Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Als het scherm aktief is en er wordt een mailtje gepusht naar je telefoon dan hoor je het geluid dat je ingesteld had en op het homescreen verschijnt links bovenin een mail melding.
Als het scherm (na 30 sec) uit gaat en er komt dan een mail binnen dan hoor je niks en verschijnt er ook geen melding op het homescreen. Als je vervolgens de gmail app opstart dan is de mail wel ontvangen.
Is er nog ergens in te stellen dat wanneer het scherm uit staat je ook een gmail ontvangst notificatie krijgt.
Edit: en nu werkt het wel. Nog een paar keer testen vanavond.
[ Voor 4% gewijzigd door eisbaer op 29-08-2010 21:30 ]
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Verwijderd
http://www.medieval.it/blueftp-android/menu-id-68.html
Is geen apk,maar losse bestandjes,wat moet ik hiermee doen?
Al wat gevonden
bij geginners guide,weet alleen niet hoe ik hiet die QR code kan plakken zodat iedereen hem kan scannen
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2010 01:06 ]
Hmm, die wil ik ook welVerwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 00:56:
Help me eens![]()
http://www.medieval.it/blueftp-android/menu-id-68.html
Is geen apk,maar losse bestandjes,wat moet ik hiermee doen?
Al wat gevonden
bij geginners guide,weet alleen niet hoe ik hiet die QR code kan plakken zodat iedereen hem kan scannen
Oh is dat die, die heb ik al. Alleen werkt het BT nog steeds niet lekker.Glitch schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:30:
Die staat gewoon in de market hoor.
[afbeelding]
Verwijderd
Homescreen zit toch bij ADW ingebouwd?Rudyyy schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:35:
Ik maak gebruik van de ADW laucher. Maar zie geen enkele optie om de standaard launcher van sony ericcson terug te zetten. Iemand een idee?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2010 21:30 ]
Verwijderd
Vanacht helemaal opgeladen,vanmorgen ff gepingt,6 smssies verstuurd,2x gebeld en me accu is nu 60%.
Ja alles staat uit,alleen pingchat aan en battery indicator.Scherm staat op 50% dus ben benieuwd
Doe hem nog steeds iedere nacht opladen hoor,vind de accuduur erg kort hoor,ik red geen 2 dagen zonder te laden.

Verwijderd
Werkt voor geen meter nee,krijg niks in en naar me tellie hoor met deze ap............B-Art schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 11:38:
[...]
Oh is dat die, die heb ik al. Alleen werkt het BT nog steeds niet lekker.
Ik gebruik nu quick systemen info , scheelt me enorm met accu duurVerwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 21:13:
Heb ADW er ff afgegooid,kijken of het accuduur scheeld.
Vanacht helemaal opgeladen,vanmorgen ff gepingt,6 smssies verstuurd,2x gebeld en me accu is nu 60%.
Ja alles staat uit,alleen pingchat aan en battery indicator.Scherm staat op 50% dus ben benieuwd![]()
Doe hem nog steeds iedere nacht opladen hoor,vind de accuduur erg kort hoor,ik red geen 2 dagen zonder te laden.
Verwijderd
Vertel vertel,wat is daB-Art schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 22:54:
[...]
Ik gebruik nu quick systemen info , scheelt me enorm met accu duur
Die kilt echt alle processen,ik gebruik daar liever advanced taskmanager denk ik

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2010 00:33 ]
Heb gister ff getest, maar in standby modus zakt hij de accuduur nu 1% per uur ongeveer, daarvoor zakte hij bij mij wel iets van 5% per uur, dus me is happy
[ Voor 6% gewijzigd door B-Art op 31-08-2010 08:08 ]
Aan ADW ligt het niet hoor, ik heb deze zelf ook draaien, verder niets aan, en na ca. 24 uur zonder laden zit ik nog dik boven de 80%, ik vermoed dat het bij jou pingchat is ofzo, ik merk niets aan accuverbruik met ADWVerwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 21:13:
Heb ADW er ff afgegooid,kijken of het accuduur scheeld.
Ja alles staat uit,alleen pingchat aan en battery indicator.Scherm staat op 50% dus ben benieuwd![]()
Verwijderd
2G/3G staat constant aan, GPS heb ik wel uitgeschakeld, verder beelschermhelderheid staat niet volledig.
Verder maak ik regelmatig gebruik van de facebook/pingchat/sms/browser applicaties en natuurlijk de belfunctie ;d.
Ik heb geen taskkiller draaien, omdat er artikel hier ergens in stond dat het zeker werd afgeraden en dat het je mobiel instabiel kan maken.
Nu ik het uit heb staan, en een paar keer per dag inschakel, gaat de accu makkelijk 2á3 dagen mee.
Ik heb m'n beeldschermhelderheid op volledig, en GPS, WIFI, Bluethooth uitstaan.
Verwijderd

Inmiddels me autolader ook binnen
Denk inderdaad dat het door pingchat komt,vanacht geladen nu alweer 91% me accu

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2010 11:49 ]
Verwijderd
Vind ik heel knap hoor,ga dat echt niet redden,anderhalve dag is maximaal bij mijRemy!!!! schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:39:
Ik had eerder 3G ook standaard aanstaan, maar dan is je accu binnen een dag leeg.
Nu ik het uit heb staan, en een paar keer per dag inschakel, gaat de accu makkelijk 2á3 dagen mee.
Ik heb m'n beeldschermhelderheid op volledig, en GPS, WIFI, Bluethooth uitstaan.
Nog niks van gemerkt dat die instabiel wordt.Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:20:
Ik heb geen taskkiller draaien, omdat er artikel hier ergens in stond dat het zeker werd afgeraden en dat het je mobiel instabiel kan maken.
Ik zie nu wel dat er soms 21 processen draaien???

Dan snap ik wel waarom de accu snel leeg raakt

Nee, geen last van.B-Art schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:10:
Moeten jullie bij het inschakelen van de mini ook altijd je pincode 2x invoeren
De meeste van die processen 'draaien' helemaal niet, maar staan enkel in het geheugen (ze staan a.h.w. op pauze). Dit kost helemaal geen energie. Laat je dus niet misleiden door het aantal processen of het aantal vrije MB van je RAM, want dit heeft niet per definitie met energieverbruik te maken.B-Art schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:23:
[...]
Nog niks van gemerkt dat die instabiel wordt.
Ik zie nu wel dat er soms 21 processen draaien???![]()
Dan snap ik wel waarom de accu snel leeg raakt
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Heb je toevallig een task killer draaien die automatisch na opstarten al gaat killen?B-Art schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:10:
Moeten jullie bij het inschakelen van de mini ook altijd je pincode 2x invoeren
Verwijderd
heb ik iddR2 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:50:
[...]
Heb je toevallig een task killer draaien die automatisch na opstarten al gaat killen?
Dan moet je "backup and restore" aan de ignore list toevoegen, als je deze na opstarten gelijk killed, moet je weer opnieuw je pin ingeven.
http://blog.gsmarena.com/...ore-the-end-of-september/
(tenminste voor de x10, maar ik ga er van uit dat het voor de hele familie is)
En heb gelijk de Aldiko app gedownload. Maar nou vroeg ik me af hoe ik me eigen pdf bestand in me phone kan zetten?
Mediago werkt niet bij mij, geen idee waarom. Dus ik gebruik gewoon ''bestandsbeheer'' Zo sleep ik me muziek en videos naar me phone. Alleen weet ik niet in welke map ik moet zetten voor me books/pdf zodat ik het kan lezen met Aldiko.
Of weet iemand een betere pdf en powerpoint bestanden te lezen?
dat is goed nieuws.henri86 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:36:
Update naar Eclair staat geplanned voor het eind van deze maand
nu maar hopen dat de nl versie en nog beter de nl mini pro versie ook snel uitgebracht gaat worden.
kan ik dan eindelijk whatsappen
Laten we idd hopen dat het ook voor de mini's geldt, gezien ze niet op dezelfde hardware draaien als de X10. Ik ben wel benieuwd naar de prestaties onder Eclair, gezien sommige apps al niet altijd supersnel reageren onder donut.henri86 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:36:
Update naar Eclair staat geplanned voor het eind van deze maand
[ Voor 11% gewijzigd door dbstew op 01-09-2010 15:32 ]
Verwijderd
Ga je toch tot die tijd pingen met pingchatdimocash schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:28:
[...]
dat is goed nieuws.
nu maar hopen dat de nl versie en nog beter de nl mini pro versie ook snel uitgebracht gaat worden.
kan ik dan eindelijk whatsappen
vorige week donderdag avond al besteld

nah alle iphone en bb gebruikers die ik ken gebruiken whatsapp. maar een aantal gebruiken pingchat.Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:15:
[...]
Ga je toch tot die tijd pingen met pingchat
Wellicht was de Pro nog net iets fijner geweest, maar het is vooral het gebrek aan schermoppervlak waar ik scheel van word.
Mijn onderhand 5 jaar in continu gebruik zijnde w810i gaat bij licht gebruik nog makkelijk een week mee..
Maarja, ondanks de nog steeds goede accu, is de SNR niet lekker meer, de voedings/geluid aansluiting brak, de knop voor de camera brak (foto's maken gaat bijna niet meer), wordt het geluid zwakker (volume op zijn hoogst is nog net oké hoorbaar).
Hoe is de ervaring met de voelbaarheid van de trilfunctie? Via de toetsen is het trillen goed voelbaar. Als je de x10 mini in je zak hebt dan is de trilfunctie bij mij totaal niet voelbaar. Dat is wel jammer want door het kleine formaat is het makkelijk meenemen bij stappen maar dan hoor je 'm niet door het omgevingslawaai en je voelt 'm ook niet over gaan.
geen enkele smartphone kan zolang mee.Bartjuh schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:27:
Ik zit er echt aan te denken om dit toestel aan te schaffen (x10 mini), eindelijk een klein toestel, echter schrik ik van de accuduur verhalen.. max 2 a 3 dagen met een accu? Wtf?
Mijn onderhand 5 jaar in continu gebruik zijnde w810i gaat bij licht gebruik nog makkelijk een week mee..
Maarja, ondanks de nog steeds goede accu, is de SNR niet lekker meer, de voedings/geluid aansluiting brak, de knop voor de camera brak (foto's maken gaat bijna niet meer), wordt het geluid zwakker (volume op zijn hoogst is nog net oké hoorbaar).
behalve bellen en sms-en ben je op dit soort toestellen veel online en lopen er vele processen, verbruikt het beeldscherm veel meer energie en noem maar op.
totaal niet te vergelijken.
dan is dit toestel ook nog eens klein dus heeft het een kleinere batterij.
heb ik geen last van eigenlijk....eisbaer schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:40:
Wat zijn de ervaringen met de trilfunctie?
Hoe is de ervaring met de voelbaarheid van de trilfunctie? Via de toetsen is het trillen goed voelbaar. Als je de x10 mini in je zak hebt dan is de trilfunctie bij mij totaal niet voelbaar. Dat is wel jammer want door het kleine formaat is het makkelijk meenemen bij stappen maar dan hoor je 'm niet door het omgevingslawaai en je voelt 'm ook niet over gaan.
alleen als ik ren voel ik hem niet snel genoeg trillen maar dat had ik met mn vorige toestellen (htc tp2 en td) ook.
Heb jij de pro? Misschien dat het daarbij beter werkt.dimocash schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:44:
[...]heb ik geen last van eigenlijk....
alleen als ik ren voel ik hem niet snel genoeg trillen maar dat had ik met mn vorige toestellen (htc tp2 en td) ook.
Ik heb dit probleem ook nog steeds!R2 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:50:
Vandaag ineens de trilfunctie van mijn x10 mini pro ermee opgehouden, heb de boel gereset, batterij verwijderd, niets helpt. Hebben meer mensen dit probleem gehad, en wat heb je daarmee gedaan?
Geen idee sinds wanneer de trilfunctie weigert, ook geen idee hoe ik het op moet lossen?
Moet ik hiervoor roaming aanzetten?Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:52:
[...]
ik heb ook standaard, werkt prima en snel genoeg.
Het ergste is nog dat ik er zo goed als niets mee doe.
Telefoon inactief gebruikte 50 %, mobiel stand-by zo'n 30%. Weet iemand wat het verschil is tussen die twee? Als m'n pro inactief is ben ik zowiezo toch altijd stand-by, dus ik snap het verschil niet goed.
Die verhouding tussen inactief en standby heb ik ook. Maar hier na 35 uur van de lader nog op 60 procent. Het lijkt wel beter te worden na een week of 2 qua batterij. Ook kan het geen kwaad af en toe je pro uit te schakelen. sinds ik dat om de 2 dagen ofzo doe zie ik wel verbetering. Ondanks dat ik een task killer heb.botech schreef op donderdag 02 september 2010 @ 08:46:
Met de batterij van m'n Pro gaat het van kwaad naar erger. Moet hem nu weer al opladen, 21 uur na laatste oplaadbeurt.![]()
Het ergste is nog dat ik er zo goed als niets mee doe.
Telefoon inactief gebruikte 50 %, mobiel stand-by zo'n 30%. Weet iemand wat het verschil is tussen die twee? Als m'n pro inactief is ben ik zowiezo toch altijd stand-by, dus ik snap het verschil niet goed.
Zal dat dan ook eens proberen.littlejoannes schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:11:
[...]
Die verhouding tussen inactief en standby heb ik ook. Maar hier na 35 uur van de lader nog op 60 procent. Het lijkt wel beter te worden na een week of 2 qua batterij. Ook kan het geen kwaad af en toe je pro uit te schakelen. sinds ik dat om de 2 dagen ofzo doe zie ik wel verbetering. Ondanks dat ik een task killer heb.
Na 35 uur nog 60 % is wel mooi, daar zou ik al tevreden mee zijn
Ben er achter dat als ik tik tegen de achterkant geeft dat hij het dan ineens weer doet, ik ga hoe dan ook Sony Ericsson contacten hierover, moet wel opgelost worden.luny schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:51:
[...]
Ik heb dit probleem ook nog steeds!
Geen idee sinds wanneer de trilfunctie weigert, ook geen idee hoe ik het op moet lossen?
Verwijderd
1 uur en 12 minuten van de lader af nu al 90%klopt toch niet?alleen net 3 smssies gestuurd en 3 min gebeldlittlejoannes schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:11:
[...]
Die verhouding tussen inactief en standby heb ik ook. Maar hier na 35 uur van de lader nog op 60 procent. Het lijkt wel beter te worden na een week of 2 qua batterij. Ook kan het geen kwaad af en toe je pro uit te schakelen. sinds ik dat om de 2 dagen ofzo doe zie ik wel verbetering. Ondanks dat ik een task killer heb.

De mijne is ondertussen al zo'n 27u van de lader, heb slechts een aantal sms'jes gestuurd en een paar minuutjes wifi en heb nu nog 91% over.
[ Voor 7% gewijzigd door Pegas op 02-09-2010 13:11 ]
ik heb idd de pro versieeisbaer schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:12:
[...]
Heb jij de pro? Misschien dat het daarbij beter werkt.
helderheid van het scherm op 50% staan.
Weet trouwens iemand wat het icoontje linksboven in de blauwe balk betekend? Ik heb al in de
handleiding gekeken maar daar kon ik ook niks over dit icoontje vinden.

Grtz,
Pin
Ziet er uit als iets van synchroniserende contactpersonen oid. Wat zegt de balk als je m naar beneden sleept?Pinheadoss schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:05:
Mijn mini pro gaat 2 a 3 dagen mee als ik wat sms en en een paar minuten bel, wel heb ik de
Weet trouwens iemand wat het icoontje linksboven in de blauwe balk betekend? Ik heb al in de
[afbeelding]
Grtz,
Pin
Dataverkeer ingeschakeldPinheadoss schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:05:
Mijn mini pro gaat 2 a 3 dagen mee als ik wat sms en en een paar minuten bel, wel heb ik de
[afbeelding]
Grtz,
Pin
Verwijderd
Heb advanced taskkiller,handcentsms battery indicator en pingchat aanstaanPegas schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:10:
Heb je toevallig geen proces dat je batterij leeg zuigt?
De mijne is ondertussen al zo'n 27u van de lader, heb slechts een aantal sms'jes gestuurd en een paar minuutjes wifi en heb nu nog 91% over.
Zie nu bij battery indicator staan discharcing from 97% laad ie niet tot 100% op??
Ook dataverkeer maar ff uitgezet,kijken of het scheelt
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 14:31 ]
Het is idd het dataverkeer. Als ik het dataverkeer uitschakel word ook de 3g uitgeschakeld, nu heb ik
screenshots gezien waar alleen de 3g was ingeschakeld, dus hoe kan ik het dataverkeer uitschakelen
zonder dat ook de 3g wordt uitgeschakel?
Heb je nou al eens geprobeerd om pingchat eraf te gooien of in ieder geval uit te schakelen, zo ook handcentsms, heb ik de vorige keer ook al aangegeven, dan weet je tenminste waar het aan ligt, ik heb alles uitstaan, ook advanced taskkiller en battery indicator en heb na 24 uur zonder stroom nog zo'n 90 procent over.Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:13:
[...]
Heb advanced taskkiller,handcentsms battery indicator en pingchat aanstaan
Zie nu bij battery indicator staan discharcing from 97% laad ie niet tot 100% op??
Ook dataverkeer maar ff uitgezet,kijken of het scheelt
Ik heb er een nieuwe sd kaart in me phone gezet, logish dat dan all mijn mappen verdwenen zijn.
Maar hoe weet ik wat de naam is van de map die ik moet aanmaken voor bijv. een videofile?
Gewoon al de bestanden van je oude kaartje naar je nieuwe kaartje kopiërendatebayo schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:43:
Ik heb er een nieuwe sd kaart in me phone gezet, logish dat dan all mijn mappen verdwenen zijn.
Maar hoe weet ik wat de naam is van de map die ik moet aanmaken voor bijv. een videofile?
Grtz,
Pin
Verwijderd
Oke zal het morgen allemaal killen als ik hem van de lader haal,maar kan eigenlijk niet zonder handcent en die pingchatR2 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:22:
[...]
Heb je nou al eens geprobeerd om pingchat eraf te gooien of in ieder geval uit te schakelen, zo ook handcentsms, heb ik de vorige keer ook al aangegeven, dan weet je tenminste waar het aan ligt, ik heb alles uitstaan, ook advanced taskkiller en battery indicator en heb na 24 uur zonder stroom nog zo'n 90 procent over.

Moet het er helemaal af,of gewoon uitzetten met taskkiller?
staat bij jou dataverkeer aan of uit?
Wanneer gebruik jij die taskkiller dan?Of helemaal niet?
Wat draait er bij jou op de achtegrond,gebruik je ook adw met beautiful widgets?
13 uur 19 min van de lader discharging fom 97% heb nu op dit moment nog 36%
weergave 53%
Tel inactief 23%
mobiel standby 16%
android systeem,wifi en pingchat staan op 2%
Heb een roze achtergrondfoto,daar zou het toch niet aan kunnen liggen?
Ondanks dit nog steeds vreselijk happy met dit foontje hoor;)
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2010 00:49 ]
Echt gemeten heb ik het nooit maar Ik denk dat wifi meer van de batterij vraagt dan de overige apps die je noemt. Bluetooth is ieder geval een app die zeker veel vergt. Zelfs mijn blackberry die maar 1 x in de week hoeft te worden opgeladen gaat heel hard leeg als BT aan staat. Vandaar dat ik wifi ook verdenk.Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 00:31:
[...]android systeem,wifi en pingchat staan op 2%
De suggestie om verdachte apps te deinstalleren en dan eens (1 of 2 dagen) te kijken of het verschil maakt geeft je wel zekerheid waar je het moet zoeken.
In de weergave zit blijkbaar je "probleem". Dat betekend dus dat je je telefoon gewoon veel gebruikt. En/of dat je je scherm helderheid op 100% hebt. Ik zit op 8% voor weergave.Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 00:31:
[...]
Oke zal het morgen allemaal killen als ik hem van de lader haal,maar kan eigenlijk niet zonder handcent en die pingchat
Wat draait er bij jou op de achtegrond,gebruik je ook adw met beautiful widgets?
weergave 53%
Tel inactief 23%
mobiel standby 16%
Verwijderd

Beeldscherm staat op 50%
Gebruik ADW laucher met op me hoofdscherm beatuful widgets en er staan 7 widgets daar,Zal dat het probleem ook kunnen zijn voor weergave?
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2010 09:39 ]
Hoe snel gaat je scherm uit? Ik druk altijd mn scherm uit, als ik dat niet doe is mn batterij zo leeg.Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:30:
Oke handcent erafgegooid en pingchat,zal mij benieuwen vanavond
Beeldscherm staat op 50%
Gebruik ADW laucher met op me hoofdscherm beatuful widgets en er staan 7 widgets daar,Zal dat het probleem ook kunnen zijn voor weergave?
Als je echt wilt weten waardoor je batterij snel leeg raakt, moet je gewoon alles wat er nu draait verwijderen en één voor één installeren en testen. Ik heb zelf ADW draaien, maar geen beautifull widgets. Taskkiller killed elk uur openstaande tasks. Heb een mooie foto als achtergrond dus dat maakt niets uit screen staat op 30% en na 30 seconden gaat mijn scherm uit.Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 00:31:
[...]
Oke zal het morgen allemaal killen als ik hem van de lader haal,maar kan eigenlijk niet zonder handcent en die pingchat
weergave 53%
Tel inactief 23%
mobiel standby 16%
Bedenk wel dat elke app of widget die gebruik maakt van internet of wifi gewoon stroom vraagt, dus als je een widget hebt draaien die constant het weer checked dan eet dat stroom, dus accepteren dat de batterij ssneller leegraakt of apps verwijderen lijkt mij.
Ik zet 3G of wifi pas aan als ik het nodig hebt, en dat scheelt gewoon hbeel wat stroom.
Zoals hierboven ook aangegeven, testen, dan pas kan je achterhalen wat zoveel stroom vreet.
Veel testplezier
http://cgi.ebay.nl/GOLD-BST-38-BATTERY-FOR-SONY-ERICSSON-W980-K850i-S500i-/190345104836
Te mooi om waar te zijn...? Ik denk dat ik er vanavond maar eentje bestel, zo duur is-tie niet...
Domme vraag, maar als ie op de Mini(Pro) zou werken, waarom zetten ze dat er dan niet bij?Douwetje schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:40:
Zit ik even door ebay te bladeren, kom ik deze tegen, een accu met dubbele capaciteit:
http://cgi.ebay.nl/GOLD-BST-38-BATTERY-FOR-SONY-ERICSSON-W980-K850i-S500i-/190345104836
Te mooi om waar te zijn...? Ik denk dat ik er vanavond maar eentje bestel, zo duur is-tie niet...
Nederlands is makkelijker als je denkt
[ Voor 42% gewijzigd door Douwetje op 03-09-2010 11:04 ]
Maargoe, doe es bestellen dan weten we wat
Nu heb ik momenteel een W595i, want deze heeft 3G, Java, Bluetooth en een camera.
Helaas vind ik het schermpje iets te klein en vind ik de knopjes ook wat klein en soms lastig geplaatst om met 1 hand het toestel vast te houden en tegelijk te typen. (het is een slide-phone)
een Touch screen leek me dus de oplossing, omdat het toetsenbord dan recht onder je duim zit
nu was ik al langer 'fan' van de xperia x10, een aaiphone moet ik niet, maar ik vind dat toch wat veel geld om elk weekend in m'n zak te hebben zitten wanneer ik op stap ga. Ook zal ik niet alle functies gebruiken die dat toestel me biedt. Foto's op highres neem ik nog steeds met m'n gewone camera, met een echte flits en optische zoom etc etc.
Ik heb ook al eens rondgekeken bij andere merken, maar ook daar heb ik weer dat gevoel dat het toch wat veel kost als je een fullsize smartphone in je zak wil hebben.
Ik ben ook steeds tevreden geweest over m'n SE-toestellen, en daarom kom ik nu eerst een paar vraagjes stellen over de mini, hopende dat alles mogelijk is wat ik zou willen, om hem dan te gaan kopen.
- Is het mogelijk om 2G uit te schakelen (en dus enkel op 3G te werken/bellen)?
- is het mogelijk om je 3G verbinding via Wifi of Bluetooth te delen?
- Gebruikt de mini nog steeds dezelfde SonyEricsson stekker voor data/stroom/earphone? (die brede, ik heb namelijk nogal wat accessoires voor SE, zoals outdoor-speakerkit, autolader, ..)
- werkt de mini ook samen met de 'Sony-Ericsson Pc Suite' ? Ik wil namelijk wel al m'n gegevens van m'n W595 kunnen overzetten naar m'n mini (zoals adresboek met foto's en voicecommands, dit ging vlotjes tussen m'n andere SE telefoons (Bv: W710i-> V640i)
Dan misschien nog een tip voor de gebruikers met batterijproblemen hier; ik zet op mijn gsm enkel GSM/gprs (2g) aan als ik bel en mijn mails op de achtergrond worden gecheckt op de telefoon en ebuddy online staat. Hiermee trek ik het zo'n dag of drie.
Als ik ga surfen zet ik 3G aan, tenzij ik weet dat het maar voor 1 of 2 pagina's is (bv snel de wegeninfo oproepen), op die paar seconden verschil voor die ene pagina gaat het dat verschil niet maken...
na het surfen gaat 3G weer uit...
Wanneer ik 3G vergeet uit te zetten, haal ik met mijn gsm maar de helft; anderhalve dag dus... en dan moet hij echt aan de lader of hij valt uit...
Dat is ook normaal ... aangezien je gsm meerdere verbindingen moet openzetten...
Indien je ENKEL 3G kan kiezen (een vriendin van mij heeft ook een W595, maar met een custom firmware van de provider, en zij kan dit dus wel
In belgie is dat gelukkig (zeker in de steden) goed geregeld, ik heb hier in mijn woonkamer goed bereik op 3G, alleen mis ik de functie op mijn toestel om 2G uit te schakelen... hopelijk met de mini.
alvast bedankt voor de antwoorden!
Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...
-Jabogy schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:56:
- Is het mogelijk om 2G uit te schakelen (en dus enkel op 3G te werken/bellen)?
- is het mogelijk om je 3G verbinding via Wifi of Bluetooth te delen?
- Gebruikt de mini nog steeds dezelfde SonyEricsson stekker voor data/stroom/earphone? (die brede, ik heb namelijk nogal wat accessoires voor SE, zoals outdoor-speakerkit, autolader, ..)
- werkt de mini ook samen met de 'Sony-Ericsson Pc Suite' ? Ik wil namelijk wel al m'n gegevens van m'n W595 kunnen overzetten naar m'n mini (zoals adresboek met foto's en voicecommands, dit ging vlotjes tussen m'n andere SE telefoons (Bv: W710i-> V640i)
-Ja http://code.google.com/p/android-wifi-tether/wiki/FAQ (er is iig een versie voor android 1.6, heb het niet getest)
-Data en stroom gaat via de tegenwoordig gangbare micro usb aansluiting, verder zit er een soort van uitgebreidere 3,5 mm hoofdtelefoonaansluiting op:
http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1266415741.jpeg
-De Mini Pro werkt met Sony Ericsson PC Companion, mag je zelf uitzoeken of dat hetzelfde is/gegevens met elkaar kan uitwisselen
Verwijderd
Als je een sms stuurt kan je normaal links kiezen voor !? en je hebt zo'n button voor smileys etc etc.
Bij mij staat er ineens links in de hoek een japanstoetsenbord. (zie afbeelding )

Zelf eerst gekeken waar het aan kon liggen maar niks gevonden, naar winkel geweest maar die wisten het ook niet.
Iemand die me kan helpen =) ?
Alvast bedankt
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2010 14:05 ]
Maar hou je vinger eens op het tekstveld, als het goed is krijg je dan een popup en dan kan je op 'invoermethode' klikken.
Verwijderd
Hiervoor lijkt mij de beste oplossing synchroniseren met Google via MyPhoneExplorer.bogy schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:56:
http://geekfor.me/faq/you...task-killer-with-android/
Ik krijg de telefoon dus niet meer werkend en een harde reset is niet mogelijk als ik de Sony Ericsson site moet geloven
edit
Never mind, te snel in paniek geraakt. Via de software van SE zelf gewoon een "upgrade" alias gewoon reset uitgevoerd... Helaas wel alle data + contacten kwijt, maar die stonden gelukkig ook nog op een oude sim.
[ Voor 20% gewijzigd door Tuinstoel op 03-09-2010 22:54 . Reden: panic ]
als je op t vierkantje drukt dan vraagt hij toch om welke homescreen je wilt, koos je de standaard dan start die weer wel op.Tuinstoel schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 22:06:
Help. Ik heb een andere adw launcher geinstalleerd, Helix Launcher. Nu ben ik zo slim geweest om een instelling van de screen size op 1 te zetten, wat resulteert in een constante foutmelding van "De toepassing Startpagina (proces com.helix.....) is onverwachts gestopt.
Ik krijg de telefoon dus niet meer werkend en een harde reset is niet mogelijk als ik de Sony Ericsson site moet geloven. Iemand een suggestie wat ik hier mee zou kunnen doen?
edit
Never mind, te snel in paniek geraakt. Via de software van SE zelf gewoon een "upgrade" alias gewoon reset uitgevoerd... Helaas wel alle data + contacten kwijt, maar die stonden gelukkig ook nog op een oude sim.
had je ff die helix kunnen deinstalleren en weer installeren.
Nee dat hielp niet, die foutmelding bleef constant terugkomen. Had hem ook als default ingesteld, dus vandaar dat je überhaupt dat menu er niet voorkomt i guess.dimocash schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 07:57:
[...]
als je op t vierkantje drukt dan vraagt hij toch om welke homescreen je wilt, koos je de standaard dan start die weer wel op.
had je ff die helix kunnen deinstalleren en weer installeren.
ja idd dan kan je t niet meer aanpassen.Tuinstoel schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 17:18:
[...]
Nee dat hielp niet, die foutmelding bleef constant terugkomen. Had hem ook als default ingesteld, dus vandaar dat je überhaupt dat menu er niet voorkomt i guess.
dat is ook de reden dat ik niet snel iets op default zet op deze telefoon.
Verwijderd
De oude gaat makkelijk een week mee....
Binnenkort komt de X8 uit, die ongeveer evenveel gaat kosten.
Maar de accu is slechts 20% groter, en dat met een groter scherm met hogere resolutie. Ik denk dat de gebruiksduur weinig zal verschillen met de mini.
Een klein telefoontje zal ze fijn vinden, maar die accu....
Ik heb zelf ( tot grote tevredenheid) een 3Gs en het valt me toch wel op dat het niet allemaal rozegeur en maneschijn is in het Android kamp.No offence !!!!
Verwijderd
Ik heb de Xperia x1 gehad en dat was een regelrechte ramp! Ik denk eraan om een mini Pro los te kopen. Mijn abo loopt nog tot februari en daarna wil ik over op sim only. Een toestel dus waarmee ik een tijdje vooruit wil kunnen.
Ik ben alleen bang dat het allemaal wat aan de kleine kant is. Ik internet veel, sms echt heeeel erg veel en voor de rest doe ik niet heel veel speciaals met een telefoon. Op het moment heb ik een Samsung jet maar dat is na de X1 toch een behoorlijke beperking.Ik mis kleine dingen zoals een kopieren/plakken functie en dat ik kan smsen zonder dat ik eerst mijn internet hoef af te sluiten.
Ik wil graag een eenvoudige smartphone en het liefst een klein formaat. Daarom denk ik dat de X10 mini pro een goede keuze is! Een aantal vragen:
- Hoeveel smsjes kunnen er bewaard worden op het toestel?
=Kan iemand me vertellen of je het uitschuifbare toetsenbord ook echt gebruikt, of dat het gewoon echt te klein is en ik beter gewoon de Mini kan pakken?
-En hoe zit het met internet. Waar loopt dit op, Opera?? En zijn de pagina's goed te lezen op het kleine scherm of moet je scrollen tot je een ons weegt?
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2010 19:50 ]
Het aantal smsjes, ik zit momenteel op de 1000, en nergens last van
Verwijderd
Verwijderd
Niet pingchat,niet handcentsms,niet adw launcher maar advanced taskmanager die ieder uur op kill stond
Heb die er vandaag weer opgezet,en zuig me accu gelijk weer leeg

Vanmiddag eraf gehaald........
nu na16 uur staat ie nog op 82% dus dat is puur beter dan dat het was

Morgen battery indicater er weer opzetten en kijken of alles zo blijft.
Zal jullie op de hoogte houden
Heb 'm er ook weer afgegooid, probeer het nu even zo. Vooralsnog positief!bootchee schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 15:58:
Voor alle personen die een taskkiller gebruiken, en daarmee een langere accuduur denken te behalen:
http://geekfor.me/faq/you...task-killer-with-android/
Nederlands is makkelijker als je denkt
Advanced taskmanager of Advanced Task Killer?, ik heb zelf advanced task killer draaien, killed elk uur openstaande apps, heb hem nu 37 uur van stroom af en nog 75% over. Zit nu zelfs in Belgie dus maak gebruik van Roaming en toch heb ik geen problemen met accuduur.Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 04:36:
Nou ik ben achter de boosdoener hoor![]()
Niet pingchat,niet handcentsms,niet adw launcher maar advanced taskmanager die ieder uur op kill stond
Heb die er vandaag weer opgezet,en zuig me accu gelijk weer leeg![]()
Vanmiddag eraf gehaald........
nu na16 uur staat ie nog op 82% dus dat is puur beter dan dat het was![]()
Morgen battery indicater er weer opzetten en kijken of alles zo blijft.
Zal jullie op de hoogte houden
Maar ben blij dat je in ieder geval achter jouw probleem bent gekomen.
Verwijderd
Ik las Ebay feedback van iemand die hem had gekocht:xon schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:30:
hmzzz iemand al de "gold magic battery" besteld? of moet ik de eerste zijn die het bokje is met een ontploffende mini :-)
"Rubbish lasts half the time as my 2 year old official Sony battery"
Maar goed, dat kan onzin zijn want batterijen hebben altijd een paar laadbeurten nodig om in te werken.
Ik ben zeker benieuwd naar jullie bevindingen, ik heb zelf deze besteld van 1650 mah. Ziet er ook lekker crappy uit.
Dan is er ook nog deze (1650 mAh), deze (1420 mAh) en deze (1350 mAh). Er zijn nog wel meer maar die zitten tegen de 1000 mAh en dat is niet echt de moeite meer.
Ik verwacht trouwens niet dat ze echt die specificaties hebben, maar het is het proberen waard...
En nog iets anders voor de belangstellenden. Ik heb deze cover besteld en binnen, en dat bevalt me super! In combinatie met een screen protector is de telefoon nu perfect beschermd. Mooier wordt hij er niet van though, maar dat maakt mij niet uit.
[ Voor 9% gewijzigd door dbstew op 07-09-2010 12:14 ]
Verwijderd
Unplugged 47 uur en nog 16%.rscheper schreef op maandag 06 september 2010 @ 09:41:
Hm, heb alle applicaties van derden verwijderd, inclusief handcent.. zit momenteel op 24u ontkoppeld, met nog 30% over.. een redelijk record voor mijn toestel.
Advanced task killer was bij mij dus de boosdoener;)