Is het wel zeker dat er android 2.1 beschikbaar komt op de X10 mini pro????
Verwijderd
Sony heeft aangekondigd dat Android 2.1 naar de Mini Pro komt in Q3 als ik mij niet vergis. Dus nu is het wachten of Sony haar beloften waar maakt...
je kan beter wachten op whatsappVerwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 14:32:
hier nog een trotse x10 mini pro bezitter, gisteren pingchat geïnstalleerd, maar ik moet pingchat opstarten om te kijken of ik berichtjes heb ontvangen, kan ik niet ergens push notificaties instellen?
verder ben ik heel erg benieuwd welke nieuwe functies naar voren gaan komen in 2.1 voor de mini pro, maar dat is volgens mij nog nergens te vinden.
die is al in de beta beschikbaar maar alleen voor android 2.1
meeste iphone en bb gebruikers gebruiken ook whatsapp.
Uhm...ja, dat is dus wat ik net probeer uit te leggen. Omdat ook essentieele processen gekilld worden, kan je telefoon instabiel worden of kunnen bepaalde functionaliteiten niet meer goed werken. Problemen aan de telefoon (op software gebied) zijn dan ook vaak te wijten aan het gebruik van een taskkiller en deze problemen verdwijnen weer nadat de taskkiller uitgezet/verwijderd is.Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 14:59:
[...]
Heb Advanced Task Killer in crazy mode bij standbye. Dus als ik mijn telefoon op standbye heb staan killed hij alles. Iemand op XDA schreef dat hij hiervan een accuduur van 2 dagen kreeg.
Gebruiken jullie eigenlijk taskkillers? Ik lees namelijk ook wel eens dat dit slecht voor je telefoon kan zijn.
Je kunt daarom beter batterijslurpende applicaties verwijderen, dan een taskkiller gebruiken die alles auto-killed.
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Twee dingen die best wel irritant zijn:
Als je je mini uitzet en aan de lader hangt blijft hij dus niet uit maar start altijd automatisch op, wat dus betekent dat wanneer je hem oplaadt aan je PC die dus ook automatisch opstart.
Beetje veel actie om een batterij op te laden.
En als je dus SonySync gebruikt en een afspraak in je agenda maakt en die dus automatisch ook altijd voor die dienst kiest en je vergeet dus te selecteren dat je hem net Google wilt syncen kan je dit dus nooit meer veranderen in het bewerk-menu maar moet je de afspraak opnieuw invoeren.
Beetje bemoeizuchtig en voor mij dus reden om maar met een boog om Sony Sync heen te lopen.
Jammer
Mochten mensen een workaround weten houd ik mij natuurlijk aanbevolen
Als je je mini uitzet en aan de lader hangt blijft hij dus niet uit maar start altijd automatisch op, wat dus betekent dat wanneer je hem oplaadt aan je PC die dus ook automatisch opstart.
Beetje veel actie om een batterij op te laden.
En als je dus SonySync gebruikt en een afspraak in je agenda maakt en die dus automatisch ook altijd voor die dienst kiest en je vergeet dus te selecteren dat je hem net Google wilt syncen kan je dit dus nooit meer veranderen in het bewerk-menu maar moet je de afspraak opnieuw invoeren.
Beetje bemoeizuchtig en voor mij dus reden om maar met een boog om Sony Sync heen te lopen.
Jammer
Mochten mensen een workaround weten houd ik mij natuurlijk aanbevolen
Verwijderd
Ik zie dat mensen gebruik maken van een launcher, slurpt dit niet nog meer extra energie van het mobieltje?
En welke launcher is aan te raden?
En welke launcher is aan te raden?
Verwijderd
Ik gebruik ADW. Ik heb nergens gelezen dat het meer batterij slurpt dan de SE launcher. Wel zijn er op XDA een aantal gebruikers die erg tevreden zijn met de Helix launcher en hiermee claimen en betere batterij duur te behalen dan met de stock launcher.
Ik gebruik zelf ook ADW Launcher en wil echt niet meer terug naar de default SE launcher.
Je kan zoveel meer en mooier met ADW, het is nu zelfs mogelijk om niet gebruikte apps te verbergen, super.
Probeer het gewoon eens uit en maak je geen zorgen, het vraagt echt niet meer van je accu.
Je kan zoveel meer en mooier met ADW, het is nu zelfs mogelijk om niet gebruikte apps te verbergen, super.
Probeer het gewoon eens uit en maak je geen zorgen, het vraagt echt niet meer van je accu.
Ik selecteer in Advanced task killer altijd security level low, dan komen er gigantisch veel apps te staan die ik dan allemaal zonder problemen kan killen. het beschikbare geheugen gaat dan van ca.25 naar 85 MB!
hij schiet dan alleen autonatisch naar ADW launcher en als ik dan weer naar SE ga dan moet i weer ff inladen. dus ik denk zelf dat adw launcher minder geheugen gebruikt! (de-selecteer wel je synchronisatie apps zoals mail en buienalarm omdat die die pas weer automatisch gaat syncen als je ze weer handmatig opent)
Bij mij slurpt i met 3g aan in een halve dag de baterij voor 50% leeg, dat komt denk ik omdat ik voor 3g zeer selcht bereik heb en hij dan constant blijft zoeken naar 3g. met 2g doe ik er ruim 2 dagen mee en zonder dataverkeer 3 dagen.
hij schiet dan alleen autonatisch naar ADW launcher en als ik dan weer naar SE ga dan moet i weer ff inladen. dus ik denk zelf dat adw launcher minder geheugen gebruikt! (de-selecteer wel je synchronisatie apps zoals mail en buienalarm omdat die die pas weer automatisch gaat syncen als je ze weer handmatig opent)
Bij mij slurpt i met 3g aan in een halve dag de baterij voor 50% leeg, dat komt denk ik omdat ik voor 3g zeer selcht bereik heb en hij dan constant blijft zoeken naar 3g. met 2g doe ik er ruim 2 dagen mee en zonder dataverkeer 3 dagen.
De task killer zo agressief aan het werk zetten is imo echt niet nodig. Met manual en security level op high haal ik dezelfde batterijtijden. Ik kill dan af en toe wat apps die blijven draaien.
Je task killer op 'crazy' zetten lijkt me eerder belastender voor de batterij, omdat hij dan constant bezig is met het opstarten van services die meteen weer worden gekilled. Ik heb net even gekeken met security level low, en binnen no time stonden de meeste services er weer in. (Sowieso, hoe gek moet je zijn als de instellingen van de auto kill van safe -> aggressive -> crazy gaan, de omschrijving zegt het toch al
)
Je task killer op 'crazy' zetten lijkt me eerder belastender voor de batterij, omdat hij dan constant bezig is met het opstarten van services die meteen weer worden gekilled. Ik heb net even gekeken met security level low, en binnen no time stonden de meeste services er weer in. (Sowieso, hoe gek moet je zijn als de instellingen van de auto kill van safe -> aggressive -> crazy gaan, de omschrijving zegt het toch al
PS: ik heb Advanced task killer niet op opstarten bij boot staan. ik moet ATK handmatig openen en vervolgens kilt hij zichzelf weer met alle andere programma's. dus normaalgesproken draait het programmatje nooit op de achtergrond.
dit heb ik gedaan ivm de verhalen die er eerder in dit forum zijn genoemd omtrend accugebruik van ATK (heb ik trouwens ook niet gecontroleerd of het echt zo is)
dit heb ik gedaan ivm de verhalen die er eerder in dit forum zijn genoemd omtrend accugebruik van ATK (heb ik trouwens ook niet gecontroleerd of het echt zo is)
Verwijderd
en via waar kan ik ze dan verbergen?R2 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:50:
Ik gebruik zelf ook ADW Launcher en wil echt niet meer terug naar de default SE launcher.
Als je de drawer opent en je klikt links op de menutoets, heb je de mogelijkheid om groepen aan te maken, ik heb een groep My Apps aangemaakt en daar alleen de apps geselecteerd welke ik wil zien, dan kies je de door jou aangemaakte groep en voila, alle overige apps zijn niet meer in beeld.
Let op, menu is alleen beschikbaar als je in de drawer zit en vanaf versie 1.11
Verwijderd
Dankje voor de snelle reactie, werkt perfect.
Alleen ik zie wel als ik mijn mini pro zijdwaarts gebruik dus met toetsenbord uitgeschoven dat het onderste deel in het menu wegvalt, dat gaat dan om de tekst van icoontjes.
Alleen ik zie wel als ik mijn mini pro zijdwaarts gebruik dus met toetsenbord uitgeschoven dat het onderste deel in het menu wegvalt, dat gaat dan om de tekst van icoontjes.
Heb je het dan over de startschermen of over de drawer?, als jet het over de drawer hebt, kan je bij de drawer instellingen aangeven hoeveel rijen en kolomen je wilt, zowel voor landscape als portrait, dus met of zonder uitgeschoven toetsenbord, probeer gewoon eea uit zou ik zeggen, ik heb voor uitgeschoven toetsenbord 5x3 en normaal 4x4Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:54:
Dankje voor de snelle reactie, werkt perfect.
Wat maakt het uit of je je toetsenbord uitschuift? Het lijkt me dat dit alleen maar te maken heeft met portrait of landscape?R2 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:02:
[...]
Heb je het dan over de startschermen of over de drawer?, als jet het over de drawer hebt, kan je bij de drawer instellingen aangeven hoeveel rijen en kolomen je wilt, zowel voor landscape als portrait, dus met of zonder uitgeschoven toetsenbord, probeer gewoon eea uit zou ik zeggen, ik heb voor uitgeschoven toetsenbord 5x3 en normaal 4x4
Nederlands is makkelijker als je denkt
Klopt, maar als je het toetsenbord uitschuift krijg je automatisch landscape en dan kan je voor een ander aantal rijen en kollomen kiezen, en als je voor Stand automatisch wijzigen hebt gekozen, dan hoef je inderdaad het toetsenbord niet uit te schuiven om te switchen tussen portrait en landscape, maar dan heeft hij nog wel steeds hetzelfde probleemSeatRider schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:09:
[...]
Wat maakt het uit of je je toetsenbord uitschuift? Het lijkt me dat dit alleen maar te maken heeft met portrait of landscape?
Verwijderd
Het klopt precies heb ik ook nu op 5x3 het was standaard 5x4.R2 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:02:
[...]
Heb je het dan over de startschermen of over de drawer?, als jet het over de drawer hebt, kan je bij de drawer instellingen aangeven hoeveel rijen en kolomen je wilt, zowel voor landscape als portrait, dus met of zonder uitgeschoven toetsenbord, probeer gewoon eea uit zou ik zeggen, ik heb voor uitgeschoven toetsenbord 5x3 en normaal 4x4
Dit werkt heel erg mooi vergeleken met de std. launcher.
Werkt supermooi vergeleken met de standaard launcher, ik zal ook niet snel meer terug gaan en lekker ADW blijven gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:10:
[...]
Het klopt precies heb ik ook nu op 5x3 het was standaard 5x4.
Dit werkt heel erg mooi vergeleken met de std. launcher.
Verwijderd
Enige wat ik mis is dat wanneer je een sms krijgt dan staat er wel een icon in je statusbar, maar normaal stond er ook een cijfertje in het icoon van berichten, van hoeveel smsjes je had ontvangen.R2 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:17:
[...]
Werkt supermooi vergeleken met de standaard launcher, ik zal ook niet snel meer terug gaan en lekker ADW blijven gebruiken.
Verwijderd
Prachtig! Erg bedankt voor deze tip. Nu hoef ik mijn toestel niet te rooten om die gare apps uit het oog te krijgen.R2 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:47:
[...]
Als je de drawer opent en je klikt links op de menutoets, heb je de mogelijkheid om groepen aan te maken, ik heb een groep My Apps aangemaakt en daar alleen de apps geselecteerd welke ik wil zien, dan kies je de door jou aangemaakte groep en voila, alle overige apps zijn niet meer in beeld.
Let op, menu is alleen beschikbaar als je in de drawer zit en vanaf versie 1.11
Heb sinds 1 1/2 week de mini pro en bevalt prima. Heb echter een vraag aangaande de app ADW Launcher.
Men is hier zeer over te spreken, waardoor ik hem uiteindelijk ook heb geinstalleerd, echter weet niet hoe het werkt. Weet iemand waar men de gebruiksaanwijzing kan vinden?
Men is hier zeer over te spreken, waardoor ik hem uiteindelijk ook heb geinstalleerd, echter weet niet hoe het werkt. Weet iemand waar men de gebruiksaanwijzing kan vinden?
Verwijderd
Ik gebruik zelf in plaats van ADW launcher de Helix Launcher. Werkt voor mij prima en ik heb het idee dat mijn accu nog wat langer meegaat.
Draait Helix ook op android 1.6?, ik zie alleen maar staan dat deze voor 2.1 beschikbaar is.Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:50:
Ik gebruik zelf in plaats van ADW launcher de Helix Launcher. Werkt voor mij prima en ik heb het idee dat mijn accu nog wat langer meegaat.
Verwijderd
Draait prima op 1.6.Draait Helix ook op android 1.6?, ik zie alleen maar staan dat deze voor 2.1 beschikbaar is.
Je kan het bestand vinden op http://helixproject.ruqqq.sg/
Let op!: download HelixLauncher Donut
Edit: hier nog een link om te lezen: http://gadgets.apnafundaz...ems-improves-performance/
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 09:14 ]
Google?kordouble schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:41:
Heb sinds 1 1/2 week de mini pro en bevalt prima. Heb echter een vraag aangaande de app ADW Launcher.
Ik had echt geen handleiding nodig, wijst zichzelf dacht ik zo.
lijkt me een fijn kerstkadootje worden ! denk dat k hem ga bestellen via gsmtopdeal mooiie aanbieding kan ik daarna nog zelf even de android update erop gooien en alles netjes maken
hoe werkt de fm-radio op dit toestel ? gebruikt iemand dat regelmatig, ik vind dat zelf namelijk erg fijn om te hebben op mijn mobieltje
hoe werkt de fm-radio op dit toestel ? gebruikt iemand dat regelmatig, ik vind dat zelf namelijk erg fijn om te hebben op mijn mobieltje
PSN Headless_Pumpkin
Verwijderd
FM radio werkt alleen als je je oordopjes heb ingeplugt. Je kan echter ook een internet radio app downloaden en dan kan je naar radio over de hele wereld luisteren zonder oordopjes maar gewoon via de speaker.
littlejoannes schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:16
Google?
===
Heb op Google gezocht, echter krijg het nergens te voorschijn, ook niet op de site van de maker(s).
Dat het vanzelf zou wijzen dacht ik ook maar dat gaat bij mij helaas niet op, vandaar mijn vraag.
Google?
===
Heb op Google gezocht, echter krijg het nergens te voorschijn, ook niet op de site van de maker(s).
Dat het vanzelf zou wijzen dacht ik ook maar dat gaat bij mij helaas niet op, vandaar mijn vraag.
Verwijderd
Wat is jou vraag, krijg je ADW launcher aan de praat?kordouble schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:57:
Google?
===
Dus je hebt wel de launcher al werkend, en wat wil je instellen dan?
Als ADW launcher het nog niet doet is het gewoon op middelste knop drukken en dan kan je kiezen voor ADW launcher.
Zoek in dit topic op 'ADW'. Hier is al meerdere keren uitgelegd hoe je ADW instelt als homescreen en hoe je weer terug kan naar de standaard launcher.Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:36:
[...]
Wat is jou vraag, krijg je ADW launcher aan de praat?
Dus je hebt wel de launcher al werkend, en wat wil je instellen dan?
Als ADW launcher het nog niet doet is het gewoon op middelste knop drukken en dan kan je kiezen voor ADW launcher.
Verwijderd
Ik heb gelijk ook even een vraagje, weet iemand of het mogelijk is om bestanden via bleutooth naar andere telefoons te sturen? ik kan het namelijk niet vinden. en is het ook mogelijk om een foto op je achtergrond te doen zonder dat hij uitloopt naar links en rechts (dat hij dus 3 pagina's breed word)
Bluetooth file transfer installeren via de market. Een van de populairste apps. Tenminste zo heb ik het opgelost, ik vind het wel jammer dat een aantal populaire apps niet beschikbaar is vanwege de beperkte resolutie...zoals de Appie...je kan zeggen wat je wil, maar die is wel erg handig !Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:19:
Ik heb gelijk ook even een vraagje, weet iemand of het mogelijk is om bestanden via bleutooth naar andere telefoons te sturen? ik kan het namelijk niet vinden. en is het ook mogelijk om een foto op je achtergrond te doen zonder dat hij uitloopt naar links en rechts (dat hij dus 3 pagina's breed word)
Verwijderd
Al maak je gebruik van ADW launcher is dat in iedergeval wel mogelijk, kan je ergens instellen bij ADW settingsVerwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:19:
F350-maniac schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:14:
lijkt me een fijn kerstkadootje worden ! denk dat k hem ga bestellen via gsmtopdeal mooiie aanbieding kan ik daarna nog zelf even de android update erop gooien en alles netjes maken
FM radio werkt erg fijn, hij kan de zenders allemaal vrij snel gevonden krijgen, scrollen over de frequenties is erg leuk gedaan, RDS werkt ook. De radio werkt inderdaad alleen met de headset ingeplugd, want dat is de FM antenne. De radio is ook over de speaker te beluisteren en hoeft niet per se via de headset, een van de hoeken van de radio app zorgt ervoor dat dit lukt...Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:48:
FM radio werkt alleen als je je oordopjes heb ingeplugt. Je kan echter ook een internet radio app downloaden en dan kan je naar radio over de hele wereld luisteren zonder oordopjes maar gewoon via de speaker.
*weg*
[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 25-08-2010 16:20 ]
ja dat heb ik idd gelezen, ik ben nog helemaal niet thuis in de apps, hoe kan ik zien welke apps wel en niet draaien op dit toestelletje ?StraightOn.NL schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:24:
[...]
ik vind het wel jammer dat een aantal populaire apps niet beschikbaar is vanwege de beperkte resolutie...zoals de Appie...je kan zeggen wat je wil, maar die is wel erg handig !
de appie-app leek me een fijne aanvulling ....
PSN Headless_Pumpkin
Verwijderd
De apps die in market zijn te vinden, werken gewoon op de mini & mini proF350-maniac schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:21:
[...]
ja dat heb ik idd gelezen, ik ben nog helemaal niet thuis in de apps, hoe kan ik zien welke apps wel en niet draaien op dit toestelletje ?
de appie-app leek me een fijne aanvulling ....
Appie werkt prima op zich, alleen in Landscape kloppen de verhoudingen niet altijd. Gewoon even via Google de apk zoeken en installeren
Het is al een keer voorbij gekomen, maar hebben er hier meer mensen last van dat het lijkt alsof de batterij minder lang meegaat?
Haalde ik eerst nog ongeveer 24 - 26 uur op één lading, nu haal ik rond de 20 uur. Doe niet echt veel anders... Zeg maar.
Haalde ik eerst nog ongeveer 24 - 26 uur op één lading, nu haal ik rond de 20 uur. Doe niet echt veel anders... Zeg maar.
Dan is de linker vast leeg ... hier kun je zelf een koppeling naartoe slepen (net als de rechter knop).kordouble schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 08:14:
[...]
1. Ik krijg de ADW launcher aan de praat, dat is wel gelukt.
2. na opstarten 3 knoppen onderin het scherm. Middelste snap ik, 9 blokjes, de rechtse is de wereldbol
echter de linker niet goed te zien wat het is en als ik er op druk gebeurt er ook niets.
sinds een dag of twee vreemd probleem met mijn pro: ik kan onscreen geen tekst meer invoeren, dus alleen nog met toetsen bord, reboot helpt niet en wanneer ik een tekstvak selecteer krijg ik een keuze scherm zonder keuze dwz in een blauwe balktekstbewerken en als keuze invoermethoden. Zijn er meer die dit al hebben meegemaakt. btw ik heb geen alternatieve onscreen tobo geinstalleerd.
Ook niet gehad?TrJ schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:31:
sinds een dag of twee vreemd probleem met mijn pro: ik kan onscreen geen tekst meer invoeren, dus alleen nog met toetsen bord, reboot helpt niet en wanneer ik een tekstvak selecteer krijg ik een keuze scherm zonder keuze dwz in een blauwe balktekstbewerken en als keuze invoermethoden. Zijn er meer die dit al hebben meegemaakt. btw ik heb geen alternatieve onscreen tobo geinstalleerd.
Probeer eens Instellingen - Landinstellingen en tekst, en kijk dan of Android-toetsenbord is aangevinkt.
nee ook niet gehad, maar je bent een held. Ik heb duidelijk verkeerd gezocht, nooit aan landinstellingen gedacht maar daar stond vreemd genoeg de boel uitgevinkt. Blijft op zich apart want ik heb al minstens 2wkn geen nieuwe appś geinstalleerd. Ben blij dat het zo simpel op te lossen was.
Commentaar op moderatie niet in dit topic.
[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 25-08-2010 16:19 ]
Verwijderd
Of naar Settings - Locale & text en dan Default input aanvinken?TrJ schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:31:
Verwijderd
hey, ff een vraagje. ik heb ook net mijn x10 mini pro en heb netjes WiFi aangezet (en ik had signaal), maar ik belde mijn provider vandaag om even te checken of het wel echt gratis is, en die vertelde me dat ik al voor 10 euro heb lopen internetten, weet iemand of je ook iets kan uitschakelen zodat ik gewoon gratis op internet kan.
WiFi is gratis, dus je zal wel een G3 verbinding gehad hebben ...Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:24:
hey, ff een vraagje. ik heb ook net mijn x10 mini pro en heb netjes WiFi aangezet (en ik had signaal), maar ik belde mijn provider vandaag om even te checken of het wel echt gratis is, en die vertelde me dat ik al voor 10 euro heb lopen internetten, weet iemand of je ook iets kan uitschakelen zodat ik gewoon gratis op internet kan.
Zoek aub eerst even zelf voordat je hier post. Dit soort dingen zijn al talloze malen besproken.Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:24:
Prachtig toestel (etje).Super tevreden over.Ben benieuwd naar de 2.1 update, Iemand al verdere informatie als Q3?
Echter 1 probleem..Hoe kan ik heel makkelijk gesprekken beëindigen zonder het rechter pictogram?Ook opnemen vind ik niet zo handig.
Snap sowieso al niet dat dat niet standaard onder de rechter toets o.i.d. zit.
Weet iemand een leuke app hiervoor?
Echter 1 probleem..Hoe kan ik heel makkelijk gesprekken beëindigen zonder het rechter pictogram?Ook opnemen vind ik niet zo handig.
Snap sowieso al niet dat dat niet standaard onder de rechter toets o.i.d. zit.
Weet iemand een leuke app hiervoor?
@ Ben.Hahlen
Bij mij gaat de batterij juist langer mee. In het begin ging hij maar een uur of 10 mee, zelfs al stuurde ik maar 1 sms en verder helemaal niks. Nu (bijna een maand later) gaat hij alsmaar langer mee. Ik haal nu bijna 48 uur op 1 lading.
Bij mij gaat de batterij juist langer mee. In het begin ging hij maar een uur of 10 mee, zelfs al stuurde ik maar 1 sms en verder helemaal niks. Nu (bijna een maand later) gaat hij alsmaar langer mee. Ik haal nu bijna 48 uur op 1 lading.
[ Voor 3% gewijzigd door reiniero op 25-08-2010 19:14 ]
Wat doe jij op een dag? Heb je ook continue 3G aanstaan? Wanneer laad je 'm op? etc?reiniero schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:11:
@ Ben.Hahlen
Verwijderd
Ik krijg het niet aan de gang hoor,jammer genoeg......Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:45:
zojuist update van pingchat binnengekregen, nu ook pushnotificaties!
Verwijderd
Wat ik nu wel ervaar op mijn x10 dat mijn pingchat contacten ook tussen mijn normale contacten staan, terwijl ik ze al heb gekoppeld aan de juiste contactpersonen. Dus staan ze er dubbel in.
Dat klopt, zie ook het Pingchat! topic. Daar kan deze discussie beter plaatsvinden, want dit zijn geen issues die specifiek zijn voor de x10 mini.Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:54:
Wat ik nu wel ervaar op mijn x10 dat mijn pingchat contacten ook tussen mijn normale contacten staan, terwijl ik ze al heb gekoppeld aan de juiste contactpersonen. Dus staan ze er dubbel in.
Ik laad hem altijd s`nachts op. Voordat ik naar bed ga doe ik m aan de lader en als ik wakker word gaat hij er weer af. Ik heb continue 3g aan staan en k9 bekijkt om de 10 minuten of ik mail heb. Verder doe ik zo af en toe eens een spelletje of kijk ik op buienrader of NU.nl met de NU app. En smsen ook wel natuurlijk, bellen doe ik niet zo vaak.Ben.Hahlen schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 08:47:
[...]
Wat doe jij op een dag? Heb je ook continue 3G aanstaan? Wanneer laad je 'm op? etc?
ik ga vanavond de zwarte X10 Mini Pro bestellen
m'n vorige telefoon is gejat in de vakantie, dus kan nu iDeal niet gebruiken
superhandig allemaal
anyway, dit lijkt me wel een toffe vervanger voor mijn C905
hopelijk dan zaterdag spelen met de telefoon
m'n vorige telefoon is gejat in de vakantie, dus kan nu iDeal niet gebruiken
superhandig allemaal
anyway, dit lijkt me wel een toffe vervanger voor mijn C905
hopelijk dan zaterdag spelen met de telefoon
Ineens zie ik geen facebook meer in Timescape, hij is ineens gestopt vannacht met updaten.
Wel berichten en gemiste calls
Ik heb al een software update gedaan maar Facebook meldingen komen gewoonweg niet meer in Timescape.
Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb al een software update gedaan maar Facebook meldingen komen gewoonweg niet meer in Timescape.
Weet iemand of en hoe je van Handcent SMS je standaard app kunt maken en/of deze dus kunt koppelen aan de homescreen buttons? Ik vind de standaard SE SMS app maar vervelend en Handcent werkt echt perfect, maar hij pakt hem niet als default app.
Ik ga Helix Donut nu ook eens proberen want ik haal echt maar 22u met mijn accu (ofja mijn vriendin, haar telefoon, mijn speeltje
)
Owja hoe zet ik de vindbaarheid van Bluetooth permanent aan? Ik vind het echt enorm vervelend dat ik eerst naar instellingen >> verbindingen >> bluetooth >> vindbaarheid moet gaan als ik iets wil ontvangen / gezocht wil worden. Of zijn er andere manieren op dit makkelijker op te lossen. Ik heb de Bluetooth file transfer app geinstalleerd maar dat heeft geen invloed op het ontvangen voor zover ik weet....
Ik ga Helix Donut nu ook eens proberen want ik haal echt maar 22u met mijn accu (ofja mijn vriendin, haar telefoon, mijn speeltje
Owja hoe zet ik de vindbaarheid van Bluetooth permanent aan? Ik vind het echt enorm vervelend dat ik eerst naar instellingen >> verbindingen >> bluetooth >> vindbaarheid moet gaan als ik iets wil ontvangen / gezocht wil worden. Of zijn er andere manieren op dit makkelijker op te lossen. Ik heb de Bluetooth file transfer app geinstalleerd maar dat heeft geen invloed op het ontvangen voor zover ik weet....
[ Voor 35% gewijzigd door StraightOn.NL op 26-08-2010 22:32 ]
Verwijderd
Ja kan,ik heb hem ook als de standaard staan,bij instellingen berichten geen meldingen geven.StraightOn.NL schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:21:
Weet iemand of en hoe je van Handcent SMS je standaard app kunt maken en/of deze dus kunt koppelen aan de homescreen buttons? Ik vind de standaard SE SMS app maar vervelend en Handcent werkt echt perfect, maar hij pakt hem niet als default app.
Je handcent in de hoek vervangen met je gewone berichten widget en klaar
Ja, ik heb net hetzelfde probleem sinds deze nacht.MatMich schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 18:16:
Ineens zie ik geen facebook meer in Timescape, hij is ineens gestopt vannacht met updaten.
Heb ook al een software update geprobeerd, eens opnieuw ingelogd op facebook maar niets helpt.
Iemand een idee?
Helaas is ook na softwareupdate zonder facebookupdate (dus zoals het aanvankelijk was) niet meer teruggekomen.ugc2 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 02:23:
[...]
Ja, ik heb net hetzelfde probleem sinds deze nacht.
Heb ook al een software update geprobeerd, eens opnieuw ingelogd op facebook maar niets helpt.
Iemand een idee?
Jammer.
Was best leuk.
Je kan natuurlijk wel de facebook widget neerzetten maar dan ben je dat "coole" alles in een zoals bij Timescape wel kwijt.
Het zal toch eens een keer niet zo zijn.
Het vervelendste is dat mn dit soort irri probleempjes nooit een oplossing schijnen te hebben
[ Voor 9% gewijzigd door MatMich op 27-08-2010 04:09 ]
Ah oke bedankt!Ik kreeg alleen die homescreen widget niet vervangen maar ik heb het al opgelost door Helix Donut 1.2 als UI te gebruiken,welke ik overigens prettiger vindt.Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:20:
[...]
Ja kan,ik heb hem ook als de standaard staan,bij instellingen berichten geen meldingen geven.
Maar ik zal toch ff proberen of het nog lukt.
thnx
Verwijderd
In mijn album staan allemaal foto's van mensen die ik ken van hyves / facebook etc. Komt dit door timescape dat ze er automatisch in worden gezet? Want ik kan er niet echt achterkomen, waarom die foto's steeds in me album komen te staan.
Heb je ook msndroid geinstalleerd? Dat heb ik namelijk wel, en ineens had ik allemaal fotos van mensen die ik op msn heb. Schijnbaar worden die afbeeldingen ergens opgeslagen en geindexeerd. Ik kan me goed voorstellen dat er iets soortgelijks gebeurt bij timescpae/hyves/facebook.Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:30:
In mijn album staan allemaal foto's van mensen die ik ken van hyves / facebook etc. Komt dit door timescape dat ze er automatisch in worden gezet? Want ik kan er niet echt achterkomen, waarom die foto's steeds in me album komen te staan.
Daar kwam ik laatst ook achter, dit lijkt inderdaad te komen door Timescape.Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:30:
Verwijderd
n00bvraagje misschien maar kan zo snel even niks vinden
Simkaart met contactpersonen komt uit WM toestel(HTC Snap) en zit nu in de X10 pro... zag dat de contacten geimporteerd werden maar kan ze nu nergens meer vinden

Simkaart met contactpersonen komt uit WM toestel(HTC Snap) en zit nu in de X10 pro... zag dat de contacten geimporteerd werden maar kan ze nu nergens meer vinden
Verwijderd
Contanten, linker knop (vier vierkantjes), Group to display, all contacts?Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:23:
n00bvraagje misschien maar kan zo snel even niks vinden![]()
Verwijderd
Inmiddels gelukt, waren niet goed geimporteerdVerwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:18:
[...]
Contanten, linker knop (vier vierkantjes), Group to display, all contacts?

Nu weer verder prutsen met ADW launcher e.d.
Verwijderd
Nee, volgens mij komt het echt door timescape dat die dingen opslaat want al gebruik het programma niet komt het niet naar voren.reiniero schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:43:
[...]
Heb je ook msndroid geinstalleerd? Dat heb ik namelijk wel, en ineens had ik allemaal fotos van mensen die ik op msn heb. Schijnbaar worden die afbeeldingen ergens opgeslagen en geindexeerd. Ik kan me goed voorstellen dat er iets soortgelijks gebeurt bij timescpae/hyves/facebook.
Verwijderd
Ben aan het rondneuzen naar een app. waarmee ik de geluiden voor sms, mail etc. afzonderlijk kan instellen..
Weet iemand een goede?
Weet iemand een goede?
Bauke. Bevalt je rwb blade nog?Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:14:
Ben aan het rondneuzen naar een app. waarmee ik de geluiden voor sms, mail etc. afzonderlijk kan instellen..
Weet iemand een goede?
Ik gebruikte hier audiomanager voor.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Verwijderd
BillSpaarbank schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:16:
[...]
Bauke. Bevalt je rwb blade nog?![]()
Ik gebruikte hier audiomanager voor.

Audiomanager, via market te krijgen? /me zal eens rondkijken...
edit: zie 'm wel her en der staan maar is voor zover ik kan zien alleen om diverse volumes te wijzigen, niet de geluiden afzonderlijk... ik bedoel, het geluid voor sms en mail moeten verschillend zijn...zie ik er niet bijstaan

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2010 13:25 ]
Soort van schopje
Ik zou graag willen weten of er meer mensen last hebben van het feit dat timescape facebook niet meer update.
Het is een raar probleem wat dus niet alleen bij mij schijnt voor te komen (zie een paar posts terug)
Het werkte aanvankelijk zonder problemen en ineens was het 's nachts over en voorbij.
Dit is toch raar?
Ik zou graag willen weten of er meer mensen last hebben van het feit dat timescape facebook niet meer update.
Het is een raar probleem wat dus niet alleen bij mij schijnt voor te komen (zie een paar posts terug)
Het werkte aanvankelijk zonder problemen en ineens was het 's nachts over en voorbij.
Dit is toch raar?
Ik heb net wat research gedaan en het is een wereldwijd probleem.MatMich schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:43:
Soort van schopje
Dit is toch raar?
Op de XDA forums hebben niet enkel de X10 mini en mini pro users een probleem maar ook de X10 gebruikers.
Sony heeft al op twitter laten weten dat ze het probleem kennen en aan een oplossing werken samen met de mensen van facebook en twitter.
Mag ik ondertussen vragen welke build number jullie hebben? (te vinden bij opties > over deze telefoon)
Ik zit momenteel op 1.1.A.0.8 bij mobile vikings in België, naar het schijnt is er namelijk al een nieuwere versie uit maar krijg ik ze niet te pakken.
spreken die zinnen elkaar niet nogal tegen?MatMich schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:43:
Soort van schopje
Dit is toch raar?
anyway.. ik gok op een verandering in de facebook api oid
Haha ja inderdaad sorry.frankivo schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:59:
[...]
spreken die zinnen elkaar niet nogal tegen?
anyway.. ik gok op een verandering in de facebook api oid
Dat meerdere sloeg dus op welgeteld 1 andere gebruiker
Maar heb jij het probleem dan ook, want dan hebben we er al 3 en dat is al een beetje "meerdere"
3?! Iedere x10, x10 mini en X10 mini pro gebruiker heeft dit probleem!MatMich schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:08:
[...]
Haha ja inderdaad sorry.
Maar heb jij het probleem dan ook, want dan hebben we er al 3 en dat is al een beetje "meerdere"
editugc2 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:16:
[...]
3?! Iedere x10, x10 mini en X10 mini pro gebruiker heeft dit probleem!
sorry had eerst de ander reply moeten lezen
[ Voor 37% gewijzigd door MatMich op 27-08-2010 14:56 ]
Verwijderd
Ik zit ook op 1.1.A.0.8. Zit bij T-Mobile maar heb een simlock vrij toestel.ugc2 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:55:
Mag ik ondertussen vragen welke build number jullie hebben? (te vinden bij opties > over deze telefoon)
Ik zit momenteel op 1.1.A.0.8 bij mobile vikings in België, naar het schijnt is er namelijk al een nieuwere versie uit maar krijg ik ze niet te pakken.
Exact hetzelfde voor mijVerwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:22:
[...]
Ik zit ook op 1.1.A.0.8. Zit bij T-Mobile maar heb een simlock vrij toestel.
ik heb m'n telefoon nog niet binnenMatMich schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:08:
[...]
Haha ja inderdaad sorry.
maar ook niet in bezig van facebook account
[ Voor 3% gewijzigd door frankivo op 27-08-2010 16:32 ]
Ik heb vandaag de x10 mini opgehaald als 2e gsm. In het begin ging het voor geen meter met dat virtuele toetsenbord maar na 5 minuutjes is het bijna net zo snel als op de blackberry. Ipv intoetsen een beetje een glijdende beweging naar beneden maken over de toetsen werkt redelijk foutloos.
Waar ik tegenaan loop is de volume regeling. Als je het volume binnen de app. navigon wijzigt dan wijzigt het volume van de ringtone vrolijk mee en andersom. Of dat nou specifiek aan navigon (2.5.1) ligt of dat het bij elke applicatie onder android1.6 zo is ben ik nog niet achter. Is dar al een oplossing voor bekend? Audiomanager werd genoemd dus die heb ik geprobeerd maar die loste het probleem niet op.
Waar ik tegenaan loop is de volume regeling. Als je het volume binnen de app. navigon wijzigt dan wijzigt het volume van de ringtone vrolijk mee en andersom. Of dat nou specifiek aan navigon (2.5.1) ligt of dat het bij elke applicatie onder android1.6 zo is ben ik nog niet achter. Is dar al een oplossing voor bekend? Audiomanager werd genoemd dus die heb ik geprobeerd maar die loste het probleem niet op.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Het probleem met timescape zou opgelost moeten zijn.
Ik heb gezien dat er in sommige landen al versies zijn tot 1.1.A.0.12...
Verwijderd
Scheet net bagger joh,was aan het pingchatten,heb ik opeens zwart beeld en uit
Niet meer aan te krijgen,ik oplader erin......niks
Accu kan je er natuurlijk niet ff uithalen...
Oplaadlampje brande ook al niet,ik de aan knop ingedrukt en om de beurt op de 3 knoppen gedrukt en ingedrukt gehouden
gelukkig kwam er opeens weer sonyericsson in me schermpie en is weer aan
Hoe dit nou kan??Gebruik ADW launcher..
Niet meer aan te krijgen,ik oplader erin......niks
Oplaadlampje brande ook al niet,ik de aan knop ingedrukt en om de beurt op de 3 knoppen gedrukt en ingedrukt gehouden

Hoe voer jij een destination adres in op de x10 mini met copilot? Heb je daarvoor een querty toetsenbord moeten installeren.B-Art schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:32:
[...]
Co pilot, heb de map van Europa erin zitten, heenweg naar Frankrijk kon die geen tolweg paken.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Hij lijkt het inderdaad weer te doen.ugc2 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:39:
Het probleem met timescape zou opgelost moeten zijn.
Versie is nog steeds 1.1.A.0.8
Software update gaf aan dat dit de nieuwste versie was.
Gebeurt heel af en toe ook bij mij zonder ADW.Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 16:00:
Scheet net bagger joh,was aan het pingchatten,heb ik opeens zwart beeld en uit
Niet meer aan te krijgen,ik oplader erin......niksAccu kan je er natuurlijk niet ff uithalen...
Oplaadlampje brande ook al niet,ik de aan knop ingedrukt en om de beurt op de 3 knoppen gedrukt en ingedrukt gehoudengelukkig kwam er opeens weer sonyericsson in me schermpie en is weer aan
![]()
Lijkt niet schadelijk
Hoe krijg ik hem vervangen? Ik kan nergens de instelling vinden waar ik deze "hoek widgets" kan wijzigen...iemand?Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:20:
[...]
Ja kan,ik heb hem ook als de standaard staan,bij instellingen berichten geen meldingen geven.
edit:: never mind, het is gelukt...ik had niet in de gaten dat dit gewoon via homescreen >>menuknop >> pictogrammen schikken, kon door een icon naar de hoek te slepen.
[ Voor 17% gewijzigd door StraightOn.NL op 28-08-2010 18:17 ]
Verwijderd
Is er ook een optie om contactpersoon onder sneltoets 1t/m9 te zetten? Dus, lang indrukken zodat hij dan betreffende contact belt
Al aan het zoeken geweest maar kan het niet vinden, ook nog steeds niks wbt andere geluiden voor sms en mail...
Al aan het zoeken geweest maar kan het niet vinden, ook nog steeds niks wbt andere geluiden voor sms en mail...

In plaats van sneltoets staan mijn meest gebruikte contacten onder de 'starred' tab in mijn adresboek, werkt even snel als sneltoetsen.Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:27:
Is er ook een optie om contactpersoon onder sneltoets 1t/m9 te zetten? Dus, lang indrukken zodat hij dan betreffende contact belt![]()
andere geluiden voor sms:
settings > sound and display > notification ringtone, kies maar een uit het lijstje of scroll naar onder en kies een liedje uit je music library
andere geluiden voor gmail app:
ga naar je inbox > optie knop (linksonder) > settings > 'select ringtone'
[ Voor 47% gewijzigd door ugc2 op 28-08-2010 21:00 ]
Dat is helaas niet helemaal waar.ugc2 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:58:
[...]
In plaats van sneltoets staan mijn meest gebruikte contacten onder de 'starred' tab in mijn adresboek, werkt even snel als sneltoetsen.
Via de 'starred' tab' ga je naar de desbetreffende persoon in je adresboek waarna je alsnog op het tel.nr. moet drukken.
Bij sneltoetsen gaaat hij direct bellen naar het nr. wat je eronder hebt gezet.
Dat is dus eerlijk gezegd wel makkelijker.
eisbaer schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:19:
[...] met de app thickbutton ;-)
Hoe voer jij een destination adres in op de x10 mini met copilot? Heb je daarvoor een querty toetsenbord moeten installeren.
Verwijderd
ik wel,heb er better keyboard op gezet om te kunnen registreren,verder doe ik alles met de standaard
Ah thx, even geprobeerd. Tekstinvoer via copilot op de mini blijft een complete ramp zeg. Ik ga het er meteen af gooien. Navigon is een verademing moet ik zeggen.B-Art schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 13:30:
met de app thickbutton ;-)
Verwijderd
Straks eens proberen, thnxugc2 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:58:
[...]
In plaats van sneltoets staan mijn meest gebruikte contacten onder de 'starred' tab in mijn adresboek, werkt even snel als sneltoetsen.
andere geluiden voor sms:
settings > sound and display > notification ringtone, kies maar een uit het lijstje of scroll naar onder en kies een liedje uit je music library
andere geluiden voor gmail app:
ga naar je inbox > optie knop (linksonder) > settings > 'select ringtone'

edit: gaat om privémail.. daar zit die optie helaas niet

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2010 15:57 ]