als blog title Fixed Fixed Fixed:
Fixed Fixed Fixed

By xie fen(fenxie). Thursday, November 17, 2011 2:43:57 PM

11.60, 中文
哦也,老板提早离开了,我的地盘我做主,桌面组的部落格就这样被我们占领了!
先给所有中国藕粉们问个好,特别感谢大家的支持和厚爱;然后为我们的operachina的bbs无法访问表示抱歉,大家交流和汇报问题可以直接给我留言。谢谢了!

Hello everyone it is Xie Fen again, sorry about the Chinese words but I could not let Russia take over. World peace needs to be achieved by balance.

Ok, back to our topic. In this snapshot we fixed a few crashes from our newly introduced features, like HTML5 content handlers, the new mail design, and our HTML5 Parser. Please refer to the Changelog for more information, and we would love to have your feedback.

WARNING: This is a development snapshot: It contains the latest changes, but may also have severe known issues, including crashes, and data loss situations. In fact, it may not work at all.

Download
Windows
Mac
Linux/FreeBSD

Changelog

Core
Fixes for several common 11.60 crashes reported via our automated crash logging tool
Fixed a crash related to HTML5 registerProtocolHandler and registerContentHandler
Fixed a crash related to the new mail design
Further fixes for crashes introduced by our new HTML5 parser
CORE-42573 (ixbt.com comments are not loaded)

Desktop
DSK-340250 (Blurry thumbnails when resizing Speed Dial)
DSK-345590 (Speed Dial manual zoom doesn't take effect immediately)
DSK-348828 (Canvas text font size "ex" testcase regressed)
DSK-346258 (Crash on closing multiple tabs having the Tab Bar set to Wrap to multiple lines)
DSK-329244 (Crash with empty address in search engine template)
DSK-346958 (Crash on closing Opera after failure to Save bookmarks file)

Mac
DSK-343983 (Cyrillic should follow the Latin font family settings for monospace in Russian locale)

Linux/FreeBSD
DSK-349819 (Cannot close Linux/FreeBSD Mail overlay dialogs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ac1815
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:20
EricJH schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:17:
En nog een Opera Next/12 update met als blog title Fixed Fixed Fixed:
[...]
Dit is geen Opera 12 update maar een 11.60 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
acfikkert schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 23:48:
[...]

Dit is geen Opera 12 update maar een 11.60 update.
I stand corrected. Ik heb mijn vorige post aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:06
Ik gebruik al een ruime tijd Opera op mijn Android devices, en ik wil Firefox ook gaan vervangen met deze browser op mijn desktop.
Maar ik zit met één obstakel, namelijk KeePass daar is geen plugin voor zoals bij Firefox dat je vanuit de browser kunt inloggen met credentials die opgeslagen zijn binnen KeePass. Heeft iemand dit wel werkend?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Opera 11.60 snapshot (build 1163): More Ragnarök fixes (and then some) for Tunny
This Tunny (Opera 11.60) snapshot contains a few Featherweight skin fixes and fixes to the e-mail client, but what we are really looking for this time is feedback on the Ragnarök HTML5 parser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
@Hari-Bo: je weet dat Opera ook een wachtwoordbeheerder heeft? Als je wachtwoorden opgeslagen zijn kun je inloggen met het sleuteltje op de navigeerbalk of ctrl+enter of rechtermuisknop+gesture-naar-rechts. Wachtwoorden kunnen ook gesynchroniseerd worden met Opera Link (icoontje linksonder op de statusbalk).
Er is (nog) geen KeePass extensie, wel staan hier instructies hoe je KeePass in Opera kunt gebruiken (heb het zelf niet geprobeerd). Zie de startpost voor hoe je userjs kan gebruiken. Er is wel een LastPass-extensie.

[ Voor 36% gewijzigd door GeekK op 22-11-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
KeePass is aan te raden boven LastPass omdat KeePass Classic compatible is met KeePassX en dus cross-platform te gebruiken is.

Die ingebouwde manager is vet handig en veilig, maar een externe manager is uiteindelijk toch onmisbaar gebleken omdat de balzakinsecten bij Opera ondanks jaren van veler verzoek geen "wat was mijn wachtwoord ookalweer" hebben ingebouwd. Als een website dan is veranderd en de formulieren anders zijn, kan je opeens je wachtwoord niet meer achterhalen.

Diezelfde scrotumidioten hebben ook nog steeds de autofocus van de Master Password popup in Windows niet gerepareerd.

Komop Opera, focus! Voor slordigheden en annoyances hebben we Firefox al!

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:06
GeekK schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 18:02:
@Hari-Bo: je weet dat Opera ook een wachtwoordbeheerder heeft? Als je wachtwoorden opgeslagen zijn kun je inloggen met het sleuteltje op de navigeerbalk of ctrl+enter of rechtermuisknop+gesture-naar-rechts. Wachtwoorden kunnen ook gesynchroniseerd worden met Opera Link (icoontje linksonder op de statusbalk).
Er is (nog) geen KeePass extensie, wel staan hier instructies hoe je KeePass in Opera kunt gebruiken (heb het zelf niet geprobeerd). Zie de startpost voor hoe je userjs kan gebruiken. Er is wel een LastPass-extensie.
Deze oplossing heb ik inderdaad geprobeerd, maar het nadeel is dat je de automatische login moet initieren vanuit KeePass, en niet sleutel icoon in de browser zoals bijvoorbeeld de KeeFox plugin.
Waarom ik KeePass gebruik, simpelweg omdat ik gebruik maak van meerdere browsers/applicaties die hiermee overweg kunnen behalve Opera, en ik wil een centraal password management oplossing.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• EricJH
Een kleine zijstap. Voor diegenen die graag de wachtwoorden uit de want.dat willen uitlezen lees dan Recover Opera wand passwords using OperaPassView van customisation wizard Tamil. Het is een goede tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
If wand is protected by master password OperaPassView won't show passwords.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Ja, maar er staat ook "Disable Tools > Advanced > Security > Use master password to protect saved passwords to view passwords."

Dus als het niet zo vaak voorkomt dat je de wachtwoorden moet weten (bv. als de site veranderd is, zoals je zegt) is het op zich niet zo ingewikkeld.

[ Voor 17% gewijzigd door GeekK op 25-11-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Opera 11.60 build 1173 (snapshot): Saturday Snapshot
You'll see mostly bug fixes in this snapshot, but one thing we've added is a message about the upgraded interface for mail which will give people a quick overview of the changes to the mail UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 09:01
Ik heb met Opera 11.52 op Windows 7 (64) GI-GAN-TISCH veel crashes gehad. Soms wel 3 x achter elkaar. Gisteren heb ik Fedora 16 geïnstalleerd en ook daarop crashed Opera regelmatig. Op mijn werk, op een WinXP machine, werkt alles perfect. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Op zowel mijn werk als thuis is alles hetzelfde geconfigureerd.

Ik zit er aan te denken misschien maar een eerdere versie te installeren óf de 11.60.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.