Morgen allemaal,
Ben al wel wat actiever in het
desire topic, maar ben hier nieuw (en zo ook met het android OS). Ik heb wat opmerkingen en een aantal vragen over mail accounts/apps:
Op dit moment heb ik de volgende standaard apps: de Mail app van HTC en de Gmail app
Ik maak gebruik van de volgende accounts: een POP Hotmail account en een IMAP Gmail account, beide staan in de Mail app van HTC en het Gmail account ook nog in de Gmail app.
Ik kwam tot de volgende conclusies na langer gebruik (en met ‘op de computer’ bedoel ik hotmail of gmail via een webbrowser):
- Ongeacht account komt een van de computer verzonden email niet in de verzonden map van de Mail app van HTC (kan niet ingesteld worden).
- Een vanuit gmail (computer) verzonden email komt wel in de verzonden map van de Gmail app (kun je instellen).
- Een van de HTC verzonden email komt in het geval van hotmail niet in de verzonden map op de computer en in het geval van Gmail in de [IMAP]/verzonden map (wat ik zelf jammer vind want heb het liever in één map ‘verzonden’, kun je dit in gmail aanpassen, kan ik niet vinden….).
- Als ik een hotmail email gelezen heb of ik verwijder een hotmail email in de Mail app van HTC zal dit op de computer niet doorgevoerd worden en andersom ook niet (doordat het een POP account is toch?)
- Als ik een gmail email gelezen heb of ik verwijder een gmail email in de Mail app van HTC zal dit ook op de computer zijn doorgevoerd. Andersom (op comp lezen/verwijderen) werkt alleen met verwijderen, het lezen wordt het niet doorgevoerd in de Mail app van HTC (hij zuigt echt!). Hiervan heeft de Gmail app geen last, die is compleet gesynchroniseerd.
- Gmail App geeft niet aantal ongelezen mailtjes bij de widget.
Ik wil mijn hotmail account behouden, maar wil wel totale synchronisatie tussen computer en mobiel. Als het goed is kan dit niet middels POP en hotmail doet niet aan IMAP, hoe kan ik dat dan het best doen? Verder zuigt de Mail app van HTC dus daarvoor zoek ik een vervanger die bovenstaande problemen niet heeft (heeft k-9 ook dit soort problemen of is dit een goede vervanger).
(Een oplossing kan natuurlijk zijn om alle mailtjes van hotmail door te sturen naar de Gmail app (+ install Gmail unread count app) door middel van een
truukje, als die nog werkt, maar ik ben daar geen voorstander van. )
Wie kan mij helpen