Oké dan, er zijn nu demo's te krijgen van alle Gameloft-spellen! Ze zijn blijkbaar bezig om een wat beter image te krijgen...
Link:
www.gameloft.com/android-hd-games/
Hoewel ik in het verleden erg tegen alles van Gameloft was vanwege de brakke kwaliteit, heb ik toch weer eens een poging gewaagd. En ik kan zeggen, dat was niet helemaal zonder succes!
De eerste poging bestond uit de installatie van "Uno", een kaartspel. Helaas lukte het niet om de databestanden te downloaden, want volgens het spel werkte m'n verbinding niet. Vreemd, want die werkte toch zeker wel. Misschien een foutje bij de servers van Gameloft?
Maar goed, volgende poging: Asphalt, een racespel. Deze keer ging het automatische downloaden van de extra data wel goed en werd ik na een automatische herstart (van het spel) begroet met een erg mooi weergegeven 3d-autootje op een platform, waarbij ook uit andere wagens te kiezen is.
Na het laden krijg je een realtime gerenderd introfilmpje, welke over te slaan is door het scherm aan te raken, en kan er begonnen worden aan de race. Het stoplicht telt af; 3..2..1.. go!! De auto rijdt vanzelf en door je mobiel te bewegen rijdt deze naar links of rechts. De landschappen waar je doorheenrijdt zien er goed uit en doen meer denken aan een pc-spel van een paar jaar terug dan 'gewoon' een spelletje op je mobieltje, wat uiteraard positief is.
Pluspunten:
- simpele installatie, alles gaat automatisch
- installatie biedt keuze om te downloaden via WiFi of 3g
- gezellig muziekje bij het wachten tijdens het downloaden
- mooie gfx
- keuze tussen besturing via accelerometer of aanraken van scherm (makkelijker, imho)
- het spel lijkt tot nu toe stabiel te draaien op m'n Desire met officiële Froyo
Minpunten:
- niet te downloaden via Android Market
- daardoor waarschijnlijk geen updates
- 100 MB aan data voor Asphalt
- onduidelijke foutmelding over dataverbinding tijdens installatie Uno
Op zich vind ik de demo van Asphalt met de juiste instellingen voor de besturing redelijk verslavend, dus ik denk dat Gameloft na lange tijd weer eens voorzichtig wat aan me gaat verdienen. Het oppoetsen van hun slechte image lijkt dus te werken
[
Voor 1% gewijzigd door
Stukfruit op 25-08-2010 10:10
. Reden: Linkje veranderd naar een voor desktop-pc's ]
Dat zit wel Schnorr.